"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Mooie stadsww89 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:17:
Trots op mijn stadje![]()
Edit: Ik heb nog wel een vraag. Mijn energieverbruik zit rond de 970MW, de opbrengsten zitten op ongeveer 1200MW. Als ik mijn budget verlaag (maar nog wel in het groene) dan krijgt een deel van mijn stad geen stroom meer. Bug??
Ik weet niet zeker of het zo werkt, maar kijk even of je stroomnet goed verbonden is. Als je bijv. twee losse stroomnetten hebt, kan het volgens mij zijn dat je in totaal misschien wel genoeg energie opwekt, maar als de wijk die het meeste stroom nodig heeft niet verbonden is met de wijk waar je een overcapaciteit hebt gaat het alsnog mis.
Inderdaad, vaak is het ook een kwestie van de hand in eigen boezem te steken ipv meteen bug! te roepenanandus schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:31:
[...]
overdrijven overdrijven overdrijven overdrijven overdrijven ......
Dit spel heeft een stuk minder bugs dan het gemiddelde spel dat op de markt komt
[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 15-03-2015 14:34 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Is je enige doel om hier te klagen over bugs zonder duidelijke uitleg wat er dan niet goed is of ligt het aan mij?Bean77 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:20:
bugs bugs bugs bugs bugs........
Verwijderd
Gaat de productie van specifieke energiecentrales misschien achteruit, waardoor er lokaal of globaal een probleem ontstaat? Ik kan me voorstellen dat sommige centrales daar meer last van hebben dan andere.sww89 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:17:
Edit: Ik heb nog wel een vraag. Mijn energieverbruik zit rond de 970MW, de opbrengsten zitten op ongeveer 1200MW. Als ik mijn budget verlaag (maar nog wel in het groene) dan krijgt een deel van mijn stad geen stroom meer. Bug??
Ik zit inmiddels tegen de 50 uur en ben nog niets tegengekomen.anandus schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:31:
Dit spel heeft een stuk minder bugs dan het gemiddelde spel dat op de markt komt
Sommige mensen klagen om het klagen, lijkt welbadbadpresident schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:33:
[...]
Is je enige doel om hier te klagen over bugs zonder duidelijke uitleg wat er dan niet goed is of ligt het aan mij?
Ik vind het opvallend hoe negatief hij over dit spel is.
De beste city builder in meer dan 10 jaar, en een grote kans dat het het beste spel van het jaar is.
Bean77 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:02:
[...] Bij elke city builder zitten wel dingen die zwaar tegenvallen en dat zal ongetwijfeld ook bij dit spel zijn. [...]
Bean77 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:47:
[...] de auto's zijn echt spuuglelijk [...]
Bean77 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:49:
[...] zo ongelooflijk lelijk
Bean77 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:35:
[...] zoals het er nu uitziet zitten er nog wel de nodige problemen in het spel.
Bean77 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:44:
[...]
Dat is echt wel een zwaar minpunt dat verkeer zo overheersend is.
Bean77 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:53:
[...] Ik ben wel voor een goede city builder, maar ook deze heeft zeer duidelijk zijn flaws en snap dat gehype ook niet zo lol.
Bean77 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:40:
[...] dan gaat het ergens in het spel gruwelijk mis
Bean77 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:26:
[...] Zit je morgen met een spel wat eigenlijk nog compleet in de steigers staat.......
Iedereen heeft recht op een mening, maar ongefundeerd overdrijven hoeft ook niet wat mij betreftBean77 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:33:
[...] mikken de spel binnen een week in de prullenbak en beginnen dan hier te ragen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik zal even opnoemen wat ik ben tegengekomen na 30 uur:badbadpresident schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:33:
[...]
Is je enige doel om hier te klagen over bugs zonder duidelijke uitleg wat er dan niet goed is of ligt het aan mij?
- Helemaal aan het begin van je stad (dus fresh game) kun je alleen de simpelste weg kiezen, plaats je daar 1 stuk van en verwijder je het weer dan komt opeens de 2 baans 1-way en de 4 baans vrij.
- Bij mij zorgde de map Los Santos uit de Workshop ervoor dat ik geen enkele save meer kon openen (of zien)
- Spel op pauze zetten (dus niet escape pauze pauze maar tijd stilzetten) stopt niet de verspreiding van ziekten.
- Demand van Commercial klopt geen klote van, zou dus iets met parken te maken hebben.
- Demand van Industrial is vaak hoog, bouw je Industrial vinden ze geen werknemers en/of kunnen ze hun producten niet kwijt.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
- het is net als bij simcity dat je een weg moest leggen aan de hoofdweg voordat je verder kan zodat spelers niet meteen met gigantische bouwwerken beginnen en failliet raken.kuusj98 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:41:
[...]
Ik zal even opnoemen wat ik ben tegengekomen na 30 uur:
- Helemaal aan het begin van je stad (dus fresh game) kun je alleen de simpelste weg kiezen, plaats je daar 1 stuk van en verwijder je het weer dan komt opeens de 2 baans 1-way en de 4 baans vrij.
- Bij mij zorgde de map Los Santos uit de Workshop ervoor dat ik geen enkele save meer kon openen (of zien)
- Spel op pauze zetten (dus niet escape pauze pauze maar tijd stilzetten) stopt niet de verspreiding van ziekten.
- Demand van Commercial klopt geen klote van, zou dus iets met parken te maken hebben.
- Demand van Industrial is vaak hoog, bouw je Industrial vinden ze geen werknemers en/of kunnen ze hun producten niet kwijt.
- Mods kunnen je game verpesten - daarom is het ook op eigen risico. Is niet echt een bug van de makers zelf.
- Bug idd
- Is de vraag of dit zo bedoeld is of echt een bug
- Is me ook opgevallen lijkt me een slechte balance en niet per se 'bugged'.
Hmja.. dat bedoel ik dus: ik zoek 'n betere manierMauz1978 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:36:
[...]
Je kunt elke auto aanklikken en daar lezen (en klikken) waar ze heen gaan. dat is wat ik doe in de hoop wat bypasses te kunnen leggen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat van Los Santos is imho wel degelijk een bug, of dat nu een bug van de makers zelf is of niet. Het spel werkt dan niet meer, jan modaal op het gebied van computers/games zal hier niet uitkomen...badbadpresident schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:46:
[...]
- het is net als bij simcity dat je een weg moest leggen aan de hoofdweg voordat je verder kan zodat spelers niet meteen met gigantische bouwwerken beginnen en failliet raken.
- Mods kunnen je game verpesten - daarom is het ook op eigen risico. Is niet echt een bug van de makers zelf.
- Bug idd
- Is de vraag of dit zo bedoeld is of echt een bug
- Is me ook opgevallen lijkt me een slechte balance en niet per se 'bugged'.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ideaal zou zijn als je gewoon hun route zou zienanboni schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:46:
[...]
Hmja.. dat bedoel ik dus: ik zoek 'n betere manierMaar ergens hierboven werd 'n nieuwe mod genoemd die deze functionaliteit zou moeten bieden, dus die ga ik zo maar eens testen.
Verwijderd
Dat maakt het wel weer heel makkelijkbadbadpresident schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:49:
Ideaal zou zijn als je gewoon hun route zou zien
Maar symptoombestrijding is dan wel weer realistischerVerwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:00:
[...]
Dat maakt het wel weer heel makkelijkIk vind dat gepuzzel juist wel leuk, ook omdat het probleem soms heel ergens anders ligt dan het in eerste instantie lijkt. Als je dan de fout maakt aan symptoombestrijding te gaan doen blijft je bezig en wordt het alleen maar chaotischer en ook niet beter.
Wat anders: kun je garbage ook laten exporteren? of zijn landfills of incinerators echt de enige mogelijkheden? Ik wil misschien eens proberen om alle luchtvervuiling zoveel mogelijk te verbannen, maar m'n huidge 55k inwoners vullen in 'n week of 12 'n landfill dus dat is niet echt een optie...
[ Voor 24% gewijzigd door anboni op 15-03-2015 15:34 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Mauz1978 op 15-03-2015 15:32 ]
Something under the bed is drooling
Dat was het probleem inderdaad. Was echt een lullig klein stukje kabel dat niet meer verbonden was met het hoofdnet zegmaar waardoor de windmolens in de niet verbonden zone de vraag niet aankondenfsfikke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:32:
[...]
Mooie stad
Ik weet niet zeker of het zo werkt, maar kijk even of je stroomnet goed verbonden is. Als je bijv. twee losse stroomnetten hebt, kan het volgens mij zijn dat je in totaal misschien wel genoeg energie opwekt, maar als de wijk die het meeste stroom nodig heeft niet verbonden is met de wijk waar je een overcapaciteit hebt gaat het alsnog mis.
[...]
Inderdaad, vaak is het ook een kwestie van de hand in eigen boezem te steken ipv meteen bug! te roepen
Nee, die is er inderdaad niet. Misschien vanwege de middenberm ofzo?Mauz1978 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:31:
valt me nu pas op, maar bestaat er niet een four lane One-way road?
Gewoon je game laden en als het goed is kun je ze onder het intersections tabje vinden.Ozza schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:34:
Hoe kan ik die intersections van de steam workshop in game toepassen? ik heb ze toegevoegd en zie ze in de content manager staan bij steam workshop.. en dan?
Staan ze ingame in Roads > Intersections? Helaas hebben de meeste geen afbeelding van hun creaties als preview dus moet je ze een voor een langsgaan.Ozza schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:34:
Hoe kan ik die intersections van de steam workshop in game toepassen? ik heb ze toegevoegd en zie ze in de content manager staan bij steam workshop.. en dan?

[ Voor 18% gewijzigd door swv op 15-03-2015 15:39 ]
Ik moet de gpu performance beperken omdat mijn setup zo snel is dat ik in vrijwel elk scenario 60 fps haal. Zowel ingezoomed als uitgezoomed. Helaas wordt de framerate van de game beperkt door de Hz van je monitor (maar het is geen vsync). Aangezien ik geen 120 of 144 hz monitor heb moet ik dus eerst de prestaties van mijn computer verlagen voor ik de impact kan meten van graphics opties. Zelfs met de maximale underclock kon ik de impact van low nog niet meten.kuusj98 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:33:
[...]
Wat mij dan weer negatief opvalt is dat je wel over Intel bezig bent maar geen woord over AMD zegt.
Misschien moet ik zelf maar testen op mijn 8320, alhoewel ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat ik meer FPS haal kan een test nooit kwaad...
Als ik qua zoom niveau onder 1/4de ga (vanaf maximum uitzoomen kant bekeken) dan dropt de FPS wel naar ~30, maar dan zit je toch al oncomfortabel dicht op alles. Alles boven dat niveau is 60+FPS met alles op de hoogste instellingen.
Waarom zou je in godsnaam je GPU performance gaan nekken als je de GPU performance wil weten? Nu weet je nog net niks, of je zou het al willen doen vanwege een CPU bottleneck alhoewel deze resultaten dan alleen goed zijn om te kijken hoeveel impact een bepaalde instelling heeft.
Logisch toch? Misschien moet ik het er even bij zetten
Mbt Intel of AMD. Daar heb ik geen uitspraken over gedaan. Ik heb alles getest met dezelfde processor door simpelweg de prestaties te verlagen (net als bij de gpu test). De reden dat ik Intel aan haal is dat ik toevallig een low powered Intel liggen in de vorm van een Surface Pro 2 tablet/ultrabook hybrid. De enige AMD cpu die ik hier nog heb is een e-350 van 1.6 GHz die de game echt niet kan draaien. Het gebruiken van een AMD cpu had verder ook niks aan mijn methodologie verandert. Voor AMD is het goede nieuws overigens wel dat de game heel erg goed mulithread, dus de beperkingen op single core performance zijn in deze game niet zo erg.
Klopt helemaal. Ik heb hier een i5 2500K @ 4.2 Mhz, een i5 4670K @ stock (4 GHz door msi bord), een E8400@3.2 GHz, een i5 4300U (Surface Pro 2) en een AMD E-350. Door de cpu test op 1 core te draaien laat ik de impact van de verschillende opties zien en niet zo zeer welke cpu je nu minimaal nodig hebt.NomadTitan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 02:01:
[...]
Misschien heeft SDK geen AMD processor om te testen en is het grotendeels geschreven vanuit eigen ervaring(op zijn eigen pc). Het is moeilijk vast te stellen wat de performance van een AMD cpu is wanneer je er niet over beschikt, waarschijnlijk is dat de reden.
Verder heb ik het even gelezen maar op de pagina staat er niet één keer het woord intel. Het enige wat er staat is over welke cpu hij zelf beschikt en oordeelt dat alles boven zijn eigen cpu van Intel het spel aan kan.
Ik zou haast denken dat jij je een beetje aangevallen voelt, ik hoop het niet want dat zou dan toch wel een beetje treurig zijn of niet ?
Verder is informatie over de cpu zeker wel van belang, ooit cities XL gespeeld? Dat spel was zo kapot dat als je een weg aan wou leggen al je cores naar 100% load schoten alsmede je geheugengebruik.
Dat laatste heb ik wel overwogen door mijn unlocked cpu op lagere multipliers te zetten. Echter ik kwam niet echt op een passmark score uit die 1 op 1 te vergelijken is met de passmark website. Dus dat gaat dan gewoon niet zonder zelf 20 pc's te hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 15-03-2015 16:21 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
*zucht*
[ Voor 123% gewijzigd door sdk1985 op 15-03-2015 15:53 ]

Alle voertuigen die die oprit oprijden maken daar een sprongetje, maar af en toe komen de Dukes of Hazzard voorbij.
Nee.. staan alleen de 4 standaard intersections..sww89 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:37:
[...]
Staan ze ingame in Roads > Intersections? Helaas hebben de meeste geen afbeelding van hun creaties als preview dus moet je ze een voor een langsgaan.
[afbeelding]
De commercie/park wat daarbij de vraag naar industrie enorm doet toenemen is weldegelijk een bug, het veroorzaakt onbalans.Tsurany schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:46:
Ik zitten wel wat bugs in maar niet iets wat ik als game breaking zou bestempelen. Gok dat ze bij CO morgem aftrappen met flink wat bug fixing dingetjes. Binnen een week of twee gok ik dat er wel een of meerdere patches zijn uitgekomen.
Is ook gewoon game breaking imho.
Het is gelukkig vrij makkelijk reproduceerbaar en inmiddels bekend bij CO.
Only fools are enslaved by time and space.
Staan ze wel aangevinkt onder het assets tabje in content (vanuit het hoofdmenu?)Ozza schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:02:
[...]
Nee.. staan alleen de 4 standaard intersections..
Ik kan trouwens http://steamcommunity.com...filedetails/?id=405791507 zeer aanbevelen als extra mod. Wat een heeeerlijke rust ineens...
Cities Skylines Game Performance Review
(Ik gebruik geen query string voor html bestanden dus het kan zijn dat je even control+f5 moet doen).
Ik had 3 depots, die gezamenlijk 1 + 56 + 86 = 143 bussen in gebruik hadden die 1702 citizens per week vervoerden.psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:50:[...]
Ik zit momenteel op 147 bussen uit één depot in een stad met 70k inwoners. Mijn vriendin heeft bijna 200 bussen uit één depot in een stad met 165k inwoners. Ik weet niet wat de max is, maar het aantal bussen in een depot lijkt iig erg hoog te liggen!
Ik heb vervolgens de twee kleinste depots verwijderd en de verandering na een aantal weken (geen andere aanpassingen gemaakt) is als volgt:
De overgebleven busdepot stabiliseerde op 139 bussen. Helaas met een terugval van vervoerde citizens naar 1460. Dit kan overigens aan de bevolkingskrimp liggen die in tussentijd plaatsvond (ongeveer 1k verloren).
Mijn conclusie is in ieder geval dat meerdere busdepots geldverspilling is.
...
Meeste is al op gereageerd alleen het laatste puntje niet... Het gebrek aan workers in je Industrial zone zit hem, net als in Simicity 4, in de traveltime die beschikbaar is om op het werk te komen. De mogelijke oorzaken zijn dus eindeloos; te drukke wegen, afstand tot huizen met vrije werknemers te groot, te weinig capaciteit openbaar vervoer, te veel one-way, enz. Het is dus meer een mechanic dan een bug. Deze game kiest voor correctie in plaats van educatie, dat is soms wel even lastig. Met een aanpassing aan mijn infrastructuur heb ik alle worker meldingen weg ge kregen. Tot ik aan de andere kant van de rivier een nieuw gebied neer zette... Daar kreeg ik ze weer. Dan moet je dus weer gaan schuiven met jobs of infrastructuur.kuusj98 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:41:
[...]
Ik zal even opnoemen wat ik ben tegengekomen na 30 uur:
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 15-03-2015 16:26 ]
Mmm bij assets staat niks.. ze staan alleen onder steam workshop in content manager..anboni schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:13:
[...]
Staan ze wel aangevinkt onder het assets tabje in content (vanuit het hoofdmenu?)
Ik kan trouwens http://steamcommunity.com...filedetails/?id=405791507 zeer aanbevelen als extra mod. Wat een heeeerlijke rust ineens...
mm als ik subcribe blijft er "Subscribe to download: Timboh's Clovermill Interchange" staan bijvoorbeeld.. wat doe ik fout
[ Voor 12% gewijzigd door Ozza op 15-03-2015 16:28 ]
Ik denk dat de map waarop jij speelt niet beschikt over zeeroutes. Basically moet er bij het maken van een map een route uitgestippeld waarlangs boten varen. Als dit niet gedaan is dan komen er geen boten.PilatuS schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:33:
Weet iemand hoe ik schepen kan krijgen ? Waar ik de boel ook plaats hij zegt dat ie niet kan connecten. Dit is overal op de map het geval. De lijn gaat ook niet naar zee toe maar naar het land zoals op de afbeelding te zien is. Wat doe ik verkeerd ?
[afbeelding]
Edit: kan zijn dat er ergens anders op je kaart wel een zeeroute is maar niet waar jij je dock plaatst.
[ Voor 7% gewijzigd door badbadpresident op 15-03-2015 16:37 ]
Map tile met een ship connection (3e icoontje) zoeken.PilatuS schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:33:
Weet iemand hoe ik schepen kan krijgen ? Waar ik de boel ook plaats hij zegt dat ie niet kan connecten. Dit is overal op de map het geval. De lijn gaat ook niet naar zee toe maar naar het land zoals op de afbeelding te zien is. Wat doe ik verkeerd ?
[afbeelding]
Eat the bugs, live in a pod
Het heeft zeker impact maar verpest voor mij zeker het spel niet. Natuurlijk moet het wel snel gefixt worden, dat zeker.LoneRanger schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:03:
[...]
De commercie/park wat daarbij de vraag naar industrie enorm doet toenemen is weldegelijk een bug, het veroorzaakt onbalans.
Is ook gewoon game breaking imho.
Het is gelukkig vrij makkelijk reproduceerbaar en inmiddels bekend bij CO.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hmm ik zie het. Echt vreemd want volgens de tile overview zou de zone waar ik nu heb gebouwd 25% olie bevatten. Er zit zo ver ik kan zien echter niets in de grond, alles zit er naast.Erikie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:12:
[...]
zie mijn post terug.. Je normale industrie heeft dus ore oil agri en forest nodig. zodra je oil fabrieken op niet zwarte vlakken zet, dan zal deze fabriek oil importeren. Zo niet, dan zal hij zijn resource proberen te gebruiken voor je normal industrie op je map, of exporten.
( aanname) maar je kunt dit zien op je mapview outside connection ( import / export ) en natural resources.

Verwijderd
Ik zie wel een lichte grijze zweem links aan de grensMartinspire schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:21:
Hmm ik zie het. Echt vreemd want volgens de tile overview zou de zone waar ik nu heb gebouwd 25% olie bevatten. Er zit zo ver ik kan zien echter niets in de grond, alles zit er naast.
badbadpresident schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:35:
[...]
Ik denk dat de map waarop jij speelt niet beschikt over zeeroutes. Basically moet er bij het maken van een map een route uitgestippeld waarlangs boten varen. Als dit niet gedaan is dan komen er geen boten.
Edit: kan zijn dat er ergens anders op je kaart wel een zeeroute is maar niet waar jij je dock plaatst.
Ik zie het al. Ik heb net die ene map gekozen die geen shipping heeftsdk1985 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:36:
[...]
Map tile met een ship connection (3e icoontje) zoeken.

Maakt dit eigenlijk wat uit ?
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat er op en afritten komen in plaats van dikke kruisingen/stoplichten midden op de snelweg?
Verwijderd
Het meest rechtse icoontje in het snelwegmenu is een afrit. Die kan je met wat handigheid leggen zoals je wilt. Met Page Up en Page Down kan je verhogingen bouwen.Cardinal schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:48:
Hoe zorg je er eigenlijk voor dat er op en afritten komen in plaats van dikke kruisingen/stoplichten midden op de snelweg?
Een nette weg leggen is nog wel een beetje een kunst, maar het went uiteindelijk wel.
Da's afhankelijk van wat erop aansluit. Als je een afrit of een ander stuk snelweg laat aftakken of mergen, krijg je geen stoplichten. Met andere soorten wegen wisselt het. Is dus een kwestie van wat dingen uitproberen. Ik heb eerder in dit topic ergens een filmpje gezien die een paar mogelijkheden uitzocht, was volgens mij een paar dagen voor release.Cardinal schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:48:
[...]
*edit* gevonden: YouTube: Cities: Skylines - Intersection Tutorial/Discussion
[ Voor 10% gewijzigd door anboni op 15-03-2015 17:01 ]
Grote onbalans verpest voor mij het spel wel maar daar kunnen we prima van mening verschillen of dat game breaking isTsurany schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:43:
[...]
Het heeft zeker impact maar verpest voor mij zeker het spel niet. Natuurlijk moet het wel snel gefixt worden, dat zeker.
Hoe dan ook, de eerder geposte fix is inmiddels aangepast,er miste getal in en werkt nu als een zonnetje.
link.
Waar het op neer komt is dat mods nog niet werken zoals het moet. Dit bleek ook wel uit het feit dat ik twee uur voor launch door de programmeur van de mods werd gevraagd te troubleshooten voor een simpele rotonde. Daarnaast is het ook nog niet mogelijk om een gepubliceerde mod/asset te updaten vanuit de game. Je moet dan een nieuwe maken.LoneRanger schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:03:
[...]
Grote onbalans verpest voor mij het spel wel maar daar kunnen we prima van mening verschillen of dat game breaking is
Hoe dan ook, de eerder geposte fix is inmiddels aangepast,er miste getal in en werkt nu als een zonnetje.
link.
Persoonlijk vindt ik niet dat dit van invloed zou moeten zijn op de mening over de game. Voor zo ver als launches de laatste tijd gaan is deze verassend goed speelbaar. Ik gebruik zelf geen mods (ivm achievements) en ben tot heden nog geen game breaking bugs tegen gekomen.
Misschien gewoon even een paar weken wachten met de mods?
Ik zie niet gelijk een link met mods zeker niet als de uitleg van de fixer klopt.sdk1985 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 17:19:
[...]
Waar het op neer komt is dat mods nog niet werken zoals het moet. Dit bleek ook wel uit het feit dat ik twee uur voor launch door de programmeur van de mods werd gevraagd te troubleshooten voor een simpele rotonde. Daarnaast is het ook nog niet mogelijk om een gepubliceerde mod/asset te updaten vanuit de game. Je moet dan een nieuwe maken.
Persoonlijk vindt ik niet dat dit van invloed zou moeten zijn op de mening over de game. Voor zo ver als launches de laatste tijd gaan is deze verassend goed speelbaar. Ik gebruik zelf geen mods (ivm achievements) en ben tot heden nog geen game breaking bugs tegen gekomen.
Misschien gewoon even een paar weken wachten met de mods?
Zelf heb ik alleen originele parkjes en aangezien m'n demand nu weer klopt ga ik er toch echt vanuit dat het een bug is.
Het is al bewezen dat het weghalen van alle parkjes de demand ook weer terug brengt dus volgens de logica zou het dan in een custom parkje moeten zitten of een combinatie van een custom parkje en iets anders.
Zoals ik al schreef gebruik ik geen custom parkjes.
Het enige wat ik gebruikte toen ik begon was een custom map en de herfstkleuren fix.
[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 15-03-2015 18:55 ]

Het spel bevalt mij wel prima tot nu toe al heb ik nog maar 22k inwoners en gaat het langzaam vooruit!
hoe kan dit?
Zit gelukkig nog lang niet in de problemen, heb nog dik $ 19 miljoen gebanked gelukkig dus ik hou het nog wel even uit
veel voorkomend is: Je waterpomp staat te dicht bij vies water?manii schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:22:
net een dorp begonnen.. heb een healthcenter.. en opeens zijn er 700 mensen ziek..
hoe kan dit?
Verder kan het zijn dat je misschien de deathcare icoontjes verwart met de healtcare?
Verder zou ik het niet weten? screenshot?
probleem gevonden,, sewage in het gewone water.. schaam!manii schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:22:
net een dorp begonnen.. heb een healthcenter.. en opeens zijn er 700 mensen ziek..
hoe kan dit?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Was mijn eerste handeling ook, werkt niet altijd helaas en soms klap ik idd dan ook maar het menu dicht. Hoop dat ze dat snel fixenBeefHazard schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:31:
Rechtermuisknop?

(klikbaar)
Ik had er voor gekozen een beetje te freestylen
In het uiterste Noordwesten wordt het "grote" geld verdient met ore en tevens staat daar nu ook een nieuw woonwijkje.
Eigenlijk nog best slecht gepland met die snelweg er dwars doorheen maar dat komt wel goed.
Nu de commercie weer werkt is de grote ingang weer drukker geworden, door de groei meer aan- en afvoer naar de winkels.
De industrie linksonder ben ik momenteel aan het verhuizen verder naar het Oosten.
Sommige wegen/aansluitingen zijn tijdelijk en even snel gelegd om e.e.a. te testen dus niet te veel op letten.
Ik heb nu 14K aan inwoners en complete dekking wbt OV [alleen bussen] en die loopt nu break even.
De map is lekker, behoorlijke hoogteverschillen hoewel dat mss niet blijkt.
Rechts en links van de stat zie je een rotswand en die loopt praktisch verticaal naar beneden, het diepste punt van het dorp ligt op water-niveau.
Als ik me niet vergis gebruik ik nu 3 tiles en heb nog geen beschikking over een spoorweg naar buiten.
Ik zit @ hard mode hier op 90K inwoners. Ik heb vliegvelden metro's treinen en bussen. Ongeveer 5% maakt gebruik hiervan. Ik heb nagenoeg geen verkeers opstoppingen.
Problemen:
1. Men demand is compleet weg. Ik kan nie tmeer groeien
2. Ik krijg men offices niet op lvl 3! ze blijven steken op lvl 2.
Kun je vuilnisbelten nu wel of niet volledig vervangen met verbrandingsovens?
Volgens de beschrijving wel, maar als ik in de praktijk enkel verbrandingsovens neerzet dan krijg ik constant van die container-icoontjes..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Zijn wel paar dingetjes die ik nog niet helemaal snap/lastig vind. Zo heeft m'n industrie constant dat er abandoned gebouwen komen en dat vrijwel alle industrie overgekwalificeerde werknemers heeft. Moet ik mensen minder goed opleiden of doe ik wat anders verkeerd?
En hoe kan ik bijvoorbeeld van de bossen gebruikmaken? Al mijn industrie is nu goods, maar ik zie ook olie en bomen-gedoe, maar daar lijk ik geen fabrieken oid voor te kunnen bouwen.
* Hahn stelt waarschijnlijk hele domme vragen, maar dit topic gaat zo hard (en het spel is zo verslavend) dat ik niet alles terug ga lezen
The devil is in the details.
Districten maken, die kan je vervolgens een sector toewijzen, ore, olie en timberHahn schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:21:
Vanmiddag om 12 uur Cities: Skylines aangeschaft, rond 1 uur kon ik gaan spelen en inmiddels heb ik er al zo'n 5-6 uur op zittenErg verslavend spel en geeft veel meer het ouderwetse Sim City (2000) plezier dan de nieuwe Sim City, dus geen spijt ervan.
Zijn wel paar dingetjes die ik nog niet helemaal snap/lastig vind. Zo heeft m'n industrie constant dat er abandoned gebouwen komen en dat vrijwel alle industrie overgekwalificeerde werknemers heeft. Moet ik mensen minder goed opleiden of doe ik wat anders verkeerd?
En hoe kan ik bijvoorbeeld van de bossen gebruikmaken? Al mijn industrie is nu goods, maar ik zie ook olie en bomen-gedoe, maar daar lijk ik geen fabrieken oid voor te kunnen bouwen.
* Hahn stelt waarschijnlijk hele domme vragen, maar dit topic gaat zo hard (en het spel is zo verslavend) dat ik niet alles terug ga lezen
Rechts boven je demolish knopje zit een kruisje waar je dan op kan drukken.l0n3w012ph schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:36:
[...]
Was mijn eerste handeling ook, werkt niet altijd helaas en soms klap ik idd dan ook maar het menu dicht. Hoop dat ze dat snel fixen
Ik merk inderdaad ook door dit spel dat ik nu in de file naar de weg kijk in plaats van te ergerenJ-M-T schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:02:
Ik merk dat ik op straat telkens kruispunten en knooppunten aan het analyseren ben.Kijken of ik het kan toepassen in Cities.
Sneltoets B (bulldoze) werkt ook.XzeroD schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:25:
[...]
Rechts boven je demolish knopje zit een kruisje waar je dan op kan drukken.
*sowieso
Net even kwartiertje wat gefreubeld maar bleef problemen houden met de riolering... Doe blijkbaar toch iets verkeerd...
Zo maar weer nieuwe poging doen nadat ik hier wat verder heb gelezen.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Het lijkt me ook een best lastige game om onder de knie te krijgen als je nooit eerder een city builder hebt gespeeld. Maar als je specifieke vragen hebt kun je ze natuurlijk altijd hier kwijt, eventueel met screenshotStormtrooper schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:03:
Net ook via Steam gekocht na al het enthousiasme hier... Heel erg wennen, heb nog nooit iets als dit gespeeld.
Net even kwartiertje wat gefreubeld maar bleef problemen houden met de riolering... Doe blijkbaar toch iets verkeerd...
Ik zou je ook aanraden de tutorial messages goed te lezen, en de beschrijvingen van de gebouwen. Staat al veel info in.
De wiki is nog niet erg goed gevuld, hopelijk komt daar verbetering in. Op de subreddit is wel al heel veel te vinden, en de mensen daar zijn ook heel behulpzaam.
Steam ||
Je moet de afvoer/water treatment plant op de gewone waterleiding aansluiten (en er voor zorgen dat je pompen geen vervuild water opzuigen). En vergeet ook niet dat ze stroom nodig hebben om te werken.Stormtrooper schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:03:
Net ook via Steam gekocht na al het enthousiasme hier... Heel erg wennen, heb nog nooit iets als dit gespeeld.
Verwijderd

LOL, zat nu aanvoer vanaf pomp naar dorp te trekken en aparte afvoer van dorp naar afvallozer... Waterbuizen konden niet kruizen, zie nu waarom: het zijn al twee leidingen... Ik begin zo aan poging 3 hahaha...Ronald8 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:09:
[...]
Je moet de afvoer/water treatment plant op de gewone waterleiding aansluiten (en er voor zorgen dat je pompen geen vervuild water opzuigen). En vergeet ook niet dat ze stroom nodig hebben om te werken.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Heb je genoeg capaciteit? Geen kabels doorgesneden waardoor die sectie maar beperkt energie heeft?Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:16:
Het spel bevat nog wel diverse bugs. Meest vervelende bug is dat de elektriciteit steeds wegvalt voor een gedeelte in een woonwijk
Iedere keer dat er bij mij stroomnood was had ik zelf iets verkeerd gedaan, al zie je het soms moeilijk. Ik heb nog nooit gehad dat het spontaan gebeurde.
Dat ligt aan de aansluitingen op die weg, bijvoorbeeld als ze voorsorteren voor een oprit van de snelweg of een afslag naar een andere weg.fsfikke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:19:
Ik heb voornamelijk last van sub-optimaal weggebruik. Op 3 of 6-baans wegen loopt 90% van het verkeer via 1 rijbaan
Verwijderd
Bij afbeelding 4 kan je je het zien. Voldoende stroom en en niet alles heeft er last van.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:20:
[...]
Heb je genoeg capaciteit? Geen kabels doorgesneden waardoor die sectie maar beperkt energie heeft?
Iedere keer dat er bij mij stroomnood was had ik zelf iets verkeerd gedaan, al zie je het soms moeilijk. Ik heb nog nooit gehad dat het spontaan gebeurde.

6-baans wegen moet je mee oppassen, die worden vaak (in onze ogen) suboptimaal gebruikt, omdat de AI vaak op het eerst mogelijk moment al gaat voorsorteren. Hier een plaatje van hoe de AI zich gedraagt en wat je kunt doen om dit te verbeteren. (Plaatje niet door mij gemaakt.)fsfikke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:19:
Ik heb voornamelijk last van sub-optimaal weggebruik. Op 3 of 6-baans wegen loopt 90% van het verkeer via 1 rijbaan
Steam ||
Met enkele custom assets begint de skyline in mijn stad nu dan toch ook aardig vorm te krijgen!

En het huidige complete overzicht.

Traffic blijft vooralsnog redelijk. Met iedere stijging van 10k inwoners is het wel weer enigzins pappen en nathouden gedurende een tijdje. Maar vaak toch wel weer redelijk op te lossen door het aanmaken van een alternatieve route. Helaas blijft het aandeel metro gebruikers toch nog altijd ver achter. En bus routes zie ik persoonlijk eigenlijk liever gaan dan komen ondertussen, auto's passern de bussen op veel locaties namelijk slecht/niet.
Mede door:
Pathfinding blijft erg basic en voorspelbaar, hier is goed op te anticiperen door het traject van voorsorteren te beperken. Bijv. op een lang recht traject zorgen voor een exit point een blok voor het einde van de weg. Een exit point (éénrichtings weg uit, of offramp) zorgt voor een intersection zonder stoplichten. De auto's welk recht door willen zullen nu de linker lane(s) gebruiken.fsfikke schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:19:
In het geval van wat kortere wegen zoals binnen een stad zorgt het er echter ook voor de auto's bij meerdere lanes service voertuigen zoals bussen, ambu's, etc niet passeren.
Heb je dan wel al je stroom opwekkende dingen op 1 netwerk aangesloten?Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:22:
[...]
Bij afbeelding 4 kan je je het zien. Voldoende stroom en en niet alles heeft er last van.
Verwijderd
Dat zegt niet zoveelVerwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:22:
Bij afbeelding 4 kan je je het zien. Voldoende stroom en en niet alles heeft er last van.
Ik zou er nog eens naar kijken, wellicht dat je iets over het hoofd ziet.
Ik heb hier ook last van af en toe. Wat we niet op je plaatje kunnen zien is waar je stroomvoorziening staat. Als je meerdere losse turbines hebt op verschillende plekken kan het zijn dat je over het algemeen genoeg produceert, maar als het niet evenredig verspreidt is over je woonwijken kan je in de problemen komen. Weet niet of dat echt zo is maar daar leek het bij mij wel een beetje op. Vaak werkt het bij mij om een stroomkabel van een ander gebied door te trekken naar het uiterste puntje (want dat is het vaak) van een gebied dat geen stroom kan vinden maar dat wel zou moeten hebben volgens de overlay.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:22:
[...]
Edit: Camacha beat me to it
Steam ||
Verwijderd
Een goede truc is om zesbaanswegen af te wisselen met tactisch geplaatste stukjes snelweg. Zo kan je stoplichten laten verdwijnen, maar toch vrijwel overal dingen langs de weg bouwen.psychodude schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:25:
Pathfinding blijft erg basic en voorspelbaar, hier is goed op te anticiperen door het traject van voorsorteren te beperken. Bijv. op een lang recht traject zorgen voor een exit point een blok voor het einde van de weg. Een exit point (éénrichtings weg uit, of offramp) zorgt voor een intersection zonder stoplichten. De auto's welk recht door willen zullen nu de linker lane(s) gebruiken.
Als de boel stagneert omdat er teveel kruispunten en stoplichten zijn bieden stukjes snelweg eigenlijk altijd uitkomst. Wisselen tussen de twee wegtypes lijkt geen negatieve impact op de doorstroom te hebben.
Ik zou het liefste zelf meer controle hebben over al dan geen stoplichten en hoe dan precies, maar zo werkt het ook wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 21:35 ]
Met voldoende incinerators heb ik al tijden geen afval meer naar 'n landfill zien gaan. Die container icoontjes kunnen komen doordat je simpelweg te weinig capaciteit hebt (klik op het trashcan info icoontje linksboven) of omdat je vuilniswagens vast staan in de file (of omdat de pathfinding niet optimaal functioneert)Angeloonie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 20:17:
Ik snap het even niet..
Kun je vuilnisbelten nu wel of niet volledig vervangen met verbrandingsovens?
Volgens de beschrijving wel, maar als ik in de praktijk enkel verbrandingsovens neerzet dan krijg ik constant van die container-icoontjes..
Verwijderd

[ Voor 79% gewijzigd door Mauz1978 op 15-03-2015 21:40 ]
Die is nog niet geplaatstMauz1978 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:36:
[...]
in diezelfde foto zie je toch dat je windmolen rechtsboven niet connected is met de rest van je stad/stroomwolk?
Steam ||
had idd nogmaals goed bekeken en mn antwoord al weggehaald
btw, wanneer ga jij weer streamen?
[ Voor 8% gewijzigd door Mauz1978 op 15-03-2015 21:39 ]
Vandaag gestreamed, morgen doe ik een stream over de map editor! Als je nog een leuk idee hebt over een interessant gebied wat ik kan gebruiken (heuvels/rivieren/eilanden) moet je het maar laten wetenMauz1978 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:39:
[...]
had idd nogmaals goed bekeken en mn antwoord al weggehaald...
btw, wanneer ga jij weer streamen?
Steam ||
Verwijderd
Ik dacht ook even dat ik met een bug te maken had, maar ik was het echt zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 21:44 ]
Wat ergens toch een bug is. Als een object afhankelijk is van een road connection en die is er niet (meer), dan zou je daar eigenlijk een notificatie van verwachten, net zoals ontbrekende electriciteit of water.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:41:
Tot nu toe hebben alle rare dingen bij mij altijd een aanwijsbare oorzaak gehad. Zo had ik drie attracties met een bizar hoge criminaliteit, ook als ik er een politiebureau en een hoofdbureau naast zette. Uiteindelijk bleken die plots niet daadwerkelijk direct aan een weg te liggen, ook al leek het er visueel wel heel erg op. Na lang zoeken heb ik de boel bijna op exact dezelfde plek herplaatst en toen was alles vrijwel gelijk opgelost.
Ik dacht ook even dat ik met een bug te maken had, maar ik was het echt zelf.

Alle commercial schiet naar lvl 3!
[ Voor 33% gewijzigd door j0ppie op 15-03-2015 21:53 ]
Verwijderd
Dit waren attracties, geen huizen ofzo. Mensen kunnen er ook prima heen over de stoep, de politie en doodgravers alleen niet. Resultaat is dus enorme criminaliteit en een stapeltje dood volk.anboni schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:51:
Wat ergens toch een bug is. Als een object afhankelijk is van een road connection en die is er niet (meer), dan zou je daar eigenlijk een notificatie van verwachten, net zoals ontbrekende electriciteit of water.
Je mag ook zelf een beetje nadenken
Er is een verschil tussen zelf nadenken en geacht te worden helderziend te zijnVerwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:53:
Je mag ook zelf een beetje nadenkenOverigens had ik de situatie zelf gecreëerd omdat ik dat zo visueel aantrekkelijker vond.
Verwijderd
Zoals ik zei, ik had die weg zelf verlegd omdat ik dat visueel aantrekkelijker vond. Dan heb ik het ook gewoon zelf gedaan.anboni schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:57:
Er is een verschil tussen zelf nadenken en geacht te worden helderziend te zijnBlijkbaar zijn die objecten wel degelijk afhankelijk van road connections (voor politie, afval, dooien, etc), dus een 'missing road connection' notification zou zeker wel op z'n plek zijn zodat je in ieder geval weet dat je ergens over moet nadenken.
Steam ||
heb wat aangezet, maar verdien er alleen minder door
Kleine correctie op m'n eerdere statement: ik had twee landfills waarvan er eentje op 'emptying' stond, dus die werd niet gebruikt. De andere was vol dus effectief had ik geen landfills (en alleen op 'n paar lastig bereikbare plekken wat opgehoopt afval)anboni schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:28:
[...]
Met voldoende incinerators heb ik al tijden geen afval meer naar 'n landfill zien gaan. Die container icoontjes kunnen komen doordat je simpelweg te weinig capaciteit hebt (klik op het trashcan info icoontje linksboven) of omdat je vuilniswagens vast staan in de file (of omdat de pathfinding niet optimaal functioneert)
Ja dat is zo'n beetje het punt.manii schreef op zondag 15 maart 2015 @ 22:11:
heeft het wel veel nut om polices aan te zetten ?
heb wat aangezet, maar verdien er alleen minder door
Ze hebben allemaal een voordeel en een nadeel.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.