Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:06:
Nog even twee patterns gemaakt om snel een residential zone neer te leggen:
Stomme vraag, en ietwat zinloos omdat ik alles altijd zelf met de hand bouw, maar hoe kan je dat soort patronen plaatsen of draaien? Tot nu toe kan ik ze alleen maar ergens random neerploppen, maar dat is niet erg nuttig.
kuusj98 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:05:
Btw, iedereen die mijn gepatenteerde modulaire woonwijksysteem af aan het kraken was :+ :
http://prntscr.com/6gr7ye
Ik doe eigenlijk bijna precies hetzelfde, al zien de vormen er heel anders uit. Ik noem het het vortex-systeem, omdat het verkeer in feite een loop maakt van ingang naar uitgang. Op de kaart krijg ik het nodige roze en rood te zien, maar al het verkeer loopt perfect door. Een grote traffic flow en geen stagnatie dus.
anboni schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:03:
Ik heb in m'n hele game de taxrate nog niet verschoven van de default. Met 45k inwoners heb ik nu 'n positieve cashflow van zo'n 12k.
Hier precies hetzelfde. Ik heb niets aan de belastingen gedaan en verdien zoveel geld dat ik het nauwelijks sneller uit kan geven dan ik het binnenkrijg. Nu staat de teller op ~5000 per maand, maar daar is dan al 15-20K vanaf voor de rookdetector-maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 11:44
nog steeds bezig (gisteren opnieuw begonnen)

toch maar weer voor de dam gaan.. na het opeens stoppen van mijn dam (en water vooraad)
toch maar eens aan het testen gegaan..

en nu heb ik een paar handige tips gevonden (eigenlijk gewoon logica)
rivier liep leuk.. water pompen voor in de rivier waste achterin..

dam gebouwd > geen water meer pompen dus achter de dam gezet

nu ben ik tot de conclusie gekomen dat je de waterpompen niet achter je dam moet hebben omdat ze dus ook letterlijk water wegzuigen (niet gewoon wat nummers)

hierdoor werd de opbouwende capaciteit voor de dam dus weg gezogen en stopte deze opeens..

de boel omgedraaid (waste treatment voor de dam) water opzuiging aan de andere kant van de map..

zonder water lozing heb ik 48/60MW met waterlozing zit ik op 112MW (nog niet de max maargoed het schiet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eehbiertje schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:31:
toch maar weer voor de dam gaan.. na het opeens stoppen van mijn dam (en water vooraad)
toch maar eens aan het testen gegaan..
Ik blijf het behoorlijk indrukwekkend vinden hoeveel dit spel in de achtergrond allemaal meeneemt :) Het zijn uiteraard versimpelde modellen, maar je ziet desondanks erg veel complexiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:34:
[...]

Ik blijf het behoorlijk indrukwekkend vinden hoeveel dit spel in de achtergrond allemaal meeneemt :) Het zijn uiteraard versimpelde modellen, maar je ziet desondanks erg veel complexiteit.
ja klopt... dit zijn ook dingen waar je gewoon niet bij na denkt..
maar ze pompen dus "echt" water op uit de rivier.. nouja dan is het ook logisch dat het niveau gewoon zakt ipv stijgt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eehbiertje schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:36:
nouja dan is het ook logisch dat het niveau gewoon zakt ipv stijgt :9
Klopt, maar de meeste citybuilders hebben dusdanig versimpelde modellen dat je vaak wegkomt met rare zaken die in het echt nooit zouden werken. Dat heeft Cities Skylines absoluut ook, maar er zit ook een hoop spul in dat gewoon logisch is.

Wat ik zelf wat onlogisch vind is dat treinen blijkbaar alleen nuttig voor toeristen zijn, maar misschien zijn die meer naar het Amerikaanse concept gemodelleerd, waar treinen meer voor interstedelijk verkeer bedoeld zijn en metro's en bussen voor lokaal verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

eehbiertje schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:36:
ja klopt... dit zijn ook dingen waar je gewoon niet bij na denkt..
maar ze pompen dus "echt" water op uit de rivier.. nouja dan is het ook logisch dat het niveau gewoon zakt ipv stijgt :9
Oh wacht, ik heb dus de sewage output direct na de dam gebouwd, maar er bleek maar niet genoeg verschil in de waterniveau's te komen, voor daadwerkelijk stroom,

Dat gaat dus allemaal via de waterleidingen |:(

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:08
Heeft er iemand al een goed snelweg ontwerp? Ik heb nu een mooie weg horizontaal over de weg lopen maar ik moet nog steeds een op/afrit systeem verzinnen. Met name de combinatie met mijn industrie is een brein kraker.... Irritant dat die vrachtwagens meerdere gebouwen met spullen voorzien :P.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:40:
Heeft er iemand al een goed snelweg ontwerp? Ik heb nu een mooie weg horizontaal over de weg lopen maar ik moet nog steeds een op/afrit systeem verzinnen. Met name de combinatie met mijn industrie is een brein kraker.... Irritant dat die vrachtwagens meerdere gebouwen met spullen voorzien :P.
Mijn gepatenteerde vortex-systeem :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:30:
Stomme vraag, en ietwat zinloos omdat ik alles altijd zelf met de hand bouw, maar hoe kan je dat soort patronen plaatsen of draaien? Tot nu toe kan ik ze alleen maar ergens random neerploppen, maar dat is niet erg nuttig.
Met de rechter muisknop kan je draaien. Ben nu bezig met een nieuwe stad waar ik al vier patternblokken heb neergelegd. Gaat lekker vlot zo :) Zorgen voor een goede infrastructuur in het midden en een zone voor commerce en voila :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 15:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

sdk1985 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:40:
Heb je echt niks aan mijn systeem? (uiteraard gepatenteerd, maar ik laat je meedelen in het succes :+ )
http://prntscr.com/6gsuuh

Werkt met inmiddels 30.000 mensen ook nog goed, en dus echt alleen die 2 wegen voor alle wijken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
Achilles schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:40:
[...]

Oh wacht, ik heb dus de sewage output direct na de dam gebouwd, maar er bleek maar niet genoeg verschil in de waterniveau's te komen, voor daadwerkelijk stroom,

Dat gaat dus allemaal via de waterleidingen |:(
weet niet of het sarcastisch is :9 maargoed zodra ik de pompen zelf weg haal begint de dam al te stromen / open te gaan

zet ik de waste treatment er dus voor dan heb ik dus ook meer water en meer stroom..
ik verwacht die diepgang niet (simcity zou dit niet hebben) maargoed dit is dus voor

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/i7je4kj55/voor.jpg

en dit is na

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/4tlkgz1lt/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
kuusj98 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Heb je echt niks aan mijn systeem? (uiteraard gepatenteerd, maar ik laat je meedelen in het succes :+ )
http://prntscr.com/6gsuuh

Werkt met inmiddels 30.000 mensen ook nog goed, en dus echt alleen die 2 wegen voor alle wijken.
Ik vrees dat die single lane te weinig is voor mijn 5300 werknemers per gebied.

Dit is wat nieuw moet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qq2nRcuw1BO4rbwvKz16SdP1/full.png
-Heb nu nog de standaard highway junction asset (die niet werkt)
-Range van de cargo depot is net te kort
-Die noordelijke rondweg is niet zo nuttig

Op basis van een eerdere post hier heb ik ook het volgende neer gekwakt maar daar ben ik niet zo te vreden over (te veel weg per oppervlakte)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kbQzrqh6apycAj47v8uD7JP4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:56
Vanavond een vliegveld toegevoegd aan m'n stad. Heb 'm iets groter laten lijken door er echt een afgebakend terrein van te maken en er wat 'service-wegen' en offices aan toe te voegen.

Nu nog iemand die een verkeerstoren maakt die ik aan een pedestrian road kan plaatsen. :9

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rkfMQnP.jpg

Tevens een brandje gehad. Gelukkig zitten er geen disasters in de game. :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WXumuHIl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 20:48

switchboy

-ruimte te huur-

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:39:
[...]

Klopt, maar de meeste citybuilders hebben dusdanig versimpelde modellen dat je vaak wegkomt met rare zaken die in het echt nooit zouden werken. Dat heeft Cities Skylines absoluut ook, maar er zit ook een hoop spul in dat gewoon logisch is.

Wat ik zelf wat onlogisch vind is dat treinen blijkbaar alleen nuttig voor toeristen zijn, maar misschien zijn die meer naar het Amerikaanse concept gemodelleerd, waar treinen meer voor interstedelijk verkeer bedoeld zijn en metro's en bussen voor lokaal verkeer.
Ja moet net als bussen en metro handmatig een trein lijn aanleggen.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de buslijnen? Ik snap het nie tprecies... Hoeveel bussen komen er maximaal uit 1 busstation? Ik had er laatst 47....
En hoe zit het met de lijnen. Is het handig om meerdere ljinen aan te leggen. En stappen mensen dan ook echt over? Wat is ongeveer de afstand die men bereid is te lopen vanaf de halte tot aan het werk/huis?
En wat gebeurt er als ik een stuk weg verwijder waar een halte langt gaat...?
Kan iemand hier wat tips/trick/uitleg over geven?
(met metro lijnen heb ik nog niet geexperiminteerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
j0ppie schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:48:
Hoe zit het eigenlijk met de buslijnen? Ik snap het nie tprecies... Hoeveel bussen komen er maximaal uit 1 busstation? Ik had er laatst 47....
En hoe zit het met de lijnen. Is het handig om meerdere ljinen aan te leggen. En stappen mensen dan ook echt over? Wat is ongeveer de afstand die men bereid is te lopen vanaf de halte tot aan het werk/huis?
En wat gebeurt er als ik een stuk weg verwijder waar een halte langt gaat...?
Kan iemand hier wat tips/trick/uitleg over geven?
(met metro lijnen heb ik nog niet geexperiminteerd)
-Ja anders ben je 100 jaar onderweg
-Ja ze stappen over.
-Range kun je zien aan de smileys
-Geen idee best wel ver
-Halte verplaatst zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Kuusj is klaar voor vandaag... Van 0 naar 45000 in 5 uur.
Eindelijk een stad die niet gedoemd is om te mislukken...

http://prntscr.com/6gtv2e
http://prntscr.com/6gtw0l

Heb btw taxes op 10% gezet ipv 11%, en alle tax relief policies aangezet alsmede high-tech housing, big en small business benfactor en industrial space planning. Om het af te maken nog smoke detectors, recycling, parks en edu boost.

Heb geen enkel openbaar vervoer, enige wat ik heb is 2 vrachtstations. Vind het tot nu toe toch best wel een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:26
na mijn eerste 5 uur spelen is dit het resultaat:

http://imgur.com/pe91vIN
http://imgur.com/dWV6LQ5

het verkeer word wel steeds minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:14
Momenteel op ca. 70k inwoners. Mijn stad begint aardig vorm te krijgen :p.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ip2wpd.png

Topdown overview:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/156vh4x.png

Highway traffic blijft voorlopig lekker doorrijden.

Street traffic heeft zo nu en dan nog wel eens last van enige vertraging, maar is dusver nooit continu een probleem. Over het algemeen gerelateerd aan bussen welk in grote aantallen wachten om op een busstrook/stop in te voegen. En auto's daarachter proberen in te voegen op de plaatsen waar bussen staan te wachten.

Heavy traffic is in vrijwel de gehele stad verbannen, muv het kleine gebied rondom de centrale highway, waar de commercial zone zich bevindt. Dit helpt aanzienlijk met het verlagen van traffic problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0By8ogRZaoP3pVIafAesqFAh/full.png

Dit is dat vortex-model waar ik het over had. De voertuigen worden bijna op hetzelfde punt van de highway ingenomen als dat ze weer teruggezet worden. Het nadeel is dat je daar veel verkeer krijgt, maar in theorie neem je vrijwel exact evenveel in als dat er terugloopt, dus als je het netjes aanlegt loopt het allemaal netjes door.

De twee onderste loops lopen perfect, de bovenste kunnen door een gebrek aan cellen niet netjes aangesloten worden, maar pas nu er van zulke drie cellen over één loop moeten begint het erg druk te worden.

Ik ben nog aan het experimenteren met of de cellen onderling aan elkaar geknoopt moeten worden, maar het lijkt erop dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn, want vaak werkt dat alleen maar averechts.
switchboy schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:27:
Ja moet net als bussen en metro handmatig een trein lijn aanleggen.
Uiteraard moet je handmatig een lijn aanleggen, maar zelfs dan nog gaan er maar een handvol mensen met de trein. Het lijkt erop dat die echt alleen voor toeristen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2015 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Mauz1978 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:15:
[...]

Ja. Lees wat reviews en een hoop zeggen dat jaren 90 gevoel weer terug te krijgen van de true Sim City ;)... Het zal heus even wennen zijn, is het voor mij ook, en heb SimCity 2013 ook veel gespeeld, maar het speelt echt heerlijk.
Ok, .. dan ga ik het binnenkort maar aanschaffen. :D
sdk1985 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:37:
Mijn Cargo Train Station is te populair:
[afbeelding]
Net echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:36
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:31:
[afbeelding]

Dit is dat vortex-model waar ik het over had. De voertuigen worden bijna op hetzelfde punt van de highway ingenomen als dat ze weer teruggezet worden. Het nadeel is dat je daar veel verkeer krijgt, maar in theorie neem je vrijwel exact evenveel in als dat er terugloopt, dus als je het netjes aanlegt loopt het allemaal netjes door.
Waarschijnlijk kun je nog wat meer optimalisatie bereiken door 'split before merge' toe te passen. Oftewel, de afrit vanaf de snelweg voor een bepaald blok komt voor de oprit vanuit dat blok. Daarmee voorkom je dat die twee verkeersstromen elkaar moeten kruisen op de snelweg. (goed, je hebt waarschijnlijk wel 'n uitdaging om dat aan elkaar te knopen, maar dat houdt het spannend 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anboni schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:37:
Waarschijnlijk kun je nog wat meer optimalisatie bereiken door 'split before merge' toe te passen. Oftewel, de afrit vanaf de snelweg voor een bepaald blok komt voor de oprit vanuit dat blok. Daarmee voorkom je dat die twee verkeersstromen elkaar moeten kruisen op de snelweg. (goed, je hebt waarschijnlijk wel 'n uitdaging om dat aan elkaar te knopen, maar dat houdt het spannend 8) )
Bij de rode cel gebeurt dat dus al, bij de blauwe nog niet. Dat is vooralsnog geen probleem, ook al loopt er dus volop verkeer van de achterliggende cellen overheen, en dan laat ik het liever. Het oog wil ook wat en ik bouw nergens meer dan één hoog met wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

[...]

Uiteraard moet je handmatig een lijn aanleggen, maar zelfs dan nog gaan er maar een handvol mensen met de trein. Het lijkt erop dat die echt alleen voor toeristen zijn.
Ik heb dezelfde indruk.
Wat ik ook niet helemaal snap is dat er een soort max aan het aantal passagiers zit. Ik kan metro's en buslijnen bijbouwen wat ik wil, maar er reizen niet meer mensen met het OV. Zelfs niet als ik volledig nieuwe wijken verbind.
Ik vraag me af of het met mijn PC te maken heeft die het nogal zwaar heeft en of het misschien stopt met berekenen van bepaalde dingen.

Hoe zit het trouwens met bussen? Moet je meerdere depots bouwen om het aantal bussen te vergroten of is 1 depot goed voor 10k tot 100k? Ik word er niet echt wijs uit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik vind het af en toe wel jammer dat er niet wat betere manieren zijn om te zien waar 'n bepaalde verkeersstroom heen wil. Ik heb nu een verkeersplein wat redelijk dramatisch vast staat, maar ik vind het lastig om te bepalen waar ik bijvoorbeeld een bypass moet aanleggen om de doorstroming te verbeteren.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UfWvi9c.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Was dat maar zo
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9L9QbRdgBj4xM4XcED6rftUB/medium.jpg

Verder loopt mijn stad wel goed, heb alleen een trein probleem, die staan buiten de map in de file -O-
anboni schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:46:
Ik vind het af en toe wel jammer dat er niet wat betere manieren zijn om te zien waar 'n bepaalde verkeersstroom heen wil. Ik heb nu een verkeersplein wat redelijk dramatisch vast staat, maar ik vind het lastig om te bepalen waar ik bijvoorbeeld een bypass moet aanleggen om de doorstroming te verbeteren.
[afbeelding]
Maak er eens een sixlane oneway of snelweg rotonde van ;) en combineer de kruispunten
En de 4 way met de upgrade funtie naar sixlane

[ Voor 40% gewijzigd door Achilles op 14-03-2015 23:49 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
anboni schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:37:
[...]

Het zal qua complexiteit reuze meevallen, de flow van blauw moet net als rood tegen de klok in (dus mee in de richting van het verkeer van de highway) verlopen. Dan ben je er eigenlijk al.

Split before merge is overigens enkel interessant indien je backflow qua traffic te groot wordt. Maar dit kun je ook compenseren door de afrit te verlengen en direct voort te laten vloeien op een single direction, 6 way road binnen een industrie terrein. Dan loopt het verkeer eigenlijk nooit vast. Of je moet wel hele gekken dingen doen verderop :p.
Rav schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:42:
[...]

Wat ik ook niet helemaal snap is dat er een soort max aan het aantal passagiers zit. Ik kan metro's en buslijnen bijbouwen wat ik wil, maar er reizen niet meer mensen met het OV. Zelfs niet als ik volledig nieuwe wijken verbind.
Zelf zit ik nu met ca 70k inwoners op krap 7000 OV gebruikers per week. Hoe ik het ook probeer, heel veel hoger dan de 10% red ik het niet. Hoe hoog is het animo binnen jouw stad? Anderen welk een hoger aandeel verkrijgen?
Rav schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:42:
[...]

Hoe zit het trouwens met bussen? Moet je meerdere depots bouwen om het aantal bussen te vergroten of is 1 depot goed voor 10k tot 100k? Ik word er niet echt wijs uit.
Ik zit momenteel op 147 bussen uit één depot in een stad met 70k inwoners. Mijn vriendin heeft bijna 200 bussen uit één depot in een stad met 165k inwoners. Ik weet niet wat de max is, maar het aantal bussen in een depot lijkt iig erg hoog te liggen!

Weet iemand overigens of er al een mod beschikbaar is om de cap van 250.000 bomen te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[afbeelding]

De twee onderste loops lopen perfect, de bovenste kunnen door een gebrek aan cellen niet netjes aangesloten worden, maar pas nu er van zulke drie cellen over één loop moeten begint het erg druk te worden.

Ik ben nog aan het experimenteren met of de cellen onderling aan elkaar geknoopt moeten worden, maar het lijkt erop dat je daar erg voorzichtig mee moet zijn, want vaak werkt dat alleen maar averechts.

[...]

Is dat allemaal one way binnen je cellen? Heb je eraan gedacht dat één cargo truck meerdere gebouwen van goederen probeert te voorzien (stuk of 3)? Hij wil dan bijvoorbeeld van de midden in de paarse cel naar een adresje in de blauwe cel. Dat is wat mij nekte in mijn voorheen gescheiden industrie zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:50:
[...]
[...]
Zelf zit ik nu met ca 70k inwoners op krap 7000 OV gebruikers per week. Hoe ik het ook probeer, heel veel hoger dan de 10% red ik het niet. Hoe hoog is het animo binnen jouw stad? Anderen welk een hoger aandeel verkrijgen?

[...]

Ik zit momenteel op 147 bussen uit één depot in een stad met 70k inwoners. Mijn vriendin heeft bijna 200 bussen uit één depot in een stad met 165k inwoners. Ik weet niet wat de max is, maar het aantal bussen in een depot lijkt iig erg hoog te liggen!
Ik lijk ook constant op 10% van mijn cap te zitten qua OV gebruikers. Ik krijg het niet boven de 10%, zelfs niet als ik het gratis maak of het budget van bussen of metro's oprek.

Ik zal eens kijken hoeveel bussen ik heb. Ik neem aan dat je op het depot klikt om te kijken hoeveel het er zijn?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Rav schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:15:
[...]

Ik neem aan dat je op het depot klikt om te kijken hoeveel het er zijn?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Die stad van 165K willen we natuurlijk op GoT zien :).

Ondertussen de performance review afgemaakt: Cities Skylines Game Performance Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 12:59

Erikie

www.erikie.nl

aight. industry wise speel ik dus al vanaf het begin aan fout. Als je op mapview in & outside connections klikt, dan krijg je info te zien over inport & export.Blijkbaar import normal industry dus verschillende resources die je zelf kunt verzamelen. En ik maar agriculture op random plekken neerplempen terwijl er fertile land beschikbaar is. .. Opnieuw!!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
als je een maal kantoren kan bouwen, kun je dan meteen alle industrie verwijderen en daar kantoren neer zetten of moet je ook een beetje industrie overhouden? (en zo ja in wat voor ratio?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d97yWRr2njhAIrRtrKPBI0tC/full.png

Mijn stadje tot nu toe. Wijken afgescheiden van elkaar en aan elkaar gekoppeld door een soort snelweg systeem. Onderling allemaal verbonden met voetpaden en die worden veelvuldig gebruikt. Bovenin lekker veel houthak industrie, werkt goed :)

Moet de hoofdader nog verder ontwerpen, daar ben ik nu gestopt. Morgen weer een dag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 15-03-2015 00:50 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een idee om een rotonde op te leuken? Alleen maar bomen planten is ook zo saai.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tx8LAeE.jpg

Mijn stadje groeit gestaag, alleen ligt mijn inwoneraantal nog steeds slechts rond de 24k doordat ik vooral low density zones gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zlrzVWN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:55:
Iemand nog een idee om een rotonde op te leuken? Alleen maar bomen planten is ook zo saai.
Dat ziet er groot genoeg uit voor een park. Hoe je je voetgangers daar krijg is dan een tweede, misschien dat een voetgangersbrug uitkomst biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb al meerdere mensen een rotonde zien uitbreiden met een vlechtwerk van voetgangersbruggen. Dus in combinatie met een park is daar wel wat leuks van te maken lijkt me.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heeft iemand al gechecked wat er gebeurd als je een olie specializatie veld op een map zet met olie, maar niet bovenop het stuk zwarte grond? Gaan ze dan importeren? Gaat het gewoon van de map af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

sdk1985 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:10:
Heeft iemand al gechecked wat er gebeurd als je een olie specializatie veld op een map zet met olie, maar niet bovenop het stuk zwarte grond? Gaan ze dan importeren? Gaat het gewoon van de map af?
zie mijn post terug.. Je normale industrie heeft dus ore oil agri en forest nodig. zodra je oil fabrieken op niet zwarte vlakken zet, dan zal deze fabriek oil importeren. Zo niet, dan zal hij zijn resource proberen te gebruiken voor je normal industrie op je map, of exporten.

( aanname :) ) maar je kunt dit zien op je mapview outside connection ( import / export ) en natural resources.

[ Voor 8% gewijzigd door Erikie op 15-03-2015 01:14 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

sdk1985 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:38:

Ondertussen de performance review afgemaakt: Cities Skylines Game Performance Review
Wat mij dan weer negatief opvalt is dat je wel over Intel bezig bent maar geen woord over AMD zegt.
Misschien moet ik zelf maar testen op mijn 8320, alhoewel ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat ik meer FPS haal kan een test nooit kwaad...

Als ik qua zoom niveau onder 1/4de ga (vanaf maximum uitzoomen kant bekeken) dan dropt de FPS wel naar ~30, maar dan zit je toch al oncomfortabel dicht op alles. Alles boven dat niveau is 60+FPS met alles op de hoogste instellingen.

Waarom zou je in godsnaam je GPU performance gaan nekken als je de GPU performance wil weten? Nu weet je nog net niks, of je zou het al willen doen vanwege een CPU bottleneck alhoewel deze resultaten dan alleen goed zijn om te kijken hoeveel impact een bepaalde instelling heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rav schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:15:
[...]

Ik lijk ook constant op 10% van mijn cap te zitten qua OV gebruikers. Ik krijg het niet boven de 10%, zelfs niet als ik het gratis maak of het budget van bussen of metro's oprek.

Ik zal eens kijken hoeveel bussen ik heb. Ik neem aan dat je op het depot klikt om te kijken hoeveel het er zijn?
Boven de 10% is gewoon mogelijk. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/y302o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 20:06
kuusj98 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 01:33:
[...]

Wat mij dan weer negatief opvalt is dat je wel over Intel bezig bent maar geen woord over AMD zegt.
Misschien moet ik zelf maar testen op mijn 8320, alhoewel ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet dat ik meer FPS haal kan een test nooit kwaad...

Als ik qua zoom niveau onder 1/4de ga (vanaf maximum uitzoomen kant bekeken) dan dropt de FPS wel naar ~30, maar dan zit je toch al oncomfortabel dicht op alles. Alles boven dat niveau is 60+FPS met alles op de hoogste instellingen.

Waarom zou je in godsnaam je GPU performance gaan nekken als je de GPU performance wil weten? Nu weet je nog net niks, of je zou het al willen doen vanwege een CPU bottleneck alhoewel deze resultaten dan alleen goed zijn om te kijken hoeveel impact een bepaalde instelling heeft.
Misschien heeft SDK geen AMD processor om te testen en is het grotendeels geschreven vanuit eigen ervaring(op zijn eigen pc). Het is moeilijk vast te stellen wat de performance van een AMD cpu is wanneer je er niet over beschikt, waarschijnlijk is dat de reden.

Verder heb ik het even gelezen maar op de pagina staat er niet één keer het woord intel. Het enige wat er staat is over welke cpu hij zelf beschikt en oordeelt dat alles boven zijn eigen cpu van Intel het spel aan kan.
Ik zou haast denken dat jij je een beetje aangevallen voelt, ik hoop het niet want dat zou dan toch wel een beetje treurig zijn of niet ?

Verder is informatie over de cpu zeker wel van belang, ooit cities XL gespeeld? Dat spel was zo kapot dat als je een weg aan wou leggen al je cores naar 100% load schoten alsmede je geheugengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik krijg men brush tree maar niet aan de praat. Misschien door mn wireless apple toetsenbord dat ik de juiste key's mis? Het is toch een boompje pakken en dan met de - of + de brush aanzetten toch?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

RoyK schreef op zondag 15 maart 2015 @ 07:54:
Ik krijg men brush tree maar niet aan de praat. Misschien door mn wireless apple toetsenbord dat ik de juiste key's mis? Het is toch een boompje pakken en dan met de - of + de brush aanzetten toch?
Ik heb de key bindings aangepast naar [ en ] en dat werkte wel goed.

Trouwens een handige mod als je verkeersproblemen hebt: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=408092246

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 15-03-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig, maar misschien iets te handig. Dat maakt het leven wat mij betreft misschien net iets te makkelijk, maar ik houd wel van een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom gaan de dagen eigenlijk zo snel? Ik volg nu wat poppetjes maar die hangen nu al dagen in de small playground. Waarom dan niet een wat realistischer dag/nacht-cyclus? Dan konden ze ook de nacht implementeren. Nu slaat het werkelijk nergens op.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:48:
Waarom dan niet een wat realistischer dag/nacht-cyclus? Dan konden ze ook de nacht implementeren. Nu slaat het werkelijk nergens op.
Omdat je dan weer veel te weinig geld binnen krijgt, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
wat is de optimale tax rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Rond 11-13 procent

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt dat niet nogal van wat je probeert te bereiken af? Ik neem wat minder belastinginkomsten voor lief, maar heb daardoor wel extreem tevreden inwoners. Wil je zoveel mogelijk geld voor betrekkelijk weinig gedonder dan is een hogere belasting misschien optimaler.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
sdk1985 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:38:

Hier enkele plaatjes, net voor de 165k.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/11043387_10203583653500783_5327555913376335681_o.jpg

Het plaatsen van water pumping stations in een meer, en water treatment plants aan de rivier door de stad, zorgde voor de nodige problemen :9.

Haar stad zelf:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/1524282_10203583651620736_6814679354138408531_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10659010_10203583653940794_7465638218077934426_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 11:55
psychodude schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:19:
[...]

Hier enkele plaatjes, net voor de 165k.

[afbeelding]

Het plaatsen van water pumping stations in een meer, en water treatment plants aan de rivier door de stad, zorgde voor de nodige problemen :9.

Haar stad zelf:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er niet verkeerd uit goed bezig! Zelf zometeen ook maar weer eens verder en kijken of ik vandaag de 100.000 kan halen :)

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Room42 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:48:
Waarom gaan de dagen eigenlijk zo snel? Ik volg nu wat poppetjes maar die hangen nu al dagen in de small playground. Waarom dan niet een wat realistischer dag/nacht-cyclus? Dan konden ze ook de nacht implementeren. Nu slaat het werkelijk nergens op.
Dan krijg je veel langzamere dagen aangezien ze dan potentieel een paar honderd duizend inwoners naar en van hun werk moeten simuleren met daartussen nog commercial en leisure activiteiten. Aangezien de engine maar 65k concurrent inwoners aan kan krijg je dus langzame dagen die je niet door kan spoelen.
Met SimCity 4 kon dat wel aangezien de simulatie losgekoppeld was van het visuele aspect. En bij SimCity 2013 hadden ze enorm weinig inwoners omdat de simulatie het anders ook niet aan kon.

Dat hele agent systeem is wat dat betreft gewoon erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
Super handige wegentool nu beschikbaar: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=408209297

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 11:55
Held die dit gemaakt heeft, heb nu al verschillende keren een one way gebouwd en dat ik deze wou veranderen, maar dat dit dus niet kon. Fijn dat je nu niet alles hoeft te verwijderen. Of nog beter eerst hem als 2 way kunt bouwen en dan kunt switchen naar de juiste richting, daar je vaak lastig een one way kunt bouwen vindt ik naar een bepaald punt.

[ Voor 32% gewijzigd door Macsylver op 15-03-2015 10:36 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen ze nu mee :-( Ik heb net gisteravond mijn duurste wijk helemaal overhoop gehaald en ben zo een kwart van de inwoners verloren _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-10 16:17

Metian

Snert is vies

Sinds wanneer is de eerste milestone aangepast van 420 inwoners naar 500? Of ben ik nou echt zo blind dat ik altijd dacht dat het 420 was? :')

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
pfff hard mode is wel beter hoor. Anders is het zo makkelijk! Nu eindelijk wat uitdaging :D Zonder hard mode voelt een beetje als unlimited money, behalvbe dan de 1ste 7,5k inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
Zagre schreef op zondag 15 maart 2015 @ 00:49:
als je een maal kantoren kan bouwen, kun je dan meteen alle industrie verwijderen en daar kantoren neer zetten of moet je ook een beetje industrie overhouden? (en zo ja in wat voor ratio?)
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Handig, met deze mod (nog in beta) kan je zien waar verkeer heengaat. Zoals de query tool van SC4.

Prachtig hoe snel de mods zich ontwikkelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 15-03-2015 10:58 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 05:58
in mijn wonderschone stad liggen veel dode mensen om op gehaald te worden, ik heb intussen al veel begraafplaatsen en mortuaria gebouwd, maar het blijkt niet genoeg, wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fuqua schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:56:
in mijn wonderschone stad liggen veel dode mensen om op gehaald te worden, ik heb intussen al veel begraafplaatsen en mortuaria gebouwd, maar het blijkt niet genoeg, wat doe ik fout ?
Hoe zijn je verbindingen? Als de auto's er niet door komen of het te lang duurt krijg je alsnog gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Metian schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:43:
Sinds wanneer is de eerste milestone aangepast van 420 inwoners naar 500? Of ben ik nou echt zo blind dat ik altijd dacht dat het 420 was? :')
Misschien moet je iets minder 420 roken ;)
fuqua schreef op zondag 15 maart 2015 @ 10:56:
Je hebt soms pieken in het aanbod. Bijvoorbeeld als je stad vergrijsd (meestal als de 1e generatie inwoners bejaard wordt). Maar ook als je net een golf ziektes hebt gehad door vervuild drinkwater of als afval niet werd opgehaald.

[ Voor 47% gewijzigd door RocketKoen op 15-03-2015 11:00 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Dat is één woord :o
kantoren kan bouwen, kun je dan meteen alle industrie verwijderen en daar kantoren neer zetten of moet je ook een beetje industrie overhouden? (en zo ja in wat voor ratio?)
Nee, volgens mij blijft er aan beide typen behoefte bestaan. Ook met verschillende opleidingsniveaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

NomadTitan schreef op zondag 15 maart 2015 @ 02:01:
[...]

Misschien heeft SDK geen AMD processor om te testen en is het grotendeels geschreven vanuit eigen ervaring(op zijn eigen pc). Het is moeilijk vast te stellen wat de performance van een AMD cpu is wanneer je er niet over beschikt, waarschijnlijk is dat de reden.

Verder heb ik het even gelezen maar op de pagina staat er niet één keer het woord intel. Het enige wat er staat is over welke cpu hij zelf beschikt en oordeelt dat alles boven zijn eigen cpu van Intel het spel aan kan.
Ik zou haast denken dat jij je een beetje aangevallen voelt, ik hoop het niet want dat zou dan toch wel een beetje treurig zijn of niet ?

Verder is informatie over de cpu zeker wel van belang, ooit cities XL gespeeld? Dat spel was zo kapot dat als je een weg aan wou leggen al je cores naar 100% load schoten alsmede je geheugengebruik.
Allereerst voel ik me niet aangevallen, dat zou inderdaad treurig zijn. Ten tweede noemt men zoiets "opbouwende kritiek" en als dat niet meer mag dan kun je beter geen review plaatsen imho.

Ik impliceer alleen dat hij misschien naar andere reviews had kunnen kijken om daarvan een conclusie te trekken zodat hij ook een recommended AMD cpu erbij kon zetten, daar lijkt me toch niks mis mee? Ik denk niet dat veel mensen een 4200U in hun systeem hebben zitten en daardoor word de vergelijking voor normale gebruikers moeilijk.

Buiten dat wil ik geen flamewar starten dus ofwel we gaan bijde op vriendelijke noot verder, ofwel de discussie wordt hier gestaakt :) (no offence btw, ik kan wel wat hebben, maar ik vind dat niet zo leuk voor de anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:58

Mauz1978

Console War Veteran

anboni schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:46:
[afbeelding]
Je kunt elke auto aanklikken en daar lezen (en klikken) waar ze heen gaan. dat is wat ik doe in de hoop wat bypasses te kunnen leggen.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

wel bizar hoe snel een oliveld is depleted, en je oil industry op import zet.. meer mensen last van?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Is er een manier om een metro lijn onder het water (over er over heen) te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
j0ppie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:48:
Is er een manier om een metro lijn onder het water (over er over heen) te laten gaan?
Geen idee...

Maar lijkt me niet dat je metro tunnels kunt verwijderen...
En als je een metrostation relocate, blijven de metro's gewoon werken waar ze voorheen werkten, enkel is de lijn niet meer aanklikbaar... lijkt me duidelijk een bug. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 08:13
Zelf nog niet met metro's gewerkt, maar schijnbaar stappen cims wel over. Dus als je een bushalte naast je metrostation hebt en zorgt dat de bus het water oversteekt zouden cims wel met het openboer vervoer moeten gaan.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
metro's zijn wel echt mega duur om aan te leggen!!! elke keer 18K aftikken voor een station. Terwijl bus stations gratis zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
j0ppie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:48:
Ja, je kunt de tunnel gewoon onder de rivier door trekken. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je dat hier komt vragen ipv het gewoon te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegenen die last hebben van de commercial/parkjes bug, iemand heeft een fix gemaakt.
Aangezien ik er zelf ook last van had dat ik al tijden geen vraag meer heb naar commercie ben ik het maar eens gaan testen in afwachting van een fix.
Bij mij komt de vraag naar commercie nu weer langzaam terug zonder parkjes te verwijderen.
Maak voor de zekerheid even een backup van je stad alvorens de fix te gebruiken.

http://forum.paradoxplaza...pacting-Commercial-Demand

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 20:35
bugs bugs bugs bugs bugs........

In plaats van dit soort slowchat/offtopic reactie's kun je ook plaatsen welke bugs je tegen bent gekomen zodat ander mensen die kunnen proberen te ontwijken

[ Voor 72% gewijzigd door Gropah op 15-03-2015 15:43 ]

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:58
Ik had een probleem met een rotonde in mijn industrie terrein die maar vol bleef lopen en omdat uitbreiding voor nog meer verkeer zou zorgen was er een oplossing nodig:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kSQxnFw.jpg

Dat is de volgende oplossing geworden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4DUJync.jpg

En hij is natuurlijk in de Steam workshop verkrijgbaar als asset:

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=408285844

Ik ga deze zeker nog meer gebruiken om m'n snelweg naar wijk overgangen te verbeteren, want het werkt echt perfect. Ik had er eerst vooral last van dat de 1-baans afritten te weinig waren en dat is nu opgelost. Dit is overigens echt het meest compact dat ik hem kon maken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
anboni schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:58:
[...]

Ja, je kunt de tunnel gewoon onder de rivier door trekken. Ik snap eerlijk gezegd niet dat je dat hier komt vragen ipv het gewoon te proberen ;)
Ik heb het geprobeert... maar hetl ukt niet. Hij geeft aan dat het te stijl is. Dus ik heb met pagedown geprobeert om de lijn lager te krijgen maar zonder succes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
j0ppie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:23:
[...]

Ik heb het geprobeert... maar hetl ukt niet. Hij geeft aan dat het te stijl is. Dus ik heb met pagedown geprobeert om de lijn lager te krijgen maar zonder succes....
Zoals met bijna alles in dit spel Is het een kwestie van schuiven tot je een positie hebt die wel werkt. Misschien moet je op een grotere afstand van de rivier beginnen en in 1 keer naar de overkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
De richting van de weg word bepaald door de manier waarop je bouwt. Maar is deze later ook te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
anboni schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:36:
[...]

Zoals met bijna alles in dit spel Is het een kwestie van schuiven tot je een positie hebt die wel werkt. Misschien moet je op een grotere afstand van de rivier beginnen en in 1 keer naar de overkant.
Ja dankje het probleem was inderdaad dat het te stijl was. Een stukje verderop wou het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

j0ppie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:37:
De richting van de weg word bepaald door de manier waarop je bouwt. Maar is deze later ook te wijzigen?
Niet zonder mods. Met de extended road upgrade mod is het misschien wel mogelijk. Upgraden naar two way en dan weer naar one way de andere kant op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoneRanger schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:03:
Voor diegenen die last hebben van de commercial/parkjes bug, iemand heeft een fix gemaakt.
Wat houdt die bug in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 15:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe laat je je stad het snelste groeien?

Zit nu op 11k. Qua demands zit alles op een balkje van 1mm, en qua happiness is het ook goed, teller staat rond de +100.

Wat kan ik doen om de stad dan sneller te laten groeien? Meer zonen werkt niet omdat het niet volgebouwd wordt.
Moet ik de stad mooier maken met parken e.d.?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Laatst online: 10-10 08:56
Snoz Lombardo schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:23:
Vanavond een vliegveld toegevoegd aan m'n stad. Heb 'm iets groter laten lijken door er echt een afgebakend terrein van te maken en er wat 'service-wegen' en offices aan toe te voegen.

Nu nog iemand die een verkeerstoren maakt die ik aan een pedestrian road kan plaatsen. :9

[afbeelding]
Reddit delivered :D

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=408266276

Afbeeldingslocatie: http://cloud-2.steamusercontent.com/ugc/541895114152119630/C9C6B54B7CB3EA98292688D139249A417B53A1C8/637x358.resizedimage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:50
Iemand een idee hoe dit kan? Heb dit namelijk elke keer wanneer ik een stad op wil bouwen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gB8UJ/af0f2d9c6c.jpg

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRicolaa10 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:12:
Iemand een idee hoe dit kan? Heb dit namelijk elke keer wanneer ik een stad op wil bouwen.

[afbeelding]
Wat staat er bij die huisjes met zo'n icoontje als je erop klikt? Zo te zien heb je een schreeuwend tekort aan commerciële zones, al weet ik niet of dat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 20:06

[afbeelding]
je drinkwater is vervuild, kijk linksboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

*kuch* rechtsboven *kuch*

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 20:48

[afbeelding]
Je waterinlaat verplaatsen naar een ander watertje, zo te zien zit daar amper stroming in dus zul je ook altijd vuil water opzuigen. Daardoor worden je bewoners hartstikke ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:50
ShitHappens schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Je waterinlaat verplaatsen naar een ander watertje, zo te zien zit daar amper stroming in dus zul je ook altijd vuil water opzuigen. Daardoor worden je bewoners hartstikke ziek.
`
Thanks! Ga ik even proberen.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Laatst online: 10-10 08:49

Luukwa

o/

23k inwoners.. maar hoe ik de wegen heb ik gewoon dramatisch x)
Het werkt, soort van.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schijnt dat parkjes een fail safe is/kan zijn voor commercie waardoor commercie denk dat ze geen goederen verkopen waardoor de vraag naar commercie verdwijnt.
Cim's voldoen in hun "winkel" behoeftes door een bezoek aan een park.
Lang niet iedereen heeft er last van, wellicht pas wanneer je boven een bepaalde ratio parkes v.s. commercie komt.
Ik had met m'n 8K inwoners complete dekking wbt parken en daar een stuk of 10 van geloof ik.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 17:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

LoneRanger schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Schijnt dat parkjes een fail safe is/kan zijn voor commercie waardoor commercie denk dat ze geen goederen verkopen waardoor de vraag naar commercie verdwijnt.
Lang niet iedereen heeft er last van, wellicht pas wanneer je boven een bepaalde ratio parkes v.s. commercie komt.
Ik had met m'n 8K inwoners complete dekking wbt parken en daar een stuk of 10 van geloof ik.
Hmm dat zou wel verklaren waarom mijn commerce practisch dood is in mijn 80K stad :)
Eens kijken of het wat doet :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
LoneRanger schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Dat was in SC ook. Cims hebben 3 behoeftes. Geld, Huis en Leisure.
Voor geld hebben ze een baan nodig. Huis spreekt voor zichzelf. En voor leisure gaan ze shoppen of naar een park.

Als je overal gratis parken hebt dan koopt dus niemand meer iets :+

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie maar hoe zorg je ervoor dat je na het aanleggen van een stuk weg of riool verder kan bouwen alleen dan vanaf een andere plek? Bij mij moet ik altijd verder op het punt waar ik gebleven was wat vaak niet wenselijk is. Enige optie is de Escape toets maar dan moet ik de tool weer selecteren...

Op Twitch en YouTube zie ik genoeg streams waarbij er rustig vanaf een ander punt verder gebouwd kan worden met dezelfde tool of soort weg. Alleen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 18:54
Weet iemand hoe ik wegen écht lekker recht kan leggen? Parallel aan ze zijden van de map dus? Ik blijf m'n wijkjes maar scheef maken waardoor de wegen niet lekker uitkomen :/

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Angeloonie schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:03:
Hoe laat je je stad het snelste groeien?

Zit nu op 11k. Qua demands zit alles op een balkje van 1mm, en qua happiness is het ook goed, teller staat rond de +100.

Wat kan ik doen om de stad dan sneller te laten groeien? Meer zonen werkt niet omdat het niet volgebouwd wordt.
Moet ik de stad mooier maken met parken e.d.?
Zorgen dat de voorzieningen er zijn, openbaar vervoer, parken, politie etc. Als het goed is zie je de huizen dan ook upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 20:48
Black-Hole schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:48:
Ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie maar hoe zorg je ervoor dat je na het aanleggen van een stuk weg of riool verder kan bouwen alleen dan vanaf een andere plek? Bij mij moet ik altijd verder op het punt waar ik gebleven was wat vaak niet wenselijk is. Enige optie is de Escape toets maar dan moet ik de tool weer selecteren...

Op Twitch en YouTube zie ik genoeg streams waarbij er rustig vanaf een ander punt verder gebouwd kan worden met dezelfde tool of soort weg. Alleen hoe?
Rechter-muisknop-klik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:19

swv

Trots op mijn stadje *O*

Overzicht van mijn stad

Aanzicht 1

Aanzicht 2

Aanzicht 3

Ik had op een gegeven moment 2,5 miljoen op de bank. Toen begon de grote herstructurering van de infrastructuur. Heb vervolgens ook bij city policies zo'n beetje alles aangevinkt zodat ik -80.000 per week in het rood stond. Ging gelukkig snel weer in het groen maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik uiteindelijk maar 150.000 euro over had :9

Mijn inwonersaantal blijft stabiel rond de 90.000 en ik verdien nu tussen de 20.000 en 30.000 euro per week. Vooral de Space Elevator zorgde voor een boost. Infrastructuur werkt uitstekend. Bijna alle knelpunten heb ik (kunnen) vervangen voor snelwegen.

Nu is mijn doel de overige monumenten te bemachtigen. Gaat nog wel even duren vrees ik.

Edit: Ik heb nog wel een vraag. Mijn energieverbruik zit rond de 970MW, de opbrengsten zitten op ongeveer 1200MW. Als ik mijn budget verlaag (maar nog wel in het groene) dan krijgt een deel van mijn stad geen stroom meer. Bug??

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 15-03-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
sww89 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:17:
Trots op mijn stadje *O*

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik had op een gegeven moment 2,5 miljoen op de bank. Toen begon de grote herstructurering van de infrastructuur. Heb vervolgens ook bij city policies zo'n beetje alles aangevinkt zodat ik -80.000 per week in het rood stond. Ging gelukkig snel weer in het groen maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik uiteindelijk maar 150.000 euro over had :9

Mijn inwonersaantal blijft stabiel rond de 90.000 en ik verdien nu tussen de 20.000 en 30.000 euro per week. Vooral de Space Elevator zorgde voor een boost. Infrastructuur werkt uitstekend. Bijna alle knelpunten heb ik (kunnen) vervangen voor snelwegen.

Nu is mijn doel de overige monumenten te bemachtigen. Gaat nog wel even duren vrees ik.

Edit: Ik heb nog wel een vraag. Mijn energieverbruik zit rond de 970MW, de opbrengsten zitten op ongeveer 1200MW. Als ik mijn budget verlaag (maar nog wel in het groene) dan krijgt een deel van mijn stad geen stroom meer. Bug??
Sja.... geld verdienen is veel te simpel. Ik zie hardmode als normal mode :) en normal mode als beginners mode.
Pagina: 1 ... 27 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.