Grappig om te zien dat veel spelers zich bijna alleen maar focussen op enorme rotondes enzo
Het lukt mij niet om ze fatsoenlijk rond en recht te krijgen dus ik wacht maar ff op een mod of update
Ik ben al uren bezig in de map editor. Heerlijk boompjes verven, en stranden maken. Zó rustgevend 
Edit: Voor wie interesse heeft in een door Honolulu-geïnspireerde map: Honolulu map in Steam Workshop. Zelf nog niet op gebouwd dus geen idee hoe 'ie speelt.
Edit: Voor wie interesse heeft in een door Honolulu-geïnspireerde map: Honolulu map in Steam Workshop. Zelf nog niet op gebouwd dus geen idee hoe 'ie speelt.
[ Voor 54% gewijzigd door Lau1187 op 12-03-2015 16:49 ]
Steam ||
Ik heb nu drie maps gemaakt (waarvan één in de Steam Workshop gezet). Ik heb tot nu toe gewerkt met heightmaps die ik vanuit terrain.party heb gedownload. Was even zoeken hoe ik die in de map editor kreeg, maar toen ik wist hoe, was dat erg makkelijk. Het is fijn om te werken met een al bestaande heightmap vind ik, want zo'n vlakke groene vlakte is net als een leeg vel: je weet niet waar je moet beginnen.
Er zijn veel verschillende tools om het terrein aan te passen; verhogen/verlagen, smoothing, slopes maken, en je kunt natuurlijk waterbronnen toevoegen. Ook kun je makkelijk resources en bomen toevoegen, en zelfs wildlife spawn points. Daarnaast moet je er natuurlijk voor zorgen dat je bereikbaar bent voor de buitenwereld met een snelweg, en eventueel treinverbinding, en scheepvaart- en luchtvaartroutes. De chirper bovenin het scherm heeft een mooie lijst met dingen die noodzakelijk zijn in de map.
De eerste keer is het even puzzelen hoe alles werkt, maar ik raakte er snel aan gewend. Het is wel handig om te lezen wat elke knop precies doet, want soms zijn er verschillende acties voor de linker- en rechtermuisknop. Ik merkte dat ik bij map drie al veel subtieler te werk ging omdat ik beter wist wat voor effect de brush sizes etc. hadden. Practice makes perfect
Als je tevreden bent met je map kun je hem makkelijk opslaan en zelf spelen. Eventueel kan je hem ook weer laden om aan te passen. Delen in de Steam Workshop is ook een fluitje van een cent
Er zijn veel verschillende tools om het terrein aan te passen; verhogen/verlagen, smoothing, slopes maken, en je kunt natuurlijk waterbronnen toevoegen. Ook kun je makkelijk resources en bomen toevoegen, en zelfs wildlife spawn points. Daarnaast moet je er natuurlijk voor zorgen dat je bereikbaar bent voor de buitenwereld met een snelweg, en eventueel treinverbinding, en scheepvaart- en luchtvaartroutes. De chirper bovenin het scherm heeft een mooie lijst met dingen die noodzakelijk zijn in de map.
De eerste keer is het even puzzelen hoe alles werkt, maar ik raakte er snel aan gewend. Het is wel handig om te lezen wat elke knop precies doet, want soms zijn er verschillende acties voor de linker- en rechtermuisknop. Ik merkte dat ik bij map drie al veel subtieler te werk ging omdat ik beter wist wat voor effect de brush sizes etc. hadden. Practice makes perfect
Als je tevreden bent met je map kun je hem makkelijk opslaan en zelf spelen. Eventueel kan je hem ook weer laden om aan te passen. Delen in de Steam Workshop is ook een fluitje van een cent
Steam ||
Wat een genadeloos heerlijk spel. Ik ben nu lekker mooi aan het maken, en heb bijna 5 minuten naar dit stukje zitten kijken haha. Ik probeer een beetje met organische vormen te werken, maar ik merk dat mn iMac (2011, i5 3,1ghz, 12gig, ssd, HD6970) het nu met 15.000 inwoners wel een beetje moeilijker begint te krijgen. Waarschijnlijk moet ik een beetje gaan zakken in de resolutie.

Verwijderd
Draai hem via BootCamp, scheelt gigantisch in performance.RoyK schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:24:
Wat een genadeloos heerlijk spel. Ik ben nu lekker mooi aan het maken, en heb bijna 5 minuten naar dit stukje zitten kijken haha. Ik probeer een beetje met organische vormen te werken, maar ik merk dat mn iMac (2011, i5 3,1ghz, 12gig, ssd, HD6970) het nu met 15.000 inwoners wel een beetje moeilijker begint te krijgen. Waarschijnlijk moet ik een beetje gaan zakken in de resolutie.
[afbeelding]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Klopt Robbie, ik zit in Bootcamp
maar nog wel op de hoogste resolutie en alles op high.
Pff na 3 eerste steden gemaakt te hebben telkens negatief saldo. Blijkbaar moet je echt héél klein beginnen
Een klein beetje wegen en wat watervoorzieningen en de 60.000 is alweer op..
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Je kan je budget in het begin naar beneden instellen, je stad heeft in het begin nog niet zoveel stroom en water nodig.Angeloonie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:28:
Pff na 3 eerste steden gemaakt te hebben telkens negatief saldo. Blijkbaar moet je echt héél klein beginnenEen klein beetje wegen en wat watervoorzieningen en de 60.000 is alweer op..
Die had ik meteen op 50% gezet
Maar dan nog was mijn inkomen -300 oid..
Je moet goed naar die balkjes onderin kijken, daar kan je zien wat het demand is, vragen ze commercie, bouw daar wat van, dan zal je zien dat ze daarna weer woningen willen, bouw dat. Zo groeit je stad en je portemonneeAngeloonie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:30:
Die had ik meteen op 50% gezetMaar dan nog was mijn inkomen -300 oid..
Die 6750 is dan ook wel een hele uitgeklede kaart.deCube schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:40:
[...]
Van een performance mode heb ik nog nooit gehoord, zie ook niet zoiets staan bij de energie instellingen. Bedoel je dat ik de dynamische (non-integrated) videokaart moet gebruiken?
[...]
What the el... Op de videokaart (6750M 512MB) na zou mijne sneller moeten zijn. SSD is een 256GB Samsung 840PRO. Maar gezien de lagere resolutie zou ik toch ook wel 40-50 FPS moeten halen?
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-6770M-vs-Radeon-HD-6750M
Ik denk dat je met de bandbreedte die je kaart heeft inderdaad blij moet zijn met 25 / 30fps
EDIT : ik zou zeker is kijken hoe het onder een Windows preformed op je Mac
[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 12-03-2015 17:34 ]
Dat ziet er erg netjes uit. Sowieso is het al genieten om in mooie straatjes in te zoomen en de mensen hun ding te zien doen.RoyK schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:24:
[afbeelding]
Rupsen, Rapsen.
Er kunnen sowieso maar max 65k inwoners gesimuleerd worden actief op de map. Een werker kan enkel naar zijn werk als er een slot vrij is. Maar of een werker aankomt of niet is irrelevant. De match tussen persoon en werkplek moet bestaan, meer niet.QErikNL schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:34:
[...]
Lijkt mij ook, plus, je zal de groei van je stad heel erg remmen. Als mensen niet kunnen aankomen waar ze moeten zijn binnen een bepaalde tijd, lijkt het me dat ze de stad verlaten.
Woon-werk verkeer is irrelevant. Echter de opstoppingen blokkeren je andere verkeer dus daarom bussen die niet werken. Woon-werk wordt een drama maar services hebben vrij spel.
Sowieso klopt er weinig van. Sommige cims gaan twee keer per jaar naar hun werk. Woon+werk verkeer bestaat dus niet echt en ochtend/avond spits zou onmogelijk zijn. Ze hadden de visuele simulatie los moeten koppelen van zaken zoals economie en verkeer.
[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 12-03-2015 18:07 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
heerlijke game!
net een paar uur gespeeld!
nadeel is wel dat je alles moet unlocken (opzich logisch)
maar ik ben een fast builder.. infrastructuur aanleggen en zo snel mogelijk een stad uit de grond stampen..
binnen 2 uur tijd een leuke stad opgebouwd..
het snel bijkopen van stroom en water is geen probleem..
maar het vuilnis pff ik kan daar niet tegen bouwen.. (5 vuilnisbulten en 4 verbranders.. en nog zit ik op 200k van de 300 ofzo)
meer mensen met dit probleem of tips om dit tegen te gaan / te voorkomen?
net een paar uur gespeeld!
nadeel is wel dat je alles moet unlocken (opzich logisch)
maar ik ben een fast builder.. infrastructuur aanleggen en zo snel mogelijk een stad uit de grond stampen..
binnen 2 uur tijd een leuke stad opgebouwd..
het snel bijkopen van stroom en water is geen probleem..
maar het vuilnis pff ik kan daar niet tegen bouwen.. (5 vuilnisbulten en 4 verbranders.. en nog zit ik op 200k van de 300 ofzo)
meer mensen met dit probleem of tips om dit tegen te gaan / te voorkomen?
Ik heb nu ook 2 uurtjes zitten spelen en liep tegen hetzelfde probleem aan.
Nog geen 5000 inwoners maar heb wel
2x kolen centrale
2x windmolen
1x waterenergie
2x vuilnis
Nodig om de boel te onderhouden en dan willen ze nog meer.
Beetje vreemd. Maar zal vast wel aan mij liggen, ff de guides lezen.
2x kolen centrale
2x windmolen
1x waterenergie
2x vuilnis
[ Voor 9% gewijzigd door Loona35 op 12-03-2015 18:25 ]
Ja de verhoudingen kloppen echt niet
Ik heb ook veel mee industrie dan woningen en commercieel is echt heel weinig

Zoek de commerciële zones
Ik heb ook veel mee industrie dan woningen en commercieel is echt heel weinig
Zoek de commerciële zones
[ Voor 35% gewijzigd door Ernemmer op 12-03-2015 18:28 ]
Je kan ook budgets instellen, hiermee worden de resources hoger van, kost wel meer maar dat is makkelijk op te vangen. Hiermee heb je dan ook minder gebouwen nodig.Loona35 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:25:
Ik heb nu ook 2 uurtjes zitten spelen en liep tegen hetzelfde probleem aan.
2x kolen centrale
2x windmolen
1x waterenergie
2x vuilnis
Rupsen, Rapsen.
Is er een sandbox modus (alles unlockt?)? Zo ja, hoe kom ik daar in?
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Door in main menu naar "Content Manager" te gaan en dan tab "Mods".TheRicolaa10 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:37:
Is er een sandbox modus (alles unlockt?)? Zo ja, hoe kom ik daar in?
Rupsen, Rapsen.
klopt maar met mijn "uitbreidingstempo" hou ik ze liever op 100% (voor de vuilnis worden er alleen meer wagens verspreid > boel sneller vol = nog meer problemen / bij bouwen)Metian schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:32:
[...]
Je kan ook budgets instellen, hiermee worden de resources hoger van, kost wel meer maar dat is makkelijk op te vangen. Hiermee heb je dan ook minder gebouwen nodig.
zit nu op 25.000 inwoners en het geld stroomt leuk binnen maar de stad is 1 grote puinhoop.
vooral het begin is het snel alles wegzetten omdat je stad anders om zeep geholpen wordt door de problemen..
verkeer staat ook vast (en metro/bussen/treinstations helpen daar weinig tegen in mijn mening)
denk dat ik toch maar weer opnieuw ga beginnen met een anti verkeerschaos layout
Bedankt!Metian schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:39:
[...]
Door in main menu naar "Content Manager" te gaan en dan tab "Mods".
Enige wat echt veel traffic genereert is productie industrie, die moet je dan ook asap vervangen door offices.
Enige probleem is dat dan de commercial begint te klagen over te weinig goederen...Ernemmer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:10:
Enige wat echt veel traffic genereert is productie industrie, die moet je dan ook asap vervangen door offices.
Sowieso, grond die al gebruikt is geworden voor industry kun je ook net zogoed afschrijven, mensen worden er op den duur ziek van en dan sterft iedereen.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Zal morgen je guides even bekijken. Thankssdk1985 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:17:
[...]
Gave stad!
[...]
Heb er 3.5 af: Cities Skylines Guide.
[...]
Stuk of 600, had alleen een bus route naar de Commerce zone. Nu stuk of 3 bij gelegd.
Hmm de nauwkeurigheid laat ten wensen over van de Nederlandse heightmaps.. dan maar een versimpeld model gaan knutselen met een onderlegger in maps
.
Die vervuiling is binnen no-time weg, en klagende commercieel heb ik geen last vankuusj98 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:19:
[...]
Enige probleem is dat dan de commercial begint te klagen over te weinig goederen...
Sowieso, grond die al gebruikt is geworden voor industry kun je ook net zogoed afschrijven, mensen worden er op den duur ziek van en dan sterft iedereen.
Hahaha kreeg deze van een kennis, hij haalde zijn dam weg 

Haha, het is net Atlantis, alleen functioneert deze stad nogTheRicolaa10 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:36:
Hahaha kreeg deze van een kennis, hij haalde zijn dam weg
[afbeelding]
Ik snap soms echt niks van die demands. Ik moet veel meer industrieën maken; maar heb nu meer werkplekken dan inwoners. Kortom; nog meer bij bouwen en ze gaan klagen dat er niemand komt werken.
Rupsen, Rapsen.
Zo de vorm is er al
, alleen nog wat duinen en kleinere dijkjes toevoegen.. (En alle andere dijken wat mooier maken
, maar het past
.
Snelweg for scale

Snelweg for scale

[ Voor 16% gewijzigd door Case_C op 12-03-2015 22:37 ]
Is dit spel een beetje te doen voor iemand die gewoon lekker wil spelen of moet je een encyclopedie erbij hebben voor alle mogelijkheden? Ik vond de laatste simcity niet eens zo slecht.
Verwijderd
Gewoon lekker spelen. Services en verkeer leveren vaak de meeste 'problemen' op maar dat gepuzzel kan juist leuk zijn.jaydenjarno schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:12:
Is dit spel een beetje te doen voor iemand die gewoon lekker wil spelen of moet je een encyclopedie erbij hebben voor alle mogelijkheden? Ik vond de laatste simcity niet eens zo slecht.
Het heeft eenzelfde leercurve als de laatste SimCity. Het grootste verschil is dat je nu heerlijk veel ruimte hebt.jaydenjarno schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:12:
Unlimited money mod aan, en godsamme wat heb ik er opeens plezier aan!
Ge-wel-dig!
Ge-wel-dig!
Stad #4 is inmiddels niet na 10 minuten al bankroet
Gaat best aardig zo:

Probeer zo min mogelijk in grote "blokken" de zones te leggen. Gaat aardig zo denk ik. Vooral mijn uitbreiden over de rivier (rechtsonder) bevalt me nu wel.
Alleen irritant dat de parken zoveel ruimte innemen

Probeer zo min mogelijk in grote "blokken" de zones te leggen. Gaat aardig zo denk ik. Vooral mijn uitbreiden over de rivier (rechtsonder) bevalt me nu wel.
Steam in-home streaming naar mijn laptopje werkt ook perfect, weet wel wat ik vanacht ga doen
Nadeel van geen blokken is dat je echt gigantisch inefficient met de ruimte omgaat. Niet dat dat een probleem is gezien de bijna onbeperkte ruimte maar toch...Angeloonie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:35:
Stad #4 is inmiddels niet na 10 minuten al bankroetGaat best aardig zo:
[afbeelding]
Stad 1: 25.000 > tja, op een begeven moment had ik de game op pauze en toen ik 20 minuten later weer bij mijn PC kwam was iedereen ofwel dood ofwel ziek

Stad 2: 80.000 > min of meer zelf naar de klote laten gaan.
Stad 3: ga ik me veel meer tijd voor nemen...
Verwijderd
Ik bouw zo langzaam dat ik het geld gewoon niet op krijg.Luukwa schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:34:
Unlimited money mod aan, en godsamme wat heb ik er opeens plezier aan!
Ge-wel-dig!
Ik heb trouwens 2 cargo stations aangelegd, maar kan er geen line tussen zetten? Hoe kan dat? Ik gebruik wel het spoor wat er al lag, maar dat moet geen probleem zijn volgens mij?
Mijn stad tot nu toe:

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2015 20:55 ]
Cargo gaat automatisch, daar hoef je geen lijnen voor aan te leggen.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:53:
[...]
Ik bouw zo langzaam dat ik het geld gewoon niet op krijg.Nu iets van 1,5 miljoen en steeds een regelmatige 25.000 per week aan inkomsten.
Ik heb trouwens 2 cargo stations aangelegd, maar kan er geen line tussen zetten? Hoe kan dat? Ik gebruik wel het spoor wat er al lag, maar dat moet geen probleem zijn volgens mij?
Let trouwens op dat je spoor niet compleet vast komt te zitten, leg dan aparte lijnen aan.
Verwijderd
Ok thanks!kuusj98 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:55:
[...]
Cargo gaat automatisch, daar hoef je geen lijnen voor aan te leggen.
Let trouwens op dat je spoor niet compleet vast komt te zitten, leg dan aparte lijnen aan.
Kan iemand mij dit uitleggen?

Demand staat vol voor industrieën. Maar ik zit redelijk goed met de werkloosheid. Als ik nu meer ga bij bouwen zullen ze gaan klagen dat er geen mensen zijn.. Hoe op te lossen
Nevermind; ik ben blind en kijk weer is niet goed.

Demand staat vol voor industrieën. Maar ik zit redelijk goed met de werkloosheid. Als ik nu meer ga bij bouwen zullen ze gaan klagen dat er geen mensen zijn.. Hoe op te lossen

[ Voor 9% gewijzigd door Metian op 12-03-2015 21:01 ]
Rupsen, Rapsen.
Heeft iemand een tip voor edge scrolling met meerdere monitoren? Elke keer als ik naar rechts wil scrollen dan lijkt het alsof de cursor vrij buiten beeld kan komen en dan scrollt hij dus niet naar rechts.
http://forum.paradoxplaza...work-if-multiple-monitors
Draadje op offi forum, maar ik zie geen oplossing
Meer residential?Metian schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:00:
Kan iemand mij dit uitleggen?
[afbeelding]
Something under the bed is drooling
op de steam workshop staat een mod die dit oplostkevz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:08:
Heeft iemand een tip voor edge scrolling met meerdere monitoren? Elke keer als ik naar rechts wil scrollen dan lijkt het alsof de cursor vrij buiten beeld kan komen en dan scrollt hij dus niet naar rechts.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Nee; eerder van niet zeuren en gewoon doen wat er gevraagd wordt.
Ik keek verkeerd in de zin; ik had 14k inwoners en te weinig werkplekken open. Dus meer bij bouwen om iedereen aan het werk te zetten.
Rupsen, Rapsen.
hehe ok ik zie de cijfertjes nu pasMetian schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:15:
[...]
Nee; eerder van niet zeuren en gewoon doen wat er gevraagd wordt.
Ik keek verkeerd in de zin; ik had 14k inwoners en te weinig werkplekken open. Dus meer bij bouwen om iedereen aan het werk te zetten.
Haha inderdaad. Nu alleen kijken hoe is mijn verkeer probleem opgelost. Staat inmiddels een kleine file op de snelweg.Mauz1978 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:19:
[...]
hehe ok ik zie de cijfertjes nu paslekker bouwen!!

Rupsen, Rapsen.
wasd?kevz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:08:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
(Een deel van) mijn stad tot nu toe. 

Ben begonnen met invullen van kleine lege stukken land. Bomen voegen echt heel veel toe aan hoe mooi je stad eruit ziet. Een kronkelig voetganger paadje over een leeg stukje land met een zooi bomen eromheen en het ziet er al heel goed uit.
Er is gelukkig nu ook een bomen brush mod!
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=406723376
Denk dat je dan alleen snel aan de limiet van 250K bomen zit

Ben begonnen met invullen van kleine lege stukken land. Bomen voegen echt heel veel toe aan hoe mooi je stad eruit ziet. Een kronkelig voetganger paadje over een leeg stukje land met een zooi bomen eromheen en het ziet er al heel goed uit.
Pff mijn steden zijn echt lelijk vergeleken met wat ik hier zo zie
Mooie zwarte screenshotsCase_C schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:05:
Zo de vorm is er al, alleen nog wat duinen en kleinere dijkjes toevoegen.. (En alle andere dijken wat mooier maken
, maar het past
.
Snelweg for scale
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ik kom er net achter dat het best veel uitmaakt waar je je waterpompen en afvoeren neerzet. Net alles herplaatst in een rivier. Mijn gedachte was dat ik dan makkelijker al het vuile water op zou kunnen vangen om te zuiveren. Gevolg door het afvoeren van het water was een kleine overstroming.
Was jij niet diegene die het spel wou verkopen omdat het allemaal niet lukte?Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:32:
Ik kom er net achter dat het best veel uitmaakt waar je je waterpompen en afvoeren neerzet. Net alles herplaatst in een rivier. Mijn gedachte was dat ik dan makkelijker al het vuile water op zou kunnen vangen om te zuiveren. Gevolg door het afvoeren van het water was een kleine overstroming.
Verwijderd
Luukwa schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:33:
[...]
Was jij niet diegene die het spel wou verkopen omdat het allemaal niet lukte?
Ik had een soort brandweer probleem. Rommel aan de kant gekwakt, ik kreeg jeuk en ben weer gaan spelen met een nieuwe stad. Nu geen last meer op een klein brandje hier en daar, maar dat is normaal.
Ah gelukkigVerwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:34:
[...]
![]()
Ik had een soort brandweer probleem. Rommel aan de kant gekwakt, ik kreeg jeuk en ben weer gaan spelen met een nieuwe stad. Nu geen last meer op een klein brandje hier en daar, maar dat is normaal.
die workshop op team werkt wel briljant zo. De community vult de game enorm aan op deze manier
Na geen reacties meer op Sim City topic, begrijp ik dat iedereen inmiddels is overgestapt op deze game. 
Ik lees veel positieve posts en zie op YT heel veel fimpjes langskomen van enthousiaste gamers.
Nu ben ik iemand die van oude games houd. Zo speel ik nog steeds Sim City 3000 Ultimate/World Edition i.p.v. Sim City (4), namelijk voor een aantal redenen:
- De PC (mid-range i5) heeft geen moeite met renderen, terwijl SC4 dit bijvoorbeeld wel had.
- Het spel is vrij simpel van opzet: simpel leggen van gebieden, parken, waterleidingen, waterinstallaties, de stroomkabels (die na verloop van tijd niet meer nodig zijn), scholen, ziekenhuizen, etc.
- Geen/weinig problemen, zoals bijvoorbeeld brandweer of bussen die (mits goed aangelegd) de straat erachter niet kunnen vinden.
- etc.
Wat ik dus zoek is de SC 3000 ervaringen, maar dan in een modern jasje. Is dit deze game? De punten die ik opnoem zijn deze (niet) van toepassing op Cities: Skylines?
Alvast heel erg bedankt!
Ik lees veel positieve posts en zie op YT heel veel fimpjes langskomen van enthousiaste gamers.
Nu ben ik iemand die van oude games houd. Zo speel ik nog steeds Sim City 3000 Ultimate/World Edition i.p.v. Sim City (4), namelijk voor een aantal redenen:
- De PC (mid-range i5) heeft geen moeite met renderen, terwijl SC4 dit bijvoorbeeld wel had.
- Het spel is vrij simpel van opzet: simpel leggen van gebieden, parken, waterleidingen, waterinstallaties, de stroomkabels (die na verloop van tijd niet meer nodig zijn), scholen, ziekenhuizen, etc.
- Geen/weinig problemen, zoals bijvoorbeeld brandweer of bussen die (mits goed aangelegd) de straat erachter niet kunnen vinden.
- etc.
Wat ik dus zoek is de SC 3000 ervaringen, maar dan in een modern jasje. Is dit deze game? De punten die ik opnoem zijn deze (niet) van toepassing op Cities: Skylines?
Alvast heel erg bedankt!
Verwijderd
Nou halve stad uitgemoord omdat er per ongeluk afvalwater in mijn waterpompen terecht is gekomen. Kijken hoe we dat weer op gaan lossen.
weetje, de game kost 2 tientjes bij groenman gaming. niet over nadenken. gewoon lekker aanschaffen. dit is een lekkere city builder
Heb het net gekocht via Steam, geen issues
Ja. Lees wat reviews en een hoop zeggen dat jaren 90 gevoel weer terug te krijgen van de true Sim CityHollowGamer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:59:
Na geen reacties meer op Sim City topic, begrijp ik dat iedereen inmiddels is overgestapt op deze game.
- etc.
Alvast heel erg bedankt!
Die asset editor is prachtig om blueprints van wijken te maken die je vervolgens repeterend als een stempel neer kan leggen.
Deze heb ik zelf ontwikkeld, voornamelijk om de mogelijkheden eens te testen maar wie weet ook wel leuk om een stad mee te 'stempelen'. Idee is dat je vier keer zo'n kwart cirkel aanlegt met tussen de kwarten in wegen die hoog volume af kunnen handelen van en naar centrum. Dan als laatste nog een snelweg om de cirkel heen zodat verkeer snel van de ene cirkel naar de andere kan.
Idee is ook dat die halve cirkels dan ook hun eigen buslijnen krijgen die ze naar metrostations brengen die wat meer verspreid zijn. Het moeten echt aparte communities worden binnen een grote cirkel waarvan dan weer meerderen los van elkaar functioneren. En deze losse cirkels zijn dan verbonden door middel van snelwegen en openbaar vervoer en delen dan weer industrie met elkaar.
Mooie is dat nergens stoplichten zijn door gebruik te maken van one-way icm lokale wegen. Door dat goed te combineren hoeven ze in theorie nergens te stoppen. Enkel om elkaar voor te laten maar hopelijk wordt het niet zo druk doordat dit puur lokaal verkeer is.
Geen idee of het werkt, was voornamelijk aan het spelen met de asset editor.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=406834546
Deze heb ik zelf ontwikkeld, voornamelijk om de mogelijkheden eens te testen maar wie weet ook wel leuk om een stad mee te 'stempelen'. Idee is dat je vier keer zo'n kwart cirkel aanlegt met tussen de kwarten in wegen die hoog volume af kunnen handelen van en naar centrum. Dan als laatste nog een snelweg om de cirkel heen zodat verkeer snel van de ene cirkel naar de andere kan.
Idee is ook dat die halve cirkels dan ook hun eigen buslijnen krijgen die ze naar metrostations brengen die wat meer verspreid zijn. Het moeten echt aparte communities worden binnen een grote cirkel waarvan dan weer meerderen los van elkaar functioneren. En deze losse cirkels zijn dan verbonden door middel van snelwegen en openbaar vervoer en delen dan weer industrie met elkaar.
Mooie is dat nergens stoplichten zijn door gebruik te maken van one-way icm lokale wegen. Door dat goed te combineren hoeven ze in theorie nergens te stoppen. Enkel om elkaar voor te laten maar hopelijk wordt het niet zo druk doordat dit puur lokaal verkeer is.
Geen idee of het werkt, was voornamelijk aan het spelen met de asset editor.
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=406834546

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 12-03-2015 23:33 ]
It happend.. mijn verkeer is nu dus helemaal naar de tering x)
De hele snelweg ligt vast met verkeer.. dat word troubleshooten morgen..
Jup dat had ik ook, moest regios bijkopen om t verkeer van buitenaf te fixenLuukwa schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:31:
It happend.. mijn verkeer is nu dus helemaal naar de tering x)
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Verwijderd
Je hebt al flink geld uitgegeven aan wegen zo te zien!Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:47:
[afbeelding]
Mijn eerste stad waar ik tot nu toe ook daadwerkelijk tevreden mee ben. Op het verkeer wat uit de stad wil na, daar loopt het nog behoorlijk vast.
Hoe krijg je in hemelsnaam je afvalwater weer schoon? Hoeveel pompen die water filteren ik er ook bijzet het is gewoon echt teveel.

Hierbij mijn stadje tot nu toe
Wat een verslavend spel is dit he, kan zo zonder het te merken weer een paar uur verder zijn. Zit nu op ongeveer 33.000 inwoners en heb net mn eerste metrolijn aangelegd.
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Wat een verslavend spel! Speel het zelf op een 650m. Niet heel vlot door deze videokaar maar is te doen.
haha, helaas morgen werken dus morgen avond maar verder gaan!
haha, helaas morgen werken dus morgen avond maar verder gaan!
Mijn Cargo Train Station is te populair:

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Bedoel je de Water Treatment Plant? Je moet je Water Drain Pipes hier mee vervangen, op ten duur wordt je water schoner.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:04:
Hoe krijg je in hemelsnaam je afvalwater weer schoon? Hoeveel pompen die water filteren ik er ook bijzet het is gewoon echt teveel.
Quicktip: 3 Water Treatment Plants hebben dezelfde capaciteit als 4 Water Drain Pipes.
[ Voor 11% gewijzigd door deCube op 13-03-2015 00:41 ]
Work hard & be brave.
na een flinke stad onderuit te hebben zien gaan. (financieel niet meer te redden) ben ik er maar het beste van gaan maken. infmoney aan, tegel bijkopen en treinsporen knopen! 
het resultaat:
het resultaat:
[ Voor 3% gewijzigd door JoSchaap op 13-03-2015 00:41 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Hier mijn eerste stadje.

Zoals je ziet heb ik nog redelijk veel plaats tussen gelaten. Dit is bedoelt om kleine wegen tussen laten te gaan en daar parkjes te zetten.
Ik had in het begin ook veel last van de garbage. Ik heb dan al de Landfill Sites weggedaan en verplaatst met Inceniration Plants. Overigens heb ik er wel 11 staan om alles goed gecovered te krijgen... Maar goed, het werkt.

Zoals je ziet heb ik nog redelijk veel plaats tussen gelaten. Dit is bedoelt om kleine wegen tussen laten te gaan en daar parkjes te zetten.
Ik had in het begin ook veel last van de garbage. Ik heb dan al de Landfill Sites weggedaan en verplaatst met Inceniration Plants. Overigens heb ik er wel 11 staan om alles goed gecovered te krijgen... Maar goed, het werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door xeeder op 13-03-2015 00:44 ]
Ik heb een RollerCoaster Tycoon gevoel bij je filmpje.JoSchaap schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:41:
na een flinke stad onderuit te hebben zien gaan. (financieel niet meer te redden) ben ik er maar het beste van gaan maken. infmoney aan, tegel bijkopen en treinsporen knopen!
het resultaat:
[video]
Work hard & be brave.
Herkenbaar. Ook ik heb hele opstoppingen rond die trains. Ook al 6-baans eenrichtingswegen rond mijn industrieterrein... het mag allemaal niet batensdk1985 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:37:
Mijn Cargo Train Station is te populair:
[afbeelding]
Nog altijd met mijn eerste stad bezig. Inmiddels ligt het eerste vliegveld er al, en is er een kerncentrale (samen met twee waterkrachtcentrales) om iedereen van energie te voorzien
Verder loopt de stad redelijk goed door qua verkeer.
Klik voor 4K

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
He top! Ga het zometeen gelijk proberendeCube schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:39:
[...]
Bedoel je de Water Treatment Plant? Je moet je Water Drain Pipes hier mee vervangen, op ten duur wordt je water schoner.
Quicktip: 3 Water Treatment Plants hebben dezelfde capaciteit als 4 Water Drain Pipes.
En inderdaad die cargo stations verstoppen bij mij de boel ook flink. Nadeel dat die van mij ook nog eens in een druk gebied ligt.
Ik maak 't helemaal niet schoon.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:04:
[...]
Ik gebruik de single lane highway om het verkeer te scheiden, werkt dermate goed dat ik een constante flow heb in mijn verkeer. Het ziet er misschien niet geweldig uit maar is zeer efficientRichh schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:47:
[...]
Herkenbaar. Ook ik heb hele opstoppingen rond die trains. Ook al 6-baans eenrichtingswegen rond mijn industrieterrein... het mag allemaal niet baten
Nog altijd met mijn eerste stad bezig. Inmiddels ligt het eerste vliegveld er al, en is er een kerncentrale (samen met twee waterkrachtcentrales) om iedereen van energie te voorzien
Verder loopt de stad redelijk goed door qua verkeer.
Klik voor 4K
[afbeelding]
Verwijderd
Ja dat heb ik nu ook, maar het lijkt wel of mn rivier ongesteld is. En die stroom afval wordt ook steeds dikker. Had er zonet 1 verkeerd geplaatst en van 60k naar 20k inwoners. Gelukkig op tijd een save gedaan.Snoz Lombardo schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:54:
[...]
Ik maak 't helemaal niet schoon.Kijk naar de stromingsrichting van een rivier, plaats je pompen stroomopwaarts zodat je altijd schoon water oppompt, en je sewage stroomafwaarts.
Zou je een screenshot daarvan kunnen sturen?NomadTitan schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:55:
[...]
Ik gebruik de single lane highway om het verkeer te scheiden, werkt dermate goed dat ik een constante flow heb in mijn verkeer. Het ziet er misschien niet geweldig uit maar is zeer efficient
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
Prachtige stad trouwens, vind het er realistisch uitzienSnoz Lombardo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:11:
(Een deel van) mijn stad tot nu toe.
[afbeelding]
Inderdaad bruikbare tips. Die link was een paar uur eerder ook al gepost hier.M0nkeymen schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 16:04:
Ik kwam dit tegen op reddit
Ik vind dit aardig geniaal.
http://gfycat.com/DisgustingJealousDugong
edit: hoe voeg je een webm formaat "fatsoenlijk" toe?
Gaat hard met de mods. Nu al 5000. Damn
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zijn heel veel interchanges. Zelf ook een 'mod' gepubliceerd wat gewoon een stempelpatroon is voor zoning. Geen mod te noemen maar wie weet vind iemand t wat en ik heb er zelf veel aan. Ook heel veel recouloring van bestaande dingen.
je kan hier ook al zien wie simcity gespeeld heeft en wie niet (of wie de game redelijk snapt)
bij veel mensen wordt alles zo dicht mogelijk bij elkaar gezet en geen cm ruimte onbenut gelaten..
(small maps anybody?)
bij anderen wordt er over de hele map gebouwd in wijken
denk dat ze hier een goede game mee in handen hebben (hier en daar wat issue's maar het speelt beter dan simcity naar mijn mening)
bij veel mensen wordt alles zo dicht mogelijk bij elkaar gezet en geen cm ruimte onbenut gelaten..
(small maps anybody?)
bij anderen wordt er over de hele map gebouwd in wijken
denk dat ze hier een goede game mee in handen hebben (hier en daar wat issue's maar het speelt beter dan simcity naar mijn mening)
Ja, klopt, maar het is een goed teken in ieder gevalTsurany schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 07:51:
[...]
Zijn heel veel interchanges. Zelf ook een 'mod' gepubliceerd wat gewoon een stempelpatroon is voor zoning. Geen mod te noemen maar wie weet vind iemand t wat en ik heb er zelf veel aan. Ook heel veel recouloring van bestaande dingen.
Maar het zal wel paar maanden of jaren duren tot de echt goede mods (NAM?) uitkomen...
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Gisterenavond weer 2u zitten spelen met een stad die uiteindelijk gewoon vast liep op het verkeer. Blijft toch mijn zwakke punt. Dan maar opnieuw begonnen en stad nr 4 begonnen.
Deze rekening gehouden met uitbreiding van mijn stad naar andere gebieden toe. Vind het toch soms een beetje dom dat je per aangrenzend stuk moet kopen. Had liever gezien dat wanneer je inwoner aantal stijgt gewoon je hele begin map een stukje groeit. Kan je toch iets netter blivjen groeien.
Is wel een echte top game, houd mij toch alvast uren aan het scherm.
Deze rekening gehouden met uitbreiding van mijn stad naar andere gebieden toe. Vind het toch soms een beetje dom dat je per aangrenzend stuk moet kopen. Had liever gezien dat wanneer je inwoner aantal stijgt gewoon je hele begin map een stukje groeit. Kan je toch iets netter blivjen groeien.
Is wel een echte top game, houd mij toch alvast uren aan het scherm.
Verwijderd
Zodra je stad redelijk op dreef is verdien je zoveel geld dat overnieuw beginnen eigenlijk niet echt nodig is, ik gooi zonder blikken of blozen hele wijken plat.
Ik heb wel het idee dat modden sneller zal gaan dan bij SimCity 4. In ieder geval al blij met mods zoals de brush voor bomenanandus schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:12:
[...]
Ja, klopt, maar het is een goed teken in ieder geval![]()
Maar het zal wel paar maanden of jaren duren tot de echt goede mods (NAM?) uitkomen...
Verwijderd
Dicht opelkaar bouwen is misschien niet de meest handige oplossing voor later maar wel de meest realistische vind ik persoonlijk. Ik zie hier dorpjes voorbijkomen met hele rotondes, 14 snelwegen met afritten e.d. Het staat prachtig en ik bouw het ook niet 1,2,3 na maar realistisch is het natuurlijk nieteehbiertje schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 07:57:
je kan hier ook al zien wie simcity gespeeld heeft en wie niet (of wie de game redelijk snapt)
(small maps anybody?)
bij anderen wordt er over de hele map gebouwd in wijken![]()
Ik moet zeggen die districts met services is wel erg sterk... Het effect ervan.
Ik leed verlies met 35k inwoners, landvalue was laag etc.
District gemaakt, smart homes aan (+2k income) + Double sales for commercial (+8k income)
En omdat ik erg hoge scholing heb voor de inwoners natuurlijk high-tech industrie.
Ik leed verlies met 35k inwoners, landvalue was laag etc.
District gemaakt, smart homes aan (+2k income) + Double sales for commercial (+8k income)
En omdat ik erg hoge scholing heb voor de inwoners natuurlijk high-tech industrie.
[ Voor 15% gewijzigd door Oggy op 13-03-2015 09:27 ]
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Gevalletje oeps: Perongelijk een water pomp geplaatst naast de sewage uitvoer
. Vervolgens niet veel opgelet (eten pakken en het spel lekker op fast forward geld laten binnenharken). Kwam ik terug: Halve stad dood
.
Maar snel recht gezet en voldoende ziekenhuizen en begravenissen bijgebouwd. 10 min en 300,000 later en ik ben weer in het groen. pfiew
Maar snel recht gezet en voldoende ziekenhuizen en begravenissen bijgebouwd. 10 min en 300,000 later en ik ben weer in het groen. pfiew
No animals were harmed in the making of this comment.
Verwijderd
Dat heb ik ook gehadComgenie schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:39:
Gevalletje oeps: Perongelijk een water pomp geplaatst naast de sewage uitvoer. Vervolgens niet veel opgelet (eten pakken en het spel lekker op fast forward geld laten binnenharken). Kwam ik terug: Halve stad dood
.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.