SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
http://hawvie.deviantart.com/
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wel een vervelende bug dat een deel van de spoorlijn die m'n regio uit gaat constant vast staat met treinen, waarbij soms ook een vrachttrein gewoon verkeerd om staat tussen de anderen.
Heb ook al een kruispunt gemaakt in de Asset editor en in de Steam Workshop gezet. Ben van plan dat met veel meer dingen te doen om een bibliotheekje aan te leggen met allerlei standaard intersections en custom parken, etc. Erg tof die integratie.
Mijn grootste wensen zo ver:
• Een paint tool voor bomen (en dan het liefst alle types tegelijk painten voor variatie)
• Een query tool om te zien welke cim waar vandaan komt en waarheen gaat en met welk vervoersmiddel (a la SC4: Rush Hour)
• Makkelijk wegen omzetten naar éénrichtingsverkeerwegen (en terug, en ook omdraaien van richting)
• Betere zichtbaarheid van bushaltes (sowieso een duidelijker overzicht van OV routes, nu staan alle routes in één overzicht zonder filtermogelijkheid)
• Wegen over andere wegen heen slepen waarbij kruisingen automatisch aangemaakt worden
Er is al een fist-person camera mod in ontwikkeling

http://www.issteamdown.com/
Volgens mij moet je mods onderscheiden van assets. Lijkt me sterk dat je door het gebruik van assets geen achievements meer kan halen, zijn geen gamechanging toevoegingen.Renzzie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:36:
In het menu staat dat mods ervoor zorgen dat achievements niet meer behaald kunnen worden. Klopt dit voor alle mods? Of kan ik zonder problemen kruispunten/rontondes/etc gebruiken? Zou het jammer vinden als achievements niet meer werken omdat ik in een luie bui een kruispunt heb geimporteerd.
Dit heb ik gisteren ook geprobeerd. Maar ik had wat problemen met de afslagen omdat ie niet goed wouden plaatsen dus zijn niet effectief. Ik denk dat ik vanavond maar heel die snelweg opnieuw ga maken en de afstand tussen de snelweg en de parallelweg wat ga verbreden, zodat de afslagen meer ruimte krijgen.psychodude schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:58:
[afbeelding]
Langzaam aan begint mijn stadje vorm te krijgen. Vandaag druk bezig geweest de centrale highway erin te plaatsen. Rondom zal een mix van commercial en offices worden. Aan de overkant van de rivier ligt het industriegebied, momenteel nog een zooitje. Morgen verder aan werken!
.
Kan er geen in game vinden
Gefeliciteerd!manii schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:43:
Iemand die al een tutorial heeft gevonden?
En volgens mij is Tweaker sdk1985 met een guide bezig.
Ik weet hoe ik een lijn en halte maak.
Maar ik heb geen flauw idee wat nou nuttig is.
Grote lijnen, korte lijnen. Ik heb nu iedere 2 straten een halte, maar of het nu beter is om juist naar 1 straat of 1 blok te gaan ?
Heb al wat experimenteren, maar het veranderen van 1 variable levert al vrij verwarrende resultaten op..
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Wat ik zelf lastig vind van de het aanleggen van de snelwegen is het maken van mooie organisch gevormde afritten, tot nu toe zijn al mijn bouwsels niet symmetrisch..
Heb ergens gelezen dat ze inderdaad overstappen als er een snellere/betere route beschikbaar is.Brilsmurfffje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:50:
Is er iemand al achter gekomen of de sims ook overstappen van het ene ov naar het andere ov en van de ene buslijn naar de andere buslijn?
Wat ik zelf lastig vind van de het aanleggen van de snelwegen is het maken van mooie organisch gevormde afritten, tot nu toe zijn al mijn bouwsels niet symmetrisch..
https://www.youtube.com/p...iWkPKe53RM24qh1vzhn9PBXufmanii schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:43:
Veel tips en adviezen tijdens gameplay
http://hawvie.deviantart.com/
Ik heb een bus halte naast mijn metro staan, en ik ben er vrij zeker van het een naar het ander lopen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:50:
Is er iemand al achter gekomen of de sims ook overstappen van het ene ov naar het andere ov en van de ene buslijn naar de andere buslijn?
Maar zeker weten doe ik het niet
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ja, dat doen ze. Klik maar eens op een cim en laat de camera hem volgen, je ziet hem (meestal) meerdere vervoersmiddelen gebruiken. Vooral handig bij toeristen die uit de trein stappen.Brilsmurfffje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:50:
Ik zou de lijnen zo verdelen dat je een paar punten hebt waar meerdere lijnen samenkomen en ze ook kunnen overstappen naar trein/metro. Zo kan je met relatief korte lijnen je hele stad dekken.heuveltje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:48:
Iemand die al wat meer info over de busseb heeft.
Ik weet hoe ik een lijn en halte maak.
Maar ik heb geen flauw idee wat nou nuttig is.
Grote lijnen, korte lijnen. Ik heb nu iedere 2 straten een halte, maar of het nu beter is om juist naar 1 straat of 1 blok te gaan ?
Heb al wat experimenteren, maar het veranderen van 1 variable levert al vrij verwarrende resultaten op..
MeScrummie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:50:
Zijn er hier ook mensen die het op een Mac spelen? Zoja; welke Mac? En, hoe loopt het?
Wil het van de week nog even op Macbook Pro gaan proberen (zonder dedicated videokaart) om te kijken of ik wel iets kan doen of totaal niets.
Let alleen op dat je steam overlay uitzet voor je gaat spelen op de mac anders heb je een WTF! momentje -> http://forum.paradoxplaza....-Stuck-at-startup-screen
[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 12-03-2015 10:11 ]
1x1 parkjes met enorme range, unlimited power plants, money making buildings, etc. lijken me best gamechangingSnoz Lombardo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:37:
[...]
Volgens mij moet je mods onderscheiden van assets. Lijkt me sterk dat je door het gebruik van assets geen achievements meer kan halen, zijn geen gamechanging toevoegingen.
Maar je kan zien of je wel of niet achievements kan halen in je game, wordt met een icoontje aangegeven.
Yes.Brilsmurfffje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:50:
Zie bijvoorbeeld dit filmpje: http://www.gamersyde.com/...s_commuting-34219_en.html
Die first person mod ziet er super uit!
[ Voor 45% gewijzigd door anandus op 12-03-2015 10:11 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Welk icoontje, dan weet ik waar ik vanavond naar moet kijkenanandus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:08:
[...]
Maar je kan zien of je wel of niet achievements kan halen in je game, wordt met een icoontje aangegeven.
[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 12-03-2015 10:25 ]
Ben dus eigenlijk weer benieuwd of iemand dit ook speelt op de Surface Pro I7 versie? En uiteraard of het ook speelbaar is
Lijkt me perfecte combi als het te doen is.
Thankslubbertkramer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:06:
[...]
MeIk speel op iMac 27inch 24GB RAM met Nvidia Gforce GTX 775M 2048MB en draait soepel zonder problemen. Op dit moment nog maar 20K stad dus weet niet hoe het gaat zijn bij grotere steden maar ik verwacht geen problemen.
Wil het van de week nog even op Macbook Pro gaan proberen (zonder dedicated videokaart) om te kijken of ik wel iets kan doen of totaal niets.
Let alleen op dat je steam overlay uitzet voor je gaat spelen op de mac anders heb je een WTF! momentje -> http://forum.paradoxplaza....-Stuck-at-startup-screen
Jammer genoeg kan ik jou niet als benchmark voor mij nemen. Wil het op mijn jaar oude Macbook Pro gaan spelen namelijk
Steam in home streaming werkt wel als een trein, wellicht is dat een optie?PaulBloem schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:27:
Al een keertje eerder gevraagd, maar toen was het spel nog niet uit. Dus wellicht wordt het volgende meer gebruikt nu:
Ben dus eigenlijk weer benieuwd of iemand dit ook speelt op de Surface Pro I7 versie? En uiteraard of het ook speelbaar is
Lijkt me perfecte combi als het te doen is.
Ik speel het op een MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013, i5, 16GB, Intel Iris 1536 MB) en het draait... de FPS is niet geweldig en alles staat op low.Scrummie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:50:
Zijn er hier ook mensen die het op een Mac spelen? Zoja; welke Mac? En, hoe loopt het?
Maar het spel wordt niet veel trager naarmate het aantal inwoners groeit (ben tot 50k gekomen) en het draait soepel genoeg dat ik al 2 avonden van 6 tot 12 aan het spelen ben
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Kijk, klinkt goedmessi schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:39:
[...]
Ik speel het op een MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013, i5, 16GB, Intel Iris 1536 MB) en het draait... de FPS is niet geweldig en alles staat op low.
Maar het spel wordt niet veel trager naarmate het aantal inwoners groeit (ben tot 50k gekomen) en het draait soepel genoeg dat ik al 2 avonden van 6 tot 12 aan het spelen ben
Ik kan het alleen vinden in het load game-scherm, maar misschien kijk ik niet goed.lubbertkramer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:16:
[...]
Welk icoontje, dan weet ik waar ik vanavond naar moet kijken(vooralsnog de eerste archievements weten te halen (gebruik geen mods vooralsnog
) maar wil inderdaad niet straks ineens stil staan omdat ik bijvoorbeeld mods als automatisch slopen ga gebruiken of dat door het gebruik van assets dit ook stopt)
Maar dit (rood omcirkeld) is hem volgens mij:

Welke videochip zit daar in?BounceCloud schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:41:
Op mijn Macbook late 2011 ook weinig problemen. Heb niets aan de settings veranderd (geloof high) en het draait gewoon prima. Wel ooit geüpgrade naar 16GB RAM.
Nu eerst sparen en dan eens wat meer oplossen.

Dat is wel bijzonder, heb ook een late 2011, 2.2 i7, 16GB geheugen en een SSD. Ik heb alles op low (en schaduwen uit) moeten zetten en heb alsnog maar 15-20 FPS o.i.d.. Resolutie: 1680x1050.BounceCloud schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:41:
Op mijn Macbook late 2011 ook weinig problemen. Heb niets aan de settings veranderd (geloof high) en het draait gewoon prima. Wel ooit geüpgrade naar 16GB RAM.
Steam overlay uitgezet en via gfxCardStatus forceer ik de dynamische kaart. Wat zou het kunnen zijn?
Work hard & be brave.
Laatste drivers geinstalleerd? Laptop wel in "performance mode"? Scanning software draaien (zoals virusscanner)?deCube schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:03:
[...]
Dat is wel bijzonder, heb ook een late 2011, 2.2 i7, 16GB geheugen en een SSD. Ik heb alles op low moeten zetten en heb alsnog maar 15-20 FPS o.i.d.. Resolutie: 1680x1050.
Steam overlay uitgezet en via gfxCardStatus forceer ik de dynamische kaart. Wat zou het kunnen zijn?
Drivers?! Dat ken ik niet meer.maniak schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:07:
[...]
Laatste drivers geinstalleerd? Laptop wel in "performance mode"? Scanning software draaien (zoals virusscanner)?
Als ik ga spelen herstart ik hem, zodat ik "vers" kan beginnen zeg maar.
Work hard & be brave.
En je energie settings? Staat ie op performance mode?deCube schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Drivers?! Dat ken ik niet meer.Laptop is helemaal up-to-date, geen virusscanner of wat dan ook.
Als ik ga spelen herstart ik hem, zodat ik "vers" kan beginnen zeg maar.
[ Voor 169% gewijzigd door Ernemmer op 12-03-2015 11:24 ]
Ik heb een mid 2011 i5 2.8 met 16GB RAM en een 6770M 512MB ( slechte kaart ) en ik speel op 2560x1440 alles op high maar geen schaduwen.deCube schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:03:
[...]
Dat is wel bijzonder, heb ook een late 2011, 2.2 i7, 16GB geheugen en een SSD. Ik heb alles op low (en schaduwen uit) moeten zetten en heb alsnog maar 15-20 FPS o.i.d.. Resolutie: 1680x1050.
En een 256GB ssd 830
Makkelijk 40 / 50 fps zonder rare fratsen.
Van een performance mode heb ik nog nooit gehoord, zie ook niet zoiets staan bij de energie instellingen. Bedoel je dat ik de dynamische (non-integrated) videokaart moet gebruiken?maniak schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:15:
[...]
En je energie settings? Staat ie op performance mode?
What the el... Op de videokaart (6750M 512MB) na zou mijne sneller moeten zijn. SSD is een 256GB Samsung 840PRO. Maar gezien de lagere resolutie zou ik toch ook wel 40-50 FPS moeten halen?Mektheb schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:26:
[...]
Ik heb een mid 2011 i5 2.8 met 16GB RAM en een 6770M 512MB ( slechte kaart ) en ik speel op 2560x1440 alles op high maar geen schaduwen.
En een 256GB ssd 830
Makkelijk 40 / 50 fps zonder rare fratsen.
Work hard & be brave.
Ja. Waarschijnlijk probeert-ie de integrated videokaart te gebruiken, je moet zorgen dat-ie de dedicated videokaart gebruikt.deCube schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:40:
[...]
Van een performance mode heb ik nog nooit gehoord, zie ook niet zoiets staan bij de energie instellingen. Bedoel je dat ik de dynamische (non-integrated) videokaart moet gebruiken?
Wil het spel niet starten...
Minium requirements is geen probleem, hopelijk kan ik vanavond het probleem vinden & oplossen. Ik hoop / vermoed dat het veroorzaakt wordt door andere programma's die ik geinstalleerd heb staan. Uitschakelen AV programma (Bitdefender) hielp helaas niet.
Mwah, ik heb altijd een koptelefoon op dus aan het geluid stoor ik me niet. V.w.b. de hoge temperaturen, heb inmiddels al m'n derde logic board er in zitten dus ik hou wel van een stresstest zo nu en dan om te checken of alles nog werkt.Chrosser schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:41:
Vinden jullie het niet irritant dat jullie Macbook een stofzuiger wordt, bij mij springen de fans bijna meteen aan bij het spelen, ik vind dat geen prettige gedachte en heb het niet zo op hoge temperaturen bij mijn mooie maccie.
Inderdaad, maar die forceer ik dus via gfxCardStatus.anandus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:44:
[...]
Ja. Waarschijnlijk probeert-ie de integrated videokaart te gebruiken, je moet zorgen dat-ie de dedicated videokaart gebruikt.
[ Voor 19% gewijzigd door deCube op 12-03-2015 11:47 ]
Work hard & be brave.
Ik zag bij het ploppen van haltes groene smileys, soms wel 2 blokken verderop. Misschien daarnaar kijken?Renzzie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:02:
Is het bekend tot hoe ver de burgers lopen vanaf een halte? Te veel haltes is natuurlijk niet goed, maar wil er ook niet te weinig plaatsen.
Een thread waarin veel tips gegeven worden over traffic management.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
En de belangrijkste tip:hyptonize schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:04:
Kwam net dit tegen op reddit: http://www.reddit.com/r/C...mulation_gaming_the_game/
Een thread waarin veel tips gegeven worden over traffic management.
Don't watch famous Youtubers for ideas; they all seem to be terrible at this.
Blijkbaar werkt dat niet?deCube schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:45:
[...]
Inderdaad, maar die forceer ik dus via gfxCardStatus.
Ik weet niet welke videokaart je hebt, maar zowel Nvidia als Ati levert software met de drivers mee waarin je de videokaart kan forceren.
Heb je de laatste drivers geïnstalleerd?
Anders een apart topic aanmaken?
Spielerij - Problemen & Vragen
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 12-03-2015 12:15 ]

nog niet echt een goede manier gevonden om het verkeer goed te leiden. De middelste 2 kruispunten vanaf de snelweg zijn nog een probleem. Vind het vooral lastig om mooie kruispunten te maken. Je kunt bijvoorbeeld niet een invoegstrook hebben.
[ Voor 34% gewijzigd door bwienke op 12-03-2015 12:27 ]
Het gaat om een MacBook Pro draaiend op Mac OS X, hè? Anyhow, er zit een AMD Radeon HD 6750M 512MB in, laptop is volgens de App Store helemaal up-to-date.anandus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:14:
[...]
Blijkbaar werkt dat niet?
Ik weet niet welke videokaart je hebt, maar zowel Nvidia als Ati levert software met de drivers mee waarin je de videokaart kan forceren.
Heb je de laatste drivers geïnstalleerd?
Anders een apart topic aanmaken?
Spielerij - Problemen & Vragen
Misschien moet ik eens een Bootcamp partitie gaan proberen.
Work hard & be brave.
Maar dat is bijna een compleet blok wat gelukkig word, en als je de straat er naast een halte neerplopt worden ze weer blijer. Dus dat zegt ook niet allesEgocentrix1 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:06:
Als je een halte plopt, krijg je groene smileys bij zowel de net geplopte halte, als de vorige. Daar kun je uit afleiden hoe groot het bereik is.
Verwijderd
Hebben we al iets vanuit de ontwikkelaars gehoord wat betreft éénrichtingswegen en de mogelijkheid ze te upgraden? Dat is wat mij betreft het enige dat nu echt mist.
[ Voor 106% gewijzigd door p.w op 12-03-2015 12:28 ]
ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT
Verwijderd
Het lijkt me dat die, buiten het repareren van spelverstorende bugs, misschien wel even een weekje rust hebben verdiendLuukwa schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:27:
Vind dat de ontwikkelaars nog bar weinig van zich hebben laten horen na de release, nou is het nog maar twee dagen verder.. maargoed.
Misschien wel heVerwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:29:
[...]
Het lijkt me dat die, buiten het repareren van spelverstorende bugs, misschien wel even een weekje rust hebben verdiend
Ik heb nu een paar uur in een map gestoken, en ik denk dat ik opnieuw begin. Weer met een boel geleerd haha. Wat ik overigens maar helemaal kul vind is het power en riool systeem. bovengronds netwerk aanleggen, kom op zeg, het is 2015. En het riool systeem is een onzin handeling. Buizen aanleggen in een grid en klaar. Dat had net zo goed met het wegennet meegenomen kunnen worden.
Ohja, ik mis de trams wel een beetje
Even een paar dagen vrij na de crunch voor release kan geen kwaad. Straks beginnen ze weer fris met het oppoetsen en aanpassen van systemen/assets.Luukwa schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:27:
Vind dat de ontwikkelaars nog bar weinig van zich hebben laten horen na de release, nou is het nog maar twee dagen verder.. maargoed.
Verwijderd
die eenrichtigswegen upgraden kan gewoon volgens mij. Kies dan wel de 1 richtingsvariant waar je naar toe wil upgraden. dus niet een 2 richtingswegvariant.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:25:
Na de eerdere kritiek dat het allemaal wel erg veel om wegen draait moet ik zeggen dat ik daar juist erg van geniet. Het is erg bevredigend om (na eerst flink oefenen, want het is nog wel tricky) een goed werkend systeem te bouwen waarbij alle kleine autootjes zichzelf netjes sorteren en rangschikken.
Hebben we al iets vanuit de ontwikkelaars gehoord wat betreft éénrichtingswegen en de mogelijkheid ze te upgraden? Dat is wat mij betreft het enige dat nu echt mist.
Met zo een grapje ben ik ook een kwartier zoet geweest.RoyK schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:14:
het zou fijn zijn als je een richting kan omdraaien. Ik heb een 100km lange snelweg gebouwd en niet in de gaten gehad dat ik de juiste richting inging. Kon ik mooi weer slopen ipv op 1 knopje te drukken
'zucht, hoe komt het nu dat het spel blijft aangeven dat er geen weg zit aangesloten?!'
Wat ook wel mooi zou zijn is als je met de bulldozer gewoon een rechthoek zou kunnen slepen waarbinnen alles gesloopt wordt. Net in de map editor een highway gemaakt waar ik toch niet blij mee was uiteindelijk, 80 keer klikken met de bulldozer om 'm weg te halen (of klikken en ingedrukt houdend slepen, maar da's weer minder nauwkeurig)...RoyK schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:14:
het zou fijn zijn als je een richting kan omdraaien. Ik heb een 100km lange snelweg gebouwd en niet in de gaten gehad dat ik de juiste richting inging. Kon ik mooi weer slopen ipv op 1 knopje te drukken
Steam ||
Ik gebruik de marquee en grote brush tool het meest. Ik zone meestal stukje voor stukje in zodat de stroomdekking mee gaat en niemand zonder stroom komt te zitten.Snoz Lombardo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:52:
Hoe zonen jullie het liefst eigenlijk? Fill, marquee, kleine brush of grote brush? Ik gebruik voornamelijk fill en de grote brush, maar ben er nog niet uit wat nou het handigst is. Rechtsklikken om te dezonen vind ik wel erg handig trouwens.
Dezonen met rechtermuisklik is inderdaad erg handig!
Kleine tip voor de marquee tool: als je binnen een zone begint werkt de tool daar parallel aan i.p.v. aan het scherm.
[ Voor 9% gewijzigd door deCube op 12-03-2015 13:58 ]
Work hard & be brave.
Ben alleen een beetje verkeerd begonnen waardoor het qua wegen een grote puinhoop was(alles scheef, gaten ertussen etc.) dus wil vanavond opnieuw beginnen.
Maar wat te doen met de stroom? Alleen windmolens maken met die torens? of die kolencentrale?
Hier een iMac uit 2010 (i3 3.2 Ghz, 4GB RAM en ATI Radeon 5670 512 MB). Na alles op low te hebben gezet en de resolutie helemaal naar beneden te hebben geschroefd, draait het net. Als ik iets wil zonen merk ik wel wat fps loss, en heb nog maar een uurtje gespeeld dus grote steden heb ik nog niet geprobeerd.deCube schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:21:
[...]
Het gaat om een MacBook Pro draaiend op Mac OS X, hè? Anyhow, er zit een AMD Radeon HD 6750M 512MB in, laptop is volgens de App Store helemaal up-to-date.
Misschien moet ik eens een Bootcamp partitie gaan proberen.
Fill is bagger in bochten helaas. Ik zou het liefst een tool zien waarbij ik op een weghelft kan klikken en hij alles op die weghelft invult tussen twee kruispunten. Nu moet ik constant met die brush werken maar dat werkt eigenlijk dramatisch slecht.Snoz Lombardo schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:52:
Hoe zonen jullie het liefst eigenlijk? Fill, marquee, kleine brush of grote brush? Ik gebruik voornamelijk fill en de grote brush, maar ben er nog niet uit wat nou het handigst is. Rechtsklikken om te dezonen vind ik wel erg handig trouwens.
Foto van mijn stad, het is trouwens niet moeilijk om veel geld te genereren in het spel. Had persoonlijk wel wat moeilijker gemogen

Vind het eigenlijk wel lekker het spel heeft zo wel een goed tempo, in SimCity moest je soms eindeloos wachten voordat je weer verder kon met bouwen.NomadTitan schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:23:
Nu al poosje bezig, en 55k inwoners, verkeer is echt moeilijk onder controle te krijgen, dus neem die paar drukke punten maar voor lief nu.
Foto van mijn stad, het is trouwens niet moeilijk om veel geld te genereren in het spel. Had persoonlijk wel wat moeilijker gemogen![]()
[afbeelding]
Sterker nog, met SimCity was je juist heel snel klaar met bouwen, zeker als je de geavanceerde industrie aan het bouwen was, tv's dan was plot al heel snel vol.Brilsmurfffje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:25:
[...]
Vind het eigenlijk wel lekker het spel heeft zo wel een goed tempo, in SimCity moest je soms eindeloos wachten voordat je weer verder kon met bouwen.
De simulatie zit eigenlijk best matig in elkaar... een cim hoeft niet bij z'n werk aan te komen of hoeft nooit op school aan te komen om toch een opleiding te volgen of een baan te hebben. Geef mij maar de simulatie van SimCity 4 in plaats van zo'n raar agent systeem.
Dit mis ik inderdaad ook. Heb vaak genoeg dat ik een complete zone wil aanpassen. Een box met wat je wilt slopen zou dan toch makkelijker zijn dan 80x of meer klikken.Lau1187 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:50:
[...]
Wat ook wel mooi zou zijn is als je met de bulldozer gewoon een rechthoek zou kunnen slepen waarbinnen alles gesloopt wordt. Net in de map editor een highway gemaakt waar ik toch niet blij mee was uiteindelijk, 80 keer klikken met de bulldozer om 'm weg te halen (of klikken en ingedrukt houdend slepen, maar da's weer minder nauwkeurig)...
Gave stad!Ernemmer schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:59:
Nieuwe stad begonnen met hard-mod aan en is op zich goed te doen, meeste traffic is ook opgelost.
Nu eerst sparen en dan eens wat meer oplossen.
[afbeelding]
Heb er 3.5 af: Cities Skylines Guide.manii schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:43:
Stuk of 600, had alleen een bus route naar de Commerce zone. Nu stuk of 3 bij gelegd.Lennardnl schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 03:32:
[...]
En hoeveel de bus?
Kun je eens laten zien hoe je de metro verspreid hebt? Bij mij neemt echt niemand de metro.
[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 12-03-2015 15:19 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Verwijderd
Speelt iemand dit spel op Linux en is het spel stabiel?
Zoek eens op de reddit zou ik zeggen:Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:18:
Ik heb afgelopen dinsdag de vraag ook al gesteld maar geen reactie. Dus nogmaals de vraag.
Speelt iemand dit spel op Linux en is het spel stabiel?
http://www.reddit.com/r/citiesskylines
Ik heb ook zo'n vermoeden dat het agent system nogal laks is wanneer het op het ov aankomt.Tsurany schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:38:
Met traffic problemen is openbaar vervoer ideaal. Maak een buslijn die eindeloos door gaat met overal bushaltes. Cims gaan bij een bushalte staan, wachten en despawnen na een tijd. Heeft geen negatief effect op je spel maar je traffic blijft wel heerlijk licht en dat heeft een positief op je stad.
De simulatie zit eigenlijk best matig in elkaar... een cim hoeft niet bij z'n werk aan te komen of hoeft nooit op school aan te komen om toch een opleiding te volgen of een baan te hebben. Geef mij maar de simulatie van SimCity 4 in plaats van zo'n raar agent systeem.
traktor scratch!
Net uitgeprobeerd het het geeft je goed het gevoel echt 'in' je stad te zijn.
Wel oppassen, want je beweegt de camera zo door de grond heen en dan is je immersie weer gebroken
Weet je dat zeker? Want despawnende auto's zorgen voor abandoned industrie (not enough workers) meldingen.Tsurany schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:38:
Met traffic problemen is openbaar vervoer ideaal. Maak een buslijn die eindeloos door gaat met overal bushaltes. Cims gaan bij een bushalte staan, wachten en despawnen na een tijd. Heeft geen negatief effect op je spel maar je traffic blijft wel heerlijk licht en dat heeft een positief op je stad.
Lijkt mij ook, plus, je zal de groei van je stad heel erg remmen. Als mensen niet kunnen aankomen waar ze moeten zijn binnen een bepaalde tijd, lijkt het me dat ze de stad verlaten.sdk1985 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:31:
[...]
Weet je dat zeker? Want despawnende auto's zorgen voor abandoned industrie (not enough workers) meldingen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat verklaart de 8000 bezoekers op de beginners guide die ik heb geschreven. Nog wat marktaandeel te winnen dus voor mijRannasha schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:35:
Het totaal aantal pre-orders + dag 1 verkopen van C:SL is 250.000: http://forum.paradoxplaza...c31865acf753a37a6a5f2638b
Ik raad aan te starten met wind omdat de kolen central te duur is en meer kost per MW: http://www.gameplayinside...nd-the-best-power-plants/Swaxie schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:04:
Heb gisteren een kleine 2 uur gespeeld en moet zeggen dat ik best wel tevreden was.
Ben alleen een beetje verkeerd begonnen waardoor het qua wegen een grote puinhoop was(alles scheef, gaten ertussen etc.) dus wil vanavond opnieuw beginnen.
Maar wat te doen met de stroom? Alleen windmolens maken met die torens? of die kolencentrale?
[ Voor 41% gewijzigd door sdk1985 op 12-03-2015 15:56 ]
Wat neer komt op een nette 7,5 miljoen euro (zal wellicht iets meer of minder zijn)Rannasha schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:35:
Het totaal aantal pre-orders + dag 1 verkopen van C:SL is 250.000: http://forum.paradoxplaza...c31865acf753a37a6a5f2638b
Heel erg netjes!
Cool heb ze allemaal gelezen. Er zitten wel een paar goed bruikbare tips in! Thanks
*sowieso
verrek, inderdaad. 1 industrietak is helemaal dood, want te weinig werknemersQErikNL schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:34:
[...]
Lijkt mij ook, plus, je zal de groei van je stad heel erg remmen. Als mensen niet kunnen aankomen waar ze moeten zijn binnen een bepaalde tijd, lijkt het me dat ze de stad verlaten.
traktor scratch!
Ik vind dit aardig geniaal.
http://gfycat.com/DisgustingJealousDugong
edit: hoe voeg je een webm formaat "fatsoenlijk" toe?
[ Voor 45% gewijzigd door M0nkeymen op 12-03-2015 16:14 ]
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.