Zou je een screenshot van je rotonde willen plaatsen?Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:33:
[...]
Volgens mij zit er hier iemand gewoon te trollen, blijven herhalen dat hij stopt met spelen maar geen screenshot willen posten van het "probleem".
Enfin weer ontopic:
Ben er langzaamaan achtergekomen dat rotondes echt gigantisch helpen voor de flow van je verkeer. Ik bouw zo'n megarotonde en sloop die 6lanes dan eraf, dan laat ik aan één kant al mijn snelweg in- en uitgangen erop uitkomen en aan de andere kant een dikke 6lane de wijken in.
Ziet er erg leuk uit met al die in- en uitvoegende autootjes die over de rotonde heen crossen en het hele gebied is ineens groen op de verkeer overlay.
Ik snap je niet? Ik heb ze ook met elkaar verbonden maar nog geen problemen ondervonden..Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:53:
[...]
Beetje a la dit:
IN ================
UIT ===============
Terwijl het zo kan:
IN+UIT ============
Maar IN+UIT zonder filtratie betekent vervuild water en veel zieke mensjes.
Klinkt op zich ook wel logisch als je schoon water aanvoert via het rioolZorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:53:
[...]
Beetje a la dit:
IN ================
UIT ===============
Terwijl het zo kan:
IN+UIT ============
Maar IN+UIT zonder filtratie betekent vervuild water en veel zieke mensjes.
Had het nog niet als dusdanig opgemerkt maar m'n stad was ook vrij snel groot genoeg om filters te plaatsen.
Zie paar posts boven de jouwegarriej schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:54:
[...]
Zou je een screenshot van je rotonde willen plaatsen?
[ Voor 18% gewijzigd door Krukar op 11-03-2015 13:55 ]
Toen ik aanvoer en afvoer koppelde kreeg ik vrijwel direct opeens klachten dat het water vervuild was, mensen ziek waren en al die onzin.Luukwa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:54:
[...]
Ik snap je niet? Ik heb ze ook met elkaar verbonden maar nog geen problemen ondervonden..
Ik zal eens een snel screenshotje bakken met het verschil.
[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 11-03-2015 13:55 ]
Dus jij hebt alles goed gedaan, het ligt aan de game en we dragen de oplossing niet snel genoeg aan. Check.Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:45:
[...]
Ik sta best voor een oplossing open, maar ik heb in elke post nu al herhaald dat alles groen is, de wegen vrij zijn, er geen files zijn, de brandweer dus gewoon uit kan rijden. Waarom ik dan ook nog een screenshot moet laten zien omdat JIJ me niet wilt geloven weet ik dan eigenlijk niet.
Dat ik hier dan als troll wordt neergezet onder andere zegt meer over het fanboy gedrag van sommigen hier dan van mensen zoals ik die wel gewoon realistisch in het spel staan en de foutjes wel willen zien.
Maar goed, in het Battlfield topic was je ook altijd al zo'n aardige jongen heb ik destijds wel gemerkt
Dat ga ik vanavond ook proberen lekker efficient met ruimte!beve schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:47:
experimentje![]()
een deel van de weg loopt wel onder water, maar de autos rijden er vrolijk door![]()
[afbeelding]
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Ja maar ik zal niet weten hoe je ze dan gescheiden moet houden? Je kan toch niet twee aparte pijpen gebruiken? Ooit gaan ze eens verbinden...Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:55:
[...]
Toen ik aanvoer en afvoer koppelde kreeg ik vrijwel direct opeens klachten dat het water vervuild was, mensen ziek waren en al die onzin.
Ik zal eens een snel screenshotje bakken met het verschil.
Oke ik heb een mogelijke oplossing,Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:45:
Ik sta best voor een oplossing open, maar ik heb in elke post nu al herhaald dat alles groen is, de wegen vrij zijn, er geen files zijn, de brandweer dus gewoon uit kan rijden. Waarom ik dan ook nog een screenshot moet laten zien omdat JIJ me niet wilt geloven weet ik dan eigenlijk niet.
Maak je gebruik van 1 richtingswegen? Zo ja, dan moet je de brandweerkazerne aan het begin van de route aanleggen. Wanneer je de kazerne op het eind neerzet heeft hij geen dekking.
Gewoon een gigantisch doolhof makenLuukwa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:57:
[...]
Ja maar ik zal niet weten hoe je ze dan gescheiden moet houden? Je kan toch niet twee aparte pijpen gebruiken? Ooit gaan ze eens verbinden...
[ Voor 19% gewijzigd door Case_C op 11-03-2015 13:58 ]
Net een enorme tsunami veroorzaakt ;x Had m'n dam een paar "dagen" uitgezet omdat ik aan het testen was met windmolens.
Daarna weer aangezet en toen kwam AL dat water wat zich achter die dam had verzameld één van m'n woonwijken in
Njah ben i.i.g. weer ff bezig om dat te fixen
Daarna weer aangezet en toen kwam AL dat water wat zich achter die dam had verzameld één van m'n woonwijken in

Even heel grof aangelegd:Luukwa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:57:
[...]
Ja maar ik zal niet weten hoe je ze dan gescheiden moet houden? Je kan toch niet twee aparte pijpen gebruiken? Ooit gaan ze eens verbinden...

De middelste is een gecombineerde, de buitenste de losse pijpen.
Stel dat je een weg hebt met een zone aan beide zijden van de weg.
Dan trek ik aan bijvoorbeeld de linkerkant van de weg de afvoer en aan de rechterkant van de weg de aanvoer om zo de 'area of effect' aan beide zijden van de weg effect te laten hebben.
Iemand die iets kan zeggen over de performance met een 750 ti videokaart? Zijn er al mensen die de 25 tiles hebben en iets merken aan de performance?
Wil het spelen maar heb nu alleen een laptop met een hd3000
[ Voor 18% gewijzigd door n8n op 11-03-2015 14:01 ]
Ik speel het spel momenteel tijdelijk op de interne GPU van mijn i7-4770k en met 8 tiles was de FPS nog steeds acceptabel.n8n schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:01:
Iemand die iets kan zeggen over de performance met een 750 ti videokaart? Zijn er al mensen die de 25 tiles hebben en iets merken aan de performance?
Oh dus je kan het verkeerd aankoppelenZorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:00:
[...]
Even heel grof aangelegd:
[afbeelding]
De middelste is een gecombineerde, de buitenste de losse pijpen.
Stel dat je een weg hebt met een zone aan beide zijden van de weg.
Dan trek ik aan bijvoorbeeld de linkerkant van de weg de afvoer en aan de rechterkant van de weg de aanvoer om zo de 'area of effect' aan beide zijden van de weg effect te laten hebben.
Denk dat er nog weinig/geen mensen die 25 tiles volhebbenn8n schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:01:
Hier met alles max @ 1980p nog steeds gewoon 60 fps op 5 tiles, met een GTX760. Er is geen moment dat de framerate inkakt dus ik verwacht dat dit gewoon zo blijft. Volgens mij is het spel gewoon hard gecapped op de refreshrate van je monitor trouwens, want ik zie nergens een v-sync optie.
[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 11-03-2015 14:04 ]
Hmmm, dus werkt wel op de iGPU van een intel.... Specs zeggen van niet namelijk, niet ondersteund in ieder geval. Of ten minste dat stond op de site en niet op steam.Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:01:
[...]
Ik speel het spel momenteel tijdelijk op de interne GPU van mijn i7-4770k en met 8 tiles was de FPS nog steeds acceptabel.
Ik heb van het weekend pas de beschikking over mijn PC, en zit nu vast aan met laptopje met i3 3110m. Maar misschien toch maar eens proberen dan
[ Voor 10% gewijzigd door Zeara op 11-03-2015 14:15 ]

nieuw probleem;
afvoeren van water lukt wel, nieuw aanvoeren niet.
iemand enig idee hoe dit kan? meer pijpen aanleggen helpt niet.
Verwacht geen mooie graphics of 60FPS.Zeara schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:13:
[...]
Hmmm, dus werkt wel op de iGPU van een intel.... Specs zeggen van niet namelijk, niet ondersteund in ieder geval. Of ten minste dat stond op de site en niet op steam.
Ik heb van het weekend pas de beschikking over mijn PC, en zit nu vast aan met laptopje met i3 3110m. Maar misschien toch maar eens proberen dan
Alles staat op Low en 16FPS is zo ongeveer de max. Maar hey, je kan spelen.
Smijt eens een watertower neer in de buurt en leg een pijpje naar het droogstaande gebied, wat gebeurd er dan?Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:15:
[afbeelding]
nieuw probleem;
[ Voor 27% gewijzigd door Zorian op 11-03-2015 14:17 ]
Zijn de waterpompen ook daadwerkelijk aangesloten op je waterleiding?Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:15:
[afbeelding]
nieuw probleem;
No animals were harmed in the making of this comment.
Waterpomp zonder stroom ergens?Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:15:
[afbeelding]
nieuw probleem;
Opnieuw aanleggen, met 1 pijp 'lijn' voor alles. Blijkbaar bugged het wanneer je het op die manier aanlegt. Alles laten aansluiten op kruispunten.Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:15:
[afbeelding]
nieuw probleem;
Koppel de knooppunten eens los? Je hoeft namelijk de buizen niet te verbinden. Als het gebied maar gedekt is.Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:15:
[afbeelding]
nieuw probleem;
*sowieso
Ik had precies dit maar dan met stroom. Kon er ook niet achter komen waarom het gebeurde. Misschien is er een soort verborgen variabele 'waterdruk' waardoor huizen aan het eind van erg lange stukken pijp geen water meer krijgen? (Hoewel dat voor stroom in mijn geval een beetje gek zou zijn.)Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:15:
[afbeelding]
nieuw probleem;
Steam ||
Comgenie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:17:
[...]
Zijn de waterpompen ook daadwerkelijk aangesloten op je waterleiding?
Als dat het geval is dan zou je Sewage Treatment in het rood of oranje moeten staan. Dat is hier niet het geval.
*sowieso
Hey daar Mr. B !
Heb je al eens geprobeerd om dat firestation af te breken en 'em opnieuw te plaatsen?
Ik heb zelf ook geen problemen met branden die geblust moeten worden. Ik zoek naar de fore trucks p de weg om ze te volgen, maar kan ze niet vinden want ze zijn al bij de brand.
Eerste stadje zelfs, die er niet uitziet. Slechts om spel te verkennen.
Misschien een "chaotic random event". Afbreken en opnieuw plaatsen. Op zelfde plek, of andere.
Heb je al eens geprobeerd om dat firestation af te breken en 'em opnieuw te plaatsen?
Ik heb zelf ook geen problemen met branden die geblust moeten worden. Ik zoek naar de fore trucks p de weg om ze te volgen, maar kan ze niet vinden want ze zijn al bij de brand.
Eerste stadje zelfs, die er niet uitziet. Slechts om spel te verkennen.
Misschien een "chaotic random event". Afbreken en opnieuw plaatsen. Op zelfde plek, of andere.
Eat the bugs, live in a pod
Ik verwacht ook echt geen wonderen, maar om mij even zoet te houden tot het weekend!!Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:16:
[...]
Verwacht geen mooie graphics of 60FPS.
Alles staat op Low en 16FPS is zo ongeveer de max. Maar hey, je kan spelen.
Ik had ooit een probleem met firetrucks, toen moesten ze eerste de hele map rond omdat ik een one-way verkeerd had aangelegd 
Uiteindelijk kwamen ze er wel, wel te laat.
Uiteindelijk kwamen ze er wel, wel te laat.
weet je dit zeker?Case_C schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:17:
[...]
Opnieuw aanleggen, met 1 pijp 'lijn' voor alles. Blijkbaar bugged het wanneer je het op die manier aanlegt. Alles laten aansluiten op kruispunten.
voordat ik alles ga slopen
Via Skye Storme geleerd om een waterpipe grid aan te leggen door op één as, parallel aan een grens van de maptile, iedere 440 cimoleons (van 480 terug naar 440, en dan zodra ie overspringt plaatsen) een aftakking haaks op die pijp te plaatsen, op die manier krijg je zo efficiënt mogelijk een perfecte dekking.Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:15:
[afbeelding]
nieuw probleem;
Sowieso, je kunt de sewage gewoon zonder problemen aan de pumps koppelen.
[ Voor 6% gewijzigd door deCube op 11-03-2015 14:29 ]
Work hard & be brave.
Sowieso, je hebt alles redelijk redundant aangelegd. Het water en de afvoer hebben zelf al een flink bereik. Je hoeft geen buizen naast elkaar te leggen.Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:26:
[...]
weet je dit zeker?
voordat ik alles ga slopen
*sowieso
Bedankt voor de reacties, wil niet meer dan 500 uitgeven omdat ik een pc enkel en alleen voor dit spel zou halen
die extra dubbele pijpen waren om te kijken of het zou helpen.DonJunior schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Sowieso, je hebt alles redelijk redundant aangelegd. Het water en de afvoer hebben zelf al een flink bereik. Je hoeft geen buizen naast elkaar te leggen.
maar slopen en rechtleggen helpt inderdaad
"Design" van m'n onderste rotonde nog wat aangepast.
De uitgaande lanes naar de snelweg zitten nu aan de binnenzijde en de inkomende lanes van de snelweg aan de buitenzijde.
Helpt nog meer voor de doorstroming, al is het inmiddels wel een aardig kunstwerk geworden
De uitgaande lanes naar de snelweg zitten nu aan de binnenzijde en de inkomende lanes van de snelweg aan de buitenzijde.
Helpt nog meer voor de doorstroming, al is het inmiddels wel een aardig kunstwerk geworden

Sodeknetter, daar zou ik in het echt niet willen rijden met de auto.Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:35:
"Design" van m'n onderste rotonde nog wat aangepast.
[afbeelding]

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden.deCube schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Via Skye Storme geleerd om een waterpipe grid aan te leggen door op één as, parallel aan een grens van de maptile, iedere 440 cimoleons (van 480 terug naar 440, en dan zodra ie overspringt plaatsen) een aftakking haaks op die pijp te plaatsen, op die manier krijg je zo efficiënt mogelijk een perfecte dekking.
Sowieso, je kunt de sewage gewoon zonder problemen aan de pumps koppelen.

Work hard & be brave.
Haha inderdaad, maarja het werkt wel goed.
Daaronder ligt m'n downtown gedeelte met alle heavy residential en kantoren enzo. Denk dat meer dan de helft van m'n inwoners daar woont. Toch is het hele gebied groen qua doorstroming
Zal 'm later nog wel wat mooier voor het oog maken.
Daaronder ligt m'n downtown gedeelte met alle heavy residential en kantoren enzo. Denk dat meer dan de helft van m'n inwoners daar woont. Toch is het hele gebied groen qua doorstroming
Zal 'm later nog wel wat mooier voor het oog maken.

het leek even goed te gaan...
huizen rechts onder krijgen water, maar ze zeggen van niet

rechts boven komt het water er niet.
inmiddels op 5 manieren aangelegd en niets helpt
iemand een idee?
Smijt even een bulldozer over de klagers heen en laat ze de boel herbouwen. Dat wil bij mij nog wel eens helpen.Denniz0229 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:48:
[afbeelding]
het leek even goed te gaan...
huizen rechts onder krijgen water, maar ze zeggen van niet![]()
rechts boven komt het water er niet.
inmiddels op 5 manieren aangelegd en niets helpt![]()
iemand een idee?
Kijk of je wel genoeg water aanpompt.
Staat linksboven. Lijkt me dat dat voldoende is.RaiseCain schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:49:
Kijk of je wel genoeg water aanpompt.
Staat het spel niet in pauze? Heb ik van de week op bij een stream gezien. Iemand helemaal druk met alles herbouwen. En die water icoontjes bleven maar staan. Stond de game gewoon op pauze.. dat had ie niet door..
*sowieso
het lijkt er op dat niet al je water pompen zelf goed aangesloten zitten.
heb je daar een screenshot van?
want die moeten wel echt aangesloten worden per stuk
Je kan ze ook daisychainen.sk1nny666 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:50:
nee, af en toe knal ik hem even een paar weken verder, maar dat helpt niet.DonJunior schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:50:
Staat het spel niet in pauze? Heb ik van de week op bij een stream gezien. Iemand helemaal druk met alles herbouwen. En die water icoontjes bleven maar staan. Stond de game gewoon op pauze.. dat had ie niet door..
alles slopen lijkt me trouwens niet zo fijn...
Nou, ik moet zeggen dat het toch wel strak draait, ben nog geen een keer tegen n bugje aangelopen.
(Dat was bij simcity wel anders)
(Dat was bij simcity wel anders)
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Neemt flink wat ruimte in maar is wel een mooi knooppunt zo
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
lol, had dus 1 vakje scheef geklikt, ik kijk een beetje schuin, waardoor het dus lijkt aangesloten te zitten, maar stiekem niet was.sk1nny666 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:50:
sorry voor mijn domheid mensen
klopt maar dan moet je ze wel echt allemaal aansluiten want bij die dingen is in berijk niet genoeg
en dan gaat die wel mee telen in je totaal ook al doet die niks.
haha, heerlijk om hier dik een half uur aan kwijt te zijn!
Wat ik overigens wel jammer vindt is dat de mixed steden zo goed werken. Dat scheelt echt 80% in je verkeer.Vrijwel alle "grote" steden zijn mixed gebouwd. In het echt ooit om en om huizen, retail en kantoren gezien ?
. Wat dat betreft is de capaciteit van een highway toch minstens 50% minder dan in bijvoorbeeld Simicty 4 Rush Hour.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Je hebt in een stad van een beetje formaat toch altijd wel meerdere industriegebieden/kantoorparken? En in een centrum is residential/commercial bijna altijd gemixt!sdk1985 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:54:
Wat ik overigens wel jammer vindt is dat de mixed steden zo goed werken. Dat scheelt echt 80% in je verkeer.Vrijwel alle "grote" steden zijn mixed gebouwd. In het echt ooit om en om huizen, retail en kantoren gezien ?. Wat dat betreft is de capaciteit van een highway toch minstens 50% minder dan in bijvoorbeeld Simicty 4 Rush Hour.
Om en om niet, maar een blok verder wel. Bij een dorp is het ook meestal 1 hoofdstraat waar alle winkels zijn, met daarom heen enkel huizen.sdk1985 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:54:
Wat ik overigens wel jammer vindt is dat de mixed steden zo goed werken. Dat scheelt echt 80% in je verkeer.Vrijwel alle "grote" steden zijn mixed gebouwd. In het echt ooit om en om huizen, retail en kantoren gezien ?. Wat dat betreft is de capaciteit van een highway toch minstens 50% minder dan in bijvoorbeeld Simicty 4 Rush Hour.
Tja en dat mensen dan lopen naar hun werk.. daar kan je dan weinig aan doen.
Dan aan de rand van het dorp een industrieterrein met hier en daar nog een winkel.
De dorp-referentie maar gepakt, omdat je daar meestal mee begint in een city builder
[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 11-03-2015 15:01 ]
Haha zo'n fly-over / viaduct heb ik ook gemaakt gisteravond
Nog beter zou zijn, de rotonde onder de snelweg
[ Voor 16% gewijzigd door Case_C op 11-03-2015 15:04 ]
Hele verbetering ja!
De wegen lopen ook een stuk vloeiender, dat maakt al veel verschil
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Blijft leuk om te experimenteren met ontwerpen. Maar laat eerst de traffic map maar eens zien. Vermoed donker road op de exit lane
Gebieden ja maar de grid waar ik op doel heb ik zo extreem gezien als:Koppensneller schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:55:
[...]
Je hebt in een stad van een beetje formaat toch altijd wel meerdere industriegebieden/kantoorparken? En in een centrum is residential/commercial bijna altijd gemixt!
|RRRR|OCCC|OOOO|RRRR
|OOOO|CCCC|RRRR|CCCC
|CCCC|OOOO|RRRR|OOOO
Dus elk blok gewoon iets anders in plannen. Resultaat is veel voetverkeer en een niet zo samenhangende stad. Ik vindt het jammer dat er blijkbaar geen bonus is voor het samenvoegen van gebieden (denk aan een winkelcentrum).
Overigens is het zelfs in Nederland, als je verder kijkt dan je eigen mini dorp maar bijvoorbeeld Rotterdam pakt, vaak Office/Winkel in het centrum daar omheen de residential en dan aan de rand pas de industrie.
Alleen dan iets netter zodat er geen
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2015 15:11 ]
nog een uurtje dan kan ik ook eindelijk spelen!
Ben erg benieuwd zeg!
Ben erg benieuwd zeg!
De koffie komt me hier de neus uit.. ik wil naar huis
Nope, zo'n rotonde helpt echt meer dan je zou denkensdk1985 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:09:
[...]
Blijft leuk om te experimenteren met ontwerpen. Maar laat eerst de traffic map maar eens zien. Vermoed donker road op de exit lane.
[...]

Het stukje rechtsonder in de rotonde kan ik nog wat aanpassen, daar komen 2 hoofdlanen uit m'n downtown gebied op uit.
Dat is echt heel netjes. Neem aan dat het eerst vast stond?
Zeker, ook toen ik de rotonde net gebouwd had, had ik zowel de exit als de ingang maar één aansluiting op de rotonde, toen stond er een enorme file op de snelwegsdk1985 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:22:
Dat is echt heel netjes. Neem aan dat het eerst vast stond?
Dubbele uitvoegstrook bij de rotonde deed wonderen.
Leuk ontwerp hoor. Past alleen niet in mijn nieuwe grid layout
.
[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2015 15:25 ]
Ik denk dat ik ook zo iets ga proberen met een nieuwe wijk, maar dan 2 rotondes, voor de opritten en de afritten, en dan heel de wijk noord-zuid of oost-west éénrichting maken.
Maar euh... Waarom geilen jullie 'm eigenlijk zo enorm op wegen en traffic?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
omdat daar veel te verbeteren valt en snel te zien is of het werkt wat je bedacht hebt.BeefHazard schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:32:
Je praat tegen iemand die op een van de hoogste (letterlijk) posities binnen Rotterdam werkt en dus een aardig beeld heeft van Rotterdam. Als ik hartje centrum in kijk zie ik een enorme combinatie van woon/werk, mix van diverse type gebouwen. Je hebt een klein hart met de echte kantoor kernen aan de zuidkant van het station maar al heel snel kom je de mix van woon/werk tegen.sdk1985 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:09:
Overigens is het zelfs in Nederland, als je verder kijkt dan je eigen mini dorp maar bijvoorbeeld Rotterdam pakt, vaak Office/Winkel in het centrum daar omheen de residential en dan aan de rand pas de industrie.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Traffic is meestal de grootste bottleneck in het laten groeien van je stad. Niet alleen kunnen burgers vast komen te zitten in de file, maar ook diensten zoals ziekenauto's, politie, lijkwagens, enz... hebben last van files.BeefHazard schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:32:
Het goed oplossen van verkeersproblematiek is daarom een van de belangrijkste onderdelen van het spel. Daar komt bij dat je behoorlijk veel vrijheid hebt in de manier waarop je wegen kunt aanleggen (rotondes, viaducten op meerdere niveaus, enz...).
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Oh lol, ik dacht dat je hoog van de toren liep te blazen over je positie/baan. (pun intended) Maar je bedoeld dat je in een hoog gebouw werkt op een hogere verdieping XD . (Ongeacht wat voor baan je hebt, ik dacht in eerste instantie hoofd-planologie oid in Rotterdam)Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:35:
[...]
Je praat tegen iemand die op een van de hoogste (letterlijk) posities binnen Rotterdam werkt en dus een aardig beeld heeft van Rotterdam. Als ik hartje centrum in kijk zie ik een enorme combinatie van woon/werk, mix van diverse type gebouwen. Je hebt een klein hart met de echte kantoor kernen aan de zuidkant van het station maar al heel snel kom je de mix van woon/werk tegen.
[ Voor 6% gewijzigd door Case_C op 11-03-2015 15:38 ]
In Amsterdam zijn ze ook al tientallen jaren bezig om de (kantoor)industrie de stad in te trekken, dit zie je met name met de ontwikkeling van de Zuidas en het Arenagebied.Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:35:
[...]
Je praat tegen iemand die op een van de hoogste (letterlijk) posities binnen Rotterdam werkt en dus een aardig beeld heeft van Rotterdam. Als ik hartje centrum in kijk zie ik een enorme combinatie van woon/werk, mix van diverse type gebouwen. Je hebt een klein hart met de echte kantoor kernen aan de zuidkant van het station maar al heel snel kom je de mix van woon/werk tegen.
Voordat de zuidas begon te ontwikkelen was het wel het klassieke wonen binnen de stadrand en werken daarbuiten (Schiphol, de havens, Zaandam, etc.).
Klopt inderdaad. Puur naar hoogte kijkend sta ik wel aardig aan de top binnen RotterdamCase_C schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:37:
[...]
Oh lol, ik dacht dat je hoog van de toren liep te blazen over je positie/baan. (pun intended) Maar je bedoeld dat je in een hoog gebouw werkt op een hogere verdieping XD . (Ongeacht wat voor baan je hebt, ik dacht in eerste instantie hoofd-planologie oid in Rotterdam)
Inderdaad, je ziet het in meer steden. Grote kantoren binnen de stad of als aparte cluster grenzend aan woonomgevingen.Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:38:
In Amsterdam zijn ze ook al tientallen jaren bezig om de (kantoor)industrie de stad in te trekken, dit zie je met name met de ontwikkeling van de Zuidas en het Arenagebied.
Voordat de zuidas begon te ontwikkelen was het wel het klassieke wonen binnen de stadrand en werken daarbuiten (Schiphol, de havens, Zaandam, etc.).
Alleen in Skylines hebben mensen niet echt een beroep of een baanvoorkeur maar is het puur een match van opleidingsniveau volgens mij. Dan zie je veel sneller dat mensen een kilometer verderop willen werken terwijl ze in real life het verzekeringsleven niks vinden en liever in Blijdorp willen werken waarvoor ze de auto moeten pakken. Ik werk ook op 50+ kilometer afstand van m'n huis puur vanwege voorkeur voor een type baan. Zou ik enkel naar opleiding kijken kon ik ook wel op de fiets naar een van de bedrijfskantoren langs de A2.
[ Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 11-03-2015 15:47 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
zit een weetje op de workshop rond te klikken (heb de luxe niet op om het werk te spelen)
maar hebben jullie al pareltjes gevonden op de workshop?
Helaas, op mijn iMac uit 2010 (i3 3.2 Ghz, 4GB RAM en ATI Radeon 5670 512 MB) valt het niet te spelen. Ik gokte er op, want Simcity 2013 en andere spellen lopen er nog aardig op. Ik vrees dat zelfs na optimalisatie ik toch moet wachten totdat ik een beter systeem heb voordat ik van dit spel kan gaan genieten...
Nog niet gekeken naar gebouwen ofzo, maar weet wel dat er een 'unlock 25 tiles' mod, een 'chirpy exterminator' mod, en een autosave mod zijn. Vooral die laatste lijkt me wel handigsk1nny666 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:57:
zit een weetje op de workshop rond te klikken (heb de luxe niet op om het werk te spelen)
Steam ||
Waarom doet mijn dam het niet? 

hij staat niet verkeerd om toch?
edit; het water stroomt van rechtsboven naar linksonder

[ Voor 19% gewijzigd door Lennardnl op 11-03-2015 16:06 ]
Ben bang van welLennardnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:06:
[afbeelding]
Hoe maak je egenlijk viaductien in dit spel?
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
Page up/down.switchboy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:07:
Page Up en Page Down tijdens het aanleggen van een weg.switchboy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:07:
de hele stroming is weg ofzo
wat is deze
edit: oh het stroomt nu via een zijtak
[ Voor 15% gewijzigd door Lennardnl op 11-03-2015 16:08 ]
Heb je gekeken in de tooltip toen je de dam plaatste? Daarin staat de energie dat de dam op die locatie kan opwekken. Dat kan 0MW zijn als er te weinig stroming is...Lennardnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:06:
[afbeelding]
In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3
Zag bij Quill18 dat het ook even kan duren voordat zo'n dam gaat werken.
Work hard & be brave.
Dat had ik gisteren dus ook. Had hem expres op de plek staan waar de stroming het sterkst was. Ik dacht eerst dat ik hem verkeerd om gezet had, maar ik kreeg hem niet andersom geplaatst...Lennardnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:06:
[afbeelding]
E: En als je niet oppast kan er dit gebeuren
[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Awesome op 11-03-2015 16:11 ]
Waarschijnlijk kan het water nog langs een andere weg naar het lager gedeelte (een andere rivier) Daardoor duurt het eewig voordat het water hoog genoeg komt te staan om energie op te wekken)
Dat was het inderdaadCase_C schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:11:
Waarschijnlijk kan het water nog langs een andere weg naar het lager gedeelte (een andere rivier) Daardoor duurt het eewig voordat het water hoog genoeg komt te staan om energie op te wekken)
nu kijken of ik de boel leeg kan pompen met waterpompen en 2 dammen
Mijn verkeer loopt nogal snel vast. Kan wel overal dure 6 baans wegen gaan bouwen maar zelfs dan. Dus zit beetje met openbaar vervoer in men maag. Iemand tips? Bus of metro aanleggen? En wat is handig met de buslijnen? Want nu doe ik maar wat als ik een buslijn aanleg:P
Waarschijnlijk niet omdat er een waterspawner bestaat. Of je moet die ook afdammen/en weten te vinden.Lennardnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:13:
[...]
Dat was het inderdaad
nu kijken of ik de boel leeg kan pompen met waterpompen en 2 dammen
Als ik er ooit nog tijd voor heb ga ik nog wel eens een leuke map maken waarbij een gigantische dam centraal gaat staan
[ Voor 16% gewijzigd door Case_C op 11-03-2015 16:17 ]
Zo, even paar uurtjes pauzeren 
M'n losse wijken beginnen wat meer aan elkaar vast te groeien.
M'n losse wijken beginnen wat meer aan elkaar vast te groeien.

[ Voor 12% gewijzigd door Krukar op 11-03-2015 16:19 ]
weg aansluiten, dam heeft werkers nodig en het meer moet zich nog vullenLennardnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:06:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 11-03-2015 16:23 ]
Vanwege al dit soort dingetjes in het spel is dit al een topgameErnemmer schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:22:
[...]
weg aansluiten, dam heeft werkers nodig en het meer moet zich nog vullen
Waar ik zo blij van word: 3 uur lang bezig zijn om een stad zo goed mogelijk neer te zetten, het dan ook echt lukt en werkt en dan nog maar 2 tiles te hebben gebruikt.
Ik heb gisteren een uurtje of twee gespeeld, heb een mooie stad gemaakt en die ook opgeslagen (in steam cloud). Net startte ik het spel weer op om verder te spelen en toen was mijn stad weg
. Nog iemand meer die dit probleem heeft en een oplossing weet? Anders moet ik weer helemaal opnieuw beginnen.
Hmmm...Ik heb ook zo'n "iedereen ziek door water" probleem gehad, maar opgelost. Er stond nog een watertoren in oud gebied wat inmiddels volop industrie was.
Nieuwe pompen in rivier, hele waterleidingsysteem opnieuw aangelegd, meer riooldumpers, niets hielp, tot ik dat watertorentje zag. D'OH!
Die gemold, en alles is weer herstellende.
Nieuwe pompen in rivier, hele waterleidingsysteem opnieuw aangelegd, meer riooldumpers, niets hielp, tot ik dat watertorentje zag. D'OH!
Die gemold, en alles is weer herstellende.
Eat the bugs, live in a pod
Vandaag vanaf 6 uur bezig, wat een ongelofelijk tof spel! Heel gaaf dat je hier het ook 'te goed' kunt doen. Ik had teveel educated cims waardoor de industrie geen werknemers meer kon vinden
. Ik ga wel langzaam maar heb veel tijd zitten verprutsen met bruggen, verhogingen, rotondes, etc.
Verkeer vind ik erg lastig, heb het nu opgezet zoals ik de oude simcity zou doen (bloksgewijs) maar ben het merendeel van de dag bezig geweest met het verkeer in goede banen te leiden, met wisselend succes
. Ik had ineens heel veel garbage trucks nodig, overal lag garbage. Het heeft een tijd geduurd eer ik zag dat alle trucks vrolijk de stad uitreden om aan het eind van de regio weer om te draaien en dan wel de route konden vinden. Inmiddels was de helft van mijn populatie al ziek omdat er overal rommel lag en de ambulance dezelfde foute route nam
. Handig zou zijn als je kon zien welke route een auto gepland heeft.
Zijn er ergens tutorials te vinden die je hier (wegennetwerk aanleggen) wegwijs in kunnen maken? (er wel rekening mee houdend dat je in het begin nog niet alles kunt aanleggen). Ik doe al hoe sneller de weg hoe minder kruisingen.
En ik hoor steeds 'bling'. bling - bling. Wat IS DAT?!?
Verkeer vind ik erg lastig, heb het nu opgezet zoals ik de oude simcity zou doen (bloksgewijs) maar ben het merendeel van de dag bezig geweest met het verkeer in goede banen te leiden, met wisselend succes
Zijn er ergens tutorials te vinden die je hier (wegennetwerk aanleggen) wegwijs in kunnen maken? (er wel rekening mee houdend dat je in het begin nog niet alles kunt aanleggen). Ik doe al hoe sneller de weg hoe minder kruisingen.
Vanaf 6 uur, pfoe.Phoebe schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:38:
En dat is Chirper, de blauwe Twitter vogel. Kennelijk klopt dat niet
[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 11-03-2015 16:43 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Dat zijn de gebouwen die upgradenPhoebe schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:38:
[...]
Steam ||
Oh, écht?! Ik zit al de hele tijd te kijken wat er mis is. Ik dacht: misschien is er dat geluid wel als verkeer te te lang over doet. Dank je wel!
Ja, net wel een kwartier pauze gehouden hoor
Ja, net wel een kwartier pauze gehouden hoor
Case_C schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:14:
[...]
Waarschijnlijk niet omdat er een waterspawner bestaat. Of je moet die ook afdammen/en weten te vinden.
Als ik er ooit nog tijd voor heb ga ik nog wel eens een leuke map maken waarbij een gigantische dam centraal gaat staan

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.