Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:28
Oggy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:00:
[...]

MIddelste muisknop of pijltjes?
Had de pijlen inderdaad al geprobeerd, net als [] etc maar zal middelste muisknop vanmiddag eens proberen en onderstaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LamSchaap
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:37
Iemand dit spel al op SteamOS uit geprobeerd?

Kwalitatief blaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-05 12:23

Deem

Ontcijfer mij!

Prima game. Ik hoop alleen op meer grafisch opties. De AA is niet geweldig.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:50
lubbertkramer schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Had de pijlen inderdaad al geprobeerd, net als [] etc maar zal middelste muisknop vanmiddag eens proberen en onderstaande

[...]
Maar pas op dit werkt volgensmij niet bij windmolens voor stroom. Deze draaien namelijk vanzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Bean77 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:01:
[...]

als ik alles zo lees zitten er wel meerdere flinke bugs in het spel waar men nu steeds meer achterkomt. Dat bepaalde zaken direct zoveel inpact hebben gaat ten koste ook van je gameplay. Want in een onbewaakt moment kan je stad compleet in elkaar zakken en door budgetten kan je het niet meer redden. Dan had simcity het beter voor elkaar, maar daar heb je de freaking kleine mappen, maar lijkt wel beter speelbaar qua gameplay tov cities zo lijkt het nu.
Zijn we niet gewoon de 3x speed gewend van SimCity? Ik betrap me erop dat ik, net als in SimCity, alles snel-snel-snel wil doen, maar dan loopt constant mn halve stad in de soep. Hier nog ff een windmolen, daar nog ff een waterpomp. Wordt er ook niet mooier op ofzo. Ben nu al twee keer overnieuw begonnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:24

Luukwa

o/

Jorian29 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:12:
[...]

Zijn we niet gewoon de 3x speed gewend van SimCity? Ik betrap me erop dat ik, net als in SimCity, alles snel-snel-snel wil doen, maar dan loopt constant mn halve stad in de soep. Hier nog ff een windmolen, daar nog ff een waterpomp. Wordt er ook niet mooier op ofzo. Ben nu al twee keer overnieuw begonnen :p
Precies wat ik probeer te vermijden.. gewoon standje twee rustig aan doen.
Nee, Luuk gaat weer vol speed en binnen no-time is z'n stad naar de tering :D

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 10:52
[...]

als ik alles zo lees zitten er wel meerdere flinke bugs in het spel waar men nu steeds meer achterkomt. Dat bepaalde zaken direct zoveel inpact hebben gaat ten koste ook van je gameplay.
Waarom wordt alles zo snel afgeschoven op bugs of fouten in het spel? Er zijn zat grote steden te vinden op streams die goed draaien. Het is veel waarschijnlijker dat je ergens een fout heb gemaakt als er iets misgaat, die fouten zoeken en oplossen is nu juist de uitdaging van het spel.

Dit is geen Simcity waar je random hier en daar wat dingen neerkwakt en dat het dan gewoon werkt, in dit spel moet je plannen, verbeteren en herplannen, constant. Dat is imho juist wat het spel leuk en uitdagend maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:00
Wat ik niet zo handig vond was dat ik niet duidelijk kon zien waardoor sommige gebouwen verlaten werden. Iemand hier tips voor? Hoe kun je de reden voor het verlaten afleiden?

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

[...]

als ik alles zo lees zitten er wel meerdere flinke bugs in het spel waar men nu steeds meer achterkomt. Dat bepaalde zaken direct zoveel inpact hebben gaat ten koste ook van je gameplay. Want in een onbewaakt moment kan je stad compleet in elkaar zakken en door budgetten kan je het niet meer redden. Dan had simcity het beter voor elkaar, maar daar heb je de freaking kleine mappen, maar lijkt wel beter speelbaar qua gameplay tov cities zo lijkt het nu.
Meestal hebben dat soort dingen een reden.
Alleen is die reden vaak niet meteen duidelijk. Het is behoorlijk discutabel of dat een bug is

Er lopen wel meer mensen tegen iets aan, snappen dat niet meteen en roepen dan dat het een bug is.
(ikzelf ook, ging er vanuit dat de stroommeter bugged was, totdat bleek dat ik 2 incineraters had die niet aan de stroomvoorziening hingen)
Ik gok zelf dat zijn water vervuild is, dat kan snel gaan ! En het probleem is dat dingen hier snel een sneeuwbal effect geven.

Totdat het echt door meerdere mensen "comfirmed" is, neem ik al deze bug's met een eetlepel zout !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
Lau1187 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:14:
Wat ik niet zo handig vond was dat ik niet duidelijk kon zien waardoor sommige gebouwen verlaten werden. Iemand hier tips voor? Hoe kun je de reden voor het verlaten afleiden?
Bij een verlaten gebouw moet je op het icoontje gaan staan nadat je op het gebouw hebt geklikt. Daar staat dan de hoofdreden zoals er zijn niet genoeg workers.. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-06 20:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

heuveltje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:15:
[...]

Alleen is die reden vaak niet meteen duidelijk. Het is behoorlijk discutabel of dat een bug is

Er lopen wel meer mensen tegen iets aan, snappen dat niet meteen en roepen dan dat het een bug is.
(ikzelf ook, ging er vanuit dat de stroommeter bugged was, totdat bleek dat ik 2 incineraters had die niet aan de stroomvoorziening hingen)
Ik gok zelf dat zijn water vervuild is, dat kan snel gaan ! En het probleem is dat dingen hier snel een sneeuwbal effect geven.

Totdat het echt door meerdere mensen "comfirmed" is, neem ik al deze bug's met een eetlepel zout !
Daar ging het niet eens om, dat mijn mensen ziek werden lag hoogstwaarschijnlijk aan een stortplaats die iets te dicht bij de huizen lag.

Waar het wel om gaat, is dat de ziekte zich versprijdde terwijl mijn game op PAUZE stond! Dat mag toch niet?

Dat mijn stad naar de klote is gegaan ben ik 100% zelf schuld.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:14:
[...]

Waarom wordt alles zo snel afgeschoven op bugs of fouten in het spel? Er zijn zat grote steden te vinden op streams die goed draaien. Het is veel waarschijnlijker dat je ergens een fout heb gemaakt als er iets misgaat, die fouten zoeken en oplossen is nu juist de uitdaging van het spel.

Dit is geen Simcity waar je random hier en daar wat dingen neerkwakt en dat het dan gewoon werkt, in dit spel moet je plannen, verbeteren en herplannen, constant. Dat is imho juist wat het spel leuk en uitdagend maakt.
Dat klopt deels, maar ik ben bijvoorbeeld nog steeds niet van het probleem af dat mijn industrie steeds in brand vliegt en er geen brandweer naartoe gaat ondanks prima bereikbaarheid, genoeg kazernes, smoke detection in district ingesteld. Dus ik zal nog wel ergens een fout maken maar ik weet dus absoluut niet meer wat.

Die policies kosten trouwens behoorlijk wat geld :x Sommige maar weer ff uitgezet.

En volgens mij is mijn rivier ongesteld en krijg ik haar niet meer schoon :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
badbadpresident schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:17:
[...]

Bij een verlaten gebouw moet je op het icoontje gaan staan nadat je op het gebouw hebt geklikt. Daar staat dan de hoofdreden zoals er zijn niet genoeg workers.. etc
Top, zal ik proberen volgende keer :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Anoniem: 258387 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:19:
[...]

Dat klopt deels, maar ik ben bijvoorbeeld nog steeds niet van het probleem af dat mijn industrie steeds in brand vliegt en er geen brandweer naartoe gaat ondanks prima bereikbaarheid, genoeg kazernes, smoke detection in district ingesteld. Dus ik zal nog wel ergens een fout maken maar ik weet dus absoluut niet meer wat.

Die policies kosten trouwens behoorlijk wat geld :x Sommige maar weer ff uitgezet.

En volgens mij is mijn rivier ongesteld en krijg ik haar niet meer schoon :o
Waar ik zelf de mist inging in de low industry was dat ik m'n brandweerkazerne had geplaatst aan de hoofdweg die het industriegebied in gaat, waardoor de uitgang de hele tijd werd geblokkeerd door in- en uitladende vrachtwagens. Toen ik 'm had verplaatst naar een plekje aan een rustige weg midden in m'n industriegebied waren alle brandproblemen opgelost.

Rivier kun je overigens vrij snel weer schoonkrijgen door al je drainpipes te vervangen door treatment plants (wel zorgen dat er geen drainpipe overblijft! :))

[ Voor 7% gewijzigd door Krukar op 11-03-2015 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:22:
[...]

Waar ik zelf de mist inging in de low industry was dat ik m'n brandweerkazerne had geplaatst aan de hoofdweg die het industriegebied in gaat, waardoor de uitgang de hele tijd werd geblokkeerd door in- en uitladende vrachtwagens. Toen ik 'm had verplaatst naar een plekje aan een rustige weg midden in m'n industriegebied waren alle brandproblemen opgelost.
Het kan ook zijn dat het de bedoeling is van dat type industrie dat er gewoon vaker een brand uitbreekt. Dat het inherent is aan de business en dat je er maar mee moet leven? :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Volgens mij haal je nu bugs en features door elkaar :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
[...]

Ik herinner me toch echt goed dat Sim City tijdens launch ook met een zak aan issues / bugs kwam en de eerste weken zelfs niet tot nauwelijks speelbaar was.

Bedenk je wel goed dat dit spel pas 24 uur gereleased is en waarbij niet niet, zoals bij Sim City wel het geval was, een immense beta periode is voorafgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

badbadpresident schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:23:
[...]

Het kan ook zijn dat het de bedoeling is van dat type industrie dat er gewoon vaker een brand uitbreekt. Dat het inherent is aan de business en dat je er maar mee moet leven? :P :+
Laten we daar maar vanuit gaan inderdaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
SoaDmaggot schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:27:
[...]

Ik herinner me toch echt goed dat Sim City tijdens launch ook met een zak aan issues / bugs kwam en de eerste weken zelfs niet tot nauwelijks speelbaar was.

Bedenk je wel goed dat dit spel pas 24 uur gereleased is en waarbij niet niet, zoals bij Sim City wel het geval was, een immense beta periode is voorafgegaan.
De bugs tot nu toe klinken in ieder geval oplosbaar. Bij simcity waren er gewoon fundamentele onoplosbare manko's die de ontwikkeling van het spel al vrij snel uitzichtloos maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
badbadpresident schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:34:
[...]

De bugs tot nu toe klinken in ieder geval oplosbaar. Bij simcity waren er gewoon fundamentele onoplosbare manko's die de ontwikkeling van het spel al vrij snel uitzichtloos maakten.
Dat. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:07
heuveltje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:15:
[...]

dat is een makkelijke reactie. Simcity wordt compleet ongenuanceerd afgebrand en voor cities worden er allerlei redenen aangevoerd waarom het geen bug/fout etc is. Beetje ongeloofwaardig dit. Lijkt een beetje op een cities hype te worden lol.
Afgelopen dagen voor de gein eens weer simcity geinstalleerd na het zien van enkele streams. In tegenstelling tot het gevoel wat in dit topic opgeroepen simcity opgeroepen wordt draait het spel wel als een zonnetje. Alleen die maps zijn zo klein dat het frustrerend is en dat by far de grootste flaw. En flaws zitten zo te lezen en te zien op streams hier nog wel veel meer in. Een stad van 20k inwoners dat eigenlijk gewoon lijkt op een stad van 500k inwoners 8)7 8)7
Maar iedereen bijt zich nu lekker in de uitdagingen die deze flaws bieden, over een maandje ligt dit spel mogelijk net zo nutteloos in de hoek als simcity als Paradox niet de realiteit en gameplay snel terugbrengt.

(en nee ik ben geen simcity fanboy, maar wel een liefhebber van dit genre en kan mij irriteren dat paradox een onvolledig spel uitbrengt en dit al doende te repareren)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Bean77 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:35:
[...]

dat is een makkelijke reactie. Simcity wordt compleet ongenuanceerd afgebrand en voor cities worden er allerlei redenen aangevoerd waarom het geen bug/fout etc is. Beetje ongeloofwaardig dit. Lijkt een beetje op een cities hype te worden lol.
Afgelopen dagen voor de gein eens weer simcity geinstalleerd na het zien van enkele streams. In tegenstelling tot het gevoel wat in dit topic opgeroepen simcity opgeroepen wordt draait het spel wel als een zonnetje. Alleen die maps zijn zo klein dat het frustrerend is en dat by far de grootste flaw. En flaws zitten zo te lezen en te zien op streams hier nog wel veel meer in. Een stad van 20k inwoners dat eigenlijk gewoon lijkt op een stad van 500k inwoners 8)7 8)7
Maar iedereen bijt zich nu lekker in de uitdagingen die deze flaws bieden, over een maandje ligt dit spel mogelijk net zo nutteloos in de hoek als simcity als Paradox niet de realiteit en gameplay snel terugbrengt.

(en nee ik ben geen simcity fanboy, maar wel een liefhebber van dit genre en kan mij irriteren dat paradox een onvolledig spel uitbrengt en dit al doende te repareren)
Simcity loopt bij een grote stad absoluut niet lekker, zelfs met een 970 krijg ik gigantisch last van lag.
En je weet dat de inwoners van Simcity grootendeels nep waren? Je had er misschien wel 500 duizend maar in de praktijk waren dat er nog geen 100 duizend.
In Cities Skylines is elke sim ook daadwerkelijk een sim, geen fake geneuzel.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat cloud saven is btw wel rete handig :) Kan op werk gewoon verder in de pauze hahaha

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Laatst online: 01-11-2024
[...]

Euhm Simcity was de eerste dagen niet eens speelbaar, laat staan al die bugs die er inzaten en er nu nog steeds inzitten. Dan doet Cities: Skylines het in mijn ogen meer dan prima!

De eerste uurtjes die ik erin heb kunnen steken zijn positief.
Eindelijk weer eens een toffe city builder _/-\o_

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 21:49
DennusB schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:38:
Dat cloud saven is btw wel rete handig :) Kan op werk gewoon verder in de pauze hahaha
Totdat je baas komt vragen waarom je al 3 uur pauze hebt :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Laatst online: 01-11-2024
DennusB schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:38:
Hmmmm klinkt wel erg verleidelijk haha

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411094

[...]

waarschijnlijk compleet offtopic maar toch.. dit is precies wat ik heb geroepen bij H1Z1 en dayz, h1z1 was het prima dat er bugs waren 'want het is net uit' dayz introduceerd (onbedoelde) bugs en ze worden compleet afgekraakt.. best jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:43
Heb gisteravond ook de game gekocht :) Nog geen tijd gehad om te spelen maar ben erg benieuwd.
Heb de laatste jaren veel cities xl gespeeld. Er zaten wat bugs in maar heb we daar goed mee vermaakt, vooral door de enorme hoeveelheid mods die werden gemaakt. Dat zal hier ook wel goedkomen denk ik!

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
[...]

Dat de inwonerstallen niet overeenkomen met de grootte van de stad is zoals vaak aangehaald in dit topic een bewuste keuze van de ontwikkelaar zodat elke agent een realistisch leven heeft in de stad. In simcity deed men het anders daar werd het nummer aan inwoners upscaled zonder dat ze zich ook op de weg bevonden. In Simcity gingen de agents als zombies opzoek naar het dichtstbijzijnde werk bij het opstaan en bij het naar huis gaan naar het dichtstbijzijnde huis om in te wonen. In Cities wonen de cims werkelijk op een vaste plek en gaan vast naar werk en ergens recreëren. Dit betekent dat als ze werkelijk meer agents zouden toevoegen dat dit een enorme weerslag zou hebben op de rekenkracht van de game. Daarom is er voor gekozen om het bewonersaantal van gebouwen laag te houden en niet kunstmatig het getal te verhogen. Hier zijn ze gewoon transparant over geweest. Bij de launch van Simcity was er geen transparante houding van de ontwikkelaar en werden issues gewoon ontkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:27
[...]

Mja... Paradox heeft echt geen onvolledig spel uitgebracht en ze hebben ook nooit gelogen over features. Maxis/EA daarentegen heeft bv gelogen (tenminste de indruk gewekt) dat de inwoners echt wonen in de stad. Achteraf bleek dat dit niet het geval te zijn. Elke inwoner zocht gewoon een huis uit dat nog niet vol is als ze klaar zijn met werk. Daardoor had elke sim een ander huis na een werkdag. Kan er nog wel veel meer bedenken, maar ik was echt blij dat ik geen pre-order had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

Simcity werd om legitieme redenen afgebrand: functionalitiet die als revolutionair werd omschreven, maar het niet deed en zorgde voor een ernstige limitatie in de mogelijkheden van een stad (kleine stukken stad, terwijl regio play de eerste maanden zo buggy als de pest was, traffic dat erg dom was, enz. Ook was simcity behoorlijk aan de prijs. Cities skylines heb je voor de helft. En hoezo onvolledig? Alles zit er in, om mooie steden te kunnen bouwen. Het is een volwaardig product. En een te modden product. ik kan niet wachten totdat er een equivalent van de NAM mod is van simcity 4.
Ja, er zitten bugs in, maar zoals gezegd: het zijn relatief eenvoudige bugs, geen bugs zoals in Simcity die niet op te lossen waren zonder de hele gameplay van de grond af aan opnieuw op te moeten bouwen (pun intended)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maniak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:43:
[...]

Mja... Paradox heeft echt geen onvolledig spel uitgebracht en ze hebben ook nooit gelogen over features. Maxis/EA daarentegen heeft bv gelogen (tenminste de indruk gewekt) dat de inwoners echt wonen in de stad. Achteraf bleek dat dit niet het geval te zijn. Elke inwoner zocht gewoon een huis uit dat nog niet vol is als ze klaar zijn met werk. Daardoor had elke sim een ander huis na een werkdag. Kan er nog wel veel meer bedenken, maar ik was echt blij dat ik geen pre-order had gedaan...
Hij heeft deels wel gelijk. Ik blijf het bizar vinden dat er gebouwen afbranden terwijl er echt genoeg capaciteit is qua brandweer, de wegen vrij zijn, er geen files zijn of andere problemen. Toch brandt mijn halve industrie gewoon af met alle gevolgen van dien.

Ik heb de policy smoke detectors geprobeerd, geen verbetering. Nou ja in plaats van 50 gebouwen in brand misschien 45.

Het is een illusie om te denken dat dit spel foutloos is, maar dan word je hier wel een beetje voor gek verklaard en worden er allerhande redenen aangevoerd waarom het toch vooral de schuld van de speler is.

Ik heb gewoon het idee dat sommige gebouwen die je neerzet gewoon te weinig of geen functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:47:
[...]

Hij heeft deels wel gelijk. Ik blijf het bizar vinden dat er gebouwen afbranden terwijl er echt genoeg capaciteit is qua brandweer, de wegen vrij zijn, er geen files zijn of andere problemen. Toch brandt mijn halve industrie gewoon af met alle gevolgen van dien.

Ik heb de policy smoke detectors geprobeerd, geen verbetering. Nou ja in plaats van 50 gebouwen in brand misschien 45.

Het is een illusie om te denken dat dit spel foutloos is, maar dan word je hier wel een beetje voor gek verklaard en worden er allerhande redenen aangevoerd waarom het toch vooral de schuld van de speler is.

Ik heb gewoon het idee dat sommige gebouwen die je neerzet gewoon te weinig of geen functie hebben.
Niet de slider voor brandweer erg laag staan? op de fire hazard overlay gekeken of er niet toch nog gebouwen rood zijn? geen eenrichtingsverkeer waardoor de trucks niet goed bij de brand kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Misschien is het al gemeld (topic gaat zo snel vandaag), maar ik heb denk ik een van de redenen ontdekt waardoor je populatie opeens omlaag valt.

Ik kwam erachter dat toen ik op 16k inwoners zat, dat ik te weinig basisscholen had. Toen ik er een paar bij bouwde knalde even later mijn inwonersaantal naar 9k en had ik opeens een negatief inkomen. Duurde flink lang voordat dat zich weer herstelde. Maar de industrie e.d. past zich langzaam aan aan het hoger opgeleide niveau en daardoor mist er even vraag naar inwoners waardoor alles in elkaar kakt.

Als je iets bouwt duurt het even voordat de stad weer in evenwicht is, net als in het echt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:52:
[...]

Niet de slider voor brandweer erg laag staan? op de fire hazard overlay gekeken of er niet toch nog gebouwen rood zijn? geen eenrichtingsverkeer waardoor de trucks niet goed bij de brand kunnen?
Nee was dat het maar. Alles op het hoogste. Echt van alles geprobeerd omdat ik inderdaad ook dacht dat het aan budget lag, de bouw, de ligging of iets anders. Maar alles gaat gewoon in de fik. Het is voor mij gewoon onspeelbaar op deze manier jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Anoniem: 258387 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:55:
[...]

Nee was dat het maar. Alles op het hoogste. Echt van alles geprobeerd omdat ik inderdaad ook dacht dat het aan budget lag, de bouw, de ligging of iets anders. Maar alles gaat gewoon in de fik. Het is voor mij gewoon onspeelbaar op deze manier jammer genoeg.
Post eens een screenshot met je fire hazard overlay en één met je traffic overlay aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 19:26
Luukwa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:37:
[...]

Simcity loopt bij een grote stad absoluut niet lekker, zelfs met een 970 krijg ik gigantisch last van lag.
En je weet dat de inwoners van Simcity grootendeels nep waren? Je had er misschien wel 500 duizend maar in de praktijk waren dat er nog geen 100 duizend.
In Cities Skylines is elke sim ook daadwerkelijk een sim, geen fake geneuzel.
Je videokaart heeft toch niks met lag te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht omdat anderen de ervaring hebben dat het wel goed werkt en het juist bij zulke spellen aan allerlei factoren kan liggen waarom iets dat ogenschijnlijk zou moeten werken toch niet werkt.
Natuurlijk kan er een bug zijn maar het komt ook vaak genoeg voor dat iets toch aan iets anders bleek te liggen dat over het hoofd gezien werd.
Tukker_T schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Wen er maar aan, mensen weten het verschil tussen lags en framedrops niet helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 11-03-2015 12:58 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Wellicht omdat anderen de ervaring hebben dat het wel goed werkt en het juist bij zulke spellen aan allerlei factoren kan liggen waarom iets dat ogenschijnlijk zou moeten werken toch niet werkt.
Natuurlijk kan er een bug zijn maar het komt ook vaak genoeg voor dat iets toch aan iets anders bleek te liggen dat over het hoofd gezien werd.

[...]

Wen er maar aan, mensen weten het verschil tussen lags en framedrops niet helaas.
Kan ook prima hoor, ik ben echt nog van alles aan het proberen. Maar industrie is een belangrijke inkomstenbron voor mij en als dat steeds deels wegvalt heb je bijna geen inkomen, geen werk en kun je niet uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Tukker_T schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:57:
[...]

Waarom zou er anders een minimum videokaart requirement zijn? :+ 8)7

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Luukwa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:03:
[...]

Waarom zou er anders een minimum videokaart requirement zijn? :+ 8)7
Lag = vertraging in netwerkverkeer (interwebsprobleem)
Framedrop = Verlagingen in framerate (videokaartprobleem)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Laatst online: 09:07
[...]

pas op, nu krijg je alle fan- en hypeboys over je heen :+

het gaat mij niet om welk spel beter is, maar dat elk spel duidelijk zijn eigen bugs en flaws heeft. En dat ze elkaar daarbij niet veel ontlopen. Grote potentie is wel voor cities omdat het qua map meer te bieden heeft. Hopelijk kan paradox nog e.e.a repareren in patches.
Populatie aantal is natuurlijk een aanfluiter. We zijn allemaal aan het kicken dat dingen realistisch moeten zijn. Nou een stream een stad zien met 400k inwoners terwijl dat op gevoel vele miljoenen had moeten zijn is niet erg realistisch en dat doet af aan de gameplay. Welke (goede) reden hier dan ook achter mag liggen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Angeloonie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:05:
[...]

fout
Framerate lag is ook lag

ivm netwerk verkeer heeft men het over latency of ook 'lag'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Angeloonie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:05:
[...]

Ja maar daar had ik het niet over ;)

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:23

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 197066 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:52:
[...]

Je word niet voor gek verklaard
Maar als 100 mensen het hier spelen, en 90+ ondervinden geen problemen.
Dan is de kans wel aanwezig dat het misschien niet aan het spel ligt :)

Ik heb een soort gelijk iets, bij mij brand er ook af en toe een industrie af.
Dat komt omdat ik alles wel in het groen heb kwa verkeer, maar alle industrie ligt aan 1 lange weg.
En de brandweer word continu opgehouden door trucks die vanuit de aanliggende gebouwen de weg oprijden

zoals alles in dit spel sneeuwbalt dit trouwens. Als gebouw 1 brand dan gaan mijn mannetjes dat meteen dapper bevechten. Daarbij blokkeren ze dan wel weer meteen de weg voor brandweer die gebouw 2 en 3 willen blussen :P

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 11-03-2015 13:13 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Bean77 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:09:
[...]

pas op, nu krijg je alle fan- en hypeboys over je heen :+

het gaat mij niet om welk spel beter is, maar dat elk spel duidelijk zijn eigen bugs en flaws heeft. En dat ze elkaar daarbij niet veel ontlopen. Grote potentie is wel voor cities omdat het qua map meer te bieden heeft. Hopelijk kan paradox nog e.e.a repareren in patches.
Populatie aantal is natuurlijk een aanfluiter. We zijn allemaal aan het kicken dat dingen realistisch moeten zijn. Nou een stream een stad zien met 400k inwoners terwijl dat op gevoel vele miljoenen had moeten zijn is niet erg realistisch en dat doet af aan de gameplay. Welke (goede) reden hier dan ook achter mag liggen.
Als er zich iemand hier als een fanboy gedraagt ben jij het wel, je zegt dat Cities flawed en bugged is maar noem dan eens wat er zo flawed en bugged aan is? Er zijn echt véél spelers aan het spelen en jij bent één van de weinigen die het over bugs/flaws heeft. Wat zouden ze precies moeten "repareren" dan?

Realistisch een paar miljoen op een paar vierkante kilometer? Ga eens op google maps kijken hoeveel vierkante kilometer een stad met een paar miljoen inwoners beslaat en kom dan nog eens terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mij brandt de industrie ook voortdurend af, maar ik heb het verkeer niet op orde. Zelfs als ik een gesloten systeem heb, met als enige aan- en afvoer de trein, dan nog staan de trucks in de file (bij het treinstation :+). Vanavond eens kijken of dat op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

beve schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:09:
[...]

fout
Framerate lag is ook lag
Tuurlijk...

Behalve dan dat de definitie van lag is dat er vertraging is in acties tussen client <> server.

Framedrops zijn geen lag in die zin, maar gewoon framedrops, want je videokaart kan het gewoon niet aan.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Angeloonie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Tuurlijk...

Behalve dan dat de definitie van lag is dat er vertraging is in acties tussen client <> server.

Framedrops zijn geen lag in die zin, maar gewoon framedrops, want je videokaart kan het gewoon niet aan.
In de volksmond noemt men dit lag, het mag het dan wel niet betekenen maargoed.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Angeloonie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:14:
[...]

Tuurlijk...

Het is redelijk offtopic maar je hebt wél degelijk een verschil tussen input lag (graphics, wat jij framedrops noemt) en network lag (latency) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat de inwoner aantallen niet realistisch zijn is natuurlijk een feit, wordt nota bene door de ontwikkelaar en de uitgever bevestigd. Zit echter wel een reden achter waar ik me in kan vinden. Is een design keuze waar je het wellicht niet mee eens bent maar om dat een aanfluiting te noemen?
beve schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:09:
[...]

fout
Framerate lag is ook lag

ivm netwerk verkeer heeft men het over latency of ook 'lag'
Framerate lag kan optreden maar dan heb je het over een beeld dat door de videokaart verzonden wordt en X milliseconden later op het scherm verschijnt. Het genereren van minder frames is geen lag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Koppensneller

winterrrrrr

Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:16:
[...]

Het is redelijk offtopic maar je hebt wél degelijk een verschil tussen input lag (graphics, wat jij framedrops noemt) en network lag (latency) :)
Input lag is wéér iets anders, namelijk een vertraging tussen input en resultaat door beeldverbeteringsalgoritmes in monitoren en tv's.
In video games, input lag is either the delay between the television or monitor receiving a signal and it being displayed on the screen[1] (see display lag below), or the delay between pressing a button and seeing the game react.
http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag

En dan nog even 'normale' lag:
In online gaming, lag is a noticeable delay between the action of players and the reaction of the server.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geef het op; dit is de derde stad waar de hele industrie in brand staat. Is er een manier om de code voor de game door te geven? Ben er eigenlijk wel klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Anoniem: 258387 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:23:
Ik geef het op; dit is de derde stad waar de hele industrie in brand staat. Is er een manier om de code voor de game door te geven? Ben er eigenlijk wel klaar mee :)
Je doet echt iets niet goed.. ik heb met 1 firestation nergens last van..
Terwijl mijn industrie grootendeels one-way is..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 13:08
Kun je niet eens proberen op een andere manier te bouwen ofzo? :?

Ik heb nooit last van brand, af en toe een platgebrand gebouw maar niet grootschalig ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Ouch, jammer dat je er zo snel klaar mee bent. Een game eenmaal geactiveerd en gespeeld op Steam kun je niet doorgeven aan een ander. Ik zou het toch nog een kans geven. Eventueel wat screenshots hier posten om te kijken of mensen het probleem kunnen spotten en je uit de brand kunnen helpen (see what i did there... :P )

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Koppensneller schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:22:
[...]

Input lag is wéér iets anders, namelijk een vertraging tussen input en resultaat door beeldverbeteringsalgoritmes in monitoren en tv's.

[...]

Wikipedia: Input lag

En dan nog even 'normale' lag:

[...]

Wikipedia: Lag
Nofi maar van de pagina die je zelf linkt:

A videogame console or PC will send out a new frame once it has finished performing the necessary calculations to create it. The rate at which this is achieved is measured with the frame rate. Using common 60Hz monitor as an example, the maximum theoretical frame rate is 60 FPS (frames per second), which means the minimum theoretical input lag for the overall system is 17 ms. Theoretical maximum FPS is usually limited by the video monitor, since the game cannot display more frames per second than the monitor's refresh rate (with exception of turning vertical sync (v-sync) off which in turn causes graphical artifacts). In situations where the CPU and/or GPU load is high, FPS can drop below the monitors refresh rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 17:34
Als je problemen hebt met zoveel brand in je steden stuur dan ook even een print screen mee met en zonder verkeer en brand-veiligheid overlays? Ik heb totaal geen problemen in een enorme stad met behoorlijk veel industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
De vraag (zie onderstaande) kwam al eerder voorbij maar post eens wat je hebt, missschien dat wij iets zien wat jij over het hoofd ziet (iets met een blinde vlek mompelen doet )
Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:56:
[...]

Post eens een screenshot met je fire hazard overlay en één met je traffic overlay aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luukwa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:24:
[...]

Je doet echt iets niet goed.. ik heb met 1 firestation nergens last van..
Terwijl mijn industrie grootendeels one-way is..
Nou ik denk dus van wel. Alles is netjes groen, geen files op het betreffende terrein en een overkill aan kazernes. En toch is er geen brandweerman die ook maar even gaat kijken.

Smoke detectors uitdelen helpt ook niks, dan staan er misschien 5 huizen minder in brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
Anoniem: 258387 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:25:
[...]

Nou ik denk dus van wel. Alles is netjes groen, geen files op het betreffende terrein en een overkill aan kazernes. En toch is er geen brandweerman die ook maar even gaat kijken.

Smoke detectors uitdelen helpt ook niks, dan staan er misschien 5 huizen minder in brand.
Ik zie nog steeds geen screenshots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lau1187 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:24:
[...]

Ouch, jammer dat je er zo snel klaar mee bent. Een game eenmaal geactiveerd en gespeeld op Steam kun je niet doorgeven aan een ander. Ik zou het toch nog een kans geven. Eventueel wat screenshots hier posten om te kijken of mensen het probleem kunnen spotten en je uit de brand kunnen helpen (see what i did there... :P )
Oh das jammer :) Anders had iemand anders nog even kunnen spelen. 27 ekkos down the drain tis niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Ik heb af en toe brand maar zeker niet in de mate waarin jij het ervaart ondanks meerdere industrieterreinen in mijn stad. Dan lijkt me toch dat je de inrichting niet optimaal is en ergens een probleem hebt dat je moet oplossen. Post eens wat screenshots met verschillende filters zoals fire coverage en traffic zodat we met je mee kunnen denken waar het probleem zit.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Koppensneller

winterrrrrr

Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:24:
[...]

Nofi maar van de pagina die je zelf linkt:

A videogame console or PC will send out a new frame once it has finished performing the necessary calculations to create it. The rate at which this is achieved is measured with the frame rate. Using common 60Hz monitor as an example, the maximum theoretical frame rate is 60 FPS (frames per second), which means the minimum theoretical input lag for the overall system is 17 ms. Theoretical maximum FPS is usually limited by the video monitor, since the game cannot display more frames per second than the monitor's refresh rate (with exception of turning vertical sync (v-sync) off which in turn causes graphical artifacts). In situations where the CPU and/or GPU load is high, FPS can drop below the monitors refresh rate.

Juist. En een symptoom daarvan is input lag, een vertraging tussen input (toetsenbord/muis) en output (beeld). Een lage framerate door te weinig GPU/CPU-kracht en daarmee schokkerige rendering is geen input lag, maar kan wel tegelijkertijd optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 19:13
Zullen we weer ontopic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 258387 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Oh das jammer :) Anders had iemand anders nog even kunnen spelen. 27 ekkos down the drain tis niet anders.
Als je niet voor een oplossing open staat mag je wel gewoon stoppen met zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Volgens mij is het bij dit spel gewoon veel vallen en opstaan..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
De lol is er ook snel af als je in no-time, zonder tegenwerking een stad à New York hebt uitgepoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364708

Ik probeer met de Terrain.party mn buurt te exporteren maar ik krijg alleen een text document waarin staat dat er geen hightmaps zijn.

Wat kan ik eraan doen dat het wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-06 16:59
Vanavond ook maar even aanschaffen. Lurk nu 2 dagen mee in dit topic maar lijkt me erg leuk :) . En voor die prijs kan ik het spel ook eigenlijk niet laten liggen :9

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Anoniem: 364708 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:32:
Ik probeer met de Terrain.party mn buurt te exporteren maar ik krijg alleen een text document waarin staat dat er geen hightmaps zijn.

Wat kan ik eraan doen dat het wel werkt?
Een paar dagen geleden gebeurde dit ook bij mij, waar in de wereld ik ook een heightmap probeerde te maken. Na een paar uur deed 'ie het weer gewoon. Misschien later nog eens proberen?

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:30:
[...]

Volgens mij zit er hier iemand gewoon te trollen, blijven herhalen dat hij stopt met spelen maar geen screenshot willen posten van het "probleem".

Enfin weer ontopic:
Ben er langzaamaan achtergekomen dat rotondes echt gigantisch helpen voor de flow van je verkeer. Ik bouw zo'n megarotonde en sloop die 6lanes dan eraf, dan laat ik aan één kant al mijn snelweg in- en uitgangen erop uitkomen en aan de andere kant een dikke 6lane de wijken in.
Ziet er erg leuk uit met al die in- en uitvoegende autootjes die over de rotonde heen crossen en het hele gebied is ineens groen op de verkeer overlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 13:08
Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:33:
[...]

Volgens mij zit er hier iemand gewoon te trollen, blijven herhalen dat hij stopt met spelen maar geen screenshot willen posten van het "probleem".

Enfin weer ontopic:
Ben er langzaamaan achtergekomen dat rotondes echt gigantisch helpen voor de flow van je verkeer. Ik bouw zo'n megarotonde en sloop die 6lanes dan eraf, dan laat ik aan één kant al mijn snelweg in- en uitgangen erop uitkomen en aan de andere kant een dikke 6lane de wijken in.
Ziet er erg leuk uit met al die in- en uitvoegende autootjes die over de rotonde heen crossen en het hele gebied is ineens groen op de verkeer overlay.
Heb je een screen van zoals je 't nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
[...]

Enfin weer ontopic:
Wil jetonen hoe het eruit ziet (screenshot)? Klinkt in ieder geval awesome! Kan zelf niet wachten tot het weer avond is, straks eerst een verjaardag maar daarna is de hele avond weer van Skylines en mij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Weet iemand waarom/of je nog Landfill Sites moet hebben nadat je Incineration Plant hebt gebouwd? Die heeft nl zelf ook 27 trucks en lijkt zelfstandig alles op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Discussie over lag is wel lekker kenmerkend. Voor een leek is lag "het stotterd". Voor een ICT'er heb je input lag, latency (ping), framedrops etc. Allemaal oorzaken van "het stotterd" maar toch allemaal verschillend. Het voegt niet zoveel toe aan de discussie maar als je hulp zoekt met een probleem moet je er wel voor openstaan dat "Lag" meer omvat dan een enkel oorzaak of probleem.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:27
GoUdViS schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:37:
Discussie over lag is wel lekker kenmerkend. Voor een leek is lag "het stotterd". Voor een ICT'er heb je input lag, latency (ping), framedrops etc. Allemaal oorzaken van "het stotterd" maar toch allemaal verschillend. Het voegt niet zoveel toe aan de discussie maar als je hulp zoekt met een probleem moet je er wel voor openstaan dat "Lag" meer omvat dan een enkel oorzaak of probleem.
Sowieso hoort die discussie helemaal niet thuis in dit topic. Dus ongeacht wat de oorzaak is en hoe iemand het ziet. Laten we die discussie in een ander topic starten of voortzetten.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:37

Case_C

[Team Carrack]

Enfin weer ontopic:
Rotondes zijn inderdaad geweldig :) , gewoon al op en afritten koppelen aan een rotonde en goed nadenken over de doorstroom. Dat lost 99% van de problemen op.
Mmore schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:37:
Weet iemand waarom/of je nog Landfill Sites moet hebben nadat je Incineration Plant hebt gebouwd? Die heeft nl zelf ook 27 trucks en lijkt zelfstandig alles op te halen?
Hooguit als overflow voor wanneer je incineration plants het niet aankunnen.

Ik liep zelf tegen het probleem aan dat mijn populatie niet groot genoeg werd voor de incineration plant.... dus toen zat ik met 7 land-fills..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Dan maar even een rotonde proberen vanavond, want nu gaat het niet echt geweldig.

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 21:19

Zorian

What the fox?

Ik vraag me af hoe ik gebruik kan maken van olie/ores.
In SimCity kon je daar speciale gebouwen voor plaatsen, maar hier kan ik de 'city specialization' niet vinden.
Ook snap ik niet wat ik met 'fertilized land' en dergelijke aan moet. Hoe kan ik er gebruik van maken?

Het is me gelukt een stad op te bouwen, alleen heb ik na verloop van tijd verkeersproblemen. Moet nog even experimenteren met de soorten wegen om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ik heb wat inhaal-leeswerk te doen zie ik... :P

Tof spel! Heb ook 5 uurtjes achter elkaar gespeeld. Ik doe het rustig aan, gezien de leercurve en zo, maar als je jarenlang SC4 hebt gespeeld zit je er zo in.

Vraagje: als ik op mijn Logitech muis het muiswiel kilik om rond te draaien gaat volume in Windows zachter. Irritant. Iemand anders dat ook? Alt-Tab gaat heel snel, dus geen ramp, maar toch vreemd.

Mijn CPU fan helemaal uit zijn dak soms. Eerste keer schrok ik me rot en meteen naar desktop gesprongen. Beetje gevolgd. Komt omdat ie bij 71 graden naar full fan speed gaat, en dan bij 69 weer naar normaal. Dat heb ik dus aanvaard. Iedere, zeg, 3 minuten gaat de fan eventjes een minuut op VOLLE kracht.

Ziet er allemaal goed geprogd uit.
Nog geen crash en het loopt goed op mijn magere CPU (FX 4130).
Sta dis nog niet zo groot (halve tile) maar Geforce 650 Ti Boost kan het allemaal nog met een vinger in de neus aan.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Case_C schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:40:

Ik liep zelf tegen het probleem aan dat mijn populatie niet groot genoeg werd voor de incineration plant.... dus toen zat ik met 7 land-fills..
Had jij een stad vol wopper vretende amerikanen ofzo dat die zoveel afval produceren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:42:
In SimCity kon je daar speciale gebouwen voor plaatsen, maar hier kan ik de 'city specialization' niet vinden.
Ook snap ik niet wat ik met 'fertilized land' en dergelijke aan moet. Hoe kan ik er gebruik van maken?

Het is me gelukt een stad op te bouwen, alleen heb ik na verloop van tijd verkeersproblemen. Moet nog even experimenteren met de soorten wegen om dat op te lossen.
Een district toewijzen, dan kan je voor industrie kiezen welk type dit moet worden. Dus bij fertile lands kies je voor farming, bij olie voor euh... olie. En zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:42:

Via policies kan je het type industrie bepalen. Dus op fertile land je policy op landbouw zetten, en je ziet de tractoren verschijnen :) .

Wat een actief topic :) .
beve schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:42:
[...]
Had jij een stad vol wopper vretende amerikanen ofzo dat die zoveel afval produceren? :+
Nee maar wel een file tussen de industrie, en de stad... de afvalwagens kwamen dus niet aan op locatie...

[ Voor 29% gewijzigd door Case_C op 11-03-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
Mijn stad thus-far, werkt wel aardig. Had in begin nog wat problemen met traffic maar zodra ik de highway "ring" had aangelegd ging dat een stuk beter, nu rijdt verkeer ook lekker door.

http://cloud-4.steamuserc...5C6D0041F92F7CBD0F46AE99/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Lennardnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:34:
[...]
Heb je een screen van zoals je 't nu hebt?
lubbertkramer schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:36:
[...]

Wil jetonen hoe het eruit ziet (screenshot)? Klinkt in ieder geval awesome! Kan zelf niet wachten tot het weer avond is, straks eerst een verjaardag maar daarna is de hele avond weer van Skylines en mij :9~
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CiNsm45l.jpg

Klik voor grotere versie.
Heb zwarte vierkanten om de gebieden heengezet die ik al verbeterd heb met deze manier van rotondes, het gebied rechtsboven komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:43:
[...]

Een district toewijzen, dan kan je voor industrie kiezen welk type dit moet worden. Dus bij fertile lands kies je voor farming, bij olie voor euh... olie. En zo verder.
Aha, dus geen gebouwen die de olie eruit knallen zoals een pumping jack of ore extraction plant ofzo. :) Got it.

Dus in feite snor ik een olieveld op, weggetje erdoorheen trekken, industrie zonen en dan een olie-district erop kliederen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:30:
[...]

Ik sta best voor een oplossing open, maar ik heb in elke post nu al herhaald dat alles groen is, de wegen vrij zijn, er geen files zijn, de brandweer dus gewoon uit kan rijden. Waarom ik dan ook nog een screenshot moet laten zien omdat JIJ me niet wilt geloven weet ik dan eigenlijk niet.

Dat ik hier dan als troll wordt neergezet onder andere zegt meer over het fanboy gedrag van sommigen hier dan van mensen zoals ik die wel gewoon realistisch in het spel staan en de foutjes wel willen zien.

Maar goed, in het Battlfield topic was je ook altijd al zo'n aardige jongen heb ik destijds wel gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:44:
[...]

[...]

[afbeelding]

Klik voor grotere versie.
Heb zwarte vierkanten om de gebieden heengezet die ik al verbeterd heb met deze manier van rotondes, het gebied rechtsboven komt nog.
Met plaatje en je uitleg nu helder wat je bedoelde maar het ziet er goed en doeltreffend uit, denk inderdaad dat je zo de flow van in- en uitgaand verkeer beter kunt hebben dan dat ze allemaal voor de op- en afrit staan te wachten. Ik ga het vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 258387 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:45:
[...]

Ik sta best voor een oplossing open, maar ik heb in elke post nu al herhaald dat alles groen is, de wegen vrij zijn, er geen files zijn, de brandweer dus gewoon uit kan rijden. Waarom ik dan ook nog een screenshot moet laten zien omdat JIJ me niet wilt geloven weet ik dan eigenlijk niet.

Dat ik hier dan als troll wordt neergezet onder andere zegt meer over het fanboy gedrag van sommigen hier dan van mensen zoals ik die wel gewoon realistisch in het spel staan en de foutjes wel willen zien.

Maar goed, in het Battlfield topic was je ook altijd al zo'n aardige jongen heb ik destijds wel gemerkt :)
Je moet niks, doe wat je niet laten kan. Maar ga hier niet lopen klagen over iets dat niet werkt terwijl iedereen aanbied om mee te kijken waar het probleem aan kan liggen aangezien ze zelf het probleem niet ondervinden. Je blijft klagen dat het niet werkt en het buggy as hell is terwijl er misschien een zeer goede verklaring mogelijk is zoals anderen ook al aangeven.
Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:44:
[...]

Aha, dus geen gebouwen die de olie eruit knallen zoals een pumping jack of ore extraction plant ofzo. :) Got it.

Dus in feite snor ik een olieveld op, weggetje erdoorheen trekken, industrie zonen en dan een olie-district erop kliederen?
Die gebouwen ontstaan vanzelf als je dus kiest voor een bepaald type industrie dmv een district :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 11-03-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Mmore schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:44:
Mijn stad thus-far, werkt wel aardig. Had in begin nog wat problemen met traffic maar zodra ik de highway "ring" had aangelegd ging dat een stuk beter, nu rijdt verkeer ook lekker door.

http://cloud-4.steamuserc...5C6D0041F92F7CBD0F46AE99/
Mooie stad :) , de mijne is een beetje krapper opgezet... Maarja dat heeft ook zo z'n charmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:44:
[...]

Yep!

Kliederen is wel een mooi woord trouwens. Het tekenen van een district voelt echt een beetje als vingerverven. Of als het besmeren van een boterham.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
experimentje :9

een deel van de weg loopt wel onder water, maar de autos rijden er vrolijk door :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0182CRc.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door beve op 11-03-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:46:
[...]

Die gebouwen ontstaan vanzelf als je dus kiest voor een bepaald type industrie dmv een district :)
Aha. :p Het wordt al wat helderder! :)
Ben nog een beetje gewend aan de SimCity-methodes. :p
Vind het wel tof dat je hier zelf je power- en waterlines moet trekken.
Echter kwam ik er op de harde manier achter dat je niet je water aan- en afvoer aan elkaar moet koppelen zolang je nog geen filtratie hebt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
[...]

Ik twijfel ook aan wat je nu wilt bereiken, je zegt dat het mogelijk een bug is en/of je wilt hulp vanwege dat het een probleem van jou is maar als we je willen helpen wijs je het af? Gaat niet om of we geloven dat alles groen is maar misschien zien we een oplossing/verbetering in je plan / wegennet die ondanks dat het groen is een probleem geeft :) Alles kan wel groen zijn maar dat zegt ook niet altijd alles :P

Edit:
Als je dan wilt dat het probleem opgelost wordt, duidelijkheid of het een bug is of niet moet er wel volledigheid van informatie zijn aangezien verder niemand het probleem hier heeft wat jij hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 11-03-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Aha. :p Het wordt al wat helderder! :)
Ben nog een beetje gewend aan de SimCity-methodes. :p
Vind het wel tof dat je hier zelf je power- en waterlines moet trekken.
Echter kwam ik er op de harde manier achter dat je niet je water aan- en afvoer moet koppelen aan elkaar zolang je nog geen filtratie hebt. :')
Huh? Kan dat dan? Het zijn toch 2 pijpen die je in 1x aanlegt, maar onderling kan je er niets mee?
lubbertkramer schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:48:
[...]

Ik twijfel ook aan wat je nu wilt bereiken, je zegt dat het mogelijk een bug is en/of je wilt hulp vanwege dat het een probleem van jou is maar als we je willen helpen wijs je het af? Gaat niet om of we geloven dat alles groen is maar misschien zien we een oplossing/verbetering in je plan / wegennet die ondanks dat het groen is een probleem geeft :) Alles kan wel groen zijn maar dat zegt ook niet altijd alles :P
Het gebruiken van 1 richtingsverkeer wegen bijvoorbeeld, waardoor sommige gebieden niet eens te berijken zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Case_C op 11-03-2015 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Er word echter wel meerdere keren aan je gevraagd om je overlays te posten, zodat wij met je mee kunnen kijken (of maak een filmpje/stream het) zodat we mee kunnen kijken. Nu blijft het een verhaal waarbij wij met suggesties komen, en jij deze afwijst, en opnieuw een relaas begint van fanboys en een kapot spel, en een vergelijking post met simcity die imo de plank misslaat.

Het is mogelijk dat het een bug is, maar daarvoor moet je alle oorzaken uitsluiten. heb je al een 2e stad geprobeert, ander industry set-up, etc? Andere spelers melden dit probleem niet zo extreem, waardoor het blijkbaar een bug is die niet vaak voorkomt. Als je alle oorzaken uitgesloten hebt, kun je het doorsturen naar de devs, het is hier al gebleken dat zij behoorlijk direct contact hebben met spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Case_C schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Huh? Kan dat dan? Het zijn toch 2 pijpen die je in 1x aanlegt, maar onderling kan je er niets mee?
Probeer maar eens, dan zie je 2 verschillende kleuren lijntjes in 1 pijp liggen.
Nadeel van die opstelling zonder filtratie is dat het water vervuild raakt.

Eerst trok ik 2 losse netwerken naast elkaar, 1 voor aanvoer en 1 voor afvoer. Tijdens het aanleggen kwam ik er per ongeluk pas achter dat 1 lijn voldoende is voor heen en terug.

[ Voor 19% gewijzigd door Zorian op 11-03-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa

Luukwa

o/

Zorian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:50:
[...]

Probeer maar eens, dan zie je 2 verschillende kleuren lijntjes in 1 pijp liggen.
Nadeel van die opstelling zonder filtratie is dat het water vervuild raakt.

Eerst trok ik 2 losse netwerken naast elkaar, 1 voor aanvoer en 1 voor afvoer. Tijdens het aanleggen kwam ik er per ongeluk pas achter dat 1 lijn voldoende is voor heen en terug.
Echt?! Hoe wil je dat gescheiden houden dan?

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Luukwa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Echt?! Hoe wil je dat gescheiden houden dan?
Beetje a la dit:

IN -----------------------------
UIT ---------------------------

Terwijl het zo kan:

IN+UIT ============
Maar IN+UIT zonder filtratie betekent vervuild water en veel zieke mensjes.

[ Voor 24% gewijzigd door Zorian op 11-03-2015 13:54 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.

Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game

Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.