Hoe haal je die twitter berichten weg??
Op de vorige pagina had iemand het over een mod om hem weg te krijgen. Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat de devs een knopje toe voegen om hem uit te zetten...Ozza schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 03:29:
En ja hoor voor je het weet is het 3:55
mn stad groeit nog niet zo hard in aantal inwoners, maar ik ben ook nog niet zo tevreden met het ontwerp. Vooral een grid structuur met weinig verkeersopstoppingen overigens. Morgen even kijken wat een ringweg/randweg voor zin heeft wanneer ik de stad ga uitbreiden. Heb nu elders een industrieterrein waar maar geen werknemers op af komen.
Ik begin het spel wel door te krijgen. Wellicht dat ik toch opnieuw begin. Wel zonde van alle moeite want daar ben ik niet voor opgebleven haha
Ik begin het spel wel door te krijgen. Wellicht dat ik toch opnieuw begin. Wel zonde van alle moeite want daar ben ik niet voor opgebleven haha
Anoniem: 172410
Dat heb ik geprobeerd, ik ging alleen maar bijna fialliet.Koekfabriek schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 02:53:
Dat heb ik ook, misschien helpt die rookdetectoren aanzetten?
Ik gebruik niets anders dan Apple, maar voor games is het echt wel aan te raden Bootcamp met Windows 8.1 te draaien. Echt elke game draait dan zoveel beter... +- tussen de 25 tot wel 60% beter!Fietsbel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:20:
haha dat is een uhm ..... mooie bende!
De OSX versie schijnt inderdaad zwaar bugged te zijn. Mensen met een macbook moeten dmv een app de nvidia kaart forceren, anders speel je via de IGP. iMac users moeten nog wachten tot de patch uitkomt, want zelfs de Retina iMac met de RX295 schijnt ook slechte performance te geven.
Anyway, tot dan even spelen op 1600x900 met alles low. Lekker therapeutisch spel!
Ik ben zo blij dat ik een rustige nachtdienst had!RoyK schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 02:02:
kutspel, is gvd nu 2 uur.. ik moet naar bed haha.. nog even dit, nog even dat... nog even een paar bomen, stroom nog even nalopen, nog even toch nog verlaten gebouwtjes trachen... bedankt Harrie!! rotspel

Wat dacht je van meer offramps en deze het formaatje snelweg zelf geven?sdk1985 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 03:16:
Nog even doorgespeeld en mijn nieuwe gebied laten groeien. Hele network is groen behalve de snelweg aansluiting.
[afbeelding]
Heeft er iemand een suggestie hoe ik die flow daar verbeter? Problemen zijn 2 delig
1) Stoplicht staat te lang op rood
2) Weg die onder de snelweg door komt (van de andere richting) krijgt voorrang ook al zijn het maar 3 wagens.
I am the great Cornholio!
Ik zou sowieso wat meer spreiden. Nu moet het verkeer af én op aan beide kanten door dat ene straatje. Laat de ene afrit op een andere straat uitkomen dan de anderen, dan spreidt de boel zich natuurlijker.
Dat komt waarschijnlijk omdat je met snelweg twee kanten moet op bouwen. Dus links naar rechts en rechts naar links. Dan moet het gewoon werken.Livecrew011 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:03:
Blijven jullie ook van die ''rode'' icoontjes houden op de snelweg. Met de Melding connect to outside oid?
Rupsen, Rapsen.
En je moet opletten bij het aanleggen dat je de stukken in de juiste richting aanlegt, want dat gaat niet vanzelf bij eenrichtingswegen (zoals snelwegen). Als je een stuk weg van links naar rechts sleept, dan is dat ook de rijrichting.Metian schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:31:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat je met snelweg twee kanten moet op bouwen. Dus links naar rechts en rechts naar links. Dan moet het gewoon werken.
Dat foutje was bij mij tot nu toe altijd de oorzaak van stukken snelweg die wel aangesloten leken te zijn, maar als nog de not-connected popup toonden.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hoe vaak ik een snelweg al wel niet omgekeerd heb aangelegd
Dat vind ik niet zo handig gedaan, maar goed, als je het weet valt ermee te werken. De eerste keer stond ik wel even raar te kijken.
De rijrichting is altijd dezelfde richting als dat je de weg legt, dus de auto's rijden van het punt waar je eerst klikt naar het punt waar je als tweede klikt.

De rijrichting is altijd dezelfde richting als dat je de weg legt, dus de auto's rijden van het punt waar je eerst klikt naar het punt waar je als tweede klikt.
Ik zocht gister naar een optie om een weg te upgraden zoals in sim city. Sowieso op zoek naar een heldere evt. Nederlandse wiki / totorial. Iemand al wat moois gevonden?
Ik heb nu een grote cirkel gemaakt met dwars daar doorheen een 6 baanse weg. Begint er leuk uit te zien. En gaat nu erg goed. Of het straks met 10x zoveel inwoners nog werkt is even te bezien. Zal zo even plaatje schieten. Ik ben vooral op eye candy aan het bouwen, en zal daar vast voor gestraft worden straks
Ik had trouwens ook problemen met het opzetten van bus routes. Ik kreeg sommige routes niet gelust.
Ik merkte dat verlaten gebouwen soms zelf weer opgelapt worden.
Ik heb nu een grote cirkel gemaakt met dwars daar doorheen een 6 baanse weg. Begint er leuk uit te zien. En gaat nu erg goed. Of het straks met 10x zoveel inwoners nog werkt is even te bezien. Zal zo even plaatje schieten. Ik ben vooral op eye candy aan het bouwen, en zal daar vast voor gestraft worden straks
Ik had trouwens ook problemen met het opzetten van bus routes. Ik kreeg sommige routes niet gelust.
Ik merkte dat verlaten gebouwen soms zelf weer opgelapt worden.
[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 11-03-2015 07:46 ]
Upgraden kan, dat is een optie in het wegenmenu. Helaas kan je een kleine weg wel upgraden naar een snelweg en vice versa, maar een weg niet naar een eenrichtingsweg van hetzelfde type veranderen. Dan moet je echt slopen en ga je geheid ergens door wat gebouwen heen. Ik hoop dat ze dat nog veranderen, want richtingen aangeven is toch wel een belangrijk hulpmiddel bij het tweaken van verkeer.RoyK schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:45:
Ik zocht gister naar een optie om een weg te upgraden zoals in sim city. Sowieso op zoek naar een heldere evt. Nederlandse wiki / totorial. Iemand al wat moois gevonden?
Klopt, dat staat ook in één van die hulpballonnetjes. De landwaarde er omheen daalt wel, dus je wilt ze idealiter wel weg hebben.Ik merkte dat verlaten gebouwen soms zelf weer opgelapt worden.
Anoniem: 258387
Zo, goedemorgen burgemeesters
Nieuwe dag, zo maar eens even kijken of ik mijn stad verder ga tweaken of maar met een nieuwe ga beginnen.
Dat van die wegen wist ik ook niet trouwens, dat de wijze waarop je ze sleept de rijrichting ook aangeeft.
Dat van die wegen wist ik ook niet trouwens, dat de wijze waarop je ze sleept de rijrichting ook aangeeft.
Gisteren mijn eerste stad al om zeep geholpen doordat ik alles had aangelegd en er geen rekening mee had gehouden dat stroom niet door zones heen gaat als er niet gebouwd is. Gevolg was dat ik geen geld had om het laatste stukje hoogspanning aan te leggen.
Opnieuw gestart en iets behoudender gespeeld, ging wel prima. Alleen een weg zomaar upgraden is er niet bij, al je gebouwen worden gesloopt en je bent gelijk al je inwoners kwijt... oeps. Daarnaast 1500 man vermoord door een water pomp tussen de sewage outflows te bouwen. Had gewoon een extra sewage outflow moeten zijn maar kennelijk op het verkeerde icoontje gedrukt. Was niet heel handig en als je ergens anders even wat aan het bouwen bent merk je niet dat je halve stad dood is tot het te laat is.
Opnieuw gestart en iets behoudender gespeeld, ging wel prima. Alleen een weg zomaar upgraden is er niet bij, al je gebouwen worden gesloopt en je bent gelijk al je inwoners kwijt... oeps. Daarnaast 1500 man vermoord door een water pomp tussen de sewage outflows te bouwen. Had gewoon een extra sewage outflow moeten zijn maar kennelijk op het verkeerde icoontje gedrukt. Was niet heel handig en als je ergens anders even wat aan het bouwen bent merk je niet dat je halve stad dood is tot het te laat is.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik ben nog zo extreem gewend aan Simcity dat ik alles echt veeeeel te dicht op elkaar bouwde.. leverde uiteindelijk toch erg nare verkeerssituaties op die ik 2 uur gepoogd heb op te lossen en uiteindelijk zelfs maar besloot opnieuw te beginnen 
Op welke maps spelen mensen zoal? Ik had oorspronkelijk de bovenste gekozen (ben de naam even kwijt) maar moet zeggen dat ik die tot nu toe toch tamelijk saai vond..
Op welke maps spelen mensen zoal? Ik had oorspronkelijk de bovenste gekozen (ben de naam even kwijt) maar moet zeggen dat ik die tot nu toe toch tamelijk saai vond..
Ging in mijn eerste stad ook vol uit, bleek geen goed idee te zijn.
Nu een iets kleinere stad opgezet, ~2k inwoners.
gisteren lekker gespeeld, toen ik wou stoppen kon ik kiezen voor de steam cloud save functie.
ik dacht hey, dat is handig.
echter heb ik nu 0 save games
iemand een idee hoe dit kan? of waar ik me savegame nu vind?
ik dacht hey, dat is handig.
echter heb ik nu 0 save games
iemand een idee hoe dit kan? of waar ik me savegame nu vind?
In de options kan je hem uitzettenOzza schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 03:29:
MIjn stadje na 3 uur spelen? 18k inwoners +9k cashflow (840k in de bank)

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Zelfde hier ook tegengekomen. Je botst al snel tegen een muur aan waarmee jeje binnen de kortste keren mee in de schulden werkt. Mijn eerste was dan ook een regelrechte ramp Meteen een nieuwe begonnen die veel kleinschaliger is. Wel blijf ik bij mijn principe van enkel groene energie, het is erg moeilijk om een goeie balans te vinden maar het moet wel lukken.Luukwa schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:39:
Ging in mijn eerste stad ook vol uit, bleek geen goed idee te zijn.
1 ding snap ik wel niet zo goed en dat zijn die regio's die je kan aanduiden. Wat gebeurd er juist met die regio's? Moet je die op bewoonbare gebieden plaatsen? Is dit gewoon om zelf bij te houden of gebeurt er werkelijk iets ingame mee?
Ziet er goed uit!Oggy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:04:
MIjn stadje na 3 uur spelen? 18k inwoners +9k cashflow (840k in de bank)
[afbeelding]
Geen last van traffic jams op die 2 wegen die naar winkels/industrie lopen?
Edit: hoe haal je eigenlijk de interface weg?
[ Voor 7% gewijzigd door Renzzie op 11-03-2015 09:11 ]
Je kan per regio verschillende taxes en 'perks' invoeren. Bijv. rookmelders voor gebied A en niet voor B.Grompie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:09:
[...]
Zelfde hier ook tegengekomen. Je botst al snel tegen een muur aan waarmee jeje binnen de kortste keren mee in de schulden werkt. Mijn eerste was dan ook een regelrechte ramp Meteen een nieuwe begonnen die veel kleinschaliger is. Wel blijf ik bij mijn principe van enkel groene energie, het is erg moeilijk om een goeie balans te vinden maar het moet wel lukken.
1 ding snap ik wel niet zo goed en dat zijn die regio's die je kan aanduiden. Wat gebeurd er juist met die regio's? Moet je die op bewoonbare gebieden plaatsen? Is dit gewoon om zelf bij te houden of gebeurt er werkelijk iets ingame mee?
Heb hem gisteren gedownload en even opgestart. +- 30 minuten, toen helaas moeten gaan voetballen.
Heb eigenlijk totaal geen idee hoe ik het beste een nieuwe map kan beginnen.
Want om heel eerlijk te zijn was een kleine tutorial wel op zijn plaats geweest:)
In ieder geval vanavond maar eens opnieuw beginnen en kijken waar ik kan komen en hoever ik kom haha. Totaal geen idee wat de beste manier van starten is hahahaha.
Want om heel eerlijk te zijn was een kleine tutorial wel op zijn plaats geweest:)
In ieder geval vanavond maar eens opnieuw beginnen en kijken waar ik kan komen en hoever ik kom haha. Totaal geen idee wat de beste manier van starten is hahahaha.
Mijn ervaring (zo met elke city builder) is dat het begin steeds moeilijk is. Vaak zelfs na enige tijd het oude stadsdeel gesloopt en ergens anders neergezet...Swaxie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:12:
Ik kreeg wel een tutorial bij het starten van mijn eerste map. Heb ongeveer 70 minuten kunnen spelen en heb nu een dorpje met 2600 inwoners en een inkomen van 2000. Maar ik begin nu overal verkeersproblemen te krijgenSwaxie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:12:
Heb hem gisteren gedownload en even opgestart. +- 30 minuten, toen helaas moeten gaan voetballen.
Er zijn genoeg filmpjes op youtube te vinden eigenlijk.Swaxie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:12:
Kijk eens naar streams van bijvoorbeeld quil18, die zijn ook gewoon begonnen. Maar je kan wel bij hen afkijken hoe het vooral niet moet
https://www.youtube.com/p...I1-vDE-_LldxgPAAOQrVR3onu
*sowieso
Gister vanaf net na launch tot midernacht gespeeld en gestreamed. Respect voor alle streamers die prachtige steden kunnen bouwen én tussendoor kunnen kletsen met iedereen. Mijn stad zag er niet uit in ieder geval 
Wel leuk: Texel! Met kleine 1x1 huisjes.
Wel leuk: Texel! Met kleine 1x1 huisjes.

Steam ||
Heerlijk spel. Had hem pre-ordered en continue op Reddit te kijken tot dat de release er eindelijk was.
Het begin is lastig, maar als je niet meteen op turbo speelt is het goed te doen. Een foutje zit immers in een klein hoekje :-) Ik vind het jammer dat power lines je zoning vernietigen maar voor de rest vind ik het tot dusver een betere city builder dan die andere game
Het begin is lastig, maar als je niet meteen op turbo speelt is het goed te doen. Een foutje zit immers in een klein hoekje :-) Ik vind het jammer dat power lines je zoning vernietigen maar voor de rest vind ik het tot dusver een betere city builder dan die andere game
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Nouja,NL-RaVeR schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:17:
[...]
Ik kreeg wel een tutorial bij het starten van mijn eerste map. Heb ongeveer 70 minuten kunnen spelen en heb nu een dorpje met 2600 inwoners en een inkomen van 2000. Maar ik begin nu overal verkeersproblemen te krijgen. Vanavond maar is even een nieuw stadje stichten en meteen wat betere wegen leggen en de industrie wat verder van de woonwijken afleggen.
het eerste wat ik gedaan heb is de wegen rechtdoor doorgetrokken en daar wat woonwijken(groen) en wat commercial(blauw) neergelegd.
Toen wat stroom er naartoe via zon windcentrale en wat water er naartoe. maar het probleem wat ik kreeg, dat ik meer uitgaven dan inkomsten had haha.
Of heb ik meteen wat fout gedaan:)
Heb het eerlijk gezegd niet op Nederlands lets-plays.. geef mij maar Engels.
Er zit een camera knopje rechts onderin die dat doetRenzzie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:09:
[...]
Edit: hoe haal je eigenlijk de interface weg?
No animals were harmed in the making of this comment.
Thanks! Wel leuk om wat screenshots naar vrienden te sturen zonder interface. Gisteren ook wat screenshots gestuurd, maar allemaal met interfaceComgenie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:35:
[...]
Er zit een camera knopje rechts onderin die dat doet
Gisteravond een dikke 3 uur kunnen spelen
, en met plezier een leuk stadje van 11.000 inwoners gemaakt.
Een paar bugs die nog vervelend zijn:
Een paar bugs die nog vervelend zijn:
- Meekijken via steam resulteert nog in een zwart scherm met een mouse-pointer... niet zo heel interessant om te kijken.
- De dam werkt nog niet altijd correct, maar daar word aan gewerkt: (Volgens mij werken ze zowieso niet goed wanneer het water een alternatieve route kan vinden naar een lager gelegen gebied.)
You can use dams, but try to make sure that when you place them that they are at least a few ingame feet above the water level. We were doing some additional testing on stream last night and found out they seem to bug water flow only when the dam is constructed with the top being on the same level as the water. Still a working theory though, save your game before any damming.
[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 11-03-2015 09:43 ]
Heerlijk hoe soepel het spel speelt.
Nieuwe stad gemaakt, geen mooie stad maar nu eens kijken of ik files, afval en die constante brandjes nu wel onder controle kan houden.
Nieuwe stad gemaakt, geen mooie stad maar nu eens kijken of ik files, afval en die constante brandjes nu wel onder controle kan houden.
Excellent performance op mijn GTX970 icm i5 4670 en 8gb ram.
Ik heb het zelfdeSeroczynski schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:33:
Heerlijk spel. Had hem pre-ordered en continue op Reddit te kijken tot dat de release er eindelijk was.
Ik hoop dan ook dat ze nog iets gaan doen met die power lines ik wil die graag in de grond hebben
zoals het hoort naar mijn maatstaffen dan
ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT
Hier in Nederland is het gewoon om het voor een deel ondergronds te doen, buiten NL is het soms de normaalste zaak om het juist boven de grond te doenp.w schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:25:
[...]
Ik heb het zelfde![]()
Ik hoop dan ook dat ze nog iets gaan doen met die power lines ik wil die graag in de grond hebben
zoals het hoort naar mijn maatstaffen dan

Modders kunnen toch gewoon een nieuwe powerlines aanmaken? Wellicht kunnen ze die dan ook onder de grond plaatsen tegen factor X extra kosten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Weten jullie dat bebouwing netjes stroom geleidt? Palen zijn alleen nodig als je een gat hebt.
Lijkt mij ook, als je gewoon de waterline copied en dan de attribute's van water naar stroom verandert..Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:29:
Modders kunnen toch gewoon een nieuwe powerlines aanmaken? Wellicht kunnen ze die dan ook onder de grond plaatsen tegen factor X extra kosten.
geen idee of dit haalbaar is.
Inderdaad, in eerste instantie had ik redelijk veel powerlines, maar nadat de diverse wijken steeds meer aan elkaar begonnen te groeien heb ik de meeste powerlines kunnen slopen.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:30:
Weten jullie dat bebouwing netjes stroom geleidt? Palen zijn alleen nodig als je een gat hebt.
Bebouwing wel, lege zones helaas niet. En dat levert wel vervelende situaties op als je juist een groenstrook in je stad wilt. Moet je er of gebouwen of powerlines tussen leggen.Anoniem: 172410 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:30:
Andere bron van ergernis, powerlines die verdwijnen als je er een weg onderdoor aanlegt. Hele stad zonder stroom omdat ik even daar een weg moest plaatsen.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 11-03-2015 10:32 ]
Met wat slimmigheid kom je een eindTsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:31:
Bebouwing wel, lege zones helaas niet. En dat levert wel vervelende situaties op als je juist een groenstrook in je stad wilt. Moet je er of gebouwen of powerlines tussen leggen.
True, maar dit is niet de slimmigheid die het spel leuk maaktAnoniem: 172410 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:32:
[...]
Met wat slimmigheid kom je een eind
Hmm, dat is inderdaad nog wel een issue dan: wat doe je met gebieden waar je een hoge mate van ruimte wil hebben, zeg een bosdorpje waarbij de huizen ver van elkaar staan. Overal stroomkabels laten lopen..?Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:31:
[...]
Bebouwing wel, lege zones helaas niet. En dat levert wel vervelende situaties op als je juist een groenstrook in je stad wilt. Moet je er of gebouwen of powerlines tussen leggen.
Andere bron van ergernis, powerlines die verdwijnen als je er een weg onderdoor aanlegt. Hele stad zonder stroom omdat ik even daar een weg moest plaatsen.
Het issue met de stroomkabels onder de grond laten lopen is natuurlijk wel: hoe sluit je die aan op de woning? Je zou eventueel met behulp van een soort range kunnen werken zoals voor water ook het geval is..
fijn spel zeg. Op m'n werk gaat het nu niet zo heel goed. maargoed, vanavond mag ik weer
. Overigens, hoe kan ik de stats zien van bepaalde progressies? En dan doel ik op lijndiagrammen. Ik zag het voorkomen in een youtubefillmpe, maar ik kan me voorstellen dat je dit moet unlocken
traktor scratch!
Ja dat heb ik dus ook. Had mooi residental gezoned, maar moest de power lines er recht door heen aanleggen want anders werd er niet gebouwd. Met als gevolg dat er wat zoning verdwijnen moest. Toen eenmaal gebouwen stonden dacht ik een power line weg te halen, maar toen werd er op die locatie niet gebouwd en zat de hele boel alsnog zonder stroom -.-Tsurany schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:31:
[...]
De stats vond ik ook pas bij het afsluiten van het spelErikie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:35:
fijn spel zeg. Op m'n werk gaat het nu niet zo heel goed. maargoed, vanavond mag ik weer. Overigens, hoe kan ik de stats zien van bepaalde progressies? En dan doel ik op lijndiagrammen. Ik zag het voorkomen in een youtubefillmpe, maar ik kan me voorstellen dat je dit moet unlocken

Steam ||
Huizenblokken hebben dat al - alle stroom binnen het blauwe vlak is vanzelf aangesloten.SoaDmaggot schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:35:
Het issue met de stroomkabels onder de grond laten lopen is natuurlijk wel: hoe sluit je die aan op de woning? Je zou eventueel met behulp van een soort range kunnen werken zoals voor water ook het geval is..
lol, asjemenou.Lau1187 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:36:
[...]
De stats vond ik ook pas bij het afsluiten van het spelJe kunt ze vinden onder een knop in het (esc) menu.
traktor scratch!
Precies, gewoon een range zoals water en waarbij je op elke hoogspanningsmast een ondergrondse aansluiting kan aanleggen voor die plekken waar je geen masten wilt hebben.SoaDmaggot schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:35:
[...]
Hmm, dat is inderdaad nog wel een issue dan: wat doe je met gebieden waar je een hoge mate van ruimte wil hebben, zeg een bosdorpje waarbij de huizen ver van elkaar staan. Overal stroomkabels laten lopen..?
Precies, onnodig frustrerende micro management.Seroczynski schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:36:
[...]
Ja dat heb ik dus ook. Had mooi residental gezoned, maar moest de power lines er recht door heen aanleggen want anders werd er niet gebouwd. Met als gevolg dat er wat zoning verdwijnen moest. Toen eenmaal gebouwen stonden dacht ik een power line weg te halen, maar toen werd er op die locatie niet gebouwd en zat de hele boel alsnog zonder stroom -.-
Stroom maakt een kleine zone om een gebouw heen, dus dat zou niet moeten gebeuren.Seroczynski schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:36:
Ja dat heb ik dus ook. Had mooi residental gezoned, maar moest de power lines er recht door heen aanleggen want anders werd er niet gebouwd. Met als gevolg dat er wat zoning verdwijnen moest. Toen eenmaal gebouwen stonden dacht ik een power line weg te halen, maar toen werd er op die locatie niet gebouwd en zat de hele boel alsnog zonder stroom -.-
Dit los ik meestal op door kleine gedeeltes met zones in te kleuren. Dan komt op het gedeelte waar jij wil (en stroom hebt) de eerste gebouwen. Daarna kleur ik de rest pas in. Niet heel tof om zo te doen, maar werkt voor mij wel het makkelijkst.
Thanks, klinkt als een prima oplossing.Renzzie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:41:
Dit los ik meestal op door kleine gedeeltes met zones in te kleuren. Dan komt op het gedeelte waar jij wil (en stroom hebt) de eerste gebouwen. Daarna kleur ik de rest pas in. Niet heel tof om zo te doen, maar werkt voor mij wel het makkelijkst.
Die Cloudsave werkt wel mooi.. nu even snel op me werk pc geinstalleerd(hp EIitebook 8470p en loopt mooi soepeltjes ).. het is vandaag rustig dus de tickets kunnen wel even wachten 
Eerst maar even een uurtje verder bouwen
Eerst maar even een uurtje verder bouwen
Zal wel aan mij liggen maar gaan jullie ook zo snel door het geld heen? Of spelen jullie met unlimited geld?
Vind mijn stad niets noemenswaardig maar heb toch al 3 leningen moeten afsluiten om de boel aan het draaien te houden
Vind mijn stad niets noemenswaardig maar heb toch al 3 leningen moeten afsluiten om de boel aan het draaien te houden
Je kan een beetje met de budgetten spelen, als je maar de helft van de stroom nodig hebt, gooi je het op 50%, etc.Raven__NL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:45:
Zal wel aan mij liggen maar gaan jullie ook zo snel door het geld heen? Of spelen jullie met unlimited geld?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hoe kan je ervoor zorgen dat je grote woongebouwen krijgt en skyscrappers? Ik heb nu net een aantal office plots gemaakt en die worden meteen volgebouwd, maar er werken slechts 15/15 mensen in. Kan je ze upgraden zodat er bijvoorbeeld 200 mensen in kunnen werken?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Ik heb alles op 150% staan, maar mijn geld kan juist niet opanandus schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:46:
[...]
Je kan een beetje met de budgetten spelen, als je maar de helft van de stroom nodig hebt, gooi je het op 50%, etc.
Gebouwen worden vanzelf geupgrade als ze genoeg services hebben waar ze gebruik van kunnen maken (politie, brandweer, parken, enz...). De aantallen mensen per gebouw zullen altijd wat lager zijn dan wat je in de werkelijkheid zou verwachten, omdat de simulatie niet goed zou lopen als realistische inwoner-aantallen gebruikt zouden worden.Oggy schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:46:
Hoe kan je ervoor zorgen dat je grote woongebouwen krijgt en skyscrappers? Ik heb nu net een aantal office plots gemaakt en die worden meteen volgebouwd, maar er werken slechts 15/15 mensen in. Kan je ze upgraden zodat er bijvoorbeeld 200 mensen in kunnen werken?
Thanks, zal er eens naar kijkenanandus schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:46:
[...]
Je kan een beetje met de budgetten spelen, als je maar de helft van de stroom nodig hebt, gooi je het op 50%, etc.
Ik draai nu 10.000 euro per maand en heb een miljoen staan, met 30K inwonders. Nooit een lening gehad.Raven__NL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:45:
Wat volgens mij gewoon veel geld kosten zijn treinsporen en brede (snel)wegen. Daar gaat mij bij veel budget inzitten, qua uitgaven en onderhoud.
Probleem zoals bij elke sim is dat mensen te SNEL willen gaan..
Zelfde als het 2e stukje grond die je kan kopen vrij vlot, dat kost je 5k.
Terwijl je dat helemaal nog niet nodig heb.
Ik betrap mezelf er ook op tevaak te snel teveel willen bouwen.
Zelfde als het 2e stukje grond die je kan kopen vrij vlot, dat kost je 5k.
Terwijl je dat helemaal nog niet nodig heb.
Ik betrap mezelf er ook op tevaak te snel teveel willen bouwen.
Inderdaad, in m'n eerste 2 potjes ging ik al gelijk helemaal los met als resultaat dat ik teveel expenses had en niet genoeg inkomen. Daarna een rustiger potje gedaan, stad groeide veel sneller, meer geld, geen leningen en heb een flinke stad
39
Gisteren al paar uur gespeeld, wat is dat verslavend zeg.
Had toch wat problemen met verkeer gekregen, maar heb dit redelijk kunnen opvangen.
Je verdient nog best goed geld als je redelijk start hebt, ben nu rustig aan het uitbreiden.
Zodra ik een buffer heb ga ik uitbreiden en mogelijk wat dingen opnieuw maken omdat ze toch neit super werken. (alleen vuilstort en crematorium kan je niet zo snel verplaatsen merkte ik helaas)
Had toch wat problemen met verkeer gekregen, maar heb dit redelijk kunnen opvangen.
Je verdient nog best goed geld als je redelijk start hebt, ben nu rustig aan het uitbreiden.
Zodra ik een buffer heb ga ik uitbreiden en mogelijk wat dingen opnieuw maken omdat ze toch neit super werken. (alleen vuilstort en crematorium kan je niet zo snel verplaatsen merkte ik helaas)
Wel iets vaags net, had een wijk met heel veel doden die niet werden opgehaald.
Was daar bezig met een metro aanleggen naar een andere wijk, en het dooienprobleem is ineens opgelost... Zitten ze die dooien nou te verplaatsen via de metro?
Was daar bezig met een metro aanleggen naar een andere wijk, en het dooienprobleem is ineens opgelost... Zitten ze die dooien nou te verplaatsen via de metro?
Waarschijnlijk niet.. maar door je metro is wel je traffic probleem op de weg verminderd waardoor de lijkwagens er beter door kunnen komen.Krukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:06:
*sowieso
Ik had gisteren een griep uitbraak, had echt voor een paar 1000 mensen 3 ziekenhuizen nodigKrukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:06:
Vanaf wanneer kan eht uit om een metra aan te schaffen? Mijn voornaamste probleem op de weg is zijn de duizenden goederen trucks die van hot-naar-her moeten.
Speelt zeker lekker!
Had gisteren een stad met 20k+ inwoners.
Alles liep goed (verkeer, inkomen, groei, etc) Behalve mijn industrie.
Al mijn industriele gebouwen zaten zonder werkers en werden abandoned...
Ik kan niet vinden waarom...
Er zijn een paar mogelijkheden die ik zo kan bedenken...
1. te grote industrie zone?
2. te 'te educated' werkers? mijn office zone had wel werkers en geen enkel probleem
3. te veel commercial? (alle workers werken in de commerciele zone?)
Iemand enig idee?
2. te 'te educated' werkers? mijn office zone had wel werkers en geen enkel probleem
Iemand enig idee?
Dat zal het inderdaad zijn dan, zag het al helemaal voor me.. Zo'n rij rouwende mensen met een doodskist in de sneltramDonJunior schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Waarschijnlijk niet.. maar door je metro is wel je traffic probleem op de weg verminderd waardoor de lijkwagens er beter door kunnen komen.
Ik blij het raar vinden dat mijn brandweerkazernes geen last hebben van files, de gebouwen die in brand staan ook niet maar dat ik in een industrieel gebied waar ik 2 extra kazernes heb neergezet toch om de haverklap uitgebrande gebouwen heb.
Niet elk industrieel gebouw word ook gelijk brandveilig doordat er een kazarne in de buurt zit. Indat geval is het soms goedkoper om via districts en policies wat aan de brandveiligheid te doenAnoniem: 258387 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:15:
Ik blij het raar vinden dat mijn brandweerkazernes geen last hebben van files, de gebouwen die in brand staan ook niet maar dat ik in een industrieel gebied waar ik 2 extra kazernes heb neergezet toch om de haverklap uitgebrande gebouwen heb.
Ik vermoed dat issue 2 een groot probleem is, check het educatieve level van je inwoners even. Lage industrie vraagt over het algemeen om lage educatie.beve schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:12:
Speelt zeker lekker!
Iemand enig idee?
Ja het is vooral dat heb ik gemerkt. Teveel scholen en geen low educated werknemers betekent dat je dirty industrie niet werkt.SoaDmaggot schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:20:
[...]
Ik vermoed dat issue 2 een groot probleem is, check het educatieve level van je inwoners even. Lage industrie vraagt over het algemeen om lage educatie.
cool!badbadpresident schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:21:
[...]
Ja het is vooral dat heb ik gemerkt. Teveel scholen en geen low educated werknemers betekent dat je dirty industrie niet werkt.
Maar hoe los je dit dan op?
Sloop je scholen?
Sloop je je industrie?
Kan je bepaalde mensen verbieden van naar school te gaan?
Ben ik trouwens de enige die vindt dat de anti-aliasing niet echt super is? Ik ivind het allemaal redelijk kartelig...
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Uh een gebied maken zonder scholen of met alleen een elementary school dichtbij de industrie zone.beve schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:22:
[...]
cool!
Maar hoe los je dit dan op?
Sloop je scholen?
Sloop je je industrie?
Kan je bepaalde mensen verbieden van naar school te gaan?
Kun je waarschijnlijk fixen met Nvidia Inspector, als je een Nvidia kaart hebt.Jirnsum schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:22:
Ben ik trouwens de enige die vindt dat de anti-aliasing niet echt super is? Ik ivind het allemaal redelijk kartelig...
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Vertel, hoe?!TheRicolaa10 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:23:
[...]
Kun je deels fixen met Nvidia Inspector, als je een Nvidia kaart hebt.
Pfoe.. Ben nu niet thuis. Maar je kunt volgens mij de .exe selecteren en dan krijg je een hoop instellingen specifiek voor dat spel dacht ik. Ik gebruik dit programma vaak voor FSX.
[ Voor 6% gewijzigd door TheRicolaa10 op 11-03-2015 11:25 ]
Ik vind het menu en de icoontjes ook niet heel mooi om eerlijk te zijn. Niet dat het mij echt wat boeit, maar je merkt dat de polish er nog niet helemaal is.Jirnsum schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:22:
[ Voor 25% gewijzigd door badbadpresident op 11-03-2015 11:26 ]
Over smaak valt niet te twisten, ik vind het er allemaal best prima uitzien. Maar zelfs het lelijkste menu ooit had ik voor lief genomen als het verder gewoon goed speelt.badbadpresident schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:25:
Ik vind het menu en de icoontjes ook niet heel mooi om eerlijk te zijn.
Ik heb AA nooit aan, maar dat komt omdat als je alles op Very high heb staan op 2560x1440 dat AA dan al bijna overbodig is.Jirnsum schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:22:
Wel vind ik de interface aardig donker.
Ik kom er achter dat je zonder industrie (dus alleen kantoren) ook amper vraag naar commercer hebt.
Mijn stad is van 10k naar 30K gegroeid zonder dat ik commerc heb bijgebouwd. En nog steeds is er 0.0 vraag naar commerce
Maar industrie bouwen gaat idd ook niet, want die gaan allemaal op de fles omdat ze geen domme mensen kunnnen vinden. Word ik nu serieus verplicht een of the grid arbeiders dorp te bouwen
Mijn stad is van 10k naar 30K gegroeid zonder dat ik commerc heb bijgebouwd. En nog steeds is er 0.0 vraag naar commerce
Maar industrie bouwen gaat idd ook niet, want die gaan allemaal op de fles omdat ze geen domme mensen kunnnen vinden. Word ik nu serieus verplicht een of the grid arbeiders dorp te bouwen
[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 11-03-2015 11:29 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Logisch ook.. Die mensen op kantoor zitten de hele dag achter hun pc..dus bestellen alles gewoon onlineheuveltje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:28:
Ik kom er achter dat je zonder industrie (dus alleen kantoren) ook amper vraag naar commercer hebt.
*sowieso
Of niet... uiteindelijk zijn ze dood en kan je weer rustig opbouwen. Financieel nog wel eens voordeligerMektheb schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:09:
[...]
Ik had gisteren een griep uitbraak, had echt voor een paar 1000 mensen 3 ziekenhuizen nodig
Mijn arme stadje gaat kapot aan verkeersproblemen. Gelukkig wel 385k op de bank. Prachtig moment om alles te slopen en opnieuw te beginnen dus. Ditmaal met een dikke bank
Iemand al resultaat met Nivida Inspector? Heb 't zelf niet geprobeerd namelijk.
Hm mn verkeer lijkt nog goed te werken, straks ff 1.5 miljoen aan wat goede verkeersaders uitgeven denk ik
Ik kan weer niet wachten tot 16:30 haha..
Alle verkeersproblemen opgelost, 30k inwoners, ik ben een nieuwe wijk aan het bouwen, kijk ik na 5 minuten even of het verkeer nog steeds goed loopt, is zowat iedere inwoner ziek...
Ik had 4 van die grote ziekenhuizen, 2 begraafplaatsen, 2 crematoria, en nog een stuk of 4 kleine ziekenhuizen. Hoe de fuck? Nou ja, aangezien ik toch fat-stacks qua geld maakte (+30.000) het budget maar opgeschroeft naar 150%, even laten lopen, toen huizen gaan slopen die ziek waren en toen leek het opgelost.
Population naar 22k gezakt, maar geen zieken meer. Ik ga even wat frieten naar binnen duwen dus game op pauze, kom ik na 20 minuten terug: iedereen ziek, en population naar 15K gezakt terwijl de game op PAUZE stond???!!)!?!///..
Wtaf... Dit ljkt me een vrij grote bug.
Ik had 4 van die grote ziekenhuizen, 2 begraafplaatsen, 2 crematoria, en nog een stuk of 4 kleine ziekenhuizen. Hoe de fuck? Nou ja, aangezien ik toch fat-stacks qua geld maakte (+30.000) het budget maar opgeschroeft naar 150%, even laten lopen, toen huizen gaan slopen die ziek waren en toen leek het opgelost.
Population naar 22k gezakt, maar geen zieken meer. Ik ga even wat frieten naar binnen duwen dus game op pauze, kom ik na 20 minuten terug: iedereen ziek, en population naar 15K gezakt terwijl de game op PAUZE stond???!!)!?!///..
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Kerel op deze stream maakt een stad dmv templates. ook best vet http://www.twitch.tv/wolfsgorawr/popout
Incinerator dichtbij een waterpomp? Of waterpomp in een vervuilde waterstroom? Meest waarschijnlijke oorzaak.kuusj98 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:51:
Alle verkeersproblemen opgelost, 30k inwoners, ik ben een nieuwe wijk aan het bouwen, kijk ik na 5 minuten even of het verkeer nog steeds goed loopt, is zowat iedere inwoner ziek...
M'n inkomsten zijn hier overigens ge-skyrocket sinds ik een goed metrosysteem heb aangelegd
Van 10k naar 20k per week inkomen alleen door dat. En bijna al m'n wegen zijn ineens groen.
Was even mee aan het kijken op de stream van hierboven maar heb de vraag ook al eerder gesteld zien worden maar kan geen antwoord vinden. Hoe kun je items/assets draaien ?
MIddelste muisknop of pijltjes?lubbertkramer schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:00:
Was even mee aan het kijken op de stream van hierboven maar heb de vraag ook al eerder gesteld zien worden maar kan geen antwoord vinden. Hoe kun je items/assets draaien ?
Rechtermuisknop ingedrukt houden
als ik alles zo lees zitten er wel meerdere flinke bugs in het spel waar men nu steeds meer achterkomt. Dat bepaalde zaken direct zoveel inpact hebben gaat ten koste ook van je gameplay. Want in een onbewaakt moment kan je stad compleet in elkaar zakken en door budgetten kan je het niet meer redden. Dan had simcity het beter voor elkaar, maar daar heb je de freaking kleine mappen, maar lijkt wel beter speelbaar qua gameplay tov cities zo lijkt het nu.kuusj98 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:51:
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.