Die is iets sneller dan mijn GPU, gaat prima, met alles op low een mooie 40fps op FullHDLekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:25:
mwaa ik dacht, laat ik kijken of mn laptop deze game wel aan kan. Nu ben ik geen echte "tweaker" maar volgens can you run it voldoe ik niet aan de minimale eisen
GPU: Geforce GT 650M
CPU: Intel i7-3630qm 2.4 ghz
8 GB ram
Nu past het wellicht niet helemaal in dit topic, Maar wellicht kan iemand vertellen of het echt geen optie is om hem toch redelijk draaiend te krijgen.
Is die traffic bug min of meer opgelost met de laatste patches?
Ik sta op het punt alsnog een key aan te schaffen :-). Voornamelijk de 'continuous' support spreekt me wel aan.
Ik sta op het punt alsnog een key aan te schaffen :-). Voornamelijk de 'continuous' support spreekt me wel aan.
Ik kreeg een gratis Paradox-parkje toen ik inlogde met mijn Paradox-accountRenzzie schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:57:
Wat is eigenlijk het nut van het paradox account? Ben nu heel de tijd al aan het spelen zonder dat account. Enig toegevoegde waarde?
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 10-03-2015 20:10 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het is geen bug maar een feature. Weet je tenminste waar je traffic heen wilfreelh schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:08:
Is die traffic bug min of meer opgelost met de laatste patches?
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Gotcha :-).sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:10:
[...]
Het is geen bug maar een feature. Weet je tenminste waar je traffic heen wil.
Hoe lukt geld verdienen bij jullie? Ik heb zelden meer dan 10k tot mijn directe beschikking.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik ben net de 7.500 grens gepaseerd. Nu kan het echte werk beginnen.
Bredere straten. Hogere huzien.
Het duurt wel even voordat je er bent. Tijd doorspoelen is af en toe geen overbodige luxe. Stroom is erg duur. Zeker duurzame!
Bredere straten. Hogere huzien.
Geld verdienen is soms een questie van tijd doorspoelen. Beetje bezuinige op energie of andere aspecten waar je teveel van hebt. Scholing/openbaar vervoer etc. Maar ik ben ook nog niet echt rjik geweest
Iemand al boven de 10K inwoners? Ik ben verder SPIELEN
YouTube: Angriest kid ever. ICH WILL SPIELEN!!! :D
YouTube: Angriest kid ever. ICH WILL SPIELEN!!! :D
Heb alles mooi in "districtjes" met eigen snelwegtoegang en het grote industrieterrein heeft sinds kort een spoorbaan.sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:56:
[...]
Netjes hoor. Nog geen last van OCD of ligt alles er nog mooi bij?
Denk dat ik nog tot 40k uitbreid vanavond en dan echt weer moet leren.
Eerste stad is tot noch toe geen mislukking, maar ik het op streams gezien hoe snel het kan gaan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Geen problemen hier. Zit nu op +5.8k dat binnen stroomt en geen problemen in mijn stad en klein dorpje verder op. Nu rustig uitbreiden.BeefHazard schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:26:
Hoe lukt geld verdienen bij jullie? Ik heb zelden meer dan 10k tot mijn directe beschikking.
Rupsen, Rapsen.
Verwijderd
Jup, die. Dat hele menu had ik gemistsdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:48:
Je bedoelt links boven de traffic overlay?
Verwijderd
Thanks! Gewoon helemaal overheen gekeken.Gewoon als je op het waterbuild icoon klikt, dan zie je linksboven de consumptie en capaciteit.
Ik zit nu rond de 4000 inwoners. Ik bouw lekker rustig, neem de tijd om lekker een beetje rond te kijken. Jammer alleen dat de resolutie vrij laag is als je aan het inzoomen bent. Heel storend vind ik het niet, maar valt gewoon op.
Doorspoelen helpt inderdaad om snel weer wat geld te hebben.
Hoe leg je trouwens een district aan? En helpt de aanleg van bomen tussen een industriegebied en een woongebied ook nog steeds?
Ik had vrij snel 1.5 miljoen. Je cims niet alles geven wat ze willen zit er goed in vanuit Simicty etc...
Balans
inwoners vs inkomen ahv screenshots:
3K=+1.3K
5K=5K
8K=5K
11k=7k
23K=16K
34k=17K
41K=18K
Balans
inwoners vs inkomen ahv screenshots:
3K=+1.3K
5K=5K
8K=5K
11k=7k
23K=16K
34k=17K
41K=18K
Je kan je key-bindings toch gewoon zelf aanpassen?Mektheb schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:00:
Vraag voor de Mac gebruikers, hoe doen jullie dat met wegen bouwen en page up en down ?.
Die zit namelijk niet op het keyboard
Ik heb ze op -/+ gezet.
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 10-03-2015 20:44 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik ben na lang spelen op 7.5K inwoners gekomen. Om vervolgens binnen de kortste keren 3x zo groot te worden. Een typisch moment waarop je het overzicht verliest en alles in de soep begint te lopen:P
Volgens mij zie ik iets over het hoofd... Hoe kan ik een district groter maken ipv er over heen verven met een nieuw district?
Beginnen met verven van binnen in het district en dan naar buiten duwenkevz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:54:
Volgens mij zie ik iets over het hoofd... Hoe kan ik een district groter maken ipv er over heen verven met een nieuw district?
http://hawvie.deviantart.com/
Ff voor de nerds onder ons. Ik zit hier op 2500mb GPU use en 5500mb ram use. Stad met 18K inwoners na een paar uur spelen. Drop nooit echt on der de 60fps met een 970. Optimalisatie lijkt dus erg goed! Op naar de 1 milioen. Kijken of het dan nog allemaal zo geweldig is
Ah, zo simpel... Mijn brush was iets te groot dus hij begon elke keer een nieuw district. The more you know enzoHawVer schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:55:
[...]
Beginnen met verven van binnen in het district en dan naar buiten duwen
Fijn spelletje, even snel een mini-dorpje uit de grond gestampt om te kijken of de UI intuitief genoeg is. Ja
Nu eens op zoek naar een guide voor hoe verschillende wegtypes het beste gebruikt/gecombineerd kunnen worden.
Nu eens op zoek naar een guide voor hoe verschillende wegtypes het beste gebruikt/gecombineerd kunnen worden.
Gewoon lekker uitproberenBundin schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:05:
Fijn spelletje, even snel een mini-dorpje uit de grond gestampt om te kijken of de UI intuitief genoeg is. Ja![]()
Leuk dit man! Lekker pielen, ik zit al aan 4 tiles te bouwen intussen. Er zijn gewoon teveel mogelijkheden 
Bij mij doet antialiasing het ook niet. Hoe kan ik dat fixen? Ik hoorde iemand iets over handmatig instellen in de drivers?
Bij mij doet antialiasing het ook niet. Hoe kan ik dat fixen? Ik hoorde iemand iets over handmatig instellen in de drivers?
[ Voor 38% gewijzigd door n41r0j op 10-03-2015 21:22 ]
Ben nu lekker bezig. Ongeveer +11k geld met z'n 14.5k inwoners.. Zit ik de hele tijd moeilijk te doen met aparte waterleidingen en riolering.. kom ik er nu pas achter dat dat ook aan elkaar vast kan zitten -_-...
Rupsen, Rapsen.
Mijn vuilnis word niet opgehaald
Iemand tips? Trucks rijden gewoon niet uit, terwijl dit wel mogenlijk is. Er zijn verder geen verkeers opstoppingen.
Er is ook al een mod om die irritante twitter vogel weg te halen
Smiling as the shit comes down...
Op m'n MacBook Pro 15" (early 2011) met Radeon HD 6490M is het zeer traag zelfs op de laagste settings.
Ik hoop dat ze snel wat gaan optimizen.
Ik hoop dat ze snel wat gaan optimizen.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Zit nu op 9k inwoners paar keer moeten om gooien door verkeerd plaatsen van snelwegen !
aldoende leert men snel grin.
Krijg alleen nog geen boederijen geplaats zone aangewezen voor farming maar er wordt niks gebouwd brrr.
Morgen maar eens naar kijken.
Ik wil wel even kwijt dat dit toch echt de simcity killer is die ik hoopte dat het werd zie je hoe het moet ea
door een team van 13 manen en vrouwen hulde aan Colossal Order Ltd
aldoende leert men snel grin.
Krijg alleen nog geen boederijen geplaats zone aangewezen voor farming maar er wordt niks gebouwd brrr.
Ik wil wel even kwijt dat dit toch echt de simcity killer is die ik hoopte dat het werd zie je hoe het moet ea
door een team van 13 manen en vrouwen hulde aan Colossal Order Ltd
ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT
Hoe draai je nu eigenlijk een park of gebouw ?
En volgens mij heb ik een bug gevonden, mijn kleine hout industrie blijft maar klagen dat het geen stroom heeft. ondanks 4 leidingen er naar toe. het is net of die tegels onderling geen stroom doorgeven
En volgens mij heb ik een bug gevonden, mijn kleine hout industrie blijft maar klagen dat het geen stroom heeft. ondanks 4 leidingen er naar toe. het is net of die tegels onderling geen stroom doorgeven
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Staan ze wel op vruchtbare grond?p.w schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:40:
Heb je wel genoeg stroom?heuveltje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:41:
Hoe draai je nu eigenlijk een park of gebouw ?
Ik heb ook hout industrie op meerdere plekken maar geen problemen met stroom.
Only fools are enslaved by time and space.
mmmm hoe kan ik dit controlleren ?

Thank voor het meedenken
ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT
Gaat allemaal best redelijk zo!

Heb geen streams gekeken ofzo, ben er gewoon zo ingesprongen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Weet al gelijk wat mijn probleem is, ik leg veelsteveel nadruk op het verkeerd terwijl dat helemaal niet altijd hoeft.
Ja het moet goed lopen maar het hoeft echt niet altijd compleet in het groen te zijn.
Ja het moet goed lopen maar het hoeft echt niet altijd compleet in het groen te zijn.
Toen straks ff snel gespeeld, was een grote puinhoop. Maar dat maakt niet uit
. Hopelijk als ik donderdag mijn gerapareerde videokaart heb even goed opnieuw beginnen.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Forest industry moet je dat vlakbij of op grond bouwen die daarvoor geschikt is ?
Links onderin kun je een extra tile unlocken.BeefHazard schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:45:
Gaat allemaal best redelijk zo!
[afbeelding]
Screenshot plaatsen van je garbage overlay.j0ppie schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:27:
Mijn vuilnis word niet opgehaaldIemand tips? Trucks rijden gewoon niet uit, terwijl dit wel mogenlijk is. Er zijn verder geen verkeers opstoppingen.
[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 10-03-2015 22:15 ]
Verwijderd
Hmm, nou na 4 uurtjes spelen heb ik toch een redelijke indruk gekregen denk ik van de basis van het spel.
Volgens mij zitten er hier en daar gewoon nog een paar hele storende bugs in. Zo heb ik af en toe gewoon alles aangesloten op de stroom maar blijft het spel aangeven dat het niet is aangesloten. Ook vind ik het onduidelijk hoe het tussen budget zit en bijvoorbeeld het aantal politieauto's. Hoeveel zijn er nodig om alles veilig te houden? Ik heb bijvoorbeeld een brandweerkazerne, maar omdat het budget waarschijnlijk te laat stond brandde het buurgebouw gewoon af.
Verder vind ik het unlocken van mogelijkheden nu ook niet echt realistisch. Ik bedoel, als ik budget heb en ik wil een thalys door het dorp laten rijden dan moet dan gewoon kunnen? Sommige dingen unlocken ook behoorlijk laat, sommige facilities heb je vroeg nodig om je stad goed te kunnnen runnen.
Oh en districts, ik kan ze niet maken? Vanalles geprobeerd maar het lukt me gewoon niet. Nog maar ff proberen dus.
Volgens mij zitten er hier en daar gewoon nog een paar hele storende bugs in. Zo heb ik af en toe gewoon alles aangesloten op de stroom maar blijft het spel aangeven dat het niet is aangesloten. Ook vind ik het onduidelijk hoe het tussen budget zit en bijvoorbeeld het aantal politieauto's. Hoeveel zijn er nodig om alles veilig te houden? Ik heb bijvoorbeeld een brandweerkazerne, maar omdat het budget waarschijnlijk te laat stond brandde het buurgebouw gewoon af.
Verder vind ik het unlocken van mogelijkheden nu ook niet echt realistisch. Ik bedoel, als ik budget heb en ik wil een thalys door het dorp laten rijden dan moet dan gewoon kunnen? Sommige dingen unlocken ook behoorlijk laat, sommige facilities heb je vroeg nodig om je stad goed te kunnnen runnen.
Oh en districts, ik kan ze niet maken? Vanalles geprobeerd maar het lukt me gewoon niet. Nog maar ff proberen dus.
Beide zijn geen bugs.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:14:
Hoofdstuk 1 over power lines: http://www.gameplayinside...er-tips-and-tricks-guide/
Politie kun je zien ahv crime map en het aantal auto's dat in gebruik is.
Zo, eerste stadje de grond uit gestampt. Moeilijkheid valt tot nu toe mee. Heb een populatie van ong 50k, bankrekening heeft ong 3mil en mn inkomsten zijn 15k per week. De populatie is ook helemaal blij en heb een landwaarde van 60 per m2.
Enige wat ik soms lastig onder controle houd is ziektes, er is genoeg ruimte in mn hospitals maar zieke mensen worden niet echt opgehaald lijkt het. Tijd voor meer openbaar vervoer denk ik:)
Nu lekker doorbouwen naar 80k populatie en dan monumenten de grond uit gaan stampen
Enige wat ik soms lastig onder controle houd is ziektes, er is genoeg ruimte in mn hospitals maar zieke mensen worden niet echt opgehaald lijkt het. Tijd voor meer openbaar vervoer denk ik:)
Nu lekker doorbouwen naar 80k populatie en dan monumenten de grond uit gaan stampen
Verwijderd
Nou ik vind het dan toch vreemd dat gebouwen die volgens de grid aangesloten zouden moeten zijn geen stroom krijgen.sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:16:
[...]
Beide zijn geen bugs.
Hoofdstuk 1 over power lines: http://www.gameplayinside...er-tips-and-tricks-guide/
Of dat ik alles in het groen heb en opeens toch een soort blackout. Lijken mij storende bugs
Dan heb je een stroom tekort, dan krijg je rolling blackouts. Zit je slider in het geel? Post anders een screenshot van de probleem regio.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:22:
[...]
Nou ik vind het dan toch vreemd dat gebouwen die volgens de grid aangesloten zouden moeten zijn geen stroom krijgen.
Of dat ik alles in het groen heb en opeens toch een soort blackout. Lijken mij storende bugs
Zoals een video reviewer terecht opmerkte; deze game leert niet maar hij corrigeert. Dus hij geeft aan wat er mis gaat maar niet wat je er aan moet doen en hoe het komt. Op zich wel verfrissend.
Sort of a bugsdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:16:
[...]
Beide zijn geen bugs.
Ik snap nu wat het probleem is.
Mijn boompjesfabrieken staan het verst af van mijn advanced wind molens.
Elke keer als ik zeg nog 20Mw over heb volgens de elektrogegevens, beginnen die dingen om stroom te zeuren. Tot ik weer wat molens bouw, dan zijn ze weer goed. Maar zodra ik weer afzak naar net in het groen, beginnen ze weer te knipperen.
Oftewel mijn stroom meter heeft een offset van 20Mw, zodra je het weet geen probleem
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Bomen industrie trekt extra power. Wellicht is dat inderdaad een bug dan (dan het niet goed wordt weergegeven).
Verwijderd
Speelt hier iemand het spel op Linux? Ik zou graag willen weten hoe het daarop speelt. Framerate etc.
Is het spel verder goed? Vervelende bugs etc. Simcity 2013 was mijn grootste game-miskoop aller tijden en verspilling van geld. Ik hoor dus graag wat jullie ervan vinden.
Is het spel verder goed? Vervelende bugs etc. Simcity 2013 was mijn grootste game-miskoop aller tijden en verspilling van geld. Ik hoor dus graag wat jullie ervan vinden.
Verwijderd
Heel fijn dat corrigeren maar lock dan geen gebouwen die je aan het begin al goed kunt gebruiken. Doe het dan a la bansihed waarbij alles al gewoon beschikbaar is vanaf het begin.sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:24:
[...]
Dan heb je een stroom tekort, dan krijg je rolling blackouts. Zit je slider in het geel? Post anders een screenshot van de probleem regio.
Zoals een video reviewer terecht opmerkte; deze game leert niet maar hij corrigeert. Dus hij geeft aan wat er mis gaat maar niet wat je er aan moet doen en hoe het komt. Op zich wel verfrissend.
Nee, zodra het metertje in het geel komt begint alles te knipperen en te vragen om stroom, terwijl je nog best genoeg hebt.sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:26:
Bomen industrie trekt extra power. Wellicht is dat inderdaad een bug dan (dan het niet goed wordt weergegeven).
Er zit een sandbox mode in de game waarbij alles unlocked is. Zelf vindt ik het progressie systeem wel goed. Je komt zo ver als je kunt en steeds krijg je een extra optie of service.
O dat klopt ik heb altijd groen nodig gehad. Geel is niet 100% voldoende. Stroom verbruik gaat in het echt natuurlijk ook met pieken (denk aan koffie bij een WK wedstrijd).Luukwa schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:28:
[...]
Nee, zodra het metertje in het geel komt begint alles te knipperen en te vragen om stroom, terwijl je nog best genoeg hebt.
[ Voor 57% gewijzigd door sdk1985 op 10-03-2015 22:29 ]
Vind het wel leuk dat je in het begin nog neit alles hebt. Je wordt nu niet in het al te diepe gegooid en al doende speel je de rest vrij. Ik moet er niet aan denken dat ik direct alles had, dan was ik al 100x failliet geweestVerwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:27:
[...]
Heel fijn dat corrigeren maar lock dan geen gebouwen die je aan het begin al goed kunt gebruiken. Doe het dan a la bansihed waarbij alles al gewoon beschikbaar is vanaf het begin.
Wellicht is het wel fijner om te hebben als je meer ervaring hebt. Daar is dan allicht een mod voor beschikbaar.
[ Voor 30% gewijzigd door Renzzie op 10-03-2015 22:29 ]
Nu een uurtje gespeeld. Langzaam mijn stad volgens Nederlands concept vanuit midden met grachten gordels steeds verder aan het uitbreiden. Vooralsnog voelt dit als vanouds. Ben benieuwd hoe het straks gaat als mijn stad wat groter wordt.
http://hawvie.deviantart.com/
Dan vink je toch gewoon de meegeleverde "unlock"-mod aan?Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:27:
[...]
Heel fijn dat corrigeren maar lock dan geen gebouwen die je aan het begin al goed kunt gebruiken. Doe het dan a la bansihed waarbij alles al gewoon beschikbaar is vanaf het begin.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Dat had ik nog niet eens gezienanandus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:33:
[...]
Dan vink je toch gewoon de meegeleverde "unlock"-mod aan?
DOH !!!Luukwa schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:28:
[...]
Nee, zodra het metertje in het geel komt begint alles te knipperen en te vragen om stroom, terwijl je nog best genoeg hebt.
Gevonden
Mijn 2 trashincinerators had ik ergens in een hoekje gegooid, Laat ze maar gewoon lekker ver weg stinken dacht ik. Dus ik had ook niet de moeite genomen om er een stroomkabel naar toe te trekken.
Laten die 2 samen nu precies 30Mw aan energie produceren
Dus het totaal wat er word aangegeven klopt wel. alleen kan er een gedeelte nergens afgeleverd worden
* heuveltje leert aldoende
Hoe de fuck draai je die voor gefabriceerde intersections
Ik krijg hem maar niet geplaats op de manier ik wil.
Ik ben even in unlimited money etc mode gegaan om te exploren. Nu verhuizen er echter geen mensen mijn stad in. Aantal mensen = 0.
Er staat wel iets in trand van ''connect citizens to the outside world''. Maar ik heb al een aantal snelwegen die goed geconnect zijn naar een weg die de map uit loopt.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Er staat wel iets in trand van ''connect citizens to the outside world''. Maar ik heb al een aantal snelwegen die goed geconnect zijn naar een weg die de map uit loopt.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Controleer de controleurs
Rechtermuis knop inhouden en bewegen. Duurde even voor ik het door hadScrooLoose schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:48:
Hoe de fuck draai je die voor gefabriceerde intersections![]()
Rupsen, Rapsen.
Iemand al zelf een echte rotonde (dus zonder verkeerlichten) kunnen bouwen? Die voorgefabriceerde kan ik prima plaatsen, maar er zelf eentje proberen te bouwen resulteert altijd in kruisingen met lichten
Is daar een trucje voor, behalve eenrichtingswegen op de rotonde gebruiken?
Snelle edit: ik geloof dat je highway moet gebruiken ipv de andere straten.
[ Voor 12% gewijzigd door Koppensneller op 10-03-2015 23:01 ]
Inderdaad Highway + Highway Ramp gebruiken. Dan moet het volgens mij wel redelijk goed gaan.Koppensneller schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:01:
Iemand al zelf een echte rotonde (dus zonder verkeerlichten) kunnen bouwen? Die voorgefabriceerde kan ik prima plaatsen, maar er zelf eentje proberen te bouwen resulteert altijd in kruisingen met lichten![]()
Rupsen, Rapsen.
Ik heb er 2 op de workshop staan:Koppensneller schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:01:
Iemand al zelf een echte rotonde (dus zonder verkeerlichten) kunnen bouwen? Die voorgefabriceerde kan ik prima plaatsen, maar er zelf eentje proberen te bouwen resulteert altijd in kruisingen met lichten![]()
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=405738739
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=405741099
Ligt het aan mij of heb je overdreven veel nutsvoorzieningen nodig? In mijn stad met 10k aan inwoners heb ik 4 verbrandingsovens, 3 kolencentrales en een oliecentrale nodig om goed te zitten. Dit lijkt me rijkelijk veel voor een kleine stad. Wel een kleine 4000 banen in de landbouw, misschien dat, dat nog wat uitmaakt. Trouwens ik ben blij dat ik niet in Cimland woon, met al de tractoren op de snelweg.
Steam - PTR83
Welke originele key binding is dat in het menu want ik heb camera rotate op rechter muisknop gezetMetian schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:58:
[...]
Rechtermuis knop inhouden en bewegen. Duurde even voor ik het door had.
Verwijderd
Dat idee had ik ook, maar ik dacht dat het bij mij misschien zou komen omdat ik veelal kies voor "groene" oplossingen.CoronelHimself schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:08:
Ligt het aan mij of heb je overdreven veel nutsvoorzieningen nodig? In mijn stad met 10k aan inwoners heb ik 4 verbrandingsovens, 3 kolencentrales en een oliecentrale nodig om goed te zitten. Dit lijkt me rijkelijk veel voor een kleine stad. Wel een kleine 4000 banen in de landbouw, misschien dat, dat nog wat uitmaakt. Trouwens ik ben blij dat ik niet in Cimland woon, met al de tractoren op de snelweg.
Verwijderd
Gewoon die luie, vatzige en decadente Cims meer gaan belasten. Ze verspillen te veel dus gewoon het burgertje wat meer kaalplukken.CoronelHimself schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:08:
haha dat is een uhm ..... mooie bende! 
De OSX versie schijnt inderdaad zwaar bugged te zijn. Mensen met een macbook moeten dmv een app de nvidia kaart forceren, anders speel je via de IGP. iMac users moeten nog wachten tot de patch uitkomt, want zelfs de Retina iMac met de RX295 schijnt ook slechte performance te geven.
Anyway, tot dan even spelen op 1600x900 met alles low. Lekker therapeutisch spel!
De OSX versie schijnt inderdaad zwaar bugged te zijn. Mensen met een macbook moeten dmv een app de nvidia kaart forceren, anders speel je via de IGP. iMac users moeten nog wachten tot de patch uitkomt, want zelfs de Retina iMac met de RX295 schijnt ook slechte performance te geven.
Anyway, tot dan even spelen op 1600x900 met alles low. Lekker therapeutisch spel!
39
Daar vraag je me iets, durf ik niet zo te zeggen, anders even terug naar default settings en dan kijken.ScrooLoose schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:10:
[...]
Welke originele key binding is dat in het menu want ik heb camera rotate op rechter muisknop gezet
Rupsen, Rapsen.
In het menu met overlays (links boven) zit ook een overlay voor natural resources, daar wordt aangegeven waar je vruchtbare grond zit.p.w schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:44:
[...]
mmmm hoe kan ik dit controlleren ?
Thank voor het meedenken
Na een paar uurtjes spelen heb ik zelf dit weten op te bouwen:
http://i.imgur.com/RH6GL5k.jpg
Vreemd genoeg nergens files
http://i.imgur.com/RH6GL5k.jpg
Vreemd genoeg nergens files
20.000 inwoners net aangetikt na 4 uurtjes spelen 
Steady income van zo'n 8k per week. Ben al het meeste tijd kwijt geweest aan wegen optimaliseren!
Steady income van zo'n 8k per week. Ben al het meeste tijd kwijt geweest aan wegen optimaliseren!
Hier geen problemen op iMac 27inch 24GB RAM met Nvidia Gforce GTX 775M 2048MB, ik moest alleen steam overlay uitzetten maar draai het spel vloeiend verder Ook moet ik zeggen dat ik weinig tot geen specifieke OSX bugs tegengekomen ben, wel de bugs die ook al in de streams tevoorschijn kwamen.Fietsbel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:20:
haha dat is een uhm ..... mooie bende!
Heb hieronder even links naar screens van Bella View om als voorbeeld te dienen hoe het erop OSX uitziet icm eerder genoemde settings
https://www.dropbox.com/s...03-10%2023.25.06.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...03-10%2023.26.12.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...03-10%2023.25.49.png?dl=0
Ik denk dat ik nog even moet oefenen met snelwegen... 
Mijn eerste stad:
Verdien nu goed: stabiel 37000
Inmiddels al 1 miljoen op de bank!
51000 population.
Alle basis dingen aangeschaft. Stroom / Water geen probleem meer.
Helaas is traffic nu de volgende hindernis. Dus dat ga ik nu in orde maken!
Al met al een super leuk spel!

-ps sorry voor grote images
-ps2 ik zie dat er wat mis is gegaan met de screenshot van het verkeer
Verdien nu goed: stabiel 37000
Inmiddels al 1 miljoen op de bank!
51000 population.
Alle basis dingen aangeschaft. Stroom / Water geen probleem meer.
Helaas is traffic nu de volgende hindernis. Dus dat ga ik nu in orde maken!
Al met al een super leuk spel!

-ps sorry voor grote images
-ps2 ik zie dat er wat mis is gegaan met de screenshot van het verkeer
[ Voor 7% gewijzigd door Muta op 10-03-2015 23:39 ]
Verwijderd
Ik snap er niets van, mijn industrieterrein blijft steeds extreem brandonveilig, zelfs met twee brandweerkazernes vlak naast elkaar en toegankelijk.
Voor de rest gaat het overigens best lekker.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 23:42 ]
Verwijderd
Yup, zelfde probleem heb ik ook. Net zoals het probleem met de stroom. Alles in het groen, soms vallen gedeeltes in het centrum wat al jaren gewoon stroom heeft helemaal uit met leegstand als gevolg. Enorm irritant.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:38:
Ik snap er niets van, mijn industrieterrein blijft steeds extreem brandonveilig, zelfs met twee brandweerkazernes vlak naast elkaar en toegankelijk.
Mooi, dat geeft een beetje hoop dat de performance wel goed gaat komen in de toekomst. Met mijn iMac 27inch 24GB RAM met Nvidia Gforce GTX 675MX 1024MB moet ik alles op low/off zetten en de res op 1600x900. Bij de eerste paar keer klapte het spel er ook direct uit, pas nadat de steam overlay was uitgeschakeld was het spel "stabiel".lubbertkramer schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:34:
[...]
Hier geen problemen op iMac 27inch 24GB RAM met Nvidia Gforce GTX 775M 2048MB, ik moest alleen steam overlay uitzetten maar draai het spel vloeiend verder Ook moet ik zeggen dat ik weinig tot geen specifieke OSX bugs tegengekomen ben, wel de bugs die ook al in de streams tevoorschijn kwamen.
Heb hieronder even links naar screens van Bella View om als voorbeeld te dienen hoe het erop OSX uitziet icm eerder genoemde settings
https://www.dropbox.com/s...03-10%2023.25.06.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...03-10%2023.26.12.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s...03-10%2023.25.49.png?dl=0
39
wat een heerlijk spelletje. Ik ben alleen nu een beetje aan het worstelen met winkels doe allemaal beginnen te roepen: Not enough goods to sell. Even uitpluizen hoe dat zit.
ps, boompjes kunnen plaatsen precies tussen de gebouwtjes is echt TOP!!
Toen ik vol goede moed voor de eerste keer op "play" drukte stond mijn hart even stilFietsbel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:42:
[...]
Mooi, dat geeft een beetje hoop dat de performance wel goed gaat komen in de toekomst. Met mijn iMac 27inch 24GB RAM met Nvidia Gforce GTX 675MX 1024MB moet ik alles op low/off zetten en de res op 1600x900. Bij de eerste paar keer klapte het spel er ook direct uit, pas nadat de steam overlay was uitgeschakeld was het spel "stabiel".

Ik denk en hoop dat inderdaad de komende tijd wel wat patches mbt finetuning tevoorschijn gaan komen, laatste puntjes op de i:) (en uiteraard de update/dlc voor tunnels etc)
Nu ga ik snel weer verder spelen voordat mijn bed gaat roepen
Verwijderd
14 garbage dingen op een stad van 23.000 mensen. Beetje overkill en het is nog niet genoeg. Nee, deze game moet echt nog wel een beetje getweaked worden wil het probleemloos spelen. Met zoveel voorzieningen is het ook bijna niet mogelijk om winst te draaien
via district tool
Ik heb ook problemen met vuilnis, maar dat ligt denk ik aan mijn belabberde traffic systeem. Ik ben nu aan het pogen dit te fixen. Maar je moet de patronen van je stad gaan waarnemen, trafficwise.Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:49:
14 garbage dingen op een stad van 23.000 mensen. Beetje overkill en het is nog niet genoeg. Nee, deze game moet echt nog wel een beetje getweaked worden wil het probleemloos spelen. Met zoveel voorzieningen is het ook bijna niet mogelijk om winst te draaien
Verwijderd
Ja ik heb inderdaad wel een paar punten waar het flink vastloopt, dus zou best kunnen dat het probleem daar ligt. Denk dat ik straks gewoon lekker overnieuw ga beginnen.Muta schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:58:
[...]
Ik heb ook problemen met vuilnis, maar dat ligt denk ik aan mijn belabberde traffic systeem. Ik ben nu aan het pogen dit te fixen. Maar je moet de patronen van je stad gaan waarnemen, trafficwise.
Blijven jullie ook van die ''rode'' icoontjes houden op de snelweg. Met de Melding connect to outside oid?
Controleer de controleurs
Ik heb een aantal bus-lines aangelegd, nu waren er volgens mij wat weinig bussen dus heb ik een extra bus-depot geplaatst. Maar het lijkt erop alsof het nieuwe depot geen bussen voor de 'oude' routes verzorgt?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Kun je ook bomen direct in massa neerzetten? Ik heb het met shift geprobeerd maar dat werkt niet. Als ik grotere stukken direct wil bebossen is dat wel handig.RoyK schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:44:
wat een heerlijk spelletje. Ik ben alleen nu een beetje aan het worstelen met winkels doe allemaal beginnen te roepen: Not enough goods to sell. Even uitpluizen hoe dat zit.
ik probeer een vuilnisbelt weg te krijgen die in de weg ligt. trashverbranding is 360K tegen 180K productie,
Vervolgens nog eens 3 extra incinerators rondom het die vuilnis belt gelegt. Denk je dat ik dat ding leeg krijg
10 minuten op extra speed, en hij is nog steeds voor 80% gevuld
Valt me trouwens ook op dat blijkbaar de snelwegen op de begin map niet gelijk zijn kwa geliefdheid bij de sims. Ik heb maar 1 aansluiting, en om 1 of andere reden zijn zowel de in als uitgang naar rechts vuurrood, maar die naar links amper donkergroen
Vervolgens nog eens 3 extra incinerators rondom het die vuilnis belt gelegt. Denk je dat ik dat ding leeg krijg
Valt me trouwens ook op dat blijkbaar de snelwegen op de begin map niet gelijk zijn kwa geliefdheid bij de sims. Ik heb maar 1 aansluiting, en om 1 of andere reden zijn zowel de in als uitgang naar rechts vuurrood, maar die naar links amper donkergroen
[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 11-03-2015 00:18 ]
Verwijderd
Dat kaartje waar je nieuwe zones in de omgeving kunt kiezen? Hoe dan?p.w schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:57:
via district tool
Je kunt iig aanvinken dat hij verder leeggehaald moet worden zodat de vuilnis ook wordt verplaatst naar andere vuilnisbelten, dan kun je hem in ieder geval sneller weghalen.heuveltje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:16:
ik probeer een vuilnisbelt weg te krijgen die in de weg ligt. trashverbranding is 360K tegen 180K productie,
Vervolgens nog eens 3 extra incinerators rondom het die vuilnis belt gelegt. Denk je dat ik dat ding leeg krijg![]()
nee district tool. rechts van de wegbouw en zone knop
Dat heb ik dus aangevinkt. Maar het schiet gewoon niet opTukker_T schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:20:
[...]
Je kunt iig aanvinken dat hij verder leeggehaald moet worden zodat de vuilnis ook wordt verplaatst naar andere vuilnisbelten, dan kun je hem in ieder geval sneller weghalen.
[ Voor 77% gewijzigd door heuveltje op 11-03-2015 00:21 ]
Na het posten van mijn guides heb ik weer even kunnen "spelen".
Ik blijf stug vasthouden aan mijn eerste stad. Ik wist echter niks van de game en ik heb dus mijn simcity 4 taktieken toegepast; lange lanes met minimaal aantal kruispunten, veel one way direction en highway interconnects tussen zones.
Helaas werkt dat niet in deze game omdat services daadwerkelijk ergens heen moeten. Dat politiebureau heeft door one-way ineens geen goede coverage. Daarnaast is er nog het traveltime issue. Die ambulance moet nu op de heen of terug weg 3 kwart te stad rond. Resultaat is dat hij lang onderweg is en er bij de volgende kalamiteit weer een extra ambulance weg wordt gestuurd. Dit geld voor alle services en voor je het weet rijden er 200 garbage trucks, 100 ambulances en 50 politie wagens in je stad.

Fase 2 zit een herziening van het industrie veld en met name de one way ringweg. Deze is volledig opnieuw opgebouwd gisteren. Het zijn nu 3 losse gebieden waarbij elk de ingang rechts zit zodat verkeer tijdig een kant kan kiezen. Een eventuele file voor gebied 1 blokkeer nu niet langer 1 en 3. Kosten: Circa 1.5 miljoen.
Na deze "upgrade" was mijn RCI demand weer terug. Blijkbaar "bugte" de game een beetje van mijn snelweg manie want de weg die is verdwenen was wel groen.
Fase 3 zojuist in een uurtje of 2 ontworpen en aangelegd. Kosten: Circa 400.000. Ik vrees dat ik het losse districten concept deels ga loslaten en heb de overstap gemaakt naar een centraal werk/winkel centrum met een ringweg. Mocht dit concept werken dan ga ik de hele stad overzetten.
Ik blijf stug vasthouden aan mijn eerste stad. Ik wist echter niks van de game en ik heb dus mijn simcity 4 taktieken toegepast; lange lanes met minimaal aantal kruispunten, veel one way direction en highway interconnects tussen zones.
Helaas werkt dat niet in deze game omdat services daadwerkelijk ergens heen moeten. Dat politiebureau heeft door one-way ineens geen goede coverage. Daarnaast is er nog het traveltime issue. Die ambulance moet nu op de heen of terug weg 3 kwart te stad rond. Resultaat is dat hij lang onderweg is en er bij de volgende kalamiteit weer een extra ambulance weg wordt gestuurd. Dit geld voor alle services en voor je het weet rijden er 200 garbage trucks, 100 ambulances en 50 politie wagens in je stad.

Fase 2 zit een herziening van het industrie veld en met name de one way ringweg. Deze is volledig opnieuw opgebouwd gisteren. Het zijn nu 3 losse gebieden waarbij elk de ingang rechts zit zodat verkeer tijdig een kant kan kiezen. Een eventuele file voor gebied 1 blokkeer nu niet langer 1 en 3. Kosten: Circa 1.5 miljoen.
Na deze "upgrade" was mijn RCI demand weer terug. Blijkbaar "bugte" de game een beetje van mijn snelweg manie want de weg die is verdwenen was wel groen.
Fase 3 zojuist in een uurtje of 2 ontworpen en aangelegd. Kosten: Circa 400.000. Ik vrees dat ik het losse districten concept deels ga loslaten en heb de overstap gemaakt naar een centraal werk/winkel centrum met een ringweg. Mocht dit concept werken dan ga ik de hele stad overzetten.
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2015 00:44 ]
Gelijk het spel weer de schuld geven......Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:49:
Heb hier 5 vuilnisbelten op 30k inwoners en werkt perfect, waarschijnlijk is traffic je probleem en staan de vuilniswagens vast.
Weet er iemand welke parken het beste zijn? Scheelt nogal in upkeep maar niet in range.
Op vuilnisbelten alleen kun je niet draaien, of tenminste die moet je bij blijven bouwenKrukar schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:49:
[...]
Gelijk het spel weer de schuld geven......
Heb hier 5 vuilnisbelten op 30k inwoners en werkt perfect, waarschijnlijk is traffic je probleem en staan de vuilniswagens vast.
Ik ben ze nu alle 3 weer leeg aan het draaien, maar dat schiet met 9 incinnerators nog niet op
Denk dat als ik die afvalbergen eenmaal leeg heb, dat ik met 4 of 5 wel toe moet komen
Overigens 28k inwonders, en nog steeds 14k winst. gaat prima
Verwijderd
De productie van vandaag. Het is allemaal nog even wennen en soms ook nog wel lastig, maar het gaat best en de stad ziet er vooral ook erg leuk uit.
Het gebied linksonder probeer ik nu tot het rijke/hoge deel te ontwikkelen, maar ik wel al merk dat je dan gelijk aanzienlijk meer verkeer voor je kiezen krijgt.
Het gebied linksonder probeer ik nu tot het rijke/hoge deel te ontwikkelen, maar ik wel al merk dat je dan gelijk aanzienlijk meer verkeer voor je kiezen krijgt.

kutspel, is gvd nu 2 uur.. ik moet naar bed haha.. nog even dit, nog even dat... nog even een paar bomen, stroom nog even nalopen, nog even toch nog verlaten gebouwtjes trachen... bedankt Harrie!! rotspel
Dat heb ik ook, misschien helpt die rookdetectoren aanzetten?Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:38:
Nog even doorgespeeld en mijn nieuwe gebied laten groeien. Hele network is groen behalve de snelweg aansluiting.

Heeft er iemand een suggestie hoe ik die flow daar verbeter? Problemen zijn 2 delig
1) Stoplicht staat te lang op rood
2) Weg die onder de snelweg door komt (van de andere richting) krijgt voorrang ook al zijn het maar 3 wagens.

Heeft er iemand een suggestie hoe ik die flow daar verbeter? Problemen zijn 2 delig
1) Stoplicht staat te lang op rood
2) Weg die onder de snelweg door komt (van de andere richting) krijgt voorrang ook al zijn het maar 3 wagens.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.