Eat the bugs, live in a pod
Uiteraard op je SSD!kuusj98 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:09:
Iemand even heel snel advies: heeft het zin dit op mijn EVO 250GB te gooien?
Dat zit er dik in. I'm off!Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:09:
/me Smurfje voorspelt een doodse stilte binnen nu en een paar minuten!
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Bij mij staat 'ie anders wel stil nu

Daar gaan we, met 4MB/s...
f* you ADSL

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2015 01:48 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Wat is een 'Addblocker'? En 'Adds'?sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:12:
Eerste guide is gepubliceerd: Cities Skylines Beginner tips and tricks guide
LOL! Inderdaad. Zoveel mensen maken die fout.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Engels is verder foutloos.
Iemand uitleg over mijn eerdre vraag?
Verwijderd

OI! Dat is niet eerlijk. Wij verwachten een eerste indruk voor diegenen die dit niet zo snel binnen hebben...binnen 5 minuten!Phoebe schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:23:
Binnen in 4 min!! eindelijk eindelijk eindelijk! Hele dag uit tijdsverdrijf reddit en hier en paradox zitten lezen... en nu the real deal. tot volgende week
Verwijderd

LOLVerwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:29:
Mijn eerste dorpje is al failliet, na de veelbelovende video's heb ik een veel te uitgebreid wegennetwerk aangelegd
Ik heb vast de eerste crash...Cities.exe werkt niet meer... Beginnersgeluk??
Karma voor die dikke internetpijpPhoebe schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:33:
lol @Camacha!!
Ik heb vast de eerste crash...Cities.exe werkt niet meer... Beginnersgeluk??. Geen van de streams ooit zien crashen dus gewoon nog een keer probeeren.

Zo, hij is weer opgestart...
Zit het dicht bij de 20 fps op low die ik voorspelde op basis van je videokaart?Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:37:
Ik had ook al een crash te pakken, moet zeggen dat ik de performance niet zo heel denderend vind voor het grafische geweld..
Dat dacht ik ook... Maar hij had bij mij de geïntegreerde videokaart van mijn laptop te pakken in plaats van de dedicated kaart. Op een nvidia 660M trek ik zo'n 20fps met alles op max en 1080p.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:37:
Ik had ook al een crash te pakken, moet zeggen dat ik de performance niet zo heel denderend vind voor het grafische geweld..
Dus ik moet even iets omlaag gooien, want ik heb nog niet zoveel inwoners, dus dat wordt ongetwijfeld slechter
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 10-03-2015 17:43 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zit na 20 minuten al op 3000, aardig op schema dus...sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:31:
Ik verwacht van al die back seat drivers hier wel binnen 10 uur een stad van 40.000 inwoners.
Fraps zegt een 10 fps met alles op low maar dat kan niet kloppen want met alles op low gaat t wel soepeltjes.sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:37:
[...]
Zit het dicht bij de 20 fps op low die ik voorspelde op basis van je videokaart?
Dat is een goede dat zal ik ook nog even checken!anandus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:43:
[...]
Dat dacht ik ook... Maar hij had bij mij de geïntegreerde videokaart van mijn laptop te pakken in plaats van de dedicated kaart. Op een nvidia 660M trek ik zo'n 20fps met alles op max en 1080p.
Dus ik moet even iets omlaag gooien, want ik heb nog niet zoveel inwoners, dus dat wordt ongetwijfeld slechter
Wel frappant trouwens want mn laptop draait BF3 en BF4 gewoon prima, net als anno 1404 wat er imho een stuk fancier uitziet
Ik kon ongeveer elke 2 "jaar" verdubbelen. Echter na 22.000 werd het heel veel pauze werk om de weg problematiek op te lossen. Maar als je al hebt geleerd van fouten van streamers dan kun je dat over slaankuusj98 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:47:
[...]
Zit na 20 minuten al op 3000, aardig op schema dus...
Ik haalde 12-14 fps op de Intel HD 4400 van mijn Surface pro 2 met 99% gpu usage en 30% cpu usage op mijn stad van (toen) 30k. Natuurlijk wel alles op low. Voor mijn gaming rig is deze game een peulenschilletje.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:50:
[...]
Fraps zegt een 10 fps met alles op low maar dat kan niet kloppen want met alles op low gaat t wel soepeltjes.
[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 10-03-2015 17:53 ]
Processor: 3.2 GHz Intel Core i5
Memory: 24 GB 1600 MHz DDR3
GPU: NVIDIA GeForce GTX 675MX 1024 MB
39
Je bent de Held! met alles op low krijg ik een mooie steady 40 fpsanandus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:43:
[...]
Dat dacht ik ook... Maar hij had bij mij de geïntegreerde videokaart van mijn laptop te pakken in plaats van de dedicated kaart. Op een nvidia 660M trek ik zo'n 20fps met alles op max en 1080p.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Kijk anders even naar je gpu usage. Als ik toch aan het spammen ben... FRAPS is niet meer van deze tijdBrilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:59:
[...]
Je bent de Held! met alles op low krijg ik een mooie steady 40 fps
Verwijderd
Shithappens!ShitHappens schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:03:
Kak PC staat uit, kan dus niet via RDP vast de download aanzetten terwijl k naar huis rijd
Ziet er jammed uit maar doordat alles in industrieterrein 1-way is loopt het gewoon door
En inderdaad, de Anti-alaising wil niet werken, dalijk even forceren in de driver...
[ Voor 26% gewijzigd door Kuusj op 10-03-2015 18:05 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 10-03-2015 18:08 ]
traktor scratch!
Verwijderd
En dan stadje proberen te bouwen.
Voor nu good night. Al mooi dat eerder gereleased.
Dat wordt nog wat bij 20.000 inwonerskuusj98 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:05:
http://prntscr.com/6f3qu4
Ziet er jammed uit maar doordat alles in industrieterrein 1-way is loopt het gewoon door
En inderdaad, de Anti-alaising wil niet werken, dalijk even forceren in de driver...
edit: Aardig populair die game: 35,113 spelers.
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 10-03-2015 18:14 ]
Verkeer is behoorlijk lastig te managen
sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:01:
[...]
Kijk anders even naar je gpu usage. Als ik toch aan het spammen ben... FRAPS is niet meer van deze tijd. Zie How to check your frame rate and gpu usage in any game.
Je weet dat Steam een ingebouwde fps-meter heeft tegenwoordig, hè? Dan hoef je geen extra programmaatjes te installeren
Woei, ik heb het heel erg naar mijn zin met dit spel
Zit al een kwartier lang mijn treintjes te volgen
Voldoende geld krijgen om die verhipte windmolens te betalen is een ander verhaal
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
anandus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:24:
[...]
offtopic:
Je weet dat Steam een ingebouwde fps-meter heeft tegenwoordig, hè? Dan hoef je geen extra programmaatjes te installeren
Gaat primair op de gpu usage (en tegenwoordig de gebruikte mhz door al die power states). Dat is de basis waarop je met settings kan gaan rommelen. Zo kun je bijvoorbeeld zien dat "high" textures 9 van de 10 keer totaal geen load toevoegt.
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.
Mja, zal wel aan mij liggen, ben een groot warhoofd.

Leuk spelletje, voelt echt als SC4...
My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Page up en page down.kippensok schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:38:
weet iemand hoe je van wegen viaduct kan maken enzo
Die videokaart killt je performance, dat was toen die uitkwam in 2012 al een low-end kaart...Fietsbel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:54:
Ik hoop dat ze het spel nog wat verder gaan optimaliseren want m'n mac trekt het niet lekker ondanks de best forse specs.
Processor: 3.2 GHz Intel Core i5
Memory: 24 GB 1600 MHz DDR3
GPU: NVIDIA GeForce GTX 675MX 1024 MB
Mwah, ik heb een 660M en op 1080p kan alles nét niet op max (op max heb ik 20fps), dus een 675 zou beter moeten zijn, niet? Denk dat het probleem eerder is dat hij het waarschijnlijk in OSX draait, daar was al van gezegd dat de performance brak zou zijn.Krukar schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:44:
[...]
Die videokaart killt je performance, dat was toen die uitkwam in 2012 al een low-end kaart...
De 675MX is inderdaad geen beest, maar krachtig genoeg om zelfs tombraider op (2560 x 1440) alles max te draaien. Daarom denk ik ook dat het aan de OSX versie ligt, op het steam forum zie ik intussen ook meer klachten/vragen verschijnen. Ik speel wel lekker verder op een lage resolutie (1340x720) en anders gooien we er een Windows partitie op. Ook is fullscreen geen echt fullscreen, zodra je naar boven scrollt krijg je je de osx balk met je klok te zien.anandus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:46:
[...]
Mwah, ik heb een 660M en op 1080p kan alles nét niet op max (op max heb ik 20fps), dus een 675 zou beter moeten zijn, niet? Denk dat het probleem eerder is dat hij het waarschijnlijk in OSX draait, daar was al van gezegd dat de performance brak zou zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 10-03-2015 18:54 ]
39
Rupsen, Rapsen.
Ik heb daar een truukje voor. Camacha noemde het goochelen... Maar komt er op neer dat je eerst de weg verkeerd aan legt en dan te ver door laat lopen. Vervolgens sloop je alles behalve dat laatste stukje. Dan bouw je de weg terug in de goede richting.Metian schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:54:
Wat blijft het toch moeilijk om mooie wegen te bouwen. Al snap ik even niet goed hoe ik een 1-richtingsverkeer kan beginnen in tegengestelde richting.. i.p.v. ergens in het niet te beginnen naar de weg toe.
Niet handig, wel effectief.
In Steam kun je onder de Settings -> Downloads de Steam Library Folders aangeven.Krukar schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:55:
Hoe kun je binnen steam trouwens één game op een andere locatie zetten, gewoon folder verplaatsen? Ik wil Cities op m'n SSD draaien.
Als je hier een folder toevoegt op je SSD kun je tijdens installatie kiezen waar je hem op wil installeren. Of je kunt verplaatsen weet ik niet.
-
Je map copy pasten en op de oude locatie een Symbolic link gebruiken (te offtopic om hier uit te gaan leggen).Krukar schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:55:
Hoe kun je binnen steam trouwens één game op een andere locatie zetten, gewoon folder verplaatsen? Ik wil Cities op m'n SSD draaien.
Gevonden, thanks!Edd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:59:
[...]
In Steam kun je onder de Settings -> Downloads de Steam Library Folders aangeven.
Als je hier een folder toevoegt op je SSD kun je tijdens installatie kiezen waar je hem op wil installeren. Of je kunt verplaatsen weet ik niet.
Nog 5 min tot ie binnen is, kan ik eindelijk ook beginnen
[ Voor 8% gewijzigd door Krukar op 10-03-2015 19:04 ]

[ Voor 7% gewijzigd door ScrooLoose op 10-03-2015 19:02 ]
Smiling as the shit comes down...
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Enige oplossing voorlopig is 1 scherm gebruiken...
Draait het verder wel een beetje onder Linux qua snelheid?lordfragger schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:10:
Voor die enkele linux gebruiker: het spel is voorlopig onspeelbaar met een multi-monitor setup. Het beeld komt maar half op het primaire scherm en de knoppen zijn niet klikbaar.
Enige oplossing voorlopig is 1 scherm gebruiken...
Op mijn macbook pro retina 13" (iris 1536) werkt het. Natuurlijk niet met superhoge fps maar ik klaag niet.TheThomas schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:07:
Heeft iemand bij toeval dit spel al op een macbook pro retina gespeeld (met een intel iris 5100)? Wil het spel graag kopen maar weet niet of m'n laptop het aan kan.
Ik heb het verder nog niet geprobeerd, vanavond toch geen tijd om het echt te beginnen spelen. Hopelijk vind ik morgen wat tijd om het te proberen.Soldaatje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:21:
[...]
Draait het verder wel een beetje onder Linux qua snelheid?
GPU: Geforce GT 650M
CPU: Intel i7-3630qm 2.4 ghz
8 GB ram
Nu past het wellicht niet helemaal in dit topic, Maar wellicht kan iemand vertellen of het echt geen optie is om hem toch redelijk draaiend te krijgen.
Ongeveer 2x de prestatie van mijn Surface Pro 2 dus dat wordt maximaal 24 fps op low. Wel speelbaar dus.Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:25:
mwaa ik dacht, laat ik kijken of mn laptop deze game wel aan kan. Nu ben ik geen echte "tweaker" maar volgens can you run it voldoe ik niet aan de minimale eisen
8 GB ram
Nu past het wellicht niet helemaal in dit topic, Maar wellicht kan iemand vertellen of het echt geen optie is om hem toch redelijk draaiend te krijgen.
Verwijderd
Gewoon als je op het waterbuild icoon klikt, dan zie je linksboven de consumptie en capaciteitVerwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:27:
Is er een manier om bijvoorbeeld het totale verbruik te zien van bijvoorbeeld water? Dan weet je wanneer je weer bij moet bouwen. Ik kan het maar niet echt vinden.
Something under the bed is drooling
Ik heb het net geprobeerd op mijn i5 met GT 640M LE. Het speelde erg choppy, maar heb nog niet alle settings op low gezet.. Ben gewoon snel weer achter mijn normale pc gekropenLekkerboeie86 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:25:
mwaa ik dacht, laat ik kijken of mn laptop deze game wel aan kan. Nu ben ik geen echte "tweaker" maar volgens can you run it voldoe ik niet aan de minimale eisen
8 GB ram
-
Steam profiel UPlay JirnsumNL
Zouden jullie mij ook jullie resolutie kunnen melden? Dat is uiteraard ook van belangEdd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:31:
[...]
Ik heb het net geprobeerd op mijn i5 met GT 640M LE. Het speelde erg choppy, maar heb nog niet alle settings op low gezet.. Ben gewoon snel weer achter mijn normale pc gekropen
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Standaard resolutie bij mij: 1600x900M0nkeymen schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:37:
[...]
Zouden jullie mij ook jullie resolutie kunnen melden? Dat is uiteraard ook van belang
Verder een GT640M met 1GB
-
Een 640M LE is nauwelijks sneller dan een Intel IGP. Eerst wat je moet doen is de resolutie verlagen naar 1368 x 768 en de details op low zetten.Edd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:31:
[...]
Ik heb het net geprobeerd op mijn i5 met GT 640M LE. Het speelde erg choppy, maar heb nog niet alle settings op low gezet.. Ben gewoon snel weer achter mijn normale pc gekropen
Verwijderd
Je bedoelt links boven de traffic overlay?Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:45:
Hebben jullie al door hoe je een grafiek/mapview van het wegennetwerk kan zien? Ik heb het nog niet gevonden.
Poepwater, iemand?
Heb net de water treatment plants gekregen, meteen 6 van neergezet en die oude dingen gebulldozert.
En hoe plannen jullie de belangrijke gebouwen in zonder ook daar de wegen weer van te moeten verwijderen bij upgrade-acties?
[ Voor 32% gewijzigd door Martinspire op 10-03-2015 19:50 ]
Heb er zonder al te veel moeite 21.000 inwoners na 2,5 uur. Denk dat ik nog steeds op schema lig.sdk1985 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:31:
Ik verwacht van al die back seat drivers hier wel binnen 10 uur een stad van 40.000 inwoners.
Hoe zit het met jullie?
Netjes hoorkuusj98 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:53:
[...]
Heb er zonder al te veel moeite 21.000 inwoners na 2,5 uur. Denk dat ik nog steeds op schema lig.
Hoe zit het met jullie?
Die zit namelijk niet op het keyboard
Je enige snelwegaansluiting per ongeluk zo aansluiten, dat ze alleen nog maar de stad in kunnen rijden.
Tot nu toe werkt het al een tijd prima, geen flauw idee waar al die auto's blijven
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Lol! dat is een goede inderdaadMektheb schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:00:
Vraag voor de Mac gebruikers, hoe doen jullie dat met wegen bouwen en page up en down ?.
39
Pas wel op dat je RCI niet terug valt hierdoor.heuveltje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:01:
De manier om files te voorkomen ?
Je enige snelwegaansluiting per ongeluk zo aansluiten, dat ze alleen nog maar de stad in kunnen rijden.
Tot nu toe werkt het al een tijd prima, geen flauw idee waar al die auto's blijven
Je kan deze proberen:Mektheb schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:00:
Vraag voor de Mac gebruikers, hoe doen jullie dat met wegen bouwen en page up en down ?.
http://store.apple.com/us...eyboard/Q72FCDUUUC29J4H42No, this keyboard has a similar layout like the macbook where there is no dedicated page up/page down keys. However, there are keyboard shortcuts for these functions and more:
1. FN+(Arrow up/down) = Page up / down
2. FN+(Arrow left/right) = go to top or bottom of a page
3. COMMAND+(Arrow up/down) = go to top or bottom of a page
4. COMMAND+(Arrow left/right) = go to beginning/end of a line
The space key and shift + space, receptively, should work for page up and down in most cases.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om het over het spel te hebben, niet om te vergelijken waar hij het goedkoopste is of om te melden dat je je key binnen hebt.
Deze post legt uit hoe je je eigen regio kan importeren in de game
Er zijn nog genoeg gebruikers die een datalimiet hebben (omdat ze de site via mobiel checken) of een relatief lage internet snelheid hebben. Overweeg dus om een linkje naar het album te plaatsen in plaats van alles te embedden.