Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:49
DoctorV64 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:45:
De image van Techtablets blijft een error geven ongeacht welke rar-programma ik gebruik. Op forum zijn er meer mensen die daar last van hebben.
Ja heb ik ook, heb al 3 bronnen geprobeerd, allemaal die unexpected end of file oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

Staat in een andere topic wel een Win10 iso die iemand heeft geupload nu. Ik ga straks proberen of ik win10 erop krijg zo.

http://techtablets.com/fo...pp-windows-10-slipstream/

Gelukt zonder een toetsenbord of muis te hoeven aansluiten. Switchen naar android doet het gewoon.
C-schijf is nu 20,4 GB in totaal waarvan 7,4 GB nog vrij van is.

[ Voor 57% gewijzigd door DoctorV64 op 02-08-2015 23:02 . Reden: Win10 staat op mijn HI8 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had gehoopt dat een verse Win10 mijn oplaad probleem van me X98 zou oplossen, maar helaas.
Kan mijn tablet alleen opladen wanneer deze uitstaat, heb alles al geprobeerd en nu dus ook een verse Win10, maar tevergeefs.
Het enige wat ik nog zou kunnen doen is de bios flashen?
Als iemand nog iets weet hoor ik het graag, maar ik denk dat het een hardware probleem is, weerstandje doorgebrand oid.
Het probleem is ontstaan nadat ik ben gaan klote met een USB OTG HUB.
Laat dit voor iedereen een waarschuwing zijn PAS OP MET HET GEBRUIK VAN USB HUBS!!!

Verder werkt Win10 super smooth, imo sneller dan Win8, maar hij staat er nu ook vers op natuurlijk.
Ook Edge vind ik heel snel werken, jammer dat de browser nog niet helemaal af is en bijv extensions mist.
Ik heb wel veel drivers via apparaatbeheer moeten installeren, gelukkig staat er op techtablets.com een mooie verzameling voor Win10.

Enige problemen die ik tot nu toe gevonden heb zijn, het niet meedraaien van het scherm en de camera's op z'n kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:26
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:08:
...
Enige problemen die ik tot nu toe gevonden heb zijn, het niet meedraaien van het scherm en de camera's op z'n kop.
Uit de driver pack de G-sensor driver installeren en het registrer bestand uitvoeren heeft dit bij mij verholpen.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jooncheez schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Uit de driver pack de G-sensor driver installeren en het registrer bestand uitvoeren heeft dit bij mij verholpen.
Dank u, fixed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
ik heb nu mijn Pipo W3F met win10 een tijdje in gebruik, maar merk ik dat 32GB toch echt wel wat aan de krappe kant is. ik heb as we speak nog 15GB vrije ruimte. omdat er ook een sdkaartje in de tab kan heb ik hier nu een 16GB kaartje inzitten en is office hierop geïnstalleerd. Gezien ik wel eens een filmpje kijk en hou van het streamen op spotify zou ik graag meer opslag willen hebben, zodat ik ook onderweg een filmpje kan kijken of een muziekje op kan zetten

heeft iemand hier ervaring met de pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter? gezien de maximum opslag van een sdkaart bij de meeste tablets 64GB is leek mij dit een goeie keuze. de 128GB is gelijk 40 euro duurder en de vraag is of de W3F deze wel kan lezen. het kaartje kan lezen met 48MB/s wat meer dan voldoende is (ik haal nu max 20MB/s, waarschijnlijk vanwege de controller). hebben jullie nog een kaartje die goedkoper of beter bevalt? dan ben ik daar erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Vanmiddag ook Windows 10 home op mijn chuwi Vi8 dualboot gezet. Alles werkt meteen en de OS switch heb ik nog. Helemaal top. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op de normale manier gebeurt er maar bijster weinig op mijn Chuwi vi8 :P.

Ben maar de tool aan het gebruiken om een ISO te maken, eens kijken of dat beter werkt.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 22:48
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:08:
Had gehoopt dat een verse Win10 mijn oplaad probleem van me X98 zou oplossen, maar helaas.
Kan mijn tablet alleen opladen wanneer deze uitstaat, heb alles al geprobeerd en nu dus ook een verse Win10, maar tevergeefs.
Het enige wat ik nog zou kunnen doen is de bios flashen?
Als iemand nog iets weet hoor ik het graag, maar ik denk dat het een hardware probleem is, weerstandje doorgebrand oid.
Het probleem is ontstaan nadat ik ben gaan klote met een USB OTG HUB.
Laat dit voor iedereen een waarschuwing zijn PAS OP MET HET GEBRUIK VAN USB HUBS!!!

Verder werkt Win10 super smooth, imo sneller dan Win8, maar hij staat er nu ook vers op natuurlijk.
Ook Edge vind ik heel snel werken, jammer dat de browser nog niet helemaal af is en bijv extensions mist.
Ik heb wel veel drivers via apparaatbeheer moeten installeren, gelukkig staat er op techtablets.com een mooie verzameling voor Win10.

Gsensor driver en reg file installeren ;)

Edit ah antwoord was al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Laidback Luc schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:37:
Vanmiddag ook Windows 10 home op mijn chuwi Vi8 dualboot gezet. Alles werkt meteen en de OS switch heb ik nog. Helemaal top. :)
Ik ben ook geïnteresseerd in de Chuwi vi8. Goed om te horen dat Windows 10 er ook op kan met behoud van de OS switch. Kan Android Lollipop hier ook al op (met of zonder behoud van de OS switch)?

Weet iemand hoe deze zich verhoudt met een Snapdragon 600? Die zit nl in m'n LG G Pad 8.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Kant en klare ISO voor de Chuwi HI8

Windows 10 Home iso + All Drivers + insyde dual os app = Windows 10 slipstreamed (NTLite)

[ Voor 24% gewijzigd door Whiskey48 op 03-08-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Ik heb een eigen topic aangemaakt voor de Teclast X98 Air. Ik heb het idee dat hier genoeg animo voor is en het XDA topic is vrij onoverzichtelijk met zijn meer dan 1000 paginas.

[Teclast X98 Air] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 23:00
maurits82 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:01:
Kant en klare ISO voor de Chuwi HI8

Windows 10 Home iso + All Drivers + insyde dual os app = Windows 10 slipstreamed (NTLite)
Zal die ook op de Vi8 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Chedara schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:34:
[...]

Zal die ook op de Vi8 werken?
In theorie, het zijn opzich volgens mij dezelfde tablets qua hardware, alleen het scherm is anders en wel/geen HDMI.

Maar in de praktijk...... geen idee of er verschil zit in partities oid. Ik durf het iig nog niet aan voor mijn vi8.

*edit, ze zijn niet helemaal hetzelfde ook : http://www.devicespecifications.com/en/comparison/bdf23250d

Dus ik zou even wachten.

*edit 2: na de tip om je c:\windows\softwaredistribution\downloads leeg te gooien en je datum 2 dagen vooruit te zetten is Windows Update bezig met het downloaden van Win10 :).

*edit 3, helaas updaten mislukt alsnog. Ik vrees dat ik toch aan de kale install met USB moet....

[ Voor 34% gewijzigd door HeatWave op 04-08-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat je eerst Windows 8.1 moest herstellen naar fabrieksinstellingen en dan de update pas doen. Maar zelf nog geen ervaring mee... Over twee weken ga ik er ook mee spelen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ah, die tip had ik nog niet, zal weer eens wat gaan rommelen binnenkort dan :). Tnx :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Laatst online: 10:50
Laidback Luc schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:37:
'Gewoon' via de upgrade optie vanaf een stick of hoe heb je het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:21
Vandaag een nieuwe screenprotector ontvangen voor mijn HI8.

http://www.banggood.com/T...-VI8-Tablet-p-966979.html

Bekraste oude eraf gehaald, nieuwe erop. Ging vrij makkelijk, klein luchtbelletje maar die was ook zo weg. Is wel iets kleiner dan de orignele, dus de bezels zijn niet helemaal beschermd. Maar alsnog tevreden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar en Windows Tablet, maar lees verschillende reviews en zaken hier dat ik nog aan het twijfelen ben.

Het moet een 10inch tablet zijn met een redelijk scherm ( mag sporadisch eens een game op gespeeld worden, simpel football manager game )

Prijs max . 200€ ongeveer.

Ik twijfel tussen de Teclast x98 air II, de Chuwi 10 en de Pipo W3F, waar mijn voorkeur momenteel toch naar de Pipo ga.

Hebben jullie nog bedenkingen en/of betere alternatieven ?

Nog extra ervaringen ivm de PIPO W3F zijn ook altijd welkom.

Oohja, waar haal ik hem het beste en minste kans op douane inklaring ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:13
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:10:
Ik ben op zoek naar en Windows Tablet, maar lees verschillende reviews en zaken hier dat ik nog aan het twijfelen ben.

Het moet een 10inch tablet zijn met een redelijk scherm ( mag sporadisch eens een game op gespeeld worden, simpel football manager game )

Prijs max . 200€ ongeveer.

Ik twijfel tussen de Teclast x98 air II, de Chuwi 10 en de Pipo W3F, waar mijn voorkeur momenteel toch naar de Pipo ga.

Hebben jullie nog bedenkingen en/of betere alternatieven ?

Nog extra ervaringen ivm de PIPO W3F zijn ook altijd welkom.

Oohja, waar haal ik hem het beste en minste kans op douane inklaring ?
Ik zoek op dit moment naar hetzelfde voor mijn vader, nu kwam ik een aanbieding op Alternate (van MSI) tegen wat ook erg interessant is (10inch, 64gb, keyboard dock). Dan zou je dus een tablet hebben met garantie, snelle verzending en 64gb eMMC en keyboard dock voor 199euro inclusief verzenden: https://www.alternate.nl/...blet/html/product/1211600
Zit nu naar deze en de Chuwi Vi10 te kijken (schijnt DE tablet van dit moment te zijn). De Chuwi kan je bij Gearbest vanaf EU warehouse met keyboard dock (wel 32GB versie) voor 158euro te kopen. En volgens mij heeft Gearbest wel een fysieke warehouse in GB (correct me if I am wrong), dus zou je redelijk snelle verzending en geen extra kosten hebben.
Op dit moment ben ik zelf in het bezit van een Chuwi Vi8 (geen dual boot) en met de upgrade naar windows 10 bevalt hij mij prima, alleen de audio aansluiting geeft een irritant geluid aan 1 oortje.

[ Voor 8% gewijzigd door Yeasis op 05-08-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Chuwi lijkt me inderdaad ook wel iets. Enkel vraag ik me af dat het scherm wel goed genoeg is tov die PIPO W3F ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

scrappy.doo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:33:
[...]

'Gewoon' via de upgrade optie vanaf een stick of hoe heb je het gedaan?
Yep, de ISO die op stick staat mounten en dan gewoon de setup uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 23:00
Laidback Luc schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 06:48:
[...]

Yep, de ISO die op stick staat mounten en dan gewoon de setup uitvoeren.
Welke Iso heb je gebruikt, die van maurits82?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Chedara schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:19:
[...]

Welke Iso heb je gebruikt, die van maurits82?
Gewoon de officiële van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Hier ook de Chuwi VI8 geupgrade naar Win10. Kwestie van de iso mounten en updaten. Alles blijft behouden ook de OS switch. De shortcut hierna was ik wel kwijt, maar de OS switch staat nog in je ProgramFiles.

Zijn er nog aan te raden drivers om te installeren achteraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Martijn1899 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:20:
[...]

Op de Hi8 heb ik alle RAW partities verwijderd. Belangrijk dat je de EFI partitie, de recovery partitie en natuurlijk de windows partitie laat staan. Vervolgens zat ik te klooien om er uiteindelijk 1 grote C-schijf van te maken aangezien de Android partities links staan van de Windows partitie.

Toen stuitte ik op onderstaande link en zo is het gelukt. Maar let wel: op eigen risico!

Klik!
Ik heb geen Hi8 maar een Teclast X98.
Ik heb dus 2 efi partities....
Waarvan 1 tussen de system partie windows in zit.
Heb nu.
EFI - Lege ruimte - EFI - System - Windows - Recovery
Heel frustrerend, want kan nu alsnog niet de vrije ruimte aan de windows partitie koppelen.
Iemand enig idee hoe de recovery partitie verwijderd kan worden? heb horror verhalen over blue screens gezien.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

En dat laten we dus ook lekker in V&A

[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 11-08-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Apart toch hoe smaken kunnen verschillen, het eerste dat ik heb gedaan is dat verschrikkelijke Android eraf gegooid :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Laatst online: 08-12-2023
jooncheez schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:15:
[...]

Kan iemand mij misschien helpen? Heb al van alles geprobeerd maar het wil niet lukken. De betreffende tablet is een X80H en ik heb eenzelfde probleem dat het scherm niet meer meedraait. Nu heb ik van techtablets de drivers geinstalleerd, alleen hier zit geen register bestand bij, en het scherm draait nog niet. Waar vind ik dit bestand?

Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Tommyboy_1908 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:34:
[...]

Kan iemand mij misschien helpen? Heb al van alles geprobeerd maar het wil niet lukken. De betreffende tablet is een X80H en ik heb eenzelfde probleem dat het scherm niet meer meedraait. Nu heb ik van techtablets de drivers geinstalleerd, alleen hier zit geen register bestand bij, en het scherm draait nog niet. Waar vind ik dit bestand?

Dank voor de hulp!
De betreffende driver pack is voor de X98 air 3G. Je kan het echter proberen, ze zullen wellicht dezelfde hardware hebben.

Download het pack hier.

Pak het uit en open de map g-sensor. Voer hier het exe bestand uit en daarna het reg bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Laatst online: 08-12-2023
jooncheez schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:50:
[...]

De betreffende driver pack is voor de X98 air 3G. Je kan het echter proberen, ze zullen wellicht dezelfde hardware hebben.

Download het pack hier.

Pak het uit en open de map g-sensor. Voer hier het exe bestand uit en daarna het reg bestand.
Held! Nu durf ik deze met een gerust hart te verkopen!

En bestel ik een Chuwi Vi10 :*) (Bij Banggood)

Edit, iets te vroeg gejuicht. Hij doet alles precies andersom :(

Edit 2, het reg bestand iets aangepast, nu doet hij het wel, nogmaals dank voor de tip :)

[ Voor 13% gewijzigd door Tommyboy_1908 op 10-08-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Erg benieuwd. Afgelopen vrijdag is mijn Chuwi HI8 vanuit China verzonden. Helaas wel via POSTNL dus mogelijk gegarandeerde duaone kosten etc. Maargoed dat hoort erbij.

Geen idee waarom ik het heb gekocht, mogelijk puur voor de heb want gebruik zelf een iPad mini Retina als tablet. Maar ben gewoon benieuwd naar Windows 10 op zo'n tablet en ben erg benieuwd naar de streaming vanaf de Xbox One. Iemand dat al gedaan met de Chuwi of soortgelijk tablet?

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinned123 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

Ik heb geen Hi8 maar een Teclast X98.
Ik heb dus 2 efi partities....
Waarvan 1 tussen de system partie windows in zit.
Heb nu.
EFI - Lege ruimte - EFI - System - Windows - Recovery
Heel frustrerend, want kan nu alsnog niet de vrije ruimte aan de windows partitie koppelen.
Iemand enig idee hoe de recovery partitie verwijderd kan worden? heb horror verhalen over blue screens gezien.
http://forum.xda-develope...p?p=61615557&postcount=77

Kijk hier eens naar, hier staat hoe je de vrije ruimte aan de juiste partitie kunt vastknopen (stappen 6,7,8).

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 11-08-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Denzis schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:44:
Erg benieuwd. Afgelopen vrijdag is mijn Chuwi HI8 vanuit China verzonden. Helaas wel via POSTNL dus mogelijk gegarandeerde duaone kosten etc. Maargoed dat hoort erbij.

Geen idee waarom ik het heb gekocht, mogelijk puur voor de heb want gebruik zelf een iPad mini Retina als tablet. Maar ben gewoon benieuwd naar Windows 10 op zo'n tablet en ben erg benieuwd naar de streaming vanaf de Xbox One. Iemand dat al gedaan met de Chuwi of soortgelijk tablet?
Dat is voor mij ook gewoon de reden geweest hoor, nieuwsgierigheid. Ding bevalt verder prima, doet alles wat ik ermee doe zonder problemen. Maar echt nodig had ik heb niet.

Win10 is me nog steeds niet gelukt zonder de laatste optie, een clean install dmv booten van USB, ik wil toch het liefst upgraden ivm driverissues etc. Maar hij wil gewoon niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Denzis schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:44:
Werkt nog aardig goed ook, zelfs via wifi amper imput lag.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kiHdaFVL8BOQt5M5SbTr3uzF/medium.jpg

Moet alleen nog testen met controller op de tablet aangesloten (nog wachten op een otg hub).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
SinergyX schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

[afbeelding]

Moet alleen nog testen met controller op de tablet aangesloten (nog wachten op een otg hub).
Ha gaaf, bedankt voor het bewijs! Het praktisch nut is voor mij nog ver te zoeken maar het idee is wel erg vet.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvanveldhoven
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 10:37
jeroenhorst1 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:22:
heeft iemand hier ervaring met de pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter? gezien de maximum opslag van een sdkaart bij de meeste tablets 64GB is leek mij dit een goeie keuze. de 128GB is gelijk 40 euro duurder en de vraag is of de W3F deze wel kan lezen. het kaartje kan lezen met 48MB/s wat meer dan voldoende is (ik haal nu max 20MB/s, waarschijnlijk vanwege de controller). hebben jullie nog een kaartje die goedkoper of beter bevalt? dan ben ik daar erg benieuwd naar.
Ik heb de 32 GB versie en die werkt probleemloos in de Pipo. :)

Vraag aan de eigenaren van een Pipo W3f, hebben jullie na de upgrade naar Win 10 ook problemen met uit slaapstand komen? Nadat ik op de standbyknop aan de zijkant heb gedrukt gaat de backlite van het scherm aan maar blijft het voor de rest zwart. Het vreemde is dat dit alleen gebeurt als ik de tablet in slaatstand zet via de knop, niet als dit automatisch gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
Hvanveldhoven schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:58:
[...]

Ik heb de 32 GB versie en die werkt probleemloos in de Pipo. :)

Vraag aan de eigenaren van een Pipo W3f, hebben jullie na de upgrade naar Win 10 ook problemen met uit slaapstand komen? Nadat ik op de standbyknop aan de zijkant heb gedrukt gaat de backlite van het scherm aan maar blijft het voor de rest zwart. Het vreemde is dat dit alleen gebeurt als ik de tablet in slaatstand zet via de knop, niet als dit automatisch gebeurd.
welke versie van de display drivers gebruik je? ejbrul heeft een export gemaakt van zijn drivers. en ik heb de orginele intel drivers erbij gezocht. dit is beschreven in een paar pagina's eerder:
ejbrul schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:49:
[...]

[...]

Ik heb een export van mijn drivers gemaakt met de tool Driverbackup! 2.1.0.7 waarmee je alles zou kunnen importeren indien daar behoefte voor is (los installeren middels device manager kan uiteraard ook). De link naar de drivers is: https://drive.google.com/...g5b1ZpLWN0YlE&usp=sharing
Ben benieuwd of het jullie is gelukt :)
jeroenhorst1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Allereerst heb ik het pakketje gedownload en windows laten zoeken naar drivers. hier vond ik nog twee drivers die niet geïnstalleerd waren dus dat is top. nu gaf alleen mijn back camera wel een bluescreen na het starten van de windows camera app. maar ik gebruik die toch niet. ik kon helaas de intel driver van je drivers niet starten, maar kreeg wel een goede default windows videodriver te pakken en kon locken en unlocken.

na wat googlen en een paar vage websites verder kwam ik bij een driver download van intel op de intel website. ik kon hier versie 10.18.10.3643 gewoon als install downloaden! deze heb ik geïnstalleerd en alles werkt naar behoren.

voor het gemak heb ik de bestanden van intel geupload naar google drive. dit linkje zal ik hieronder zetten.
Ook een mapje met de drivers die ik van ejbrul heb gekregen in een andere link gestopt. leek me handig om dit bij elkaar te houden. Wees selectief met de drivers die je hier uithaalt alles is op eigen risico! wij zijn niet aansprakelijk!

EDIT: omdat ik toch wilde kijken of na een schone installatie de drivers juist werken, heb ik windows nogmaals opnieuw geinstalleerd. Jawel, een probleem, de setup van de grafische driver wil niet runnen. dit was mijn fix: gezien er nog een aantal drivers waren die ook nog niet geinstalleerd waren heb ik deze geinstalleerd doormiddel van een driver pack van http://techtablets.com hierna zag ik in apparaatbeheer nog geen beeldscherm adapter. laad hierna windows zoeken naar een driverpack van ejbrul in en laat de aparaten daar zoeken, na 5 min stond er in apparaatbeheer een beeldscherm adapter die hij dus blijkbaar uit de map heeft gehaald van ejbrul. nu staat er bij beeldscherm adapter dat de standard windows display adapter is geinstalleerd en bingo ik kon de setup runnen. Raar Maar Waar.
ik zal de bestanden van http://techtablets.com hier ook even toevoegen.

Link1: https://drive.google.com/...rMGpDcms/view?usp=sharing
Link2: https://drive.google.com/...aNGh3TW8/view?usp=sharing
Link3: https://drive.google.com/...1VG9QMGM/view?usp=sharing

voor nu: heel erg bedankt ejbrul! alles lijkt goed te werken :)

EDIT: werkende linkjes toegevoegd
EDIT: gebrekkige nederlandse zinnen verbeterd ;)
EDIT: link3 toegevoegd
EDIT: quote toegevoegd
kleine edit. op een gegeven moment zie je bij apparaatbeheer -> systeemapparaten een aantal driehoekjes staan. volgens mij heeft dit te maken met de chipset. na het zoeken in de drivers staat hierna de display adapter erbij. zeker weet ik dit niet. wil het wel graag uitproberen nog maar geen tijd om windows opnieuw te installeren met de bijbehorende programma's. ik heb verder driverbackup! niet gebruikt na een aantal keer windows te hebben geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 21:43
Ik probeer sinds vanmiddag mijn Teclast x80h met windows 8.1 up te daten naar Windows 10. Naar mijn weten is werkelijk elke instelling die op chinees kan staan verandert in Nederlands, toch is de installer van Windows 10 na het downloaden en voorbereiden (wat wel in het Nederlands gebeurd) in het Chinees. Heeft iemand een checklist of iets waar ik kan controleren wat ik mogelijk vergeten ben te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ik zit nog steeds een beetje te dubben over de performance van voornamelijk browsen in Windows 8.1. Tot nu toe doe ik dit veel liever op Android met Chrome. Ik heb nu in windows verschillende browsers geprobeerd (IE, Firefox en Chrome) maar het heeft toch veel minder performance dan browsen in Android.

Ik zit nog te wachten op mijn USB hub uit China om Windows 10 erop te zetten, dus dat verschil heb ik nog niet kunnen testen. Wat is jullie ervaringen hiermee?

Ik probeer Windows fijner te vinden door het regelmatig te proberen maar valt toch al met al wat tegen.

Dit gaat over de Chuwi HI8 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
Zelfs als ik m'n Chuwi Vi8 aan de lader heb liggen wordt de batterij nog leeg getrokken onder Windows 10. Is dit een bekend probleem? Oplossing iemand? Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:07
scrappy.doo schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:08:
Zelfs als ik m'n Chuwi Vi8 aan de lader heb liggen wordt de batterij nog leeg getrokken onder Windows 10. Is dit een bekend probleem? Oplossing iemand? Help?
De meegeleverde lader deed het bij die van mij ook niet goed, met een andere gaat het wel.
Onder Android doet ie het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
G33st schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:47:
Ik probeer sinds vanmiddag mijn Teclast x80h met windows 8.1 up te daten naar Windows 10. Naar mijn weten is werkelijk elke instelling die op chinees kan staan verandert in Nederlands, toch is de installer van Windows 10 na het downloaden en voorbereiden (wat wel in het Nederlands gebeurd) in het Chinees. Heeft iemand een checklist of iets waar ik kan controleren wat ik mogelijk vergeten ben te wijzigen?
Ik had hetzelfde met mijn Pipo W2f: Tablet was ook met geen mogelijkheid meer in het Engels of Nederlands te krijgen. Uiteindelijk rollback uitgevoerd naar Windows8.1. En via de mediacreation tool een Nederlandse Windows 10 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
dennisfr schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:07:
[...]

Ik had hetzelfde met mijn Pipo W2f: Tablet was ook met geen mogelijkheid meer in het Engels of Nederlands te krijgen. Uiteindelijk rollback uitgevoerd naar Windows8.1. En via de mediacreation tool een Nederlandse Windows 10 geïnstalleerd.
Ik ga het zodadelijk ook met mediacreationtool een USB voorbereiden. Het enige dat me nu vooraf nog zorgen baart is dat ik slechts 12 GB vrij heb, waar er 16 Gb aangegeven staat. Hebben jullie hier problemen mee gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
G33st schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:10:
[...]

Ik ga het zodadelijk ook met mediacreationtool een USB voorbereiden. Het enige dat me nu vooraf nog zorgen baart is dat ik slechts 12 GB vrij heb, waar er 16 Gb aangegeven staat. Hebben jullie hier problemen mee gehad ?
Nee, was bij mij geen probleem. Ging zowel bij de Pipo W2f als bij de Chuwi Vi8 zonder problemen. Die laatste had overigens maar 5 GB vrij vanwege dualboot met Android. Gewoon de setup op de USB stick vanuit Windows 8.1 starten. Als er niet genoeg vrije ruimte is, vraagt de setup zelf om de vrije ruimte op de USB stick als temp opslag te mogen gebruiken. (dan moet je wel de USB stick verbonden laten tot de installatie is afgerond, zorg dus dat je accu helemaal vol is, voor je begint)

[ Voor 23% gewijzigd door dennisfr op 15-08-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien iemand interesse heeft in een nieuwe ( ongeopende ) Chuwi Vi10, ik krijg er deze week nog 1 binnen.

Deze was met de trage Singapore post verzonden en ik had hem voor m'n reis nodig dus dubbele aankoop.

Is met Standard Keyboard bij. Sta in V&A, prijs valt overeen te komen !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Dersan schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:31:
Ik zit nog steeds een beetje te dubben over de performance van voornamelijk browsen in Windows 8.1. Tot nu toe doe ik dit veel liever op Android met Chrome. Ik heb nu in windows verschillende browsers geprobeerd (IE, Firefox en Chrome) maar het heeft toch veel minder performance dan browsen in Android.
Ik draai al een week of twee Windows 10 op m'n HI8 en ben er erg enthousiast over. Alles draait soepel en het lijkt sneller te zijn dan 8.1. Gebruik altijd Chrome en met meerdere tabs open draait het gewoon prima.

Wel een paar keer vastlopers gehad: Chrome loopt vast, wifi knalt eruit en dan is een reboot de enige oplossing. Dit zat hem volgens mij in de automatische updates die op de achtergrond geïnstalleerd werden. Dat heb ik nu uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 15:49
Ik heb gisteren de update naar Windows 10 automatisch geïnstalleerd via Windows Update. Alles lijkt prima te werken, ook rotatie etc werkt prima.

Edit: Gaat om een Teclast X80h

[ Voor 10% gewijzigd door Jorik90 op 16-08-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Jorik90 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:10:
Ik heb gisteren de update naar Windows 10 automatisch geïnstalleerd via Windows Update. Alles lijkt prima te werken, ook rotatie etc werkt prima.
Met een HI8?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 15:49
Ah sorry, vergeten model te vermelden. Teclast X80h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik heb een W3F aangeschaft en een aantal dagen geleden de update van Windows gedaan via Windows Update.

Nu is mijn complete windows installatie in het Chinees en krijg ik op een of andere vreemde manier mijn taal instellingen niet meer naar Nederlands .
Ik heb inmiddels geprobeerd om via het configuratiescherm Nederlands toe te voegen en als primary te zetten maar dan staat er iets achter in het Chinees met Windows Update.
Ik heb natuurlijk geen idee wat er staat want ik spreek geen Chinees.
Wel even gekekn bij optionele updates in Windows, wellicht dat het daar dan automastisch bij komt te staan maar dit was niet het geval.

Vervolgens manually language packs download en via DISM (command prompt commando) geprobeerd handmatig te installeren. Echter de language packs die ik heb gedowload (CAB bestanden) geven allemaal errors.

Wat kan ik nu doen? Een verse installatie? Ik heb geen windows geleverd gekregen bij mijn W3F , kan ik die ISO ergens downloaden ? En waar vind ik dan mijn key?

Of zijn er eenvoudigere oplossingen? Graag jullie advies!

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
troyk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:54:
Ik heb een W3F aangeschaft en een aantal dagen geleden de update van Windows gedaan via Windows Update.

Nu is mijn complete windows installatie in het Chinees en krijg ik op een of andere vreemde manier mijn taal instellingen niet meer naar Nederlands .
Ik heb inmiddels geprobeerd om via het configuratiescherm Nederlands toe te voegen en als primary te zetten maar dan staat er iets achter in het Chinees met Windows Update.
Wel even gekekn bij optionele updates in Windows, wellicht dat het daar dan automastisch bij komt te staan maar dit was niet het geval.

Vervolgens manually language packs download en via DISM (command prompt commando) geprobeerd handmatig te installeren. Echter de language packs die ik heb gedowload (CAB bestanden) geven allemaal errors.

Wat kan ik nu doen? Een verse installatie? Ik heb geen windows geleverd gekregen bij mijn W3F , kan ik die ISO ergens downloaden ? En waar vind ik dan mijn key?

Je kan kijken of je huidige Windows 10 geactiveerd is. Daar hoort geen key bij, licentie is aan je hardware gekoppeld.

Dus je kan gewoon met de Tool van de Microsoft website Windows 10 downloaden en op een usb stick zetten en daarmee Windows opnieuw installeren.

Of je kan proberen deze video te volgen:
http://m.youtube.com/watch?v=3H1qOQFzAt4

[ Voor 3% gewijzigd door jooncheez op 17-08-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Met m'n stomme kop een Point of View 800w geüpgraded naar Windows 10.
Alles werkt behalve het touchscreen. Kan nergens drivers vinden waarmee deze fatsoenlijk werkt, ook niet bij vergelijkbare modellen van andere merken. Iemand toevallig een 800w die een backup kan maken met doubledriver?

De support van Point of View op Windows tablets is trouwens behoorlijk belabberd. Geen drivers, geen reactie op mails.

[ Voor 28% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 18-08-2015 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
http://techtablets.com/20...an-atom-cherry-trail-soc/

Nieuwe Chuwi Vi10 komt er in sept waarschijnlijk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Jep, tevens komt er een nieuwe Teclast X98 Pro aan.
http://techtablets.com/20...rail-officially-annouced/
Deze wordt met een windows 10 pro licentie geleverd en de nieuwe Intel CPU (Intel Cherry Trail Z8500, Quad Core, 2.24GHz)

Ik wacht hier nog even een maandje mee en dan ga ik deze bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:48:
Alles werkt behalve het touchscreen. Kan nergens drivers vinden waarmee deze fatsoenlijk werkt, ook niet bij vergelijkbare modellen van andere merken. Iemand toevallig een 800w die een backup kan maken met doubledriver?

De support van Point of View op Windows tablets is trouwens behoorlijk belabberd. Geen drivers, geen reactie op mails.
Bij mijn chuwi vi8 werkte het touchscreen na de upgrade ook niet goed. Ik had op internet gevonden dat het probleem lag bij dat de touch driver eerder was geïnstalleerd dan de display driver. De oplossing was om ze beide te verwijderen, de tablet te rebooten en dan eerst de display driver te installeren en daarna de touch driver. Bij mij werkt alles weer goed.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
troyk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:54:

Ik had hetzelfde met een W2F:
Rollback doen naar Windows 8.1 (is lastig in het Chinees: ik had een desktop ernaast die wel goed naar Windows 10 geupgrade was, en daar heb ik afgekeken op welke knoppen ik moest drukken), daarna met de Media Creation Tool een bootable USB maken met NL/ENG Windows 10 32 bit Home versie erop, en daarmee upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hallo. Heeft iemand ervaring met de chuwi vi8 en of daar een uhs-i SD kaartje in kan? Haalt die dan 48 mbs?
Wat is jullie algemeene mening over deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Gisteren de onda v975w ontvangen. Werd met Nederlandse Windows geleverd. Erg mooie tablet, lijkt precies op Ipad air, op een paar kleinigheden na. :P

Zoals al aangegeven in de review. De video/foto kwaliteit is erg matig, batterij levensduur kan ook beter, maar het geluid daarintegen vind ik nog best behoorlijk. Hard zat in ieder geval. ;) Ik hang er een powerbank aan, en heb er ook een micro usb>usb kabel, en een micro hdmi>hdmi kabel bijbesteld.

Zeker een prima aankoop, ben er heel tevreden over.

Ik ben op zoek naar onderstaand toetsenbord. Weet iemand waar ik dit kan bestellen? :/

Afbeeldingslocatie: http://miniimg4.rightinthebox.com/images/384x384/201301/jzddhh1359340029739.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
bad-karma schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:00:
Gisteren de onda v975w ontvangen. Werd met Nederlandse Windows geleverd. Erg mooie tablet, lijkt precies op Ipad air, op een paar kleinigheden na. :P

Zoals al aangegeven in de review. De video/foto kwaliteit is erg matig, batterij levensduur kan ook beter, maar het geluid daarintegen vind ik nog best behoorlijk. Hard zat in ieder geval. ;) Ik hang er een powerbank aan, en heb er ook een micro usb>usb kabel, en een micro hdmi>hdmi kabel bijbesteld.

Zeker een prima aankoop, ben er heel tevreden over.

Ik ben op zoek naar onderstaand toetsenbord. Weet iemand waar ik dit kan bestellen? :/

[afbeelding]
ehmm.. ja dit is de ipad mini toetsenbord...
http://www.miniinthebox.c...or-ipad-mini_p505021.html

maar je bedoelt dan zeker een soort gelijke? even kijken op deal extreme enzo.. of http://www.gearbest.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

jooncheez schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

Je kan kijken of je huidige Windows 10 geactiveerd is. Daar hoort geen key bij, licentie is aan je hardware gekoppeld.

Dus je kan gewoon met de Tool van de Microsoft website Windows 10 downloaden en op een usb stick zetten en daarmee Windows opnieuw installeren.

Of je kan proberen deze video te volgen:
http://m.youtube.com/watch?v=3H1qOQFzAt4
Jep, dat gaat hem dan toch maar worden, morgenavond een mooi dagje voor ;).

Thanks voor de tip en fijne avond.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
ehmm.. ja dit is de ipad mini toetsenbord...
http://www.miniinthebox.c...or-ipad-mini_p505021.html

maar je bedoelt dan zeker een soort gelijke? even kijken op deal extreme enzo.. of http://www.gearbest.com/
nee, sorry, verkeerde foto. Ik bedoelde het keyboard in dit topic.(die met de witte toetsen) Heb al gezocht op de webwinkels maar kan t niet vinden. Zijn er een beetje veel enzo. :P

http://www.htcmania.com/showthread.php?t=874604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
bad-karma schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:04:
[...]

nee, sorry, verkeerde foto. Ik bedoelde het keyboard in dit topic.(die met de witte toetsen) Heb al gezocht op de webwinkels maar kan t niet vinden. Zijn er een beetje veel enzo. :P

http://www.htcmania.com/showthread.php?t=874604
koste me zeker een uur zoeken en reverse afbeeldingen zoeken en chinese websites en groot handel afgaan. maar door de detail op de foto heb ik ze kunnen vinden
hier in het zwart
http://nl.aliexpress.com/...iPad-air/32318085289.html
in het wit :
http://nl.aliexpress.com/...ium-free/32318077965.html

pro tip : met beetje goed zoeken is goud ook mogelijk 8)
nu wel kope heee :9

[ Voor 3% gewijzigd door rayhvh op 19-08-2015 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij de Chuwi hi8 mogelijk om de android partitie te verkleinen en aan Windows toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Mijn duit in het zakje:

Op 10 augustus een Chuwi Vi8 en Vi10 besteld met versnelde DHL shipping bij Banggood. Afgelopen vrijdag 21 augustus kwamen ze beide in goede staat binnen, zonder douane kosten. Resp. hebben ze me 88 en 178 euro gekost, dit is incl. cover voor de Vi8 en de Keyboard / touch cover voor de Vi10.

Even geboot naar beide OSén en alles ziet er prima uit. Windows updates gedaan, NL geinstalleerd en vervolgens keurig de melding voor Windows 10. Vandaag mocht ik bij beide ook daadwerkelijk upgraden en dat verliep eigenlijk zonder problemen. Had voor de Vi8 wel extra storage nodig in de vorm van een USB stick en af en toe stond hij verdacht lang te wachten tijdens de installatie.

Inmiddels beide tablets op Windows 10 en geen problemen tot nog toe. Nu druk bezig met alle apps etc.. Gaat er toch naar uit zien dat ik op de bank Android zal gebruiken en aan tafel met keyboard Windows 10..

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:23
Had eerder deze week bij de Mediamarkt een Archos Windows tablet voor €59 gekocht. Na veel tweaken deze tablet redelijk werkend gekregen, maar door het gebrek aan schijfruimte en geheugen is dit apparaat het gewoon niet. Wel ben ik erg enthoussiast gewordrn van Windows op een tablet.

Op Banggood ben ik vandaag aan het rondkijken geweest naar een Windows tablet met betere specs. Twijfel nog tussen de gewone i7 en i7 stylus van Cube. Naar andere merken, behalve Pipo, heb ik nog niet gekeken, omdat er rond de tablets van Cube een aardige community lijkt te zijn met fixes en dergelijke.

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
quote: url
koste me zeker een uur zoeken en reverse afbeeldingen zoeken en chinese websites en groot handel afgaan. maar door de detail op de foto heb ik ze kunnen vinden
hier in het zwart
http://nl.aliexpress.com/...iPad-air/32318085289.html
in het wit :
http://nl.aliexpress.com/...ium-free/32318077965.html

pro tip : met beetje goed zoeken is goud ook mogelijk 8)
nu wel kope heee :9
:) :) :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Dank je wel. Helemaal blij mee. _/-\o_ held!

Die gouden heb ik ook gevonden 8) lekker vies kleurtje, past wel bij m'n hoektanden.*kopen gaat*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_01
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:01
Iemand ervaring met Linx (linxtablets.com)? Ziet er wel goed uit, maar vind behalve Amazon geen plek om ze te kopen. Ook vraag ik mij af of er goede driver ondersteuning is voor Windows 10. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Had eerst een onda v975m, maar elke wat anders proberen. Nu een chuwi hi8 besteld bij alieexpress :)

Gevraagd of ze het als gift markeren... Hopelijk geen importkosten enzo.... :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rayhvh
Hier mijn review in het Engels dan wel. van de Chuwi Vi8 hier gekocht : http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_144806.html?wid=3 vannuit het EU warenhuis zo betaal je geen import kosten en is de verzending maar 5 dagen.

Hier meer foto's en een video:

YouTube: Chuwi Vi8 Short Impression

http://raymondvandervelde...leid=7&cntnt01returnid=57

Intro:

The reason I got this tablet is because I was looking for an really high end laptop. but in the meanwhile I needed something temporary. That could do office and could do some general interesting things.

Battery life:

The battery life of the tablet is quite good. It lasts doing some webbrowsing. For about 5 hours and about half of that for gaming. (played combat arms using windows)

Booting and shutting down:

Again pretty good. However in my few days of useage it crashed 2 times, once while booting. Once on shutdown. But otherwise its pretty rapid. I must have installed or done something wrong.. computers will be computers..

Gaming:

I've tried gaming under windows. I could play the old online FPS shooter Combat Arms at 1200x600 something. With about 60 fps. Its not the best. But its playable. Otherwise you can use steam inhome streaming at home to stream GTA V or any other games using steam. This works better the faster your internet connection is.

Resolution/Screen:

The resolution of the tablet seems low on the first sight being 1280x800. But once your boot into Android or Windows. Its not that bad as I`ve expected. However, Windows scaling is quite small. Not recommanded for people with bad eye sight!!!!!

The colours on the screen look pretty good. Its has nice viewing angels. Im not an expert in screen colours. But I've seen far and far worse.

Sound:

The sound is really bad.. Nothing much to say about that.. Headphone jack works properly. The jack is actually quite powerfull / loud.

Wifi:

The wifi seems pretty strong in this tablet. Has no problems being an floor higher or an few more meters away. But test I've done arent the fastest either. I've got an 50mb/s connection on cable to my ISP. And the network adapter had an 72mb/s connection to the tablet. Speed test came out 17-20mb/s max.

Camera:

Well.. Just like the sound. Its pretty bad. But I did not got it to make pictures. Its just for scanning QR codes where need to. Or to skype maybe once.

Case and keyboard:

The case and keyboard seem of pretty good quality. However by opening the package. I made an small scratch on my keyboard :( . Also it has an minor few issues. The keyboard bluetooth light does not seem to work. Also the charging light went off randomly once. The connecting part is also sometimes an bit buggy... To connect my keyboard I turn it off and on. But I dont think thats the way it should work..Because there is an connect button.

The biggest thing I missed using this keyboard is an print screen button. It has no option for one.. and I really needed one. so I`ve remapped my End button in my Windows to make an print screen. Also backlit would be an great thing. And would look really cool. But I can see that being expensive.

Build quality and tablet looks.

The build quality of the tablet on the first sight does not look as High end as the Samsung tab 4 or the iPad air. However for the money and it being an chinese tablet. It does not "crack" or falls apart like my first phone I've ordered from china. Its pretty good overal

Speed:

This is the best part of the tablet. You wont get any more speed for this amount of money. Its quad core processor really does its job for day to day office usage and web browsing. And also alows you to watch some movies or play some simple or older games. The memory/ram is also great. Got about 112 mb/s on the benchmark. This makes it boot fast. However you cant expect it to play your games on anything then the lowest. Or play 50 gb/s blu-rays over network. It has its limits.

Software related:

First of all. It comes with pre-installed versions of Android and Windows. These also got there own pre-named users. I did not really like the chinese used username on Android or the simple "A" on Windows. I`ve had to change settings. Also changed the language to dutch. I've had to google how. but got it working in the end.

Then I've used an Samsung evo 64gb card. That should go up to 48mb/s but the device does not seem to support anymore then 22mb/s. Also using an SD card in Windows will make Android complain about having an wrong formatted SD card insterted.

Conclusion:

If you're looking for an tablet that can do ALOT for not much. This would be the one to get. Its overall battery / screen / speed are good enough. And the fact it comes with Windows + Android + office 365 is an good deal.

8/10.

[ Voor 5% gewijzigd door rayhvh op 25-08-2015 14:02 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Spellcheck zou niet overbodig zijn :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Vraag, is het mogelijk dat de resolutie in windows wordt aangepast? dus van de HI8 van 1920x1200 naar bijvoorbeeld 1280x800? Gewoon via eigenschappen van beeld--> resolutie wijzigen?

Voor android zijn daar wel truckjes voor als je hem geroot hebt. Is goed voor de performance en accu. Waarom dan geen VI8? Nou het scherm kan een stuk veller van de HI8 en als ik hem een keer wel op een hogere resolutie wil hebben dan is die optie er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
HeatWave schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:47:
Spellcheck zou niet overbodig zijn :X.
Sorry, niet mijn sterkste punt. heb al wat verbeterd. zie zelf de fouten niet echt :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
SinergyX schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

[afbeelding]

Werkt ook via Steam:

YouTube: Chuwi Hi8 stream test: GTA V & Wreckfest als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
Ewivis schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:35:
Vraag, is het mogelijk dat de resolutie in windows wordt aangepast? dus van de HI8 van 1920x1200 naar bijvoorbeeld 1280x800? Gewoon via eigenschappen van beeld--> resolutie wijzigen?

Voor android zijn daar wel truckjes voor als je hem geroot hebt. Is goed voor de performance en accu. Waarom dan geen VI8? Nou het scherm kan een stuk veller van de HI8 en als ik hem een keer wel op een hogere resolutie wil hebben dan is die optie er.
ja dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ewivis schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:35:

Ja, ik kreeg alleen steeds bij het opstarten weer de melding dat ik niet de optimale resolutie had ingesteld, maar kan je negeren. Elke 16:10 ratio kan je gewoon kiezen, ik draai nu zelf 1440x900.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ok top! ben erg benieuwd naar het tabletje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hvanveldhoven
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 10:37
jeroenhorst1 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

welke versie van de display drivers gebruik je? ejbrul heeft een export gemaakt van zijn drivers. en ik heb de orginele intel drivers erbij gezocht. dit is beschreven in een paar pagina's eerder.......
_/-\o_ Top, bedankt (ejbrul uiteraard ook)! Heb de drivers van ejbrul geïnstalleerd en de oudere versie van Intel Graphics. Die laatste bleek het probleem te zijn, wat enigszins vaag is want ik heb alle versies die beschikbaar waren op de Intel site al geprobeerd voordat ik de vraag stelde :?. Maar inmiddels werkt het scherm weer goed.

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Voor mij is het onduidelijk of er nu wel of geen Android Lollipop is voor de Chuwi HI8. Weet iemand dit?

• Dersan
Kitser schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:25:
Voor mij is het onduidelijk of er nu wel of geen Android Lollipop is voor de Chuwi HI8. Weet iemand dit?
Nog niet in ieder geval. Ben benieuwd of het er uberhaupt gaat komen :).

• Ewivis
Betreft chuwy hi8: In sommige video's lijkt het alsof de performance in windows met google Chrome niet goed zijn.. Wat zijn jullie ervaringen in vergelijking met IE/Edge?

Misschien via video duidelijk te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Ewivis op 27-08-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:45
Geen idee of het je verder helpt, maar op mijn Teclast X80h met Win10 scrollt Edge veel soepeler dan Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:55

WCA

op mijn ployer momo7 scrollt IE ook sneller dan elke andere browser. Ik gebruik gewoon metro IE. Metro IE is verder een prima browser, een stuk touch-vriendelijker dan firefox of chrome.

[ Voor 32% gewijzigd door WCA op 28-08-2015 10:02 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:48:

Gevonden! Kostte me 2 dagen van m'n leven maar goed :P
De POV 800w is geen clone van de Chuwi, Onda etc.

Dit is de Russische clone:
http://dexp.club/Products...t-DEXP-Ursus-8W-3G-silver
En hier vind je alle drivers:
ftp://dev.dexp.club/Table...08W%203G/DrvUrsus8W3G.zip

Na installatie van de KMDF driver werkt het touchscreen weer. Andere KMDF drivers werken niet, de touch lijkt dan geïnverteerd. Andere vreemd detail: wanneer je in de bios kiest voor optimale settings, wijzigt de touch naar ATML1000. Dit klopt niet, het moet MSSL1680 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-08 22:15
Ik was op zoek naar een windows tablet voor school en thuis. Nu kwam ik uit via banggood op de chuwi vi10. Heeft er iemand evaringen met deze tablet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Nder schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:46:
Ik was op zoek naar een windows tablet voor school en thuis. Nu kwam ik uit via banggood op de chuwi vi10. Heeft er iemand evaringen met deze tablet ??
Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets
https://www.google.nl/web...8#q=chuwi%20vi10%20review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
Een paar dagen getwijfeld, maar ik heb zojuist toch de Cube i7 Stylus bij Banggood besteld.
Goede reviews (ivm met pipo) en de mogelijkheid om een stylus te gebruiken (waarschijnlijk een must in desktop omgeving?) waren doorslaggevend. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royality
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-01 11:47
Vandaag de chuwi hi8 besteld bij gearbest, hij was nog in stock bij eu warehouse.
Hoe bevalt die bij jullie? Iemand enig idee wanneer ik hem zou binnenkrijgen?😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Shit, ik mag 40 euro dokken aan btw.. Ze hadden er 50 euro ereader van gemaakt, dat mocht helaas niet helpen.. Dat is de helft wat ik voor dat ding betaald heb haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
Heeft iemand een probleem dat de tablet. In mijn geval de Chuwi Vi8.
soms de SD (samsung evo 64gb) kaart niet herkend? hij lijkt er ook niet goed recht in te zitten soms.. hier kan ik zelf niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
Redelijk eenvoudig heb ik de Pipo W2F kunnen upgraden naar W10 met de media creation tool.
Voor de zekerheid vooraf het driverpack gedownload.
Na updaten werkt het tablet wel, maar roteren en de windows knop aan de zijkant deden het niet.
Na installeren van de gsensor- en touchscreen drivers uit het driverpack was dat snel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Laatst online: 07-09 17:54
Ik zit er over te denken een windows of dualboot tablet te bestellen. Nu wil ik hem voornamelijk gebruiken om wat op te surfen en misschien series/films op wil kijken(In de trein) en fotos/filmpjes van een sd kaart naar een hdd te kunnen zetten. Formaat maakt me niet zo veel uit, 8 of 10 inch. Maar wel graag een wat hogere resolutie. Nu leek mij de Chuwi Hi8 geschikt, alleen nu lees ik ook over tablets met HDMI aansluiting. Dat maakt het allemaal net wat leuker indien ze ook smooth films over hdmi kunnen afspelen. Iemand hier ervaring mee? En zijn er aanraders? Budget is zo rond de €100, maar voor die hdmi functie wil ik wel wat extra uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

*zucht* Ik kom steeds een stapje verder met win 10 op de Chuwi vi8, maar elke keer lukt het toch niet. Nu komt ie met een heel nieuw installatievenster, reboot, de bekende cirkel komt, hij gaat prima verder tot 71% en daarna draait ie het toch weer terug naar 8.1.

Las ergens iets over secure boot uitzetten (heb mijn OTG ff niet bij me) dus dat moet ik dan nog maar eens proberen. Maar toch erg vervelend dat het niet gewoon kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
usefulidiot.198 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:57:
Een paar dagen getwijfeld, maar ik heb zojuist toch de Cube i7 Stylus bij Banggood besteld.
Goede reviews (ivm met pipo) en de mogelijkheid om een stylus te gebruiken (waarschijnlijk een must in desktop omgeving?) waren doorslaggevend. Ben benieuwd! :)
ga aub goed na of je niet een met KMS Pico geactiveerde Windows 8.1 hebt. Er zijn blijkbaar geen normale licenties voor handen waardoor ze nu maar gebruik maken van pirated versies geactiveerd met KMS Pico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
MartijnAbel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:27:
[...]

ga aub goed na of je niet een met KMS Pico geactiveerde Windows 8.1 hebt. Er zijn blijkbaar geen normale licenties voor handen waardoor ze nu maar gebruik maken van pirated versies geactiveerd met KMS Pico ;)
Had het op een paar fora, waaronder xda, gelezen. Nu heb ik via mijn werkgever toegang tot legale versies, dus dat is niet zo'n probleem. Er gaat sowieso Windows 10 op als de Cube verder in orde is. Natuurlijk ga ik bij een pirated versie wel gelijk een melding maken en kijken of paypal er ook wat in kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Laatst online: 07-09 17:54
Zojuist de Chuwi Hi8 besteld bij gearbest via het EU warehouse om te kijken of het wat is. Jammer dat er geen hdmi op zit, maar voor de prijs vind ik het het proberen waard. Zo niet, gaat ie in de verkoop. Ben benieuwd.

• dennisfr
elinx schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:50:
Redelijk eenvoudig heb ik de Pipo W2F kunnen upgraden naar W10 met de media creation tool.
Voor de zekerheid vooraf het driverpack gedownload.
Na updaten werkt het tablet wel, maar roteren en de windows knop aan de zijkant deden het niet.
Na installeren van de gsensor- en touchscreen drivers uit het driverpack was dat snel gefixt.
Bedankt man, ik kreeg het kantelen niet voor elkaar. Met de g-sensor driver uit het driverpack was het zo voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Op mijn Teclast X80H heb ik twee weken geleden Windows 10 geïnstalleerd. Hierbij heb ik aangegeven dat alles wat er stond geïnstalleerd op de tablet kon worden verwijdert. Hierbij is ook Office 365, die gratis bij deze tablet geleverd werd, verwijdert. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
die is via de office site opnieuw te downloaden: https://office.live.com/start/MyAccount.aspx?omkt=en-GB
(mits je met dezelfde live-account daar inlogt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Zijn er mensen die de hi8 met win10 direct geleverd hebben gekregen?

Ik heb last van blue screens... Lijkt te liggen aan wifi, wss de wifi driver. Heb nu net de driver gerestored om te kijken of het beter gaat... Anders proberen terug te gaan naar win 8.1??

In android zit ik nooit, heb goede mobiel met android, dus niet nodig.

Pagina: 1 ... 20 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.