Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Voor de Chuwi Vi10 bezitters. Hebben jullie wel eens gecheckt welke processor er in jullie Chuwi Vi10 zit? Ik kwam erachter dat er in mijn Chuwi een langzamere processor zit dan de processor welke in de advertentie (en alle andere specs) wordt genoemd.

Edit, blijkt in de praktijk niet heel veel uit te maken, hoewel de maximale snelheid iets lager ligt schijnt de performance minimaal net zo goed te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Tommyboy_1908 op 08-09-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:07
Ewivis schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:43:

Ik heb last van blue screens... Lijkt te liggen aan wifi, wss de wifi driver. Heb nu net de driver gerestored om te kijken of het beter gaat... Anders proberen terug te gaan naar win 8.1??
Het kan evengoed een hardwarematig probleem zijn, Chinese tablets zijn helaas niet probleemvrij. Ik heb zowel een Pipo W2F als een Chuwi Vi8 en beide hebben problemen:
De Pipo valt spontaan uit, zodra de accu onder de 40% begint te komen.
De Chuwi had af en toe problemen met het scherm (knipperen/uitvallen), zowel onder Android als Windows. Dat heb ik gelukkig zelf kunnen verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
dennisfr schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:37:
[...]

Het kan evengoed een hardwarematig probleem zijn, Chinese tablets zijn helaas niet probleemvrij. Ik heb zowel een Pipo W2F als een Chuwi Vi8 en beide hebben problemen:
De Pipo valt spontaan uit, zodra de accu onder de 40% begint te komen.
De Chuwi had af en toe problemen met het scherm (knipperen/uitvallen), zowel onder Android als Windows. Dat heb ik gelukkig zelf kunnen verhelpen.
Ik heb hem volledig gereset (windows 10) en hierna geen problemen meer gehad. Lijkt erop dat het een driver issue was ofzo.
Daarnaast verder geen echte problemen om eerlijk te zijn. Accu is wel ok, 4-5 uur... lang zat vind ik voor dat geld.

Had eerst een Onda v975m en die was toch echt wel een stuk slechter dan deze. Ik zit overigens bijna niet meer op android... Misschien dat ik die partitie wel verwijder, dan krijg je dat er toch bij, bij windows? Heb nu al ruimte tekort namelijk ;-)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Ewivis schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:51:
[...]

Had eerst een Onda v975m en die was toch echt wel een stuk slechter dan deze. Ik zit overigens bijna niet meer op android... Misschien dat ik die partitie wel verwijder, dan krijg je dat er toch bij, bij windows? Heb nu al ruimte tekort namelijk ;-)
Even terug zoeken in dit topic, daar staat wel ergens hoe je dat moet doen (en hoe niet ;) )
Ik zou het zelf niet zo snel doen overigens. Heb je al schijfopruiming gedaan? De rollback naar windows 8.1 wordt niet automatisch verwijderd en neemt uiteraard ook een flink deel van de opslagruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 23:12
Vandaag lijkt de Teclast X98 Pro dual boot (Win10, Android5.1) in de verkoop te gaan. Zie ook http://brands.aliexpress.....11010108.100003.1.a9zyls

Lijkt mij een interessante tablet. Echter, het ontbreken van USB 3.0(schijnt er wel in te zitten, alleen staat er USB 2 in de specificatie) en GPS is jammer, en kennelijk wordt de tablet nogal heet, zie deze review: http://techtablets.com/teclast-x98-pro/review/.

Als er inderdaad nog een 3/4G versie komt inclusief GPS, en waar het hitteprobleem is aangepakt, dan overweeg ik deze te kopen. Ik ben namelijk wel op zoek naar een tablet, maar ik heb geen haast.

Zijn er (vergelijkbare) alternatieven?

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieAnanas op 14-09-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 11:48
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Windows/Android dualboot tablet. Helaas zijn de gevestigde merken hier niet heel goed in, en kwam ik al gauw bij dit topic uit. Ook sites als techtablets al bekeken. Wat mij echter opviel is dat er bij reviews bijzonder weinig aandacht is voor het mogelijke gebruik van een stylus. Daarom mijn vraag aan dualboot-tabletbezitters:

Hoe werkt de stylus (in zowel Android als Windows)? Is het touchscreen/digitizer accuraat genoeg? Is de eventueel bijgeleverde stylus comfortabel in gebruik? Zo niet, welke stylus zou je aanraden?

Modellen waar ik zoiezo in geinteresseerd ben zijn de Teclast X98 Air/Pro, X10HD, de Cube i6 of i7 (Stylus) (niet allemaal dualboot, maar goede stylus-support weegt net iets zwaarder dan dualboot, en bluestacks draait wel op een tablet, hoop ik), maar van eigenlijk elk model met 10-inch-scherm, FHD(+) resolutie, (relatief) rappe processor ben ik benieuwd naar stylus-mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:23
jacovisscher schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:26:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Windows/Android dualboot tablet. Helaas zijn de gevestigde merken hier niet heel goed in, en kwam ik al gauw bij dit topic uit. Ook sites als techtablets al bekeken. Wat mij echter opviel is dat er bij reviews bijzonder weinig aandacht is voor het mogelijke gebruik van een stylus. Daarom mijn vraag aan dualboot-tabletbezitters:

Hoe werkt de stylus (in zowel Android als Windows)? Is het touchscreen/digitizer accuraat genoeg? Is de eventueel bijgeleverde stylus comfortabel in gebruik? Zo niet, welke stylus zou je aanraden?

Modellen waar ik zoiezo in geinteresseerd ben zijn de Teclast X98 Air/Pro, X10HD, de Cube i6 of i7 (Stylus) (niet allemaal dualboot, maar goede stylus-support weegt net iets zwaarder dan dualboot, en bluestacks draait wel op een tablet, hoop ik), maar van eigenlijk elk model met 10-inch-scherm, FHD(+) resolutie, (relatief) rappe processor ben ik benieuwd naar stylus-mogelijkheden.
Ik heb 2 weken geleden de Cube i7 Stylus via Banggood besteld. Het pakketje schijnt inmiddels in Nederland te zijn. Post mijn ervaring wel als deze binnen is, ging mij namelijk ook vooral om de stylus support.

PSN: nameless-iD_

• usefulidiot.198
Vandaag post gehad van PostNL, afdeling inklaring. Waarde kan niet geschat worden, of ik een factuur wil opsturen en een formulier wil invullen. Is dit niet in 30 dagen gedaan dan gaat het pakket retour of wordt vernietigd. Weet niet of dit voor veel vertraging gaat zorgen, maar het lijkt dus zeker dat ik extra kosten ga maken (rond de 100 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
usefulidiot.198 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:28:
Vandaag post gehad van PostNL, afdeling inklaring. Waarde kan niet geschat worden, of ik een factuur wil opsturen en een formulier wil invullen. Is dit niet in 30 dagen gedaan dan gaat het pakket retour of wordt vernietigd. Weet niet of dit voor veel vertraging gaat zorgen, maar het lijkt dus zeker dat ik extra kosten ga maken (rond de 100 euro).
Na het retour sturen van de brief duurde het bij mij een week tot hij binnen was. (2x).

• usefulidiot.198
Tommyboy_1908 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:22:
[...]

Na het retour sturen van de brief duurde het bij mij een week tot hij binnen was. (2x).
Dat is te doen :) Hoop vooral dat het niet meer gaat kosten dan de 100 euro die ik uitgerekend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Gister de Chuwi Vi10 binnen gehad. Nu krijg ik de melding om windows te activeren. Heb ik de key opgehaald uit de UEFI blijkt die niet te werken. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
xarow schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:33:
Gister de Chuwi Vi10 binnen gehad. Nu krijg ik de melding om windows te activeren. Heb ik de key opgehaald uit de UEFI blijkt die niet te werken. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
contact opnemen met je leverancier, die zou het moeten kunnen fixen voor je.

Misschien staat er hier nog een fix tussen die je zelf kan uitvoeren:

http://techtablets.com/fo...-vi10-dual-os-discussion/

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 11:59
Is er een andere tablet vergelijkbaar als de Chuwi hi8 maar dan met een of ander HDMI output?

Animu~

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Ik heb een Cube iwork8 3g, die heeft een mini-hdmi. Mooi apparaat, zit degelijk in elkaar. Alleen wat minder bekend dan teclast of chuwi.

• Siefat
joenja schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:07:
Ik heb een Cube iwork8 3g, die heeft een mini-hdmi. Mooi apparaat, zit degelijk in elkaar. Alleen wat minder bekend dan teclast of chuwi.
Wou eigenlijk een wat hogere resolutie. Maar heeft ook wel een mooie prijs / prestatie verhouding

Animu~

• joenja
En de hdmi stuurt max 1920x1200 uit. De resolutie van het scherm zelf vind ik prima, zou niet hoger hoeven voor die afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb nu een paar maanden de ondav975w in huis, en heb even gewacht met een mening te geven totdat alle plus -en minpunten naar boven zijn gekomen.

Even met de minpunten beginnen. In onze Slaapkamer is t wifi signaal gewoon wat minder als in de rest van t huis. Als ik op bed met een laptop of Smartphone op internet zit/een film stream gaat dat gewoon prima. Echter niet met de Onda, continue haperingen :/ . Als ik dicht bij de bron zit gaat t beter, maar zelfs dan vind ik m af en toe langzaam met pagina's laden e.d.. Ik heb een micro usb> Lan kabel besteld, hopelijk gaat t dan beter.

De accuduur is met 4/5 uur wel de max. Nu zou dat niet zo'n ramp zijn als ik m gewoon kan gebruiken terwijl ik m aan de stekker leg, maar bij mij loopt de accu gewoon(langzaam) leeg terwijl de oplader in zit. :/

Klein minpuntje qua afwerking, is de rand waar t glas overloopt in metaal. Daar zit plastic tussen dat net een halve milimeter uitsteekt. Dat geeft een wat goedkope finish. Terwijl t voor de rest sprekend een Ipad air lijkt.

Verder is de beeldkwaliteit uitstekend, de snelheid goed, en geluid voldoende.

Ik denk dat ik nog een andere gaq bestellen, misschien de Chuwi v10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:33
Geen idee of ik dit hier hoor de posten, maar bij de Op=Op Voordeelshop een YOURS Windows 8" tablet voor 119,98
Vast Chinees ;)

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
Vrijdag a.s. wordt mijn cube i7 stylus dan eindelijk geleverd. Heeft dan alles bij elkaar net geen maand geduurd (via Banggood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
Hmm, vraag mij af waar postnl mee bezig is. Bezorgdatum is veranderd naar morgen, maar de bezorginfo lijkt niet meer te kloppen...geen geadresseerde en het huisnummer klopt niet meer. Meer die dit hebben gehad nadat hun pakket langs inklaring is geweest? Verder vallen de extra kosten mee, € 81,20.

[ Voor 7% gewijzigd door usefulidiot.198 op 22-09-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derksenkarting
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 14:47
Ik ben sinds vorige week donderdag in het bezit van een PiPo W3F. De zondag ervoor besteld via Gearbest en daar kon ik een EU warehouse selecteren. Totaalprijs was hetzelfde als wanneer ik hem uit China zou laten komen, dus een makkelijke keuze! Nog geen €130 betaald en ook nog eens ontzettend snel vanuit Engeland geleverd.

Direct Windows 10 geïnstalleerd met de media creation tool en een USB-stick. Verliep prima en na het installeren van de driver voor de g-sensor en de originele Intel video driver draait hij super. Wel een tooltje moeten downloaden om de Intel driver niet automatisch te laten updaten via Windows update, want die is niet uit te schakelen. Heeft blijkbaar te maken met dat het een Windows 10 Home installatie is.

Voor iedereen die twijfelt om een W3F te kopen, bijvoorbeeld vanwege het risico op invoerkosten of de lange levertijd, voor dit geld en dan via het EU warehouse kan ik hem zéker aanraden. De bouwkwaliteit is prima en het scherm is lekker scherp.

edit: Net even snel gekeken op Gearbest en hij is nu niet meer op voorraad in de EU :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Derksenkarting op 22-09-2015 23:12 ]

• jdebunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-07-2022
Gisteren (eindelijk) mijn cube i7 stylus tablet mogen ontvangen via DHL express. Blij dat ik het toetsenbord er ook bij heb, want ik ga het gebruiken als vervangen van mijn Chromebook, en om af en toe wat Hearthstone te spelen (alsook nog andere doeleinden).

Voorlopig alles positief, toetsenbord heeft echt een bagger trackpad maar lang leven de normale muzen :)

Merkte vandagag wel bij een Twitch stream dat ie af en toe wat haperde in Edge browser. Hoor ook niet veel goede dingen over Chrome op deze tablets.

Iemand toevallig ervaring met een goede browser? Firefox of iets dergelijks?

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
jdebunt schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:28:
Gisteren (eindelijk) mijn cube i7 stylus tablet mogen ontvangen via DHL express. Blij dat ik het toetsenbord er ook bij heb, want ik ga het gebruiken als vervangen van mijn Chromebook, en om af en toe wat Hearthstone te spelen (alsook nog andere doeleinden).

Voorlopig alles positief, toetsenbord heeft echt een bagger trackpad maar lang leven de normale muzen :)

Merkte vandagag wel bij een Twitch stream dat ie af en toe wat haperde in Edge browser. Hoor ook niet veel goede dingen over Chrome op deze tablets.

Geactiveerd middels KMSpico? Of heb je wel een officiele licentie?

• usefulidiot.198
MartijnAbel schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:35:
[...]

Geactiveerd middels WMSpico? Of heb je wel een officiele licentie?
Ik heb mijn Cube i7 Stylus nu een klein uurtje in huis en die van mij is KMSPico activated.
Was niet eens nodig om zelf op zoek te gaan, Windows Defender gaf al direct aan dat er een threat was.
Verder was mijn bestelling niet compleet, de stylus (wel besteld) zat niet in de verpakking. Nog niet eerder gehad bij een bestelling via Banggood...

Anyway, zo dus maar een bericht naar Banggood versturen.

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
usefulidiot.198 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:02:
[...]

Ik heb mijn Cube i7 Stylus nu een klein uurtje in huis en die van mij is KMSPico activated.
Was niet eens nodig om zelf op zoek te gaan, Windows Defender gaf al direct aan dat er een threat was.
Verder was mijn bestelling niet compleet, de stylus (wel besteld) zat niet in de verpakking. Nog niet eerder gehad bij een bestelling via Banggood...

Anyway, zo dus maar een bericht naar Banggood versturen.
Hopen op een goede reactie, maar ben bang van niet. Alle resellers tot nu toe steken hun kop in het zamd en verkopen willens en wetens met kmspico geactiveerde cube i7 stylussen. De gewone cube i7 wordt inmiddels ook zo verkocht helaas. Mocht j een nieuwe licentie krijgen controleer dan wel even of het om een OEM of Retail licentie gaat. MSDN licenties weggeven hebben ze ook nogal een handje van in China.

• usefulidiot.198
MartijnAbel schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:16:
[...]

Hopen op een goede reactie, maar ben bang van niet. Alle resellers tot nu toe steken hun kop in het zamd en verkopen willens en wetens met kmspico geactiveerde cube i7 stylussen. De gewone cube i7 wordt inmiddels ook zo verkocht helaas. Mocht j een nieuwe licentie krijgen controleer dan wel even of het om een OEM of Retail licentie gaat. MSDN licenties weggeven hebben ze ook nogal een handje van in China.
Niemand op dit moment op de chat aanwezig, heb dus maar een bericht verstuurd. Zag net, toen ik een review ging schrijven dat Banggood het ook op de gebruiker zelf afschuift. Wijzigen van de instellingen binnen Windows zou er namelijk voor zorgen dat deze pirated wordt :')

Heb iniedergeval gevraagd om een nieuwe, legale, licentie.

[ Voor 3% gewijzigd door usefulidiot.198 op 23-09-2015 17:40 ]

• joenja
jdebunt schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:28:

Je kan ipv Edge ook gewoon Internet Explorer gebruiken, die zit verstopt in Windows 10. Zie deze link voor meer info. Ik draai IE zelf ook, aangezien Edge nogal wat kinderziektes heeft. Een andere optie is Light, een soort afgeslankte versie van Firefox.

• jdebunt
  • Laatst online: 03-07-2022
MartijnAbel schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:35:
[...]

Geactiveerd middels KMSpico? Of heb je wel een officiele licentie?
KMSpico voor zover ik kan zien ja

• usefulidiot.198
MartijnAbel schreef op woensdag 23 september 2015 @ 17:16:
[...]

Goede tip! Ben benieuwd naar de reactie van banggood.

Kan melden, na een avond de cube te hebben gebruikt dat het best bevalt. WiFi is stabiel, scherm is prima, accuduur lijkt goed maar de speaker valt behoorlijk teen qua volume. Ook wordt de achterkant aan de linkerkant wel erg warm.

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ik volg de laatste dagen het - tot op heden schaarse - nieuws over de opvolger van de hier veelbesproken Chuwi Vi10; de nieuwe Chuwi Hi10 met als voornaamste upgrades een beter scherm, een cherry trail processor, 4GB RAM en een verbeterd toetsenbord dock. Wordt vooralsnog wel een flink stuk duurder dan de Vi10 (~250USD tov ~150USD), maar hij is nu nog niet (goed) verkrijgbaar. Medio oktober zou de beschikbaarheid, en wellicht de prijs, beter moeten zijn. Meer specs en info hier:
http://techtablets.com/20...trail-vi10-update-leaked/

Lijkt me een potentieel alternatief voor de hierboven door KoffieAnanas aangehaalde Teclast x98 Pro.

• joenja
Al is wel de vraag of hij over 4gb geheugen gaat beschikken, wat afhankelijk van het type Cherry-Trail processor is.

[ Voor 19% gewijzigd door joenja op 24-09-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
Nog geen reactie gehad van Banggood over de pirated Windows installatie op mijn Cube i7 Stylus of het ontbreken van de bestelde stylus.

Gisteren heb ik de i7 succesvol naar Windows 10 kunnen updaten. Kreeg gedurende de upgrade wel het nodige Chinees te zien, maar dat was geen probleem, aangezien het niet om keuzemenu's oid ging. Heb uiteindelijk nog een driver voor de Wacom hardware moeten installeren (zie xda), maar alles werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:42
phAn schreef op donderdag 24 september 2015 @ 13:35:
Ik volg de laatste dagen het - tot op heden schaarse - nieuws over de opvolger van de hier veelbesproken Chuwi Vi10; de nieuwe Chuwi Hi10 met als voornaamste upgrades een beter scherm, een cherry trail processor, 4GB RAM en een verbeterd toetsenbord dock. Wordt vooralsnog wel een flink stuk duurder dan de Vi10 (~250USD tov ~150USD), maar hij is nu nog niet (goed) verkrijgbaar. Medio oktober zou de beschikbaarheid, en wellicht de prijs, beter moeten zijn. Meer specs en info hier:
http://techtablets.com/20...trail-vi10-update-leaked/

Lijkt me een potentieel alternatief voor de hierboven door KoffieAnanas aangehaalde Teclast x98 Pro.
De Chuwi HI8 PRO lijkt mij ook wel een fantastische tablet als hij <150$ kost.

http://techtablets.com/20...update-coming-next-month/

Tot nu toe bevalt de normale HI8 mij ook goed. Vooral voor het geld dat ik er voor betaald heb is het onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Mwa, de z8300 is helaas niks speciaals. Buiten wat snellere gpu ga je er tov een z3736 alleen maar op achteruit (lage clock en maar single channel geheugen). Pas met de z8500 ga je er echt op vooruit, en dan graag met 4gb aub.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaati
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-07 23:19
Heb gister de chuwi hi8 besteld bij gearbest (eu warehouse). Hopen op een snelle levering, want ben heel benieuwd naar de prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo51
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:55
Kan mij iemand de instellingen van de screenrotation van een pipo W2F geven? Nadat ik windows opnieuw geinstalleerd klopt de rotatie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
Bravo51 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:39:
Kan mij iemand de instellingen van de screenrotation van een pipo W2F geven? ...............
Begin deze maand heb ik dat al gemeld
Uit het driverpack van Pipo de Gsensor driver installeren, daarna is de rotatie weer in te stellen bij beeldschermopties.

[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 29-09-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo51
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:55
elinx schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:29:
[...]
Begin deze maand heb ik dat al gemeld
Uit het driverpack van Pipo de Gsensor driver installeren, daarna is de rotatie weer in te stellen bij beeldschermopties.
Ik heb de driver er al op staan, uit het pack van pipo, en de rotatie werkt. Echter roteerd het scherm naar portraid als ik de tablet in landscape draai en andersom. Heb je anders enig idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
Vaati schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:40:
Heb gister de chuwi hi8 besteld bij gearbest (eu warehouse). Hopen op een snelle levering, want ben heel benieuwd naar de prestaties!
Ik heb gekozen voor de vi8 ultra met bt keyboard, want de hi8 heeft aan de youtube videos te zien veel last van overheating en lockup problemen bij afspelen video. Wel begrijpelijk bij zo'n hoge resolutie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaati
intraxi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:01:
[...]

Ik heb gekozen voor de vi8 ultra met bt keyboard, want de hi8 heeft aan de youtube videos te zien veel last van overheating en lockup problemen bij afspelen video. Wel begrijpelijk bij zo'n hoge resolutie scherm.
Ik heb juist gekozen voor de hi8 vanwege het scherm. Het verschil in helderheid volgens de youtube filmpjes was dermate veel, dat ik voor de hi8 heb gekozen. Ik ben benieuwd, volgens gearbest is ie er binnen een week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
Bravo51 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:35:
........
Ik heb de driver er al op staan, uit het pack van pipo, en de rotatie werkt. Echter roteerd het scherm naar portraid als ik de tablet in landscape draai en andersom. Heb je anders enig idee hoe dit komt?
Rotatie moet standaard op 270 graden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Vaati schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:05:
[...]

Ik heb juist gekozen voor de hi8 vanwege het scherm. Het verschil in helderheid volgens de youtube filmpjes was dermate veel, dat ik voor de hi8 heb gekozen. Ik ben benieuwd, volgens gearbest is ie er binnen een week!
Ok snap ik, maar hdmi out om aan te sluiten op een andere monitor heb ik ook nodig vandaar de vi8 ultra. Een week lijkt mij erg optimistisch van gearbest. Mijn china pakketen doen er gemiddeld 25 dagen over (standaard verzending)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:23
intraxi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:59:
[...]

Ok snap ik, maar hdmi out om aan te sluiten op een andere monitor heb ik ook nodig vandaar de vi8 ultra. Een week lijkt mij erg optimistisch van gearbest. Mijn china pakketen doen er gemiddeld 25 dagen over (standaard verzending)... ;)
Ben ook aan het kijken naar een tablet 8" met hdmi aansluiting. Maar volgens mij heeft de Chuwi vi8 Ultra (wit en dezelfde behuizing als de hi8) geen hdmi poort, alleen de vi8 Super (zwart) heeft een hdmi poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Suffolk schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:27:
[...]

Ben ook aan het kijken naar een tablet 8" met hdmi aansluiting. Maar volgens mij heeft de Chuwi vi8 Ultra (wit en dezelfde behuizing als de hi8) geen hdmi poort, alleen de vi8 Super (zwart) heeft een hdmi poort.
Mag ik je vragen waarom je perse een hdmi port wil hebben? Wil je em aansluiten aan tv of monitor en waarvoor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
Ewivis schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:32:
[...]

Mag ik je vragen waarom je perse een hdmi port wil hebben? Wil je em aansluiten aan tv of monitor en waarvoor dan?
Om aan de tv te hangen en zo een filmpje of serie te streamen. Maar ben er inmiddels niet meer zo zeker van om het perse op deze manier te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
[...]

Klopt, maar de HDMI poort op de Vi8 Super is onbetrouwbaar. Ik heb drie verschillende kabels geprobeerd want elke kabel hield er na een tijdje mee op. Het bleek uiteindelijk toch de poort in de tablet te zijn die door al het draaien en wrikken steeds slechter werd.

Het is een leuke tablet om mee te nemen in je tas. Maar aan mijn TV hangt nu een Teclast X98. De derde kabel die het ook niet meer deed bij de Chuwi, doet het nu elke keer als ik hem aansluit aan de Teclast.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
[...]

Toch wel. De vi8 dual boot versie heeft een micro hdmi aansluiting. Hi8 niet en oververhit snel door de super hoge resolutie, bovendien kortere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Suffolk schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:13:
[...]

Om aan de tv te hangen en zo een filmpje of serie te streamen. Maar ben er inmiddels niet meer zo zeker van om het perse op deze manier te doen.
Waarom haal je geen chromecast, heb je helemaal die hdmi niet meer nodig, werkt prima hoor! Gebruik het al meer dan een jaar zo. Popcorntime aan en streamen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
intraxi schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:07:
[...]

Toch wel. De vi8 dual boot versie heeft een micro hdmi aansluiting. Hi8 niet en oververhit snel door de super hoge resolutie, bovendien kortere batterijduur.
Totaal geen problemen met overhitting hoor! Max 65 graden worden de cores via hw info... En dat is met dicht hoesje, opladen, max brightness en hoog cpu gebruik. Batt is max 5 uur ost inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Ewivis schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 00:37:
[...]

Totaal geen problemen met overhitting hoor! Max 65 graden worden de cores via hw info... En dat is met dicht hoesje, opladen, max brightness en hoog cpu gebruik. Batt is max 5 uur ost inderdaad.
Zie op youtube andere filmpjes o.a. lockups bij afspelen video 1080p en temps tot aan 80 graden. Is dat onzin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
intraxi schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 10:56:
[...]

Zie op youtube andere filmpjes o.a. lockups bij afspelen video 1080p en temps tot aan 80 graden. Is dat onzin ?
Laten we zeggen, dat ik nergens last van heb...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
intraxi schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:07:
[...]

Ik wil alleen zeggen dat er van de vi8 twee versies zijn. Een witte en een zwarte. De witte zonder hdmi aansluiting. De zwarte met hdmi aansluiting.

De Chuwi hi8 inmiddels besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Suffolk schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 12:30:
[...]

Ik wil alleen zeggen dat er van de vi8 twee versies zijn. Een witte en een zwarte. De witte zonder hdmi aansluiting. De zwarte met hdmi aansluiting.

De Chuwi hi8 inmiddels besteld.
Klopt, hier de zwarte besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinger
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 23:36
Ik heb inmiddels ruim een half jaar de pipo W3. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met deze convertable maar de 2gb ram en het kleine geheugen beginnen een obstakel te worden. Ik heb twee enorm snelle kingston kaartjes gekocht maar de interne microsd kaartlezer heeft een lees- en schrijfsnelheid van maixmaal 20 mb per seconde.

Ik ben daarom geinteresseerd in een (goedkope) core M tablet. Zelf zat ik kijken naar de cube i7. De pirated versie van windows maakt me niet zo veel uit, ik installeer er meteen linux op (waarschijnlijk dualboot via een sd kaartje). Nu vroeg ik me af of iemand kon checken wat de lees en schrijfsnelheid voor microsd kaartjes is op dit apparaat is.

Mocht het zo ver komen dat ik er een bestel, dan zal ik uiteraard uitgebreid de installatie van kali en/of ubunto documenteren zodat andere mensen ook een duidelijke guide hebben om te kunnen dualbooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaati
intraxi schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 21:59:
[...]

Ik geloof dat gearbest niet heeft gelogen, heb hem al binnen. Eerste indruk is best goed, ik laat na wat langer gebruik wel weten wat ik er van vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Vaati schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:03:
[...]

Ik geloof dat gearbest niet heeft gelogen, heb hem al binnen. Eerste indruk is best goed, ik laat na wat langer gebruik wel weten wat ik er van vind!
Ja tuurlijk, maar das echt geen standaard verzending (cnp). Suc6 ermee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommyboy_1908
usefulidiot.198 schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:01:
Nog geen reactie gehad van Banggood over de pirated Windows installatie op mijn Cube i7 Stylus of het ontbreken van de bestelde stylus.

Gisteren heb ik de i7 succesvol naar Windows 10 kunnen updaten. Kreeg gedurende de upgrade wel het nodige Chinees te zien, maar dat was geen probleem, aangezien het niet om keuzemenu's oid ging. Heb uiteindelijk nog een driver voor de Wacom hardware moeten installeren (zie xda), maar alles werkt prima!
Grappig. Ook ik heb hier met mijn Chuwi Vi10 last van. Ondertussen heb ik al een tiental mails met ze uitgewisseld zonder resultaat. Jij al enig resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
Tommyboy_1908 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:00:
[...]

Grappig. Ook ik heb hier met mijn Chuwi Vi10 last van. Ondertussen heb ik al een tiental mails met ze uitgewisseld zonder resultaat. Jij al enig resultaat?
Nope. Geen reactie op mijn mails, ook niet op de review die ik op de product-pagina heb achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Ik ben even het noorden kwijt. Ik heb € 300-350 over voor een leuke tablet incl. alle kosten. Eerst dacht ik een Mipad ... maar uiteindelijk wil ik toch liever Windows 10. Dus nu neig ik eerder naar een Teclast Pro / X2 of een Cube i7 Stylus ... Zal ik veel verschil merken tussen een Core M of Atom 8500? Emmc of SSD? Er zullen vooral chrome tabjes openstaan, muziek streamen, ... geen zware games ofzo. Batterijduur graag + 6 uur. Kan er mij iemand iets aanraden? Bedankt! Vooral over de bouwkwaliteit maak ik mij wat zorgen bij Chinese tablets.

En tot slot, waar bestellen jullie doorgaans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.v.b
Ik heb zelf de Chuwi Vi8 en de Teclast X98 Air 3G. Ik kon in eerste instantie ook niet kiezen. Er zijn teveel mogelijkheden en combinaties op de markt.

Uiteindelijk heb ik een lijst met de allerbelangrijkste features (o.a. HDMI uit) of leuke features (dual boot) opgesteld. Met die lijst in de hand heb ik een leuke tablet uitgezocht met het idee dat deze op termijn vervangen zou gaan worden door een betere tablet. Mijn eerste tablet werd de Chuwi Vi8 die met een prijs van € 85,- ver onder mijn budget zat.

Door nu te besparen op een tablet, houd je geld over voor een volgende aankoop. En als je wat langer kunt wachten, krijg je vanzelf betere hardware voor je geld. En als de eerste tablet het nog gewoon doet, heb je na een tijdje twee tablets voor de prijs van één.

Deze techniek pas ik vaker toe. Ik zoek iets uit wat volgens mij helemaal top zou moeten zijn. Deel de prijs vervolgens door twee en kijk wat ik voor dat bedrag kan krijgen. Vervolgens beslis ik of de goedkope oplossing goed genoeg is voor de komende tijd. Het geld dat ik bespaar zet ik opzij voor de volgende aankoop en tegen die tijd kijk ik wel weer wat er dan het beste is.

Toen de HDMI uitgang van de Chuwi na een paar maanden nauwelijks meer te gebruiken bleek te zijn was de schade dan ook niet groot. Ondertussen was de Teclast X98 alweer een stukje in prijs gezakt en het model met 64GB was net uit. De Teclast X98 Pro kwam helaas net iets te laat.

Ik gebruik beide tablets met veel plezier. De Chuwi zit in mijn tas en mag overal mee naar toe. De Teclast zit aangesloten aan de TV en gebruik ik in de trein als ik een beter scherm wil gebruiken.

Zijn deze beide tablets ideaal en zonder fouten? Zeker niet.

Is een twee tot vier keer zo dure tablet ideaal en zonder fouten? Nope. :)

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47
f.v.b schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:20:
Ik heb zelf de Chuwi Vi8 en de Teclast X98 Air 3G. Ik kon in eerste instantie ook niet kiezen. Er zijn teveel mogelijkheden en combinaties op de markt.
Is Windows 10 een beetje te doen op de Vi8? En je hebt bewust niet gekozen voor een Hi8 ivm HDMI-out?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
peligro2k schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:47:
[...]

Is Windows 10 een beetje te doen op de Vi8? En je hebt bewust niet gekozen voor een Hi8 ivm HDMI-out?

Thanks
Windows 10 draait daar prima op als je maar niet meer dan 2GB aan geheugen gaat gebruiken. 10 Tabbladen in Chrome is wel de limiet. Installeer je "The Great Suspender" extension in Chrome, dan kan je weer vrolijk door naar 20 tabbladen of meer "open",

De Hi8 was er nog niet toen ik de Vi8 bestelde. En inderdaad: HDMI was een voorwaarde. Nu de HDMI uitgang niet goed blijkt te werken zou ik zeker voor een ander model gaan.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
Dit weekend weer een pakje van Banggood gekregen, met daarin het keyboard en de pen voor de Cube i7 stylus. Het keyboard werkt perfect en is een aanrader. De pen die ik heb gekregen is, wat ook wel, de 'Wocam' pen wordt genoemd. Bruin/groen van kleur, verf niet goed aangebracht (ziet er 'stoffig' en bekrast uit) en is van een erg glad plastic gemaakt (weinig grip). De pen werkt verder prima, maar mocht je de echte willen, bestel dan niet via Banggood (blijven beweren dat dit de originele is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
f.v.b schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:43:
[...]

Windows 10 draait daar prima op als je maar niet meer dan 2GB aan geheugen gaat gebruiken. 10 Tabbladen in Chrome is wel de limiet. Installeer je "The Great Suspender" extension in Chrome, dan kan je weer vrolijk door naar 20 tabbladen of meer "open",

De Hi8 was er nog niet toen ik de Vi8 bestelde. En inderdaad: HDMI was een voorwaarde. Nu de HDMI uitgang niet goed blijkt te werken zou ik zeker voor een ander model gaan.
Bedankt voor de reactie :)
Ik was van plan om voor de Hi8 te gaan, maar ik vind het jammer dat er zo'n goedkoop ogende rand omheen zit. Nog maar even verder kijken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• intraxi
peligro2k schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:51:
[...]

Bedankt voor de reactie :)
Ik was van plan om voor de Hi8 te gaan, maar ik vind het jammer dat er zo'n goedkoop ogende rand omheen zit. Nog maar even verder kijken dus.
Verder kijken, want er komt altijd weer wat nieuws... Hi8 pro in aantocht... Hi8 met hdmi... Wel jammer alleen wit !

[ Voor 3% gewijzigd door intraxi op 13-10-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ja helaas, dat is blijkbaar een trend in China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Laatst online: 05-09 09:17
Ik heb de Hi8, de tablet bevalt prima. Echter, met een koptelefoon stoort (denk ik) de CPU op de audio: Je hoort regelmatig een soort gepiep door de koptelefoon. Meer mensen die dit hebben? En kan ik een USB geluidskaart aansluiten on dit te verhelpen, en werkt dit ook met android of alleen met windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
Ondanks dat ik erg tevreden ben over de cube i7 stylus, wil ik er de komende tijd toch aan gaan tweaken. De SSD van 64 gig wil ik gaan vervangen voor een grotere (265 gig). Omdat de tablet dan toch open moet wil ik ook eens naar de heatsink kijken, op XDA zijn al wat tips langsgekomen over hoe de heatsink aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Iemand nog interesse in [blah]

[ Voor 76% gewijzigd door dusty op 25-10-2015 02:26 . Reden: Klinkt als iets wat thuishoort in V&A; NIET hier. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
Zozo Banggood levert tegenwoordig snel zijn producten. Binnen 10 dagen mijn Chuwi hi8 gekregen voor maar 76 euro. Heb nu wel spijt dat ik de combo met de blitzwolf dual usb oplader niet heb genomen.

Pros van de Chuwi hi8:
-mooi scherm
-prijs (onverslaanbaar)
-licht

Cons
-geluid, het is niet super slecht maar klinkt erg schel afhankelijk van de positie
-thermal throttling (tijdens het gamen)
-erg felle scherm voor in de avond, met een app is het wel opgelost

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met Chinese tablets, maar ook ik wil er nu gaan voor 1. Ik heb de Teclast X98 Air Pro op het oog. Het ziet er goed uit (reviews op YouTube). Maar ze hebben wel allemaal last van hitte na ongeveer 2 uur gebruik. Nu is er wel een oplossing, maar dan moet je hem zelf openmaken en voorzien van betere koeling. Daar zit ik niet echt op te wachten om dit zelf te doen, mede omdat er genoeg voorbeelden zijn, dat er bij het opmaken de behuizing scheurt of nokjes afbreken.

Weet iemand of er een betere versie van gaat komen vanaf de fabriek (betere koeling)?

Een verwijzing naar een vergelijkbaar tablet(processor & screen) waarbij de koeling wel goed is, zou ook welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
ZUIVERE311 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:29:
Ik heb de Teclast X98 Air Pro op het oog.
<... knip ...>.
Een verwijzing naar een vergelijkbaar tablet(processor & screen) waarbij de koeling wel goed is, zou ook welkom zijn.
Dezelfde vraag wordt hier ook gesteld:

http://techtablets.com/forums/topic/should-i-buy-it/

De accuduur van de tablet is slecht (4 uur of zo) en onder de 40% kan de tablet uitvallen. Dat is op te lossen door een power bank mee te nemen als je niet in de buurt van een stopcontact zit.

Als je op zoek bent naar meer informatie, dan moet je die Techtablets website in de gaten houden. Het forum daar begint ook steeds interessanter te worden.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
ZUIVERE311 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:29:
Hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met Chinese tablets, maar ook ik wil er nu gaan voor 1. Ik heb de Teclast X98 Air Pro op het oog. Het ziet er goed uit (reviews op YouTube). Maar ze hebben wel allemaal last van hitte na ongeveer 2 uur gebruik. Nu is er wel een oplossing, maar dan moet je hem zelf openmaken en voorzien van betere koeling. Daar zit ik niet echt op te wachten om dit zelf te doen, mede omdat er genoeg voorbeelden zijn, dat er bij het opmaken de behuizing scheurt of nokjes afbreken.

Weet iemand of er een betere versie van gaat komen vanaf de fabriek (betere koeling)?

Wacht even op de Z8300 tablets. Komen er binnenkort aan. Deze soc heeft waarschijnlijk minder hitte problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
intraxi schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:29:
[...]

Wacht even op de Z8300 tablets. Komen er binnenkort aan. Deze soc heeft waarschijnlijk minder hitte problemen...
Die processor is even snel als de Z3735F en ondersteunt ook maar 2GB geheugen. Dan kun je net zo goed voor de originele Teclast X98 Air gaan.

Met wat registry aanpassingen is de Teclast Pro ook te onderklokken. Zie de discussie hier:

http://techtablets.com/forums/topic/battery-a-topic-about-battery-life/

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duupje1
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:31
f.v.b schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Die processor is even snel als de Z3735F en ondersteunt ook maar 2GB geheugen. Dan kun je net zo goed voor de originele Teclast X98 Air gaan.

Met wat registry aanpassingen is de Teclast Pro ook te onderklokken. Zie de discussie hier:

http://techtablets.com/forums/topic/battery-a-topic-about-battery-life/
De Z8300 zou wel degelijk 4GB aan kunnen : http://techtablets.com/20...-run-4gb-of-ram-it-seems/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZUIVERE311
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-04-2024
Bedankt voor de reacties, ik heb op de site van Teclast gezien dat er in het 4de kwartaal de Teclast x98 (pro) LTE versie moet gaan komen. Van de specs van die LTE versie heb ik nog niks kunnen vinden. Maar op techtablets verwacht ik na uitkomst snel een review.

Ik ga nog even wachten tot die uitkomt.

@f.v.b Aller eerst bedankt voor de link naar techtablets, op die site staat een beschrijving hoe je die 60% of 40% blackscreen kan voorkomen. Blijft nog wel staan dat de accu niet echt heel goed presteert, maar dat is niet zo'n probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:22
ZUIVERE311 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:59:
Bedankt voor de reacties, ik heb op de site van Teclast gezien dat er in het 4de kwartaal de Teclast x98 (pro) LTE versie moet gaan komen. Van de specs van die LTE versie heb ik nog niks kunnen vinden. Maar op techtablets verwacht ik na uitkomst snel een review.

Ik ga nog even wachten tot die uitkomt.

@f.v.b Aller eerst bedankt voor de link naar techtablets, op die site staat een beschrijving hoe je die 60% of 40% blackscreen kan voorkomen. Blijft nog wel staan dat de accu niet echt heel goed presteert, maar dat is niet zo'n probleem voor mij.
Dat niet alleen. Er schijnen ook veel problemen te zijn met de Hynix eMMC chip welke na een aantal uren of dagen ineens overlijd.
Zodra dit is opgelost ben ik ook van plan er 1 te kopen.

Echter zit ik ook nog steeds met smart te wachten op de verschijning van de Xiaomi Mi Tab 2. Hier is alleen nog niet veel over bekend.

[ Voor 7% gewijzigd door ReTechNL op 26-10-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Ik ben ook op zoek naar een goedkope tablet ter 'vervanging' van mijn Surface RT. Ik snap dat ik er qua bouwkwaliteit en praktische aspecten (kickstand, toetsenbord) enorm op achteruit ga, maar ik wil graag een volwaardige Windows tablet zonder richting de 1000 kwijt te zijn voor een nieuwe Surface. Ik doe er vaak alleen maar simpele taken op zoals browsen en tekstverwerken. Dit kan ook prima op mijn Surface RT, maar ik mis wel een paar simpele desktop apps daarop, en Windows 10 is ook erg fijn om te hebben denk ik.

Ik zat te kijken naar de Chuwi vi8 of hi8, maar weet niet wat beter is voor mij, of natuurlijk een hele andere tablet.

Ik zoek het volgende:
- Rond de 8-11 inch
- Windows 10, of in ieder geval compatible zodat ik zelf kan upgraden
- Minimaal 2GB RAM (is een tablet met 4GB betaalbaar?)
- Minimaal een 1280x800 scherm, de 1200p van de hi8 is wel erg mooi natuurlijk
- Minimaal 32GB opslag
- De optie voor een SD kaartje om de opslag uit te breiden
- HDMI lijkt mij mooi, maar als het er niet op zit en de tablet wel veel beter is dan eentje met, dan liever zonder. Maar mijn voorkeur gaat uit naar HDMI out
- Ik wil nu eerst nog een beetje oriënteren, dus rond de 100 euro zou mooi zijn.
- De optie voor een toetsenbord zou fijn zijn.
- Ik weet niet wat een haalbare batterijduur is, maar met mijn Surface RT red ik makkelijk een hele dag zwaar gebruik, en standby makkelijk een week. Is minimaal 6 uur haalbaar?
- Is een tablet met GPS en/of 3G gangbaar? Misschien leuk als navigatie :)

Als iemand mij op weg kan helpen zou dat fijn zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Bose321 op 26-10-2015 11:26 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Bose321 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:24:

Voila [Tinydeal]
(vergeet niet op het lichtblauwe "More" te klikken)

[ Voor 9% gewijzigd door f.v.b op 26-10-2015 14:10 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 21:06
Ik zit met precies dezelfde wensen. Ik lees de berichten op dit blog al een tijdje, en houd techtablets.com al een tijdje in de gaten, maar hoe meer ik me erzelf in verdiep hoe minder ik door de bomen het bos nog zie.
HDMI is voor mij een must, en ik ga er zeker een toetsenbord bij kopen. Maar voor mij eveneens vooral internet, netflix, spotity en office.
Mijn oog is gevallen op de laatste HI8 Pro voor zo'n 100 dollar + toetsenbord cover voor 25 dollar. Teclast x98 is meteen een stuk duurder, in de PiPO zie ik niet veel voordelen. Zie ik iets over het hoofd? Hoe zit het met de bouwkwaliteit? Heeft iemand daar ervaring mee? En inderdaad die accu, ik weet niet of ik de accuduur van uit de specs lijst mag geloven...

Wat is jullie advies en/of mening?
Bose321 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:24:
Ik ben ook op zoek naar een goedkope tablet ter 'vervanging' van mijn Surface RT. Ik snap dat ik er qua bouwkwaliteit en praktische aspecten (kickstand, toetsenbord) enorm op achteruit ga, maar ik wil graag een volwaardige Windows tablet zonder richting de 1000 kwijt te zijn voor een nieuwe Surface. Ik doe er vaak alleen maar simpele taken op zoals browsen en tekstverwerken. Dit kan ook prima op mijn Surface RT, maar ik mis wel een paar simpele desktop apps daarop, en Windows 10 is ook erg fijn om te hebben denk ik.

Ik zat te kijken naar de Chuwi vi8 of hi8, maar weet niet wat beter is voor mij, of natuurlijk een hele andere tablet.

Ik zoek het volgende:
- Rond de 8-11 inch
- Windows 10, of in ieder geval compatible zodat ik zelf kan upgraden
- Minimaal 2GB RAM (is een tablet met 4GB betaalbaar?)
- Minimaal een 1280x800 scherm, de 1200p van de hi8 is wel erg mooi natuurlijk
- Minimaal 32GB opslag
- De optie voor een SD kaartje om de opslag uit te breiden
- HDMI lijkt mij mooi, maar als het er niet op zit en de tablet wel veel beter is dan eentje met, dan liever zonder. Maar mijn voorkeur gaat uit naar HDMI out
- Ik wil nu eerst nog een beetje oriënteren, dus rond de 100 euro zou mooi zijn.
- De optie voor een toetsenbord zou fijn zijn.
- Ik weet niet wat een haalbare batterijduur is, maar met mijn Surface RT red ik makkelijk een hele dag zwaar gebruik, en standby makkelijk een week. Is minimaal 6 uur haalbaar?
- Is een tablet met GPS en/of 3G gangbaar? Misschien leuk als navigatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Ik deel jouw ervaring ook wel. Ik heb er nog eens meer naar gezocht, maar het wordt steeds minder duidelijk. Er zijn zo veel alternatieve (onda, en pipo nog) dat je niet meer weet wat je nou moet nemen...

Die Hi8 lijkt wel problemen te hebben met oververhitting door die hoge resolutie, maar het scherm schijnt wel mooi en helder te zijn vergeleken met de vi8 bijvoorbeeld. Dusja, wat moet je nou kiezen? Er zijn zo veel tablets met ongeveer dezelfde specs...

Is een Z8300/Z8500 nou vergelijkbaar met die andere CPU's? Ik dacht ergens te lezen dat ze niet (overal) sneller zijn en dat je beter die oudere kan kiezen.

edit: En de hi8 heeft volgens mij geen HDMI, dus dan valt die af voor je denk ik?

[ Voor 15% gewijzigd door Bose321 op 28-10-2015 13:48 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenja
De meeste mensen gaan voor een chuwi of teclast. Daardoor heb je hier, op xda en bij techtablets de meeste draadjes betreffende die merken. En ja, de veelheid in keuze en merken is inderdaad verwarrend, maar je kan in ieder geval de keuze maken om voor een van deze 2 merken te gaan, zodat je de meeste feedback an anderen kunt verwachten, mocht er iets misgaan of mocht je bijvoorbeeld een aanpassing in software willen doen.

Ik heb echter zelf een cube iwork8 3g, vanwege de positieve review op techtablets, de dedicated powerplug (ipv voeden via de micro-usb) en de 3g mogelijkheid. Het zit allemaal degelijk in elkaar, ondanks de plastic feel, hdmi werkt prima (mini ipv micro) en de speakertjes zijn crap.
1280x800 is naar mijn idee op een 8 inch scherm ook meer dan genoeg, de full-hd krijg je toch wel als je het ding aan je tv/monitor hangt.

[ Voor 0% gewijzigd door joenja op 28-10-2015 14:33 . Reden: 2 ipv 3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
De net nieuwe Hi8 pro heeft wel HDMI

"The Chuwi Hi8 Pro is an updated Chuwi Hi8. Gone is the Bay Trail Z3736F, replaced by a Cherry Trail X5 Z8300 and 2GB of RAM. There is also a micro HDMI port and what looks to be a USB Type C plug shown in one image? Dual boot, Android 5.1 and Windows 10. Everything else is the same as the Hi8" (http://techtablets.com/20...update-coming-next-month/). Dat is goed nieuws dus :).
Bose321 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 13:19:
Ik deel jouw ervaring ook wel. Ik heb er nog eens meer naar gezocht, maar het wordt steeds minder duidelijk. Er zijn zo veel alternatieve (onda, en pipo nog) dat je niet meer weet wat je nou moet nemen...

Die Hi8 lijkt wel problemen te hebben met oververhitting door die hoge resolutie, maar het scherm schijnt wel mooi en helder te zijn vergeleken met de vi8 bijvoorbeeld. Dusja, wat moet je nou kiezen? Er zijn zo veel tablets met ongeveer dezelfde specs...

Is een Z8300/Z8500 nou vergelijkbaar met die andere CPU's? Ik dacht ergens te lezen dat ze niet (overal) sneller zijn en dat je beter die oudere kan kiezen.

edit: En de hi8 heeft volgens mij geen HDMI, dus dan valt die af voor je denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
joenja schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:32:
De meeste mensen gaan voor een chuwi of teclast. Daardoor heb je hier, op xda en bij techtablets de meeste draadjes betreffende die merken.
Als je de ontwikkelingen een tijdje volgt dan zie je steeds meer van hetzelfde. Elke fabrikant wil minimaal en 8 inch budget tablet, een 8 inch tablet met hoge resolutie en een 10 inch iPad kloon in het assortiment hebben.

Zodra ze die hebben dan gaan ze steeds meer varianten rondom hun succesnummers uitbrengen. Chuwi komt elke paar weken met een 8 inch tablet, Teclast heeft binnenkort een vierde X98 air tablet in de aanbieding. Ik wacht nog even op de 64GB-dual-cherry-Windows-Marshmallow-Pro-10-boot-USB-3G-4GB-8k

In deze prijscategorie kan je helaas geen perfect uitontwikkelde tablet verwachten. Nieuwe modellen uitbrengen is belangrijker dan bestaande modellen blijven ondersteunen. Wil je een beetje support, dan kun je maar het beste het advies van joenja opvolgen. Koop een tablet die een bloeiende community achter zich heeft. Dat is veel belangrijker dan de nieuwste hardware. Zodra de nieuwste tablet bij je thuis wordt bezorgd, zijn er al weer vijf nieuwe tablets aangekondigd.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Heeft iemand dit probleem ook met de Chuwi HI8?
YouTube: Chuwi Vi8 black screen
Ik wel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
Kitser schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 21:36:
Heeft iemand dit probleem ook met de Chuwi HI8?
YouTube: Chuwi Vi8 black screen
Ik wel :-(
misschien is het iets met android? ik heb op mijn Pipo W3F ook een dualboot gehad (snel android eraf gehaald vanwege 32GB chip) en die had ook wel eens problemen met booten naar android.

heb je al geprobeerd de tablet opnieuw te starten door hem hardmatig uit te zetten? 10-12 seconden de aan/uit knop indrukken tot de tablet helemaal uit is. 5 seconden wachten en dan weer aan te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Dat heb ik helaas al geprobeerd. Maar geen goed resultaat.
Het is één keer gebeurd dat ie goed op starte. Maar toen ging het scherm van fel naar heel zwak. En vervolgens weer helemaal geen beeld.
Heb GeekBuying even gemaild. Misschien kunnen ze er nog wat mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Teclast komt met de x16, een SB kloon:
http://www.neowin.net/new...8gb-ram-and-425-price-tag

8GB ram!

[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 02-11-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ali express is de 4gb te bestellen voor 275.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:49:
Bij ali express is de 4gb te bestellen voor 275.
Linkje svp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Kitser schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:22:
Dat heb ik helaas al geprobeerd. Maar geen goed resultaat.
Het is één keer gebeurd dat ie goed op starte. Maar toen ging het scherm van fel naar heel zwak. En vervolgens weer helemaal geen beeld.
Heb GeekBuying even gemaild. Misschien kunnen ze er nog wat mee...
Ik heb wel problemen gehad met het scherm van mijn VI8. Die van mij had de volgdende symptomen: flikkerend scherm, en beeld dat van helder naar donker ging, gevolgd door helemaal geen beeld meer. Na een cold boot enkele seconden het bootscreen, maar ook dat viel snel weer weg.
Ik heb uiteindelijk de tablet open gemaakt en de oorzaak zat op de flatcable van het display: Daar zitten wat SMD componenten op die direct na Power on loeiheet werden (kortsluiting). Ik ben daar een beetje mee aan het klieren geweest en ineens was het weg. Tablet werkt alweer maanden prima nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:35
Iemand tips voor mijn zoektocht ?

Ik kocht jaren geleden (3 ofzo ;) ) een ONDA V711 vond het toen een best oké tablet, met uitzondering dat de batterij het maar een kleine 2 uur volhield (afspelen video) nu ben ik dus opzoek naar :

- 6-8 uur batterij bij video (?)
- 8-10,1" screen
- Full Windows 10/ 8 (groot voordeel)

Het doel is voornamelijk pdf'sjes lezen (comics, krant, magazines,...) nu en dan eens een filmpje draaien zou mooi zijn, maar is geen vereiste. Ook games hoeven niet :+

Ik ben nog opzoek voor welk budget dit haalbaar zou zijn, ik hoor veel over de Chuwi h/v8 (pro) maar ik weet niet of die batterij daar stevig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
dennisfr schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:02:
[...]

Ik heb wel problemen gehad met het scherm van mijn VI8. Die van mij had de volgdende symptomen: flikkerend scherm, en beeld dat van helder naar donker ging, gevolgd door helemaal geen beeld meer. Na een cold boot enkele seconden het bootscreen, maar ook dat viel snel weer weg.
Ik heb uiteindelijk de tablet open gemaakt en de oorzaak zat op de flatcable van het display: Daar zitten wat SMD componenten op die direct na Power on loeiheet werden (kortsluiting). Ik ben daar een beetje mee aan het klieren geweest en ineens was het weg. Tablet werkt alweer maanden prima nu.
Dat zijn precies de symptomen die mijn HI8 ook Had voordat ie helemaal niet meer opstarte.
Voorlopig laat ik hem nog even dicht. Hopelijk komt GeekBuying met een goede oplossing. En anders maak ik hem ook even open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

svennd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:08:
Ik ben nog opzoek voor welk budget dit haalbaar zou zijn, ik hoor veel over de Chuwi h/v8 (pro) maar ik weet niet of die batterij daar stevig is ?
M'n Hi8 doet amper 4 uurtjes bij normaal gebruik, dus ik denk dat die voor je afvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
svennd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:08:
Iemand tips voor mijn zoektocht ?
Neem in ieder geval deze twee ook mee bij het vergelijken:

http://techtablets.com/recommended-chinese-tablets-brands/

De Teclast X98 Air 3G houdt het geen 8 uur vol (heel misschien haalt 'ie net de 6). Maar gooi een powerbank van € 15 in je tas en dat probleem is ook opgelost.

Er komen veel nieuwe tablets op de markt, maar er zit nog steeds geen echte winnaar tussen. Wil je nu iets kopen dan zijn deze twee wat oudere tablets zeker het overwegen waard.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
Mocht de keuze nog niet groot genoeg zijn, chuwi heeft zojuist de Hi10 aangekondigd
http://techtablets.com/20...wi-hi10-details-released/

10 inch, op 1920*1080 met 400 lumens, 4GB ram en een 8000 mah accu...
Als je het mij vraagt een hele nette tabletvoor 190 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
benvanzijl schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:19:
Mocht de keuze nog niet groot genoeg zijn, chuwi heeft zojuist de Hi10 aangekondigd
http://techtablets.com/20...wi-hi10-details-released/

10 inch, op 1920*1080 met 400 lumens, 4GB ram en een 8000 mah accu...
Als je het mij vraagt een hele nette tabletvoor 190 dollar
Wel net misschien, maar dan toch weer te groot althans voor mij dan toch. Chuwi vi8 pro dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
Alleen staat er bij de Hi8 Pro ineens niks meer over Dual Boot :S
http://www.banggood.com/C...-10-Tablet-p-1010313.html
Weet iemand daar meer over?
intraxi schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:16:
[...]

Wel net misschien, maar dan toch weer te groot althans voor mij dan toch. Chuwi vi8 pro dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmulder
  • Laatst online: 06-12-2020
Ben naarstig opzoek naar een autolader voor de Cube I7 Stylus, iemand hier al wat voor gevonden of tips?
Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.