Ik ben ook op zoek naar een goedkope tablet ter 'vervanging' van mijn Surface RT. Ik snap dat ik er qua bouwkwaliteit en praktische aspecten (kickstand, toetsenbord) enorm op achteruit ga, maar ik wil graag een volwaardige Windows tablet zonder richting de 1000 kwijt te zijn voor een nieuwe Surface. Ik doe er vaak alleen maar simpele taken op zoals browsen en tekstverwerken. Dit kan ook prima op mijn Surface RT, maar ik mis wel een paar simpele desktop apps daarop, en Windows 10 is ook erg fijn om te hebben denk ik.
Ik zat te kijken naar de Chuwi vi8 of hi8, maar weet niet wat beter is voor mij, of natuurlijk een hele andere tablet.
Ik zoek het volgende:
- Rond de 8-11 inch
- Windows 10, of in ieder geval compatible zodat ik zelf kan upgraden
- Minimaal 2GB RAM (is een tablet met 4GB betaalbaar?)
- Minimaal een 1280x800 scherm, de 1200p van de hi8 is wel erg mooi natuurlijk
- Minimaal 32GB opslag
- De optie voor een SD kaartje om de opslag uit te breiden
- HDMI lijkt mij mooi, maar als het er niet op zit en de tablet wel veel beter is dan eentje met, dan liever zonder. Maar mijn voorkeur gaat uit naar HDMI out
- Ik wil nu eerst nog een beetje oriënteren, dus rond de 100 euro zou mooi zijn.
- De optie voor een toetsenbord zou fijn zijn.
- Ik weet niet wat een haalbare batterijduur is, maar met mijn Surface RT red ik makkelijk een hele dag zwaar gebruik, en standby makkelijk een week. Is minimaal 6 uur haalbaar?
- Is een tablet met GPS en/of 3G gangbaar? Misschien leuk als navigatie
Als iemand mij op weg kan helpen zou dat fijn zijn!
[
Voor 3% gewijzigd door
Bose321 op 26-10-2015 11:26
]