Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muffinimal
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 15:30
Na wat speuren in dit topic, wat youtube-filmpjes en techtablets.com eindelijk m'n keuze gemaakt voor de Teclast X98 Pro. Vooral vanwege de 4GB en de hoge resolutie. Ik zie eigenlijk geen echt alternatief voor deze tablet. Uiteindelijk heb ik het geval niet besteld, omdat ik 'm nergens vanuit Europa verscheept zag worden. Ik ga dus toch maar eens wat langer de kat uit de boom kijken in de hoop dat ofwel de LTE verschijnt, of dat er een model verschijnt dat beter uit de bus komt.

Tenzij iemand me kan wijzen op een tablet die ook ongeveer hetzelfde biedt als deze tablet. Er zijn een paar risico's die kleven aan de x98pro voor mij:
- ik zie maar weinig reviews/ervaringen met android. Dat zal m'n main gebruik zijn. Ik vind windows erbij wel geinig.
- emmc problemen
- hitte/batterijproblemen

Dus... tips over andere tablets, graag! Pointer naar een EU-warehouse, ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik probeerde Skype vandaag uit op mn Chuwi vi8 Super, werkt op zich goed alleen is mn camera beeld onderste boven, iemand een idee hoe dat op te lossen?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
muffinimal schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:42:
Na wat speuren in dit topic, wat youtube-filmpjes en techtablets.com eindelijk m'n keuze gemaakt voor de Teclast X98 Pro. Vooral vanwege de 4GB en de hoge resolutie. Ik zie eigenlijk geen echt alternatief voor deze tablet. Uiteindelijk heb ik het geval niet besteld, omdat ik 'm nergens vanuit Europa verscheept zag worden. Ik ga dus toch maar eens wat langer de kat uit de boom kijken in de hoop dat ofwel de LTE verschijnt, of dat er een model verschijnt dat beter uit de bus komt.

Tenzij iemand me kan wijzen op een tablet die ook ongeveer hetzelfde biedt als deze tablet.

Dus... tips over andere tablets, graag! Pointer naar een EU-warehouse, ook graag.
Chuwi Hi10 voor 166 euro bij Gearbest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muffinimal
Slashdotter schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:32:
[...]

Chuwi Hi10 voor 166 euro bij Gearbest :)
Dank je, goede tip! Ziet er uit als goede deal. Voor mij close, but no cigar:
- geen Android support. Dat is voor mij essentieel
- (hogere resolutie zou leuk zijn geweest)
- (nog geen hands-on ervaringen/reviews)

Tussen haakjes wat ik minder van belang vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 17:39
Ik moet 'm hier vast niet delen, maar de 11.11 deals bij Banggood komen er snel weer aan...
Teclast X98 Pro voor een gunstig prijsje!

Voor dat geld zijn de 10 beschikbare snel weg lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een hele erge low-budget tablet <€50 om vast aan de televisie te hangen voor het gebruik van popcorn time en het streamen van voetbalwedstrijden.Tablet zou dus een hdmi port moeten hebben. Is er in deze prijsklasse iets te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:35:
Ik hoop dat jullie me met het volgende kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een hele erge low-budget tablet <€50 om vast aan de televisie te hangen voor het gebruik van popcorn time en het streamen van voetbalwedstrijden.Tablet zou dus een hdmi port moeten hebben. Is er in deze prijsklasse iets te vinden?
Als je het alleen voor de tv zou gebruiken, zou ik kijken naar een mini pc of hdmi stick. Voor onder die prijs wordt het denk ik een apparaat met android, de windows versies zijn meestal wat duurder. Ik weet niet of er nog goed android support is voor popcorntime, mijn laatste ervaring was niet zo goed, de app crashte constant.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
bramseltje schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:30:
Ik moet 'm hier vast niet delen, maar de 11.11 deals bij Banggood komen er snel weer aan...

Weliswaar niet zo laag als bij BG maar op Aliexpress gaan er 5000 stuks weg voor $209.99.
Ook een erg interessante is de 3000 stuks Cube I7 Stylus met Core-M voor maar $285.99.
Erg goedkoop; staat bijvoorbeeld bij BG voor $327.

Kwam ook deze tegen; lijkt mij ook best een leuk apparaat. Zoek eigenlijk net zoiets:

VOYO A1 PLUS Ultimate (of in het oranje)
Intel Cherry Trail X5-Z8300
RAM + ROM: 4GB + 64GB
11.6 inch screen: 1920 x 1080 pixels FHD 10-point capacitive IPS screen
Afbeeldingslocatie: http://gloimg.gearbest.com/gb/2015/201510/source-img/1445276907365-P-3279983.jpg

Ook interessant voor $283 (pre-order).
Aan de andere kant; de Cube i7 Stylus is morgen maar $3 duurder en is een stuk krachtiger met de Core-M. Maar daar zit dan weer geen keyboard bij die zo'n $50 extra is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 01:01:
Weliswaar niet zo laag als bij BG maar op Aliexpress gaan er 5000 stuks weg voor $209.99.
Ook een erg interessante is de 3000 stuks Cube I7 Stylus met Core-M voor maar $285.99.
Erg goedkoop; staat bijvoorbeeld bij BG voor $327.
Ter herinnering, van de 5000 stuks Teclasts zijn er nu nog 3789 over.
Maar je kunt 'm ook bij Banggood krijgen voor $215.99 met coupon "3F3128" en met Shopkorting gaat daar ook nog een dollar of 4 vanaf.

Van de Cube zijn er op dit moment nog 2018 over. Twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Damn, ik hoopte op gearbest een Chuwi Hi8 Pro the scoren voor $19,99 via de 11-11 sale. Coupon werkte, bedrag klopte maar bij het afrekenen is er verdorie $ 111,79 van m'n PayPal gegaan :( Nu maar uitzoeken hoe ik dit annuleer :/

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 13:42
Ik heb de 11e een Cube i7 stylus gekocht. Nu ben ik aan het oriënteren naar een wacom pen. Maar er zijn zo veel varianten. Weet iemand wat wel en niet bij de Cube i7 past? Op techtablet wordt een type genoemd uit die bij wacom niet bekend is. Ik wil graag een orginele...

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muffinimal
D-Three schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:18:
Damn, ik hoopte op gearbest een Chuwi Hi8 Pro the scoren voor $19,99 via de 11-11 sale. Coupon werkte, bedrag klopte maar bij het afrekenen is er verdorie $ 111,79 van m'n PayPal gegaan :( Nu maar uitzoeken hoe ik dit annuleer :/
In de 11.11 thread op techtables las ik aardig wat in de comments over betalingsproblemen. Wellicht staat daar een tip voor je bij. Succes ermee! Ik hoop dat je zowel je geld als je tab krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Laatst online: 14-09 13:42
Redbull4u schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:51:
Ik heb de 11e een Cube i7 stylus gekocht. Nu ben ik aan het oriënteren naar een wacom pen. Maar er zijn zo veel varianten. Weet iemand wat wel en niet bij de Cube i7 past? Op techtablet wordt een type genoemd uit die bij wacom niet bekend is. Ik wil graag een orginele...
Nou, volgens mij ben ik er redelijk uit. Zie laatste twee opties op deze pagina.

Volgens mij ben ik een Bamboo Stylus feel (carbon) nodig met Wacom Feel Technology. Deze heeft de langste lijst met supported devices (helaas geen Cube i7 Stylus). En ik dacht ergens gelezen te hebben, dat de Cube i7 een vergelijkbaar scherm heeft als de Surface Pro 2.

Kan iemand bevestigen dat ik het bij het juiste eind heb?

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:35

108 euro 8)7 hoewel de promoties daar meestal scam zijn, 10$ op de frontpage en als je afrekent is het opeens 17$ ....

[ Voor 10% gewijzigd door svennd op 13-11-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 22:17
Vandaag ook m`n chuwi hi8 binnen gekregen. Maar voor het geld wat een top apparaat. Windows 10 draait vloeiend en een super scherm en dat voor 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:23
Redbull4u schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:51:
Voor een originele pen moet je in ieder geval niet bij Banggood zijn, zij verkopen de zogenaamde 'wocam' pen en blijven volhouden dat dit de originele is. Je kan het best direct bij Cube zelf bestellen.

Iemand trouwens een idee waar ik een goede screenprotector voor de cube i7 stylus kan kopen? Heb er nu via aliexpress een paar gekocht, maar deze zijn te klein (2mm rondom wordt niet bedekt).

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:35
roy--93 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:31:
Vandaag ook m`n chuwi hi8 binnen gekregen. Maar voor het geld wat een top apparaat. Windows 10 draait vloeiend en een super scherm en dat voor 75 euro.
Waar heb je die vandaan voor 75 euro ? De meeste prijzen zijn rond de 90-95 ? Maak je er een review van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
svennd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:08:
[...]

Waar heb je die vandaan voor 75 euro ? De meeste prijzen zijn rond de 90-95 ? Maak je er een review van ?
Deze heb ik gekocht op banggood daar staat hij voor €83. Hun hebben alleen de actie als je de app van hun download op je mobiel krijg je bij de eerste bestelling 10% korting.

Ik zal binnenkort eens een poging doen tot het schrijven van een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:27
Hoe is de Android performance van de huidige tablets? Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe ~ 9.7" Android tablet, maar die worden (bijna) niet meer gemaakt.

Teclast heeft laatst de Teclast 98 Air III uitgebracht met een iets langzamere processor dan de bekende Air II.

Ik ga de tablet gebruiken voor browsen, Netflix en Kodi. Hiervoor heb ik eigenlijk geen Windows nodig. Verder hoop ik een zo clean/stock mogelijke ROM en een lange batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik krijg morgen de Teclast 98 Air III binnen en zal hier wel mijn bevindingen posten. Ik wilde niet meer dan 150 euro betalen, ook een 9.7" scherm en Windows kon me gestolen worden. De processor snelheid zou niet zo heel veel verschil moeten maken en zou ook iets zuiniger moeten zijn. De meeste zorgen maak ik me over de ROM maar hopelijk pakt iemand dit op om daar ook iets leuks mee te doen.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br4mmy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 18:56
Morgen begint er een Black Friday actie op everbuying. De Chuwi hi8 pro en andere in aanbieding: http://www.everbuying.net/m-promotion-active-184.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
muffinimal schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:07:
[...]

In de 11.11 thread op techtables las ik aardig wat in de comments over betalingsproblemen. Wellicht staat daar een tip voor je bij. Succes ermee! Ik hoop dat je zowel je geld als je tab krijgt!
Bedankt voor de tip maar uiteindelijk heb ik maar geannuleerd, hun uitleg klopte ook niet echt. Gelukkig zie ik dat de PayPal betaling ook effectief geannuleerd is dus geen problemen op dat vlak.

Zijn er betaalbare 4:3 of 3:2 tablets in formaat 8-inch? Deze heb ik nog niet gevonden maar zou ik wel eens willen proberen om mijn iPad Mini te vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 17-11-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Bananenspin schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:28:
Ik krijg morgen de Teclast 98 Air III binnen en zal hier wel mijn bevindingen posten. Ik wilde niet meer dan 150 euro betalen, ook een 9.7" scherm en Windows kon me gestolen worden. De processor snelheid zou niet zo heel veel verschil moeten maken en zou ook iets zuiniger moeten zijn. De meeste zorgen maak ik me over de ROM maar hopelijk pakt iemand dit op om daar ook iets leuks mee te doen.
Thanks. Ben benieuwd. Hoop dat ie binnenkort ergens in de sale komt, hoewel ~ 130 euro natuurlijk niet heel veel geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:49
br4mmy schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:58:
Morgen begint er een Black Friday actie op everbuying. De Chuwi hi8 pro en andere in aanbieding: http://www.everbuying.net/m-promotion-active-184.html
Nooit van Everbuying gehoord maar de site lijkt best veel op die van gearbest. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zijn er ook chinese windowstablets met schermen groter dan 10"? Bij de standaard webshops zijn geen goede te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
FiXeR.nl schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:41:
Zijn er ook chinese windowstablets met schermen groter dan 10"? Bij de standaard webshops zijn geen goede te vinden helaas.
Hier al gekeken (> 10 inch, op prijs gesorteerd)?

http://www.geekbuying.com/category/Windows-Tablets-1147/-10-Inch-c-1002-v-115-1-40-3-3-0-0-grid.html

De Chuwi's zijn volgens mij wel OK. De Onda's kan maar beter links laten liggen.

De Chuwi's staan allemaal nog in pre-order. Op Techtablets las ik dat er modellen uitgesteld worden. Waarschijnlijk vanwege problemen met te hoog oplopende temperaturen.

Ook op Tinydeal kan je de beschikbare tablets ook filteren:

http://www.tinydeal.com/windows-tablets-c-997_1002.html

Als je de 9.7 inch tablets meeneemt dan komt het hele scala van Teclast tablets ook beschikbaar. Die horen, net zoals de Chuwi's, ook allemaal tot de betere tablets.

[ Voor 35% gewijzigd door f.v.b op 19-11-2015 12:17 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:32
Welliswaar geen Chinese tablet maar wel onbekend en goedkoop bij ibood:

TrekStor SurfTab 7 wintron 7.0

Specificaties

Garantie: 2 jaar

Besturingssysteem: Windows 10 Home

Hardware:
  • Processor (CPU): Quad Core Intel® Atom™ processor Z3735G (tot 1,83 GHz, 2 MB Intel Smart Cache)
  • RAM: 1 GB (DDR3)
  • Interne opslag: 16 GB
  • Grafische Unit (GPU): Intel® HD Graphics
  • Display type: 5-punts capacitieve multi-touch IPS scherm
  • Beeldgrootte: 17,78 cm (7")
  • Schermresolutie: 1024 x 600 Pixel
  • Camera Voor: 0,3 MP, achter: 2,0 MP
  • Interface: 1 x Micro-USB 2.0 (met een host-functie), Bluetooth 4.0, camera, geheugenkaartlezer, audio / mic in, WiFi
  • Kaartlezer (ondersteunde kaartformaten): microSD, microSDHC, microSDXC (max. 128 GB)
  • Luidspreker: mono
  • G-Sensor: Ja
  • Type behuizing: Kunststof
Opnemen en afspelen:
  • Beeldverhouding: 16: 9
  • Afspeelbare videoformaten: H.263, H.264, H.265, MPEG-4 (Part 2), WMV7, WMV8, WMV9
  • Video-containerformaten: ASF, AVI, WMV, MPEG-4
  • Ondersteunde beeldformaten: BMP, GIF, JPEG, PNG
  • Afspeelbare audio formaten: MP3, WMA, AAC-LC, AMR-NB, FLAC
Internetverbinding:
  • WiFi: 802.11 b / g / n: 2,4 GHz
Andere kenmerken
  • Stroomvoorziening: Lithium-polymeer batterij
  • Opladen: via Micro-USB-aansluiting
  • Wat krijg je SurfTab® Witron 7.0, Hi-Speed USB 2.0-kabel (USB-A / Micro-USB), USB-lichtnetadapter (110 V - 240 V), USB host-adapterkabel (Micro-USB / USB-A (socket)), reinigingsdoekje, quick guide, productveiligheid en Juridische informatie
  • Afmetingen: 107 x 188 x 11 mm
  • Gewicht: 265 g (alleen het tablet, zonder de accessoires)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn inderdaad zeer aantrekkelijke prijzen voor een leuk apparaat. Wel wil ik even een hint meegeven:
Probeer de reviews te bekijken, en dan voornamelijk het hardware gedeelte.
Waarom? We zien regelmatig ''onbekende'' chinese tablets voorbij komen (maar ook bepaalde acer tablets), met allemaal hetzelfde probleem: laad connector kapot. (nu krijgen wij uiteraard geen perfect functionerende apparaten te zien)

Nu zullen ze niet bij elk merk en/of type slecht zijn, maar probeer hier wel van te voren achter te komen.. Niets is zo balen dan wanneer de laadconnector na een week al gammel is. Veelal zijn ze alleen via een rond stekkertje op te laden en niet via usb, oftewel je zit dan met een apparaat die je niet kan opladen en vervolgens dus niks meer mee kan.

Puur even een hintje die ik ertussen wil gooien, dit aangezien de tablet in jou voorbeeld volgens mij gewoon via usb oplaad en niet dmv zo'n rond stekkertje, mijn reactie is dus niet bepaald van toepassing op de tablet die jij voorstelt.
Het enige wat ik wil is dat sommige tweakers uit mijn reactie nog een klein voordeel kunnen halen alvorens de aanschaf van een Chinese tablet.

Kortom: probeer zoveel mogelijk tablets te vermijden die alleen kunnen opladen dmv zo'n rond stekkertje. Dit aangezien we alleen Chinese tablets voorbij zien komen met de klacht: een defecte laadconnector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Xiaomi MiPad 2 W10
http://www.windowscentral...mipad-2-tablet-windows-10

Processor: Intel Atom Quad-core X5-Z8500, 2.24GHz
RAM: 2GB dual-channel LPDDR3 RAM
Internal Storage: 64GB
Display: 7.9-inch IPS display | 2048 x 1536 resolution, 326PPI
Camera: 8MP f/2.0 primary camera | 5MP front camera
Battery: 6190mAh battery with 5V/2A fast charging
Dimensions: 200.4 x 132.6 x 6.95mm
Weight: 322 grams

Beschikbaar eind december voor 200 dollar

[ Voor 67% gewijzigd door Slashdotter op 24-11-2015 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
dobbytc schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:10:

Kwam deze net toevallig ook tegen! Zal dat wat zijn? Kost maar 50 euro...

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 16:57
Bose321 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:57:
[...]

Kwam deze net toevallig ook tegen! Zal dat wat zijn? Kost maar 50 euro...
Als je kunt leven met de beperkingen van deze tablet (16gb dus geen ruimte voor apps, zelfs niet de eerste grote win10 update past erop, 1GB RAM, geen HDMI poort, een bijzonder lage helderheid..) is het zeker en vast wel een koopje...

Er zit een jaar Office 365 bij, wat los al €60 kost, dus in dat opzicht is het een zeer goede deal.. :)

Ik ga er alvast 1 bestellen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Slashdotter schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:31:
Xiaomi MiPad 2 W10

4:3 beeldverhouding en 8 inch. Perfecte vervanger voor m'n iPad Mini! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
D-Three schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:32:
[...]

4:3 beeldverhouding en 8 inch. Perfecte vervanger voor m'n iPad Mini! :P
Ik vraag me alleen af wat het prijsverschil rechtvaardigt met de helft goedkopere Chuwi Hi8 Pro die maar 95 euro kost. Die schijnt idd hitte problemen te hebben en van Xiaomi verwacht ik een hogere kwaliteit maar of dat het dubbele rechtvaardigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Heeft iemand ervaring met deze: http://sale.aliexpress.co...=5261.7726059.0.29.o6YUF0

/edit Sorry, het is de Chuwi Hi10 met leuke specs!

[ Voor 19% gewijzigd door Chief op 25-11-2015 10:33 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Slashdotter schreef op woensdag 25 november 2015 @ 01:01:
[...]

Ik vraag me alleen af wat het prijsverschil rechtvaardigt met de helft goedkopere Chuwi Hi8 Pro die maar 95 euro kost. Die schijnt idd hitte problemen te hebben en van Xiaomi verwacht ik een hogere kwaliteit maar of dat het dubbele rechtvaardigt?
De Chuwi heeft geen 4:3 beeldverhouding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Chief-XL schreef op woensdag 25 november 2015 @ 02:39:
Heeft iemand ervaring met deze: http://sale.aliexpress.co...=5261.7726059.0.29.o6YUF0

/edit Sorry, het is de Chuwi Hi10 met leuke specs!
Zoveel verschilt deze prijs niet t.o.v. reguliere shops. Op Techtablets las ik dat men vermoedt dat het hier gaat om de eerste batch met fouten die ze voor een lage prijs proberen te dumpen. En of die fouten allemaal software gerelateerd zijn én met drivers/software nog worden gerepareerd is maar de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47
Welk tablet (8 of 10 inch) met Windows 10, 1920 scherm en HDMI out zouden jullie op dit moment aanraden? Een Hi8 Pro oid?

[ Voor 6% gewijzigd door peligro2k op 25-11-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 13:58
Slashdotter schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:31:
Xiaomi MiPad 2 W10

Wel een mooi ding, vind hem alleen wel wat prijzig als de douane je ook nog gaat laten betalen
peligro2k schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:21:
Welk tablet (8 of 10 inch) met Windows 10, 1920 scherm en HDMI out zouden jullie op dit moment aanraden? Een Hi8 Pro oid?
Weet niet wat jouw budget is. Als ding om mee te klooien bevalt de HI8 (normale versie) mij voor alsnog prima, en ik heb hem al een aantal maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Dersan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:44:
[...]

Wel een mooi ding, vind hem alleen wel wat prijzig als de douane je ook nog gaat laten betalen

[...]

Weet niet wat jouw budget is. Als ding om mee te klooien bevalt de HI8 (normale versie) mij voor alsnog prima, en ik heb hem al een aantal maanden.
Dankje voor de reactie. Die heeft toch geen HDMI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 13:58
peligro2k schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:42:
[...]

Dankje voor de reactie. Die heeft toch geen HDMI?
Excuses, even niet aan gedacht, maar heeft inderdaad geen HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_232112.html

Zijn die Core M tablets zoals de Cube i7 nu bijna gelijkwaardig aan de Surface Pro 1/2?

Kenmerken:
- een Core M in die in tests gelijk presteren als een SP 1/2
- 4GB ram
- SSD ipv een trage MMC zoals in de atom tablets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 20:39
Dersan schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:46:
[...]

Excuses, even niet aan gedacht, maar heeft inderdaad geen HDMI.
De nieuwe Chuwi Hi8 pro die binnenkort uitkomt heeft wel een (mini)HDMI poort. Erg leuke tablet naar mijn mening :)

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_256039.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:30:
[...]

De nieuwe Chuwi Hi8 pro die binnenkort uitkomt heeft wel een (mini)HDMI poort. Erg leuke tablet naar mijn mening :)

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_256039.html
Klinkt perfect. Maar gaat het hier nou om 16:9 of 16:10. Overal geeft men een ander antwoord. Op de foto's staat 16:9, de resolutie is 16:10. Sommige zeggen dat de normale Hi8 16:10 is en andere weer 16:9. Dat weerhoud me er toch van om er 1 te halen. Ondanks dat ik qua monitoren 16:9 superieur vind is 16:10 zoals de W3 gewoon prettiger als 8inch tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Iemand bekend met de Linx 1010? 10 inch tablet met opklikbaar keyboard.

http://www.amazon.co.uk/L...t-Bluetooth/dp/B01272MLDM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

dobbytc schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 01:10:

Deze staat ook voor €59 in het laatste media markt krantje, maar ik kan er maar weinig over vinden op internet.

Op zich zou je er nog vrij aardig simpele spelletjes op kunnen spelen, spul van 10 jaar terug etc..

Ik hoor het graag als er iemand hier zo'n dingetje haalt

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Het schijnt dat Intel al begonnen is met de volgende generatie Atom processoren en de Cherry Trail gaat uitfaseren.

http://techtablets.com/20...-slightly-faster-refresh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:22
vectormatic schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:57:
[...]

Deze staat ook voor €59 in het laatste media markt krantje, maar ik kan er maar weinig over vinden op internet.

Op zich zou je er nog vrij aardig simpele spelletjes op kunnen spelen, spul van 10 jaar terug etc..

Ik hoor het graag als er iemand hier zo'n dingetje haalt
Heb er zelf een (via Ibood) en moet zeggen voor simpel internet is het zat en paar standaard apps. Opstarten gaat ook vrij vlot. De 16GB die is wat krap je houd ongeveer 3GB over. Ikzelf had alleen een beetje gespeeld en hierna dacht ik hmm laat ik maar een herstel uitvoeren. Na even zoeken kwam ik erachter dat je een speciaal menu kunt oproepen (volume + en aan uit knop indrukken enige tijd). Je ziet dan TrekStor met Please Wait in beeld (dan loslaten). In het menu (touchscreen werkte bij mij daar niet dus met toetsenbord moeten doen) kun je kiezen van geheel schoonmaken. Dit ook gekozen (had niks belangrijks erop).
Jammere alleen is dit duurt letterlijk 3,5 uur voordat alles er weer opstaat (tussendoor opladen is een must). Na de automatische installatie werkt echter het touchscreen en geluid niet meer. Via de website van TrekStar heb ik van het 10,1 inch model een driver voor geluid kunnen pakken (is driver pakket) maar touchscreen pakt hij niet. tevens heb ik het probleem dat hij het beeld continu omdraait zodat het ondersteboven is.

Heb Trekstar mail gestuurd met vraag of ik de drivers zou mogen ontvangen. Dusver geen reactie gehad. (misschien dat een van jullie drivers heeft?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiempie
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-03-2024
Hallo iedereen,

Als experten kunnen jullie me vast helpen. Ik ben al enkele dagen op zoek naar ene ideale tablet, maar heb die tot op heden helaas nog niet gevonden. Ik heb op de meeste tables die hierboven vermeld staan al eens gezocht, maar helaas was er altijd wel iets waardoor die afviel.

Dit zijn de wensen:
  • 8" tot 10"
  • OS Windows
  • GPS ingebouwd
  • 3G ingebouwd (die je kan gebruiken binnen het Windows OS)
  • Zo goed mogelijke batterij
  • Prijs tussen de €150 en €200?
Hij zal voornamelijk gebruikt worden om te surfen, mailen en uurregistratie in te geven (via webinterface). Het is niet de bedoeling dat er filmpjes oid op gekeken worden. Er is geen dual boot of HDMI out vereist. Voornamelijk (licht) zakelijk gebruik dus.

Hartelijk dank voor jullie inzichten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44
Wiempie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:06:
Hallo iedereen,

Als experten kunnen jullie me vast helpen. Ik ben al enkele dagen op zoek naar ene ideale tablet, maar heb die tot op heden helaas nog niet gevonden. Ik heb op de meeste tables die hierboven vermeld staan al eens gezocht, maar helaas was er altijd wel iets waardoor die afviel.

Dit zijn de wensen:
  • 8" tot 10"
  • OS Windows
  • GPS ingebouwd
  • 3G ingebouwd (die je kan gebruiken binnen het Windows OS)
  • Zo goed mogelijke batterij
  • Prijs tussen de €150 en €200?
Hij zal voornamelijk gebruikt worden om te surfen, mailen en uurregistratie in te geven (via webinterface). Het is niet de bedoeling dat er filmpjes oid op gekeken worden. Er is geen dual boot of HDMI out vereist. Voornamelijk (licht) zakelijk gebruik dus.

Hartelijk dank voor jullie inzichten!
Wat stel je zelf voor?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals Jumpman, zoek zelf eens op naar wat mogelijkheden in plaats van je eisen neer te kwakken en ons het maar uit te laten zoeken. En bovendien hebben we daar het Mobiele Aankoopadvies forum voor en niet dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiempie
@pricewatchjunk: bedankt voor uw enorm vriendelijke reply.

Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn post, maar ik heb wel degelijk opzoekwerk verricht. Van fabrikantenwebsites, tot reviews en youtube. Telkens was er iets dat me tegenhield om er voor te gaan:

colorfly i818w 3g: Goedkoop, maar zwakke batterij. Weinig reviews over te vinden.
Cube i6 Air Dual Boot 3G: Lees vaak minder positieve zaken over het scherm
Pipo W6 3G: Beperkte batterijduur door de hoge(re) resolutie
Teclast X98 Air 3G: geruchten dat deze nu geleverd wordt zonder GPS? Ook de duurste van de 4

Mocht er iemand zijn ervaringen met bovenstaande willen delen, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:06
Ik heb zit zelf nu enige tijd te kijken naar de Teclast X98 Pro deze kan je kopen bij bitspeed.nl voor €275,- wat iets duurder is dan als je hem in China besteld maar heb je hem wel morgen in huis en garantie. Ik lees alleen veel over throtteling als ie erg heet word. Iemand hier die de tablet gebruikt en zijn ervaringen wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
Wiempie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:27:
@pricewatchjunk: bedankt voor uw enorm vriendelijke reply.

Teclast X98 Air 3G: geruchten dat deze nu geleverd wordt zonder GPS? Ook de duurste van de 4

Mocht er iemand zijn ervaringen met bovenstaande willen delen, dan hoor ik dat graag.
Mijn versie heeft nog GPS.. Ik heb de 64GB versie gekocht. Ik heb zelfs redelijk (enorm) snel altijd een fix.
Vanwaar komen de geruchten?

-> Windows is echt fantastisch. Echt blij dat ik een dualboot heb gekocht (al zou ik in de toekomst gewoon gaan voor een windows tablet). Android is enkel handig voor de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:13
bottom line schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:01:
[...]

-> Windows is echt fantastisch. Echt blij dat ik een dualboot heb gekocht (al zou ik in de toekomst gewoon gaan voor een windows tablet). Android is enkel handig voor de apps.
Hmm, ik zat naar dualboot ook te kijken, maar zou een windows only niet kunnen met daarop een android emulator... Iemand dat geprobeerd of dat werkt misschien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01
cubuz schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:37:
[...]

Hmm, ik zat naar dualboot ook te kijken, maar zou een windows only niet kunnen met daarop een android emulator... Iemand dat geprobeerd of dat werkt misschien??
Ik heb Dual boot, maar ik gebruik enkel windows eigenlijk... Ik heb android al op mn telefoon, dus ik mis helemaal niks aan apps eigenlijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

An sich moet dat wel lukken. Nadeel van geen echte Android op je tablet is dat het waarschijnlijk wel wat minder vlot zal gaan, maar zo heeft Windows wel het volledige geheugen tot zijn beschikking.
En wat ewivis zegt. Je gaat veel sneller naar je Android smartphone grijpen als je een appje nodig hebt.
Geef mij maar Windows waar ik livestreams op kan zien en echte programma's kan op installeren!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
..........................Hmm, ik zat naar dualboot ook te kijken, maar zou een windows only niet kunnen met daarop een android emulator... Iemand dat geprobeerd of dat werkt misschien??
Ja, ik heb nog een wat oudere single boot Pipo W2F. Ik heb AmiDuOs daarop prima kunnen gebruiken. Snelheid was prima in orde. Echter deed ik dat zo weinig dat ik na de update naar W10 er geen behoefte meer aan had.

• Wiempie
bottom line schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:01:
[...]

Mijn Teclast X98 Air 3G heeft nog GPS.. Ik heb de 64GB versie gekocht. Ik heb zelfs redelijk (enorm) snel altijd een fix.
Vanwaar komen de geruchten?

Het is jammer genoeg meer een feit dan een gerucht:
http://techtablets.com/20...owngraded-to-atom-z3735f/

Staat ook bij de specs op http://www.geekbuying.com...---White-Gray-355768.html
:-(

• bottom line
Productpagina van Banggood
Attention: Teclast X98 Air 3G tablet adopts Intel Bay Trail-T Z3735F Quad Core 1.33-1.83 GHz CPU processor now, and not supports GPS!---28th, October,2015.
Inderdaad.. gps was een van de redenen dat ik voor deze tablet ben gegaan eigenlijk :+

Edit: heb je al eens op AliExpress gekeken? Je kan daar eens horen bij de verkoper of er nog zijn met een 'oudere' versie van de tablet. Er zal dan nog hoogstwaarschijnlijk android 4.4 opstaan. Maar dat kan je heel gemakkelijk upgraden ;) is de chinese tablet met (een van) de hoogste userbase op XDA

[ Voor 27% gewijzigd door bottom line op 10-12-2015 09:18 ]

• Wiempie
Ik ben eigenlijk op zoek naar 10 dezelfde tablets.

Ik verneem net dat de Cube i6 Air Dual Boot 3G en de Pipo W6 3G uit productie genomen zijn. Daar gaan mijn alternatieven...

Blijkbaar zijn er geen Windows tablets meer met GPS en ingebouwde 3G onder de €200. Of vergis ik me?

EDIT: ik heb de vraag ook gesteld op techtablets

[ Voor 8% gewijzigd door Wiempie op 10-12-2015 17:32 ]

• grolle
  • Laatst online: 10:26
Net even met een half oog naar tablets gekeken. Ik wil zo rond maart (vandaar het halve oog) mijn office 365 abbo verlengen. Die gebruik ik dan weer vooral ivm de 1tb onedrive.

Vorig jaar een leuke deal met de pipo x7 inc een jaar abbo gekocht. Maar nu zie ik zo 123 dat soort combinaties niet meer. Zijn ze er nog? Kwa hardware maakt het me niet zo veel uit. Veel meer dan YouTube op de bank gaat die niet doen. Suggesties?

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:13
elinx schreef op donderdag 10 december 2015 @ 01:14:
[...]
Ja, ik heb nog een wat oudere single boot Pipo W2F. Ik heb AmiDuOs daarop prima kunnen gebruiken. Snelheid was prima in orde. Echter deed ik dat zo weinig dat ik na de update naar W10 er geen behoefte meer aan had.
Goed om te horen dat het kan. Het gaat mij voornamelijk om een aantal apps die ik voor wat games gebruik. Helaas is alles ios of android. Maar ach misschien mis ik die eigenlijk ook niet...

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:03
cubuz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:05:....................
Goed om te horen dat het kan. Het gaat mij voornamelijk om een aantal apps .. ......
De android ervaring was prima, de omgang ermee ook. bv rooten en Gapps moesten ook nog worden geinstalleerd. Ik was erg tevreden met een aantal specifieke apps op mijn gsm en dacht dat het handig was die ook op de tablet beschikbaar te hebben. Echter in praktijk bleek ik meestal mijn gsm te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 10-12-2015 20:03 ]

• bottom line
Wiempie schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:10:
Ik ben eigenlijk op zoek naar 10 dezelfde tablets.

Ik verneem net dat de Cube i6 Air Dual Boot 3G en de Pipo W6 3G uit productie genomen zijn. Daar gaan mijn alternatieven...

Blijkbaar zijn er geen Windows tablets meer met GPS en ingebouwde 3G onder de €200. Of vergis ik me?

EDIT: ik heb de vraag ook gesteld op techtablets
Heb de vraag ook eens gesteld aan een AliExpress verkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiempie
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConniePoepuh
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 15:58
Heb de Cube i7 Stylus besteld tijdens de 11-11 sale. Tablet is inmiddels binnen, maar helaas heeft verkoper van Aliexpress tegen mijn wil in zelfstandig gekozen om met DHL (bijkomende douanekosten van € 42,13) te versturen ipv de door mij gekozen optie Swiss Post. Mijn ervaringen met laatste pakketdienst is dat het wel iets langer duurt maar mij nog nooit inklaringskosten heeft opgeleverd terwijl dat bij DHL een 100% zekerheid is. De kosten probeer ik nog te verhalen op de verkoper omdat ik het product niet zo besteld had...

Tablet werkt perfect, echter heb ik een probleem met het toetsenbord. Zodra ik de tablet in de keyboard stand plaats en de connectoren verbinding maken krijg ik een power surge failure op de USB-poort. Het apparaat dat is aangesloten vraagt meer stroom dan de connector kan leveren (zoiets staat er nu ik windows op NL ingesteld heb.

Ik denk dat dit gewoon een defect keyboard is met een kortsluiting. Het keyboard heeft het dus helaas nog nooit gedaan sinds ik mijn bestelling vorige week binnen kreeg. Zodoende wil ik vragen aan de mede-tweakers hier of er iemand in de buurt van Breda of Tilburg woont met eenzelfde Cube i7 Stylus waarvan ik heel eventjes zou mogen testen of zijn/haar toetsenbord het wél doet op mijn tablet. Op die manier kan ik vaststellen of het probleem in het toetsenbord of in de connector van de tablet zit. Er loopt al een dispute-case via aliexpress, een filmpje waaruit blijkt dat de tablet het wel doet met een zelfde soort keyboard van iemand ander en dat het echt een defect keyboard is in mijn geval zou hierbij mooi uitkomen.

Iemand die mij hierbij kan helpen? Ik kom graag langs dus het kost je hoogstens 10 minuten van je tijd. Zal een goede fles bier voor je meenemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
Ik heb al een tijdje de pipo w7 maar loop nu tegen een probleem dat hij niet wil laden in de volgende situaties;
- Tablet is met de OTG kabel aangesloten op een USB hub die vervolgens weer een USB kabel heeft aangesloten op de Adapter. De Hub krijgt stroom en ook de barcodescanner. Zelf als de tablet is ontkoppeld. Maar de tablet laad niet.
- Ook in de situatie waarop ik de Charger direct aansluit op de OTG kabel wil de tablet niet laden.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Bij de fabrikant reageren ze niet zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Kev!n schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:54:
Ik heb al een tijdje de pipo w7 maar loop nu tegen een probleem dat hij niet wil laden in de volgende situaties;
- Tablet is met de OTG kabel aangesloten op een USB hub die vervolgens weer een USB kabel heeft aangesloten op de Adapter. De Hub krijgt stroom en ook de barcodescanner. Zelf als de tablet is ontkoppeld. Maar de tablet laad niet.
- Ook in de situatie waarop ik de Charger direct aansluit op de OTG kabel wil de tablet niet laden.

Je hebt zo'n kabel nodig:

Afbeeldingslocatie: http://g01.s.alicdn.com/kf/HT1Gk.NFRpXXXagOFbXh/123442262/HT1Gk.NFRpXXXagOFbXh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
Bedankt Pelt. Ik dacht dat me de geleverde standaard OTG kabel dat hij ze power uit de usb hub trekt net zoals de barcodescanner dat ook doet. Maar blijkbaar is voor charging een net iets andere microusb aansluiting nodig?

In Nederland vind ik alleen een otg kabel met oplaadfunctie geschikt voor samsung.. Wil er eerst 1 testen en snel hebben. De overige kan ik wel elders bestellen.. Deze site heeft ze en heeft onderscheid in laden en niet laden http://usb-otg-kabel.nl/ is dat echt zo?

[uote]pelt schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 09:48:
[...]

Je hebt zo'n kabel nodig:

[afbeelding]
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de kabels die worden aangeboden op http://usb-otg-kabel.nl/ geldt dat degene die dubbele stroom leveren. Dus stroom aan tablet/smartphone en aangesloten usb apparaat, het slechts bij sommige toestellen mogelijk is:

- Samsung Galaxy S3 i9300
- Samsung Galaxy S4 i9500
- Samsung Note3 N9000
- Acer Iconia Tab 8 W
- Teclast X98 Air (China) met Windows 8.1

Voor andere kabels geldt dat ze alleen stroom leveren aan het aangesloten usb apparaat (denk aan keyboard of muis). hierdoor loopt je tablet of smartphone wel veel minder snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:01
Toevallig weet ik dat het ook werkt bij een Chuwi HI8. Opladen en USB(muis etc) tegelijkertijd. Mits het tablet uit staat, kabels erin en opgestart wordt in Windows (10).

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 14-09 15:22
heeft iemand een idee wat er mis is met de chuwi hi8 pro? ik heb er op 11.11 een besteld en de winkel zegt dat er een technisch mankement is dat ze voorlopig (of definitief) niet opgelost krijgen?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
LinuZZ schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 20:24:
heeft iemand een idee wat er mis is met de chuwi hi8 pro? ik heb er op 11.11 een besteld en de winkel zegt dat er een technisch mankement is dat ze voorlopig (of definitief) niet opgelost krijgen?
Wegens hitte problemen met de Z8300 is de eerste batch vertraagd. Voor de hi10 schijnt er door sommige stores probleem exemplaren uitgeleverd te zijn. Blijven opletten met die chinese tablets dus... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Laatst online: 14-09 15:22
intraxi schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:07:
[...]

Wegens hitte problemen met de Z8300 is de eerste batch vertraagd. Voor de hi10 schijnt er door sommige stores probleem exemplaren uitgeleverd te zijn. Blijven opletten met die chinese tablets dus... >:)
is het iets oplosbaars en is het verstandig gewoon te wachten? de shop bied me allemaal (lower speced) alternatieven aan... ik wil eigenlijk een 8 inch full hd z8x00 tablet....

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 14:49
LinuZZ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 03:49:
[...]

is het iets oplosbaars en is het verstandig gewoon te wachten? de shop bied me allemaal (lower speced) alternatieven aan... ik wil eigenlijk een 8 inch full hd z8x00 tablet....
Z8500 lijkt vwb hitte problematiek een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Mocht iemand nog van plan zijn om een Chuwi Hi8 te gaan aanbieden in V&A laat het me weten. Ik heb hem besteld in de EU op eBay maar die verkoper had geen voorraad meer.

• roy--93
peligro2k schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:21:
Mocht iemand nog van plan zijn om een Chuwi Hi8 te gaan aanbieden in V&A laat het me weten. Ik heb hem besteld in de EU op eBay maar die verkoper had geen voorraad meer.
Je zou hem ook nog kunnen bestellen op banggood.com hier heb ik hem zelf ook vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
Ik ben inmiddels iets verder en heb een kabel die wel oplaad als de tablet uit staat.
Maar als de tablet aan staat net zo snel leeg is als dat hij niet aan een lader zit.

heeft dat te maken met de adapter die te zwak is? En kan ik dan een sterkere adapter kopen?
Kev!n schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:54:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

ConniePoepuh schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:27:
Heb de Cube i7 Stylus besteld tijdens de 11-11 sale. Tablet is inmiddels binnen, maar helaas heeft verkoper van Aliexpress tegen mijn wil in zelfstandig gekozen om met DHL (bijkomende douanekosten van € 42,13) te versturen ipv de door mij gekozen optie Swiss Post. Mijn ervaringen met laatste pakketdienst is dat het wel iets langer duurt maar mij nog nooit inklaringskosten heeft opgeleverd terwijl dat bij DHL een 100% zekerheid is. De kosten probeer ik nog te verhalen op de verkoper omdat ik het product niet zo besteld had...

Tablet werkt perfect, echter heb ik een probleem met het toetsenbord. Zodra ik de tablet in de keyboard stand plaats en de connectoren verbinding maken krijg ik een power surge failure op de USB-poort. Het apparaat dat is aangesloten vraagt meer stroom dan de connector kan leveren (zoiets staat er nu ik windows op NL ingesteld heb.

Ik denk dat dit gewoon een defect keyboard is met een kortsluiting. Het keyboard heeft het dus helaas nog nooit gedaan sinds ik mijn bestelling vorige week binnen kreeg. Zodoende wil ik vragen aan de mede-tweakers hier of er iemand in de buurt van Breda of Tilburg woont met eenzelfde Cube i7 Stylus waarvan ik heel eventjes zou mogen testen of zijn/haar toetsenbord het wél doet op mijn tablet. Op die manier kan ik vaststellen of het probleem in het toetsenbord of in de connector van de tablet zit. Er loopt al een dispute-case via aliexpress, een filmpje waaruit blijkt dat de tablet het wel doet met een zelfde soort keyboard van iemand ander en dat het echt een defect keyboard is in mijn geval zou hierbij mooi uitkomen.

Iemand die mij hierbij kan helpen? Ik kom graag langs dus het kost je hoogstens 10 minuten van je tijd. Zal een goede fles bier voor je meenemen ;)
Ik heb sinds gisteren ook een Cube i7 Stylus met keyboard dock, bij mij werkt hij goed. Helaas woon ik een stuk verderop, net ten noorden van Rotterdam. Als je ooit nog hierlangs komt kun je zo even binnenwandelen en testen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

oNo

Hoeveel mA levert die lader?

En wbt een OTG kabel. Ik heb vorige week een ding van ebay binnengekregen voor 3 USB aansluitingen. De microUSB laadkabel die wordt aangesloten kan dmv een switch zorgen voor power voor de aangesloten USB apparaten OF voor het laden van de tablet.

Deze is het:
http://www.ebay.com/itm/M...Note-3-4-S5-/131332791394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Was het vergeten mee te delen. Enkel nog maar nieuwe tablets te koop :/
heb hun wel aangeraden om hun productpagina te veranderen, anders is het wel heel gemakkelijk om achteraf geld terug te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
De huidige lader van de tablet levert 2000mah

OTG kabel is een kabel van micro usb naar usb.. maar die van mij heeft een splitsing om een micro0usb lader in te stoppen. Dat werkt maar zodra ik de USB hub met netwerk aansluiting aansluit slurpt ie de tablet leeg. Dus lijkt aan vermogen te liggen maar weet niet of een sterkere adapter dan zin heeft
oNo schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:00:
Hoeveel mA levert die lader?

En wbt een OTG kabel. Ik heb vorige week een ding van ebay binnengekregen voor 3 USB aansluitingen. De microUSB laadkabel die wordt aangesloten kan dmv een switch zorgen voor power voor de aangesloten USB apparaten OF voor het laden van de tablet.

Deze is het:
http://www.ebay.com/itm/M...Note-3-4-S5-/131332791394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

oNo

Ah ok. Nou 2000 mAh is genoeg. Dat kan het probleem niet zijn.

Ik heb hier trouwens een Chuwi Hi8 die ik voor 45 € van iemand heb gekocht. Na een reset van windows deed z'n touch het niet meer, vandaar deze prijs. Het is een software/driver ding dus mooi koopje. Ik ben erg onder de indruk van het ding. Ik had em eigenlijk voor de kids gekocht maar ik betrap me er op het ding regelmatig te gebruiken.

Nou is windows (nog steeds) niet geactiveerd. Ik heb opnieuw geinstalleerd en dacht dat de key in de bios zat. Kennelijk niet, of heb ik iets verkeerd gedaan? Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Sinds vandaag krijg ik mijn Chuwi Vi10 niet meer opgestart. Oranje led blijft aan staan tijdens opladen dus batterij is vol, maar ik kan net zolang op het power knopje drukken als ik wil, maar hij gaat niet aan. Heb hem gekocht bij gearbest. Iemand die weet hoe dit op te lossen is en/of ervaring heeft met de support van gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Ik heb hetzelfde gehad met mijn onda tablet. Tablet is nu bij gearbest ter reperatie. Als je een ticket invoert krijg je uiteindelijk een RMA & adres om het heen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
rty schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:05:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn onda tablet. Tablet is nu bij gearbest ter reperatie. Als je een ticket invoert krijg je uiteindelijk een RMA & adres om het heen te sturen.
Dankje! Hoelang duurt het ongeveer voordat ze reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

xarow schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:07:
[...]

Dankje! Hoelang duurt het ongeveer voordat ze reageren?
Het was in dat geval zelfs een maand... Ik hoop dat dat niet standaard is voor reparatie tickets. Op andere tickets is het een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Zou een Chinese Windows tablet aan te raden zijn voor m'n ouders met 0,0 computer- en internetervaring? :) Ze willen eigenlijk gewoon wat surfen, daarom denk ik dat een laptop overkill is. iPad is me te duur en wordt met iedere update trager (eigen ervaring met de Mini), Android heb ik wat mijn twijfels over de updates door fabrikanten en Samsung heeft teveel bloatware. Dus een Windows tablet lijkt mij ideaal, lekker grote tiles, updates, OneDrive om foto's te delen, ...

De vraag is of een Chinese tablet dan wel aan te raden is voor hen? Prijsgunstig wel maar zijn er geen driverproblemen dergelijke bij eventuele herinstallatie? Of toch beter een "gekend" merk, wat zijn jullie ervaringen tot nu? Het ding moet wel een tijdje mee gaan. Zelf nog geen ervaring met Windows tablets, ik overweeg wel de Xiaomi MiPad 2 aan te schaffen wanneer deze uit is.

edit:
Waar ik dus vooral op doel, hoe is de bouwkwaliteit en hoe zit het met licenties?
Willian40 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 20:46:
Ik heb (voor familie) de teclast x16 hd dual-boot besteld. Zelf ben ik er erg benieuwd naar windows op een 10,6'' scherm. Ik zit eigenlijk te wachten op 15'' windows tablets maar dan kan ik lang wachten.. Nu nog een bijhorende keyboard-case vinden. Wie weet neem ik hem zelf ook wel.
Hoe zijn de ervaringen hier mee? Een X16 Pro lijkt mij wel iets met zijn 11.6 inch scherm.

[ Voor 25% gewijzigd door D-Three op 22-12-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bouwkwaliteit varieert erg, maar in dit topic zijn genoeg voorbeelden te vinden van prima tablets, waaronder de Cube i7 die ik zelf ook heb.

Van wat ik hier en op XDA hoor heb je 90% kans op een enterprise/niet-echt-helemaal-nette licentie op chinatablets. Als je veilig wilt zitten denk ik dat je hoe dan ook een nieuwe w10 moet kopen. Ik heb hier zelf m'n tablet een nieuwe SSD gegeven en meteen een w10 uit m'n gratis msdn-pool erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
D-Three schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:03:
Zou een Chinese Windows tablet aan te raden zijn voor m'n ouders met 0,0 computer- en internetervaring? :) Ze willen eigenlijk gewoon wat surfen, daarom denk ik dat een laptop overkill is. iPad is me te duur en wordt met iedere update trager (eigen ervaring met de Mini), Android heb ik wat mijn twijfels over de updates door fabrikanten en Samsung heeft teveel bloatware. Dus een Windows tablet lijkt mij ideaal, lekker grote tiles, updates, OneDrive om foto's te delen, ...

De vraag is of een Chinese tablet dan wel aan te raden is voor hen? Prijsgunstig wel maar zijn er geen driverproblemen dergelijke bij eventuele herinstallatie? Of toch beter een "gekend" merk, wat zijn jullie ervaringen tot nu? Het ding moet wel een tijdje mee gaan. Zelf nog geen ervaring met Windows tablets, ik overweeg wel de Xiaomi MiPad 2 aan te schaffen wanneer deze uit is.

edit:
Waar ik dus vooral op doel, hoe is de bouwkwaliteit en hoe zit het met licenties?

[...]

Hoe zijn de ervaringen hier mee? Een X16 Pro lijkt mij wel iets met zijn 11.6 inch scherm.
Die bevalt hen uitstekend! Ook na een langere periode is die nog steeds snel en geen driver problemen. Wel moet ik erbij opmerken dat als er langere tijd een zwaardere game geopend is die tablet wel heter wordt, niet zo dat die dan niet meer vast te houden is. De helderheid van het scherm is gemiddeld dus in de felle directe zon op een zomerse dag buiten wat moeilijker af te lezen.

Ik kan hem zeker aanraden. Het 11,6" scherm is voor sommige toepassingen gewoon net wat beter dan het doorgaans 9,7"/10,1" formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

mux schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:32:
Van wat ik hier en op XDA hoor heb je 90% kans op een enterprise/niet-echt-helemaal-nette licentie op chinatablets.
90%?! Ik dacht dat het probleem vooral zat bij tablets boven de 250 euro. Omdat daar de kortingen van windows with bing minder/niet gelden. De meeste tablets zitten onder dat prijspunt, dus 90% zou ik verassend hoog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Ik heb twee weken terug een linx 1010 gekocht bij amazone. Er staan slechts enkele reviews op internet dus het was een gokje. Tot nu toe prima tevreden. De linx 1010 voelt solide aan maar wel wat zwaar. Het toetsenbord typt prima. Ik was eerder bang dat windows 10 en de processor samen erg traag zouden zijn maar het is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

rty schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:52:
[...]

90%?! Ik dacht dat het probleem vooral zat bij tablets boven de 250 euro. Omdat daar de kortingen van windows with bing minder/niet gelden. De meeste tablets zitten onder dat prijspunt, dus 90% zou ik verassend hoog vinden.
OK, misschien is mn beeld een beetje scheef op dit punt omdat ik idd vooral maar tablets van de hogere prijscategorie heb gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
intraxi schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:15:
[...]

Z8500 lijkt vwb hitte problematiek een betere keuze.
Waarom? Lijkt me net dat beide dat probleem hebben indien er geen deftige koeling voorzien is?
mux schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:32:
Bouwkwaliteit varieert erg, maar in dit topic zijn genoeg voorbeelden te vinden van prima tablets, waaronder de Cube i7 die ik zelf ook heb.

Van wat ik hier en op XDA hoor heb je 90% kans op een enterprise/niet-echt-helemaal-nette licentie op chinatablets. Als je veilig wilt zitten denk ik dat je hoe dan ook een nieuwe w10 moet kopen. Ik heb hier zelf m'n tablet een nieuwe SSD gegeven en meteen een w10 uit m'n gratis msdn-pool erop gezet.
Ik zie in de PW dat de goedkoopste licentie 75 euro kost. Deftige meerprijs toch :P Geen driverproblemen gehad?
Willian40 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:48:
[...]

Die bevalt hen uitstekend! Ook na een langere periode is die nog steeds snel en geen driver problemen. Wel moet ik erbij opmerken dat als er langere tijd een zwaardere game geopend is die tablet wel heter wordt, niet zo dat die dan niet meer vast te houden is. De helderheid van het scherm is gemiddeld dus in de felle directe zon op een zomerse dag buiten wat moeilijker af te lezen.

Ik kan hem zeker aanraden. Het 11,6" scherm is voor sommige toepassingen gewoon net wat beter dan het doorgaans 9,7"/10,1" formaat.
Mooi om te horen na bijna een jaar gebruik! :) Ik denk dat zo'n groter formaat ook wel aan te raden is voor hen. Al mag het uiteraard niet lomp worden. Games gaan ze niet spelen, denk ik. Maar misschien wel mijn zoontje die het ding wel zal aanslaan als hij er is ;) Wel net gezien op techtablets.com dat de X16 Pro maar 7 scoort. Al moet ik de review nog bekijken.
rty schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:52:
[...]

Is er een Windows 10 with Bing? Voor 8.1 was/is die er. En is die laatste niet enkel voor toestellen tot 8"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

D-Three schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:09:
[...]Is er een Windows 10 with Bing? Voor 8.1 was/is die er. En is die laatste niet enkel voor toestellen tot 8"?
Windows 10 with bing bestaat. Ik weet niet of het exact dezelfde voorwaarden had, maar ik gok van wel. windows with bing was voor toestellen(laptops/tablets) onder 250 dollar en tablets tot 9''.

• mux

mux

99% efficient!

D-Three schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:09:

Ik zie in de PW dat de goedkoopste licentie 75 euro kost. Deftige meerprijs toch :P Geen driverproblemen gehad?
Tja... ok, het is weer een paar tientjes erbij, maar ik ben nog steeds een beetje ernstig onder de indruk van dit apparaat. Die Core M 5Y10 is wat mij betreft magie. Beter GPU dan m'n vorige laptop (HD5300 vs HD4000), ik kan tegelijk youtube kijken, minecraft spelen (op solide 60fps, de ongeoptimaliseerde java-versie) en skype-videobellen, ding maakt nul geluid, voelt gewoon net zo snel aan als iedere andere computer in dagelijks gebruik... En dat voor 350 euro. Het voelt als een Surface Pro, maar dan voor 1/3e van de prijs.

Ik vind het dan voor zulke bang for buck niet heel erg om er nog 3 tientjes tegenaan te moeten gooien voor een licentie. Je weet dat je een oude Windows 7-licentie (bijv. dit soort aanbiedingen) kunt kopen en dan kunt upgraden naar Windows 10?

Qua problemen zo ver:
- Soms werkt het touchscreen niet bij het opstarten. Lijkt een driverprobleem te zijn, lost zichzelf op met een reboot of sleep/wake-cycle
- Wacom digitizer heeft een vage driver van XDA nodig om goed te werken voor W10 (werkt wel meteen en altijd goed op windows 8.1)
- Er zit geen slaapstandknop op! Ik had wel graag een aparte aan/uit en slaapstandknop gezien (zoals bij menig ander Windows-tablet)
- auto brightness is brak. Werkt gewoon niet lekker, probeert te vaak en te snel de helderheid te regelen.
- wifi is traag (onoplosbaar probleem; ligt aan de oude wifi-chip die ze gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-08 10:30
Hey hopelijk kan iemand mij helpen. Ik probeer mijn chuwi vi10 te upgraden naar Windows 10. Alleen elke keer als hij begint met upgraden stopt hij op +- 20%. Daarna draait hij de upgrade terug en geeft Windows alleen maar dat hij een fout is tegengekomen met upgraden. Ik heb de Android partitie al verwijderd om ruimte te maken maar dit helpt niet. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 23:00
@dexter hoeveel ruimte heb je op de Windows partitie vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

dexter18 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:13:
Hey hopelijk kan iemand mij helpen. Ik probeer mijn chuwi vi10 te upgraden naar Windows 10. Alleen elke keer als hij begint met upgraden stopt hij op +- 20%. Daarna draait hij de upgrade terug en geeft Windows alleen maar dat hij een fout is tegengekomen met upgraden. Ik heb de Android partitie al verwijderd om ruimte te maken maar dit helpt niet. Zie ik iets over het hoofd?
Eerst Win 8.1 al gerestored?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
dexter18 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:13:
Zit er nog een SD-card in de tablet? Haal die er eens uit. De aanwezigheid van een SD-card zorgde er bij mij voor dat de installatie telkens werd afgebroken.

Edit: Bij mij ging het mis bij 44% maar ik had er al Windows 10 build 10240 op staan.
Microsoft has reportedly admitted that some devices using SD bus with an SD card inserted may experience some issues while trying to install the update. However, the company has suggested a temporary fix for the problem: remove the SD card from the affected computers, before proceeding with the installation.

[ Voor 29% gewijzigd door f.v.b op 27-12-2015 12:11 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Pagina: 1 ... 22 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.