Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-08 10:30
@chedara Ik zal zo even precies kijken maar uit mn hoofd gezegd 14GB

@Gutteguttegut Hoe bedoel je precies windows draait na de fout terug naar 8.1 of bedoel je op een andere manier?

@f.v.b nee alleen de oplader voor de rest niets.

Allemaal alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 23:00
@Dexter ik moet weer ff nadenken, is al weer ff geleden dat ik mijn chuwi naar win 10 heb geupdate. Maar volgens mij had ik de update via de USB op een usbstick laten downloaden en vervolgens geïnstalleerd. Maar 14 gig zou eigenlijk wel voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-08 10:30
Chedara schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:21:
@Dexter ik moet weer ff nadenken, is al weer ff geleden dat ik mijn chuwi naar win 10 heb geupdate. Maar volgens mij had ik de update via de USB op een usbstick laten downloaden en vervolgens geïnstalleerd. Maar 14 gig zou eigenlijk wel voldoende moeten zijn.
Dat is een goeie ik ga dat straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Nadat ik al een tijdje niet echt meer met m'n Pipo M8pro heb gespeeld doordat deze de laatste tijd steeds meer kuren begon te vertonen (Ghost touches) begint het de laatste tijd toch weer een beetje te kriebelen. Nu zag ik in dit topic de Chuwi Hi8 voorbij komen. Dual boot W10/Android 4.4 voor een eurotje of 81 bij banggood. Klinkt als een topper!

Maar zijn er in dit segment nog goede alternatieven? Ik zie dat er veel Tablets uitkomen met Cherry Trail CPU's, maar die draaien alleen Windows (geen dual boot van Chuwi in ieder geval). Nu vind ik Android voor een tablet het meest prettige OS en is Windows meer een extratje om mee te spelen. Qua formaat is iets tussen de 8 en 10 inch prima. Qua prijs rond de 100 euro.

Hebben jullie nog goede suggesties? Of is op dit moment die Chuwi gewoon een tablet met de beste prijs/kwaliteit/functies? Als ik het zo lees is android 5 (en 6) nog wat lastig voor de intel chipsets, enig idee of daar veel ontwikkeling mee is? Ik hou er wel van om wat ROMs te flashen met m'n "chinese speeltablet", een actieve dev community is zeker een voordeel.

Daarnaast ben ik ook nog voor m'n vrouw op zoek naar een 9,7"/10" inch dual boot tablet. Ik zat hierbij de denken aan de Teclast X98 Air III Gek genoeg heeft deze wel android 5.0.... Zijn hier nog betere alternatieven voor? Bij voorkeur 64GB tov 32GB, Cherry tov Bay. Budget is tussen de 150 en 200 euro

[ Voor 12% gewijzigd door jaapsander op 27-12-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

dexter18 schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:11:
@chedara Ik zal zo even precies kijken maar uit mn hoofd gezegd 14GB

@Gutteguttegut Hoe bedoel je precies windows draait na de fout terug naar 8.1 of bedoel je op een andere manier?

@f.v.b nee alleen de oplader voor de rest niets.

Allemaal alvast bedankt voor het meedenken.
Je kunt onder Windows 8.1 een factory restore doen. Dan wordt alles weer op 0 gezet zoals je hm nieuw uit de doos haalt. Sommige win tabs hebben dat nodig voor ze naar Windows 10 over kunnen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Na de Voyo A1 Plus Ultimate heeft Voyo nu ook de Vbook V3 uitgebracht.
Geheel gelijk aan de A1 maar nu een 13.3" scherm i.p.v. 11.6", stylus-support (stylus niet inbegrepen) en simcard-slot (dus geen aparte versies meer?)
Prijs is (momenteel) net geen $40 meer dan de A1 maar goedkoper dan de A1 met 4G.
Interessant model dus.

Afbeeldingslocatie: http://tablethype.de/wp-content/uploads/2015/12/Voyo_VBook_V3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.bestchinatablets.com/wp-content/uploads/2015/12/voyo-vbook-v3-ultrabook-featured-pic-2.png?resize=578%2C586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Er staat niets bij over een digitalizer, ik vermoed dat het ophoud bij stylussen die geen digitalizer nodig hebben.(alle windows tablets ondersteunen deze :P )

Verder is het exact zoals de A1 plus ulitimate, maar dan een maatje groter, weer jammer dat ze deze uitbrengen nu ik net de ultimate binnen heb. De wifi versie van de ultimate heeft trouwens ook een slot voor de sim kaart, maar die is volgens mij niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
rty schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:07:
Er staat niets bij over een digitalizer, ik vermoed dat het ophoud bij stylussen die geen digitalizer nodig hebben.(alle windows tablets ondersteunen deze :P )

Verder is het exact zoals de A1 plus ulitimate, maar dan een maatje groter, weer jammer dat ze deze uitbrengen nu ik net de ultimate binnen heb. De wifi versie van de ultimate heeft trouwens ook een slot voor de sim kaart, maar die is volgens mij niet actief.
Tja, er is nog weinig informatie van bekend. En die stylus staat expliciet als verschil aangemerkt.
Maar goed, veel verstand van stylussen heb ik niet.

Maar zoals gezegd, nagenoeg geen verschil dus tussen de twee, behalve schermgrootte.
Misschien vind jij de 11.6" grootte nog wel fijner ook.
(persoonlijk zou ik nu voor de 13.3" gaan omdat ik groter scherm toch wel prettiger vind).

En qua simkaart-slots. Van de A1 heb je verschillende versies met of zonder slot.
Wegens kostenbesparing zal er op de versie zonder simcard-ondersteuning ook wel enige voorbereiding zijn.
Maar de Vbook lijkt dus gewoon standaard ondersteuning te hebben.
Of er komt nog een (goedkopere) versie zonder ondersteuning, maar meestal komen die juist eerst.
(ondersteuning voor simcard boeit mij persoonlijk niet, want sinds een paar weken heb ik (helaas) toch geen extra data-simkaarten meer...)

Voorbeeld van incomplete informatie:
This machine has SIM card slot, but it does not support SIM card to surf the Internet
Euh :P ....

Bent trouwens erg benieuwd naar je ervaringen met de A1. Qua algemene (bouw)kwaliteit, hitte, throttling en performance, accuduur etc. etc. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 28-12-2015 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Piet91 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:45:
[...]
Voorbeeld van incomplete informatie:
Dat is juist erg volledig. :)
rty schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:07:De wifi versie van de ultimate heeft trouwens ook een slot voor de sim kaart, maar die is volgens mij niet actief.
Wel erg jammer dat ze de V3 niet eerder hadden aangekondigd. Ik vind groter ook beter.
Piet91 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:45:
Bent trouwens erg benieuwd naar je ervaringen met de A1. Qua algemene (bouw)kwaliteit, hitte, throttling en performance, accuduur etc. etc. :9
Je komt vaak pas achter meer ervaringen na hem even te hebben gebruikt. Maar alvast een paar eerste ervaringen.

De handleiding erbij is niet erg nuttig.(zoals de meeste handleidingen) Maar er zitten mooie pareltjes in zoals "When you found your super pad touch be suck", "When your super pad showing the warming tone and the battery icon was shaking" en "NOW.THIS TIME WE DO NOT FORGOT TO TAKE CARE YOU AND YOUR HABIT."
Bijzonder genoeg voel ik me serieuzer genomen dan bij menig ander handleiding.

Microsoft moet trouwens de taalinstellingen ook eens generieker maken, heb nu op 2 plekken de taal van Chinees naar Engels gezet. En het was al deels Engels, en nu is er nog een deel Chinees over.

Al een paar vage bugs tegengekomen, zomaar het halve scherm in IE niet zichtbaar. Helderheid blijft hangen op dezelfde stand na aansluiten op tv. Na een reboot dit niet meer weten te reproducren, misschien waren het updates die het hebben opgelost.

Er zit een scheur in de behuizing achter het scherm, dat is wat minder. (gebeurd tijdens transport?). Voelt verder nog wel stevig aan.
Scherm kwaliteit is goed, touch ook. Keyboard is stevig en tiept goed. Touchpad is simpel, geen multitouch(voor de duidelijkheid scherm zelf wel)

Al weet ik niet of het de bedoeling is, maar als bonus staan er nog een aantal testprogramma's op. Camera's en sensoren kan je dus ook nog zelf testen. Inclusief PDF's met testprocedures, een aantal testprogramma's en PDF's zijn alleen wel in het chinees. ;(

Nog geen last gehad van throlling, al is het zwaarste wat ik heb geprobeerd FIFA UT. Wordt wel een beetje warm, niet iets waar ik echt last van had. In tablet stand is er zelfs helemaal geen warmte(omdat die dan tussen de achterkant van het scherm en achterkant van het toetsenbord zit. Afgezien van de eerdere bugs die verdwenen na een reboot werkt alles goed.

Wifi werkt mooi. In elk geval haalt het makkelijk de cap snelheid die ik heb bij ziggo, (40Mb down, 4Mb up, met mooie ping van 12, nu ~5 meter van de modem)

Voelt verder gewoon snel aan. Als tablet werkt het erg goed. Binnenkort eens kijken hoe goed hij omgaat met spellen in mijn steam library. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Hoe zwaar is-ie echt? Specs zeggen 1,4kg, maar de specs voor mijn cube i7 klopten ook niet.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Misschien ben ik dom maar voor mij niet erg volledig. Wat doe je anders met een simcard-slot in een tablet/laptop? Vast niet bellen. :P
De handleiding erbij is niet erg nuttig.(zoals de meeste handleidingen) Maar er zitten mooie pareltjes in zoals "When you found your super pad touch be suck", "When your super pad showing the warming tone and the battery icon was shaking" en "NOW.THIS TIME WE DO NOT FORGOT TO TAKE CARE YOU AND YOUR HABIT."
Bijzonder genoeg voel ik me serieuzer genomen dan bij menig ander handleiding.
_O-

Maar lijkt dus (vooralsnog) positief. Mooi. :9
Dan ga ik die Vbook denk ik maar afwachten. Die paar inch meer is toch wel mooi. That's what she said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:30
Piet91 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:24:
[...]

Misschien ben ik dom maar voor mij niet erg volledig. Wat doe je anders met een simcard-slot in een tablet/laptop? Vast niet bellen. :P
Waarschijnlijk is er, of komt er, ook een variant met 3G/4G ondersteuning. Zo'n SIM slot kost nauwelijks geld en de fabrikant kan dan dezelfde hardware aanhouden. Ze vermelden hier netjes in de specs dat het SIM slot niet werkt bij deze versie (om te voorkomen dat mensen er een kaart in drukken en vervolgens het apparaat als defect terugsturen omdat het niet werkt)

Althans zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

mux schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:21:
Hoe zwaar is-ie echt? Specs zeggen 1,4kg, maar de specs voor mijn cube i7 klopten ook niet.
Het weegt 1,2kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
dennisfr schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:14:
Waarschijnlijk is er, of komt er, ook een variant met 3G/4G ondersteuning. Zo'n SIM slot kost nauwelijks geld en de fabrikant kan dan dezelfde hardware aanhouden. Ze vermelden hier netjes in de specs dat het SIM slot niet werkt bij deze versie (om te voorkomen dat mensen er een kaart in drukken en vervolgens het apparaat als defect terugsturen omdat het niet werkt)

Althans zo lees ik het.
Je kan gelijk hebben. Ik heb Gearbest' pagina van de A1 Plus ook even gelezen en daar staat precies hetzelfde over het slot.

Ik dacht eerst aan de zoveelste rare zinnen van de Chinezen die vaak nergens op slaan. (zoals die handleiding die hierboven wordt genoemd)

Maar goed, boeit mij dus niet of die het wel of niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Ik heb daarnet ook een bestelling geplaatst bij gearbest en ik was wat aan het lezen in dit topic en er stond dat je een boete kon krijgen van de douane ?
Klopt dit ? Ik had hier eigenlijk geen idee van. Had de link van een vriend doorgekregen om een guleek te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Yarisken schreef op woensdag 30 december 2015 @ 20:20:
Ik heb daarnet ook een bestelling geplaatst bij gearbest en ik was wat aan het lezen in dit topic en er stond dat je een boete kon krijgen van de douane ?
Klopt dit ? Ik had hier eigenlijk geen idee van. Had de link van een vriend doorgekregen om een guleek te bestellen.
Niet zozeer een boete. Je kan wel inklaringskosten+belasting erover krijgen als de douane het pakket eruit pakt.

Belastingdienst : Ontvangt u goederen uit het buitenland van organisaties en bedrijven?

Bereken invoerkosten. http://www.invoercalculator.nl

Voor de geinstereseerden. Mijn VOYO A1 plus ultimate tablet doet plots niets meer. :'(

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Je kan altijd nog vragen aan hun of ze het al kado doen versturen --> geen import kosten ;-)

Die voyo, waarom zeggen ze trouwens dat het ding 4GB ram heeft?

http://ark.intel.com/prod...r-2M-Cache-up-to-1_84-GHz --> 2GB ram max...

[ Voor 49% gewijzigd door Dutch2007 op 31-12-2015 11:07 ]

• rty
  • Niet online

rty

Dutch2007 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:00:
Die voyo, waarom zeggen ze trouwens dat het ding 4GB ram heeft?

http://ark.intel.com/prod...r-2M-Cache-up-to-1_84-GHz --> 2GB ram max...
Omdat de spec niet klopt. Er zijn meerdere china tablets die 4GB ram bij de Z8300 in proppen. Google maar eens op Z8300 4GB ram.

Dichter bij huis, bij centralpoint wordt de Z8300 ook verkocht met 4GB ram. https://www.centralpoint....t-l5g91eauug-num-4397909/

• Dutch2007
rty schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:20:
[...]
Omdat de spec niet klopt. Er zijn meerdere china tablets die 4GB ram bij de Z8300 in proppen. Google maar eens op Z8300 4GB ram.

Dichter bij huis, bij centralpoint wordt de Z8300 ook verkocht met 4GB ram. https://www.centralpoint....t-l5g91eauug-num-4397909/
Toch vreemd dat de maker van de chip zelf.. Intel zegt 2GB ram max, en er toch 4GB aan gekoppeld kan...
ZIt zelf dr over te denken om d'r 1 aan te schaffen begin volgend jaar...

We sha'll see...

Verwijderd

Is er al iets bekend over de Chuwi Hi8 Pro? Zou eerst in november uitkomen, toen uitgesteld naar eind decemeber, en nu weer stilletjes uitgesteld. Ik lees zowel berichten dat er hitte problemen waren en dat ze niet aan onderdelen en materialen kunnen komen. Leek mij de ideale tablet, maar krijg er nu erg weinig vertrouwen in. Chuwi is zwaar weer met de chinese economie? Hoe betrouwbaar word het uiteindelijke product nu? Hoop dat er alsnog een goede 8inch uit komt met vergelijkbare specs. Want die markt lijkt helaas steeds kleiner te worden.

• Piet91
  • Niet online
Dutch2007 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:22:
Toch vreemd dat de maker van de chip zelf.. Intel zegt 2GB ram max, en er toch 4GB aan gekoppeld kan...
ZIt zelf dr over te denken om d'r 1 aan te schaffen begin volgend jaar...

We sha'll see...
Pagina 17: hier.

Met LPDDR3 geheugen kun je dus t/m 8GB gaan.

• Dutch2007
Piet91 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:14:
[...]

Pagina 17: hier.

Met LPDDR3 geheugen kun je dus t/m 8GB gaan.
thnx! :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Vandaag de Chuwi HI8 binnen gekregen, jammer genoeg geen HDMI out waar ik beetje vanuit was gegaan.. is dit op te lossen.

Iemand die hem wilt overnemen voor kost prijs 120 euro. Kostte hij mij exclusief btw kosten.

Toch bedankr

[ Voor 32% gewijzigd door Pukson op 04-01-2016 14:15 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pukson schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:08:
Vandaag de Chuwi HI8 binnen gekregen, jammer genoeg geen HDMI out waar ik beetje vanuit was gegaan.. is dit op te lossen.
Nee, daar zal je de chuwi hi8 Pro voor hebben. Maar zoals hierboven al gezecht is is de kans dat die ooit nog uit komt nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Zeer spijtig, ik was er beetje vanuit gegaan hdmi out erin zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
Pukson schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:01:
Waarvoor zou je dat willen gebruiken?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Pukson schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:01:
De tablet ondersteunt als het goed is miracast, dus dan kan je het scherm streamen naar bijvoorbeeld een hdmi stick.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ja, maar voor films etc is het niet echt werkbaar. Wou hem gebruiken om aan te sluiten op de beamer

[ Voor 32% gewijzigd door Pukson op 04-01-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Koop een raspberry pi en zet er kodi op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:12

oNo

Pukson schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:08:

Iemand die hem wilt overnemen voor kost prijs 120 euro. Kostte hij mij exclusief btw kosten.
Serieus?
Voor te veel geld (80 a 90 via EU warehouse heb je em ook) en dan specs waar je niet vanuit ging.
De volgende keer eerst huiswerk doen ;) Alles is te vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Haha, ik betaalde 119 euro Inc een hoes met keyboard. Toen kwam er nog btw bij dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisnix
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Even wat dingen samengetrokken uit het algemene China toppic en hier m.b.t. de Voyo Ultimate A1.

(Uiteraard baal ik er stevig van dat er nu een 13.3 versie is aangekondigd. Ik vind deze net te klein en had achter graag een 13.3 versie gehad. Mocht iemand een 11" versie willen, denk aan mij. Ik wil graag upgraden naar een grotere versie en heb deze dan over...)

To the point. :D
thisnix schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Tsja... ik ben geen reviewer.... Mis gewoon de technische kennis over deze. Echter wat ik wel kan is even mijn ervaringen vertellen. Hou in het achterhoofd dat ik de afgelopen 6-7 jaar alleen met iMac gewerkt heb. Er is hier wel een verdwaalde Windows laptop in huis, maar die wordt alleen door de kinderen gebruikt. Ik start hem alleen op om te updaten. :) Daarnaast gebruik ik erg veel een iPad. Zal hem dan ook vergelijken met de iPad. Niet omdat het een eerlijk vergelijk is, maar meer omdat het voor mij een twijfel is of hij hem soms kan vervangen. Mis bij de iPad nl. gewoon een toetsenbord. Heb er wel een los toetsenbord bij maar dat vind ik eigenlijk te veel gedoe. Het moet "out of the box" werken. Voorlopig ga ik er nog even vanuit dat de meeste problemen die ik nu tegenkom gewoon terug te leiden zijn naar onwetendheid met betrekking tot Windows 10.

Eerst indruk is positief. Hij wordt verzonden in een fatsoenlijke doos. Geen franje aan de doos. Niet super chique, maar gewoon stevig. In de doos uiteraard de Voyo, een kleine handleiding (niet ingekeken) en een voedingsadapter. Die voedingsadapter is de eerste grote ergenis. Het is een US plug. Er zit een verloopplug bij naar EU. Persoonlijk hou ik niet van die verlooppluggen. Heb hem al wel vervangen door een beter exemplaar (het meegeleverde exemplaar boezemde geen vertrouwen in). Maar je krijgt die weer bijna niet uit het (geaarde) stopcontact. :( Dus als iemand nog een tip heeft naar een goede EU adapter, graag! Heb al even gekeken op Ebay, maar kom nog niet helemaal uit de voedingsplug (of die de juiste maat heeft). (Output moet 12v - 3A zijn)

Voyo was reeds voorgeladen (76%). Dus direct startklaar. Windows 10 was echter ook compleet ingericht. Daar hou ik persoonlijk niet van. Ik heb het liever net als bij een nieuwe telefoon. Gewoon zelf vanaf het begin inrichten. (Na wat googlen heb ik echter het Voyo account kunnen aanpassen in mijn eigen account) Gelijk enthousiast begonnen met wat dingen erop te zetten. Echter de app-store blijkt tegen te sputteren. Alle downloads geven een 0x... foutmelding. Na wat zoeken op i-net blijkt dat de Windows Update service is uitgeschakeld. Hierdoor starten ook de downloads van de apps niet. Na inschakelen werkt het netjes.

De bouwkwaliteit is voor mijn gevoel op het randje. Niet dat er wat mis mee is, maar het kan beter. Vooral de zijkant vind ik nogal mager. Voor mijn gevoel net iets te goedkoop plastic. Daarnaast is de achterkant nogal dun. Je kijkt er bijna doorheen. Grootste bron van ergenis is echter de aan/uit knop. Kan hem bijna niet vinden aan de zijkant. Liever had ik daar toch echt een andere knop voor gezien.

M.b.t. de oranje kleur moet ik mijn mening bijstellen. Na een paar dagen lijkt het gewoon goed te blijven. Was bang voor enorme vervuiling op het oranje, maar het ziet nog als nieuw uit. Wat echter wel minder nieuw blijft is het gedeelte van toetsenbord waar je handpalm ligt. Dit pakt nogal snel (huid)vet aan. Het typen echter (typ dit ook op de Voyo) gaat gewoon goed. Vind het een enorme verbetering t.o.v. een tablet toetsenbord (typen op het beeldscherm). Op dat punt zie ik hem echt wel mijn iPad vervangen.

De touchpad werkt goed. Echter hij is voorzien van een streepje, waardoor ik de indruk krijg dat er een linker en rechter muistoets op zit. Tot nu toe heb ik er echter geen functie in kunnen ontdekken. Gebruik dan liever een losse muis op het moment dat ik veelvuldig een rechter muis toets nodig heb.

De opslag capactiteit is trouwens wel erg mager. I.p. van 64GB zit er slechts 57GB in. Hiervan is ook nog eens 17GB af af fabriek al in gebruik. Nu heb ik hem in eerste instantie niet voor de opslag en via Micro SD kaarten is er nog wel wat op te lossen, maar eigenlijk vind ik het gewoon niet kunnen. Had graag de eerste 7GB (64 ipv 57) er graag bijgezien. Over de rest valt dan nog te discussiëren.

Typesnelheid en accuratesse zijn meer dan in orde. Wat wel opvalt (zal wel een Windows ding zijn) is dat hij standaard in het Engels opstart. Heb NL al als de standaard taal opgegeven, maar toch blijft hij in het engels beginnen. Met name voor de spelling nog wel eens lastig... Ander ding is dat ik nog regelmatig Chinese tekens zie. O.a. bij het aanmeldscherm (datumveld), maar ook verder nog wel eens.

Voorlopig hou ik hem nog even op de reservebank. Kijken hoe het gaat met de licentie. Vond het uitschakelen van de update een veeg teken. Maar wellicht zie ik gewoon spoken en ben ik overdreven argwanend. :D
thisnix schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Ik wijt een gedeelte van de windows problemen aan ook mijn gebrekkige kennis op dat vlak. Ben er wat windows betreft een tijdje uitgeweest. :) (Mac bevalt mij nog steeds prima.) Merk wel dat het snel weer terugkomt nu ik wat meer ermee loop te spelen. :)
Zit alleen vast aan het Voyo account wat er standaard op zit. Waarschijnlijk wel te verhelpen met een volledige reset/herinstallatie. Maar dat gaat mij te ver. Heb er geen last meer van. Heb alles aangepast naar mijn eigen gegevens. Zie hooguit op de harde schijf nog C:\users\voyo\etc. waar alles in staat. Kan ik mee leven.
Alle apps die ik niet kende en er op stonden zijn al verwijderd. ;) De internet explorer is inmiddels ook verdwenen (voor Chrome). Merkte ook dat daar de startpagina op Baidu stond. Enige wat ik nu nog tegenkom is in het Chinees wat in het login scherm bij de datum. En als ik dan doorklik naar het inloggen. Op zich vind ik dat ook wel weer toepasselijk, aangezien ik een Chinese achtergrond afbeelding heb. :D

M.b.t. de stekker, zoek ik straks wel even een vervanger. (Voyo kant is gewoon 3.5mm plug) Het is dat mijn eigen verloop (US-EU) nogal strak in het stopcontact thuis gaat. Anders had ik er niet zoveel problemen mee. Daarom liever een kant en klare EU variant.
rty schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:57:
[...]
Het grootste deel van het verschil heeft te maken met het verschil van GiB en GB. En dan blijft er nog exact 2 GiB over wat je mist. Waarschijnlijk zie je nog een factory reset partitie over het hoofd. Kan het alleen niet controleren omdat de mijne niet meer opstart. :'(

Ervaring over dit apparaat past trouwens heel mooi in chinese windows tablets
Ben nog op zoek geweest naar de 2GiB. Maar kom het echt niet tegen in Diskmgt. Letterlijk aanwezig:
Schijf 0 100MB (EFI)
57.08GB NTFS (C:)
450MB (herstelpartitiie)

Andere schijven kom ik niet tegen (heb er ook geen SD kaarten in zitten). Vind het ook geen drama, hooguit misleidend vanuit Gearbest/Voyo. Chinese creativiteit zullen we het maar op houden. :)

Overigens heb ik het opstart probleem ook gehad. Ik weet het in eerste instantie aan de accu, wellicht te ver leeg. Niet goed afgesloten, lastig opstarten etc. Echter ik heb ook een keer de melding "driver-power-state-value" (of zoiets) voorbij zien komen met een blauw scherm en een bedroefde smiley bij het opstarten. Hij ging toen ook met geen mogelijkheid verder. Pas bij poging 3 sprong hij aan. Dit deed mij erg aan de Dell laptop hier denken. Die had deze melding ook. Daar heb ik toen het snel opstarten in Windows 10 uitgeschakeld. Dit heb ik ook bij de Voyo een paar dagen geleden gedaan. Sindsdien start hij normaal op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Voor de mensen die om wat voor reden dan ook willen weten hoe de Cube i7 Stylus er van binnen uitziet en in detail willen weten wat alle componenten zijn....

mux' blog: [Video] Cube i7 Stylus teardown & ramble (006)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Laatst online: 12-09 13:45
Heb ook even alles doorgelezen, ik zie nu een Cube iwork8 Ultimate met Z8300 processor voor 88$, lijkt mij een goede deal toch?

Moet er alleen nog even een muis/keyboard bij scoren voor een leuk prijsje, iemand nog suggesties? Ik las dat je via OTG niet kunt opladen en usb devices tegelijk kan gebruiken, klopt dat? Dan zou alleen een BT setje overblijven.

[ Voor 52% gewijzigd door Romius op 07-01-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist (eindelijk) een review geschreven voor een Pipo W3 die ik nu enkele maanden gebruik, misschien interessant: http://tweakers.net/productreview/122527/pipo-w3-zwart.html

(wou eigenlijk reageren op het topic waar ik had gevraagd de W3 aan de pricewatch toe te voegen maar kan het niet meer vinden, dan maar hier)
mux schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:43:
Voor de mensen die om wat voor reden dan ook willen weten hoe de Cube i7 Stylus er van binnen uitziet en in detail willen weten wat alle componenten zijn....

mux' blog: [Video] Cube i7 Stylus teardown & ramble (006)

:P
Tof, ik ga even lezen/kijken :D

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier een Chuwi vi8 Plus? Voor ~90 EUR lijkt me dat wel eens een interessant toestelletje om vanuit de zetel gewoon wat video te bekijken en te surfen.

Afbeeldingslocatie: http://i-shoppers.net/wp-content/uploads/vi8-plus1.jpg

Qua specs lijkt het me meer dan ok voor zo'n prijsje. Als er een tobo voor bestaat is het perfect :)

CPU Intel X5 Cherry Trail-T3 Z8300 Quad Core 1.84GHz
GPU 8th Generation Intel graphincs
System Windows 10
RAM 2GB
Capacity 32GB
Screen 8 inch IPS Capacitive Screen
Resolution 1280*800

Extend Card Support up to 64GB
Camera Front is 2.0MP,Rear is 2.0 MP

WIFI Support,802.11b/g/n
Bluetooth Support 4.0
Gravity
Sensor Support
OTG Support
HDMI Support
GPS NO

Audio AAC,Mp3,WMA,.WAV,M4A
Ebook TXT
Picture JPG, JPEG, GIF, BMP, PNG
Video Movie,MP4,AVCHD,
Language Multi-language

Microphone Support
Speaker Support
I/O Port 1*TF Card Slot
1*Micro USB Slot , Type-C
1*3.5mm Headphone port
1*HDMI port
Battery 4000mAh
Weight 350g
Size 156*63*3.2mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:41:
Heeft iemand hier een Chuwi vi8 Plus? Voor ~90 EUR lijkt me dat wel eens een interessant toestelletje om vanuit de zetel gewoon wat video te bekijken en te surfen.

[afbeelding]

Qua specs lijkt het me meer dan ok voor zo'n prijsje. Als er een tobo voor bestaat is het perfect :)

CPU Intel X5 Cherry Trail-T3 Z8300 Quad Core 1.84GHz
GPU 8th Generation Intel graphincs
System Windows 10
RAM 2GB
Capacity 32GB
Screen 8 inch IPS Capacitive Screen
Resolution 1280*800

Extend Card Support up to 64GB
Camera Front is 2.0MP,Rear is 2.0 MP

WIFI Support,802.11b/g/n
Bluetooth Support 4.0
Gravity
Sensor Support
OTG Support
HDMI Support
GPS NO

Audio AAC,Mp3,WMA,.WAV,M4A
Ebook TXT
Picture JPG, JPEG, GIF, BMP, PNG
Video Movie,MP4,AVCHD,
Language Multi-language

Microphone Support
Speaker Support
I/O Port 1*TF Card Slot
1*Micro USB Slot , Type-C
1*3.5mm Headphone port
1*HDMI port
Battery 4000mAh
Weight 350g
Size 156*63*3.2mm
Juist voor die omschrijving heb ik de Chuwi Hi8 genomen. Lekker basic maar met een veel scherper beeld. Geen HDMI poort maar mijn tv ondersteund wel standaard Screen Mirroring.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Onlangs voor mijn kinderen een Ipad Air2 gekocht. Een hele fijne tablet met maar 1 nadeel , dat er IOS op staat >:) . Dat meen ik niet, maar een beperking van een IOS toestel is dat je enorm beperkt ben. Apps die gratis zijn voor Android en Windows kosten geld bij Apple. Het formaat spreekt me wel aan en ben op zoek gegaan naar een clone voor mezelf. zo kwam ik ook op dit topic uit. Alle info in een excel sheet verwerkt. zo vond ik 2 exacte clones (qua behuizing) de Onda V919 serie en de TECLAST X98 serie. Qua specs zijn de Onda tablets minder dan de Teclast en dat werd ook online bevestigd. De Teclast X98 familie heeft meerdere modellen waarbij de pro mij het meeste aansprak

RAM: 4gb
Storage: 64gb
CPU: Z8500, 2,24 Ghz
Resolutie: 2048*1536 (zelfde paneel als in de Ipad)
Maten: 240*169*7.8mm (zou mooi in een Ipad Air hoesje passen) ;)
Camera: 2mp front en 5mp back
SDcard: max 64GB
Wifi: b/g/n
Gewicht: 520g

Na flink zoeken heb ik hem voor iets meer dan 200 euro kunnen bestellen.. Dat was lastig omdat hij bij de meeste webshops out of stock was.

Filmpjes die ik op Youtube heb gezien waren overwegend positief.

Zijn er hier tweakers die de pro hebben en wat is hun ervaringen, Is het zinvol op 2 OSsen op een tablet te hebben. dit snoept allemaal ruimte van de beperkte 64GB. Valt hier mee te tweaken? Kan je gewoon een retail Windows 8.1 of 10 op zetten. Ik verwacht een Chinese Windows10 op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:09

Tmr

Ik zit ook aan een teclast x98 te denken. Ben er nog over uit of ik de plus of de pro zou bestellen. De plus is (nog niet) dual boot maar ik weet niet of ik Android zou missen.

Pro is wel een stuk sneller maar batterij gaat schijnbaar ook een stuk minder lang mee (de snellere chip vereist een stuk meer power denk ik). Ook hoor ik het een en andere over dat die nogal warm wordt.

Ik denk dat ik uiteindelijk voor de plus ga. Nog even een paar dagen over denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:48
Waar bestellen jullie de tablets? Ik kijk met mijn budget van +-150-170 euro naar een china W8/10 tablet. Aanvankelijk viel mijn oog op Surface Pro-reeks maar dat is helaas mij op het moment iets te duur.

Met de tablet zal ik eigenlijk alleen gaan browsen, wat muziek erop luisteren en schoolwerk doen. Echter wil ik wel eentje met een fijne scherm omdat ik vaak TV-series/films kijk. ('t liefst minimaal 1080p & IPS scherm dus) Opslag maakt mij niet zoveel uit, bij de meesten kan ik dat upgraden met een SD kaart. 3G is geen must, wel een leuke extra if possible.

Na rondzoeken is mijn oog (denk ik) op Onda V919 gevallen. Ik twijfel echter tussen 32GB (http://www.tinydeal.com/o...let-pc-hdmi-p-156585.html) en 64GB+3G (http://www.tinydeal.com/o...ablet-phone-p-156551.html) Deze twee komen vanuit Duitsland/Spanje dus ik heb hierbij (gelukkig) niet te maken met invoerkosten. al zie is er eentje met 4GB werkgeheugen http://www.tinydeal.com/o...t-pc-w-hdmi-p-156659.html maar dat is uit China dus (grote?) kans op invoerrechten

Het valt mij op dat bijna alle tablets 2GB werkgeheugen heeft, in mijn ervaring is 4GB toch het minimale om Windows lekker te laten runnen. Hoe is dit in jullie ervaringen?

[ Voor 32% gewijzigd door karimmm op 11-01-2016 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Ik zie net vandaag op techtablets.com dat de Teclast x98 plus ook in dual boot komt. Dus dat gaat hem worden denk ik.

Ik overweeg hem bij bitspeed.nl te bestellen. Kost wel iets extra, maar de prijs van €229 is niet onredelijk. Als je al douane/inklarings kosten moet betalen heb je het er al haast uit. En op voorraad dus de volgende dag in huis (als het goed is).

De Onda tablets lijken vergelijkbaar, maar ik lees wisselende ervaringen over bouwkwaliteit/accuduur.

[ Voor 12% gewijzigd door Tmr op 11-01-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

...
Zijn er hier tweakers die de pro hebben en wat is hun ervaringen, Is het zinvol op 2 OSsen op een tablet te hebben. dit snoept allemaal ruimte van de beperkte 64GB. Valt hier mee te tweaken? Kan je gewoon een retail Windows 8.1 of 10 op zetten. Ik verwacht een Chinese Windows10 op het apparaat.
Een interessant apparaat welke ik al op de korrel heb. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, met name wbt warmte. De Z8500 wordt warm, echter icm de Teclast X98 schijnt geen throttling voor te komen.
Het valt mij op dat bijna alle tablets 2GB werkgeheugen heeft, in mijn ervaring is 4GB toch het minimale om Windows lekker te laten runnen. Hoe is dit in jullie ervaringen?
De Z8300 SoC ondersteunt max 2 GB, de Z8500 kan wel 4 GB aan. Maar zoals hierboven genoemd is warmteontwikkeling een probleem. Dan is een ander materiaal behuizing nodig wat het apparaat duurder maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
oNo schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:26:
De Z8300 SoC ondersteunt max 2 GB, de Z8500 kan wel 4 GB aan. Maar zoals hierboven genoemd is warmteontwikkeling een probleem. Dan is een ander materiaal behuizing nodig wat het apparaat duurder maakt.
Met trucs kan de Z8300 ook 4GB aan zoals eerder vermeld.

Overigens; geen idee of de site betrouwbaar is maar hier staat een uitgebreide review van de Voyo A1 Plus.
Over het algemeen positief en alleen de speakers en het ontbreken van USB3.0 zijn tegenvallers.

Goed om te lezen.
Helaas is de Vbook alleen nog bij Gearbest en Everbuying te krijgen. Gearbest heb ik geen zin om bij te bestellen (staat niet echt goed bekend) en shipping is dúúr.
Everbuying lijkt wel een goede kandidaat want gratis shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:48
Tmr schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:56:
Ik zie net vandaag op techtablets.com dat de Teclast x98 plus ook in dual boot komt. Dus dat gaat hem worden denk ik.

Ik overweeg hem bij bitspeed.nl te bestellen. Kost wel iets extra, maar de prijs van €229 is niet onredelijk. Als je al douane/inklarings kosten moet betalen heb je het er al haast uit. En op voorraad dus de volgende dag in huis (als het goed is).

De Onda tablets lijken vergelijkbaar, maar ik lees wisselende ervaringen over bouwkwaliteit/accuduur.
De X98 Plus die daar verkocht word is nog wel de "Windows only" versie, de dualboot zal wel iets duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

igi0n schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:37:
[...]

De X98 Plus die daar verkocht word is nog wel de "Windows only" versie, de dualboot zal wel iets duurder zijn.
Dat zal wel, de dual boot is nog niet uit. Ik verwacht (hoop) dat ik hem misschien later nog kan flashen, mocht ik dat echt nodig vinden. Maar anders is alleen Windows ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Zoals ik hier boven schreef heb ik de TECLAST X98 pro besteld. Weet iemand of je hier gewoon standaard Windows10 fresh op kan installeren via een bootable USB ?

En een nog gekkere vraag, Een Linux variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

pandit schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:18:
Zoals ik hier boven schreef heb ik de TECLAST X98 pro besteld. Weet iemand of je hier gewoon standaard Windows10 fresh op kan installeren via een bootable USB ?

Heb je al eens wat rondgekeken op het forum van http://techtablets.com? Veel mensen met dit soort tablets. Een cleane windows zou moeten kunnen, maar drivers zijn vaak het lastigst te installeren/bemachtigen omdat de hardware nogal specifiek is (voor zover ik begrijp).

Ik weet niet in hoeverre zo'n x86 tablet echt anders is in vergelijking met een gewone PC. Dus linux installeren.. ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Tmr schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:17:
[...]

Heb je al eens wat rondgekeken op het forum van http://techtablets.com? Veel mensen met dit soort tablets. Een cleane windows zou moeten kunnen, maar drivers zijn vaak het lastigst te installeren/bemachtigen omdat de hardware nogal specifiek is (voor zover ik begrijp).

Ik weet niet in hoeverre zo'n x86 tablet echt anders is in vergelijking met een gewone PC. Dus linux installeren.. ik zou het niet weten.
Hi Tmr. Toevallig zit ik de laatste week op deze site en heb het pakketje met alle Windows10 drivers al gedownload en de bios files. Ik zal het ervaren wanneer ik hem binnen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

pandit schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:26:
[...]

Hi Tmr. Toevallig zit ik de laatste week op deze site en heb het pakketje met alle Windows10 drivers al gedownload en de bios files. Ik zal het ervaren wanneer ik hem binnen heb...
Dat was te verwachten :) als je een beetje research doet naar dit soort tablets kom je daar al snel uit. Goede site, ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

De vraag is ook of de Windows 10 versie legaal is.

Let wel op als Windows 8 er op is geinstalleerd. Je moet dan deze geactiveerde Windows 8 als basis gebruiken voor een installatie/upgrade.

En niet onverstandig is om alvast een powered USB OTG hub aan te schaffen. Je hebt de USB stick en besturing (toetsenbord/muis) nodig tijdens installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 20:35
Toch voor de lol even aan het kijken om eventueel een nieuwe tablet aan te schaffen (heb een pipo p9 maar de battery life is deprimerend en eigenlijk kan je er niet veel mee, mijn laptop gebruik ik al een tijd niet meer wegens een desktop pc maar ik mis soms wel iets portable met windows)

Nu vraag ik me af...Cube, Teclast en Chuwi, zijn er grote pro's en cons?

Ik liet eerst mijn oog vallen op de chuwi hi10, maar die wordt in de lijsten van "Techtablets" overschaduwd door tablets van Cube en Teclast

Tablets van Teclast zien er piekfijn uit maar Cube is wel wat goedkoper (en pen support, weet niet of dit veel toevoegt maar wil het wel proberen)

Iemand enkele suggesties? Ik kijk vooral naar de Cube i7, cube iWork11, Chuwi hi10 en Teclast x16...

allemaal tablets rond de 10-11 inch met 4gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Belangrijkste verschillen tussen de tablets die je echt merkt zijn:
- Atom vs Core M (Core M is sterk te prefereren, maar kost ook aanzienlijk meer)
- Wacom digitizer (extreem fijn als je in college dingen wilt opschrijven, met onenote, voor tekenen, etc.. Niet heel nuttig in algemeen windows/android-gebruik)
- Verstelbare hoek voor je dock/keyboard

Ik ben erg blij met mijn Cube i7 die min of meer het beste is wat je kunt krijgen onder een Core i5 tablet, maar hij heeft géén verstelbaar dock, dus je zit regelmatig met reflecties in je scherm als je hem als laptop probeert te gebruiken.

Denk ook na over evt. tweedehands opties, zoals een Lenovo Yoga of surface pro 2. Komt af en toe erg interessant spul langs. Ik had ipv mijn cube i7 bijna een surface 2 (non-pro) gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
mux schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 21:02:
Belangrijkste verschillen tussen de tablets die je echt merkt zijn:
- Atom vs Core M (Core M is sterk te prefereren, maar kost ook aanzienlijk meer)
- Wacom digitizer (extreem fijn als je in college dingen wilt opschrijven, met onenote, voor tekenen, etc.. Niet heel nuttig in algemeen windows/android-gebruik)
- Verstelbare hoek voor je dock/keyboard

Ik ben erg blij met mijn Cube i7 die min of meer het beste is wat je kunt krijgen onder een Core i5 tablet, maar hij heeft géén verstelbaar dock, dus je zit regelmatig met reflecties in je scherm als je hem als laptop probeert te gebruiken.

Denk ook na over evt. tweedehands opties, zoals een Lenovo Yoga of surface pro 2. Komt af en toe erg interessant spul langs. Ik had ipv mijn cube i7 bijna een surface 2 (non-pro) gekocht.
ik zit niet meer op school hoor, ik ben een bewakingsagent, is dus vooral om dingen op te doen die totaal niets te doen hebben met mijn job terwijl ik betaald word om mijn job te doen. Die dock is handig om effe op fb wat te typen en op alt-f4 te rammen als m'n baas langskomt

just kidding, ik wil gewoon een vlotte tablet die een betere standby heeft dan m'n p9 (1 dag met geluk)

hoe lang gaat jouw cube i7 mee in standby? (als je hem gewoon op de kast legt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Tja, het is Windows dus oneindig. Windows 10 doet C10, dus in non-connected standby gaat hij een maand mee ofzo?

Connected standby doet hij volgens de indicator 2 weken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 10:25
Joepie, pakketje is aangekomen en niets extra moeten betalen :-). Me happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
mux schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:49:
Tja, het is Windows dus oneindig. Windows 10 doet C10, dus in non-connected standby gaat hij een maand mee ofzo?

Connected standby doet hij volgens de indicator 2 weken oid.
OK, klinkt zeer goed. Hoop dat dit ook bij elke win tablet is dan. Ben nu aan het twijfelen aan zo'n core M tablet (i7 stylus of teclast x2) maar denk dat dat een beetje op is. Je kan er verdorie bf3 op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 10:35
Ben wel erg benieuwd naar de Xiaomi Mi Pad 2 met Windows 10. Heeft iemand anders deze ook al besteld (preorder) bij Gearbest? Ik zie dat de release 24 januari moet zijn, maar ben een beetje huiverig om 'm hier te preorderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Core-M tablets zijn erg leuk want ze zetten serieuse prestaties neer. Maar persoonlijk betaal je daar ook wel stevig voor, zeker als je alles bij elkaar rekent (keyboard erbij).
En zoveel betalen voor een Chinese tablets is toch een beetje :/ IMHO.
En dat keyboard-gedoe is ook een nadeel; het lijkt me erg irritant dat je het apparaat maar op 1 manier kunt neerzetten.

Overigens een voordeel van de Cherry Trail t.o.v. de Core-M is de laadspanning; 5V versus 12V.
Dit heeft als voordeel dat je die tablets kunt opladen met goedkope power banks (Xiaomi ;)) zodat je met bijv. de 16.000mAh Xiaomi power bank de accuduur zo ongeveer verdubbeld.
Helaas lijkt de 16.000mAh EOL; ze hebben nu de veel duurdere 20.000mAh.

Overigens heeft Gearbest momenteel de Voyo Vbook V3 in sale: $232.79 i.p.v. de reguliere $279.51.
Helaas nog steeds de torenhoge verzendkosten van $62. :X
Samen dus $294.76 en dan nog steeds goedkoper dan Everbuying en 1 verkoper op Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Piet91 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:13:
Core-M tablets zijn erg leuk want ze zetten serieuse prestaties neer. Maar persoonlijk betaal je daar ook wel stevig voor, zeker als je alles bij elkaar rekent (keyboard erbij).
En dat keyboard-gedoe is ook een nadeel; het lijkt me erg irritant dat je het apparaat maar op 1 manier kunt neerzetten.
Je kunt het op twee manieren zien: aan de ene kant is het een hoop geld voor een chinees product, aan de andere kant is het extreem weinig geld voor een surface pro 3. Want dat is *bijna* wat je krijgt: echt heel erg goede prestaties (ja, battlefield 3, trials fusion, modded minecraft, draait allemaal picobello - weliswaar op lage instellingen maar nog steeds 60fps), prima bouwkwaliteit en nuttige features voor 350 euro. Waar je elders 800+ voor betaalt.

Ik ben het met je eens dat het keyboard dock geen valhalla is. Het is een goed toetsenbord en bruikbaar trackpad, maar de vaste hoek is mede door het relatief grote gewicht van het 'scherm' niet altijd handig op schoot. Een touch cover-achtige oplossing zou IMO beter zijn (zoals Teclast heeft met hun x2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mux schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:07:
Je kunt het op twee manieren zien: aan de ene kant is het een hoop geld voor een chinees product, aan de andere kant is het extreem weinig geld voor een surface pro 3. Want dat is *bijna* wat je krijgt: echt heel erg goede prestaties (ja, battlefield 3, trials fusion, modded minecraft, draait allemaal picobello - weliswaar op lage instellingen maar nog steeds 60fps), prima bouwkwaliteit en nuttige features voor 350 euro. Waar je elders 800+ voor betaalt.
Dat ben ik vergeten te zeggen; qua specs is het inderdaad geen geld.
Ik ben het met je eens dat het keyboard dock geen valhalla is. Het is een goed toetsenbord en bruikbaar trackpad, maar de vaste hoek is mede door het relatief grote gewicht van het 'scherm' niet altijd handig op schoot. Een touch cover-achtige oplossing zou IMO beter zijn (zoals Teclast heeft met hun x2).
Dat trekt mij zo aan in de Voyo A1 en Vbook; verstelbaar keyboard en het gewicht dat in de keyboard zit i.p.v. het scherm.

Zit alleen in de lastig parket; óf een krachtig (lees: dure) laptop kopen of zoiets als de Voyo en een desktop.
In beide gevallen ben je ongeveer evenveel kwijt met beide hun voor- en nadelen.
Want m'n HP laptop is nodig aan vervanging toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik ben zelf al 7 jaar geleden oid overgegaan naar krachtige desktop + lichte laptop en heb nooit teruggekeken. De laptop gebruik ik alleen maar voor portable dingen, dus die moet lang meegaan op de batterij.

Gezien je tegenwoordig uitstekende synctools hebt is er ook niet echt meer een probleem van 'waar staan al mn bestanden'.

Maargoed, blijft persoonlijke voorkeur. Ik heb gewoon geen zin meer om met 4kg aan laptop (of meer, inclusief adapter en tas en alles) rond te zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Het is dat ik een Lenovo Yoga (versie 2 met 13.3" scherm en i5) heb anders was er wel een Voyo Ultimate A1 gekomen. Een groot scherm voor een tablet (11.6 of 13.3) en daarom is het erg fijn dat het toetsenboard 360 graden kan draaien. Ideaal als standaard als je aan tafel of op de bank zit.

De tent modus wordt gebruikt als ik tv aan heb staan als ik bv in de schuur bezig ben. Dat kan natuurlijk ook met een gewone standaard. Op een of andere manier voelt de 360 graden ding makkelijker. Het nadeel is natuurlijk dat je altijd het gewicht mee hebt. Eenieder moet voor zichzelf uitmaken wat het best past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisnix
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Piet91 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 13:16:

[...]

Dat trekt mij zo aan in de Voyo A1 en Vbook; verstelbaar keyboard en het gewicht dat in de keyboard zit i.p.v. het scherm.
Het scheelt zeker, maar persoonlijk vind ik de verhouding gewicht scherm/keyboard nog niet optimaal bij de Voyo. Zit naar mijn smaak teveel gewicht in het scherm en te weinig in het keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Piet91 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 12:13:
Het is voornamelijk om wat te surfen, reddit, steam sales, twitch streams en wat basic apps. Denk dat core M dus wat teveel is. 4gb ram vind ik dan weer een must

Dus ga ik eens kijken voor de iwork 11 ofzo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nou, als men een alternatief voor de Microsoft Surface Pro zoekt: hier is ie:

De Cube I9; de opvolger van de I7 (Stylus):
Cube has today formally announced the Cube i9 in a press conference in Shenzhen, China. The Cube i9 is the successor to the Cube i7, it’s a large 12.2″ Surface Pro 3/4 clone with a 6th Gen Intel Skylake Core M3-6Y30 fanless processor. 4GB of RAM and 128GB SSD. It’s the same processor used in the Surface Pro 4 M3.

The screen is an IPS 1920 x 1200 panel and the tablet has a design very similar to the Surface Pro 3 or 4, with a 2 position kickstand and keyboard type cover style dock.

The tablet also features a full sized USB 3.0 port and a USB 3.1 Type-C port. What I can’t seem to see is if it has dual band wireless and is that 1920 x 1200 screen fully laminated? It also have dual left and right speakers, d/c in charging and MicroSD card slot. HDMI looks to be via that type-c port.

The tablet will sell for 2999 yuan in China, which is around $455, Cube’s most expensive tablet yet. No word on the release date.
Bron

Afbeeldingslocatie: http://techtablets.com/wp-content/uploads/2016/01/Cube-i9-image-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://techtablets.com/wp-content/uploads/2016/01/Cube-i9-image-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat vind ik nog een klein beetje..... tegenvallen eerlijk gezegd. De Core M3-6Y30 is nauwelijks sneller dan de Core M 5Y10c (met name als je de koeling verbetert zoals ik heb gedaan), GPU is min of meer hetzelfde, nog steeds maar 4GB RAM en 64GB SSD. Ik had een klein beetje gehoopt op een echte hardware-upgrade. Misschien 8GB RAM, misschien vervangbaar RAM, grotere SSD als optie?

Zeker voor de hogere prijs. Wat krijg je nou echt voor die 100 euro extra?

Maar, de grootste pijnpunten met de Cube i7 zijn wel echt weg: verstelbare hoek, allround betere tobo/standaard, USB type-C, full-size standaard USB-poort (GROOT voordeel!). Het is qua ergonomie een grote vooruitgang. Maar dan had ik liever een ergonomisch betere i7 voor dezelfde prijs.

Alsnog natuurlijk... geweldige prijs voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 23:12
De Cube i9 heeft 128GB SSD. En het is kennelijk dezelfde processor als in de Surface Pro 4 M3. Ook die heeft trouwens 4GB RAM en 128GB SSD. De Cube i9 lijkt daarmee dus erg op de Surface Pro 4 M3.

http://techtablets.com/20...e-core-m3-6y30-4gb-128gb/

De Surface Pro 4 M3:
http://www.paradigit.nl/m...ssd/80041062/details.aspx

[ Voor 38% gewijzigd door KoffieAnanas op 15-01-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Laatst online: 12-09 12:11
De Cube i9 ziet er een schitterend toestel uit en dit is zeker het overwegen waard voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hier nog een enigszins nuttig bericht voor mensen met een Cube i7: de CPU is te 'overclocken'. De Core M 5Y10 is een CPU die standaard op 800MHz draait, maar kan turbo-en naar 2.0GHz. Hij doet dat min of meer net zolang totdat de tablet te heet wordt, en klokt dan terug. Onder normaal gebruik, als je iets heftigs gaat doen:
- Gaat de tablet 3-5 seconden naar 2.0GHz
- Daarna zie je hem in de loop van 15-30 seconden langzaam afzakken naar 1.8... 1.6... 1.5GHz
- Na 5 minuten komt hij niet meer boven 1.25-1.33GHz uit
- Na 30+ minuten draait hij doorgaans op 1.1-1.15GHz gemiddeld

Ik heb op mijn cube i7 de pad tussen de CPU en heatspreader vervangen door gewone koelpasta en in het BIOS zitten kloten, en nu draait hij zelfs na een halfuur 100% CPU (renderen in vegas) nog steeds op gemiddeld 1.77-1.84GHz. Dit is het laagste dat ik hem heb gezien:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FpLLqHkVFAEybG48Ctwa6yQU/medium.png

Hij is ook echt merkbaar sneller. De BIOS-settings waarmee je moet spelen zijn de CPU ICC offset (in advanced->cpu settings) en de thermal configuration (helemaal onderaan onder 'advanced'). Ik ben nog aan het spelen met de beste settings, als ik uitgespeeld ben post ik die. Hij is nu in ieder geval ruwweg even snel als een core i5-3210m volgens cpumark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van een Chuwi Vi8 Plus heb ik gisteren een Voyo Vbook V3 besteld bij GearBest. Het kost wel meer, maar uiteindelijk ga ik er toch wel een beetje mee kunnen werken (mails, nota's doornemen, schrijven,...), wat met m'n HP Touchpad niet altijd plezierig was onder Android en dat BT tobo.
In het totaal 282 EUR en ongeveer een weekje nodig om het ding te leveren.
Plus, dat oranje is eens iets anders dan wit, grijs of zwart ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb vanmiddag mijn Voyo A1 Plus Ultimate voorzien van een nieuwe Windows 10 installatie, maar heb erg lang moeten zoeken achter werkende drivers (chinese sites vertalen via Google Translates, downloads van 4+ GB via Baidu, etc).

Om de volgende die hier achter zoekt zweet en tranen te besparen, heb ik hier een zipje geupload met de correcte drivers :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
Na een lange zoektocht moet ik tot de conclusie komen dat " de meeste " windows tablets met 1 micro usb aansluiting gewoon weg niet laden als je een hub aansluit. Niet met een power splitter en ook niet met een energy powered hub. Van alles geprobeerd, in dit geval op de pipo w7.

Ik moet toch een tiental stuks van deze tablets hebben omdat de tablet via UTP internet moet krijgen en een barcodescanner+printer aangesloten krijgt. Nu dacht ik nog even aan een pipo x8 maar die kan ik moeilijk tegen een raam plakken. Dus tenzij iemand andere varianten kent zie ik geen optie.

Blijft voor mij nog 2 opties open staan:
- tablet 7/8 inch met DC jack voor opladen en micro usb voor de hub?
http://nl.aliexpress.com/...45639.html?storeId=108763
- tablet 7/8 inch met micro usb voor opladen en full usb ( bijv winbook tw700 http://www.amazon.com/Win...e-Microsoft/dp/B00QDJ2FUK )

Wie heeft nog andere voorbeeld tablets? Liefst zo goedkoop mogelijk :)
Tevens heb ik dus 10 witte pipo w7 tablets beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 16:08
Chuwi hi8 met otg usb hub met power werkt hier :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-08 10:51
zijn duitse onbekende merken een goeie optie.
ik heb ook deze gevonden: http://www.amazon.com/gp/...VA2/ref=s9_hps_bw_g147_i2

die heeft ook een DC jack voor opladen. maar ze hebben alleen gebruikte tablets.. geen 11 stuks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Om thuis te werken en ook om mee te nemen op vakantie en in bed een filmpje kijken zoek ik een goede Windows tablet van maximaal 250 euro.

Ik heb de Cube i7, de opvolger Cube i9, Voyo Vbook V3 en Voyo A1 Plus geselecteerd. Zijn dit volgens jullie ook de beste keuzes op dit moment?

Als extra in het kleine formaat denk ik eraan om de Chuwi Hi8 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Kev!n schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:59:
zijn duitse onbekende merken een goeie optie.
ik heb ook deze gevonden: http://www.amazon.com/gp/...VA2/ref=s9_hps_bw_g147_i2

die heeft ook een DC jack voor opladen. maar ze hebben alleen gebruikte tablets.. geen 11 stuks :(
Ik zou ook geen windows tablet met 16GB opslag nemen, dan kom je soms in de knoop om grote windows updates te installeren.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Damocles.NL schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:28:
Om thuis te werken en ook om mee te nemen op vakantie en in bed een filmpje kijken zoek ik een goede Windows tablet van maximaal 250 euro.

Ik heb de Cube i7, de opvolger Cube i9, Voyo Vbook V3 en Voyo A1 Plus geselecteerd. Zijn dit volgens jullie ook de beste keuzes op dit moment?

Als extra in het kleine formaat denk ik eraan om de Chuwi Hi8 te bestellen.
De Cube i7 en i9 vallen sowieso ruim buiten je budget, en ze zijn overkill voor wat je doet. Je zoekt echt een atom tablet. De V3 en A1+ zijn vooral het verschil tussen 11.6 en 13.3", waarbij 13.3 uiteraard een stuk fijner is om op reis een filmpje op te kijken, maar hij weegt wel flink meer (1.5 vs 1.1kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
mux schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:47:
[...]

De Cube i7 en i9 vallen sowieso ruim buiten je budget, en ze zijn overkill voor wat je doet. Je zoekt echt een atom tablet. De V3 en A1+ zijn vooral het verschil tussen 11.6 en 13.3", waarbij 13.3 uiteraard een stuk fijner is om op reis een filmpje op te kijken, maar hij weegt wel flink meer (1.5 vs 1.1kg).
Ok duidelijk. En de Voyo Vbook V3 kan ook gewoon KODI draaien neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, ik zie geen reden waarom dat niet kan. Da's het mooie van Windows op x86 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:39
Ik ben van plan om een Chuwi Hi8 Pro te bestellen. Ik wil er al een lange tijd eentje proberen met een Z8300 CPU (is die sneller dan de oudere Z-nogwat serie?). Mijn moeder is op zoek naar een tablet (5 inch telefoon is te klein, en 15 inch laptop is te groot) om wat te browsen over het wereldwijde web. Is zo een 8 inch tablet dan lekker voor op de bank, of is een 10 inch tablet dan fijner? Het moet natuurlijk wel lekker in de hand liggen.

Heeft die Hi8 Pro een degelijke batterijduur van minstens iets van 6 uur? Draait W10 er gewoon lekker vlot op met 2GB RAM? Verder geen probleem met oververhitting o.i.d.? Dacht zoiets te lezen bij zo een tablet met die hoge resolutie.

Als laatste vraag: Waar kan ik hem het beste kopen? Het liefst uit EU zodat hij er wat sneller is, en lager/geen risico op invoerrechten.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Voor op de bank browsen, zeker op windows (met toch her en der wat kleinere interface-elementen) is 10" wat mij betreft ongeveer wel het ideale formaat. 12" en groter wordt onhandelbaar (zie iPad Pro). De Z8300 is een picobello processor, en met 2GB RAM loopt je tablet prima voor niet al te zwaar werk. Ik doe video/fotobewerking en dergelijke op 4GB RAM, dus met 2GB kun je prima uit de voeten als je alleen maar een beetje internet.

Windows 10 loopt uitstekend op die config.

Daadwerkelijke batterijduur kan ik niet direct iets over zeggen, moet je even de reviews in duiken. Zelfde geldt voor waar je hem moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Thanks voor de hulp! Zou jij een betaalbare 10 inch tablet kunnen aanraden? Ik zou eigenlijk eens iets in mijn handen willen hebben om te vergelijken.

Ik merk bij mijn Surface RT dat deze snel al te groot is, voornamelijk te breed. Ik denk dat een 4:3 of 16:10 formaat daarom wel fijner is.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het persoonlijk niet echt met 10 inch eens. Ik heb een 10 inch gehad en nu een 8 inch en dat vind ik persoonlijk het beste. Ga eens met je moeder naar een mediamarkt toe met tablet puur om met het formaat te spelen en daarna net alsnog uit china te bestellen.

De Hi8 Pro zou ik trouwens niet overwegen. Wacht er al maanden om maar chuwi blijkt niet meer aan materialen te kunnen komen en de hi8 pro had al veel problemen tijdens de ontwikkeling. Grote kans dat als die uberhaupt nog komt je geen vervanging kan regelen als die stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Niet bepaald positief. Bouwkwaliteit dus wel aardig goed, goed scherm maar slechte touchpad, niet (goed) werkende USB-poort, scherm(voeding) dat piept en slechte accuduur.
De USB-poort en schermvoeding zijn dus zaken die waarschijnlijk gewoon een fout zijn in zijn model.
Hij heeft ook de Voyo VBook V3 besteld bij Gearbest, dus ben benieuwd of die beter gaat zijn.
(Helaas weegt een pakket met de Vbook 2.4 kilo dus dure shipping :X)

En ik moet mezelf corrigeren; ik dacht dat veel tablets met deze specs opgeladen werden met 5V maar in dit geval is het dus 12V. Jammer, want ik had gehoopt dat je hiermee dus goedkoop extra accuduur kan verkrijgen door een Xiaomi power bank maar met 12V is dat dus geen optie. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 19-01-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:11:
Ben het persoonlijk niet echt met 10 inch eens. Ik heb een 10 inch gehad en nu een 8 inch en dat vind ik persoonlijk het beste. Ga eens met je moeder naar een mediamarkt toe met tablet puur om met het formaat te spelen en daarna net alsnog uit china te bestellen.

De Hi8 Pro zou ik trouwens niet overwegen. Wacht er al maanden om maar chuwi blijkt niet meer aan materialen te kunnen komen en de hi8 pro had al veel problemen tijdens de ontwikkeling. Grote kans dat als die uberhaupt nog komt je geen vervanging kan regelen als die stuk gaat.
Bedankt. Welke tablet zou jij dan aanraden? Misschien een Vi8 of een normale Hi8 of een ander merk? Het liefst wel een Z8300 tablet.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Ik heb de dual boot Teclast X98 plus besteld. Geen idee of de huidige (single-boot) versie later nog te flashen zou zijn, dus altijd leuk om beide kanten op te kunnen.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt om hem binnen te krijgen (Gearbest) en of er nog extra kosten bijkomen. In ieder geval een knappe prijs (183€) voor een 64G/4G tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose321 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:16:
[...]

Bedankt. Welke tablet zou jij dan aanraden? Misschien een Vi8 of een normale Hi8 of een ander merk? Het liefst wel een Z8300 tablet.
Vi8 en Hi8 zijn redelijk gelijk qua hardware. Dat moet je kijken of je hdmi wilt gebruiken en welke er goedkoper is.

Grote voordeel van de Hi8 Pro is hdmi en een hogere resolutie scherm. Dat hebben de concurenten nog niet. Als je dat niet zo belangrijk vind kan je de normale nemen. Anders is het wachten tot de volgende generatie 8 inch tablets van andere fabrikanten. Maar dat kan nog makkelijk een jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Piet91 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:13:
[video]

Niet bepaald positief. Bouwkwaliteit dus wel aardig goed, goed scherm maar slechte touchpad, niet (goed) werkende USB-poort, scherm(voeding) dat piept en slechte accuduur.
De USB-poort en schermvoeding zijn dus zaken die waarschijnlijk gewoon een fout zijn in zijn model.
Hij heeft ook de Voyo VBook V3 besteld bij Gearbest, dus ben benieuwd of die beter gaat zijn.
(Helaas weegt een pakket met de Vbook 2.4 kilo dus dure shipping :X)

En ik moet mezelf corrigeren; ik dacht dat veel tablets met deze specs opgeladen werden met 5V maar in dit geval is het dus 12V. Jammer, want ik had gehoopt dat je hiermee dus goedkoop extra accuduur kan verkrijgen door een Xiaomi power bank maar met 12V is dat dus geen optie. ;(
Die Onda oBook 11 ziet er krak hetzelfde uit als de Voyo A1 Plus Ultimate, en ik kan de kritiek beamen (touchpad klikt inderdaad niet fijn en voeding is geen geweldige kwaliteit), maar verder ben ik best tevreden. Paar fototjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CHhL0n1l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yIFHXIIl.jpg

Ik heb hem ook even open gehad, en blijkbaar is er nog plaats voor 42mm M2 SSD :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CfJCWY2l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Petervanakelyen schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:23:
[...]
Ik heb hem ook even open gehad, en blijkbaar is er nog plaats voor 42mm M2 SSD :)

[afbeelding]
Volgens mij geen M2. Ziet er uit als een msata of sata poort. Waarschijnlijk msata.

Nog meer plaatjes van de binnenkant? :)
En is die een beetje makkelijk te open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
mSATA heeft hetzelfde formaat als mini-PCIe, dit slot is veel kleiner en exact 42mm, dus volgens mij is het toch M2 :) Ik heb nog wel een paar foto's, maar vanwege potatocam is er bijna niets op zien :p Hij gaat vrij eenvoudig open, er zitten 15 schroefjes aan de onderkant die de bodem vasthouden, als je die losschroeft kan je overal aan. Ongeveer 90% is batterij, de PCB is niet veel groter dan die van een gemiddelde smartphone.

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 19-01-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Petervanakelyen schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:12:
Ik heb vanmiddag mijn Voyo A1 Plus Ultimate voorzien van een nieuwe Windows 10 installatie, maar heb erg lang moeten zoeken achter werkende drivers (chinese sites vertalen via Google Translates, downloads van 4+ GB via Baidu, etc).

Om de volgende die hier achter zoekt zweet en tranen te besparen, heb ik hier een zipje geupload met de correcte drivers :)
Driver sollution pack --> http://drp.su/ -- http://download.drp.su/DriverPack-Offline.torrent

Het is een paar GB downloaden maar daar zich na genoeg elk hardware onderdeel wel in...

Scheelt je heeel veel zoekwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:23:
Die Onda oBook 11 ziet er krak hetzelfde uit als de Voyo A1 Plus Ultimate, en ik kan de kritiek beamen (touchpad klikt inderdaad niet fijn en voeding is geen geweldige kwaliteit), maar verder ben ik best tevreden.
Is waarschijnlijk dan ook door dezelfde ODM (Original design manufacturer) gebouwd. Wordt ook verkocht als Vido W11pro3.
De Onda had eerst slechts 2GB werkgeheugen, maar ik geloof dat er nu ook al een versie is met 4GB.

Probleem wat hij benoemd over de voeding is een piepgeluid van het scherm bij 25/50/75% brightness; iets wat je dus heel snel, heel vervelend gaat vinden. :+
Dat samen met de niet (goed) werkende USB-poort zal dus wel een fout zijn van zijn exemplaar (of batch) dus dat zal verder wel goed zitten. (Want anders had jij (of anderen hier met de Voyo) wel gemeld).
En een touchpad die niet echt fantastisch is kan ik wel mee leven (die van mijn laptop gebruik ik nooit).

Maar slechte accuduur is wel jammer. Zeker omdat ik nu dus weet dat die niet eenvoudig is op te laden met een power bank; juist het gegeven dat ik er goedkoop een Xiaomi 16.000/20.000mAh aan zou kunnen hangen en zo accuduur kon verdubbelen leek mij zo aantrekkelijk.

Nou ja; ben benieuwd wat hij van de VBook vindt, maar daar moeten we nog een tijd op wachten (is nog niet verzonden door GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:02:
In plaats van een Chuwi Vi8 Plus heb ik gisteren een Voyo Vbook V3 besteld bij GearBest. Het kost wel meer, maar uiteindelijk ga ik er toch wel een beetje mee kunnen werken (mails, nota's doornemen, schrijven,...), wat met m'n HP Touchpad niet altijd plezierig was onder Android en dat BT tobo.
In het totaal 282 EUR en ongeveer een weekje nodig om het ding te leveren.
Plus, dat oranje is eens iets anders dan wit, grijs of zwart ;)
Ik heb zelf de Voyo A1 Plus Ultimate in het oranje bij hun besteld, heb jij toevallig ook een mail gehad met het vriendelijke doch dringende verzoek fotos van je ID te sturen ter bevestiging dat jij wel degelijke de persoon bent die hun het geld heeft betaald? Bij mij gingen de alarmbellen rinkelen, ik ga dit uiteraard nooit doen, vriendelijk aangegeven dat ik dit nooit zal doen en dat ze gewoon dat ding mogen opsturen vanuit hun EU Warehouse en dat ik anders een refund wil op mijn PayPal ( schijnt namelijk dat ze refunds doen op storecredit. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justinovitch schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:07:
[...]

Ik heb zelf de Voyo A1 Plus Ultimate in het oranje bij hun besteld, heb jij toevallig ook een mail gehad met het vriendelijke doch dringende verzoek fotos van je ID te sturen ter bevestiging dat jij wel degelijke de persoon bent die hun het geld heeft betaald? Bij mij gingen de alarmbellen rinkelen, ik ga dit uiteraard nooit doen, vriendelijk aangegeven dat ik dit nooit zal doen en dat ze gewoon dat ding mogen opsturen vanuit hun EU Warehouse en dat ik anders een refund wil op mijn PayPal ( schijnt namelijk dat ze refunds doen op storecredit. )
Ik heb een bevestiging gekregen dat de betaling in orde was en het pakket staat nu in status "Processing" hetgene 3 à 10 werkdagen kan duren. Ik wacht het nog even af. Eerst had ik reviews gelezen die allemaal lovend zijn over de store, gisteren kreeg ik toevallig via een tweet een heel ander verhaal te lezen O.o
Als ze moeilijk gaan doen, zorg ik wel voor een chargeback. Ik hoop dat het toch netjes zal verlopen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Justinovitch schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:07:
[...]

Ik heb zelf de Voyo A1 Plus Ultimate in het oranje bij hun besteld, heb jij toevallig ook een mail gehad met het vriendelijke doch dringende verzoek fotos van je ID te sturen ter bevestiging dat jij wel degelijke de persoon bent die hun het geld heeft betaald?
Ik heb wel vaker iets besteld bij GearBest en dat verzoek nooit gehad.
Ik heb wel gehoord dat dat willekeurig wel eens gevraagd wordt bij chinashops(niet alleen GearBest)
dat ze gewoon dat ding mogen opsturen vanuit hun EU Warehouse en dat ik anders een refund wil op mijn PayPal ( schijnt namelijk dat ze refunds doen op storecredit. )
Als je aangeeft dat je het op je paypal account wil hebben, krijg je het ook op je paypal acccount. Paar dagen geleden nog ergens een refund voor aangevraagd, netjes op mijn paypal account teruggeboekt. Ik zou het wel aangeven, in de voorwaarden staat dat het standaard op je gearbest credit wordt gestort.

[ Voor 5% gewijzigd door rty op 19-01-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bemoo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 17:06
Welke Dual-os tablet heeft beste Android ervaring?
Ik zit nu te denken aan en Chuwi of een Teclast.
Echter, mijn ervaring met de Intel-projecten van android.org (op Intel pc's) is dat zowel Google Photos als de Ziggo Horizon Go app niet goed werken. Google Photos crashed bij het aanklikken van een foto en de Horizon-app bij het aanklikken van een zender.
Iemand ervaring met deze apps op Dual-os (Intel) tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:18:

Ik kreeg vandaag een mailtje van mijn supplyer dat de TECLAST X98 pro slecht leverbaar is wegens het niet beschikbaar zijn bepaalde materialen, en ze me een Teclast X98 plus willen leveren, met terugbetaling van het prijsverschil. In de gauwigheid zie ik dat deze geen USB3 heeft (wel USB2) een tragere CPU, gelukkig wel 4GB ram. In een review lees ik dat deze een enorme goede accuduur heeft, wat ook weer aantrekkelijk is.
Vanavond even verder in verdiepen!

Iemand ervaring met de "plus"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onda v891 win10 dual boot is binnen. Gekocht omdat ik een windows tablet wilde, maar ik vind android toch fijner werken op een tablet.

Vooral dus gelet op win 10 variant, zit android versie 4.4.4 op. Is geen update voor beschikbaar.

Hoe kan ik upgraden naar android 5.1 of 6.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
rty schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:50:
[...]
Voor de geinstereseerden. Mijn VOYO A1 plus ultimate tablet doet plots niets meer. :'(
Ik heb hem nu net een dagje in huis, en vannacht aan de lader gehad.
Vanmorgen was de batterij vol.
Ik heb er even een uurtje mee gespeeld/gesurfd en heb ik hem even volledig uitgezet.
Maar nu wil hij ook niet meer aan!
Heb je hier nog iets op gevonden?
Power lang ingedrukt houden werkt niet, kort ingedrukt houden werkt ook niet.
De blauwe LED brandt ook niet als de lader erin zit.

[edit]
Ik heb hem weer aan de praat gekregen! :D
VOL+ en de powerbutton voert kennelijk een reset uit. (Gewoon geprobeerd omdat dat bij andere tablets soms ook zo is).
Nu wil die weer aan.

Ik vermoed dat de poweradapter van mij niet helemaal jofel is. Als ik hem aansluit dan vonkt hij gigantisch in het stopcontact.

Denk dat ik maar ff naar de kringloop ga om te kijken of ze daar een soorgelijke 12V adapter hebben liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mastermind op 22-01-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr

Tmr

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:03:
onda v891 win10 dual boot is binnen. Gekocht omdat ik een windows tablet wilde, maar ik vind android toch fijner werken op een tablet.

Vooral dus gelet op win 10 variant, zit android versie 4.4.4 op. Is geen update voor beschikbaar.

Hoe kan ik upgraden naar android 5.1 of 6.0?
Onda?? Ik denk dat je die android upgrade wel kan vergeten...
Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.