Ja, dat is inderdaad jammer, want dat zou helemaal mooi zijn. Maar dat is de prijs die je betaald voor extra CPU-kracht.
Aan de andere kant; opladen via USB gaat langzamer.
Maar ik heb het hier ook met een andere tweaker over gehad.
Opladen gebeurde met maximaal zo'n 10W, en opladen + gebruiken met max. 18W.
Met 5V (van een power bank) kom je dan uit op respectievelijk 2A en 3.6A.
Uiteraard moet er dan nog wel een boost converter tussen die 5V ophoog brengt naar 12V.
Dat eerste (2A) kan een power bank nog wel leveren (meestal is de max. 2.4A) maar dat laatste niet.
Maar ik zat net te bedenken; kun je er dan niet gewoon zo'n splitter gebruiken?
Beide male-USB in de power bank, dan via boost converter in zo'n USB-power-adapter en dan in de tablet.

Die eerste Y-cable is vrij gebruikelijk voor externe harde schijven om die extra stroom te leveren en die adapter is ook vrij gebruikelijk.
In theorie zou je dan de totale max. output van een power bank (vaak 3.6A zoals bij de Xiaomi 16.000 en 20.000mAh) kunnen gebruiken en dat moet voldoende zijn voor laden en gebruiken tegelijk.
(Gaat wel wat verlies af vanwege de 5V-12V omzetting)
Zo maar even een hersenspinsel; ik heb geen Core M tablet dus ik kan het niet uitproberen.

Als het werkt is het wat omslachtig (power bank -> Y-cable -> boost converter -> USB-power-adapter -> tablet) maar in theorie zou het kunnen werken...
EDIT: ook eens over nagedacht en ook dit lijkt niet te werken; want een power bank geeft niet constant 5V en dat gaat problemen geven als je twee poorten op elkaar aansluit.
[
Voor 21% gewijzigd door
Piet91 op 04-02-2016 14:03
]