Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 5 werkdagen (3 tot 10) wachten alvorens Gearbest met zijn zendingen begint?
Verdorie... het gaat zelfs sneller via Toabao met een tussenpersoon ;_;

Hopelijk wachten die niet om een RMA'tje te ontvangen van iemand en me die dan te forwarden ofzo >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Petervanakelyen schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:12:
Ik heb vanmiddag mijn Voyo A1 Plus Ultimate voorzien van een nieuwe Windows 10 installatie, maar heb erg lang moeten zoeken achter werkende drivers (chinese sites vertalen via Google Translates, downloads van 4+ GB via Baidu, etc).

Om de volgende die hier achter zoekt zweet en tranen te besparen, heb ik hier een zipje geupload met de correcte drivers :)
Gedownload voor het geval hij eens crasht... thanx
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar gekregen hebt een Windows 10 installatie te starten?
Shift inhouden bij Restart geeft de mogelijkheid te booten vanaf USB, maar daarna zegt hij dat dit apparaat dit niet ondersteunt. Via de EFI shell lukt het me ook niet. ;(
Ik heb de officiele Windows 10 ISO met de mediacreator gedownload en met Rufus op de stick gezet.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:45:
Nog 5 werkdagen (3 tot 10) wachten alvorens Gearbest met zijn zendingen begint?
Verdorie... het gaat zelfs sneller via Toabao met een tussenpersoon ;_;
Maak je borst maar nat... Mijn Voyo A1 Plus Ultimate op 5 december in de presale besteld met 3 tot 10 werkdagen until shipping... en pas verzonden op 18 januari (no kidding). 8)7 :/ :/

Voor de geinteresseerden nog de benchmarks van de Voyo A1 Plus Ultimate:

bench1

bench2

[ Voor 16% gewijzigd door Mastermind op 22-01-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
na veel lezen ben ik ook erg enthousiast geraakt door de windows tablet.
Mijn keuze is gevallen op een 8 inch maar nu begint het
welke moet het worden.
Mijn keuze moet uiteindelijk gaan vallen op een van de volgende modellen

Cube Iwork8
Chuwi HI8 Pro
teclast x80 pro

wie heeft een van deze in bezit en kan de keuze iets makkelijker maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br4mmy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 18:56
Ik ben sinds gisteren ook bezitter van de Voyo A1 Plus Ultimate. Eerste indruk: heel tevreden. Heel mooi scherm voor die prijs. Ik had wel enkele problemen met de voorgeinstalleerde Windows. Telkens ik het touchscreen aanraakte werden 3 muisklikken gesimuleerd. Ik heb nu Windows opnieuw geinstalleerd samen met de drivers die hier enkele posts geleden geplaatst zijn. Alles werkt nu zoals het hoort.

Als je op de touchpad van helemaal boven naar beneden swipt krijgt je het windows share menu. Als je van volledig rechts naar links dit doet krijg je de quicksettings van Windows. Iemand een idee hoe je dit uitschakeld? Ik vind de settings nergens terug in Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br4mmy
Mag ik vragen hoe je het voor elkaar gekregen hebt een Windows 10 installatie te starten?
Shift inhouden bij Restart geeft de mogelijkheid te booten vanaf USB, maar daarna zegt hij dat dit apparaat dit niet ondersteunt. Via de EFI shell lukt het me ook niet. ;(
Ik heb de officiele Windows 10 ISO met de mediacreator gedownload en met Rufus op de stick gezet.
Ik heb ook via Rufus een usbstick gecreerd. Deze werkte niet. Daarna andere usbstick gemaakt en toen lukte het wel. Eerste usb stick was wel usb3, misschien dat het daar iets mee te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
br4mmy schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Ik heb ook via Rufus een usbstick gecreerd. Deze werkte niet. Daarna andere usbstick gemaakt en toen lukte het wel. Eerste usb stick was wel usb3, misschien dat het daar iets mee te maken heeft...
Ok thanx, de stick die ik gebruikte was inderdaad een usb3 stick. Ik zal het nog eens proberen met een USB2 stick.
Weet je ook hoe je in de BIOS kunt komen?

En nogmaals even een tip:
Volume + samen met de power button voert een soort reset uit (ik weet niet precies wat). Misschien komt het ooit van pas, want mijn tablet wou niet meer aan, en na vanalles geprobeerd te hebben ging hij na deze toetscombinatie weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br4mmy
Je kan in het BIOS geraken door bij het opstarten op de ESC-toets te drukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
Ik heb hier een chuwi hi10 v300 liggen, net ontvangen uit china. Vanaf het begin af aan al, valt hij op willekeurige momenten uit. Dit gebeurt alleen als je op de accu werkt, met stekker in het stopcontact is er niks aan de hand.
Ik heb de bios geupgrade van 605 naar 607, maar dit heeft niks geholpen.

Windows event log geeft aan dat de tablet plotseling is uitgevallen (kernel power, id 41). Dus ook daar is geen informatie te vinden.

Ik kwam dit topic tegen op internet: http://techtablets.com/fo...i10-turning-off-randomly/
maar daar is geen oplossing in te vinden.

Zijn hier mensen die deze problemen herkennen? En wel een oplossing hebben?

EDIT:

ik ben er inmiddels achter dat het aan de intel graphics hd drivers ligt. Zodra ik deze uitschakel werkt de tablet perfect zonder aan de oplader te hangen.... nu nog een oplossing vinden voor de drivers.

[ Voor 13% gewijzigd door Cypher87 op 23-01-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:08
Cypher87 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:42:
Ik heb hier een chuwi hi10 v300 liggen, net ontvangen uit china. Vanaf het begin af aan al, valt hij op willekeurige momenten uit. Dit gebeurt alleen als je op de accu werkt, met stekker in het stopcontact is er niks aan de hand.
Ik heb de bios geupgrade van 605 naar 607, maar dit heeft niks geholpen.

Windows event log geeft aan dat de tablet plotseling is uitgevallen (kernel power, id 41). Dus ook daar is geen informatie te vinden.

Ik kwam dit topic tegen op internet: http://techtablets.com/fo...i10-turning-off-randomly/
maar daar is geen oplossing in te vinden.

Zijn hier mensen die deze problemen herkennen? En wel een oplossing hebben?

EDIT:

ik ben er inmiddels achter dat het aan de intel graphics hd drivers ligt. Zodra ik deze uitschakel werkt de tablet perfect zonder aan de oplader te hangen.... nu nog een oplossing vinden voor de drivers.
Had ik ook met mij chuwi hi8.
Reset windows, Doubledriverpack gebruikt. Daarna geen last meer van gehad :)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
Ewivis schreef op zondag 24 januari 2016 @ 03:08:
[...]

Had ik ook met mij chuwi hi8.
Reset windows, Doubledriverpack gebruikt. Daarna geen last meer van gehad :)
Klinkt veelbelovend! Ik heb gegoogled naar 'doubledriverpack' maar ik kan daar weinig zinnigs vinden. Heb je een linkje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Cypher87 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:19:
[...]

Klinkt veelbelovend! Ik heb gegoogled naar 'doubledriverpack' maar ik kan daar weinig zinnigs vinden. Heb je een linkje oid?
dit misschien?

http://download.drp.su/DriverPack-Offline.torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
br4mmy schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:21:
Je kan in het BIOS geraken door bij het opstarten op de ESC-toets te drukken. ;)
Bedankt, dat werkte!

Ik heb Windows 10 nu opnieuw geinstalleerd, en de drivers uit de ZIP file gebruikt, alleen kan mijn WiFi helemaal geen access points vinden; er verschijnen helemaal geen beschikbare netwerken!
De WiFi gaat wel aan, en alle drivers zijn correct geinstalleerd en worden correct uitgevoerd.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Heeft iemand toevallig een backup gemaakt van de originele drivers? Ik heb dat wel gedaan, alleen ben ze vergeten te kopieren naar een USB-stick :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Cypher87 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:19:
[...]

http://techtablets.com/wp...-backup-doubledriver-zip/

Voor mijne, maar weet niet of ze voor chuwi hi10 bestaan. Ik zou zeggen kijken even op techtablets.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:39
Weet iemand nog een shop die in de EU verkoopt? Ik vind het prima om dan iets meer te betalen, maar alles wat ik kan vinden heeft geen voorraad meer. Ik wil graag een Teclast X80, Chuwi Hi8 Pro of Chuwi Vi8 pro of weet ik veel wat. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Als het een Z5300/Z5800 CPU is met minimaal 32GB opslagruimte en minimaal 2GB RAM met een 1080p scherm en 8-10 inch vind ik het prima. Ik moet het gewoon maar uitproberen.

Het liefste ook eentje waar ik gewoon zelf W10 opnieuw kan installeren (ik hoef geen dual boot met lagdroid) met een driverpack.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMuizen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 13:11
Je zou het op euwarehouse.com kunnen proberen. Daar staan iig de webshops met euwarehouses.

Weet wel dat de site nog niet helemaal werkend is en nog niet alle webshops er staan maar dat het merendeel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
Ewivis schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:10:
[...]

http://techtablets.com/wp...-backup-doubledriver-zip/

Voor mijne, maar weet niet of ze voor chuwi hi10 bestaan. Ik zou zeggen kijken even op techtablets.com :)
Ah! Bedankt, maar helaas zijn er voor de Hi10 nog geen nieuwere drivers beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Ik heb interesse in een 11.6" Windows convertible. Nu heb ik zelf de Acer Switch 11 met Core i3, 4GB DDR3L dual channel en 128GB SSD voor €490 (normale prijs was €550, ik kreeg korting omdat ik ook een Switch 10/Atom Z3775 voor €290 erbij kocht) kunnen kopen in een Microsoft Store in Austin precies 1 jaar geleden. Dit model is hier niet verkrijgbaar, wel een Core M versie met 60GB SSD voor €700.

Ik zoek iets dat duidelijk sneller is dan de Atom Z3735/2GB onder de €350, maar begrijp dat ik geen Core i3/SSD snelheid hoef te verwachten.
Nu begrijp ik dat er meerdere versies zijn van de 11.6" Yoga kloon (Onda Obook 11, Voyo A1 Ultimate) met een Atom X8300/4GB RAM en 64GB eMMC 4.51. Voor ongeveer €250 heb je hem. Best interessant dus! Ondanks dat het eMMC 4.51 is, maar dit is een beperking van de Atom X8300.

Mijn vraag voor de mensen hier die hem al hebben: is dit ding ook voelbaar sneller dan de Z3735/3775? Ik begrijp dat alleen de GPU een upgrade heeft gehad en de SoC verder enorm veel zuiniger is geworden maar de CPU niet sneller.

Daarnaast snap ik de combi met 4GB niet, fijn natuurlijk, dat we eindelijk van die 2GB beperking af zijn, maar volgens Intel kan de X8300 slechts tot 2GB ondersteunen, bovendien ondersteund de X8300 alleen single channel (de X8500 is wel dual channel, maar ik zie helaas geen Chinese X8500 laptops/convertibles).

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 25-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ik vind zelf dat het verschil tussen alle Atoms veel kleiner is dan tussen Atom en Core M. De belangrijkste reden hiervoor is toch echt het veschil tussen eMMC en een echte SSD. Ja, de Core M is ook ongeveer 2x zo snel als de X8xxx atoms op pure processorkracht, maar dat merk je IMO niet echt (behalve als je spelletjes speelt, omdat er nog een groter verschil tussen de IGPs zit).

Dus als je onder de €350 wilt zitten en echt iets snellers wilt dan de low-end atoms, zou ik een poging wagen om bijv. een tweedehands core M tablet te kopen. Er zijn ook Core M tablets die misschien net in je budget passen, maar daar loop je het risico op importheffingen waardoor het alsnog een hoop duurder uitpakt.

fyi mijn Cube i7 Stylus (Core M/4GB/64GB) kostte me €250 tweedehands.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Da's zelfs de 3G versie, die is normaal incl. alles ~400 euro (afhankelijk van de stand van de dollar). Uitstekende deal voor iemand die ernaar op zoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:37:
Mijn vraag voor de mensen hier die hem al hebben: is dit ding ook voelbaar sneller dan de Z3735/3775? Ik begrijp dat alleen de GPU een upgrade heeft gehad en de SoC verder enorm veel zuiniger is geworden maar de CPU niet sneller.
Als ik die videos en reviews van Techtables een beetje volg valt dat wel mee.
De SoC is niet veel sneller en ook niet veel zuiniger. Niet wereldschokkend in ieder geval.
Alleen het GPU-deel is wat beter geworden.

Daarnaast kampen haast alle apparaten met Cherry Trails met throttling; ze worden warm.
Daarnaast snap ik de combi met 4GB niet, fijn natuurlijk, dat we eindelijk van die 2GB beperking af zijn, maar volgens Intel kan de X8300 slechts tot 2GB ondersteunen, bovendien ondersteund de X8300 alleen single channel (de X8500 is wel dual channel, maar ik zie helaas geen Chinese X8500 laptops/convertibles).
->
Piet91 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:14:
Pagina 17: hier.

Met LPDDR3 geheugen kun je dus t/m 8GB gaan.
Dat is eigenlijk het grote voordeel van de z8*000. Meer werkgeheugen.
mux schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:34:
Da's zelfs de 3G versie, die is normaal incl. alles ~400 euro (afhankelijk van de stand van de dollar). Uitstekende deal voor iemand die ernaar op zoek is.
Niet een geval van 'to good to be true'?

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 25-01-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:39
Die Cube is ook interessant! Ik vraag mij alleen af of die ook fijn is voor een tablet op de bank. Het grotere formaat en 16:9 verhouding lijken mij wat onhandiger. Zo ervaar ik dat in ieder geval met mijn Surface RT. Ook het gewicht is iets hoger dan mijn Surface RT, welke al te zwaar is...Hoe denken jullie daar over?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Meningen zijn verdeeld. Jazco2nd vroeg specifiek om een 11,6", dus die heeft behoefte aan een grotere tablet. Een pagina eerder waren er mensen die zweren bij 7-8" voor op de bank (en dan kom je bijna zonder uitzondering bij atom/android spul uit).

Ik doe zelf gewoon 'normaal' werk op de tablet, dus veel kleiner dan 12" is te klein om de lettertjes in notepad++ nog te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Ik heb 10.6" en 11.6" kunnen testen als thuislaptop, dus niet als fulltime werklaptop (dan prefereer ik toch 12.5-13.3 inch).

Als thuislaptop voor administratie, shoppen, foto's managen/beetje bewerken, series/films zoeken etc en af en toe wat documentjes maken vind ik 10.6" (1366x768) irritant klein. 11.6 (1920x1080) is prima, 12.5" kan maar gewicht begint dan ook mee te tellen. Als ik nog student was zou ik wss wel voor 12.5 gaan.

Voor een beetje puzzelen en zalando-shoppen is een kleinere tablet op de bank natuurlijk prima, maar daar ga je niet alles lekker mee doen wat ik opsom. Dat gaat nu prima op de smartphone (4.7" nota bene).

Het moet dus ook een redelijk toetsenbord hebben en het scherm moet gewoon naar achteren kunnen ipv in 1 vaste stand zodat je wel prettige kijkhoeken hebt. Tablet+losse keyboard gaat dan dus werken op schoot. Type Yoga is daarom prima, of Switch 11 waarbij je het scherm in alle hoeken kan doen of losklikken en omdraaien, maar vind een dun, licht Yoga model prima.

Ik zocht een vervanging voor de Switch 10 vooral omdat deze net te klein is en af en toe toch echt te traag. Het keyboard en trackpad is echter prima. Ik lees dat de Voyo A1 Plus Ultimate een vervelende trackpad heeft, je moet hard drukken, vooral voor rechtermuisknop. Dat had de Asus T100 ofzo vroeger ook, heel irritant. Als ik verder zoek kom ik bij een Acer Switch 12 met Core M, €469. Er zit gewoon een gat tussen deze "nieuwe" Chinese netbooks met vernieuwde Atom en die Switch 12 of Asus T300 met Core M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Zou dat betrouwbaar zijn? Daarvoor kun je hem zelf niet uit China halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
kikkeraap schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:12:
[...]

Zou dat betrouwbaar zijn? Daarvoor kun je hem zelf niet uit China halen.
Durf het niet te zeggen..
Voor dat geld zou ik langsgaan.

Zit er wel over na te denken, zijn de ervaringen wel goed opzich?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
Nogmaals even tussendoor...
Ik heb echt allerlei drivers geprobeerd, maar het mag niet baten, alleen de origineel geinstalleerde WiFi-driver van de Voyo A1 Plus Ultimate schijnt te werken. De driver van de voyo-site werkt iig niet (geen netwerken beschikbaar).

Zou iemand met Driver Magician o.i.d. a.u.b. een driver-backup van Voyo A1 Plus Ultimate Broadcom drivers willen maken en online plaatsen?
Ik ben u zeer erkentelijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Nu willen we thuis hier overstappen van laptops naar tablets.
M'n vriendin heeft aan een 8" full hd 2/32GB genoeg voor d'r facebook spelletjes en youtube..

Zelf doe ik alleen nu alles op de laptop en zou dit graag ook zo willen voort zetten.
Budget is alleen net zo hoog als de verkoop van de laptops (200 euro p stuk).
Voor m'n vriendin ben ik dus voor 100 klaar, maar voor mij blijft er dan 300 over (wil tot 500 gaan).

Iemand enig advies? Cube i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De Core M was voor mij even snel als (grafisch nog iets sneller dan) mijn vorige laptop. Alleen vond ik de 64GB erg krap. Misschien dat je naar de teclast core m versie met 128GB kunt kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
mux schreef op maandag 25 januari 2016 @ 23:11:
De Core M was voor mij even snel als (grafisch nog iets sneller dan) mijn vorige laptop. Alleen vond ik de 64GB erg krap. Misschien dat je naar de teclast core m versie met 128GB kunt kijken?
Damn, dat is een dure china :P haha.
Maar 128GB is wel mijn voorkeur ja, Full-HD en 4GB is uiteraard ook een must met (verwijderbaar) toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik wil niet de core van dit topic aantasten, maar dit is toch ook een hele mooie prijs/kwaliteit verhouding:

reviews: Asus Transformer T100HA: veel convertible voor je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br4mmy
Mastermind schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:20:
Nogmaals even tussendoor...
Ik heb echt allerlei drivers geprobeerd, maar het mag niet baten, alleen de origineel geinstalleerde WiFi-driver van de Voyo A1 Plus Ultimate schijnt te werken. De driver van de voyo-site werkt iig niet (geen netwerken beschikbaar).

Zou iemand met Driver Magician o.i.d. a.u.b. een driver-backup van Voyo A1 Plus Ultimate Broadcom drivers willen maken en online plaatsen?
Ik ben u zeer erkentelijk. _/-\o_
Probeer even de driver uit de driverpack die hier enkele posts geleden geplaatst is. Al die drivers werken voor mij probleemloos. Vergeet ook niet te herstarten na het installeren van een driver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07
Web-Brielle schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:02:
Nu willen we thuis hier overstappen van laptops naar tablets.
M'n vriendin heeft aan een 8" full hd 2/32GB genoeg voor d'r facebook spelletjes en youtube..

Zelf doe ik alleen nu alles op de laptop en zou dit graag ook zo willen voort zetten.
Budget is alleen net zo hoog als de verkoop van de laptops (200 euro p stuk).
Voor m'n vriendin ben ik dus voor 100 klaar, maar voor mij blijft er dan 300 over (wil tot 500 gaan).

Iemand enig advies? Cube i7?
Is het jullie eerste tablet? Dan zou ik aanraden om slechts 1 te bestellen en die aankoop na enkele maanden te evalueren. Voor mij persoonlijk blijft een tablet nog steeds geen volwaardige pc-vervanger. Al heb ik (nog) geen ervaring met een Windows-tablet, enkel met 1 iPad en 3 Android tablets (waarvan 2 Chinese).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Mastermind schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:26:
[...]

Bedankt, dat werkte!

Ik heb Windows 10 nu opnieuw geinstalleerd, en de drivers uit de ZIP file gebruikt, alleen kan mijn WiFi helemaal geen access points vinden; er verschijnen helemaal geen beschikbare netwerken!
De WiFi gaat wel aan, en alle drivers zijn correct geinstalleerd en worden correct uitgevoerd.

Weet iemand waar dit aan ligt?
Heeft iemand toevallig een backup gemaakt van de originele drivers? Ik heb dat wel gedaan, alleen ben ze vergeten te kopieren naar een USB-stick :7
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb je de Broadcom drivers geinstalleerd met de install.cmd-file in de WiFi-map? Die kopieert namelijk een paar extra bestanden naar de juiste plaats, waarna WiFi wél werkt.

De juiste driver-versie is overigens 1.496.0.0 (23-8-2015), er is een recentere te vinden maar die zorgde bij mij voor BSOD's. Dit is de originele versie die met de tablet is meegeleverd.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
D-Three schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Is het jullie eerste tablet? Dan zou ik aanraden om slechts 1 te bestellen en die aankoop na enkele maanden te evalueren. Voor mij persoonlijk blijft een tablet nog steeds geen volwaardige pc-vervanger. Al heb ik (nog) geen ervaring met een Windows-tablet, enkel met 1 iPad en 3 Android tablets (waarvan 2 Chinese).
We gaan zo even kijken naar meerdere china tablets..
Ik zal vanmiddag laten weten wat we gekocht hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb je de Broadcom drivers geinstalleerd met de install.cmd-file in de WiFi-map? Die kopieert namelijk een paar extra bestanden naar de juiste plaats, waarna WiFi wél werkt.

De juiste driver-versie is overigens 1.496.0.0 (23-8-2015), er is een recentere te vinden maar die zorgde bij mij voor BSOD's. Dit is de originele versie die met de tablet is meegeleverd.
Ja, dat heb ik meerdere keren geprobeerd, met het eerder genoemde driverpack.
- Eerst de bestaande drivers uninstallen incl. stuurprogramma's
- Daarna Search for changes zodat hij als General SDIO device verschijnt. (Ik heb het ook geprobeerd zonder Search for changes).
- cmd file als admin uitvoeren
- Hier geeft hij foutmeldingen. Hij voert een aantal stappen uit, die lijken te mislukken. Alleen de laatste is succesvol waardoor het apparaat (Broadcom 802.11n SDIO) weer verschijnt

Ik vraag me echt af waarom de eerste stappen in de CMD file mislukken; hij zegt hier niet veel over. Uit het bestand kan ik ook niet echt opmaken welke bestanden hij probeert te kopieren naar welke locatie, anders had ik het even handmatig gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Mastermind schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:57:
Ik vraag me echt af waarom de eerste stappen in de CMD file mislukken; hij zegt hier niet veel over. Uit het bestand kan ik ook niet echt opmaken welke bestanden hij probeert te kopieren naar welke locatie, anders had ik het even handmatig gedaan...
Probeer eens manueel het bestand '43430r0nvram.txt' uit de WiFi-map naar C:\Windows\System32\drivers te kopiëren en te rebooten (bestaande bestand overschrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 20:35
Ok bizar, er is recent de cube iWork 10 ultimate uitgekomen. Gaat over de toonbank voor een 180 euro. Heeft alles wat de iWork 11 heeft (scherm ietsje kleiner maar kom) en een 64 bit windows 10 installatie.

Zie ik iets over het hoofd? :/ Ik wacht nog even op de reviews maar als ik de vergelijking maakt ben je toch gek om de iWork 11 te kopen? Tenzij de resolutie je beter ligt ofzo....

http://www.cube-tablet.com/cube-iwork10-ultimate.html

http://www.cube-tablet.com/cube-iwork11-stylus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Net 2 tablets gekocht.. de Cube i7 en de cube iwork 8.
Allebei zo op het eerste gezicht prima apparaten zeg!

nu even in gebruik en super zo!
even een grotere SSD en een toetsenbord kopen voor mijn cube i7 en dan gaan de laptops weg :)

[ Voor 37% gewijzigd door Web-Brielle op 26-01-2016 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Ch3ckmate schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:11:

Zie ik iets over het hoofd? :/ Ik wacht nog even op de reviews maar als ik de vergelijking maakt ben je toch gek om de iWork 11 te kopen? Tenzij de resolutie je beter ligt ofzo....
De iWork 11 kan je bedienen met een stylus. Daar is een extra digitizer voor nodig en je betaalt natuurlijk wat extra voor deze premium feature.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Probeer eens manueel het bestand '43430r0nvram.txt' uit de WiFi-map naar C:\Windows\System32\drivers te kopiëren en te rebooten (bestaande bestand overschrijven).
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat heeft gewerkt! Ik zie nu alle netwerken.
Kennelijk was het als admin runnen van de cmd file niet voldoende om schrijfrechten in de /system32/drivers map te hebben.
Handmatig erin kopieren heeft dit opgelost!

Edit:
Het werkt niet omdat deze regel in de install.cmd niet altijd werkt:
code:
1
xcopy /y %~dp0WIFI\43430r0nvram.txt %WINDIR%\System32\Drivers\

Wie ziet de fout?
Juist, als je dit wijzigt in
code:
1
"%WINDIR%\System32\xcopy" /y "%~dp0WIFI\43430r0nvram.txt" "%WINDIR%\System32\Drivers\"

werkt hij altijd goed, ook als je een spatie in de map hebt staan en ook als het path niet is gezet.

Foto's van de binnenkant van het apparaat:
Ik heb het zwarte plastic van het aluminium kapje verwijderd en daar hittegeleidende blokjes opgezet, nu blijft hij een stuk koeler.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/V8yqegY95P5GS6uJQgad4JEp/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NltB5E3DWym4DQ8cWIdNyvp2/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BLNJrSjQTh7w4gaAv49qYV0s/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wqwif6XFmLXW0bKKNWRgWOaX/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5jLYqrXDHJeDSBtsnl7VtKXT/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dJ0ZQ8v6X336fmEWMEiPnafT/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sxlXAMs5YxXgf1p5MppcTdoV/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SbHnUe2Bwzk8LCfon6mUzwGf/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TYVlVXS05qgMh5zDAvczL9xE/thumb.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Mastermind op 26-01-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Laatst online: 12-09 13:45
Vorige week mijn Cube iwork8 ultimate binnengekregen, aardig apparaat maar batterij inderdaad snel leeg zoals al veel aangegeven werd. Maar het lijkt er ook op dat ie vanzelf aangaat, na gewoon netjes afsluiten in Win10. Is dat iets bekends of heb ik de pech dat ie al defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:25:
[...]

Mijn Voyo is inmiddels ook binnen, eerste indrukken zijn zeer goed! Het scherm is echt van een bizar goede kwaliteit voor dit geld..boven alle verwachtingen! Heb alle Chinese tekst weten te verwijderen en hij draait nu echt als een zonnetje, alleen 1 probleem. Ik krijg bij rebooten / uitzetten van de Voyo constant een driver power state failure bsod. Toevallig dezelfde bsod die jij had? Ik heb overigens je drivers gedownload en in het Wifi mapje het install bestand geopend maar dit heeft niet echt geholpen. Nog tips?

*UPDATE* Ben inmiddels van de bsod's af, heb nogmaals de Wifi drivers opnieuw geinstalleerd en wat in mijn power settings lopen veranderen en nu werkt alles perfect :)

[ Voor 11% gewijzigd door Justinovitch op 27-01-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Met betrekking tot de:
Chuwi Hi10 Intel Cherry Trail Z8300 Windows10 Quad-Core

Ik zie hier de instructies staan voor het restoren van de firmware:
http://forum.chuwi.com/thread-15-1-1.html

"The third step" op die pagina is een beetje vaag uitgelegd, het is me nog niet helemaal duidelijk...
The tablet connects Hub. Put the USB flash disk into the Hub, and then plug the Hub in keyboard as the picture shows:
Afbeeldingslocatie: http://blog.chuwi.com/wp-content/uploads/2016/01/put-the-second-USB-flash-disk-in-NTFS-format-into-the-HUB-1024x685.jpg
put the second USB flash disk in NTFS format into the HUB
The ports in the hub are in order. The first USB flash disk should be put into the port firstly.
Please press the power button of the tablet and simultaneously click “F7”of the keyboard continuously to enter the boot mode.
And then put the second USB flash disk in NTFS format into the HUB.

Choose the first row to flash the system automatically.
Ik zie trouwens op pagina 2 van die thread:
Afbeeldingslocatie: http://fs5.directupload.net/images/160114/h4ptk6iz.jpg

Ik heb de tablet in bestelling maar ik wil nu alvast de restore stappen correct gedocumenteerd klaar hebben liggen.

Weet iemand of het mogelijk is om een system image te maken met AOMEI:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Die ken ik niet, maar ik heb zelf de Gandalf WinPE10 met rufus op een usb stick gezet, kon daar via Acronis true image gewoon een volledige system image backup maken van mijn Cube iwork. http://windowsmatters.com...update-version-12-31-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Romius schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Die ken ik niet, maar ik heb zelf de Gandalf WinPE10 met rufus op een usb stick gezet, kon daar via Acronis true image gewoon een volledige system image backup maken van mijn Cube iwork. http://windowsmatters.com...update-version-12-31-2015
Klinkt hoopvol voor de chuwi, bedankt vooor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Hmm, ik had even de dual boot firmware geflashed voor iwork8 ultimate, maar daarna kan ik enkel nog in de AMI uefi CLI booten, niet meer naar de reguliere Win10 install en ook niet meer naar een usb uefi stick met WinPE of Win10 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste mensen, ik heb nu een tijdje een Chuwi Vi10, alleen heb ik sinds gisteren een aantal problemen met Windows 10. Het toucscreen werkt niet, en de wifi werkt ook niet. Ik heb een tutorial gevonden, maar deze lijkt helemaal niet te werken, het gaat al fout bij het flashen van Android, met welke overigens geen problemen zijn. Ik gebruik de tablet bijna altijd in Android, maar als ik iets in Windows moet doen is dat nu helemaal niet meer mogelijk. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Avatar_Aang schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:30:
Beste mensen, ik heb nu een tijdje een Chuwi Vi10, alleen heb ik sinds gisteren een aantal problemen met Windows 10. Het toucscreen werkt niet, en de wifi werkt ook niet. Ik heb een tutorial gevonden, maar deze lijkt helemaal niet te werken, het gaat al fout bij het flashen van Android, met welke overigens geen problemen zijn. Ik gebruik de tablet bijna altijd in Android, maar als ik iets in Windows moet doen is dat nu helemaal niet meer mogelijk. Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Bij voorbaat dank :).
Al een restore van Windows gedaan? Of even de drivers voor wifi en het touchscreen gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
MartijnAbel schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:40:
[...]

Al een restore van Windows gedaan? Of even de drivers voor wifi en het touchscreen gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?
Ik heb alles al geprobeerd, eerst was het alleen dat de wifi niet werkte, na een volledige reset werkte het touchscreen ook niet meer, en nu is zelfs het gfeluid weg... In android werkt alles wel perfect, maar Windows is voor sommige dingen toch echt handiger. Allerlei drivers op verschillende maniern gebruikt, maar niks lijkt hulp te bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ik zat er aan te denken om er een getorrente Windows 8.1 op te zetten, weet iemand of ik dan zelf een key moet fixen of dat de tablet dit regelt? Als ik trouwens de windows weg haal, blijft Android dan wel gewoon hetzelfde doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tmr schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Onda?? Ik denk dat je die android upgrade wel kan vergeten...
Ben ook niet op zoek naar een onda update.
Ik ben op zoek naar de manier hoe je je android kunt updaten buiten de fabrikant om.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Avatar_Aang schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:54:
Ik zat er aan te denken om er een getorrente Windows 8.1 op te zetten, weet iemand of ik dan zelf een key moet fixen of dat de tablet dit regelt? Als ik trouwens de windows weg haal, blijft Android dan wel gewoon hetzelfde doen?
Toetsenbord en muis aansluiten, volledige reset doen en daarna via double driver (Als die er is voor de vi10 van chuwi) alles herstellen?

nog info:

http://techtablets.com/chuwi-vi10/downloads/

[ Voor 5% gewijzigd door Ewivis op 29-01-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo... Gearbest heeft m'n Vbook V3 verstuurd. Althans een tracking number gegenereerd ;)
Weet toevallig iemand of het mogelijk is om een clean w10 installatie uit te voeren op zo'n device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
zo'n Cube i7 stelt niet veel voor van binnen zeg..
Even grotere SSD in gezet :) (niet op de foto)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VJlcjhi.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Web-Brielle op 29-01-2016 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Ewivis schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:52:
[...]

Toetsenbord en muis aansluiten, volledige reset doen en daarna via double driver (Als die er is voor de vi10 van chuwi) alles herstellen?

nog info:

http://techtablets.com/chuwi-vi10/downloads/
Ik heb al een volledige reset gedaan(zonder succes), en veel mensen online geven aan een oplossing te hebben gevonden, alleen werkt die blijkbaar niet op het toestel met dezelfde serienummer als die van mij. Ik ben nu bezig om 64 bit windows 8.1 te flashen op een usb, daar waren namelijk geen driver issues oid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
Romius schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:56:
Hmm, ik had even de dual boot firmware geflashed voor iwork8 ultimate, maar daarna kan ik enkel nog in de AMI uefi CLI booten, niet meer naar de reguliere Win10 install en ook niet meer naar een usb uefi stick met WinPE of Win10 :(
Ben er inmiddels achter dat na de dualboot firmware flash wel nu x64 uefi bootimages kunnen worden gedraaid, maar geen toetsenbord en muis functie. Bovendien zou ik dan toch ook x64 drivers moeten hebben, die zijn er niet. Is er iemand die ook een iwork8 ultimate heeft (of waarschijnlijk een zelfde model onder water met een z8300) die een firmware dump wil maken met een AMI tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Piet91 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Maar slechte accuduur is wel jammer. Zeker omdat ik nu dus weet dat die niet eenvoudig is op te laden met een power bank; juist het gegeven dat ik er goedkoop een Xiaomi 16.000/20.000mAh aan zou kunnen hangen en zo accuduur kon verdubbelen leek mij zo aantrekkelijk.
Effe goed nieuws:

De Voyo A1 Plus Ultimate is wel op te laden met een 5V adapter!
Er staat weliswaar 12V op, maar bij het aansluiten van een 5V adapter of een USB -> 3,5mm DC jack laadt hij gewoon op, en kan hij gewoon aan een powerbank gehangen worden.

Ik denk dat er een stukje electronica in zit die 12V naar 5V converteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mastermind schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:05:
Effe goed nieuws:

De Voyo A1 Plus Ultimate is wel op te laden met een 5V adapter!
Er staat weliswaar 12V op, maar bij het aansluiten van een 5V adapter of een USB -> 3,5mm DC jack laadt hij gewoon op, en kan hij gewoon aan een powerbank gehangen worden.

Ik denk dat er een stukje electronica in zit die 12V naar 5V converteert.
Tof. Waarschijnlijk de Vbook dus ook.
Da's lekker goedkoop je accuduur verdubbelen. :9

EDIT: over de Vbook gesproken; ze hebben deze nu ook met de nieuwe Skylake M3-6Y30 CPU.
Verdere specs gelijk gebleven.
Héél fijne specs, maar wel even €391 voor 64GB of zelfs €563 met 128GB bij Banggood. :X
EDIT #2: dat bijzonder grote prijsverschil lijkt 'm te zitten in het feit dat de 64GB eMMC en de 128GB een SSD lijkt te zijn.

Aan de andere kant; de Vbook met Cherry Trail kost met ($62 shipping) bij Gearbest maar €70 minder.
En de nieuwe Cube i7 met dezelfde CPU kost net zoveel en dan heb je er geen keyboard bij.
Helaas verlies je met een Core M wel de mogelijkheid om met 5V (lees: power bank) op te laden. ;(

Ze moeten alleen bij BG even hun afbeeldingen aanpassen. (Cherry Trail) :P

[ Voor 47% gewijzigd door Piet91 op 30-01-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:23
Ik zit al een tijdje te kijken naar een leuke tablet voor wat surfen op de bank en Netflix kijken. Mijn voorkeur gaat uit naar een 8" tablet (Teclast X80 of een Chuwi).

Nu vraag ik me af of voor deze tablets en mijn gebruik de generatie processors Bay vs Cherry Trail nog ies uit maakt? De 4gb ram die Cherry ondersteund is leuk, maar zie je vaak pas terug bij de 10" tablets, en ik weet niet ik nog iets ga merken van de betere grafische chip? Zijn er nog andere redenen om voor een Cherry te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Gebanned schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:58:

Nu vraag ik me af of voor deze tablets en mijn gebruik de generatie processors Bay vs Cherry Trail nog ies uit maakt? De 4gb ram die Cherry ondersteund is leuk, maar zie je vaak pas terug bij de 10" tablets, en ik weet niet ik nog iets ga merken van de betere grafische chip? Zijn er nog andere redenen om voor een Cherry te gaan?
Ik loop op mijn tablet al regelmatig tegen de 2GB limiet aan als ik in Chrome een achttal tabbladen open heb staan. Met de "Great Suspender" extension is dat probleem eenvoudig op te lossen maar je verliest er toch een stukje gebruiksgemak door. Mijn volgende tablet heeft dus minstens 4GB.

Ik speel geen spelletjes, 64-bit UEFI is ook geen must en 4k video ga ik de komende drie jaar ook niet afspelen. Maar het kan geen kwaad om die mogelijkheid wél te hebben mocht het toch nodig zijn. Als je weg blijft bij de Z8500 dan is de batterijduur ook prima.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Die 4gb heeft voor mij ook een voorkeur, maar zover ik nu kan zien zit je dan meteen aan een formaat van minimaal 10" vast. Mijn grootste angst is dat Netflix of video kijken op groot scherm niet gaat lukken door beperkingen aan de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Gebanned schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:34:
Die 4gb heeft voor mij ook een voorkeur, maar zover ik nu kan zien zit je dan meteen aan een formaat van minimaal 10" vast. Mijn grootste angst is dat Netflix of video kijken op groot scherm niet gaat lukken door beperkingen aan de GPU.
De nieuwe generatie processoren kan 4k video afspelen. Dat zijn evenveel pixels als 4 full-HD streams tegelijkertijd. Dus daar zou ik me niet druk om maken.

Netflix in Chrome op mijn 8" 1280x800 tablet tikt zo nu en dan net de 50% CPU gebruik aan. Ik kan me niet voorstellen dat het op een tablet met meer pixels heel veel meer gaat zijn. Maar als iemand hier even een testje kan doen dan weten we het zeker...

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

1080p60 en 4k (24fps via hdmi) gaat prima op mijn Core M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
Maar in dat laatste geval heb je het over een Core M, dat is al weer wat anders dan een Atom.

Mijn twijfel komt vooral doordat in bijna alle reviews de Cherry Trails nogal teleurstellend worden ontvangen ten opzichte van de Bay Trails. Vooral de lagere clocksnelheid schijnt niet te helpen.

[ Voor 51% gewijzigd door Gebanned op 31-01-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik zal straks eens kijken of ik 4K kan afspelen op de Voyo A1 Plus Ultimate (Cherry Trail Atom Z8300).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Petervanakelyen schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:50:
Ik zal straks eens kijken of ik 4K kan afspelen op de Voyo A1 Plus Ultimate (Cherry Trail Atom Z8300).
Doe het dan wel in Edge. Chrome schijnt het niet te kunnen.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
YouTube 4K in Edge werkt prima met de Atom x5-Z8300. De 4K 30fps en 4K 60fps samples van http://kodi.tv/media-samples/ werken ook prima in WMP. Enige probleem dat ik ondervonden heb is dat de Broadcom WiFi chip in de Voyo niet snel genoeg is om de vereiste bandbreedte bij te houden, je moet dus wel even bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmr
  • Laatst online: 16:09

Tmr

Mijn Teclast X98 Plus stond al 2 weken op "Processing" bij Gearbest. Op het moment is er een flash sale gaande (nu nog 19 stuks over voor €170, gisteren waren dat er nog 180) dus maar even gevraagd of ze die van mij ook konden opsturen voordat hun voorraad er weer doorheen was.

Binnen een paar uur was mijn order verzonden :)

Ben benieuwd hoe lang de shipping (flat rate) gaat duren

[ Voor 7% gewijzigd door Tmr op 02-02-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Petervanakelyen schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:51:
YouTube 4K in Edge werkt prima met de Atom x5-Z8300. De 4K 30fps en 4K 60fps samples van http://kodi.tv/media-samples/ werken ook prima in WMP. Enige probleem dat ik ondervonden heb is dat de Broadcom WiFi chip in de Voyo niet snel genoeg is om de vereiste bandbreedte bij te houden, je moet dus wel even bufferen.
Ik heb net de VBook 3 binnen(met dezelfde broadcom chip), ik heb geen bufferproblemen bij de 4K@60fps kodi video.

Korte review. Volgens mij ben ik de eerste die hem daadwerkelijk heeft binnen gekregen.
In tegenstelling tot de ultimate die ik eerst kreeg. Geen last van blue screens of andere rare artifacts. Soms wel dat er langzaam wordt gereageerd op een rechtermuisdruk.
Ik krijg trouwens wel last van een lichte coil whine. Bijgeleverde styluspen werkt goed, al is het simpel(geen meting van drukverschillen).
Toen ik hem binnen kreeg en het scherm open klapte was hij meteen aan in ingelogd in het voyo account. Stond op 69% accu, en zou hebben aangestaan vanaf 22 december. Standby werkt dus wel goed.(aangezien dat vaak ook zozo werkt bij chinatablets)

[ Voor 3% gewijzigd door rty op 02-02-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Petervanakelyen schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:51:
Zelfde probleem met mijn Core M tablet (Cube i7). Volgens mij is wel bekend dat alle china-tablets last hebben van crappy wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mux schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:21:
[...]

Zelfde probleem met mijn Core M tablet (Cube i7). Volgens mij is wel bekend dat alle china-tablets last hebben van crappy wifi.
Dat kan ook bij Amerikaanse tablets. Ik heb zo'n HP Touchpad (WebOS) die vervangen gaat worden door de Voyo V3 en die wifi is om te huilen gewoon. Wanneer ik onder Android wifi opzet en een pagina open in de browser, loopt alles al quasi vast omdat er opeens een hele hoop traffic is voor de notifications en updates van allerlei apps. Een mp4 van 300MB via het network kopiëren is evenzeer een ramp, net als meerdere browser tabs tegelijk openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Beste allemaal,

Ik zoek een tablet (met eventueel een toetsenbord, kan dus ook een laptop zijn) dat voornamelijk de basis programma's moet uitvoeren: office, internet, gebruik. Windows 10 moet erop zijn, rond de 64/128 GB voor eventuele updates. Daarnaast moet er een geheugenkaart in kunnen.. Het is ook verstandig om een clean windows 10 erop te zetten, dit moet dan ook mogelijk zijn.

Ik zoek een chinese windows tablet, omdat deze goedkoop zijn en ik wel eens wat anders dan normaal wil hebben. Het is voornamelijk handig om mee te nemen op reis (trein e.d.) en naar college. Ik heb verder een goede laptop.

Ik hoor graag welke mogelijkheden er zijn en welke voor mij een goede koop is. Budget is rond de 200 euro. Heb al wel merken voor zien komen, zoals Voyo e.d. Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hoe groot? Wil je ook mee op de bank hangen of is het voornamelijk voor werk (maw ben je gediend met een groter scherm, of hindert dat juist)?

Qua specs lijkt me dit een prima fit voor een cherry trail/bay trail met wat grotere opslag. Behoolijk veel keuze op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
mux schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:07:
Hoe groot? Wil je ook mee op de bank hangen of is het voornamelijk voor werk (maw ben je gediend met een groter scherm, of hindert dat juist)?

Qua specs lijkt me dit een prima fit voor een cherry trail/bay trail met wat grotere opslag. Behoolijk veel keuze op dat gebied.
8 tot 10 inch.
Er zijn ook mogelijkheden, zoals de tablet via bluetooth verbinden met een draadloze toetsenbord en muis. Met een mini-hdmi verbinden met een beeldscherm..

Veel geheugen voor updates van windows 10, documenten en evt muziek e.d. De laatste twee kunnen ook op een geheugenkaart of in de cloud natuurlijk. Ik denk persoonlijk dat 64gb wel voldoende is icm mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Net m'n keyboard voor de Cube i7 binnen, nu mag de laptop echt weg :)
Wat een geweldig apparaat zo! Zie zo geen voordeel met een laptop meer.

Enige jammere van de i7 is dat die niet opgeladen wordt via de USB, had makkelijker geweest voor onderweg (met een powerbank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Web-Brielle schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:08:
Enige jammere van de i7 is dat die niet opgeladen wordt via de USB, had makkelijker geweest voor onderweg (met een powerbank).
Ja, dat is inderdaad jammer, want dat zou helemaal mooi zijn. Maar dat is de prijs die je betaald voor extra CPU-kracht. :P
Aan de andere kant; opladen via USB gaat langzamer.

Maar ik heb het hier ook met een andere tweaker over gehad.
Opladen gebeurde met maximaal zo'n 10W, en opladen + gebruiken met max. 18W.
Met 5V (van een power bank) kom je dan uit op respectievelijk 2A en 3.6A.
Uiteraard moet er dan nog wel een boost converter tussen die 5V ophoog brengt naar 12V.

Dat eerste (2A) kan een power bank nog wel leveren (meestal is de max. 2.4A) maar dat laatste niet.
Maar ik zat net te bedenken; kun je er dan niet gewoon zo'n splitter gebruiken?
Beide male-USB in de power bank, dan via boost converter in zo'n USB-power-adapter en dan in de tablet.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/images/g/hfgAAOSwnipWZosM/s-l1600.jpgAfbeeldingslocatie: http://image4.buyincoins.com/bicv2/product/s0/1393470902_5206.jpg

Die eerste Y-cable is vrij gebruikelijk voor externe harde schijven om die extra stroom te leveren en die adapter is ook vrij gebruikelijk.
In theorie zou je dan de totale max. output van een power bank (vaak 3.6A zoals bij de Xiaomi 16.000 en 20.000mAh) kunnen gebruiken en dat moet voldoende zijn voor laden en gebruiken tegelijk.
(Gaat wel wat verlies af vanwege de 5V-12V omzetting)

Zo maar even een hersenspinsel; ik heb geen Core M tablet dus ik kan het niet uitproberen. :+
Als het werkt is het wat omslachtig (power bank -> Y-cable -> boost converter -> USB-power-adapter -> tablet) maar in theorie zou het kunnen werken...

EDIT: ook eens over nagedacht en ook dit lijkt niet te werken; want een power bank geeft niet constant 5V en dat gaat problemen geven als je twee poorten op elkaar aansluit. -O-

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 04-02-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ga nadat ik over ben op de China phones, nu ook voor een China tab.

Ik wil zeker 11 inch of zelfs groter en het liefst met dockingstation en windows 8.1 of 10....( liefst 10)
Meest gebruikte functies zullen surfen, tekstverwerken en films kijken zijn, dus wil ook wel een goed scherm. geluid vind ik niet heel belangrijk op een tab....

Helaas biedt is de EU warrehouse van GB bijna leeg verkocht mbt 11 inch tab's :S

weten jullie een leuke tab voor ij die aan de verwachtingen voldoen? price range 150-300 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hm, dat is waar ook, ik zou nog eens proberen hoe snel de i7 laadt (en of hij überhaupt laadt) met een 5->12V converter. Laat ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurt wel even bij Gearbest om je bestelling te processen, maar daarna gaat het toch vlotjes :)
Benieuwd hoe lang de douane erover gaat doen nu O.o

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/st5ukcpvb/Screenshot_from_2016_02_07_15_16_29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
Iemand ervaring met het her-installeren van zo'n voyo vbook V3 ultrabook?

Bij de geleverde versie (windows 10 x64) werkte de wifi goed (hij zag m'n netwerken...)

maar omdat ik geen EULA zag en 't ding meteen in een default user laden, had ik zo iets van ik doe die W10 reset functie gebruiken

Resultaat --> no more wifi :/ als ik de broadcom wifi update naar de laatste versie wil de de wifi kaart niet meer opstarten.. Heb nu als het goed is voyo drivers gevonden,,,,

Is het makkelijk de broadcom wifi te verwisselen voor een ander merk? (enige laptop trouwens met broadcom W10 issue, m'n toshiba encore heeft ook een broadcom, en werkt gewoon toppie....

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_285131.html

http://www.myvoyo.com/xia...%20PLUS%20qijianban/down/ die wifi drivers zit ik nu maar te proberen...

[ Voor 11% gewijzigd door Dutch2007 op 08-02-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:01
ThatsHollywood schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:48:
Ik ga nadat ik over ben op de China phones, nu ook voor een China tab.

Ik wil zeker 11 inch of zelfs groter en het liefst met dockingstation en windows 8.1 of 10....( liefst 10)
Meest gebruikte functies zullen surfen, tekstverwerken en films kijken zijn, dus wil ook wel een goed scherm. geluid vind ik niet heel belangrijk op een tab....

Helaas biedt is de EU warrehouse van GB bijna leeg verkocht mbt 11 inch tab's :S

weten jullie een leuke tab voor ij die aan de verwachtingen voldoen? price range 150-300 euro?
Ben zelf toevallig naar de Voyo A1 Plus Ultimate aan het kijken. Wilde hem ook bij de EU warehouse bestellen maar was hij ook uitverkocht. Terwijl hij een week geleden er gewoon nog op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
rty schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:16:
[...]
Ik heb net de VBook 3 binnen(met dezelfde broadcom chip), ik heb geen bufferproblemen bij de 4K@60fps kodi video.

Korte review. Volgens mij ben ik de eerste die hem daadwerkelijk heeft binnen gekregen.
In tegenstelling tot de ultimate die ik eerst kreeg. Geen last van blue screens of andere rare artifacts. Soms wel dat er langzaam wordt gereageerd op een rechtermuisdruk.
Ik krijg trouwens wel last van een lichte coil whine. Bijgeleverde styluspen werkt goed, al is het simpel(geen meting van drukverschillen).
Toen ik hem binnen kreeg en het scherm open klapte was hij meteen aan in ingelogd in het voyo account. Stond op 69% accu, en zou hebben aangestaan vanaf 22 december. Standby werkt dus wel goed.(aangezien dat vaak ook zozo werkt bij chinatablets)
Hey,

Zou je toevallig een wifi driver export kunnen maken?

En kan jij als jij dat zou willen wel van USB booted?

Bij mij geeft ie met USB sticks welke gewoon normaal werken niks weer, alleen EFI mode + Windows boot manager staat d'r nu in...

Wil graag m'n V3 her-installeren met een schone W10-th2 intall, maar dat gaat vrij moeizaam momenteel :+ |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een tool om drivers te extracten uit het OS. Ik zou namelijk graag een clean install doen van W10, maar dat blijkt nogal problematisch te zijn bij veel (china) tablets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 15:16
Ik heb in het verleden Double Driver gebruikt, wat erg goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dit is op zich ook nog niet eens zo'n heel gekke deal (bij de Gamma):

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1774/1774328.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joenja schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:00:
Ik heb in het verleden Double Driver gebruikt, wat erg goed werkte.
Dank je wel. Precies een tool die je toch wel bij de hand moet houden wanneer je met exotische spullen aan de slag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:01
Piet91 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:41:
Dit is op zich ook nog niet eens zo'n heel gekke deal (bij de Gamma):

[afbeelding]
Zeker geen slechte deal nee. Alleen jammer dat er een Z3735 inzit. Tegenwoordig heb je voor iets meer geld al een Z8x00 en die is toch een heel stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Robkazoe schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:12:
Zeker geen slechte deal nee. Alleen jammer dat er een Z3735 inzit. Tegenwoordig heb je voor iets meer geld al een Z8x00 en die is toch een heel stuk sneller.
Nou, zoveel sneller is die niet hoor. Maar je hebt gelijk; ik zou ook liever voor die Cherry Trail gaan om het simpele feit dat die 4GB ondersteunt wat IMHO wel het minimum is voor Windows.
Maar er zijn voldoende mensen die 2GB hebben en het voldoende vinden en in China kun je niet veel beters krijgen voor dat geld (als je rekent op dat formaat scherm, resolutie en toetsenbord).

En hebben de Tweakers hier met de Voyo A1 en Vbook nou zoveel geluk of heeft die jongen van Techtablets nou zoveel pech?
Hij heeft een tijdje geleden de Onda Obook 11 getest en daar was hij totaal niet blij mee; slecht/niet werkende UBS3.0 poort, high pitch noise en heeft hij nu ook de Vbook V3 met x5-Z8300 getest en die lijkt dezelfde kuren te hebben (en ook problemen met slaapstand en power on).

Hij was eerder van plan de Vbook V3 met de nieuwe M3-6Y30 te testen (dé CPU die hij graag had gewild in dit design) maar dat laat hij nu waarschijnlijk zitten vanwege deze problemen.
Erg jammer, want dat was nou juist hét apparaat wat ik wel graag zou willen hebben. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Laatst online: 14:45
Deze wordt ook bij Bart Smit verkocht: http://www.bartsmit.com/n...dion-akoya-notebook-s2217

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gearbest.com moet leren correcte gegevens op douanedocumenten zetten verdorie :(
Heb hier een hoop papier ontvangen die ik binnen 8 dagen moet terugsturen over het voor mij bestemde pakket uit China omdat gezien de omvang van het pakket, ze niet kunnen geloven dat het om een "mp3 player gift" gaat. Seriously? Zijn die ginder achterlijk geworden? Niemand gelooft zoiets. En zeker niet als het van buiten de EU of USA komt >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Niet online

rty

Dutch2007 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 02:59:
[...]

Hey,

Zou je toevallig een wifi driver export kunnen maken?

En kan jij als jij dat zou willen wel van USB booted?

Bij mij geeft ie met USB sticks welke gewoon normaal werken niks weer, alleen EFI mode + Windows boot manager staat d'r nu in...

Wil graag m'n V3 her-installeren met een schone W10-th2 intall, maar dat gaat vrij moeizaam momenteel :+ |:( |:( |:(
Alstublieft, een export van de wifi+bluetooth(beiden Broadcom) drivers. http://we.tl/hncVhtGtXh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:02:
Gearbest.com moet leren correcte gegevens op douanedocumenten zetten verdorie :(
Heb hier een hoop papier ontvangen die ik binnen 8 dagen moet terugsturen over het voor mij bestemde pakket uit China omdat gezien de omvang van het pakket, ze niet kunnen geloven dat het om een "mp3 player gift" gaat. Seriously? Zijn die ginder achterlijk geworden? Niemand gelooft zoiets. En zeker niet als het van buiten de EU of USA komt >_>
Maar maar, je kunt er toch mp3's op afspelen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:05:
[...]

Maar maar, je kunt er toch mp3's op afspelen? O-)
Douane weet al te best dat die spullen geen 20$ (of 116.47$ in mijn geval) kosten zoals op het document dat ze hebben gevonden bij de zending werd vermeld. Nu vragen ze dus de paypal/visa afrekening & bestelbon omdat ze die 'invoice' totaal waardeloos is. Er staat niet eens en adres of POC op. Dat doet natuurlijk belletjes rinkelen ginder.
Als er binnen 8 dagen niets wordt aangeleverd qua documentatie en papierwerk, dan beschouwen ze dat ik de invoerrechten niet wil betalen en wordt het vernietigd of teruggestuurd naar de afzender binnen de 30 dagen. Aangezien die clowns geen adres of niks hebben opgegeven mag er dus een klojo met de bulldozer over je pak rijden >_>
Met die onzin documenten blijft je spul dus liggen bij de douanen totdat je zelf alle nodig documenten kunt voorleggen en alles netjes betaalt. Als ze dat nu direct deftig hadden gedaan lag het nu thuis ipv een brief met invulformulieren.
Als ze 10 werkdagen nodig hebben op je pakket klaar te maken ginder, mag je op z'n minst verwachten dat ze ook het papierwerk doen.
Nu goed... First & last time bij Gearbest in elk geval. Hopelijk is het toestel tip top in orde, want anders ga helemaal pissig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:30:
[...]

Douane weet al te best dat die spullen geen 20$ (of 116.47$ in mijn geval) kosten zoals op het document dat ze hebben gevonden bij de zending werd vermeld. Nu vragen ze dus de paypal/visa afrekening & bestelbon omdat ze die 'invoice' totaal waardeloos is. Er staat niet eens en adres of POC op. Dat doet natuurlijk belletjes rinkelen ginder.
Als er binnen 8 dagen niets wordt aangeleverd qua documentatie en papierwerk, dan beschouwen ze dat ik de invoerrechten niet wil betalen en wordt het vernietigd of teruggestuurd naar de afzender binnen de 30 dagen. Aangezien die clowns geen adres of niks hebben opgegeven mag er dus een klojo met de bulldozer over je pak rijden >_>
Met die onzin documenten blijft je spul dus liggen bij de douanen totdat je zelf alle nodig documenten kunt voorleggen en alles netjes betaalt. Als ze dat nu direct deftig hadden gedaan lag het nu thuis ipv een brief met invulformulieren.
Als ze 10 werkdagen nodig hebben op je pakket klaar te maken ginder, mag je op z'n minst verwachten dat ze ook het papierwerk doen.
Nu goed... First & last time bij Gearbest in elk geval. Hopelijk is het toestel tip top in orde, want anders ga helemaal pissig worden.
hmm... Ik had ook gevraagd aan ze om het kado te versturen.. stond toch wel een waarde op van ~120 USD...

kortom --> ~50 euri mogen betalen bij aflevering

Silly vraag maybe... maar sd-kaartjes, moeten die met de tekst en de "ribbel" omhoog in dat "tf-card" slot? of met de tekst naar beneden... lijkt nml bijna of een sd kaartje er meer in kan dan nodig zou moetne... (wil hem er ook als het moet, nog wel een keer uit kunnen halen :+ )

Blegh...

Ondanks de goede hulp (drivers), blijft 't ding maar steeds aangeven dat ie geen WiFi kan vinden... (is er wel overigens...)

Vindt dat ik eigenlijk zoiezo een ander moet krijgen, bij deze viel gewoon 1 schroefje uit laptop toen ik heb 1!!! keer om deed draaien om de andere kant te checken... (schroefje d'r terug ingezet & done....)

Zou het gemakkelijk zijn om die broadcom N-wifi te vervangen door een intel (of andere wifi module van AC spec's?)

Het zijn ansich maar 15 schroefjes O-) :o

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch2007 op 11-02-2016 02:12 ]

• rty
  • Niet online

rty

Dutch2007 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 21:43:
Ondanks de goede hulp (drivers), blijft 't ding maar steeds aangeven dat ie geen WiFi kan vinden... (is er wel overigens...)
Het lijkt een probleem wat eerdere posters ook bij de voyo ultimate hebben gehad.(en volgens mij zijn die beiden hardwarematig gelijkwaardig.)

Ik denk dat je het met de volgende stappen wel moet kunnen oplossen.
Petervanakelyen schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:12:Om de volgende die hier achter zoekt zweet en tranen te besparen, heb ik hier een zipje geupload met de correcte drivers :)
In dit zipje de install.cmd in wifi uitvoeren met admin.

En dan nog voor de zekerheid.
Petervanakelyen schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:04:
Even rebooten en kijk of het werkt.
Als het niet werkt kan je het proberen met de 43430r0nvram.txt op mijn vbook. Die is net weer even anders.

C: 43430r0nvram.txt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
# NVRAM file for BCM943430WLSELG
# 2.4 GHz, 20 MHz BW mode

# The following parameter values are just placeholders, need to be updated.
manfid=0x2d0
prodid=0x0726
vendid=0x14e4
devid=0x43e2
boardtype=0x0726
boardrev=0x1101
boardnum=22
macaddr=00:90:4c:c5:12:38
sromrev=11
boardflags=0x00404201
xtalfreq=26000
nocrc=1
ag0=255
aa2g=1
ccode=CN

pa0itssit=0x20
extpagain2g=0

#PA parameters for 2.4GHz, measured at CHIP OUTPUT
pa2ga0=-168,6009,-726
AvVmid_c0=0x0,0xc8
cckpwroffset0=5

# PPR params
maxp2ga0=78
txpwrbckof=6
cckbw202gpo=0
legofdmbw202gpo=0x66111111
mcsbw202gpo=0x77711111

# OFDM IIR :
ofdmdigfilttype=18
ofdmdigfilttypebe=18
# PAPD mode:
papdmode=1
#papdvalidtest=3

il0macaddr=00:90:4c:c5:12:38
wl0id=0x431b

deadman_to=0xffffffff
# muxenab: 0x1 for UART enable, 0x2 for GPIOs, 0x8 for JTAG
muxenab=0x1
# CLDO PWM voltage settings - 0x4 - 1.1 volt
#cldo_pwm=0x4

#Out-of-band GPIO Wakeup
sd_gpout=0
sd_gpval=1
sd_gpdc=0
rssicorrnorm=15

Vertel als het werkt, als het werkt kan ik met een gerust hart mijn eigen voyo vbook3 herinstalleren.
Zo niet, dan blijf ik er nog even vanaf. O-)

• Dutch2007
rty schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:58:
[...]
Het lijkt een probleem wat eerdere posters ook bij de voyo ultimate hebben gehad.(en volgens mij zijn die beiden hardwarematig gelijkwaardig.)

Ik denk dat je het met de volgende stappen wel moet kunnen oplossen.

[...]

In dit zipje de install.cmd in wifi uitvoeren met admin.

En dan nog voor de zekerheid.

[...]

Even rebooten en kijk of het werkt.
Als het niet werkt kan je het proberen met de 43430r0nvram.txt op mijn vbook. Die is net weer even anders.

C: 43430r0nvram.txt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
# NVRAM file for BCM943430WLSELG
# 2.4 GHz, 20 MHz BW mode

# The following parameter values are just placeholders, need to be updated.
manfid=0x2d0
prodid=0x0726
vendid=0x14e4
devid=0x43e2
boardtype=0x0726
boardrev=0x1101
boardnum=22
macaddr=00:90:4c:c5:12:38
sromrev=11
boardflags=0x00404201
xtalfreq=26000
nocrc=1
ag0=255
aa2g=1
ccode=CN

pa0itssit=0x20
extpagain2g=0

#PA parameters for 2.4GHz, measured at CHIP OUTPUT
pa2ga0=-168,6009,-726
AvVmid_c0=0x0,0xc8
cckpwroffset0=5

# PPR params
maxp2ga0=78
txpwrbckof=6
cckbw202gpo=0
legofdmbw202gpo=0x66111111
mcsbw202gpo=0x77711111

# OFDM IIR :
ofdmdigfilttype=18
ofdmdigfilttypebe=18
# PAPD mode:
papdmode=1
#papdvalidtest=3

il0macaddr=00:90:4c:c5:12:38
wl0id=0x431b

deadman_to=0xffffffff
# muxenab: 0x1 for UART enable, 0x2 for GPIOs, 0x8 for JTAG
muxenab=0x1
# CLDO PWM voltage settings - 0x4 - 1.1 volt
#cldo_pwm=0x4

#Out-of-band GPIO Wakeup
sd_gpout=0
sd_gpval=1
sd_gpdc=0
rssicorrnorm=15

Vertel als het werkt, als het werkt kan ik met een gerust hart mijn eigen voyo vbook3 herinstalleren.
Zo niet, dan blijf ik er nog even vanaf. O-)
Thanks, ga 's als ik terug ben van me werk eens na kijken.

Had al een AP6262 mappie, waar ook een install.cmd in zat, dan kopieert ie wel fun de files (bij de eerste keer.. elke keer dat je daarna de drivers op die manier installed zal ie zeggen dat ie niets kan vinden :X )

rechtermuisklik op de inf file en dan "installeren" werkt wel... (maar dan geen wifi detected, daar moet ik nog achteraan...)

overigens heb ik nog 1 driver missende :o de "Bosch accelerator" --> ACPI \BOSH0200 (zo iets was het...)

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik ben ook zo langzamerhand geintresseerd geraakt in een windows tabblet maar iets houd mij tegen.

Kan iemand die een Chuwi HI10 heeft iets voor mij testen of is er een mogelijk dat ik een keer langs kan komen (in een straal van 25km rond Alphen aan den Rijn)

• Eefnoe
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2022
fredgroes schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:17:
Ik ben ook zo langzamerhand geintresseerd geraakt in een windows tabblet maar iets houd mij tegen.

Kan iemand die een Chuwi HI10 heeft iets voor mij testen of is er een mogelijk dat ik een keer langs kan komen (in een straal van 25km rond Alphen aan den Rijn)
Waar ik benieuwd naar ben of het Wi-Fi signaal goed functioneert en het bereik van Chuwi HI10 of HI12

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:45:
En hebben de Tweakers hier met de Voyo A1 en Vbook nou zoveel geluk of heeft die jongen van Techtablets nou zoveel pech?
Hij heeft een tijdje geleden de Onda Obook 11 getest en daar was hij totaal niet blij mee; slecht/niet werkende UBS3.0 poort, high pitch noise en heeft hij nu ook de Vbook V3 met x5-Z8300 getest en die lijkt dezelfde kuren te hebben (en ook problemen met slaapstand en power on).

Hij was eerder van plan de Vbook V3 met de nieuwe M3-6Y30 te testen (dé CPU die hij graag had gewild in dit design) maar dat laat hij nu waarschijnlijk zitten vanwege deze problemen.
Erg jammer, want dat was nou juist hét apparaat wat ik wel graag zou willen hebben. ;(
O-) :+
Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.