Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Dersan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:55:
[...]

Enige probleem is dat je, voor zover ik heb gelezen, Android moet verwijderen wil je updaten naar Windows10. Dus dat is een 1-way-street, als het dan niet bevalt ben je de lul. Maar ach, ik verwacht niet dat er een Android 5 update uitkomt en Android 4.4.4 is over een tijdje waarschijnlijk ook waardeloos.
Je kan toch gewoon je Android partities back-uppen en later weer terugzetten ...

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:06
k1n9_n01z3 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:57:
[...]

Je kan toch gewoon je Android partities back-uppen en later weer terugzetten ...
Ik heb eerder gelezen dat de dual boot functie dan verloren zou gaan. Als ik nu een beetje rondneus op internet kan ik ook niet zo 123 vinden hoe deze functie te herstellen is. Kan het zo simpel zijn als die OS switch knop weer installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

I just updated to Windows 10 build 10162 keeping all settings and files and its working perfectly, Edge browser is great on this device very fast and smooth. Android still works fine I still have the icon in the taskbar to switch OS.

http://forum.xda-develope...post61688112#post61688112

Het schijnt dus wel gewoon te kunnen.

First thing to do is a system reset of windows 8.1 to get rid of the chinese language,after that i simply downloaded the official Windows 10 build 10162 ISO (X32 version not X64) onto the tablet and ran it from there,chose to keep all files and settings on the installer and it installed with no problems.
After the first boot of Win 10 it still needs to automatically update the display drivers so it runs a little rough during the first login.

Personally i think Windows 10 is a lot better to use on this tablet,its easy to switch between tablet and desktop mode by swiping from the right to reveal the settings toggles

[ Voor 44% gewijzigd door HeatWave op 16-07-2015 17:13 ]

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:50
Zo, mijn HI8 ligt al 2weken op schiphol. Eerst tijdje vast door de douane, nu blijft hij daar liggen ivm de staking van post NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 21:24
Balen, vanochtend een Cube i7 Stylus besteld op Banggood.com, zie ik vanmiddag een nieuwsbericht op Tech Tablets dat er over 6 dagen (23 juli) een sale is bij Cube waarbij hij voor 299 dollar (incl mogelijke extra's als je snel bent!) weggaat! Ik heb dus letterlijk een paar uur te vroeg 347 euro / 375 dollar betaald.

Maargoed, ik ben wel benieuwd naar het ding! Ik was op zoek naar een opvolger van mijn Vaio FW-41m uit 2008, die nu echt overleden is. Na een nieuwe batterij, SSD en 2 adapters, laadt hij nou niet meer op (zwak punt bij die dingen) en begon hij echt krakkemikkig te worden.

Mijn voorkeur ging uit naar een dergelijke windows tablet met detachable toetsenbord waarmee ik vooral media en internet dingen kan doen, eventueel een beetje casual gamen en incidenteel wat Photoshop en Premiere werk. (Voor de zwaardere zaken heb ik een MBPR15").

Nou heb ik nog niet echt iets gezien over het draaien van Windows 10 op de Cube i7 Stylus, behalve een Hongaars filmpje wat ik helaas niet kan verstaan. Heeft iemand tips waar daar meer over te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:18
jwstoop schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:33:
Balen, vanochtend een Cube i7 Stylus besteld op Banggood.com, zie ik vanmiddag een nieuwsbericht op Tech Tablets dat er over 6 dagen (23 juli) een sale is bij Cube waarbij hij voor 299 dollar (incl mogelijke extra's als je snel bent!) weggaat! Ik heb dus letterlijk een paar uur te vroeg 347 euro / 375 dollar betaald.

Maargoed, ik ben wel benieuwd naar het ding! Ik was op zoek naar een opvolger van mijn Vaio FW-41m uit 2008, die nu echt overleden is. Na een nieuwe batterij, SSD en 2 adapters, laadt hij nou niet meer op (zwak punt bij die dingen) en begon hij echt krakkemikkig te worden.

Mijn voorkeur ging uit naar een dergelijke windows tablet met detachable toetsenbord waarmee ik vooral media en internet dingen kan doen, eventueel een beetje casual gamen en incidenteel wat Photoshop en Premiere werk. (Voor de zwaardere zaken heb ik een MBPR15").

Nou heb ik nog niet echt iets gezien over het draaien van Windows 10 op de Cube i7 Stylus, behalve een Hongaars filmpje wat ik helaas niet kan verstaan. Heeft iemand tips waar daar meer over te vinden is?
Je kan nog wel een ticket aanmaken bij BG en je order cancellen. Is bij mij (weliswaar voor kleinere bedragen) tot nu toe altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Eergisteren mijn Chuwi Vi10 binnen gekregen van Banggood, was snel geregeld heeft ongeveer een week geduurd in totaal en geen douanekosten. Ik heb er een beetje mee kunnen spelen, maar alles zag er goed uit. Al vind ik wel dat hij vrij warm wordt.

Ik heb hem echter al weer verkocht, mijn werkgever was helemaal dol op het apparaat dus hij is er nu blij mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
jwstoop schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:33:
In de "my orders" pagina van Banggood zit zelfs een knop waarbij je een bestelling kan annuleren als deze nog niet geshipped is.
Frietsaus schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:29:
Ik heb hem echter al weer verkocht, mijn werkgever was helemaal dol op het apparaat dus hij is er nu blij mee. :+
Mijn broertje heeft vorig weekend na het 1 minuut bekijken van mijn Chuwi HI8 hem zelf ook meteen besteld :+ . Toen hij de prijs hoorde was hij verkocht.

Welke optie heb jij voor shipping gekozen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De gratis Priority Direct Mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Het lijkt er op dat ze de x98 toch verstuurd hebben bij alieexpress, terwijl ik niet de extra kosten heb betaald. Heb 38 euro invoerrechten moeten betalen bij DHL, en hij zou maandag aankomen. Beetje vreemd dit.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
pelt schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:36:
[...]

Je kan nog wel een ticket aanmaken bij BG en je order cancellen. Is bij mij (weliswaar voor kleinere bedragen) tot nu toe altijd goed gegaan.
Dersan schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:28:
[...]

In de "my orders" pagina van Banggood zit zelfs een knop waarbij je een bestelling kan annuleren als deze nog niet geshipped is.
Dank heren! Dit was mijn eerste bestelling bij Banggood dus ik kende die optie niet, maar het is gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

Helaas mijn windows moeten resetten omdat er iets fout ging met het maken van een backup van alle partities middels een programma daarvoor (Paragon backup free). Dit omdat ik wilde kijken hoe ik de ruimte kan herverdelen.

Na de reset startte windows weer normaal op, met een andere standaard admin. Ik heb mijn live account gewoon gekoppeld en de Office 365 abbo hield mijn eerdere startdatum aan. Stel dat je een andere nieuwe account zou aanmaken kan je dan weer een jaar abbo afsluiten/krijgen?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
f.v.b schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:04:
Ik heb een sinds twee maanden een Chuwi Vi8 en ik ben ondertussen aan mijn derde HDMI kabel toe.
Na nog wat uitproberen blijkt dat mijn LG-TV vier van de vijf keer wél direct beeld geeft waar mijn Samsung-TV vier van de vijf keer géén beeld geeft.

Met allerlei apparaatjes en verloopstekkers heb ik nu een reproduceerbare goed werkende verbinding. Dat komt goed uit want mijn Teclast X98 van GearBest is na negen dagen nog steeds niet meer dan een gereserveerd tracking nummer. Zodra die Teclast binnen is kan ik zien of de tablet het probleem vormt of niet.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Voor mensen die Chuwi ROMs nodig hebben:

http://www.needrom.com/category/others/all-tablets/chuwi/

Ik krijg door een te late annulering nog een Vi8 binnen, ben benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door Frietsaus op 19-07-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owner
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 19:24
Inmiddels na een kort weekje ook mijn Chuwi vi10 binnen gekregen (Banggood, 6 dagen shipping express) en ook een Samsung EVO 64GB SDkaartje.

Na er even mee te hebben gespeeld meteen de SDkaart als viruele HDD geinstalleerd volgens een paar berichten terug (aardig wat inmiddels) en dat werkt uitstekend.
Scherm ziet er prima uit, al moet ik nog wel flink wennen aan de beeld verhouding (16:10).

Volledig engels voorgeinstalleerd, dus pluspunt 2.
Hibernate optie nog niet gevonden (ook niet in de RegEdit) maar ik gok dat ik nog een paar windows updates achter loop, dus die eerst maar eens installeren.

De OTG usb hub + charger werkt uitstekend, en micro HDMI kabel werkt in principe ook, maar ik krijg hem nog niet zo dat het beeld alleen op het 2e scherm terecht komt en/of Full HD setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 18:50
Beste forumlezers,

ik ben een beetje nieuw in deze China-tabs maar vind het eigenlijk wel interessant. voor mijn werk heb ik onlangs een (nog steeds onbekende) tabblad moeten imagen en inspoelen wat niet geheel zonder problemen ging. drivers waren niet te vinden en de helft van de drivers die geïnstalleerd waren kwamen van een Froyo tabblad. daarnaast moesten we voor het imagen Macrium Reflect gebruiken i.p.v Acronis. de hardware zelf was wel goed in orde, zo hadden we twee usb sloten en een sd slot + mini hdmi uitgangen op de tabblad zitten en was de chip voor de opslag lekker snel. als ik een foto kan vinden zal ik deze posten, misschien hebben jullie hier meer kijk op.

omdat ik niet het geld over heb voor een Surface, maar welk graag een Windows tab wil proberen was mijn vraag welke kan ik het beste kiezen?

ik heb niet veel eisen maar voor het imagen van een tab is het wel makkelijk dat er een usb aansluiting op zit en zal hij straks eigenlijk over moeten gaan op Windows 10. bijna alle tabs die ik hier heb gespot hebben uitbreidmogelijkheden via een sd slot, dat is verder helemaal prima :) het enige wat ik nog zou willen is het afspelen van blurays op mkv formaat vanuit bijvoorbeeld een netwerkschijf of interne opslag.

nou heb ik mijn oog al een beetje laten vallen op de Chuwi Vi8 Super Z3735F en zag ik dat die te koop was via een nederlandse webshop mijn-artikel.

EDIT: foto toegevoegd: Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/ea7fd7a7c721832e44b55d1e333edfd2.png

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenhorst1 op 20-07-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
jeroenhorst1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:09:
daarnaast moesten we voor het imagen Macrium Reflect gebruiken i.p.v Acronis.
Welkom terug op het forum. Leuk dat je mee wilt discussiëren over Chinese tablets.

Ik heb geprobeerd om mijn Chuwi Vi8 te backuppen met Acronis. Dat is me uiteindelijk niet gelukt omdat ik niet gevonden kreeg hou ik Acronis op een UEFI USB stick kon krijgen. Had jij hetzelfde probleem en lukte het met Macrium Reflect uiteindelijk wel?
nou heb ik mijn oog al een beetje laten vallen op de Chuwi Vi8 Super Z3735F en zag ik dat die te koop was via een nederlandse webshop mijn-artikel.
Dat ziet er uit als een vage webshop die niet meer doet dan wat Chinese producten doorverkopen. Opereert ook onder de naam Mijn Gadgets.

[ Voor 9% gewijzigd door f.v.b op 20-07-2015 12:40 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
f.v.b schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:36:
[...]

Welkom terug op het forum. Leuk dat je mee wilt discussiëren over Chinese tablets.

Ik heb geprobeerd om mijn Chuwi Vi8 te backuppen met Acronis. Dat is me uiteindelijk niet gelukt omdat ik niet gevonden kreeg hou ik Acronis op een UEFI USB stick kon krijgen. Had jij hetzelfde probleem en lukte het met Macrium Reflect uiteindelijk wel?

[...]

Dat ziet er uit als een vage webshop die niet meer doet dan wat Chinese producten doorverkopen. Opereert ook onder de naam Mijn Gadgets.
we hadden de tab van een bedrijf gekregen om uit te testen en later bleek dat er niet de juiste windows versie op zat. Vandaar dat ik hem dus ook opnieuw moest installeren.

De CPU was zo kon ik in het bios aflezen 64BIT, dus dat zou in preciepe gewoon moeten lukken met een x64 windows dvd. echter het booten vanaf de dvd wilde niet. ook niet op legacy modus. hierna heb ik de dvd als iso gemaakt en deze op usb stick gezet met Rufus, een programma waarmee je bootable usb sticks kan maken op:
1 MBR For BIOS or UEFI computer
2 MBR For UEFI computer
3 GPT For UEFI computer

alle drie de opties hierboven werkte met een 64BIT iso niet. Hierna heb ik ditzelfde geprobeerd met een x86 windows iso. dit werkte wel, de tab starte de windows installatie en ik kon windows installeren, ook kon ik via dvd nu opstarten. het leekt er dus op dat de tab een 64BIT CPU had maar een (lijk me raar) x68 bios versie heeft, waardoor je dus geen x64 kan installeren. ik heb de tab toen geïnstalleerd met een GPT For UEFI computer bootable usb stick.

na dit te hebben uitgezocht ben ik aan de slag gegaan met Acronis, we hadden een windows image die nog niet alle drivers had (belangrijke Geluidsdriver mist nog steeds) maar omdat we voor geinstalleerde windowes 8.1 tabs uiteindelijk geleverd krijgen was het zoeken naar een backup mogelijkheid belangrijker.

Acronis heeft een optie om zelf een bootable usb stick te maken met de software die je nodig hebt voor het maken van een image. ik heb deze gemaakt maar de tab zag in het bios geen usb stick en wilde hiervan dus ook niet booten. daarna heb ik een iso gemaakt van de bestanden die nodig zijn om een bootable acronis usb stick te maken, deze heb ik getest met rufus op alle drie de manieren zoals hierboven. nog niks.. (later toegevoegd na veel testen, een Acronis ultimate/premium pakket schijnt WinPE images te kunnen maken waarmee je kan booten)

het schijnt te liggen aan bepaalde linux instellingen met betrekking tot x86 en x64, maar helemaal zeker weet ik dit niet.

een collega van me kwam later met een aantal linkjes die ik heb doorgenomen, wij waren gelukkig niet de enige met dit probleem, op een van de forum site's stond een programma in genaamd Macrium Reflect. hiermee kun je een WinPE iso maken of gelijk een bootable usb stick maken. allereerst heb ik een iso met GPT UEFI indeling gemaakt en hierna kon ik booten. maar later bleek dat ik ook kon booten met de usb image die het programma kan maken, deze heb ik later ook gebruikt.

nadat ik kon booten met Macrium en een image wilde maken kreeg ik deze foutmelding:
Backup aborted! - Volume Bitmap is NULL

het bleek dat windows na de installatie bitlocker geactiveerd had maar hij stond nog niet actief (je hebt twee mogelheden met dit programma) om dit uit te krijgen moet je hem eerst (inschakelen) en activeren herstarten en weer deactiveren tot het icoontje bij de schijf weg is. hierna was deze foutmelding ook weg en kon ik een image maken van de tab

leuke optie is voor je de image gaat beginnen even op advanced opties te klikken en te kiezen voor een exact copy of the partition'(s) te klikken. scheelde in mijn geval anderhalve gigabyte aan ruimte meer kwijt, maar weet ik zeker dat hij alles meegenomen heeft.

zo word een kort simpel antwoord een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, hoe heb je nu gebackupt dan? mijn bios lijkt trouwens gewoon een stock American Megatrends te zijn, je kan veel aanvinken of afvinken. maar je kan er niet veel meer uithalen dan dat ik nu doe. heeft die tab die jij hebt ook een volledige usb poort?

om nog even terug te komen op de webwinkel, er is denk ik niks mis met een doorgeef luik voor Chinese producten alleen zou hij betrouwbaar zijn om een china-tab te bestellen? op die manier zit je ook niet met invoerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 09:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:32:
Het lijkt er op dat ze de x98 toch verstuurd hebben bij alieexpress, terwijl ik niet de extra kosten heb betaald. Heb 38 euro invoerrechten moeten betalen bij DHL, en hij zou maandag aankomen. Beetje vreemd dit.
Mijne ligt al sinds 13 juli in NL, maar heb geen brief of pakket nog binnengekregen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

SinergyX schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:12:
[...]

Mijne ligt al sinds 13 juli in NL, maar heb geen brief of pakket nog binnengekregen.
De DHL bezorger probeert hem vandaag nog te bezorgen, dus wss heb je geen DHL gekozen als verzendoptie ?

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

k1n9_n01z3 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:15:
[...]

De DHL bezorger probeert hem vandaag nog te bezorgen, dus wss heb je geen DHL gekozen als verzendoptie ?
Mijne komt van gearbest, had gekozen voor flat rate shipping, geen idee via wat dat is in NL (buitenland via zweden).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
jeroenhorst1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:01:
[...]
een collega van me kwam later met een aantal linkjes die ik heb doorgenomen, wij waren gelukkig niet de enige met dit probleem, op een van de forum site's stond een programma in genaamd Macrium Reflect. hiermee kun je een WinPE iso maken of gelijk een bootable usb stick maken. allereerst heb ik een iso met GPT UEFI indeling gemaakt en hierna kon ik booten. maar later bleek dat ik ook kon booten met de usb image die het programma kan maken, deze heb ik later ook gebruikt.
Ik ben Macrium Reflect aan het downloaden en installeer het zo meteen in een VM. Even kijken of ik daar een bootable USB stick mee kan maken.
zo word een kort simpel antwoord een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, hoe heb je nu gebackupt dan? mijn bios lijkt trouwens gewoon een stock American Megatrends te zijn, je kan veel aanvinken of afvinken. maar je kan er niet veel meer uithalen dan dat ik nu doe. heeft die tab die jij hebt ook een volledige usb poort?
Ik heb zo'n beetje dezelfde capriolen uitgehaald maar dan met Linux tools.

Je hebt niets aan 64-bits oplossingen kwam ik ook achter, Ik heb uiteindelijk als startpunt Fedlet gebruikt. Als je deze boot als Live CD dan kan je met wat kunst-en-vliegwerk een bootable UEFI USB stick mee maken. Daarna kon ik mijn Chuwi Vi8 booten naar Linux en daar met behulp van "dd", "gzip" en "split" een backup maken van de raw disk image. De eerste keren starte alles prima op. Nadat ik had zitten rommelen met andere Windows graphics drivers wilde de tablet alleen nog maar in "safe mode" booten.

Ik heb nog niet geprobeerd of het een betrouwbare backup is door deze terug te schrijven. :) Het is meer in vangnet dat ik nooit nodig hoop te hebben.

De Chuwi heeft een micro-USB aansluiting, maar je kan er een powered USB hub aanhangen voor toetsenbord, muis en USB stick.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ok mn x98 is binnen, ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben van de bouwkwaliteit. Jammer dat ik hem toch zal moeten verkopen wanneer m'n x10hd binnenkomt.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
f.v.b schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:15:
[...]

Ik ben Macrium Reflect aan het downloaden en installeer het zo meteen in een VM. Even kijken of ik daar een bootable USB stick mee kan maken.
ben benieuwd, ik had de free version gebruikt, en die werkt verder prima
Ik heb zo'n beetje dezelfde capriolen uitgehaald maar dan met Linux tools.

Je hebt niets aan 64-bits oplossingen kwam ik ook achter, Ik heb uiteindelijk als startpunt Fedlet gebruikt. Als je deze boot als Live CD dan kan je met wat kunst-en-vliegwerk een bootable UEFI USB stick mee maken. Daarna kon ik mijn Chuwi Vi8 booten naar Linux en daar met behulp van "dd", "gzip" en "split" een backup maken van de raw disk image. De eerste keren starte alles prima op. Nadat ik had zitten rommelen met andere Windows graphics drivers wilde de tablet alleen nog maar in "safe mode" booten.

Ik heb nog niet geprobeerd of het een betrouwbare backup is door deze terug te schrijven. :) Het is meer in vangnet dat ik nooit nodig hoop te hebben.

De Chuwi heeft een micro-USB aansluiting, maar je kan er een powered USB hub aanhangen voor toetsenbord, muis en USB stick.
haha wat een stappen om een backup te maken ;) uiteindelijk ben ik meer met de instellingen van Macrium aan de slag gegaan, gewoon om diverse images te testen. zowel het maken als het terugzetten ging bij mij prima maar duurde wel een uurtje. komt door de usb hub waar alle apparaten aan zaten. ben benieuwd hoe het bij jou afloopt.

is de chuwi-vi8 verder ook geschikt om mkv's op af te spelen(gem. 15gb per file)? dan is het verder alleen nog afwachten hoe windows 10 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
jeroenhorst1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:59:
[...]
is de chuwi-vi8 verder ook geschikt om mkv's op af te spelen(gem. 15gb per file)? dan is het verder alleen nog afwachten hoe windows 10 draait.
Oei, ik heb net twee uur geleden mijn laatste 15GB mkv weggegooid. Serieus. 8)7

Ik denk dat de Vi8 hem net zo goed of slecht speelt als de andere tablets. Wat CPU en graphics betreft ontlopen ze elkaar nauwelijks.

Maar is 15GB niet een beetje overdreven voor een 1280 x 800 scherm? Of ga je hem aan een TV hangen. De HDMI aansluiting op de Vi8 is namelijk, naast de slechte luidsprekers, een van de zwakste punten.

De backup met Macrium Reflect loopt ondertussen. Dat was een eitje in vergelijking met mijn Fedlet capriolen. Goede tip overigens om "exact copy" aan te zetten. Er zitten namelijk ook Android ext4 partities tussen. Van Acronis weet ik dat die deze disks kan lezen. Van Macrium Reflect zou ik het niet weten.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
f.v.b schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:52:
[...]

Oei, ik heb net twee uur geleden mijn laatste 15GB mkv weggegooid. Serieus. 8)7
haha maakt niet uit ;)
Ik denk dat de Vi8 hem net zo goed of slecht speelt als de andere tablets. Wat CPU en graphics betreft ontlopen ze elkaar nauwelijks.

Maar is 15GB niet een beetje overdreven voor een 1280 x 800 scherm? Of ga je hem aan een TV hangen. De HDMI aansluiting op de Vi8 is namelijk, naast de slechte luidsprekers, een van de zwakste punten.
oke, ja aan de tv hangen is wel leuk. maar gaat me meer om of het gaat haperen omdat de processor of de grafische chip het te zwaar krijgt.
De backup met Macrium Reflect loopt ondertussen. Dat was een eitje in vergelijking met mijn Fedlet capriolen. Goede tip overigens om "exact copy" aan te zetten. Er zitten namelijk ook Android ext4 partities tussen. Van Acronis weet ik dat die deze disks kan lezen. Van Macrium Reflect zou ik het niet weten.
je bedoelt dat je de image in kan kijken en dan e.v.t. bestanden kan toevoegen? Dit zal wel mogelijk moeten zijn op de computer waar je Macrium Reflect hebt geinstalleerd, dat zal bij jou je vm zijn. ik heb zelf nog niet bestanden toegevoegd aan een image maar weet wel dat je het kan nakijken.

ik vind Macrium wel fijn werken alleen als je 200+ stuks moet doen ben je wel even zoet, denk er wel een uitdaging ligt voor tabs om ze goed te kunnen imagen.

heb onlangs een usb naar lan adapter gekocht van Lenovo, maar helaas zag hij hem in het bios niet, anders was er misschien de mogelijkheid om te booten naar een WDS omgeving. dit was me met een zelfgemaakte winPE ook niet gelukt.

met winPE heb ik wel met behulp van een aantal scripts geprobeerd om een image te plukken en terug te zetten op de tab, maar zonder succes. de Capture ging goed maar het terugzetten van de image plus het install script werkte niet helemaal zoals zou moeten. daarnaast moet je steeds driveletters assignen en dat heeft meer voeten in de aarde dan Macrium.

zijn er meerdere forumlezers die een image gemaakt hebben van hun tab? dan ben ik wel nieuwschierig naar het programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
k1n9_n01z3 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:17:
Ok mn x98 is binnen, ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben van de bouwkwaliteit. Jammer dat ik hem toch zal moeten verkopen wanneer m'n x10hd binnenkomt.
Wanneer komt je X10HD binnen? Wil wel eens weten welke jij de beste vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
k1n9_n01z3 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:17:
En ik wil je x98 dan wel overnemen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

bottom line schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:20:
[...]

Wanneer komt je X10HD binnen? Wil wel eens weten welke jij de beste vind :)
Dat kan ik vrijdag pas zien. M'n eerste indrukken van de x98:

- Windows is idd voor 30 % chinees
- Batterij doet het volledig
- Ondanks dat iedere review aangaf dat Windowd 8.1 goes meeschaalt, vind ik het toch tegenvallen. Sommige letters zijn erg blokkerig.
- Geen samsung eMMC

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
ik heb mijn chuwi v10 nu een par dagen in gebruik en ben er echt superblij mee, het is gewoon een kleine laptop met de keyboard erbij, ik heb er zelfs red alert 2 op gespeeld dat liep soepel :D.
De batterij is echt goed en de speakers zijn ook zeer redelijk te noemen, ook vind ik het scherm meer dan helder genoeg, hier was ik een beetje bang voor omdat het scherm een hele lage helderheid zou hebben, maar dit valt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn om te lezen dat de chuwi zo bevalt. Ik wil hem ook gaan bestellen en dan zijn alle positieve reviews goed om te lezen.

Heb je de 32 gb versie of de 64 gb versie? Ik zag dat de 64 gb versie nu ook op gearbest te koop is voor 37 dollar meer. Is dit het waard of kan ik ook een flinke microsd erbij bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:40:
Fijn om te lezen dat de chuwi zo bevalt. Ik wil hem ook gaan bestellen en dan zijn alle positieve reviews goed om te lezen.

Heb je de 32 gb versie of de 64 gb versie? Ik zag dat de 64 gb versie nu ook op gearbest te koop is voor 37 dollar meer. Is dit het waard of kan ik ook een flinke microsd erbij bestellen?
Was het niet dat die opslag vrij traag was? Geen idee of een class10+ SD dan een betere optie is.

Heb de mijne ook zojuist binnen gekregen, PostNL stakingen.. :/ Gelukkig maar 18 euro douanekosten :P

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 23-07-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Gister de Vi8 binnen gekregen, weer zonder extra kosten. Helaas kan ik Android niet weggooien want die heb ik nodig voor Plex met Chromecast, maar het werkt allemaal prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

SinergyX schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:23:
[...]
Gelukkig maar 18 euro douanekosten :P
Frietsaus schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:14:
Gister de Vi8 binnen gekregen, weer zonder extra kosten.
Wat een geluk jullie twee. Ik werd opgezadeld met 40 euro, wel DHL verzending overigens, dus ging er bijna al vanuit.

[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 23-07-2015 23:01 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Edit: Wat k1n9_n01z3 aangaf

[ Voor 97% gewijzigd door guardian-spirit op 25-07-2015 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die hun Windows opnieuw willen installen op een dual-boot Vi8: je kunt Windows gewoon herstellen vanuit de instellingen, de drivers en dual-boot snelkoppeling zitten in de image en worden weer geïnstalleerd. Android blijft intact. Ik vermoed dat je Android op dezelfde manier kunt resetten zonder Windows te beschadigen.

Ik had dit nodig want de winkel had mijn tablet al ingesteld op Chinees en diverse updates faalden. Een taalpakket installeren ging met bizar veel pijn en moeite en daarna waren er nog steeds Chinese strings te vinden door het OS heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gister de Vi8 binnen gekregen, weer zonder extra kosten. Helaas kan ik Android niet weggooien want die heb ik nodig voor Plex met Chromecast, maar het werkt allemaal prima. :)
Mijn vader zag mijn Hi8, wilde er dus ook meteen een. Maar zit nu toch te denken die Vi8 erbij te nemen, iets snellere opslag en basis 64GB is een beter uitgangspunt voor Win10 upgrade.

Edit, Vi10 64GB is enige optie, flink stuk duurder en stuk lagere resolutie, zou wel de snelheid ten goede komen.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

guardian-spirit schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:49:
Deze 2 weken geleden binnen gekregen:

CPU MTK8752 Octa-core 2.0GHz
Mail-T760 MP2
Android 4.4
2GB DDR3
16GB NAND Fast Flash
7 Inch IPS capacitive touchscreen
1920*1200

http://www.banggood.com/C...-4_4-Tablet-p-953420.html

[afbeelding]

Geen extra aanslag hoeven te betalen (geluk gehad?).

Niks geks kunnen opmerken qua gebruik, werd geleverd in een piepschuim doos met flink wat tape eromheen. Had er screenprotectors bij besteld, maar het bleek standaard al met een screen protector erop geleverd te worden.

Wat betreft roms: http://www.needrom.com/?s=cube+t7&sa=search&scat=0
Wat beteft rooten: http://www.mgyun.com/en/getvroot en daarna YouTube: SuperSU Me: Replace Kingroot with SuperSu app with one click

Is allemaal gelukt (is mijn eerste Android).
Verkeerde topic bro, dit is voor windows tablets.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Mijn vader zag mijn Hi8, wilde er dus ook meteen een. Maar zit nu toch te denken die Vi8 erbij te nemen, iets snellere opslag en basis 64GB is een beter uitgangspunt voor Win10 upgrade.

Edit, Vi10 64GB is enige optie, flink stuk duurder en stuk lagere resolutie, zou wel de snelheid ten goede komen.
Ik vind het een prima tablet. De resolutie is wat lager, maar laten we niet vergeten dat dit nog niet zo lang geleden de standaard was op dit soort tablets.

De snellere storage was vooral voor mij van belang. In Android maakt het bijna niet uit maar in Windows kunnen bepaalde zaken echt traag worden met slome storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Frietsaus schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Ik vind het een prima tablet. De resolutie is wat lager, maar laten we niet vergeten dat dit nog niet zo lang geleden de standaard was op dit soort tablets.

De snellere storage was vooral voor mij van belang. In Android maakt het bijna niet uit maar in Windows kunnen bepaalde zaken echt traag worden met slome storage.
Ik zag inderdaad dat de storage veel sneller was, ik kan me alleen herinneren dat ik op mijn 1366x768 scherm in mijn auto al meldingen kreeg over te lage resolutie in Win8.1 in bepaalde apps dat niet alles kon worden weergegeven (of dat ding stond op 720, kan ik niet meer herinneren).

An sich merkte ik nog niet veel qua snelheid op de Hi8, het wordt 90% gebruik voor Smartglass/XBO app, zijn niet bepaald data-intensieve apps. Het is nu meer een tussen oplossing voor het gemis van Win10 upgrade van mijn Surface RT, daar een pro mij toch iets te duur is.

Kan alleen niet veel vinden van die Voyo A1 mini, dat is een 64GB model voor rond dezelfde prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 24-07-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Vandaag 680 km genavigeert met mn Vi8 Super en helemaal zonder problemen. Nu in het hotel nog even relaxt surfen en dit berichtje posten. Ik ben nog steeds erg happy met mn tablet en de "lage" resolutie is in mijn ogen niet laag. Ik mis niets.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:02:
[...]

Dat kan ik vrijdag pas zien.
Waar is hij ondertussen? Nog onderweg met Sweden Post of heb je een snellere shipping gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

bottom line schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 22:32:
[...]

Waar is hij ondertussen? Nog onderweg met Sweden Post of heb je een snellere shipping gekozen?
Hij staat op"2015-07-20 15:32, The shipment item is under transportation, Item received for processing", geen id wat dat is.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Ik zag inderdaad dat de storage veel sneller was, ik kan me alleen herinneren dat ik op mijn 1366x768 scherm in mijn auto al meldingen kreeg over te lage resolutie in Win8.1 in bepaalde apps dat niet alles kon worden weergegeven (of dat ding stond op 720, kan ik niet meer herinneren).
Ik heb geen gekke meldingen gezien op mijn Vi8, alleen één van mijn apps is niet echt goed te gebruiken in portrait (ReddHub) maar dat ligt eerder aan de app dan aan de tablet. De interface zou zich enigszins moeten aanpassen aan portrait of landscape.

Ik heb overigens besloten om Android van mijn tablet af te gooien, het is wazig en leest niet lekker. Voor Plex/Chromecast heb ik nog wel een andere tablet liggen, ik heb dan liever extra schijfruimte in Windows. Ik heb al andere DPI instellingen geprobeerd nadat ik hem had geroot (wat ook niet bepaald vlekkeloos ging) maar hij blijft onscherp dus wat mij betreft is het niet echt nuttig. Daarnaast verliest hij constant de verbinding met mijn Chromecast waardoor ik de boel niet goed kan bedienen.

Ik weet dat je de partities van Android gewoon kunt weggooien, maar is het bij iemand ook al gelukt om die vrije ruimte weer aan de Windows partitie vast te plakken?

Edit:
http://forum.xda-develope...p?p=61615557&postcount=77

Dit lijkt te werken. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 25-07-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Plex icm chromecast werkt prima vanuit chrome. gebruik het dagelijks.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Vanuit Chrome krijg ik het beeld niet goed gevuld op de tv, plus ik vind het fijner om door de Plex app door mijn library te bladeren in plaats van in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
ik ben sinds gister de eigenaar geworden van een Pipo W3F met een superfijne resolutie. echter heb ik nog wel een probleem gehad. de tab bleef in een bootloop bij het bios. na een aantal knopjes te hebben ingedrukt bleek android weer te werken na een recovery. voor ik verder ging kijken heb ik een backup gemaakt met Macrium.

omdat ook bleek dat windows corrupt was heb ik windows 8.1 opnieuw moeten installeren. hierbij heb ik android weggehaald omdat ik daar niks mee ging doen.

nu werkt alles verder prima op 2 dingen na. is er een speciale driver nodig om de tab van standby modus te halen? zodra ik nu op de aan/uitknop klik gaat hij uit maar zodra je weer aan het werk wil en klikt op de knop gaat de backlite aan maar krijg ik geen beeld en blijft alles zwart.

daarnaast heb ik nog een device wat geen driver vind. hardware id: ACPI\VEN_INT&DEV_5648&SUBSYS_INTL0000 dit blijkt de intel smartconnect tecnology application te zijn maar zodra ik die wil installeren zegt hij dat mn processor niet geschikt is?

misschien hebben jullie hetzelfde gehad en weten jullie een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
  • Registratie: Februari 2011
jeroenhorst1 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:58:

nu werkt alles verder prima op 2 dingen na. is er een speciale driver nodig om de tab van standby modus te halen? zodra ik nu op de aan/uitknop klik gaat hij uit maar zodra je weer aan het werk wil en klikt op de knop gaat de backlite aan maar krijg ik geen beeld en blijft alles zwart.

misschien hebben jullie hetzelfde gehad en weten jullie een oplossing :)
Ik heb zelf ook een W3f en hetzelfde probleem gehad met mijn beeldscherm. Dit probleem heeft te maken met de gebruikte display drivers. Je kan proberen de drivers van de website van pipo te downloaden en deze te installeren nadat je eerst de huidige driver hebt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
ejbrul schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:25:
[...]

Ik heb zelf ook een W3f en hetzelfde probleem gehad met mijn beeldscherm. Dit probleem heeft te maken met de gebruikte display drivers. Je kan proberen de drivers van de website van pipo te downloaden en deze te installeren nadat je eerst de huidige driver hebt verwijderd.
thx, ik heb nu een driver geinstalleerd uit een pakketje wat van Techtabs komt (http://techtablets.com/pipo-w3f/downloads/)

driver informatie:
leverancier: Intel Corporation
datum: 13-8-2014
versie: 10.18.10.3910

nu drukte ik op de standby knop en daarna nogmaals, om het scherm na een seconde of 10 weer te activeren. Maar nog steeds een zwart scherm. Zou je kunnen kijken of je de drivers nog hebt of welke versie je hebt geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
jeroenhorst1 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:06:
[...]

thx, ik heb nu een driver geinstalleerd uit een pakketje wat van Techtabs komt (http://techtablets.com/pipo-w3f/downloads/)

driver informatie:
leverancier: Intel Corporation
datum: 13-8-2014
versie: 10.18.10.3910

nu drukte ik op de standby knop en daarna nogmaals, om het scherm na een seconde of 10 weer te activeren. Maar nog steeds een zwart scherm. Zou je kunnen kijken of je de drivers nog hebt of welke versie je hebt geïnstalleerd?
Ik heb driver versie 10.18.10.3643 met datum 11-6-2014 geïnstalleerd staan. Zijn volgens mij dezelfde als in de recovery staan, maar ben er niet 100% zeker van. Helaas heb ik geen installatie/drivers meer op mijn systeem staan.
Als je de drivers niet kan vinden kan ik vanavond misschien wel een export maken van mijn huidige driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 22:48
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:02:
[...]

Dat kan ik vrijdag pas zien. M'n eerste indrukken van de x98:

- Windows is idd voor 30 % chinees
- Batterij doet het volledig
- Ondanks dat iedere review aangaf dat Windowd 8.1 goes meeschaalt, vind ik het toch tegenvallen. Sommige letters zijn erg blokkerig.
- Geen samsung eMMC
windows is 100% Nederlands te maken zonder herinstallatie ;)
Wat schalen betreft: klopt, sommige apps kunnen duidelijk niet overweg met de hoge resolutie en schalen niet meer maar vergroten gewoon: gevolg is idd blokkerige/rafelende letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
ejbrul schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:34:
[...]

Ik heb driver versie 10.18.10.3643 met datum 11-6-2014 geïnstalleerd staan. Zijn volgens mij dezelfde als in de recovery staan, maar ben er niet 100% zeker van. Helaas heb ik geen installatie/drivers meer op mijn systeem staan.
Als je de drivers niet kan vinden kan ik vanavond misschien wel een export maken van mijn huidige driver :)
aah top! ik ben nu windows 8.1 opnieuw aan het installeren, kijken of het daar aan heeft gelegen, een clean image van dreamspark.

Bij de oude installatie ging hij steeds naar een driver uit 2015. helaas kon ik niks met de standaard installatie of image van de tab omdat die onbruikbaar was. er was iets fout gegaan bij het recoveren van de tab toen de vorige tweaker alles naar fabrieksinstellingen had gezet.

ik zal je vanmiddag even laten weten of het gelukt is anders zou ik graag een export van je driver willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
jeroenhorst1 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:49:
[...]

aah top! ik ben nu windows 8.1 opnieuw aan het installeren, kijken of het daar aan heeft gelegen, een clean image van dreamspark.

Bij de oude installatie ging hij steeds naar een driver uit 2015. helaas kon ik niks met de standaard installatie of image van de tab omdat die onbruikbaar was. er was iets fout gegaan bij het recoveren van de tab toen de vorige tweaker alles naar fabrieksinstellingen had gezet.

ik zal je vanmiddag even laten weten of het gelukt is anders zou ik graag een export van je driver willen hebben :)
Geen probleem! :) Is het jou gelukt om Android te verwijderen en de Windows partitie uit te breiden? Ik heb zelf geen behoefte aan Android op mijn W3f, maar wil Windows niet opnieuw installeren met een andere licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
Vandaag mijn Cube i7 Stylus binnen gekregen. Ik had ook het probleem dat mijn digitizer tegen het screen geplakt zat, maar met behulp van deze video is dat opgelost: YouTube: Digitizer Glass Panel Stuck to ISP Screen, heres how to fix it!

Hij wil alleen nog niet opstarten. Moet zo'n ding eerst een x aantal minuten/uur opgeladen worden?

EDIT: hij geeft wel aan dat hij opgeladen is (groen lampje), maar gaat vrij snel weer uit. Ook na een reset. Betekent dit DOA? Zie ook YouTube: Cube i7 stylus not working

[ Voor 22% gewijzigd door jwstoop op 27-07-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Mijn vriendin heeft de Chuwi Hi8 een dagje meegenomen en teruggebracht met een behoorlijk aantal krassen (komt door tas wsl). Nu lijkt er wel een screenprotector op te zitten. Is het gewoon mogelijk om deze screenprotector eraf te halen en te vervangen met http://www.banggood.com/T...-VI8-Tablet-p-966979.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Dersan schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:53:
Mijn vriendin heeft de Chuwi Hi8 een dagje meegenomen en teruggebracht met een behoorlijk aantal krassen (komt door tas wsl). Nu lijkt er wel een screenprotector op te zitten. Is het gewoon mogelijk om deze screenprotector eraf te halen en te vervangen met http://www.banggood.com/T...-VI8-Tablet-p-966979.html ?
Ik heb dus hetzelfde probleem. Heb alleen het idee dat die standaard screenprotector er niet zo maar af te peuteren is. Eerst maar eens de vervangende protector bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Hak schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:42:
[...]

Ik heb dus hetzelfde probleem. Heb alleen het idee dat die standaard screenprotector er niet zo maar af te peuteren is. Eerst maar eens de vervangende protector bestellen.
Ik heb er ook maar 2 besteld, mocht het plakken mislukken. Wat denk jij dat de risico's zijn van het verwijderen van de originele protector?

Gisteren toevallig trouwens dit (http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_198213.html) hoesje binnen gekregen. Zit perfect, stand functie werkt ook goed met magneten..

[ Voor 16% gewijzigd door Dersan op 27-07-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
ejbrul schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:02:
[...]

Geen probleem! :) Is het jou gelukt om Android te verwijderen en de Windows partitie uit te breiden? Ik heb zelf geen behoefte aan Android op mijn W3f, maar wil Windows niet opnieuw installeren met een andere licentie.
ik heb vandaag 3x windows opnieuw geïnstalleerd (image van Macrium teruggezet, een backup toen ik de tab net kreeg) en heb even gekeken of het mogelijk was om de ruimte voor de C partitie te verwijderen. ik kan me vaag herinneren dat wij dat op school wel eens gedaan hadden met Acronis Disk Director, ik heb heb het helaas niet voor elkaar gekregen omdat Acronis niet wil booten op de Pipo W3F. wat heb jij allemaal geprobeerd om die partities weg te krijgen? denk dat het dan beter is om een clean install te doen, je krijgt er 2.3GB ruimte voor terug!

na de nieuwe installatie van windows 8.1 werkt standby nog niet. zou ik het mogen proberen met een export van je drivers :) ?

edit: als het mogelijk is dat je nog meer kan exporteren zal dat heel fijn zijn

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenhorst1 op 27-07-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hak schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:42:
[...]

Bij de Vi8 is het gewoon een screen protector die je er zo af trekt zonder moeite. Die heb ik er ook direct afgehaald, veel te veel reflecties en na een aantal minuten in gebruik zat 'ie al onder de krassen.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 27-07-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenhorst1 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:42:
[...] na de nieuwe installatie van windows 8.1 werkt standby nog niet. zou ik het mogen proberen met een export van je drivers :) ?

ik heb hetzelfde probleem met windows 10.
de drivers van de camera's en slaapfunctie werken niet.
ik hou mij aanbevolen voor de w3f drivers, anders zou ik alles opnieuw moeten installeren en drivers exporteren.

alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Frietsaus schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:15:
[...]

Bij de Vi8 is het gewoon een screen protector die je er zo af trekt zonder moeite. Die heb ik er ook direct afgehaald, veel te veel reflecties en na een aantal minuten in gebruik zat 'ie al onder de krassen.
En het scherm zonder protector is wel krasbestendig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
jeroenhorst1 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:42:
[...]

ik heb vandaag 3x windows opnieuw geïnstalleerd (image van Macrium teruggezet, een backup toen ik de tab net kreeg) en heb even gekeken of het mogelijk was om de ruimte voor de C partitie te verwijderen. ik kan me vaag herinneren dat wij dat op school wel eens gedaan hadden met Acronis Disk Director, ik heb heb het helaas niet voor elkaar gekregen omdat Acronis niet wil booten op de Pipo W3F. wat heb jij allemaal geprobeerd om die partities weg te krijgen? denk dat het dan beter is om een clean install te doen, je krijgt er 2.3GB ruimte voor terug!

na de nieuwe installatie van windows 8.1 werkt standby nog niet. zou ik het mogen proberen met een export van je drivers :) ?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:23:
[...]

ik heb hetzelfde probleem met windows 10.
de drivers van de camera's en slaapfunctie werken niet.
ik hou mij aanbevolen voor de w3f drivers, anders zou ik alles opnieuw moeten installeren en drivers exporteren.

alvast bedankt _/-\o_
Ik heb een export van mijn drivers gemaakt met de tool Driverbackup! 2.1.0.7 waarmee je alles zou kunnen importeren indien daar behoefte voor is (los installeren middels device manager kan uiteraard ook). De link naar de drivers is: https://drive.google.com/...g5b1ZpLWN0YlE&usp=sharing
Ben benieuwd of het jullie is gelukt :)

[ Voor 12% gewijzigd door ejbrul op 28-07-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In het kader hoe traag is die Hi8 opslag, rond 1 uur vanmiddag dism /cleanup opgestart (winsxs opschonen), nu bijna 4 uur later op 80% :P Batterij blijft aardig doorgaan, heb nu nog 46% over.

Viel me wel nu op dat er een 32bit windows op staat (with bing) terwijl het een 64bit based cpu is, jammer dat ik dus geen Fifa15 kon testen. FIFA 14 demo draaide op een factor lagere resolutie (1680x1080) op 'low' settings was nog 'aardig' speelbaar, best onder de indruk van de grafische kracht.

Nu nog een 2de uitzoeken (ben er nog steeds niet uit, maar de resolutie bevalt me, alleen voorkeur voor 64GB), meteen een cover+toetsenbord erbij nemen, ding bevalt me behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dersan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:35:
[...]

En het scherm zonder protector is wel krasbestendig?
Nee. Volgens mij is het niet eens echt glas, maar dat kan ik mis hebben. Maar ik heb er een Chuwi flip hoes omheen zitten en die houdt het scherm wel aardig netjes tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Dersan schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:56:
[...]
Gisteren toevallig trouwens dit (http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_198213.html) hoesje binnen gekregen. Zit perfect, stand functie werkt ook goed met magneten..
Vandaag dit hoesje + keyboard binnen voor de HI8. Een beetje geklungel want echt stevig is het uiteraard allemaal niet, maar zo met een muis erbij is het een leuk mini laptopje geworden.

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_202429.html

Moest trouwens wel een wifi setting aanpassen om een bluetooth conflict op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenhorst1
ejbrul schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:49:
[...]

[...]

Ik heb een export van mijn drivers gemaakt met de tool Driverbackup! 2.1.0.7 waarmee je alles zou kunnen importeren indien daar behoefte voor is (los installeren middels device manager kan uiteraard ook). De link naar de drivers is: https://drive.google.com/...g5b1ZpLWN0YlE&usp=sharing
Ben benieuwd of het jullie is gelukt :)
Allereerst heb ik het pakketje gedownload en windows laten zoeken naar drivers. hier vond ik nog twee drivers die niet geïnstalleerd waren dus dat is top. nu gaf alleen mijn back camera wel een bluescreen na het starten van de windows camera app. maar ik gebruik die toch niet. ik kon helaas de intel driver van je drivers niet starten, maar kreeg wel een goede default windows videodriver te pakken en kon locken en unlocken.

na wat googlen en een paar vage websites verder kwam ik bij een driver download van intel op de intel website. ik kon hier versie 10.18.10.3643 gewoon als install downloaden! deze heb ik geïnstalleerd en alles werkt naar behoren.

voor het gemak heb ik de bestanden van intel geupload naar google drive. dit linkje zal ik hieronder zetten.
Ook een mapje met de drivers die ik van ejbrul heb gekregen in een andere link gestopt. leek me handig om dit bij elkaar te houden. Wees selectief met de drivers die je hier uithaalt alles is op eigen risico! wij zijn niet aansprakelijk!

EDIT: omdat ik toch wilde kijken of na een schone installatie de drivers juist werken, heb ik windows nogmaals opnieuw geinstalleerd. Jawel, een probleem, de setup van de grafische driver wil niet runnen. dit was mijn fix: gezien er nog een aantal drivers waren die ook nog niet geinstalleerd waren heb ik deze geinstalleerd doormiddel van een driver pack van http://techtablets.com hierna zag ik in apparaatbeheer nog geen beeldscherm adapter. laad hierna windows zoeken naar een driverpack van ejbrul in en laat de aparaten daar zoeken, na 5 min stond er in apparaatbeheer een beeldscherm adapter die hij dus blijkbaar uit de map heeft gehaald van ejbrul. nu staat er bij beeldscherm adapter dat de standard windows display adapter is geinstalleerd en bingo ik kon de setup runnen. Raar Maar Waar.
ik zal de bestanden van http://techtablets.com hier ook even toevoegen.

Link1: https://drive.google.com/...rMGpDcms/view?usp=sharing
Link2: https://drive.google.com/...aNGh3TW8/view?usp=sharing
Link3: https://drive.google.com/...1VG9QMGM/view?usp=sharing

voor nu: heel erg bedankt ejbrul! alles lijkt goed te werken :)

EDIT: werkende linkjes toegevoegd
EDIT: gebrekkige nederlandse zinnen verbeterd ;)
EDIT: link3 toegevoegd
EDIT: quote toegevoegd

[ Voor 63% gewijzigd door jeroenhorst1 op 29-07-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:01

WCA

Zojuist een 'Ployer MOMO7W' aangeschaft. Het is de allergoedkoopste W8.1 tablet die ik kon vinden, ik ben benieuwd.

Iemand een idee of deze straks W10 probleemloos gaan draaien?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de display driver paket van ejbrul geinstaleerd.
en de slaapfunctie werkt weer.

heel erg bedankt ejbrul , super. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:00
djmvt schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:22:
[...]

windows is 100% Nederlands te maken zonder herinstallatie ;)
Ik kom zo hier en daar toch nog wat chinees tegen bij het inloggen en uitloggen. Goed voor mn Chinees, maar minder voor mn vriendin. Ik zou dus wel graag willen weten hoe ik de Chuwi 100 % Nederlands krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Is het eigenlijk mogelijk om op de Chuwi Vi8 Windows 10 naast Android te installeren? Iemand die al een upgrade heeft kunnen doen? Ik heb maar rond de 9GB vrij op mijn Windows partitie naast Android 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Nog niet gelukt op mijn Chuwi vi8 iig. Had al wel het upgrade icoontje, maar de eerste setup faalde en nu is het icoontje ook weg.

Dus nu de tool gedownloaded, gaat updates downloaden etc, maar tot 4 keer toe faalt de installtie toch weer met " something happened, windows installation has failed"

We houden de moed erin :P.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
WIndows 10 op de VI8 is dus lastig. Iemand op de HI8 werkend gekregen? (zal vast niks uitmaken).

Edit, HI8 heeft blijkbaar een OTA update naar android 5.0 als win10!

http://www.xiaomitoday.com/chuwi-hi8-windows-10-update/

[ Voor 40% gewijzigd door Whiskey48 op 29-07-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb gisteren Windows 10 op mijn Vi8 gezet, Android heb ik er al afgegooid. Alles werkt maar het touchscreen doet raar na de upgrade. Dit was op te lossen door een andere driver te installeren via apparaatbeheer. De driver kun je hier downloaden:
https://yadi.sk/d/SleAozlXdtSAJ (390MB).

Vi10 heeft hetzelfde probleem, dat heb ik als volgt opgelost:
- Download touch driver Installer van http://techtablets.com/chuwi-vi10/downloads/
- Open de .bat als administrator
- Installeer daarna de driver uit de map via apparaatbeheer
- Reboot en het touchscreen is weer accuraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Frietsaus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:08:
- Download touch driver Installer van http://techtablets.com/chuwi-vi10/downloads/
Uit die touch map? Want ik krijg daar de melding dat er al reeds de meest recente drivers geinstalleerd zijn.

(ik neem aan dat dat ding HID compliant touch screen nu heet?)

Edit, was dus die andere (2J touch ofzo).

Nu mijn dual boot nog terug krijgen, ik had die folder uit program files gekopieer, maar daarvanuit kan je blijkbaar niets opstarten.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 29-07-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
Chedara schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:01:
[...]

Ik kom zo hier en daar toch nog wat chinees tegen bij het inloggen en uitloggen. Goed voor mn Chinees, maar minder voor mn vriendin. Ik zou dus wel graag willen weten hoe ik de Chuwi 100 % Nederlands krijg?
Configuratiescherm
Land/regio
Kies tab beheer en klik instellingen kopiëren.
Als daar de huidige instellingen goed staan (alles in nl, vs eventueel bij invoertaal) dan 2 vinkjes aanzetten en op ok klikken. 1X afmelden en aanmelden en alles is in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Frietsaus schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:08:
Ik heb gisteren Windows 10 op mijn Vi8 gezet, Android heb ik er al afgegooid. Alles werkt maar het touchscreen doet raar na de upgrade. Dit was op te lossen door een andere driver te installeren via apparaatbeheer. De driver kun je hier downloaden:
https://yadi.sk/d/SleAozlXdtSAJ (390MB).

Nice! Goed om te horen dat het in ieder geval werkt. Thanks voor de driver link. Meteen even binnen hengelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:26
Ik heb zojuist mijn Teclast X98 Air 3G ontvangen. Heel erg blij mee!

Echter in de zwarte bios schermen en in Windows flikkert het scherm. Flikkerende witte stipjes. In android nergens last van.

Weet iemand wat hier het probleem is?

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:00
djmvt schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:10:
[...]

Configuratiescherm
Land/regio
Kies tab beheer en klik instellingen kopiëren.
Als daar de huidige instellingen goed staan (alles in nl, vs eventueel bij invoertaal) dan 2 vinkjes aanzetten en op ok klikken. 1X afmelden en aanmelden en alles is in NL ;)
Bedankt djmvt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
Ik heb net Windows 10 geinstalleerd op de Cube i7 Stylus en dat werkt perfect! In de video van Techtablets.com wordt gezegd dat bluetooth en wifi het niet goed doen, maar ik heb nergens last van.

Ik heb dit trouwens gedaan met de mediacreationtool.exe van Microsoft zelf en dat werkt super. het is wel een lange zit want echt snel is het niet.

Daarna is het een kwestie van het updaten van de language settings en het verwijderen van de installatiebestanden en windows.old. Dat kan via schijfopruiming. Zie ook YouTube: Teclast X98 Air 3G Windows 10 Upgrade & Tips voor uitleg (een video van de Teclast X98 Air 3G, maar het idee is hetzelfde).

Drivers e.d. zijn trouwens hier te vinden, mochten ze nodig zijn (niet voor mij) http://forum.xda-develope...l/cube-i7-stylus-t3151563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Heb net op m'n Chuwi HI8 Windows 10 via de officiële (?) Chuwi image geïnstalleerd zoals vandaag op Techtablets gepubliceerd is. Helaas is nu wel m'n Android OS switch verdwenen en volgens mij ook heel Android. Valt dit nog te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jooncheez schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:32:
Ik heb zojuist mijn Teclast X98 Air 3G ontvangen. Heel erg blij mee!

Echter in de zwarte bios schermen en in Windows flikkert het scherm. Flikkerende witte stipjes. In android nergens last van.

Weet iemand wat hier het probleem is?
Vreemd probleem, nog niet eerder van gehoord.

Heeft iemand al Win10 op de Teclast X98?
Ik wacht nog steeds op de melding van de Get Win10 app. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:24:
[...]

Via de Microsoft Tool kan je de update gewoon forceren.

Windows 10 drivers zijn te vinden op techtablets.com

Ik ga even kijken of die het probleem verhelpen, of wellicht een bios update.

Weet iemand hoe ik de bios versie kan zien in de Teclast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Hak schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:08:
Heb net op m'n Chuwi HI8 Windows 10 via de officiële (?) Chuwi image geïnstalleerd zoals vandaag op Techtablets gepubliceerd is. Helaas is nu wel m'n Android OS switch verdwenen en volgens mij ook heel Android. Valt dit nog te herstellen?
Handig om te weten, ga ik die niet doen.
Ik vraaag me toch af wat die OTA dan is met android 5.0 en win10

edit
prima howto gevonden, incl android boot
http://chinagadgetsreview...stall-windows-10-pro.html

[ Voor 13% gewijzigd door Whiskey48 op 30-07-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Super dank je! Ga ik dat proberen om het te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 18:11
Ik ben op zoek naar een low-budget windows tablet (ook gelet op de nieuwe release van windows), wil hem vooral gebruiken voor het openen/inzien van PPT presentaties. Verder one note tijdens overleggen.
Mooie combi met keyboard zou dus ook wel ideaal zijn.

Liefst zo compact mogelijk ivm reizen

Is het nog verstandig om te wachten zodat wellicht nieuwe windows 10 tablets uitkomen...
Tot nu toe lijkt de Onda V975 mij wel wat of de Hi8 Chuwi. Ben benieuwd naar jullie mening misschien zijn er ook alweer betere actuelere modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah kijk, de insyde installatiebestanden :D

Enige wat ik nog niet werkend kon krijgen, android 5.0 boeit me weinig, 4.4 werkt ook goed genoeg en gebruik het maar voor 3-4 apps die niet voor windows beschikbaar zijn.

kolere zeg, weer van die ramp-spam-reclame-hosting locaties

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 31-07-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Hak schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:08:
Gelukkig bleek Android niet verdwenen te zijn. Herinstallatie van de OS Switch did the trick. Nu alleen nog uitzoeken waarom Windows 10 niet geactiveerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Hak schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:55:
[...]

Gelukkig bleek Android niet verdwenen te zijn. Herinstallatie van de OS Switch did the trick. Nu alleen nog uitzoeken waarom Windows 10 niet geactiveerd kan worden.
http://techtablets.com/forums/reply/7861/

Oh, deze link lukte het ook niet.

Er staat ergens een site waar de key op staat van chuwi om hem te activeren, om daarna weer iets anders te doen.
Ik kan hem even niet vinden

*edit
Ohja! Ik had dat via de officiele website van chuwi oid, vertaald vanuit het chinees!

ben even druk, hier even verder klikken

http://techtablets.com/fo...s-10-android-5/#post-7794

[ Voor 35% gewijzigd door Whiskey48 op 31-07-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijne activeerde vrijwel direct (installatie via de creationtool, iso mounten en gaan), mogelijk dat activatieservers nog wat issues hebben?

Latere uitdaging gaat nog een keer worden om 64bit kaal te installeren, wanneer ik het systeem van dualboot door heb en weet wat ik kan verwijderen :P

[ Voor 35% gewijzigd door SinergyX op 31-07-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak

Hak

Een beetje schimmig, maar het werkte. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 18:07
Hak schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:32:
[...]

Een beetje schimmig, maar het werkte. Thanks!
Was Windows bij jullie direct geactiveerd? Ik krijg allemaal scriptfouten...

Edit: inmiddels gelukt

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn1899 op 31-07-2015 16:14 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmenkveld
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:26
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:24:
[...]

Ik heb sinds afgelopen Zondag een Teclast X98 Air II. Meteen alle updates gedaan en ook de melding voor reservering gekregen. Afgelopen woensdag zag ik ook de C:\$Windows.~BT\ map verschijnen maar door een mislukte update werd de installatie tegengehouden (fout 80240020). Vervolgens deze reddit pagina gevonden: https://www.reddit.com/r/...r_when_trying_to_install/
en de update gestart.

Gevolg was een chinese Windows 10 welke ik met geen mogelijkheid in het Nederlands kon krijgen :X

Uiteindelijk op een andere PC een Windows 10 USB installatie stick gemaakt (via: https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10). Windows 10 setup gestart op de tablet en een anderhalf uurtje later een schone Windows 10 op mijn tablet.

Alle drivers zijn geinstalleerd, enige wat nog niet goed gaat is dat het scherm niet meedraait van landscape naar portrait en terug. Verder lijkt alles te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
Voor de teclast x98 gebruikers: win10 kan gewoon geinstalleerd worden via de update tool. Zorg dat je je x98 VOLLEDIG IN NEDERLANDS OF ENGELS ZET dus ook in configuratiescherm/land regio/beheer de instellingen goed zetten.
Zie je tijdens het inloggen nog chinese tekens of enkele knoppen in windows (3g switch enzo) in het chinees dan staan je settings niet goed!

Als je vervolgens de update naar win10 start (via de tool bij microsoft gaat het snelst) zal deze in nederlands installeren. Wel geeft de tablet een melding dat nederlands niet de eigenlijke taal is van de installatie en dat daarom de apps niet meegekopieerd worden.

Installatie doorlopen en opnieuw opstarten en voila.

Werkt rotate niet? Download de driverpack voor windows 10 op techtablets.com en installeer de gsensor driver en register patch. Vervolgens opnieuw opstarten. In win10 bij de beeldscherm instellingen zorgen dat rotatie niet gelocked staat en in het zijmenu van win10 (instellen in tablet mode) rotatie lock uitzetten.

That should do all tricks ;)

Ik heb op deze manier 2 teclast x98 air 3g tabs met 64gb dualboot geinstalleerd en geen verdere problemen onndervonden (1 c8j6 en een c5j6)

Succes allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
djmvt schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:59:
Voor de teclast x98 gebruikers: win10 kan gewoon geinstalleerd worden via de update tool. Zorg dat je je x98 VOLLEDIG IN NEDERLANDS OF ENGELS ZET dus ook in configuratiescherm/land regio/beheer de instellingen goed zetten.
Zie je tijdens het inloggen nog chinese tekens of enkele knoppen in windows (3g switch enzo) in het chinees dan staan je settings niet goed!

Als je vervolgens de update naar win10 start (via de tool bij microsoft gaat het snelst) zal deze in nederlands installeren. Wel geeft de tablet een melding dat nederlands niet de eigenlijke taal is van de installatie en dat daarom de apps niet meegekopieerd worden.

Installatie doorlopen en opnieuw opstarten en voila.

Werkt rotate niet? Download de driverpack voor windows 10 op techtablets.com en installeer de gsensor driver en register patch. Vervolgens opnieuw opstarten. In win10 bij de beeldscherm instellingen zorgen dat rotatie niet gelocked staat en in het zijmenu van win10 (instellen in tablet mode) rotatie lock uitzetten.

That should do all tricks ;)

Ik heb op deze manier 2 teclast x98 air 3g tabs met 64gb dualboot geinstalleerd en geen verdere problemen onndervonden (1 c8j6 en een c5j6)

Succes allen!
Heb inderdaad ook precies dit uitgevoerd en Windows 10 draait nu perfect op de Teclast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ik heb geen toetsenbord meer, die moet ik dus nog even aanschaffen voor de update naar windows 10. Of is het dus wel mogelijk om de image te mounten in windows om hem op die manier met alleen muis te upgraden?

Volgende punt is wel dat ik net voor het eerst mijn muis (Logitech MX518) heb geprobeerd aan te sluiten, maar er gebeurt helemaal niets. Laser blijft uit, niets in apparaatbeheer. Iemand een idee? Ik gebruik het bijgeleverde verloopstukje van Micro USb naar USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 18:07
Dersan schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:00:
Ik heb geen toetsenbord meer, die moet ik dus nog even aanschaffen voor de update naar windows 10. Of is het dus wel mogelijk om de image te mounten in windows om hem op die manier met alleen muis te upgraden?

Volgende punt is wel dat ik net voor het eerst mijn muis (Logitech MX518) heb geprobeerd aan te sluiten, maar er gebeurt helemaal niets. Laser blijft uit, niets in apparaatbeheer. Iemand een idee? Ik gebruik het bijgeleverde verloopstukje van Micro USb naar USB.
Volgens mij heb je je keyboard nodig om op Esc te drukken. Zo kan je in het bootmenu komen.

Ik denk dat je muis teveel power vraagt van de USB poort van je tablet. Ik heb de muis helemaal niet gebruikt tijdens het update proces.

Ik heb met een hub het proces gestart en toen direct mijn keyboard afgekoppeld. Anders wilde het proces niet starten ik denk ook door te weinig power in de USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Hmm, ik krijg de hi8 image niet binnen. Heeft Iemand een goede link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

De image van Techtablets blijft een error geven ongeacht welke rar-programma ik gebruik. Op forum zijn er meer mensen die daar last van hebben.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.