Ik heb een sinds twee maanden een Chuwi Vi8 en ik ben ondertussen aan mijn derde HDMI kabel toe.
Van de micro HDMI stekker moet telkens een stukje rubber verwijderd worden zodat de connector diep genoeg kan komen. Dat aanpassing heb ik bij twee kabels uitgevoerd.
Het eindresultaat zit echter nog steeds niet lekker vast. Bij elke kleine beweging verbreekt het contact. Ik moet steeds vaker de kabel lostrekken en weer opnieuw verbinding laten maken. Mijn TV ziet dan wel dat er iets aangesloten is (de melding gaan van "no connection" naar "no signal") maar de tablet ziet de TV niet en stuurt geen signaal uit. Nadat eerst mijn ene kabel het begeven heeft (3m via Allekabels) begint nu ook een tweede kabel (20 cm ergens uit China) het te begeven.
Als ik Google op "Chuwi Vi8 HDMI connection problem" vind ik voornamelijk meldingen van eigenaren die nog niet weten dat de stekker bijgesneden moet worden.
Nu heb ik nog nooit eerder een HDMI kabel 100 keer opnieuw aangesloten. Een USB stekker heeft daar geen enkel probleem mee en blijft gewoon werken.
Vraag daarom aan jullie: Is dit een herkenbaar probleem? Gebeurt dit ook bij andere tablets? Ik vind de Chuwi Vi8 een leuk apparaatje maar ik heb geen zin om telkens weer 6 tot 12 euro neer te leggen voor weer een nieuwe kabel. Dan koop ik liever iets anders (I'm looking at you Teclast X98 Air 3G

) en gaat deze tablet een nieuwe toekomst als speeltje voor een vriend of vriendin tegemoet.
[edit]
Ook de derde kabel, net nieuw, geeft al direct problemen. Ik zal eens gaan kijken hoe goed de support bij Banggood is.
[update]
f.v.b schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:36:
[...]
Na nog wat uitproberen blijkt dat mijn LG-TV vier van de vijf keer wél direct beeld geeft waar mijn Samsung-TV vier van de vijf keer géén beeld geeft.
Met allerlei apparaatjes en verloopstekkers heb ik nu een reproduceerbare goed werkende verbinding.
[
Voor 14% gewijzigd door
f.v.b op 19-07-2015 14:38
]