Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:06
Owner schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:44:
[...]
Heeft de Chuwi verder ook een bluetooth toetsenboard of is deze weldegelijk via de docking connector?
Gaming ben ik niet zo heel erg geïnterreseerd in op een tablet, maar misschien na het even geprobeerd te hebben toch wel.

Staan nog meer prima filmpjes over de VI10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
Owner schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:44:
[...]

Waar heb jij je Chuwi gehaald?
Op Gearbest is de 32 GB in de aanbieding maar ik weet dat er ook een 64 GB variant van bestaat, ben hem alleen nog niet tegengekomen.

Heeft de Chuwi verder ook een bluetooth toetsenboard of is deze weldegelijk via de docking connector?
Gaming ben ik niet zo heel erg geïnterreseerd in op een tablet, maar misschien na het even geprobeerd te hebben toch wel.
banggood.com, ben ook geen 64 gb versie tegengekomen, maar er kan een sd kaart in dus dat lijkt me geen probleem, denk nou niet dat het geheugen wat er al in zit snel is, zoveel langzamer zal het toch niet gaan op een sd kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owner
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 19:24
@Dersan, thanks!

@Vlizzjeffrey, ik las juist dat het SD geheugen niet echt snel was, dus als daar verbetering te behalen valt door de 64GB varaint te halen (bij banggood zag ik hem) dan doe ik dat graag.
gewoon jammer dat er niet een variant is met 64GB en Full HD scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:59
Wat hebben jullie gedaan tegen de snelle batterij leegloop van de Chuwi VI8 op android? Op windows heb ik er niet zon last van , maar op android gaat die wel erg snel

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owner
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 19:24
Hebben jullie al eens gekeken naar een touchpen? Het lijkt me wel een heel handige gadget, maar dan niet zo'n grote bobel.

Heb je ook nog een universele waarbij je ook nog acties aan kunt koppelen?

Als je op de website van de teclast naar de X16HD dan zie je zo'n pen (plaatje klopt totaal niet, I know).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dersan schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 08:21:
[...]

Wat ik uit reviews begrepen heb is het enige voordeel van de W3F het scherm maar wint de chuwi verder overal op.

Ik ben wel genaaid door banggood. 3 dagen geleden mijn Chuwi HI8 besteld toen hij op voorraad was, en expedited shipping gekozen. Order is nog niet verwerkt en hij staat nu op restock.....heb er maar een mailtje achteraan gegooid. Jammer :(.
Ik heb de mijne besteld bij gearbest, gelukkig nog mailtje gehad dat hij onderweg is. Vage is dat het een RE T&T code is (royalmail), welke aangeeft dat deze uit Zweden vandaag komt :?

Ben zeer benieuwd :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guyter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:32
Hier ook een chuwi vi8, best leuk apparaatje
:)
net ontdekt dat je (in Windows althans) het toestel kan ontwaken door 2x op de win-toets te duwen. Werkt misschien ook bij andere chuwis/tablets?

Edit: blijkbaar werkt het maar ongeveer een minuutje na het locken...

[ Voor 15% gewijzigd door Guyter op 02-07-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zoek nog een werkend micro USB otg splinter kabeltje om zowel een USB apparaat te gebruiken en tegelijk m'n Chuwi Vi8 Super op te laden, iemand nog tips/ervaringen?
Al flink gezocht op GoT maar niets kunnen vinden terwijl ik er wel ooit iets over heb gelezen in een topic....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
SinergyX schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:15:
[...]

Ik heb de mijne besteld bij gearbest, gelukkig nog mailtje gehad dat hij onderweg is. Vage is dat het een RE T&T code is (royalmail), welke aangeeft dat deze uit Zweden vandaag komt :?

Ben zeer benieuwd :P
En nadat mijn HI8 3 dagen op shipped stond, eindelijk een TT nummer gekregen. Is het pakketje alleen nog maar aangemeld en niet eens verstuurd....Tot zo ver het experiment expedited shipping. Het verzenden van een product dat ze op voorraad hadden duurt nu al 9 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
banggood heeft me tablet na 1 dag na de bestelling al opgestuurd, het toetsenbord ook, die is al binnen in 1 week tijd, maar de tablet ging weer via een andere courier zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 07:18

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb deze week eindelijk via GearBest mijn Chuwi Hi8 mogen ontvangen op woensdag. De afhandeling daar ben ik niet tevreden over, DHL shipping aanmelden maar niet opsturen.

In eerste instantie tevreden over het apparaat, Android draait heel soepel en windows lijkt iets trager. Wat even niet goed is dat ik sinds vanochtend een vlek in mijn scherm heb. Alsof de touchgedeelte tegen de plastic laag drukt.
https://www.dropbox.com/s..._20150703_100015.jpg?dl=0

RMA wordt dit dus.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
DoctorV64 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:03:
Ik heb deze week eindelijk via GearBest mijn Chuwi Hi8 mogen ontvangen op woensdag. De afhandeling daar ben ik niet tevreden over, DHL shipping aanmelden maar niet opsturen.

In eerste instantie tevreden over het apparaat, Android draait heel soepel en windows lijkt iets trager. Wat even niet goed is dat ik sinds vanochtend een vlek in mijn scherm heb. Alsof de touchgedeelte tegen de plastic laag drukt.
https://www.dropbox.com/s..._20150703_100015.jpg?dl=0

RMA wordt dit dus.
Ah balen...wat vond je van de beeldkwaliteit (voordat er een vlek in kwam)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Gutteguttegut schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 01:00:
Ik zoek nog een werkend micro USB otg splinter kabeltje om zowel een USB apparaat te gebruiken en tegelijk m'n Chuwi Vi8 Super op te laden, iemand nog tips/ervaringen?
Al flink gezocht op GoT maar niets kunnen vinden terwijl ik er wel ooit iets over heb gelezen in een topic....
http://nl.aliexpress.com/...T-8-Miix2/2038609573.html

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Beeldkwaliteit is goed van het scherm, onder android filmpjes kijken die ik op mijn microSD had staan ging wat makkelijker. Ik had daarop wat zaken staan van mijn SJcam die ik op 1080p had opgenomen en dat zag er goed uit. Ik moet zeggen dat de vlek als het scherm aanstaat niet echt hinderlijk is, maar toch ik wil een nieuwe HI8 of anders mijn geld terug.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb ondertussen ook deze gevonden. Eens kijken of hij doet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:26
Ik ben er inmiddels uit dat ik een 10 inch tablet voor mijn vader wil bestellen. Al heel wat research gedaan en techtablets.com doorgelezen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Teclast X98 air 3G 64GB.

Ik vraag me alleen af of de UI een beetje schaalt in Android en Windows, vanwege de hoge resolutie?

Mijn vader vindt icoontjes en dergelijke al snel te klein...

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
jooncheez schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:18:
Ik ben er inmiddels uit dat ik een 10 inch tablet voor mijn vader wil bestellen. Al heel wat research gedaan en techtablets.com doorgelezen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Teclast X98 air 3G 64GB.

Ik vraag me alleen af of de UI een beetje schaalt in Android en Windows, vanwege de hoge resolutie?

Mijn vader vindt icoontjes en dergelijke al snel te klein...
Als je een Windows machine hebt kan je het zelf proberen. Android kan je proberen met een telefoon.

Maar waarom kies je niet voor de Chuwi Vi10?

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
f.v.b schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 02:19:
[...]

Als je een Windows machine hebt kan je het zelf proberen. Android kan je proberen met een telefoon.

Maar waarom kies je niet voor de Chuwi Vi10?
Oke, zal het testen. Heb alleen niks op tablet formaat.

De Chuwi vi10 lijkt me ook interessant. Ik kan echter geen 64gb versie vinden en er is weinig XDA support. Zo is er bijvoorbeeld geen Android 5.0 rom, die de Teclast wel heeft.

Ik verwacht dat mijn vader toch vooral Android zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
jooncheez schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:18:
Onder Android is er volgens mij geen centrale instelling om alles groter te maken. Je kan de DPI instelling wijzigen in build.prop, maar dat kan een bootloop veroorzaken.

Omdat je keuze al op de Teclast is gevallen, is het waarschijnlijk slimmer om je vraag in het XDA forum te stellen.

En als je zelf wilt experimenteren (gewoon omdat het leuk is om te doen) dan kan ik je Bluestacks, Andy of Genymotion aanraden. Dit zijn Android emulators die je kan draaien onder Windows. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hiermee gewerkt heb, dus ik kan je geen tip geven over welke het beste is op dit moment. Bluestacks moet je wel nog rooten geloof ik, dus kijk even wat de laatste ontwikkelingen zijn.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
f.v.b schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 09:56:
[...]

Onder Android is er volgens mij geen centrale instelling om alles groter te maken. Je kan de DPI instelling wijzigen in build.prop, maar dat kan een bootloop veroorzaken.

Omdat je keuze al op de Teclast is gevallen, is het waarschijnlijk slimmer om je vraag in het XDA forum te stellen.

En als je zelf wilt experimenteren (gewoon omdat het leuk is om te doen) dan kan ik je Bluestacks, Andy of Genymotion aanraden. Dit zijn Android emulators die je kan draaien onder Windows. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hiermee gewerkt heb, dus ik kan je geen tip geven over welke het beste is op dit moment. Bluestacks moet je wel nog rooten geloof ik, dus kijk even wat de laatste ontwikkelingen zijn.
Bedankt voor de tips! Ik zal even gaan spelen.

Op mijn telefoon met Android 5.1 is in ieder geval een optie om tekst groter te maken. In Windows kan ik natuurlijk altijd nog de resolutie verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

En gefixed het plakken van de beschermplaat aan het touchgedeelte:

https://www.dropbox.com/s..._20150704_123215.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20150704_123230.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20150704_123244.jpg?dl=0

Zag op een andere forum dat iemand hetzelfde had en hij met toepassen van druk op en rondom de plek het los kreeg. Zuignapje wil ook helpen, dus even mijn smartphonegereedschapskit erbij gepakt >:)

[ Voor 28% gewijzigd door DoctorV64 op 04-07-2015 13:29 . Reden: Plaatjes werkten niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 18:07
DoctorV64 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 12:46:
En gefixed het plakken van de beschermplaat aan het touchgedeelte:

https://www.dropbox.com/s..._20150704_123215.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20150704_123230.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20150704_123244.jpg?dl=0

Zag op een andere forum dat iemand hetzelfde had en hij met toepassen van druk op en rondom de plek het los kreeg. Zuignapje wil ook helpen, dus even mijn smartphonegereedschapskit erbij gepakt >:)
Mooi opgelost zo! Je had al wel wat verteld over je tablet, maar hoe bevalt hij nu na een paar dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Tablet zelf ziet er qua bouw niet te cheap uit en het scherm is natuurlijk voor dat geld zeker goed.
Zoals eerder geschreven goed scherp, alleen het verlagen van de helderheid is wel een punt. In het donker geeft hij best nog veel licht af, op te lossen denk ik door Twilight denk ik. Qua algemeen gebruik onder android (kitkat 4.4.4) gaat het heel soepel (Ter vergelijking, mijn daily driver qua smartphone is de Oneplus One met Resurrection Remix Lollipop erop).
Windows draait (voor zover ik kan beoordelen, OSX is mijn dagelijkse privé computer/werk is standaard windows met Kantoor Applicatieomgeving) redelijk snappy. Qua programma's heb ik niet veel zaken geïnstalleerd, CSR race game om te testen/Office365/Popcorntime. Het is voor mij ruim 8 jaar geleden dat ik een windows pc had dus het is even wennen weer.
Gisteren met Kingoroot de HI8 geroot, even kijken of ik de chinese bloatware kan freezen met Titanium Backup Pro. Ik moet me nog even inlezen over hoe ik TWRP aan de praat krijg en ben benieuwd of ik een andere rom kan flashen (gewoon omdat het kan en omdat ik wel gecharmeerd ben van Resurrection Remix).

In het kort, leuk apparaatje voor dat geld (als je niet zoals ik BTW & invoerrechten moest betalen omdat ik persé hem snel wilde hebben via DHL). Ik wilde een 8 inch apparaat voor ernaast/als gadget, lichter dan mijn iPad 4 en iets waar ik even mee kan spelen/pielen.

Dual Boot optie is leuk, enerzijds omdat ik Android wel kan waarderen (als ex iPhone gebruiker) en je aardig wat zaken kan tweaken en anderzijds ik Windows gewoon weer een kans geef (door werk) en gewoon benieuwd ben naar Windows 10 en de connectie met mijn Xbox One console. Wat me wel opvalt is dat de windows store bij lange na niet zo gevuld is als de Appstore van Apple of Playstore van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Een heel herkenbaar verhaal. Ik ben ook zo'n 8 jaar een OSX gebruiker en daarnaast alleen iOS. Maar ik ben best gecharmeerd van Windows 8 en waarschijnlijk ook wel van Windows 10.

Heb derhalve ook de Hi8 besteld en verwacht hem van de week. Heb niet zoveel met Android al moet ik het misschien meer een kans geven. Maar weet jij of Android ook te verwijderen is zodat je meer ruimte hebt voor Windows? Heb wel iets gelezen over het verwijderen van partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kan iemand met de Hi8 mij vertellen hoe de eMMC storage presteert (CrystalDiskMark)? De hoge resolutie is leuk, maar ik lees hier en daar dat de Vi8 dual-boot veel snellere storage heeft. Persoonlijk vind ik snelheid belangrijker dan scherpere tekst in dit geval dus ik twijfel nog een beetje welk apparaat ik moet kiezen.

Hebben ze allemaal dezelfde 'ssd's' of is het een loterij?

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 05-07-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Frietsaus schreef op zondag 05 juli 2015 @ 16:12:
Kan iemand met de Hi8 mij vertellen hoe de eMMC storage presteert (CrystalDiskMark)? De hoge resolutie is leuk, maar ik lees hier en daar dat de Vi8 dual-boot veel snellere storage heeft. Persoonlijk vind ik snelheid belangrijker dan scherpere tekst in dit geval dus ik twijfel nog een beetje welk apparaat ik moet kiezen.

Hebben ze allemaal dezelfde 'ssd's' of is het een loterij?
De review op techtablets zegt dat de storage van de Hi8 langzaam is. http://techtablets.com/chuwi-hi8/review/
Een stuk langzamer dan de Vi8. http://techtablets.com/chuwi-vi8/review/
De Hi8 heeft vergeleken met de Vi8 betere resolutie en een snellere processor, maar geen hdmi uitgang.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Oh top, mooie reviews die het ook bevestigen. Dan ga ik liever voor de Vi8, ik denk dat de snellere storage beter merkbaar is dan de snellere processor van de Hi8.

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 05-07-2015 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Leuke site, daar zag ik de aanbieding voor de HI8 (met zogenaamde korting) bij GearBest.
Ik moet zeggen dat ondanks de vergelijking tussen de Vi8 en de Hi8 en de scores voor de storage, voor mij juist het scherm van belang was om de Hi8 te kopen. De HDMI out is op zich een goede toevoeging, alleen voor mij persoonlijk zou ik daar (schat ik zo in) geen gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:33
DoctorV64 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:32:
Leuke site, daar zag ik de aanbieding voor de HI8 (met zogenaamde korting) bij GearBest.
Ik moet zeggen dat ondanks de vergelijking tussen de Vi8 en de Hi8 en de scores voor de storage, voor mij juist het scherm van belang was om de Hi8 te kopen. De HDMI out is op zich een goede toevoeging, alleen voor mij persoonlijk zou ik daar (schat ik zo in) geen gebruik van maken.
Ik zit ook heel erg te twijffelen tussen de hi8 en vi8
Storage snelheid is natuurlijk wel een punt maar scherm+helderheid zijn weer in het voordeel van de hi8. Hdmi out zou ik waarschijnlijk toch niet gebruiken. Enigste wat mij tot nu toe tegen houd is toch echt de snelheid van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zat net wel te kijken naar de opslaggrootte en evt upgrade naar Win10, dacht dat 32GB wel genoeg was, maar de splitsing gaat toch problemen geven zie ik zo. Met ~9GB vrij aan de Windows kant, lijkt dat niet genoeg te zijn om die 16GB vereist van Win10 te halen. Even niet over nagedacht, wilde deze juist inzetten omdat Windows RT geen upgrade naar 10 gaat krijgen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Laatst online: 17-01-2023
SinergyX schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:45:
Zat net wel te kijken naar de opslaggrootte en evt upgrade naar Win10, dacht dat 32GB wel genoeg was, maar de splitsing gaat toch problemen geven zie ik zo. Met ~9GB vrij aan de Windows kant, lijkt dat niet genoeg te zijn om die 16GB vereist van Win10 te halen. Even niet over nagedacht, wilde deze juist inzetten omdat Windows RT geen upgrade naar 10 gaat krijgen.
En als je de opslagruimte vergroot met een sd kaartje of kan Windows alleen worden gedownload op de schijf waar Windows op staat. Er is wel iemand die Windows 10 op een chuwi vi8 gezet heeft dus het is wel mogelijk.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Ik heb afgelopen weekend ook Win10 op de Chuwi vi8 gezet. Als je de Images partitie verwijderd, en de vrijgekomen ruimte toevoegd aan de c: schijf en deze ook formatteert heb je genoeg ruimte om Win10 te installeren.
Je hebt de drivers die ergens eerder in dit topic staan nodig om alle hardware te installeren. Verder is het handig om toetsenbord aan muis aan te sluiten aangezien tijdens en na de installatie het touchscreen niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik krijg de Hi8, zal qua werking wel hetzelfde worden, jij hebt hem met een usb stick geinstalleerd?

Kwam deze tegen, die dan maar volgen als m'n tablet binnen is.
http://www.intowindows.co...otable-usb-of-windows-10/

Wel leuk bij gearbest dat ze ook een foto toevoegen als 'verzendbewijs' in de statushistory :P

[ Voor 57% gewijzigd door SinergyX op 06-07-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Klopt, ik heb met de Windows 7 USB/Download tool de Win10 Insider Preview x86 iso naar een usb stick gekopieerd.
Na talloze keren proberen kwam ik erachter dat de tablet niet wilde booten van een x64 uefi bootstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:33
Ik overweeg nu echt de vi8 super omdat die bij banggood weer in de aanbieding is. Maar hoe ervaren jullie de schermhelderheid ? Valt dit mee of tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

RenaldoN schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:46:
Ik overweeg nu echt de vi8 super omdat die bij banggood weer in de aanbieding is. Maar hoe ervaren jullie de schermhelderheid ? Valt dit mee of tegen.
Mijn ervaring is dat het net aan kan, buiten in de volle zon wordt het lastig maar verder goed bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
De Chuwi heeft van zichzelf geen full HD, maar als je de tablet met mini HDMI op een ander scherm aansluit, stuurt het dan wel een 1920x1080 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
yorroy schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:27:
De Chuwi heeft van zichzelf geen full HD, maar als je de tablet met mini HDMI op een ander scherm aansluit, stuurt het dan wel een 1920x1080 uit?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Gutteguttegut schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:24:
[...]
Mijn ervaring is dat het net aan kan, buiten in de volle zon wordt het lastig maar verder goed bruikbaar.
Dit gaat ook op voor de Hi8, de beschermplaat is kunststof en reflecteert behoorlijk. Maar goed, in de volle zon ga ik normaliter niet met een tablet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Chuwi HI8 hier ook binnen, even mee gespeeld maar batterij kwam bijna leeg binnen, dus nu maar even aan de lader. Eerste indrukken zijn goed, goede bouwkwaliteit, dun en licht, helder/scherp scherm. Android was erg snel, windows nog niet echt maar die wilde updaten, en ik had problemen met de wifi. Mijn router knalt de verbinding in windows er elke keer uit, in android geen probleem. Niet iets wat jij hebt ondervonden DoctorV64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

De wifi is "trager" in vergelijking met al mijn andere apparaten in huis. Ik heb een Apple Time Capsule voor mijn wlan. De Hi8 ziet niet de 5Ghz netwerk, alleen de 2,4Ghz met WPA/PSK.
Het verbinden met een wifi voor de eerste keer (bv als ik op mijn werk kom / thuis kom) duurt wel even.
Disconnects heb ik niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfaMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36
Vandaag een CHUWI Hi8 ontvangen.
Besteld bij banggood op 25-06 en gekozen voor Priority Direct Mail en ontvangen op 07-07.
De tablet komt niet in orginele doos dit omdat deze niet in de polystyreen verpakking past.
Is direct al ingesteld op engels. Alleen de DC5.0v/2.0A usb adapter om te laden is alleen chinees of voor USA. Maar mijn Nillkin 2.0A adapter werkt ook.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eNCpibK.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door AlfaMan op 07-07-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
AlfaMan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:16:
Vandaag een CHUWI Hi8 ontvangen.
Besteld bij banggood op 25-06 en gekozen voor Priority Direct Mail en ontvangen op 07-07.
De tablet komt niet in orginele doos dit omdat deze niet in de polystyreen verpakking past.
Is direct al ingesteld op engels. Alleen de DC5.0v/2.0A usb adapter om te laden is alleen chinees of voor USA. Maar mijn Nillkin 2.0A adapter werkt ook.
[afbeelding]
Zondag naheffing? Dan ben je een dag sneller dan mij en ongeveer 45 euro rijker... :> Mijne zat in zo'n zelfde doos.

Adapter heb ik trouwens meteen in de kliko geflikkerd. Die vertrouw ik niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door Dersan op 07-07-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky Toy 1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-06 10:52
Wie met een Chuwi Hi8 kan usb MHL eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Als ik een usb MHL hdmi kabel had, dan kon ik het testen. Betwijfel of het wel zou werken, moet dat niet ook hardware technisch eerst kunnen cq de usb moet dezw functie ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 01:00:
Gutteguttegut schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:11:
[...]
Ik heb ondertussen ook deze gevonden. Eens kijken of hij doet wat ik wil.
Helaas...niet dus (wel lekker snel binnen!).

Lijkt er op dat USB TO GO en tegelijk opladen iets is wat op elk apparaat mogelijk weer anders (of gewoon niet) werkt.
Wel irritant want nu kan ik mn USB GPS ontvanger niet gebruiken op lange ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanibanani
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:31
Gutteguttegut schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 00:50:
[...]

[...]

[...]

Lijkt er op dat USB TO GO en tegelijk opladen iets is wat op elk apparaat mogelijk weer anders (of gewoon niet) werkt.
Wel irritant want nu kan ik mn USB GPS ontvanger niet gebruiken op lange ritten.
Op techtablets (of anders techtablets op YouTube) staat een filmpje hierover. Een USB OTG hub die tegelijk kan opladen, werkend met een chuwi hi8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kanibanani schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 01:58:
[...]

Op techtablets (of anders techtablets op YouTube) staat een filmpje hierover. Een USB OTG hub die tegelijk kan opladen, werkend met een chuwi hi8.
Grappig, net de 3 poort versie op ebay besteld.

In de video hebben ze het niet over Android....en ik heb begrepen dat dat juist de meeste problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Gutteguttegut schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 00:50:
[...]

[...]

[...]

Je kan vanuit je Android telefoon je GPS via Bluetooth delen.

Dat werkt prima met deze Windows navigatie app.

Je hoeft geen com-poorten te openen en dergelijke. In Maps Pro kan je instellen dat je een Bluetooth GPS wilt gebruiken. Over de kwaliteit van de navigatie kan ik je nog niets vertellen.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

f.v.b schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 04:30:
[...]

Je kan vanuit je Android telefoon je GPS via Bluetooth delen.
Dat probeer ik ook maar wil nog niet echt lukken, ook onder Android niet trouwens met verschillende telefoons (Android en Symbian).
Dat werkt prima met deze Windows navigatie app.

Je hoeft geen com-poorten te openen en dergelijke. In Maps Pro kan je instellen dat je een Bluetooth GPS wilt gebruiken. Over de kwaliteit van de navigatie kan ik je nog niets vertellen.
Maar die ondersteund weer geen offline navigatie.

Navmii wel maar die kent onder Windows geen Nederland 8)7
Het wordt tijd dat Here maps dezelfde functionaliteit krijgt als op Symbian en Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Mijn Chuwi staat nu al een tijdje in de windows update op 100%....durf hem eigenlijk niet uit te zetten. Iemand een idee?

Ik was eerst ook van plan om Android er af te gooien en alleen voor Windows te gaan, maar ik vind Android op dit moment eigenlijk misschien nog wel fijner dan Windows. Misschien dat Windows 10 daar verandering in kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlfaMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36
Inderdaad zonder naheffing. Pakje kwam uit Schiedam ;)
Ook geen gele sticker met dat het van buiten de EU komt.
Denk dat ik geluk heb gehad.
Dersan schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:59:
[...]

Zondag naheffing? Dan ben je een dag sneller dan mij en ongeveer 45 euro rijker... :> Mijne zat in zo'n zelfde doos.

Adapter heb ik trouwens meteen in de kliko geflikkerd. Die vertrouw ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Is alweer uit de update. Is gewoon ook deels de trage opslag. Heb net crystaldiskmark gedraaid en kom op dezelfde waardes als techtablets.com review. Slecht dus :P.

Maar met normaal gebruik geen last van eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:30
AlfaMan schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:12:
Inderdaad zonder naheffing. Pakje kwam uit Schiedam ;)
Ook geen gele sticker met dat het van buiten de EU komt.
Denk dat ik geluk heb gehad.

[...]
Hier ook de sjaak. Blijkbaar een goede golf van controles, wordt hij toch duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Ik heb een sinds twee maanden een Chuwi Vi8 en ik ben ondertussen aan mijn derde HDMI kabel toe.

Van de micro HDMI stekker moet telkens een stukje rubber verwijderd worden zodat de connector diep genoeg kan komen. Dat aanpassing heb ik bij twee kabels uitgevoerd.

Het eindresultaat zit echter nog steeds niet lekker vast. Bij elke kleine beweging verbreekt het contact. Ik moet steeds vaker de kabel lostrekken en weer opnieuw verbinding laten maken. Mijn TV ziet dan wel dat er iets aangesloten is (de melding gaan van "no connection" naar "no signal") maar de tablet ziet de TV niet en stuurt geen signaal uit. Nadat eerst mijn ene kabel het begeven heeft (3m via Allekabels) begint nu ook een tweede kabel (20 cm ergens uit China) het te begeven.

Als ik Google op "Chuwi Vi8 HDMI connection problem" vind ik voornamelijk meldingen van eigenaren die nog niet weten dat de stekker bijgesneden moet worden.

Nu heb ik nog nooit eerder een HDMI kabel 100 keer opnieuw aangesloten. Een USB stekker heeft daar geen enkel probleem mee en blijft gewoon werken.

Vraag daarom aan jullie: Is dit een herkenbaar probleem? Gebeurt dit ook bij andere tablets? Ik vind de Chuwi Vi8 een leuk apparaatje maar ik heb geen zin om telkens weer 6 tot 12 euro neer te leggen voor weer een nieuwe kabel. Dan koop ik liever iets anders (I'm looking at you Teclast X98 Air 3G :)) en gaat deze tablet een nieuwe toekomst als speeltje voor een vriend of vriendin tegemoet.

[edit]

Ook de derde kabel, net nieuw, geeft al direct problemen. Ik zal eens gaan kijken hoe goed de support bij Banggood is.

[update]
f.v.b schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:36:
[...]

Na nog wat uitproberen blijkt dat mijn LG-TV vier van de vijf keer wél direct beeld geeft waar mijn Samsung-TV vier van de vijf keer géén beeld geeft.

Met allerlei apparaatjes en verloopstekkers heb ik nu een reproduceerbare goed werkende verbinding.

[ Voor 14% gewijzigd door f.v.b op 19-07-2015 14:38 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik heb vanmorgen de Chuwi Vi8 Super bij banggood besteld voor mijn vriendin. Ik ben benieuwd!
Een leuk speeltje voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:29
Dersan schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:22:
Is alweer uit de update. Is gewoon ook deels de trage opslag. Heb net crystaldiskmark gedraaid en kom op dezelfde waardes als techtablets.com review. Slecht dus :P.

Maar met normaal gebruik geen last van eigenlijk.
Op tech tablets zeggen ze idd ook dat je het in dagelijks gebruik niet merkt. In een comment ergens op xda heeft iemand het erover dat hij het wel degelijk merkt. Bijvoorbeeld heel erg in de IE app in Windows. Maar bij jou dus gewoon vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Is er niemand die ervaring kan delen van de vi10HD ? Klinkt als een leuke 1920 baytrail of is er een betere ?

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
RenaldoN schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:46:
De Chuwi Vi8 leek me geweldig om mijn zoontje met lange autotrips te vermaken. Zijn er ervaringen van gebruik in de auto, bijvoorbeeld als de volle zon op het scherm schijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

yorroy schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:14:
[...]

De Chuwi Vi8 leek me geweldig om mijn zoontje met lange autotrips te vermaken. Zijn er ervaringen van gebruik in de auto, bijvoorbeeld als de volle zon op het scherm schijnt?
Van wat ik heb gehoord en gelezen is hij in de volle zon niet goed af te lezen. Daarvoor kan de helderheid niet hoog genoeg volgens mij. Gewoon het raam even dicht plakken 8)

Maar dat is bij de meeste tablets/phones/laptops het geval toch..

[ Voor 6% gewijzigd door Laidback Luc op 10-07-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik heb nu een ipad2, die is in de auto nog prima te gebruiken maar hij begint wat kuren te vertonen. Op basis van specs kun je helaas niet aflezen hoe slecht die helderheid in het echt is. Ik denk dat ik hem maar gewoon bestel, hij kan daarna altijd nog op Vraag&Aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
pelt schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:12:
[...]

Op tech tablets zeggen ze idd ook dat je het in dagelijks gebruik niet merkt. In een comment ergens op xda heeft iemand het erover dat hij het wel degelijk merkt. Bijvoorbeeld heel erg in de IE app in Windows. Maar bij jou dus gewoon vloeiend?
Ik weet welke comment je bedoelt, die heb ik ook gelezen toen mijn chuwi nog in het vliegtuig zat. Nee, IE werkt gewoon prima. Chrome in Android bevalt mij wel ietsjes beter, dus die gebruik ik meestal.

Ik zou wel een browsing test voor je willen doen maar ik heb niet echt een geschikte camera daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Toch maar de teclast x98 air 3G met 64 gig besteld, ondanks dat ik de chewie vi10HD er mooier uit vind zien trekken het scherm en de ietsje snellere cpu mij over de streep. Ja en dat ie 156 euro kost... en er op xda aandacht aan word geschonken dmv een subforum.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:47:
Toch maar de teclast x98 air 3G met 64 gig besteld, ondanks dat ik de chewie vi10HD er mooier uit vind zien trekken het scherm en de ietsje snellere cpu mij over de streep. Ja en dat ie 156 euro kost... en er op xda aandacht aan word geschonken dmv een subforum.
Same.

Zal kijken of ik een eigen topic voor de Teclast kan maken wanneer ik hem in bezit heb.

Mag ik vragen hoe je hem voor die prijs hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

jooncheez schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:50:
[...]

Mag ik vragen hoe je hem voor die prijs hebt gekregen?
via chinaprices.us gekomen op http://www.aliexpress.com...2223793329.html&af=178641

komt nog wel een tientje bij voor de dhl verzending, en vast nog wat douane kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 11-07-2015 11:11 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Mooie prijs voor een 64gb tablet. Als de Chuwi vi10 nu eens met een beter beeldscherm in combinatie met 64gb te leveren was dan kocht ik die meteen. Maar nu zit ik maar te twijfelen tussen de Teclast x98 en de Chuwi Vi10 qua bruikbaarheid voor studie (of toch gaan voor de V10HD of X16HD....arggggh keuzes). De filmpjes op Techtablets maken het voor mij in ieder geval niet makkelijker. Wilde eerst voor een Lenovo gaan maar de prijs trekt mij toch sterk richting de Chinese tablets. De Xiaomi powerbank is in ieder geval al besteld.

[ Voor 21% gewijzigd door Saybia op 12-07-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Laatst online: 10-09 17:17
k1n9_n01z3 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:09:
[...]

via chinaprices.us gekomen op http://www.aliexpress.com...tphone-6/32223793329.html

komt nog wel een tientje bij voor de dhl verzending, en vast nog wat douane kosten.
Als je kan zien is de link van het product totaal anders dan het product dat ze ook verkopen.
Vraag me dus af wat je zou krijgen, aangezien de verkoper ook de 'echte' pagina heeft staan met de Teclast X98.
Met paypal (ivm retourservice) had ik de gok wel gewaagd. Nu ben ik nog aan het twijfelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ja we zullen zien.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Potverdorie, gisteravond eindelijk de knoop doorgehakt om de Chuwi Vi10 te bestellen, is vandaag de 64gb in de aanbieding bij Banggood. Dat zal je altijd zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Mijn Chuwi ligt nu gezellig bij de douane (of dat denk ik in ieder geval, zie onder :)), en ik heb een brief van PostNL gekregen waarin ik de waarde moet opgeven aan de hand van een factuur. Ik weet alleen niet zeker of het wel mijn Chuwi is, want ik heb ook nog heel veel andere dingen besteld (waarvan de meeste veel goedkoper zijn). Wat moet ik nou doen? Ik kan natuurlijk sowieso een lage factuur (onder de 22 euro :D) aanleveren, aangezien ik echt niet weet welk pakje het is.

Overigens, voor de statistiek fetisjisten: op 21-6 besteld bij Banggood, nu tegengehouden bij douane.

[ Voor 9% gewijzigd door M_V op 13-07-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Navigatie op mn Chuwi Vi8 Super icm Android en TomTom en een bluetooth gps ontvanger werkt. :*)
Nu nog een dashboard houder vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Gutteguttegut schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:46:
Navigatie op mn Chuwi Vi8 Super icm Android en TomTom en een bluetooth gps ontvanger werkt. :*)
Nu nog een dashboard houder vinden...
Ik heb het gisteren ook aan de praat gekregen met:

- GPS zender: Nexus 5 + GPS over BT app
- GPS ontvanger: Chuwi Vi8 Android + Bluetooth GPS app

Als navigatie software gebruik ik Sygic. De eerste keer moest ik wel alles un-pairen en dan binnen de aps weer opnieuw pairen. Deze combinatie heb ik nog niet vanuit een auto getest.

[Edit]

Zojuist wat tests uitgevoerd vanuit het openbaar vervoer. De verbinding tussen de apps komt nu zonder problemen tot stand en Sygic toont netjes de snelheid en locatie. Prima te gebruiken dus.

[ Voor 14% gewijzigd door f.v.b op 13-07-2015 18:53 ]

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
M_V schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:36:
Mijn Chuwi ligt nu gezellig bij de douane (of dat denk ik in ieder geval, zie onder :)), en ik heb een brief van PostNL gekregen waarin ik de waarde moet opgeven aan de hand van een factuur. Ik weet alleen niet zeker of het wel mijn Chuwi is, want ik heb ook nog heel veel andere dingen besteld (waarvan de meeste veel goedkoper zijn). Wat moet ik nou doen? Ik kan natuurlijk sowieso een lage factuur (onder de 22 euro :D) aanleveren, aangezien ik echt niet weet welk pakje het is.

Overigens, voor de statistiek fetisjisten: op 21-6 besteld bij Banggood, nu tegengehouden bij douane.
Mijne was ook aangehouden, heb maar mn chuwi gearbest factuur toegezonden. #acceptloss :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

bottom line schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:36:
[...]

Vraag me dus af wat je zou krijgen, aangezien de verkoper ook de 'echte' pagina heeft staan met de Teclast X98.
Adder is vanonder het gras, blijkbaar was het de verkeerde prijs, komt nog eens 27 "dorra" bij (30e). Dat zou het totaal op 195 euro brengen en ik denk dat ik het mss wel goedkoper kan doen. :-(

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:37:
[...]

Adder is vanonder het gras, blijkbaar was het de verkeerde prijs, komt nog eens 27 "dorra" bij (30e). Dat zou het totaal op 195 euro brengen en ik denk dat ik het mss wel goedkoper kan doen. :-(
I know. Heb zelf ook toch maar de gok gewaagd, en een bericht van de seller gekregen. €187 bij Banggood :p
Laat je eens weten wat je gaat doen / welke je nu gaat bestellen? Dan volg ik jou :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

bottom line schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:09:
[...]

I know. Heb zelf ook toch maar de gok gewaagd, en een bericht van de seller gekregen. €187 bij Banggood :p
Laat je eens weten wat je gaat doen / welke je nu gaat bestellen? Dan volg ik jou :7
Uiteraard laat ik alles weten. Helaas is ie nu 201e bij BG, dus dat gaat ook over. Dat word dus wachten op een aanbieding.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:29:
[...]

Uiteraard laat ik alles weten. Helaas is ie nu 201e bij BG, dus dat gaat ook over. Dat word dus wachten op een aanbieding.
Daarvoor heb je een coupon ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

wow thnx !

Maar als het rond de 200 euro gaat zitten heb ik liever een Teclast X10HD 3G. Groter scherm, grotere res (2560x1600) en "docking mogelijkheid". En je hebt de "surface look" ipv de "ipad" look.

Afbeeldingslocatie: http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1iiZCHXXXXXb_XFXXq6xXFXXXl/200658798/HTB1iiZCHXXXXXb_XFXXq6xXFXXXl.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 14-07-2015 14:25 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:23:
wow thnx !

Maar als het rond de 200 euro gaat zitten heb ik liever een Teclast X10HD 3G. Groter scherm, grotere res (2560x1600) en "docking mogelijkheid". En je hebt de "surface look" ipv de "ipad" look.

afbeelding
Wilde net vragen of iemand ervaring had met deze?

Ik had eerder de x98 AIR II, maar daar is (een hoop) water overheen gekomen dus die is helaas overleden. Zou deze wat zijn? Viel mij wel op dat de accu minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Wilde net vragen of iemand ervaring had met deze?

Ik had eerder de x98 AIR II, maar daar is (een hoop) water overheen gekomen dus die is helaas overleden. Zou deze wat zijn? Viel mij wel op dat de accu minder is.
Zoals altijd heeft techtablets hier ook een review over:

http://techtablets.com/teclast-x10hd-3g/review/

Lijkt ook wel een OK-tablet met wat nadelen (accu, crappy android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
k1n9_n01z3 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:23:
wow thnx !

Verschil is nog altijd €20.
€187 voor de X98 en €208 voor de X10HD.
Twijfel =/ het geluk is wel dat de andere merken (Cube / Onda / Chuwi) afvallen omdat zij geen ingebouwde GPS hebben, wat ik toch wel handig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Goed, Chuwi vi8 komt net binnen, aangezet, wizard doorlopen tot username en wachtwoord, daarna herstart ie, en dat was het dan :(. Zwart scherm, meer doet ie niet...

Edit, ah, ging echt iets mis, uiteindelijk kreeg ik hem toch aan/uit(?) en is hij opnieuw begonnen met de wizard, nu weer herstarten :P.

[ Voor 29% gewijzigd door HeatWave op 14-07-2015 16:10 ]

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
HeatWave schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:04:
Goed, Chuwi vi8 komt net binnen, aangezet, wizard doorlopen tot username en wachtwoord, daarna herstart ie, en dat was het dan :(. Zwart scherm, meer doet ie niet...
Bij mij had een Chinees dat allemaal al gedaan. Waar heb jij hem besteld? Wel balen...Ik zou trouwens niet zeggen dat hij het wel even heeft gedaan. Gewoon zeggen dat hij DOA is.

Ik heb wel wat laadproblemen met de HI8 geloof ik. Gaat echt ongelooflijk traag. Gebruik de lader van mijn Xperia Z1 maar mag niet baten. Lader die ik er bij heb gekregen heb ik meteen weggegooid.

[ Voor 7% gewijzigd door Dersan op 14-07-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Dersan schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:10:
[...]

Bij mij had een Chinees dat allemaal al gedaan. Waar heb jij hem besteld? Wel balen...

Ik heb wel wat laadproblemen met de HI8 geloof ik. Gaat echt ongelooflijk traag. Gebruik de lader van mijn Xperia Z1 maar mag niet baten. Lader die ik er bij heb gekregen heb ik meteen weggegooid.
Hij lijkt het te doen weer, hij komt bij DX vandaan. Ik was denk ik te ongeduldig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Het opladen van de HI8 gaat met de andere laders die ik heb (Oneplus one, iPad) ook gewoon langzaam. De output van de opladers is wel goed, 2 amp. Als ik de Hi8 uitzet dan gaat het sneller.
Gebruikstijd onder windows is beduidend minder, 4-5 uur. Kan ook aan de wifi liggen, want ik hebt niet het idee dat deze snel is en ook vaak de verbinding kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
DoctorV64 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:43:
Het opladen van de HI8 gaat met de andere laders die ik heb (Oneplus one, iPad) ook gewoon langzaam. De output van de opladers is wel goed, 2 amp. Als ik de Hi8 uitzet dan gaat het sneller.
Gebruikstijd onder windows is beduidend minder, 4-5 uur. Kan ook aan de wifi liggen, want ik hebt niet het idee dat deze snel is en ook vaak de verbinding kwijt is.
Mijn HI8 is vrijgegeven door de douane, op naar postnl!
Remboursbedrag € 30,43

Moet je dit contant betalen aan de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Zo te lezen heb ik mazzel met m'n HI8 gehad. Vandaag ontvangen zonder extra kosten, misschien heeft drop shipping van Banggood dan toch wel zin. Besteld op 25 juni en dus 14 juli ontvangen.

Vanavond meteen maar een bluetooth muisje en een Chuwi keyboard cover bij Gearbest besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
DoctorV64 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:43:
En met welke wel snel? De originele? Ik heb hem wel weer vol gekregen maar ik heb het idee dat het laadproces buggy is. Moet wel nog even een goede lader aanschaffen om het zeker te weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Dersan op 14-07-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 02:15:
[...]
Grappig, net de 3 poort versie op ebay besteld.

In de video hebben ze het niet over Android....en ik heb begrepen dat dat juist de meeste problemen geeft.
Nu al binnen!!

Maar helaas, deze doet het dus wél onder Windows maar niet onder Android :|

Het wordt tijd dat TomTom voor Windows 8.1 uit gaat komen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Gutteguttegut op 15-07-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

De originele laadt niet langzamer dan de Oneplus One oplader. Alhoewel ik de originele niet graag gebruik ivm de eu plug die je op de originele oplader moet zetten. Plug is net te breed om in een normale wcd te steken.

@Maurits82, postnl als de postbode je pakket bij zich heeft zou je kontant moeten kunnen betalen als je thuis bent als hij langskomt. Ik heb tot nu toe altijd mijn pakket (als het een postnl pakket is) op postkantoor/agentschap moeten betalen om pakket te krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door DoctorV64 op 15-07-2015 09:41 . Reden: Typo's door typen op mijn Hi8 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Zo, een beetje meer mee kunnen spelen, voorlopig kan ik alle meningen wel bevestigen, leuk, snel en werkt gewoon prima (Chuwi vi8).

Probeer er toch een beetje een gamingtablet van te maken, dus ben een beetje aan het spelen met virtuele controllers etc, eens kijken welke games hij echt aankan etc.

Voorlopig een leuk ding, gisteren meteen een vriend van me erop gewezen, die is ook om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:19

Quad

Doof

HeatWave schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:50:
Zo, een beetje meer mee kunnen spelen, voorlopig kan ik alle meningen wel bevestigen, leuk, snel en werkt gewoon prima (Chuwi vi8).

Probeer er toch een beetje een gamingtablet van te maken, dus ben een beetje aan het spelen met virtuele controllers etc, eens kijken welke games hij echt aankan etc.

Voorlopig een leuk ding, gisteren meteen een vriend van me erop gewezen, die is ook om.
Ik heb hem ook thuis liggen omdat zwager op vakantie is en dus de post niet kon aannemen, hij werkt leuk en vrij vlot, ik vind hem wel erg klein..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Heb gister toch de x10hd bij BG besteld. Het scherm schijnt goed te schalen bij 8.1, en daar ga ik hem toch alleen voor gebruiken.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Quad schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:01:
[...]

Ik heb hem ook thuis liggen omdat zwager op vakantie is en dus de post niet kon aannemen, hij werkt leuk en vrij vlot, ik vind hem wel erg klein..
Ik wou juist een kleine tablet, neemt wel lekker mee etc.

Ben wel even goed aan het uitzoeken welke partities je kan verwijderen etc, Android boeit me niets verder,maar het moet wel blijven werken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
HeatWave schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:43:
[...]

Ik wou juist een kleine tablet, neemt wel lekker mee etc.

Ben wel even goed aan het uitzoeken welke partities je kan verwijderen etc, Android boeit me niets verder,maar het moet wel blijven werken :P.
Op de Hi8 heb ik alle RAW partities verwijderd. Belangrijk dat je de EFI partitie, de recovery partitie en natuurlijk de windows partitie laat staan. Vervolgens zat ik te klooien om er uiteindelijk 1 grote C-schijf van te maken aangezien de Android partities links staan van de Windows partitie.

Toen stuitte ik op onderstaande link en zo is het gelukt. Maar let wel: op eigen risico!

Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Martijn1899 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:20:
[...]

Op de Hi8 heb ik alle RAW partities verwijderd. Belangrijk dat je de EFI partitie, de recovery partitie en natuurlijk de windows partitie laat staan. Vervolgens zat ik te klooien om er uiteindelijk 1 grote C-schijf van te maken aangezien de Android partities links staan van de Windows partitie.

Toen stuitte ik op onderstaande link en zo is het gelukt. Maar let wel: op eigen risico!

Klik!
Ja, tnx :). Ik was al wat aan het rotzooien geslagen en heb inmiddels iets van 23GB als C:\, 128GB SD erbij en het is allemaal prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Vraagje aan kleinere Win 8.1 tablet bezitters: hoe hebben jullie Windows en bijv Chrome ingesteld zodat alles nog een beetje leesbaar en bedienbaar is? Vind de desktop-omgeving wel heel erg petieterig op m'n Chuwi HI8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Hak schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:26:
Vraagje aan kleinere Win 8.1 tablet bezitters: hoe hebben jullie Windows en bijv Chrome ingesteld zodat alles nog een beetje leesbaar en bedienbaar is? Vind de desktop-omgeving wel heel erg petieterig op m'n Chuwi HI8.
Ik ben hier precies op dit moment ook mee aan het spelen. Browsen in android gaat wel een stuk soepeler op de HI8 in android dan op windows. Chrome op windows is bij mij al helemaal niet lekker, en van IE ben ik niet echt een fan. Gaat er bij mij iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
Dersan schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:41:
[...]

Ik ben hier precies op dit moment ook mee aan het spelen. Browsen in android gaat wel een stuk soepeler op de HI8 in android dan op windows. Chrome op windows is bij mij al helemaal niet lekker, en van IE ben ik niet echt een fan. Gaat er bij mij iets mis?
Ik vind de metro IE eigenlijk wel prima. Als je IE opstart in de desktop is alles idd. veel te klein.

Over een paar weken zal de nieuwe Edge browser vast ook prima in tablet mode werken (Windows 10). Heb zelf nog geen Windows 10 gedraaid, misschien kunnen anderen daar wat over roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Martijn1899 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:24:
[...]

Ik vind de metro IE eigenlijk wel prima. Als je IE opstart in de desktop is alles idd. veel te klein.

Over een paar weken zal de nieuwe Edge browser vast ook prima in tablet mode werken (Windows 10). Heb zelf nog geen Windows 10 gedraaid, misschien kunnen anderen daar wat over roepen.
Enige probleem is dat je, voor zover ik heb gelezen, Android moet verwijderen wil je updaten naar Windows10. Dus dat is een 1-way-street, als het dan niet bevalt ben je de lul. Maar ach, ik verwacht niet dat er een Android 5 update uitkomt en Android 4.4.4 is over een tijdje waarschijnlijk ook waardeloos.
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.