[PC] RollerCoaster Tycoon World

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 10:47
Zou de game vandaag niet uitkomen als 'Early Access'? Ik zie nog niets op mijn Steam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:27
Fidelity schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:45:
Zou de game vandaag niet uitkomen als 'Early Access'? Ik zie nog niets op mijn Steam :(
Volgensmij komt deze ergens rond 22:00 uit
Zag paar uur geleden iig nog 6 uur te gaan op de winkel pagina staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 10:47
schumi1986 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:57:
[...]

Volgensmij komt deze ergens rond 22:00 uit
Zag paar uur geleden iig nog 6 uur te gaan op de winkel pagina staan
Dus je hebt welgeteld 3 uur om de game te downloaden (heb geen pre-load gezien) en de testen alvorens eventueel een refund aan te vragen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fidelity schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:01:
Dus je hebt welgeteld 3 uur om de game te downloaden (heb geen pre-load gezien) en de testen alvorens eventueel een refund aan te vragen? :'(
Officieel heb je 2 uur de tijd om te spelen, heb zelf echter vandaag een refund aangevraagd voor Trackmania: Turbo, die ik 2 uur en 27 minuten had gespeeld en kreeg gewoon de volledige refund. En neem aan, dat het een countdown is voor wanneer de early access van start gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:07

SomerenV

It's something!

schumi1986 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:06:
[...]

Ik denk dat planet coaster ook nog heel wat van RTCW kan leren, en dan bedoel ik met name de integratie van steamworkshop, cities skyline heeft dankzij de toevoeging van steam workshop een hele hoge replay waarde.

velen zijn nagatief over RTCW en alleen maar bezig met het vergelijken met planet coaster maar ik gok dat RTCW met een beetje moeite nog heel ver kan komen, zeker als planet coaster dure dlc gaat aanbieden terwijl bij RTCW veel zelf te maken is of uit steam workshop te halen is ;)
De ontwikkelaars van Planet Coaster hebben al aangegeven dat ze kijken naar een release op Steam en mods zijn nog niet bevestigd/ontkent maar ze luisteren best goed naar de community dus als de vraag er is dan is de kans waarschijnlijk groot dat er mod-support komt.

En natuurlijk wordt er vergeleken aangezien het beide themepark-builders zijn. RCTW wil ik ook testen zodat ik weet hoe beide games aanvoelen. Maar al met al, als je kijkt naar de geschiedenis van RCTW en hoe Planet Coaster nu ontvangen wordt, dan is het niet gek dat er nogal wat negatief zijn. RCTW is héél veel goodwill kwijtgeraakt en ze moeten met iets goeds komen om het terug te krijgen.

Ik gun beide games (en Parkitect) succes omdat wat concurrentie nooit slecht is, maar ik heb er écht een hard hoofd in dat RCTW een succes gaat worden.

Edit: plaatje waarin te zien is dat er gekeken wordt naar Steam-support.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DsmraiR.png

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 30-03-2016 19:44 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:11
Ter info: Zojuist vrijgegeven op Steam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SleepyPanda
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-04 03:17
Whooo!

Zou het tof vinden als jullie m'n UGC checken! :)

Large Floating Fountain
http://steamcommunity.com...?id=655993264&searchtext=

Medieval Castle PbP-Pack
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=653399932

Urban Tropical PbP Pack
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=656117427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 11:43
Ik kan mijn muis niet gebruiken om dingen aan te klikken ingame, hij verplaatst wel de camera. Bijzonder, je zou toch verwachten dat een Logitech-setje gewoon moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik ben nu een livestream aan het kijken maar... :F

Vooral de performance lijkt echt heel erg hit & miss te zijn. De game hangt soms een seconde volledig en er zijn regelmatig flinke haperingen te zien. En dat op een overclockte i7-4790, een Radeon 280X, 16GB RAM en een SSD. De game ziet er grafisch ook héél ongeïnspireerd uit, een beetje 13-in-het-dozijn qua stijl.

Ik zat er nog aan te twijfelen om ergens goedkoop een key vandaan te toveren maar ik wacht toch nog maar even :X

[ Voor 5% gewijzigd door SomerenV op 30-03-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:04
SomerenV schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:44:

Vooral de performance lijkt echt heel erg hit & miss te zijn. De game hangt soms een seconde volledig en er zijn regelmatig flinke haperingen te zien. En dat op een overclockte i7-4790, een Radeon 280X, 16GB RAM en een SSD. De game ziet er grafisch ook héél ongeïnspireerd uit, een beetje 13-in-het-dozijn qua stijl.

Ik zat er nog aan te twijfelen om ergens goedkoop een key vandaan te toveren maar ik wacht toch nog maar even :X
Ik was net hetzelfde aan het denken. Het is gewoonweg slecht afgewerkt tot nu toe. Je ziet de mensen gewoon verdwijnen in plaats van dat ze instappen in attracties, flink wat haperingen, het mist ook vrij veel sfeer, en grafisch lijkt ben ik niet echt overtuigd. Er zitten wel leuke ideeën in, maar niet genoeg voor mij om deze effectief te kopen. Ik ga nog wat reviews afwachten om een echte conclusie te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

beOnt schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:54:
[...]

Ik was net hetzelfde aan het denken. Het is gewoonweg slecht afgewerkt tot nu toe. Je ziet de mensen gewoon verdwijnen in plaats van dat ze instappen in attracties, flink wat haperingen, het mist ook vrij veel sfeer, en grafisch lijkt ben ik niet echt overtuigd. Er zitten wel leuke ideeën in, maar niet genoeg voor mij om deze effectief te kopen. Ik ga nog wat reviews afwachten om een echte conclusie te trekken.
De eerste reviews die binnendruppelen op Steam zijn voor het grootste deel niet heel erg positief helaas. Zullen ook wel flink wat Planet Coaster-fanboys tussen zitten, maar vooralsnog zijn de tekenen niet echt in het voordeel van RCTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
SomerenV schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:44:

Vooral die haperingen in die stream vallen mij ook op! Verder ziet het er maar mwah uit, iemand op twitch vroeg zich af of het spel op max instellingen draaide, waarop hij een raar antwoord gaf 'uhm volgensmij niet' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-04 16:50

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Enigste wat ik kan bedenken is:
Het is een early access. Het gaat me tot dusver om sfeer en de algehele opties. Hij lijkt tot dusver goddank ver van RCT3 te zitten en wat meer richting RCT1 en 2

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

schumi1986 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:00:
[...]

Vooral die haperingen in die stream vallen mij ook op! Verder ziet het er maar mwah uit, iemand op twitch vroeg zich af of het spel op max instellingen draaide, waarop hij een raar antwoord gaf 'uhm volgensmij niet' 8)7
Hij heeft de settings eerder tijdens de sessie lager gezet. Veel op medium en sommige opties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
Hier draait de game prima hoor (R9 290 en i5 4460).

De haperingen zijn vooral wanneer je een nieuwe flatride of achtbaan wilt neerzetten. Voor de rest een dikke 70FPS op de hoogste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 18:19
Ik zie op facebook screenshots voorbij komen dan is de graphic om te huilen. En er zijn veel klachten ben blij dat ik even heb gewacht planet coaster ziet er beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/10636788_850611981715337_5817186559513730664_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 10:56

ScreamGT

joejoe

Begrijp ook niet dat ze allemaal voor die 3D shit gaan. Leuk hoor, ziet er ook wel tof uit... maar why.

Kijk eens naar RCT1 en 2. Die games zijn zo immens populair, nu komt Parkitect. Het is misschien een goedkope copy van die games, maar het werkt wel. Ziet er goed, leuk en speels uit.

Dit... sorry Atari SMH. Pure laksheid en desintresse hebben ervoor gezorgd dat dit spel keihard gaat falen. Geen microbetalingen, dus geen interesse. Wat een bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
SomerenV schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:02:
[...]

Hij heeft de settings eerder tijdens de sessie lager gezet. Veel op medium en sommige opties uit.
Waarom zijn deze lager gezet?

Ik zit ook erg te twijfelen 17 euro is niet veel en ik blijf hoop houden dat het toch allemaal verbeterd gaat worden, planet coaster komt pas Q4 uit, en ga geen 60 euro voor een alpha betalen, waardoor RTCW eigenlijk de enigste optie is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Evertt schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:06:
Ik zie op facebook screenshots voorbij komen dan is de graphic om te huilen. En er zijn veel klachten ben blij dat ik even heb gewacht planet coaster ziet er beter uit.

[afbeelding]
Ter vergelijking:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7YIo8IW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 10:49
Heb hem zojuist ook gespeeld, maar heb het spel maar weer snel uitgezet.
Dit gaat Planet Coaster niet evenaren. Zie ook de screens hierboven om het verschil in grafische prestaties te zien. Het spel mist tevens sfeer, veel sfeer, en dat zie ik ze toch niet meer in korte termijn aanpassen. Toch jammer, had stiekem wel iets meer verwacht van Atari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Uurtje bezig inmiddels maar man wat is dit slecht! Snel weer terug naar Planet Coaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 10:14
Ik heb zojuist even de Early Access gespeeld en ik ben er zelf ook niet echt tevreden over. Binnen 15 minuten stond het spel weer uit. RCTW ziet er gewoon niet uit en in 2016 mag je echt meer verwachten. Wanneer je uitzoomt zijn je gasten een paar pixels die over je beeld zweven (geen loopbewegingen), en dat op de hoogste kwaliteit. Paden zijn ook niet echt makkelijk aan te leggen. Ik voel de sfeer gewoon niet in de game zitten.

Planet Coaster heeft de strijd tot nu gewonnen, maar we zullen zien wat we in de toekomst kunnen verwachten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 10:49
Op het forum van Atari wordt momenteel druk gemodereerd om zoveel mogelijk negatieve topics te sluiten, vergelijken met Planet Coaster is ook uit den boze. Zelfs topics waar duidelijk wordt gemaakt wat er momenteel niet deugd zijn zonder pardon gesloten en worden afgedaan met teksten zoals:

"If you are just bashing RCTW without offering constructive feedback that is grounds for trolling and it is up to the Administration of the forums how it should be dealt with."

Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
NeonovA schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:08:
Op het forum van Atari wordt momenteel druk gemodereerd om zoveel mogelijk negatieve topics te sluiten, vergelijken met Planet Coaster is ook uit den boze. Zelfs topics waar duidelijk wordt gemaakt wat er momenteel niet deugd zijn zonder pardon gesloten en worden afgedaan met teksten zoals:

"If you are just bashing RCTW without offering constructive feedback that is grounds for trolling and it is up to the Administration of the forums how it should be dealt with."

Erg jammer dit.
Ze houden de general discussion schoon. ;)

Wat is het nut van 30 topics die over hetzelfde gaan? 1 thread is genoeg.

Bugs horen thuis in de bug tracker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

SleepyPanda schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:12:
[...]

Ze houden de general discussion schoon. ;)

Wat is het nut van 30 topics die over hetzelfde gaan? 1 thread is genoeg.

Bugs horen thuis in de bug tracker. :)
Het geeft wel aan hoe de spelers momenteel over de game denken en een ontwikkelaar die actief een hoop topics sluit is ook niet echt een goed teken. En zoals ik eerder al zei is het logisch dat men die twee games vergelijkt. In feite doen ze exact hetzelfde, dus dan krijg je vergelijkingen. Dat die in dit geval in het nadeel zijn van RCTW is spijtig maar wel de harde waarheid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Dit filmpje hebben jullie vast al gezien. Zo niet, klik dan op play en doe je ogen dicht. Ik hoor zelf iets anders dan een game voor 3 jaar en ouder. Deze geluiden komen uit RCTW. Sorry hoor, maar dit had er echt niet in mogen zitten!

@SleepyPanda: Niet alleen dat, maar verschillende mensen zijn vanavond ook al geband van het forum doordat ze negatieve reacties hebben geplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 31-03-2016 01:13 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobinNL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 01:12:
Dit filmpje hebben jullie vast al gezien. Zo niet, klik dan op play en doe je ogen dicht. Ik hoor zelf iets anders dan een game voor 3 jaar en ouder. Deze geluiden komen uit RCTW. Sorry hoor, maar dit had er echt niet in mogen zitten!
Is het niet een pose van Tracer (character in Overwatch) dan wel geluiden die dubbelzinnig op te vatten zijn...
SomerenV schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:20:
Het geeft wel aan hoe de spelers momenteel over de game denken en een ontwikkelaar die actief een hoop topics sluit is ook niet echt een goed teken.
Dat het flink leeft, betekend niet dat het handig is er vele topics over te hebben. Spui je gal dan lekker in dát topic en niet de zoveelste nieuwe, wat heeft dat dan voor zin? :? Het zegt eerder iets over de (niet lezende) gebruiker zelf, dan over de ontwikkelaars?

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2016 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 15:08
Er is wel erg veel negativiteit over RCTW hier. Dat PC misschien grafische een mooie rij mensen heb staan, lekker belangrijk. Ga je de hele tijd zo inzoomen dat je alleen die mensen ziet? Het gaat toch niet alleen om de graphics? En als PC pas Q4 uitkomt, moet je dus nog een flinke tijd geduld hebben om het eindproduct te spelen, tegen een veel hogere prijs dat ik nu betaald heb (17 euro).

Ik heb wel erg het gevoel dat als je RCTW niet slecht vind dat je er niet 'bij' hoort. En je perse pro PC moet zijn. Natuurlijk zijn er dingen dit niet goed zijn of zelfs beter kunnen, maar welk spel niet? Sommige personen vinden The Divison ook slecht omdat het Ubisoft is die het uitgegeven heeft :?

Ik ga mij richten op de fun van het spel, en kan in de loop van de tijd (met updates) alleen maar beter worden (denk ik).

just my 2 centen

[ Voor 0% gewijzigd door crazytaxi819 op 31-03-2016 07:38 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
In november heeft Atari de game uitgesteld tot begin dit jaar. Omdat ze de graphic willen verbeteren. Niet gelukt helaas en weet niet of de game play ook goed is als de filmpjes op internet ziet. Ik krijg hier een Dos/win95 gevoel bij. Het is een voortijdige game. Maar hij is wel 3 keer uitgesteld.

Planeet Coaster is beter nu al en te bedenken dat de game ook nog niet af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 15:38
Ondanks de negatieve reacties heb ik wel erg veel zin om vanavond de game te spelen (gisteren gekocht, maar te laat om te spelen)..

Hopelijk word er wat met de feedback gedaan.. zodat er over een half jaar een goede game neergezet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

crazytaxi819 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:32:
Er is wel erg veel negativiteit over RCTW hier. Dat PC misschien grafische een mooie rij mensen heb staan, lekker belangrijk. Ga je de hele tijd zo inzoomen dat je alleen die mensen ziet? Het gaat toch niet alleen om de graphics? En als PC pas Q4 uitkomt, moet je dus nog een flinke tijd geduld hebben om het eindproduct te spelen, tegen een veel hogere prijs dat ik nu betaald heb (17 euro).

Ik heb wel erg het gevoel dat als je RCTW niet slecht vind dat je er niet 'bij' hoort. En je perse pro PC moet zijn. Natuurlijk zijn er dingen dit niet goed zijn of zelfs beter kunnen, maar welk spel niet? Sommige personen vinden The Divison ook slecht omdat het Ubisoft is die het uitgegeven heeft :?

Ik ga mij richten op de fun van het spel, en kan in de loop van de tijd (met updates) alleen maar beter worden (denk ik).

just my 2 centen
Het zijn niet alleen de graphics (sommige onderdelen zien er prima uit, andere onderdelen kunnen anno 2016 écht niet meer). Ik heb RCTW gisteren even gespeeld maar de game voelt heel erg zielloos aan, het speelt niet lekker (al is dat misschien persoonlijk) en het voelt heel erg gehaast aan. Er lijkt niet echt aandacht te zijn voor de details bijvoorbeeld en er zijn tal van bugs aanwezig, om van de verschrikkelijke optimalisatie nog niet te spreken. Als je kritisch naar RCTW kijkt dan zijn er gewoon teveel zaken die of niet goed zijn, of het net niet zijn. En ja, het is een early access versie, maar dat betekent niet dat het aan moet voelen als een alpha.

Planet Coaster startte ik op met lage verwachtingen, want het was een zéér vroege versie, maar voordat ik het wist was ik 2 uur verder. En dat is geen fanboy-mening maar een mening waarin een hoop ding afgewogen zijn. Nu wil dat niet zeggen dat je RCTW niet leuk kunt vinden, maar ik snap de zeer negatieve response héél goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-04 09:59
SomerenV schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:53:
[...]

Het zijn niet alleen de graphics (sommige onderdelen zien er prima uit, andere onderdelen kunnen anno 2016 écht niet meer). Ik heb RCTW gisteren even gespeeld maar de game voelt heel erg zielloos aan, het speelt niet lekker (al is dat misschien persoonlijk) en het voelt heel erg gehaast aan. Er lijkt niet echt aandacht te zijn voor de details bijvoorbeeld en er zijn tal van bugs aanwezig, om van de verschrikkelijke optimalisatie nog niet te spreken. Als je kritisch naar RCTW kijkt dan zijn er gewoon teveel zaken die of niet goed zijn, of het net niet zijn. En ja, het is een early access versie, maar dat betekent niet dat het aan moet voelen als een alpha.

Planet Coaster startte ik op met lage verwachtingen, want het was een zéér vroege versie, maar voordat ik het wist was ik 2 uur verder. En dat is geen fanboy-mening maar een mening waarin een hoop ding afgewogen zijn. Nu wil dat niet zeggen dat je RCTW niet leuk kunt vinden, maar ik snap de zeer negatieve response héél goed.
Dit^.
Ben zelf een grote fan van de RCT serie, en heb RCT 1, 2 en 3 dan ook helemaal plat gespeeld.
Nu aan de slag met RCTW en het valt me gewoon erg tegen, wetende dat het een EA is.
Het gevoel van RCT is er simpelweg niet. Het heeft geen sfeer zoals dat wel bij de voorgaande delen was.
Grafisch is het in grote lijnen net ff beter/mooier als RCT3 maar daar geef ik weinig om.
Als ik terugdenk hoeveel uur ik niet in RCT1 en RCT2 heb gestoken, en dat stelde grafisch niet veel voor.

Bij een EA game mag ik verwachten dat de meeste dingen in het spel werken zoals is bedoeld, anders was het wel een alpha / beta.
Maar een in en uitgang naast elkaar laten aansluiten op een "hoofdpad" is geen optie.
Faciliteiten (WC's, Monteurs, Schoonmakers ect) kunnen niet altijd naast elkaar worden geplaatst, terwijl er ruimte zat is. Bijkomend is dat die niet zomaar direct aan een pad kunnen worden aangesloten, dan moet je eerst op de N toets drukken 8)7 Geluid is prima wat mij betreft.
Hoop echt dat er nog het nodige gaat veranderen aan RCTW, maar ben er stiekem bang voor.
Als ik zo af en toe in het topic kijk van PC dan heeft dat al veel meer sfeer dan RCTW.

RCTW1
RCTW2

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DutchCrownNL schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:59:
Nu aan de slag met RCTW en het valt me gewoon erg tegen, wetende dat het een EA is.
Geen idee hoe jij erbij komt dat het een EA-game is, maar dat is het dus niet. De game wordt ontwikkeld door Nvizzio en uitgegeven door Atari, die de rechten heeft op de RollerCoaster Tycoon-franchise heeft gekocht van Chris Sawyer.
Bij een EA game mag ik verwachten dat de meeste dingen in het spel werken zoals is bedoeld, anders was het wel een alpha / beta.
De game is 'gereleased' op basis van Steam's Early Access, dus je speelt ook een alpha versie (zeker in de huidige staat van de game kan je dat écht wel zeggen). Dat staat er immers ook bij élke review (op Steam) bij, dat de review is geschreven op basis van een vroegtijdige versie.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2016 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 19:48

Rannasha

Does not compute.

CptChaos schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:25:
[...]
Geen idee hoe jij erbij komt dat het een EA-game is, maar dat is het dus niet. De game wordt ontwikkeld door Nvizzio en uitgegeven door Atari, die de rechten heeft op de RollerCoaster Tycoon-franchise heeft gekocht van Chris Sawyer.
[...]
De game is 'gereleased' op basis van Steam's Early Access, dus je speelt ook een alpha (zeker in de huidige staat van de game kan je dat écht wel zeggen). Je speelt dus ook een vroegtijdige versie van de game, het staat er immers ook bij élke review bij, dat de review is geschreven op basis van een vroegtijdige versie.
Ik denk dat hij bedoelt "EA = Early Access" en niet "EA = Electronic Arts" :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rannasha schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:29:
Ik denk dat hij bedoelt "EA = Early Access" en niet "EA = Electronic Arts" :)
Het was nog vroeg voor mij vanmorgen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-04 12:52
CptChaos schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:25:
De game is 'gereleased' op basis van Steam's Early Access, dus je speelt ook een alpha versie (zeker in de huidige staat van de game kan je dat écht wel zeggen). Dat staat er immers ook bij élke review (op Steam) bij, dat de review is geschreven op basis van een vroegtijdige versie.
Ze zijn paniekvoetbal aan het spelen, ze weten zelf ook dat ze de concurrentie met Planet Coaster niet aan kunnen, daarom hebben ze dit zo snel mogelijk uitgebracht, en lag de game al in de winkels voordat er officieel zelfs een releasedatum was aangekondigd.

Ze releasen het nu als EA zodat mensen nog enige vertrouwen hebben in eventuele progressie. Maar je ziet nu al dat veel kopers geld terug vragen, en de game heeft nu veel negatieve publiciteit. Na de slecht ontvangen beta, matige communicatie, slechte trailers en screenshots ben ik er eigenlijk wel klaar mee, en kan ik me niet voorstellen dat Atari hier nog veel tijd aan gaat besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-04 21:57
Ik mis de test knop op gewone attracties. (ook in PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rejer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:59:
Ik mis de test knop op gewone attracties. (ook in PC)
Geen idee hoe dat in RCTW zou moeten, maar in PC kan het wel, kijk of vraag daarvoor even in [PC] Planet Coaster - De onofficiële opvolger van RCT - #1. ;) (hint: terwijl attractie gesloten is, trein toevoegen en op Start klikken ;))

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 31-03-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
CptChaos schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:02:
[...]
Geen idee hoe dat in RCTW zou moeten, maar in PC kan het wel, kijk of vraag daarvoor even in [PC] Planet Coaster - De onofficiële opvolger van RCT - #1. ;) (hint: terwijl attractie gesloten is, trein toevoegen en op Start klikken ;))
Gevraagd, PC ligt erg ver voor tegenover deze game. Maarja wie weet gaan ze nog wat patchen.
Wat ik ook hoop is dat ze snel de mogelijkheid weer geven tot eigen muziek in deze game. (wtb disney theme)

(ik bedoel trouwens niet roller coasters :) )

En wat werkt CTRL Z toch verdomt goed in PC. Blijf het hier steeds ook drukken. 8)7

Geen patat kraam? /rage!

[ Voor 20% gewijzigd door rejer op 31-03-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Zoals bij SimCity 5 vs Cities skylines lijkt hier ook de onbekende makkelijk te gaan winnen, al is planet coaster ineens niet meer zo onbekend aangezien er in bijna elke recensie de naam planet coaster te vinden is.

Er kan vast nog een hoop veranderen in RTCW maar er is totaal geen sfeer en dat zie ik echt niet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-04 12:52
schumi1986 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:08:
Zoals bij SimCity 5 vs Cities skylines lijkt hier ook de onbekende makkelijk te gaan winnen, al is planet coaster ineens niet meer zo onbekend aangezien er in bijna elke recensie de naam planet coaster te vinden is.
Alleen kwam Cities Skylines van een redelijk onbekende ontwikkelaar, terwijl Planet Coaster juist is gemaakt door de ontwikkelaar van RCT3. Eigenlijk is dat dus de echte opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het kan best zijn dat Planet Coaster beter is, ook al is het een alpha en meer dan drie keer zo duur. Het is flauw om dat steeds in het verkeerde topic te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Wel leuk is dat die entertainers naar lange rijen gaan en mensen daar opvrolijken xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 11:59

BiLo

PSN: toiletcleaner

Ik heb gisteren ook een key gekocht voor 17 euro, toen kwam ik er achter dat ik nog 2 uur moest wachten voordat de EA zou starten. Ik ga straks een nieuwe poging doen.

Ik hoop dat er dan wat zinvol nieuws hier staat i.p.v. dat gelul over Planet Coaster.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik moet inderdaad toegeven dat als ik zo de screenshots zie, de game er behoorlijk zielloos uit ziet.
Ik vraag me af of de nodige volumetrische (licht, schaduw, mist) trucs nog aan de game zullen worden toegevoegd. Maar normaliter doe je dit als ontwikkelaar toch vroeger wanneer je met de core activiteiten van de renderer bezig bent.
(Ik zie ook echt het 'sfeertje' niet terug wat ik in sommige themeparks uit de livestreams gezien heb???)

Waar het mij persoonlijk met RCTW om gaat is dat er lang is gerept over een Multiplayer modus welke het mogelijk zou maken om met maximaal 4 personen 1 theme park te bouwen/beheren. Dit lijkt me echt waanzinnig cool.

Nu heb ik geen directe voor- of afkeur voor RCTW of Planet Coasters... maar heeft iemand enig idee of dit bij Planet Coasters ook zou kunnen?

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 31-03-2016 15:09 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-04 10:41
Heb hem gisteren geprobeerd , ik heb planet coaster nog niet gespeeld.

graphics is voor mij voldoende. uiteindelijk maakt een game het niet met enkel graphics.
Je merkt wel dat de graphics niet super zijn als je een ridecam neemt. Heb vooral de indruk dat de positie van de cams hierin slecht gekozen is.

Voor de rest heb je wel veel leuke opties zoals brede wegen.
Veel versiering opties.

De shops enzo heb je ook in verschillende thema's je kunt dus een adventure deel bouwen en cowboy gedeelte (er zijn dacht ik momenteel 4 verschillende opties. Dit is wel leuk heb je niet overal dezelfde gebouwen.

De attracties plaatsen gaat vrij eenvoudig. Wat me wel stoort is dat je bomen enzo manueel moet verwijderen voor plaats te maken voor de attractie. Dit zou echt wel automatisch mogen gebeuren als je een attractie plaatst. Desnoods met bevestiging dat de dingen verwijderd worden.

Heb nog niet lang gespeeld maar denk dat research niet aanwezig is in de game?

Staf is denk ik heel simpel , geen stats ofzo van mensen dus daar moet je gewoon gebouwen voor plaatsen en hup. weet niet of je optie hebt om mensen te trainen zodat ze beter zouden worden bv zou wel leuk zijn.

Heb nog geen coaster geplaatst dus weet nog niet hoe leuk en welke opties je daar zult hebben.

wel de moeite om even te wijzen op :

The list of features that aren’t making into the RollerCoaster Tycoon World release is extensive. In fact, it’s so extensive that the final version of the game will feel very different from what users get on March 30th.

Atari is promising:
◦Custom Built Structures
◦A Scenario Editor
◦More Mini-Rides and Dark Rides
◦New Scenarios
◦Transport Rides
◦A Fence Builder
◦Refreshed and New Themes
◦More Flat Rides
◦A Weather System
◦Music
◦Performance tweaks & graphic updates

zeker de graphic updates en performance tweaks moet je wel rekening mee houden !

[ Voor 21% gewijzigd door Tiboluk op 31-03-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
schumi1986 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:08:

Er kan vast nog een hoop veranderen in RTCW maar er is totaal geen sfeer en dat zie ik echt niet goed komen.
Zoveel gaat er niet meer veranderen, Steven Lumpkin zei in de Atari Stream dat de game 85 tot 90% klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik heb geen idee hoe het komt, maar de bèta van RCTW heeft mij een positievere ervaring gegeven dan deze Early Access. Ja oke, de bèta was ook niet heel goed, maar ik heb me er toch erg goed mee weten te vermaken. Met die ervaringen heb ik dan RCTW gekocht.

Mijn punten op een rij:

- Bèta van oktober 2015 was van betere kwaliteit.
- Voor een game uit 2016 mag je echt betere graphics verwachten.
- De bomen zien er niet uit, het lijkt alsof daar iets fout gaat.
- Het plaatsen van kant-en-klare achtbanen duurt tot 2 minuten, elke paal wordt apart gerenderd.
- Achtbaanritjes zijn schokkerig.
- Mensen verdwijnen uit achtbanen tijdens de rit.
- Sommige attracties lopen totaal niet vloeiend.
- Mensen vallen uit attracties.
- Sommige attracties hebben nutteloze camera's.
- Weinig vrijheid bij het leggen van paden.

Edit 01/04/2016, 00:52uur

Kijk deze afbeelding, een fikse downgrade in graphics! :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nQMESCg.png

[ Voor 8% gewijzigd door RobinNL op 01-04-2016 00:52 . Reden: Afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Dit begint toch wel erg op het SimCity verhaal te lijken, jammer, ze hadden er echt wat leuks van kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 27-04 12:13
Ik ben één van de weinige hier die geen die-hard RCT speler is. Mijn vriendin echter wel, dus vandaar dat ik toch geïnteresseerd ben in beide titels.

Nu ik beide titels in EA heb gespeeld, kan ik me niet voorstellen dat mensen RCTW überhaupt nog leuk kunnen vinden. Voor de RCTW fanaten raad ik aan om de Alpha van PC eens te downloaden zodat je even kunt proeven. Geloof me, het verschil tussen beide titels is gigantisch, helaas in het nadeel voor RCTW.

En voor de fanboys onder ons, vergeet niet dat PC is gemaakt door ex RCT medewerkers. In principe is PC dus de (on)officiële opvolger van de RCT games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 15:38
Ik heb gisteravond Roller Coaster tycoon world aangezet, Na alle negatieve berichten is het mij alles meegevallen! het gaf mij wel het rollercoaster tycoon gevoel

de besturing is voor mij wel wennen, dat zal aan mij liggen. ,achtbanen maken heb ik nog niet helemaal door, dingen in het grit staan alsnog niet recht?
Graphics zijn prima vind ik!
het is duidelijk dat het een bèta is.. (maar Goh! dat werd heel duidelijk gemaakt) . er zijn wat teksten in het hulpprogramma (voor verkennen van RTCW) die niet kloppen..

Is er trouwens een Report knop in de game? zodat je makkelijk feedback kan sturen? of moet ik zelf screenshot maken, en dan (waar?) uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 10:53
Soldaatje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:16:
Het kan best zijn dat Planet Coaster beter is, ook al is het een alpha en meer dan drie keer zo duur. Het is flauw om dat steeds in het verkeerde topic te melden.
Helemaal eens. En ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als beide games ontwikkelen tot een 'goede' game. Heb je er 2 ipv 1.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Atari heeft toch wel de beste 1 April Grap van het Jaar :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 10:54
Jeetje, wat is deze game slecht zeg. Net even een aantal YouTubers bekeken. Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte. Nu begrijp ik best dat we hier met een alpha te maken hebben, maar dit gaat niet meer goedkomen met deze game. Ik weet het nu zeker. Voor mij wordt het Planet Coaster. Wat een wereld van verschil.

Deze is grappig:

YouTube: 5 WTF things in Rollercoaster Tycoon World

[ Voor 17% gewijzigd door jojoba007 op 01-04-2016 18:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
jojoba007 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:56:
Jeetje, wat is deze game slecht zeg. Net even een aantal YouTubers bekeken. Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte. Nu begrijp ik best dat we hier met een alpha te maken hebben, maar dit gaat niet meer goedkomen met deze game. Ik weet het nu zeker. Voor mij wordt het Planet Coaster. Wat een wereld van verschil.

Deze is grappig:

YouTube: 5 WTF things in Rollercoaster Tycoon World
heb er net ook paar gezien maar ziet er idd waardeloos uit. grafisch is het bijna geen verbetering tegenover rct 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02 16:14
soccerroos schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:14:
[...]

heb er net ook paar gezien maar ziet er idd waardeloos uit. grafisch is het bijna geen verbetering tegenover rct 3.
Ik heb world (nog) niet gespeeld, maar ik vond RCT3 wel leuk hoor. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik heb de game niet maar ik ben niet onder de indruk.

De graphic maakt voor deze game niet veel uit. Maar als je 3d graphic wilt invoeren moet je het goed doen. En wat ik helemaal niet snap waarom de eerste beta wel goed eruit zag.

Op de steam pagina zijn negatieve geluiden http://store.steampowered.com/app/282560/#app_reviews_hash

Na deze filmpje te hebben gezien heb ik helemaal zo iets van wat slecht zeg.
Zeker het geluid daar heb ik gelijk mij bedenkingen over. Zeker bij een game wat geschikte is voor vanaf 3 jaar en wat de meeste kinderen zullen spelen.

En vooral de mensen die ineens uit de achtbaan verwijderd worden en ineens bij de uitgang staan en misselijk zijn klopt helemaal niet zeker niet als de achtbaan nog niet klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiboluk
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-04 10:41
de makers adviseren om enkele opties in graphics te wijzigen.

Gebruik geen presets zet alles op max en de optie van iets met FPS uit te zetten!
Dit geeft voor mij al veel betere graphics dan de presets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:47
Tiboluk schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:45:
de makers adviseren om enkele opties in graphics te wijzigen.

Gebruik geen presets zet alles op max en de optie van iets met FPS uit te zetten!
Dit geeft voor mij al veel betere graphics dan de presets.
ja het is inderdaad wel iets beter

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-04 17:52
Die geluiden had ik inderdaad ook al zoiets van het lijkt wel of er iemand verkracht wordt.
Zijn er al patches aangekondigd? Had eigenlijk wel snel een patch verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Heb hem toch maar even geprobeerd te spelen, maar als je dit spel al een jaar hebt uitgesteld en je komt dan met dit aan dat is toch wel schandalig. Op dit moment vind ik RC3 nog bijna beter dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het is eigenlijk wel heel erg jammer dat deze game zo slecht is. Had wel gehoopt op een nieuwe RCT. RCT3 heb ik met veel plezier gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Rockvee2 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:30:
Het is eigenlijk wel heel erg jammer dat deze game zo slecht is. Had wel gehoopt op een nieuwe RCT. RCT3 heb ik met veel plezier gespeeld.
Speel dan gewoon Planet Coaster, die game is wat RCTW had moeten worden en nog beter. De developers, Frontier, hebben niet de rechten op de naam RCT, vandaar dat het Planet Coaster heet. Daar werken ook enkele developers die aan de orginele RCT hebben gewerkt. Zelfs de early acces van Planet Coaster is waanzinnig goed. Check maar eens wat YouTubers, die maken er waanzinnige parken mee.

[ Voor 14% gewijzigd door jojoba007 op 02-04-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Zijn de makers niet weg gegaan bij Atari??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Atari heeft al 2 of 3 keer van ontwikkelaar gewisseld, ik denk ook dat dit mede de oorzaak is van de uitstellingen. Het wekt in elk geval weinig vertrouwen. Heb zelf de beta destijds kortstondig gespeeld (die was ook niet super) en heb toen wat meer naar Planet Coaster gekeken. Die is echt veel beter en ben dus ook overgestapt op Planet Coaster. Wel hou ik de ontwikkeling van deze game nog in de gaten, maar afgaande van de reacties op de early access, moeten ze echt nog bergen verzetten om mij over te halen tóch de game te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
RCTW was verleden jaar al in beta, hij had nu bijna klaar moeten zijn. Dat de game nu weer plotseling een alpha status krijgt zegt mij dat ze mogelijk met de game development zijn gestopt. Hier en daar misschien nog een kleine update voor de verkopen. Ze zien het succes van Planet Coaster en daarbij komt nog eens dat RCTW door zijn eigen community volledig de grond in wordt getrapt ala Sim City 2013. Daar gaan ze echt geen energie meer insteken. Dat kost alleen maar geld. Hoe mooi is het excuus dat de game nog in alpha is om zo toch nog wat exemplaren te verkopen.
Nee, het is over met deze game en met Atari ook overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door jojoba007 op 02-04-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
jojoba007 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:00:
RCTW was verleden jaar al in beta, hij had nu bijna klaar moeten zijn. Dat de game nu weer plotseling een alpha status krijgt zegt mij dat ze mogelijk met de game development zijn gestopt. Hier en daar misschien nog een kleine update voor de verkopen. Ze zien het succes van Planet Coaster en daarbij komt nog eens dat RCTW door zijn eigen community volledig de grond in wordt getrapt ala Sim City 2013. Daar gaan ze echt geen energie meer insteken. Dat kost alleen maar geld. Hoe mooi is het excuus dat de game nog in alpha is om zo toch nog wat exemplaren te verkopen.
Nee, het is over met deze game en met Atari ook overigens.
Nou nou nou. :p

Ze kappen er niet mee hoor. Atari heeft vorige week ook Atari Vault uithebracht dus ze zijn niet alleen met RCTW bezig.

Nieuwe UGC! :p

Afbeeldingslocatie: http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/276217445185304046/84A24BFAAF49E182BA6AA66D66F331B48C7BD656/

Link: http://steamcommunity.com...657866972&tscn=1459607865

[ Voor 11% gewijzigd door SleepyPanda op 02-04-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Bij de graphic krijg ik echt een win95/98 gevoel bij. Maar nu kan dit gewoon niet.

De game is goed voor de jonge gamers van een jaar of 6 die geen eisen stellen aan graphic of eventueele bugs. Maar als ik sommige geluid in de game hoort vooral bij de achtbanen heb ik zo mij bedenkingen.

Heb nooit een hoge pet gehad van Atari denk ook niet dat er een volledige release aankomt. Geeft toch aan dat de makers van RCT niet konden of wilden blijven bij Atari. Ben stiekem wel benieuwd naar de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-04 12:59

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Ik heb filmpjes gezien waarbij niks meer werkte. Iedereen is negatief over deze game.
Ze gaan dit nooit meer goed krijgen.
Iedereen is weggeblazen door planet coaster.

Heel erg jammer.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Is deze alpha ook niet een iets vanuit de gedachten dat anders planetcoaster te groot zou worden? En dat dit ze alleen maar tegen werkt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Als ik alle reacties overal zie en lees, dan vrees ik dat ze bij RCTW eens vlug met wat updates/bugfixes uit moeten komen om te laten zien dat er zeer actief aan de game gewerkt wordt momenteel.

Wat ik inderdaad niet snap is dat de alpha uit oktober er vele malen beter uit zag (grafisch) en deze pracht en praal ook in alle showcases en livesteams van de ontwikkelaars getoond werd.
Het lijkt haast wel of de huidige EA versie op steam van een oudere branch is en dan snap ik het nut totaal niet om de game op early access vrij te geven om oa. feedback te krijgen van gebruikers over mogelijke bugs en dergelijke..

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
En ondertussen zitten ze bij Nvizzio lekker te lachen om de YouTube video's waarin de bugs te zien zijn. Sorry hoor, maar zoiets kan echt niet op dit moment. Als ontwikkelaar zou ik me erg kapot schamen op dit moment.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cQytcYv.png

En in combinatie met de onderstaande tweet lijkt het erop dat ze de game totaal niet hebben getest. Ik snap niet dat ze kunnen feesten terwijl de game zo'n grote bende is!

https://twitter.com/mejerwall/status/715272053520093184

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Leuk te lezen dat het z.n bug zooitje is
Was van plan om hem te kopen maar ga wel weer terug naar rt3

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
ravw schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:22:
Leuk te lezen dat het z.n bug zooitje is
Was van plan om hem te kopen maar ga wel weer terug naar rt3
Je kan beter overstappen naar Planet Coaster, dat is wat RCTW had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
jojoba007 schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:14:
[...]

Je kan beter overstappen naar Planet Coaster, dat is wat RCTW had moeten worden.
maar die is nog niet op steam toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
ravw schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:16:
[...]

maar die is nog niet op steam toch ?
Nee, je kan wel de early acces kopen via de officiële site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rejer
Afbeeldingslocatie: http://www.rollercoastertycoon.com/wp-content/uploads/2016/04/graphicscompare.jpg
Hello Tycoons,

We’ve received a ton of feedback, seen some awesome coasters being made, and are excited by the amazing UGC that has been created.

That said, it is time for our first major update. The focus was on fixing a number of critical bugs, adding new content, further balancing the simulation, and of course, the first set of graphical improvements. Our plan is to gradually improve the visual quality of the game (throughout the Early Access program and beyond), while trying to maintain a balance between visual quality and performance. We are upgrading to a newer version of Unity, so that we don’t degrade performance as we up-res the art. This overall plan will take us time to do but you will see gradual improvements (where we balance performance vs graphics) over the next few weeks and months while we do (the first of which you see today). This is only the first stage of these graphical improvements.

GENERAL IMPROVEMENTS:
1. Graphic Quality:

We’ve spent a bunch of time reading your feedback and seeing what are the immediate fixes we can make and what requires our engine upgrade to be done. In short term we were able to do a ton of work to lighting, shaders, and terrain texture resulting in:

Refinement of the ambient lighting.
New bounce light to the Sky Dome.
Updated ground textures of the Forest map
Increased texture quality and color correction of bushes and flowers
Increased the texture quality on the wooden coaster station (testing this out before we roll it out elsewhere)

These images illustrate some of the graphics work we have done from the Early Access Launch Version to today's update. You will see more in the coming weeks but please adjust your graphic settings accordingly to ensure the right balance of performance vs graphics for you.

This is a small but important first step towards many future graphic updates. Please continue sending your feedback so we can address any concerns or questions as quickly as possible. Our plan is to test out improvements in phases, note performance, and make tweaks as we go based on your feedback.

Important Note – Player Settings File Reset
Due to the work we did on the graphics for this build, we had to reset all “Player Settings” files. We elected to make the new default "Very High" with this reset whereas before it was defaulting to a much lower quality. This means that players who are seeing performance issues should go back and lower their graphical quality to account for this.
TO BE CLEAR - ALL GRAPHICS SETTINGS HAVE BEEN RESET TO A HIGHER LEVEL IN THIS BUILD. YOU MUST LOWER THEM BACK TO YOUR PREFERENCE ONCE YOU LOAD OR YOU MAY SEE PERFORMANCE ISSUES.

2. Simulation:
The simulation needs some love and we gave it a bunch! Our designers have been hard at work reading your suggestions and, as a first update, you will see improvements in the following areas:

Peeps should generate less nausea on rides
Janitors should be quicker at cleaning up messes
Mechanics should be quicker at fixing rides
Medics should be quicker at healing peeps
Entertainers should be able to entertain peeps for longer

3. Building Tools
Over the last week, we have improved our building experience and based on your feedback you will see key improvements in the following areas:

Improvement on the placement drop of scenery items – specifically this was done to make Piece by Piece building with UGC easier and more precise
Implementation of the cap placement for beginning/end of the curve path
Improvement of the rounding radius for Larger Paths
Improvement on queue paths making it easier to connect queues to elevated rides

We have also read your requests to implement a new bulldoze tool that will allow users to delete more items at a time. Please know, that we are currently working on a design for this improvement and it will be part of a future update.

4. Animation
We are working intensively on animation bugs. Like we mentioned previously, we will need a few updates to address all the issues. Yes, we know peeps hover above seats on certain rides or simply don’t sit correctly – we are fixing this. In this version, you will see:

Peeps sitting correctly on benches and at picnic tables, we have fixed this.

TODAY’S NEW STUFF:

In today's version of the game, we’ve provided you with the base of our coaster station. This is for our UGC lovers. This roofless base will give you the opportunity to create a different look and feel for your stations. Be creative, we can’t wait to see what you will come up with!

Coaster station with no roof – looks a bit more realistic but more importantly – lets you build UGC around and on it to make your own!

Last week, many players requested flat parks in Sandbox Mode and we heard you! This update provides you with the option of a flat terrain on all maps. You can access the flat terrain by clicking: You can access the flat terrain by clicking: ‘’Flat Land‘’ next to unlimited money in sandbox mode.

Click sandbox mode – see that we have added a new button to have a flat map! Not everyone likes trees, lakes, and hills everywhere so we made it easier for you to start with a fresh slate.

MAJOR KNOWN ISSUES:

We know there are a lot of issues as per your reports but there are two that truly standout as blocking core functionality. We have not been able to fix these just yet but know we are working on them.

ISSUE 1:
UGC DOWNLOADS: Due to the help and support of the community, we were able to pin point the cause of the bug causing UGC content to not download. We are actively working on a solution and should have a fix for you very soon in an upcoming patch.

ISSUE 2:
57% BUG: We know a few of you are experiencing issues with loading into the game and getting stuck at 57%. We are looking into this issue as well and testing special beta patches with certain users. As soon as we resolve the issue we will put out a hotfix or specific instructions to fix it.
NOTE: Please note that at the moment, per our minimum specs, we only fully support users with Dedicated Graphics Cards.
POTENTIAL FIX: PLEASE UPDATE YOUR GRAPHIC DRIVERS - While this won’t be a fix for everyone, we know that updating your graphics drivers to the latest version does in fact resolve it for a sizable portion of affected users – please check this while we continue to look into the issue.

BUGS FIXED IN THIS BUILD:

Here is a partial list of what was fixed highlighting some of the bigger bug fixes. There are a bunch more fixes as well that you will find and we will work on being able to expose longer bug lists in the future.

Ingame - Cannot connect some plazas with paths
In Game - Paths & Queues - User is unable to connect large path from the center of the entrance building.
Fix mechanic node position
Scenario 3 - All Peeps getting in the park for free
In Game - There is a gap between entrance building and the boundary fence.
In Game - Coaster - A twisted track appears at the end of 'Specialty Pieces'.
In Game - Observation Tower - Lights of the posts does not illuminate at night.
Preview image for the Sand Texture A, Sand Texture B, Sand Texture C and Sand Texture D are missing for the map 'Dusty Dunes'.
The entrance path does not change to the 'Ghost Path' if user connects more number of path to the entrance.
Update collision boxes for queue connections
The entrance path does not change to the 'Ghost Path' if user connects more number of path to the entrance.
Adding Bounce Light to Sky Dome
Roofless Coaster Stations Integrated
In Game - Paths & Queues - User is unable to connect large path from the center of the entrance building.
NullReferenceException when using the ride cam of custom coaster in the build tab menu
Default Graphic Quality Settings on High
Peeps sitting correctly on benches and at picnic tables
Ground Textures in Forest Map
Trees, flowers and bushes texture quality increased
Wooden Coaster Station texture quality increased.

NEXT MAJOR UPDATE

Early Access is an exciting time! We have a ton more features, content, and bug updates to go to make this game all it needs to be. Every time we do an update its designed to take your feedback into account, future features, and of course to fix bugs. Sometimes we may even create new bugs – if we do be sure to let us know HERE!

We are already working hard on our next major update. Our focus, among many other things, will be on the following:
Bug fixing:
General bug fixing – all the things you have reported plus what’s on our lists
Special Attention: Animations and Peeps Disappearing from Coasters as well as a number of additional bugs reported by you. Please continue to go to our forums and report bugs so we can make sure to add them to our trackers for future updates!

Improvements
Additional Graphic improvements
More reduction in lateral g's from banking your curves
Updating pre-made coasters
EIN (excitement/intensity/nausea) number improvements and balance tweaks
Realistic track friction (note, once we implement this it will mean some of your coasters may not work anymore and you will need to tweak them – stay tuned)
Refining and balancing current Scenarios and Campaign Modes

New Stuff:
New Flatride: The Typhoon! We wanted this ready for today’s update but it needs some more love so we plan to do a small patch before our next major update with it! Stay tuned!

Here is a sneak peak at the new Typhoon flatride coming soon! It's a bit crazier than some of our more standard rides!

Early Access affords us the opportunity to constantly update the game, try out new ideas, and gain additional insights and feedback from you. Our forums been abuzz with all kinds of awesome ideas and we have been working on our short, mid, and long term plans to try and fit them all in.

Again, thank you for sending suggestions and points for improvement. We are reading all your comments and working hard on improving the game in order to provide you with the best experience possible. Please continue to let us know what you think of the new items and improvements in the game. We can’t wait to hear what you think.

See you in the park!

https://forum.rollercoast...-First-Update-is-Now-Live

Nieuwe update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Prima update, spel start na de update gewoon helemaal niet meer op! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Ik geloof er helemaal niets meer van. Deze updates doen mij meer denken aan de updates zoals deze werden gedaan bij Sim City 2013. Een soort zoethoudertjes om enige twijfel weg te nemen zodat de verkopen niet te zwaar stagneren. Het is duidelijk dat de game dus verre van klaar was zoals de huidige bugs wel duidelijk maken. Ze voelen de druk van Planet Coaster. De huidige bugs en slechte mechanics zijn niet te overzien. Nee, tactische zet, maar naar mijn idee niet geloofwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:01
Grafisch al best een aardige update als ik de plaatjes zo zie.]

Ik twijfel nog zeer tussen deze of Planet Coaster. Prijs van PC staat me nog niet aan als je hem nu moet aanschaffen. Al krijg ik de indruk dat vrijwel iedereen die wel 10x beter vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 11:59

BiLo

PSN: toiletcleaner

Sleehond schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:41:
Grafisch al best een aardige update als ik de plaatjes zo zie.]

Ik twijfel nog zeer tussen deze of Planet Coaster. Prijs van PC staat me nog niet aan als je hem nu moet aanschaffen. Al krijg ik de indruk dat vrijwel iedereen die wel 10x beter vind...
Een losse key kost je € 17,-

http://www.allkeyshop.com...ld-cd-key-compare-prices/

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52
Ja voor RTCW idd maar € 17,-

Maar €70 voor PC met alpha access of €27 voor de normale versie is wel een verschil idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
MuddyMagical schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:46:
[...]

Ja voor RTCW idd maar € 17,-

Maar €70 voor PC met alpha access of €27 voor de normale versie is wel een verschil idd.
Tja, het kost wat, maar dan heb je ook wat. RCTW mag nog wel 2 jaar in dev mode gaan. Zo erg veel bugs zitten er nog in. 40% van mijn sims zweven over de vloer. Ze vallen door de roller coaster heen. Klein beetje zoomen en je sims verdwijnen van je paden. (op max setting tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52
rejer schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:01:
[...]

Tja, het kost wat, maar dan heb je ook wat. RCTW mag nog wel 2 jaar in dev mode gaan. Zo erg veel bugs zitten er nog in. 40% van mijn sims zweven over de vloer. Ze vallen door de roller coaster heen. Klein beetje zoomen en je sims verdwijnen van je paden. (op max setting tenminste)
Volledig eens! Ik ben voor beide aan het kijken en wil graag in de alpha van PC, maar 70 eu vind ik een beetje te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oeps, verkeerde topic! Mea culpa!

[ Voor 91% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
Nieuwe blog! https://forum.rollercoast...Update!&p=82838#post82838

De verbeterde graphics zijn echt genieten. En dat al binnen een week. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.rollercoastertycoon.com/wp-content/uploads/2016/04/RCTW-Comparision-2.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door SleepyPanda op 08-04-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Laatst online: 27-04 02:16
nog kleine patch vandaag:

IMPROVEMENTS

Animations
We have seen a ton of feedback and video of peeps not sitting in rides correctly.
With this update, we are addressing some of these concerns while we continue to work on additional improvements to the system to make it better:
Age positions: Peeps now adjust their position according to age to avoid clipping;
Peep AI: Peeps are now moving at all times; yes, they were sometimes flocking at the entrance of the park with some thoughts, and this has been fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Zo, dat is wel even een lekkere grafische update zeg!

Is dat nu al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Laatst online: 27-04 02:16
jahoor
was amper 40 mb lol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Wat 40mb al niet kan doen :p

Het is nu weer op het niveau van de vorige bèta:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Nerd3 heeft een video gemaakt waarin hij Parkitect, RCTW en PC vergelijkt. Hij maakt in de drie games een klein parkje rondom het piratenschip en hij heeft zichzelf een limiet van 30 minuten gegeven. Leuke en interessante video :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 20:13
Ik heb het spel ook gekocht, voor €17 kan dat geen kwaad :P
Vind de alpha voor PC toch net wat te gortig.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
jorank schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 09:53:
Ik heb het spel ook gekocht, voor €17 kan dat geen kwaad :P
Vind de alpha voor PC toch net wat te gortig.
Las gister dat heel veel keys van G2A etc. worden teruggetrokken (want niet legit). Hoop dat je geluk hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
SleepyPanda schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:29:
[...]

Las gister dat heel veel keys van G2A etc. worden teruggetrokken (want niet legit). Hoop dat je geluk hebt. :)
Ookal wanneer je 'm al gedownload en geinstalleerd hebt?

edit: Ik heb 'm van cdkeys.com

[ Voor 5% gewijzigd door jorank op 09-04-2016 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-04 22:44
Denk dat Nerd3 de conclusie trekt die juist is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
jorank schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:06:
[...]

Ookal wanneer je 'm al gedownload en geinstalleerd hebt?

edit: Ik heb 'm van cdkeys.com
Ja, gewoon hoppa uit je library en PC weg. Gebeurt vaker met games van uncertified verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
SleepyPanda schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:18:
[...]

Ja, gewoon hoppa uit je library en PC weg. Gebeurt vaker met games van uncertified verkopers.
Zie dat ze aardig legit zijn volgens anderen.
Maar hopen dat t goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleepyPanda
Legit is iets anders dan gecertificeerd he. :p

OT: Nog geen screenshots gezien hier? Zal kijken of ik er een paar kan uploaden hier. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SleepyPanda op 09-04-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
Waar worden de screenshots opgeslagen?
Kan ze niet vinden..

Edit: dan maar via de print screen knop.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qsmjvn.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/4zz1c6.png

Nog genoeg te doen.. oa nog een attractie en plantjes erbij in de 'jungle hoek' :P
Maar ben tot nu toe wel tevreden hoe t er nu bij staat, behalve de grafische glitches.

[ Voor 75% gewijzigd door jorank op 10-04-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-04 23:16
Er word nogal veel geklaagd, maar ik vind het spel er toch best goed uit zien!
Pagina: 1 2 3 Laatste