Soms kan het er nog best aardig uitzien, maar de gehele RCT-sfeer ontbreekt. Ook zie je gewoon dat de game veel te vroeg al is uitgebracht, zelfs al is het een early-access. Alles is met enorme haast gemaakt lijkt het wel en het stikt van de vele bugs en glitches.
http://www.gamespot.com/a...er-tycoon-re/1100-6438887
RollerCoaster Tycoon World, the first new entry in the series for PC in a decade, launched in late March through Steam Early Access behind a wave of negative feedback. Now, publisher Atari has responded, acknowledging the game's shortcomings and pledging to continue to support it in the future.
Atari won't "walk away" from RollerCoaster Tycoon World in part because the game is seeing "pretty good" sales figures, while the company has plans for new content down the road.
"We have had a number of negative reactions from launch," Atari CEO Frederic Chesnais told MCV. "But if you look at the number of concurrent users--people playing the game--I think it is pretty good. It's a long run, this isn't a hit and run project; we're not about to walk away.
"There is a lot to come, and we have a post-launch plan to introduce new features."
Some players have remarked that RollerCoaster Tycoon World's visuals are less-than-impressive. Chesnais said Atari made a deliberate decision to favor frame rate over visual quality--and this may not have been the right call.
"I take the blame on that," the executive explained. "We were just a bit shy and afraid of things like frame rates. Before we launched RollerCoaster Tycoon World, we were receiving feedback about frame rate issues that we weren't seeing on our end sometimes. So we thought there might be a disconnect and that perhaps we were asking too much from players in terms of performance from their computers. So I said, 'Let's put the focus on performance over the visual quality.'"
Chesnais added that Atari could have released the game with support for 4K visuals, but again, it was decided to favor frame rate over resolution. A new update to the game, however, should boost the game's visual quality, the executive explained.
RollerCoaster Tycoon World has 1,922 reviews on Steam as of this writing--and in large part, they have not been kind. Right now, the game carries a "Mostly Negative" rating. Chesnais says Atari reads what people are writing about the game and takes the comments to heart to try to improve the game in the future. "We do read all the reviews. We do care," he said.
The Early Access version of RollerCoaster Tycoon World is, of course, not complete. There are three in-development modes included with the Early Access launch--Campaign, Scenarios, and Sandbox. There are 10 different types of coasters, over 30 different flat rides, four different themes (sci-fi, adventure, generic, and adventure). It also comes with a full--but not totally balanced--simulation and a terrain editor.
The Early Access version also lets players try out the game's user generated content system featuring Steam Workshop support. You can read this blog post for a full rundown of what to expect in terms of content.
Atari has been upfront with the fact that RollerCoaster Tycoon World's Early Access version is incomplete and has a number of issues.
"We have spent a considerable amount of time testing the game, but at this point it is inevitable you'll be running into some issues as you build your parks," Atari said. "Trust that with each quirk or glitch you find and report, it means that there will be one fewer in the final version of the game. So yes, in this current build you will still find bugs, balance issues, missing features, frustration points, and maybe some crashes."
The game was originally scheduled to launch in 2015, but was pushed to early 2016 partially due to feedback Atari and developer Nvizzio received from fans about its latest beta.
RollerCoaster Tycoon World isn't the only new rollercoaster game coming this year. Frontier Developments is making its own game, Planet Coaster, which is scheduled to arrive on PC at the end of the year.
RollerCoaster Tycoon World, the first new entry in the series for PC in a decade, launched in late March through Steam Early Access behind a wave of negative feedback. Now, publisher Atari has responded, acknowledging the game's shortcomings and pledging to continue to support it in the future.
Atari won't "walk away" from RollerCoaster Tycoon World in part because the game is seeing "pretty good" sales figures, while the company has plans for new content down the road.
"We have had a number of negative reactions from launch," Atari CEO Frederic Chesnais told MCV. "But if you look at the number of concurrent users--people playing the game--I think it is pretty good. It's a long run, this isn't a hit and run project; we're not about to walk away.
"There is a lot to come, and we have a post-launch plan to introduce new features."
Some players have remarked that RollerCoaster Tycoon World's visuals are less-than-impressive. Chesnais said Atari made a deliberate decision to favor frame rate over visual quality--and this may not have been the right call.
"I take the blame on that," the executive explained. "We were just a bit shy and afraid of things like frame rates. Before we launched RollerCoaster Tycoon World, we were receiving feedback about frame rate issues that we weren't seeing on our end sometimes. So we thought there might be a disconnect and that perhaps we were asking too much from players in terms of performance from their computers. So I said, 'Let's put the focus on performance over the visual quality.'"
Chesnais added that Atari could have released the game with support for 4K visuals, but again, it was decided to favor frame rate over resolution. A new update to the game, however, should boost the game's visual quality, the executive explained.
RollerCoaster Tycoon World has 1,922 reviews on Steam as of this writing--and in large part, they have not been kind. Right now, the game carries a "Mostly Negative" rating. Chesnais says Atari reads what people are writing about the game and takes the comments to heart to try to improve the game in the future. "We do read all the reviews. We do care," he said.
The Early Access version of RollerCoaster Tycoon World is, of course, not complete. There are three in-development modes included with the Early Access launch--Campaign, Scenarios, and Sandbox. There are 10 different types of coasters, over 30 different flat rides, four different themes (sci-fi, adventure, generic, and adventure). It also comes with a full--but not totally balanced--simulation and a terrain editor.
The Early Access version also lets players try out the game's user generated content system featuring Steam Workshop support. You can read this blog post for a full rundown of what to expect in terms of content.
Atari has been upfront with the fact that RollerCoaster Tycoon World's Early Access version is incomplete and has a number of issues.
"We have spent a considerable amount of time testing the game, but at this point it is inevitable you'll be running into some issues as you build your parks," Atari said. "Trust that with each quirk or glitch you find and report, it means that there will be one fewer in the final version of the game. So yes, in this current build you will still find bugs, balance issues, missing features, frustration points, and maybe some crashes."
The game was originally scheduled to launch in 2015, but was pushed to early 2016 partially due to feedback Atari and developer Nvizzio received from fans about its latest beta.
RollerCoaster Tycoon World isn't the only new rollercoaster game coming this year. Frontier Developments is making its own game, Planet Coaster, which is scheduled to arrive on PC at the end of the year.
Is het niet beter om alleen de linkjes te plaatsen? Zelf lees ik juist over zulke berichten heen.
Maar is RCTW ook echt verbeterd de afgelopen weken? Ik had wel iets gezien over de graphics, maar zijn er ook bugs gefixed (of erbij gekomen)?
Edit:
Promotiemateriaal vs in-game:
Maar is RCTW ook echt verbeterd de afgelopen weken? Ik had wel iets gezien over de graphics, maar zijn er ook bugs gefixed (of erbij gekomen)?
Edit:
Promotiemateriaal vs in-game:

[ Voor 26% gewijzigd door RobinNL op 17-04-2016 01:43 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
En weer een nieuwe patch
http://steamcommunity.com...detail/618492910168679729

http://steamcommunity.com...detail/618492910168679729

[ Voor 52% gewijzigd door rejer op 21-04-2016 13:52 ]
Die laatste screenshot begint er toch wel goed uit te zien. 
Alleen overal lijkt een soort van 'grain' (ruis) overheen te zitten?
Ik denk als ze op dit tempo doorzetten met de grafische pracht en praal (ook al zijn graphics niet het allerbelangrijkst), ze toch nog enigzins kunnen concurreren met Planet Coasters.
Al lijkt Planet Coasters momenteel met de graphics, belichting opties in het park en animaties toch nog een grote stap voor te zijn op RCTW!
Heeft iemand eigenlijk enig idee of beide games Multiplayer/Coop gaan introduceren voor het bouwen/beheren van themeparks met meerdere mensen tegelijk? Dit zou voor mij echt een beslissende feature zijn denk ik (al zie ik filmpjes op Youtube van mensen die parken in Planet Coasters bouwen met soms adembenemende themeing en belichting 's avonds).
Ik denk als ze op dit tempo doorzetten met de grafische pracht en praal (ook al zijn graphics niet het allerbelangrijkst), ze toch nog enigzins kunnen concurreren met Planet Coasters.
Al lijkt Planet Coasters momenteel met de graphics, belichting opties in het park en animaties toch nog een grote stap voor te zijn op RCTW!
Heeft iemand eigenlijk enig idee of beide games Multiplayer/Coop gaan introduceren voor het bouwen/beheren van themeparks met meerdere mensen tegelijk? Dit zou voor mij echt een beslissende feature zijn denk ik (al zie ik filmpjes op Youtube van mensen die parken in Planet Coasters bouwen met soms adembenemende themeing en belichting 's avonds).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Dat ze maar snel mogen beginnen met het verbeteren van de mannetjes. Daar stoor ik me behoorlijk aan.Da_maniaC schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:53:
Die laatste screenshot begint er toch wel goed uit te zien.
Geciteerd vanaf de winkelpagina van RCTWDa_maniaC schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:53:
Niet echt veel bijzonders dus. Maar ik dacht dat er wel iets over multiplayer werd gezegd. Verbeter me als ik hier verkeerd zit.Bezoek een vriend: bekijk met één klik het park van een vriend! Chat met ze en geef ze suggesties over wat ze moeten doen als je er toch bent.
Bij Planet Coaster is er wel een suggestie hierover en veel spelers zouden dit wel willen zien. Ik denk dat je hier het beste een reactie kan achterlaten op het officiële forum.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Heb een video gemaakt voor de RCT Show by JMR met daarin m'n UGC dingetjes en wat er ook nog gaat komen.
Helaas was het niet gelukt om vandaag de PbP packs eruit te knallen, maar hopelijk compenseert het een beetje haha.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bFbixISXvZA]
Helaas was het niet gelukt om vandaag de PbP packs eruit te knallen, maar hopelijk compenseert het een beetje haha.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bFbixISXvZA]
De Baron!
Heb je die zelf gebouwd zo? Goed gelukt zo te zien! 
Grafisch vind ik het nog steeds een beetje outdated uit zien... ik ben erg benieuwd of de tweaks aan de engine nog wat nieuwe dingen gaan brengen.
Ik zag wat themed objects/gebouwen met verlichting er tegenaan. Kan je die lampen los plaatsen en ook een kleur geven en dergelijke?
Grafisch vind ik het nog steeds een beetje outdated uit zien... ik ben erg benieuwd of de tweaks aan de engine nog wat nieuwe dingen gaan brengen.
Ik zag wat themed objects/gebouwen met verlichting er tegenaan. Kan je die lampen los plaatsen en ook een kleur geven en dergelijke?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Haha inderdaad, de Baron. Hij is nog lang niet af hoor. Had 'm eerst super gedetaileerd nagemaakt, maar het waren toch ietsje te veel polys.Da_maniaC schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:32:
De Baron!Heb je die zelf gebouwd zo? Goed gelukt zo te zien!
Ja, lampen zijn los te plaatsen. Voor andere kleuren moet je (nu nog) andere lampen gebruiken.
Iemand hier nog een stukje gebruikers feedback van de laatste versie van de Alpha? 
De laatste 3 development blogs noemen een hoop updates aan zowel graphics, performance en een nieuwe looping rollercoaster!
http://www.rollercoastert...log-10-update-7-now-live/
http://www.rollercoastert...log-11-update-8-now-live/
http://www.rollercoastert...-12-update-9-is-now-live/
De laatste 3 development blogs noemen een hoop updates aan zowel graphics, performance en een nieuwe looping rollercoaster!
http://www.rollercoastert...log-10-update-7-now-live/
http://www.rollercoastert...log-11-update-8-now-live/
http://www.rollercoastert...-12-update-9-is-now-live/

Ik heb zelf de game niet maar ik moet toegeven dat ik niet verwacht had dat ze in een redelijk korte tijd best veel verbeterd hebben zo te zien.
ik heb sinds paar dagen problemen met mijn roller coaster tycoon world
spel was gecrasht na het afsluiten ik wou hem weer opstarten black screen en meer niet
nu heb ik de profile setting verwijderd en het spel start weer netjes op
alleen nu als ik naar mijn save file's ga en daar mijn park aanklik
start die hem wel op alleen blijft die hangen op building scherm
ik heb niet de save's files verwijderd uit de map
iemand hier een oplossing voor
spel was gecrasht na het afsluiten ik wou hem weer opstarten black screen en meer niet
Ik heb wel een oplossing, stap over naar Planet Coaster. Problem solvedred-devil84 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:45:
ik heb sinds paar dagen problemen met mijn roller coaster tycoon world

okeyjojoba007 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:15:
[...]
Ik heb wel een oplossing, stap over naar Planet Coaster. Problem solved![]()
is die beter en mooier dan
Ja dat kun je wel stellen, al zeg ik het zelf. Planet Coaster is echt de game waar je wil zijn wil je een kwalitatief goede pretpark simulator spelen. Kijk maar eens naar filmpjes op YouTube. Met name de gamescom 2016 presentaties. Momenteel is de game nog in alpha, november komt hij uit. Je kan wel de alpha al spelen.
Rollercoaster Tycoon World daarentegen is een afgeraffeld zooitje wat naar mijns inziens nooit meer goed gaat komen.
[ Voor 12% gewijzigd door jojoba007 op 30-08-2016 16:59 ]
Ik zit alleen even te kijken waar ik de Alpha versie kan downloaden
Of moet ik daarvoor het spel al gekocht hebben
Of moet ik daarvoor het spel al gekocht hebben
Helaas Red-Devil84.
Vorige week is de deadline verlopen dat je het spel kon kopen en direct de alpha kon spelen.
Je kan hem wel pre-orderen en dan kan je de Beta spelen bij release.
Desalniettemin zeker pre-orderen. Spijt krijg je er niet van
Vorige week is de deadline verlopen dat je het spel kon kopen en direct de alpha kon spelen.
Je kan hem wel pre-orderen en dan kan je de Beta spelen bij release.
Desalniettemin zeker pre-orderen. Spijt krijg je er niet van
damm
wou even weten of het draaide op de laptop
is namelijk voor mijn vrouw
wou even weten of het draaide op de laptop
is namelijk voor mijn vrouw
Je kan ook kijken naar theme parkitect, is ook een pretpark simulator ontwikkeld door een klein team maar dat maakt de game er niet minder solide om. Die gaat zeker wel draaien op je laptop en is op dit moment te spelen.
In alpha 1 is nog niet veel te doen, daar zitten alle mechanics nog niet in. Je kan beter even wachten op de bèta.red-devil84 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:22:
heb aplha 1 net gevonden op internet
Het is behoorlijk duidelijk volgens SteamDB. Planet coaster had gisteren op het hoogtepunt 16,864 gelijktijdige spelers, dat is 3x meer dan Roller Coaster Tycoon World ooit heeft gehad (hoogtepunt was 8 maanden geleden). Sterker nog ze zitten de afgelopen dagen op rond de 300 spelers..
Het publiek is er dus niet ingetrapt gelukkig.
Het publiek is er dus niet ingetrapt gelukkig.
[ Voor 14% gewijzigd door MRDude22 op 18-11-2016 09:20 ]
Yup,ShittyNL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:02:
Hoe is het spel nu het uit beta/alpha is. Of is iedereen overgestapt op Planet Coaster?
Ik heb het 20 uur getest (final via Tor) en het is om te huilen..
De Bugs druipen er werkelijk vanaf en ontzettend veel "obvious content" mist gewoon.
Daarnaast is de code OF gebuged OF er is opzettelijk code geplaatst die invloed heeft op je parkrating en inkomsten na verloop van tijd.
Hoe dan ook... mij niet gezien.
FreeReef.nl
Weet er iemand of er in dit spel een modus is waar je met ongelimiteerd geld kan spelen?
Ja dat noemt men. PLANET COASTERjaydenjarno schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:43:
Weet er iemand of er in dit spel een modus is waar je met ongelimiteerd geld kan spelen?
of sandbox
Angelo NL / Global Cargo VTC
Sandbox heeft het volgens mij niet. Die hebben we gestart maar daar is gewoon je geld snel op.
En planet coaster weet ik. Maar heb een oude pc en die trekt dat spel niet. En m'n zoontje van 9 vind dit ook leuk
En planet coaster weet ik. Maar heb een oude pc en die trekt dat spel niet. En m'n zoontje van 9 vind dit ook leuk
Ja, voordat je een map begint heb je twee settings:jaydenjarno schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 08:43:
- Flat land (dus of je map water en heuvels heeft of juist helemaal vlak)
- Creative (gelimiteerd of ongelimiteerd geld)
Ik heb het gevonden. Tx. Voor de kleine van mij een geweldig spel. Zelf rijden in je eigen achtbaan enzo
Koop Planet Coaster ;-)jaydenjarno schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:32:
Ik heb het gevonden. Tx. Voor de kleine van mij een geweldig spel. Zelf rijden in je eigen achtbaan enzo
Pc port.
RollerCoaster Tycoon Adventures
RollerCoaster Tycoon® Adventures — Casual Entry in the Best-Selling Theme Park Management Series from Atari® is Available Now for Windows PC Exclusively through the Epic Games store
https://www.epicgames.com...dventures/home?lang=en-US