orf schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:07:
Geven jullie negatieve feedback op LinkedIn als je een InMail krijgt waar je niet op zit te wachten? Met een pro account heb je een feedbackscore. Recruiters die je berichten sturen terwijl je aangeeft daar niet voor open te staan verdienen een negatieve score.
Er zijn wel redelijk wat recruiters waar ik de ignore + report spam op heb gebruikt. Sommige lijken niet eens moeite gedaan te hebben. Er staat bij mijn voorkeuren niet dat ik jobs zoek, en in mijn contact informatie staat het ook nog eens vermeld. Als je dan komt met een mail dat je de "top" vacature voor mij hebt (uiteraard zonder info), dan heb je het totaal niet begrepen...
Sommige gebruiken gewoon een net berichtje, maar er zijn ook van die flapdrollen die een invite sturen om te linken (het idee is juist dat je daar die InMails voor gebruikt). En dan heb je nog een kaliber giga flapdrollen die je uitnodigen om te linken
zonder een berichtje, dan krijg je een standaard LinkedIn bericht dat ze willen linken... Echt, komop, je moet enige moeite doen.
Knakkers krijgen echt dikke knaken voor gevonden matches, dan mag je wel wat moeite doen. Daarnaast zou het in deze markt niet zo moeten zijn dat
ik zo'n pipo moet terugbellen. Voor hem tig anderen...

Oh, en als je ze helpt een match te vinden, krijg je maarliefst een whopping 250 eurotjes. Nou nou...
Als ik een goede developer vind, houd ik hem lekker zelf. Lever meer op dan die 250 euro
Als ik zie hoe sommige cowboys zich gedragen, begrijp ik niet dat je als werkgever daarmee geassocieerd zou willen worden...