Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Je weet ook niet wat je wiltElkeBxl schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:56:
[...]
Haha, je vindt maar wat je wil van mij, het kan me weinig schelen
Nothing to see here!
Nee joh, je kan dat toch klein en intiem houden. Doe je bijvoorbeeld een BBQ: Het Grote Neobahamuth's BBQ TopicFiresphere schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:53:
[...]
Niet veel te kosten???!!!!
WTF! Om dat voor elkaar te krijgen heb je een half leger aan mensen nodig!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat was bij mij in die tijd ook zo. Vrij weinig (of toch te laat) met versiebeheer gedaan. OO was wel welkom, en heeft me zeker ook de nodige tijd bespaart later, maar waarschijnlijk was me dat op den duur ook wel zelf gelukt om te leren. Ik miste vooral een bepaalde mindset (clean code, projectmanangement, ...)Sporkeh schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:53:
BikkelZ, ik heb ook de opleiding HBO gedaan maar toch gestopt na 1 jaar omdat echt alles wat voorbij kwam bekend was van UML tot database design/sql tot PHP, waar ze zeer weinig aandacht aan OO besteden ook na het eerste jaar want heb nog contact met mensen die de opleiding hebben afgemaakt. Daarnaast is echt veel van de informatie royaal gedateerd en wordt vrijwel geen aandacht besteed aan alle nieuwe technieken (node, socketio, nosql, frameworks).
Edit: ik was er wel in 2010 misschien is dit ondertussen anders
* Alex) voelt zich dom
We are shaping the future

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 31-10-2014 14:59 ]
Wel gezien de PUINHOPEN die ik iedere dag weer tegen kom is alleen al die vijf lessen normaliseren vier jaar HBO waard. Wat een GRAFZOOI richten sommige mensen toch altijd aan in een database, bah bahSporkeh schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:53:
BikkelZ, ik heb ook de opleiding HBO gedaan maar toch gestopt na 1 jaar omdat echt alles wat voorbij kwam bekend was van UML tot database design/sql tot PHP, waar ze zeer weinig aandacht aan OO besteden ook na het eerste jaar want heb nog contact met mensen die de opleiding hebben afgemaakt. Daarnaast is echt veel van de informatie royaal gedateerd en wordt vrijwel geen aandacht besteed aan alle nieuwe technieken (node, socketio, nosql, frameworks).

OO was op zich prima in Utrecht en Eindhoven. Wel basic maar niet slecht, ook datastructuren en efficiency gehad. Prima. Communicatie: waardeloos. Allerlei groepsprojecten: alleen nuttig om je social survival skills te trainen. En dat is heel nuttig.
OSI model tot uit den treuren. Nog steeds nuttig ik verbind af en toe wel eens met een inbelpunt op 56k (alleen v90, maar dat is toch de uiteindelijke standaard geworden) puur en alleen door modemgeluiden in een telefoon te schreeuwen.
-------
Overigens: leer eerst SQL voordat je noSQL gaat doen zou ik zeggen....Node...tja....het is maar een frameworkje. Kan me voorstellen dat je liever Node leert dan PHP natuurlijk. Wat ik echt slecht vond is dat je geen CVS kreeg, geen clean code principes zoals Single Responsibility
[ Voor 10% gewijzigd door BikkelZ op 31-10-2014 15:03 ]
iOS developer
Ik was gewoon curieusRutix schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:57:
[...]
Je weet ook niet wat je wiltnet moest ik je nog vertellen wat je bijzonder maakt!
Valid point...alienfruit schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:57:
Ze woont in Brussel dat maakt toch al bijzonder
Een lekkere pastaschotel kan ik zeker smakenalienfruit schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:59:
Of gewoon een lekkere pasta koken. Moet je alleen niet vergeten of ze ergens allergisch voor is.... Anders wordt het een beetje een vervelende situatie
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
den ene keer kaarsen en bestelde maaltijd, andere keer zelf koken of muziekje maken
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Je zou kunnen zeggen een... compagnieFiresphere schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:53:
[...]
Niet veel te kosten???!!!!
WTF! Om dat voor elkaar te krijgen heb je een half leger aan mensen nodig!
Zelfgemaakte champignonroomsaus met broccoli en kip samen met tagliatelle.Een lekkere pastaschotel kan ik zeker smakenGewoon spinazie erbij, stukjes zalm en boursinkaas en dat is smullen!
Zeg alienfruit, ik heb hongeralienfruit schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:02:
[...]
Zelfgemaakte champignonroomsaus met broccoli en kip samen met tagliatelle.
Hahaha, leuke woordspeling
Damic schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:01:
@firesphere: of bij elke date iets anders he
den ene keer kaarsen en bestelde maaltijd, andere keer zelf koken of muziekje maken,...

Hier heb je pizza! Maar die kaarsen heb ik wel zelf gekocht

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Geen zelfgemaakte pizza?Firesphere schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:04:
[...]
Heb ze wel door m'n moeder laten aansteken. Ja je moet niet teveel tegelijk willen he!?Firesphere schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:04:
[...]
De focus wordt totaal verkeerd gelegd, 3 maanden 1 klas en dan 1 project afronden, als je zelf leert begin je een dergelijke periode misschien 3 of 4x opnieuw en pas je elke keer alles toe datje geleerd heb in plaats van datje een grote rotzooi probeert werkende te krijgen. Daarnaast nemen ze aan dat alles kwa productie omgeving (de hele linux kant) voor je geregeld wordt dus als je hier zelf geen kennis/interesse in hebt kan je nog weinig realiseren.
Mercatres idd dat klopt versiebeheer wordt ook vergeten (terwijl dit in team/agile verband noodzakelijk is).
Het komt er een beetje op neer dat zelfs met de opleiding (zoals Rutix al aangaf) je nog veel interesse moet hebben en projecten buiten de opleiding moet doen om er iets bruikbaars van te maken. Mijn standpunt is dan als je dat toch al doet kanje netzogoed the extra mile gaan en alles zelf doen
Mayb its just me maar voor mij werkte het in ieder geval niet
Wil je je ervaringen met ons delen of is het toch te pijnlijk om over te praten?alienfruit schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:59:
Of gewoon een lekkere pasta koken. Moet je alleen niet vergeten of ze ergens allergisch voor is.... Anders wordt het een beetje een vervelende situatie(Maar goed, wie verwacht er dan ook dat iemand allergisch is voor broccoli
)
Edit: je zou denken dat je niet zoveel fouten kan maken in 1 zin...
[ Voor 11% gewijzigd door Soundless op 31-10-2014 15:10 ]
Het is vrijdag het is je vergevenSoundless schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:08:
[...]
Wil je je ervaringen met ons delen of is het toch te pijnlijk om over te praten?
Edit: je zou denken dat je niet zoveel fouten kan maken in 1 zin...
Nothing to see here!
First world rich man's problemsKorben schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 06:53:
[...]
Als je een bedrag van 6 cijfers aan inkomstenbelasting mag afdragen, betekent dat dat je inkomsten nog veel hoger dan dat waren, dus dan mag je bijgevolg ook niet zeiken.
Verder is je stelling natuurlijk onwaar. Het is niet zo dat iemand die meer verdient minder recht heeft om te zeiken - hij houdt idd meer over, maar hij levert ook meer in.
Overigens vind ik het gemiddelde gezeik over het afdragen van belasting sowieso nergens op slaan. Sure, niemand vind het leuk om in te moeten leveren, maar veel mensen lijken zich maar nauwelijks te realiseren dat het nogal essentieel is.
[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2014 15:40 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Besloten om een aantal speeltjes te bestellen om mezelf te troosten
gallery: Soundless
Dat liep dus erg uit de hand... Agh, worden leuke reacties volgende week als ik ze (hopelijk?) volgende week binnen heb
Ik denk dat heel veel mensen inclusief ik op die leeftijd moeite zouden hebben om hier een ICT-opleiding af te ronden. Bakken met wiskunde, hoop echte computer theorie. Ziet er op papier net zo belangrijk uit als ik met mijn Bachelor Degree Computer Science at Fontys University maar het houdt wel wat meer in....schaam me er bijna voor maar het heet echt universiteit in het buitenland!Sporkeh schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:05:
BikkelZ, wat betreft normaliseren heeft dit volgens mij ontzettend veel te maken met het analytisch vermogen van de designer. Tot ik deze lessen had gehad paste ik al deze principes toe alleen had ik er geen naam voor.
De focus wordt totaal verkeerd gelegd, 3 maanden 1 klas en dan 1 project afronden, als je zelf leert begin je een dergelijke periode misschien 3 of 4x opnieuw en pas je elke keer alles toe datje geleerd heb in plaats van datje een grote rotzooi probeert werkende te krijgen. Daarnaast nemen ze aan dat alles kwa productie omgeving (de hele linux kant) voor je geregeld wordt dus als je hier zelf geen kennis/interesse in hebt kan je nog weinig realiseren.
Mercatres idd dat klopt versiebeheer wordt ook vergeten (terwijl dit in team/agile verband noodzakelijk is).
Het komt er een beetje op neer dat zelfs met de opleiding (zoals Rutix al aangaf) je nog veel interesse moet hebben en projecten buiten de opleiding moet doen om er iets bruikbaars van te maken. Mijn standpunt is dan als je dat toch al doet kanje netzogoed the extra mile gaan en alles zelf doen
Mayb its just me maar voor mij werkte het in ieder geval niet
Nederland is nou eenmaal een kennisland en om genoeg mensen te hebben met een degree moet vrijwel iedere imbeciel in staat zijn een bachelor te halen, want mensen die niets weten en nauwelijks wat kunnen stoten Nederland nou eenmaal vooruit in de vaart der volkeren op het gebied van kennis en innovatie. Opleidingen zijn er op gericht om mensen zoals mijn moeder* nog vanuit vrijwel 0 een diploma in te rommelen. Wil je wat leren ben je op jezelf aangewezen.
Dat gezegd hebbende: ze doen toch wel hun best om je een beetje een basis te geven maar er worden vanuit de politiek te veel communicatie en lief samen spelen vakken het curriculum in gerommeld omdat ze wel eens een communicatieprobleem met een helpdeskmedewerker hebben gehad. Wat uiteraard aan de helpdeskmedewerker lag, want politici zijn onfeilbaar. En dat gaat dan ten koste van de nuttige vakken.
* nee, geen sarcasme helaas
[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 31-10-2014 15:30 ]
iOS developer
Mee eens, had het zelf niet beter kunnen zeggen!BikkelZ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:27:
[...]
Ik denk dat heel veel mensen inclusief ik op die leeftijd moeite zouden hebben om hier een ICT-opleiding af te ronden. Bakken met wiskunde, hoop echte computer theorie. Ziet er op papier net zo belangrijk uit als ik met mijn Bachelor Degree Computer Science at Fontys University maar het houdt wel wat meer in....schaam me er bijna voor maar het heet echt universiteit in het buitenland!![]()
Nederland is nou eenmaal een kennisland en om genoeg mensen te hebben met een degree moet vrijwel iedere imbeciel in staat zijn een bachelor te halen, want mensen die niets weten en nauwelijks wat kunnen stoten Nederland nou eenmaal vooruit in de vaart der volkeren op het gebied van kennis en innovatie. Opleidingen zijn er op gericht om mensen zoals mijn moeder* nog vanuit vrijwel 0 een diploma in te rommelen. Wil je wat leren ben je op jezelf aangewezen.
Dat gezegd hebbende: ze doen toch wel hun best om je een beetje een basis te geven maar er worden vanuit de politiek te veel communicatie en lief samen spelen vakken het curriculum in gerommeld omdat ze wel eens een communicatieprobleem met een helpdeskmedewerker hebben gehad. Wat uiteraard aan de helpdeskmedewerker lag, want politici zijn onfeilbaar. En dat gaat dan ten koste van de nuttige vakken.
* nee, geen sarcasme helaas
(zescijferige afdracht aan inkomstenbelastingafdracht? Klus je bij
[ Voor 45% gewijzigd door alienfruit op 31-10-2014 15:45 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Sort ofalienfruit schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:43:
(zescijferige afdracht aan inkomstenbelastingafdracht? Klus je bij)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wegwezen!DeluxZ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:52:
Trick or Treat!
Kom 11 november maar terug!
Ik doe enkel aan NL feesten

let the past be the past.
Waar is "hier"?BikkelZ schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:27:
[...]
Ik denk dat heel veel mensen inclusief ik op die leeftijd moeite zouden hebben om hier een ICT-opleiding af te ronden. Bakken met wiskunde, hoop echte computer theorie. Ziet er op papier net zo belangrijk uit als ik met mijn Bachelor Degree Computer Science at Fontys University maar het houdt wel wat meer in....schaam me er bijna voor maar het heet echt universiteit in het buitenland!
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Alsof Sint-Maarten zo typisch Nederlands is.SPee schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:09:
Wegwezen!
Kom 11 november maar terug!
Ik doe enkel aan NL feesten![]()
Waar haal jij die relatie nou weer vandaan? Je ziet een sint, maar dat is een andere hoor..Soultaker schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:12:
[...]
Alsof Sint-Maarten zo typisch Nederlands is.
Van het feit dat hij refereert naar 11 november, de dag dat er in Nederland (of de avond ervoor) Sint-Maarten wordt gevierd?Douweegbertje schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:18:
[...]
Waar haal jij die relatie nou weer vandaan?
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 31-10-2014 18:20 ]
En voor zover ik weet is het al een vrij oude traditie.
let the past be the past.
Sinterklaas is in Nederland en Vlaanderen groot, en daarbuiten niet zo. Sint-Maarten is een van oorsprong Frans feest dat in Duitstalige landen gevierd wordt, en ook een beetje in sommige delen van Nederland. Het is dus niet echt te vergelijken met Sinterklaas, waar de focus toch echt op Nederland/Vlaanderen ligt (ja, ik weet dat het ook in delen van Duitsland gevierd wordt)..oisyn schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:18:
Volgens dat stramien is Sinterklaas ook niet typisch Nederlands. Vind je dat ook?
Volgens jouw stramien is de Kerstman ook typisch Nederlands. Vind je dat ook?
edit:
Als je bijvoorbeeld de Engelstalige pagina over Sint-Maarten erbij pakt, zie je dat het helemaal geen typisch-Nederlands feest is.
[ Voor 15% gewijzigd door Soultaker op 31-10-2014 18:37 ]
Uh... Bouwen?armageddon_2k1 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:56:
Shit, ik heb op de fiets zojuist weer eens een fantastisch app/product/website idee bedacht inclusief verdienmodel, maar zoals zo vaak heb ik daarna geen idee wat ik daarna moet doen....
Zo moeilijk was dat niet toch?
Gewoon iemand zoeken die het voor je wil programmeren, in ruil voor een x percentage van de winst uit het eerste jaar.armageddon_2k1 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:56:
Shit, ik heb op de fiets zojuist weer eens een fantastisch app/product/website idee bedacht inclusief verdienmodel, maar zoals zo vaak heb ik daarna geen idee wat ik daarna moet doen....
Zijn mensen dol op
Zoek je ruzie ofzo?GateKeaper schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:26:
[...]
Gewoon iemand zoeken die het voor je wil programmeren, in ruil voor een x percentage van de winst uit het eerste jaar.
Zijn mensen dol op

En daarom is een idee niets waard zonder executiearmageddon_2k1 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:56:
Ach, hier in ZH wordt weer wel Sint Maarten gevierdSPee schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:26:
Waar ik nu woon (ZH) wordt het niet gevierd (vziw). Maar vroeger (NH) ik heb wel altijd Sint-Maarten "gevierd". (enkel met een lampionnetje gelopen)
En voor zover ik weet is het al een vrij oude traditie.
spoiler:BTW de sint verwees niet zozeer naar 11 november, maar meer naar het andere feest dat in de verdrukking staat. En waarvan ik vindt dat de NL oorsprong behouden moet blijven.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Twee week geleden werkte het nog!
Nou, hier in ZH weer niet.. point?Creepy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 20:05:
[...]
Ach, hier in ZH wordt weer wel Sint Maarten gevierd

Even een paar dagen zonder gezeur en ellende
Argentinië, universitair onderwijs.
iOS developer
Frustrating.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Zit één simpel dom plaatje als texture -> sprite te laden. Doe nog geen enkele animatie of wat dan ook en het duurt 14 tot 19 seconden voordat m'n pagina geladen is... geen idee waarom O_p
edit;
Ok... Chrome is een enorme hoer qua cache en laden of iets dergelijks. Initiële 'first time' laadtijd is vrijwel instant (zonder iets in cache dus). Een volledige refresh (ctrl+F5) zorgt ervoor dat een afbeelding inladen van 800kb dus opeens 14-19 seconden duurt. F5 is wel weer instant (want; van cache).
In firefox gaat het prima.
Ga morgen wel weer verder..

[ Voor 50% gewijzigd door Douweegbertje op 01-11-2014 00:56 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
StoeferF.West98 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 03:40:
* F.West98 wijst nóg maar weer eens naar zijn sig
Ga een slapen jij!F.West98 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 03:40:
* F.West98 wijst nóg maar weer eens naar zijn sig
^^
Dat het nogal lokaal gevierd wordt. Dank je wel voor het versterken van mijn punt
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Tja. Feest hè
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
of gewoon herhalen.
[ Voor 55% gewijzigd door Douweegbertje op 01-11-2014 18:16 ]
WoootWoooooootMegamind schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:12:
Hmm wat is de Nederlandse vertaling van Redo?
Prettige hardware om mee te werken (Mac);
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Als macos gebruikt moet worden is het een no-go...
Mja, dan koop ik wel iets anders als een Mac. Ik ga echt niet betalen voor de naam, om het vervolgens niet te gebruiken.Robbiedobbie schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:14:
Tja, als het puur de hardware betreft kan ik er nog wel mee overweg. Gewoon lekker Linux op plempen en dan een fatsoendelijk toetsenbord en muis eraan hangen (Lees geen mac toetsenbord of muis)
Als macos gebruikt moet worden is het een no-go...
RTFM!
[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 01-11-2014 20:28 ]
iOS developer
Ik. Maar dat is dan ook geen keuzeWernerL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:10:
* WernerL is wat aan het rondklikken op het internet en stuit op een vacature als java developer. Dit staat er onder het kopje aanbod:
[...]
Welke developer wil er nu op mac werken?
Gewoon Windows de drivers via internet laten zoeken, dan krijg je alleen de driver en niet alle andere meuk die op de installatie cd staat.BikkelZ schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:27:
Geen fijnere bak om Windows op te draaien dan een Mac. Geen gezeik met drivers met irritante "extra's" omdat de trackpad fabrikant vindt dat hij zichzelf extra moet onderscheiden met een systray icoon en dat soort tranentrekkende rotzooi.
NVidia is de enige uitzondering die ik ken, die wil zijn eigen applicatie installeren om vervolgens via die applicatie de driver te installeren.
Stoewatte?
[ Voor 44% gewijzigd door Damic op 01-11-2014 20:51 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dat het een oud-Nederlandse term is, maakt het heel erg niet gebruikelijk Nederlands.Damic schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:49:
Euhm leer eens NL zegt ie dan: http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=stoefer mmmh staat niet in de Van Dale maar wel bluffen
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me prettiger dan onder Windows devven. Linux blijft waarschijnlijk wel ongeslagen, maar je devbak is toch (zo goed als) nooit hetzelfde als je productie-omgeving. Lijkt me zelfs dat het je daar in sommige gevallen bewuster van kunt maken, zodat je eerder gaat nadenken over goede configs maken ipv "dev als productie, works for me"
Ik heb eigenlijk alles wel eens geprobeerd behalve OSX dan, ik zie ook totaal geen rede waarom ik dat zou doen. Ik heb domweg Windows nodig
In elk geval zul je wel osx moeten gebruiken voor je dev werk voor de iPhone en dergelijke. Zo gebruik ik een mac book eens in het jaar om een certificaat te signen omdat dat niet anders kan -,-'.
Wat ik altijd zo leuk vind:Douweegbertje schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:57:
In elk geval zul je wel osx moeten gebruiken voor je dev werk voor de iPhone en dergelijke. Zo gebruik ik een mac book eens in het jaar om een certificaat te signen omdat dat niet anders kan -,-'.
Iedereen zit te zeuren dat je perse OSX moet gebruiken wil je iPhone app maken.
Bij mij op het werk zitten ze in dezelfde situatie, maar dan met Windows Phone. Daar moet je Windows voor hebben (en zelfs het gehaatte Windows 8 ).
Wij zijn van oorsprong alleen Mac-gebruikers.
Note: mij maakt het niks uit. Ik heb Bootcamp op mijn Mac draaien, maar sommige bij mij op het werk willen dat niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 01-11-2014 22:45 ]
Ik begrijp alleen niet wat er wél onder Linux werkt en niét onder Mac OS X. Zo'n beetje alle coole dingen in Linux zijn CLI tools en die draaien meestal ook gewoon onder Mac OS X. En dan krijg je er nog een bruikbare en consistente GUI bij met bakken aan applicaties. Linux is leuk voor server tools maar de tijd dat je je devbak direct ook als server inricht hebben we toch wel al lang achter ons gelaten? Gewoon een Virtual Box met Linux om je applicatie op te testen.Struikrover schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:10:
Is OSX eigenlijk niet geschikt om op te devven dan? Je hebt Homebrew, Macports, Sublime en Atom, IntelliJ, SourceTree, en vast nog een shitload tools waar soms niet eens een Linux versie van is (zoals SourceTree).
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me prettiger dan onder Windows devven. Linux blijft waarschijnlijk wel ongeslagen, maar je devbak is toch (zo goed als) nooit hetzelfde als je productie-omgeving. Lijkt me zelfs dat het je daar in sommige gevallen bewuster van kunt maken, zodat je eerder gaat nadenken over goede configs maken ipv "dev als productie, works for me"
Denk dat Mac OS X gewoon het beste platform is tenzij je met Visual Studio wil/moet werken.
iOS developer
In Scala Play kun je in ieder geval gewoon 'activator run' in een commandline interface rammen en je webapp draait op localhost:9000. Django heeft ook iets soortgelijks.
Verwijderd
Nog niet maar het staat wel helemaal vanboven aan mijn verlanglijst!Martijn19 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:39:
Meteor is sinds kort ook production ready (versie 1.0). Mensen die hier wel eens van Meteor gebruik gemaakt hebben?
Een vriend van mij heeft er wel al aardig wat dingen mee gebouwd, volgens mij helpt hij ook regelmatig mee aan nieuwe features of fixt hij bugs.
ElkeBxl schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:03:
[...]
Tsss, dat is niet goed he
[...]
Ik ben net terug van lunch samen met Rubinski dus ik heb ja gezegdLaat de roddels maar beginnen in dat kiekenkot hier

Was inderdaad best gezellig! Ik heb ondertussen weer een ander stukje Brussel kunnen zien dus dat is ook altijd mooi meegenomen natuurlijk!
Heb het vrijdagochtend veel te druk gehad met catchy pick-up lines vanbuiten te leren
Nee, de afgelopen dagen is het nogal hectisch geweest op het werk: vrijdag werkte ik vanuit Brussel en had ik in de voormiddag een soort training en in de namiddag moest ik nog iets afwerken waar achteraf gezien best nog wat tijd in bleek te kruipen.
En ja, na zo'n nieuws ben je blij dat je 's avonds eens wat pinten kan gaan drinken met wat vrienden
Je zegt je werk op, verhuist naar San Fransisco, haalt er een paar miljoen euro op, werkt een 5-tal jaar om de start-up uit te bouwen en wordt dan overgekocht door Google / Facebook / ...armageddon_2k1 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:56:
... Of je vertelt het aan mij

Hmm, in Vlaanderen betekent bluffen nog iets anders geloof ik: Wikipedia: Bluffen
Stoefen is dus inderdaad vooral opscheppen.
In Windows kun je ook best command-line tools draaien.dcm360 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:27:
Hallo, Linux kan je ook best met GUI draaien...
En Mac development vind ik (in IntelliJ) niet enorm onderdoen t.o.v. Windows, maar er zijn af en toe wat gekke quirks.
Ik prefereer dus Windows (zeker ook omdat je als je geld hebt, je Xamarin kan gebruiken
Als ik wil weten of iets gewoon consistent werkt door heel de OTAP dan wil ik niet allerlei dingen lokaal lopen draaien. Bij mij was de Django dev server in ieder geval niet het zelfde als op mijn live server.WernerL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:30:
Precies, en hoezo dev bak direct als server inrichten? Voor zover ik weet moet je alleen een server configureren als je wil PHP-en. De meeste andere talen/frameworks hebben een build-in development server.
In Scala Play kun je in ieder geval gewoon 'activator run' in een commandline interface rammen en je webapp draait op localhost:9000. Django heeft ook iets soortgelijks.
Dat zeg ik ook niet. Maar het aanbod van GUI applicaties voor Mac OS X is goed te doen vergeleken met Windows, maar een hoop essentiële dingen draaien gewoon niet onder Linux zoals Adobe CC voor designers. IDE support is ook een stuk minder, gelukkig dat JetBrains wel Linux ondersteunt voor de meeste/alle stand-alone IDE's. Onder Mac OS X mis ik alleen Visual Studio en Paint.Netdcm360 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:27:
Hallo, Linux kan je ook best met GUI draaien...
iOS developer
Helemaal juist.oisyn schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:31:
[...]
In Windows kun je ook best command-line tools draaien.
Ik kan Adobe CC missen als kiespijn. Als er software is die niet vooruit te branden valt en instabiel is...BikkelZ schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:47:
[...]
Dat zeg ik ook niet. Maar het aanbod van GUI applicaties voor Mac OS X is goed te doen vergeleken met Windows, maar een hoop essentiële dingen draaien gewoon niet onder Linux zoals Adobe CC voor designers. IDE support is ook een stuk minder, gelukkig dat JetBrains wel Linux ondersteunt voor de meeste/alle stand-alone IDE's. Onder Mac OS X mis ik alleen Visual Studio en Paint.Net
[ Voor 36% gewijzigd door dcm360 op 01-11-2014 22:54 ]
iOS developer
Niet dus. Windows is net zo slecht in de commandline als dat linux is in de GUI
QFT.oisyn schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:32:
[...]
Niet dus. Windows is net zo slecht in de commandline als dat linux is in de GUI
Weinig ervaring met Linux, alleen de slechte GUI
Maar zonder dollen: met mijn programmeerwerk heb ik geen last van de beperkingen van een commandline of van een GUI, ongeacht of het Windows of Linux is. Neemt niet weg dat ik wel mijn Windows server in een GUI bedien en mijn Linux-servers met een commandline, maar dat behoort niet tot mijn normale werkzaamheden.
De slechte GUI? Misschien moet je een andere desktop proberen, sommige mensen zijn zowat lyrisch over de desktop van Ubuntu terwijl ik dat toch echt een draak van een geval vind bijvoorbeeld.F.West98 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 23:38:
[...]
QFT
Weinig ervaring met Linux, alleen de slechte GUI
[ Voor 28% gewijzigd door dcm360 op 01-11-2014 23:42 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.