Typescript is geen C# hoor? Gewoon een betere vorm van javascript met classes en namespaces. En ook handig als je een wat kleine project hebt met javascript.D-Raven schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:04:
[...]
Typescript heb ik nog maar weinig mee gedaan. Ik heb nog niet zulke grote applicaties met javascript gebouwd dat ik de meerwaarde zie.
Als ik in javascript zit, wil ik javascript schrijven. C# schrijven kan ik altijd wel doen.
Tweakers heeft genoeg geschreven wekkerbugs in iOS 
Om 9:20 is de wekker van mijn N5 niet afgegaan, op de tegel staat nog steeds 'Mon 08:20'. Ik denk dat mijn wekker stuk is
Om 9:20 is de wekker van mijn N5 niet afgegaan, op de tegel staat nog steeds 'Mon 08:20'. Ik denk dat mijn wekker stuk is
We are shaping the future
Ik ben toevallig net geswitched van alarm app voor mijn N5. Gebruik niet de stock meer maar Timely; niet echt een belangrijke reden voor, behalve dat Timely net wat meer instelmogelijkheden heeft 
Sowieso ging mijn wekker vanochtend een uur te vroeg af en dan bedoel ik niet mijn telefoon
Sowieso ging mijn wekker vanochtend een uur te vroeg af en dan bedoel ik niet mijn telefoon
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik heb Timely ook een tijd gebruikt, maar vond de extra mogelijkheden nou niet zo heel denderend. De mogelijkheid dat je een puzzeltje moet oplossen voor je wekker uit gaat is leuk, maar ik los die dingen slapend nog op dus veel toegevoegde waarde heeft het voor mij dan niet meer
Klopt het is vooral een visueel leuke app; naja en je hebt net iets meer mogelijkheden qua smart alarm enzo. Ik zocht eigenlijk een soort van wake-up light achtig verhaal maar dat doet Timely helaas ook niet. Ik zoek nog door
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Ik vond die "Smart Rise"-functie maar irritant, ik heb 'm ongeveer een week aangehad en iedere dag was ik veel te vroeg wakker door een functie die eigenlijk een ander doel heeft
Grom.
Vorige week overlegd dat ik vandaag wat systemen zou platleggen ivm migratie. Geen probleem.
Vanmorgen: Hé, Ger, het systeem werkt niet, hoe kan dat?
Vorige week overlegd dat ik vandaag wat systemen zou platleggen ivm migratie. Geen probleem.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Het is maandag he, wie onthoudt dat nou toch ookGer schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:45:
Grom.
Oef en vandaag is het weer 'responsive' tijd
Ja, maar Angular.js 2.0 komt voorlopig nog niet uit hoor. Dat duurt nog wel even. Verder blijven ze voorlopig 1.3 nog ondersteunen. AtScript is inderdaad wel interessant.
Ik was vorige week op ngEurope wat een vreemde manier van conferenties houden hebben ze in Parijs
Ik was vorige week op ngEurope wat een vreemde manier van conferenties houden hebben ze in Parijs
Een agenda faalt nooit! Ik loop ook rond met een vulpen en notitieboekjeElkeBxl schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:20:
Geen last van. Op zich gebruik ik de Calendar sowieso al weinig, ik heb nog altijd liever een papieren agenda in mijn handtas
[ Voor 36% gewijzigd door alienfruit op 27-10-2014 11:01 ]
Ik ben zelf altijd een voorstander geweest van de digitale agenda. Misschien heeft het ook te maken dat ik mijn eigen handschrift na 5 minuten niet meer kan lezen
Dat probleem heb ik alleen als ik niet met een vulpen of potlood schrijf
Yes ik ben niet alleen!alienfruit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:59:
Een agenda faalt nooit! Ik loop ook rond met een vulpen en notitieboekje
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
^^ with stupid.P-Storm schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:08:
Ik ben zelf altijd een voorstander geweest van de digitale agenda. Misschien heeft het ook te maken dat ik mijn eigen handschrift na 5 minuten niet meer kan lezen
Sinds de iPad 1 gebruik ik ook nog alleen maar mijn iPad voor notities in vergaderingen etc.
iPad om notities te maken duurt te lang
Voor agenda's e.d. gebruik ik het liefste mijn smartphone, maar ik heb wel een los notitieblok in mijn tas zitten waar ik met enige regelmaat gebruik van maak. Werkt prima
Surface Pro 2 voor notities.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik heb leesbaar schrijven in zijn geheel opgegeven. Met een agenda en OneNote op mijn smartphone gebruik ik een pen alleen nog maar om hem uit elkaar te schroeven tijdens een saai overleg
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Idd. Mijn nieuwe agenda voor 2015 heeft me maar 12 euro gekost en ik heb er lekker veel plaats in om te kribbelen
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Maar kun je er ook Angry Birds op spelen tijdens een saaie meeting?ElkeBxl schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:53:
[...]
Idd. Mijn nieuwe agenda voor 2015 heeft me maar 12 euro gekost en ik heb er lekker veel plaats in om te kribbelen
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik speel geen Angry BirdsFiresphere schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:54:
[...]
Maar kun je er ook Angry Birds op spelen tijdens een saaie meeting?
Maar dat verkleint weer de ruimte waarin je nog aantekeningen/agendapunten kan beschrijven.ElkeBxl schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:55:
[...]
Ik speel geen Angry BirdsAls er al een spel op mijn gsm staat, is het een kaartspel. En niets houdt me tegen om te tekenen in mijn agenda
Een Surface Pro 2 (bijvoorbeeld, alle andere tablets ook natuurlijk) maakt het makkelijk om die getekende scribbles weer weg te gooien of goed te backuppen
Ik vind schrijven met de hand vaak ook fijner, vooral vanwege het kunnen maken van een ruwe schets, maar de echte aantekeningen gaan gewoon lekker in een documentje met wat tekeningetjes gemaakt met iets als yEd of MS Visio. Toch net wat strakker en netter, direct bruikbaar als echte documentatie.
Grootste nadeel van Timely is eigenlijk zelfs dat de wekker niet altijd over de speaker gaat. Als je dus eens met oordopjes in slaap valt gaat de wekker over je oordopjes af die gedurende de nacht uitgevallen zijnAlex) schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:33:
Ik heb Timely ook een tijd gebruikt, maar vond de extra mogelijkheden nou niet zo heel denderend. De mogelijkheid dat je een puzzeltje moet oplossen voor je wekker uit gaat is leuk, maar ik los die dingen slapend nog op dus veel toegevoegde waarde heeft het voor mij dan niet meer
Met OneNote heb ik op m'n SP2 een onbeperkt canvas.ElkeBxl schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:53:
[...]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
True maar daarom dat ik ook extra blaadjes erin heb zittenMerethil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:58:
[...]
Maar dat verkleint weer de ruimte waarin je nog aantekeningen/agendapunten kan beschrijven.
Een Surface Pro 2 (bijvoorbeeld, alle andere tablets ook natuurlijk) maakt het makkelijk om die getekende scribbles weer weg te gooien of goed te backuppen
Ik heb geen onbeperkt canvas nodigRayNbow schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:05:
[...]
Met OneNote heb ik op m'n SP2 een onbeperkt canvas.
Dat is wel fijn inderdaadalienfruit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:59:
Ja, maar Angular.js 2.0 komt voorlopig nog niet uit hoor. Dat duurt nog wel even. Verder blijven ze voorlopig 1.3 nog ondersteunen.
Ja want nog een taal welke naar Javascript compileert is echt wat we nodig hebben in javascript landalienfruit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:59:
AtScript is inderdaad wel interessant.
Keuze is goed, maar momenteel is het gewoonweg insanity.
Verwijderd
En we zijn weer goed aangekomen in Marseille. Dankzij de file was ik slechts een half uurtje voor mijn vlucht vertrok op de luchthaven. De elektronische check-in desks wouden mij geen boarding pass meer geven en heb via een van de medewerkers een priority boarding pass gekregen waarmee ik bij de douane iedereen voorbij mocht.
Uiteindelijk ben ik nog op tijd op het vliegtuig geraakt en kreeg ik zelfs een zitje in business class toegewezen
. Heel erg aangenaam, dat!
Uiteindelijk ben ik nog op tijd op het vliegtuig geraakt en kreeg ik zelfs een zitje in business class toegewezen
NetjesVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:34:
En we zijn weer goed aangekomen in Marseille. Dankzij de file was ik slechts een half uurtje voor mijn vlucht vertrok op de luchthaven. De elektronische check-in desks wouden mij geen boarding pass meer geven en heb via een van de medewerkers een priority boarding pass gekregen waarmee ik bij de douane iedereen voorbij mocht.
TofUiteindelijk ben ik nog op tijd op het vliegtuig geraakt en kreeg ik zelfs een zitje in business class toegewezen. Heel erg aangenaam, dat!
We krijgen vandaag een nieuwe koffie automaat op het werk. Ik ben benieuwd...
Vandaag 37 graden. Ik ga naar mijn werk: airco
iOS developer
Zit je dan met je touchless debit card: nieuws: Amerikaanse retailers beconcurreren Apple Pay met eigen mobiel betaalsysteem 
QR codes lijkt mij nou niet echt laagdrempelig...
Check je niet in vooraf via het internet? Doe ik over het algemeen (zeker als ik geen bagage in te checken heb)Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:34:
Uiteindelijk ben ik nog op tijd op het vliegtuig geraakt en kreeg ik zelfs een zitje in business class toegewezen. Heel erg aangenaam, dat!
Verwijderd
Als ik privé vlieg (via Ryanair), doe ik dat gewoonlijk wel maar voor het werk vlieg ik met Brussels Airlines of Lufthansa en doe ik dat meestal via een van de terminals in de luchthaven zelf. Gewoonlijk duurt dat maar een minuutje of 2.wsitedesign schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:30:
[...]
Check je niet in vooraf via het internet? Doe ik over het algemeen (zeker als ik geen bagage in te checken heb)
QR codes? whatyearisit.jpgalienfruit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:26:
Zit je dan met je touchless debit card: nieuws: Amerikaanse retailers beconcurreren Apple Pay met eigen mobiel betaalsysteem
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Waar?BikkelZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:16:
Vandaag 37 graden. Ik ga naar mijn werk: airco
Mwah; hier is het ook lang niet zo slecht. Graadje of 1417 blijkbaar.
Kansloos, als je 't mij vraagt.alienfruit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:26:
.
Hij zit in Argentinië.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Exactly my pointDouweegbertje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 00:04:
[bla bla bla]
oh en ja ik deed een beetje negatief tegen de mod omdat ik eenmaal het er niet mee eensch ben, hou niet van autoriteit he. Misschien moet ik dat niet doen![]()
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nu.nl:
Edit: was maar 1 minuutje, doet t weer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Error 503 Backend fetch failed Backend fetch failed Guru Meditation: XID: 439882885 Varnish cache server |
[ Voor 35% gewijzigd door Tjolk op 27-10-2014 14:05 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Juistem, bezig met GitLab installeren, en GitLab faalt. De instructies geven aan dat ik een FQDN op moet geven, dus dan doe ik dat braaf uiteraard. Blijkt er http:// voor te moeten, oftewel er moet een URI met FQDN in. Net wat anders...
Gaat lekker, ik had vanochtend de melding:Ger schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:04:
Nu.nl:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Error 503 Backend fetch failed Backend fetch failed Guru Meditation: XID: 439882885 Varnish cache server
En dat met de laatse versie van Chrome...."Upgrade uw browser (de software die u gebruikt om te internetten). Uw browser is verouderd
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
En dat soort meldingen lenen geloofwaardigheid aan de motivate van MS om Windows 9 maar gewoon 10 te noemen omdat het anders als 95/98 herkend gaat worden door bestaande softwareCreepy schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:12:
Gaat lekker, ik had vanochtend de melding:
[...]
En dat met de laatse versie van Chrome....
Nu werd IE 10 in het verleden ook vaak als IE 1 gedetecteerd (of in elk geval als een versie kleiner dan 9), dus of dat nu alles zegt
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
String comparisonCreepy schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:26:
Nu werd IE 10 in het verleden ook vaak als IE 1 gedetecteerd (of in elk geval als een versie kleiner dan 9), dus of dat nu alles zegt
[ Voor 3% gewijzigd door HuHu op 27-10-2014 14:28 ]
Ze bedenken een omslachtig systeem omdat ze bang zijn dat Apple Pay is wat hun klanten willen.alienfruit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:26:
Dit weer, tot april minstens
iOS developer
Ik bepaal toch zelf hoe ik bij hun zou willen betalen? Als ik ergens in een winkel niet met contant geld kan betalen dan winkel ik daar niet.BikkelZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:46:
Ze bedenken een omslachtig systeem omdat ze bang zijn dat Apple Pay is wat hun klanten willen.
Traditionele industrieën zijn erg goed in het bedenken van met klantenhaat doortrokken strategieën die uiteindelijk niet werken maar wel voor hun eigen ondergang zorgen.alienfruit schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:14:
[...]
Ik bepaal toch zelf hoe ik bij hun zou willen betalen? Als ik ergens in een winkel niet met contant geld kan betalen dan winkel ik daar niet.
Kijk nou bijvoorbeeld naar het aanbod op Netflix vs. Popcorn Time. Er was een tijd dat Netflix het enige alternatief was en dat was hét moment dat ze betalende klanten naar zich toe konden trekken maar toen hebben de verstandige mensen in Hollywood bedacht dat ze alleen tweederangs garnituur content aan Netflix wilden geven want ja je wil je premium content natuurlijk lekker uitmelken eerst.
Toen kwam Popcorn Time
Het vervelende is dat die stupide ideeën wel eerst moeten falen en daarna moeten de verantwoordelijk managers nog willen toegeven dat het gefaald heeft en ondertussen zijn we weer een paar jaar verder.
iOS developer
Popcorn is niet echt als alternatief voor Netflix bedacht he
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Maar het is denk ik wel populair (geworden / aan het worden) door het beperkte aanbod van Netfilx.BtM909 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:27:
Popcorn is niet echt als alternatief voor Netflix bedacht he
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik denk eerlijk gezegd dat het populair is geworden/wordt omdat het gratis is, i.c.m. de eenvoud/gebruikersvriendelijkheid.
[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 27-10-2014 15:34 ]
Inderdaad, de massa heeft niet zoveel met de missende series/etc. op enkele populaire na.Cloud schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:33:
Ik denk eerlijk gezegd dat het populair is geworden/wordt omdat het gratis is, i.c.m. de eenvoud/gebruikersvriendelijkheid.
Verwijderd
Ik denk dat je dat toch serieus onderschat. Als ik een kijkje in mijn vriendengroep neem, zie ik dat er ontzettend veel mensen zijn die allerhande series volgen. Enkelen van hen volgen simultaan een 10-tal series en downloaden gewoon elke week de nieuwe afleveringen waarmee ze dan weer even zoet zijn.TheNephilim schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:38:
[...]
Inderdaad, de massa heeft niet zoveel met de missende series/etc. op enkele populaire na.
Natuurlijk zal dat voor een aantal een drempel zijn om Netflix af te nemen maar om nu te stellen dat het dát is, wat Popcorn Time groot maakt? Nah dat lijkt me echt sterk. Gratis, is wat het groot maakt
Als ik kijk in mijn vriendengroep, dan is er een groot aantal dat het niet eens voor elkaar krijgt om deze series te downloadenVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:40:
[...]
Ik denk dat je dat toch serieus onderschat. Als ik een kijkje in mijn vriendengroep neem, zie ik dat er ontzettend veel mensen zijn die allerhande series volgen. Enkelen van hen volgen simultaan een 10-tal series en downloaden gewoon elke week de nieuwe afleveringen waarmee ze dan weer even zoet zijn.
Van die gratis streamingsites zijn het populairste bij mijn vrienden. En zij die downloaden, doen dat direct in HDTheNephilim schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:46:
[...]
Als ik kijk in mijn vriendengroep, dan is er een groot aantal dat het niet eens voor elkaar krijgt om deze series te downloaden
eh valt nog vies tegen hoor.. Los van allerlei series is het ook enorm beperkt qua films.TheNephilim schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:38:
[...]
Inderdaad, de massa heeft niet zoveel met de missende series/etc. op enkele populaire na.
Ik kijk nu netflix op US en heb dan opeens 100x zoveel om naar te kijken. In feite belachelijk
Ik heb al meerdere keren Netflix een kans proberen te geven. Echter is het aanbod gewoon veels te klein. Daarom laat ik lekker mijn server Usenet crawlen om nieuwe afleveringen te vinden.
Bij spotify hebben ze het wel goed aangepakt. Meteen een lekker groot aanbod. Ben dan ook direct afgestapt van downloaden van muziek en spotify gaan gebruiken.
Bij spotify hebben ze het wel goed aangepakt. Meteen een lekker groot aanbod. Ben dan ook direct afgestapt van downloaden van muziek en spotify gaan gebruiken.
In principe pakt Netflix het ook prima aan, het wezenlijke verschil met muziek is/zijn de uitzendrechten waar men in elk land tegen aanloopt. Droevig maar valt vooralsnog weinig aan te doen 
Overigens ben ik al best te spreken over het Netflix aanbod hoor
Overigens ben ik al best te spreken over het Netflix aanbod hoor
Ik heb even de hele discussie gemist maar waar ik op doelde is dat Netflix een redelijke tijd het unieke voordeel had dat het een eenvoudige en betrouwbare service was terwijl illegale bronnen redelijk wat expertise vereisten om niet steeds tegen dode torrents, lage kwaliteit of verkeerde ondertitels aan te lopen.
Nu bestaat Popcorn Time en dat werkt gewoon net zo makkelijk en bijna even goed als Netflix terwijl het gratis en en meer content biedt. Dus in het moment dat de entertainment industrie even een uniek voordeel had hebben ze het zichzelf zo moeilijk gemaakt met allerlei distributierechten dat ze het momentum gewoon hebben verloren.
Nu bestaat Popcorn Time en dat werkt gewoon net zo makkelijk en bijna even goed als Netflix terwijl het gratis en en meer content biedt. Dus in het moment dat de entertainment industrie even een uniek voordeel had hebben ze het zichzelf zo moeilijk gemaakt met allerlei distributierechten dat ze het momentum gewoon hebben verloren.
iOS developer
Veel plezier.....................................
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Blergh. Windows Service is started, maar de verwerking loopt altijd verkeerd. Uiteraard niet in Debug mode, enkel in Release mode. En ook enkel wanneer hosted als Windows Service. Oh ja, wanneer je een debugger koppelt, loopt alles goed. Oh ja, try-catch en loggen naar een TXT-file wilt ook niet werken.
* Styxxy gaat nog wat wenen.
Natuurlijk na het neerschrijven van de frustraties denk ik nog aan iets. Ik had nog geen WCF logging (system diagnostics) aangezet. Nu heb ik het probleem gevonden...
* Styxxy gaat nog wat wenen.
Natuurlijk na het neerschrijven van de frustraties denk ik nog aan iets. Ik had nog geen WCF logging (system diagnostics) aangezet. Nu heb ik het probleem gevonden...
[ Voor 20% gewijzigd door Styxxy op 27-10-2014 16:42 ]
Kreeg zojuist een email van een recruiter met een kandidaat zonder er om gevraagd te hebben. Ik heb dus maar zoiets terug geschreven: "Hope you are well. I wanted to get in touch regarding a handsome guy who is really nice and looking for a girlfriend. Do you think you would be be interested?"
Heb hier unblock.us en dat staat altijd aan. Is een DNS instellen (wat ik op mijn router heb gedaan) dus het geld dan meteen voor al mijn apparaten. Zitten wel kleine kosten aan verbonden. Maar omdat ik in dollars betaal bij Netflix ben ik alsnog goedkoper uit.Douweegbertje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 15:48:
[...]
eh valt nog vies tegen hoor.. Los van allerlei series is het ook enorm beperkt qua films.
Ik kijk nu netflix op US en heb dan opeens 100x zoveel om naar te kijken. In feite belachelijkZit er ook aan te denken om maar te stoppen met netflix, het aanbod is gewoon miniem en ik heb geen zin om elke keer een tunneltje naar US te maken om wat te kunnen kijken.
Maar vind zelf het aanbod in US ook tegenvallen. Het is vaak genoeg dat ik wat kies en dat je hem dan enkel per post via DVD kan krijgen.
Mensen met macbooks en imacs: Gebruik geen chemische middelen voor het schoonmaken van je scherm. Een kennis van mij heeft zijn macbook retina flink beschadigd met zo'n LCD cleaner spray.
Grapje kost 'm zo'n 500 euro.
Grapje kost 'm zo'n 500 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 27-10-2014 17:21 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Hoe kuis je die apparaten dan best? Gewoon een vochtige (water) doek?Gamebuster schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:16:
Mensen met macbooks en imacs: Gebruik geen chemische middelen voor het schoonmaken van je scherm. Een kennis van mij heeft zijn macbook retina flink beschadigd met zo'n LCD cleaner spray.
Bij mij is af en toe een mouw eroverheen goed genoeg? Het is geen touchscreen, dus er zit vooral stof op.
Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk
Dat weet ik niet, ik gebruik ook altijd chemische middelen (bril poets doekjes, glasreiniger)Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:21:
[...]
Hoe kuis je die apparaten dan best? Gewoon een vochtige (water) doek?
Echter, als je iemand zijn scherm zo beschadigd ziet zijn "opeens", dan bedenk je je wel even 2 keer om dat nog eens te doen. Ik ga voortaan idd proberen met water ofzo.
Ik gebruik denk tegenwoordig een nat doekje (gewoon badstof ofzo) en afvegen met een zeemspons. Zeemspons heb ik goede ervaringen mee om schermen streeploos droog mee te krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 27-10-2014 17:24 ]
Schoonmaken, wat is dat?
Ik heb nog nooit chemische middelen voor welk scherm dan ook nodig gehad. Vochtige theedoek (wel een schone) werkt perfect.
Ik heb alleen zo'n spray eens gebruikt bij monitoren waar ik hem ook bij kreeg
. Voor de rest een vochtige theedoek en dat voldoet prima!
Nothing to see here!
De laatste paar weken vind ik PopcornTime toch niet zo fantastisch werken. Ik heb regelmatig last van vastlopers of streams die niet helemaal lekker werken (I know, ligt niet aan Popcorntime). Netflix werkt dan toch wat smoother. En het grootste voordeel van Netflix: het werkt ook op m'n iPad.BikkelZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:02:
Nu bestaat Popcorn Time en dat werkt gewoon net zo makkelijk en bijna even goed als Netflix terwijl het gratis en en meer content biedt.
Heb unblock-us.com ook ingesteld staan op mijn Xbox. Werkt inderdaad goed.ZpAz schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:06:
[...] Maar vind zelf het aanbod in US ook tegenvallen. Het is vaak genoeg dat ik wat kies en dat je hem dan enkel per post via DVD kan krijgen.
Dacht dat ze in Brazilië heel veel nieuwe films hadden staan?
Op de radio (ja ik weet het, zou ik niet moeten doen): "Onderzoekers zeggen dat je op moet passen met gratis apps, en met name flashlight-apps, die zouden je sms'jes lezen e.d." Ja prima, logisch enzo.
"Maar dus niet die standaard in je iPhone zit? - Nee die is veilig, maar vooral op Android, die gratis apps. Je moet eigenlijk de gebruiksvoorwaarden doorlezen, maar dat doet niemand" NEE ****, gewoon goed kijken voordat je de app installeert...
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Vanwaar deF.West98 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:42:
Op de radio (ja ik weet het, zou ik niet moeten doen): "Onderzoekers zeggen dat je op moet passen met gratis apps, en met name flashlight-apps, die zouden je sms'jes lezen e.d." Ja prima, logisch enzo.
"Maar dus niet die standaard in je iPhone zit? - Nee die is veilig, maar vooral op Android, die gratis apps. Je moet eigenlijk de gebruiksvoorwaarden doorlezen, maar dat doet niemand" NEE ****, gewoon goed kijken voordat je de app installeert...
Er zit wel degelijk een grote kern van waarheid in. Vele mensen nemen echt niet de moeite om de permissies eens door te lezen. Ik kijk er vaak wel naar maar installeer desondanks toch de app als ik hem echt wil. Voor een domme wallpaper ga ik echter geen toegang tot mijn berichten geven. Alhoewel, ik heb geen idee wat Zedge zoal van me vraagt
Heb het niet zo veel meer gebruikt de laatste tijd maar ik merkte ook dat het wat minder draaide een keer.dev10 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
De laatste paar weken vind ik PopcornTime toch niet zo fantastisch werken. Ik heb regelmatig last van vastlopers of streams die niet helemaal lekker werken (I know, ligt niet aan Popcorntime). Netflix werkt dan toch wat smoother. En het grootste voordeel van Netflix: het werkt ook op m'n iPad.
iOS developer
Maar wat ze hier doen is ervanuit gaan dat elke app dat doet. "Maar voordat mijn iPhone een ingebouwde zaklamp had, had ik ook zo'n app. Dus al mijn contacten zijn ook verstuurd toen? - Ja". En dan ook op zo'n manier presenteren dat je 'alle gebruiksvoorwaarden moet lezen' terwijl het alleen maar een kort lijstje permissies is. Gebruiksvoorwaarden is iets heel anders. Imo moet het nieuws wel juiste dingen vertellen en geen half verhaal.
Al het mobiele betalen is kansloos tot er gewoon één standaard komt. Als nu Apple Pay dé standaard komt, moet ik zeker een iPhone kopen om te kunnen betalen in bepaalde winkels?! Ik vind zoals het atm gebeurt in NL met de betaalkaarten en ook SmartPass van VF eigenlijk veel beter. Als Apple EN Google dáár nou op inspelen, veel beter.
Google Wallet en Apple Pay zijn heel makkelijk te ondersteunen met de zelfde hardware. Apple Pay is wel verschillend maar het blijft NFC.
iOS developer
Bedrijven die zelf een product hebben, moeten geen 'standaard' maken voor zo'n product. Dat levert alleen problemen op, zie paypal + ebay.
Google wallet zal nooit op de windowsphone komen, en dan is het eigenlijk al weer ontzettend jammer.
Er moet gewoon één goede partij zijn met ruime implementatie die daarbij ook nog eens niet super veel fee's gaat vragen. Dat is ook eigenlijk DE rede dat allerlei bedrijven met een soort betalingsmiddel komen. Lekker een % of wat van een bedrag af snoepen zodat niemand anders dat op jouw product gaat doen.
Imo is het nog een lange weg.
Google wallet zal nooit op de windowsphone komen, en dan is het eigenlijk al weer ontzettend jammer.
Er moet gewoon één goede partij zijn met ruime implementatie die daarbij ook nog eens niet super veel fee's gaat vragen. Dat is ook eigenlijk DE rede dat allerlei bedrijven met een soort betalingsmiddel komen. Lekker een % of wat van een bedrag af snoepen zodat niemand anders dat op jouw product gaat doen.
Imo is het nog een lange weg.
Waarom zou je een product gebruiken van Vodafone als je geen abonnement bij ze hebt? Waarom niet gewoon een contactless bankpas regelen bij de bank? Lijkt mij veel makkelijker. Geen idee, of dat er al is in Nederland. Bijv. http://www.lloydsbank.com...ebit-card/contactless.asp
Dat werkt erg gemakkelijk!
Dat werkt erg gemakkelijk!
Ja, bij de ING kan dat. Ik heb 'm al.
Maar SmartPass heeft dus ook een implementatie van dat systeem op je telefoon (met VF-firmware & VF-NFC-sim), wat op zich prima werkt als je je telefoon niet wil rooten
Verder: Ik wil m'n SmartPass ww aanpassen: Maximaal 16 tekens
Maar SmartPass heeft dus ook een implementatie van dat systeem op je telefoon (met VF-firmware & VF-NFC-sim), wat op zich prima werkt als je je telefoon niet wil rooten
Verder: Ik wil m'n SmartPass ww aanpassen: Maximaal 16 tekens
Bij ING en ABN AMRO kun je een bankpas krijgen met NFC. De Rabobank wil gaan aanklooien met smartphone-apps...
M'n vriendin heeft bij de HEMA (of misschien ook wel Action) een klein vierkant doekje gekocht voor haar telefoon, maar gebruikt het ook voor d'r schermen. Vond de naam van het doekje wel briljant, lApp. Het heeft ook het formaat van een (groot) app icoon.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:21:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 27-10-2014 20:31 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Voor betalingen heb ik veel liever een bankpas i.p.v. een smartphone. Ik vind het praktischer in het gebruik door het beperkte formaat en gewicht, het is niet afhankelijk van een batterij (die leeg kan raken), een mobiele verbinding (die plat kan liggen) of de kans op malafide smartphone-apps die geld wegsluizen door bijvoorbeeld een kwetsbaarheid in Android.
Ik kreeg bij mijn MacBook Pro een of ander zwart doekje met een Apple logo. Ik ging er van uit dat dat goed zou werken. Ook goed: brillendoekjes.
iOS developer
Verwijderd
Klinkt interessant, zou je vriendin me aan een linkje van hun webshop kunnen helpen?Jan_V schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:31:
[...]
M'n vriendin heeft bij de HEMA (of misschien ook wel Action) een klein vierkant doekje gekocht voor haar telefoon, maar gebruikt het ook voor d'r schermen. Vond de naam van het doekje wel briljant, lApp. Het heeft ook het formaat van een (groot) app icoon.
Dit. Met bankkaart betalen is voor mij al gemakkelijk genoeg, het is ook op 1-2-3 gebeurd. Daarnaast wil ik niet afhankelijk zijn van een medium waar je niet 100% op kan vertrouwen. Eigenlijk kan je op bankcontact ook niet altijd vertrouwen: hun systeem kan ook plat liggen en vaak werken die dingen ook vaak op het GSM signaal. Tot nogtoe denk ik echter dat dat systeem nog maar heel weinig heeft gefaald.Alex) schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:34:
Voor betalingen heb ik veel liever een bankpas i.p.v. een smartphone. Ik vind het praktischer in het gebruik door het beperkte formaat en gewicht, het is niet afhankelijk van een batterij (die leeg kan raken), een mobiele verbinding (die plat kan liggen) of de kans op malafide smartphone-apps die geld wegsluizen door bijvoorbeeld een kwetsbaarheid in Android.
Brillendoekjes bevatten toch ook chemicals?BikkelZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:39:
Ik kreeg bij mijn MacBook Pro een of ander zwart doekje met een Apple logo. Ik ging er van uit dat dat goed zou werken. Ook goed: brillendoekjes.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 21:09 ]
Brillendoekjes gebruikte ik ook veel, maar ik vertrouw die dus ook niet meer nu.BikkelZ schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:39:
http://www.ad.nl/ad/nl/55...worden-afgeluisterd.dhtml
Harde woorden terwijl elk gerespecteerde ITer weet dat alles te hacken is. Fox-IT neem ik ook maar niet meer serieus
Harde woorden terwijl elk gerespecteerde ITer weet dat alles te hacken is. Fox-IT neem ik ook maar niet meer serieus
Hij heeft het over NFC betalingen met de bankpas, volgens mij...Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:08:
[...] Dit. Met bankkaart betalen is voor mij al gemakkelijk genoeg, het is ook op 1-2-3 gebeurd.[...]
Als je niet kan vertrouwen op je telefoon heb je duidelijk de verkeerde gekocht[...]Daarnaast wil ik niet afhankelijk zijn van een medium waar je niet 100% op kan vertrouwen.[...]
Ik vermoed zomaar dat NFC betaling via telefoon bij de rabobank ook niet afhankelijk is van de mobiele verbinding, maar zeker weet ik het niet. Op zich zou je met de NFC chip in de telefoon en de app van de bank ook alles kunnen doen wat je met een bankkaart kan. Malafide apps heb ik eigenlijk (nog) geen last van. Tot op heden zijn er volgens mij nog niet eens virussen voor mijn telefoon. Dus met dat laatste argument kan ik niet zo zitten eerlijk gezegdAlex) schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:34:
Formaat en gewicht kan ik mij op zich wel in vinden, maar probleem is wel weer dat ik sneller mijn telefoon in de hand heb dan mijn bankpas. Die moet ik namelijk eerst nog eens uit mijn portemonnee halen. En nu ga je waarschijnlijk zeggen, het is NFC dus dat is niet nodig. Nee, in theorie is dat met de OV chipkaart ook niet nodig. In de praktijk is het bij mij alleen 80% van de keren dat ik dat niet doe, dat dat apparaat gaat zeuren over dat ik maar 1 kaart mag aanbieden. Andere NFC chips in je portemonnee gaan dus in de weg zitten
Een vochtige doek is IMO altijd nog wel het beste. Is ook de enige manier om echt viezigheid van een (niet-glossy) scherm af te halen. Elke andere manier hoopt toch op over een lange tijd. En chemicaliën zijn altijd leuk op schermen. Voor je het weet ben je de bovenste beschermlaag kwijt en kijk je de jaren erna naar een steeds viezer wordend scherm totdat je helemaal niets meer ziet. Ik heb hier een, nu al een paar maanden kapot, voorbeeld naast me staanVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:21:
[...]
Dat zijn zeker verkeerde woorden om te gebruiken.Douweegbertje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:53:
http://www.ad.nl/ad/nl/55...worden-afgeluisterd.dhtml
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 27-10-2014 22:00 ]
Verwijderd
Zelfs zonder NFC is het toch zo gepiept? Ik denk dat ik een transactie echt wel onder de 10 seconden kan afronden.Caelorum schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:55:
[...]
Hij heeft het over NFC betalingen met de bankpas, volgens mij...
Met vertrouwen bedoel ik dat 'ie gewoon ineens plat kan zijn. Gewoonlijk houdt hij het wel een dag vol maar er zijn zo van die dagen dat ik hem erg veel gebruik en hij de avond niet redt. Daar sta je dan mooi in de winkel met een platte batterij.[...]
Als je niet kan vertrouwen op je telefoon heb je duidelijk de verkeerde gekocht
[...]
Daarnaast zijn gsm's ook erg gewild als diefstalobject. Portefeuilles worden natuurlijk ook regelmatig gestolen maar ik denk dat smartphones tegenwoordig meer in de markt liggen. Als je gsm gestolen wordt, kan je ook ineens niet meer betalen - handig is anders.
Net terug van DevOps Days 2014 dag 1, wat een fantastisch concept! Ben al benieuwd naar morgen ..
Ik ben bezig een taak te automatiseren. Ondertussen al bijna een uur mee bezig.
De taak betreft uit zo'n 50 inschrijvingen, een aantal te selecteren op basis van data die al in de database staat, en deze records in een aparte tabel te gooien.
Handmatig zou ik hiermee binnen een kwartiertje klaar zijn.
* Firesphere gaat verder met automatiseren
De taak betreft uit zo'n 50 inschrijvingen, een aantal te selecteren op basis van data die al in de database staat, en deze records in een aparte tabel te gooien.
Handmatig zou ik hiermee binnen een kwartiertje klaar zijn.
* Firesphere gaat verder met automatiseren
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
obligatory xkcd
[ Voor 41% gewijzigd door _David_ op 28-10-2014 00:18 . Reden: alt tekst toegevoegd omdat wsitedesign anders van zijn stokje gaat. ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
WAAAAAAY past that point.
Het voordeel van automatiseren is dat je weet dat je handelingen i.i.g. consequent worden uitgevoerd, wat er bij handwerk nog wel eens bij in wil schieten
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.