Hij heeft het over NFC betalingen met de bankpas, volgens mij...
[...]Daarnaast wil ik niet afhankelijk zijn van een medium waar je niet 100% op kan vertrouwen.[...]
Als je niet kan vertrouwen op je telefoon heb je duidelijk de verkeerde gekocht

Alex) schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:34:
Voor betalingen heb ik veel liever een bankpas i.p.v. een smartphone. Ik vind het praktischer in het gebruik door het beperkte formaat en gewicht, het is niet afhankelijk van een batterij (die leeg kan raken), een mobiele verbinding (die plat kan liggen) of de kans op malafide smartphone-apps die geld wegsluizen door bijvoorbeeld een kwetsbaarheid in Android.

Ik vermoed zomaar dat NFC betaling via telefoon bij de rabobank ook niet afhankelijk is van de mobiele verbinding, maar zeker weet ik het niet. Op zich zou je met de NFC chip in de telefoon en de app van de bank ook alles kunnen doen wat je met een bankkaart kan. Malafide apps heb ik eigenlijk (nog) geen last van. Tot op heden zijn er volgens mij nog niet eens virussen voor mijn telefoon. Dus met dat laatste argument kan ik niet zo zitten eerlijk gezegd

Formaat en gewicht kan ik mij op zich wel in vinden, maar probleem is wel weer dat ik sneller mijn telefoon in de hand heb dan mijn bankpas. Die moet ik namelijk eerst nog eens uit mijn portemonnee halen. En nu ga je waarschijnlijk zeggen, het is NFC dus dat is niet nodig. Nee, in theorie is dat met de OV chipkaart ook niet nodig. In de praktijk is het bij mij alleen 80% van de keren dat ik dat niet doe, dat dat apparaat gaat zeuren over dat ik maar 1 kaart mag aanbieden. Andere NFC chips in je portemonnee gaan dus in de weg zitten

Een vochtige doek is IMO altijd nog wel het beste. Is ook de enige manier om echt viezigheid van een (niet-glossy) scherm af te halen. Elke andere manier hoopt toch op over een lange tijd. En chemicaliën zijn altijd leuk op schermen. Voor je het weet ben je de bovenste beschermlaag kwijt en kijk je de jaren erna naar een steeds viezer wordend scherm totdat je helemaal niets meer ziet. Ik heb hier een, nu al een paar maanden kapot, voorbeeld naast me staan

Dat zijn zeker verkeerde woorden om te gebruiken.
[
Voor 21% gewijzigd door
Caelorum op 27-10-2014 22:00
]