De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56

BM

Moderator Spielerij
Ryur schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:20:
[...]

Ze hebben hier meegelezen? ;)
Ik krijg ook best wel 'normale' recruiterberichten.
Het zal ook wel toeval zijn, maar gezien de hoeveelheid crap die ik normaal binnen krijg was dit een positieve meevaller :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Pizzalucht schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:22:
De nieuwe site van nu.nl is toch live gegaan :P
"If you polish a turd, it's still a turd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Skyaero schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:55:
[...]

"If you polish a turd, it's still a turd"
But it's a shiny turd.. everybody like shiny turds..

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

nu is ook erg traag.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Eh? Hier staat een pagina - inclusief plaatjes - voor m'n neus nog voor ik met m'n ogen heb kunnen knipperen (ISP: Vodafone 4G).

Ik vind het trouwens een mooie site. Nog steeds herkenbaar als nu.nl, en het responsive ontwerp is goed uitgevoerd. Geen "alles is een phone"-mentaliteit zoals bij HTM, 9lives, enz. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NL-IX, dat is echt wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Alex) schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:44:
[...]
Eh? Hier staat een pagina - inclusief plaatjes - voor m'n neus nog voor ik met m'n ogen heb kunnen knipperen (ISP: Vodafone 4G).

Ik vind het trouwens een mooie site. Nog steeds herkenbaar als nu.nl, en het responsive ontwerp is goed uitgevoerd. Geen "alles is een phone"-mentaliteit zoals bij HTM, 9lives, enz. :)
Hier overal (werk,thuis w/e) enorm traaaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Er komt hier vandaag iemand langs om te praten over glasvezel. Dat gaan ze eindelijk aanleggen hier op het bedrijventerrein. Jammer is dat je (volgens mij) alleen al € 90,- (per maand) moet aftikken voor de aansluiting zelf, dan nog een paar tientjes voor het internet.

Internet, dat je volgens mij niet eens bij een provider af kan nemen, maar alleen bij een ICT aanbieder uit de buurt. Dus als ik me niet vergis kunnen we dan (bijna) net zo goed zelf een simpel routertje etc. neerhangen ergens in een verdeelkast...

Maar we zullen het vanmiddag wel horen, al baal ik nu al dat niet gewoon Reggefiber de boel aanlegt. Die gaf aan alleen FttH (Fiber to the Home) te doen; hence the word 'Home'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56

BM

Moderator Spielerij
Ben net 4 dagen terug van vakantie, en ze weten me nu alweer helemaal gek te krijgen hier. Hopeloos soms...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 22:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

AMS-IX != NL-IX

Edit: wat PolarBear al heeft gezegd dus :z

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 23-10-2014 10:20 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Hehehe.
Een telefoonsnoertje (usb) in de computer en het uiteinde in een banaan geduwd.
Popt Windows ineens een message "geen geldig usb device"
Had ik niet echt verwacht.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ZaZ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:41:
Hehehe.
Een telefoonsnoertje (usb) in de computer en het uiteinde in een banaan geduwd.
Popt Windows ineens een message "geen geldig usb device"
Had ik niet echt verwacht.
8)7

Hoe verzin je het om dat te doen :D

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs stelde een collega van me de vraag waarom bedrijven als SAP en SalesForce system integrators nodig hebben. Kunnen ze dat niet gewoon zelf?

Ik bleef hem het antwoord verschuldigd … de enige reden die ik zie is omdat de system integrators gewoonlijk al vele jaren ervaring hebben met het integreren van andere producten en dus weten hoe de link te leggen tussen de nieuwe technologie en de business.

Hebben jullie een betere uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 08:08
Cloud schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:43:
[...]

8)7

Hoe verzin je het om dat te doen :D
Met een Makey Makey kun je zoiets wel doen overigens. :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nieuws: Driver-update maakt namaak-chips voor usb-naar-seriële-poort onbruikbaar

Assholes :(
Ik hoop niet dat dat ook geldt voor mijn USB TTL kabeltje waar ook een FT232R in zit. Al zal die gezien de prijs best wel eens genuine kunnen zijn (en anders heb ik echt veel teveel betaald :+)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 14:04

-ko-

Leidend Voorwerp

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:47:
Onlangs stelde een collega van me de vraag waarom bedrijven als SAP en SalesForce system integrators nodig hebben. Kunnen ze dat niet gewoon zelf?

Ik bleef hem het antwoord verschuldigd … de enige reden die ik zie is omdat de system integrators gewoonlijk al vele jaren ervaring hebben met het integreren van andere producten en dus weten hoe de link te leggen tussen de nieuwe technologie en de business.

Mijn ervaringen (Ik was technisch ERP Applicatie beheerder) zijn dat bedrijven het inhuren van kennis vaak aanlokkelijker vinden dan mensen zelf opleiden. Een System Integrator heeft het systeem al op honderd andere implementaties gezien en neemt die best practises mee. Daar kan geen weekje cursus tegen op. Alleen de kosten van de licenties voor dit soort producten zijn vaak al een reden om professionele consultants in te huren voor de implementatie. Je gaat geen tonnen of miljoenen uitgeven aan een oplossing en die vervolgens niet efficient implementeren.

+ Stukje segregation of duties. Dat is ook vaak belangrijk.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:47:

1. Schoenmaker, blijf bij je leest (want ze zijn softwarehuizen)

2. Een System Integrator is ook meteen een filter. IPV met 1000 klanten heb je nog maar met tientallen "klanten" te maken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Kun je achterhalen wat de output van onderstaande stukje code is zonder het zelf uit te voeren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
        int maxWidth = 99;
        int subjectLength = 1;
        String patroon = "";
        String emptyChar = " ";
        String borders = ".";
        String subjectChar = "+";

for (int i = 0; i < maxWidth; i += 2) {
            patroon += borders;

for (int j = 0; j < (maxWidth - subjectLength) / 2; j++) {
                patroon += emptyChar;
            }

for (int k = 0; k < subjectLength; k++) {
                patroon += subjectChar;
            }

patroon += emptyChar;
            }
            patroon += borders;

subjectLength += 2;
            if (i < maxWidth - 1)
                patroon += "\n";
        }

patroon += "\n" + new StringBuilder(patroon).reverse().toString();

System.out.println(patroon);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iets van ASCII art, maar zou niet weten wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ko- schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Mijn ervaringen (Ik was technisch ERP Applicatie beheerder) zijn dat bedrijven het inhuren van kennis vaak aanlokkelijker vinden dan mensen zelf opleiden. Een System Integrator heeft het systeem al op honderd andere implementaties gezien en neemt die best practises mee. Daar kan geen weekje cursus tegen op. Alleen de kosten van de licenties voor dit soort producten zijn vaak al een reden om professionele consultants in te huren voor de implementatie. Je gaat geen tonnen of miljoenen uitgeven aan een oplossing en die vervolgens niet efficient implementeren.

+ Stukje segregation of duties. Dat is ook vaak belangrijk.
Hier spreek je vanuit "de klant" zelf. Als voedselproducent wil je inderdaad niet je eigen personeel gaan opleiden om een SAP installatie te gaan integreren.

Mijn vraag is eerder "waarom wil SAP gebruik maken van andere partijen om zijn software te laten integreren. Zij hebben de software zelf geschreven en hebben vaak ook wel de business kennis in huis. Waarom gaan zij niet gewoon zelf naar hun klant toe om de software te integreren?
BtM909 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

1. Schoenmaker, blijf bij je leest (want ze zijn softwarehuizen)

2. Een System Integrator is ook meteen een filter. IPV met 1000 klanten heb je nog maar met tientallen "klanten" te maken :)
Daar kan ik me wel in vinden.
Bij punt 2 bedoel je de System Integrators zelf als je het over "klanten" hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:25
@ascii
Ach is best doenbaar zonder uit te voeren take a piece of paper and pen...
Dit soort code op eerste zicht zien wat het doet is een beetje "domme" oefening
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:04:

Daar kan ik me wel in vinden.
Bij punt 2 bedoel je de System Integrators zelf als je het over "klanten" hebt?
Belangen verstrengeling voorkomen?

[ Voor 47% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-10-2014 11:06 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 09:25
ignore

[ Voor 90% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-10-2014 11:05 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 16:45

Dido

heforshe

ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:22:
Haha zalig :p

Nu we het toch over het frans van de hollanders hebben... Ik ben ooit eens met mijn ouders naar een vakantiepark in NL geweest en daar stond echt "svp" in teksten waar "aub" ofzo hoorde en stond er op de menukaarten "jus d'orange". Dat is toch hopelijk niet in heel NL zo of wel? :s
Ja, 'Ollanders gebruiken zoveel Fanse woorden. Niet zoals Vlamingen die slechts zuiver Nederlands spreken.

Op een paar woordjes na, zoals sjakos, bompa, nonkel, tas (daar gaat koffie in), pertang, vijs (en die draai je vast met ne tournevis), embetant, allee, subiet, foor, salut (met het vertederende verkleinde meervoud salukes), gendarme, congé, tournée générale, ... en dat zijn dan maar een paar voorbeeldjes die nu in me opkomen.

He is welhaast wonderbaarlijk dat een Vlaming moeite heeft met Frans... met de vocabulaire zal het toch wel goed zitten :+

Gelukkig blijft het Nederlands in Vlaanderen zuiver door afschuwelijke woorden als punaise te vervangen door duimspijker, of jus (d'orange) door 'n sapke.

Maar "we" zijn gek op 't Vloms, hoor :* (het deel dat we verstaan, tenminste ;) )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Je vergeet het recentelijk geïntroduceerde "polleke" helemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je kunt SAP ook direct inhuren hoor... ze vragen alleen wel meteen het drie- of viervoudige van wat een SI'er gemiddeld kost per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:06:
[...]

He is welhaast wonderbaarlijk dat een Vlaming moeite heeft met Frans... met de vocabulaire zal het toch wel goed zitten :+
Goh, ik heb al redelijk wat dialect gebruikt zonder te beseffen dat het uit het frans kwam hoor :) Of het is wat gewijzigd, zoals een kassool wat van casserolle komt. Kan ook van de streek afhangen, sommige woorden zijn bijna volledige kopies van uit het frans en anderen zijn zodanig hard gewijzigd dat je het zelf niet direct door hebt.
Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:06:
[...]
Gelukkig blijft het Nederlands in Vlaanderen zuiver door afschuwelijke woorden als punaise te vervangen door duimspijker, of jus (d'orange) door 'n sapke.
Grappig, ik heb nog nooit het woord "duimspijker" gebruikt, altijd "punaise". En nu gebruik ik het als een propere versie om te vloeken in het frans (punaise is een "mooiere" vorm van het franse putain).

Vandaag heb ik niet veel pollekes moeten geven omdat ik weer opleiding heb. Zodus geen overvolle werkvloer die ik moest aflopen :p

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Succes met je PROCEDURE DIVISION.'s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

:r

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ElkeBxl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:15:
Goh, ik heb al redelijk wat dialect gebruikt zonder te beseffen dat het uit het frans kwam hoor :)
Het is mij pas gaan opvallen toen ik indertijd in Vlaanderen kwam wonen (ik was 8, ocharme) en ik kwam thuis van school met lijsten woorden waarvan ik geen idee had wat het was :P
Grappig, ik heb nog nooit het woord "duimspijker" gebruikt, altijd "punaise". En nu gebruik ik het als een propere versie om te vloeken in het frans (punaise is een "mooiere" vorm van het franse putain).
Klopt, niet alle, voor den 'Ollander, typisch Vlaamse woorden worden in heel Vlaanderen gebruikt :)
Gaat natuurlijk net zo hard op voor de, voor den Belg, typisch 'Ollandse woorden (nou zeg, weet je wel? :P ).

Overigens is _proper_ ook weer een mooi Gallicisme ;)

Levert nog wel eens verwarring op; proper = schoon(NL), maar schoon = mooi(NL).

Om het over het in Nederland gebezigde woord voor defecatie maar niet te hebben... dat heeft ooit geleid tot een schoolhoofd dat met mijn ouders kwam praten omdat ik toch wel hele rare dingen zei :X
Wasser mis met PROCEDURE DIVISONs? Ik mis m'n COBOL soms best nog wel een beetje :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dido op 23-10-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ahja, poepen is idd zo'n leuk woordje dat totaal andere betekenis heeft :D "Goesting om te poepen?" heb ik al als openingszin horen gebruiken hier in vlaanderen :p

Met PROCEDURE DIVISION is niets mis, het is de hele manier hoe ze hier Cobol gebruiken die ik echt lelijk vind. Ik mis de vrijheid om variabelenamen te kiezen in mijn C# :(

[ Voor 35% gewijzigd door ElkeBxl op 23-10-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere pakt popcorn en gaat op de show-je-tools topic tribune zitten.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Creepy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:19:
[...]

AMS-IX != NL-IX

Edit: wat PolarBear al heeft gezegd dus :z
Ik meen me te herinneren dat er vannacht nog wel AMS-IX in dat artikeltje stond (en het artikel is ook gewijzigd nog vanochtend). Zal wel weer een klok-klepel-nu.nl verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ElkeBxl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:26:
Ahja, poepen is idd zo'n leuk woordje dat totaal andere betekenis heeft :D "Goesting om te poepen?" heb ik al als openingszin horen gebruiken hier in vlaanderen :p
Sign of the times. Toen ik als kind meldde dat ik aandrang had om te poepen was dat welhaast een schandaal in't dorp.
Met PROCEDURE DIVISION is niets mis, het is de hele manier hoe ze hier Cobol gebruiken die ik echt lelijk vind. Ik mis de vrijheid om variabelenamen te kiezen in mijn C# :(
COBOL is het leukst als je er COBOL mee genereert :)

Oh, the days... toen we nog gewoon een lege array defineerden aan het begin van de data division om vervolgens het volledige geheugen uit te kunnen lezen (hoezo buondary checks? :+ )

[ Voor 34% gewijzigd door Dido op 23-10-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dcm360 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Ik meen me te herinneren dat er vannacht nog wel AMS-IX in dat artikeltje stond (en het artikel is ook gewijzigd nog vanochtend). Zal wel weer een klok-klepel-nu.nl verhaal zijn.
Gisteren had nu.nl het inderdaad over AMS-IX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ooit eens 15 jaar geleden een discussie gehad met iemand over de zin "ik zie u graag"
Ik dacht dat het gelijk stond aan "ik hou van je" en de ander was van mening dat het gelijk stond aan "ik vind je gewoon best wel ok"
Nooit de moeite genomen het op te zoeken, maar genoeg Belgen hier, dus verlicht mij! :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-10 14:36
Firesphere schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:29:
* Firesphere pakt popcorn en gaat op de show-je-tools topic tribune zitten.
Is alweer afgesplitst. Maar dat allemaal omdat jij zo nodig een duit in dat zakje moest doen! :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:36:
[...]

Is alweer afgesplitst. Maar dat allemaal omdat jij zo nodig een duit in dat zakje moest doen! :( :+
Da's een (ietwat flauw bedoelde) opmerking van weken geleden van mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

Da's een (ietwat flauw bedoelde) opmerking van weken geleden van mij :D
Ja maar Amanush is niet zo snel met het oppikken van je opmerkingen ;) :+

Het kwam er op neer dat je ooit een keer sarcastisch/recht voor z'n raap was en nu iedereen van de kook is omdat Rails en Laravel zo'n gelijkenis hebben. Toch knap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:48:
[...]

Ja maar Amanush is niet zo snel met het oppikken van je opmerkingen ;) :+

Het kwam er op neer dat je ooit een keer sarcastisch/recht voor z'n raap was en nu iedereen van de kook is omdat Rails en Laravel zo'n gelijkenis hebben. Toch knap :P
FTFY

En tja... het is een discussie/conversatie starter... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:14:
Je kunt SAP ook direct inhuren hoor... ze vragen alleen wel meteen het drie- of viervoudige van wat een SI'er gemiddeld kost per uur.
Aha, dat zal dus een van de voornaamste redenen zijn waarom we System Integrators gaan gebruiken in plaats van SAP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

ZaZ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:32:
Ooit eens 15 jaar geleden een discussie gehad met iemand over de zin "ik zie u graag"
Ik dacht dat het gelijk stond aan "ik hou van je" en de ander was van mening dat het gelijk stond aan "ik vind je gewoon best wel ok"
Nooit de moeite genomen het op te zoeken, maar genoeg Belgen hier, dus verlicht mij! :)
I'll take a shot...

"Ik zie u graag" (of zoals ik het zeg: "kzien au geire") heb ik al vaak in een andere context gebruikt dan in de liefde. Het heeft voor mij en in mijn streek eerder een toon van appreciatie. Om voorbeeld te geven: op unief zaten we aan groepsproject bezig en ik zat al tijden vast op een onnozel stukje code en de rest van de groep ook. Plots vond 1 van de groepsleden (goede vriend van mij) de oplossing en dan in enthousiaste manier zei ik "Geweldig! Oh kzien au zo geire!".

Ik heb het ook al gebruikt bij mijn beste vriendin. We zijn niet het type dat zo van "oh ge zijt mijn beste vriendin!" en "best friends forever!" doet. Maar ooit zat ik er echt zwaar door en heeft ze makkelijk uur en half peptalk zitten geven om mij op te beuren. Ook al zat ik enorm te bleiten, het hielp wel en tegen het einde was ik ook echt opgebeurd. Met tranen in de ogen zei ik dan "oh sjoe, kzien au zo geire!" terwijl ik een knuffel aan haar gaf. Het was op een moment dat ik besefte hoe zwaar ik die vriendschap apprecieerde en ik wou gewoon mijn dankbaarheid tonen.

"Ik zie u graag" heb ik ook al in groepsvorm gehoord en gebruikt. Bijvoorbeeld bij een verjaardag gaven mijn vrienden een cadeau in groep, ze hadden allemaal bijgelegd voor iets groot. Toen zei ik na het openen "Oh mercikes! Kzien ulle zo geire!". Terug dus een vorm van appreciatie eigenlijk (en ja ook omdat ik wat emotioneel werd want ja ik ben een emotionele trut) :p

"Ik hou van u" heb ik enkel tegen mijn ex gezegd, nog nooit tegen vrienden ofzo. In het beign van die relatie was het meer van "ik zie je graag" dat we zeiden, gewoon omdat we veel aan mekaar hadden en mekaar echt tof vonden. Eens de relatie veel dieper werd en we het echt moeilijk kregen om mekaar bv. eens 2 weken niet te zien, kwam het besef dat het meer was dan iemand graag zien. Het begonnen diepe gevoelens te zijn en vanaf dan voelde "ik hou van u" gewoon veel beter aan. Voor mij en haar waren het zwaardere woorden die we nooit tegen iemand anders gezegd hadden en daardoor gaf het een specialer gevoel als we dat tegen mekaar zeiden :)

Dus samengevat: voor mij is "ik hou van u" veel zwaarder qua inhoud dan "ik zie je graag". Wie weet zeg ik ooit "ik hou van u" tegen mijn beste vriendin, who knows. Maar dan zal ze zelf direct beseffen dat het zware woorden zijn en dat er dus een heel diepe band tussen ons bestaat. We hebben wel eens "luv ya!" gezegd maar doordat het niet in het vlaams was, had het niet zo'n zware betekenis :) Veel hangt ook af van hoe je het zegt. Die "luv ya!" en "kzien au geire" zeggen we enthousiast en snel, een "ik hou van u" zou ik eerder liefdelijk in het oor fluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Duidelijk. Ik zal mijn ongelijk overbrengen na al die jaren :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

tl;dr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Grappig, de voorbeelden die je noemt zouden voor mij prima in te vullen zijn met "ik hou van je/jullie", met dezelfde intentie en toon.

offtopic:
sjoe, mercikes, weer twee :P

offtopic:
Gewoon meppen als ik vervelend word

offtopic:
Dat helpt niet, maar het lucht wel op :P

offtopic:
note to self: niet met jezelf lullen

[ Voor 28% gewijzigd door Dido op 23-10-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 17:25
Insert: "Uurwerk". Wat een lelijk woord is me dat toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Tamzak ;)
ZaZ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:10:
Duidelijk. Ik zal mijn ongelijk overbrengen na al die jaren :+
Flink zo :p
Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:10:
Grappig, de voorbeelden die je noemt zouden voor mij prima in te vullen zijn met "ik hou van je/jullie", met dezelfde intentie en toon.

offtopic:

offtopic:
Disclaimer: het is mijn eigen ervaring :) Wie weet is het voor een limburger anders. Maar mijn ex was een west-vlaamse en daar was het ook zo het geval.
Mercatres schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:13:
Is dat dan geen AN? Ik zeg gewoon altijd horloge, weliswaar met uitspraak in mijn dialect: orlosje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Mercatres schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:13:
Heb je dat met alle woorden waar "werk" inzit?
ElkeBxl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:14:
Disclaimer: het is mijn eigen ervaring :) Wie weet is het voor een limburger anders. Maar mijn ex was een west-vlaamse en daar was het ook zo het geval.
Pas op he... het leek heel even of je me met een Limburger wou vergelijken...

Mwah, zelfs de zin "I love you" wordt in heel veel betekenissen en situatie sgebruikt in het Engels-sprekende deel van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:10:

offtopic:

offtopic:

offtopic:
Dat helpt niet, maar het lucht wel op :P

offtopic:
note to self: niet met jezelf lullen
Ehhh, gaat't een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:18:
Pas op he... het leek heel even of je me met een Limburger wou vergelijken...
Oh ik wou je daarmee niet vergelijken hoor, geen schrik :)
Als het te erg wordt, een goei toekes op z'n bakkes zodat em z'n muile houdt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 17:25
Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Heb je dat met alle woorden waar "werk" inzit?
Haha nee, ik heb het hier best naar mijn zin. De startup-wereld is een heel leuk wereldje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:02
Woei, m'n eerste pull request gedaan aan de ASP.NET Web stack :)

Tevens eigenlijk m'n eerste echte open source contributie :P

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 23-10-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Hier op kantoor gehoorzamen we aan de Nederlandse vertaling van SourceTree.
"Wil je effe duwen, dan kan ik trekken"
Op den duur wordt het redelijk lachwekkend.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ja hoor. Accuut caffeinegebrek is opgelost :P
ElkeBxl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:21:
Oh ik wou je daarmee niet vergelijken hoor, geen schrik :)
Gelukkig :D
Als het te erg wordt, een goei toekes op z'n bakkes zodat em z'n muile houdt ;)
Perfecte samevatting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:35:
[...]

Ja hoor. Accuut caffeinegebrek is opgelost :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CEsgAmOym5xkEirqaNeXFyUI/full.gif
[...]

Gelukkig :D

[...]

Perfecte samevatting :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TOEwJ1w0pB3nQQCd0gTrSdpT/full.gif

En dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Avalaxy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:23:
Woei, m'n eerste pull request gedaan aan de ASP.NET Web stack :)
Wat heb je gedaan? :) Moet je daarvoor trouwens niet een pakket aan formulieren invullen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:30:
Oh, the days... toen we nog gewoon een lege array defineerden aan het begin van de data division om vervolgens het volledige geheugen uit te kunnen lezen (hoezo buondary checks? :+ )
Daar hoef je geen hopeloos verourderde taal voor te gebruiken hoor ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:02
Sebazzz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:37:
[...]

Wat heb je gedaan? :) Moet je daarvoor trouwens niet een pakket aan formulieren invullen?
Klein formuliertje maar: https://aspnetwebstack.co...uting&referringTitle=Home.

Ik heb voor de model generator van de Web API help page een extra rule gemaakt die voor het CompareAttribute documentatie genereert: https://aspnetwebstack.co...641f645e528e0db24a0dab9b1.

Hetzelfde doe ik nu voor het Regex attribute. Daarnaast hebben we in MVC en Web API zelf nog een aantal hele generieke nuttige dingetjes die prima in het framework zouden kunnen dus die ga ik zo ook even committen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Thanks
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TOEwJ1w0pB3nQQCd0gTrSdpT/full.gif
Die uitnodiging was niet aan jou gericht, he? :)
.oisyn schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:47:
Nee, voor seks hoef je ook geen partner te hebben, maar het kan het wel leuker maken. En zo verouderd is cobol helemaal niet :) Het doet er gewoon lang over om dood te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Bwop, de komende 3 maanden aan planning de prullenbak in. Pivoting noemen ze dat geloof ik. Eens kijken wat ik in de tussentijd ga doen totdat er een nieuw idee is.

[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 23-10-2014 13:10 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
mbarie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:09:
Bwop, de komende 3 maanden aan planning de prullenbak in. Pivoting noemen ze dat geloof ik. Eens kijken wat ik in de tussentijd ga doen totdat er een nieuw idee is.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bd7QXMeCAAAKBYf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:47:
[...]
Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:06:
[...]

Nee, voor seks hoef je ook geen hopeloos verourderde partner te hebben, maar het kan het wel leuker maken. En zo verouderd is cobol helemaal niet :) Het doet er gewoon lang over om dood te gaan :P
Sorry? :X O-)

[ Voor 22% gewijzigd door GateKeaper op 23-10-2014 13:17 . Reden: ja, dat is echt zoals ik het las. :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Op een oude fiets moet je het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:19:
[...]

Op een oude fiets moet je het leren :)
Jij hebt leren poepen (VL) op een fiets? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

:o :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
:) Zal 'm doorsturen naar management haha.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 10:50

Acid_Burn

uhuh

Leuk... ben je met de ontwikkeling van een nieuw pakket bezig met ondersteuning van een expert die gewoon hier op kantoor zit... wordt die volgende week ergens gedetacheerd voor een jaar of twee. Dat heeft wel even impact op de doorlooptijd van het nieuwe pakket :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
[...]

:Y

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Wou je zeggen dat jij dat kunt zonder te oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 10:50

Acid_Burn

uhuh

Aargh.. ffs. Geen alignment property in een datagrid bij het compact framework :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Interessant! Heb er zo geen toepassing voor, maar met nginx kun je er zeker leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:41:
[...]
Interessant! Heb er zo geen toepassing voor, maar met nginx kun je er zeker leuke dingen mee doen.
Ik heb het vluchtig gelezen hoor, maar is het niet dat dit stukje software zich ergens diep in het systeem nestelt, en zorgt dat Linux beter omgaat met meerdere cpu-cores?

In dat geval hoef je namelijk niet direct een toepassing te hebben. Zoals ik het (nogmaals, vluchtig) lees, maakt Linux bijna geen gebruik van de 4 > cores. Fastsocket zou hier de oplossing voor zijn. Iedere (cloud-)server die over meer dan 4 cores beschikt, heeft hier dan dus direct profijt bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Het is een aanpassing van de kernel, dus 'diep in het systeem' kun je wel zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Laatst online: 14-10 15:03

StM

Het zorgt er voor dat je de kernel network stack efficiënt kan blijven gebruiken als je meer dan 4 cores hebt. Jammer dat ze de kernel er zelf voor hebben moeten aanpassen ipv puur een kernel module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

Ik heb het vluchtig gelezen hoor, maar is het niet dat dit stukje software zich ergens diep in het systeem nestelt, en zorgt dat Linux beter omgaat met meerdere cpu-cores?

In dat geval hoef je namelijk niet direct een toepassing te hebben. Zoals ik het (nogmaals, vluchtig) lees, maakt Linux bijna geen gebruik van de 4 > cores. Fastsocket zou hier de oplossing voor zijn. Iedere (cloud-)server die over meer dan 4 cores beschikt, heeft hier dan dus direct profijt bij.
Klopt, maar het je hebt er niet in alle scenario's wat aan (als ik dit zo lees). Het is niet van, oh daar gaan we alle servers met meer dan 8 cores even mee uitrusten.

Zou ik een loadbalancer (bijv.) hebben die nginx gebruikt en veel (concurrent) connecties te verwerken krijgt, dan wel.

Oef, binnenkort ook nog mee bezig. Oud project (draait nu op php 5.2) overzetten van onze eigen hardware (oud en aan vervanging toe) naar nginx -> php-fpm. Zat er aan te denken nginx en php-fpm op aparte cloud-servers (DigitalOcean) te laten draaien, zodat performance netjes te verdelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:14

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Das morgen avond pas, thuis gaan eten en de was wisselen :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik kan binnenkort (morgen dus) voor 1,5 dag naar huis. Joepie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:17:
[...]

Je kan straks weer naar mama toe :+
Inderdaad *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

De ruimte die Windows vereist op de hardeschijf, het blijft mij verbazen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Windows\Installer            18.5 GB
Windows\WinSxS                6.7 GB
Windows\System32              6.3 GB 

Pagefile.sys                 24.7 GB 
hiberfil.sys                  6.5 GB 

Users\GK\AppData             13.2 GB 
\ProgramData\Package Cache    4.3 GB

System Volume Information     7.9 GB 
                             -------- +
                             88.1 GB
Ter vergelijking,

Program Files (x86)            21 GB
Program Files                  14 GB

Niet installeerbare dingen (downloads / documenten / portable apps) staan op een andere schijf. Dus niet ergens in deze mapjes verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
GateKeaper schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:40:
De ruimte die Windows vereist op de hardeschijf, het blijft mij verbazen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Windows\Installer            18.5 GB
Windows\WinSxS                6.7 GB
Windows\System32              6.3 GB 

Pagefile.sys                 24.7 GB 
hiberfil.sys                  6.5 GB 

Users\GK\AppData             13.2 GB 
\ProgramData\Package Cache    4.3 GB

System Volume Information     7.9 GB 
                             -------- +
                             88.1 GB
Ter vergelijking,

Program Files (x86)            21 GB
Program Files                  14 GB

Niet installeerbare dingen (downloads / documenten / portable apps) staan op een andere schijf.
Om er dan mooi achter te komen dat Windows 2000 zo'n 400 MB vereiste en Windows XP op 2 GB zat.
Een leuke installatie van Linux is ook echt niets, Ubuntu 14.10 laatst nog geinstalleerd op een VM, nam iets van 6 GB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Wie heeft er dan ook een page file van 24GB :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Merethil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:42:
[...]

Om er dan mooi achter te komen dat Windows 2000 zo'n 400 MB vereiste en Windows XP op 2 GB zat.
Een leuke installatie van Linux is ook echt niets, Ubuntu 14.10 laatst nog geinstalleerd op een VM, nam iets van 6 GB in.
De reden dat ik tot begin dit jaar bij Office 2003 ben blijven hangen. In juli moest ik om licentietechnische redenen overstappen naar de nieuwere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja wat een zeikverhaaltjes om het uiterste te pakken van win installatie hoor. Pagefile en hiber is totaal niet nodig. Oude installerfiles + meuk van updates is ook overbodig.
geen idee wat je in je cache voor troep hebt zitten.

Appdata heeft ook niets met de core van windows te maken.
System Volume Information is ook maar een extra iets wat niet hoeft..

Punt is; ~ < 20 gig is normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Douweegbertje op 23-10-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Nu online
<----- Nieuwe ondertitel! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

HMS schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:43:
Wie heeft er dan ook een page file van 24GB :|
Dat bepaald Windows geheel zelfstandig. 8 GB intern, dat zou het probleem niet moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4BXHwHm.png
Douweegbertje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:45:
Ja wat een zeikverhaaltjes om het uiterste te pakken van win installatie hoor. Pagefile en hiber is totaal niet nodig. Oude installerfiles + meuk van updates is ook overbodig.
geen idee wat je in je cache voor troep hebt zitten.

Appdata heeft ook niets met de core van windows te maken.
System Volume Information is ook maar een extra iets wat niet hoeft..

Punt is; ~ < 20 gig is normaal.
Wel.. ik heb dus zitten zoeken om hoe ik het kleiner krijg. Hiberfil kan ik mee leven, dat komt omdat ik de laptop vaak in "Hibernate" mode heb. Die is dus terecht. Cache bende die leeg kan is leeg. Oude installerfiles zijn blijkbaar nodig om programma's te kunnen deinstallen. Opzich wel handig dus. Update meuk is verwijderd via windows update cleanup.

Ik kan op deze installatie dus echt niets meer "verdienen". En zeiken om 't zeiken doe ik niet. Ben opzich best wel fan van MS spul,en dik tevreden met Windows als platform.

[ Voor 63% gewijzigd door GateKeaper op 23-10-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, leuk!
Heb je ook een nieuwe signature? Die was me nog niet opgevallen en is best ook tof gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
WinSxS bevat veel hardlinks naar files in o.a. system32, de gerapporteerde grootte is daardoor misleidend. De 13 GB in je AppData-folder is niet alleen aan Windows toe te wijzen, veel applicaties gebruiken dit voor opslag van (al dan niet tijdelijke) bestanden. Mozilla zet je hele Firefox-profiel, inclusief cache, in AppData\Roaming en Chrome doet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

Dat bepaald Windows geheel zelfstandig. 8 GB intern, dat zou het probleem niet moeten zijn.

[afbeelding]
Als je 24GB aan pagefile hebt, dan heb je asociaal geheugenzuipende programma's gedraaid, ooit. Overigens kun je die instellingen ook overriden, als je je een beetje power user voelt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

cleanmgr runnen als admin en je kan al een hoop zooi opruimen

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:06:
Nee, voor seks hoef je ook geen partner te hebben, maar het kan het wel leuker maken.
Perfect voorbeeld, want COBOL programmeren is ook heel leuk enzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Korben schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:50:
[...]

Als je 24GB aan pagefile hebt, dan heb je asociaal geheugenzuipende programma's gedraaid, ooit. Overigens kun je die instellingen ook overriden, als je je een beetje power user voelt.
dit ^.
Windows maakt er overigens automatisch minimaal 1* ram size en maximaal 3* ramsize van. Oftewel je hebt als een malle lopen swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

.oisyn schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

^---- this, so much this!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:53:
[...]

Zeg maar de SM van programmeren :Y) Je moet er maar van houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Merethil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:42:
[...]

ArchLinux: Lachwekkend weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ObiTewodros schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:58:
Kun je achterhalen wat de output van onderstaande stukje code is zonder het zelf uit te voeren?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
        int maxWidth = 99;
        int subjectLength = 1;
        String patroon = "";
        String emptyChar = " ";
        String borders = ".";
        String subjectChar = "+";

for (int i = 0; i < maxWidth; i += 2) {
            patroon += borders;

patroon += emptyChar;
            }

for (int k = 0; k < subjectLength; k++) {
                patroon += subjectChar;
            }

patroon += emptyChar;
            }
            patroon += borders;

subjectLength += 2;
            if (i < maxWidth - 1)
                patroon += "\n";
        }

patroon += "\n" + new StringBuilder(patroon).reverse().toString();

System.out.println(patroon);
Dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:50:
[...]

Hehe, leuk!
Heb je ook een nieuwe signature? Die was me nog niet opgevallen en is best ook tof gevonden!
Uhu, om mij te behoeden voor de inhoud van modbreaks van .oisyn O-) :+

Disclaimer: onderstaande signature is onwaar

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 23-10-2014 15:11 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.