Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
"If you polish a turd, it's still a turd"Pizzalucht schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:22:
De nieuwe site van nu.nl is toch live gegaan
But it's a shiny turd.. everybody like shiny turds..Skyaero schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:55:
[...]
"If you polish a turd, it's still a turd"
Driving a cadillac in a fool's parade.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Eh? Hier staat een pagina - inclusief plaatjes - voor m'n neus nog voor ik met m'n ogen heb kunnen knipperen (ISP: Vodafone 4G).Firesphere schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:32:
nu is ook erg traag.
Ik vind het trouwens een mooie site. Nog steeds herkenbaar als nu.nl, en het responsive ontwerp is goed uitgevoerd. Geen "alles is een phone"-mentaliteit zoals bij HTM, 9lives, enz.
We are shaping the future
Hier overal (werk,thuis w/e) enorm traaaag.Alex) schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:44:
[...]
Eh? Hier staat een pagina - inclusief plaatjes - voor m'n neus nog voor ik met m'n ogen heb kunnen knipperen (ISP: Vodafone 4G).
Ik vind het trouwens een mooie site. Nog steeds herkenbaar als nu.nl, en het responsive ontwerp is goed uitgevoerd. Geen "alles is een phone"-mentaliteit zoals bij HTM, 9lives, enz.
Internet, dat je volgens mij niet eens bij een provider af kan nemen, maar alleen bij een ICT aanbieder uit de buurt. Dus als ik me niet vergis kunnen we dan (bijna) net zo goed zelf een simpel routertje etc. neerhangen ergens in een verdeelkast...
Maar we zullen het vanmiddag wel horen, al baal ik nu al dat niet gewoon Reggefiber de boel aanlegt. Die gaf aan alleen FttH (Fiber to the Home) te doen; hence the word 'Home'.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
AMS-IX != NL-IX
Edit: wat PolarBear al heeft gezegd dus

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 23-10-2014 10:20 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Een telefoonsnoertje (usb) in de computer en het uiteinde in een banaan geduwd.
Popt Windows ineens een message "geen geldig usb device"
Had ik niet echt verwacht.
Lekker op de bank
ZaZ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:41:
Hehehe.
Een telefoonsnoertje (usb) in de computer en het uiteinde in een banaan geduwd.
Popt Windows ineens een message "geen geldig usb device"
Had ik niet echt verwacht.

Hoe verzin je het om dat te doen
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Ik bleef hem het antwoord verschuldigd … de enige reden die ik zie is omdat de system integrators gewoonlijk al vele jaren ervaring hebben met het integreren van andere producten en dus weten hoe de link te leggen tussen de nieuwe technologie en de business.
Hebben jullie een betere uitleg?
Met een Makey Makey kun je zoiets wel doen overigens.
Assholes
Ik hoop niet dat dat ook geldt voor mijn USB TTL kabeltje waar ook een FT232R in zit. Al zal die gezien de prijs best wel eens genuine kunnen zijn (en anders heb ik echt veel teveel betaald
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mijn ervaringen (Ik was technisch ERP Applicatie beheerder) zijn dat bedrijven het inhuren van kennis vaak aanlokkelijker vinden dan mensen zelf opleiden. Een System Integrator heeft het systeem al op honderd andere implementaties gezien en neemt die best practises mee. Daar kan geen weekje cursus tegen op. Alleen de kosten van de licenties voor dit soort producten zijn vaak al een reden om professionele consultants in te huren voor de implementatie. Je gaat geen tonnen of miljoenen uitgeven aan een oplossing en die vervolgens niet efficient implementeren.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:47:
Onlangs stelde een collega van me de vraag waarom bedrijven als SAP en SalesForce system integrators nodig hebben. Kunnen ze dat niet gewoon zelf?
Ik bleef hem het antwoord verschuldigd … de enige reden die ik zie is omdat de system integrators gewoonlijk al vele jaren ervaring hebben met het integreren van andere producten en dus weten hoe de link te leggen tussen de nieuwe technologie en de business.
+ Stukje segregation of duties. Dat is ook vaak belangrijk.
Wa Doede Nou
1. Schoenmaker, blijf bij je leest (want ze zijn softwarehuizen)Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:47:
Onlangs stelde een collega van me de vraag waarom bedrijven als SAP en SalesForce system integrators nodig hebben. Kunnen ze dat niet gewoon zelf?
2. Een System Integrator is ook meteen een filter. IPV met 1000 klanten heb je nog maar met tientallen "klanten" te maken
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| int maxWidth = 99; int subjectLength = 1; String patroon = ""; String emptyChar = " "; String borders = "."; String subjectChar = "+"; for (int i = 0; i < maxWidth; i += 2) { patroon += borders; for (int j = 0; j < (maxWidth - subjectLength) / 2; j++) { patroon += emptyChar; } for (int k = 0; k < subjectLength; k++) { patroon += subjectChar; } for (int j = 0; j < (maxWidth - subjectLength) / 2; j++) { patroon += emptyChar; } patroon += borders; subjectLength += 2; if (i < maxWidth - 1) patroon += "\n"; } patroon += "\n" + new StringBuilder(patroon).reverse().toString(); System.out.println(patroon); |
Verwijderd
Hier spreek je vanuit "de klant" zelf. Als voedselproducent wil je inderdaad niet je eigen personeel gaan opleiden om een SAP installatie te gaan integreren.-ko- schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:54:
[...]
Mijn ervaringen (Ik was technisch ERP Applicatie beheerder) zijn dat bedrijven het inhuren van kennis vaak aanlokkelijker vinden dan mensen zelf opleiden. Een System Integrator heeft het systeem al op honderd andere implementaties gezien en neemt die best practises mee. Daar kan geen weekje cursus tegen op. Alleen de kosten van de licenties voor dit soort producten zijn vaak al een reden om professionele consultants in te huren voor de implementatie. Je gaat geen tonnen of miljoenen uitgeven aan een oplossing en die vervolgens niet efficient implementeren.
+ Stukje segregation of duties. Dat is ook vaak belangrijk.
Mijn vraag is eerder "waarom wil SAP gebruik maken van andere partijen om zijn software te laten integreren. Zij hebben de software zelf geschreven en hebben vaak ook wel de business kennis in huis. Waarom gaan zij niet gewoon zelf naar hun klant toe om de software te integreren?
Daar kan ik me wel in vinden.BtM909 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:54:
[...]
1. Schoenmaker, blijf bij je leest (want ze zijn softwarehuizen)
2. Een System Integrator is ook meteen een filter. IPV met 1000 klanten heb je nog maar met tientallen "klanten" te maken
Bij punt 2 bedoel je de System Integrators zelf als je het over "klanten" hebt?
Ach is best doenbaar zonder uit te voeren take a piece of paper and pen...
Dit soort code op eerste zicht zien wat het doet is een beetje "domme" oefening
Belangen verstrengeling voorkomen?Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:04:
Daar kan ik me wel in vinden.
Bij punt 2 bedoel je de System Integrators zelf als je het over "klanten" hebt?
[ Voor 47% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-10-2014 11:06 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
[ Voor 90% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-10-2014 11:05 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ja, 'Ollanders gebruiken zoveel Fanse woorden. Niet zoals Vlamingen die slechts zuiver Nederlands spreken.ElkeBxl schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:22:
Haha zalig
Nu we het toch over het frans van de hollanders hebben... Ik ben ooit eens met mijn ouders naar een vakantiepark in NL geweest en daar stond echt "svp" in teksten waar "aub" ofzo hoorde en stond er op de menukaarten "jus d'orange". Dat is toch hopelijk niet in heel NL zo of wel?
Op een paar woordjes na, zoals sjakos, bompa, nonkel, tas (daar gaat koffie in), pertang, vijs (en die draai je vast met ne tournevis), embetant, allee, subiet, foor, salut (met het vertederende verkleinde meervoud salukes), gendarme, congé, tournée générale, ... en dat zijn dan maar een paar voorbeeldjes die nu in me opkomen.
He is welhaast wonderbaarlijk dat een Vlaming moeite heeft met Frans... met de vocabulaire zal het toch wel goed zitten
Gelukkig blijft het Nederlands in Vlaanderen zuiver door afschuwelijke woorden als punaise te vervangen door duimspijker, of jus (d'orange) door 'n sapke.
Maar "we" zijn gek op 't Vloms, hoor
Goh, ik heb al redelijk wat dialect gebruikt zonder te beseffen dat het uit het frans kwam hoorDido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:06:
[...]
He is welhaast wonderbaarlijk dat een Vlaming moeite heeft met Frans... met de vocabulaire zal het toch wel goed zitten
Grappig, ik heb nog nooit het woord "duimspijker" gebruikt, altijd "punaise". En nu gebruik ik het als een propere versie om te vloeken in het frans (punaise is een "mooiere" vorm van het franse putain).Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:06:
[...]
Gelukkig blijft het Nederlands in Vlaanderen zuiver door afschuwelijke woorden als punaise te vervangen door duimspijker, of jus (d'orange) door 'n sapke.
Vandaag heb ik niet veel pollekes moeten geven omdat ik weer opleiding heb. Zodus geen overvolle werkvloer die ik moest aflopen
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Het is mij pas gaan opvallen toen ik indertijd in Vlaanderen kwam wonen (ik was 8, ocharme) en ik kwam thuis van school met lijsten woorden waarvan ik geen idee had wat het wasElkeBxl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:15:
Goh, ik heb al redelijk wat dialect gebruikt zonder te beseffen dat het uit het frans kwam hoor
Klopt, niet alle, voor den 'Ollander, typisch Vlaamse woorden worden in heel Vlaanderen gebruiktGrappig, ik heb nog nooit het woord "duimspijker" gebruikt, altijd "punaise". En nu gebruik ik het als een propere versie om te vloeken in het frans (punaise is een "mooiere" vorm van het franse putain).
Gaat natuurlijk net zo hard op voor de, voor den Belg, typisch 'Ollandse woorden (nou zeg, weet je wel?
Overigens is _proper_ ook weer een mooi Gallicisme
Levert nog wel eens verwarring op; proper = schoon(NL), maar schoon = mooi(NL).
Om het over het in Nederland gebezigde woord voor defecatie maar niet te hebben... dat heeft ooit geleid tot een schoolhoofd dat met mijn ouders kwam praten omdat ik toch wel hele rare dingen zei

Wasser mis met PROCEDURE DIVISONs? Ik mis m'n COBOL soms best nog wel een beetje
[ Voor 8% gewijzigd door Dido op 23-10-2014 11:27 ]
Met PROCEDURE DIVISION is niets mis, het is de hele manier hoe ze hier Cobol gebruiken die ik echt lelijk vind. Ik mis de vrijheid om variabelenamen te kiezen in mijn C#
[ Voor 35% gewijzigd door ElkeBxl op 23-10-2014 11:28 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik meen me te herinneren dat er vannacht nog wel AMS-IX in dat artikeltje stond (en het artikel is ook gewijzigd nog vanochtend). Zal wel weer een klok-klepel-nu.nl verhaal zijn.Creepy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:19:
[...]
AMS-IX != NL-IX
Edit: wat PolarBear al heeft gezegd dus
Sign of the times. Toen ik als kind meldde dat ik aandrang had om te poepen was dat welhaast een schandaal in't dorp.ElkeBxl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:26:
Ahja, poepen is idd zo'n leuk woordje dat totaal andere betekenis heeft"Goesting om te poepen?" heb ik al als openingszin horen gebruiken hier in vlaanderen
COBOL is het leukst als je er COBOL mee genereertMet PROCEDURE DIVISION is niets mis, het is de hele manier hoe ze hier Cobol gebruiken die ik echt lelijk vind. Ik mis de vrijheid om variabelenamen te kiezen in mijn C#
Oh, the days... toen we nog gewoon een lege array defineerden aan het begin van de data division om vervolgens het volledige geheugen uit te kunnen lezen (hoezo buondary checks?
[ Voor 34% gewijzigd door Dido op 23-10-2014 11:33 ]
Gisteren had nu.nl het inderdaad over AMS-IX.dcm360 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Ik meen me te herinneren dat er vannacht nog wel AMS-IX in dat artikeltje stond (en het artikel is ook gewijzigd nog vanochtend). Zal wel weer een klok-klepel-nu.nl verhaal zijn.
Ik dacht dat het gelijk stond aan "ik hou van je" en de ander was van mening dat het gelijk stond aan "ik vind je gewoon best wel ok"
Nooit de moeite genomen het op te zoeken, maar genoeg Belgen hier, dus verlicht mij!
Lekker op de bank
Is alweer afgesplitst. Maar dat allemaal omdat jij zo nodig een duit in dat zakje moest doen!Firesphere schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:29:
* Firesphere pakt popcorn en gaat op de show-je-tools topic tribune zitten.
Da's een (ietwat flauw bedoelde) opmerking van weken geleden van mijMerethil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:36:
[...]
Is alweer afgesplitst. Maar dat allemaal omdat jij zo nodig een duit in dat zakje moest doen!![]()
Ja maar Amanush is niet zo snel met het oppikken van je opmerkingenFiresphere schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:46:
[...]
Da's een (ietwat flauw bedoelde) opmerking van weken geleden van mij
Het kwam er op neer dat je ooit een keer sarcastisch/recht voor z'n raap was en nu iedereen van de kook is omdat Rails en Laravel zo'n gelijkenis hebben. Toch knap
FTFYMerethil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:48:
[...]
Ja maar Amanush is niet zo snel met het oppikken van je opmerkingen![]()
Het kwam er op neer dat je ooit een keer sarcastisch/recht voor z'n raap was en nu iedereen van de kook is omdat Rails en Laravel zo'n gelijkenis hebben. Toch knap
En tja... het is een discussie/conversatie starter...

Verwijderd
Aha, dat zal dus een van de voornaamste redenen zijn waarom we System Integrators gaan gebruiken in plaats van SAP zelf.Alex) schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:14:
Je kunt SAP ook direct inhuren hoor... ze vragen alleen wel meteen het drie- of viervoudige van wat een SI'er gemiddeld kost per uur.
I'll take a shot...ZaZ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:32:
Ooit eens 15 jaar geleden een discussie gehad met iemand over de zin "ik zie u graag"
Ik dacht dat het gelijk stond aan "ik hou van je" en de ander was van mening dat het gelijk stond aan "ik vind je gewoon best wel ok"
Nooit de moeite genomen het op te zoeken, maar genoeg Belgen hier, dus verlicht mij!
"Ik zie u graag" (of zoals ik het zeg: "kzien au geire") heb ik al vaak in een andere context gebruikt dan in de liefde. Het heeft voor mij en in mijn streek eerder een toon van appreciatie. Om voorbeeld te geven: op unief zaten we aan groepsproject bezig en ik zat al tijden vast op een onnozel stukje code en de rest van de groep ook. Plots vond 1 van de groepsleden (goede vriend van mij) de oplossing en dan in enthousiaste manier zei ik "Geweldig! Oh kzien au zo geire!".
Ik heb het ook al gebruikt bij mijn beste vriendin. We zijn niet het type dat zo van "oh ge zijt mijn beste vriendin!" en "best friends forever!" doet. Maar ooit zat ik er echt zwaar door en heeft ze makkelijk uur en half peptalk zitten geven om mij op te beuren. Ook al zat ik enorm te bleiten, het hielp wel en tegen het einde was ik ook echt opgebeurd. Met tranen in de ogen zei ik dan "oh sjoe, kzien au zo geire!" terwijl ik een knuffel aan haar gaf. Het was op een moment dat ik besefte hoe zwaar ik die vriendschap apprecieerde en ik wou gewoon mijn dankbaarheid tonen.
"Ik zie u graag" heb ik ook al in groepsvorm gehoord en gebruikt. Bijvoorbeeld bij een verjaardag gaven mijn vrienden een cadeau in groep, ze hadden allemaal bijgelegd voor iets groot. Toen zei ik na het openen "Oh mercikes! Kzien ulle zo geire!". Terug dus een vorm van appreciatie eigenlijk (en ja ook omdat ik wat emotioneel werd want ja ik ben een emotionele trut)
"Ik hou van u" heb ik enkel tegen mijn ex gezegd, nog nooit tegen vrienden ofzo. In het beign van die relatie was het meer van "ik zie je graag" dat we zeiden, gewoon omdat we veel aan mekaar hadden en mekaar echt tof vonden. Eens de relatie veel dieper werd en we het echt moeilijk kregen om mekaar bv. eens 2 weken niet te zien, kwam het besef dat het meer was dan iemand graag zien. Het begonnen diepe gevoelens te zijn en vanaf dan voelde "ik hou van u" gewoon veel beter aan. Voor mij en haar waren het zwaardere woorden die we nooit tegen iemand anders gezegd hadden en daardoor gaf het een specialer gevoel als we dat tegen mekaar zeiden
Dus samengevat: voor mij is "ik hou van u" veel zwaarder qua inhoud dan "ik zie je graag". Wie weet zeg ik ooit "ik hou van u" tegen mijn beste vriendin, who knows. Maar dan zal ze zelf direct beseffen dat het zware woorden zijn en dat er dus een heel diepe band tussen ons bestaat. We hebben wel eens "luv ya!" gezegd maar doordat het niet in het vlaams was, had het niet zo'n zware betekenis
Lekker op de bank
sjoe, mercikes, weer twee
Gewoon meppen als ik vervelend word
Dat helpt niet, maar het lucht wel op
note to self: niet met jezelf lullen
[ Voor 28% gewijzigd door Dido op 23-10-2014 12:12 ]
Tamzak
Flink zoZaZ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:10:
Duidelijk. Ik zal mijn ongelijk overbrengen na al die jaren
Disclaimer: het is mijn eigen ervaringDido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:10:
Grappig, de voorbeelden die je noemt zouden voor mij prima in te vullen zijn met "ik hou van je/jullie", met dezelfde intentie en toon.
offtopic:
offtopic:
Is dat dan geen AN? Ik zeg gewoon altijd horloge, weliswaar met uitspraak in mijn dialect: orlosjeMercatres schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:13:
Insert: "Uurwerk". Wat een lelijk woord is me dat toch...
Heb je dat met alle woorden waar "werk" inzit?Mercatres schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:13:
Insert: "Uurwerk". Wat een lelijk woord is me dat toch...
Pas op he... het leek heel even of je me met een Limburger wou vergelijken...ElkeBxl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:14:
Disclaimer: het is mijn eigen ervaringWie weet is het voor een limburger anders. Maar mijn ex was een west-vlaamse en daar was het ook zo het geval.
Mwah, zelfs de zin "I love you" wordt in heel veel betekenissen en situatie sgebruikt in het Engels-sprekende deel van de wereld.
Ehhh, gaat't een beetje?Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:10:
Grappig, de voorbeelden die je noemt zouden voor mij prima in te vullen zijn met "ik hou van je/jullie", met dezelfde intentie en toon.
offtopic:
offtopic:
offtopic:
Dat helpt niet, maar het lucht wel op
offtopic:
note to self: niet met jezelf lullen
Oh ik wou je daarmee niet vergelijken hoor, geen schrikDido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:18:
Pas op he... het leek heel even of je me met een Limburger wou vergelijken...
Als het te erg wordt, een goei toekes op z'n bakkes zodat em z'n muile houdt
Haha nee, ik heb het hier best naar mijn zin. De startup-wereld is een heel leuk wereldjeDido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:18:
[...]
Heb je dat met alle woorden waar "werk" inzit?
Tevens eigenlijk m'n eerste echte open source contributie
[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 23-10-2014 12:24 ]
"Wil je effe duwen, dan kan ik trekken"
Op den duur wordt het redelijk lachwekkend.
Lekker op de bank
Ja hoor. Accuut caffeinegebrek is opgelostFiresphere schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:19:
Ehhh, gaat't een beetje?
GelukkigElkeBxl schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:21:
Oh ik wou je daarmee niet vergelijken hoor, geen schrik
Perfecte samevattingAls het te erg wordt, een goei toekes op z'n bakkes zodat em z'n muile houdt

[...]
Gelukkig
[...]
Perfecte samevatting

En dus
Wat heb je gedaan?Avalaxy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:23:
Woei, m'n eerste pull request gedaan aan de ASP.NET Web stack
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Daar hoef je geen hopeloos verourderde taal voor te gebruiken hoorDido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:30:
Oh, the days... toen we nog gewoon een lege array defineerden aan het begin van de data division om vervolgens het volledige geheugen uit te kunnen lezen (hoezo buondary checks?)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klein formuliertje maar: https://aspnetwebstack.co...uting&referringTitle=Home.Sebazzz schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:37:
[...]
Wat heb je gedaan?Moet je daarvoor trouwens niet een pakket aan formulieren invullen?
Ik heb voor de model generator van de Web API help page een extra rule gemaakt die voor het CompareAttribute documentatie genereert: https://aspnetwebstack.co...641f645e528e0db24a0dab9b1.
Hetzelfde doe ik nu voor het Regex attribute. Daarnaast hebben we in MVC en Web API zelf nog een aantal hele generieke nuttige dingetjes die prima in het framework zouden kunnen dus die ga ik zo ook even committen.
Thanks
Die uitnodiging was niet aan jou gericht, he?
Nee, voor seks hoef je ook geen partner te hebben, maar het kan het wel leuker maken. En zo verouderd is cobol helemaal niet.oisyn schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:47:
Daar hoef je geen hopeloos verourderde taal voor te gebruiken hoor
[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 23-10-2014 13:10 ]
mbarie schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:09:
Bwop, de komende 3 maanden aan planning de prullenbak in. Pivoting noemen ze dat geloof ik. Eens kijken wat ik in de tussentijd ga doen totdat er een nieuw idee is.

.oisyn schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:47:
[...]
Daar hoef je geen hopeloos verourderde taal voor te gebruiken hoor
Sorry?Dido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:06:
[...]
Nee, voor seks hoef je ook geen hopeloos verourderde partner te hebben, maar het kan het wel leuker maken. En zo verouderd is cobol helemaal nietHet doet er gewoon lang over om dood te gaan

[ Voor 22% gewijzigd door GateKeaper op 23-10-2014 13:17 . Reden: ja, dat is echt zoals ik het las. :X ]
Op een oude fiets moet je het leren
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:22:
[...]
Jij hebt leren poepen (VL) op een fiets?![]()
Nothing to see here!
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:22:
[...]
Jij hebt leren poepen (VL) op een fiets?![]()

RTFM!
Wou je zeggen dat jij dat kunt zonder te oefenen?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Interessant! Heb er zo geen toepassing voor, maar met nginx kun je er zeker leuke dingen mee doen.
Ik heb het vluchtig gelezen hoor, maar is het niet dat dit stukje software zich ergens diep in het systeem nestelt, en zorgt dat Linux beter omgaat met meerdere cpu-cores?TheNephilim schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:41:
[...]
Interessant! Heb er zo geen toepassing voor, maar met nginx kun je er zeker leuke dingen mee doen.
In dat geval hoef je namelijk niet direct een toepassing te hebben. Zoals ik het (nogmaals, vluchtig) lees, maakt Linux bijna geen gebruik van de 4 > cores. Fastsocket zou hier de oplossing voor zijn. Iedere (cloud-)server die over meer dan 4 cores beschikt, heeft hier dan dus direct profijt bij.
Klopt, maar het je hebt er niet in alle scenario's wat aan (als ik dit zo lees). Het is niet van, oh daar gaan we alle servers met meer dan 8 cores even mee uitrusten.GateKeaper schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:53:
[...]
Ik heb het vluchtig gelezen hoor, maar is het niet dat dit stukje software zich ergens diep in het systeem nestelt, en zorgt dat Linux beter omgaat met meerdere cpu-cores?
In dat geval hoef je namelijk niet direct een toepassing te hebben. Zoals ik het (nogmaals, vluchtig) lees, maakt Linux bijna geen gebruik van de 4 > cores. Fastsocket zou hier de oplossing voor zijn. Iedere (cloud-)server die over meer dan 4 cores beschikt, heeft hier dan dus direct profijt bij.
Zou ik een loadbalancer (bijv.) hebben die nginx gebruikt en veel (concurrent) connecties te verwerken krijgt, dan wel.
Oef, binnenkort ook nog mee bezig. Oud project (draait nu op php 5.2) overzetten van onze eigen hardware (oud en aan vervanging toe) naar nginx -> php-fpm. Zat er aan te denken nginx en php-fpm op aparte cloud-servers (DigitalOcean) te laten draaien, zodat performance netjes te verdelen is.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Windows\Installer 18.5 GB Windows\WinSxS 6.7 GB Windows\System32 6.3 GB Pagefile.sys 24.7 GB hiberfil.sys 6.5 GB Users\GK\AppData 13.2 GB \ProgramData\Package Cache 4.3 GB System Volume Information 7.9 GB -------- + 88.1 GB Ter vergelijking, Program Files (x86) 21 GB Program Files 14 GB |
Niet installeerbare dingen (downloads / documenten / portable apps) staan op een andere schijf. Dus niet ergens in deze mapjes verborgen.
Om er dan mooi achter te komen dat Windows 2000 zo'n 400 MB vereiste en Windows XP op 2 GB zat.GateKeaper schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:40:
De ruimte die Windows vereist op de hardeschijf, het blijft mij verbazen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 Windows\Installer 18.5 GB Windows\WinSxS 6.7 GB Windows\System32 6.3 GB Pagefile.sys 24.7 GB hiberfil.sys 6.5 GB Users\GK\AppData 13.2 GB \ProgramData\Package Cache 4.3 GB System Volume Information 7.9 GB -------- + 88.1 GB Ter vergelijking, Program Files (x86) 21 GB Program Files 14 GB
Niet installeerbare dingen (downloads / documenten / portable apps) staan op een andere schijf.
Een leuke installatie van Linux is ook echt niets, Ubuntu 14.10 laatst nog geinstalleerd op een VM, nam iets van 6 GB in.
De reden dat ik tot begin dit jaar bij Office 2003 ben blijven hangen. In juli moest ik om licentietechnische redenen overstappen naar de nieuwere variant.Merethil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:42:
[...]
Om er dan mooi achter te komen dat Windows 2000 zo'n 400 MB vereiste en Windows XP op 2 GB zat.
Een leuke installatie van Linux is ook echt niets, Ubuntu 14.10 laatst nog geinstalleerd op een VM, nam iets van 6 GB in.
geen idee wat je in je cache voor troep hebt zitten.
Appdata heeft ook niets met de core van windows te maken.
System Volume Information is ook maar een extra iets wat niet hoeft..
Punt is; ~ < 20 gig is normaal.
[ Voor 19% gewijzigd door Douweegbertje op 23-10-2014 14:47 ]
Dat bepaald Windows geheel zelfstandig. 8 GB intern, dat zou het probleem niet moeten zijn.

Wel.. ik heb dus zitten zoeken om hoe ik het kleiner krijg. Hiberfil kan ik mee leven, dat komt omdat ik de laptop vaak in "Hibernate" mode heb. Die is dus terecht. Cache bende die leeg kan is leeg. Oude installerfiles zijn blijkbaar nodig om programma's te kunnen deinstallen. Opzich wel handig dus. Update meuk is verwijderd via windows update cleanup.Douweegbertje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:45:
Ja wat een zeikverhaaltjes om het uiterste te pakken van win installatie hoor. Pagefile en hiber is totaal niet nodig. Oude installerfiles + meuk van updates is ook overbodig.
geen idee wat je in je cache voor troep hebt zitten.
Appdata heeft ook niets met de core van windows te maken.
System Volume Information is ook maar een extra iets wat niet hoeft..
Punt is; ~ < 20 gig is normaal.
Ik kan op deze installatie dus echt niets meer "verdienen". En zeiken om 't zeiken doe ik niet. Ben opzich best wel fan van MS spul,en dik tevreden met Windows als platform.
[ Voor 63% gewijzigd door GateKeaper op 23-10-2014 14:51 ]
Verwijderd
Hehe, leuk!
Heb je ook een nieuwe signature? Die was me nog niet opgevallen en is best ook tof gevonden!
Als je 24GB aan pagefile hebt, dan heb je asociaal geheugenzuipende programma's gedraaid, ooit. Overigens kun je die instellingen ook overriden, als je je een beetje power user voelt.GateKeaper schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:47:
[...]
Dat bepaald Windows geheel zelfstandig. 8 GB intern, dat zou het probleem niet moeten zijn.
[afbeelding]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Lekker op de bank
Perfect voorbeeld, want COBOL programmeren is ook heel leuk enzoDido schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 13:06:
Nee, voor seks hoef je ook geen partner te hebben, maar het kan het wel leuker maken.

dit ^.Korben schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:50:
[...]
Als je 24GB aan pagefile hebt, dan heb je asociaal geheugenzuipende programma's gedraaid, ooit. Overigens kun je die instellingen ook overriden, als je je een beetje power user voelt.
Windows maakt er overigens automatisch minimaal 1* ram size en maximaal 3* ramsize van. Oftewel je hebt als een malle lopen swappen.
^---- this, so much this!.oisyn schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:53:
[...]
Perfect voorbeeld, want COBOL programmeren is ook heel leuk enzo
Zeg maar de SM van programmeren.oisyn schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:53:
[...]
Perfect voorbeeld, want COBOL programmeren is ook heel leuk enzo
ArchLinux: Lachwekkend weinigMerethil schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:42:
[...]
Om er dan mooi achter te komen dat Windows 2000 zo'n 400 MB vereiste en Windows XP op 2 GB zat.
Dat kan.ObiTewodros schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 10:58:
Kun je achterhalen wat de output van onderstaande stukje code is zonder het zelf uit te voeren?
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 int maxWidth = 99; int subjectLength = 1; String patroon = ""; String emptyChar = " "; String borders = "."; String subjectChar = "+"; for (int i = 0; i < maxWidth; i += 2) { patroon += borders; for (int j = 0; j < (maxWidth - subjectLength) / 2; j++) { patroon += emptyChar; } for (int k = 0; k < subjectLength; k++) { patroon += subjectChar; } for (int j = 0; j < (maxWidth - subjectLength) / 2; j++) { patroon += emptyChar; } patroon += borders; subjectLength += 2; if (i < maxWidth - 1) patroon += "\n"; } patroon += "\n" + new StringBuilder(patroon).reverse().toString(); System.out.println(patroon);
Uhu, om mij te behoeden voor de inhoud van modbreaks van .oisynVerwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:50:
[...]
Hehe, leuk!
Heb je ook een nieuwe signature? Die was me nog niet opgevallen en is best ook tof gevonden!

Disclaimer: onderstaande signature is onwaar
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 23-10-2014 15:11 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.