De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.136 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

BikkelZ schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:40:

Hoop vage install/build errors onder Mac OS X en mijn Vagrant Virtual Box bootte wel maar liet me er vervolgens niet naar toe SSH'en. Steevast errors die niet echt voorkwamen in Google. Wellicht dat het inlogprobleem veroorzaakt werd doordat mijn processor geen virtualisatie ondersteunt?
De performance is meestal om van te huilen op een processor zonder virtualisatie, dus hoe ongelukkig je er van moet worden valt wat mij betreft wel mee. Interessant overigens dat er nog CPU's zonder virtualisatie worden verkocht, aangezien mijn nieuwste x86-processor zonder een 10 jaar oude Athlon 64 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Tanuki schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:58:
[...]

Da's toch Pro: Programming in C#? Dat examen is erg makkelijk, maar da's natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel ervaring je hebt. Hoeveel ervaring heb je?
Oh, ik programmeer al een jaartje of 5 in C# :P. Ik zag wel dat er dingen inzitten die je bijna niet gebruikt, zoals CodeDOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Firesphere schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:05:
Ik heb hier objecten die hun kinderen niet erkennen. Heel irritant.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/erkenning-kind

[ Voor 57% gewijzigd door incaz op 11-08-2014 17:14 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:12
Firesphere schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:05:
Ik heb hier objecten die hun kinderen niet erkennen. Heel irritant.
erkennen de kinderen hun ouders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Moet hier wat servers, APC en een server rack verkopen. Ze willen liever niet dat ze op de zaak het spul komen afhalen.. mja de fuck hé. Dat spul is enorm zwaar en huge (42u rack, en de APC is niet alleen te tillen :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

dcm360 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:08:
[...]

De performance is meestal om van te huilen op een processor zonder virtualisatie, dus hoe ongelukkig je er van moet worden valt wat mij betreft wel mee. Interessant overigens dat er nog CPU's zonder virtualisatie worden verkocht, aangezien mijn nieuwste x86-processor zonder een 10 jaar oude Athlon 64 is.
Ik vraag het me ook af of het wel zo is, Macbook 2008 met een Core 2 Duo Mobile.

Ga het nu eens hier op mijn werklaptop proberen zowel native als met Vagrant en thuis onder Windows met Vagrant, kijken hoe dat gaat. Het zou normaal gesproken toch geen rocket science moeten zijn.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:14:
[...]

erkennen de kinderen hun ouders wel?
Dat weet ik niet, want ik kan ze dus niet bereiken, omdat ze door de parents niet worden erkend.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Hmm, maar die kindertjes worden toch ergens gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Vandaag eens Faux Pas App over het project op mijn werk heen gehaald, daar kwamen erg goede dingen uit zoals ontbrekende vertalingen voor sommige strings en dergelijke. Mooie tool!

http://fauxpasapp.com

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Douweegbertje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:15:
Moet hier wat servers, APC en een server rack verkopen. Ze willen liever niet dat ze op de zaak het spul komen afhalen.. mja de fuck hé. Dat spul is enorm zwaar en huge (42u rack, en de APC is niet alleen te tillen :+ ).
Hoe oud is het?

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

incaz schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 18:03:
Hmm, maar die kindertjes worden toch ergens gemaakt?
Zou je wel verwachten he?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Redelijk. Ik heb geen exacte data, want het is van een overgekocht bedrijf maar het zijn hp proliant dl360g5 servers. Best redelijk en leuk voor hobby c.q. webserver. Het rack zal wel even veel waard zijn als de 4 servers :+
je kan ook bij mijn v&a kijken op mn profiel he ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Douweegbertje op 11-08-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Douweegbertje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:04:
[...]

Redelijk. Ik heb geen exacte data, want het is van een overgekocht bedrijf maar het zijn hp proliant dl360g5 servers. Best redelijk en leuk voor hobby c.q. webserver. Het rack zal wel even veel waard zijn als de 4 servers :+
je kan ook bij mijn v&a kijken op mn profiel he ;)
Wat is een rack nu nog waard :o

Niet snel genoeg op F5 gedrukt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kridri op 11-08-2014 20:12 ]

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

nja ik schrok zelf ook even, maar blijkbaar is een fatsoenlijk 42u rack dus ongeveer 1000-1200 euro.. zijn wel modeletjes die op de 600 zitten maar toch :+ (nieuw dan)

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 11-08-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Douweegbertje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:14:
nja ik schrok zelf ook even, maar blijkbaar is een fatsoenlijk 42u rack dus ongeveer 1000-1200 euro.. zijn wel modeletjes die op de 600 zitten maar toch :+ (nieuw dan)
Je kan veel beter langs de lokale muziekwinkel gaan. Die verkopen kasten voor versterkers en dergelijke, met precies dezelfde maat. Dit is alleen een heel stuk goedkoper dan een officieel serverrack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:13

Onbekend

...

Veel meer informatie wordt daar niet gegeven, dus het is een stille dood gestorven....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zoals de meeste acties van Tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Tjah, wat wil je, als er geen duidelijkheid is over de einddatum? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Robbiedobbie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:15:
[...]

Je kan veel beter langs de lokale muziekwinkel gaan. Die verkopen kasten voor versterkers en dergelijke, met precies dezelfde maat. Dit is alleen een heel stuk goedkoper dan een officieel serverrack ;)
ja ok, maar als bedrijf zijnde.. Ik vind het nogal wat zo'n prijs. En zo super bijzonder is het eigenlijk niet :/ Metalen doos met wat roosters en openingen :+
wsitedesign schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:48:
Tjah, wat wil je, als er geen duidelijkheid is over de einddatum? :p
Ik was ooit in tweaker HQ, voor computable. Zouden wat gadgets krijgen en een bol bon maar ook een tour. Uiteindelijk was er geen tijd voor een tour -O- -O- -O-
Wel blij met mijn tshirt e.d maar had toch liever de tour gehad :Y

[ Voor 30% gewijzigd door Douweegbertje op 11-08-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Robbiedobbie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:15:
[...]

Het wordt gebruikt in studio's voor effecten, racked synthesizers en dat soort spul.

http://www.spanjaardmuzie...ijdbaar-20he-p-10634.html

Ik ga zelf binnenkort wat hout laten zagen en dan zelf met losse profielstrips wat in elkaar zetten. Dan kan ik er meteen mijn monitor bovenop zetten.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mja, als je zover gaat heb je meestal wel een x-aantal servers, APC en een switch erin hangen. Ik vind dat nogal wat gewicht. Dan kun je beter een 12u rack nemen, netjes op wieltjes e.d. Zo heel duur zijn die dan ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ben me vandaag aan het verdiepen geweest in Go, echter zoek ik nog een mooie tutorial of excercise om de taal beter te leren.

Ik heb inmiddels deze tutorial al doorlopen: http://golang.org/doc/articles/wiki/.
Echter ben ik nog op zoek naar een soort gelijke tutorial alleen dan een tutorial die o.a. wat dieper op go routines/channels in gaat.

Ik zag dat er hier meerdere mensen met Go bezig waren dus ben benieuwd hoe jullie de taal geleerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afkijken; https://github.com/trending?l=go
Ik check meestal wat fatsoenlijke projecten in een taal/framework om te zien hoe de "pro's" het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Toepasselijk!
Ik zit nu een beetje te kloten met hoe abstract ik iets moet maken. Het is niet heel groot, maar er moet wel WAT abstractie in, anders is het weer zo weinig...
* F.West98 gaat eens op onderzoek uit

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10

BM

Moderator Spielerij
Problemen bij go-live.
* BM uit bed, richting kantoor :o

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:29:
Problemen bij go-live.
* BM uit bed, richting kantoor :o
Hier gaat de Go-Live super smooth. Niet enkel de Go-Live van Noord-Amerika was goed, ook die van Europa een aantal maanden geleden ging beter dan ik ooit had horen dromen. Het gaat hier om een miljardenproject dat verschillende jaren duurt maar het verbaasd me echt hoe goed alle deadlines gehaald worden en hoe weinig problemen er overal opduiken.

Ik had nooit gedacht dat er IT projecten live gingen op de dag dat ze zouden moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:45:
[...]

Hier gaat de Go-Live super smooth. Niet enkel de Go-Live van Noord-Amerika was goed, ook die van Europa een aantal maanden geleden ging beter dan ik ooit had horen dromen. Het gaat hier om een miljardenproject dat verschillende jaren duurt maar het verbaasd me echt hoe goed alle deadlines gehaald worden en hoe weinig problemen er overal opduiken.

Ik had nooit gedacht dat er IT projecten live gingen op de dag dat ze zouden moeten.
:+ jij was toch degene die super veel moest overwerken? Vind je het gek dat deadlines dan worden gehaald :P

Maar zonder grap. In alle grote projecten waar ik tot nu toe in heb gezeten (stuk of 9 ofzo) was er 1 waar de Go-Live wat minder goed ging maar wel diezelfde dag nog alles running (we hadden ook voorzien dat die wat moeizamer ging omdat we met productie systemen moesten kletsen waar we geen beschikking over hadden bij het ontwikkelen) hadden. En dat zijn ook allemaal miljoenen of miljarden projecten ;). Goede planning en goed overzicht houden op welke issues er komen in het traject en daarop adjusten zorgt ervoor dat live gang gewoon netjes op tijd en zonder veel problemen gaat :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Ja, het onderdeel waar ik aan gewerkt had ging eind Juni online en ging ook redelijk soepel. Alleen business had de user mappings in SAP verpruts. Verder ging het project waar 650+ man jaren aan hebben gewerkt redelijk soepel live :+ Heeft nog een schouderklopje gekregen van het hoofd IT van de multinational :+

[ Voor 14% gewijzigd door alienfruit op 12-08-2014 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Goeiemorgen :w
* F.West98 deelt koffie uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Goedemorgen, na een weekje vakantie weer op kantoor. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
F.West98 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:55:
Goeiemorgen :w
* F.West98 deelt koffie uit
Weet je wel hoe je koffie moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
Ealanrian schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:02:
[...]

Weet je wel hoe je koffie moet zetten?
Je zegt dan toch gewoon tegen je moeder "zet koffie"? Dat is zo'n standaardcommando, dat je die niet eens kent.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Op het knopje drukken :+
Of thuis: filter in apparaat, koffie in filter, water in containerding, op het knopje drukken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Merethil schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:02:
[...]

Je zegt dan toch gewoon tegen je moeder "zet koffie"? Dat is zo'n standaardcommando, dat je die niet eens kent.... :+
En de standaard reactie daarop: Doe het lekker zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Ealanrian schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

En de standaard reactie daarop: Doe het lekker zelf!
"Wil je iets drinken? Ja? Pak je het even zelf?" - Every mother on earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dan heb ik dus een buitenaardse moeder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Nee dat doen ze pas bij kinderen boven de 16 ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:55
Net op me werk een cadeau gekregen voor mijn verjaardag, alleen is het jammer dat het een ICenter Giftcard is. Ik heb geen Apple producten, en wil er ook geen. Dus eerst op zoek hoeveel er op staat en dan maar kijken hoe ik er toch geld voor kan krijgen, aangezien er op staat dat het niet in de winkel het tegoed in geld kunnen veranderen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
P-Storm schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:16:
Net op me werk een cadeau gekregen voor mijn verjaardag, alleen is het jammer dat het een ICenter Giftcard is. Ik heb geen Apple producten, en wil er ook geen. Dus eerst op zoek hoeveel er op staat en dan maar kijken hoe ik er toch geld voor kan krijgen, aangezien er op staat dat het niet in de winkel het tegoed in geld kunnen veranderen... :X
Misschien een collega/familielid/vriend ofzo die het volledige bedrag in cash aan je geeft in ruil voor de giftcard?

Dat is denk ik het slimst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

P-Storm schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:16:
Koop in de winkel een apparaat en verkoop dat vervolgens op Marktplaats of zo. Misschien eerst uitzoeken waar je op Marktplaats relatief het meest voor kunt vragen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:12

StM

Of koop 1 van hun bijna 1000 accessoires die vrijwel allemaal ook gewoon onder Windows werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je een product koopt en het een dag later terugbrengt, krijg je dan niet gewoon cash geld?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:34:
Als je een product koopt en het een dag later terugbrengt, krijg je dan niet gewoon cash geld?
Veel winkels geven je dan gewoon een tegoedbon met een beperkte geldigheidsduur. :(

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Korben schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:50:
[...]

Veel winkels geven je dan gewoon een tegoedbon met een beperkte geldigheidsduur. :(
Wat ik me nog wel eens afvraag; mag dan nou eigenlijk wel? Ik hoor hier soms verschillende verhalen over, maar ik heb echter niet de moeite genomen om het eens grondig uit te zoeken. Soms lees ik dat het simpelweg bij wet verplicht is om daadwerkelijk geld terug te geven, maar bij de meeste winkels kan je dat vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Een (fysieke) winkel hoeft niet per se een product terug te nemen, behalve als het product niet voldoet (na evt. reparatiepogingen). Dus het terugnemen van een kabeltje als de klant per ongelijk een verkeerde aan heeft geschaft, is puur gebaseerd op coulance. Daarbij staat dus een winkel vrij in wat voor vorm dit is, contant of een tegoedbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik lees zojuist wel dat bij non-fysieke winkels (ie. webwinkels) er een verplichte bedenktijd van 7 dagen is, waarbij je als klant een product kan terugsturen en daadwerkelijk geld terug krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 12-08-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Ja, dat is omdat je als klant niet de mogelijkheid hebt gehad om het product te zien of een verkoper in de winkel er meer over te vragen. Plaatjes op een website zijn toch niet altijd een goede indicatie, bijvoorbeeld qua formaat van een product.

Ik dacht trouwens dat ze de wet kopen op afstand aan gingen passen naar 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:12

StM

Is per 1 juli aangepast, samen met nog een hele ris aan extra consumentenbeschermingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:13

markvt

Peppi Cola

Destijds de windows 8 upgrade offer gekocht nu kan je nergens inloggen om die key te bekijken.. :(

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Laurens-R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:06:
Ik lees zojuist wel dat bij non-fysieke winkels (ie. webwinkels) er een verplichte bedenktijd van 7 dagen is, waarbij je als klant een product kan terugsturen en daadwerkelijk geld terug krijgt.
Als je bij bol.com met een cadeaubon betaalt en je retourt, dan storten ze het bedrag gewoon weer terug op je cadeaubon ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 18:59
Ik ben vandaag eens een keer in Vim aan het proggen. :+ Ik heb nog wel een cheatsheet nodig, maar het heeft toch wel veel handige commando's en sneltoetsen. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik meerdere files tegelijk open. Een tilingbased window manager zou een oplossing kunnen zijn, maar volgens mij is het met vim ook mogelijk meerdere tabs te openen toch? Nouja, ik zoek het wel even uit,

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Laatst online: 11-09 14:55
:tabnew file.c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
WernerL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:41:
Ik ben vandaag eens een keer in Vim aan het proggen. :+ Ik heb nog wel een cheatsheet nodig, maar het heeft toch wel veel handige commando's en sneltoetsen. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik meerdere files tegelijk open. Een tilingbased window manager zou een oplossing kunnen zijn, maar volgens mij is het met vim ook mogelijk meerdere tabs te openen toch? Nouja, ik zoek het wel even uit,
http://pragprog.com/book/dnvim/practical-vim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gleighton schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:08:
Ik dacht trouwens dat ze de wet kopen op afstand aan gingen passen naar 14 dagen.
1 maand zelfs.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Een maand lijkt me een beetje aan de lange kant, want waar zit de grens tussen het product uitproberen en echt gebruiken? Bij sommige producten heb je na een maand wel wat slijtage bij veel gebruik. Formeel heb je dan nog wel recht op het terugsturen, maar aan de andere kant was het idee van de wet om die periode als zichttermijn te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:55
En een oplossing gevonden ^^. Het aan mijn manager gezegd en die zou kijken voor een oplossing. En als die niks weten ga ik wel iets verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Per 13 juni is het 14 dagen http://www.rijksoverheid....langrijk-om-te-weten.html

Van 1 maand is (voorlopig?) geen sprake.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
When some guy changes your code and you get all the bugs.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FwzBftg.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:57:
Van 1 maand is (voorlopig?) geen sprake.
Oh right. Van 1 maand was er sprake, namelijk als de verkoper verzuimt de koper te informeren over de wettelijke bedenktijd. Met de nieuwe regeling is dat dus 1 jaar!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:50
Deze moest ik echt even delen :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Buiv-gVCcAAF6lg.jpg

So true! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 12-08-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

A user interface is like a joke. Some people will never get it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
HMS schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:28:
A user interface is like a joke. Some people will never get it. ;)
And most people just can't deliver it well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:36
pdebie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:20:

[afbeelding]

So true! _/-\o_
Ik snap em niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Serieus niet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Leg jij het uit voor de mensen die het niet snappen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nah, hij was gewoon sarcastisch ga ik vanuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, ik ben aan het zoeken naar een nieuw project en krijg de kans om voor 2 jaar (September 2014 - December 2016) naar Marseille te gaan. Aangezien ik niet elke week naar huis zou mogen (waarschijnlijk 1x om de 2 of 3 weken) lijkt een periode van 2 jaar toch best lang. Het project en de bijhorende rol, zien er daarentegen wel behoorlijk interessant uit en ik denk dat ik wel wat leuks ga kunnen doen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? (geen vriendin / vrouw / kinderen hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 18:59
Als het project interessant genoeg is zou ik gaan. ;) Mooi toch, om 2 jaar naar het buitenland te mogen?

Welke werkgever stuurt mensen trouwens naar het buitenland? Wil ik ook wel O-)

[ Voor 5% gewijzigd door WernerL op 12-08-2014 14:54 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WernerL schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:53:
Als het project interessant genoeg is zou ik gaan. ;) Mooi toch, om 2 jaar naar het buitenland te mogen?

Welke werkgever stuurt mensen trouwens naar het buitenland? Wil ik ook wel O-)
Ik denk dat praktisch elk (internationaal) consultancy bedrijf zijn mensen naar het buitenland stuurt wanneer het nodig is. Je zou er van verschieten hoeveel consultants elke week op maandag het vliegtuig nemen en op donderdagavond huiswaarts keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 18-09 19:18
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:48:
(geen vriendin / vrouw / kinderen hebben)?
Zolang je deze verplichtingen niet hebt en je krijgt de kans, zou ik hem in ieder geval proberen te pakken zodat je niet achteraf denkt: 'Had ik toen maar...'. Zeker als je wel de mogelijkheid krijgt om af en toe terug naar huist te gaan, zou ik het zeker doen.
Je zou er van verschieten hoeveel consultants elke week op maandag het vliegtuig nemen en op donderdagavond huiswaarts keren.
Daar zou ik dus echt niet blij van worden...

[ Voor 18% gewijzigd door dev10 op 12-08-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Doen! Je hebt geen 'verplichtingen' als in de zin van vriendin/vrouw/kinderen en je mag op en neer reizen als je wilt. Staat goed op je cv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een project in het buitenland is een mooie gelegenheid om eens een goede kijk in de buitenlandse keuken op te kunnen doen. Ik heb collega's die 6 maanden in Zwitserland hebben doorgebracht, die pendelden regelmatig tussen Schiphol en Zwitserland.

Als het je aanspreekt: doen! Zorg wel dat er tussentijdse evaluatiemomenten zijn, zodat je ermee kunt stoppen als het gemis van je familie/vrienden/je omgeving of het reizen je toch te zwaar opbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:48:
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? (geen vriendin / vrouw / kinderen hebben)?
Gewoon gaan, 2 jaar valt best mee. Zeker als je geen vriendin / vrouw of kinderen hebt :). Ik zit zelf nu al ongeveer twee jaar in het buitenland en ga eens in 't half jaar terug of zo. Is prima te overzien en super leuk :) (Al heb ik wel mijn vriendin mee genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pdebie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:20:

[afbeelding]

So true! _/-\o_
A user-interface is like a joke. Written in Visual Basic to track an IP address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:18:
[...]

A user-interface is like a joke. Written in Visual Basic to track an IP address
I lolled _/-\o_ _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
pdebie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:42:
Nah, hij was gewoon sarcastisch ga ik vanuit ;)
:D

@buitenland-werk: Ik zou het ook doen. Het is dat ik een vriendin heb die niet graag voor een jaar of twee in het buitenland wil gaan worden. Als is ze na de laatste trip naar Londen al iets bekeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
http://tombraider.tumblr....of-the-tomb-raider-update

Moet ik alsnog een X1 ergens vandaan zien te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:')
Wat zat ik te denken bij het maken van deze API.
Inloggen via user/pass is een GET request. "Het gaat toch via https"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat is duidelijk: dan grijp ik die kans gewoon met 2 handen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:28:
Blijf je wel hier posten (en wellicht wat foto's van je crib en de omgeving delen)? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
MS is met enorme bakken met geld aan het smijten om de XB1 toch nog te laten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:28:
Wat heb je te verliezen?! Ik zou zeker gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 12-08-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

F.West98 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:27:
:')
Wat zat ik te denken bij het maken van deze API.
Inloggen via user/pass is een GET request. "Het gaat toch via https"
Waarom is het relevant dat het via https gaat of niet om te bepalen of het al dan niet een GET-request moet zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:29:
[...]

Blijf je wel hier posten (en wellicht wat foto's van je crib en de omgeving delen)? :P
Will do - het is nog niet voor meteen hoor, zou pas midden september zijn. Momenteel zit ik nog 2 weken in de US voor dit project, daarna nog een weekje Nederland en dan heb ik 2 weken vakantie. Deze keer staat IJsland op het programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:29:
[...]
MS is met enorme bakken met geld aan het smijten om de XB1 toch nog te laten verkopen.
Normaal zou ik er geen probleem mee hebben, maar laat ze dan die XBone even wat goedkoper maken. Doe die prijs gewoon door de helft en dan moet je eens zien hoe dat ding verkoopt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:30:
[...]

Wat heb je te verliezen?! Ik zou zeker gaan.
Denemarken (en alle andere landen in het Noorden) staan ook nog op mijn verlanglijstje. Helaas is het niet altijd makkelijk om daar binnen te geraken met een junior role.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:31:
[...]

Normaal zou ik er geen probleem mee hebben, maar laat ze dan die XBone even wat goedkoper maken. Doe die prijs gewoon door de helft en dan moet je eens zien hoe dat ding verkoopt ^^
Afbeeldingslocatie: http://vgchartz.com/embeds/worldwide_totals.png?a=478

Ze hebben d'r laatst toch al $100 vanaf gedaan, als je 'm zonder Kinect koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In other news: naar welke kant helt de weegschaal?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2mEe0BvtJy1kGMNIlnkte0OT/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:33:
In other news: naar welke kant helt de weegschaal?

[afbeelding]
Moet jij niet werken ipv die vraag op 100 plekken stellen? O-)

(links gaat naar beneden. Ja echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rechts. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Nee. Firesphere zegt dat 't links is, hij was eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn Mac was trager.

Maar why?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:32:
[...]
[afbeelding]

Ze hebben d'r laatst toch al $100 vanaf gedaan, als je 'm zonder Kinect koopt?
Wie wil nou een Xbone zonder Kinect? :X Als ik gewoon een spel in mijn eentje wil spelen ga ik wel (al dan niet met controller) achter mijn PC zitten. Ik wil mijn fitness programma, hole in the wall en Kinect Adventures!

Als ik dan dit zie, dan heb je wel gelijk hoor. MS is echt weer met bakken geld aan het rondsmijten: nieuws: Microsoft kondigt Smite en Goat Simulator aan voor Xbox One

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 12-08-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Laatst online: 14:16
Kom eerst eens met waarom niet, want daar ben ik dan wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik dacht:
Pingpongbal is hol van binnen, dus die wil op het water drijven, dus die heeft via het touwtje aan de bodem een kracht omhoog. Stalen bal doet er volgens mij verder niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
Uitgaande van zelfde volumen van beide bolvormen is de waterverplaatsing gelijk en voegt alleen de pingpongbal (minimaal) gewicht toe aan de weegschaal, omdat deze aan de weegschaal vastzit en de kogel niet. Toch?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:39:
Uitgaande van zelfde volumen van beide bolvormen is de waterverplaatsing gelijk en voegt alleen de pingpongbal (minimaal) gewicht toe aan de weegschaal, omdat deze aan de weegschaal vastzit en de kogel niet. Toch?
Bijna.

De pingpongbal voegt massa toe aan het geheel. Het touwtje laat ik buiten beschouwing.

De opwaartse druk van de pingpongbal oefent kracht uit op het water, welke door het water ook weer 0 wordt.

Als we de massa van de pingpongbal als 0 beschouwen, blijft het in evenwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

Moet jij niet werken ipv die vraag op 100 plekken stellen? O-)
2e plek pas
(links gaat naar beneden. Ja echt)
Nope, you're wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:37:
[...]

Als ik dan dit zie, dan heb je wel gelijk hoor. MS is echt weer met bakken geld aan het rondsmijten: nieuws: Microsoft kondigt Smite en Goat Simulator aan voor Xbox One
~4.5 mln sales achterstand, ondanks dat ze nog (steeds) niet overal gelaunched zijn is dat een behoorlijk gat. Ze zullen het vast wel bijlopen maar ze hebben de console launch best verprutst. De manier om 't nu recht te trekken is door exclusives te kopen.
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.