De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste
Acties:
  • 279.127 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:07:
[...]

VBA -> PHP -> C++ :)

VBA is zo kort geweest dat 't niet zo veel invloed heeft gehad, 7 jaar PHP & 8 jaar C++ wel :). Waar het in mijn programmeer stijl hopelijk op neer komt is "geen verrassingen" en zo veel mogelijk dingen expliciet. Exceptions in setters zijn daar imho geen goed voorbeeld van. Validatie is dan impliciet en onverwacht. Wie verwacht er nu eerlijk dat een setter een exception gooit? Natuurlijk - in een taal met exception support kan iedere functie throwen.

De aanpak heeft een aantal problemen, zo kun je met de try/catch combo zoals 'ie gepost is maar een error tegelijk afvangen dus je zou het al anders op moeten schrijven (eg, iedere setter in z'n eigen try/catch blok) en je het nu de validatie over je hele class uitgesmeerd ipv dat het netjes op een plek staat. Sterker nog, zelfs de error handling staat overal over uitgesmeerd / word overal herhaalt.

Dit is toch verre van leesbaar?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$berekening = new DataRequest();

try {
  $berekening->setKantoor('id');
} catch (KantoorException $e) { appendUserError($e); }

try {
  $berekening->setBepaaldeWaarde('blaat');
} catch (BepaaldeWaardeException $e) { appendUserError($e); }

try {
  $berekening->Query(); 
} catch (QueryException $e} { abortLogicError($e); }

In plaats van
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$berekening = new DataRequest();
$berekening->kantoor = 'id';
$berekening->bepaaldeWaarde = 'blaat';

$errors = null;
if(!$berekening->validate(&$errors)) {
  appendLogicErrors($errors);
} else {
  try { // deze moet waarschijnlijk blijven 
    $berekening->query();
  } catch(QueryException $e) { printLogicError($e); }
}
Zal ik dan voor de volledigheid ook nog de Builder Pattern oplossing plaatsen :)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$builder = new DataRequestBuilder();
$builder->setKantoor('id');
$builder->setBepaaldeWaarde('blaat');

try {
  $berekening = $builder->getResult(); // returnt een DataRequest object
} catch (BuilderException $e) { ... }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:30:
[...]

Het is maar net waar je je tijd in wilt stoppen, vooraf met 't aanleggen van al die getters en setters, of achteraf als het daadwerkelijk nodig was.
Met Intellij IDEA (& PHPStorm, en ik denk ook de andere Intellij gebaseerde IDEs), maak de (private) fields aan, doe Alt + Insert (Generate shortcut), selecteer "Getters and Setters", selecteer de private velden waarvoor je een setter wilt hebben en klik op "Ok"
In .NET:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
public string Foo
{
  get;
  set;
}

// ten opzichte van
public string Foo;

Zoveel verschil hoeft er dus niet te zijn bij het aanmaken. Bij .NET zou je zelfs bij een EXE of gesloten DLL (of internal class) voor public velden kunnen gaan en deze later aanpassen naar public properties. Aangezien properties API compatible zijn met fields (niet ABI compatible, dus de code die het gebruikt moet wel opnieuw gerebuild worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Exceptions in de setters kan wel, maar zou ik zelf wel vooral verwachten bij invalid input - dat een setter achter de schermen een object ophaalt of checkt vind ik dan weer minder logisch.

Wat dat betreft denk ik dat de check of kantoor_id valid is dan ook gewoon helemaal buiten het berekening-object hoort.

Overigens moet je elke individuele case alsnog afhandelen als je het met die specificiteit in je app / logs wilt hebben - of je dat nou doet in de builder, in multiple catches of in meerdere ifs - als je 'invalid kantoor_id' apart wilt kunnen weergeven van 'berekening screwed up somewhere' dan moet je die cases apart uitwerken. Daar ontkom je niet aan.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
HuHu schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:31:
[...]

Zal ik dan voor de volledigheid ook nog de Builder Pattern oplossing plaatsen :)

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$builder = new DataRequestBuilder();
$builder->setKantoor('id');
$builder->setBepaaldeWaarde('blaat');

try {
  $berekening = $builder->getResult(); // returnt een DataRequest object
} catch (BuilderException $e) { ... }
Wat ik meestal doe is iets wat hier op lijkt maar niet identiek is (geen validatie, of validatie dmv asserts).

C++:
1
2
3
4
5
BerekeingCreateDesc desc;
desc.kantoor = "id";
desc.waarde = "blaat";

const Berekening &berekening = berekeningSysteem.create(desc);

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 09-08-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Servertje onderuit trekken met 6000 records die gecontroleerd moeten worden.

Inclusief data van Wikipedia halen...

Ooops.

Een shared hosting servertje dus....

[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 09-08-2014 19:19 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
RobertMe schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:25:
Heeft de setter/getter discussie niet ook te maken met wat je OO vindt/hoe je het uitwerkt? Stom voorbeeld, je hebt een Car class, nu wil je de kleur van de auto veranderen. In "de echte wereld", moet je de auto dan laten spuiten/verven. In een pure OO opzet die zo sterk mogelijk tegen de werkelijkheid is geprogrammeerd zou je dan dus ook een paint(color) methode hebben, en geen setColor(color) methode. Het gedrag/de actie is het verven van de auto, je kunt niet zomaar de kleur van een auto instellen.
Ik snap niet wat dit te maken heeft met de discussie over het al dan niet gebruiken van properties ipv public fields ?
Wat jij beschrijft gaat eerder over het definieren van een duidelijke interface.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:30:
[...]

Het is maar net waar je je tijd in wilt stoppen, vooraf met 't aanleggen van al die getters en setters, of achteraf als het daadwerkelijk nodig was.
Is dat dan zoveel (extra) werk in C++ ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
whoami schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 20:32:
[...]
Ik snap niet wat dit te maken heeft met de discussie over het al dan niet gebruiken van properties ipv public fields ?
Wat jij beschrijft gaat eerder over het definieren van een duidelijke interface.
Als je naar een pure modellering van de werkelijkheid kijkt kun je niet de staat van iets veranderen (dus dingen setten), maar kun je alleen acties uitvoeren die een verandering van de staat tot gevolg hebben. In dat geval zullen je fields dus private moeten zijn om te voorkomen dat ze direct gemanipuleerd worden. De enige oplossing om de staat op te vragen is dan dus het hebben van get methods. Maar daar zouden dan geen set methods bij horen.

Ik denk ook dat dat is wat PrisonerOfPain eerder bedoelde. Als je setters met meer logica hebt zijn het geen echte setters meer. In mijn voorbeeld zou "setColor" dan dus "paint" zijn. De actie is het spuiten van de auto, niet "zetten/instellen van de kleur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:30:
[...]

Als je naar een pure modellering van de werkelijkheid kijkt kun je niet de staat van iets veranderen (dus dingen setten), maar kun je alleen acties uitvoeren die een verandering van de staat tot gevolg hebben. In dat geval zullen je fields dus private moeten zijn om te voorkomen dat ze direct gemanipuleerd worden. De enige oplossing om de staat op te vragen is dan dus het hebben van get methods. Maar daar zouden dan geen set methods bij horen.

Ik denk ook dat dat is wat PrisonerOfPain eerder bedoelde. Als je setters met meer logica hebt zijn het geen echte setters meer. In mijn voorbeeld zou "setColor" dan dus "paint" zijn. De actie is het spuiten van de auto, niet "zetten/instellen van de kleur".
Je kunt hiertegen ook eenvoudig beargumenteren dat paint een implementatie specifiek ding is. Een methode setColor is abstracter en hoe die methode vervolgens de auto van kleur veranderd is niet boeiend. Iets met een interface en het verbergen van specifieke details en implementaties. Als er nu een nieuwe manier wordt uitgevonden om auto's te kleuren, dan is je paint functie deprecated, maar setColor niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
HuHu schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 21:36:
[...]

Je kunt hiertegen ook eenvoudig beargumenteren dat paint een implementatie specifiek ding is. Een methode setColor is abstracter en hoe die methode vervolgens de auto van kleur veranderd is niet boeiend. Iets met een interface en het verbergen van specifieke details en implementaties. Als er nu een nieuwe manier wordt uitgevonden om auto's te kleuren, dan is je paint functie deprecated, maar setColor niet :-)
Dat klopt dan ook wel weer :). Het ging me ook voornamelijk even over de gedachtenkronkel en hoe jullie daarover denken. Intussen zat ik ook al bij een class "CarPainter" met een paint methode die dan ook een Car als param heeft, waarbij je ook weer terug moet naar een public "color" op het Car object zodat de painter daadwerkelijk de kleur kan aanpassen.

Edit:
In principe programmeer ik dus ook altijd met relatief simpele data classes (alleen properties), met evt. een klein beetje logica van het ding zelf, maar daarbij gaat het dan ook meestal om extra dingen er omheen. In het voorbeeld bv een "isDrivable" die dan controleert of er een (werkende) motor is, 4 (of minimaal 3 :P) banden die niet lek zijn, etc.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertMe op 09-08-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Net aan een niet-programmeur "RDD" uitgelegd, inclusief een voorbeeld met Hans.

Het grappige? Halverwege dat hij z'n vraag stelde, wist hij het antwoord :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

Na een tijdje zoeken heb ik eindelijk de NS Challenge topic in de trashcan gevonden.
Ik was eigenlijk wel benieuwd wat voor oplossingen waren aangedragen en wat het resulaat van de challenge was.
Weet iemand iets meer hierover? :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 19:26
Er is vziw geen resultaat bekendgemaakt, en ik vermoed dat het komt omdat er te weinig inzendingen waren (onder meer wegens de onduidelijkheid van de deadline).

[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 09-08-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 16:04:
[...]

Dus je gebruikt geen properties in .NET? Dat zijn eigenlijk ook getters/setters ;). (Niet helemaal maar iets wat je met een getter en setter kunt kun je ook met een property).
:>
In .NET gebruik ik gewoon dit:
C#:
1
public string prop {get; set;}

Maar je gebruikt daar niet specifiek get...() en set...(), je bent je er minder bewust van en ik was me nog niet bewust van de enorme mogelijkheden van getters en setters :)

Verder is MVC in Android veel moeilijker inderdaad, in de Controller (nouja, de lifecycle van een activity e.d.) wordt je ook geacht UI dingen te doen (je moet de main view setten in de lifecycle functies). Je hebt wel een soort van V (xml resource files), maar je moet ze nog steeds aanmaken in de code, en databinding heb je niet, alle veranderingen moeten dus ook weer coded zijn (veel listeners).
Ik probeer wel zo veel mogelijk MVC te programmeren, met M een opslagmodel, V een combi van resource files en classes die die layouts initialiseren en bijhouden, met terugkoppelingen (interfaces) naar de Activity/Fragment (de Controller dus).

Er zijn inderdaad ook meerdere pogingen om het MVC te maken, en je hebt bijvoorbeeld robobinding, om het hele binden uit handen te nemen (die automatisch onchange je setter aanroept), maar voor non-editable data is dat vooral een extra laag die niet nodig is.

Verder was het voorbeeld van mijn property één van de twee settable variabelen in de hele UI :P (de week- en de klaskeuze van het rooster, dan is een submit eigenlijk niet gewenst).
@Observer pattern, dat is dus hier niet echt van toepassing, beetje veel overhead voor twee variabelen. RoboBinding is inderdaad een implementatie ervan. Zojuist nog wel geïmplementeerd bij een BroadcastReceiver (krijgt een melding binnen van systeem dat internetstate veranderd is, via observer kom ik dan weer uit bij mijn activities)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oracle Certified Associate Java Programmer (Java SE 7 Programmer I) aan het leren. :) Volgende week examen!

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de devvers die 's ochtends direct aan de koffie willen: http://www.boredpanda.com...ne-barisieur-josh-renouf/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:59
Ok die site is evil, je bent zo de halve middag kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Als mijn vriendin met zoiets zou aankomen zetten wat dat meteen het huis uitgegooid. Moet er niet aan denken om ook wakker te worden met de geur van koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Dat is iets wat ik nog zelf ging bouwen, met een RPi + koffiemachine. Wss wel zo mooi niet, maar wel stukken goedkoper :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
alienfruit schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:24:
[...]

Als mijn vriendin met zoiets zou aankomen zetten wat dat meteen het huis uitgegooid. Moet er niet aan denken om ook wakker te worden met de geur van koffie.
Werkt best goed hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:46:
[...]

Dat is iets wat ik nog zelf ging bouwen, met een RPi + koffiemachine. Wss wel zo mooi niet, maar wel stukken goedkoper :p
Dat kan nog veel goedkoper, waarom een pi? Koop een el-cheapo alarmklok van 5 euro, een 1-kops koffiezetapparaat en met een beetje soldeerwerk heb je een wekker die 's ochtends koffie voor je zet (wel 's avonds alvast vullen met water enzo, en niet vergeten, je mok er onder te zetten)

Vroeger vaak zat van die dingen gemaakt voor medestudenten.

Voor 15 euro soldeerde ik een koffiewekker die 3 minuten nadat de koffie was gezet begon te loeien.

Mijn eerste serie had alleen een ontwerpfout. De alarm-uit knop zat bovenop het koffiezetapparaatje. Met als gevolg dat je het hele geval, met je slaperige kop, met koffie en al van je nachtkastje aframde om het alarm uit te zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 10-08-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Er is een kelder uitgeruimd op de campus.

GIEV! HIER! WANT!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t35.0-12/10594195_10202558312379834_1678947881_o.jpg?oh=636858d883bea223178d9abe06bd2373&oe=53E985DF&__gda__=1407804046_2ecbf7eb94434f89afcaa0be9a843505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 17:56
F.West98 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:03:
Verder is MVC in Android veel moeilijker inderdaad, in de Controller (nouja, de lifecycle van een activity e.d.) wordt je ook geacht UI dingen te doen (je moet de main view setten in de lifecycle functies).
Het is in heel erg veel MVC-implementaties zo dat je in de controller moet aangeven welke view er gebruikt moet worden. In de andere gevallen wordt simpelweg de view met dezelfde naam als de controller gebruikt, wat met een superclass ook wel te doen is op Android, maar vaak niet gedaan wordt ivm performance.
F.West98 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:03:
Je hebt wel een soort van V (xml resource files), maar je moet ze nog steeds aanmaken in de code, en databinding heb je niet, alle veranderingen moeten dus ook weer coded zijn (veel listeners).
Dat is niet waar. Met de adapters kan je prima aan data binding doen: je hebt een data model, de adapter definieert hoe je daar views van kan maken, en je controller koppelt slechts de adapter aan je data instances. Als je data wijzigt roep je een notifyDataSetChanged() aan op de adapter en update je view automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je verzint het niet he? Je verzint het gewoon niet.
Goedendag lieve klant,

Wegens faillisement zullen wij uw bestelling, betreffende een Xbox One, niet uitleveren. Vanwege het faillisement krijgt u uw geld niet terug.

Wij wensen u een fijne dag.

Vriendelijke groet,
Duitse-winkel-waar-ik-heb-besteld
(Even uit m'n hoofd vertaald)

Serieus, dit is de tweede XBox die ik heb besteld en betaald, maar NIET krijg. Dat ding mag wel heel goed zijn, als ik er ooit een in handen krijg, ik ben al 1000 euro lichter en heb nog steeds geen XBox!

:( :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 22:03

RayNbow

Kirika <3

Oplossing: koop een Wii U.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik fiets ergens deze maand wel naar de gameshop in't centrum, tijdens m'n vakantie heb ik wel tijd om daar een PS4 en Xbox te halen. Maar ik baal er wel van. Beetje jammer van't geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja waarom speciaal uit Duitsland? Hier niet te krijgen of daar goedkoper?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:35:
Ja waarom speciaal uit Duitsland? Hier niet te krijgen of daar goedkoper?
Xbox One wordt nog niet geleverd in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:26:
[...]

Dat kan nog veel goedkoper, waarom een pi? Koop een el-cheapo alarmklok van 5 euro, een 1-kops koffiezetapparaat en met een beetje soldeerwerk heb je een wekker die 's ochtends koffie voor je zet (wel 's avonds alvast vullen met water enzo, en niet vergeten, je mok er onder te zetten)

Vroeger vaak zat van die dingen gemaakt voor medestudenten.

Voor 15 euro soldeerde ik een koffiewekker die 3 minuten nadat de koffie was gezet begon te loeien.

Mijn eerste serie had alleen een ontwerpfout. De alarm-uit knop zat bovenop het koffiezetapparaatje. Met als gevolg dat je het hele geval, met je slaperige kop, met koffie en al van je nachtkastje aframde om het alarm uit te zetten.
RPi of Arduino om juist nog iets meer te doen dan wekker alleen :p

Maar idd, ik zou altijd kunnen beginnen met een wekker alleen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In ieder geval een tip:
De snooze/uit knop NIET bovenop het koffiezetapparaat monteren. Dat maakt een beetje een rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Die ga ik onthouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:19
Firesphere schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:38:
[...]

Ze worden al tijden verkocht in in Nederland. Hier bij de MM Apeldoorn liggen er b.v. een aantal in de schappen. Zijn import uit Duitsland. Alleen echt verkopen doen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

console schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:23:
[...]

Ze worden al tijden verkocht in in Nederland. Hier bij de MM Apeldoorn liggen er b.v. een aantal in de schappen. Zijn import uit Duitsland. Alleen echt verkopen doen ze niet.
Klopt, import uit Duitsland kan, alleen heb ik ze hier in Enschede nog niet gezien dus ;) Gameshop hier heeft ook een grotere vraag dan aanbod. Heb nu de manager een mailtje gestuurd dat'ie even een X1 en PS4 voor me achter legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:25
Firesphere schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 17:47:
[...]

Klopt, import uit Duitsland kan, alleen heb ik ze hier in Enschede nog niet gezien dus ;) Gameshop hier heeft ook een grotere vraag dan aanbod. Heb nu de manager een mailtje gestuurd dat'ie even een X1 en PS4 voor me achter legt.
Je kan ook een keer een stukje Duitsland in rijden en em daar halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:09:
[...]

Je kan ook een keer een stukje Duitsland in rijden en em daar halen...
Niet op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
45 minuten toch? En als je nog even geduld hebt is dat ook niet nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:13:
[...]

45 minuten toch? En als je nog even geduld hebt is dat ook niet nodig :p
Ik hou het toch bij "Ik vraag Henk wel ff" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Voor die 1000 euro had je al een tweede hands Ford Fiesta kunnen kopen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Met de trein? :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Laatst online: 14-09 13:09
BikkelZ schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:42:
Misschien geen rijbewijs? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb al bijna 12 jaar m'n rijbewijs hoor ;) en ik rij ook regelmatig voor m'n werk het halve land door ;)

Ik heb alleen persoonlijk geen auto nodig. Ik fiets liever naar m'n werk :)

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 10-08-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Mag je dan wel op de campus blijven wonen? Ik dacht dat ze meganeurotisch iedereen eraf kickten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

incaz schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:41:
Mag je dan wel op de campus blijven wonen? Ik dacht dat ze meganeurotisch iedereen eraf kickten?
Ik woon niet op de campus.... Nooit op de campus gewoond uberhaupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

hostname schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:13:
[...]

Het is in heel erg veel MVC-implementaties zo dat je in de controller moet aangeven welke view er gebruikt moet worden. In de andere gevallen wordt simpelweg de view met dezelfde naam als de controller gebruikt, wat met een superclass ook wel te doen is op Android, maar vaak niet gedaan wordt ivm performance.
Ja, klopt.
C#:
1
2
3
4
5
public class Controller {
    public ViewResult someAction() { // ViewResult???
        return View(/*name en data*/);
    }
}

Java:
1
2
3
4
5
public class Activity {
    public void onCreate() {
        setContentView(/**/);
    }
}

Maar in .NET heb je Razor in de views. Dus je kan in de view afh. van de data dingen aanpassen, of een for-loop maken en elementen aanmaken. In Android moet je dat toch echt in de code zelf doen. Dat is het grootste verschil.
[...]

Dat is niet waar. Met de adapters kan je prima aan data binding doen: je hebt een data model, de adapter definieert hoe je daar views van kan maken, en je controller koppelt slechts de adapter aan je data instances. Als je data wijzigt roep je een notifyDataSetChanged() aan op de adapter en update je view automatisch.
Maar overal adapters voor maken is ook weer niet je-van-het.
Nogmaals, met .NET Web Applications heb ik er niet mee te maken, dus ik weet niet hoe dat wordt gerealiseerd in WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

wsitedesign schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:02:
Er is vziw geen resultaat bekendgemaakt, en ik vermoed dat het komt omdat er te weinig inzendingen waren (onder meer wegens de onduidelijkheid van de deadline).
Jammer, maar eigenlijk wel begrijpelijk. Ik was vanwege tijdgebrek er niet eens aan begonnen, en is achteraf dus een goede keuze geweest. :|

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Vandaag ook voor het eerst een écht nuttige reden voor turnary operators gevonden, behalve een kortere notatie:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
String local = someBool ? "one" : "two";
String anotherLocal;
if(someBool) {
     anotherLocal = "one";
} else {
    anotherLocal = "two";
}
Listener someListener = new Listener {
    @Override
    public void onAction() {
        doSomeThingWith(local); // Mag wel (ook zonder local final te markeren (gebeurt dat onder water wel?))
        doSomeThingWith(anotherLocal); // Mag niet (kan niet final gemaakt worden? ik moet 'm iig final markeren volgens AS)
    }
};

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:51:
Na een tijdje zoeken heb ik eindelijk de NS Challenge topic in de trashcan gevonden.
Ik was eigenlijk wel benieuwd wat voor oplossingen waren aangedragen en wat het resulaat van de challenge was.
Ik kom hier even op terug :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:58:
Vandaag ook voor het eerst een écht nuttige reden voor turnary operators gevonden, behalve een kortere notatie:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
String local = someBool ? "one" : "two";
String anotherLocal;
if(someBool) {
     anotherLocal = "one";
} else {
    anotherLocal = "two";
}
Listener someListener = new Listener {
    @Override
    public void onAction() {
        doSomeThingWith(local); // Mag wel (ook zonder local final te markeren (gebeurt dat onder water wel?))
        doSomeThingWith(anotherLocal); // Mag niet (kan niet final gemaakt worden? ik moet 'm iig final markeren volgens AS)
    }
};
Mijn Java compilers (javac 1.7.0_17 en Eclipse Juno JDT) vinden dat zowel local als anotherLocal final moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En anders maak je een subclass van Listener met een constructor die je de juiste waarde mee kan geven (of zelfs de boolean). Dan kan je de string uiteraard zonder problemem final maken in je eigen (sub)class en maakt het voor de aanroepende code niet meer uit.
En het is ternary

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 10-08-2014 22:22 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is maar op één plek, en ik denk dat 'ie er ook zelf final van maakt. Ik heb 'm op java 1.8 staan FYI.
Maar het viel me eerder ook op, ik heb echt al weken geen final meer geschreven :P

En zo'n subclass is een beetje veel overhead voor deze ene toepassing

[ Voor 16% gewijzigd door F.West98 op 10-08-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

BikkelZ schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:42:
Goedkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:23:
Het is maar op één plek, en ik denk dat 'ie er ook zelf final van maakt. Ik heb 'm op java 1.8 staan FYI.
Maar het viel me eerder ook op, ik heb echt al weken geen final meer geschreven :P

En zo'n subclass is een beetje veel overhead voor deze ene toepassing
Waarom wil je finals gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tanuki schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:08:
Oracle Certified Associate Java Programmer (Java SE 7 Programmer I) aan het leren. :) Volgende week examen!
Daar mag ik in september ook aan beginnen. Hoe zit het met het niveau als je al redelijk wat met java gedaan hebt? Is het dan alleen maar wat randgevallen opzoeken of gaat het echt heel strict over definities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gleighton schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:53:
[...]

Daar mag ik in september ook aan beginnen. Hoe zit het met het niveau als je al redelijk wat met java gedaan hebt? Is het dan alleen maar wat randgevallen opzoeken of gaat het echt heel strict over definities?
Mijn ervaring is, dat die dingen bestaan uit instinkers. 90% instinkers, 10% echte kennis.

Ik heb geen idee wat het herkennen van instinkers onder tijdsdruk te maken heeft met de werkelijkheid, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Firesphere schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:49:
[...]

Waarom wil je finals gebruiken?
Bekijk de code nog eens goed die hij gepost heeft. Die variabele wordt gebruikt in de onAction van een Listeren. Dan moet die dus final zijn.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:16:
[...]

Bekijk de code nog eens goed die hij gepost heeft. Die variabele wordt gebruikt in de onAction van een Listeren. Dan moet die dus final zijn.
Ik ben geen fan van finals, plus het is laat, ga'k niet eens inhoudelijk proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
F.West98 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:51:
[...]
Maar overal adapters voor maken is ook weer niet je-van-het.
Nogmaals, met .NET Web Applications heb ik er niet mee te maken, dus ik weet niet hoe dat wordt gerealiseerd in WP
Windows Phone zooi lijkt wel een beetje op WPF en Silverlight. Totaal niet te vergelijken met ASP.net MVC. Gebruik van MVC is IMO ook een doodzonde vanwege MVVM op WP7/8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ik ben geen fan van final als keyword. Ik zie liever dat alles final is by default. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die de stylish plugin van firefox nog niet kent, schiet ns op en ga 'm kennen! Wat heerlijk om websites van anderen aan te passen! (lees nu bijv de OSX UX guidelines, en die content staat op 100% width, niet te lezen op het scherm waar ik op zit, maar met stylish lekker terug te draaien O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

En de vakantie is weer voorbij! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Bij jou ook al? Helaas is op starten dan altijd weer lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
En (nog) niemand die blijkbaar een antwoord heeft voor mij :'(

[ Voor 38% gewijzigd door BtM909 op 11-08-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Toch maar gewoon de FB app installeren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ternary operators zijn helft van de tijd maar onzin. De code optimizer geneert die wel voor je als het nodig/mogelijk is. Ik ga dan liever voor de leesbaarheid van in if-statement..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik fietste altijd vanuit Losser naar Gronau. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
alienfruit schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:13:
Ternary operators zijn helft van de tijd maar onzin. De code optimizer geneert die wel voor je als het nodig/mogelijk is. Ik ga dan liever voor de leesbaarheid van in if-statement..
Ik gebruik ze alleen als ik perse iets op 1 regel wil houden omdat het gewoon handiger is dan 30 nested if's onder elkaar. Vooral in Drupal 7 projecten waar ze nogal graag aan array heen en weer schuiven doen ;(

PHP:
1
$bla = (is_object($bar)) ? $bar->ding:'default ding';

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik zou daar wel graag spaties om de dubbele punt heen hebben... het lijkt (zeker als je ook met json in de weer gaat) erg op een assignment. Dat kan niet op die manier in php, dat weet ik, maar je kijkt er wel heel makkelijk overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ternary operator? Het is gewoon een catamorfisme. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Onbekend schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 22:51:
Zie hier (en verder) een lichte toelichting: Pete in "Feedback op moderatie binnen de Devschuur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
F.West98 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:45:
Toch maar gewoon de FB app installeren? O-)
Absoluut niet. Desnoods maak ik een eigen implementatie van die 2FA (er zijn al php implementaties beschikbaar) en gebruik ik dat op een simpele afgeschermde pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

alienfruit schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:13:
Volgens mij komt het uiteindelijk altijd op het zelfde neer aangezien het gewoon een if-else constructie shorthand is. Ik gebruik hem alleen als ik een variabele een statische waarde moet toekennen aan de hand van een boolean waarde. Zo gauw je meer logica er in gaat proppen wordt het onleesbaar.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:44
BikkelZ schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:44:
[...]

Volgens mij komt het uiteindelijk altijd op het zelfde neer aangezien het gewoon een if-else constructie shorthand is. Ik gebruik hem alleen als ik een variabele een statische waarde moet toekennen aan de hand van een boolean waarde. Zo gauw je meer logica er in gaat proppen wordt het onleesbaar.
Valt wel mee toch:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
FailSafe==0?'No technical alarms':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility;
Initialization; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility; Initialization':
((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&4)!=0&&
(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Initialization; Bad configuration':((FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Bad visibility;
Initialization; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&4)!=0?'Detection 
zones staying in a given state; Initialization':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad configuration':((FailSafe&2)!=0&&
(FailSafe&4)!=0?'Bad visibility; Initialization':((FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Bad visibility; Bad configuration':((FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Initialization; Bad 
configuration':((FailSafe&1)!=0?'Detection zones staying in a given state':((FailSafe&2)!=0?'Bad visibility':((FailSafe&4)!=0?'Initialization':((FailSafe&8)!=0?'Bad 
configuration':'Unknown')))))))))))))))

;)

van http://thedailywtf.com/Ar...tor-Deserves-Another.aspx

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik zie daar nog wel meer problemen dan alleen het misbruik van ternary operators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

BikkelZ schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:44:
Ja, daarom gebruik ik dus zelf niet deze operator. De code optimizer of bijv. javascript minifier voegt ze vanzelf weer toe waar mogelijk. En mijn code blijft beter leesbaar. Maar ja, dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
alienfruit schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:27:
[...]

Ja, daarom gebruik ik dus zelf niet deze operator. De code optimizer of bijv. javascript minifier voegt ze vanzelf weer toe waar mogelijk. En mijn code blijft beter leesbaar. Maar ja, dat is mijn mening.
Zonder logica zijn deze prima leesbaar naar mijn mening. Volgens mij zijn ze ook niet echt bedoelt om er een zekere logica achter te steken.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

uh, waarom zou een 'code optimizer' een ternary operator toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Nadat ik dit jaar net geen kaarten kon kopen voor Wacken Open Air had ik besloten om volgend jaar te gaan. Guess wat just happend in 12 uur... Het festival is over 353 dagen en is al uitverkocht alle 75k kaarten..

En ik merk toch dat mijn eerste werkdag niet productief te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:38:
[...]

Kun je gewoon halen bij de MediaMarkt. Maar als je 'm toch in Duitsland besteldt, waarom dan niet gewoon Amazon.de ipv een of andere vage webshop?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:30
Bleg, ik wordt steeds op het werk bij Tweakers uitgelogd.
Geen idee hoe het kan, thuis heb ik er totaal geen last van.

(Note: je kan toch op 2 computers ingelogd zijn?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ja, meer zelfs, zie ook hier. En er wordt ook niet moeilijk gedaan om wisselende IP's.

[ Voor 39% gewijzigd door dcm360 op 11-08-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat kan gewoon. Je kan eens bij je sessies kijken: https://secure.tweakers.net/my.tnet/sessions

Als ze daar nog in staan dan ligt het aan je computer. Als ze daar niet meer instaan dan ligt het waarschijnlijk aan t.net :P. Staat je sessietijd wel ingesteld op lang genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ook leuk, een kleine 342k hits vanaf de sessie op mn pc. Hm, en de sessie op mn server (Windows 7) heet VirtualKubuntu. Daar heb ik ooit wat geprutst...

[ Voor 46% gewijzigd door dcm360 op 11-08-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Ryur schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:59:
Bleg, ik wordt steeds op het werk bij Tweakers uitgelogd.
Geen idee hoe het kan, thuis heb ik er totaal geen last van.

Heb dat zelf sinds kort op de iPad. Gelukkig geen last op m'n verschillende systemen, dat zou echt irritant zijn.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik had verwacht dat electronica een pak goedkoper zou zijn in de USA. Ik doe hier nog steeds mijn voordeel gezien de wisselkoers maar uiteindelijk maak ik niet zoveel "winst" als dat ik verwacht had.

Heb tot nogtoe niet gek veel gekocht: pricewatch: Turtle Beach Ear Force PX4 ($131.00), pricewatch: Steelseries Qck ($9.90), pricewatch: Logitech G100s Gaming Mouse ($31.90).

Ergens had ik verwacht dat het toch een pak goedkoper zou zijn. Ik was ook nog even naar het kijken naar de DSLRs maar die kosten praktisch ook even veel hier dan thuis. Dan neem ik het risico niet om die in mijn bagage kwijt te raken, douanekosten te moeten betalen of problemen te hebben met garantie.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Firesphere schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:16:
Je verzint het niet he? Je verzint het gewoon niet.

[...]

(Even uit m'n hoofd vertaald)

Serieus, dit is de tweede XBox die ik heb besteld en betaald, maar NIET krijg. Dat ding mag wel heel goed zijn, als ik er ooit een in handen krijg, ik ben al 1000 euro lichter en heb nog steeds geen XBox!

:( :( :(
Beetje laat @ de party, maar in een faillisement heb je toch een curator die z'n best doet iedereen z'n geld terug te geven.... Er is wel een bepaalde prioriteit (banken > klanten o.i.d. ? ) but still, misschien moeite waard te vragen?

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

[...]

Ik hou van code die heel leesbaar is maar soms is dit gewoon beter:

Objective-C:
1
2
bool isEnabled = [self getStatusFromResponse:response];
NSString *buttonText = isEnabled ? @"Commit" : @"Blocked";

dan

Objective-C:
1
NSString *buttonText = [self getStatusFromResponse:response] ? @"Commit" : @"Blocked";

of

Objective-C:
1
2
3
4
5
6
7
NSString *buttonText;
if ([self getStatusFromResponse:response]) {
    buttonText = @"Commit";
}
else {
    buttonText = @"Blocked";
}

Sowieso gebruik ik maar heel sporadische else. Ik zie het toch een beetje als een soort code smell waar je al gauw uitkomt op simplificeren of refractoren.
afraca schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:16:
[...]

Beetje laat @ de party, maar in een faillisement heb je toch een curator die z'n best doet iedereen z'n geld terug te geven.... Er is wel een bepaalde prioriteit (banken > klanten o.i.d. ? ) but still, misschien moeite waard te vragen?
Je mag raden waar klanten komen in die pikorde.

[ Voor 16% gewijzigd door BikkelZ op 11-08-2014 15:36 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Gleighton schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:53:
[...]

Ik heb wat kleine dingetjes geleerd. Zoals o.a. try-with-resources (beetje hetzelfde idee als het using-construct in C#), object initializers (net als static initializers maar dan voor een instantie natuurlijk), etc.
Veel dingen kende ik al, maar van sommige dingen wist ik niet helemaal precies hoe het in elkaar zat. En dat weet ik nu wel beter.

Tijdens het studeren zelf heb ik vooral dingen geleerd. Ik ben niet echt met randgevallen of uitzonderingen bezig geweest. De practice exams die worden aangeraden bevatten wel ERG veel randgevallen, uitzonderingen en spaghetti-code met de vraag "Wat is de output?". En dan is het multiple choice met antwoorden A t/m D:
a: true
b: false
c: It won't compile
d: It throws an exception of type x

Ik vind het vrij lastige vragen, omdat je gewoon de complete code moet ontleden. In geval van for-loops moet je zelfs alle iteraties door, om te kijken wat nou de output wordt. Aan de andere kant leert dat je wel beter code lezen en begrijpen.

Maar de code die je ziet is 9/10 keer code waarvoor je gewoon zou worden geslagen als je dit in het bedrijfsleven produceert.

Dus nee, het niveau van het associate examen is niet erg hoog, maar de practice exams zijn wel redelijk complex. Het examen moet ik nog doen, dus ik weet niet hoe het examen zelf zal zijn. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar het Pro examen. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Ah okay, redelijk elementair dus. Dank je voor de informatie en denk dat het na wat oefenen wel goed moet komen ;). Het zal wel weer even opzoeken zijn hoe bepaalde constructies werken die je normaal nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Wellicht dat het ook wel anders is geregeld in Duitsland dan in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Gleighton schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:53:
Ah okay, redelijk elementair dus. Dank je voor de informatie en denk dat het na wat oefenen wel goed moet komen ;). Het zal wel weer even opzoeken zijn hoe bepaalde constructies werken die je normaal nooit gebruikt.
Inderdaad, je zult regelmatig dingen tegenkomen die je in het dagelijks leven nooit gebruikt. Er zijn veel andere (betere) alternatieven. Toch zul je ze moeten kennen voor het examen.

Wanneer mag je op? Of weet je dat nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Nog meer low-level rendering APIs: https://www.khronos.org/n...ances-in-opengl-ecosystem maar nu een van khronos zelf :)

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 11-08-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Als het goed is vrijdag mijn eerste Microsoft examen (70-483), ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Niet online
Tanuki schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:24:
[...]

Inderdaad, je zult regelmatig dingen tegenkomen die je in het dagelijks leven nooit gebruikt. Er zijn veel andere (betere) alternatieven. Toch zul je ze moeten kennen voor het examen.

Wanneer mag je op? Of weet je dat nog niet?
Dat weet ik nog niet, aangezien ik in september pas bij mijn nieuwe werkgever begin. Daar verwachten ze dat ik in de eerste maanden wat aan certificering ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dit weekend aan de gang gegaan met Visual Studio 14 en daarna aan de slag geweest om het op Mac / virtual Linux aan de gang te krijgen maar dat viel nogal tegen.

Hoop vage install/build errors onder Mac OS X en mijn Vagrant Virtual Box bootte wel maar liet me er vervolgens niet naar toe SSH'en. Steevast errors die niet echt voorkwamen in Google. Wellicht dat het inlogprobleem veroorzaakt werd doordat mijn processor geen virtualisatie ondersteunt?

Dan weet je weer precies hoe je weinig je eigenlijk nog pas weet..... :|

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:22
De kans dat je als consument je geld terugkrijgt is praktisch nihil. Banken en de staat (belastingdienst) hebben voorrang. Daarna is het geld meestal op, want als het bedrijf solvabel was, was er natuurlijk geen faillissement aangevraagd. Je kunt je voor de zekerheid aanmelden als schuldeiser bij de curator, maar je kunt nog het beste hopen dat het bedrijf een doorstart maakt en je alsnog je produkt uitgeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Daarom gewoon met creditcard betalen bij zulke bedragen en zeker vanuit het buitenland. Dan is het in ieder geval makkelijk je geld terug te krijgen. Als je via PayPal hebt betaald kan je overigs vaak ook wel makkelijker je geld terug krijgen.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
HMS schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:34:
Als het goed is vrijdag mijn eerste Microsoft examen (70-483), ben benieuwd :)
Da's toch Pro: Programming in C#? Dat examen is erg makkelijk, maar da's natuurlijk wel afhankelijk van hoeveel ervaring je hebt. Hoeveel ervaring heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb hier objecten die hun kinderen niet erkennen. Heel irritant.

Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.