Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik zal hem morgen even pushen naar een publieke git repo.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:18:
Cool, heb je ergens een demootje?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Het gaat er ook om dat je door het maken van aantekeningen de informatie al deels aan het verwerken bent en daardoor blijft het langer hangen. Plus je hebt een mooi naslagwerk voor laterincaz schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:52:
Aantekeningen maken doe ik liever niet - bij mijn data-algoritme-colleges enzo heb ik het ook nooit gedaan. Meedenken was veel belangrijker, en de slides komen toch wel online, dus de algoritmes hoef ik echt niet op te schrijven. [....]
Done:armageddon_2k1 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:18:
Cool, heb je ergens een demootje?
Matis in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV"
Thanks!
Ik was echt precies met hetzelfde bezig, maar dan in Python. Ben al een tijdje bezig met allemaal fysica gerelateerde simulaties op het gebied van galactische simulaties. Leuk boek wat ik voor $2.50 bij Amazon (2e hands) heb gekocht: http://www.amazon.com/Gal...strophysics/dp/0691084459
Edit: Zit in jouw source te kijken en het is echt hilarisch dat ik precies hetzelfde aan het doen ben de afgelopen week. Eerst liet ik particles gewoon bouncen volgens elastic collision en nu wil ik ze laten mergen met behoud van het totale momentum op exact dezelfde manier.
[ Voor 61% gewijzigd door armageddon_2k1 op 17-08-2014 11:15 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik heb het eerst in Java geschreven, maar dat performde niet zo lekker. Daarom besloten om het in C + OpenGL te doen. In de hoop het binnenkort naar OpenCL te porten.armageddon_2k1 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 11:07:
Thanks!
Ik was echt precies met hetzelfde bezig, maar dan in Python. Ben al een tijdje bezig met allemaal fysica gerelateerde simulaties op het gebied van galactische simulaties. Leuk boek wat ik voor $2.50 bij Amazon (2e hands) heb gekocht: http://www.amazon.com/Gal...strophysics/dp/0691084459
Edit: Zit in jouw source te kijken en het is echt hilarisch dat ik precies hetzelfde aan het doen ben de afgelopen week. Eerst liet ik particles gewoon bouncen volgens elastic collision en nu wil ik ze laten mergen met behoud van het totale momentum op exact dezelfde manier.
Ik ben momenteel bezig met het schrijven van de README, zodat het nageslacht er ook wat mee kan
Edit; Done
Jammerdejammer.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Waarom zou je dit willen?incaz schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:41:
Toch nog een missend dingetje ontdekt bij IE11, http://www.impressivewebs.com/html5-form-attribute/
Jammerdejammer.
We are shaping the future
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Volgensmij was het wel zo dat het maar zelden voor kwam dat er nog keuzes waren. Meestal was dus de enige keuze het aantal wat je wou bestellen. Alleen in zeldzame gevallen kon je nog een uitvoering of iets dergelijks kiezen, en daarbij stonden de velden dan gesplitst. Alhoewel je natuurlijk ook al een discussie kunt voeren over hoe verstandig het is om de "bestel" knop in de sidebar te zetten en niet bij het product/de omschrijving.
En dat heeft er toch alles mee te maken dat mensen niet altijd mooi hierarchisch denken maar heel vaak begin met iets -> oh, nu heb ik dit nodig, kan ik dat niet meteen doen? -> ga weer verder.
(Om een voorbeeldje te geven, wat mij vaak overkomt bij de bank is:
- maak overboeking aan
- bedenk dat het rekeningnr eigenlijk in het adresboek moet
- voeg rekeningnr aan adresboek toe
- ga verder met de overboeking.
Dat kan wel met modals of als je alle gegevens in het buitenste form submit en afhandelt, maar mijn voorkeur zou zijn om dat keurig in kleinere blokjes op te delen: toevoegen aan adresboek is dus een apart form, met een eigen action enzo. Kan allemaal wel (gehele dataformdinges opbouwen vanuit javascript), maar da's dus iets waar dit wel een prima oplossing voor zou kunnen zijn. Maar helaas - het mocht niet zo zijn.
Goede user experience is belangrijk, ook zonder fratsen als een form-attribuut op inputs.
Echt wat?incaz schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 19:00:
In dit geval gaat het om een form in een form. Afhandeling (en creatie trouwens) van het binnenste form gaat helemaal via javascript (en zonder javascript mis je die functionaliteit), alleen de plaats is logischerwijs binnen het buitenste form. En dan gaan de dingen dus erg mis.
En dat heeft er toch alles mee te maken dat mensen niet altijd mooi hierarchisch denken maar heel vaak begin met iets -> oh, nu heb ik dit nodig, kan ik dat niet meteen doen? -> ga weer verder.
(Om een voorbeeldje te geven, wat mij vaak overkomt bij de bank is:
- maak overboeking aan
- bedenk dat het rekeningnr eigenlijk in het adresboek moet
- voeg rekeningnr aan adresboek toe
- ga verder met de overboeking.
Dat kan wel met modals of als je alle gegevens in het buitenste form submit en afhandelt, maar mijn voorkeur zou zijn om dat keurig in kleinere blokjes op te delen: toevoegen aan adresboek is dus een apart form, met een eigen action enzo. Kan allemaal wel (gehele dataformdinges opbouwen vanuit javascript), maar da's dus iets waar dit wel een prima oplossing voor zou kunnen zijn. Maar helaas - het mocht niet zo zijn.
Ten eerste, een form in een form. Zo is dat allemaal niet bedoeld.
Om even jouw voorbeeld erbij te pakken moet je dat oplossen zoals hier boven staat beschreven (is bij de ING btw
Indien het een actie moet zijn wat je direct wilt uitvoeren in een form, dan zorg je er maar voor dat je het netjes oplost. Denk dan maar aan een popup waarbij een -nieuw- formulier komt om dan deze te submitten.
Ik heb een gruwelijke hekel aan dingen c.q. features die ervoor zorgen dat je juist geen fatsoenlijke structuur hebt. Zo'n html5 feature vind ik dan ook echt onzin. Een formulier hoort duidelijk te zijn, daarom zet je alle form elementen ook in een form, hence de term "form elements". Niet alleen voor programmeurs maar ook voor je gebruikers.
Mijn websites zijn altijd w3c valid. Dat klinkt misschien heel kinderachtig en misschien link je het aan dat plaatje van "deze site is w3c valid" maar naar mijn mening zouden alle zoekmachines elke website die dat niet is moeten afstraffen. Op het moment dat je valid bent, weet je dat alles 'goed' in elkaar zit. Iedereen probeert weer eens wat uit, en gebruikt 'tricks' en 'hacks' om hun zooi erin te krijgen, maar dat is helemaal niet nodig als er eens na gedacht gaat worden
en ik heb ook een hekel aan websites die hun forms submitten middels js... En dan heb ik het over het feit dat er helemaal geen form is. In zekere zin wel weer prima als je preventdefault toepast om 'iets' toe te voegen om vervolgens een submit uit te voeren..
[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 17-08-2014 20:12 ]
Door wie, door god? Want in HTML5 heeft men de mogelijkheid dat formfields niet altijd separabel zijn wel onderkend.Douweegbertje schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:09:
[...]
Ten eerste, een form in een form. Zo is dat allemaal niet bedoeld.
Nee, dat moet natuurlijk niet. Dat is een implementatie, met een aantal nadelen, zowel aan de gebruikerskant (waar je dan bv niet de mogelijkheid hebt om in-place displayname of icon te regelen), als aan de devkant, waar je je afhandelingen behoorlijk mixt ipv een component/module/whatever voor de aparte acties te hebben.Om even jouw voorbeeld erbij te pakken moet je dat oplossen zoals hier boven staat beschreven (is bij de ING btw). Je vinkt een checkbox en bij submit word het rekeningnummer opgeslagen.
Dat laatste is onvermijdelijk als je een niet-javascript fallback wilt hebben, maar met javascript en ajax is dat echt niet meer nodig. Inplace opslaan kan veel meerwaarde hebben. Behalve dan dus dat een van de simpelste implementaties erg onhandige dingen doet bij browsers.
Je bedoelt dat we het gebruikersgemak ondergeschikt gaan maken aan de techniek - dat we kiezen voor een popup vanwege technische beperkingen? Popups hebben natuurlijk een boel nadelen, oa dat je je context verliest. Op mobiele devices is het helemaal uit den boze. Het is vanuit gebruikersoogpunt niet nodig en soms niet wenselijk. En dus is het meer dan logisch dat het technisch ook mogelijk is om dat op een andere manier af te handelen.Indien het een actie moet zijn wat je direct wilt uitvoeren in een form, dan zorg je er maar voor dat je het netjes oplost. Denk dan maar aan een popup waarbij een -nieuw- formulier komt om dan deze te submitten.
Dat zijn wel echt gigantische aanhalingstekens. Want het zegt vrijwel niks over de doordachtheid van de gebruikersinterface.Op het moment dat je valid bent, weet je dat alles 'goed' in elkaar zit.
Maar goed - het valideert natuurlijk prima als je werkt met de form-attribute. Het wordt niet gesupport door IE, maar het valideert helemaal prima.
Dat hangt wat mij betreft af van de situatie. Mijn uitgangspunt is zoveel mogelijk dicht bij de basis te blijven, dus gewone html (geen dynamic content) en gewone forms. Maar het voldoet lang niet voor alles omdat het bijzonder veel overkill kan zijn om je hele pagina weg te gooien. Ergens tussen de gruwelijke webshops waar je voortdurend tegen 'ophalen content'-cirkeltjes aan het kijken bent, en de flexibiliteit van 1994 moet toch een soort van optimum zijn.en ik heb ook een hekel aan websites die hun forms submitten middels js... En dan heb ik het over het feit dat er helemaal geen form is. In zekere zin wel weer prima als je preventdefault toepast om 'iets' toe te voegen om vervolgens een submit uit te voeren..
Jij gaat er naar mijn mening, althans wat ik een beetje aan je verhaal op maak; er vanuit dat het een goed iets is omdat html5 dit heeft. Dat is een beetje apart. Ten eerste is het "maar" een standaard waar al jaren gekloot mee is tussen zogenaamde ontwikkelaars en browsers. Leuk hé een standaard waarbij iedereen toch nog zijn eigen mening heeft en waarbij er ook nog eens verschillen zitten tussen allerlei engines/browsers. Los daarvan, dat 'iets' bestaat, betekend nog niet dat je het op een manier X moet gaan gebruiken, of dat het ooit daarvoor bedoelt is?
Even terug naar de basis, een form is een formulier die je doorloopt om vervolgens te versturen. Even heel simpel, een form in een form is bad practice. Sterker nog, HTML5 "verbied" het. Nested forms zijn niet valid html5. Dus daar gaat al heel je verhaal.
De enige rede dat er een form attribute is gekomen voor input, select en textarea is dat je het eventueel kunt gebruiken in een table ipv een parent form. In zekere zin prima, maar voila: zie hier iemand die er even een form in een form gaat maken

Verder kun je heel makkelijk wat punten uit mijn verhaal halen om vervolgens met één argument je gelijk te krijgen op dat éne stukje. Ik heb geen zin om hier een 100% correct voorbeeld te gaan verzinnen maar ik zal nog heel even de moeite nemen in de hoop dat je ongeveer gaat snappen waarom ik iets zei;
Op het moment dat je website 100% valid is, kun je er vanuit gaan dat er geen rare dingen in zitten. Tegelijkertijd weet je dan ongeveer dat je site werkt zoals het bedoelt is. Dus niet dat je een form hebt, maar daarin nog een formulier en 2 buttons waar van de één de ene formulier submit en de ander de ander. Dat heeft een rede dat dat niet mag. Dus ja, nu kun je wel heel slim wat dingen zeggen, dat een valide website geen garanties biedt maar dan snap je het niet helemaal.
Verder vervang je dan maar het woordje popup met elke andere techniek zoals een dropdown of tab, in elk geval iets om a; valide html te hebben b; duidelijkheid te geven dat het een apart formulier is. Feit blijft gewoon nogmaals dat je niet een form in een form moet gebruiken. Ongeacht wat nou je andere oplossing is en welke argumenten je nu weer gaat geven wat er mis is met dit voorbeeld: je doet zoiets simpelweg niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 18-08-2014 01:21 ]
Euh... nee. Ik heb een legitimit use case, en bij het zoeken naar manieren om dit te implementeren kwam ik erachter dat HTML5 hier een oplossing voor heeft.Douweegbertje schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:01:
Jij gaat er naar mijn mening, althans wat ik een beetje aan je verhaal op maak; er vanuit dat het een goed iets is omdat html5 dit heeft.
Maar inputs van een andere form binnen de scope van het ene form zijn wel valid html5.Even terug naar de basis, een form is een formulier die je doorloopt om vervolgens te versturen. Even heel simpel, een form in een form is bad practice. Sterker nog, HTML5 "verbied" het. Nested forms zijn niet valid html5. Dus daar gaat al heel je verhaal.
Huh? Tables? Ik mis iets geloof ik. Wat hebben tables hiermee te maken?De enige rede dat er een form attribute is gekomen voor input, select en textarea is dat je het eventueel kunt gebruiken in een table ipv een parent form. In zekere zin prima, maar voila: zie hier iemand die er even een form in een form gaat maken![]()
![]()
En welke reden is dat dan? Want een 'zo hoort het niet' vind ik niet erg overtuigend, en 'omdat de standaard het zegt' is niet echt een verklaring van waarom de standaard dat zo zegt.Dus niet dat je een form hebt, maar daarin nog een formulier en 2 buttons waar van de één de ene formulier submit en de ander de ander. Dat heeft een rede dat dat niet mag.
Dat blijft natuurlijk een beetje suf... het is ok als je via hacks en trucs dergelijke dingen doet (waarbij ik werkelijk niet zou weten hoe je dat in een dropdown zou kunnen krijgen, want volgens mij loop je dan tegen exact hetzelfde probleem aan, tenzij je position absolute kunt gebruiken), maar toch is het fout als je binnen de ruimte van de standaard de techniek zou gebruiken om iets te creeren dat vanuit UI-oogpunt eigenlijk helemaal niet de bezwaren kent die jij noemt?Verder vervang je dan maar het woordje popup met elke andere techniek zoals een dropdown of tab, in elk geval iets om a; valide html te hebben b; duidelijkheid te geven dat het een apart formulier is.
Ik word altijd heeeeeel kriebelig van mensen die als een soort priester gaan bepalen hoe iets 'bedoeld' is of wat je wel geacht wordt te doen of niet. Sorry, maar daar ga je me echt niet mee overtuigen, het zijn namelijk geen argumenten. Iets doen 'omdat het nou eenmaal zo is' is zo'n slechte reden. (En nee, ik ben niet van het overhoop gooien van zaken alleen omdat het kan, zonder dat je je afvraagt of het nodig is...)Feit blijft gewoon nogmaals dat je niet een form in een form moet gebruiken. Ongeacht wat nou je andere oplossing is en welke argumenten je nu weer gaat geven wat er mis is met dit voorbeeld: je doet zoiets simpelweg niet.
Ik kijk naar functionaliteit. En als de functionaliteit het beste gediend is met inputvelden binnen een form, maar die voor een correcte afhandeling meer bij een ander form horen, dan probeer ik de techniek zo te maken dat het werkt op de manier die voor de gebruiker zowel helder als eenvoudig is. En dan zijn technische beperkingen echt alleen maar technische beperkingen - geen goede argumentatie waarom het voor de functionaliteit niet aanvaardbaar is.
Een <table> mag wel in een <form>, maar een <form> mag niet in een <table>.incaz schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 06:27:
[...]
Huh? Tables? Ik mis iets geloof ik. Wat hebben tables hiermee te maken?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nothing to see here!
Ook niet in een td? Dat het niet in een table tag mag is logisch, maar beperkingen op cell niveau lijken mij op zich een vreemd, want je ziet helaas nog iets te vaak table layouts, dan is een form in een td best "logisch". Hoewel veel sites de form tag over de hele pagina wrappen...RayNbow schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:05:
[...]
Een <table> mag wel in een <form>, maar een <form> mag niet in een <table>.
Sinds ik wat meer met MVC aan het werken ben zie ik ook dat ik soms meerdere forms gebruik op een pagina, maar de oude .NET werkwijze is "donder een form om alles heen, weet je zeker dat alles terug naar de server komt...."

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
In een cel mag het wel, maar dan heb je dus wel een heel formulier in een enkele cel..Gertjan. schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:49:
[...]
Ook niet in een td? Dat het niet in een table tag mag is logisch, maar beperkingen op cell niveau lijken mij op zich een vreemd, want je ziet helaas nog iets te vaak table layouts, dan is een form in een td best "logisch". Hoewel veel sites de form tag over de hele pagina wrappen...
Nested tables!RayNbow schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:36:
Zucht... Google to drop Microsoft-designed touch Web spec, stick with Apple tech
[...]
In een cel mag het wel, maar dan heb je dus wel een heel formulier in een enkele cel.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
't Valideert toch? Nou dan!
[ Voor 71% gewijzigd door incaz op 18-08-2014 10:01 ]
Als je er twee hebt, waarom dan niet één standaard op je werk laten liggen?HMS schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:19:
Shit, mijn beide koptelefoons thuis laten liggen. This is gonna be a long day.
Daar heb ik vandaag geen last van. Wel last van muziekspelers die last hebben van tags die niet kloppen ofzo... Daar moet hij elke keer weer druk naar zoeken op internet ofzo, waardoor hij vastloopt.HMS schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:19:
Shit, mijn beide koptelefoons thuis laten liggen. This is gonna be a long day.
Twee verschillende van kwaliteit ofzo?Merethil schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Als je er twee hebt, waarom dan niet één standaard op je werk laten liggen?
Ik heb er ook 2: gewone oordopjes, en mijn hele dure goede in-ears.
Mijn in-ears gebruik ik niet al te vaak; ze sluiten mij net teveel af hier op het werk.
Een is een headset + microfoon om mee te bellen (Lync ftw), en de andere mijn Technics om muziek mee te luisterenMerethil schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Als je er twee hebt, waarom dan niet één standaard op je werk laten liggen?
Aantal goeie redenen. Tijd voor een derde koptelefoon/headset die altijd in je tas zitHMS schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:26:
[...]
Een is een headset + microfoon om mee te bellen (Lync ftw), en de andere mijn Technics om muziek mee te luisteren.Daarnaast, flexplekken
, heb geen vaste werkplek dus kan niet zomaar spullen laten liggen
. Daarnaast zit ik nu ook nog op een klantlocatie (veelal om de overleg mogelijkheden), dus daar laat ik sowieso niks liggen. Helaas is het soms nogal lawaaierig in de flexruimte dus dan is een muziekje wel fijn om je te kunnen focussen.
Da's dan toch juist een reden om de normale te hebben liggen op je werk? Dan heb je in ieder geval iets, mocht je de andere vergeten.Ryur schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:25:
[...]
Twee verschillende van kwaliteit ofzo?
Ik heb er ook 2: gewone oordopjes, en mijn hele dure goede in-ears.
Mijn in-ears gebruik ik niet al te vaak; ze sluiten mij net teveel af hier op het werk.
[ Voor 25% gewijzigd door Merethil op 18-08-2014 10:29 ]
Pfff, pas mijn muziek collectie in itunes gekieperd (omdat ik een ipod touch heb aangeschaft), maar die weet er ook geen soep van te maken van mijn tagged muziek. Damn, vroeger vond ik het al een drama, maar tegenwoordig lijkt nog veel erger te zijn geworden, diverse albums die hij lekker uit elkaar trekt, daarnaast ben ik de coverview kwijt volgens mij, waardoor ik al helemaal droevig wordt....TheNephilim schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Daar heb ik vandaag geen last van. Wel last van muziekspelers die last hebben van tags die niet kloppen ofzo... Daar moet hij elke keer weer druk naar zoeken op internet ofzo, waardoor hij vastloopt.

Overigens maak ik mij wel zorgen over de hoeveelheid Apple die inmiddels mijn huis/kantoor bereikt heeft, in iets meer dan een halfjaar tijd: iPad air, Mac Mini en een iPod toch... Gaat helemaal de verkeerde kant op met mij
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Update: Gehaald, wel mindere score dan ik had gehoopt (792/1000) maar goed. Het ging mis toen de vragen over windows performance en event logging kwamen (nog nooit gebruikt, alleen de examref doorlezen op dit stuk was niet genoegHMS schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:34:
Als het goed is vrijdag mijn eerste Microsoft examen (70-483), ben benieuwd
[ Voor 9% gewijzigd door HMS op 18-08-2014 10:36 ]
Produceert MS een superieure spec, wordt het afgeschoten.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Dat je dezelfde inloggegevens gebruikt voor een API en een gebruiker vind ik dubieus maar kan ik nog inkomen, maar dat de sessies gedeeld worden.

Een heel simpel voorbeeld: gebruiker heeft twee administraties. Als hij in Exact Online administratie 2 selecteert en je gaat via de API orders inschieten, zet hij ze in administratie 2 terwijl ik via de API administratie 1 geselecteerd heb. De oplossing: voor iedere call die je doet administratie 1 selecteren.
wtf...Dat je dezelfde inloggegevens gebruikt voor een API en een gebruiker vind ik dubieus maar kan ik nog inkomen, maar dat de sessies gedeeld worden

Lekkere security opzet...
[ Voor 35% gewijzigd door Laurens-R op 18-08-2014 11:10 ]
"<recruiter>'s invitation is awaiting your response"
Dat wil ik helemaal niet, maar in mijn inbox op linkedin staat helemaal geen invite of bericht. Ik kan die uitnodiging dus ook niet afwijzen, maar wel elke keer die mail
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
1
2
| Caused by: javax.xml.stream.XMLStreamException: ParseError at [row,col]:[1,103] Message: DOCTYPE is not allowed |
Oh boy.
Ben momenteel bezig met een DotNet addin te schrijven voor Microsoft Dynamics NAV, en iedere keer als ik de addon wil testen in NAV, moet de hele server opnieuw opgestart worden.
En dat duurt altijd zo lang bij een service reset
Ahja, dat is ook altijd zo'n feest wanneer je SharePoint-development doet met serverside code. Dan gaat hij deployen en de app-pool recyclen...Ryur schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:19:
iedere keer als ik de addon wil testen in NAV, moet de hele server opnieuw opgestart worden.
En dat duurt altijd zo lang bij een service reset

Ga in therapie bij Firesphere, die helpt je er zo weer bovenop.Gertjan. schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:31:
[...]
Pfff, pas mijn muziek collectie in itunes gekieperd (omdat ik een ipod touch heb aangeschaft), maar die weet er ook geen soep van te maken van mijn tagged muziek. Damn, vroeger vond ik het al een drama, maar tegenwoordig lijkt nog veel erger te zijn geworden, diverse albums die hij lekker uit elkaar trekt, daarnaast ben ik de coverview kwijt volgens mij, waardoor ik al helemaal droevig wordt....
Overigens maak ik mij wel zorgen over de hoeveelheid Apple die inmiddels mijn huis/kantoor bereikt heeft, in iets meer dan een halfjaar tijd: iPad air, Mac Mini en een iPod toch... Gaat helemaal de verkeerde kant op met mijMocht mijn laptop sterven dan zit ik zelfs een Macbook te overwegen, vooral vanwege het gewicht en het feit dat ik dan geen losse Mac meer nodig heb voor iOS development... Misschien toch maar hulp zoeken
![]()

Hahaha, dat heeft meestal met Artiest/Album-Artiest te maken. Levert je zo weer een berg werk op.Gertjan. schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:31:
[...]
Pfff, pas mijn muziek collectie in itunes gekieperd (omdat ik een ipod touch heb aangeschaft), maar die weet er ook geen soep van te maken van mijn tagged muziek. Damn, vroeger vond ik het al een drama, maar tegenwoordig lijkt nog veel erger te zijn geworden, diverse albums die hij lekker uit elkaar trekt, daarnaast ben ik de coverview kwijt volgens mij, waardoor ik al helemaal droevig wordt....
Ik werk tegenwoordig met downloads: MusicBee 2.3, dat is een prachtig simpel programma. Met voldoende manieren om muziek te managen en een aanpasbare interface.
Ik vind de reden van "Safari ondersteunt het niet dus doen wij het ook niet" een super slechte reden. Dat Mobile Safari IE6 aan het worden is moet juist een reden zijn om superieure specs wel te gaan ondersteunen....Grijze Vos schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:41:
[...]
Produceert MS een superieure spec, wordt het afgeschoten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rutix op 18-08-2014 11:39 ]
Nothing to see here!
Ze hebben ook OAuth en REST, maar alle legacy shit laten ze gewoon staan.Laurens-R schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:48:
Ah iemand is wat vergeten te verlengen bij mijn klant ondanks regelmatig aandringen... Kan sinds vrijdagmiddag al niet meer inloggen. Naja... ik zie het dan maar als een 'rustig' begin van de week
[...]
wtf...![]()
Lekkere security opzet...
Verder was het volgens mij bij ExactOnline (of Twinfield) dat je maar 1 sessie tegelijk kon hebben, terwijl ik alles zo had gemaakt dat hij meerdere calls/pagina's tegelijk op kon halen.
Mmm, interessant programma. Ik heb vroeger veel gebruik gemaakt van MediaMonkey, werkte ook wel lekker als ik eerlijk ben. Eens kijken of MusicBee ook kan syncen met de iPod, want dat is eigenlijk zo goed als de enige reden dat ik iTunes gebruik.TheNephilim schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:27:
[...]
Hahaha, dat heeft meestal met Artiest/Album-Artiest te maken. Levert je zo weer een berg werk op
Ik werk tegenwoordig met downloads: MusicBee 2.3, dat is een prachtig simpel programma. Met voldoende manieren om muziek te managen en een aanpasbare interface.
Moet zeggen dat ik sinds de ontdekking van Spotify en recentelijk XBox Music ik niet meer naar mijn collectie heb omgekeken, aangezien nu alles lekker in de cloud staat. Maar toch wilde ik wat offline muziek uit mijn collectie naar de ipod sturen (niet alles staat in XBox Music, en sommig spul mag niet offline worden gedownload).
De koppeling waar ik het over had is inderdaad zo'n XML berichten ding. Want is oud maar werkt, aanpassen kost geld dus niet nodig want het werkt.Pizzalucht schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:52:
[...]
Ze hebben ook OAuth en REST, maar alle legacy shit laten ze gewoon staan.
De REST implementatie is een bijzonder slechte en incomplete API. Heel slecht gedocumenteerd, bepaalde functionaliteit zit niet in de REST API, waardoor je terug moet vallen op de legacy troep.
Ik heb pas een keer gelezen van iemand die zei dat er bij Exact developers zitten die het niveau Console.WriteLine("Hello world!") niet zijn ontstegen, volgens mij was het RobIII, maar ik begin die mening langzaam maar zeker te delen.
Klopt, wij hebben een paar maanden een applicatie gebouwd die nog gebruikt moest maken van de XML API omdat de REST API niet compleet is (best wel een wtf). Gelukkig kan je de OAuth authenticatie wel gebruiken op de XML.dev10 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:16:
[...]
De koppeling waar ik het over had is inderdaad zo'n XML berichten ding. Want is oud maar werkt, aanpassen kost geld dus niet nodig want het werkt.
De REST implementatie is een bijzonder slechte en incomplete API. Heel slecht gedocumenteerd, bepaalde functionaliteit zit niet in de REST API, waardoor je terug moet vallen op de legacy troep.
Ik heb pas een keer gelezen van iemand die zei dat er bij Exact developers zitten die het niveau Console.WriteLine("Hello world!") niet zijn ontstegen, volgens mij was het RobIII, maar ik begin die mening langzaam maar zeker te delen.
Op zich is alles bij Exact slecht gedocumenteerd, terwijl ze wel de hele tijd naar hun documentatie wijzen, dan mag je vervolgens door de slechte documentatie gaan spitten.
Wat ik bij Twinfield wel eens heb gehad: de call ging fout, je krijgt een foutcode terug (niet de daadwerklijke fout). Vervolgens ga je vragen om de fout met je foutcode, daar ben je dan 2 dagen mee bezig en dan zeggen ze doodleuk "Het is een nullpointer exception in de API, je mist iets". JA WAAR DAN
Wat trouwens wel gaar is bij Exact OAuth: je kan niet forceren dat de gebruiker een inlogscherm / accepteerscherm krijgt. Wij hebben erg veel gebruikers met verschillende Exact accounts, maar het is voor hun dus erg lastig om verschillende accounts te koppelen. Ze moeten eerst in een apart scherm uitloggen bij Exact, en dan een andere klant koppelen in de applicatie, dat moeten ze dan voor elke Exact gebruiker doen, anders hebben ze per ongeluk dezelfde gebruiker gekoppeld
Beter gezegd, ik help je er van afwsitedesign schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:23:
[...]
Ga in therapie bij Firesphere, die helpt je er zo weer bovenop

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
'Hot-swapping' van binaries zou zeer wenselijke functionaliteit zijn als het aankomt op WSP packages.Alex) schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:20:
[...]
Ahja, dat is ook altijd zo'n feest wanneer je SharePoint-development doet met serverside code. Dan gaat hij deployen en de app-pool recyclen...
Daarentegen moeten we alles tegenwoordig van Microsoft in Apps stoppen... Maar als je al een list definition oid hebt moet het alweer in een solution. Als je dan alweer moet deployen naar een omgeving waar je geen controle over hebt ben je beperkt tot sandbox solutions... DIE #$$#(*&#$((*& DEPRECATED ZIJN!
Dat is mijn grootste pijnpunt bij SharePoint... de wild groei aan API's en deployment options die net zo snel op de deprecated lijst koment als dat ze geintroduceerd worden....
[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 18-08-2014 12:30 ]
Je had ook vanaf het begin alles in iTunes moeten regelen, dan had je dit nu niet gehad..Gertjan. schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:31:
[...]
Pfff, pas mijn muziek collectie in itunes gekieperd (omdat ik een ipod touch heb aangeschaft), maar die weet er ook geen soep van te maken van mijn tagged muziek.
[small]Overigens maak ik mij wel zorgen over de hoeveelheid Apple die inmiddels mijn huis/kantoor bereikt heeft, in iets meer dan een halfjaar tijd: iPad air, Mac Mini en een iPod toch... Gaat helemaal de verkeerde kant op met mijMocht mijn laptop sterven dan zit ik zelfs een Macbook te overwegen, vooral vanwege het gewicht en het feit dat ik dan geen losse Mac meer nodig heb voor iOS development... Misschien toch maar hulp zoeken
Één van de mooiste dingen blijf ik toch wel vinden dat MS bij SharePoint 2010 nog zwaar inzette op Silverlight (zoals bijvoorbeeld in het 'Add new list'-scherm) en dat dat er in SP2013 weer volledig uit was.Laurens-R schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:29:
[...]
Dat is mijn grootste pijnpunt bij SharePoint... de wild groei aan API's en deployment options die net zo snel op de deprecated lijst koment als dat ze geintroduceerd worden....
Die heb ik vrijdag ook gehaald. Liep hopeloos achter qua .Net certificeringen (2.0HMS schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:33:
[...]
Update: Gehaald, wel mindere score dan ik had gehoopt (792/1000) maar goed. Het ging mis toen de vragen over windows performance en event logging kwamen (nog nooit gebruikt, alleen de examref doorlezen op dit stuk was niet genoeg). De rest was goed te doen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat is er idd nog zo'n een. Volgens mij was dat een marketing gedreven push... Iemand binnen het SP product team had dat moeten tegenhouden imho. Het voegde voor mij iig weinig toe. De html versie van de interface deed net zo veel; het was alleen iets statischer.Alex) schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:53:
[...]
Één van de mooiste dingen blijf ik toch wel vinden dat MS bij SharePoint 2010 nog zwaar inzette op Silverlight (zoals bijvoorbeeld in het 'Add new list'-scherm) en dat dat er in SP2013 weer volledig uit was.
Inmiddels gaan ze gelukkig (*eindelijk*) voor de html 5 route... beter laat dan nooit...
[ Voor 12% gewijzigd door Laurens-R op 18-08-2014 13:05 ]
Ik gebruik al tijden Clementine. Mooie fork van Amarok. Doet wat t moet, lekker snel, geen gezeik met bibliotheken die ineens verdwijnen en ook geen bemoeizucht in je file structure..Gertjan. schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:31:
[...]
Knapte zo af op iTunes 10/11 weet ik welk nummer... Vies design, ineens heel de workflow kapot.
De beeps in mijn nieuwe server na de POST komen zijn gelukkig te negeren (volgens supermicro support)
Hmm, ziet er goed uit. Zal ik winamp eindelijk maar eens ditchen dan!vpm schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:03:
Ik gebruik al tijden Clementine. Mooie fork van Amarok. Doet wat t moet, lekker snel, geen gezeik met bibliotheken die ineens verdwijnen en ook geen bemoeizucht in je file structure.
Ik vind al die tags enzo niet zo ontzettend nodig - ik had mijn muziek prima gecategoriseerd op een manier die voor mij werkte (en da's lang niet altijd artiest), maar veel te veel players die zich daarmee gaan bemoeien.
Nu in het bezit van een iPhone4. Wat te doen:
- deze blijven gebruiken tot hij dood neervalt
- wachten tot de iPhone 5s goedkoper wordt met de introductie van de iPhone 6
- overstappen naar een Nokia Lumia met Windows Phone
Wat zouden jullie doen?
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Niet om Android gebruikers tegen de schenen te schoppen, maar het is IOS of Windows voor mij.
- deze blijven gebruiken tot hij dood neervaltpdebie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:57:
Sinds dit weekend beetje in dubio.
Wat zouden jullie doen?
Dat zou mijn keuze zijn. Tenzij je van nieuwe gadgets houdt natuurlijk, maar dan had je vast al iets nieuwers gehad
Ik heb een 5s en een Lumia in gebruik momenteel en de 5s is voor mij wel de "phone-to-go".pdebie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:57:
Wat zouden jullie doen?
De WP gebruik ik voor zakelijk en daar is het prima voor, maar voor prive wil ik wat meer mogelijkheden en apps. Bijna alle grote apps, games etc komen wel uit voor iOS, vaak zelfs als eerste. En ik wil niet continu achter de feiten aanlopen wat dat betreft.
De 5s is ook nog steeds een ideaal formaat voor mij en ik twijfel dan vooral of ik wel of niet over moet stappen op een iPhone 6 dalijk. Vrees dat ik ze gewoon te groot vind...
Android ook een tijdje gehad, maar dat was eens maar nooit meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 18-08-2014 15:11 ]
Welke apps gebruik je doorgaans die niet op WP beschikbaar zijn?Bosmonster schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:09:
De WP gebruik ik voor zakelijk en daar is het prima voor, maar voor prive wil ik wat meer mogelijkheden en apps.
Twitch, Vodafone app, om paar dingen te noemen.RayNbow schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:11:
[...]
Welke apps gebruik je doorgaans die niet op WP beschikbaar zijn?
Veel apps komen uiteindelijk vaak wel voor Windows Phone, maar het duurt gewoon lang vaak. En ik wil niet wachten tot de developers eindelijk wat uitbrengen. Dan gebruik ik liever een platform wat hogere prioriteit krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 18-08-2014 15:17 ]
Ik snap het gebruiken van een skin op een mediaplayer die toch 90% van de tijd verborgen is niet zo.Rutix schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:14:
Ik gebruik als player en voor muziek al een hele poos: foobar2000
En dan met een nice skin ofcourse
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Echt? Ik had gedacht dat het meer over programmeren, syntax, features, etc zou gaan. Ik ga 'm binnenkort ook doen, als het goed is tegelijkertijd met een collega.BM schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:01:
[...]
Die heb ik vrijdag ook gehaald. Liep hopeloos achter qua .Net certificeringen (2.0), en m'n baas wilde toch wel graag dat ik dat weer wat in ging lopen. Dus ook maar hier mee begonnen. 1e hoofdstuk van de Exam Ref en 1 oefenexamen was voldoende. Ook op zaken als performance counters stuk gegaan gok ik, verder goed te doen. Iets van 836 punten ofzo. Nu door naar de volgende die hopelijk wat boeiender word (vermoed dat het iets van Azure gaat worden).
*gaat bij Firesphere staan*Firesphere schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:17:
[...]
Ik snap het gebruiken van een skin op een mediaplayer die toch 90% van de tijd verborgen is niet zo.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Dat probleem heb ik dus ook een beetje.Bosmonster schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:09:
[...]
De 5s is ook nog steeds een ideaal formaat voor mij en ik twijfel dan vooral of ik wel of niet over moet stappen op een iPhone 6 dalijk. Vrees dat ik ze gewoon te groot vind...
Mijn huidige iPhone 4 en de 5s zijn qua formaat ideaal voor mij. Ik hoef per definitie niet veel groter.
(vergelijk afmetingen: http://www.phonearena.com...e-4/phones/7710,8571,4586)
De 'betere' modellen WP's zijn vaak een stuk groter. Zat zelf te kijken naar bijvoorbeeld de Lumia 930, maar die is HUGE vergeleken met mijn iPhone 4. Dat heb ik liever niet.
Waarom ik naar een Windows Phone aan het kijken ben is dat ik dan ook zelf apps kan ontwikkelen voor mijn telefoon (al is het maar voor de hobby en het lekker kl*ten er mee), terwijl ik voor IOS daar een Mac voor moet hebben (welke ik niet heb) voor zover ik nu weet.
[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 18-08-2014 15:56 ]
De volgende iPhone wordt ook 'huge'. Je kunt er beter eerder dan later aan wennen, zeg ik dan.pdebie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:27:
[...]
De 'betere' modellen WP's zijn vaak een stuk groter. Zat zelf te kijken naar bijvoorbeeld de Lumia 930, maar die is HUGE vergeleken met mijn iPhone 4. Dat heb ik liever niet.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik kwam zelf van een iPhone4 en wat ik je wel kan zeggen: De 5s is een stuk dunner en lichter (geen glazen achterkant) en dat merk je flink. Ook snelheid, batterij en het iets hogere scherm zijn een flink pluspunt.pdebie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:27:
[...]
Dat probleem heb ik dus ook een beetje.
Mijn huidige iPhone 4 en de 5s zijn qua formaat ideaal voor mij. Ik hoef per definitie niet veel groter.
Wat dat betreft is die upgrade prima gerechtvaardigd.
Misschien stom kleinigheidje, maar volgens de geruchten krijgt de iPhone 6 ook een uitstekende (niet in de goede zin) camera en daar heb ik echt een hekel aan.Korben schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:31:
[...]
De volgende iPhone wordt ook 'huge'. Je kunt er beter eerder dan later aan wennen, zeg ik dan.
[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 18-08-2014 15:34 ]
Want Apple kennende zal de 5s niet ZO goedkoop worden dat niemand de 6 nog overweegd.
Lumia's daarentegen zijn juist heel interessant qua prijs
--edit--
website gevonden om de afmetingen te vergelijken:
http://www.phonearena.com...e-4/phones/7710,8571,4586
[ Voor 37% gewijzigd door PdeBie op 18-08-2014 15:56 ]
Als je iPhone 4 nog goed werkt zou ik geen nieuwe kopen.pdebie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:57:
Wat zouden jullie doen?
Ik heb op dit moment ook een iPhone 4 maar die ligt al aan de life support: beide hardware knoppen werken nog maar zelden. Op dit moment neig ik naar een nieuwe iPhone 6, maar ik beslis pas definitief met de officiële aankondiging. Anders wordt het een goedkopere 5S.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het is, naast dat ik m'n iPhone 4 bijzonder traag vind geworden, natuurlijk ook een mooi excuus om een nieuwe te kopen.johnkeates schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:24:
Hardware knoppen kosten ook maar een paar dollar he, uurtje werk en je kan er tegen aan.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat gaat het ook wel hoorTanuki schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:26:
[...]
Echt? Ik had gedacht dat het meer over programmeren, syntax, features, etc zou gaan. Ik ga 'm binnenkort ook doen, als het goed is tegelijkertijd met een collega.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Omdat die skin toch een paar dingen toevoegd die anders in menu's verstopt zouden zijnFiresphere schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 15:17:
[...]
Ik snap het gebruiken van een skin op een mediaplayer die toch 90% van de tijd verborgen is niet zo.
En voor mij is de iPhone eens en nooit meer. Wat een bout ding
[ Voor 25% gewijzigd door Rutix op 18-08-2014 17:06 ]
Nothing to see here!
Klopt, de sufste vond ik nog de vragen over formatting en dat dan de makkelijkste oplossing die ook aan de spec voldeed er weer niet tussen stond. En de antwoorden die er staan durf je niet met zekerheid tussen te kiezenBM schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:43:
[...]
Dat gaat het ook wel hoorAlleen een paar van dit soort 'suffige' vragen erbij. Vind het van die zaken die als je die nodig hebt ze wel op google opzoekt, heeft imho weinig met het kennen van de taal te maken, maar goed, ze moeten iets om het examen vol te krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door HMS op 18-08-2014 17:14 ]
Verwijderd
Dat heb ik vorig jaar ook gedaan. Omdat het zo'n mess was, heb ik al mijn albums opnieuw geript / gedownload en handmatig alle tags goedgezet. Daarnaast heb ik er voor gezorgd dat ook de folder structuur hetzelfde is en alle files dezelfde naamgeving hebben. Als laatste heb ik voor elk album zelf de albumart gedownload en die in de folder van dat album gezet..Gertjan. schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:31:
[...]
Overigens maak ik mij wel zorgen over de hoeveelheid Apple die inmiddels mijn huis/kantoor bereikt heeft, in iets meer dan een halfjaar tijd: iPad air, Mac Mini en een iPod toch... Gaat helemaal de verkeerde kant op met mijMocht mijn laptop sterven dan zit ik zelfs een Macbook te overwegen, vooral vanwege het gewicht en het feit dat ik dan geen losse Mac meer nodig heb voor iOS development... Misschien toch maar hulp zoeken
![]()
Toegeven, er is een hoop werk in gekropen maar uiteindelijk ziet mijn music library er nu wel heel erg netjes uit
Ik zou de introductie van de iPhone 6 afwachten: indien hij meevalt, gewoon de iPhone 6 kopen. Indien hij tegenvalt een iPhone 5S op de kop tikken.pdebie schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:57:
Wat zouden jullie doen?
Zelf heb ik zowel een pricewatch: LG Nexus 5 32GB Zwart (privé) als een pricewatch: Apple iPhone 5 16GB Zwart (zakelijk). Ik heb een tijdje een iPhone gehad voor privégebruik maar kon er maar niet aan wennen. Voor zakelijk gebruik vind ik het prima.
Ik heb een tijdje gedacht aan een Windows Phone maar heb uiteindelijk besloten dit niet te doen door het kleinere app aanbod. Toegeven, het is de laatste tijd enorm verbeterd maar er zijn toch nog steeds wat apps die ik mis.
Al sinds 2009 loop ik rond met een Android toestel en ik hou gewoon van de flexibiliteit dat zo'n toestel te bieden heeft. Tegenwoordig loop ik gewoon met de stock rom rond maar er is een tijd geweest dat ik elke week wel een andere rom aan het uitproberen was. Daarnaast kan ik ook zelf apps schrijven voor Android en dat is een van de redenen waarom ik voor een Android toestel heb gekozen. Last but not least: ze zijn vaak ook goedkoper. Vooral de Nexus serie interesseert mij: goed geprijsd en steeds voorzien van de laatste Android versie.
Verwijderd
Ja, klopt. Een van de grote voordelen is ook dat de bootloaders unlocked zijn zodat je gemakkelijk andere ROMs kan flashen. Daarnaast is het gewoon een echte developer phone wat er voor zorgt dat andere besturingssystemen naar deze telefoon geport worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Jolla, Ubuntu OS, ...TheNephilim schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:01:
Die Nexus heeft ook gewoon stock-android, zonder rotzooi zoals bij Samsung/HTC/LG phones.
Android is een no-go voor mij, krijg er een Windows 95 gevoel bij qua security. Je hebt gewoon geen idee hoeveel rotzooi er meegesmokkeld wordt bij alle applicaties die je installeert en je moet maar meteen ja zeggen tegen alle permissies als je de app downloadt. Ik ga wel her en der wat devices sparen om te kunnen testen en developen maar ik ga zeker geen flagship device kopen als ik rond dat bedrag ook een iPhone kan krijgen.
-------
Zojuist mijn aanmelding op LinkedIn afgerond, mijn god wat kost het nog een hoop moeite om van iedereen van vroeger weer precies de achternamen uit mijn geheugen te vissen. Maar waar blijft die beloofde lawine aan recruiterspam nou

[ Voor 42% gewijzigd door BikkelZ op 18-08-2014 21:10 ]
iOS developer
Ik begrijp je gevoel, maar het is niet terecht. Zolang je gewoon apps via Play installeert is er weinig aan de hand (en voor andere apps moet je eerst toestemming geven). Qua permissies kunnen de apps ongeveer hetzelfde wat ze ook in iOS en WP kunnen, met dat verschil dat je ervan op de hoogte bent. Bovendien kun je met custom roms als CyanogenMOD heel eenvoudig restricties opgeven wat en app wel en niet mag. Zo heeft nu.nl bij mij weinig met rechten dan het downloaden van het nieuws.BikkelZ schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:04:
Android is een no-go voor mij, krijg er een Windows 95 gevoel bij qua security. Je hebt gewoon geen idee hoeveel rotzooi er meegesmokkeld wordt bij alle applicaties die je installeert en je moet maar meteen ja zeggen tegen alle permissies als je de app downloadt.
Dat dusGer schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:24:
[...]
Ik begrijp je gevoel, maar het is niet terecht. Zolang je gewoon apps via Play installeert is er weinig aan de hand (en voor andere apps moet je eerst toestemming geven). Qua permissies kunnen de apps ongeveer hetzelfde wat ze ook in iOS en WP kunnen, met dat verschil dat je ervan op de hoogte bent. Bovendien kun je met custom roms als CyanogenMOD heel eenvoudig restricties opgeven wat en app wel en niet mag. Zo heeft nu.nl bij mij weinig met rechten dan het downloaden van het nieuws.
Zelf ook nog nooit problemen gehad.
Ik had net dus een update van een app in de store gezet, eindelijk rust
Oh shit. Upgrade procedure vergeten!!!!!!
Gelukkig snel afgemaakt, en weer gereleased, en als het goed is heeft niemand de broken versie....
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Klopt: http://pocketnow.com/2014/07/03/android-l-permissionsjip_86 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:26:
Permissies gingen ze bij Android L toch ook aanpakken?
Overigens heb ik daar echt geen last van: ik let gewoon op welke permissies een app vraagt voor ik hem installeer. Als je je telefoon root, kan je ook apps installeren die er voor zorgen dat een wallpaper app niet aan je berichten kan ofzo. Je kan vaak ook kiezen om valse data door te geven moest de app crashen omdat hij geen access heeft.
Ik bepaal uiteindelijk niets, maar dat doen we met ze allen. Dat is ook zo fijn aan standaarden, zodat niet iedereen zijn eigen manier gaat verzinnen op basis van een techniek. Ik kan ook allerlei dingen maken wat functioneel en technisch gezien werkt. Ok leuk, maar dat wilt nog niet zeggen dat het de juiste manier is. Je kan mij op geen enkele manier wijs maken dat een form in een form een logische oplossing is. Even heel kinderachtig voorbeeld, maar voor mijn gevoel probeer je nu goed te praten dat jouw HTML begint met een body, waarbij je dan in de body je head tags gaat zetten. Sorry, ben ik dan een priester om te zeggen dat dat niet zo hoort c.q. bedoeld is?incaz schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 06:27:
[...]
En welke reden is dat dan? Want een 'zo hoort het niet' vind ik niet erg overtuigend, en 'omdat de standaard het zegt' is niet echt een verklaring van waarom de standaard dat zo zegt.
Ik word altijd heeeeeel kriebelig van mensen die als een soort priester gaan bepalen hoe iets 'bedoeld' is of wat je wel geacht wordt te doen of niet. Sorry, maar daar ga je me echt niet mee overtuigen, het zijn namelijk geen argumenten. Iets doen 'omdat het nou eenmaal zo is' is zo'n slechte reden. (En nee, ik ben niet van het overhoop gooien van zaken alleen omdat het kan, zonder dat je je afvraagt of het nodig is...)
Ik kijk naar functionaliteit. En als de functionaliteit het beste gediend is met inputvelden binnen een form, maar die voor een correcte afhandeling meer bij een ander form horen, dan probeer ik de techniek zo te maken dat het werkt op de manier die voor de gebruiker zowel helder als eenvoudig is. En dan zijn technische beperkingen echt alleen maar technische beperkingen - geen goede argumentatie waarom het voor de functionaliteit niet aanvaardbaar is.
Ik heb genoeg ervaring met allerlei websites waar ik later dan nog changes in moet gaan maken. Vrijwel elke website was domweg slecht qua html. Zelfs de wat ervaren programmeurs snappen html niet eens, of uberhaubt heel het DOM gebeuren. Meestal omdat "HTML is voor noobs" is. Ik heb gewoon een hekel aan zogenaamde oplossingen "omdat x". Voor elke functionaliteit kan je een valide oplossing vinden die A) volgens de standaard is en B ) fatsoenlijk in elkaar zit.
1
2
3
4
5
6
| <form> <input>... <form> <input>... </form> </form> |
Als ik dat soort meuk tegen kom, dan gaat echt de bezem erdoor heen. Niet alleen is het lelijk, maar het is ook nog 'riskant'. Het is niet valide HTML, en je moet maar gokken hoe elke browser / engine er mee omgaat. De kans bestaat ook dat een browser je 2e form tag negeert, immers is het invalid. Dan kan het zo zijn dat je 1ste </form>, eigenlijk de sluiting van je 2e form, je eerste gaat sluiten.
Dan kom ik gewoon weer bij mijn punt, dat die html5 feature er niet voor bedoelt is om 2 forms in elkaar te zetten, en alle elementen er maar eruit te laten ergens onderaan je pagina om vervolgens een form attr. mee te geven. De enige rede is nogmaals dat je form niet een child van een table of tr mag zijn. Een soort tegemoetkoming.
Nou, weer heel dat priester verhaaltje over 'boehoe dat mag niet'. Op het moment dat 'alles' kan en 'mag', dan krijg je rotzooi. Hoe moet een browser op een gegeven moment nog een html pagina interpreteren? Simpele regels zijn prima, wees nou maar blij dat een browser vrij simpel is met foutieve html, anders zou misschien 80% van de websites op zijn bek gaan vanwege niet valide html.
Kijk naar vele andere talen, ik kan toch ook niet domweg troep compilen en voila, het werkt? Nee, dat gaat gewoon op zijn bek want het is fout. Of dit nu is dat ik een string gooi terwijl hij een int verwacht of wat dan ook boeit niet. Jij wilt blijkbaar wel zulke dingen en dan heb ik zoiets van..

Overigens geen persoonlijke aanval oid, ik ben misschien erg 'strikt' omtrent dit soort dingen. Prima als je je er goed bij voelt, maar ik hoop toch echt dat je ongeveer mijn essaytje snapt.
Er is toch wel een aardig verschil tussen in één klap alle permissies geven op het moment dat je op je zwakst bent (want je hebt tenslotte al net besloten om de app te gaan installeren) of dat het op het moment zelf gevraagd wordt én achteraf nog eens één voor één weer ingetrokken of weer aangezet kan worden. En eerst CyanogenMOD gaan installeren om daarna nog eens handmatig alles achteraf weer recht te gaan zetten....ik heb gewoon graag een device wat gewoon een door de fabrikant ondersteund OS draait wat ook nog eens regelmatig een update krijgt.Ger schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:24:
[...]
Ik begrijp je gevoel, maar het is niet terecht. Zolang je gewoon apps via Play installeert is er weinig aan de hand (en voor andere apps moet je eerst toestemming geven). Qua permissies kunnen de apps ongeveer hetzelfde wat ze ook in iOS en WP kunnen, met dat verschil dat je ervan op de hoogte bent. Bovendien kun je met custom roms als CyanogenMOD heel eenvoudig restricties opgeven wat en app wel en niet mag. Zo heeft nu.nl bij mij weinig met rechten dan het downloaden van het nieuws.
[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 19-08-2014 06:18 ]
iOS developer
CM staat er standaard op met de permissie manager en is officieel ondersteunt door de fabrikant. Ook nog eens vaak en snel updates
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Subforms zijn een valide use-case en html schiet hierin tekort. Er zijn allerlei trucjes om daar omheen te werken. Maar eigenlijk is er geen goede reden waarom je geen form-in-een-form zou willen, behalve "het mag niet van de standaard".
Je ziet ook dat, bijvoorbeeld. het Zend Framework 1 een optie biedt voor subforms, zodat je niet zelf hoeft te kloten om de html goed en valide te krijgen. Maar eigenlijk zou je gewoon forms willen kunnen nesten voor deze use-case.
Die indruk kreeg ik alDouweegbertje schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 00:15:
Je kan mij op geen enkele manier wijs maken dat een form in een form een logische oplossing is.
Dat is niet alleen een kinderachtig, maar ook een heel slecht voorbeeld omdat het a. nergens op slaat, b. niet valideert, c. niet te beargumenteren is vanuit een gebruikersbehoefte.Even heel kinderachtig voorbeeld, maar voor mijn gevoel probeer je nu goed te praten dat jouw HTML begint met een body, waarbij je dan in de body je head tags gaat zetten. Sorry, ben ik dan een priester om te zeggen dat dat niet zo hoort c.q. bedoeld is?
Hoe weet je dat dat niet de reden is? Docs please?Dan kom ik gewoon weer bij mijn punt, dat die html5 feature er niet voor bedoelt is om 2 forms in elkaar te zetten, en alle elementen er maar eruit te laten ergens onderaan je pagina om vervolgens een form attr. mee te geven.
(Sterker nog, ik zou juist zeggen dat het de enige noodzakelijke reden kan zijn omdat het probleem met tables ook voornamelijk optreedt omdat je je form niet buiten de table kunt trekken, omdat je dan mogelijk nested forms krijgt.)
Eh... mijn klacht ging niet om foutieve html, maar om het niet implementeren van de validerende, correcte oplossing ervoor.Simpele regels zijn prima, wees nou maar blij dat een browser vrij simpel is met foutieve html, anders zou misschien 80% van de websites op zijn bek gaan vanwege niet valide html.
In een normaal opgezette pagina zou je dat nooit nodig moeten hebben. En als je het nodig hebt, moet je serieus nadenken over of je gebruikersinteractie wel zo lekker in elkaar zit dat je twee formulieren hebt die door elkaar lopen (of een veld van een formulier wat blijkbaar buiten scope ligt), want dit ligt uiteraard totaal buiten de verwachting van een gebruiker.
Al met al is dat een feature met een zeer beperkt aantal praktische gebruiksscenario's en vooral veel mogelijke misbruikscenario's.
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 19-08-2014 10:05 ]
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens - juist gebruikers hebben de neiging om niet alles netjes volgens een stricte hierarchie te doen, maar hier en daar van de hak op de tak te springen. Veel gebruikers vinden de opgelegde hierarchie (je moet eerst dit doen, en als je iets vergeten bent heb je pech en kun je het niet even toevoegen) juist beperkend en onhandig.Bosmonster schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:00:
In een normaal opgezette pagina zou je dat nooit nodig moeten hebben. En als je het nodig hebt, moet je serieus nadenken over of je gebruikersinteractie wel zo lekker in elkaar zit dat je twee formulieren hebt die door elkaar lopen (of een veld van een formulier wat blijkbaar buiten scope ligt), want dit ligt uiteraard totaal buiten de verwachting van een gebruiker.
De oplossing is nu vaak om dat in modal dialogs te doen. Maar dat hoeft helemaal niet. Inplace kan ook prima. Behalve dan dus dat de techniek die mogelijkheden actief blokkeert
Nog een voorbeeldje dan: een berichtenlijst. Je hebt per bericht een regel, en je kunt daar acties op uitvoeren, bv 'verplaats', 'beantwoord', 'categoriseer' - allemaal prima acties die je met de standaardforms kunt uitvoeren. De scope van zo'n form is 1 regel, 1 bericht.
Daarnaast kun je bulkacties uitvoeren: je vinkt een hele set berichten aan en voert een globale actie uit op al die berichten tegelijk.
In de huidige manier van forms is dat vrijwel niet netjes en overzichtelijk te doen, omdat je vinkjes deel uitmaken van een andere scope, maar logischerwijs natuurlijk wel in elk bericht in de flow staan.
Met het form-attribute kun je de vinkjes gewoon associeren met het globale form, en kun je dit scenario zelfs oplossen zonder javascript, zonder hacks, en zonder dat de server allerlei overbodige onzin moet verwerken. Clean en helder.
Mja, ik vraag me af hoe screenreaders en javascriptloze browsers er mee overweg zouden moeten gaan. Op welke form zou die submit-knop moeten werken? Kan mij wel voorstellen dat subforms wat verwarring brengen, zeg maarHuHu schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:59:
[...]
Subforms zijn een valide use-case en html schiet hierin tekort. Er zijn allerlei trucjes om daar omheen te werken. Maar eigenlijk is er geen goede reden waarom je geen form-in-een-form zou willen, behalve "het mag niet van de standaard".[...]
Omdat je mutaties op je data graag via een POST-request wilt laten lopen, dat voorkomt dat kwaadwillenden jouw data gaan manipuleren met een javascript-aanroep met jouw sessie. Dat kan met een POST nog steeds wel, daar zou je dan weer iets met CSRF voor moeten inschakelen.Caelorum schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:31:
Ik zie al niet eens waarom die verplaats', 'beantwoord', 'categoriseer' acties in een form zouden moeten zitten ^^ (ben dan ook geen webdev)
Read the code, write the code, be the code!
Ik snap je voorbeeld en als je in puur html dit wilt oplossen dan kan ik me voorstellen dat nested forms een mogelijke makkelijke oplossingsrichting zijn.incaz schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:23:
[...]
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens - juist gebruikers hebben de neiging om niet alles netjes volgens een stricte hierarchie te doen, maar hier en daar van de hak op de tak te springen. Veel gebruikers vinden de opgelegde hierarchie (je moet eerst dit doen, en als je iets vergeten bent heb je pech en kun je het niet even toevoegen) juist beperkend en onhandig.
De oplossing is nu vaak om dat in modal dialogs te doen. Maar dat hoeft helemaal niet. Inplace kan ook prima. Behalve dan dus dat de techniek die mogelijkheden actief blokkeert
Nog een voorbeeldje dan: een berichtenlijst. Je hebt per bericht een regel, en je kunt daar acties op uitvoeren, bv 'verplaats', 'beantwoord', 'categoriseer' - allemaal prima acties die je met de standaardforms kunt uitvoeren. De scope van zo'n form is 1 regel, 1 bericht.
Daarnaast kun je bulkacties uitvoeren: je vinkt een hele set berichten aan en voert een globale actie uit op al die berichten tegelijk.
In de huidige manier van forms is dat vrijwel niet netjes en overzichtelijk te doen, omdat je vinkjes deel uitmaken van een andere scope, maar logischerwijs natuurlijk wel in elk bericht in de flow staan.
Met het form-attribute kun je de vinkjes gewoon associeren met het globale form, en kun je dit scenario zelfs oplossen zonder javascript, zonder hacks, en zonder dat de server allerlei overbodige onzin moet verwerken. Clean en helder.
Vanuit gebruikersperspectief echter wil je natuurlijk niet voor dat soort kleine acties op een specifiek item je complete pagina herposten en denk ik dat je beter kunt kijken naar meer script-driven oplossingen zoals Angular.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.