Ook net gebeld met Prezo en werd niet meer doorverbonden met Jeroen. Blijkbaar zijn er nu veel mensen die gaan bellen. Ik moest een mailtje sturen, dus afwachten maar weer. Ook ik heb op 29/9 besteld dus ben benieuwd, ik wil mijn fotoboek nog wel graag ontvangen!
Zelf ook zojuist maar gemaild. Had dit forum helaas nog niet eerder gezien. Ben al sinds 27-05-2014 aan het wachten op mijn via iBood bestelde MyBKS. Treurig, maar eerlijk gezegd verwacht ik er niets meer van, maar we blijven hopen!
Ook ik heb dezelfde situatie zoals zovelen hier, twee boeken besteld eind september en sindsdien geen enkel bericht meer. Na het lezen van de vorige berichten hier toch maar eens gebeld naar prezco, waar ik werd geadviseerd een mailtje te sturen naar jeroen@haarmans.nl . Dezelfde dag heb ik nog een mailtje terug gekregen met het verhaal dat er nog steeds een flinke achterstand is maar dat mijn boeken nog steeds in de wachtrij staan. Het lijkt er dus op dat de boeken toch uiteindelijk wel gaan komen.
Anoniem: 626152
Heb ook een mail gestuurd naar Jeroen van Haarmans (drukkerij) met de vraag wanneer ik mijn twee boeken kan verwachten, die ik eind september besteld heb. Het antwoord was, dat het eerste boek over driek weken bij mij op de mat kan vallen en het tweede over ca. 1 1/2 maand. Ze zijn dus nog steeds bezig. Gelukkig maar.
Edit 13.01.2015: Heb vandaag het eerste boek binnengekregen. Ben tevreden. Het tweede boek zal dan ook wel binnenkomen.
Edit 13.01.2015: Heb vandaag het eerste boek binnengekregen. Ben tevreden. Het tweede boek zal dan ook wel binnenkomen.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 626152 op 13-01-2015 21:36 . Reden: Goed nieuws ]
Anoniem: 123346
Gewoon rustig afwachten, ik heb eind september 3 boeken besteld, vandaag lagen er 2 op de deurmat. Duurt inderdaad wel lang, maar ik vind het wel netjes dat ze alsnog alle boeken gaan printen.
Prima kwaliteit overigens! Voor de 3e heb ik net een mail naar Jeroen gestuurd.
Prima kwaliteit overigens! Voor de 3e heb ik net een mail naar Jeroen gestuurd.
Ik wacht al vanaf ergens in mei, dat is wel lang wachten genoeg denk ik? Meerdere mails gestuurd ook naar iBood, maar wordt niet eens fatsoenlijk geholpen. Wie is Jeroen van Haarmans, is het aan te raden deze Jeroen ook te mailen? Kun je ons van een email adres voorzien?
Zelfde met de Bestincanvas vouchers, na een tweede mail krijg ik eens een keer een antwoord (van iBood). Mijn service verzoek dateerd van 8 december 2014 en het antwoord hierop kwam pas 14 januari.
Zelfde met de Bestincanvas vouchers, na een tweede mail krijg ik eens een keer een antwoord (van iBood). Mijn service verzoek dateerd van 8 december 2014 en het antwoord hierop kwam pas 14 januari.
Ik heb hem aan de lijn gehad.f1fr33k schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:10:
Ik wacht al vanaf ergens in mei, dat is wel lang wachten genoeg denk ik? Meerdere mails gestuurd ook naar iBood, maar wordt niet eens fatsoenlijk geholpen. Wie is Jeroen van Haarmans, is het aan te raden deze Jeroen ook te mailen? Kun je ons van een email adres voorzien?
Op mails gericht aan het oorspronkelijke mybks adres wordt niet gereageerd, want die komen bij hun niet goed aan vertelde hij me.
Onze order heeft hij kunnen terug vinden en zou tot 6 weken duren.
Besteld in mei.
Die paar weken kunnen er nog wel bij, al lang blij dat hij woord lijkt te houden en het correct wil afhandelen.
Hulde daarvoor wat mij betreft!
Ja ik heb ruim voor de feestdagen ook gebeld. Persoon die ik sprak herkende aan het order nummer dat het een hele oude bestelling was maar kon het nog wel terughalen en alsnog drukken. Zou 3 weken duren. Is inmiddels langer.. Maar wacht nog even af.
Ik denk dat mensen die in september hebben besteld het sowieso nog krijgen. Bestelling in mei die nog niet zijn aangekomen moeten echt contact opnemen wil nog opgepakt worden
Ik denk dat mensen die in september hebben besteld het sowieso nog krijgen. Bestelling in mei die nog niet zijn aangekomen moeten echt contact opnemen wil nog opgepakt worden
Had een bestelling geplaatst in mei. Uiteindelijk begin december contact gezocht omdat ik nooit meer iets had vernomen (maar wel op de hoogte was van de situatie middels dit topic) en toen werd mij verteld dat de order wel in het systeem stond maar de upload was niet goed gegaan. Uiteindelijk de order opnieuw moeten plaatsen met een nieuwe kortingscode en eind december het album alsnog gekregen in prima staat
nevermind...
[ Voor 97% gewijzigd door Robkazoe op 21-01-2015 15:40 . Reden: verkeerde topic ]
En op welke mannier is dit relevant?Robkazoe schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:52:
Had met een horloge flashdeal een horloge besteld op 12 januari 2015. Zou op de 21e verzonden worden en zie zojuist een mailtje dat hij aangeboden is aan PostNL.
ora et labora
Excuus, bericht was bedoeld voor het andere iBood topic over de slechte leveringen van producten.
Anoniem: 655382
Zoals hier in dit topic aangegeven, contact opgenomen met Prezco, en rara... Sinds dinsdag 3 februari is ook Prezco FAILLIET!!
wij wachten ook sinds 30 september op ons 114 pagina's tellende huwelijksalbum, waar mijn vrouw gruwelijk veel werk heeft ingestopt, maar helaas... Na MyBKS dat werd overgenomen door Haarmans, dat op zijn beurt werd overgenomen door Prezco, is dit dus de derde partij die failliet gegaan is!!
wij wachten ook sinds 30 september op ons 114 pagina's tellende huwelijksalbum, waar mijn vrouw gruwelijk veel werk heeft ingestopt, maar helaas... Na MyBKS dat werd overgenomen door Haarmans, dat op zijn beurt werd overgenomen door Prezco, is dit dus de derde partij die failliet gegaan is!!
Holy sh*t. Die iBood actie is een f**king vloek!Anoniem: 655382 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:36:
Zoals hier in dit topic aangegeven, contact opgenomen met Prezco, en rara... Sinds dinsdag 3 februari is ook Prezco FAILLIET!!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
En dan als openingszin op je website hebben staan "Is het drukken op sterven na dood?"
Mijn boek van mei is ondanks diverse toezeggingen in december nog altijd niet binnen, zal dan nu ook niet meer komen
Mijn boek van mei is ondanks diverse toezeggingen in december nog altijd niet binnen, zal dan nu ook niet meer komen
Tijd om weer eens te klagen bij ibood, Ik wil mn geld terug ....
ora et labora
Inderdaad zeg, het faillissement is ook hier terug te vinden: http://www.faillissementsverslag.nl/prezco-b-v.Anoniem: 655382 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:36:
Heel spijtig voor al die mensen die al zo lang op hun boek wachten, want nu is het maar afwachten of er nog een partij opstaat die de oude verplichtingen van MyBKS wil overnemen...
Zelfde hier. Echt waardeloze. Valse beloftes na valse beloftes en ibood die lekker zijn handen ervan aftrektSh0ckTr00per schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:02:
En dan als openingszin op je website hebben staan "Is het drukken op sterven na dood?"
Pff, houdt nooit op, ik had ook in mei al besteld en na in december de telefoon opgepakt te hebben is toegezegd het midden februari te ontvangen.
Het gaat met niet om de 20 euro, maar wel om de weken werk die mijn vrouw erin heeft gestopt (betreft ook een fotoalbum).
Echt balen dit.
Het gaat met niet om de 20 euro, maar wel om de weken werk die mijn vrouw erin heeft gestopt (betreft ook een fotoalbum).
Echt balen dit.
Heeft die aangifte tegen iBood nog iets opgeleverd? Ik vind het ondertussen niet minder dan verantwoord dat hun over de brug komen.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Twee vouchers besteld in mei, één geleverd boek, één ongeleverd boek. Zal wel een uitzichtloze situatie worden zo. Ik ga maar bij iBood aankloppen..
Ondertussen vernomen dat het 2de bedrijf Prezco ook failliet is sinds 05/02/2015. Is een curator aangesteld, maar vrees dat we kunnen fluiten naar ons fotoboeken en geld...
Dit is wel balen zeg! Heeft iemand al contact gehad met Prezco over de fotoboeken? mybks.nl is namelijk nog steeds online en het lijkt er op dat je nog kunt bestellen. Dat zou wel erg vreemd zijn.
Hopelijk is er een andere partij die de boeken wil drukken, maar vrees het ergste. Zitten zo veel uren in....
@Torrentus al antwoord van iBood?
Hopelijk is er een andere partij die de boeken wil drukken, maar vrees het ergste. Zitten zo veel uren in....
Vandaag telefonisch contact gehad met Prezco, deze sturen mij door naar de curator. Ik vrees er dus voor...Abilio1 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:02:
Dit is wel balen zeg! Heeft iemand al contact gehad met Prezco over de fotoboeken? mybks.nl is namelijk nog steeds online en het lijkt er op dat je nog kunt bestellen. Dat zou wel erg vreemd zijn.
Er is al een paar aangifte gedaan richting iBood. Als jullie het ook doen, denk ik dat ze wel gaan bewegen. Anders wordt iBoods rekening mogelijk geblokkeerd.
Prezco is ook weer overgenomen, ditmaal door Rijser Grafische Communicatie.
Zijn dit allemaal lege huls bedrijven ofzo. Man.Sh0ckTr00per schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:49:
Anoniem: 656550
Na een jaar wachten, als zovelen hier , van kastje naar muur en ergenissen... las ik at het bedrijf weer overgenomen is .
Heb dit bedrijf aangeschreven oer de BKS boeken ... kreeg het volgende antwoord :
Geachte heer/mevrouw,
In antwoord op uw vraag, kunnen wij alleen maar mededelen dat deze activiteit niet behoort tot dat deel van de goodwill die wij hebben overgenomen.
Helaas kan ik u alleen doorverwijzen naar de curator in dit faillissement.
Met vriendelijke groet,
Martijn Rijser
Dus dat is weer 'fijn' ... net beetje hoop weer op nog 2 boeken. Nu dus weer het zelfde gedoe. Ik heb v.d week naar de curator geschreven en die stuurt niets terug.
Hoop dat het op een 1 of andere manier nog 'goed' komt ... Walgelijk, hoe er met mensen om gegaan wordt. Buiten het geld, de tijd die er in boeken zit ... I bood komt ook niet over de brug.
Heb dit bedrijf aangeschreven oer de BKS boeken ... kreeg het volgende antwoord :
Geachte heer/mevrouw,
In antwoord op uw vraag, kunnen wij alleen maar mededelen dat deze activiteit niet behoort tot dat deel van de goodwill die wij hebben overgenomen.
Met vriendelijke groet,
Martijn Rijser
Dus dat is weer 'fijn' ... net beetje hoop weer op nog 2 boeken. Nu dus weer het zelfde gedoe. Ik heb v.d week naar de curator geschreven en die stuurt niets terug.
Hoop dat het op een 1 of andere manier nog 'goed' komt ... Walgelijk, hoe er met mensen om gegaan wordt. Buiten het geld, de tijd die er in boeken zit ... I bood komt ook niet over de brug.
Die kans is helaas nihil. Bij een faillissement staan de particulieren helemaal onderaan de ladder bij de curator. In de praktijk krijg je gewoon helemaal niets terug. Nu ze (nieuwe eigenaar) zeggen het benodigde onderdeel van het bedrijf niet te hebben overgenomen zal er niets meer worden gestuurd naar de mensen die besteld hadden.Anoniem: 656550 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 12:22:
Hoop dat het op een 1 of andere manier nog 'goed' komt ... ``
Nickname does not reflect reality
Ondertussen reactie gekregen van Rijser:Sh0ckTr00per schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:49:
Beetje impulsieve reactie, maar ik heb ze dit teruggemaild;
"Geeft niets hoor, ik wacht pas 9 maanden op mijn album. Zal de faillissementsdossiers in de gaten houden en het volgende maand weer bij de partij proberen die jullie heeft overgenomen."
Alle gekheid op een stokje, ik ga nog 1 keer bij iBood mijn beklag doen en daar kijken of ik mijn geld terug kan krijgen. Heb mezelf inmiddels wijsgemaakt dat er toch wel wat verbeterpunten mogelijk zijn in het album. Screenshots gemaakt van alle pagina's, kan het nu ergens anders wel weer opnieuw opbouwen.
"Geeft niets hoor, ik wacht pas 9 maanden op mijn album. Zal de faillissementsdossiers in de gaten houden en het volgende maand weer bij de partij proberen die jullie heeft overgenomen."
Alle gekheid op een stokje, ik ga nog 1 keer bij iBood mijn beklag doen en daar kijken of ik mijn geld terug kan krijgen. Heb mezelf inmiddels wijsgemaakt dat er toch wel wat verbeterpunten mogelijk zijn in het album. Screenshots gemaakt van alle pagina's, kan het nu ergens anders wel weer opnieuw opbouwen.
Ik wacht ook nog 'even' inderdaad , ach wachten zijn we gewend
.
Maar wacht nog met een ander boek maken, ben ik nu totaal niet meer gemotiveerd in. Niet als je dagen er mee bezig bent geweest & zoveel gedoe, gezeik al die maanden heb gehad met over en weer mailverkeer, telefoontjes en van kastje naar de muur gestuurd te zijn.
Vind knap dat je zo even kan denken , had ook aan de screenshots gedacht, maar dat maakt een album er nu net echt mooier op ( lijkt mij ) ... zou wel veel werk schelen :-) ... Of bedoel je dat je gewoon screenshots als voorbeeld en dan zo het album weer een beetje 'namaakt ' ? Ik maak 'm met de tijd wel bij Albelli .
Ik hou het hier in de gaten, wellicht komt er wat voorbij & info die we eigenlijk van andere moeten horen ( van I bood b.v of die curator ) .
Maar wacht nog met een ander boek maken, ben ik nu totaal niet meer gemotiveerd in. Niet als je dagen er mee bezig bent geweest & zoveel gedoe, gezeik al die maanden heb gehad met over en weer mailverkeer, telefoontjes en van kastje naar de muur gestuurd te zijn.
Vind knap dat je zo even kan denken , had ook aan de screenshots gedacht, maar dat maakt een album er nu net echt mooier op ( lijkt mij ) ... zou wel veel werk schelen :-) ... Of bedoel je dat je gewoon screenshots als voorbeeld en dan zo het album weer een beetje 'namaakt ' ? Ik maak 'm met de tijd wel bij Albelli .
Ik hou het hier in de gaten, wellicht komt er wat voorbij & info die we eigenlijk van andere moeten horen ( van I bood b.v of die curator ) .
Screenshots zijn puur ter illustratie
Had een aantal thema's in het boek zitten met wat begeleidende teksten, die gaan anders verloren. Toen ik het boek maakte waren we 3 1/2 jaar met onze grootste hobby bezig, dat is aankomende september 5 jaar, en mijn plan is nu om mijn vrouw te verrassen tegen die tijd met een nieuw album dat ter ere van 5 jaar is. Ik weet alleen niet zo goed wanneer ik het dan moet bestellen

Okido... ik was ook van plan, want wil eigenlijk beetje zelfde ingedeeld als het BKS boek.
Wel leuke verrassing inderdaad, zou zelf beetje wachten, er komen strks weer aanbiedingen. Ook albelli heeft er geregeld. Had pas bj Hema , boek 120 blz voor 45 euro. Die heeft hetzelfde programma als Albelli en leuke effecten , kaders e.d . Kijk , dat zijn leuke prijzen.
En van dat bedrijf weet ik dat die ( w.s en hopelijk niet
) op korte termijn failliet gaat .
Voor sept, heb je nog even te gaan, dus zou zelf gewoon juli ofzo doen, heb je speling.
Succes in ieder geval .
Wel leuke verrassing inderdaad, zou zelf beetje wachten, er komen strks weer aanbiedingen. Ook albelli heeft er geregeld. Had pas bj Hema , boek 120 blz voor 45 euro. Die heeft hetzelfde programma als Albelli en leuke effecten , kaders e.d . Kijk , dat zijn leuke prijzen.
En van dat bedrijf weet ik dat die ( w.s en hopelijk niet
Voor sept, heb je nog even te gaan, dus zou zelf gewoon juli ofzo doen, heb je speling.
Succes in ieder geval .
Wij hebben een beetje hetzelfde.
Wachten ook al sinds zomer vorig jaar op 3 boeken. 1 is er binnen gekomen maar ook nog met een teleurstellend resultaat (tekst verkeerd gedrukt, slechte foto's).
Ik heb nog maar eens een mail gestuurd richting iBood, maar als ik het zo lees heeft dat weinig nut lijkt het.
Ik heb ook weinig zin om daar nog al teveel tijd en moeite in te gaan steken
Niet zo vreemd in ieder geval dat die toko al meerdere keren failliet is gegaan.
Wachten ook al sinds zomer vorig jaar op 3 boeken. 1 is er binnen gekomen maar ook nog met een teleurstellend resultaat (tekst verkeerd gedrukt, slechte foto's).
Ik heb nog maar eens een mail gestuurd richting iBood, maar als ik het zo lees heeft dat weinig nut lijkt het.
Ik heb ook weinig zin om daar nog al teveel tijd en moeite in te gaan steken

Niet zo vreemd in ieder geval dat die toko al meerdere keren failliet is gegaan.
Anoniem: 656732
Via Twitter heb ik het volgende ontdekt:
http://nl-nl.forum.ibood....mment-page/#first-comment
Beste iBOOD’er,
Tot onze grote spijt hebben wij definitief van MyBKS en hun curator moeten vernemen dat MyBKS failliet is verklaard. Wij betreuren de gang van zaken bij MyBKS en dat dit nu zo lang speelt.
Wij zijn altijd met hen in contact geweest om de afhandeling vanuit MyBKS naar jullie toe opgelost te krijgen en iedereen zijn of haar boek zou gaan ontvangen, aangezien MyBKS de uiteindelijke leveringsverplichtingen is aangegaan met u ten tijde van de verzilvering.
Desalniettemin blijven wij als tussenpartij ons ook nu inzetten om te kijken wat wij kunnen doen in deze situatie en wat wij voor jullie kunnen betekenen. Wij kunnen echter alleen klanten die een lopende bestelling hebben bij MyBKS wellicht helpen.
Wij vragen jullie daarom om ons een e-mail te sturen, zodat wij kunnen controleren of het een actieve bestelling bij MyBKS betreft en of daar nog een oplossing voor gevonden kan worden.
Wij ontvangen graag een e-mail met in de onderwerpregel ‘MyBKS bestelling’ en in de e-mail zelf het MyBKS-ordernummer en het iBOOD-ordernummer. De e-mail kan naar het volgende adres:
customerservice@ibood.nl
Gezien de situatie zal het enige tijd duren alvorens wij hier duidelijkheid in kunnen verschaffen. Wij vragen hiervoor graag uw geduld. Bij voorbaat hartelijk dank hiervoor.
http://nl-nl.forum.ibood....mment-page/#first-comment
Beste iBOOD’er,
Tot onze grote spijt hebben wij definitief van MyBKS en hun curator moeten vernemen dat MyBKS failliet is verklaard. Wij betreuren de gang van zaken bij MyBKS en dat dit nu zo lang speelt.
Wij zijn altijd met hen in contact geweest om de afhandeling vanuit MyBKS naar jullie toe opgelost te krijgen en iedereen zijn of haar boek zou gaan ontvangen, aangezien MyBKS de uiteindelijke leveringsverplichtingen is aangegaan met u ten tijde van de verzilvering.
Desalniettemin blijven wij als tussenpartij ons ook nu inzetten om te kijken wat wij kunnen doen in deze situatie en wat wij voor jullie kunnen betekenen. Wij kunnen echter alleen klanten die een lopende bestelling hebben bij MyBKS wellicht helpen.
Wij vragen jullie daarom om ons een e-mail te sturen, zodat wij kunnen controleren of het een actieve bestelling bij MyBKS betreft en of daar nog een oplossing voor gevonden kan worden.
Wij ontvangen graag een e-mail met in de onderwerpregel ‘MyBKS bestelling’ en in de e-mail zelf het MyBKS-ordernummer en het iBOOD-ordernummer. De e-mail kan naar het volgende adres:
customerservice@ibood.nl
Gezien de situatie zal het enige tijd duren alvorens wij hier duidelijkheid in kunnen verschaffen. Wij vragen hiervoor graag uw geduld. Bij voorbaat hartelijk dank hiervoor.
Oplossing is toch gewoon centjes terug? Men heeft toch bij hén (iBood) een deal gemaakt. Vind het maar vaag.
Nickname does not reflect reality
Bedankt ! Goed speurwerk ;-) Ben ook al dagen aan zoeken en mailsversturen naar deen en geen.
Nu dus maar weer 1 naar I Bood met de ordernummers. ( Gelukkig nog het ordernummer van I bood kunnen vinden na een jaar
)
Super fijn dat we zo toch door ieder een beetje op de hoogte gehouden worden.

Super fijn dat we zo toch door ieder een beetje op de hoogte gehouden worden.
Volgens IBood is MYBKS failliet en zullen er geen boeken verstuurd meer worden, geld terug is nu de enige optie.
Overigens is het bij Ibood ook een zootje, men reageert niet, is onbeleefd en probeert ook met smoesjes je af te schepen. Ik ben benieuwd hoelang de restitutie gaat duren....
Op de site van Ibood zelf kan ik ook niets vinden over dit onderwerp
Overigens is het bij Ibood ook een zootje, men reageert niet, is onbeleefd en probeert ook met smoesjes je af te schepen. Ik ben benieuwd hoelang de restitutie gaat duren....
Iedereen gewoon slechte reviews zetten op Tweakers-Shop reviews en andere bronnen. Ze zullen wel reageren dan!Jur schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:41:
Volgens IBood is MYBKS failliet en zullen er geen boeken verstuurd meer worden, geld terug is nu de enige optie.
Lijkt me inderdaad correct als we ons geld (eventueel in vouchers) zouden terug krijgen. Het probleem sleept immers al bijna een jaar aan. Moest dit zonder concreet gevolg blijven koop ik ook nooit meer via ibood.
Ik heb het gevoel dat Ibood een beetje aflopende zaak is sinds dat ze zo enorm opgeblazen zijn jaren terug. Ze hadden toen een goed concept, leuke artikelen en ik heb zelf toen nooit problemen gehad met bestellen, leveren en support.
Ik kreeg net deze brif van de curator .... weinig hoop op geld!
Geachte mevrouw Loemij,
Het spijt mij u te moeten meedelen dat in het voor Prezco B.V. d.d. 3 februari 2015 uitgesproken faillissement helaas geen “ MyBKS” opdrachten meer uitgevoerd kunnen worden. Heeft door u al een betaling plaatsgevonden of is er sprake van een tegoedbon, dan is terugbetaling of enige andere vergoeding helaas niet mogelijk. Wel kunt u uw vordering bij mij indienen, vergezeld van bewijsstukken zoals afschrift van betaling, waarna de vordering wordt geplaatst op de lijst van voorlopig erkende concurrente schuldeisers. Of er een uitdeling aan schuldeisers kan gaan plaatsvinden is op dit moment nog onbekend.
Nogmaals meld ik u dat het mij spijt u niet beter te kunnen berichten.
Met vriendelijke groet,
Henny van Hoeijen-Quint
faillissementsmedewerker
Geachte mevrouw Loemij,
Het spijt mij u te moeten meedelen dat in het voor Prezco B.V. d.d. 3 februari 2015 uitgesproken faillissement helaas geen “ MyBKS” opdrachten meer uitgevoerd kunnen worden. Heeft door u al een betaling plaatsgevonden of is er sprake van een tegoedbon, dan is terugbetaling of enige andere vergoeding helaas niet mogelijk. Wel kunt u uw vordering bij mij indienen, vergezeld van bewijsstukken zoals afschrift van betaling, waarna de vordering wordt geplaatst op de lijst van voorlopig erkende concurrente schuldeisers. Of er een uitdeling aan schuldeisers kan gaan plaatsvinden is op dit moment nog onbekend.
Nogmaals meld ik u dat het mij spijt u niet beter te kunnen berichten.
Met vriendelijke groet,
Henny van Hoeijen-Quint
faillissementsmedewerker
Van de curator hoef je dat ook niet te verwachten. De enige betaling die jij aan MyBKS gedaan hebt is, als het goed is, de verzendkosten van je album. De tegoedbon heb je via iBood gekocht, en zoals al eerder in dit topic is aangegeven, iBood is nog altijd verantwoordelijk voor het feit dat er geen dienst of product geleverd is voor die tegoedbon.
Ik verwacht ook geen geld van de Curator ... maar hij schrijft wel in zijn brief dat er geen vergoeding mogelijk is. En dan maakt het me niet uit of het van hem of I bood is , of van wie dan ook ... bedoelde er gewoon mee te zeggen dat de kans op terug krijgen van evt geld steeds minder word of is nu .
Ik weet n.l ook wel dat I bood verantwoordelijk is . Ik dacht eigenlijk met deze mail gewoon mensen te informeren , dat is mijn bedoeling. Gewoon hoe de gang van zaken staat en omdat er veel mensen in het ongewisse zijn .
Ik weet n.l ook wel dat I bood verantwoordelijk is . Ik dacht eigenlijk met deze mail gewoon mensen te informeren , dat is mijn bedoeling. Gewoon hoe de gang van zaken staat en omdat er veel mensen in het ongewisse zijn .
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 656550 op 17-02-2015 22:15 ]
Hij spreekt natuurlijk namens het (ex)bedrijf dat hij vertegenwoordigd. Dus vanuit Mybks hoef je niks te verwachten. Maar je hebt je bon bij iBood gekocht, die is niet failliet dus daar kan je rustig aankloppen voor de levering van je product of een vergoeding.Anoniem: 656550 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:12:
Ik verwacht ook geen geld van de Curator ... maar hij schrijft wel in zijn brief dat er geen vergoeding mogelijk is. En dan maakt het me niet uit of het van hem of I bood is , of van wie dan ook ... bedoelde er gewoon mee te zeggen dat de kans op terug krijgen van evt geld steeds minder word of is nu .
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
...En natuurlijk ondertussen nog steeds geen antwoord van iBood op verschillende mails. Iemand toevallig al iets persoonlijk vernomen van iBood?
Bij recensies op de BKS- facebook ( waar dus ook veel gedupeerden dingen delen ) las ik dat er iemand al bericht had gehad. Excuses & dat het ordernummer e.d daar heen verstuurd kon worden ( net als de vorige brief ) Dit schreven ze verder :
Hartelijk dank voor uw bericht.
“Allereerst willen we nogmaals onze excuses maken over het verloop rondom het verzilveren van de MyBks vouchers. Na een eerste faillissement en een daarvoor gevonden oplossing blijkt dat de huidige eigenaar na de overname en herstart van MyBks niet in staat is gebleken om het geheel ordelijk te laten verlopen en heeft het bericht ons bereikt dat ook dit initiatief haar activiteiten heeft gestaakt.
Wij betreuren al het tijdverlies, maar met name het feit dat er op dit moment voor gedupeerde klanten geen zicht meer is op het geproduceerd krijgen van hun fotoboek. Onze invloed was helaas minimaal omdat iBOOD in dit soort gevallen optreedt als intermediair/agent voor de partij die de service aanbiedt. Desondanks voelen wij ons uiteraard wel verantwoordelijk voor het welzijn van onze klanten en hadden graag meer voor u betekend, maar hebben dit helaas niet kunnen voorkomen.
Wij willen onze klanten niet aan hun lot overlaten en zijn ons wederom actief gaan bemoeien met de afwikkeling. Helaas hebben we op dit moment nog geen zicht op de afloop en tevens ontbreekt het ons aan inzicht aangaande de gedupeerde klanten. We zijn nu in overleg met de curator om dit inzicht te verkrijgen, maar aangezien dit nu ontbreekt kunnen we helaas onze (gedupeerde) klanten niet proactief benaderen.
Naar aanleiding van uw e-mail zullen wij uw verzoek direct opnemen en na verificatie het aankoop bedrag aan u terugstorten. We hopen dat we hiermee de pijn iets kunnen verzachten.
Wij vragen u om ons een e-mail te sturen zodat wij kunnen controleren of het een actieve bestelling bij MyBks betreft en of daar nog een oplossing voor gevonden kan worden. Wij ontvangen graag de e-mail met in de onderwerpregel ‘MyBKS bestelling’ en in de e-mail zelf het MyBKS-ordernummer en het iBOOD-ordernummer.
U kunt de e-mail sturen naar: customerservice@ibood.nl
Gezien de situatie zal het enige tijd duren alvorens wij hier duidelijkheid in kunnen verschaffen.
Bij dezen willen wij u nogmaals onze excuses aanbieden en hopen u ondanks alles toch nog weer terug te zien als klant van iBOOD.”
Wij vertrouwen erop u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Cheryl
iBOOD Customer Service
Hartelijk dank voor uw bericht.
“Allereerst willen we nogmaals onze excuses maken over het verloop rondom het verzilveren van de MyBks vouchers. Na een eerste faillissement en een daarvoor gevonden oplossing blijkt dat de huidige eigenaar na de overname en herstart van MyBks niet in staat is gebleken om het geheel ordelijk te laten verlopen en heeft het bericht ons bereikt dat ook dit initiatief haar activiteiten heeft gestaakt.
Wij betreuren al het tijdverlies, maar met name het feit dat er op dit moment voor gedupeerde klanten geen zicht meer is op het geproduceerd krijgen van hun fotoboek. Onze invloed was helaas minimaal omdat iBOOD in dit soort gevallen optreedt als intermediair/agent voor de partij die de service aanbiedt. Desondanks voelen wij ons uiteraard wel verantwoordelijk voor het welzijn van onze klanten en hadden graag meer voor u betekend, maar hebben dit helaas niet kunnen voorkomen.
Wij willen onze klanten niet aan hun lot overlaten en zijn ons wederom actief gaan bemoeien met de afwikkeling. Helaas hebben we op dit moment nog geen zicht op de afloop en tevens ontbreekt het ons aan inzicht aangaande de gedupeerde klanten. We zijn nu in overleg met de curator om dit inzicht te verkrijgen, maar aangezien dit nu ontbreekt kunnen we helaas onze (gedupeerde) klanten niet proactief benaderen.
Naar aanleiding van uw e-mail zullen wij uw verzoek direct opnemen en na verificatie het aankoop bedrag aan u terugstorten. We hopen dat we hiermee de pijn iets kunnen verzachten.
Wij vragen u om ons een e-mail te sturen zodat wij kunnen controleren of het een actieve bestelling bij MyBks betreft en of daar nog een oplossing voor gevonden kan worden. Wij ontvangen graag de e-mail met in de onderwerpregel ‘MyBKS bestelling’ en in de e-mail zelf het MyBKS-ordernummer en het iBOOD-ordernummer.
U kunt de e-mail sturen naar: customerservice@ibood.nl
Gezien de situatie zal het enige tijd duren alvorens wij hier duidelijkheid in kunnen verschaffen.
Bij dezen willen wij u nogmaals onze excuses aanbieden en hopen u ondanks alles toch nog weer terug te zien als klant van iBOOD.”
Wij vertrouwen erop u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Cheryl
iBOOD Customer Service
Dat is in elk geval een concrete toezegging. Wel jammer dat (in elk geval ik) die reactie niet heb gehad op de mail die ik naar aanleiding van het verzoek naar iBood verzonden heb.
Hier ook nog geen reactie gekregen. Support bij ibood is wel erg willekeurig blijkbaar.
Wisten jullie, dat jij je fotoalbum - geleverd of niet geleverd - nog steeds online kunt bekijken? Ik heb net ingelogd bij www.mybks.nl en kan daar door de door mij bestelde albums bladeren. Bij beide albums staat de status op "in productie", terwijl één "al" geleverd is.
Hiermee heb je uiteraard je album nog niet in huis, maar je kunt toch zien wat je hebt gemaakt.
Je kunt je album(s) daar ook delen via sociale media of via email (naar je zelf).
Hiermee heb je uiteraard je album nog niet in huis, maar je kunt toch zien wat je hebt gemaakt.
Je kunt je album(s) daar ook delen via sociale media of via email (naar je zelf).
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 626152 op 18-02-2015 19:13 ]
Ja stom he ... ik weet dat zij de mail op dezelfde dag verstuurd heeft als ik . Maar heb zelf ook nog geen antwoord terug gehad, dus waar ze op 'selecteren' zou ik niet weten. Gaat toch allemaal zo raar, zou fijn zijn als ze ieder gewoon gelijk antwoorden . Weet ieder tenminste waar ie aan toe is ...Avenger 2.0 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:05:
Hier ook nog geen reactie gekregen. Support bij ibood is wel erg willekeurig blijkbaar.

Daarjuist email gehad dat ze mij bij ibood het voucher bedrag zullen crediteren (van 2 fotoboeken). Verzendkosten zijn blijkbaar verloren. Spijtig, maar in elk geval beter dan niets.
Ik was al bang dat ik de enige was die er in was gestonken.. Ik wacht ook als sinds begin mei vorig jaar op het boek. Ik heb al verschillende malen gebeld met iBood en die zeggen steeds dat ze een vast contact persoon hebben en dat er een lijst is met die met MyBKS gedeeld wordt.
Ik ben bang dat dit niet meer goed gaat komen.
Ik ben bang dat dit niet meer goed gaat komen.
En dan al 6 jaar website van het jaar...
Schiet mij maar lek als die club 2015 weer 'website van het jaar' weet te behalen.
Schiet mij maar lek als die club 2015 weer 'website van het jaar' weet te behalen.
Avenger 2.0 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:51:
Daarjuist email gehad dat ze mij bij ibood het voucher bedrag zullen crediteren (van 2 fotoboeken). Verzendkosten zijn blijkbaar verloren. Spijtig, maar in elk geval beter dan niets.
Huuu...... website van het jaar betekent niet "bedrijf" van het jaarGB2 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:12:
En dan al 6 jaar website van het jaar...
ora et labora
En daarnaast zullen veel Tweakers er ook op gestemd hebben want dat maakte je kans op een boxmrc4nl schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:04:
[...]
Huuu...... website van het jaar betekent niet "bedrijf" van het jaar
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
is natuurlijk wel een beetje offtopic, maar ik hoef geen doos met gebruikte spullen waar ik doorgaans niets aan heb. wat heb je eraan als er een deel kapot is bij aankomt en je via ibood garantie moet claimen?LordSinclair schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:22:
[...]
En daarnaast zullen veel Tweakers er ook op gestemd hebben want dat maakte je kans op een box
[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 19-02-2015 14:29 ]
ora et labora
Op mijn bericht, verzonden op 30 januari, heb ik eindelijk ook een antwoord gekregen van iBood..Met dezelfde boodschap zoals hier reeds al is vermeld.
Ik denk dat de website nu uit de lucht is.. probeerde mn 2 boeken te openen om screenshots te maken voor voorbeeld als ik nieuwe boeken ga maken. Maar helaas ... niet mee mogelijk. Logisch en eindelijk uit de lucht, kunnen mensen ook niet meer bestellen , maar mis nu beetje m'n digitale boekenAnoniem: 626152 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:11:
Wisten jullie, dat jij je fotoalbum - geleverd of niet geleverd - nog steeds online kunt bekijken? Ik heb net ingelogd bij www.mybks.nl en kan daar door de door mij bestelde albums bladeren. Bij beide albums staat de status op "in productie", terwijl één "al" geleverd is.

Anoniem: 656550 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:54:
[...]
Ik denk dat de website nu uit de lucht is.. probeerde mn 2 boeken te openen om screenshots te maken voor voorbeeld als ik nieuwe boeken ga maken. Maar helaas ... niet meer mogelijk. Logisch en eindelijk uit de lucht, kunnen mensen ook niet meer bestellen , maar mis nu beetje m'n digitale boeken![]()
de offline software blijft natuurlij knog wel gewoon werken, je kan daar je fotoalbum openen en bladeren
ora et labora
Ik kan helaas beide niet meer openenmrc4nl schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:48:
de offline software blijft natuurlij knog wel gewoon werken, je kan daar je fotoalbum openen en bladeren

Ja, de site is uit de lucht.Anoniem: 656550 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:54:
[...]
Ik denk dat de website nu uit de lucht is.. probeerde mn 2 boeken te openen om screenshots te maken voor voorbeeld als ik nieuwe boeken ga maken. Maar helaas ... niet mee mogelijk. Logisch en eindelijk uit de lucht, kunnen mensen ook niet meer bestellen , maar mis nu beetje m'n digitale boeken![]()
Weet iemand of de gebruikte software van MyBKS wél blijft bestaan? Al dan niet bij de Rijser Grafische Communicatie of via de site van MyBKS zelf.
Hoewel het geld natuurlijk erg jammer is dat we hierdoor mislopen, vind ik de tijd die we in de boeken hebben gestoken minstens net zo belangrijk. Als de software (tijdelijk) nog te gebruiken is, kan ik in ieder geval de boeken opnieuw bestellen. Daarnaast uiteraard via iBood achter mijn geld aan...
Misschien bestaan er zelfs al andere foto-boek bedrijven, die dezelfde software gebruiken en waar mijn MYBKS boeken dus compatible voor zijn?
Hoewel het geld natuurlijk erg jammer is dat we hierdoor mislopen, vind ik de tijd die we in de boeken hebben gestoken minstens net zo belangrijk. Als de software (tijdelijk) nog te gebruiken is, kan ik in ieder geval de boeken opnieuw bestellen. Daarnaast uiteraard via iBood achter mijn geld aan...
Misschien bestaan er zelfs al andere foto-boek bedrijven, die dezelfde software gebruiken en waar mijn MYBKS boeken dus compatible voor zijn?
ja en nee. Ja ze gebruiken dezelfde software, nee die stomme bestanden hebben ze niet compitabel gemaakt.Mirage010 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:45:
je kan ze ook niet naast elkaar draaien en dan knippen en plakken
ora et labora
Ok, en om welke fotoboek-bedrijven gaat het dan, die dezelfde software gebruiken?
Evt. copy pasten dan maar...
http://www.top-fotoalbum.com/cat-fotoboek/software.html gebruikt dezelfde softwareMirage010 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:01:
Ok, en om welke fotoboek-bedrijven gaat het dan, die dezelfde software gebruiken?
maar je kan NIET kopieren plakken, omdat je de 2 programma's niet naast elkaar kan draaien
want dan krijg je deze foutmelding

was er maar iemand die de software kon hacken en deze stomme foutmelding verwijderd
ora et labora
Ok, nou dat is in ieder geval iets. Ik zie dat ook de software van Elka Color hetzelfde is.
En de data bestanden uit de MyBKS applicatiefolder kopieren naar de applicatiefolder van top-fotoalbum? Uiteindelijk moet er een bestand zijn wat het daarwerkelijke fotoboek is, dat misschien gekopieerd kan worden...
Ik zie dat beide software producten een mapje in Mijn documenten aanmaken genaamd bv 'Elka Projects'. Met daarin een mapje 'Project data' vergezeld door een mapje 'fotoboekennaam.prj' per fotoboek dat je hebt gemaakt.
Ik heb al geprobeerd om de map Project data uit MyBKS te kopieren naar de Project data van Elka Software. Alsook het mapje met het daadwerkelijke .prj project, maar als ik dan de software open en op 'open bestaand project klik' staat-ie er niet tussen... Je zou dus hopen op een soort 'refresh knop' om alle projecten opnieuw te scannen...
Iemand een idee?
En de data bestanden uit de MyBKS applicatiefolder kopieren naar de applicatiefolder van top-fotoalbum? Uiteindelijk moet er een bestand zijn wat het daarwerkelijke fotoboek is, dat misschien gekopieerd kan worden...
Ik zie dat beide software producten een mapje in Mijn documenten aanmaken genaamd bv 'Elka Projects'. Met daarin een mapje 'Project data' vergezeld door een mapje 'fotoboekennaam.prj' per fotoboek dat je hebt gemaakt.
Ik heb al geprobeerd om de map Project data uit MyBKS te kopieren naar de Project data van Elka Software. Alsook het mapje met het daadwerkelijke .prj project, maar als ik dan de software open en op 'open bestaand project klik' staat-ie er niet tussen... Je zou dus hopen op een soort 'refresh knop' om alle projecten opnieuw te scannen...
Iemand een idee?
[ Voor 51% gewijzigd door Mirage010 op 23-02-2015 14:45 ]
Het bedrijf Prezco dat de boeken maakt voor mybks is nu ook failliet. Haarmans was eerder ook al failliet gegaan en toen had Prezco de productie overgenomen dus ik ben bang dat we nu echt kunnen fluiten naar onze boeken :(((
Zie http://www.nietzonderons.net/?p=2416
Een grote clusterf*ck van bedrijven, overnames, partijen en fallisementen. Man man manbups76 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:11:
Het bedrijf Prezco dat de boeken maakt voor mybks is nu ook failliet. Haarmans was eerder ook al failliet gegaan en toen had Prezco de productie overgenomen dus ik ben bang dat we nu echt kunnen fluiten naar onze boeken :(((

Nu is er wel weer een andere partij die zich bezig houdt met Presco: Rijser.
http://www.graficus.nl/nieuws/18649-prezco-naar-rijser.html
Ze nemen de goodwill over, whatever that is.
Ik heb gisterenavond ook nog even zitten puzzelen. Het is toch belachelijk dat de software die MyBKS gebruikt, identiek is aan die van vele andere bedrijven, maar dat je niet de fotoboeken op één of andere manier kan kopieren.
Alternatieve fotoboek aanbieders met dezelfde software zijn volgens mij: Elka Color, Top-fotoalbum, Henzo, Big Freddy, Profotonet en Binqy.
Er staat een .lkey file in de installatiefolder van het fotoboek, die volgens mij roet in het eten gooit bij het kopieren van de fotoboeken.
Wat ik heb geprobeerd:
- Elka Color fotosoftware geinstalleerd.
- De bestanden in My documents van 'MyBKSboek' gekopieerd naar My Documents van Elka Color
Elka Color fotosoftware geopend. Dat mag niet baten, het boek van MyBKS wordt niet gevonden als je klikt op 'bestaand project openen.
toen:
- Een test fotoboek gemaakt genaamd 'test' met Elka Color.
- Het MyBKS boek hernoemd naar 'test' en deze data gekopieerd naar het 'test'-boek dat ik gemaakt heb met Elka.
Na het klikken op: 'bestaand project openen'. Krijg je een foutmelding als: 'owner code mismatch'.
Daardoor dacht ik dat het aan de .lkey file in de installatiefolders van de programma zou liggen.
- Eerste het MyBKS light.lkey bestand gekopieerd naar de Elka Color installatie folder, maar dat mocht niet baten.
- Toen het MyBKS light.lkey bestand hernoemd naar Elka.lkey (en de oude Elka.lkey overschreven).
Daarna gebeurde er wat vreemds. Het opstarten van de Elka Color software opende mijn MyBKS fotoboek, en met MyBKS branding van de software, maar met het Elka logo in de taakbalk onderin en links bovenin. Dus hoewel ik de Elka software opende stond er wel 'welkom bij MyBKS software'.
Toen ik mijn fotoboek probeerde te bestellen, kreeg ik 'server reageert niet' (net zoals je nu zou zien bij het bestellen via MyBKS software). Dus het lijkt erop alsof het .lkey bestand informatie in zich houdt mbt de branding van de software en hoe er besteld dient te worden (bv url van de server waar het fotoboek naar geupload moet worden).
Kortom. Het is me dus nog niet gelukt. De servicedesk van Elka Color, geeft aan niet te willen / kunnen helpen.
Alternatieve fotoboek aanbieders met dezelfde software zijn volgens mij: Elka Color, Top-fotoalbum, Henzo, Big Freddy, Profotonet en Binqy.
Er staat een .lkey file in de installatiefolder van het fotoboek, die volgens mij roet in het eten gooit bij het kopieren van de fotoboeken.
Wat ik heb geprobeerd:
- Elka Color fotosoftware geinstalleerd.
- De bestanden in My documents van 'MyBKSboek' gekopieerd naar My Documents van Elka Color
Elka Color fotosoftware geopend. Dat mag niet baten, het boek van MyBKS wordt niet gevonden als je klikt op 'bestaand project openen.
toen:
- Een test fotoboek gemaakt genaamd 'test' met Elka Color.
- Het MyBKS boek hernoemd naar 'test' en deze data gekopieerd naar het 'test'-boek dat ik gemaakt heb met Elka.
Na het klikken op: 'bestaand project openen'. Krijg je een foutmelding als: 'owner code mismatch'.
Daardoor dacht ik dat het aan de .lkey file in de installatiefolders van de programma zou liggen.
- Eerste het MyBKS light.lkey bestand gekopieerd naar de Elka Color installatie folder, maar dat mocht niet baten.
- Toen het MyBKS light.lkey bestand hernoemd naar Elka.lkey (en de oude Elka.lkey overschreven).
Daarna gebeurde er wat vreemds. Het opstarten van de Elka Color software opende mijn MyBKS fotoboek, en met MyBKS branding van de software, maar met het Elka logo in de taakbalk onderin en links bovenin. Dus hoewel ik de Elka software opende stond er wel 'welkom bij MyBKS software'.
Toen ik mijn fotoboek probeerde te bestellen, kreeg ik 'server reageert niet' (net zoals je nu zou zien bij het bestellen via MyBKS software). Dus het lijkt erop alsof het .lkey bestand informatie in zich houdt mbt de branding van de software en hoe er besteld dient te worden (bv url van de server waar het fotoboek naar geupload moet worden).
Kortom. Het is me dus nog niet gelukt. De servicedesk van Elka Color, geeft aan niet te willen / kunnen helpen.
Met Goodwill bedoelen ze NIET de boeken. Die kunnen we echt op ons buik schrijven ( zie eerdere berichten van mij hierboven ) . Bij I Bood krijg je nu je geld terug v.d Vouchers ( niet v.d verzendkosten ) .XanderDrake schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:50:
[...]
Een grote clusterf*ck van bedrijven, overnames, partijen en fallisementen. Man man man![]()
Nu is er wel weer een andere partij die zich bezig houdt met Presco: Rijser.
http://www.graficus.nl/nieuws/18649-prezco-naar-rijser.html
Ze nemen de goodwill over, whatever that is.
Via I bood je ordernummer v.d I boodvouchers en Ordernummer v.d boeken zelf opstun. Vermeld gelijk je naam v.d rekeninghouder en Iban nummer erbij ( anders duurt het weer een week ! ) en dan krijg je het op je rekening.
Helaas dee tijd , ergenis en dat we z lang bezig zijn geweest met een boek ( of netls ik 2 ) maakt ze niet uit.
Sommige hier zijn aan het kijken of de software van BKS ook bij andere aanbieders geinstalleerd kan worden...maar helaas nog zonder succes... snik.
Anoniem: 27535
Waarom niet van de verzendkosten? Die waren ook gewoon onderdeel van de overeenkomst die uiteindelijk niet nagekomen blijkt te kunnen worden. Geven ze daar een verklaring voor?
Eerst werd al ontkent dat ze verantwoordelijk zouden zijn, blijkbaar is dat na wat bevestiging van juristen ook hier in dit topic bijgesteld, maar nu moet het nog een keer uitgelegd gaan worden dat ook verzendkosten gewoon retour horen te gaan?
Het lijkt of ze het onder een soort van halve koop op afstand proberen te schuiven met die verzendkosten. Anyhoe, geen idee hoeveel probleem mensen er na zo veel gedoe nog mee hebben dan maar de verzendkosten te verliezen, maar je hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Er is een ondeugdelijke voucher geleverd; die leidde immers nooit tot levering van het geadverteerde. Blijkbaar is alsnog nakoming sowieso niet meer mogelijk. Ontbinding is wat hier voor staat, en dat was al langer mogelijk omdat de wettelijke levertermijn van 30 dagen ook al maanden overschreden is.
Ik zie trouwens dat in het andere iBood topic actief iemand van iBood support levert (zonder bedrijfsaccount, wat wel vereist is, dus daar zal ik nog even naar kijken). Hoe kan het dat het dan van de andere kant zo stil is van de zijde van iBood in dit topic. Uiterst vreemd.
Eerst werd al ontkent dat ze verantwoordelijk zouden zijn, blijkbaar is dat na wat bevestiging van juristen ook hier in dit topic bijgesteld, maar nu moet het nog een keer uitgelegd gaan worden dat ook verzendkosten gewoon retour horen te gaan?
Het lijkt of ze het onder een soort van halve koop op afstand proberen te schuiven met die verzendkosten. Anyhoe, geen idee hoeveel probleem mensen er na zo veel gedoe nog mee hebben dan maar de verzendkosten te verliezen, maar je hoeft daar niet mee akkoord te gaan. Er is een ondeugdelijke voucher geleverd; die leidde immers nooit tot levering van het geadverteerde. Blijkbaar is alsnog nakoming sowieso niet meer mogelijk. Ontbinding is wat hier voor staat, en dat was al langer mogelijk omdat de wettelijke levertermijn van 30 dagen ook al maanden overschreden is.
Ik zie trouwens dat in het andere iBood topic actief iemand van iBood support levert (zonder bedrijfsaccount, wat wel vereist is, dus daar zal ik nog even naar kijken). Hoe kan het dat het dan van de andere kant zo stil is van de zijde van iBood in dit topic. Uiterst vreemd.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 24-02-2015 10:33 ]
Ik heb afgelopen week nog bij iBood aangeklopt en hen mijn iBood-bestel-nr., voucher-nr. en order-nr. MyBKS doorgegeven.
Ik kreeg direct een reactie met het verzoek, mijn bankgegevens door te geven. Dit heb ik gedaan en er volgde meteen een reactie, dat de overmaking binnen de 10 - 15 dagen plaats zal vinden. Ik ga er wel van uit, dat de verzendkosten er niet bij zitten.
Ik kreeg direct een reactie met het verzoek, mijn bankgegevens door te geven. Dit heb ik gedaan en er volgde meteen een reactie, dat de overmaking binnen de 10 - 15 dagen plaats zal vinden. Ik ga er wel van uit, dat de verzendkosten er niet bij zitten.
Wow, wat een snelheid..! Ik heb mijn bericht op 13 feb gestuurd en nog steeds geen antwoord...
Heb jij je bericht via "mijn iBood" gestuurd? Dat heb ik wel gedaan.Anoniem: 656732 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:53:
Wow, wat een snelheid..! Ik heb mijn bericht op 13 feb gestuurd en nog steeds geen antwoord...
Eerst bij "mijn iBood" inloggen en dan naar "mijn bestellingen" => tab gearchiveerde bestellingen
opzoeken: MyBKS Voucher voor jouw exclusieve fotoalbum Dubbeldik ter waarde van €90
en dan op "Verstuur serviceverzoek"
Succes
Neen, helaas. Ik heb het gedaan door een mail te sturen naar customerservice@ibood.nl zoals ze beschrijven op het forum: http://nl-nl.forum.ibood....mment-page/#first-commentAnoniem: 626152 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:02:
[...]
Heb jij je bericht via "mijn iBood" gestuurd? Dat heb ik wel gedaan.
Eerst bij "mijn iBood" inloggen en dan naar "mijn bestellingen" => tab gearchiveerde bestellingen
opzoeken: MyBKS Voucher voor jouw exclusieve fotoalbum Dubbeldik ter waarde van €90
en dan op "Verstuur serviceverzoek"
Succes
Ik zou het precies beter ook maar op jouw manier eens proberen, zo antwoorden ze tenminste nog
`Anoniem: 656732 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:08:
[...]
Neen, helaas. Ik heb het gedaan door een mail te sturen naar customerservice@ibood.nl zoals ze beschrijven op het forum: http://nl-nl.forum.ibood....mment-page/#first-comment
Ik zou het precies beter ook maar op jouw manier eens proberen, zo antwoorden ze tenminste nog
Ja, dat denk ik ook. "Losse" emails zullen wellicht niet veel uithalen, omdat hun mailboxen daarmee overstelpt worden en dan moeten ze alle gegevens bij elkaar zoeken, en dat kost tijd. Via "Mijn iBood" is het voor beide partijen efficiënter. Kopieer wel de tekst in het formulier en plak het in een word-document, zodat je nog weet wat je geschreven hebt.
Bij mij zijn al bij stap 1 na het klikken van 'verstuur service verzoek' alle opties 'greyed out' zodat ik ze niet kan aanvinken? Gaan ze het ons nou ook nog moeilijk maken om je geld terug te krijgen?Anoniem: 626152 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:18:
[...]
`
Ja, dat denk ik ook. "Losse" emails zullen wellicht niet veel uithalen, omdat hun mailboxen daarmee overstelpt worden en dan moeten ze alle gegevens bij elkaar zoeken, en dat kost tijd. Via "Mijn iBood" is het voor beide partijen efficiënter. Kopieer wel de tekst in het formulier en plak het in een word-document, zodat je nog weet wat je geschreven hebt.
Krijg je die melding ook bij een andere bestelling bij iBood? Ik heb het net geprobeerd en het gaat zonder foutmelding.Mirage010 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:30:
[...]
Bij mij zijn al bij stap 1 na het klikken van 'verstuur service verzoek' alle opties 'greyed out' zodat ik ze niet kan aanvinken? Gaan ze het ons nou ook nog moeilijk maken om je geld terug te krijgen?
Heb ook nog even bij de bestelling van het fotoboek gekeken en zie het volgende:
Details van dit service verzoek
Op 23 februari 2015 heb je het volgende service verzoek ingediend:
Referentie:P3659833E01 Type service verzoekAnnuleren na verzending Bestelnummer3659833 Product MyBKS Voucher voor jouw exclusieve fotoalbum Dubbeldik ter waarde van €90 (9053) Selecteer het aantal producten2 Bankrekening gegevens: Rekeninghouder IBAN.......
Status: Terugbetaald
Deze melding kan je nog wel eens verhelpen door de 2de instantie van de software onder een andere naam te draaien.mrc4nl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:07:
[...]
http://www.top-fotoalbum.com/cat-fotoboek/software.html gebruikt dezelfde software
maar je kan NIET kopieren plakken, omdat je de 2 programma's niet naast elkaar kan draaien
want dan krijg je deze foutmelding
[afbeelding]
was er maar iemand die de software kon hacken en deze stomme foutmelding verwijderd
Druk je Shift in en klik met de rechtermuisknop op snelkoppeling > "uitvoeren als andere gebruiker"
Voer een andere gebruikersnaam in die op de PC aanwezig is.
Vreem bij mij zijn deze opties allemaal niet aanklikbaar.Anoniem: 626152 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:36:
[...]
Krijg je die melding ook bij een andere bestelling bij iBood? Ik heb het net geprobeerd en het gaat zonder foutmelding.
Heb ook nog even bij de bestelling van het fotoboek gekeken en zie het volgende:
Details van dit service verzoek
Op 23 februari 2015 heb je het volgende service verzoek ingediend:
Referentie:P3659833E01 Type service verzoekAnnuleren na verzending Bestelnummer3659833 Product MyBKS Voucher voor jouw exclusieve fotoalbum Dubbeldik ter waarde van €90 (9053) Selecteer het aantal producten2 Bankrekening gegevens: Rekeninghouder IBAN.......
Status: Terugbetaald
"Het is van belang dat u de juiste optie selecteert voor een snelle verwerking van uw aanvraag.
Dead on Arrival
Transportschade
Annulering
Defect
Onjuiste levering
"
Zodra ik op 'Verder >>' klik gebeurt er helemaal niets... (ook nog even andere browser geprobeerd).
Dat is hetzelfde bij eerdere items die ik gekocht heb...
Ik kan enkel "Defect" kiezen. Nuja, dat is het uiteindelijk ook wel een beetje héMirage010 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:54:
[...]
Vreem bij mij zijn deze opties allemaal niet aanklikbaar.
"Het is van belang dat u de juiste optie selecteert voor een snelle verwerking van uw aanvraag.
Dead on Arrival
Transportschade
Annulering
Defect
Onjuiste levering
"
Zodra ik op 'Verder >>' klik gebeurt er helemaal niets... (ook nog even andere browser geprobeerd).
Dat is hetzelfde bij eerdere items die ik gekocht heb...
Klik dan op "Stel een vraag".
1. Inloggen bij iBood
2. Ga naar "Mijn iBood"
3. Ga naar "Mijn bestellingen"
4. Kies tab "gearchiveerde bestellingen"
5. Zoek de bestelling van MyBKS Voucher voor jouw exclusieve fotoalbum Dubbeldik ter waarde van €90
6. Aan de rechter kan klik je op "stel een vraag"
7. Deel daar mee, dat jij je boek(en) nog niet ontvangen hebt. Vermeldt ook je ibood-bestel-nr, je voucher-nr(s). en de corresponderende order-nr(s). bij MyBKS. Deel ook je bankgegevens mee:
Naam rekeninghouder:
IBAN rekeningnummer:
BIC/ Swift code:
Naam bank:
Plaatsnaam bank:
Als dit niet helpt, weet ik het ook niet meer.
1. Inloggen bij iBood
2. Ga naar "Mijn iBood"
5. Zoek de bestelling van MyBKS Voucher voor jouw exclusieve fotoalbum Dubbeldik ter waarde van €90
7. Deel daar mee, dat jij je boek(en) nog niet ontvangen hebt. Vermeldt ook je ibood-bestel-nr, je voucher-nr(s). en de corresponderende order-nr(s). bij MyBKS. Deel ook je bankgegevens mee:
Naam rekeninghouder:
IBAN rekeningnummer:
BIC/ Swift code:
Naam bank:
Plaatsnaam bank:
Inderdaad. Zo heb ik het uiteindelijk ook gedaan...Anoniem: 626152 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:15:
Klik dan op "Stel een vraag".
1. Inloggen bij iBood
2. Ga naar "Mijn iBood"
Naam rekeninghouder:
IBAN rekeningnummer:
BIC/ Swift code:
Naam bank:
Plaatsnaam bank:
Reactie in de autobevestiging :-):
"<> . Op dit moment hebben wij het zowel telefonisch als per e-mail extreem druk, zoals u wellicht heeft gemerkt. <> "
afwachten maar weer...
Ik heb het ook hierheen verstuurd hoor , en kreeg na 2 weken antwoord. Dus wellicht deze week nog ? Ze zijn normaal heel traag... dit viel me nog meeAnoniem: 656732 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:08:
[...]
Neen, helaas. Ik heb het gedaan door een mail te sturen naar customerservice@ibood.nl zoals ze beschrijven op het forum: http://nl-nl.forum.ibood....mment-page/#first-comment
Ik ook. (uiteindelijk) Netjes opgelost van iBood!
Helaas bij mij ook niks op zowel e-mail als ticket... ZuchtAnoniem: 142694 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:02:
Ha, en ik heb nog niet eens een reactie op die e-mail én ticket
Misschien wel interessant als je verder wilt experimenteren.Mirage010 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:02:
Ik heb gisterenavond ook nog even zitten puzzelen. Het is toch belachelijk dat de software die MyBKS gebruikt, identiek is aan die van vele andere bedrijven, maar dat je niet de fotoboeken op één of andere manier kan kopieren.
De originele software is (als het goed is) van http://www.qphoto.co.za/ en heet Picasso Album Maker.
Ik heb een mail gestuurd een week of 2 geleden, maar 0,0 reactie tot dusverre.
De optie om het via de gearchiveerde bestellingen te doen.....werkt niet, want AL mijn bestellingen van de afgelopen 5 jaar zijn verdwenen!
Uiteraard reageren ze ook op de mail daarover niet....
De optie om het via de gearchiveerde bestellingen te doen.....werkt niet, want AL mijn bestellingen van de afgelopen 5 jaar zijn verdwenen!
Uiteraard reageren ze ook op de mail daarover niet....
Begin vorig jaar ook een waarde voucher van mybks gekocht. Mijn vriendin heeft een fotoboek gemaakt en besteld. Vier tot vijf maanden later, na een aantal contact pogingen, alsnog het boek ontvangen. Dit was medio september. Lange levertijd, maar beter iets dan niets.
De software die al deze partijen gebruiken is Taopix. http://taopix.com/o0SmOkE0o schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:27:
[...]
Misschien wel interessant als je verder wilt experimenteren.
De originele software is (als het goed is) van http://www.qphoto.co.za/ en heet Picasso Album Maker.
Taopix werkt met licenties. Als je een boek maakt bij een bepaalde partij dan kan je deze niet openen met de software van een andere partij.
Ah kijk, nog een stap hoger in de ketenbups76 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:33:
[...]
De software die al deze partijen gebruiken is Taopix. http://taopix.com/
Taopix werkt met licenties. Als je een boek maakt bij een bepaalde partij dan kan je deze niet openen met de software van een andere partij.
Heb er zelf geen belang bij oid, maar misschien interessant voor de mensen die willen experimenteren