Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
FCG
Anoniem: 622788
zijn er in augustus 3 meldingen van geleverde boeken met gemiddeld redelijke kwaliteit;
voor september 1 melding van 2 boeken die in juli werden besteld.
Levering lijkt op willekeur omdat er mensen zijn die in mei besteld hebben en nog steeds niet geleverd hebben gekregen. (er zijn latere bestellers die al wel hebben ontvangen
Bijkomend probleem, na alle goede beloften van levering met vertraging, is dat niemand schijnt te weten wie de bestellingen gaat (laten) drukken
Is er iemand met inside information?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Wel de laatste keer; de software is gewoon niet goed en te bewerkelijk. Zelfs hun standaard templates bijvoorbeeld vallen buiten de rode lijnen en worden dus niet mooi geprint (deel vd foto valt weg en aangezien er een witte rand omheen zit) en kost heel veel tijd om dat aan te passen....
Ik denk dat je hierna niet nog eens zon voucher kan bestellen op iBood, denk niet dat ze nog in zee willen gaan met deze partij.ronald1979 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:20:
Wij hebben nu 3 of 4 keer op rij boeken besteld met een voucher van ibood. Altijd gewoon binnen een redelijke termijn besteld.
Wel de laatste keer; de software is gewoon niet goed en te bewerkelijk. Zelfs hun standaard templates bijvoorbeeld vallen buiten de rode lijnen en worden dus niet mooi geprint (deel vd foto valt weg en aangezien er een witte rand omheen zit) en kost heel veel tijd om dat aan te passen....
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
ora et labora
Online of offline software? De online sorftware van mybks is echt zeer slecht, buggy, instabiel, vult je ram (12gb DDR3 op mijn game systeem en dan nog 7gb soms). Ik ga 10x liever naar Cewe of Hema als deze exercitie nog eens moet doen.mrc4nl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:36:
de software van mybks is standaard meuk, ik zie dezelfde software ook terug bij andere partijen als top-fotoalbum ed.
Das ook wel een punt. MyBKS is misschien falliet maar je komt daar, zonder extra te zoeken, niet achter. Alles werkt nog zoals het hoort.wouter12345 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:11:
zojuist nog een boek besteld, via de ibood-kortingscode die tot 24:00 uur vandaag geldig was. Infrastructuur werkt allemaal nog prima, betaling en uploaden zijn geslaagd. Nu afwachten wanneer / of het album binnenkomt
http://www.xbmcfreak.nl/
"Vandaag (04-10) het boek eindelijk gekregen! 3 maanden op moeten wachten. Kwaliteit is wel minder dan eerdere boeken die ik heb gekocht, maar eindelijk blij dat het toch binnen is."
En ik maar wachten sinds 26-05-2014. Wat een teringbende daar bij dat bedrijf. Na tig mails en telefoontjes nog steeds niets op mijn deurmat. Fijn is dat. Trieste zaken...
Yep, geen leuke berichten (voor ons dan) om te lezen. Leuk voor de mensen die wel wat hebben gekregen. Ik wacht ook al sinds 30-05-2014.f1fr33k schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:10:
"30-6 besteld en afgelopen zaterdag (27-09) lag het plotseling op de mat"
"Vandaag (04-10) het boek eindelijk gekregen! 3 maanden op moeten wachten. Kwaliteit is wel minder dan eerdere boeken die ik heb gekocht, maar eindelijk blij dat het toch binnen is."
En ik maar wachten sinds 26-05-2014. Wat een teringbende daar bij dat bedrijf. Na tig mails en telefoontjes nog steeds niets op mijn deurmat. Fijn is dat. Trieste zaken...
Maar ik ben blij dat er nog steeds wordt uitgeleverd, dat geeft hoop. Een verjaardagscadeau in juni wordt dan hopelijk een kerstcadeau in december.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Minder als in je hebt al van mybks boeken gehad ?Erhnam schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:36:
Vandaag het boek eindelijk gekregen! 3 maanden op moeten wachten. Kwaliteit is wel minder dan eerdere boeken die ik heb gekocht, maar eindelijk blij dat het toch binnen is.
Want ik vond de kwaliteit ook niet echt denderend voor iets wat als premium verkocht wordt.
Heb alleen geen eerdere boeken bij hun besteld maar als ze nu een mindere kwaliteit versturen als voorheen lijkt me dat nog steeds een vorm van niet je belofte's nakomen maar proberen zo goedkoop mogelijk je klanten stil te krijgen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik denk dat er bijna geen sprake is van een bedrijf. We zijn al LANG voorbij "klantenservice is nie goe" en we mogen in onze handjes knijpen dat er sowieso al boeken van de band rollen.f1fr33k schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:10:
Normaliter zijn wij klanten de laatste in de rij die iets kunnen claimen van een faillissement...
Ik heb vorig jaar ook een boek besteld. Met een mooie kartonnen hoes, zwarte bladzijden en hoogglans foto's. Het boek wat ik dit weekend binnen kreeg was beduidend minder (geen hoes, wit mat en lagere resolutie foto's).harley schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:22:
[...]
Minder als in je hebt al van mybks boeken gehad ?
Want ik vond de kwaliteit ook niet echt denderend voor iets wat als premium verkocht wordt.
Heb alleen geen eerdere boeken bij hun besteld maar als ze nu een mindere kwaliteit versturen als voorheen lijkt me dat nog steeds een vorm van niet je belofte's nakomen maar proberen zo goedkoop mogelijk je klanten stil te krijgen.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik heb precies op dezelfde datum een bestelling geplaatst. Ook nog niks binnen gekregen.f1fr33k schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:10:
"30-6 besteld en afgelopen zaterdag (27-09) lag het plotseling op de mat"
99 pagina's foto's bewerken en alles is aardig veel werk geweest.
Ik houd nog stiekem hoop dat het nog steeds komt.
Wel onlangs zo'n standaard mailtje ontvangen dat alles 'wat' vertraging heeft opgelopen.
Anoniem: 621994
Product niet leveren door faillissement != product niet leveren door fraude of oplichting.Anoniem: 621994 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:51:
Vorig week weer eens gebeld met MyBKS (prezco), maar kreeg niemand aan de lijn. Ook met iBood gebeld en daar wordt je toch een stuk onbeschoft behandeld. Ga daar echt nooit meer iets bestellen. Enige wat je kunt doen is heeeeeel lang wachten en hopen dat je nog een keer iets ontvangt. Of we moeten met vele aangifte doen, met veel aangiftes neemt de politie actie en gaan ze er achteraan. Maar nogmaals dan moeten er wel heel wat aangiftes worden ontvangen. Dit kan gewoon online
Maar goed, ik ga wel actie ondernemen als ik rond begin december niets heb ontvangen.
Anoniem: 626152
Misschien moeten wij niet zoveel bellen en mailen, zodat ze zich meer bezig kunnen houden met het produceren van de fotoboeken.
Duimen dus en anders opnieuw laten versturen.
Mijn eerste boek zat een fout in, kreeg ik een nieuwe.
if ever.....
ora et labora
Nee hoor, heb gewoon mijn boek gehad die besteld is in mei.Sh0ckTr00per schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 07:13:
Gezien de leveringen begint bij mij ook zo'n stemmetje in mijn achterhoofd te zeggen dat de bestellingen in mei wel eens overgeslagen kunnen zijn
Heb wel het vermoeden dat wellicht mensen die eerder een keer een boek daar hebben besteld eerder een boek krijgen?
Iemand die daar wat over kan zeggen?
Ik heb dus vorig jaar ook een boek via ibood bij hun besteld, deze keer dus weer en heb hem nu (verlaat) ook gekregen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Anoniem: 324998
Ik wacht geduldig af. Zeuren, bellen ,mailen heeft geen zin en houdt die mensen alleen maar van het werk af.
Het had ook anders af kunnen lopen en had helemaal geen fotoboek ontvangen. Nu is er hoop, alleen is geduld hierbij een schone zaak
Dit dus, somt het helemaal op.Snakeye2209 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:40:
Ja ook eind augustus besteld.
Ik wacht geduldig af. Zeuren, bellen ,mailen heeft geen zin en houdt die mensen alleen maar van het werk af.
Het had ook anders af kunnen lopen en had helemaal geen fotoboek ontvangen. Nu is er hoop, alleen is geduld hierbij een schone zaak
Anoniem: 619960
Hoe lang duurt het nu om een productieplanning op te stellen en de klanten te informeren wanneer hun boek aan de beurt komt?
Ik zou het op prijs stellen dat ik een mailtje krijg met de bevestiging dat m'n boek geproduceerd gaat worden en wanneer het mag verwachten. Zelfs al betekent dit dat door deze communicatie de levertermijn met een extra week opschuift.
Dit zou getuigen van respect voor hun klanten en zou het zeuren, bellen en mailen in 1 klap overbodig maken.
Onze eerdere ervaringen met mybks zijn altijd goed geweest; altijd binnen een week geleverd, en wanneer er fouten waren (een keer verkeerd afgesneden, een andere keer een terugkerende drukfout) hebben we altijd kosteloos goede boeken ontvangen.
We hopen dat ze nog komen, maar als ik bovenstaand lees dat er genoeg wachtenden voor ons zijn, denk ik dat we maar netjes achteraan in de rij aansluiten...
Na lang wachten eindelijk binnen dus, order 17xxx en 20xxx. De oudste was meen ik in mei geplaatst.
Er is dus hoop, ik zou als ik jullie was even telefonisch contact opnemen met ibood (en het vriendelijk houden maar wel even vragen of zij status na kunnen gaan).
(zie ook http://digifotofan.nl/blo...een-fotoboeken-bij-mybks/ )
Als ik mijn bestelling eind oktober niet binnen heb, mag je me je voorstel bezorgen en doe ik ook een melding.
Het gaat bij mij over een bestelling van 160 euro (geen ibood voucher) en de hoop werk die ik in een boek van 200 pag gestoken heb. Bestaat er een andere leverancier die een bestelling met mybks software zou kunnen verwerken?
Is i Bood iets te verwijten?. Zij hebben gewoon geleverd, nl die vouchers. MyBKS lsevert niet.
Anoniem: 27535
De échte schuldige, MyBKS met hun (mis)management, die blijven mooi buiten schot: de boeken worden geprint bij een ander bedrijf onder een coulance regeling. Ze zijn niemand wat verschuldigd, helaas. Dat is het zure van het verhaal.
Anoniem: 629173
Maar nu hoop ik nog op het laatste boek wat ik nog niet ontvangen heb, wel als eerste besteld! Het is een boek ter afscheid van een collega en ik heb er heel veel werk aan gehad! Zij wacht al viereneenhalve maand, ik schaam me iedere keer als ik moet zeggen dat het er nog niet is....
De kwaliteit is absoluut goed! Kan altijd beter maar voor deze prijs uitstekend.
Ik kan mij de frustratie van iedereen die al (heel) lang wacht goed voorstellen. En hoop dat ook deze mensen nu op korte termijn hun boeken binnen krijgen.
Zelf wacht ik nog op een later besteld boek en hoop dat ik deze ook binnenkort mag ontvangen. Nog even geduld

De mensen van MyBKS wil ik toch beslist hartelijk bedanken!
Dankzij hun heb ik nu dit boek en verdwijnt mijn bestelling niet in een faillisement.
Nog even geduld al doet het zeer.

Op 28 augustus besteld. Dus de volgorde waarin ze werken is heel apart. De kwaliteit is gewoon top. Net zo goed als die we vorig jaar besteld hadden.
Anoniem: 629772
Nu wachten op de 2 boeken die ik nog in September besteld heb, maar ik heb nu goede hoop.
Misschien heb jij nu wél je boek gekregen *dankzij* het zeuren/blijven volhouden van die mensen. Who knowsSnakeye2209 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:07:
Zoals je ziet, bij eerdere reacties, helpt gewoon niet zeuren, netjes afwachten en mensen hun werk laten doen, veel beter
Nickname does not reflect reality
Versus de mensen die niets van zich laten horen en op dezelfde termijn óf eerder hun boek ontvingenBrad Pitt schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 13:33:
[...]
Misschien heb jij nu wél je boek gekregen *dankzij* het zeuren/blijven volhouden van die mensen. Who knows
uhm..... ik heb juist laatste tijd heel veel gezeurd. Ik ga niet rustig zitten afwachten terwijl ik wordt genaaid door een bedrijf. Je hebt alle recht, maar krijg het maar eens. Ik ben er zeker van dat het heeft geholpen, want kreeg via de directe mail adressen regelmatig nog een reactieSnakeye2209 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:07:
Zoals je ziet, bij eerdere reacties, helpt gewoon niet zeuren, netjes afwachten en mensen hun werk laten doen, veel beter
Uit onze gegevens blijkt dat wij u 14 oktober een bericht hebben teruggestuurd naar aanleiding van uw mail 7 oktober. Wij vinden het erg spijtig dat u uw fotoboek nog steeds niet heeft ontvangen. Wij hebben bij de leverancier het verzoek neergelegd voorrang te geven aan de boeken die het langst in de wachtrij voor productie staan.
De leveringen zullen vanaf nu in groepen gaan en hierbij hebben wij het verzoek neergelegd om de klanten die in de desbetreffende groep staan te informeren dat hun boek inmiddels aan de beurt zijn.
Wij hopen oprecht dat dit ook echt allemaal gaat gebeuren. Helaas hebben wij hier geen inzicht op. Wij werken er hard aan om dit te krijgen en wij zullen u zeker informeren als wij dit kunnen.
Nogmaals excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben met betrekking tot dit onderwerp dan horen wij dit graag in reactie op dit bericht.
We waren allemaal genaaid, tot die andere organisatie het overgenomen heeft en tóch de fotoboeken ging printen die besteld waren via ibood.
Jullie zetten hun in een zwart daglicht, terwijl zij juist de boel proberen te redden.....

Half oktober kreeg ik het eerste boek en een week later het tweede. Het eerste boek was kwalitatief redelijk maar het tweede heeft nogal wat problemen. Ik heb dit gemeld bij MyBks maar geen antwoord.
Ik ben het zo spugziek dat dit bedrijf gewoon door mag blijven gaan.
Hoe ze in godsnaam hun klachtenafdeling klantenservice durven te noemen is mij een raadsel.
Als jij met een goed hart MyBKS wil overnemen omdat deze de zaken niet op orde heeft. En je moet dan duizenden boeken zo snel mogelijk printen, dan ligt de focus volgens mij niet zo op de klachtenafhandeling.
Nogmaals, wees blij dat je überhaupt een boek krijgt...

Het lijkt niet door te dringen hé: MyBKS bestaat niet meer. Alles wat er nu gebeurt is Coulance van een ánder bedrijf, die het boekdrukken heeft overgenomen. Zij hebben geen geldend contract met ons.adhe55 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:47:
Ik heb begin juli 2 fotoboeken besteld beide met een voucher van Ibood.
Half oktober kreeg ik het eerste boek en een week later het tweede. Het eerste boek was kwalitatief redelijk maar het tweede heeft nogal wat problemen. Ik heb dit gemeld bij MyBks maar geen antwoord.
Hoe ze in godsnaam hun klachtenafdeling klantenservice durven te noemen is mij een raadsel.
Normaliter konden we fluiten naar het boek, te samen met al de tijd en geld die we er in hebben gestopt. Normaliter kon je met je klachten niet naar de de klantenservice, maar naar de faillissementscurator. En geloof me, de curator heeft weinig boodschap aan een klagende klant, want die bevindt zich mooi aan het einde van de rij, na de schuldeisers, aandeelhouders, etc.
Ik ben het zo spugziek dat dit bedrijf gewoon door mag blijven gaan.

Maar kunnen annuleren?, en dat ik mijn geld terug krijg?zodat ik het bedrijf die "90 euro" bespaar? Ho maar!
Ik heb het geprobeerd bij ibood, maar heb het opgegeven. presco heeft ook niet bepaald gereageerd.
ik kijk er niet meer naar uit dat ie in de brievenbus ligt. het laat mij koud. meh als ie er is, meh2 als ie dat niet is
[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 29-10-2014 10:34 ]
ora et labora
ow, ik meende dat het 35+6 was, dat veranderd het al een beetje.XanderDrake schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:56:
Ik snap alleen niet wat je wint met annuleren. Die €20+6,95? Ja voor een student of minima snap ik het ergens, maar de tig uren die je stopt in het vullen van de 110+ pagina's zijn mij meer waard.
tja ik ben student. maar heb er niet veel tijd ingestopt en heb het heel simpel gehouden, gewoon recht toe recht aan.Geen text randjes of andere frutsels. het zoeken van leuke foto's kostte mij meer tijd.
ora et labora
Zo, vandaag dan ook eindelijk ontvangen! Heb er net geen 5 maanden op moeten wachten. Kwaliteit is wel ok, maar ik vind een aantal foto's wel wat donker geworden, terwijl deze op de PC niet zo donker waren vergeleken met andere foto's. De vrouw was er toch wel heel erg blij mee en heb het zelfs 5 maanden geheim kunnen houden.Smarron schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 23:15:
[...]
Yep, geen leuke berichten (voor ons dan) om te lezen. Leuk voor de mensen die wel wat hebben gekregen. Ik wacht ook al sinds 30-05-2014.
Maar ik ben blij dat er nog steeds wordt uitgeleverd, dat geeft hoop. Een verjaardagscadeau in juni wordt dan hopelijk een kerstcadeau in december.
Hopelijk volgen de boeken voor jullie ook snel!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik snap de reactie van een aantal hierboven dat we blij moeten zijn dat de boeken er aan zouden komen, ik snap alleen niet waarom het nieuwe bedrijf ons niet gewoon een bericht heeft gestuurd. Nu worden we in het ongewisse gehouden, en zijn we ook niet op de hoogte van hun goede daad. Iets in de trant van "uit coulance leveren we de eerder bestelde boeken nog, alleen kan het wat langer duren" was genoeg geweest om ons fans van het nieuwe bedrijf te maken.
We gaan er hier vanuit dat ze er nog aankomen; zodra ze geleverd zijn, laat ik het weten.
Nee, het is hier al eerder (mede door Juristen) uiteengezet dat iBood hier wel degelijk een aansprakelijkheid kent, en ontbinding zou moeten accepteren (maar dat weigert). De verkopende partij is hier iBood, niet de toevallige drukker. In welke vorm je dat ook creatief anders zou willen gieten met een voucher die recht geeft in plaats van een directe bestelling.XanderDrake schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:56:
[...]
Het lijkt niet door te dringen hé: MyBKS bestaat niet meer. Alles wat er nu gebeurt is Coulance van een ánder bedrijf, die het boekdrukken heeft overgenomen. Zij hebben geen geldend contract met ons.
Normaliter konden we fluiten naar het boek, te samen met al de tijd en geld die we er in hebben gestopt. Normaliter kon je met je klachten niet naar de de klantenservice, maar naar de faillissementscurator. En geloof me, de curator heeft weinig boodschap aan een klagende klant, want die bevindt zich mooi aan het einde van de rij, na de schuldeisers, aandeelhouders, etc.
[...]
Nou wees blij. Dit bedrijf gaat niet door.
Je kan niet tegoedbonnen verkopen die direct gekoppeld zijn aan een product om vervolgens te stellen dat je als verkoper geen verplichtingen hebt. Ik zou zeggen, lees het topic eerst eens volledig terug voor met zulke stellingen te komen.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 29-10-2014 23:23 ]
Goed punt. Weet wel dat ik het hier heb over MyBKS en niet over iBood.Anoniem: 27535 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:22:
[...]
Nee, het is hier al eerder (mede door Juristen) uiteengezet dat iBood hier wel degelijk een aansprakelijkheid kent, en ontbinding zou moeten accepteren (maar dat weigert). De verkopende partij is hier iBood, niet de toevallige drukker. In welke vorm je dat ook creatief anders zou willen gieten met een voucher die recht geeft in plaats van een directe bestelling.
Je kan niet tegoedbonnen verkopen die direct gekoppeld zijn aan een product om vervolgens te stellen dat je als verkoper geen verplichtingen hebt. Ik zou zeggen, lees het topic eerst eens volledig terug voor met zulke stellingen te komen.
Andere vraag: je hebt je tegoed bon van iBood ontvangen en ingeleverd bij de drukkerij en je korting is verrekend bij je bestelling. iBoods verkochte product, de korting, werkt gewoon en heeft aan zijn functie voldaan. De extra kosten (verzending) heb je dan ook al betaalt aan de drukkerij. Je gaat nu je transactie aan met de drukkerij toch? Die gaat kopje onder, en de rest is geschiedenis. Maar blijkbaar is iBood mede schuldig?
Als je nog een tegoedbon hebt, ongebruikt, zou ik inderdaad akkoord gaan met dat iBood die terugneemt en je je geld terug geeft. De bon heeft namelijk geen verdere waarde meer, het bedrijf dat erachter zit bestaat niet meer.
Prezco heeft de merknaam, het klantenbestand, de lopende bestellingen + de website overgenomen en blijft via dat kanaal verkopen en geld ontvangen.
Prezco heeft dus de verplichting om alle huidige en van de firma mybks overgenomen bestellingen op te leveren. Het is dus geen liefdadigheid of mooi gebaar dat er boeken geleverd worden, maar hun verdomde juridische plicht.
En als ze het echt menen om het merk MyBks terug leven in te blazen zijn ze wel heel slecht bezig.
Een berichtje met 'excuses voor de vertraging' en een indicatie wanneer de bestelling eraan komt is het minste dat ze kunnen doen. Dat zou mij zelfs overhalen om opnieuw bij hen te bestellen (ik bestelde jaarlijks na elke vakantie een boek bij hen en had dit graag zo verder blijven doen)
Nu zijn ze een nog klant kwijt, een klant die wel begrip kan opbrengen voor vertraging wegens omstandigheden maar niet voor hun klantonvriendelijkheid.
Je krijgt blijkbaar niet eens te horen wanneer je boek verstuurd wordt. Je komt dus nooit te weten als er wat verkeerd zou gaan tijdens de verzending.
@xander : Dat is ook al eerder langsgekomen. De voucher werkt niet, zolang die niet leidt tot levering. Leveringsplicht is 30 dagen, die zou hier opnieuw ingaan na bestellen van het boek. Na die periode kan ne ontbinden - dus ook de 100% gekoppelde aankoop van voucher.
Iedere andere uitleg zet de deur wagenwijd open voor handelen met het oogmerk om groepen mensen te benadelen. Je verkoopt ladingen vouchers, laat een andere BV klappen, en zegt zelf 0 verantwoordelijkheid te hebben.
Je kan niet je plichten als verkoper afwenden als jouw leverancier failliet gaat. Dat is hier niet anders: ze verkopen een voucher die niet tot levering leidt (binnen 30 dagen zoals in de wet). De voucher doet njet wat geadverteerd is en is niet deugdelijk. Dus je kan ontbinden.
Dat iBood daar niet aan meewerkt, en er blijkbaar niet echt werk van gemaakt wordt door klanten. Doet daar niets aan af. Ik zou bij afname inmiddels al lang geleden aangifte hebben gedaan, omdat ik gezien houding iBood niet kan bepalen of hier sprake is van pech of bewust handelen (en daarmee oplichting). Dat mag politie/justitie dan uitzoeken.
Maar het is wel een sterk signaal naar iBood dat ook zij niet boven de wet staan.
Ik heb besteld nà het faillissement + overname, dus heb ik besteld bij Prezsco. En wacht nog steeds...
DitAnoniem: 27535 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:59:toon volledige bericht
Nee, het is bij faillissement en dan overname zeker niet zo dat alle verplichtingen automatisch overgaan. Dat hangt af van afspraken met de curator. In feite is het een andere entiteit. Die kán verplichtingen overnemen, maar juist in de meeste gevallen van faillissement wordt niet alles overgenomen.
@xander : Dat is ook al eerder langsgekomen. De voucher werkt niet, zolang die niet leidt tot levering. Leveringsplicht is 30 dagen, die zou hier opnieuw ingaan na bestellen van het boek. Na die periode kan ne ontbinden - dus ook de 100% gekoppelde aankoop van voucher.
Iedere andere uitleg zet de deur wagenwijd open voor handelen met het oogmerk om groepen mensen te benadelen. Je verkoopt ladingen vouchers, laat een andere BV klappen, en zegt zelf 0 verantwoordelijkheid te hebben.
Je kan niet je plichten als verkoper afwenden als jouw leverancier failliet gaat. Dat is hier niet anders: ze verkopen een voucher die niet tot levering leidt (binnen 30 dagen zoals in de wet). De voucher doet njet wat geadverteerd is en is niet deugdelijk. Dus je kan ontbinden.
Dat iBood daar niet aan meewerkt, en er blijkbaar niet echt werk van gemaakt wordt door klanten. Doet daar niets aan af. Ik zou bij afname inmiddels al lang geleden aangifte hebben gedaan, omdat ik gezien houding iBood niet kan bepalen of hier sprake is van pech of bewust handelen (en daarmee oplichting). Dat mag politie/justitie dan uitzoeken.
Maar het is wel een sterk signaal naar iBood dat ook zij niet boven de wet staan.
| live and give like no one else |
Anoniem: 631502
Anoniem: 632212
Op 31 mei heb ik mijn bestelling gedaan en meteen ook de betaling. Na het versturen van meerdere mails naar MyBKS kreeg ik eind augustus een mail dat er een grote vertraging is door het faillissement van de vorige eigenaar van Mybks en dat de website met de daarbij horende leveringsverplichting van ongeveer 5000 boeken is overgenomen.
Dus ben ik op zoek gegaan naar een telefoonnummer van de huidige eigenaar aangezien Mybks telefonisch niet bereikbaar is. In de mail stond een adres en bedrijfsnaam Presco bv dus op Google even naar het telefoonnummer gezocht en ze gebeld. Ze gaven telkens aan dat er vertraging was maar het boek zeker gedrukt zou worden.
Na diverse keren bellen (denk dat ze me er beu waren) heb ik dan ook eindelijk mijn boek vandaag ontvangen. Dit is wel meer dan 5 maanden later maar het is er wel. Had ik hun niet gebeld dan had ik wellicht nog altijd mijn boek niet.
Ik had hiervoor ook al 3 boeken besteld en dan ging de levering wel telkens goed.
Anoniem: 632212 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:28:
Hoi allemaal,
Op 31 mei heb ik mijn bestelling gedaan en meteen ook de betaling. Na het versturen van meerdere mails naar MyBKS kreeg ik eind augustus een mail dat er een grote vertraging is door het faillissement van de vorige eigenaar van Mybks en dat de website met de daarbij horende leveringsverplichting van ongeveer 5000 boeken is overgenomen.
Dus ben ik op zoek gegaan naar een telefoonnummer van de huidige eigenaar aangezien Mybks telefonisch niet bereikbaar is. In de mail stond een adres en bedrijfsnaam Presco bv dus op Google even naar het telefoonnummer gezocht en ze gebeld. Ze gaven telkens aan dat er vertraging was maar het boek zeker gedrukt zou worden.
Na diverse keren bellen (denk dat ze me er beu waren) heb ik dan ook eindelijk mijn boek vandaag ontvangen. Dit is wel meer dan 5 maanden later maar het is er wel. Had ik hun niet gebeld dan had ik wellicht nog altijd mijn boek niet.
Ik had hiervoor ook al 3 boeken besteld en dan ging de levering wel telkens goed.
Die drukken het.
FCG
Ik kreeg eerst een dame aan de lijn die me bevestigde dat prezco het drukken van de boeken overgenomen heeft van MyBks. Ze verbond me door naar de 'verantwoordelijke', een zekere Jeroen.
Die bevestigde eveneens dat ze de boeken besteld bij MyBks drukken.
Ik vroeg wanneer ik m'n boek mocht verwachten en gaf m'n bestelnummer door.
Ik kreeg als antwoord: "Ik zal je boek op de 'prioriteitenlijst' zetten, dan ligt je boek binnen de 14 dagen op je deurmat"
En jawel, vandaag, 21 november, is het dan eindelijk toegekomen. Exact 14 dagen later zoals beloofd (verzending naar België).
Het lijkt er dus op dat ze wekelijks een willekeurige batch verwerken, maar als je belt kan je voorrang krijgen.
Dus: neem contact op (bellen! niet mailen!) via het nummer zoals vermeld op de site:
http://www.prezco.nl/contact.php
020 398 9190
(ik had eerder (september en oktober) ook gemaild naar MyBks èn naar Prezco, maar daar kreeg ik nooit antwoord op)
Wat de kwaliteit betreft is het wat minder dan vorige bestellingen: de kaft is wat slapper, en de pagina's zijn links en rechts wat kort bijgesneden. Ook de binding lijkt fragiel, het wordt fotoboek kijken maar dan handle with care...
Alles bij elkaar ben ik niet ontevreden over de kwaliteit. Bij nader inzien valt de afdrukkwaliteit tegen (soms fletse pagina's)
Hopelijk komt het ook goed voor wie nog op z'n bestelling wacht!
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 619960 op 21-11-2014 14:31 ]
Ik heb dus die aangifte bij de politie wel gedaan en behalve een halve update dat er nog geen nieuws is nooit meer iets van vernomen. Helaas is dat voor de politie blijkbaar ook priotiteit -1 gebleken dus zelfs die weg bewandelen voegt weinig toe.Anoniem: 27535 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:59:toon volledige bericht
Nee, het is bij faillissement en dan overname zeker niet zo dat alle verplichtingen automatisch overgaan. Dat hangt af van afspraken met de curator. In feite is het een andere entiteit. Die kán verplichtingen overnemen, maar juist in de meeste gevallen van faillissement wordt niet alles overgenomen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
EN GISTER LAGEN ZE BEIDE INEENS OP DE MAT! whoehoe!
Kwaliteit is prima, echter is er in de teksten overal de lettercombinatie "FL" veranderd in "Ŭ" vaag, jammer gezien het een babyboek is waar het woord "Fles" regelmatig in voorkomt (En er nu dus Ŭes staat). Anyhow, ik ben al lang blij dat we ze gekregen hebben. Zeker gezien het werk wat we er ingestoken hadden (2x 1 week).
[ Voor 6% gewijzigd door satoer op 30-11-2014 13:39 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik heb nog niets. Zijn er mensen die daarna nog besteld hebben en wel al iets binnen hebben??
Cheers
Printen is dan ook een stervende markt.. marges zijn bijna negatief, en alleen haalbaar met volledige automatisering (van bestelling tot inpakken) De klassieke drukkerij redt het niet meer. Wat blijft over? Drukwerkdeal/Vistaprint die hun zaken zeer goed op orde hebben.f1fr33k schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:29:
Ik heb in mei al besteld, wacht nog steeds. Verwacht er dus a.u.b. niet teveel van. Volgens mij vallen alle print bedrijven als domino steentjes om!
This space is occupied
Serieus? Nou die valt dan ook al af. En om te bedenken dat ik vorig jaar vier canvassen daar heb besteld!f1fr33k schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:31:
Ja, ik durf ook eigenlijk nergens meer te bestellen m.b.t. prints. Bestincanvas is ook opeens gaan vliegen, nadat ze hebben geïnd via vouchers van iBood. Gaat lekker...
Toch ......, na mijn eerste fustratie, 4 maanden wachten, heb ik weer een positieve ervaring. Gisteren viel mijn op 22 september besteld 2e fotoboek in de bus, Het boek ziet er, zoals ik verwacht en gehoopt had, prachtig uit en ik ben er dan ook super blij mee. Hoewel ook ik het erg moeilijk vond is MyBKS/Presco zijn afspraak naar mij en vele anderen, uiteindelijk wel nagekomen! Dat verdient toch zeker ook respect en waardering!? Mij dunkt dat het voor Presco waarschijnlijk gemakkelijker en zakelijk aantrekkelijker was geweest als zij schuil waren gegaan achter een faillisement!! Ik deel ieders mening dat Presco er veel meer PR uit had kunnen halen door met een helder en duidelijk verhaal naar buiten te treden. Dat hebben ze dus niet goed gedaan. Ook zijn er mensen die voor een deadline met een cadeau hadden willen/moeten komen en dus, heel vervelend, met lege handen kwamen te staan. Dat zet veel kwaadbloed. Inmiddels, ik heb makkelijk praten want ik heb mijn boeken, kan ik het wat beter relativeren en heb ik groot respect voor Presco die ondanks heel veel weerstanden en negativiteit toch onverstoorbaar doorgaat met, geleidelijk, drukken en verzenden van de bestelde boeken. Chapeau!!!
En tegen de mensen die nog steeds wachten zou ik willen zeggen heb vooral veel geduld en blijf vertrouwen. Het doet erg zeer maar als je bestelling EINDELIJK binnen komt is dat wat beslist over blijft!
We hebben zelf actief contact gezocht met Presco via telefoon en e-mail. Dat heeft zeker gewerkt, en als je nog in onzekerheid zit zou ik zeker even contact met ze opnemen.
Het is inderdaad jammer dat Presco niet van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om goede PR te krijgen; één e-mail met het bericht dat ze met vertraging zouden uitleveren ondanks het faillissement was genoeg geweest.
Oei. Niet meer op netvlies hebben.. geen goed teken, zeker gezien hoe lang het duurt met boeken die ze wél op het netvlies hebben!Sh0ckTr00per schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:10:
Ik wacht ook al sinds mei. Ik heb na bovengenoemde suggestie van TwikTwik contact opgenomen met Prezco en daar via wat omwegen te horen gekregen dat ze mijn boek niet meer op het netvlies hadden. Na wat uitzoekwerk heb ik de toezegging gekregen dat hij het productieproces ingegaan is, maar tegelijk heb ik nog niets gehad dus ik ben nog heel terughoudend in mijn optimisme.
ora et labora
Na de overname werden er willekeurig oude bestellingen ineens geleverd. Kan maar zo zijn dat ze de eerste batch niet goed hebben afgehandeld administratief gezien.

De communicatie was trouwens ook al slecht toen ze nog niet faillet waren gegaan. Ze konden m.i. de stormloop via iBood gewoon niet aan.
Cool, ik heb niets ontvangen en wacht al vanaf MeiDaYwaLkUr schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:51:
Vreemd dat ze niet reageren op de mail.
Ik heb nog steeds niks ontvangen, eind September ingestuurd
[ Voor 68% gewijzigd door mrc4nl op 30-12-2014 13:31 ]
ora et labora
Actief bellen!! mijn boek was zonder dit forum ook niet binnengekomen!Anoniem: 619960 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:26:
Dus: neem contact op (bellen! niet mailen!) via het nummer zoals vermeld op de site:
http://www.prezco.nl/contact.php
020 398 9190
(ik had eerder (september en oktober) ook gemaild naar MyBks èn naar Prezco, maar daar kreeg ik nooit antwoord op)
Boek van augustus is half december binnengekomen na actief te bellen en daarna order nummer te emailen!
[ Voor 52% gewijzigd door xdc op 30-12-2014 19:32 ]
slimmehotspot.nl
30 september besteld, en eind december mijn boek binnengekregen. Ook nadat ik gebeld had! Je wordt dan op een lijst gezet die 'voorrang' krijgt (zoals al meerdere keren in dit topic vermeld), hoewel het bij mij toen nog 3,5 week geduurd heeft. Aan de telefoon werd 2-3 weken toegezegd.xdc schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:03:
[...]
Actief bellen!! mijn boek was zonder dit forum ook niet binnengekomen!
Boek van augustus is half december binnengekomen na actief te bellen en daarna order nummer te emailen!
Anoniem: 632814