*knip* niet op de man spelen.
[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 22-07-2014 19:40 ]
Dat zeg ik helemaal niet.
*zucht* ik ga hier maar niet op in.knip
[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 22-07-2014 19:41 ]
Verwijderd
Als je zelf aangeeft niets meer van die 'Russische leugens' te willen horen betekend dat ook dat je alle argumenten die als weerwoord gebruikt kunnen worden naast je neer legt en dus ook nooit van mening zal veranderen.RoD schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:32:
Dat zeg ik helemaal niet.
Want het is anders? Hoe en waarom is het dan anders? Omdat je nog nooit in die landen bent geweest en daar ook niemand kent?*zucht* ik ga hier maar niet op in.
Is dat zo, ik ken de Oekraïense grondwet niet, maar ik vraag het me af.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:58:
[...]
Wat de rol van de DPR betreft hebben die het recht om de onafhankelijkheid uit te roepen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nope, dat kan niet. Kan wel per referendum, maar dan moet het hele land stemmen. En dan moet er ook daadwerkelijk een referendum worden uitgevoerd en niet zomaar iets uit de duim worden gezogenanandus schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:00:
[...]
Is dat zo, ik ken de Oekraïense grondwet niet, maar ik vraag het me af.
Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door Señor Sjon op 22-07-2014 21:58 ]
Juridisch is separatie juist helemaal niet (goed) vastgelegd:Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:05:
[...]
Staat het ook in de Chinese grondwet?
En Tibet en Taiwan dan?
Neen, het zijn algemene onvervreemdbare mensenrechten. En in de praktijk de wet van de sterkste.
Verwijderd
Nee. Dat recht hebben ze niet. Niemand weet wat het draagvlak van die DPR nu eigenlijk is. 1% van de bevolking? 99% van de bevolking? Jij doet nu net alsof de seperatisten alle Russen in Oekraïne vertegenwoordigen. Ze doen graag alsof dat zo is maar hebben liever niet op verkiezingen gewacht om daar achter te komen. Dat is toch wel een duidelijke hint dat die steun onder de bevolking er niet is.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:58:
Wat de rol van de DPR betreft hebben die het recht om de onafhankelijkheid uit te roepen. Ze hebben ook het recht om hun eigen land te verdedigen tegen buitenlandse indringers. Ze hebben zelfs het recht om hulp van andere landen te vragen en wapens te kopen of krijgen.
Van wie zijn die stemmen dan? Want gezien bovenstaande, lijkt me dat een totaal onrealistisch scenario.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:48:
Bedenk dan ook dat Rusland een atoommacht is.
[...]
Ook al gehoord dat er stemmen opgaan om Siberië te annexeren want die Russen verdienen die bronnen niet.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Zo was er laatst een interview op de radio van iemand uit Donetsk en die was helemaal niet blij dat z'n land (of je dat nou Oekraïne of DPR noemt) gerund wordt door een stel zel;fbenoemde Russen. Deze persoon was voor afscheiding, maar aansluiting bij Rusland is ook niet wat hij voor ogen heeft.downtime schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:55:
[...]
Nee. Dat recht hebben ze niet. Niemand weet wat het draagvlak van die DPR nu eigenlijk is. 1% van de bevolking? 99% van de bevolking? Jij doet nu net alsof de seperatisten alle Russen in Oekraïne vertegenwoordigen. Ze doen graag alsof dat zo is maar hebben liever niet op verkiezingen gewacht om daar achter te komen. Dat is toch wel een duidelijke hint dat die steun onder de bevolking er niet is.
We hebben wel een goed idee van wat de draagvlak is onder de bevolking. Niet veel. Er zijn talloze polls uitgevoerd door verschillende organisaties, zowel voor als na de start van de crisis.downtime schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:55:
[...]
Nee. Dat recht hebben ze niet. Niemand weet wat het draagvlak van die DPR nu eigenlijk is. 1% van de bevolking? 99% van de bevolking? Jij doet nu net alsof de seperatisten alle Russen in Oekraïne vertegenwoordigen. Ze doen graag alsof dat zo is maar hebben liever niet op verkiezingen gewacht om daar achter te komen. Dat is toch wel een duidelijke hint dat die steun onder de bevolking er niet is.
Dat laatste snap ik niet, een grote nieuwszender onafhankelijk van Moskou?Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:48:
Hoofd koel houden en vooral de dialoog blijven aangaan en bijvoorbeeld een grote nieuwszender oprichten die het Russische volk voorziet van objectieve nieuwsgaring. Maar dat is hier in het westen ook een uitstervende ambacht.
[ Voor 78% gewijzigd door anandus op 22-07-2014 21:04 ]
Radio Free Europe misschien?Soldaatje schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:01:
Dat laatste snap ik niet, een grote nieuwszender onafhankelijk van Moskou?
Volgens deze lange pagina gaat dat niet makkelijk worden: Wikipedia: Freedom of the press in Russia
Rusland staat 147e van de 180 plaatsen op de Press Freedom Index. Nederland staat 2e.
Verwijderd
Verwijderd
Het artikel van Timothy Garton Ash, over de "Volkische" opvatting van Putin wie Russen zijn en wat dus Rusland is, duidt wat meer de achtergrond bij het rijtje Zuid-Ossetie, Abchazie, Krim en het huidige verlangen naar Oost-Oekraine/Novorossiya. NYTimes linkRusland ziet zich volgens Poetin geconfronteerd met een ultimatum: "Laat ons dit deel van de (Oekraïense) bevolking dat etnisch en historisch dicht bij Rusland zit vernietigen, dan zullen we geen sancties tegen je instellen."
[ Voor 4% gewijzigd door Baserk op 22-07-2014 22:27 ]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Verwijderd
Goed objectief stuk ookBaserk schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:17:
Van NOS.nl link
[...]
Het artikel van Timothy Garton Ash, over de "Volkische" opvatting van Putin wie Russen zijn en wat dus Rusland is, duidt wat meer de achtergrond bij het rijtje Zuid-Ossetie, Abchazie, Krim en het huidige verlangen naar Oost-Oekraine/Novorossiya. NYTimes link
De Groene Amsterdammer heeft eerder dit jaar een aantal mooie artikels gepubliceerd over Putin en zijn denkwereld, bijv: link
Nutteloze informatie en stemmingmakerij. Benadrukken dat het luchtafweergeschut van Russische makelij is. Vele landen waaronder Finland (EU), Oekraïne, China en India maken hier gebruik van. Het ding is vermoedelijk zelfs gestolen van de Oekraïners, maar nee het is Russian-made en dat moet benadrukt worden.The name of this irritating little man was — you guessed it — Vladimir V. Putin (...)
As of Friday, American and Ukrainian officials were saying it was likely that a Russian-made antiaircraft missile had brought down Malaysia Airlines Flight 17, in yet another harvest of sorrow on Ukrainian fields already blood-soaked by history.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 22:36 ]
Er staat "opinion" boven. Het is niet bedoeld om objectief te zijn
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 23:04 ]
Uh, nutteloze informatie: dat Finland, China en India ze ook hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Nutteloze informatie en stemmingmakerij. Benadrukken dat het luchtafweergeschut van Russische makelij is. Vele landen waaronder Finland (EU), Oekraïne, China en India maken hier gebruik van. Het ding is vermoedelijk zelfs gestolen van de Oekraïners, maar nee het is Russian-made en dat moet benadrukt worden.
[...]
Romanes eunt domus | AITMOAFU
The first casualty in war is always the truth...
[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 23-07-2014 08:25 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Er waren toch protesten waarop de de president uiteindelijk zei: Er komen nieuwe verkiezingen waar ik niet aan mee doe maar dat was sommige mensen niet snel genoeg dus pleegde zij een coup? Als ik me niet vergis is er toch een keer iets uitgesproken door de "wereld?" in de trend van: Macht van een regegering via onrechtmatige wegen verkrijgen zal niet worden gesteund maar dat werd wel gelijk gedaan.KroontjesPen schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:42:
@Jumpiefox
Volgens mij zou Oekraïne, met nog andere landen daar, in Polen een een verdrag met Europa tekenen.
De voormalige president van Oekraïne besloot op het laatste moment dat niet te doen onder druk van Moskou. Lees: chantage met aardgas. Daar kwamen de hevige protesten van en de vlucht van de president naar Rusland.
Wat was er onrechtmatig aan? Hij is gewoon door het parlement afgezet.Jumpiefox schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:14:
Kan iemand mij uitleggen waarom Rusland in deze perse fout zit? Ik dacht altijd dat het zo zat:
President wordt onrechtmatig afgezet
Je moet naar het IMF luisteren enkel als je geld verwacht te krijgen van datzelfde IMF.Nieuwe "leiders" In Kiev die maar al te graag bij de EU willen horen en dus naar het IMF moeten luisteren
Uit mijn hoofd was dat minder geld dan Rusland had beloofd.en heel snel geld werd beloofd en als 'legitiem" werden gezien door US en de EU
Omdat die een gedeelte van een land hebben geannexeerd. En die rebellen die in opstand kwamen zijn grotendeels russen.Hoezo is Rusland dan slecht bezig en moeten ze gestraft worden?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Afgezet? Was toch meer "Verjaagd"en ministers die achter hem stonden opgesloten?Sissors schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:04:
[...]
Wat was er onrechtmatig aan? Hij is gewoon door het parlement afgezet.
[...]
Je moet naar het IMF luisteren enkel als je geld verwacht te krijgen van datzelfde IMF.
[...]
Uit mijn hoofd was dat minder geld dan Rusland had beloofd.
[...]
Omdat die een gedeelte van een land hebben geannexeerd. En die rebellen die in opstand kwamen zijn grotendeels russen.
Nee. Hij brak meteen de beloften van akkoord. Volk werd boos en ging nog feller protesteren. Steeds meer werd duidelijk wat hij echt allemaal had uitgespookt. Hij vluchtte met staart tussen de benen. Parlement - geheel identiek aan wat het al jaren was - zette hem daarna volgens de regels (in ieder geval zo goed als mogelijk volgens de regels) af en benoemde een interim president. Zo liggen de feiten.Jumpiefox schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:10:
[...]
Afgezet? Was toch meer "Verjaagd"en ministers die achter hem stonden opgesloten?
Die referenda zijn er helemaal niets geweest. Er is een (illegaal) referendum geweest op de Krim toen die al bezet was door (pro-)Russische troepen - en waar trouwens nu vanuit Moskou zelfs uitgelekt is dat nog niet de helft is komen stemmen en daarvan nog niet de helft voor afscheiding gestemd heeft - en er zijn nog vagere en onbetrouwbare referenda geweest in de gebieden die nu door de separatisten bezet zijn.Maar uiteindelijk komt het er toch op neer wat de mensen willen of niet? In verschillende plaatsen hebben ze een referendum gehouden met wat de mensen willen en als ik me niet vergist was het overduidelijk dat ze niet bij de Eu willen horen. In hoevere die uitslagen correct zijn weet ik natuurlijk ook niet maar dat zegt ook wel wat.
Aan zien komen maakt het niet minder illegaal. Het is (was) gebied van een ander land dat Rusland gestolen heeft.Dat annexeren kon natuurlijk iedereen zien gebeuren, russische naval basis ligt daar, VS wil al tijden een raket schildje op de grens en dan verwachten dat Rusland niks doet? VS had de Nukes ook al aan geslingerd.
Om de vergelijking door te trekken. Zou het legitiem zijn als de VS dan Newfoundland intrekt en annexeert?alexbl69 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:22:
Als we inderdaad toch terug gaan naar de bron: even een vergelijking. Oekraïne zat in de voormalige Sovjet Unie, waarin Rusland het voor het zeggen had. En niet zomaar een land, het grenst aan Rusland, en was na Rusland het grootste en belangrijkste lid.
Stel dat niet de Sovjet Unie, maar de Navo destijds uit elkaar was geklapt. En vergelijk de Oekraïne met zeg Canada. Stel dat een paar pro-Russische groeperingen in Canada een staatsgreep doen en een democratisch gekozen regering afzetten. Binnen een paar dagen staan vooraanstaande Russische leiders in Ottowa op een plein de bevolking toe te bleren dat ze de juiste keuze hebben gemaakt en dat ze welkom zijn in de schoot van moedertje Rusland.
Zou de VS dan werkeloos blijven toekijken? Dacht het niet.
[ Voor 6% gewijzigd door downtime op 23-07-2014 11:04 ]
De FIFA zal dat nooit doen. Een eventuele blokkade van het WK 2018 zal via een boycot moeten komen. Maar of dat daadwerkelijk gaat gebeuren betwijfel ik.Soldaatje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:25:
FIFA viert feestje met Poetin: http://www.telegraaf.nl/b...feesten_met_Poetin__.html
Wat dat betreft dus geen sanctie om het WK 2018 af te pakken van Rusland op dit moment.
Het lijkt er niet op dat je je goed in het conflict hebt verdiept.Jumpiefox schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:47:
[...]
Er waren toch protesten waarop de de president uiteindelijk zei: Er komen nieuwe verkiezingen waar ik niet aan mee doe maar dat was sommige mensen niet snel genoeg dus pleegde zij een coup? Als ik me niet vergis is er toch een keer iets uitgesproken door de "wereld?" in de trend van: Macht van een regegering via onrechtmatige wegen verkrijgen zal niet worden gesteund maar dat werd wel gelijk gedaan.
Maja, uiteindelijk zijn de burgers de verliezers, Bij de Eu horen= Lagere pensioenen, hogere energie kosten, bezuinigen/ pop van de VS etc etc Bij rusland blijven..ontevreden EU/VS met ook alle gevolgen van dien.
Weet je wat ik steeds moeilijker vind", het balans te vinden tussen wat alle verchillende partijen ons vermelden. Je neigt als snel zonder dat je het door hebt naar 1 kant. Aan 1 kant heb ik zoiets ja: De mensen van Oekraine zelf willen het niet dus laat ze lekker bij Rusland horen (Opkomst van >80% @ referendum?) en aan de andere kant tjah paar maanden geleden protesteerde ze nog hevig om bij de eu te horen..wat is het nou.
Een strijd om de handel met Oekraïne is natuurlijk prima. De EU heeft Oekraïne een bod gedaan voor een vrijhandelsverdrag en Rusland mag daar natuurlijk wat tegenover stellen. Wat niet ok is, is om gebieden van een soeverein land binnen te vallen met je leger, tegenover de buitenwereld net doen alsof je niets doet, en vervolgens een wanstaltige propagandamachine opzet die groepen mensen tegen elkaar opzet.Jumpiefox schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:14:
Kan iemand mij uitleggen waarom Rusland in deze perse fout zit? Ik dacht altijd dat het zo zat:
President wordt onrechtmatig afgezet
Nieuwe "leiders" In Kiev die maar al te graag bij de EU willen horen en dus naar het IMF moeten luisteren, en heel snel geld werd beloofd en als 'legitiem" werden gezien door US en de EU
Rusland die pissed off raakte en de energie korting stop zette
Oekrainers die zich realiseerden dat hun levens standaard negatief beinvloed zou worden, en het eng vonden dat de nieuwe "leiders" gelijk Russich als taal wouden afschaffen? En dus begonnen terug te vechten.
Gevolg: Smerig spelletje door de VS & Rusland, Allebei steunen ze een groep voor eigen belang.
Hoezo is Rusland dan slecht bezig en moeten ze gestraft worden? Alleen maar omdat ze zich niet neerleggen bij de plannen van de VS/Eu? Als "rebellen" in opstand komen in een ander land noemen we ze verzet strijders en steunen we ze maar al te graag. Meten met twee maten?
[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 23-07-2014 11:55 ]
FIFA gaat niets doen, da's een grote poel van corruptie. Ze kunnen er zelfs een "sport staat los van politiek" labeltje op plakken als excuus waarom ze niets doen. Het zullen de nationale voetbalbonden zijn die over moeten gaan tot actie. Maar dat zullen ze niet doen voor een evenement dat pas over 4 jaar begint. Wie weet is de situatie dan volledig anders.Soldaatje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:25:
FIFA viert feestje met Poetin: http://www.telegraaf.nl/b...feesten_met_Poetin__.html
Wat dat betreft dus geen sanctie om het WK 2018 af te pakken van Rusland op dit moment.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Dat is toch de bedoeling van een oorlog?downtime schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:03:
Er is gewoon een ordinaire landjepik gedaan en de huidige oorlog is gewoon een manier om nog een stukje land in te pikken.
Als een aantal grote landen lef hebben gaan ze zich bemoeien met de landelijke bonden en ze verbied zich mee te doen aan de kwalificatiereeks (I know, duurt nog ff). Dit resulteert in een schorsing door de FIFA. Stel dat Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italie en Nederland dit doen dan heb je in theorie al voor het EK 2016 een probleem. De UEFA zal dan al wel via achterkamertjes de druk opvoeren om het WK van 2018 te herzien.Rannasha schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:04:
[...]
FIFA gaat niets doen, da's een grote poel van corruptie. Ze kunnen er zelfs een "sport staat los van politiek" labeltje op plakken als excuus waarom ze niets doen. Het zullen de nationale voetbalbonden zijn die over moeten gaan tot actie. Maar dat zullen ze niet doen voor een evenement dat pas over 4 jaar begint. Wie weet is de situatie dan volledig anders.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Waarom een status aparte geven? Omdat zij met door de Russen gesponsorde wapens en milities de boel hebben overgenomen? Er worden ondertussen al een tijdje gesprekken gevoerd en wetsvoorstellen ontworpen om de macht in Oekraïne te decentraliseren. Daar is het de DPR niet om te doen, die willen bij Rusland horen. Logisch, want ze worden geleid door Russen.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:38:
[...]
Dat is toch de bedoeling van een oorlog?
Maar als je met twee maten gaat meten en de ene oorlog afkeurt en de andere goedkeurt omdat je eigen belangen voortrekt ben je behoorlijk hypocriet bezig.
En in hoeverre wordt deze oorlog uitgemeten door het IMF dat een zak geld voor de Oekraïense regering voor houd om oost-Oekraïne te behouden? Dat IMF geld wat naast de bevolking zal helpen ook een flink aantal zakken van corrupte politici zullen gaan spekken.
Ze kunnen het toch uit onderhandelen en DPR een soort status aparte geven en daarmee vele burgerdoden sparen.
Dit slaat gewoon helemaal nergens op. Russisch-sprekend heeft niets te maken met Russisch-gezindheid. Verder is dit ook geen zaak alleen van oost-Oekraïne. Ook in Kharkiv spreken de meesten Russisch, maar is het ook gewoon rustig. Zelfs in Kiev is het 50-50 wat betreft Oekraïens- of Russisch-talig.Want in hoeverre heeft de Russisch talige bevolking nog een realistische toekomst in oost-Oekraïne? Als Oekraïne het daar weer voor het zeggen heeft zullen die daar waarschijnlijk worden weggepest. Of je krijgt van die taferelen dat ze huizen van Russisch talige mensen in de fik gaan steken.
Die vraag kan je ook omdraaien, hoeveel toekomst heeft autonoom gebied dat feitelijk speelbal blijft van Rusland.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:38:
Ze kunnen het toch uit onderhandelen en DPR een soort status aparte geven en daarmee vele burgerdoden sparen. Want in hoeverre heeft de Russisch talige bevolking nog een realistische toekomst in oost-Oekraïne?
Ook die vraag kan je omdraaien, hoeveel toekomst hebben de Oekraïners in dat gebied als het autonoom wordt?Als Oekraïne het daar weer voor het zeggen heeft zullen die daar waarschijnlijk worden weggepest.
Aanname, speculatie.Of je krijgt van die taferelen dat ze huizen van Russisch talige mensen in de fik gaan steken.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Realiseer je wel dat op het eerste begin en het mislukte - door eigen schuld - regeringsperiode van Joesjtsjenko na het Russischsprekende Oekraine het de facto altijd voor het zeggen heeft gehad in Oekraine? Dus waar komt dat bedreigingde gevoel van die lui vandaan? Wat heeft het Russische deel dan fout gedaan dat het zo uit de hand gelopen is. Daar wel eens over nagedacht?Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:38:
[...]
Want in hoeverre heeft de Russisch talige bevolking nog een realistische toekomst in oost-Oekraïne? Als Oekraïne het daar weer voor het zeggen heeft zullen die daar waarschijnlijk worden weggepest. Of je krijgt van die taferelen dat ze huizen van Russisch talige mensen in de fik gaan steken.
Heb je over die deal met China gelezen? Alles wijst erop dat ze niet bepaald een goede prijs hebben gekregen (China ruikt natuurlijk op bloed). Daarnaast liggen de pijpleidingen er nog niet en is er gesteggel over wie dat moet betalen (Rusland waarschijnlijk).Bartjuh schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:56:
Sancties zijn nutteloos, iets van 60%+ van de overheidsinkomsten van Rusland komt uit fossiele brandstoffen. Bij sancties is de pijplijn naar China binnen no-time uit de grond gestampt, kortom verliezen ze niks, alleen een andere afnemer. Dit terwijl wij onze complete niet-fossiele exportproducten gedag kunnen zeggen, én praktisch alle EU landen zwaar afhankelijk zijn Russische olie en gas.
Hadden we maar veel meer geïnvesteerd in Duurzame energie, zoals Duitsland. Puur en alleen al vanwege geopolitieke afhankelijkheid
Niks doen is ook geen optie, zeker als Rusland nu 'mogelijk' Oekraïne gaat binnenvallen.Bartjuh schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:56:
Sancties zijn nutteloos, iets van 60%+ van de overheidsinkomsten van Rusland komt uit fossiele brandstoffen. Bij sancties is de pijplijn naar China binnen no-time uit de grond gestampt, kortom verliezen ze niks, alleen een andere afnemer. Dit terwijl wij onze complete niet-fossiele exportproducten gedag kunnen zeggen, én praktisch alle EU landen zwaar afhankelijk zijn Russische olie en gas.
Hadden we maar veel meer geïnvesteerd in Duurzame energie, zoals Duitsland. Puur en alleen al vanwege geopolitieke afhankelijkheid
EU diplomats will weigh sweeping Russian sanctions on Thursday that include a proposal to ban all Europeans from purchasing any new debt or stock issued by Russia’s largest banks, according to a proposal seen by the Financial Times.
The sanctions measure, contained in a 10-page options memo prepared by the European Commission and distributed to national capitals, also proposes barring the Russian banks from listing new issues on European exchanges, preventing them from using London or other EU stock markets to raise funds from non-Europeans.
I'm told meeting of #EU ambassadors to discuss new #Russia sanctions begins at 11am in secure room. No devices, just 2 reps per country.
— Peter Spiegel (@SpiegelPeter) July 24, 2014
[ Voor 44% gewijzigd door RoD op 24-07-2014 10:00 ]
In Duitsland is zon en wind lang niet genoeg om het sluiten van de kerncentrales te compenseren en zijn ze afhankelijker van Russisch gas dan ooit. Een fenomenale coup was het van de kolenlobby en Russische lobby van Schroeder om na Fukushima de sluiting van de kerncentrales erdoor te krijgen.Bartjuh schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:56:
And to think they once said that computers would take away jobs.
Die komt er niet zolang er kernwapens zijn aan beide kanten van z'n conflict...
[ Voor 28% gewijzigd door Krisp op 24-07-2014 10:58 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat ook grappig was dat er onder de separatisten nogal wat mensen rondlopen met hakenkruizen. Zijn verscheidene malen plaatjes van naar buiten gekomen. Maargoed, daar loopt natuurlijk ook het grootst mogelijke tuig rond.DanielWW2 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:23:
[...]
Die komt er niet zolang er kernwapens zijn aan beide kanten van z'n conflict...
Niemand is dom genoeg om een oorlog te beginnen als deze kan eindigen in een kernoorlog...
Ik moet trouwens wel zeggen dat het ietwat ironisch is dat Poetin Kiev fascistisch noemt terwijl hij landjepik doet op basis van een "volk". Waar kennen we de combinatie van "volk" en fascisme toch van.
Dat zou best nog wel eens van pas kunnen komen als er een juridisch vervolg komt. Borodai en Girkin staan dan zeker op de lijst van verdachten en voor je het weet looft iemand een torenhoge premie uit voor hun aanhouding.RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:42:
[...] daar loopt natuurlijk ook het grootst mogelijke tuig rond.
India toch?Soldaatje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:54:
Een hakenkruis had vroeger een andere betekenis dan na de Duitsers. Je ziet ze ook nog in Japan veel bij tempels, parken, enz.
Maar om daar nu mee rond te lopen is wel wat vreemd.
Ik heb ze vooral in Japan/buiten Tokyo gezien als straatbordjes.
Ik denk dat zodra de grond te heet wordt onder hun voeten, dat ze dan gewoon teruggaan naar Rusland. Janoekovitsj zit daar ook nog steeds.Bobnofski schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:53:
[...]
Dat zou best nog wel eens van pas kunnen komen als er een juridisch vervolg komt. Borodai en Girkin staan dan zeker op de lijst van verdachten en voor je het weet looft iemand een torenhoge premie uit voor hun aanhouding.
Dat gebied lijkt me dan ineens een bijzonder onprettige omgeving voor die 2 mannen als er een paar mijoen euro valt te verdienen met hun aanhouding.
Al heb ik zo'n vermoeden dat zowel Borodai als Girkin naar aanleiding van deze ramp 'dead man walking' zijn. Rusland zal nooit het risico willen lopen dat zij ooit uitvoerig gaan verklaren over die BUK.
Is een boeddhistische teken. Vandaar dat je ze in India en Japan ziet. Volgens mij wijzen de haken wel de andere kant op dan die van de Duitsers.Soldaatje schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:59:
[...]
Ik heb ze vooral in Japan/buiten Tokyo gezien als straatbordjes.
Er was een paar jaar geleden ook een flinke opkomst van neo-nazi groepen in Rusland. Ik kan me herinneren dat ik het ironisch vond dat Slaven (Hitlers "Untermenschen") iemand als Hitler vereerden. Maar dat soort groepjes ontkent gewoon dat Hitler iets tegen Slaven had of ontkent zelfs dat Russen een Slavisch volk zijn.RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:42:
Wat ook grappig was dat er onder de separatisten nogal wat mensen rondlopen met hakenkruizen. Zijn verscheidene malen plaatjes van naar buiten gekomen. Maargoed, daar loopt natuurlijk ook het grootst mogelijke tuig rond.
Verwijderd
Kun je dat ook met wat beelden bevestigen?RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:42:
[...]
Wat ook grappig was dat er onder de separatisten nogal wat mensen rondlopen met hakenkruizen. Zijn verscheidene malen plaatjes van naar buiten gekomen. Maargoed, daar loopt natuurlijk ook het grootst mogelijke tuig rond.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Zoals Albantar al zegt, het gaat wat offtopic. Het is verder ook niet zo relevant. Er zit gewoon uitschot tussen dat kan prolifereren vanwege de situatie daar momenteel. Maar inderdaad, beide kanten beschuldigen elkaar van fascisme. Beide kanten hebben hun extremen. Maar ik vond het wel grappig dat juist de kant die zich zo afzet tegen de fascisten in Kiev zelf ook dat soort malloten in hun gelederen heeftVerwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:48:
[...]
Kun je dat ook met wat beelden bevestigen?
Lijkt erop dat beide kampen de anderen juist beschuldigen van fascisme en nazisme.
Ik heb even wat lopen zoeken maar ben bang dat ook de westerse media niet meer "unbiased" is:
Een verhaal over een Zweedse "sniper" die vecht voor het pro-Oekraïense bataljon van vrijwilligers:
http://www.bbc.com/news/world-europe-28329329
Verwijderd
Gratis of gewoon betalen? In het laatste geval is het wel erg ironisch.RoD schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:25:
Overigens zijn het onder de separatisten vooral Stalin-aanhangers. Ik kan me nog herinneren dat mij in de metro van Kharkiv vorig jaar een Stalin-kalender werd aangeboden
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:34:
[...]
Gratis of gewoon betalen? In het laatste geval is het wel erg ironisch.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In Georgië had ik het nog logischer gevonden (daar kwam hij vandaan).
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Niet gekker dan neo-nazi's in Moskou. "Weg met ons!"
I know. Alleen was Stalin een gestoorde massamoordenaar die alles en iedereen liet vermoorden als het even uitkwam. Oekraïne was alleen Stalin zijn favoriet met de kunstmatige hongersnoden en het doelbewust slopen van steden tijdens de tweede wereldoorlog.Freee!! schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:53:
[...]
In Georgië had ik het nog logischer gevonden (daar kwam hij vandaan).
Ik zie het probleem niet met deze.downtime schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:11:
[...]
Niet gekker dan neo-nazi's in Moskou. "Weg met ons!"
[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-07-2014 20:56 ]
Als de EU echt economische sancties instelt dan maakt dat ook geen bal meer uit. Voor hun is het kwaad dan al geschiet.Avalaxy schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 21:48:
Ik lees hier dat Russische militairen lekker op social media foto's hebben zitten posten dat ze vanuit Rusland Ukraïne hebben beschoten met artillery, met geotagging aan: http://ukraineatwar.blogs...vk-page-shows-russia.html.
http://www.rtlnieuws.nl/n...over-missie-naar-oekraine40 Nederlandse marechaussees gaan ongewapend naar het rampgebied in Oost-Oekraïne, zei premier Rutte vanmiddag. Maar de Marechausseevereniging maakt zich zorgen.
"Eerst spraken we over een VN-politiemacht, nu sturen we ongewapende marechaussees. Als het al niet veilig was voor het onderzoeksteam, waarom is het dan nu ineens wel voor ons", vraagt René Schilperoort van de vakbond zich af.
De marechaussees moeten nog officieel worden ingelicht over het besluit van het kabinet.
Verwijderd
Ok, gooien we de prijs van een litertje brandstof met een euro omhoog. Je had geen bezwaar, toch?Mektheb schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:30:
Van mij mag alles een euro duurder worden als dit betekend dat er meer actie komt, maar goed dat ben ik.
Virussen? Scan ze hier!
Als het in europees verband kan.. VOOR! Zet meer zonden aan de dijk als subsidieregelingen inzake groene energie. Want onze Russische afhankelijk inruilen voor dat van een ander land, lijkt me niet zo raadzaam.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:31:
Ok, gooien we de prijs van een litertje brandstof met een euro omhoog. Je had geen bezwaar, toch?
Rusland als land wel, maar Poetin heeft zijn hele machtbasis gebouwd op gas / olie industrie.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 01:29:
Ik ben van mening dat het uitschrijven van sancties richting Rusland weinig uit zou halen ook al gaat dat ten kosten van hun eigen economie, daar is Rusland te sterk en te eigenwijs voor. Daarnaast weet het Kremlin ook dat EU en US weinig kunnen uithalen want daarvoor heeft Rusland gewoon teveel macht op bijvoorbeeld de gasmarkt. Daarnaast is Rusland ook nodig bij andere conflicten.
Nee, dit is ouderwetse machtspolitiek. Poetin speelt het en wij moeten het spelen, want anders heb je een probleem.Kortom, het is een schorpioenendans waar wij als EU en op het wereldtoneel over het algemeen, waarbij er geen winnaars of verliezers zijn. Dat weet het Kremlin ook, alleen zijn zij overtuigd dat zij winnen.
[ Voor 52% gewijzigd door Cyberpope op 25-07-2014 12:41 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
(Reuters) - European Union ambassadors reached a preliminary agreement on Friday to push ahead with hard-hitting economic sanctions against Russia over the Ukraine crisis but details remained to be worked out, diplomats said.
The 28-nation EU has toughened its stance towards Moscow since last week's downing of a Malaysian airliner in an area of eastern Ukraine held by Russian-backed separatists.
After a discussion that lasted all day Thursday and part of Friday, ambassadors asked the EU's executive Commission to draw up a legal text setting out economic sanctions that the EU would impose for possible agreement next week.
Key measures suggested by the Commission included closing EU capital markets to state-owned Russian banks, an embargo on arms sales to Moscow and restrictions on the supply of energy and dual-use technologies. They would not affect current supplies of oil, gas and other commodities from Russia, diplomats said.
We kunnen kiezen: Of we betalen nu een vrij hoge prijs of we betalen later een nog veel hogere prijs. Ik ben bang dat het tijd is dat we Vladimir Vladimirovitsj duidelijk maken dat het zo echt niet langer gaat.RoD schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:11:
Over de stijgende prijzen: wat gaat het ons kosten als we niets doen en Poetin zijn gang laten gaan?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Europese boeren hebben de laatste jaren juist heel weinig voor hun tarwe gekregen vanwege de import van externe landen en konden het risico niet meer nemen om tarwe te verbouwen omdat het te weinig opleverde tegen het risico van een verloren oogst.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:31:
Brood zal dan ook duurder worden, door stijgende tarweprijzen (Rusland is een grote tarwe-exporteur naar de EU). Zie http://www.nu.nl/economie...bij-sancties-rusland.html
Het is de accijns die brandstof duur maakt. De kostprijs van brandstoffen is maar een klein onderdeel. Als die omhoog gaat dan valt het wel mee. Dat zou de overheid dus kunnen compenseren. (Alleen doen die uiteraard niet.)Ok, gooien we de prijs van een litertje brandstof met een euro omhoog. Je had geen bezwaar, toch?
Ga er maar vanuit dat als alles door een sanctie maatregel veel duurder word en mensen mogelijk daardoor niet meer naar hun werk kunnen (mijn werk is met geen mogelijkheid te bereiken met OV en 60 km fietsen is geen optie) dat de accijns ineens tijdelijk WEL omlaag kunnen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:14:
Het is de accijns die brandstof duur maakt. De kostprijs van brandstoffen is maar een klein onderdeel. Als die omhoog gaat dan valt het wel mee. Dat zou de overheid dus kunnen compenseren. (Alleen doen die uiteraard niet.)
I am the great Cornholio!
Man, ons leger mag dan iets geavanceerdere techniek hebben. Maar wij zijn niet gek, Russen wel. Die sturen gewoon een leger op pad met 1 doel, winnen. Kost dat mensen levens, jammer. En voordat hij onze tanden gepoetst hebben en nog geen 8 uur gewerkt hebben volgens de ARBO liggen we weer lekker achter de Grebbelinie voor een dagje en zijn we gewoon weer een aantal jaar ons land kwijt.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:40:
[...]
We hebben er wel wat meer hoor, vrees niet. Plus dat 1 tank misschien wel 5 a 10 van de tanks van de tegenstander kan uitschakelen, omdat ze veel geavanceerder zijn. Maargoed wie zal het zeggen.
Nope, geen probleem ja het is minder leuk en ja tuurlijk liever niet.wildhagen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:31:
Brood zal dan ook duurder worden, door stijgende tarweprijzen (Rusland is een grote tarwe-exporteur naar de EU). Zie http://www.nu.nl/economie...bij-sancties-rusland.html
[...]
Ok, gooien we de prijs van een litertje brandstof met een euro omhoog. Je had geen bezwaar, toch?
The most significant measures are against Russian banks, most of which will be barred from selling newly-issued bonds or stock to Europeans. The legislation is almost identical to the proposal made to ambassadors last week: it would affect banks that are majority owned by the state, and would also bar any European from advising those banks in a new stock or bond issue. Here is the relevant section:
Although the energy sector is arguably Russia’s most important industry, the EU sanctions targeting the industry are rather narrowly drawn: it will bar export of sophisticated technologies needed in deep-sea drilling, Arctic exploration and shale gas projects. A 32-item “Annex II” is attached with the legislation that lists all sorts of high-end drills and piping that will be prohibited from export.
Het is nog onduidelijk of de sancties doorgaan of worden afgezwakt, omdat alle EU-leiders het er over eens moeten worden. Frankrijk zou volgens de laatste berichten dwarsliggen, al krijgen ze wel de mogelijkheid om hun Mistral-schepen te leveren (alleen nieuwe wapenleveranties worden verboden).An arms embargo and restrictions on exports of “dual use” goods – technologies that have both civilian and military uses – are in two different sections. The arms embargo is pretty straight forward: all items on the EU’s “common military list” – an annually-updated catalogue of everything from “ammunition and fuse-setting devices” to “vessels of war (surface and underwater)” cannot be sold to “any natural or legal person, entity or body in Russia for use in Russia”.
Er was één Amerikaan aan boord (met dual-nationality weliswaar). Ik heb nog geen paddestoelwolk gezien.Maeslant schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:32:
Als er ook maar 1 Amerikaan aan boord was had nu de Oekraine er als Heroshima uitgezien. Dat is gewoon niet Nederlands.
Japan maakt zich op om de sancties tegen Rusland uit te breiden. Dat heeft kabinetssecretaris Yoshihide Suga maandag gezegd.
Tokio bevriest tegoeden van mensen en bedrijven die de annexatie van de Krim steunen. Ook komt er een importverbod op goederen uit de Krim.
Volgens Suga zijn de maatregelen in overeenstemming met stappen die door de Europese Unie en G7 worden ondernomen. Japan komt met een lijst namen van personen en organisaties die getroffen worden met strafmaatregelen. Deze lijst kan dinsdag al openbaar worden gemaakt.
Geen gewauwel over de-escalatie en "diepe bezorgdheid", maar gewoon zeggen waar het op staat. Eindelijk.Russia's aggressive militarism and expansionism are a threat to more than just Ukraine; they are a threat to Europe, to the rule of law and to the values that bind Western nations. Canada will not stand idly by in the face of this threat.
That is why we have taken a strong stand, imposing a broad range of sanctions against those entities and individuals responsible for the ongoing crisis in Ukraine. Since the start of the crisis in Ukraine, Canada has imposed sanctions on nearly 150 individuals and entities. Earlier this week we broadened our approach, announcing economic sanctions against key sectors of the Russian economy.
It is why Canada has pledged more than $220-million in loan and loan guarantees which, once the appropriate conditions have been met to ensure that the funds are being used for their intended purposes, will help Ukraine to stabilize its economy and promote economic and social development. It is why we are providing training for the Ukrainian military, as well as Canadian military personnel and equipment to NATO's reassurance package in eastern and central Europe. . . .
It is time Mr. Putin matched his words with actions. He must reverse his course in Ukraine. He must withdraw his troops from the Ukrainian border, stop the flow of weapons and militants into Ukraine, and use his influence to persuade the militants, currently operating with the support of his regime, to lay down their weapons and cease the violence. He must also work to ensure that those investigating the shooting down of MH17 are not impeded in any way in their efforts to uncover the truth behind the deliberate or reckless targeting of innocent civilians.
The choice is Mr. Putin's. He can take these actions to recommit Russia to peace, democracy, and the rule of law or he can persist with the politics of intimidation and aggression, in which case Canada – and its allies – must take further, more punitive steps to isolate Russia from the rest of the world's democratic states. The values and principles we cherish as Canadians, and for which so many generations have fought and died, demand it.
Italië en Frankrijk blijkbaar aan boord. Dat is belangrijk.The United States and Europe put aside their differences and agreed on Monday to sharply escalate economic sanctions against Russia in a set of coordinated actions driven by the conclusion that Moscow has taken a more direct role in the war in Ukraine.
The agreement came during an unusual five-way video conference between President Obama and his counterparts from Britain, France, Germany and Italy in advance of a European Union meeting scheduled for Tuesday to consider new sanctions against Russia.
Verwijderd
Wat is je argumentatie waarom het Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika vs VS/Europa zou zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:02:
We krijgen straks echt BRICS vs VS/Europa, een ongezonde situatie wat mij betreft.
Verwijderd
Respect, ben het hier v-o-l-l-e-d-i-g meer eens! Hier klopt helemaal niks van. Ten eerste de door jou al aangehaalde eerdere conflicten waarbij er geen moment sprake is geweest van sancties, waarbij de inval door de VS in Irak wat mij betreft het ergst is. Iedereen aan de top weet wat er gebeurt is, maar iedereen slikt alle 'geheime' informatie van de VS nog steeds voor zoete koek. Onvoorstelbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:02:
Wat een vies hypocriet gedoe allemaal. Echt, als je nu nog denkt dat dit écht gaat om Oekraine dan heb je echt oogkleppen op.
Waar waren de sancties toen de VS het midden oosten binnenviel om er tienduizenden slachtoffers te maken; meerdere landen volledig in puin en gedestabiliseerd met bewust gefabriceerd bewijs. Waar waren de sancties toen landen zonder VN mandaat werden aangevallen. Waar zijn de sancties nu Israël massaslachtingen aanricht.
Het gaat hier puur om geopolitieke machtsverhoudingen, het verzwakken van politieke relaties om daar zelf beter van te worden of je positie te blijven behouden. De VS heeft helemaal niets te zoeken in de Oekraïne; behalve haar directe en indirecte eigen belangen, maar wat is er nou beter dan je aartsvijand dwars te zitten.
We krijgen straks echt BRICS vs VS/Europa, een ongezonde situatie wat mij betreft.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Het mooie is wel dat we dat hier allemaal open kunnen bediscussieren en zelfs media kunnen starten die deze kant van het verhaal belicht. Zelfs serieuze media hebben die daar naar willen kijken als je verder kijkt als de voorpagina van de telegraaf.alexbl69 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:12:
Respect, ben het hier v-o-l-l-e-d-i-g meer eens! Hier klopt helemaal niks van. Ten eerste de door jou al aangehaalde eerdere conflicten waarbij er geen moment sprake is geweest van sancties, waarbij de inval door de VS in Irak wat mij betreft het ergst is. Iedereen aan de top weet wat er gebeurt is, maar iedereen slikt alle 'geheime' informatie van de VS nog steeds voor zoete koek. Onvoorstelbaar.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Het meeste geld is door die Russische bedrijven al weggehaald, die gaan echt niet blijven wachten op evt verdere sancties. Of het ons als Nederlanders nu zoveel goeds heeft opgeleverd kun je ook afvragen.Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:42:
Wat dacht je van al die Russische bedrijven die in ons land een postbus firma hebben om de belastingen te ontduiken? Met overigens ondersteuning van de Nederlandse overheid die in dit soort scenario's actief aan meewerkt. Die centen die dat nog oplevert kunnen we dan ook nog eens kwijt raken.
Oftewel een groot deel van de economische relaties die de laatste decennia zijn ontstaan kunnen nu een kort leven beschoren raken.
At long last. #EU ambassador's meeting on #Russia sanctions has wrapped with a deal. Details to come...
— Peter Spiegel (@SpiegelPeter) July 29, 2014
[ Voor 50% gewijzigd door gambieter op 29-07-2014 17:53 ]
GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq