Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is best erg eigenlijk XD

YouTube: Lost Vikings - Taking the Dragon Knight

Vanavond maar is even Lost Vikings proberen :p keek al een tijdje uit naar deze hero

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 11-02-2015 09:52 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Welke hotkeys gebruiken jullie trouwens voor active talents? Mijne waren standaard unassigned, en heb ik op 1-2-3-4 gegooid, maar die ga je dus voor Lost Vikings ook al nodig hebben voor selectie van verschillende vikings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:03
wat dacht je van de standaard Q-W-E-R? zoals bij elke moba?
Ik twijfel nu of ik vikings ga aanschaffen volgende week (als hij 10k gold is) heb gameplay beelden op twitch gezien en vond het niet zo heel erg spannend.
dus misschien ga ik toch maar Abatur aanschaffen :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Kol Nedra schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:24:
Ik twijfel nu of ik vikings ga aanschaffen volgende week (als hij 10k gold is) heb gameplay beelden op twitch gezien en vond het niet zo heel erg spannend.
dus misschien ga ik toch maar Abatur aanschaffen :)
Abathur <3

Gister zwak moment gehad en de Skelethur skin gehaald.
Symbiotes worden kleine skelet-kopjes met brein <3

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kol Nedra schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:24:
Jammer alleen dat ik dan geen abilities meer kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
wat bedoel je dan met hotkeys?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor bijvoorbeeld healing talent, of teleport. Je hebt talents die je extra actieve abilities geven. Die komen boven je gewone abilities te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 11-02-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Hij bedoeld active talents.
Zoals Bribe, Rewind, Ice Blok .. Dat soort dingen

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Sissors schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Voor bijvoorbeeld healing talent, of teleport. Je hebt talents die je extra actieve abilities geven. Die komen boven je gewone abilities te staan.
oh die, maar die zijn standaard toch al 1-2-3-4?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Kol Nedra schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:32:
[...]

Schijnbaar waren bij hem de keybinds verdwenen of zo.
Maar ja, standaard zijn die op 1, 2, 3, etc. Werkt top :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Kol Nedra schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:32:
[...]

Bij mij waren ze unassigned toen ik hem installeerde (5-6 weer wel vreemd genoeg). Ik heb ze daarop gezet inderdaad, maar als ik het goed heb gebruik je 1-2-3-4 ook om de verschillende vikings te selecteren. (Waarbij 4 ze allemaal selecteerd).

Oftewel 1-2-3-4 gebruik ik momenteel en werkt prima, maar hoe zit het met die vikings dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 11-02-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Sissors schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:33:
[...]

Bij mij waren ze unassigned toen ik hem installeerde (5-6 weer wel vreemd genoeg). Ik heb ze daarop gezet inderdaad, maar als ik het goed heb gebruikt je 1-2-3-4 ook om de verschillende vikings te selecteren. (Waarbij 4 ze allemaal selecteerd).
Dan worden je actives waarschijnlijk 5+ :P ..
Is ook maar de vraag of je dat nodig gaat hebben met vikings.
De enige hero waar ik tot nu toe meer dan 1 a 2 actives heb is Kerrigan. Daar heb ik er 3 volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Darkfreak schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:34:
[...]

Dan worden je actives waarschijnlijk 5+ :P ..
Is ook maar de vraag of je dat nodig gaat hebben met vikings.
De enige hero waar ik tot nu toe meer dan 1 a 2 actives heb is Kerrigan. Daar heb ik er 3 volgens mij
Tychus had er eerder ook drie (denk nog steeds maar heb nog niet gespeeld na de patch), maar dan moest de match wel tot minimaal level 20 duren :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-07 13:19
Ik zag een paar keer Abathur voor bij komen.
Nu ben zit zelf bijna op de 10k en vroeg me dus af hoe goed is die held nu?
Hij lijkt me namelijk interessant om te spelen maar ik twijfel een beetje.

Iemand ervaring met die held?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:17
Thedark230 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:47:

Wat ik begrijp (speel hem zelf niet) is dat hij niet meer zo goed is als voorheen. Ben zelf nogal van de statistieken en ook daar staat hij 1na laatste als je naar winrates kijkt: https://www.hotslogs.com

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik denk dat je bij zulk soort stats wel rekening moet houden met welke mensen hem spelen, bijvoorbeeld Diablo zijn mogelijk redelijk wat mensen die net de beta hebben, waardoor hij lager eindigt. Al verwacht ik dat niet bij Abathur.

Moet ook zeggen, hoewel dat dat ook geen harde data is, dat als ik moet kiezen tussen twee tegenstanders tegen me, of eentje + abathur, ik altijd voor de eentje + abathur ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:17
Sissors schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:59:
Ik denk dat je bij zulk soort stats wel rekening moet houden met welke mensen hem spelen, bijvoorbeeld Diablo zijn mogelijk redelijk wat mensen die net de beta hebben, waardoor hij lager eindigt. Al verwacht ik dat niet bij Abathur.

Moet ook zeggen, hoewel dat dat ook geen harde data is, dat als ik moet kiezen tussen twee tegenstanders tegen me, of eentje + abathur, ik altijd voor de eentje + abathur ga.
Met die theorie zou je Raynor (Die krijgt iedereen toch in het begin?) ook laag verwachten en die heeft een winrate van 49,7 %. Misschien dat veel mensen niet weten hoe ze met Abathur moeten spelen, maar dan verwacht ik niet dat diezelfde mensen hem vaak kiezen en eerder zullen switchen naar andere hero's. (Hij is wel 1 van de minst gespeelde)

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Sissors schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:59:

Het voordeel van (een goede) Abathur vind ik, is dat hij op het juiste moment (voor de tegenstander een onverwacht moment) bij de juiste ally helpt, en zo een gevecht kan omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
Dus wat ik hier uit begrijp is hij zeker de moeite waard?
Want als ik die lijst zo bekijk zegt het me om eerlijk te zijn vrij weinig.
Zeker omdat ik vaak zat gewonnen heb met de helden die onderaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SirDarkAngel schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Met die theorie zou je Raynor (Die krijgt iedereen toch in het begin?) ook laag verwachten en die heeft een winrate van 49,7 %. Misschien dat veel mensen niet weten hoe ze met Abathur moeten spelen, maar dan verwacht ik niet dat diezelfde mensen hem vaak kiezen en eerder zullen switchen naar andere hero's. (Hij is wel 1 van de minst gespeelde)
Ik denk dat je het wel een feit kan noemen :P. Vraag is hoeveel invloed het heeft, dat weet ik ook niet. En Raynor is denk ik makkelijker voor nieuwe spelers (niet melee om te beginnen), en misschien zou hij ook wel aan de sterke kant zijn, alleen blijkt dat er nu niet uit door de nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Raynor speel je mee tijdens de tutorial, maar is niet standaard unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Ik vind Raynor eigenlijk ook helemaal niet geschikt voor beginnende spelers omdat je DPS voornamelijk komt uit autoattacks en je moet stuttersteppen, daarnaast heb je ook geen escape.

Kan je beter een lili spelen en Q vasttapen, kan niet misgaan :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
pica schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:12:
Ik vind Raynor eigenlijk ook helemaal niet geschikt voor beginnende spelers omdat je DPS voornamelijk komt uit autoattacks en je moet stuttersteppen, daarnaast heb je ook geen escape.

Kan je beter een lili spelen en Q vasttapen, kan niet misgaan :P .
Die heeft ook geen escape ;).

Maar het bij low health healen is wel handig, dan gaat de nieuwe speler veel te laat terugtrekken en zou hij dood gaan, maar krijgt hij die health boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Thedark230 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:47:

Abathur is een make-or-break hero.
Als jij hemt goed kunt spelen en je teammates begrijpen hoe abathur werkt is hij een beest.
Abathur kan letterlijk overal op de hele map zijn waar actie is, is er top base iets gaande? Abathur is er.
Is er bot enemy base iets gaande erna? Abathur is er binnen twee seconden.

Het is welliswaar zo dat Abathur in de vorige patch een nerf into oblivion kreeg (Een van zijn ults is dat hij een kopie van een friendly hero maakt, voorheen kreeg hij na enkele seconden ook de ult van die hero ter beschikking, dat is eruit gehaald). Maar in de juiste handen en met het juiste team is hij nog steeds een wreckingball.

Ik zelf speel hem altijd samen met een vriend die vervolgens Arthas of Stitches pakt. Zelf speel ik Abathus op de symbiote-manier (ik ben dus vanaf level 1 hard als symbiote bezig en geef weinig tot geen aandacht aan locusts e.d.). Op een tanky hero als arthas of stitches doe je harde damage op die manier want je skills zijn spammable.
Ook is aba, met de juiste build, perfect om teammates te redden aan de andere kant van de map. Je springt er even met je symbiote op en geeft ze een shield die tevens movement speed geeft terwijl je ze healt met je AOE attack.

Ik heb geen statistieken, maar uit mijn hoofd heb ik met Abathur de beste win-ratio :)
(en 0 deaths ever, omdat ik als symbiote speler nooit buiten base kom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

SirDarkAngel schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:55:
[...]

Wat ik begrijp (speel hem zelf niet) is dat hij niet meer zo goed is als voorheen. Ben zelf nogal van de statistieken en ook daar staat hij 1na laatste als je naar winrates kijkt: https://www.hotslogs.com
Leuke site!
Heb er eens mijn reeks replays geupload (helaas ontbreken alle van voor twee weken geleden omdat ik een reinstall had en alle replays kwijt was :(.

Maar op basis van mijn recente matches heb ik dus 5/8 (62.5%) win-ratio met Abathur. Volgens mij inderdaad de hoogste :P.
Maar verrekt! Ik ga nu zeker al mijn replays daar uploaden :D! Al is het maar zodat ik persoonlijke statistieken kan inzien (Zo te zien moet ik vaker op Cursed Hollow komen. Hoogste win-percentage daar)

https://www.hotslogs.com/Player/Profile?PlayerID=1184149

• Seroczynski
  • Niet online
<--- Nickname gewijzigd, voorheen Nihlathak

Ik gebruik HOTSLogs ook al sinds het begin dat ik toegang heb. Heb helaas geen geweldige stats :P Gold bracket met een MMR van ~2100. Ik vind het wel handig om te kijken hoe je progressie is (of stagneert). Moet je er wel voor zorgen dat je alle games upload, ze hebben er een tooltje voor op de website zodat het automatisch gebeurd.

Vandaag even mijn dailies er door knallen, heb dan meer dan 10k bij elkaar maar wacht nog even met een hero uitkiezen. Heb er momenteel even genoeg :P

• Thedark230
Darkfreak schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:49:
[...]

Abathur is een make-or-break hero.
Als jij hemt goed kunt spelen en je teammates begrijpen hoe abathur werkt is hij een beest.
Abathur kan letterlijk overal op de hele map zijn waar actie is, is er top base iets gaande? Abathur is er.
Is er bot enemy base iets gaande erna? Abathur is er binnen twee seconden.

Het is welliswaar zo dat Abathur in de vorige patch een nerf into oblivion kreeg (Een van zijn ults is dat hij een kopie van een friendly hero maakt, voorheen kreeg hij na enkele seconden ook de ult van die hero ter beschikking, dat is eruit gehaald). Maar in de juiste handen en met het juiste team is hij nog steeds een wreckingball.

Ik zelf speel hem altijd samen met een vriend die vervolgens Arthas of Stitches pakt. Zelf speel ik Abathus op de symbiote-manier (ik ben dus vanaf level 1 hard als symbiote bezig en geef weinig tot geen aandacht aan locusts e.d.). Op een tanky hero als arthas of stitches doe je harde damage op die manier want je skills zijn spammable.
Ook is aba, met de juiste build, perfect om teammates te redden aan de andere kant van de map. Je springt er even met je symbiote op en geeft ze een shield die tevens movement speed geeft terwijl je ze healt met je AOE attack.

Ik heb geen statistieken, maar uit mijn hoofd heb ik met Abathur de beste win-ratio :)
(en 0 deaths ever, omdat ik als symbiote speler nooit buiten base kom)
Ik heb hem toch aangeschaft.
Ik moet zeggen hij is interessant om mee te spelen al is het even wennen.
Nu is het alleen nog een kwestie om alle talents te unlocken voor hij echt klaar is voor de strijd.
Ik krijg trouwens wel de indruk dat de meeste spelers niet weten hoe hij werkt.
Eerste keer moest ik gelijk naar bot met mijn minions terwijl ik nog weinig kon :P

Heb je voor de rest nog tips voor me?

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Thedark230 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:44:
[...]

Ik heb hem toch aangeschaft.
Ik moet zeggen hij is interessant om mee te spelen al is het even wennen.
Nu is het alleen nog een kwestie om alle talents te unlocken voor hij echt klaar is voor de strijd.
Ik krijg trouwens wel de indruk dat de meeste spelers niet weten hoe hij werkt.
Eerste keer moest ik gelijk naar bot met mijn minions terwijl ik nog weinig kon :P

Heb je voor de rest nog tips voor me?
Yeah dat is wat ik zeg, los van het feit dat je hem zelf moet spelen is Abathur behoorlijk ervan afhankelijk of je team weet hoe de hero werkt (en weten wat ze wel en niet kunnen met je symbiote op hun hoofd).

Wat tips betreft:
Je hebt twee 'main' playstyles; Locust-oriented (meer solo-able) en Symbiote-oriented (meer team-afhankelijk).

Ik zelf speel extreem op de Symbiote. Dat betekent dat ik mij nooit in 'gevaarlijk' gebied met de hero verplaats (zo ver mogelijk buiten base maar wel binnen safe eigen gebied). Ik pak ale talents die de symbiote beter maken (aoe cd, heal op aoe, spike damage, symbiote attack speed, shield movement speed). En zorgt altijd dat ik op een teammate zit die close bij tegenstanders zit voor harrasment of kill-support. Of juist op een tower (want je kunt towers en keeps ook van je symbiote voorzien) als een enemy solo pushed of de lane pushed is.

De Locust-speelstijl is geschikter als je alleen bent of je team Abathur niet snapt. Wel een stuk riskanter omdat je abathur 'verstopt' op de map. Dus enemies kunnen bij je komen. Locust speelstijl richt zich veel meer op het beter maken van je locust (die beesten die je spawned om de x seconden) en het gebruik van je nests (die 'mijnen' die je kunt plaatsen). Dit is een speelstijl die ik persoonlijk niet graag speel. Het is een speelstijl die early-game heel handig is omdat je een aardige pushing power kunt opbouwen en je veel map-vision geeft met je nests.

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 18:32
1 potje gewonnen vandaag 7 verloren. Allemaal kansloze rambos geen enkele teamplay. Frusterend soms zon teamgame :). Dacht dat Dota erg was maar dit is nog erger aangezien de game veel simpeler is van opzet.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Hoe zit het met die free Hero slots? Ik dacht dat je de 6e Hero slot pas kreeg op level 12 en de 7e slot pas bij level 15. Toch hadden zowel ik (level 11) als een vriend van mij (level 8.) gister de keuze uit alle 7 Heroes, incl. Chen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Seroczynski schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:51:
<--- Nickname gewijzigd, voorheen Nihlathak

Ik gebruik HOTSLogs ook al sinds het begin dat ik toegang heb. Heb helaas geen geweldige stats :P Gold bracket met een MMR van ~2100. Ik vind het wel handig om te kijken hoe je progressie is (of stagneert). Moet je er wel voor zorgen dat je alle games upload, ze hebben er een tooltje voor op de website zodat het automatisch gebeurd.

Vandaag even mijn dailies er door knallen, heb dan meer dan 10k bij elkaar maar wacht nog even met een hero uitkiezen. Heb er momenteel even genoeg :P
Haha geinig, had er geen idee van dat jij dat was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tr!gger schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:14:
1 potje gewonnen vandaag 7 verloren. Allemaal kansloze rambos geen enkele teamplay. Frusterend soms zon teamgame :). Dacht dat Dota erg was maar dit is nog erger aangezien de game veel simpeler is van opzet.
Heb ik soms ook, en soms ook dat je met 3 vingers in de neus wint. Het rating systeem heeft nog niet iedereen even lekker zitten.

Al had ik ook gisteren na een desastreus begin (geloof dat we het voor elkaar kregen om 8-12 achter te staan qua level) toch nog te winnen. Uiteraard is dat geen goede positie in te zijn, maar je kan nog wel redelijk terugkomen (meestal zal je verliezen simpelweg omdat er een reden is dat je zover achter ligt).
Darkfreak schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:00:
[...]

Yeah dat is wat ik zeg, los van het feit dat je hem zelf moet spelen is Abathur behoorlijk ervan afhankelijk of je team weet hoe de hero werkt (en weten wat ze wel en niet kunnen met je symbiote op hun hoofd).

Wat tips betreft:
Je hebt twee 'main' playstyles; Locust-oriented (meer solo-able) en Symbiote-oriented (meer team-afhankelijk).

Ik zelf speel extreem op de Symbiote. Dat betekent dat ik mij nooit in 'gevaarlijk' gebied met de hero verplaats (zo ver mogelijk buiten base maar wel binnen safe eigen gebied).
Niet tegen jou persoonlijk, maar in het algemeen: Dat is toch eigenlijk slecht design? Als een hero effectief nooit dood hoort te gaan omdat hij altijd ergens in veilig gebied kan blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 13-02-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Sissors schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:03:
[...]
Niet tegen jou persoonlijk, maar in het algemeen: Dat is toch eigenlijk slecht design? Als een hero effectief nooit dood hoort te gaan omdat hij altijd ergens in veilig gebied kan blijven.
Valt over te twisten. In teamfights, is het min of meer 4.5 v 5 als abathur (even zijn ultimate evolution niet meegeteld). Abathur's symbiote skills zijn hard tegen 1 (zijn aoe is nice, maar mid-game laat die te wensen over).

Mijn mening over hem is:
Early-Game: Behoorlijk sterk potentieel zowel 1v1 en 1v2, OK in teamfights
Mid-Game: Even sterk als niet sterker 1v1 en 1v2, Matig in teamfights (tenzij je een goede tank hebt waar je als symbiote op kunt gaan, of een goede ultimate evolution kunt plaatsen).
Late-Game: Onveranderde 1v1 sterkte 1v2 afhankelijk van de tegenstander en bijna game-breaking in teamfights met dubbel-symbiote (en een team dat snapt hoe dubbel symbiote werkt),

Abathur die niet dood kan gaan (als die echt helemaal in de base zit) is een mes dat aan twee kanten snijd denk ik. Ja, Abathur gaat niet dood waardoor je er geen kill-count etc voor krijgt. Maar het opent ook de mogelijkheid een makkelijke gank te krijgen (gezien het verlaten en herplaatsen van de symbiote 4 seconden duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 21:26
Om eerlijk te zijn is het feit dat ik 1x een Abathur heb weten te killen een van de hoogtepunten van mijn Hots "carière"

Overigens heb ik de laatste paar dagen wel een hoop pech met de teams die ik tref in de Hero League, 7 van de 10 verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
wimdezoveelste schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 19:33:
Om eerlijk te zijn is het feit dat ik 1x een Abathur heb weten te killen een van de hoogtepunten van mijn Hots "carière"

Overigens heb ik de laatste paar dagen wel een hoop pech met de teams die ik tref in de Hero League, 7 van de 10 verloren :(
Ik heb van mijn laatste 19 potjes maar 2 gewonnen ;(. Daar zit je dan met je "Win 3 games" quest :+.

[ Voor 5% gewijzigd door Thormodo op 14-02-2015 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:40

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

nog aantal mensen die willen teamen. Ik speel zelf veel support class. Add me maar :) battlenet chibi#2982

[ Voor 31% gewijzigd door Chibi2k op 15-02-2015 01:01 ]

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tr!gger schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:14:
Yups, kansloos frustrerend tot op heden, players die half afk zijn, niet als team werken etc. Weet niet of ik dit met regelmaat ga spelen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 20:40

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Fietsbel schreef op zondag 15 februari 2015 @ 23:33:
[...]

Yups, kansloos frustrerend tot op heden, players die half afk zijn, niet als team werken etc. Weet niet of ik dit met regelmaat ga spelen.
Even doorbijten tot lv30, dan begint het iets serieuzer :) Gelukkig is de HotS scene wat milder dan LoL. Omdat de gameplay meer leunt op ''teamwork en objectives'' word er weinig geklaagd t.o.v League of Legend

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bye bye Hearthstone, hallo Hots :)

[ Voor 218% gewijzigd door Slashdotter op 16-02-2015 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Mijn ervaring is dat elke Illidan speler een rambo is :P. Nu is het wel een goed character ervoor, maar laatste paar dagen met Brightwing heb ik wel een aantal keren me afgevraagd of ze niet iets minder suicidaal kunnen zijn. Om daarna achter ze aan te teleporten om ze toch proberen in leven te houden. (Doen ze echt te gek dan laat ik ze lekker doodgaan, schiet weinig op als ik ook dood ga zonder wat te bereiken).

En gesprekken soms tussen heros blijven grappig. Geloof dat gisteren Abathur Brightwing wilde ontleden, waarop Brightwing vond dat Abathur enge stem had en maar niet meer moest praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Sissors schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:30:
Mijn ervaring is dat elke Illidan speler een rambo is :P. Nu is het wel een goed character ervoor, maar laatste paar dagen met Brightwing heb ik wel een aantal keren me afgevraagd of ze niet iets minder suicidaal kunnen zijn. Om daarna achter ze aan te teleporten om ze toch proberen in leven te houden. (Doen ze echt te gek dan laat ik ze lekker doodgaan, schiet weinig op als ik ook dood ga zonder wat te bereiken).

En gesprekken soms tussen heros blijven grappig. Geloof dat gisteren Abathur Brightwing wilde ontleden, waarop Brightwing vond dat Abathur enge stem had en maar niet meer moest praten.
Brightwing is zelf anders ook fcking creepy :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2F9QFTn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Thormodo schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:57:
[...]

Ik heb van mijn laatste 19 potjes maar 2 gewonnen ;(. Daar zit je dan met je "Win 3 games" quest :+.
Pak meestal gewoon ff paar potjes coop als het zo'n ramp is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Darkfreak schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:45:
[...]

Brightwing is zelf anders ook fcking creepy :D

[afbeelding]
Ik omschreef Brightwing ooit als die "schattige vliegende hagedis". Maar daar moet eigenlijk ook psychopatische bij :P. Maar Brightwing kan er niks aan doen dat ze een beetje ethically challenged is. Ze blijf lievv :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

The Lanesoaking Vikings zijn een leuke toevoeging so far. Iedereen is nog een beetje op zoek naar maximale inzet. Ult vind ik in verhouding aan de sterke kant. Het feit dat je drie heroes in een 'moba' los kunt besturen is simpelweg fantastisch. Innovatie! Erg benieuwd of ze een plaats krijgen in de competitive scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-02-2021
NeilForeal schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:50:
Het feit dat je drie heroes in een 'moba' los kunt besturen is simpelweg fantastisch. Innovatie! Erg benieuwd of ze een plaats krijgen in de competitive scene.
Pardon?

Released 4 januari 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hoe wel je een punt heb, is die toch wel fundamenteel anders van wat ik uit de omschrijving haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Sissors schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:05:
[...]

Hoe wel je een punt heb, is die toch wel fundamenteel anders van wat ik uit de omschrijving haal.
Er zijn natuurlijk verschillen, maar laten we even niet doen alsof het besturen van 3 characters i.p.v. 1 een fantastische innovatie is van Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Sahje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:09:
[...]
Er zijn natuurlijk verschillen, maar laten we even niet doen alsof het besturen van 3 characters i.p.v. 1 een fantastische innovatie is van Blizzard.
Lekker wel ;-) Haters gonna hate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik persoonlijk vind TLVs echt een prutshero :( ..
Spijt dat ik er 15k aan uitgegeven heb ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paranoidnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-08 13:32

Paranoidnl

denkt teveel na over kippen

NeilForeal schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:23:
[...]

...........

Solid reaction M8

Who are we to question why the chicken crosses the road?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
NeilForeal schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:23:
[...]

Fijne bijdrage deze post... Ik spreek alleen tegen het een innovatie is en laat zien waar de inspiratie vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Lieve sahje, het is nooit leuk om mensen te remmen in hun enthousiasme. Dit is notabene het HotS topic ;-) Probeer maar eens bijdehand te doen over Android features in het iOS topic hahaha. Ik vind je dota voorbeeld overigens ook wezenlijk anders, from a mechanical perspective. Ligt er net aan hoe je innovatie definieert. Bij jou is het in ieder geval niet makkelijk :P

Bottom line, Blizzard should keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
NeilForeal schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:14:
Lieve sahje, het is nooit leuk om mensen te remmen in hun enthousiasme. Dit is notabene het HotS topic ;-) Probeer maar eens bijdehand te doen over Android features in het iOS topic hahaha. Ik vind je dota voorbeeld overigens ook wezenlijk anders, from a mechanical perspective. Ligt er net aan hoe je innovatie definieert. Bij jou is het in ieder geval niet makkelijk :P

Bottom line, Blizzard should keep up the good work.
Schatje toch, ik probeer je enthousiasme niet te remmen maar hoogstens je een kleine les te geven in de geschiedenis van dit genre zodat je apprecieert hoe games en characters zijn geworden wat ze zijn. Ik hou een simpele definitie aan van innovatie. HotS is wat dat betreft een evolutie, net zoals 'mijn' DotA (let op je hoofdlettertjes!) van eerdere games in hetzelfde genre. En betreffende het mechanisch perspectief had jij het er zelf over dat het een innovatie is dat je in een moba 3 heroes tegelijk bestuurt. Ik spreek dit hoogstens tegen, we kunnen het er wat mij betreft wel over hebben hoe deze iteratie verschilt van die van DotA. TLV zijn 3 verschillende heroes met hun eigen unieke passives die je ook tegelijk als 1 karakter bestuurt omdat ze (als je die kiest) allemaal dezelfde abillities sharen. Meepo is natuurlijk anders want alle clones zijn in principe hetzelfde met als unieke feature dat de main hero uit te rusten is met extra abbilities wegens items. Een frisse blik op een concept wat al heel lang gebruikt wordt in RPG's en daarna in moba's: als je mechanisch een speler bent die goed genoeg is dan kun je de kaart op meerdere plekken tegelijk beïnvloeden. Wat dit betreft zijn Meepo en TLV niks anders dan reaver drops aan 1 kant van iemands basis en een DT attack aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als je op zo'n manier weer gaat beginnen moet je niet vreemd opkijken dat mensen niet netjes op je reageren.
Schatje toch,
Is geen normale manier om een post te beginnen.

Ontopic (nou ja, klein beetje ontopic), ligt het er verder aan hoe ruim je gaat kijken. Ik neem aan dat Dota ook een turret plaatsende hero heeft, als je die turrets handmatig kan targetten kan je ook al spreken over effectief meerdere heroes die je kan besturen, maar dat wordt natuurlijk vergezocht.

Het is niet compleet nieuw nee. Maar jezelf clonen (wat ook een Nova doet, voor eventjes), vind ik anders dan een hero die wezenlijk uit drie aparte heroes bestaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 16-02-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
Sissors schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:59:
Als je op zo'n manier weer gaat beginnen moet je niet vreemd opkijken dat mensen niet netjes op je reageren.

[...]

Is geen normale manier om een post te beginnen.
En lieve sahje is wel zo netjes. Wie de baal kaatst kan hem terug verwachten.

Ontopic (nou ja, klein beetje ontopic), ligt het er verder aan hoe ruim je gaat kijken. Ik neem aan dat Dota ook een turret plaatsende hero heeft, als je die turrets handmatig kan targetten kan je ook al spreken over effectief meerdere heroes die je kan besturen, maar dat wordt natuurlijk vergezocht.
Nee die heeft DotA zo niet. Wat dat betreft lijkt Gazlowe een stuk meer op Heimerdinger uit LoL. DotA heeft met Techies een meer passieve space controller. Maar dat is inderdaad wel ver gezocht om over apart unit control te gaan praten. Want dan nemen we bijvoorbeeld ook Brewmaster mee die wanneer hij ultimate verandert in 3 aparte heroes met eigen passives en abillities.
Het is niet compleet nieuw nee. Maar jezelf clonen (wat ook een Nova doet, voor eventjes), vind ik anders dan een hero die wezenlijk uit drie aparte heroes bestaat.
Bel me eventjes zodra Nova's clone permanent is en haar eigen abilities met aparte cooldowns heeft. Ik geloof dat je teveel focused op het woord Clone. Meepo als hero krijgt op lvl 2 een 2de versie van zichzelf die volledig identiek is met als enige negatieve punt dat hij geen items kan gebruiken behalve boots (wat dan ook dezelfde boots zijn als de main hero). Maar verder heeft hij alle skills die de main hero heeft en die hij onafhankelijk kan gebruiken. TLV interpreteert dit anders. Units met eigen unieke passives maar gedeelde abilities. Vandaar dat ik alleen zeg dat het een andere interpretatie/evolutie is van een bepaald concept. Maar als ik dan terugkrijg "Lekker wel dat Blizzard dit bedacht heeft" dan kan ik het niet serieus nemen, dat is niet een manier voor een nette discussie. Zometeen krijgt Blizzard nog credit voor de Hook abillity van Abominations...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind TLV een leuke interpretatie van het shared unit concept. Het is eindelijk een hero naast Abathur in HotS die een speler met goede mechanische vaardigheden de mogelijkheid geeft om zich te onderscheiden. Dit kon HotS wat mij betreft heel goed gebruik. Ik had graag gezien dat ze vanaf lvl 1 al 3 active abilities hadden of dat iedere Viking zijn eigen unieke ability had naast de passive maar dat past niet bij het laagdrempelige karakter van dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Hoe lang werk je al voor Dota2? ;-)

Ik ben van de generatie Warcraft 3 en het gaat volledig tegen mijn natuur in om dota2 credits te geven na wat ze geflikt hebben met de dota naam. Vooral hoe ze dat gespeeld hebben. En uiteindelijk komt het gros van de dota 2 heroes, abilities, graphics en mechanics uit de diverse dota maps voor Warcraft. Heb je uberhaupt mijn OP gelezen?

Zag pas ook weer zo'n heerlijk plaatje op reddit verschijnen met allerlei dota2 heroes en de Blizzard varianten, met de opmerking erbij dat ze het bij Blizzard toch echt gejat hebben. Hahahahahaha. Dat waren allemaal Warcraft 3 unit models ;-)

Aeon of Strife, dat is historie. 4 abilities was de cap van de Warcraft hero ability slots. Het lanen, de items, gold etc. Allemaal Warcaft 3. Blizzard heeft die kerel die de Dota Allstars map gemaakt heeft dan niet over kunnen halen, en Valve wel, maar dat neemt niet weg dat ook hij veel van anderen heeft geleerd. In Wacraft 3 (en zelfs Starcraft voor de volledigheid).

Dus neen. Dota2 en innovatie mogen hier, in deze topic, niet in dezelfde zin staan. We ouwehoeren hier lekker een eind weg over deze fantastische Blizzard hero brawler, die voor de meeste van ons het moba genre heeft doen herleven door leuke innovaties, objectives, heroes en stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahje
NeilForeal schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:00:
Hoe lang werk je al voor Dota2? ;-)

Ik ben van de generatie Warcraft 3 en het gaat volledig tegen mijn natuur in om dota2 credits te geven na wat ze geflikt hebben met de dota naam. Vooral hoe ze dat gespeeld hebben. En uiteindelijk komt het gros van de dota 2 heroes, abilities, graphics en mechanics uit de diverse dota maps voor Warcraft. Heb je uberhaupt mijn OP gelezen?

Zag pas ook weer zo'n heerlijk plaatje op reddit verschijnen met allerlei dota2 heroes en de Blizzard varianten, met de opmerking erbij dat ze het bij Blizzard toch echt gejat hebben. Hahahahahaha. Dat waren allemaal Warcraft 3 unit models ;-)

Aeon of Strife, dat is historie. 4 abilities was de cap van de Warcraft hero ability slots. Het lanen, de items, gold etc. Allemaal Warcaft 3. Blizzard heeft die kerel die de Dota Allstars map gemaakt heeft dan niet over kunnen halen, en Valve wel, maar dat neemt niet weg dat ook hij veel van anderen heeft geleerd. In Wacraft 3 (en zelfs Starcraft voor de volledigheid).

Dus neen. Dota2 en innovatie mogen hier, in deze topic, niet in dezelfde zin staan. We ouwehoeren hier lekker een eind weg over deze fantastische Blizzard hero brawler, die voor de meeste van ons het moba genre heeft doen herleven door leuke innovaties, objectives, heroes en stijl.
Gelukkig komt de hero waar ik het over heb uit wc3 dota en heb ik het nergens over dota 2 gehad. 2007 was dota 2 er nog niet hoor. WC3 engine is inderdaad te danken voor veel bugs die game mechanics zijn geworden zeker. Maar om alle nieuwe spelelementen uit mods nou aan Blizzard toe te schrijven vind ik wat ver gaan. Dota2 is niet bijzonder innovatief nee, maar gelukkig heb ik het daar nog geen een keer over gehad. Ik wou even de credit voor het idee van meerdere units besturen in een moba neerleggen waar dat hoorde, bij de makers van mods uit de WC3 dagen. Maar ik zie dat dat gevoelig ligt, arbeidsrelatie met Blizzard misschien? ;)

Zullen we het dan maar over het tweede deel van mijn post hebben. Ik zou graag wat meer complexe hero mechanics zien in HotS. Het is nu allemaal wel vrij simplistisch. Heroes met simpele mechanics zijn er genoeg maar ik hoop dat er ook wat meer high skill cap heroes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Het sluit totaal niet aan op de discussie hier, of wat je zegt (meer complexere heroes), eerder het tegendeel.
Maar waar ik stiekem op te wachten zijn ports van lelijke heroes als Bloodseeker (Dota1, met healing passive), of Razor, Shadow Fiend, Tiny, Lycan of Lich.

Ow en Treant Protector <3!
Structures healen en beschermen :3

[ Voor 11% gewijzigd door Darkfreak op 16-02-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal

NeilForeal

Quay

Oh man, combineer alle awesome dota heroes met alle Blizzard franchises en er ontstaat een nearly unlimited pool of kickass heroes. Paar van mijn favorieten die nog moeten komen: Dark Ranger, Beastmaster, Blood Prince, Lich, Dreadlord en de Diablo 3 Monk.

Treant protector is inderdaad best wel bruut als je kijkt naar hoe HotS momenteel werkt. Zou een leuke toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:49
Om nog niet te spreken over Gul'dan, Sylvannas, Medivh, Kirin tor mages... Zo veel mogelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen Hots heel makkelijk uitmelken met heroes, als je kijkt hoeveel personages World of Warcraft al niet heeft in de lore, denk aan Wrynn, Malfurion, en andere leiders, Iron Horde, en vergeet niet de demons&dragons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tassador kan al wel wat gebouwen beschermen. Op pirate map had ik keertje dat toen ik eindelijk met Tassador in leven was toen tegenstanders genoeg coins hadden ik bij laatste gebouw van een groepje was, waar piratenschip dan één keer op moest schieten. En ik een shield op gooide. Dus dan schoot hij weer één keer. En gooide ik weer een shield erop :P. Die was blijkbaar evenveel HP als wat de schade eraan was, want behalve dat mijn shield weg was na elk schot leek er geen schade bij te komen.

Jammer alleen dat hij net iets sneller schoot dan mijn cooldown, dus uiteindelijk was dat voorbij na 4 keer geloof ik.

Uit SC2 zijn er ook nog wel wat te halen. Zoals de hybrid bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 17-02-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:49
Dat Fenix er nog niet in zit.. (SC1)

• Seroczynski
  • Niet online
EU Beta key giveaway, makkelijk te winnen (iets met Gmail en VPN).

https://contests.nvidia.eu/en-gb/hots-giveaway

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Kun je je botje misschien wat minder snel zetten? Ik probeer hier op een legitieme manier een beta key te winnen maar kom er niet door :p.

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:15

zTz

Moeilijk doorkomen zeg!

[ Voor 60% gewijzigd door zTz op 19-02-2015 16:54 ]

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
De keys zijn alweer op :P.
Ik heb twee mensen gelukkig kunnen maken :).

• Sissors
  • Niet online
Voor het eerst was ik nu doelwit van twee 'allies' die me hele spel lang moesten beledigen, tot nu toe had ik het alleen bij andere in mijn team zien gebeuren. Dat haalt wel snel de lol ervanaf voor mij in zo'n potje. Ze zouden er toch iets tegen moeten kunnen doen, aan de andere kant dat proberen ze natuurlijk ook door bijvoorbeeld geen all-chat te hebben, of in een hearthstone uberhaupt geen chat. Maar dat zijn nogal drastische maatregelen. Een reputatiesysteem dan waarbij mensen die slecht scoren hun chat privileges verliezen? Maar dan heb je weer het probleem dat het geheid misbruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Je kunt ze toch gewoon muten?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Muten en blocken (kan aan het einde van de match) en verder gaan.

Soms ga ik er op in, soms laat ik ze lekker. Solo Q heb je dat nou helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 21:26
Seroczynski schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:56:
Muten en blocken (kan aan het einde van de match) en verder gaan.

Soms ga ik er op in, soms laat ik ze lekker. Solo Q heb je dat nou helaas :)
Muten kan ook al in het midden van de game, tab indrukken en op het speaker-icoontje achter de naam van de betreffende speler drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
wimdezoveelste schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:24:
[...]

Muten kan ook al in het midden van de game, tab indrukken en op het speaker-icoontje achter de naam van de betreffende speler drukken.
I know, het slaat ook op het blocken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het levelen van me account een beetje net effe te langzaam gaan ;p ik wil gewoon ranked spelen maarja, ben nog geen 30 haha.

Ook vind ik dat ze wel de gold income iets mogen verhogen. de verhouding van de prijs die een champ kost en de gold die je krijgt is imho net iets te groot.

Maargoed dat zal nog wel bijgeschaaft worden vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ricmaniac schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:21:
Ik vind het levelen van me account een beetje net effe te langzaam gaan ;p ik wil gewoon ranked spelen maarja, ben nog geen 30 haha.

Ook vind ik dat ze wel de gold income iets mogen verhogen. de verhouding van de prijs die een champ kost en de gold die je krijgt is imho net iets te groot.

Maargoed dat zal nog wel bijgeschaaft worden vermoed ik
Ik kan sinds de introductie als Hero League spelen, maar nog niet 1x zin in gehad. Shit werkt gewoon niet tot dat Team League ook geimplementeerd is. Is trouwens ook enkel een grind, je krijgt er niets voor en de ranks hebben geen (duidelijke) waarde. Iedereen kan Rank 1 worden zolang je maar veel potjes speelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Seroczynski op 20-02-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:33:
[...]
Ik kan sinds de introductie als Hero League spelen, maar nog niet 1x zin in gehad. Shit werkt gewoon niet tot dat Team League ook geimplementeerd is. Is trouwens ook enkel een grind, je krijgt er niets voor en de ranks hebben geen (duidelijke) waarde. Iedereen kan Rank 1 worden zolang je maar veel potjes speelt.
hoezo werkt het niet dan ? of bedoel je met random mensen ranked spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Waarom duurt het 2 weken voordat de nieuwste Hero naar 10k gaat ipv 15k :( (bij LoL is het maar 1 week)
ik heb atm wel 17k gold maar vind het te duur om 50% extra te betalen.
iig, dinsdag/woensdag Lost Vikings time :D

[ Voor 7% gewijzigd door Kol Nedra op 20-02-2015 12:19 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Om eerlijk te zijn vind ik TLV geen 10k waard :x ..
Ik heb er vol verwachting 15k aan uit gegeven, helaas.
Naar mijn mening een 7k-tier hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Darkfreak schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:23:
Om eerlijk te zijn vind ik TLV geen 10k waard :x ..
Ik heb er vol verwachting 15k aan uit gegeven, helaas.
Naar mijn mening een 7k-tier hero.
waarom dan? mij lijkt lost vikings leuk spelen, hij is lekker apart net zoals murky en abathur.

80% van mijn games speel ik support of specialist, minst gespeeld is warrior. speel eigenlijk alleen warrior als het moet (daily quest of als team queue)

[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 20-02-2015 12:26 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Kol Nedra schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:24:
[...]

waarom dan? mij lijkt lost vikings leuk spelen, hij is lekker apart net zoals murky en abathur
Yeah, hij is zeker unique in HotS. Maar ze hebben de individual vikings te zwak gemaakt imo.
Als je ze apart speelt (dus multi-lane bv) zijn ze vrijwel waardeloos gezien hun zwakte.
De 'tank' (olaf volgens mij) van de drie is door bijna iedere hero enorm easy te solo'en.
Als je met vikings 1v1 speelt (dus dat je alle drie hebt) gaan de slimme spelers achter je groene en vervolgens rode viking aan, die sterven in 2-3 klappen, vervolgens ben je het main-deel van je damage kwijt.

Ze zijn heel leuk in hun concept, alleen hun HP-pool is te weak.
Mij leek het logischer dat ze of grotere pools hadden of een linked-pool (zoals sommige bosses in WoW dat bv hebben). Of geef overige vikins een kleine buff als een van hun matties dood gaat. Dat zou niet echt gamebreaking zijn imo.

Ze voelen naar mijn mening in ieder geval zwaar underpowered (ondanks dat het fcking hilarisch is om die ult met de boot te gebruiken, haha XD).

Ik speel zelf graag Abathur (mijn favo hero) en die vond ik iedere goldcoin waard.
Murky is ook naar mijn mening zijn geld meer waard dan TLV. Hij is ook papersquishy, maar zijn egg-mechanic en overige spells balanceren het vele malen beter dan TLV imo

[ Voor 10% gewijzigd door Darkfreak op 20-02-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
als je de vikings alle 3 in aparte lane zetten krijg je wel 3x zoveel xp, zo kun je op begin ook spelen zodat je 2 of 3 lvls voorsprong gaat krijgen op enemy team.
en in lategame op cursed hollow can je 1 vikings gebruiken om dat item te pakken terwijl de rest lekker door blijft pushen op enemy team.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Kol Nedra schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:32:
als je de vikings alle 3 in aparte lane zetten krijg je wel 3x zoveel xp, zo kun je op begin ook spelen zodat je 2 of 3 lvls voorsprong gaat krijgen op enemy team.
En vervolgens 2-shot de tegenstander je rode en groene viking voor een mooie EXP boost aan hun kant :P.
Sure, vikings geven minder exp per kill, maar ze zijn echt piss easy te killen met hun extreem lage HP Pool :P

Olaf had op level 17 iets van 1300 HP als ik mij niet vergis.
Ter info: Nova's snipe (met cloak bonus) doet 770dmg op dat level. En 1923 met haar triple-shot ult.
Olaf is de 'tank' van de drie. Zelfs met regen en block is die enorm easy neer te halen door iedere assasin en de meeste warriors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ricmaniac schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:36:
[...]

hoezo werkt het niet dan ? of bedoel je met random mensen ranked spelen ?
Ja, zie voornamelijk de officiele fora voor veel "feedback" op Hero League. Veel mensen gaan er als een groep in, waardoor je als Solo Q speler nog meer gestompt wordt dan je eerder in Quick Match werd. Daarnaast slaat het rank systeem nergens op. Je kan rank 1 worden zolang je maar genoeg speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Seroczynski schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:12:
[...]

Ja, zie voornamelijk de officiele fora voor veel "feedback" op Hero League. Veel mensen gaan er als een groep in, waardoor je als Solo Q speler nog meer gestompt wordt dan je eerder in Quick Match werd. Daarnaast slaat het rank systeem nergens op. Je kan rank 1 worden zolang je maar genoeg speelt.
En je dropped twee ranks als de server bepaald een bitch te zijn en je een DC tijdens hero-pick krijgt.
Kwam net het hero-pick venster in, en ineens vloog ik eruit met als melding 'there is a problem with hero league'. Vervolgens was ik flagged als leaver en kon ik er niet in tot ik een quick match voltooide. Alleen om erachter te komen dat mijn rank met 2 gezakt was door die grap :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedark230
Darkfreak schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:14:
[...]

En je dropped twee ranks als de server bepaald een bitch te zijn en je een DC tijdens hero-pick krijgt.
Kwam net het hero-pick venster in, en ineens vloog ik eruit met als melding 'there is a problem with hero league'. Vervolgens was ik flagged als leaver en kon ik er niet in tot ik een quick match voltooide. Alleen om erachter te komen dat mijn rank met 2 gezakt was door die grap :')
dus wat ik hier goed uit begrijp heeft het ranking momenteel weinig waarde?
Jammer ik keek er naar uit aangezien ik eindelijk in de buurt van de lvl 30 kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Thedark230 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:32:
[...]

dus wat ik hier goed uit begrijp heeft het ranking momenteel weinig waarde?
Jammer ik keek er naar uit aangezien ik eindelijk in de buurt van de lvl 30 kom :)
Probeer het zodra je 30 bent, misschien vind je het wel veel leuker :-) Maar veel mensen denken dat het iets bijzonders is, omdat het afgeschermd is tot dat je level 30 bent, en dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Seroczynski schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:40:
[...]

Probeer het zodra je 30 bent, misschien vind je het wel veel leuker :-) Maar veel mensen denken dat het iets bijzonders is, omdat het afgeschermd is tot dat je level 30 bent, en dat is het niet.
Nou je wordt alsnog gematched op je eigen rank. Dus wanneer jij Rank 10 bent wordt je ook met andere mensen van die rank gematched.
En je moet ook daadwerkelijk winnen om je rank te behouden, want verliezen zorgt (logischerwijs) voor drops.
Probleem is echter dat je dus kunt team-queuen volgens mij, waardoor je tegen premades komt te zitten, wat klote is. Wat is het nut van team-league dan?

Een laatste voordeel (of nadeel afhankelijk hoe je het ziet) is het feit dat league draft-mode is.
iedere hero kan maar een keer aanwezig zijn (dus als jij stiches kiest kan de tegenstander deze niet meer kiezen). Tot slot is het om de beurt hero kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
De league is idd een lachertje, je kan het vergelijken met Hearthstone (ook zeer slecht)
maar wie weet wordt het beter zoiets als bij LoL (geen ervaring met dota)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Kol Nedra schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:48:
De league is idd een lachertje, je kan het vergelijken met Hearthstone (ook zeer slecht)
maar wie weet wordt het beter zoiets als bij LoL (geen ervaring met dota)
Is ook maar de vraag welk MMR-systeem ze dan gebruiken.
MTS of ELO .. Of iets dat Blizz zelf in elkaar knutselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Blizzard heeft een eigen MMR systeem dat niet zichtbaar is voor de gebruiker helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Seroczynski schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:56:
Blizzard heeft een eigen MMR systeem dat niet zichtbaar is voor de gebruiker helaas.
Klopt inderdaad, je kunt wel checken waar je ongeveer zit op https://www.hotslogs.com/Default
Daar is ook heel duidelijk te zien dat er zeker wel een logica zit achter de matchmaking.

De huidige implementatie van Hero mode en de ranking daar zegt echt helemaal 0,0. Je ranking geeft alleen aan hoeveel je speelt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Vergeven

[ Voor 87% gewijzigd door Kupauw op 20-02-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

pica schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Klopt inderdaad, je kunt wel checken waar je ongeveer zit op https://www.hotslogs.com/Default
Daar is ook heel duidelijk te zien dat er zeker wel een logica zit achter de matchmaking.

De huidige implementatie van Hero mode en de ranking daar zegt echt helemaal 0,0. Je ranking geeft alleen aan hoeveel je speelt.
HOTSlogs maakt gebruik van een eigen rating based op MTS:
https://www.hotslogs.com/Info/MMRInformation

Volgens Blizz' MMR kun je dus totaal anders zitten als ze inderdaad een eigen algoritme hebben.
En je hero league ranking dropped wel als je verliest, dus het is niet alleen hoeveel je speelt, maar hoeveel je wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Darkfreak schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:46:
[...]

HOTSlogs maakt gebruik van een eigen rating based op MTS:
https://www.hotslogs.com/Info/MMRInformation

Volgens Blizz' MMR kun je dus totaal anders zitten als ze inderdaad een eigen algoritme hebben.
En je hero league ranking dropped wel als je verliest, dus het is niet alleen hoeveel je speelt, maar hoeveel je wint
Alles wat je zegt klopt, maar:

Als ik kijk naar mijn gespeelde games, zie je dat je over het algemeen wel gematcht wordt met mensen met een soortgelijke MMR, in elk geval gemiddeld genomen over het team. Je zult niet tegenkomen dat er een gemiddeld verschil van bijvoorbeeld 2000 punten is.

Tenzij je echt heel goed of slecht bent zit je altijd zo rond de 40%-60% w/l ratio, dus al is iemand beter als iemand, zal hij maar een klein beetje hoger in de ranking van Hero mode zitten.

Zelfs al ben je een HotS God en je hebt een 100% win ratio, dan ben je na een dag of 3 intensief spelen rank 1 (een streamer was dit al met een nachtje doortrekken met een premade groepje).
Een andere gast met 40% win ratio die heel veel speelt zal ook op een gegeven moment op rank 1 komen. Dus betekent de hele rank 1 niets.

Ik hoop dat ik zo mijn punt wat duidelijker heb gemaakt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ranked uiteindelijk wel een groot verschil gaat laten zien van pro's en casuals . Denk alleen dat HOTS nog in een te grote begin stadium is natuurlijk dat je dat merkt. maar als het uit breid en toernooien van hots gaan komen je gaat zien dat bij bepaalde maps andere heroes een voorkeur hebben en dat camp timers belangrijk gaan worden enzo. En denk dat ranked dan echt wel uit de grond komt.

Maar dat het ranked systeem dan hetzelfde is als Hearthstone vind ik wel jammer.. want dat is idd gewoon van: veel spelen met een klein beetje nadenken over je deck en je kan makkelijk klimmen.

Hoop inderdaad dat ze ook iets van een ladder systeem als LoL gaan doen maar dat zal wel een tijdje gaan duren als dat uberhaupt ooit komt. Alhoewel zo'n systeem ook gewoon een kwestie is van veel spelen en dan bereik je altijd wel een hogere rank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ja, als ze gewacht hadden totdat ze een Solo Q, 3 man Q en 5 man Q konden introduceren had je die negativiteit (nogmaal, officiele forum) niet gehad. Maar ze zeiden al dat ze eerst de Hero League wouden introduceren, daar "gegevens" uithalen en daarna pas de Team League.

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 20-02-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toch wel weer grappig dan dat TLV de meeste win rate hebben op hotslog van de laatste 7 dagen =p https://www.hotslogs.com/Default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Seroczynski schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:22:
Maar ze zeiden al dat ze eerst de Hero League wouden introduceren, daar "gegevens" uithalen en daarna pas de Team League.
Daarom is het ook een BETA :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ricmaniac schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:25:
toch wel weer grappig dan dat TLV de meeste win rate hebben op hotslog van de laatste 7 dagen =p https://www.hotslogs.com/Default
Abathur staat vrijwel altijdonderaan terwijl Abathur mijn persoonlijk beste hero is met 62.5% wins :P (iets meer, maar mijn eerste matches heb ik de replays verwijderd voordat ik hotslogs ontdekte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Darkfreak schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:25:
[...]

Daarom is het ook een BETA :3
I know, I know, maar als je al een aantal maanden spelen (kom vanuit de TA) kan en je telkens weer een tijdje zit te wachten op de volgende patch dan wil het er nog wel eens inschieten. DOTA 2 beta was naar mijn inzien toch een veel fijnere ervaring, om maar eens een vergelijking te maken (toegegeven, ik zat er daar niet zo vroeg in als bij HOTS).

Pagina: 1 ... 8 ... 59 Laatste

Let op:
Ingame channel wat gebruikt word is got

Er is een lijst met mensen die spelen. Die is hier te vinden.