Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Valla is een reward voor mensen met de Diablo 3: Reaper of Souls expansion (misschien alleen Collectors Edition, dat weet ik niet zeker).kloos2 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:14:
Trouwens, is Valla een hero die je gratis krijgt? Er staat bij mij dat die unlocked is, maar heb er geen gold of euro's voor betaald...
Oh, was dat 't. Mijn fout.Ho0f schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:01:
[...]
Was als je een pre-order deed voor RoS:
http://us.battle.net/d3/e...r-loot-revealed-2-24-2014
[ Voor 27% gewijzigd door OkkE op 03-02-2015 13:01 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Was als je een pre-order deed voor RoS:OkkE schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:46:
[...]
Valla is een reward voor mensen met de Diablo 3: Reaper of Souls expansion (misschien alleen Collectors Edition, dat weet ik niet zeker).
http://us.battle.net/d3/e...r-loot-revealed-2-24-2014
[ Voor 51% gewijzigd door Kupauw op 03-02-2015 16:18 ]
Had het vinkje inderdaad al eens gezien, maar had hem nog niet geprobeerd. Ik zal eens kijken of die minder crashed. Thanksquestarey schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:33:
[...]
Probeer de 32-bit client is, die is voor bijna iedereen veel stabieler, zelfs als je 32gb zou hebben.
Dit activeer je door in je battle.net app bij de game settings iets van 'launch 32bit client' aanvinkt.
Volgens mij zijn nieuwe heroes 15000 als ze net uit zijn gekomen de eerste week (o.i..d.) en daarna 10000. Ook worden heroes inderdaad in prijs verlaagd als er nieuwe bijkomen.kloos2 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:14:
Volgens mij worden ze wel goedkoper in de loop der tijd, ik hoorde ook dat Thrall van 15.000 alweer naar 10.000 was verlaagd?
Trouwens, is Valla een hero die je gratis krijgt? Er staat bij mij dat die unlocked is, maar heb er geen gold of euro's voor betaald...
En Valla krijg je gratis als je een Diablo uitbreiding. pre-order hebt gekocht.
(Hmm, zag de laatste paar posts net niet
[ Voor 28% gewijzigd door Thormodo op 03-02-2015 18:30 ]
https://www.youtube.com/watch?v=U4hjsKGMPSU
Sinvicta geeft er een stapel weg voor de EU regio. Succes!
https://www.youtube.com/watch?v=U4hjsKGMPSU
Sinvicta geeft er een stapel weg voor de EU regio. Succes!
aram vind ik zelf de leukste game mode, lekker snelle centrale actie en iets kortere potjes.
En is de founders pack het aanschaffen waard?? Dus is de inhoud wel de prijs waard van de content die je krijgt, of zijn het dingen die je ook vrij kan spelen na de beta? Voor lol heb ik toen ook met echt geld wat begin champ packs gekocht om met vrienden fatsoenlijk mee te komen. De beta keys ben ik steeds te laat mee maar het spel lijkt me wel wat.
[ Voor 7% gewijzigd door MrDrako op 05-02-2015 14:41 ]
Founders pack is de slechtste pack die aan te schaffen is als we het over prijs/kwaliteit hebben. Maar ja, er zit wel beta access bij. Je kan ook gewoon proberen om ergens nog een key te scores, er zijn nog altijd zat giveaways (en een hele grote op facebook.com/blizzard).MrDrako schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:40:
En is de founders pack het aanschaffen waard?? Dus is de inhoud wel de prijs waard van de content die je krijgt, of zijn het dingen die je ook vrij kan spelen na de beta? Voor lol heb ik toen ook met echt geld wat begin champ packs gekocht om met vrienden fatsoenlijk mee te komen. De beta keys ben ik steeds te laat mee maar het spel lijkt me wel wat.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Je hebt in beide games lanende minions en forest minions.
Daar houdt de overeenkomst op! En dat moet je gelijk vanaf het begin duidelijk zijn.
Je levelt als TEAM (dus geen individueel levelen, geen last-hitten, en al die solo-promotende zeik van LoL en DotA). Kills in HotS is een samenvoeging van Kills+Assists. Je hebt geen items en geen currency-gain (nogmaals een team-promotend aspect). En je hebt objectives op de map die je een voordeel geven (en die je niet alleen kunt doen).
Waar je in LoL prima in je eentje kunt spelen, je carry levelen door je team te laten verrotten terwijl jij creeps farmed voor gold en exp, heeft dat in HotS vrij weinig nut. Als je met 5 man 1 hero gaat ganken, non-stop met zn 5en mid zit en creeps farmed krijg je evenveel exp als dat je 1v1 een hero killed en laned.
De reden waarom ik dit zo dik aanhaal is omdat ik meer dan genoeg LoL en Dota spelers tegen kom die dit principe niet snappen. Die denken dat we minder snel levelen als we samen rollen. Vervolgens heb je altijd 3v5 of 4v5 gevechten en snowballed de tegenstander odmat ze meer teamfights winnen en altijd objectives pakken
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Verwijderd
Niet dat ze daar geen gelijk in hebben, ik begin ook net. Maar zo ontnemen ze ook wel de fun uit het spelen voor starters.
Of heb ik nu de pech dat ik met hele fanatieke spelers gespeeld heb? Of kan ik beter wachten met co op spelen tot ik mijn hero's op een hoger lvl heb gebracht?
Je kunt beter gewoon een versus match doen als je de training hebt gedaan en de basics kent. Dan speel je met 5vs5 tegen echte spelers gelijk wat leuker dan tegen bots. En ik heb nog geen trash talk voorbij zien komen.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:18:
Ik heb een aantal potjes co op gedaan. Het jammere is dat ik gelijk voor noob word uit gemaakt.
Niet dat ze daar geen gelijk in hebben, ik begin ook net. Maar zo ontnemen ze ook wel de fun uit het spelen voor starters.
Of heb ik nu de pech dat ik met hele fanatieke spelers gespeeld heb? Of kan ik beter wachten met co op spelen tot ik mijn hero's op een hoger lvl heb gebracht?
[ Voor 13% gewijzigd door Ninjaman op 05-02-2015 15:27 ]
Ik ben nog nooit Co-Op in geweest omdat het spelen tegen bots mij echt ongeloofelijk saai lijkt.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:18:
Ik heb een aantal potjes co op gedaan. Het jammere is dat ik gelijk voor noob word uit gemaakt.
Daarbij sta ik versteld om het feit dat je ge-trashtalked wordt in Co-Op, haha
In een Versus match kom je dit al zelden tegen (of je moet al gruwelijk bezig zijn of een rage-kiddie in je groep hebben)
Toxicity lijkt nou eenmaal samen te gaan met MOBA games. Ik heb een paar games gehad die er door verziekt werken, maar over het algemeen lijk ik het lang niet zo slecht te hebben als sommigen op het officiële forum het lijken te hebben.
Verwijderd
Later in het spel heb je gelijk, maar early valt dat tegen! XP dan voor een kill is beperkt, en als een team 5v3 die 3 ganked en daarbij ook één lane farmed, dan loopt dat team achter tov de andere die danwel 3 man verloren hebben, maar ook drie lanes voor XP hebben.Darkfreak schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:04:
De reden waarom ik dit zo dik aanhaal is omdat ik meer dan genoeg LoL en Dota spelers tegen kom die dit principe niet snappen. Die denken dat we minder snel levelen als we samen rollen. Vervolgens heb je altijd 3v5 of 4v5 gevechten en snowballed de tegenstander odmat ze meer teamfights winnen en altijd objectives pakken
Early game is het effectiever om gewoon in je lane te blijven en XP te farmen, en als ze je willen ganken voorzichtig spelen.
Hoe lang dat zo is hangt van de map een beetje af, maar bij de meeste zodra de eerste map objectives spammen moet je toch samen gaan werken.
Coop tot level 4 en je alle talents beschikbaar hebt daarna door naar Quickmatch lijkt me toch beter, op een gated hero benadeel je anders toch je team.Darkfreak schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:57:
[...]
Ik ben nog nooit Co-Op in geweest omdat het spelen tegen bots mij echt ongeloofelijk saai lijkt.
Daarbij sta ik versteld om het feit dat je ge-trashtalked wordt in Co-Op, haha
In een Versus match kom je dit al zelden tegen (of je moet al gruwelijk bezig zijn of een rage-kiddie in je groep hebben)
MOBA genre trouwens altijd links laten liggen omdat ik pvp in wow strontvervelend vond, maar een niet al te ingewikkelde versie is misschien wel wat voor mij. En daarnaast: spelen in een groepje is toch wel geinig. Tijd voor een cursus 'hoe ben ik geen ballast voor mijn team' dus, zal eens zien of het me ligt. Mogelijk tot binnenkort ingame
[ Voor 29% gewijzigd door Rivuss op 06-02-2015 11:28 ]
Sodejezus die gaan snel. Check het forum toch ongeveer één keer per uur. Zal toch eens wat vaker gaan controleren op dit soort berichten =).Rivuss schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:08:
ik heb nog een beta key ligge, *vergeven*
Dat is juist een hele slechte deal. Een of andere gast die zijn gratis key voor 16 euro verpatst. Dan kun je beter de Founders Pack kopen dan verdient het bedrijf dat dit ontwikkeld, Blizzard, er ook nog wat aan.Nihlathak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:38:
Voor de mensen die niet zo om de centen malen, op sites als bijvb. Kinguin kan je voor zo'n €16,- een beta key kopen. Dat is niet het Founders Pack maar echt alleen een beta key. IMO een betere deal dan het officiële Founders Pack.
Ik ben het hier aan de ene kant mee eens, maar aan de andere kant weer niet. Heb er zelf ook redelijk de pest in als mensen geld willen verdienen aan iets wat eigelijk gratis is, zoals de (hoogstwaarschijnlijk gewonnen) betakey in dit geval. Maar mijn mening is dat de Founders Pack ook een ripoff is van een bedrijf dat steeds minder van zijn oorspronkelijk glorie bezit, en steeds meer een soort Apple onder de gamedevelopers wordt. Als je kijkt naar de euro prijzen van alle producten die Blizzard voor hun games aanbiedt (in WoW en HOTS) dan vind ik dat dat wel een tikkeltje overpriced is. Daarnaast bevat de Founders Pack naast Raynor, Diablo en Tyrande. Diablo is een van de slechtste tanks in de game en Tyrande is echt een enorme crap hero. En dat voor de prijs van €35 geloof ik. Enkel toegang tot de beta is wat het pakket dan het aanschaffen waard is.. en dat kan ook voor minder dan de helft van de prijsRemmetje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:49:
[...]
Dat is juist een hele slechte deal. Een of andere gast die zijn gratis key voor 16 euro verpatst. Dan kun je beter de Founders Pack kopen dan verdient het bedrijf dat dit ontwikkeld, Blizzard, er ook nog wat aan.
Je vergeet de skins en de geweldige pony mount ;D.Nihlathak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:58:
[...]
Ik ben het hier aan de ene kant mee eens, maar aan de andere kant weer niet. Heb er zelf ook redelijk de pest in als mensen geld willen verdienen aan iets wat eigelijk gratis is, zoals de (hoogstwaarschijnlijk gewonnen) betakey in dit geval. Maar mijn mening is dat de Founders Pack ook een ripoff is van een bedrijf dat steeds minder van zijn oorspronkelijk glorie bezit, en steeds meer een soort Apple onder de gamedevelopers wordt. Als je kijkt naar de euro prijzen van alle producten die Blizzard voor hun games aanbiedt (in WoW en HOTS) dan vind ik dat dat wel een tikkeltje overpriced is. Daarnaast bevat de Founders Pack naast Raynor, Diablo en Tyrande. Diablo is een van de slechtste tanks in de game en Tyrande is echt een enorme crap hero. En dat voor de prijs van €35 geloof ik. Enkel toegang tot de beta is wat het pakket dan het aanschaffen waard is.. en dat kan ook voor minder dan de helft van de prijs
Het is niet cheap, nee. Maar het is een investering in de HotS-afdeling die dat geld juist gebruikt voor development. Hoe meer geld er via die founders-packs en in-game aankopen binnen komt, deste meer Blizzard (wegens duidelijk success) ook zal investeren in HotS.
Ik zelf zit al sinds Alpha in de game.
Maar heb wel de nexus bundel gekocht en 2x een stimpack gekocht. Goedkoop? Misschien niet, nee.
Heb ik het gevoel dat het 't waard was? Gezien mijn kijk op 'steunen van bedrijf en investeren in toekomstige development': Ja.
Dacht dat de pony mount van de nexus bundel was en de gele cyberwolf bij de founders pack hoorde,Darkfreak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:33:
[...]
Je vergeet de skins en de geweldige pony mount ;D.
Het is niet cheap, nee. Maar het is een investering in de HotS-afdeling die dat geld juist gebruikt voor development. Hoe meer geld er via die founders-packs en in-game aankopen binnen komt, deste meer Blizzard (wegens duidelijk success) ook zal investeren in HotS.
Ik zelf zit al sinds Alpha in de game.
Maar heb wel de nexus bundel gekocht en 2x een stimpack gekocht. Goedkoop? Misschien niet, nee.
Heb ik het gevoel dat het 't waard was? Gezien mijn kijk op 'steunen van bedrijf en investeren in toekomstige development': Ja.
Maar ik ben het wel met je eens door dit te kopen help je blizzard de game beter te maken.
Plus 3 helden en skins en mount is in mijn ogen ook niet zo slecht om mee te beginnen.
Plus 2 van de 3 zijn niet echt slecht als je weet wat ze kunnen
Je hebt twee eenhoorn-mounts:Thedark230 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:38:
[...]
Dacht dat de pony mount van de nexus bundel was en de gele cyberwolf bij de founders pack hoorde,
Een 'Paard' (grote eenhoorn) en een 'pony' (zo een kleine die meer op een My Little Pony lijkt XD)
Die 'kleine' krijg je bij een aankoop van de store met real money (founders pack valt daar ook onder).
Die 'grote' krijg je als onderdeel van de nexus bundel
ah zo daar zijn ze dus vanDarkfreak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:41:
[...]
Je hebt twee eenhoorn-mounts:
Een 'Paard' (grote eenhoorn) en een 'pony' (zo een kleine die meer op een My Little Pony lijkt XD)
Die 'kleine' krijg je bij een aankoop van de store met real money (founders pack valt daar ook onder).
Die 'grote' krijg je als onderdeel van de nexus bundel
Ik heb namelijk beide maar ik heb ook zoon gele/gold cyber wolf van die pack die ze nu aan het promoten zijn.
Het is grappig om Diablo op die pony rond te laten rennen.Thedark230 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:46:
[...]
ah zo daar zijn ze dus van
Ik heb namelijk beide maar ik heb ook zoon gele/gold cyber wolf van die pack die ze nu aan het promoten zijn.
Zijn soundbord (duistere stem en duistere comments) terwijl die op een pony zit wat regenboogjes achterlaat XD XD XD
Waar ik mij trouwens oneindig veel aan erger is de gekozen default skin van Diablo.
Ik had dus echt gehoopt en verwacht dat ze de D3 skin zouden pakken (helemaal gezien ze die ook in de trailer lieten zien
deze dus
[ Voor 30% gewijzigd door Darkfreak op 06-02-2015 15:24 ]
Maak je geen zorgen. Dikke kans dat die als skin over een tijdje voor €10 á €15 euro in de store staatDarkfreak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:22:
[...]
Waar ik mij trouwens oneindig veel aan erger is de gekozen default skin van Diablo.
Ik had dus echt gehoopt en verwacht dat ze de D3 skin zouden pakken (helemaal gezien ze die ook in de trailer lieten zien)
deze dus
Vind zelf de D2 Diablo véél beter maar jammer dat ze alle grotere heroes dwarfs hebben gemaakt
Ik vond de D3 diablo juist zoveel malen beter dan zijn voorgangers omdat de D2 diablo echt zo een doorsnede 'buffed' duivel/monster is. D3 Diablo was echt een verademing met zn 'agile' look.Nihlathak schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:25:
[...]
Maak je geen zorgen. Dikke kans dat die als skin over een tijdje voor €10 á €15 euro in de store staat
Vind zelf de D2 Diablo véél beter maar jammer dat ze alle grotere heroes dwarfs hebben gemaakt
Als die skin komt (en diablo getweaked is tegen die tijd) gooi ik er zeer zeker €9.99 tegen aan hoor
Het leukste vind ik wel om het meerdere mensen te spelen i.c.m. met ventrilo / teamspeak.
Ik heb mijn Battle.net name ook toegevoegd aan de lijst in de startpost (mocht je zin hebben om een keer een potje te doen mag je me toevoegen
Ik heb ondertussen Brightwing gekocht (sorry voor degene die ik er al over heb geirriteerd, maar hij is zo lievv
Het nadeel is dat hij redelijk traag is: Geen mount, en volgens mij is zijn base snelheid ook niet om over naar huis te schrijven. HP wijs zit hij ook niet bij de hoogste, dus als je alleen onderschept wordt en je niet dicht bij veiligheid bent heb je een probleem. Maar aan de andere kant, vanaf éne kant van de map naar een ally aan de andere kant die in nood is teleporten, en bij meerdere allies continue teleporten van de één naar de ander is wel lekker snel en leuk.
een zij > http://us.battle.net/heroes/en/heroes/brightwing/ !!Sissors schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:55:
Weinig activiteit hier.
Ik heb ondertussen Brightwing gekocht (sorry voor degene die ik er al over heb geirriteerd, maar hij is zo lievv). En behalve dat hij dus schattig is, vind ik hem ook erg leuk om te spelen. Vooral als je je teleport ability hebt (die andere heb ik nog nooit gekozen, lijkt me redelijk stuk minder en minder leuk).
Het nadeel is dat hij redelijk traag is: Geen mount, en volgens mij is zijn base snelheid ook niet om over naar huis te schrijven. HP wijs zit hij ook niet bij de hoogste, dus als je alleen onderschept wordt en je niet dicht bij veiligheid bent heb je een probleem. Maar aan de andere kant, vanaf éne kant van de map naar een ally aan de andere kant die in nood is teleporten, en bij meerdere allies continue teleporten van de één naar de ander is wel lekker snel en leuk.
Een van de beste support heroes samen met uther :-), goede koop!
Trouwens bij mijn client joined hots niet automatisch de channels, met /join got, /join general chat (enGb) is er direct ook wat meer leven bij het zoeken naar een party enzo
Na een half uur hebben we het dankzij objectives toch nog gehaald. Al met al zijn dit wel de leukere potjes, maar door slechte balances kun je momenteel nog niet echt winnen van 2 healers als hun teamplay ook nog eens goed is.
Goed punt
Zij (Een van de beste support heroes samen met uther :-), goede koop!
En je teleport heal kan je niet op jezelf gebruiken. Sowieso is naar een melee dps hero als ranged support teleporten in het midden van een gevecht een twijfelachtige manier om te healen, meestal doe je dat liever van wat meer afstand
@hierboven, ligt ook grotendeels aan je team denk ik. Als je maar wat stuns focussed op ene healer en dan andere healer aanvalt is die zo dood. (Probeert tegenstander uiteraard weer te voorkomen). Maar ik was keertje gekomen op Abathur, twee support en twee tanks. Resultaat: Niemand van de tegenstander ging dood. We konden wel redelijk wat healen, maar uiteindelijk verloren we toch.
Welke 2 healer hero's kwam je toen tegen?pvink schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:05:
Afgelopen zaterdag had ik een potje gespeeld tegen een team met 2 healers. Wij kregen ze ondanks goede dps niet af met teamfights (en hun ons ook niet). Hun healde in totaal 140k en dat resulteerde erin dat 2 dpsers als het waren waren uitgeschakeld.
Na een half uur hebben we het dankzij objectives toch nog gehaald. Al met al zijn dit wel de leukere potjes, maar door slechte balances kun je momenteel nog niet echt winnen van 2 healers als hun teamplay ook nog eens goed is.
Wil namelijk als support gaan spelen maar ben er nog niet uit welke healer nu goed is(of makkelijk).
Lili is voor een beginnende support een goede keuze. De makkelijkste van de healers die ik tot nu toe heb geprobeerd, en kan ook echt een hoop healen. Daarnaast gaat ze sneller als ze aangevallen wordt, waardoor je redelijk kan wegkomen ook al mis je teleport/jump/charge opties.Thedark230 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:33:
[...]
Welke 2 healer hero's kwam je toen tegen?
Wil namelijk als support gaan spelen maar ben er nog niet uit welke healer nu goed is(of makkelijk).
Als iedereen altijd zou winnen met 2 healers, zou iedereen dat doen. Gelukkig is dat niet zo. Je composition is heel belangrijk, en in de huidige deathball meta is een setup met 2 supports erg sterk. Je ziet vaak een dedicated healer als uther of malf en een semi dps support als tyrande of tassadar. Dat geeft je wat meer flexibiliteit.pvink schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:05:
Afgelopen zaterdag had ik een potje gespeeld tegen een team met 2 healers. Wij kregen ze ondanks goede dps niet af met teamfights (en hun ons ook niet). Hun healde in totaal 140k en dat resulteerde erin dat 2 dpsers als het waren waren uitgeschakeld.
Een team met 2 healers lacked dps en daar kun je op allerlei manieren misbruik van maken. Objectives bijvoorbeeld. Team fights winnen wordt pittig, tenzij je groffe burst of veel CC hebt.
Alle heroes hebben dezelfde snelheid. Brightwing is juist een van de mobielere heroes vanwege de teleport i.p.v. de mount. Je hoeft dus niet altijd een ability te gebruiken om te teleporten, je kan gewoon de mount functionaliteit gebruiken, net zoals dat bijvoorbeeld bij Abathur en Falstad kan. Ik dacht even dat dit nieuws voor je wasSissors schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:55:
Ik begin na een paar maanden een beetje uitgekeken te raken op de game. Vind dat de updates wel érg traag komen voor een game in alpha, en nu dan beta fase.
[ Voor 9% gewijzigd door Kol Nedra op 09-02-2015 11:46 ]
nothing stops this train
Verwijderd
hebben ze!Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:51:
na maanden niet gespeeld te hebben ga ik het vanavond nog een poging geven, ik hoor dat ze meer heroes in het spel hebben gebracht?
er zijn een aantal heroes toegevoegd aan het spel.
Bijvoorbeeld thrall en jaina die beide(in mijn ogen dan) behoorlijk sterk.
Klopt, komt doordat ik daarvoor bijvoorbeeld een lili (die sneller is als ze aangevallen is, oftewel permanent in gevechten) of die wolf hero speelde (waarbij je snel naar je 'mount' kan gaan).Nihlathak schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:35:
[...]
Alle heroes hebben dezelfde snelheid. Brightwing is juist een van de mobielere heroes vanwege de teleport i.p.v. de mount. Je hoeft dus niet altijd een ability te gebruiken om te teleporten, je kan gewoon de mount functionaliteit gebruiken, net zoals dat bijvoorbeeld bij Abathur en Falstad kan. Ik dacht even dat dit nieuws voor je was
Ik begin na een paar maanden een beetje uitgekeken te raken op de game. Vind dat de updates wel érg traag komen voor een game in alpha, en nu dan beta fase.
Teleport ability is niet nieuw nee
Of als je <lvl 10 (of als je niet teleport ability daar erbij neemt, maar die heb ik altijd) met een ander een merc camp gaat aanvallen, dan wil ik daar niet mijn 30sec teleport voor gebruiken om hem bij te houden. Boven lvl 10 teleport ik gewoon met die ability achter de ander aan, die dan sneller is met mount maar waar ik steeds weer inhaal door naar hem te teleporten
Verbaast mij ook dat er weinig updates komen.
Sinds september vorig jaar Azmodan (specialist) en Anub'arak (tank geloof ik), Jaina (assassin) en Thrall (assassin).Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:51:
na maanden niet gespeeld te hebben ga ik het vanavond nog een poging geven, ik hoor dat ze meer heroes in het spel hebben gebracht?
Hoe kom je bij woensdag, of is dat een gok? Edit: Lees net de tweet van @Blizzard.Kol Nedra schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:45:
heb atm 12k gold (toch maar geen Abatur unlocked), ik verwacht dat Lost Vikings aankomende woensdag live gaat, helaas dan nog 15k gold, maar als hij 10k is dan koop ik Lost Vikings
[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 09-02-2015 12:13 ]
Verwijderd
Ja ik zag het! Ook zag ik dat Kael'thas ook in het spel zit?Thedark230 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:57:
[...]
hebben ze!
er zijn een aantal heroes toegevoegd aan het spel.
Bijvoorbeeld thrall en jaina die beide(in mijn ogen dan) behoorlijk sterk.
Vanavond maar opnieuw installeren! ik ben totaal geen fan van MOBA-games maar wel een Blizzard fan.
Misschien kan Blizzard me motiveren om moba's leuk te vinden =)
Nee, die zit er niet inVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:59:
[...]
Ja ik zag het! Ook zag ik dat Kael'thas ook in het spel zit?
Denk dat je de nieuwe skin bedoeld van tyrande. maar wie weet zien we hem nog wel in het spel verschijnenVerwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:59:
[...]
Ja ik zag het! Ook zag ik dat Kael'thas ook in het spel zit?
Vanavond maar opnieuw installeren! ik ben totaal geen fan van MOBA-games maar wel een Blizzard fan.
Misschien kan Blizzard me motiveren om moba's leuk te vinden =)
Ik zal die channel got eens toevoegen en kijken of er tweakers zijn voor een potje
Heroes wisselen toch op dinsdag?Kol Nedra schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:45:
heb atm 12k gold (toch maar geen Abatur unlocked), ik verwacht dat Lost Vikings aankomende woensdag live gaat, helaas dan nog 15k gold, maar als hij 10k is dan koop ik Lost Vikings
Dit was overigens de hint op Twitter, grote kans dat het inderdaad de Vikings zijn.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Nu nog Sylvanas en droom is kompleet
nothing stops this train
Verwijderd
gaat ongetwijfeld nog komen in het spel! Ik denk dat ze elke character met een degelijke rol in de lore wel in het spel gaan doen:) Sylvanas hoort daar zeker weten bij!Kol Nedra schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:32:
Ik ben een moba fan en Blizzard fan.... Mijn droom kwam uit :-)
waarschijnlijk komt ze na Lost Vikings
nothing stops this train
Zijn ook beide heroes waar ik wel naar uitkijk. Hoop dat er binnenkort ook nog een dikke balance patch komt om het allemaal wat leuker te makenKol Nedra schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:11:
Sylvanas is al bevestigd
waarschijnlijk komt ze na Lost Vikings
Jaaaa! Slapeloze nachten ;-)Kol Nedra schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:32:
Ik ben een moba fan en Blizzard fan.... Mijn droom kwam uit :-)
De skillset van Sylvanas die rondcirculeert is veelbelovend ook!
je hebt daar zeker geen linkje van?NeilForeal schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:34:
[...]
Jaaaa! Slapeloze nachten ;-)
De skillset van Sylvanas die rondcirculeert is veelbelovend ook!
Ben namelijk wel benieuwd !
Alleen het feit dat ze in het spel gaat komen vind ik al tof!
Deze:Thedark230 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:42:
[...]
je hebt daar zeker geen linkje van?
Ben namelijk wel benieuwd !
Alleen het feit dat ze in het spel gaat komen vind ik al tof!

[ Voor 4% gewijzigd door NeilForeal op 09-02-2015 13:50 ]
Leuk om te zien dat ze veel her gebruiken van de darkranger in wc3.
Kan niet wachten om er mee rond te lopen in hots.
3 raarste:
1. Abatur
2. Lost Vikings
3. Murky
nothing stops this train
Moet er nog 5, voordat ik hero league kan spelen. Ben al wel level30
[ Voor 15% gewijzigd door Goemies op 09-02-2015 14:45 ]
Riot 32 miljoen spelers - lijkt me onaantastbaar...
-ik vind hots wel beter omdat het meer op teamplay komt kijken dan bij LoL
-games zijn veel korter, ~20-25 minuten, dus geen 45 minuten
-minder ragers
nothing stops this train
Nee. dat is juist het hele idee.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:42:
Speel de beta soms. En ik vroeg me af als er nog ooit items of dergelijke in komt?
Je hebt alleen de talent-build. Geen consumables, geen gold en geen last-hitten.
Het stuk in MOBA's waar je eerst 15 min in je lane moet farmen voordat je een deuk in een pakje boter kan slaan is dus helemaal weg. En daarmee een hoop gezeur en frustratie.
Je hebt nog steeds de mensen die na 2 minuten al beginnen te schelden omdat iemand een foutje gemaakt zou hebben waardoor de hele game verloren is en ze maar beter zelfmoord kunnen plegen. Maar nu kan er tenminste niemand meer zeiken over killstealen of dat je niet de juiste hoeveelheid hebt gefarmd.
Of dat iedereen de carry wil spelen... want de carry bestaat niet in HOTS
[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 09-02-2015 18:09 ]
Het aantal spelers heeft niet direct een relatie tot hoe goed een spel is, en vooral hoe goed je een spel vindt.Enai schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:07:
Is dit beter dan LoL en zo ja, waarom?
Riot 32 miljoen spelers - lijkt me onaantastbaar...
Verwijderd
Das wel minder, neemt toch een hele learning curve and skill ceilling weg. Ik zie vaker dat we als team gewoon dik verliezen en dan op laatst toch nog winnen door een slechte teamfight. Niet verdient noch eerlijk. De damage enzo scalen ook, dus de eerst 10min doe je ook geen deuk in pakje boterRocketKoen schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:08:
[...]
Nee. dat is juist het hele idee.
Je hebt alleen de talent-build. Geen consumables, geen gold en geen last-hitten.
Het stuk in MOBA's waar je eerst 15 min in je lane moet farmen voordat je een deuk in een pakje boter kan slaan is dus helemaal weg. En daarmee een hoop gezeur en frustratie.
Je hebt nog steeds de mensen die na 2 minuten al beginnen te schelden omdat iemand een foutje gemaakt zou hebben waardoor de hele game verloren is en ze maar beter zelfmoord kunnen plegen. Maar nu kan er tenminste niemand meer zeiken over killstealen of dat je niet de juiste hoeveelheid hebt gefarmd.
Of dat iedereen de carry wil spelen... want de carry bestaat niet in HOTS

Inderdaad die toxic rage is er gewoon, zal er ook altijd zijn met de jongere gamers. Maar dat iedereen maar 1 kill als score krijgt, zelfs met 1 hit is gewoon bagger, en neemt ook alle excitement weg, laat staan dat er iets mee gewonnen is. Want zelfs op het laatste kan je door een cheezy teamfight winnen. Zie er zelf geen toekomst voor

Probleem is dat die items wel een learning curve geven die heel steil is, maar het verhoogd de skill ceiling totaal niet. In andere woorden, je maakt het beginnende spelers wel lastig, maar je maakt het er niet voor spelers die er bekend mee zijn moeilijker.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:33:
[...]
Das wel minder, neemt toch een hele learning curve and skill ceilling weg. Ik zie vaker dat we als team gewoon dik verliezen en dan op laatst toch nog winnen door een slechte teamfight. Niet verdient noch eerlijk. De damage enzo scalen ook, dus de eerst 10min doe je ook geen deuk in pakje boterZelfs met stacks valt niks te winnen.
Inderdaad die toxic rage is er gewoon, zal er ook altijd zijn met de jongere gamers. Maar dat iedereen maar 1 kill als score krijgt, zelfs met 1 hit is gewoon bagger, en neemt ook alle excitement weg, laat staan dat er iets mee gewonnen is. Want zelfs op het laatste kan je door een cheezy teamfight winnen. Zie er zelf geen toekomst voorWord alsnog beloond door slecht te spelen.
Waarom? Omdat ondanks dat je 100 items ofzo hebt, en een zooi slots voor die items, er maar een paar builds competitive zijn. Die haal je van reddit, youtube, etc af, het kost je als nieuwe speler nog wat tijd waar in hemelsnaam die items zijn, en dan heb je dat gehad. Tuurlijk er is dan nog wel wat keuze wat je voor welke situatie kiest, maar daarvoor heeft Heroes of the Storm dus talents. Waarbij je enkel relevante keuzes hebt en niet ziekelijk veel die je als nieuwe speler enkel verwarren zonder diepte aan het spel toe te voegen.
Dat je een kill krijgt zonder dat je last hit, of wat dan ook precies het probleem zou zijn is geen probleem. Immers is het doel de basis van je tegenstander te vernietigen, niet een hoge score bij elkaar harken. Egotrippen dat is slecht spelen, niet je team helpen om een tegenstander neer te krijgen, ook al is het op het einde.
Overigens zie ik verder ook niet echt in waarom je met één slechte teamfight meer zou verliezen dan bij een LoL bijvoorbeeld. Als maar lang genoeg alle tegenstanders weg zijn heb je natuurlijk gigantisch voordeel als team.
Verwijderd
Juist wel, je moet farmen voor je items om te scalen, daarvoor is skill nodig. Dota 2 laat dit toch duidelijk zien. De doelgroep is toch ook niet allemaal beginnende spelers?Sissors schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:00:
[...]
Probleem is dat die items wel een learning curve geven die heel steil is, maar het verhoogd de skill ceiling totaal niet. In andere woorden, je maakt het beginnende spelers wel lastig, maar je maakt het er niet voor spelers die er bekend mee zijn moeilijker.
Waarom? Omdat ondanks dat je 100 items ofzo hebt, en een zooi slots voor die items, er maar een paar builds competitive zijn. Die haal je van reddit, youtube, etc af, het kost je als nieuwe speler nog wat tijd waar in hemelsnaam die items zijn, en dan heb je dat gehad. Tuurlijk er is dan nog wel wat keuze wat je voor welke situatie kiest, maar daarvoor heeft Heroes of the Storm dus talents. Waarbij je enkel relevante keuzes hebt en niet ziekelijk veel die je als nieuwe speler enkel verwarren zonder diepte aan het spel toe te voegen.
Dat je een kill krijgt zonder dat je last hit, of wat dan ook precies het probleem zou zijn is geen probleem. Immers is het doel de basis van je tegenstander te vernietigen, niet een hoge score bij elkaar harken. Egotrippen dat is slecht spelen, niet je team helpen om een tegenstander neer te krijgen, ook al is het op het einde.
Overigens zie ik verder ook niet echt in waarom je met één slechte teamfight meer zou verliezen dan bij een LoL bijvoorbeeld. Als maar lang genoeg alle tegenstanders weg zijn heb je natuurlijk gigantisch voordeel als team.

En een hele simpele suggestion item page moet het toch duidelijk maken. Echt zo ingewikkeld is het nou ook niet

Dat bedoel ik dus, iedereen word maar beloond voor niks. Sowieso raar dat iemand maar +1 score krijgt voor even een klik erop. En dat is nog eens niet zo erg. Maar dat er helemaal geen verschil is in een betere team/game is gewoon gamebreaking. En daar zitten de developers dus ook mee. Bij lol gebeurt zoiets zelden. Dat je na 20min opeens een slappe teamfight en uiteindelijk wint, verslaat toch het hele doel van HoS om mechanics(en dit zie ik vaak). Of überhaupt je best te doen met een teamgame.
Als het geen echte key is, kan je het niet delen maar is het aan je account gebonden.rubeuhh schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:39:
Members only:dat is de link die ik gekregen heb voor de closed beta maar ben zelf niet van plan om te spelen. Weet niet of het werkt, ik zou zeggen, probeer maar
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
En om even héél kort ook mijn mening te geven over of deze game een echte concurrent gaat worden: Ik denk van niet, daar voor is het net iets te simpel.
[ Voor 15% gewijzigd door Seroczynski op 09-02-2015 20:53 ]
Ik weet wel zeker dat niet iedereen tegenwoordig een lol of data heeft gespeeld. Net als bij LoL/Dota moet je bij HotS ook gewoon farmen, maar dan voor XP. Verschil is wel dat farming fase veel minder lang duurt, maar het idee blijft hetzelfde, bij beide moet je creeps doden voor XP/gold. Verschil is dan bij Heroes je kan kiezen tussen 4 talenten, en bij LoL tussen 100 items waarvan er 2 relevant zijn.Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:46:
[...]
Juist wel, je moet farmen voor je items om te scalen, daarvoor is skill nodig. Dota 2 laat dit toch duidelijk zien. De doelgroep is toch ook niet allemaal beginnende spelers?Denk dat iedereen wel tegenwoordig eens lol of dota heeft gezien of gespeelt. En een beetje uitdaging en ergens in verdiepen ga je niet dood aan.
Dat voegt dan ook helemaal geen uitdaging toe. IIG ik vind het geen uitdaging om te googlen naar welke items ik nodig heb en d erest te negeren.
Dat heeft Blizzard dus gedaan: Enkel door meteen maar alle andere items te verwijderen en je een keuze uit een aantal talents te geven.En een hele simpele suggestion item page moet het toch duidelijk maken. Echt zo ingewikkeld is het nou ook niet
Het hele punt is dat een spel niet een hogere skill ceiling krijgt door een hoop keuzes erin te stoppen die helemaal geen keuzes zijn omdat letterlijk 99% van de opties bagger zijn. En als je nu als speler die keuze moest maken, dan was er nog wat voor te zeggen. Maar wat je moet doen is naar google.com gaan en zoeken welke build je moet volgen.De talents, gameplay is natuurlijk vele male moeilijker. De meeste moba's hebben niet voor niets een learning curve met levels+tutorial. Of moet het allemaal maar gelijk, simpel en straight houden voor oh wee de beginners.. Dat gaat natuurlijk ook niet op..
Nu begrijp ik het helemaal niet meer. Hoe bedoel je +1 score? Het doel is dus om de basis van de tegenstander te vernietigen, niet om meer kills dan je teamgenoten te hebben.Dat bedoel ik dus, iedereen word maar beloond voor niks. Sowieso raar dat iemand maar +1 score krijgt voor even een klik erop. En dat is nog eens niet zo erg. Maar dat er helemaal geen verschil is in een betere team/game is gewoon gamebreaking. En daar zitten de developers dus ook mee. Bij lol gebeurt zoiets zelden. Dat je na 20min opeens een slappe teamfight en uiteindelijk wint, verslaat toch het hele doel van HoS om mechanics(en dit zie ik vaak). Of überhaupt je best te doen met een teamgame.
Waarom zou er dan geen verschil zijn in het betere team? En hoe kom je op het idee dat één slappe teamfight het einde betekend? Ja tuurlijk, als al je verdediging in puin ligt en alle 5 de tegenstanders zijn in leven dan verlies je, is in LoL niet anders.
Ik weet niet of het mij ooit gebeurd is in HoS dat één slechte teamfight ons de game kostte.
Voor Heroes of the Storm zijn ook minstens de helft van de talents pure bagger. Voor Uther zijn er bijvoorbeeld twee speelstijlen. En voor beide speelstijlen is er maar een optimale build: YouTube: One-Stop Uther GuideSissors schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:43:
Het hele punt is dat een spel niet een hogere skill ceiling krijgt door een hoop keuzes erin te stoppen die helemaal geen keuzes zijn omdat letterlijk 99% van de opties bagger zijn. En als je nu als speler die keuze moest maken, dan was er nog wat voor te zeggen. Maar wat je moet doen is naar google.com gaan en zoeken welke build je moet volgen.
Daarnaast is er veel meer variatie mogelijk binnen de items (helemaal sinds season 5) in LoL dan jij meent.
[ Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 09-02-2015 23:03 ]
Het klopt dat ook bij HoS slechts een beperkt aantal talents echt relevant zijn, dat kunnen ze nog wel verbeteren. Punt voor mij blijft dat als jij LoL speelt je echt niet zodra je genoeg gold hebt een keuze gaat maken uit 100 items, maar een enkeling is relevant voor jou.Thormodo schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:56:
[...]
Voor Heroes of the Storm zijn ook minstens de helft van de talents pure bagger. Voor Uther zijn er bijvoorbeeld twee speelstijlen. En voor beide speelstijlen is er maar een optimale build: YouTube: One-Stop Uther Guide
Daarnaast is er veel meer variatie mogelijk binnen de items (helemaal sinds season 5) in LoL dan jij meent.
@Luqa, volwassen hoor.
https://heroesofthestorm.github.io/free-hero-rotationSolopher schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:58:
Is de nieuwe hero rotation er al? Ik kan op de plek waar ik me nu bevind niet inloggen op HoTS.
Staat er altijd een dagje eerder op dankzij de tijdzone in Korea :-) Eindelijk heb ik weer een hero naar vijf te levellen (Chen).
[ Voor 8% gewijzigd door Seroczynski op 10-02-2015 09:06 ]
Er is niets mis met "items" op zich. Items zorgen voor een gigantische hoeveelheid variatie in Dota. Als je twee potjes achter elkaar dezelfde items bouwt, dan ben je verkeerd bezig.Sissors schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:00:
[...]
Probleem is dat die items wel een learning curve geven die heel steil is, maar het verhoogd de skill ceiling totaal niet. In andere woorden, je maakt het beginnende spelers wel lastig, maar je maakt het er niet voor spelers die er bekend mee zijn moeilijker.
Waarom? Omdat ondanks dat je 100 items ofzo hebt, en een zooi slots voor die items, er maar een paar builds competitive zijn.
Het is enkel in LoL dat er geen keuze is qua items omdat er niet genoeg invloedrijke actives zijn (en omdat je een lading reports naar je hoofd geslingerd krijgt als je niet bouwt wat de pros bouwen).
Het gaat niet om egotrippen; je wil dat de kills gaan naar de carries.Sissors schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:00:
Zie ook weer Dota: de meeste supports en mages kunnen anderen zonder problemen naar wens om zeep helpen in de eerste tien minuten, maar je wordt geacht om de last hit aan de carry te geven omdat die veel meer voordeel haalt uit items.
Dit voegt diepte toe aan het spel, én laat toe dat een goede speler op een minder team het team op zijn rug kan dragen. In HotS lijkt het er toch op dat je gewoon verliest als je team minder is dan het andere team ook al ben je zelf veel beter... (Alsof de QQ over noob teams in LoL al niet erg genoeg is!)
Het lijkt er wel op dat de meeste mechanics die diepte toevoegen aan een MOBA gewoon vreemd, complex of onlogisch zijn. Is het mogelijk dat het genre eigenlijk (te) simpel is en dat diepte enkel kan worden toegevoegd door middel van rare mechanics?
Dit is volgens mij ook de les van Hearthstone: Blizzard heeft alle elementen met hoge complexiteit maar beperkte diepte uit MTG gehaald... en het resultaat heeft nauwelijks nog enige diepte.
Vergelijk dit met pakweg arena shooters: lopen, springen, 3-5 wapens per map, armor, health en je hebt een competitief spel met eindeloze diepte (als de maps en wapens goed ontworpen zijn). Quake wordt nog steeds competitief gespeeld. Da's indrukwekkend.
Over je laatste gedeelte: Ik denk dat je daar een goed punt hebt, en in principe ben ik het met je eens en denk ik dat zowel een fatsoenlijke shooter, strategy game, etc, veel meer diepte heeft zonder nogal aparte mechanismes toe te voegen. Zelf vind ik dan dat de nadelen van die mechanismes vaak niet opwegen tegen de voordelen, maar dat is een keuze die iedereen zelf kan maken
Dat hebben ze heeeeeel snel eruit gesloopt omdat het een ramp was en dezelfde problemen leverde die in LoL, HoN en DotA zitten. En Blizzard daar juist van af wilde. Mensen verloren de teamfocus en waren alleen bezig met het verkrijgen van hun items (artifacts), objectives werden minder actief gevolgd en team-support werd minder. Allemaal omdat meneer X en Y persé dat ene item willen farmen omdat ze zonder waardeloos zijn (naar hun mening). Ondertussen gaat het team constante 3v5 tegenmoet in lanes en bij objectives waardoor tegenstander sneller leveld (en effectief meer gold krijgt waardoor ze zowel een XP als ook ITEM voordeel kregen).
Items deden precies wat iedere HotS speler dacht dat het ging doen: Teamplay tegenwerken.
Je ziet het in LoL, HoN en Dota ook. De Carry of jungler die constant in zijn lange/jungle hangt en aan het farmen is. Leuk is dat, zo samen spelen.
Dat werkt gewoon niet in HotS, en dat heeft zich inmiddels bewezen. Blizzard heeft dan ook aangegeven geen plannen meer te hebben items oid terug te brengen.
Wat betreft de learning curve:
Die is inderdaad een stuk minder stijl. Maar ook dat is juist de hele bedoeling van HotS wat aansluit op het motto van Blizzard 'Easy to learn, hard to master'. En dat is HotS ook. Als je met een nieuwe hero begint heb je twee talents per tier en 1 heroic ability. Je speelt vervolgens 2-3 matches voordat je extra talents krijgt. Iemand die een beetje aandachtig speelt heeft tegen die tijd de ruwe basis van zijn hero door en kijkt naar mogelijkheden van andere talents.
Om echter echt uit te blinken en in de top belanden ben je een stuk langer bezig.
nothing stops this train
Wat je bedoelt te zeggen is: de strategische diepgang van HoTS wordt ingeperkt door de map mechanics en beperkte hero pool waardoor het niet mogelijk is om te kiezen voor strategieën die meer of minder teamgeoriënteerd zijn.Kol Nedra schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:22:
hots is ook meer teamplay dan bv LoL en DOTA2
Dat dit een keuze is waar jij je in kan vinden is je goed recht en het is ook een keuze die soms voor meer spelplezier zorgt. Maar nou niet doen alsof in DotA er minder teamplay zit, je hebt schijnbaar nog nooit van Deathball en Push lineups gehoord.
Er zit in mijn ogen best veel diepgang in HoTS en het belangrijkste teamplay.Sahje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:43:
[...]
Wat je bedoelt te zeggen is: de strategische diepgang van HoTS wordt ingeperkt door de map mechanics en beperkte hero pool waardoor het niet mogelijk is om te kiezen voor strategieën die meer of minder teamgeoriënteerd zijn.
Dat dit een keuze is waar jij je in kan vinden is je goed recht en het is ook een keuze die soms voor meer spelplezier zorgt. Maar nou niet doen alsof in DotA er minder teamplay zit, je hebt schijnbaar nog nooit van Deathball en Push lineups gehoord.
Wat ik(in mijn ogen) in Dota en Lol bijna niet vind bestaan.
Toen ik begon daar was ik een feeder puur omdat ik niet zo snel om de knie kreeg.
Later toen ik LUX en Lina onder de knie kreeg was het wel te doen maar het was toch ieder voor zich om die items maar te krijgen en kreeg je toch de laatste hit dan was het flame on.
Dit hele gedoe is nu weg bij HoTS waardoor het spel in mijn ogen een stuk leuker is geworden en natuurlijk het feit dat er blizz helden in zitten is helemaal fantastische.
Wat het er op neer komt is toch dit.
Geen enkel spel is slecht of het nou Lol Dota of HoTS is speel wat je leuk vind maar waardeer wel de mening van een ander als hij/zij er niet mee eens is of het anders ziet
Ik zie het inderdaad heel anders en begrijp niet waar jij denkt dat het gebrek aan teamplay in DotA en LoL (wel even alles goed kapitaliseren dan hè...). In HotS word je door de map mechanics gedwongen tot een bepaald soort teamplay. Namelijk het met zijn allen bij elkaar brawlen over een bepaald map objective.Thedark230 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:52:
[...]
Er zit in mijn ogen best veel diepgang in HoTS en het belangrijkste teamplay.
Wat ik(in mijn ogen) in Dota en Lol bijna niet vind bestaan.
Toen ik begon daar was ik een feeder puur omdat ik niet zo snel om de knie kreeg.
Later toen ik LUX en Lina onder de knie kreeg was het wel te doen maar het was toch ieder voor zich om die items maar te krijgen en kreeg je toch de laatste hit dan was het flame on.
Map objectives negeren in ruil voor andere speelstijlen is vrijwel onmogelijk vanwege de grote achterstanden die je dan oploopt. In bijvoorbeeld DotA is het heel goed denkbaar dat je een Roshan niet contest maar ervoor kiest om een andere lane te pushen. Deze keuze kan nog vrij vaak goed in jou voordeel eindigen. In HotS komt dit naar mijn ervaring bijna nooit goed.
Ook denk ik dat je twee verkeerde dingen vergelijkt. HotS dwingt je meer teamplay op waardoor je ook meer teamplay ervaart. In DotA is het inderdaad makkelijker voor een individuele speler om een eigen lijn te trekken. Echter op het moment dat je uit laag niveau pubs komt zal je zien dat de teamplay sterk toeneemt. Ook als je met een groep vrienden speelt dan is er een grote strategische diepgang waar dit bij HotS toch erg beperkt is tot: volg de map objectives. Zaken zoals je carry die aan het farmen is beschermen door op andere plekken rotzooi te schoppen zodat die later de game kan carry'n zit er niet echt in.
Uit mijn hoofd:Sahje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:15:
[...]
Ik zie het inderdaad heel anders en begrijp niet waar jij denkt dat het gebrek aan teamplay in DotA en LoL (wel even alles goed kapitaliseren dan hè...). In HotS word je door de map mechanics gedwongen tot een bepaald soort teamplay. Namelijk het met zijn allen bij elkaar brawlen over een bepaald map objective.
Piramides: Soms is er inderdaad maar één, meestal zijn er meerdere, dus niet allemaal brawlen voor één objective.
Cursed: Yep daar spawned er altijd maar eentje.
Pirates: Altijd meerdere locaties en altijd andere opties om coins te krijgen.
Golems: Verspreid over de mines, enkel de boss is één locatie, en ja die is belangrijk, maar als je die wil negeren kan dat prima (heb het meerdere keren zien gebeuren, waarbij team gewoon accepteert dat ze straks sterke golem moeten uitschakelen, maar ze liever nu een hoop schade doen).
Dragon: Verspreid over 3 locaties altijd
Garden: Verspreid over aantal locaties met 2 bosses altijd.
Oftewel het klopt niet helemaal wat je zegt.
Technisch gezien kan dat als teamplay worden gezien, en het is natuurlijk een strategische keuze, maar ik weet niet of teamplay die eruit bestaat om niet met je team samen te spelen zodat je later in je eentje veel sterker bent teamplay is wat positief is.Zaken zoals je carry die aan het farmen is beschermen door op andere plekken rotzooi te schoppen zodat die later de game kan carry'n zit er niet echt in.
Door mijn punt tegen te spreken bevestig je het. Op ieder map is er maar 1 objective waar het om gaat. Er is niet de keuze om te gaan voor een heel ander soort objective. Denk hierbij even aan het voorbeeld: Jullie gaan voor early game coins en wij gaan voor early game jungle control. Als je niet voor de coins gaat ga je (in mijn ervaring) altijd achter lopen. En daardoor wordt iedereen altijd naar 1 punt geduwd.Sissors schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Uit mijn hoofd:
Piramides: Soms is er inderdaad maar één, meestal zijn er meerdere, dus niet allemaal brawlen voor één objective.
Cursed: Yep daar spawned er altijd maar eentje.
Pirates: Altijd meerdere locaties en altijd andere opties om coins te krijgen.
Golems: Verspreid over de mines, enkel de boss is één locatie, en ja die is belangrijk, maar als je die wil negeren kan dat prima (heb het meerdere keren zien gebeuren, waarbij team gewoon accepteert dat ze straks sterke golem moeten uitschakelen, maar ze liever nu een hoop schade doen).
Dragon: Verspreid over 3 locaties altijd
Garden: Verspreid over aantal locaties met 2 bosses altijd.
Oftewel het klopt niet helemaal wat je zegt.
Pirate map zijn de coins zijn wel verspreid maar het turn-in point is altijd hetzelfde, daar ontstaat de brawl, zelfde als met Dragon. Ook de raven lord curse is 1 punt waar om gebrawld wordt. De mines eindigen ook 99% van de tijd in een brawl bij de golem. Dus ook al zijn het verschillende punten waar de objectives zijn, iedereen wordt toch naar 1 punt geduwd. Of dit nu via harde mechanics is of iets softere mechanics.
Niks technisch aan. Je team samenstelling en teamplay zo inrichten dat je op deze manier voor succes gaat is teamplay. Dat is zeggen dat een 4-4-1 opstelling in voetbal geen teamspel is omdat je spits standaard alleen staat. Maar het draait erom het spel zo te spelen dat die ene speler op het juiste moment in staat wordt gesteld succesvol te zijn en daarmee de game voor jou te winnen.Sissors schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:16:
[...]
Technisch gezien kan dat als teamplay worden gezien, en het is natuurlijk een strategische keuze, maar ik weet niet of teamplay die eruit bestaat om niet met je team samen te spelen zodat je later in je eentje veel sterker bent teamplay is wat positief is.
Uiteindelijk is het grootste verschil denk ik dat je in HotS een strategie krijgt voorgekauwd en dat het over het algemeen veel meer gefocussed is op samen beuken. Een andere optie tot het spelen van de game is er helaas niet wat mij tegenhoud om dit spelletje langdurig te spelen en mijns inziens de competitieve mogelijkheden van het spel in de weg staan.
In een leuke metafoor: In HotS wordt je gevraagd of je met een bungeecord en een parachute van een bepaald punt op de brug naar beneden wil springen. Bij dota duwen ze je van de brug en roepen ze dat je maar hard met je armen moet flapperen. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik krijg het gevoel dat hier geroepen wordt dat games als DotA en LoL geen teamplay hebben. En dat is natuurlijk je reinste onzin, je moet dat alleen zelf maken.
Het gebrek aan teamplay bij lol en dota zie ik vanuit mijn eigen ervaring.Sahje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:15:
[...]
Ik zie het inderdaad heel anders en begrijp niet waar jij denkt dat het gebrek aan teamplay in DotA en LoL (wel even alles goed kapitaliseren dan hè...). In HotS word je door de map mechanics gedwongen tot een bepaald soort teamplay. Namelijk het met zijn allen bij elkaar brawlen over een bepaald map objective.
Map objectives negeren in ruil voor andere speelstijlen is vrijwel onmogelijk vanwege de grote achterstanden die je dan oploopt. In bijvoorbeeld DotA is het heel goed denkbaar dat je een Roshan niet contest maar ervoor kiest om een andere lane te pushen. Deze keuze kan nog vrij vaak goed in jou voordeel eindigen. In HotS komt dit naar mijn ervaring bijna nooit goed.
Ook denk ik dat je twee verkeerde dingen vergelijkt. HotS dwingt je meer teamplay op waardoor je ook meer teamplay ervaart. In DotA is het inderdaad makkelijker voor een individuele speler om een eigen lijn te trekken. Echter op het moment dat je uit laag niveau pubs komt zal je zien dat de teamplay sterk toeneemt. Ook als je met een groep vrienden speelt dan is er een grote strategische diepgang waar dit bij HotS toch erg beperkt is tot: volg de map objectives. Zaken zoals je carry die aan het farmen is beschermen door op andere plekken rotzooi te schoppen zodat die later de game kan carry'n zit er niet echt in.
Een voorbeeld: de match begint 2 mensen gaan de jungle in om gold te verzamelen en 3 moeten het dan opnemen tegen 5 spelers. die 3 leggen het dan af tegen de 5 spelers die de lanes volgen waarop ze vervolgens de huid van vol gescholden door de 2 die hun niet te hulp schoten om het gelijk te maken.
Dat is mijn ogen geen teamplay of wel soms?.
Nu heb ik dota niet lang gespeeld maar lol daar aan tegen goed een jaar gedaan.
Daar werd zo vaak voor zich zelf gespeeld dat ik er gewoon ziek van werd.
En van mijn tijd bij dota zag ik precies het zelfde terwijl het doel het zelfde is bij beide spellen verwoest de vijand nexus/core/etc.
Nu vergelijk ik echt geen appels met peren maar gewoon een moba met een moba.
En zoals ik al zei is Mijn Mening dat Hots beter uit de kast komt voor mijn manier van spelen.
Ik speel graag samen en heb geen zin om daar een groep hoeven te zoeken in het spel maar gewoon een potje willen spelen zonder gescheld of geflame om dat er iets niet goed ging.
En over de map objecties, je hoef ze niet te doen. Ik zie steeds vaker teams die het compleet negeren om dan aan te vallen en als nog winnen.
En dat is hoe ik er over denk
Jij had het over 1 locatie waar een brawl zou zijn, dat is toch wat anders.Sahje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:44:
[...]
Door mijn punt tegen te spreken bevestig je het. Op ieder map is er maar 1 objective waar het om gaat.
Niet in mijn ervaring. Tuurlijk er ontstaan gevechten daar, maar gezien je altijd later je coins kan inleveren is het niet kritisch en als hele vijandelijke team daar kampeert krijgen ze verder weinig voor elkaar.Pirate map zijn de coins zijn wel verspreid maar het turn-in point is altijd hetzelfde, daar ontstaat de brawl,
Als je met je hele team de dragon gaat halen loopt er één van hun team om en ben je weer je shrine kwijt. Dat werkt echt niet.zelfde als met Dragon.
Dat is zeker wel teamplay.Thedark230 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:48:
[...]
Het gebrek aan teamplay bij lol en dota zie ik vanuit mijn eigen ervaring.
Een voorbeeld: de match begint 2 mensen gaan de jungle in om gold te verzamelen en 3 moeten het dan opnemen tegen 5 spelers. die 3 leggen het dan af tegen de 5 spelers die de lanes volgen waarop ze vervolgens de huid van vol gescholden door de 2 die hun niet te hulp schoten om het gelijk te maken.
Dat is mijn ogen geen teamplay of wel soms?.
Ok ik ben het met je eens dat het niet bepaald een goede strategie is maar dat maakt het niet opeens geen teamplay.
Om de voetbal er weer bij te halen. Als je met 10 aanvallers gaat spelen is dat een strategie, een slechte natuurlijk maar dat is een 'keuze'. Verschil is alleen dat je met voetbal iemand hebt die deze strategie maakt en bij HotS en andere moba's zijn het in pubs de spelers die dat zelf bedenken.
En als je een speler hebt die zelf het een goed idee vind om iets te doen dat totaal onlogisch of slecht is dan zal dat natuurlijk vervelend uitpakken. maar dat is bij alle games die jullie opnoemen het geval.
edit:
Het grote verschil wat HotS anders maakt is dat er een soort vaste strategie per map in zit. Een speler word veel meer de hand vast gehouden dan in bijvoorbeeld DotA.
Dus ik denk wel dat je in verhouding minder retards tegenkomt in low level pubs dan bij andere moba's omdat ze wel achter de 'knipperende lampjes' aanrennen.
(en ja ik weet dat Blizzard niet wil dat HotS een moba is
[ Voor 14% gewijzigd door Yogoi op 10-02-2015 17:18 ]
En dan? Gaat het enemy team op zijn ooie dooie gemak Roshan pakken, wat heb je daar nou aan XD?
Helemaal los daarvan (ik ben het namelijk mee eens dat de map objectives zo zijn dat je over t algemeen niet tot één punt geforceerd wordt) hoop ik wel dat Blizzard een 'Classic' map introduceert.
Met exact de lanes zoals we die van DotA kennen, een boss op de plek van roshan die van mijn part een buff geeft (soulstone-achtig waardoor je full-HP krijgt als je dood gaat, of een balanced party-wide buff waardoor je één teamfight een voordeel hebt), en voor de rest gewoon dezelfde neutrals die je kunt killen voor lane pressure (of bonus team-XP en juist GEEN lane pressure).
Wat je vervolgens krijgt is dat je een map zonder objectives hebt (even uitgaande dat de roshan-variant een 10 minuten respawn tijd heeft) waar je vooral op (team)fights en lane-pushen uit moet gaan.
Ik persoonlijk zou zo een map met vreugde tegemoet kijken.
Niet omdat de huidige HotS mappen niet leuk zijn (op pyramids na, ugh), maar gewoon voor de leuke afwisseling
[ Voor 8% gewijzigd door Darkfreak op 10-02-2015 17:25 ]
De huidige bonus voor het killen van een boss vind ik eigenlijk wel beter. Gewoon die boss die de lane voor je pusht.Darkfreak schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:23:
Ik zag ergens langskomen dat je ervoor kunt kiezen Roshan niet te contesten.
En dan? Gaat het enemy team op zijn ooie dooie gemak Roshan pakken, wat heb je daar nou aan XD?
Helemaal los daarvan (ik ben het namelijk mee eens dat de map objectives zo zijn dat je over t algemeen niet tot één punt geforceerd wordt) hoop ik wel dat Blizzard een 'Classic' map introduceert.
Met exact de lanes zoals we die van DotA kennen, een boss op de plek van roshan die van mijn part een buff geeft (soulstone-achtig waardoor je full-HP krijgt als je dood gaat, of een balanced party-wide buff waardoor je één teamfight een voordeel hebt), en voor de rest gewoon dezelfde neutrals die je kunt killen voor lane pressure (of bonus team-XP en juist GEEN lane pressure).
Wat je vervolgens krijgt is dat je een map zonder objectives hebt (even uitgaande dat de roshan-variant een 10 minuten respawn tijd heeft) waar je vooral op (team)fights en lane-pushen uit moet gaan.
Ik persoonlijk zou zo een map met vreugde tegemoet kijken.
Niet omdat de huidige HotS mappen niet leuk zijn (op pyramids na, ugh), maar gewoon voor de leuke afwisseling
True, maar in een 'classic' map zou ik de neutrals andere taken geven.RocketKoen schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:44:
[...]
De huidige bonus voor het killen van een boss vind ik eigenlijk wel beter. Gewoon die boss die de lane voor je pusht.
Zoals een EXP boost voor het hele team, en de boss in dat geval een soort buff (soortgelijk wat LoL heeft) gezien het ontbreken van last hits en items in HotS.
In DotA/LoL/HoN geven farm je neutral camps voor individual xp/gold, dus op een classic map in HotS zou ik het een ietswat grotere EXP reward geven (met evt hogere respawn).
Ja vind er wat aparte dingen in zitten. Zoals de Murky nerf. En met brightwing wist ik dat hij te sterk was met rewind (die ik zelf nagenoeg nooit gebruikteNihlathak schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:39:
http://us.battle.net/heroes/en/blog/17906504
Zieke patch, sommige wazige nerfs.
Overigens wat heeft Jaina een verschrikkelijk laag HP + geen gtfo abilities zeg. Enige kans wat je hebt is met frost te slowen, maar goed tegen alle charge, teleports, jumps, etc doet dat ook weinig. Als je echt goed achterin je team zit gaat het nog wel, maar bij iets kleinere fights ben je zo dood.
[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 10-02-2015 21:02 ]
Denk dat ik haar als eerste maar ga kopen. Wel beetje duur met 10k.
[ Voor 37% gewijzigd door Thormodo op 11-02-2015 04:39 ]
Had gisteren gigantische loss rate ook en ging continue dood met Jaina, niet mijn hero iig.
Of Ilidin die gewoon weg sweeped (en met talent ook door obstacels heen sweepedSissors schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 07:33:
Dan heb ik liever een valla bijvoorbeeld die dan wel niet elke tegenstanders slowed, maar die zelf tenminste een optie heeft om weg te komen en daardoor daadwerkelijke soms overleeft.
Oh kijk! een ilidan die ik even dood ga maken!
*evasion*
*swoosh* weg ..
iets slaat mij 2-3 keer waardoor ik nog maar 1/3 HP heb ..
"YOU ARE NOT PREPARED"
*dood*
Mijn gemiddelde encounters met Ilidan als de speler een half brein heeft
Ingame channel wat gebruikt word is got
Er is een lijst met mensen die spelen. Die is hier te vinden.