Dat heb ik dus ook sinds de update naar B370.Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:05:
[...]
OK, dat heet bij mij "Beheer dataverkeer" en ziet er zo uit en daar valt niets in te stellen;
[afbeelding]
Hoe ervaring jullie momenteel EMUI 3.0?
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal overtuigd bent. Het design is wellicht wat strakker geworden maar ik merk ook veel minpunten op zoals:
- Instellingen zijn wat verborgen, lastig zoeken
- Letters in het medlingsmenu zijn wel erg klein geworden
- Vierkante (actieve apps tonen) is onhandig veranderd en langzamer geworden
- Toestel is in zijn geheel wat langzamer geworden
Wel heb ik het idee dat de Camera iets verbeterd is.
Misschien ga ik toch weer 'downgraden' naar EMUI 2.3, dat vond ik toch prettiger. Voorlopig wacht ik nog even af.
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal overtuigd bent. Het design is wellicht wat strakker geworden maar ik merk ook veel minpunten op zoals:
Misschien ga ik toch weer 'downgraden' naar EMUI 2.3, dat vond ik toch prettiger. Voorlopig wacht ik nog even af.
Verwijderd
Ben benieuwd hoe dat gaat, het downgraden naar 2.3user_tweakers schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:56:
Hoe ervaring jullie momenteel EMUI 3.0?
Daar heb ik me nog niet in verdiept, maar ik vermoed rooten, CWM erop zetten en via sdkaart of intern geheugen de 2,3 rom installeren.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:42:
[...]
Ben benieuwd hoe dat gaat, het downgraden naar 2.3
Vergeet dan niet om eerst een backup van alles naar je PC te makenuser_tweakers schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:26:
[...]
Daar heb ik me nog niet in verdiept, maar ik vermoed rooten, CWM erop zetten en via sdkaart of intern geheugen de 2,3 rom installeren.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Ja inderdaad, anders is Titanium volgens mij ook een prima alternatief. Maar zoals ik al eerder zij wacht ik nog even af, misschien wen ik er aan en erger ik me niet meer aan de kleine dingen.FlowDesign schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:27:
[...]
Vergeet dan niet om eerst een backup van alles naar je PC te maken
Verwijderd
Kun jij nu wel MB's instellen in "beheer-dataverkeer"?user_tweakers schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:26:
[...]
Daar heb ik me nog niet in verdiept, maar ik vermoed rooten, CWM erop zetten en via sdkaart of intern geheugen de 2,3 rom installeren.
Ik kan het niet vinden, maar ik gebruik het ook niet.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:01:
[...]
Kun jij nu wel MB's instellen in "beheer-dataverkeer"?
Verwijderd
Instellingen / alles en dan bijna bovenaan "beheer-dataverkeer"user_tweakers schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:11:
[...]
Ik kan het niet vinden, maar ik gebruik het ook niet.
Of voor diegenen die het in het Engels hebben: Data Traffic management. Kan je instellen per sim.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:28:
[...]
Instellingen / alles en dan bijna bovenaan "beheer-dataverkeer"
Ik had het in de B307, en nu ook in de B310. Het is het 4de van boven te beginnen bij de settings, wel All/alles nemen natuurlijk. Vreemd dat niet iedereen dit zou hebben?
In B307 en B310 had ik dat ook, maar in B370 kun je dus niks meer instellen.stefanmiler schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:30:
[...]
Of voor diegenen die het in het Engels hebben: Data Traffic management. Kan je instellen per sim.
Ik had het in de B307, en nu ook in de B310. Het is het 4de van boven te beginnen bij de settings, wel All/alles nemen natuurlijk. Vreemd dat niet iedereen dit zou hebben?
Verwijderd
Gelukkig, dan ligt het dus niet aan míj, dit moet een bug zijn, want anders heb je niets aan dat "beheer-dataverkeer"frizti schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:26:
[...]
In B307 en B310 had ik dat ook, maar in B370 kun je dus niks meer instellen.
Misschien een wijze les voor Huawei, 1 rom ontwikkelen die voor alle onderlinge versie's geschikt is. In plaats meerdere verschillende roms
[ Voor 3% gewijzigd door Cosmo_nl op 23-01-2015 22:47 ]
Verwijderd
Als dat zou kunnen zouden ze dat wel doen denk ik, maar ik denk dat dat nog niet zo eenvoudig is.Cosmo_nl schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:46:
Misschien een wijze les voor Huawei, 1 rom ontwikkelen die voor alle onderlinge versie's geschikt is. In plaats meerdere verschillende roms
Vraag me niet hoe of waarom, het is ieder geval gelukt. 3! micro usb kabels werken niet (inc. de bijgeleverde kabel) Een vierde kabel (merk belkin) werkt wel. Even met stomheid geslagenoosterhofjf schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:49:
De update van 3.0 verschijnt nog niet op mijn telefoon. Toen ik deze via de computer wilde installeren, kwam ik erachter dat de telefoon niet herkend wordt door mijn windows 8 pc. Even gespeeld met die USB-foutopsporing en dat maakt geen verschil. Verschillende computers geprobeerd en verschillende usb kabels gehad.
Iemand nog suggesties om verbinding te maken met de computer? Bedankt!

De source is wel hetzelfde, maar het compilen zal voor elk van hun telefoons net iets anders zijn omdat de instructiesets voor verschillende SoC's en overige hardware net iets anders zal zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:35:
[...]
Als dat zou kunnen zouden ze dat wel doen denk ik, maar ik denk dat dat nog niet zo eenvoudig is.
Ik bedoel gewoon voor de onderlingen serie's van bijvoorbeeld de Honor 6, dit zou heel goed mogenlijk kunnen zijn lijkt mij. Enigste verschillen zijn de sims, opslag grote, nfc, 4g banden.
Dat zou inderdaad wel mogelijk moeten zijn. Maar goed, van de L04 hebben ze er natuurlijk maar heel weinig verkocht tov de overige Honor 6 modellen, dus niet onlogisch dat die als laatste een update krijgt.
Anyhow, ik heb sinds vrijdagavond m'n Honor 6 Plus, heb er nog niet veel mee gedaan maar de eerste indrukken zijn erg goed. De afwerking is van hoge kwaliteit, de randen aan de zijkanten zijn van metaal net als de volumeknoppen en de powerknop. Beeldscherm is ook goed qua kleuren, helderheid en kijkhoeken.
Heb snel een paar foto's gemaakt bij weinig licht en dan merk je direct dat twee lenzen echt meer licht opvangen dan één.
Ik kreeg ook meteen een update via OTA wat goed werkte. Heb 'm ook geroot met de Honor 6 MultiTool (zie xda-forum).
So far so good.
Zal later deze week ff wat foto's uploaden
Anyhow, ik heb sinds vrijdagavond m'n Honor 6 Plus, heb er nog niet veel mee gedaan maar de eerste indrukken zijn erg goed. De afwerking is van hoge kwaliteit, de randen aan de zijkanten zijn van metaal net als de volumeknoppen en de powerknop. Beeldscherm is ook goed qua kleuren, helderheid en kijkhoeken.
Heb snel een paar foto's gemaakt bij weinig licht en dan merk je direct dat twee lenzen echt meer licht opvangen dan één.
Ik kreeg ook meteen een update via OTA wat goed werkte. Heb 'm ook geroot met de Honor 6 MultiTool (zie xda-forum).
So far so good.
Zal later deze week ff wat foto's uploaden
hier een workaround om bij de de data traffic management te komen:
nstall activity launcher from play store (no root required)
Then choose ”all activities”
Navigate to ”settings”
Find and open ”data usage”
Here you will find missing function
http://forum.xda-develope...management-issue-t3007780
Navigate to ”settings”
Verwijderd
Bedankt, het instellen is nu wel gelukt, maar blijft die instelling ook staan als je het appje verlaat of zelfs verwijdert?SolarOrbiter schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:38:
hier een workaround om bij de de data traffic management te komen:
Navigate to ”settings”
Bij sluiten blijft alles iig staan.
Hopelijk brengt Honor snel een update uit om dit en mogelijk andere zaken te fixen.
Uit die link op XDA blijkt dat het kennelijk een algemeen EMUI 3.0 probleem betreft.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 13:51 ]
durf ik niet te zeggen. ik gebruik deze functionaliteit niet. heb een abo van de werkgever, dus let hier niet op.Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:27:
[...]
.....maar blijft die instelling ook staan als je het appje verlaat of zelfs verwijdert?.....
ik zou zeggen, uittesten. zet de MB-teller op een laag MB hoeveelheid en vervolgens appje de-installeren en kijken of je een melding krijgt na een beetje youtube op je 3G-verbinding
Verwijderd
Ik heb de waarschuwing vrij laag gezet en youtube gestart met een filmpje en full-screen gekeken, na een paar minuten geen waarschuwing gezien/gehoord.SolarOrbiter schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:28:
[...]
durf ik niet te zeggen. ik gebruik deze functionaliteit niet. heb een abo van de werkgever, dus let hier niet op.
ik zou zeggen, uittesten. zet de MB-teller op een laag MB hoeveelheid en vervolgens appje de-installeren en kijken of je een melding krijgt na een beetje youtube op je 3G-verbinding
Toestel verticaal gedraaid en zag plots een melding in de notification-balk staan, bleek ik al 85MB gebruikt te hebben.....slik......... Heb maar 200MB.
Natuurlijk gelijk youtube afgesloten. Full-screen zie en hoor je dus duidelijk geen melding, dat weet ik dan ook weer
Ik wist niet dat een filmpje kijken zoveel data genereerd.
oeii.. goed dat je er snel achter bent gekomen.
jammer dat er geen geluid is, of dat je mobiele-data automatisch wordt stopgezet na het bereiken van de limiet
jammer dat er geen geluid is, of dat je mobiele-data automatisch wordt stopgezet na het bereiken van de limiet
Verwijderd
Volgens mij word mobiele data ook stop gezet bij het bereiken van de limiet, anders zou die app geen zin hebben, maar heb dat nog nooit getest en ga dat niet doen ook, maar misschien heeft een ander daar wel ervaring mee.SolarOrbiter schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:50:
oeii.. goed dat je er snel achter bent gekomen.
Edit;
Toch ff getest, mobiele-data word uitgezet als de limiet bereikt is met een melding midden in beeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 17:37 ]
Afgelopen dagen is op XDA een geldinzameling en petitie geweest voor Cyanogenmod voor de Honor 6. Inmiddels heeft de gebruiker codeworksx een Honor 6 kunnen aanschaffen van de donaties en gaat nu proberen om CM te ontwikkelen.
Ik ben benieuwd of het gaat lukken, sinds de update naar EMUI 3.0 ben ik toch wat teleurgesteld door wat vertragingen van de telefoon en dat je gewoon moet zoeken naar een paar simpele opties.
Ik ben benieuwd of het gaat lukken, sinds de update naar EMUI 3.0 ben ik toch wat teleurgesteld door wat vertragingen van de telefoon en dat je gewoon moet zoeken naar een paar simpele opties.
Verwijderd
Ik vind EMUI 3.0 ook geen suc6, maar blijf wel bij de originele rom.user_tweakers schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:38:
Afgelopen dagen is op XDA een geldinzameling en petitie geweest voor Cyanogenmod voor de Honor 6. Inmiddels heeft de gebruiker codeworksx een Honor 6 kunnen aanschaffen van de donaties en gaat nu proberen om CM te ontwikkelen.
Ik wil best experimenteren, maar dan wel in de originele software en ook zonder root.
Emui 3.0(B310) is er op de H60-L02 wel heel erg op vooruit gegaan.
Tot nu toe vind ik ook dat die gevoelsmatig steeds sneller en soepeler word na iedere update die ik heb gehad.(volgens benchmarks is die ook steeds sneller).
En ben blij dat ik het toestel in China heb besteld. Dat gezeik wat jullie ook iedere keer hebben over de L04
Ik ben erg benieuwd na je foto's Flow !
Tot nu toe vind ik ook dat die gevoelsmatig steeds sneller en soepeler word na iedere update die ik heb gehad.(volgens benchmarks is die ook steeds sneller).
En ben blij dat ik het toestel in China heb besteld. Dat gezeik wat jullie ook iedere keer hebben over de L04

Gezeik valt wel mee, alleen de updates duren langer. Ik ben dan weer blij met mijn 4G dekking, al is dual sim ook niet verkeerd. Als je op je rechter menuknop drukt om alle openstaande apps te tonen duurt dat bij mij nu toch een stuk langer als voorheen. Het is wel mooi vloeiend gedaan, maar het duurt wel langer.Cosmo_nl schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:12:
En ben blij dat ik het toestel in China heb besteld. Dat gezeik wat jullie ook iedere keer hebben over de L04![]()
![]()
Nu ik een beetje met mn Honor 6 Plus aan het spelen ben...Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:05:
[...]
Volgens mij word mobiele data ook stop gezet bij het bereiken van de limiet, anders zou die app geen zin hebben, maar heb dat nog nooit getest en ga dat niet doen ook, maar misschien heeft een ander daar wel ervaring mee.
Edit;
Toch ff getest, mobiele-data word uitgezet als de limiet bereikt is met een melding midden in beeld.
Open eens de app Phone Manager en kijk dan rechtsonderaan.... zie je dan Traffic Manager staan? (Of hetzelfde maar dan in het Nederlands?)
Ik vind EMUI 3 tot nu toe prima hoorCosmo_nl schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:12:
En ben blij dat ik het toestel in China heb besteld. Dat gezeik wat jullie ook iedere keer hebben over de L04![]()
![]()

Maar ik vind MIUI en Nubia ook prima en het lijkt allemaal op elkaar.
Moet alleen wennen dat er geen ContextMenu-knop onderaan is.
Ik had mn toestel gisteren al geroot en heb alle Chinese meuk er al afgegooid en al m'n apps geïnstalleerd.
Ook even een foto gemaakt met m'n ZTE V5 en met de Honor 6 Plus en dan zie je wel een enorm verschil zeg! Blij dat die camera heerlijk werkt

Zal later die vergelijkingsfoto's uploaden
Edit:
Ik heb alle foto's en video's van mijn vorige toestel naar m'n nieuwe gekopieerd, in de map DCIM/Camera. Maar nu krijg ik in 1 album in de Gallery app zowel video's als foto's en in een ander album alleen video's.
Weet iemand hoe je dat gescheiden kunt houden, dan wel alles door elkaar op chronologische volgorde krijgt? Nu moet ik eerst door oude video's scrollen voordat ik bij de nieuwste foto kom

Dan de fotovergelijking bij weinig licht.
Foto van ZTE V5 Red Bull:

Foto van Honor 6 Plus:

[ Voor 50% gewijzigd door FlowDesign op 27-01-2015 11:42 . Reden: Foto's nu wel zichtbaar? ]
Verwijderd
Ja die staat er, en als ik die start dan krijg ik het bekende scherm zonder de mogelijkheid iets in te kunnen stellen.FlowDesign schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:05:
[...]
Nu ik een beetje met mn Honor 6 Plus aan het spelen ben...
Open eens de app Phone Manager en kijk dan rechtsonderaan.... zie je dan Traffic Manager staan? (Of hetzelfde maar dan in het Nederlands?)
Flow is het niet wat om een nieuwe map aan te maken in je gallerij waar je je oude foto/filmpjes in zet ?
Ps: we zien de foto's niet of schiet je transparante foto's
Ps: we zien de foto's niet of schiet je transparante foto's
[ Voor 17% gewijzigd door Cosmo_nl op 27-01-2015 11:09 ]
Daar zat ik ook aan te denken inderdaad.Cosmo_nl schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:08:
Flow is het niet wat om een nieuwe map aan te maken in je gallerij waar je je oude foto/filmpjes in zet ?
Op één of andere manier is tijdens het kopiëren van de video's en foto's niet bij alle bestanden de datum van het bestand bewaard gebleven en op 26 januari 2015 gezet. Daarom zijn die nu bovenaan komen te staan.
Ik kan aan de bestandsnaam wel de datum zien, dus nu moet ik eigenlijk de datum uit de metadata gaan wijzigen of verwijderen

Zijn ze nu wel zichtbaar?Ps: we zien de foto's niet of schiet je transparante foto's
Ja, alleen vraag ik me af waarom je met je Honor foto's maakt op een 4:3 resolutie en niet op een 16:9?
Omdat ik die instelling nog niet gewijzigd hebuser_tweakers schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:24:
[...]
Ja, alleen vraag ik me af waarom je met je Honor foto's maakt op een 4:3 resolutie en niet op een 16:9?
Verwijderd
Wat ik ook jammer vind is dat je met EMUI 3.0 in de batterij-grafiek niet meer de kwaliteit van het netwerksignaal kan zien, het is nu een egale oranje lijn.
Ik kan de batterijgrafiek niet eens vinden, ben ik nou zo scheel?Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:45:
Wat ik ook jammer vind is dat je met EMUI 3.0 in de batterij-grafiek niet meer de kwaliteit van het netwerksignaal kan zien, het is nu een egale oranje lijn.
Verwijderd
Instellingen / accu, en dan tikken op xxxxxx tijd op accu.FlowDesign schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:10:
[...]
Ik kan de batterijgrafiek niet eens vinden, ben ik nou zo scheel?
Thanks, gewoon the usual inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:45:
[...]
Instellingen / accu, en dan tikken op xxxxxx tijd op accu.
Ik zat onder de Power Saving instellingen te zoeken, doh!
Verwijderd
LOL, en die grafiek is ook nog eens slechter afleesbaar geworden, van mij mag dat ruitjespatroon er weer inFlowDesign schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:26:
[...]
Thanks, gewoon the usual inderdaad.
Ik zat onder de Power Saving instellingen te zoeken, doh!
Vandaag viel me op dat wanneer ik met de auto onderweg ben en Flitsmeister geeft een melding, dat het scherm dan aan gaat (lockscreen) maar niet meer vanzelf weer uitgaat. Dit terwijl ik toch echt onder display settings heb ingesteld dat ie weer mag gaan slapen na 1 minuut van inactiviteit.
Ik ben zojuist het gehele settings menu nagelopen maar kan niets vinden.
Iemand enig idee?
Iemand enig idee?
Verwijderd
Ik gebruik het niet, maar kan het geen instelling in Flitsmeister zelf zijn?FlowDesign schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:47:
Vandaag viel me op dat wanneer ik met de auto onderweg ben en Flitsmeister geeft een melding, dat het scherm dan aan gaat (lockscreen) maar niet meer vanzelf weer uitgaat. Dit terwijl ik toch echt onder display settings heb ingesteld dat ie weer mag gaan slapen na 1 minuut van inactiviteit.
Iemand enig idee?
Heb ik ook naar gekeken en daar valt het niet in te stellen.Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:26:
[...]
Ik gebruik het niet, maar kan het geen instelling in Flitsmeister zelf zijn?
Mijn vorige telefoon (ZTE V5) vertoonde dit gedrag niet, die ging gewoon weer uit na de ingestelde tijd.
Je ziet dat die 6 plus een stuk meer kleur opvangt dan je oude telefoon. Ben benieuwd hoe dit bij daglicht is.
Misschien dat de software nog niet helemaal optimaal werkt in combi van Emui 3.0? Mijn scherm blijft ook in bepaalde situatie's aanstaan en weet even niet hoe of waarom.
Maar dit had ik op mijne oude telefoons ook.
Ik wou ook even zeggen dat de Huawei Honor 6 een reete sterk toestel is. Mijn toestel is met een redelijke vaart tegen een muur geklapt en daarna op de grond, resultaat? Een hoekje wat on opvallend beschadigd is, even wat latex op het ronde hoekje verwijderd van de muur en je ziet er dankje de grijze kleur bijna niks meer van. En ik moest even de volume en power knop terug op zijn plek stoppen, want die grijze/zilveren band was los gesprongen.
(Dit gebeurde perongeluk en schrok me dood)
Misschien dat de software nog niet helemaal optimaal werkt in combi van Emui 3.0? Mijn scherm blijft ook in bepaalde situatie's aanstaan en weet even niet hoe of waarom.
Maar dit had ik op mijne oude telefoons ook.
Ik wou ook even zeggen dat de Huawei Honor 6 een reete sterk toestel is. Mijn toestel is met een redelijke vaart tegen een muur geklapt en daarna op de grond, resultaat? Een hoekje wat on opvallend beschadigd is, even wat latex op het ronde hoekje verwijderd van de muur en je ziet er dankje de grijze kleur bijna niks meer van. En ik moest even de volume en power knop terug op zijn plek stoppen, want die grijze/zilveren band was los gesprongen.
(Dit gebeurde perongeluk en schrok me dood)
[ Voor 43% gewijzigd door Cosmo_nl op 30-01-2015 22:17 ]
Ik heb hier nog een paar foto's geupload, eentje met diafragma op 0,95 zodat je extreme scherpte-diepte krijgt, eentje met HDR en nog met nightshot. Foto's bij daglicht zijn ook erg goed, de kleuren zijn ook erg natuurgetrouw.
https://plus.google.com/p...1?authkey=CKv10vy8sq_togE
---
Hoe gooi je overigens je telefoon per ongeluk tegen de muur?
---
In Emui 3, als ik via de shortcuts Bluetooth inschakel dan opent het Bluetooth settings menu. Ik wil gewoon alleen Bluetooth inschakelen, iemand een idee of dat überhaupt te veranderen is?
https://plus.google.com/p...1?authkey=CKv10vy8sq_togE
---
Hoe gooi je overigens je telefoon per ongeluk tegen de muur?
---
In Emui 3, als ik via de shortcuts Bluetooth inschakel dan opent het Bluetooth settings menu. Ik wil gewoon alleen Bluetooth inschakelen, iemand een idee of dat überhaupt te veranderen is?
[ Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 01-02-2015 22:01 ]
Ziet er goed uit de foto's van de 6+. Ongelukje ht was nog al knullig en mn handen waren nog al glad ik maakte een vreemde beweging en ding gleed uit mijn handen.
Ik heb nou zoiets vreemds, het geluid van mijn toestel.
Als ik muziek afspeel klinkt het gewoon goed, maar zodra ik nu een video afspeel word het geluid ineens met veel bass afgespeeld waardoor het heel raar klinkt. En stemmen worden daardoor ook soort vervormd, terwijl het gezang van muziek afspelen gewoon zuiver is.
Filmpjes gefilmt met de camera klinkt ook gewoon goed. Maar geluid van candy cruch en youtube is echt belabberd
heel raar dit
Ik heb nou zoiets vreemds, het geluid van mijn toestel.
Als ik muziek afspeel klinkt het gewoon goed, maar zodra ik nu een video afspeel word het geluid ineens met veel bass afgespeeld waardoor het heel raar klinkt. En stemmen worden daardoor ook soort vervormd, terwijl het gezang van muziek afspelen gewoon zuiver is.
Filmpjes gefilmt met de camera klinkt ook gewoon goed. Maar geluid van candy cruch en youtube is echt belabberd

[ Voor 12% gewijzigd door Cosmo_nl op 01-02-2015 23:14 ]
Hierboven een Quote van mezelf van 26 januari.user_tweakers schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:38:
Het is ongelofelijk, maar Codeworkx heeft binnen een enorme korte tijd Cyanogenmod ontwikkeld voor de Honor 6.
http://forum.xda-develope...enmod-11-honor-6-t3019056
De rom is nog niet stabiel en heeft nog wat beperkingen, maar als de ontwikkelingen zo snel blijven gaan dan maak ik me er niet druk om!
KNOWN ISSUES
- GPS: broken
- FMRadio: broken
- NFC (L12): broken
- IR: broken
- MTP: broken
- Process "media" dies sometimes
- Video recording is broken
- Wifi spams "p2p-dev-wlan0: Failed to initiate AP scan"
- Bluetooth doesn't pair
- Bluetooth doesn't power off properly
- Some sounds aren't getting played
- LTE signal strength shows always 0
Dat klinkt goed inderdaad. Ik ben benieuw wanneereen goed werkende versie komt.
Ik heb het idee dat ik sinds EMUI 3.0 mijn meldingen niet goed meer kan instellen.
Met name mijn zakelijke mail lukt niet. Ik wil deze graag alleen laten trillen, geen geluid. Ik gebruik de standaard e-mail app.
Zowel wanneer ik mijn profiel op trillen als op geluid heb staan krijg ik geen meldingen van mijn email binnen.
- geen meldingn in statusbalk
- geen geluid / trillen
- het aantal mails bij het e-mail icoon zelf verandert wel
Met name mijn zakelijke mail lukt niet. Ik wil deze graag alleen laten trillen, geen geluid. Ik gebruik de standaard e-mail app.
Zowel wanneer ik mijn profiel op trillen als op geluid heb staan krijg ik geen meldingen van mijn email binnen.
- geen geluid / trillen
Iemand ervaring met de Huawei honor 6 type L60-H04? Na installatie van Emui 3.0 bedraagt mijn
antutu score opeens 10.000 minder. Van bijna 43.000 naar 32.200. Heeft iemand een idee hoe dit
kan? Vind het wel erg vreemd. Stel dat je hem terugzet naar de fabriekstellingen, krijg je dan weer emui
2.3?
antutu score opeens 10.000 minder. Van bijna 43.000 naar 32.200. Heeft iemand een idee hoe dit
kan? Vind het wel erg vreemd. Stel dat je hem terugzet naar de fabriekstellingen, krijg je dan weer emui
2.3?
Verwijderd
Nee, bij een factory-reset hou je gewoon EMUI 3.0zuukie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:10:
Iemand ervaring met de Huawei honor 6 type L60-H04? Na installatie van Emui 3.0 bedraagt mijn
2.3?
OK. Heb je misschien ook een verklaring door die terugval in antutu score?
Verwijderd
Geen idee, en ik ga het ook niet testen. Daarnaast denk/vrees ik dat het met lollipop nog erger wordt, want daarover zijn de meningen ook niet onverdeeld positief, en ik wacht met installeren als deze uit komt en kijk een tijdje de kat uit de boom.zuukie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:04:
Ik heb Emui 3.0 nog niet geinstalleerd en dat ben ik op korte termijn ook niet van plan. Ik word wel te pas en te onpas lastig gevallen door de melding dat er een update beschikbaar is. Kan je die melding uitzetten?
Verwijderd
Ga naar Instellingen / Update's en tik rechtsboven op dat tandwieltje, zet daar het controleren uit, maar of je de huidige melding ermee weg krijgt weet ik niet.den_the_man schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:35:
Ik heb Emui 3.0 nog niet geinstalleerd en dat ben ik op korte termijn ook niet van plan. Ik word wel te pas en te onpas lastig gevallen door de melding dat er een update beschikbaar is. Kan je die melding uitzetten?
Voelt het toestel langzamer? Zo niet, wat is er dan zo belangrijk aan die score?zuukie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:04:
Heb je wel eens bij instellingen gekeken van de app zelf?bta91 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:40:
Ik heb het idee dat ik sinds EMUI 3.0 mijn meldingen niet goed meer kan instellen.
- geen geluid / trillen
Als je op je email adres druk bij je email app komen er meer instellingen tevoorschijnt

[ Voor 6% gewijzigd door Cosmo_nl op 05-02-2015 11:32 ]
Toen ik vanochtend opstond had ik geen melding in de notificatiebalk staan, maar zag wel een rood bolletje op het icoontje van de emailapp staan.bta91 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:40:
- geen geluid / trillen
Een uur later kreeg ik een nieuwe mail binnen en die melding kwam wel netjes ook in de notificatiebalk te staan, zo heb ik het in de emailapp ook ingesteld.
Die had ik inderdaad ook al gevonden, maar dan blijf je de melding houden, helaas.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:43:
[...]
Ga naar Instellingen / Update's en tik rechtsboven op dat tandwieltje, zet daar het controleren uit, maar of je de huidige melding ermee weg krijgt weet ik niet.
Huawei is lekker bezig, de acsend p8 heeft een keramische achtige achterkant waar ook een dubbele camera in is verwerkt (13mp).
En ben benieuwd hoe de 16nm kirin 930 met PowerVR 6 serie gpu het doet tegen over de snapdragon 810.
Mijn geluid van youtube filmpjes is nog steeds ruk grr.
En ben benieuwd hoe de 16nm kirin 930 met PowerVR 6 serie gpu het doet tegen over de snapdragon 810.
Doet me niet heel veel moet ik zeggen, honor 6x vind ik dan interessanter.Cosmo_nl schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:23:
Huawei is lekker bezig, de acsend p8 heeft een keramische achtige achterkant waar ook een dubbele camera in is verwerkt (13mp).
Hebben jullie ook weleens met je Honor dat je media volume op 0 hebt staan en dat je de speakers dan zo'n statisch geluid hoort maken terwijl je een filmpje kijkt of na een willekeurig notificatiegeluidje 2 a 3 seconden lang nog zo'n geluid uit de speaker komt?
Edit:
Als ik DTS uitschakel dan is het bijna weg.
Edit:
Als ik DTS uitschakel dan is het bijna weg.
[ Voor 9% gewijzigd door FlowDesign op 09-02-2015 11:24 ]
Vandaag een lekker een dagje uit wezen waaien op het strand met een stevige wind, en kon daar mooi even mijn camera testen.Ik heb het resultaat nog niet op mijn pc bekeken maar hoe het op mijn mobiel eruit ziet ben ik redelijk tevreden over wat de Honor 6 camera kan
Zo inmiddels even op de pc bekeken en het valt me echt niet tegen, (photobucket valt me wel tegen)
Foto's maar weer met Imageshack geupload.
Ik vind dat de Sony IMX214 Exmor RS redelijke goede foto's maakt ten opzichte wat veel andere zeggen dat die tegenvalt.
Onder tussen heb ik aardig wat plaatjes geschoten en tuurlijk zitter er wel eens slechte tussen maar het meerendeel wat ik heb geschoten is gewoon goed, ook in omgevingen met minder licht.
Van het weekend met veel wind op het strand :

Hier eentje bij van zonsopkomst

Mij hoor je niet klagen over over de camera
Zo inmiddels even op de pc bekeken en het valt me echt niet tegen, (photobucket valt me wel tegen)
Foto's maar weer met Imageshack geupload.
Ik vind dat de Sony IMX214 Exmor RS redelijke goede foto's maakt ten opzichte wat veel andere zeggen dat die tegenvalt.
Onder tussen heb ik aardig wat plaatjes geschoten en tuurlijk zitter er wel eens slechte tussen maar het meerendeel wat ik heb geschoten is gewoon goed, ook in omgevingen met minder licht.
Van het weekend met veel wind op het strand :

Hier eentje bij van zonsopkomst

Mij hoor je niet klagen over over de camera
[ Voor 99% gewijzigd door Cosmo_nl op 09-02-2015 15:18 ]
Nog een tweetal foto's van afgelopen week in Laax (CH), genomen met de Honor 6 Plus
Wel met Google compressie overigens, originele camerabeelden hebben een hogere resolutie.

Wel met Google compressie overigens, originele camerabeelden hebben een hogere resolutie.

[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 09-02-2015 11:33 ]
Lekker bakkie !
En er in een B120 (update?) rom beschikbaar voor de 6 Plus.
En er in een B120 (update?) rom beschikbaar voor de 6 Plus.
[ Voor 67% gewijzigd door Cosmo_nl op 09-02-2015 17:14 ]
Altijd eigen rum mee voor in de koffie of in de warme choco
Ik kreeg de B120 update meteen via OTA binnen toen ik de telefoon voor het eerst aan m'n wifi verbond. Die werkt prima
Ik kreeg de B120 update meteen via OTA binnen toen ik de telefoon voor het eerst aan m'n wifi verbond. Die werkt prima
Afgelopen week via Duitse webshop een Huawei Honor H60-L02 aangeschaft in veronderstelling dat dit een dual-sim is volgens hun webshop beschrijving.
Echter bij aflevering blijkt dat Europese versie van de L02 een single sim is.
Webshop heeft zich hier achteraf over verontschuldigd daar zij niet wisten dat er verschil is in de chinese en europese versie van deze telefoon en hebben hiervoor een toegoed bon toegekend voor het ongemak.
Op zich is single sim niet echt een probleem, grootste probleem dat ik enkel 2g ontvangst heb.
Met setting op 2g/3g valt verbinding continu voor langere tijd weg.
Iemand hier een oplossing voor?
PK
Echter bij aflevering blijkt dat Europese versie van de L02 een single sim is.
Webshop heeft zich hier achteraf over verontschuldigd daar zij niet wisten dat er verschil is in de chinese en europese versie van deze telefoon en hebben hiervoor een toegoed bon toegekend voor het ongemak.
Op zich is single sim niet echt een probleem, grootste probleem dat ik enkel 2g ontvangst heb.
Met setting op 2g/3g valt verbinding continu voor langere tijd weg.
Iemand hier een oplossing voor?
PK
Dan is het dus een L04 en geen L02, staat dat ook aangegeven als modelnummer onder settings > over de telefoon?
Heb je een smsje ontvangen toen je de telefoon net in gebruik hebt genomen welke je mms instellingen en dergelijke goedzet?
Anders ff voor jouw provider opzoeken wat je in moet stellen bij APN voor Internettoegang.
Heb je een smsje ontvangen toen je de telefoon net in gebruik hebt genomen welke je mms instellingen en dergelijke goedzet?
Anders ff voor jouw provider opzoeken wat je in moet stellen bij APN voor Internettoegang.
Bij instellingen staat wel degelijk H60-L02. Staat ook op stickertje op de achterzijde. Vandaar dat eea nog al vreemd overkomt.
Hoeveel gleufjes heb je achter je klepje zitten?
Het klinkt nog al vreemd wat je zegt "single sim", maar dat er wel H60-L02 staat bij instellingen.
H60-L02 bestaat namelijk niet als single sim.
Als het trouwens echt een H60-L02 is staat dit ook onderop aan de achterkant van het toestel (naast de speaker).
Het klinkt nog al vreemd wat je zegt "single sim", maar dat er wel H60-L02 staat bij instellingen.
Als het trouwens echt een H60-L02 is staat dit ook onderop aan de achterkant van het toestel (naast de speaker).
[ Voor 22% gewijzigd door Cosmo_nl op 11-02-2015 09:27 ]
Hier een vergelijking tussen Emui 2.3 en Emui 3.0 voor de Honor 6: https://www.youtube.com/watch?v=OQtXoQriuE0
Wat me opvalt in de video is dat de reviewer in het filmpje (vanaf 01:11) in de instellingen van de 'Navigation Bar' kan komen (zowel in Emui 2.3 als 3.0). Bij mij zit die optie niet in mijn instellingen. Iemand enig idee waarom?
Wat me opvalt in de video is dat de reviewer in het filmpje (vanaf 01:11) in de instellingen van de 'Navigation Bar' kan komen (zowel in Emui 2.3 als 3.0). Bij mij zit die optie niet in mijn instellingen. Iemand enig idee waarom?
Staat onder Navigatiebalk onder het kopje Slimme assistentie.den_the_man schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:08:
Hier een vergelijking tussen Emui 2.3 en Emui 3.0 voor de Honor 6: https://www.youtube.com/watch?v=OQtXoQriuE0
Staat wel degelijk H60-L02 bij instellingen. Telefoon heb rechtstreeks via Chinese import eFox-Shop.com besteld. Staat geen opschrift bij het luidprekertje. Achter klepje zitten maar twee gleufjes, een voor micro sd en een voor de sim. Alle informatie die erbij zat vermeld ook H60-L02.Cosmo_nl schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 22:38:
Hoeveel gleufjes heb je achter je klepje zitten?
Een dual sim H60-L02 heeft 3 gleujes, 1x micro sd en 2x sim. Echter daarbij is 2e sim slot enkel voor 2g geschikt. Mogelijk dat single-sim versie enkel 2g geschikt is.
Daarom vroeg ik het ook, maar er moet wel een opdruk staan achter rechts onderaan naast de speaker. Het type staat daar op vermeld. Het staat er wel een beetje in het klein op. En er bestaat gewoon geen H60-l02 single sim.petkaij schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:40:
[...]
Staat wel degelijk H60-L02 bij instellingen. Telefoon heb rechtstreeks via Chinese import eFox-Shop.com besteld. Staat geen opschrift bij het luidprekertje. Achter klepje zitten maar twee gleufjes, een voor micro sd en een voor de sim. Alle informatie die erbij zat vermeld ook H60-L02.
Een dual sim H60-L02 heeft 3 gleujes, 1x micro sd en 2x sim. Echter daarbij is 2e sim slot enkel voor 2g geschikt. Mogelijk dat single-sim versie enkel 2g geschikt is.
Wel een H60-L01 single sim die geen 3G en 4G ondersteund hier in Holland.
Het is al vaker voor gekomen dat er bij instellingen een ander type nummer staat, het toestel is met een verkeerde rom geflasht dan.
Lijkt wel of je genaait bent.
Onder het CE nummer staat het in het klein

[ Voor 6% gewijzigd door Cosmo_nl op 11-02-2015 20:58 ]
Ondertussen hier al mensen die CM draaien?
Ga hem zelf waarschijnlijk aanstaande zaterdag of zondag op de telefoon zetten. Ik hoop alleen dat de bugs nog worden gefixt.
KNOWN ISSUES
- HD voice currenlty not supported (amr wideband)
- Video thumbnails are getting garbled
- Wrong rotation on camera pics
- Miracast not working
- Bluetooth audio not working
WONTFIX
- Infrared
- FMRadio
- MHL
- DualSIM support
- EAP-SIM
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met CM?
Ga hem zelf waarschijnlijk aanstaande zaterdag of zondag op de telefoon zetten. Ik hoop alleen dat de bugs nog worden gefixt.
KNOWN ISSUES
- HD voice currenlty not supported (amr wideband)
- Video thumbnails are getting garbled
- Wrong rotation on camera pics
- Miracast not working
- Bluetooth audio not working
WONTFIX
- Infrared
- FMRadio
- MHL
- DualSIM support
- EAP-SIM
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met CM?
Ik heb er zelf niet zoon goede ervaring mee.
Mijn Galaxy ace is gebrickt er door.
Mijn Htc Desire(Bravo) die ik voor mijn werk gebruik zat vol bugs en was onstabiel.
Als het even kan koos ik altijd zelf voor een gewone onbekende meest recente custom rom uit needrom.com
Voor mijn oude Pulid/Star S5 en THL W8S gebruikte ik ook "gewone" custom roms.
Het is een beetje als Apple als ik het mag zeggen, de 1 vind het helemaal geweldig en de ander niks.
Als zo het XDA forum lees moet je wel gek zijn om hem nu al op je Honor te zetten als ik eerlijk ben.
Mijn Htc Desire(Bravo) die ik voor mijn werk gebruik zat vol bugs en was onstabiel.
Als het even kan koos ik altijd zelf voor een gewone onbekende meest recente custom rom uit needrom.com
Het is een beetje als Apple als ik het mag zeggen, de 1 vind het helemaal geweldig en de ander niks.
Als zo het XDA forum lees moet je wel gek zijn om hem nu al op je Honor te zetten als ik eerlijk ben.
Ja hoor, ik ben niet eens verbaasd want efox shop, fucking oplichters zijn het.Cosmo_nl schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:47:
[...]
Daarom vroeg ik het ook, maar er moet wel een opdruk staan achter rechts onderaan naast de speaker. Het type staat daar op vermeld. Het staat er wel een beetje in het klein op. En er bestaat gewoon geen H60-l02 single sim.
Wel een H60-L01 single sim die geen 3G en 4G ondersteund hier in Holland.
Het is al vaker voor gekomen dat er bij instellingen een ander type nummer staat, het toestel is met een verkeerde rom geflasht dan.
Lijkt wel of je genaait bent.
Onder het CE nummer staat het in het klein
[afbeelding]
Hij heeft dus een L01 met de rom van de L02 erop gekregen?
De L01 is een TD-CDMA / TDD- LTE toestel waarvan dus alleen 2G (GSM) zal werken in Europa.
Succes met omruilen bij Efox shop

Die optie staat er niet tussen in mijn instellingenscherm.user_tweakers schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:46:
[...]
Staat onder Navigatiebalk onder het kopje Slimme assistentie.
Er zijn wat kleine bugs ja, maar emui 3.0 is bij mij ontzettend traag! Als het even kan gooi ik CM er op, dat draait op mijn nexus 7 ook erg fijn.Cosmo_nl schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:58:
Ik heb er zelf niet zoon goede ervaring mee.
Als verder geen fixes meer komen wordt het denk gewoom emui 2.3 met misschien een zelfgemaakt thema.
Kleine bugs?
Camera, Bluetooth audio en dual sim werken niet.
Waarom is emui 3 op jouw toestel zo traag en bij anderen niet?
Al een keer een factory reset gedaan?
Heb eindelijk mijn PE-TL10 binnen.
Die dingen zijn hier lastiger te krijgen dan in het buitenland -.-
Eerste indrukken zijn zeer goed. Stuk sneller dan mijn oude Lenovo P780. Wifi downloads gaan ook stuk sneller. Camera is echt top. Alleen voor Super Nightmode heb je echt een tripod nodig.
emui is wel even wennen, die swipe down voor meest gebruikte apps is handig
Eerste indrukken zijn zeer goed. Stuk sneller dan mijn oude Lenovo P780. Wifi downloads gaan ook stuk sneller. Camera is echt top. Alleen voor Super Nightmode heb je echt een tripod nodig.
emui is wel even wennen, die swipe down voor meest gebruikte apps is handig
Ik ben erg tevreden met Emui 3.0.
reviews: Lollipop op de M8, G3 en S5: wat brengt Android 5 voor deze toestellen?
En ik ben benieuwd of Lollipop de komende weken uitgerold gaat worden...
https://twitter.com/HonorEU/status/563248285646090240
Iets als "We zijn van plan om Android 5.0 Lollipop te lanceren..."
reviews: Lollipop op de M8, G3 en S5: wat brengt Android 5 voor deze toestellen?
En ik ben benieuwd of Lollipop de komende weken uitgerold gaat worden...
https://twitter.com/HonorEU/status/563248285646090240
Iets als "We zijn van plan om Android 5.0 Lollipop te lanceren..."
[ Voor 17% gewijzigd door Victorio op 14-02-2015 12:47 ]
Ik weet het niet, maar druk maar eens het vierkantje in om je multitask venter te openen. Dat duurt gewoon lang. De animatie verbergt het wel, maar het blijft gewoon echt traag.FlowDesign schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:39:
Kleine bugs?![]()
Inmiddels heb ik wel de bootloader geunlocked en een root uitgevoerd. Zo kon ik ook AdAway er op zetten wat ik altijd fijn vind. Het toestel lijkt wel iets sneller te zijn, maar dat zou raar zijn. Ik overweeg nog steeds wel EMUI 2.3 of misschien Cyanogenmod, maar ik moet de balans nog even opmaken wat voor mij het beste is.
Wat voor Antutu score halen jullie met EMUI 3.0 dan?
Verwijderd
Dat multitask venster staat er in pakumbeet max 1sec, en Antutu ga ik niet installeren, mijn foon houdt het juist weer zo goed/lang uit op 1 lading. 4 dagen en 5 uur schermtijduser_tweakers schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:56:
[...]
Ik weet het niet, maar druk maar eens het vierkantje in om je multitask venter te openen. Dat duurt gewoon lang. De animatie verbergt het wel, maar het blijft gewoon echt traag.
Inmiddels heb ik wel de bootloader geunlocked en een root uitgevoerd. Zo kon ik ook AdAway er op zetten wat ik altijd fijn vind. Het toestel lijkt wel iets sneller te zijn, maar dat zou raar zijn. Ik overweeg nog steeds wel EMUI 2.3 of misschien Cyanogenmod, maar ik moet de balans nog even opmaken wat voor mij het beste is.
Okee.. Ik vind het toch wat traag. Moet zeggen nu in in 'Opties voor ontwikkelaars' alle animaties uit gezet en dat scheelt wel iets.Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:12:
[...]
Dat multitask venster staat er in pakumbeet max 1sec, en Antutu ga ik niet installeren, mijn foon houdt het juist weer zo goed/lang uit op 1 lading. 4 dagen en 5 uur schermtijd
Verwijderd
Die heb ik alle 3 op 0,5x staan.user_tweakers schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:58:
[...]
Okee.. Ik vind het toch wat traag. Moet zeggen nu in in 'Opties voor ontwikkelaars' alle animaties uit gezet en dat scheelt wel iets.
42652 op 1080 scherm, 45886 op 720 scherm.user_tweakers schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:56:
[...]
Ik weet het niet, maar druk maar eens het vierkantje in om je multitask venter te openen. Dat duurt gewoon lang. De animatie verbergt het wel, maar het blijft gewoon echt traag.
Multitask venter inderdaad max 1 sec.
Als je 1 zegt als je vierkantje indruk staat het bij 2 zeggen in beeld.
Je kan op je je op homescreen (of ander blad) ook naar beneden vegen.
http://www.to2c.com/huawe...6gb-rom-mobile-phone.html
Ik zit er aan te denken deze plus te bestellen maar hoor het graag of ik wat over het hoofd zie of ergens niet aan denk.
Unlock Phones:
Yes
Recording Definition:
1080P
Display Color:
Color
Brand Name:
Huawei
Thickness:
Ultra Slim(<9mm)
Design:
Bar
CPU:
Octa Core
Cellular:
GSM/WCDMA/LTE
Display Resolution:
1920x1080
Touch Screen Type:
Capacitive Screen
Display Size:
5.5
SIM Card Quantity:
Dual SIM Cards
Release Date:
2015
RAM:
3G
Band Mode:
2SIM/Dual-Bands
CPU Manufacturer:
Huawei
Camera:
8MP
Talk Time:
around 18hours
ROM:
16G
Operation System:
Android
Feature:
GPS Navigation,Email,MP3 Playback,Touchscreen,Bluetooth,Wi-Fi,Memory Card Slots,Video Player,Gravity Response,Front Camera,Message,HD Video Player,GPRS
Battery Type:
Not Detachable
Item Condition:
New
Battery Capacity(mAh):
3600mAh
Camera Type:
Front & Back Camera
Language:
English,Russian,German,French,Spanish,Polish,Portuguese,Italian,Turkish,Norwegian,etc, Multi language
Size:
150.46 x 75.68 x 7.5mm
Huawei Model:
Honor 6 plus
Model Number:
Huawei Honor 6 plus
Android 4.4.2
Color:
white/black
CPU model:
Hisilicon Kirin 925 OCTA Core
Google play store:
Yes
Ik zit er aan te denken deze plus te bestellen maar hoor het graag of ik wat over het hoofd zie of ergens niet aan denk.
Unlock Phones:
Yes
Recording Definition:
1080P
Display Color:
Color
Brand Name:
Huawei
Thickness:
Ultra Slim(<9mm)
Design:
Bar
CPU:
Octa Core
Cellular:
GSM/WCDMA/LTE
Display Resolution:
1920x1080
Touch Screen Type:
Capacitive Screen
Display Size:
5.5
SIM Card Quantity:
Dual SIM Cards
Release Date:
2015
RAM:
3G
Band Mode:
2SIM/Dual-Bands
CPU Manufacturer:
Huawei
Camera:
8MP
Talk Time:
around 18hours
ROM:
16G
Operation System:
Android
Feature:
GPS Navigation,Email,MP3 Playback,Touchscreen,Bluetooth,Wi-Fi,Memory Card Slots,Video Player,Gravity Response,Front Camera,Message,HD Video Player,GPRS
Battery Type:
Not Detachable
Item Condition:
New
Battery Capacity(mAh):
3600mAh
Camera Type:
Front & Back Camera
Language:
English,Russian,German,French,Spanish,Polish,Portuguese,Italian,Turkish,Norwegian,etc, Multi language
Size:
150.46 x 75.68 x 7.5mm
Huawei Model:
Honor 6 plus
Model Number:
Huawei Honor 6 plus
Android 4.4.2
Color:
white/black
CPU model:
Hisilicon Kirin 925 OCTA Core
Google play store:
Yes
Ik weet niet of je 2 simkaarten erin wilt doen, maar het 2e slot is of simkaart of SD-kaart. En via to2c heb je kans dat je nog een aardig bedrag aan importkosten mag aftikken.albert70 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 22:57:
http://www.to2c.com/huawe...6gb-rom-mobile-phone.html
Maar misschien kun je iets specifieker zijn in je vraagstelling wat je zou willen weten?
Sorry,
igg bedankt voor je antwoord.
Ik zoek een high dual sim telefoon met redelijke opslagcapaciteit >32gb.
Ik denk aan >5 inch, uiterlijk mag/ moet mooi zijn, dus dunne telefoon, dunne bezels.
3 gig intern
Redelijk beschermd scherm.
En natuurlijk een mooie prijs/kwaliteit verhouding, zoiets als de honor 6 plus dus.
Ik wist bv niet dat het of sim2 OF sd kaart was dus dat is al winst.
Zo probeer ik me in 3/4 g band verdiepen maar is het best moeilijk te beoordelen wat nou wel en niet kan in NL.
Ik wil dus geen telefoon welke ik bij ontvangst alleen op de wifi kan gebruiken omdat deze alleen de Chinese frequenties aankan.
De 2600 band is meen ik alleen in gebruik bij ziggo/upc of is dat een verkeerde aanname?
Momenteel heb ik Vodafone en KPN
Zo kwam ik dus op de Honor 6 plus en vond deze bij to2c naar ik meende voor een goede prijs.
bvd
Ik denk aan >5 inch, uiterlijk mag/ moet mooi zijn, dus dunne telefoon, dunne bezels.
3 gig intern
En natuurlijk een mooie prijs/kwaliteit verhouding, zoiets als de honor 6 plus dus.
Zo probeer ik me in 3/4 g band verdiepen maar is het best moeilijk te beoordelen wat nou wel en niet kan in NL.
Ik wil dus geen telefoon welke ik bij ontvangst alleen op de wifi kan gebruiken omdat deze alleen de Chinese frequenties aankan.
De 2600 band is meen ik alleen in gebruik bij ziggo/upc of is dat een verkeerde aanname?
Zo kwam ik dus op de Honor 6 plus en vond deze bij to2c naar ik meende voor een goede prijs.
bvd
In dat geval kun je dus beter de 32GB versie bestellen, dan heb je genoeg interne opslagruimte en geen sd-kaartje nodig.albert70 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:01:
Sorry,
3 gig intern
bvd
Deze PE-TL10 ondersteund zowel de Aziatische als Europese frequenties, de enige band die ontbreekt is FDD-LTE band 20 (4G 800 MHz). Dat is de 4G band welke landelijke dekking geeft in Nederland. In de stedelijke gebieden waar al 4G op 1800, 2100 en/of 2600 is uitgerold heb je wel 4G ontvangst. Binnen nu en 1 of 2 jaar zal die dekking ook flink toegenomen zijn. 3G wdcma heeft ie op 900 en 2100 dus dat werkt uitstekend. Let wel dat de 2e simkaart alleen maar GSM doet. Dus geen internet op beide kaartjes.
Ik heb zelf alleen maar 3G op de sim van m'n werk en alleen maar bellen/smsen op m'n privé simkaart. Voor mij dus prima zo. Al had ik 4G op m'n abonnement van m'n werk, dan zou ik het ook niet erg vinden wanneer er buiten de steden teruggeschakeld zou worden naar 3G. Dat vind ik al snel genoeg.
Ik vind het zelf een geweldig toestel waarvan je duidelijk merkt dat het wel een iets duurder toestel is. Bouwkwaliteit, gebruikte materialen, scherm is zeer goed, het toestel is snel, de dual camera is erg goed, frontcamera ook. Speaker en geluidskwaliteit bij bellen zijn goed. WiFi, bluetooth en GPS werken feilloos. WiFi zeer goede ontvangst. Eigenlijk heb ik nog niets slechts kunnen ontdekken
Ik heb 'm hier gekocht met FedEx shipping, dan wordt ie via de UK gestuurd en hoef je gegarandeerd geen importkosten te betalen. Bovendien heb je' m dan na 8 werkdagen in huis
http://m.aliexpress.com/item/32255845280.html
Flowdesign,
Bedankt voor je antwoord em het meedenken.
4g vind ik op dit moment ook niet zo belangrijk maar je weet maar nooit.
Door mijn beperkte ervaring begreep ik wel dat je soms het risico kan lopen een telefoon te kopen welke helemaal niet op onze banden werken, dus bedankt, ben weer veel wijzer.
Op type zoeken is natuurlijk goed te doen.
Ik ben eigenlijk om, probeerde bij Snelle Ali al te bestellen, mijn eerste keer, maar deze lijkt alleen 16 gb te hebben.
Anderen lijken veel duurder maar ik zoek nog even door.
Mocht iemand een mooie link hebben..........
gr
Door mijn beperkte ervaring begreep ik wel dat je soms het risico kan lopen een telefoon te kopen welke helemaal niet op onze banden werken, dus bedankt, ben weer veel wijzer.
Ik ben eigenlijk om, probeerde bij Snelle Ali al te bestellen, mijn eerste keer, maar deze lijkt alleen 16 gb te hebben.
gr
Als je mijn linkje volgt, vervolgens kies je bij het bestellen voor bijvoorbeeld Useful gifts en dan bij Color kies je groen of rood, dan komt erbij te staan dat het de 32GB versie is in zwart, resp. in wit.albert70 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:58:
Flowdesign,
gr
Wel FedEx kiezen (geen DHL) als je shipping via de UK wil.
FlowDesign,
Bijzondere move maar gevonden. :-)
Ik ga hem zo goed als zeker bestellen maar wacht nog even ivm Chinees nieuwjaar.
Ze verschepen sowieso pas weer vanaf de 24e, dus ga ik nog een week speuren en zal hem denk ik dan rond 22e bestellen. (met Fedex)
Wat ik trouwens wel bijzonder vind is dat je op de afbeeldingen 2 sim slots ziet en naar ik aannam een sd ruimte zag/ziet. Maar mogelijk zie ik dat verkeerd.
Mag ik vragen of je nog twijfel had tussen deze en evt een andere en wat de overweging was om deze te nemen?
Hmm wilde al gaan aftellen maar dat kan dus even niet
Bijzondere move maar gevonden. :-)
Ik ga hem zo goed als zeker bestellen maar wacht nog even ivm Chinees nieuwjaar.
Ze verschepen sowieso pas weer vanaf de 24e, dus ga ik nog een week speuren en zal hem denk ik dan rond 22e bestellen. (met Fedex)
Wat ik trouwens wel bijzonder vind is dat je op de afbeeldingen 2 sim slots ziet en naar ik aannam een sd ruimte zag/ziet. Maar mogelijk zie ik dat verkeerd.
Mag ik vragen of je nog twijfel had tussen deze en evt een andere en wat de overweging was om deze te nemen?
Hmm wilde al gaan aftellen maar dat kan dus even niet

Er zijn idd 2 sloten in de Honor 6 Plus, maar het 2e slot is dus gecombineerd. Daar kan of een sd of een nano-sim in.
Het kan zijn dat er foto's van de gewone Honor 6 tussen staan. Die heeft wel 3 sloten.
Ik heb met name vanwege de camera voor de 6 Plus gekozen en deze stelt ook zeker niet teleur
De camera onderscheidt zich van vergelijkbare toestellen. Wat in de buurt komt is bijvoorbeeld Vivo, maar die zijn niet dual sim en nog duurder.
Het kan zijn dat er foto's van de gewone Honor 6 tussen staan. Die heeft wel 3 sloten.
Ik heb met name vanwege de camera voor de 6 Plus gekozen en deze stelt ook zeker niet teleur
[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 15-02-2015 22:39 ]
Zojuist de B133 update op m'n H6+ via OTA geïnstalleerd, hoefde niet eens te unrooten/rerooten en belangrijker nog, er komt nu geen statische ruis meer uit de speaker
Nu ik nog tijd heb ivm het nieuwe jaar daar, blijf ik twijfelen tussen de honor 6 plus en de zopo zp 999.
Ik zie als verschillen
de prijs,zopo +
de camera Honor +,
de batterij Honor +
dikte Honor +
banden Zopo
Pretaties Zopo +
16/32 Gb Zopo + (kan sd toevoegen bij dual sim)
Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor de Honor maar dat rechtvaardigd het prijsverschil in deze mi niet maar ben ook benieuwd naar andere meningen.
greets
Ik zie als verschillen
de prijs,zopo +
de camera Honor +,
de batterij Honor +
dikte Honor +
banden Zopo
Pretaties Zopo +
16/32 Gb Zopo + (kan sd toevoegen bij dual sim)
Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor de Honor maar dat rechtvaardigd het prijsverschil in deze mi niet maar ben ook benieuwd naar andere meningen.
greets
Ik vind 299 Euro veel te veel geld voor een Zopo.
Maar goed, ik moet sowieso niets hebben van al die in mijn ogen prutsmerken zoals Zopo, Umi, Elephone etc. omdat die kwaliteit zo veel matiger is dan bijv. Huawei, ZTE, Xiaomi etc.
Bij Zopo specifiek wordt heel veel geklaagd over de software en bijbehorende (gebrek aan) ondersteuning.
Daarnaast is de Mediatek SoC MTK6595M bij mijn weten langzamer dan de Kirin 925.
Smaken verschillen, maar die Zopo vind ik erg lelijk.
Het scherm van de Zopo is vermoedelijk minder scherp en minder helder dan die van de H6+.
Ben er redelijk zeker van dat Wifi en Bluetooth van de Huawei veel beter zijn.
Batterijduur van de Zopo zal niet zo best zijn, de MTK6595 staat bekend als behoorlijke energieslurper.
De enige voordelen van de Zopo t.o.v. de Huawei zijn:
- Iets lagere prijs
- 4G op 800 MHz
- ruimte voor SD-kaart
De keuze is aan jou, maar ik zou in m'n leven geen 300 euro aan een Zopo uitgeven
Dan koos ik liever voor een toestel van max 150 Euro met een Snapdragon 410 o.i.d.
Maar goed, ik moet sowieso niets hebben van al die in mijn ogen prutsmerken zoals Zopo, Umi, Elephone etc. omdat die kwaliteit zo veel matiger is dan bijv. Huawei, ZTE, Xiaomi etc.
Bij Zopo specifiek wordt heel veel geklaagd over de software en bijbehorende (gebrek aan) ondersteuning.
Daarnaast is de Mediatek SoC MTK6595M bij mijn weten langzamer dan de Kirin 925.
Smaken verschillen, maar die Zopo vind ik erg lelijk.
Het scherm van de Zopo is vermoedelijk minder scherp en minder helder dan die van de H6+.
Ben er redelijk zeker van dat Wifi en Bluetooth van de Huawei veel beter zijn.
Batterijduur van de Zopo zal niet zo best zijn, de MTK6595 staat bekend als behoorlijke energieslurper.
De enige voordelen van de Zopo t.o.v. de Huawei zijn:
- Iets lagere prijs
- 4G op 800 MHz
- ruimte voor SD-kaart
De keuze is aan jou, maar ik zou in m'n leven geen 300 euro aan een Zopo uitgeven
Dan koos ik liever voor een toestel van max 150 Euro met een Snapdragon 410 o.i.d.