Pimmeh schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:04:
Verdomme, wat een neptweaker ben ik ook. Had die update voor EMUI 3.0 gedownload, ik dacht, dan blijft alles bewaard op je interne geheugen. Ik rebooten, ALLES WEG! Verdomme!
En dus ook alle Google Apps zoals de Play Store
En dat ding vroeg dus om geen enkele bevestiging alvorens te updaten met: weet je zeker dat alles verwijderd wordt? Gewoon doen!!
-edit-
Ondertussen wel Google Apps kunnen downloaden maar ik kan nergens mijn Google-contacts meer syncen. Hele app is ook niet te downloaden... Ik ga wel slapen...

Toch gewoon inloggen en syncen? In het vervolg kan je wel voor de zekerheid een backup maken met de Huawei backup app of via titanium.
Cosmo_nl schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:17:
Ik vind Arnould Wokke de negatiefste reviewer van Tweakers.net.
Dat ze hem telefoons laten testen, bah wat een .......zaadcel.
Ik vind dat consumenten daardoor worden misleid.
In het oog van de vrijheid van meningsuiting vind ik dat ik dit best mag zeggen.
Alleen over bepaalde merken is die positief, het lijkt wel of ze gesponserd worden door die merken.
Ik hoop dat hier geen sencuur op komt.
Inmiddels heeft het toestel een halve ster extra gekregen waarmee hij op 3,5 sterren komt. We kunnen wel allemaal gaan klagen over een review van Tweakers, maar over het algemeen waardeert Tweakers de producten met minder sterren dan de gebruikers doen. Logisch ook, als gebruiker ben je vaak toch een stuk minder objectief. Als ik het vergelijk met de LG G2 (4*), Oneplus One (4,5*) en de Xiaomi Mi4 (3,5*) dan is de score niet eens zo slecht.
Opvallend vind ik wel dat de Xiaomi een halve tot hele ster meer had mogen krijgen en dat de Oneplus One overgewaardeerd is. Vooral de Oneplus one springt er behoorlijk raar uit, dat terwijl 5,5" voor veel mensen te groot is en als nadeel wordt ervaren ten samen met het invite/webonly verkoopsysteem.
Wat mij tot de conclusie brengt dat Arnoud Wokke helemaal niet zo verkeerd de smartphones beoordeeld, maar de Oneplus one die in het rijtje hierboven benoemd werd is beoordeeld door Wout Funnekotter die naar mijn inziens een hogere waardering aan de smartphones geeft. Misschien een klein verbeter puntje, om de sterren gezamenlijk te bepalen.
Die sterren zullen me ook weinig kunnen schelen, het gaat om het inhoudelijke gedeelte van de review en ja dat is behoorlijk karig. Geen goede benchmarks met de concurrenten. Ook lijkt het dat ze niet de bestaande reviews gelezen hebben, zo hebben ze flink dingen gemist zoals:
+ Infrarood sensor is aanwezig, maar werkt alleen als je zelf nog de software van XDA download. (Bij de Europese versie althans)
+ Kijkhoeken zijn subliem en de bevels zijn erg klein gehouden
+ Toestel is erg dun en licht
+ LTE+ cat 6, dit is toch echt een mooi marketingpunt, vreemd dat dit vergeten werd.
+ Prijs/kwaliteit is redelijk, al vind ik dat hij nu wel mag zakken in de prijs
+ Keuze voor dual sim of sd kaart die 64GB kan (misschien zelfs 128)
+ Redelijk goede kwaliteit oordopjes bijgeleverd
+ Zware acculader, waardoor de accu toch zeer snel oplaad voor een ruim 3000+mAh exemplaar
+ Frontcamera is erg goed, dit wordt vergeleken met Huawei en wordt zelfs nog negatief benadrukt, maar als je dit objectief bekijkt en vergelijkt met alle andere mid/high end is het een zeer goede frontcamera met een groothoeklens!
- Wifi blijkt niet heel snel te zijn
- GPU is niet in verhouding tot zijn CPU
- Plastic zijkanten als afwerking doet wat afbreuk aan het design
- Camera is welliswaar een IMX214 sensor, maar bij toestellen zoals 1+1, Mi4 e.d. presteert deze lens beter. De software is waarschijnlijk niet optimaal voor de lens
- Update komt redelijk laat, maar wordt wel uitgerold
- Toestel heeft wel 3GB ram geheugen, maar het is geen snel geheugen (zie review hardware.info). Ditzelfde geld voor het opslag geheugen van 16GB.
- Ik weet niet of meerdere het hebben, maar via USB de telefoon aangesloten krijg ik moeilijk bestand overgezet, ik krijg een soort 'lag' in de explorer die blijft hangen.
Ik denk dat zomaar een paar medetweakers dit lijstje gemakkelijk kunnen aanvullen. Ik begrijp dat de redactie van Tweakers dit niet allemaal kan onderzoeken. Er moet tenslotte ook geld verdient worden, maar hoe de review nu is geeft ook niet heel veel meerwaarde. Tenzij er toch mensen zijn die het toestel kopen en wat bijdragen aan de community