Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik vind Arnould Wokke de negatiefste reviewer van Tweakers.net.
Dat ze hem telefoons laten testen, bah wat een .......zaadcel.
Ik vind dat consumenten daardoor worden misleid.
In het oog van de vrijheid van meningsuiting vind ik dat ik dit best mag zeggen.
Alleen over bepaalde merken is die positief, het lijkt wel of ze gesponserd worden door die merken.
Ik hoop dat hier geen sencuur op komt.

[ Voor 76% gewijzigd door Cosmo_nl op 15-01-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Zojuist een nieuwe functie ontdekt.

Wanneer je de ontgrendelknop indrukt en je scherm gaat aan kan je door twee keer snel op het scherm te tikken de mediaspeler starten. Zo kan je eenvoudig en snel je mp3 speler starten en hoef je niet te zoeken naar je muziek speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53
Cosmo_nl schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:17:
In het oog van de vrijheid van meningsuiting vind ik dat ik dit best mag zeggen.
Alleen over bepaalde merken is die positief, het lijkt wel of ze gesponserd worden door die merken.
Volledig met je eens. Je ziet ook wel aan de reacties dat de karige review behoorlijk afgebrand wordt :Y

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user_tweakers schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:34:
Zojuist een nieuwe functie ontdekt.

Wanneer je de ontgrendelknop indrukt en je scherm gaat aan kan je door twee keer snel op het scherm te tikken de mediaspeler starten. Zo kan je eenvoudig en snel je mp3 speler starten en hoef je niet te zoeken naar je muziek speler.
Held! :) Door in vergrendelstand 2 keer op de onderste volume toets te drukken kun je ook een snelle foto maken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Verdomme, wat een neptweaker ben ik ook. Had die update voor EMUI 3.0 gedownload, ik dacht, dan blijft alles bewaard op je interne geheugen. Ik rebooten, ALLES WEG! Verdomme! :(

En dus ook alle Google Apps zoals de Play Store |:(

En dat ding vroeg dus om geen enkele bevestiging alvorens te updaten met: weet je zeker dat alles verwijderd wordt? Gewoon doen!!

-edit-
Ondertussen wel Google Apps kunnen downloaden maar ik kan nergens mijn Google-contacts meer syncen. Hele app is ook niet te downloaden... Ik ga wel slapen... ;(

[ Voor 54% gewijzigd door Pimmeh op 15-01-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Pimmeh schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:04:
Verdomme, wat een neptweaker ben ik ook. Had die update voor EMUI 3.0 gedownload, ik dacht, dan blijft alles bewaard op je interne geheugen. Ik rebooten, ALLES WEG! Verdomme! :(

En dat ding vroeg dus om geen enkele bevestiging alvorens te updaten met: weet je zeker dat alles verwijderd wordt? Gewoon doen!!

-edit-
Ondertussen wel Google Apps kunnen downloaden maar ik kan nergens mijn Google-contacts meer syncen. Hele app is ook niet te downloaden... Ik ga wel slapen... ;(
Toch gewoon inloggen en syncen? In het vervolg kan je wel voor de zekerheid een backup maken met de Huawei backup app of via titanium.
Cosmo_nl schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:17:
Inmiddels heeft het toestel een halve ster extra gekregen waarmee hij op 3,5 sterren komt. We kunnen wel allemaal gaan klagen over een review van Tweakers, maar over het algemeen waardeert Tweakers de producten met minder sterren dan de gebruikers doen. Logisch ook, als gebruiker ben je vaak toch een stuk minder objectief. Als ik het vergelijk met de LG G2 (4*), Oneplus One (4,5*) en de Xiaomi Mi4 (3,5*) dan is de score niet eens zo slecht.

Opvallend vind ik wel dat de Xiaomi een halve tot hele ster meer had mogen krijgen en dat de Oneplus One overgewaardeerd is. Vooral de Oneplus one springt er behoorlijk raar uit, dat terwijl 5,5" voor veel mensen te groot is en als nadeel wordt ervaren ten samen met het invite/webonly verkoopsysteem.

Wat mij tot de conclusie brengt dat Arnoud Wokke helemaal niet zo verkeerd de smartphones beoordeeld, maar de Oneplus one die in het rijtje hierboven benoemd werd is beoordeeld door Wout Funnekotter die naar mijn inziens een hogere waardering aan de smartphones geeft. Misschien een klein verbeter puntje, om de sterren gezamenlijk te bepalen.

Die sterren zullen me ook weinig kunnen schelen, het gaat om het inhoudelijke gedeelte van de review en ja dat is behoorlijk karig. Geen goede benchmarks met de concurrenten. Ook lijkt het dat ze niet de bestaande reviews gelezen hebben, zo hebben ze flink dingen gemist zoals:
+ Infrarood sensor is aanwezig, maar werkt alleen als je zelf nog de software van XDA download. (Bij de Europese versie althans)
+ Kijkhoeken zijn subliem en de bevels zijn erg klein gehouden
+ Toestel is erg dun en licht
+ LTE+ cat 6, dit is toch echt een mooi marketingpunt, vreemd dat dit vergeten werd.
+ Prijs/kwaliteit is redelijk, al vind ik dat hij nu wel mag zakken in de prijs
+ Keuze voor dual sim of sd kaart die 64GB kan (misschien zelfs 128)
+ Redelijk goede kwaliteit oordopjes bijgeleverd
+ Zware acculader, waardoor de accu toch zeer snel oplaad voor een ruim 3000+mAh exemplaar
+ Frontcamera is erg goed, dit wordt vergeleken met Huawei en wordt zelfs nog negatief benadrukt, maar als je dit objectief bekijkt en vergelijkt met alle andere mid/high end is het een zeer goede frontcamera met een groothoeklens!

- Wifi blijkt niet heel snel te zijn
- GPU is niet in verhouding tot zijn CPU
- Plastic zijkanten als afwerking doet wat afbreuk aan het design
- Camera is welliswaar een IMX214 sensor, maar bij toestellen zoals 1+1, Mi4 e.d. presteert deze lens beter. De software is waarschijnlijk niet optimaal voor de lens
- Update komt redelijk laat, maar wordt wel uitgerold
- Toestel heeft wel 3GB ram geheugen, maar het is geen snel geheugen (zie review hardware.info). Ditzelfde geld voor het opslag geheugen van 16GB.
- Ik weet niet of meerdere het hebben, maar via USB de telefoon aangesloten krijg ik moeilijk bestand overgezet, ik krijg een soort 'lag' in de explorer die blijft hangen.

Ik denk dat zomaar een paar medetweakers dit lijstje gemakkelijk kunnen aanvullen. Ik begrijp dat de redactie van Tweakers dit niet allemaal kan onderzoeken. Er moet tenslotte ook geld verdient worden, maar hoe de review nu is geeft ook niet heel veel meerwaarde. Tenzij er toch mensen zijn die het toestel kopen en wat bijdragen aan de community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik sprak gewoon over het algemeen,niet zo zeer omdat het nu de Honor 6 was. Maar met zijn negatiefe toon blaft die veel telefoons af.
En dezelfde zaadcel zegt ook dat de Desire Eye op 2,5GHz draait inplaatst 2,3GHz en dat er in de M8 3GB werkgeheugen in zit...
Kom op zeg zo begin je je geloofwaardigheid wel te verliezen, en laat je zien dat je je huiswerk niet doet.
En altijd maar zoon negatiefe toon, ik hou er gewoon niet van.

[ Voor 14% gewijzigd door Cosmo_nl op 16-01-2015 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Pimmeh schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:04:

-edit-
Welke Honor 6 heb je eigenlijk ?
Als je hem update met de update app op de telefoon zou allea bewaard moeten blijven.

http://www.thedroid.net/d...pps-gapps-android-kitkat/

hier download je het Micro Modular PACKAGE van de versie 4.4.2 daarna uit pakken, hierin vindt je GoogleContactsSyncAdapter.apk, deze instaleren en klaar.
Je vind daar ook de google agenda+agenda sync app, voor als je de android agenda gebruikte, heb je alles weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Cosmo_nl op 16-01-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Ik heb de dual-sim (L02) versie en had deze gedownload: http://www.carbontesla.co...i-3-0-update-for-honor-6/
Al die chinese zooi zit er dan ook weer op natuurlijk. En het was dus niet met de update-app op de telefoon, want die zei dat er geen updates waren. Dus was ik zo eigenwijs om die update handmatig te downloaden, en ging ik er vanuit dat ook alles bewaard zou blijven. Big mistake dus.

Gebruiken er hier andere mensen een niet-chinese variant van EMUI 3.0 op een dual-sim variant? Of kan ik toch maar beter gewoon weer uithuilen en alle apps opnieuw installeren en hiervan leren voor de volgende keer? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pimmeh schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:46:
Ik heb de dual-sim (L02) versie en had deze gedownload: http://www.carbontesla.co...i-3-0-update-for-honor-6/
Al die chinese zooi zit er dan ook weer op natuurlijk. En het was dus niet met de update-app op de telefoon, want die zei dat er geen updates waren. Dus was ik zo eigenwijs om die update handmatig te downloaden, en ging ik er vanuit dat ook alles bewaard zou blijven. Big mistake dus.

Gebruiken er hier andere mensen een niet-chinese variant van EMUI 3.0 op een dual-sim variant? Of kan ik toch maar beter gewoon weer uithuilen en alle apps opnieuw installeren en hiervan leren voor de volgende keer? :X
Ben je ook je foto's en alles kwijtgeraakt? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Foto's worden automatisch op dropbox gezet dus dat scheelt (en stonden op de SD-card), maar wel al mijn whatsappjes, apps, etcetera. Veel staat in de cloud maar ik backupte wel altijd netjes de dingen die ik wilde houden. Contacts staan bij Google, maar heb mn Google Contacts nog niet kunnen syncen, nu met de tips van Cosmo_NL bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Pimmeh er is deze week een nieuwe betere uit gekomen de B310.
Je zou eens het programma HiSuite moeten gebruiken, daar kan je zelf je roms vinden.
Chinese apps kan je ook uitzetten dan zie je ze ook niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Cosmo_nl op 16-01-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Kan ik van 307 nu wel upgraden naar 310 zonder dat ik alles weer kwijt ben? ;)
En heb inderdaad alle chinese dingen nu gedisabled, NL en EN toetsenbord geïnstalleerd, etcetera. Kost je wel weer een paar uurtjes zo. Ach, tis vrijdag.

Meest vervelende is dat ik mijn mobile token kwijt ben en ik nu eerst langs kantoor moet om die weer te activeren (werkt alleen binnen het netwerk en daar kan ik niet meer bij zonder token). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Pimmeh schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:03:
Foto's worden automatisch op dropbox gezet dus dat scheelt (en stonden op de SD-card), maar wel al mijn whatsappjes, apps, etcetera. Veel staat in de cloud maar ik backupte wel altijd netjes de dingen die ik wilde houden. Contacts staan bij Google, maar heb mn Google Contacts nog niet kunnen syncen, nu met de tips van Cosmo_NL bezig...
Ok, maar stel je had geen SD-kaartje in gebruik en geen backup op Dropbox dan was je ze dus kwijtgeweest.

Daar moet ik straks wel even goed op gaan letten als ik mijn 6 Plus heb, want die wil ik dual-sim gebruiken en dan heb ik geen SD-kaartje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Klopt, ik doe tegenwoordig zoveel mogelijk syncen in een cloud. Vooral nummers, adresinformatie, foto's, etcetera. Als je bij dropbox 'auto upload' aanzet kun je het ook nooit vergeten. Muziek heb ik Spotify voor dus ook een vorm van cloud. Zo ben ik nooit belangrijke dingen kwijt als m'n telefoon het begeeft. Dus eigenlijk baal ik vooral van mijn Whatsapp-historie die dus niet in de cloud werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Pimmeh op 16-01-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Als je hem over ota binnen krijgt (rond de 65mb update) gaat er nuks verloren.
(DUS ALS JE HEM MET JE UPDATE APP UPDATE)
Wat jij deed is eigenlijk een nieuwe rom erop zetten en dan ben je altijd je gegevens kwijt.

Ik gebruik zelf de app Mega(beta) voor mijn foto's mega bied 50GB opslag

[ Voor 15% gewijzigd door Cosmo_nl op 16-01-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
So I noticed. ;) Vind het wel een beetje schraal dat ie dus geen enkel moment riep "weet je dit zeker want ik ga je telefoon wipen" maar gewoon begon toen ik in update-mode bootte. Ik haat het altijd om op de OTA-updates te wachten en je die niet gewoon kunt forceren, zeker als je 'check voor updates' aanklikt en hij dan vrolijk zegt: nee er is niks. Dan ga ja als Tweaker zelf maar aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de ota update Emui 3.0 gekregen voor de Honor 6 H60 L-04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Nee. Zal nog wel een maandje duren gok ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik was benieuwd wat nou de lees en schrijf snelheid was het interne opslag.
Ik heb met A1 SD Bench een accurate benchmark gedaan deze leest en schrijft 3500MB en vervolgens na een reboot nogmaals en kwam tot een leez 87,96 MB/sec en schrijf snelheid van 52,70 MB/s. Prima scores voor een toestel, misschien niet de snelste maar zeker niet de langzaamste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:46:
[...]
Bij die 22 uur was maar 1 uur 20 min schermtijd en dan vind ik 47% verbruik erg veel, omdat dat normaal nog geen 20% was.
Na enig zoeken gisterenavond kwam ik erachter dat alle sync-opties van mijn Google-acc aan stonden terwijl ik een paar daarvan altijd uit zet waaronder Google+, ben begonnen met Google+ uit te zetten en toen niets meer mee gedaan.
Vanmorgen na bijna 10 uur maar 1% gebruikt, dat was dus de oorzaak, niet de ING-app, opgelost dus.
Het probleem kwam een paar dagen later helaas weer terug, afgelopen nacht weer 17% gebruikt wat normaal 1 á 2% was. Ik zou niet weten hoe ik achter de boosdoener kan komen, wie dat wel weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Al eens de ING app een dagje verwijderd?
Verwijderen dan reboot en daarna even telefoonbeheertje runnen.
Wel in deze volgorde, bij mijn hielp het.

[ Voor 21% gewijzigd door Cosmo_nl op 18-01-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:20:
Al eens de ING app een dagje verwijderd?
Verwijderen, reboot en dan even telefoonbeheertje runnen.
Ik ga die stappen, en nog wat ideetjes vanaf nu stuk voor stuk uitproberen, 1 tegelijk anders weet ik nog niks.
Helpt dat niet, dan doe ik een factory-reset, hopelijk helpt dat, het probleem daarbij is natuurlijk dat ik de boosdoener dan nog steeds niet heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco4m
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 16:42
Victorio schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:37:
Nee. Zal nog wel een maandje duren gok ik. ;)
Staat al wel aangekondigd op
http://hihonor.com/nl/pages/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Zeer goedkoop nu te kopen:
http://www.amazon.co.uk/g...=new&tag=xdadevelopers-21

Alleen wit en momenteel niet leverbaar. Levertijd is dus langer, maar voor dat geld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hun facebook-pagina is hij 16 januari aangekondigd dat hij komende week uitgerold wordt;
Facebook-Honor6

Copy/paste
De EMUI 3.0 update voor Honor 6 is er! Je ontvangt deze update voor je telefoon de komende week automatisch en kan met de verbeterde functionaliteiten nog meer uit je Honor halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het bericht juist is, weten we het komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 22:16
user_tweakers schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:22:
Zeer goedkoop nu te kopen:
http://www.amazon.co.uk/g...=new&tag=xdadevelopers-21

Alleen wit en momenteel niet leverbaar. Levertijd is dus langer, maar voor dat geld? :P
Zal dat geen tikfout zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
ArnoJeroen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Zal dat geen tikfout zijn?!
Inmiddels wordt hij niet meer aangeboden. Op XDA werd dit getipt. Hij was volgens mij rond de 160 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
user_tweakers schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:09:
[...]

Inmiddels wordt hij niet meer aangeboden. Op XDA werd dit getipt. Hij was volgens mij rond de 160 pond.
149 was het.
Maar ik kreeg de indruk dat ze niet naar adressen buiten het Verenigd Koninkrijk verstuurden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39
Allen,

Sinds vorige week heb ik ook een Honor 6 voor mijn vrouw aangeschaft.
Alleen zij vind het irritant dat standaard de 'sneltoetsen' tab wordt geopend i.p.v. de 'meldingen' tab in het bovenste menu (volgens mij het melding center).

Maar weet iemand of je dit kan aanpassen?
Dus dat je standaard de laatste meldingen ziet en de andere tab moet selecteren voor de sneltoetsen.

Ze heeft de L04 als ik het goed heb (Honor 6 internationaal).

Weet tevens iemand of je ook alleen de meldingen geluiden uit kan zetten?
Nu heb je alleen de optie 'meldingen en beltoon' en 'beltoon', maar ze wil dus alleen de meldingen uit hebben en de beltoon aan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Als je bovenaan aan de LINKER kant omlaag swiped zie je direct de meldingen, vanaf de RECHTER kant omlaag zie je direct de sneltoetsen. :) (Dit had van mij ook wel andersom gemogen omdat ik met m'n duim aan de rechterkant van het scherm zit... echter gebruik ik de sneltoetsen ook wel vaak.)

Meldingen/geluid/led voor specifieke apps regel je binnen de apps, niet vanuit de algemene telefoon instellingen. (Toch?)

[ Voor 22% gewijzigd door Victorio op 19-01-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:39
Victorio schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:48:
Als je bovenaan aan de LINKER kant omlaag swiped zie je direct de meldingen, vanaf de RECHTER kant omlaag zie je direct de sneltoetsen. :) (Dit had van mij ook wel andersom gemogen omdat ik met m'n duim aan de rechterkant van het scherm zit... echter gebruik ik de sneltoetsen ook wel vaak.)

Meldingen/geluid/led voor specifieke apps regel je binnen de apps, niet vanuit de algemene telefoon instellingen. (Toch?)
Ok thx, had al wel een paar keer gehad dat ik gelijk op de meldingen tab uit kwam, maar die associatie had ik nog niet gemaakt ;)

Qua meldingen kan dat wel vaak via de apps ja.
Maar ze komt van een Samsung S3, en daar kon je bij het harder/zachter zetten (en dan het tandwieltje) alleen de beltoon, media,meldingen en systeemgeluiden uitzetten.
Zij zet dus altijd alles uit behalve beltoon (ze heeft zo'n pavlovreactie op een melding geluid dat ze de telefoon gelijk moet pakken en deze oplossing werkt goed :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Victorio schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:48:
Die wist ik nog niet, thx!!!

Wellicht weet iedereen dit al, maar je kan in het snelmenu naar links en rechts swipen om naar het andere tabje te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
stimpyrulez schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:05:
[...]
Qua meldingen kan dat wel vaak via de apps ja.
Maar ze komt van een Samsung S3, en daar kon je bij het harder/zachter zetten (en dan het tandwieltje) alleen de beltoon, media,meldingen en systeemgeluiden uitzetten.
Zij zet dus altijd alles uit behalve beltoon (ze heeft zo'n pavlovreactie op een melding geluid dat ze de telefoon gelijk moet pakken en deze oplossing werkt goed :) )
Ah ok. Dat kan hier niet nee, er is één algemeen volume voor zowel beltoon als meldingen. Op zich wel jammer en ook niet erg consequent doorgevoerd met de 'Niet storen' modus: die mute alleen beltoon maar niet de meldingen...?

Ook jammer dat als je het volume lager instelt je eerst langs trillen gaat en dan pas op echt volledig stil. Ik vind het logischer als hij eerst langs stil gaat en dan pas trillen als laagste instelling heeft. Maar dat ben ik... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Victorio op 19-01-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan13877
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-07 11:09
Victorio schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:19:
[...]

[...]

Ook jammer dat als je het volume lager instelt je eerst langs trillen gaat en dan pas op echt volledig stil. Ik vind het logischer als hij eerst langs stil gaat en dan pas trillen als laagste instelling heeft. Maar dat ben ik... ;)
Trillen maakt toch meer geluid dan stil? Ik vindt het wel logisch. Maar dat ben ik...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenmiddag toch maar een factory-reset gedaan ivm de battery-drain die ik sinds een week of 2 had, helaas heeft het niet geholpen want afgelopen nacht in 10 uur tijd 20% eraf waar het voorheen +/- 2% was.
Als iemand een idee heeft waar het probleem kan liggen, graag, want ik baal hier flink van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Idee om hem eens volledig op te laden, alle apps te killen en dan in vliegtuigmodus (zonder connectiviteit) weg te leggen voor de nacht? En dan kijken welke processen stroom verbruiken onder de 'Accu' instelling, of via een app zoals Battery Doc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorio schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:23:
Idee om hem eens volledig op te laden, alle apps te killen en dan in vliegtuigmodus (zonder connectiviteit) weg te leggen voor de nacht? En dan kijken welke processen stroom verbruiken onder de 'Accu' instelling, of via een app zoals Battery Doc?
De vliegtuigmodus ga ik komende nacht proberen.

PS; Wat bedoel je precies met apps killen, via rechtsonder en dan op het kwastje tikken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:17:
Gisterenmiddag toch maar een factory-reset gedaan ivm de battery-drain die ik sinds een week of 2 had, helaas heeft het niet geholpen want afgelopen nacht in 10 uur tijd 20% eraf waar het voorheen +/- 2% was.
Als iemand een idee heeft waar het probleem kan liggen, graag, want ik baal hier flink van.
2% eraf in 10 uur tijd is overigens wel echt bizar weinig! Dat kan ik me alleen maar voorstellen als je 'm in Airplane-mode zet en dan helemaal niet gebruikt.

Maar 20% eraf is dan inderdaad weer wat veel. Maar er flink van balen? Er zijn vast belangrijkere dingen in het leven om je druk om te maken ;)

Heb je in de tussentijd misschien een firmware-update gehad?

Of is er in je omgeving iets veranderd? Misschien een instelling op je Wifi-router gewijzigd? Of wifi-settings op je telefoon gewijzigd? Wifi slaap-modus aan of uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:34:
[...]
PS; Wat bedoel je precies met apps killen, via rechtsonder en dan op het kwastje tikken?
Ja. En kijk ook eens bij Instellingen bij 'Energiebesparing' welke apps beschermd zijn en welke op de achtergrond stroomintensief zijn. Na een factory reset staan de standaard apps ook weer in hun oude versie en zullen dus updates krijgen... is dat 's nachts misschien gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:50:
[...]
2% eraf in 10 uur tijd is overigens wel echt bizar weinig! Dat kan ik me alleen maar voorstellen als je 'm in Airplane-mode zet en dan helemaal niet gebruikt.
Hij staat dan op dezelfde manier aan als overdag, hij ligt dan alleen op tafel.
Maar 20% eraf is dan inderdaad weer wat veel. Maar er flink van balen? Er zijn vast belangrijkere dingen in het leven om je druk om te maken ;)

Heb je in de tussentijd misschien een firmware-update gehad?
Nee.
Of is er in je omgeving iets veranderd? Misschien een instelling op je Wifi-router gewijzigd? Of wifi-settings op je telefoon gewijzigd? Wifi slaap-modus aan of uitgezet?
Er is / was niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorio schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:42:
[...]
Ja. En kijk ook eens bij Instellingen bij 'Energiebesparing' welke apps beschermd zijn en welke op de achtergrond stroomintensief zijn. Na een factory reset staan de standaard apps ook weer in hun oude versie en zullen dus updates krijgen... is dat 's nachts misschien gebeurd?
Ik heb alles zo ingesteld dat ik alleen meldingen krijg als er updates zijn, niets wordt auto bijgewerkt.
De enige beschermde app is Whatsapp, en dat stond voorheen ook altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:15:
[...]

Ik heb alles zo ingesteld dat ik alleen meldingen krijg als er updates zijn, niets wordt auto bijgewerkt.
De enige beschermde app is Whatsapp, en dat stond voorheen ook altijd zo.
Heb je al zo'n battery analyzer app geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:34:
[...]
Heb je al zo'n battery analyzer app geprobeerd?
Heb battery-docter er op staan, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
OTA update voor EMUI 3.0 druppelt nu op m'n L04 binnen... jemig dat gaat wel een uurtje duren geloof ik. Ben benieuwd. :P

Edit: ook wel apart dat er niet staat hoe groot deze update is... (mocht je niet willen wachten op wifi).

[ Voor 32% gewijzigd door Victorio op 20-01-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorio schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:41:
OTA update voor EMUI 3.0 druppelt nu op m'n L04 binnen... jemig dat gaat wel een uurtje duren geloof ik. Ben benieuwd. :P
Had nog geen melding, maar met handmatig zoeken komt hij nu ook binnen, gaat idd wel langzaam.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik ben beneuwd welke versie jullie op je L04 binnen krijgen.

PcFreak had je ook meteen apps geinstalleerd na je reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Cosmo_nl schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:33:
B370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B114 en nog steeds EMUI 2.3 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:33:

PcFreak had je ook meteen apps geinstalleerd na je reset ?
Whatsapp en battery doctor.
Maar alles verandert nu na die update natuurlijk, geen EMUI 3.0 shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Balen freak vooral na een factory reset, hopen dat het met de nieuwe Emui is opgelost.
Werd eens tijd dat die kwam voor de L04 :p

[ Voor 3% gewijzigd door Cosmo_nl op 20-01-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Erg blij mee EMUI 3.0. Hip uiterlijk en het toetsenbord voelt een stuk sneller! En eens kijken naar andere thema's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 21:49:
Balen freak vooral na een factory reset, hopen dat het met de nieuwe Emui is opgelost.
Werd eens tijd dat die kwam voor de L04 :p
Maar ik heb met die update geen 3.0 maar gewoon nog 2.3 :(
Snap er echt niets van.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenavond vliegtuigmodus aangezet en in 10 uur tijd niets gebruikt, grafiek helemaal vlak.
Afbeeldingslocatie: http://tmp.pc-freak.nl/vm.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:00:
Gisterenavond vliegtuigmodus aangezet en in 10 uur tijd niets gebruikt, grafiek helemaal vlak.
[afbeelding]
Kan het zijn dat er in jouw omgeving een mast weg is gevallen en je nu slechter bereik binnenshuis hebt?
Op welk netwerk zit je? (KPN, Vodafone, T-mobile?)

Wat ook interessant zou zijn, is om komende nacht bijvoorbeeld je beide SIM-kaarten te deactiveren maar wel je Wifi aan laten staan zodat je wel een internetverbinding hebt.

Stel dat je dan ziet dat er op de achtergrond wel apps zijn die zo nu en dan actief zijn, maar je verbruik blijft minimaal, dan zou het aan je mobiele verbinding kunnen liggen.
Stel dat je verbruik weer enorm toeneemt, dan wordt het interessant om uit te zoeken welke apps op de achtergrond telkens actief zijn en verbinding met het internet aan het maken zijn.

Tevens weer een keertje 's nachts met alles aan laten zoals voorheen, want je hebt gisteren een update geïnstalleerd dus misschien is het probleem sowieso al verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:54:
[...]
Kan het zijn dat er in jouw omgeving een mast weg is gevallen en je nu slechter bereik binnenshuis hebt?
Op welk netwerk zit je? (KPN, Vodafone, T-mobile?)

Wat ook interessant zou zijn, is om komende nacht bijvoorbeeld je beide SIM-kaarten te deactiveren maar wel je Wifi aan laten staan zodat je wel een internetverbinding hebt.

Stel dat je dan ziet dat er op de achtergrond wel apps zijn die zo nu en dan actief zijn, maar je verbruik blijft minimaal, dan zou het aan je mobiele verbinding kunnen liggen.
Stel dat je verbruik weer enorm toeneemt, dan wordt het interessant om uit te zoeken welke apps op de achtergrond telkens actief zijn en verbinding met het internet aan het maken zijn.

Tevens weer een keertje 's nachts met alles aan laten zoals voorheen, want je hebt gisteren een update geïnstalleerd dus misschien is het probleem sowieso al verholpen.
Ik heb Simyo via KPN en heb de L04, dus maar 1 sim :)
Hoe schakel ik de sim uit zonder hem te verwijderen?

Zoals je wel gelezen hebt heeft die update mij geen EMUI-3.0 opgeleverd terwijl anderen hem kennelijk wel gekregen hebben, snap er echt niets van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Ik heb Simyo via KPN en heb de L04, dus maar 1 sim :)
Hoe schakel ik de sim uit zonder hem te verwijderen?

Zoals je wel gelezen hebt heeft die update mij geen EMUI-3.0 opgeleverd terwijl anderen hem kennelijk wel gekregen hebben, snap er echt niets van :?
Ergens onder settings bovenaan. Jij hebt daar zeker geen MSIM settings omdat je een single SIM versie hebt?

Misschien moet je nog een keer handmatig checken voor ene update?
Of soms eerst een reboot doen en dan nog een keer checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:35:
[...]
Ergens onder settings bovenaan. Jij hebt daar zeker geen MSIM settings omdat je een single SIM versie hebt?

Misschien moet je nog een keer handmatig checken voor ene update?
Of soms eerst een reboot doen en dan nog een keer checken.
MSIM settings heb ik idd niet, zie verder nergens een optie om de sim uit te schakelen.
Ik heb al een paar keer ge-reboot en handmatig gecheckt maar geen updates.
De update van gisteren heb ik trouwens ook handmatig gecheckt en geDL toen ik het hier las, want ik had nog geen melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Even voor de zekerheid... Is hij na het downloaden wel geïnstalleerd? Als je de voortgang van het downloaden via je meldingen in de gaten hebt gehouden dan moet je daarna nog wel de installatie starten (waarschuwing, reboot, zwart scherm en installatie voortgang...).

[ Voor 7% gewijzigd door Victorio op 21-01-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorio schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:02:
Even voor de zekerheid... Is hij na het downloaden wel geïnstalleerd? Als je de voortgang van het downloaden via je meldingen in de gaten hebt gehouden dan moet je daarna nog wel de installatie starten (waarschuwing, reboot, zwart scherm en installatie voortgang...).
Jazeker heb ik die meldingen gehad, en als laatste dat de update gelukt was en wilde herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kost eigenlijk het bellen naar Honor-support met nummer 0900-1100777 want dat staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 10:13
I had original official unrooted V100R001C00B108SP01 software version of my H60-L04, then i updated it from official hihonor site to V100R001C00B109SP01.

Go to official Hihonor site, go to support section, go to downloads.

Just download the file (V100R001C00B109SP01), unzip it. Inside you can find a folder named honor6, where the update.app is located. Just copy that file to your phones root directory in a folder named /dload (create it). After that go to your phones update settings and choose local update. Follow the instructions and you get V100R001C00B109SP01 updated to your phone. After that, I found EMUI 3.0 update via OTA for my phone (Finland). Enjoy your EMUI 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Ik denk toch echt dat de wifi de boos doener is.
In een oude screeenshot van jou zag je dat deze continu aan stond, deze hoort toch echt uit te gaan als je telefoon in standby gaat.
Of je moet de optie "WLAN behouden in slaap" op altijd aan hebben gezet. En/of scanning op altijd aan hebben gezet.
Of een bug in een app die je wifi altijd aan zet.
Aan je oude en nieuwe screenshot zie je ook dat je wel bijna altijd met het mobiele netwerk bent verbonden, je ziet wel af en toe hele kleine onderbrekingen als of je in een lift of garage bent geweest maar niet dat die continu netwerk aan het zoeken is waardoor die anders ook je accu leeg zou kunnen trekken.
Nu had je hem op vliegtuig modes staan dus alle signalen stonden uit en werkte je batterij goed :D.
Dus ff je wifi instellingen in geavanceerde nstellingen ff checken.
Of een app heeft een wifi drain veroorzaakt.
Maar ja het blijft lastig te zeggen wat het is op afstand.
Heb je Hisuite app al eens geprobeerd of die een update ziet? Als ik mijn toestel eraan hangde liet die meteen zien of er wat was.

[ Voor 12% gewijzigd door Cosmo_nl op 21-01-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
bas1986 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:49:
I had original official unrooted V100R001C00B108SP01 software version of my H60-L04, then i updated it from official hihonor site to V100R001C00B109SP01.

Go to official Hihonor site, go to support section, go to downloads.

Just download the file (V100R001C00B109SP01), unzip it. Inside you can find a folder named honor6, where the update.app is located. Just copy that file to your phones root directory in a folder named /dload (create it). After that go to your phones update settings and choose local update. Follow the instructions and you get V100R001C00B109SP01 updated to your phone. After that, I found EMUI 3.0 update via OTA for my phone (Finland). Enjoy your EMUI 3.0
Vreemd, ik heb wel de juiste versie, maar nog geen OTA emui 3.0.
Cosmo_nl schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:12:
In een oude screeenshot van jou zag je dat deze continu aan stond, deze hoort toch echt uit te gaan als je telefoon in standby gaat.
Of je moet de optie "WLAN behouden in slaap" op altijd aan hebben gezet. En/of scanning op altijd aan hebben gezet.
Aan je oude screenshot zie je ook dat je wel bijna altijd met het mobiele netwerk bent verbonden, dus niet dat die continu netwerk aan het zoeken bent waardoor die anders ook je accu leeg zou trekken.
Nu had je hem op vliegtuig modes staan dus alle signalen stonden uit en werkte je batterij goed :D.
Zelf heb ik niet echt last van een battery drain, maar ik herken wel wat punten. Mijn Wifi wordt ook behouden in slaapstand en dat is echt merkbaar. Ik zet altijd mijn wifi uitgeschakeld wanneer ik ga slapen. Het bereik in mijn slaapkamer is slecht, maar net voldoende wat zorgt voor een enorme drain als ik me wifi niet uitzet. De optie van de wifi behouden in slaapstand staat bij mij wel op altijd, vanwege mijn redelijk kleine databundel daarom neem ik genoegen met mijn drain.

Het scannen heb ik wel uitgezet en dat is merkbaar. Daarnaast staat bij mij ook wifi optimalisatie aan.
Hieronder is mijn gebruik te zien, afgelopen dagen heb ik niet echt goed opgeladen. Normaal doe ik dit elke avond, maar mijn lader lag tijdelijk op mijn werkplek dus heb k het daar een aantal keer opgeladen, dit is goed terug te zien aan de grafiek.

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t60/Filezzz/Screenshot_2015-01-21-13-29-31_zpsde1911f2.jpeg
De verhoudingen zijn als volgt:
Android OS 40%
Scherm 20% (6u 9m)
Android-systeem 10%
Google Services 6% (mail o.a. denk)
Telefoon inactief 5%
Mobiel standby 4%
Chrome 2%
Mediaserver 2%
Swype 2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:12:
Zo heeft het altijd al gestaan en nooit enig probleem gehad.
Maar als WiFi uit gaat in slaapstand dan krijg ik toch ook geen meldingen meer?
Aan je oude en nieuwe screenshot zie je ook dat je wel bijna altijd met het mobiele netwerk bent verbonden, je ziet wel af en toe hele kleine onderbrekingen als of je in een lift of garage bent geweest maar niet dat die continu netwerk aan het zoeken is waardoor die anders ook je accu leeg zou kunnen trekken.
Natuurlijk staat dat altijd aan, ik moet toch gebeld kunnen worden. Mobiele-gegevens wel staat altijd uit.
Heb je Hisuite app al eens geprobeerd of die een update ziet? Als ik mijn toestel eraan hangde liet die meteen zien of er wat was.
Heb ik nog nooit gebruikt, maar zal eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een mailtje naar Honor-support gestuurd over die update, dit was hun antwoord;
--------------
Bedankt om contact op te nemen met Huawei Service NL.
Mijn excuses voor het ongemak.

Als er een EMUI update beschikbaar is voor uw toestel dan zal u daar automatisch een melding van ontvangen.
Houdt u er rekening mee dat de datum zal verschillen per land en gsm-operator.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Een fijne dag verder toegewenst.
Met vriendelijk groet,

Daniel
Huawei Service NL
------------

Maar ik ben toch niet provider-afhankelijk, heb een los toestel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
[b][message=43611401,noline]pc
[...]
Natuurlijk staat dat altijd aan, ik moet toch gebeld kunnen worden. Mobiele-gegevens wel staat altijd uit.
Ik zeg toch ook niet dat die uit staat :D.
Ik bedoelde meer dat als grijze vlekken in de lijn ziet van signaal mobiel netwerk dan duid dat op signaal verlies en dan gaat die netwerk zoeken. Maar zo veel is dat niet in je lijn
(Groen goed, geel achtig is minder, rood is slecht en grijs achtig is helemaal geen als het goed is :d )
Maarja s6

[ Voor 45% gewijzigd door Cosmo_nl op 21-01-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:09:
[...]
Ik zeg toch ook niet dat die uit staat :D.
Ik bedoelde meer dat grijze vlekken in de groene lijn duiden op signaal verlies en dan gaat die netwerk zoeken. Maar zo veel is dat niet in je lijn
OK, maar nu heb ik iets vreemds, vanmorgen de foon 100% opgeladen en deed een herstart en gaf toen 98% aan. Maar nu een paar uur verder en wat schermtijd blijft hij op 98% staan, ik heb een super-batterij maar niet heus.
Wat is er nu weer aan de hand?
Herstart wel ff.
WTF, na de herstart 99%????????
Als ik op de batterij-grafiek tik, zie ik onder scherm-aan helemaal niets terwijl ik hem al ff aan heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 10:13
Heb je wel SP01?
user_tweakers schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:33:
[...]

Vreemd, ik heb wel de juiste versie, maar nog geen OTA emui 3.0.

[...]

Zelf heb ik niet echt last van een battery drain, maar ik herken wel wat punten. Mijn Wifi wordt ook behouden in slaapstand en dat is echt merkbaar. Ik zet altijd mijn wifi uitgeschakeld wanneer ik ga slapen. Het bereik in mijn slaapkamer is slecht, maar net voldoende wat zorgt voor een enorme drain als ik me wifi niet uitzet. De optie van de wifi behouden in slaapstand staat bij mij wel op altijd, vanwege mijn redelijk kleine databundel daarom neem ik genoegen met mijn drain.

Het scannen heb ik wel uitgezet en dat is merkbaar. Daarnaast staat bij mij ook wifi optimalisatie aan.
Hieronder is mijn gebruik te zien, afgelopen dagen heb ik niet echt goed opgeladen. Normaal doe ik dit elke avond, maar mijn lader lag tijdelijk op mijn werkplek dus heb k het daar een aantal keer opgeladen, dit is goed terug te zien aan de grafiek.

[afbeelding]
De verhoudingen zijn als volgt:
Android OS 40%
Scherm 20% (6u 9m)
Android-systeem 10%
Google Services 6% (mail o.a. denk)
Telefoon inactief 5%
Mobiel standby 4%
Chrome 2%
Mediaserver 2%
Swype 2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de methode van "bas1986" hierboven maar uitgevoerd en idd kreeg ik direct erna bij het OTA zoeken naar update's EMUI-3.0 aangeboden _/-\o_
Hij is nu aan het DL wat nog wel een half uurtje duurt.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Oeps.. niet goed gelezen, ik ga hem direct updaten, thanks! :)

Inmiddels ook EMUI 3.0 hier draaiend. Jeetje, wat lijkt dat veel op Iphone! Vooral de camera app en de zoekfunctie naar apps. Maar liever goed gejat als slecht verzonnen.

[ Voor 29% gewijzigd door user_tweakers op 21-01-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

user_tweakers schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:25:
[...]
Oeps.. niet goed gelezen, ik ga hem direct updaten, thanks! :)
Ik heb EMUI 3.0 er inmiddels op staan en moet zeggen dat wel erg veel soberder geworden is, voorlopig eerst een paar dagen verkennen.

Een tijdje terug las ik iets over het maken van een screenshot met 3.0 wat met een swype of zo werkte, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens meer de instellingen vinden die ik gemaakt heb voor mobiel dataverkeer, Ik bedoel dus waar je in kon stellen wat de max-waarde in MB is die je bij je provider hebt afgesloten, en daarbij een waarschuwingsnivo.
Ik zie wel bij "beheer-dataverkeer" een grafiekje maar kan nergens een waarde instellen, wie weet waar dit nu te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verlies je bij de update al je gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:06:
Verlies je bij de update al je gegevens?
Nee niks. Je kan wel voor de zekerheid een back-up maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1e nacht met EMUI 3.0 is goed verlopen, in 9 uur tijd 2% eraf, het enige wat ik anders ingesteld heb is bij WiFi bij slaapstand "alleen indien aangesloten"
Komende nacht een testje met altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53

MM99

That is the way I am!

Vraag aan mensen die EMUI 3.0 OTA hebben ontvangen.

Waren jullie data op het telefoon kwijt? Of geld dat enkel voor mensen die via een website EMUI 3.0 hebben binnen gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM99 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:15:
Vraag aan mensen die EMUI 3.0 OTA hebben ontvangen.

Waren jullie data op het telefoon kwijt? Of geld dat enkel voor mensen die via een website EMUI 3.0 hebben binnen gehaald?
Ik heb de methode van bas1986 gedaan en was niets kwijt, daarbij kwam EMUI 3.0 gewoon OTA.

PS;
Heb je misschien een antwoord op mijn vragen een paar berichten terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:35:
[...]

Ik heb de methode van bas1986 gedaan en was niets kwijt, daarbij kwam EMUI 3.0 gewoon OTA.
Hebb, het lijkt dat ik de jusite versie al heb. Ik probeer later een keer te doen zonder een andere Launcher. Misschien is dat het probleem, omdat ik neit de EMUI 2.3 launcher gebruik. Is een wilde gok, maar wie weet.
PS;
Heb je misschien een antwoord op mijn vragen een paar berichten terug?
Welke vraag bedoel je precies? Je problemen met batterij?

Om eerlijkt e zijn komt het bij helemaal niet bekend voor. Heel heel raar. Het klinkt echt als of er een app op de achtergrond alles leeg trekt, of zoals eerder gezegd, misschie komt het door een slechte bereik van WiFi of mobiele netwerk.

Om WiFi te testen, kan je een keer een avond je telefoon naast je WiFi router laten. Als je dan geen batterij verlies hebt, dan moet je misschien een wifi extender aanschaffen.

Over het probleem dat je batterij op 98% blijft steken, geen idee.. Klinkt niet normaal. Probeer een keer accu helemaal leeg te laten lopen en weer helemaal vol te laden. Anders ben ik abgn datj e en factory reset moet doen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM99 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:52:
[...]
Hebb, het lijkt dat ik de jusite versie al heb. Ik probeer later een keer te doen zonder een andere Launcher. Misschien is dat het probleem, omdat ik neit de EMUI 2.3 launcher gebruik. Is een wilde gok, maar wie weet.
[...]
Welke vraag bedoel je precies? Je problemen met batterij?

Om eerlijkt e zijn komt het bij helemaal niet bekend voor. Heel heel raar. Het klinkt echt als of er een app op de achtergrond alles leeg trekt, of zoals eerder gezegd, misschie komt het door een slechte bereik van WiFi of mobiele netwerk.

Om WiFi te testen, kan je een keer een avond je telefoon naast je WiFi router laten. Als je dan geen batterij verlies hebt, dan moet je misschien een wifi extender aanschaffen.

Over het probleem dat je batterij op 98% blijft steken, geen idee.. Klinkt niet normaal. Probeer een keer accu helemaal leeg te laten lopen en weer helemaal vol te laden. Anders ben ik abgn datj e en factory reset moet doen ofzo.
Het probleem met de batterij is met EMUI 3.0 verdwenen, het ging om het volgende;

Ik kan nergens meer de instellingen vinden die ik gemaakt heb voor mobiel dataverkeer, Ik bedoel dus waar je in kon stellen wat de max-waarde in MB is die je bij je provider hebt afgesloten, en daarbij een waarschuwingsnivo.
Ik zie wel bij "beheer-dataverkeer" een grafiekje maar kan nergens een waarde instellen, wie weet waar dit nu te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:26:
[...]

Het probleem met de batterij is met EMUI 3.0 verdwenen, het ging om het volgende;

Ik heb nog geen 3.0, dus kan je niet direct helpen. Maar als je die optie niet vind, of weg is, er zijn op Play store alternatieve applicaties waar je dit kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM99 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:36:
[...]
Ik heb nog geen 3.0, dus kan je niet direct helpen. Maar als je die optie niet vind, of weg is, er zijn op Play store alternatieve applicaties waar je dit kan instellen.
Nou, dan hoop ik dat een ander dit leest en de oplossing heeft, buiten dat probleempje vind ik 3.0 een achteruitgang omdat het er allemaal niet duidelijker op is geworden en er kennelijk nuttige dingen uitgesloopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 15:35
Heren en uiteraard dame. Ik overweeg om de Huawei Honor 6 aan te schaffen. Zijn er buiten 4G ondersteuning en dual sim nog essentiele verschillen tussen de H60-L04 en H60-L02? Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:43:
[...]

Nou, dan hoop ik dat een ander dit leest en de oplossing heeft, buiten dat probleempje vind ik 3.0 een achteruitgang omdat het er allemaal niet duidelijker op is geworden en er kennelijk nuttige dingen uitgesloopt zijn.
Bij mijn L12 met 5.1.16 erop staat er data traffic management onder de Wireless & networks in de settings. Meteen in hte settings hoofdmenu dus. Daar kan ik per SIM een max data hoeveelheid instellen.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ferdw schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:43:
[...]
Bij mijn L12 met 5.1.16 erop staat er data traffic management onder de Wireless & networks in de settings. Meteen in hte settings hoofdmenu dus. Daar kan ik per SIM een max data hoeveelheid instellen.
Bedankt voor je reactie, maar wat is 5.1.16 en wat is hte settings, ik heb het wel over EMUI 3.0.
Misschien kun je iets duidelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
5.1.16 is de laatste developer rom van 3.0. Hte moest "het" zijn, typootje dus. Verder lijkt het bericht mij toch wel vrij duidelijk.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ferdw schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:39:
5.1.16 is de laatste developer rom van 3.0. Hte moest "het" zijn, typootje dus. Verder lijkt het bericht mij toch wel vrij duidelijk.
OK, dat heet bij mij "Beheer dataverkeer" en ziet er zo uit en daar valt niets in te stellen;

Afbeeldingslocatie: http://tmp.pc-freak.nl/max.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
Staat er geen pakketinstellingen tussen ?
Afbeeldingslocatie: http://i401.photobucket.com/albums/pp97/kleurenvlieg/Screenshot_2015-01-22-18-43-34.jpeg
Daar kan ik het instellen.
Grappig om te zien dat het toch die setting was van je wifi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Sinds kort hoor ik ook bij de honor club :)

overgestapt van een Iphone 5 en ik moet zeggen dat de honor 6 geweldig werkt. Zeker gezien het prijsverschil mis ik de Iphone niet. Ik zoek alleen nog een fijne leren hoes voor deze telefoon. Wat hebben jullie als bescherming gebruikt?

De update van 3.0 verschijnt nog niet op mijn telefoon. Toen ik deze via de computer wilde installeren, kwam ik erachter dat de telefoon niet herkend wordt door mijn windows 8 pc. Even gespeeld met die USB-foutopsporing en dat maakt geen verschil. Verschillende computers geprobeerd en verschillende usb kabels gehad.

Iemand nog suggesties om verbinding te maken met de computer? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cosmo_nl schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:54:
Staat er geen pakketinstellingen tussen ?
[afbeelding]
Daar kan ik het instellen.
Grappig om te zien dat het toch die setting was van je wifi ;)
Die optie heb ik niet zoals je zag, en die wifi setting moeten we nog afwachten, heb natuurlijk wel 3.0 tussendoor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
oosterhofjf schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:49:

Iemand nog suggesties om verbinding te maken met de computer? Bedankt!
Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Nu online
Goede suggestie ;) Heb ik al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
oosterhofjf schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:36:
[...]

Goede suggestie ;) Heb ik al geprobeerd
In dat kees zou ik op zoek gaan naar andere usb drivers en bovendien ff checken op je telefoon of er onder settings geen dingen staan die een verbinding met een pc in de weg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
In het verleden gebruikte ik altijd Airdroid.
Bedoel je zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Nu online
Ziet er handig uit. Ga ik wellicht gebruiken in de toekomst.

Voor nu wil ik verbinding maken met de computer voor de updates en bijvoorbeeld om muziek over te zetten. Losse drivers heeft ook geen effect. Zo ver ik kan zien staat alles goed. Morgen even naar de winkel. Misschien weet iemand er meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:34:
De 1e nacht met EMUI 3.0 is goed verlopen, in 9 uur tijd 2% eraf, het enige wat ik anders ingesteld heb is bij WiFi bij slaapstand "alleen indien aangesloten"
Komende nacht een testje met altijd aan.
WiFi "altijd aan" veroorzaakte 50% meergebruik, 3% dus :) Er was dus duidelijk iets anders mis, want WiFi was niet de oorzaak van die drain. EMUI 3 heeft het probleem verholpen, hopelijk is dat niet tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:07:
[...]

WiFi "altijd aan" veroorzaakte 50% meergebruik, 3% dus :) Er was dus duidelijk iets anders mis, want WiFi was niet de oorzaak van die drain. EMUI 3 heeft het probleem verholpen, hopelijk is dat niet tijdelijk.
Gelukkig is het opgelost. Kunnen we weer rustig slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:28:
[...]
Gelukkig is het opgelost. Kunnen we weer rustig slapen :)
Nu nog de mogelijkheid om het aantal MB's in te stellen bij beheer dataverkeer.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste