Brazilie gefileerd 0-3 [Troostfinale] Brazilie - Nederland

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 23.486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik heb gemist wat er tussen v Persie en V Hooijdonk gebeurde. Iemand beelden?
En wat was de scheidsrechter slecht zeg, beide kanten op trouwens. Gelukkig weer een beetje een open wedstrijd gezien ipv zo'n opgebouwde muur. Clasie speelde erg leuk ook.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:33
Het geval tussen van Persie en Hooijdonk speelde al jaren. Is een oude vete.

http://vorige.nrc.nl/krant/article1519493.ece

[ Voor 24% gewijzigd door Monkeydancer op 13-07-2014 01:32 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Zijn we daarbij? Is Oranje daarbij? Allemaal vragen :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 16:28

MrMonkE

★ EXTRA ★

tinzarian schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:19:
[...]

Dan had hij in ieder geval tijd gehad om zijn trucendoos weer te vullen. Hoe goed Oranje het ook gedaan heeft, ze hebben de halve finale gewoon weggegeven door een compleet verkeerde tactiek, en van gaal had niks meer in zijn hoge hoed om Oranje aan het voetballen te krijgen.
Als je vanf het begin aanvallender speelt hebben ze eentje die met ruimte wel uit de voeten kan bij Argentinie. Duitsland gaat dat morgen 2x ondervinden. Het enige dat ik dom vond was zo lang wachten met Huntelaar. Die 15 minuten boeit ook niet meer, dan had hij beter de Krul wissel kunnen doen.
Maar goed, koeien.. achteraf.. reten..

In andere wedstrijden had ik ook zat anders gedaan. Zoals VP in eerste helft tegen costa rica al wisselen.
Ik zou wel eens buitenspel-loop statistieken willen zien. Misschien dat Van Nistelrooij vaker buitenspel stond maar verder is er denk weinig concurrentie voor VP

Morgen knallende finale. Ik denk dat mensen de muur des doods van Argentinie onderschatten. De Argentijdnse en Duitse verdediging zijn heel goed maar Muller en Messi zijn Ubermenschen op het veld.
Welke verdediging zal bezwijken.

Qua keeper wint Duitsland in elk geval makkelijk.
Als Neuer morgen weer zo'n wereld wedstrijd speelt en Deutschland mag hij van mij #1 player van tournooi worden.
Afbeeldingslocatie: http://www.smileydesign.net/smileys/german01.gif

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

dutchgio schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:22:
De keeperswissel was wel weer opmerkelijk. Geef hem dan de hele wedstrijd of de tweede helft, niet slechts 2 minuten puur voor Van Gaal z'n eigen statistiek om als eerste alle 23 spelers te hebben gebruikt op een WK. :(
Eens.
Doe dan gewoon hele 2e helft of laatste 20 minuten.
Royz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:24:
[...]

De aanval zette hij zelf op...
Dat was inderdaad een goede pass.
Hij kon daarbij zelf onmogelijk buitenspel staan :)

[ Voor 23% gewijzigd door MrMonkE op 13-07-2014 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
MrMonkE schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:32:
Als Neuer morgen weer zo'n wereld wedstrijd speelt en Deutschland mag hij van mij #1 player van tournooi worden.
Dat gaat uiteraard gewoon Messi worden, of ie nou goed speelt of niet.
Wellicht als Muller er nog 2-3 scoort dat ze het niet aandurven, maar anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14

gws24

Thinking is hard!

[...]
In andere wedstrijden had ik ook zat anders gedaan. Zoals VP in eerste helft tegen costa rica al wisselen.
Ik zou wel eens buitenspel-loop statistieken willen zien. Misschien dat Van Nistelrooij vaker buitenspel stond maar verder is er denk weinig concurrentie voor VP
[afbeelding]
Het probleem is gewoon dat de aanvallers gedekt worden door 2 of 3 man. Als je dan als spits iets wil doen moet je gewoon heel scherp staan en als dan de bal te laat komt vanuit het middenveld dan sta je buitenspel. Dat was imho het grootste probleem en niet alleen met VP. Ons middelveld was te langzaam om goed een VP of Robben in stelling te brengen tegen goed verdedigende ploegen.

Ik ben het dan ook niet eens met alle kritiek op VP. Hij heeft zich kapot gelopen (oa goed meeverdedigd) maar als de aanvoer steeds net niet goed is kan hij er ook weinig van maken.

[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 13-07-2014 01:37 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 14:51

Royz

Kleurenblind!!

MrMonkE schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:33:
Dat was inderdaad een goede pass.
Hij kon daarbij zelf onmogelijk buitenspel staan :)
Je zei zelf dat hij een penalty benutte die door Robben was versierd, maar hij zette hem dus zelf op. Meer aandeel dan je denkt / wilt toegeven

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

gws24 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:36:
[...]
Het probleem is gewoon dat de aanvallers gedekt worden door 2 of 3 man. Als je dan als spits iets wil doen moet je gewoon heel scherp staan en als dan de bal te laat komt vanuit het middenveld dan sta je buitenspel. Dat was imho het grootste probleem en niet alleen met VP. Ons middelveld was te langzaam om goed een VP of Robben in stelling te brengen tegen goed verdedigende ploegen.
Ja, ik besef me dat het voor VP heel moeilijk was. Zoals wel vaker in het nederlands elftal. Ze zeggen dan dat hij bij NL elftal vaak slecht speelt maar met continu twee man in je nek is het gewoon geen pretje daar 90 minuten voor lul te staan. Maar ik vind wel dat hij te vaak buitenspel stond tegen Costa Rica en Argentinie en nog kwalijker dat hij vaak om de bal vroeg als hij een meter of meer buitenspel stond. Goeie speler. Jammer dat hij zo uit zijn slof schoot vandaag, Ontsiert hem aanzienlijk.
Aard van het beestje. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Als je vanf het begin aanvallender speelt hebben ze eentje die met ruimte wel uit de voeten kan bij Argentinie.

Morgen knallende finale. Ik denk dat mensen de muur des doods van Argentinie onderschatten. De Argentijdnse en Duitse verdediging zijn heel goed maar Muller en Messi zijn Ubermenschen op het veld.
Welke verdediging zal bezwijken.
Wat gaat die finale dan laten knallen? Wordt dat het aanvallende spel van Argenitinie? Nee, want die willen alleen maar verdedigen. Aanvallend spel van Duitsland? Nee, want Argentinie weet wel raad met de ruimte die ze dan krijgen, zoals je aangeeft.
Vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het ook maar een greintje spannender wordt dan onze halve finale, of denk je dat Duitsland wel het lef heeft om te gaan voetballen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

tinzarian schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:42:
[...]

Wat gaat die finale dan laten knallen? Wordt dat het aanvallende spel van Argenitinie? Nee, want die willen alleen maar verdedigen. Aanvallend spel van Duitsland? Nee, want Argentinie weet wel raad met de ruimte die ze dan krijgen, zoals je aangeeft.
Vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat het ook maar een greintje spannender wordt dan onze halve finale, of denk je dat Duitsland wel het lef heeft om te gaan voetballen?
Ik denk dat duitsland gewoon gaat aanvallen, ja.
Zeker in het begin.

Overigens, de winnaar is al bekend: 8)7
YouTube: 브라질 2014 - 북조선 \[ Subtitles 자막 ]

Ik heb mijn tentje afgebroken en opgezet in [Finale] Duitsland - Argentinie

[ Voor 5% gewijzigd door MrMonkE op 13-07-2014 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor wie het interview met RP gemist heeft (zoals ik):
http://nos.nl/wk2014/vide...alt-uit-naar-critici.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Even over de arbitrage... welke janloeldebehanger kiest die blinde kippen uit?

Een korte opsomming van de eerste 15 minuten, (ben daarna even weg geweest om de laatste 10 minuten weer in te schakelen):

- Geel ipv. rood bij Silva.
- Penalty ipv. vrije trap (nèt buiten de 16).
- buitenspel niet voor gefloten (en daaruit komt een goal).

Wel écht een gevalletje hans anders die scheids.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
L1nt schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:33:
Die oranje generaal is toch ook bij elke wedstrijd zeg. Heeft ie 2e hypotheek opgenomen ofzo?
MADG0BLIN schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:35:
[...]

Inderdaad, die is vaak te zien. Misschien sponsoring net als die indiaan van vroeger.
Aghanim schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:36:
[...]

Schijnt een ondernemer te zijn die in de schuldsanering zit en zijn laatste centen heeft gespaard om bij het WK te kunnen zijn. Vanwege de schuldsanering niet gelukt en daarom geholpen door sponsors om toch alle wedstrijden mee te kunnen maken.
Wognummer schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:09:
Van persie die de generaal gaat bedanken !!
Moet het een generaal voorstellen? Hij loopt altijd met een paar stewardessen erbij toch (-> piloot)? Oja, de Oranje Generaal .... met z'n gesponsord door "Princess" pakkie ... Nog steeds verbaasd dat ie er niet uitgekickt is met z'n sluiksponsoring :P

Maar klopt idd zo te zien over z'n financien: YouTube: Help de Oranje Generaal

Zag de Indiaan nog bij NED-ARG voor het eerst dit toernooi
benchMarc schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:04:
Wat is dat toch een enorm zuigpubliek zeg. Constant fluiten wanneer NL aan de bal is. Dit deden ze bij Duitsland ook al, ook al kapten ze snel met fluiten toen ze 0-1 tegen stonden.

Gelukkig staat NL nu ook 0-1 voor. Dat zal dat zuigpubliek leren met dat klote gefluit costant.
Waarom doet dit volk dit? Viel me ook al op bij andere zuid-amerikaanse landen.
Je kijkt niet genoeg voetbal ;) .....

[ Voor 76% gewijzigd door apis29 op 13-07-2014 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-07 21:55
apis29 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 02:39:
[...]

[...]

[...]

[...]

Moet het een generaal voorstellen? Hij loopt altijd met een paar stewardessen erbij toch (-> piloot)? Oja, de Oranje Generaal .... met z'n gesponsord door "Princess" pakkie ... Nog steeds verbaasd dat ie er niet uitgekickt is met z'n sluiksponsoring :P

Maar klopt idd zo te zien over z'n financien: YouTube: Help de Oranje Generaal

Zag de Indiaan nog bij NED-ARG voor het eerst dit toernooi

[...]

http://vimeo.com/54934549

Hij staat bekend als Generaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Haha, ja was er al achter gekomen. Nooit echt op z'n outfit gelet ... imo voegt ie ook niks toe verder (in het stadion, voor tv wel een leuk plaatje) ...
Joosie200 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:41:
[...]

Kijk niet vaak hockey met een stokkie of tennis, maar daar werkt het gewoon. 1 call and you're out als je hem verkeerd callt. 1 call goed en je call blijft behouden. Heerlijk simpel systeem en met een vierde man aan de zijlijn reeds aanwezig kan die man meer te doen hebben dan borden omhoog houden voor wissels/blessuretijd.
Videoref verzoeken ... en dan rugby (anderen) en hockey en tennis erbij halen als voorbeeld bij een eleboog overtreding op de middenlijn en zogenaamde schwalbes die gewoon overtredingen waren :') ...
3. Hoe wordt bij hockey video-scheidsrechter gebruikt?
Tijdens het WK kan een video-scheidsrechter worden ingezet. Ieder team mag één keer per wedstrijd de video-scheidsrechter gebruiken. Dit mag alleen voor een situatie in de cirkel of in het 23 meter gebied en moet gaan over het wel of niet toekennen van een goal, strafcorner of strafbal. Als het team gelijk krijgt, blijft hun optie om de video-scheids in te zetten bestaan.
Television match official
Often referred to as "TMO" or "Video referee", a television match official may be appointed to assist the referee in determining whether points have been scored. A television match official can only rule on exactly what the referee asks them (and in most unions they can only be asked about events in-goal or immediately before entering in-goal). Television match officials are commonly used in first class and international televised games.
Bij rugby mag de TMO inmiddels ook bij meer zaken geconsulteerd worden, zou ook zweren dat ik het wel eens gezien heb dat het voor een overtreding werd gebruikt maar stond niet bij het verhaal hierboven dus ging er van uit dat het dan vast de assistent langs de lijn was. Blijkt dus wel sinds een jaartje (of twee) dat de video ref een gemiste overtreding kan doorgeven aan de scheidsrechter maar wat in het begin een goed idee leek ... ;) http://intheloose.com/201...h-official-enough-enough/
... Not many would argue against the use of the TMO to ensure that no clear and obvious error had been made on the field and therein lays the conundrum…. We are starting to hear of dissatisfaction from the general viewing public about the length of time it takes to make a decision. Players and coaches are also alluding to the fact that the excessive use of the TMO also disrupts the flow of the game. It won’t be too long before a major broadcaster faces a problem when broadcasting a double header and the first game is not concluded before the kick off of the second game due to TMO delays. A stadium announcer in the 2013/2014 Aviva Premiership light heartedly informed the crowd that the 17h15 train to London had been delayed to accommodate the late conclusion of the game they were watching.
:D #JasperCillessenSitsOnThings https://uk.eurosport.yaho...edia-storm-214757118.html

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BsX_-q7CQAELBNH.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 13-07-2014 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05

muhda

Time & Space traveler

Ik geef Van Persie gelijk hier in, hij heeft zijn best gedaan en alles gegeven wat ie had.

Hij kwam uit een raar seizoen van Manchester United door de tegenvallende team prestatie, paniekaankopen, ontslag voor coach David Moyes, leegloop aan spelers en tot slot zijn eigen blessure.

Na de wedstrijd tegen Spanje, kreeg Van Persie geen ruimte meer en na de achtste finales werd Van Persie streng aangejaagd en soms zelfs dubbel gedekt door de tegenstander. Omdat niemand doorschoof of de flanken benutte, werd Van Persie alleen toegespeeld via de lange bal, wat niet werkte.

Van Persie probeerde dit op te lossen door in de eerste instantie nog meer de ruimte in de rug van de verdedigers te zoeken, alleen door zo op het randje te spelen. Kreeg Van Persie vaak buitenspel tegen.
Toen dit niet werkte ging Van Persie zakken om het voetballend op te lossen en een verdediger mee te lokken zodat als Robben erlangs gaat hij een tegenstander minder had.

Huntelaar is meer een type speler voor puur alleen in de '16'. Een speler die je naast Van Persie erbij moet zetten anders gaat ie tegen de zelfde problemen aan hikken. Dus ja, pierre hooijdonk moet maar gaan golven of iets anders gaan doen.

Reactie van pierre:
Van Hooijdonk reageerde koeltjes. "Volgens mij zit de wrok juist bij hem. Ik heb geprobeerd te reageren op wat ik zie. Daarvoor zit ik hier. En dat is het."

[ Voor 6% gewijzigd door muhda op 13-07-2014 05:36 . Reden: Reactie van pierre ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
@muhda: Ik weet alleen niet wat Pierre allemaal gezegd heeft, dat heb ik gemist, was dat als analist dit WK bij de NOS?
Wel goede analyse in ieder geval van jou.

[ Voor 18% gewijzigd door Soldaatje op 13-07-2014 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 14:53
Soldaatje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 05:33:
@muhda: Ik weet alleen niet wat Pierre allemaal gezegd heeft, dat heb ik gemist, was dat als analist dit WK bij de NOS?
Wel goede analyse in ieder geval van jou.
Geen idee, maar volgens mijn pa was ie bij Feyenoord niet te houden, dus het zal daar wel mee te maken hebben. Pas bij Arsenal is ie tot bedaren gebracht, maar daarvoor was het dus een schoffie. De details heb ik helaas niet.

Nederland twee onterecht doelpunten, maar Brazilië is ook vaak genoeg bevoordeeld, dus die moeten niet zeuren (vergeet de wedstrijd tegen Kroatië nooit meer). Vind het wel jammer van talentjes zoals Oscar en Willian dat ze in zo'n slechte ploeg zitten en ook bij Chelsea. Dat soort gastjes moeten in een voetballende ploeg zitten.

De persconferentie van Neymar, waarin ie zei dat het weinig had gescheeld of hij had in een rolstoel gezeten en in tranen uitbarstte, vond ik dan wel weer mooi.

Desondanks blijf ik hem toch een beetje haten dat ie niet naar Madrid is gegaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:05

muhda

Time & Space traveler

Soldaatje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 05:33:
De uitspraken van pierre waren onderanderen als analist bij het NOS, tijdens dit WK. Waar hij maar bleef zeuren over de 2 gele kaarten, waardoor Van Persie niet tegen Chilli mee kon doen.
Maar ook vanwege zijn column in het AD waar hij Van Persie verwijt aan gebrek van inzet.

Maar het botert al veel langer niet tussen die twee blijkbaar. Jack vraagt nog of het met de vrijetrap te maken heeft.

Van Persie had ook voor de WK al tijdens een interview met NOS, uitgelegd dat hij als aanvoerder nu met jongeren spelers moet samenspelen en dat hij dat anders aanpakt. Hij luistert naar hun en probeert te helpen waar hij maar kan. Daarbij gebruikt hij een voorbeeld, toen hij nog bij feyenoord was, van hoe het niet moet. Daarbij vertelt Van Persie dat een oudere team genoot hem een keer bij de coach op het matje riep en hem eigenlijk schoffelde. Vermoedelijk was dit Pierre, en misschien dat pierre zijn gram wil halen?
chim0 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 06:21:
[...]
De persconferentie van Neymar, waarin ie zei dat het weinig had gescheeld of hij had in een rolstoel gezeten en in tranen uitbarstte, vond ik dan wel weer mooi.

Desondanks blijf ik hem toch een beetje haten dat ie niet naar Madrid is gegaan. :P
Madrid is al bezig met Kroos en wilt vermoedelijk ook James halen na zijn prestatie op het WK.

[ Voor 26% gewijzigd door muhda op 13-07-2014 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Osiris schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:26:
[...]

Het team wilde hem er sowieso de gehele wedstrijd in hebben staan, maar Van Gaal zei net in een interview dat 'ie tegen z'n team terugzei: "Nee, ik wil een zo sterk mogelijk team. Alleen als we met 2-0 voorstaan, wil ik 'em er wel inwisselen." Vandaar slechts die enkele minuten, maar dát lag niet aan het team ;)
Klopt. Maar de eerdere quote suggereerde dat Van Gaal volledig uit eigen initiatief wisselde om zo met een statistiek de boeken in te gaan. Dat is dus niet het geval geweest. Het idee kwam uit het team.
Nu ook bij NOS in het nieuws. http://nos.nl/l/674267. Echter, ook hier wordt een verkeerd beeld gegeven. Dat hij niks te doen had zou kunnen, maar de echte reden voor die houding was een vrije trap tegen, dichtbij de 16m lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-08 16:45
De issue v Hooijdonk v Persie is oud maar deze keer betrof het een column van v Hooijdonk die v Persie gebrek aan inzet verweet.
Kijk, kritiek op goed/slecht spelen kan. Maar kritiek op inzet is natuurlijk lullig. Ik kan me niet voorstellen dat van Gaal halve maatregelen zou nemen als van Persie geen 100% inzet toonde.
Dus ik snap reactie van Van Persie wel.

Daarnaast: als column schrijvers kritiek mogen geven, dan mogen de bekritiseerden best een keer wat terug zeggen.
Zo zijn v Gaal en Mourinho groot geworden. Cruijf doet dat eveneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-08 10:49
Pinobigbird schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:09:
Om het even positief af te sluiten:
[afbeelding]
:)F :)F Trots op Oranje :)F :)F
Helemaal mee eens! :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:28

Koppensneller

winterrrrrr

[...]
Hij snikte wel, maar ik heb geen tranen (of zelfs maar natte ogen) gezien. Leuk toneelstukje om wat sympathie te wekken, als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:40

Martinspire

Awesomeness

[...]

Ik blijkbaar ook niet, maar dat is nog geen reden. Dat is een verwijzing.

Ik vind het in ieder geval heel irritant en heel onsportief. Ongeacht wat de reden nou moet zijn. Voetbalsupporters kunnen nog steeds veel leren van hoe het er bij de Hockey in Den Haag aan toeging voor het toernooi imo.
muhda schreef op zondag 13 juli 2014 @ 05:18:
[...]

Ik geef Van Persie gelijk hier in, hij heeft zijn best gedaan en alles gegeven wat ie had.

Hij kwam uit een raar seizoen van Manchester United door de tegenvallende team prestatie, paniekaankopen, ontslag voor coach David Moyes, leegloop aan spelers en tot slot zijn eigen blessure.

Na de wedstrijd tegen Spanje, kreeg Van Persie geen ruimte meer en na de achtste finales werd Van Persie streng aangejaagd en soms zelfs dubbel gedekt door de tegenstander. Omdat niemand doorschoof of de flanken benutte, werd Van Persie alleen toegespeeld via de lange bal, wat niet werkte.

Van Persie probeerde dit op te lossen door in de eerste instantie nog meer de ruimte in de rug van de verdedigers te zoeken, alleen door zo op het randje te spelen. Kreeg Van Persie vaak buitenspel tegen.
Toen dit niet werkte ging Van Persie zakken om het voetballend op te lossen en een verdediger mee te lokken zodat als Robben erlangs gaat hij een tegenstander minder had.

Huntelaar is meer een type speler voor puur alleen in de '16'. Een speler die je naast Van Persie erbij moet zetten anders gaat ie tegen de zelfde problemen aan hikken. Dus ja, pierre hooijdonk moet maar gaan golven of iets anders gaan doen.
Mee eens. Net als Messi, Ronaldo, Neymar en andere grote namen werd Van Persie gewoon goed afgedekt. Dat is niet zo heel onlogisch lijkt me. Er is wel wat voor te zeggen dat Van Persie dan misschien niet de juiste man is, maar er ligt ook wel een fout bij de rest van het team. Als je Van Persie vrij wilt hebben, kun je hem beter dan aan de zijkant zetten of iets voor de verdediging maar wel met nog een extra man ervoor zodat daar ook nog wat verdedigers naartoe moeten. Sneijder liep eigenlijk nooit door naar de spits en ook Wijnaldum of Guzman hebben we daar nooit gezien. Pas deze wedstrijd zag je Wijnaldum een paar keer naar voren komen en dan zie je gelijk dat Van Persie wel aanspeelbaar is. Weliswaar kreeg hij daarbij ook prutsballen, maar het is wel de juiste tactiek denk ik.

Daarom had ik liever gezien dat ze een keer Sneijder eruit hadden gehaald om daar Huntelaar in te zetten zodat Van Persie wat meer kon zakken. En anders moet je voor de ballen vanuit de zijkant gaan zodat ie kan koppen, maar dat gebeurde eigenlijk ook te weinig (of ging niet op Van Persie af).

Robben deed ook precies wat ik verwacht had. Die gaat zakken en trekt naar de zijlijn toe. Nam daar wel wat verdedigers bij mee, maar was toch beter aanspeelbaar. Het probleem was dan weer echter dat er niemand was om naartoe te spelen en hij vaak op de plek van een andere speler kwam te zitten (de opkomende backs bv).

Maar goed. Vooraf aan het toernooi dacht ik dat de aanval wel prima zat en de verdediging de zwakke schakel. Tijdens het toernooi bleek het echter andersom (zeker in de knockout). De verdediging stond goed, doordat Vlaar en de Vrij goed in hun spel kwamen. Het probleem zat hem juist in de voorhoede wat niet echt veel goede kansen kon creeëren en al helemaal te weinig echte doelpogingen.

Dat het er tegen Costa Rica niet in gaat is gewoon jammer, maar we zagen het ook al tegen Mexico en in zekere zin Chili dat men ineens veel moeite had om ballen erin te schieten. Wat dat betreft hebben ze het dus tegen aanvallende teams (zoals Brazilië goed gedaan omdat daar ruimte was voorin, maar bij verdedigende teams hebben ze toch echt een andere tactiek nodig.

Mijn advies zou dan ook zijn om wel Huntelaar erin te zetten en daar dan Van Persie achter. Robben gaat dan beide flanken bedienen (hij loopt toch wel heen en weer) en je laat dan ook de backs opkomen. Dan hou je wat meer ruimte en ik denk dat je er zo altijd wel 1 in kunt knallen of koppen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Oranje bedankt!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03
Het gebeurt lang niet bij iedere wedstrijd in het voetbal, maar ook al komt het meer voor. Het blijft een onsportief iets. Gewoon voor je eigen team gaan JUICHEN ipv tegen de ander fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

We hadden een feestje gisteren dus naar de opgenomen wedstrijd zitten kijken alsof het 'live' was - zelfverkozen mediastilte - en zowaar genoten van de wedstrijd.

Brazilië weer als vanouds: zwak, laf en onbegrijpelijk slecht. Alleen de fysieke beuken en fopduiken zaten er nog steeds goed in.

Zelfs Thiago Silva kon het tij niet keren, en ik denk dat met hem er alsnog erin tegen Duitsland er alsnog een stevige uitslag op het scorebord had gestaan.

Robben vastpakken had direct rood moeten zijn en een vrije trap, maar zo kon ook hij de gifbeker tot de bodem leegdrinken.

Wat een ongelooflijk matig elftal is dat zeg. Scolari op gesprek bij de CBF? Is dat nog echt nodig? Kom op zeg... hoe zeer kun je jezelf en je elftal diskwalificeren.

Nederland heeft het prima gedaan, en helaas door een toch wel laffe, behoudende opstelling tegen Argentinië i.p.v. 4-3-3 de finale niet gehaald. Jammer, maar dit is en mooi resultaat. Brazilië voor de tweede keer echt vernederen in eigen stadion, hoe mooi kan het zijn.

Met terugwerkende kracht, jammer dat wij ze niet in de achtste finale al troffen door twee eerste plaatsen in de poule.

Brazilië heeft zich in dit toernooi laten zien als laf, jankerig, onsportief tot en met, gemeen - omdat het niet beter kon - en voor alles kwalitatief ver beneden peil. Onterecht de poule doorgekomen, onterecht door in de achtste finale, zwaar onterecht door in de kwartfinale waar een klein beetje voetbal te zien was en veel, heel veel, schofterig smerig schopwerk.

De vernedering door eerst Duitsland (zonder Silva) en nu Nederland (met Silva) is volkomen terecht, en zal door de door hen uitgeschakelden ook wel als lichte genoegdoening gezien zijn.

Een schande voor het Braziliaanse voetbal, dat ik vroeger heel hoog had zitten.
[...]

Geen idee, maar volgens mijn pa was ie bij Feyenoord niet te houden, dus het zal daar wel mee te maken hebben. Pas bij Arsenal is ie tot bedaren gebracht, maar daarvoor was het dus een schoffie. De details heb ik helaas niet.

Nederland twee onterecht doelpunten, maar Brazilië is ook vaak genoeg bevoordeeld, dus die moeten niet zeuren (vergeet de wedstrijd tegen Kroatië nooit meer). Vind het wel jammer van talentjes zoals Oscar en Willian dat ze in zo'n slechte ploeg zitten en ook bij Chelsea. Dat soort gastjes moeten in een voetballende ploeg zitten.

Had hij daar Ronaldo en Bale in de weg moeten gaan lopen of zo?

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 13-07-2014 10:53 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22

vhal

ಠ_ಠ

Achteraf gezien had NL beter tweede in de poule kunnen worden :+

Ach ja, een leuke afsluiter was het wel in ieder geval :)

[ Voor 63% gewijzigd door vhal op 13-07-2014 10:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
vhal schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:48:
Achteraf gezien had NL beter tweede in de poule kunnen worden :+

Ach ja, een leuke afsluiter was het wel in ieder geval :)
Dan waren we tegen Duitsland uitgekomen in de halve finale, en hadden we ipv Costa Rica, Colombia in de kwart finale gehad.
(het is maar wat je makkelijker vind)

Brazilie is in de halve finale zo hard op hun bek gegaan omdat ze geen scheidsrechtervoordeel meer hadden en omdat ze ineens zo lief speelden (geen harde overtredingen, waarschijnlijk een vermaning gekregen of de spelers hebben door incident Neymar gas terug genomen uit zelfbescherming).
Tegen Colombia was dat anders, dat Brazilie had je als Nederland nooit tegen willen komen. (vooral vanwege blessures en scheids)

[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 13-07-2014 11:13 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:14
Brazilie heeft als gastland geen kwalificatiewedstrijden hoeven spelen. Ik denk dat het mede daardoor zo'n dramatisch slecht elftal is. Er is simpelweg te weinig samen gevoetbald. Ik had nog nooit in mijn leven zo'n slecht Brazilie gezien. Het wordt tijd dat er een nieuwe Romario opstaat in Brazilie, zodat ze weer sambavoetbal kunnen gaan spelen.

Nederland heeft een slecht toernooi gehad vind ik. Mede door een gelukkige loting kwamen we zo ver. Als Nederlandfan vind ik dat je de finale had moeten halen. Zeker als je zag dat alle randvoorwaarden mooi ontvouwden. ( Spanje-penalties-Argentinie-Duitsland.) Toch ben ik wel positief over Oranje. Over twee jaar gaan we er gewoon weer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:55
Een gelukkige loting? Chili en Spanje in de poule, Mexico als een van de sterkste nummer 2s in de achtste finale. Het is juist een bijzonder zware loting, zeker als je bedenkt dat de finalist van vorig jaar ineens geen groepshoofd werd.

Alleen CR viel mee, maar dat was gewoon de stuntploeg van dit WK die wel Engeland Italië en Uruguay achter zich lieten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ramzzz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:43:

Had hij daar Ronaldo en Bale in de weg moeten gaan lopen of zo?
Nee, maar met zijn speelstijl past ie meer bij Madrid dan Barcelona, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
benchMarc schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:39:
[...]

Het gebeurt lang niet bij iedere wedstrijd in het voetbal, maar ook al komt het meer voor. Het blijft een onsportief iets. Gewoon voor je eigen team gaan JUICHEN ipv tegen de ander fluiten.
Dat is wat anders dan "dat volk" en "zuid-amerikaanse landen" . Gebeurt in Europa ook vaak genoeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 11:32

JT

VETAK y0

ph4ge schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:34:
Een gelukkige loting? Chili en Spanje in de poule, Mexico als een van de sterkste nummer 2s in de achtste finale. Het is juist een bijzonder zware loting, zeker als je bedenkt dat de finalist van vorig jaar ineens geen groepshoofd werd.

Alleen CR viel mee, maar dat was gewoon de stuntploeg van dit WK die wel Engeland Italië en Uruguay achter zich lieten.
Het blijft me verbazen hoe relatief veel mensen de statistieken blijft verklaren (geen een wedstrijd verloren, 3e van de wereld, idd geen lichte loting) met geluk. Alsof het van mazzel, gelukjes en teovalligheden aan elkaar hangt dat we 3e zijn geworden. Was toen bij van Marwijk op het WK ook zo. Is het geen mooi voetbal dan ben je blijkbaar met gelukjes zover gekomen, niet door je eigen toedoen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:27

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Vanaf 1974 is het NL elftal 10 keer bij de laatste 4 geëindigd. WK en EK meegerekend. Dat is op zich ook al een prestatie.
In Europa is Duitsland alleen beter. Vindt je het dan gek dat NL een moeilijk te nemen tegenstander is?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17
mavaros schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:18:
Brazilie heeft als gastland geen kwalificatiewedstrijden hoeven spelen. Ik denk dat het mede daardoor zo'n dramatisch slecht elftal is. Er is simpelweg te weinig samen gevoetbald. Ik had nog nooit in mijn leven zo'n slecht Brazilie gezien. Het wordt tijd dat er een nieuwe Romario opstaat in Brazilie, zodat ze weer sambavoetbal kunnen gaan spelen.

Nederland heeft een slecht toernooi gehad vind ik. Mede door een gelukkige loting kwamen we zo ver. Als Nederlandfan vind ik dat je de finale had moeten halen. Zeker als je zag dat alle randvoorwaarden mooi ontvouwden. ( Spanje-penalties-Argentinie-Duitsland.) Toch ben ik wel positief over Oranje. Over twee jaar gaan we er gewoon weer voor.
Nederland heeft juist een goed toernooi gehad, met een (h)echt team. Daarbij ook een verre van gelukkige loting. Ik vind dat ze ver gekomen zijn met een team dat zo weinig echt hoog niveau voetbal (Champions League, etc.) en WK ervaring had. Hulde hiervoor!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 15:32
Jumpman schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:40:
[...]

Nederland heeft juist een goed toernooi gehad, met een (h)echt team. Daarbij ook een verre van gelukkige loting. Ik vind dat ze ver gekomen zijn met een team dat zo weinig echt hoog niveau voetbal (Champions League, etc.) en WK ervaring had. Hulde hiervoor!
Dit ^

Trots op Oranje. Het was een mooi toernooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 19:24
Volgens mij staan we straks in ieder geval 3e op de fifa ranking. Ik weet niet of tweede er in zit. Maar dan wordt je in ieder geval weer groepshoofd bij het EK.

Overigens nu blijkt wel hoe slecht de ranking is. Win je alles maar je zakt af naar de 15e plek. Terwijl landen als Spanje gewoon eerste staan(ok dat kon ook niet veel anders).

Maar een land als Zwitserland, Italie, Engenland, Griekenland, Portugal tja die horen niet in de top 10 te staan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
nukidin247 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:51:
[...]

Dit ^

Trots op Oranje. Het was een mooi toernooi!
Inderdaad! Echt fantastisch gedaan.
Was top Wk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:55:
Volgens mij staan we straks in ieder geval 3e op de fifa ranking. Ik weet niet of tweede er in zit. Maar dan wordt je in ieder geval weer groepshoofd bij het EK.

Overigens nu blijkt wel hoe slecht de ranking is. Win je alles maar je zakt af naar de 15e plek. Terwijl landen als Spanje gewoon eerste staan(ok dat kon ook niet veel anders).

Maar een land als Zwitserland, Italie, Engenland, Griekenland, Portugal tja die horen niet in de top 10 te staan.
De FIFA-ranglijst dateert van 5 juni dit jaar.
De Elo-ranglijst laat een beter beeld zien:
Wikipedia: World Football Elo Ratings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Mooie beelden net gezien van een Danny Blind die een traan wegpinkt bij de goal van zijn zoon.
Is toch een heel mooi beeld dat je als vader je zoon dat ziet doen op een WK

http://www.ajaxshowtime.c...nd-ziet-blind-scoren.html

[ Voor 24% gewijzigd door Sepp14 op 13-07-2014 13:35 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 13:04
Sepp14 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:18:
Mooie beelden net gezien van een Danny Blind die een traan wegpinkt bij de goal van zijn zoon.
linkje? http://nos.nl/wk2014/vide...oon-scoren-in-oranje.html

[edit]Wat zijn dit ge-wel-dige beelden! Je ziet van Gaal serieus genieten, wat een prachtmens. Je ziet vader Blind ongelooflijk trots zijn. En als je goed kijkt zie je Kuyt aan Vorm duidelijk maken "Het is 2-0! Je kan erin!". Schitterende beelden, wat een team!

[ Voor 38% gewijzigd door Tristan op 13-07-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:22

vhal

ಠ_ಠ

Ik ben benieuwd hoe het EK2016 zal verlopen voor NL. Ik ben benieuwd welke v/d oud gedienden nog zullen meespelen (Robben, VDV, Sneijder e.d.). Het WK2018 zal helemaal een ommezwaai worden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 19:05

Pinobigbird

doesn't share food!

Sepp14 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:18:
http://nos.nl/wk2014/vide...oon-scoren-in-oranje.html ?
Om nou te zeggen dat hij een traanje wegpinkt?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 19:39
mavaros schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:18:

Ze spelen dan gewoon oefenwedstrijden als de rest kwalificatie speelt.
Tenminste, dat deed NL toen we het EK organiseerden wel.

Maar dat hun sterspeler halverwege het toernooi uitvalt heeft ook niet geholpen.
Maja, als Stroman fit was stonden wij misschien ook in de finale.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
RocketKoen schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Ze spelen dan gewoon oefenwedstrijden als de rest kwalificatie speelt.
Tenminste, dat deed NL toen we het EK organiseerden wel.

Maar dat hun sterspeler halverwege het toernooi uitvalt heeft ook niet geholpen.
Strootman bedoel je waarschijnlijk. Ik denk niet dat hij tegenover een in vorm zijnde Vlaar en de Vrij het verschil niet had kunnen maken tegen Argentinië. Daar was juist het kansen creëren en afmaken het probleem van Nederland. Messi de hele wedstrijd niet gezien, dus verdedigend zaten wij daar
goed.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananendoos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-08 08:55
vhal schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:28:
Ik ben benieuwd hoe het EK2016 zal verlopen voor NL. Ik ben benieuwd welke v/d oud gedienden nog zullen meespelen (Robben, VDV, Sneijder e.d.). Het WK2018 zal helemaal een ommezwaai worden.
Dan staan er mannen als Depay, De Vrij, Martins Indi, Clasie en Cillessen, misschien niet de beste ploeg maar als je kijkt hoe ze tot nu toe speelden valt het me alles behalve tegen.

Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

RocketKoen schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:32:
[...]
Of lagen we er snel uit omdat we opportunistisch 4-3-3 gingen spelen. Juist het uitvallen Strootman heeft voor een minutieuze doorlichting van het elftal en het speelsysteem gezorgd. Misschien heeft het uitvallen van zo'n topper juist een positieve bijdrage gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

PWM schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Of lagen we er snel uit omdat we opportunistisch 4-3-3 gingen spelen. Juist het uitvallen Strootman heeft voor een minutieuze doorlichting van het elftal en het speelsysteem gezorgd. Misschien heeft het uitvallen van zo'n topper juist een positieve bijdrage gehad.
Ja, jammer dat VP en Robben ook niet zijn uitgevallen. Dan hadden we zeker gewonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ben benieuwd of Hiddink echt 4 3 3 gaat spelen. Ik schat hem niet tactisch hoger in dan van Gaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:16

mrc4nl

Procrastinatie expert

gewoon 5 5 spelen dat verwachten ze niet :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazilië, Spanje, Italië en Engeland om er maar een paar te noemen zouden zich eigenlijk toch best wel een beetje moeten schamen. Allen beschikken over meer dan voldoende gelouterde spelers maar hebben er dit toernooi als je eerlijk bent maar bar en boos weinig van gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Epic De Jong!
Afbeeldingslocatie: http://media.dumpert.nl/foto/dea81937_scheidskrijgtmedaillejondschudthoofd.gif

Deze vond ik ech belachelijk. Sta je 1 op 1 met de keeper, wordt je afgefloten omdat iemand uit glijdt.

Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/InnocentDependableBluebird.gif

[ Voor 49% gewijzigd door Tristan op 13-07-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
[YouTube: http://youtu.be/TFOfdVST8Wc]
:D

[ Voor 71% gewijzigd door chim0 op 15-07-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:28:
Frankrijk zal dan absoluut één van de favorieten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanwaar de afspeellijst met een stel monitoren?

edit: zit overigens nog wat highlights van de scheids te bekijken. Wat een klaphark is dat zeg... Ben het niet eens met Robben dat ie Brazilie heel erg hielp, het was twee kanten op bagger.

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 13-07-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:22:
[...]

Dat waren ze nu ook, maar heb jij 't gezien?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:27:
[...]

Dat waren ze nu ook, maar heb jij 't gezien?
Frankrijk speelde goede wedstrijden. Over 2 jaar zullen ze er absoluut staan. Dat weet ik wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Frankrijk zal favoriet zijn, net als Duitsland en alle andere gebruikelijke namen. Nederland zal, ondanks dat ze alles winnen in kwalificatie en mensen als Robben en Depay hebben rondlopen, volgens de media helemaal niets op het EK te zoeken hebben. Vervolgens halen we tegen alle verwachtingen in de halve finale en is iedereen toch blij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
MikeyMan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Vanwaar de afspeellijst met een stel monitoren?
Weet ik veel, kut YouTube. Is nu gefixt!

Maar vond het gewoon grappig hoe Aad het zegt "Dankzij (wait for it) Cillessen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

MrMonkE schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:03:
[...]

Ja, jammer dat VP en Robben ook niet zijn uitgevallen. Dan hadden we zeker gewonnen ;)
1 dragende speler verliezen is wat anders dan 3 ;) Wedstrijden zonder Pelle werden bijvoorbeeld ook vaak gewonnen doordat Feyenoord anders ging spelen en zich meer aanpaste aan de wedstrijd/tegenstander.

Natuurlijk wil je je sterkste elftal, maar de vraag is of het enorme puzzelen en analyseren door zijn ontbreken geen positief effect heeft gehad.

Kan je overigens ook onzin vinden hoor, we zullen het toch nooit weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nederland zal op het EK ook een van de favorieten zijn. Als je tweemaal achterelkaar zo goed presteert op een WK dan kan het niet anders dat je ook bij de favorieten gaat horen. Ik verwacht in de verdediging Virgil van Dijk nog wel, zeker als hij dalijk naar een grotere club verkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 16:44
Tristan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:13:

Deze vond ik ech belachelijk. Sta je 1 op 1 met de keeper, wordt je afgefloten omdat iemand uit glijdt.

[afbeelding]
Dit had een heerlijk 1 op 1 doelpunt van Robben moeten worden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
In de laatste seconden van de video
jaapstobbe schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:32:
[...]
Is toch niet te geloven, als die scheids beter opgelet had, was het 6-1 geworden...
Zelden zo'n slechte scheids gezien

[ Voor 35% gewijzigd door Harribo op 13-07-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

jaapstobbe schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:32:
[...]

Ik snap het ook niet.
Die brazilianen hadden wel een duwtje in de rug nodig.
Het is ook nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

In de poulefase had NL bij een wedstrijd een donkere scheidsrechter. Die had ik gisteren liever gehad. Deze van gisteren was dramatisch hoe die de regels interpreteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
MrMonke:
Van Gaal wil 'ongeslagen' naar huis: 'Dan schrijf je geschiedenis'

Hahaha what a funny guy! :)
Heeft niemand hem gezegd dat hij tegen Argentinie verloren heeft?
Snap ik dus ook niet.
Of telt het niet als je verliest door penalties?
Kan iemand mij die definitie uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Soldaatje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:56:
MrMonke:
[...]

Snap ik dus ook niet.
Of telt het niet als je verliest door penalties?
Kan iemand mij die definitie uitleggen?
Ongeslagen in de reguliere speeltijd, de 90 minuten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat waren we in 2010 ook: ongeslagen in reguliere speeltijd. Volgens mij heeft hij het over de FIFA-statistieken waarin (kennelijk) de stand na verlenging geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ach je ziet het wel vaker,... van alles wordt aangegrepen om de moed erin te houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
on·ge·sla·gen (bijvoeglijk naamwoord)
1 niet overwonnen
http://vandale.nl/opzoeken?pattern=ongeslagen&lang=nn

Dus het slaat nergens op?
Als ik Google op 'ongeslagen' kom ik vaak de term tegen ook bij andere sporten maar wijzer word ik er nog niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo moeilijk is het toch niet?
Tijdens de wedstrijd niet verloren. Penalties vallen hier buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:13:
Zo moeilijk is het toch niet?
Tijdens de wedstrijd niet verloren. Penalties vallen hier buiten.
Waarom is dan mijn vraag?
Waarom ben je niet overwonnen als je verloren hebt door penalties?
Het klopt gewoon niet. 8)7
Wie heeft dat verzonnen?
Excuses dat ik het nog niet begrijp. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Soldaatje op 13-07-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-08 13:55

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:22:
[...]
Kwalitatief misschien, maar dit Frankrijk komt als team tekort. Hetzelfde probleem als Engeland al jaren heeft. Een hoop talent met een paar ego's voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
Soldaatje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:19:
[...]

Wie heeft dat verzonnen?
Natuurlijk heeft Nederland uiteindelijk wel verloren door die penalty's, maar al was de wedstrijd tijdens de voorrondes geweest, dan zou er geen verlenging zijn geweest en had niemand verloren. Dus ondanks dat het een soort van troost is, zit er ook wel een punt in ;) Er is niet verloren tijdens het reguliere, échte, voetbal.

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 13-07-2014 18:32 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:30

Fiber

Beaches are for storming.

Toch knap gedaan door Van Gaal en zijn mannen: Met 3-0 de troostfinale winnen van het thuisland Brazilië is echt niet makkelijk. Zeker niet omdat Brazilië ook nog wat goed te maken had. Zo komen onze jongens toch met een wat lekkerder gevoel naar huis.

Maakt voor mij persoonlijk ook net het verschil tussen een mislukt toernooi en een geslaagd toernooi.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Soldaatje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:19:
[...]

Wie heeft dat verzonnen?
Excuses dat ik het nog niet begrijp. :)
Volgens The Laws of the Game geldt dat "The kicks from the penalty mark are not part of the match". Dus de FIFA beschouwt NED-CRC en NED-ARG als gelijkspelen.

NB: een goal in de laatste minuut van de verlenging telt dus wél voor de uitslag! Niet alleen de 90 minuten dus.

Als we over een paar jaar weer tegen Argentinië spelen staat er voor de wedstrijd in beeld dat we vier keer gewonnen, een keer verloren en vier keer gelijkgespeeld hebben. Dat een van die gelijke spelen leidde tot uitschakeling op een toernooi is voor de statistieken blijkbaar irrelevant.

Bottom line: het is een (kromme) manier om je prestatie, die op zich al geweldig was, extra glans te geven. Het toernooi positief afsluiten is genoeg reden om te willen winnen. Dat gedoe over ongeslagen blijven is, hoewel volgens de regels wel waar, een beetje onzinnig m.i.

[ Voor 5% gewijzigd door kenneth op 13-07-2014 19:56 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vandaag nog een paar keer de herhalingen gezien van wat acties gisteren... man, wat was die scheids slecht bezig, die had zijn wit-rode stokje thuis gelaten. Acties die donker-geel to rood waren liet hij lopen, om vervolgens geel aan degene die omver geduwd werden te geven...
Het goede nieuws was dat hij dit voor beide kanten deed. Kortom hij was niet inconsequent, maar wel degelijk incompetent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

tweaker2010 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:28:
[...]

Kwalitatief misschien, maar dit Frankrijk komt als team tekort. Hetzelfde probleem als Engeland al jaren heeft. Een hoop talent met een paar ego's voorop.
Daarom is ook NL zo ver gekomen. Bij hun club een ego maar dit WK hebben ze hun ego thuisgelaten en hebben ze heel veel voor elkaar over gehad in het veld.
Als je al over ego mag praten over de NL spelers.
Ben zo blij geweest dat Afellay niet mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Besefte net trouwens weer dat we maar 2? Veldgoals tegen hebben gehad :D bizar weinig eigenlijk!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
martinusz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:27:
Besefte net trouwens weer dat we maar 2? Veldgoals tegen hebben gehad :D bizar weinig eigenlijk!
Absoluut, de verdediging was ijzersterk dit toernooi, daarom is het ook zo zonde dat Oranje in de halve finale niet durfde aanvallen, maar laf afwachtte tot de Argentijnen wat zouden doen. Met deze verdediging hadden ze best iets meer risico kunnen nemen in de aanval. In het slechtste geval zou het resultaat hetzelfde geweest zijn als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
martinusz schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:27:
Ik zeg Vlaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Scolari is geen bondscoach meer, maar het is onduidelijk of hij ontslagen is of zelf opgestapt is.bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 03-08 13:55

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

*knip* wat staat er nou in de topicwaarschuwing? En nee, dergelijk dreinerig gebash hoeft ook niet in een ander topic. Onderbouwde kritiek: ja, bashen: nee.

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 14-07-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet krom dat wij een gelijkspel hebben staan tegen Argentinië. Dit heeft onder andere met de Bookmakers te maken. Wanneer je inzet op een wedstrijd, bijvoorbeeld Nederland vs België en je zegt 4-3 en Nederland wint na penalty's met 4-3 dan verlies je gewoon je geld, ondanks dat je het eigenlijk goed hebt. Het gaat om de reguliere speeltijd. Reden twee is dat penalty's vaak een loterij zijn dus die tellen niet als ''echte goals'' bij de bookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
Het gaat toch niet om de bookmakers, en je verliest ook niet op penalties - het blijft een gelijkspel. Het punt is dat er na een gelijkspel een beslissing moet vallen wie er doorgaat. Je kunt niet eeuwig blijven verlengen. Penalties zijn daar een manier voor, maar je zou net zo goed kunnen zeggen dat de ploeg met de beste resultaten (doelsaldo) in de voorgaande wedstrijden door mag. Het voordeel is dan dat het in de groepsfase een prikkel geeft om extra te scoren, zelfs als je al door bent. Het nadeel is dat je een ploeg al op "voorsprong" zet. Die zou op het idee kunnen komen om 120 minuten het gelijkspel te gaan verdedigen, wat niet bepaald bijdraagt aan een aantrekkelijke wedstrijd.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
Afbeeldingslocatie: http://static0.hln.be/static/photo/2014/2/0/9/20140714001658/media_xll_6901524.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Nieuwe moeilijkheidsgraad in Fifa 15

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t1.0-9/10553483_771958889514297_4915657299094202713_n.jpg

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Pfff.. te flauw eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:21

Player1S

Probably out in the dark

Jammer dat ze niet de standaard waarden pakken van FIFA en dat de tekst deels Engels deels Spaans (??) is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat maakt het idd wel erg (makkelijk) gemaakt ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Laatst online: 20:10

ettie1990

PSN:ettiesick

Anders negeer je gewoon de topicwarning. ;(

[ Voor 68% gewijzigd door Señor Sjon op 15-07-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DarthDavy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:03:
Nieuwe moeilijkheidsgraad in Fifa 15

[afbeelding]
Hulp van de scheids zeker? :P
En toen kwam je Duitsland tegen. >:)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Laatst online: 20:10

ettie1990

PSN:ettiesick

wanne onzin dat ik hier niks over V. Persie mag zeggen, gaat toch net zo goed over die pot 0-3 winst tegen Brazilië. Dus als ik Robben is een meester had geplaatst mag het wel, das toch dikke lariekoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 11:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ettie1990 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:23:
wanne onzin dat ik hier niks over V. Persie mag zeggen, gaat toch net zo goed over die pot 0-3 winst tegen Brazilië. Dus als ik Robben is een meester had geplaatst mag het wel, das toch dikke lariekoek
Mee eens, een topic over het WK met een subtopic over de strijd tegen Brazilie kan dus weldegelijk info bevatten over bepaalde spelers. Of dat nou van persie is of Robben of Vlaar of wie dan ook.

Snap niet waarom dit niet is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg dat dit gehele WK en wedstrijden zoals deze (Brazilië vs NL kleine finale WK 2014) en natuurlijk Spanje vs Nederland i.c.m. de keeperswissel van coach Louis van Gaal, nog jaren zal nagalmen of met weemoed over zal worden gesproken als een tijd dat dit matige doorsnee elftal met uiteraard 2 superspelers ons Nederlanders en ons voetbal wereldwijd weer op de kaart zette.

Dat laatste zie ik ondanks alles niet gebeuren de komende jaren met Hiddink aan het roer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Oeps, was ik deze vergeten te sluiten? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de zinloze "discussie" over Robin van Persie.