TF: WK 2014 Feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 1.442 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Welkom in het WK 2014 feedbacktopic.

Ben je het niet eens met het ons beleid, heb je vragen aan de crew die voor meerdere users interessant zijn, heb je briljante ideeen hoe we dit hoekje van het forum kunnen verbeteren, heb je het idee dat wij als moderators volledig de plank misslaan of wil je ons juist een hart onder de riem steken? Dit is de plek om je mening te uiten.

Let wel even op: discussie over individuele slotjes is hier niet op zijn plek. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Dit topic is ook om te voorkomen dat het in een topic alleen nog maar over de vorm en niet langer de inhoud gaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vraag me op dit moment alleen af of het nog wel nodig is om bij alle topics die jullie zelf hebben aangemaakt de tag [wk2014] te gebruiken. Omdat we nu eenmaal al in een compleet themaforum zitten. Beetje redundant wmb. :P

Klein dingetje maar hoor, maar dan lijkt het me logisch alleen tags te gebruiken als je het juist afwijkt van de scope van dit forum (al plaats je die dan in een ander forum, dus misschien moet je wel iets specifiekere tags binnen de scope gaan bedenken).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat komt omdat ze bij sluiting van het TF weer in de analen van ASP verdwijnen. Dan kunnen we ze bij het volgende EK/WK weer makkelijk terugvinden. Natuurlijk vallen ze in de search ook meer op als men op dit WK zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zou je dat niet door een db-admin met één query kunnen oplossen door net voor sluiting overal de tag nog voor te zetten? Maakt mij verder niet uit hoor, maar mensen die nieuwe topics openen die zullen dat ook niet allemaal doen (waaronder mijzelf, dus waarvan akte :P)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die groepstopics maken we elke keer opnieuw, althans gambieter ziet dat als nachttherapie geloof ik. :p Wat de rest opent, moeten ze zelf weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Weet je, als je koppie-pasta doet, dan staat het overal :+ . Ik denk niet dat het erg is, maar we gaan het wmb ook niet verplicht maken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vroeg me af of België niet ook zijn eigen wedstrijdtopics verdient? Er zijn genoeg Belgen op tweakers en ik vind het een beetje raar dat alleen Oranje aparte topics krijgt voor de wedstrijden.

Doen we de zuiderburen ook eens een plezier. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Was eerst de bedoeling, maar ik was op reis bij de eerste wedstrijd en toen ik eenmaal tijd had om op Tweakers te kijken had men het groepstopic al in gebruik. Voor morgen doe ik wel een apart topic :)

Done: Nostrovja! [WK2014 Groep H] Belgie - Rusland

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 21-06-2014 23:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind dat wedstrijdtopics behoorlijk snel worden gesloten, er is amper tijd om na te praten. Het alternatief - doorgaan in de topic voor de volgende ronde van dat land - vind ik geen goede aangezien je dan twee discussies door elkaar krijgt (namelijk ook degene van de wedstrijd van het andere land dat in de volgende ronde terecht is gekomen)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:09:
Ik vind dat wedstrijdtopics behoorlijk snel worden gesloten, er is amper tijd om na te praten. Het alternatief - doorgaan in de topic voor de volgende ronde van dat land - vind ik geen goede aangezien je dan twee discussies door elkaar krijgt (namelijk ook degene van de wedstrijd van het andere land dat in de volgende ronde terecht is gekomen)
Mee eens. Een dag of 2 langer open houden zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik doe dat expres omdat mensen in de wedstrijdtopics al de kwartfinales gaan bespreken. Die twee discussies door elkaar heb je dus al, of dat nu in de wedstrijdtopics is of in de kwartfinaletopics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

toolkist schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:10:
[...]

Mee eens. Een dag of 2 langer open houden zou fijn zijn.
Je kunt je afvragen waarom ze überhaupt op slot gezet moeten worden.
gambieter schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:11:
Ik doe dat expres omdat mensen in de wedstrijdtopics al de kwartfinales gaan bespreken. Die twee discussies door elkaar heb je dus al, of dat nu in de wedstrijdtopics is of in de kwartfinaletopics :)
Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje symptoombestreiding. Je kunt ook aangeven dat louter die discussie in het nieuwe topic plaats moet vinden.

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 02-07-2014 11:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik wil ze best weer opendoen, maar dan zet ik er een topicwaarschuwing bij die iedereen toch weer gaat negeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou nou niet zo negatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Een pessimist is een optimist met ervaring. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Senor Sjon heeft het goed begrepen. Mod maar eens een tijdje in AK (vooral het aanbiedingentopic) en je weet hoe goed onze users de topicwaarschuwingen lezen en begrijpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
Wat is de gedachte achter het aanpassen van de topictitels op basis van het verloop/resultaat van een wedstrijd? Is het grappig bedoeld? Ik vind het vooral knullig/amateuristisch over komen, eerlijk gezegd.

Voorbeelden:
Topictitel? Waarom niet? \[8e finale] Duitsland - Algerije
Dans der dramaqueens! [Achtste finale] Brazilie - Chili
Nostrovja! [WK2014 Groep H] Belgie - Rusland

Ik zie hier echt de toegevoegde waarde niet van.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Krijg ik nog een reactie op mijn feedback van vorige week?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die had ik gemist. Tja, de een kan er niet om lachen, anderen vinden het weer wel leuk. Senor Sjon en ik vinden het gewoon leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wellicht dat het in het kader van herkenning handiger is om die "subtitels" áchter de landen te zetten. Maar goed, beetje mosterd na de maaltijd met nog 3 wedstrijden te gaan verspreid over meerdere dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Te logisch. De bal is tenslotte rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dat zou al een verbetering zijn. Als je ooit het topic van Duitsland - Algerije wilt terugzoeken (bijv. tijdens het volgende EK of WK), dan ga je dat topic met het ridicule begin van deze topictitel lastig vinden. Hetzelfde geldt voor Brazilië - Chili. Ik zou er dan ook voorstander van zijn dat de topics een normale titel krijgen na afloop van het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
gambieter schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:39:
Die had ik gemist. Tja, de een kan er niet om lachen, anderen vinden het weer wel leuk. Senor Sjon en ik vinden het gewoon leuk om te doen :)
Ik had hem ook gemist, maar veel users vinden een 'levende' topictitel ook leuk, vooral tijdens de wedstrijden zelf. Ook als je de wedstrijden nazoekt nadat het themaforum gesloten is, heb je toch een oh ja gevoel bij de topictitel.

De tekst aanduiding op het eind is natuurlijk geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee Sjon, dan zeg je "we zullen het overwegen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zeg toch ook dat het geen probleem is, niet dat we het doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach ik heb zelf ook modrechten hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan mag .oisyn zich uitleven op de titels van gesloten topics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 18:26

ettie1990

PSN:ettiesick

in het topic Brazilie gefileerd 0-3 [Troostfinale] Brazilie - Nederland mag dus blijkbaar niet gecommuniceerd worden over van persie, zoals de topic warning aangeeft: 'Dit topic is NIET bedoeld voor de zinloze "discussie" over Robin van Persie'.

Ik heb daar als volgt op gereageerd:

wanne onzin dat ik hier niks over V. Persie mag zeggen, gaat toch net zo goed over die pot 0-3 winst tegen Brazilië. Dus als ik Robben is een meester had geplaatst mag het wel, das toch dikke lariekoek.

Mijn inziens vindt ik het raar dat er specifiek een speler wordt benoemd waar eventueel een zinloze discussie over bestaat.

Als je echt over voetbal wil discussieren heb je nooit een zinloze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kan ook het topic en de voorgaande NL-wedstrijden topics even teruglezen op de zoekterm Persie. Dan zie je dat er een discussie inclusief loopgraven ontstaat waar de topics verre van gebaat zijn en waar alles bijgetrokken wordt, wat niet met die wedsttrijd te maken heeft. Een nieuw topic wil blijkbaar niemand erover maken, maar het komt wel als een soort maagzuur opborrelen in elk ander topic. Vandaar dat we dat niet meer willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ettie1990 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:03:
Dus als ik Robben is een meester had geplaatst mag het wel, das toch dikke lariekoek.
Strict gezien was het alleen ontopic geweest als je het over de performance van Robben had in die ene wedstrijd. Nou zal niemand je raar aankijken als je het in een wedstrijdtopic in het algemeen praat over Robben, alleen dreigen de discussies over VP te ontsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, er is een topic waar de prestaties van de spelers worden besproken. Wat er echter gebeurde is dat mensen het niet over de wedstrijd hadden, maar alleen maar het topic wilden gebruiken om hun antipathie tegen RvP te uiten.

Op een bepaald moment is het genoeg geweest, en ja, dan krijg je een topicwaarschuwing. Die staat er niet voor niets, dus als user heb je daar dan ook rekening mee te houden. Er kan altijd over overlegd worden, maar de TW gewoon negeren omdat je het er niet mee eens bent is in ieder geval niet de juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
ettie1990 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:03:

[...]

Als je echt over voetbal wil discussieren heb je nooit een zinloze discussie.
Ik vind dit de beste zin van deze week op het forum; een contradictio in terminis pur sang! >:)
Maar goed, ik denk dat het er de mods meer om ging hoeveel er over slechts één onderwerp gesproken werd, ipv de wedstrijd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:17:
Tja, er is een topic waar de prestaties van de spelers worden besproken. Wat er echter gebeurde is dat mensen het niet over de wedstrijd hadden, maar alleen maar het topic wilden gebruiken om hun antipathie tegen RvP te uiten.
Spelers bepalen een wedstrijd en het resultaat (of niet) vandaar de discussie. Het was niet de bedoeling om bepaalde spelers af te kraken maar kennelijk mag er over sommige spelers niets negatiefs gezegd worden.
Overigens had ik de TW over het hoofd gezien waarvoor mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat ging niet daarom. Hele seizoenen, verleden WK's en EK's, van alles werd er bijgesleept. Wat ik al heb geschreven, waarom kan daar niet netjes(!) over gesproken worden in een los topic? Waarom moeten de wedstrijdtopics een verbale matpartij worden tussen pro en contra een voetballer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uberhaupt is dat zozeer een fanboy vs hateboy "discussie" geworden dat men daar andere kanalen voor mag gebruiken. Het is nog erger dan religie en nog slechter onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Fanboy vs hateboy, welles nietes... het is inderdaad hetzelfde, en is equivalent aan een eindeloze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als aankondiging: het themaforum gaat deze week dicht, de topics op slot & move naar ASP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe leuk het ook was om over het WK en alles eromheen te praten; het ziet er wel naar uit dat de meeste animo weg is voor verdere gesprekken. Het was dus wel te verwachten. We zien trouwens wel veel transfers gebeuren naar aanleiding van het WK. Die kunnen natuurlijk wel weer in een ander forum besproken worden. Het themaforum voor het WK was mijns inziens in elk geval enorm geslaagd. Voor het EK meld ik me alvast weer aan. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik ben anders blij dat het weer over is: iedereen praatte maar over voetbal en iedereen had een mening. Ook diegenen die nooit om voetbal geven, of er de ballen verstand van hebben, om moe van te worden.
Kunnen we het nu weer mooi over het weer hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je bedoelt deze treffende titel? :+
Pokke warmte (en droogte)... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ah, treffend... nog niet gezien, maar ook nog geen toegang toe. Toch maar eens tijd dat ik toegang vraag tot de huiskamer :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.