Ik moet toegeven dat ik van bijsparen niet veel verstand heb. Maar je moet dus, als je het over hebt even voorschieten en een jaar later wellicht een percentage terug ontvangen. Prima, maar lang niet zo aantrekkelijk als om gewoon vanuit het bruto salaris zelf te kiezen wat je met de premie doet, toch?Ortep schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:16:
[...]
Natuurlijk moet je er geld voor hebben om het te doen. Maar op het moment dat je er geld voor hebt, kan je het doen en heb je automatisch wat om af te trekken.
Leg je 200 euro netto op jaarbasis in, dan heb je dus een aftrekpost van 200 euro.
Bijsparen doe je dus uit je bruto salaris tot aan het maximum van de jaar ruimte. Je mag zelfs met terugwerkende kracht een jaar of 10 terug werken
Ik heb op jouw link geklikt over de jaarruimte en zo'n jaarruimte is volgens mij ook beschamend laag...
Verder stond er nog dit:
Banksparen voor Pensioen is het gewenste antwoord op de Woekerpolis. Spaar extra geld voor uw pensioen. Transparant en met minimale kosten.
En dat is toch wel cynisme in de derde graad...
Dus we pakken niet de woekerpolissen aan maar omdat die bestaan gaan we extra geld sparen vanuit het netto salaris.
[ Voor 35% gewijzigd door Bart2005 op 06-07-2014 21:04 ]