Men server draait nu een kleine 3 jaar in raid 5 en helaas is 1 van de hdd's overleden.
Dit is de eerste maal dat ik dit mee maak en ik kan nergens de juiste stappen vinden hoe ik mijn nieuwe hdd de kapotte hdd kan vervangen/herstellen in de raid5. (niet via google, technet, andere sites)
Ik heb de kapotte hdd eruit gehaald en de nieuwe erin gestoken. (ook een 2TB schijf)
Deze word bij de opslagmanager wel herkent, maar doet er verder niets mee.
Hoe moet ik nu verder gaan om de hdd automatisch te laten rebuilden in de raid5?
Op dit moment is de hdd weergegeven als: dynamisch, Niet-toegewezen.
Ik had al het volgende geprobeerd:
- De hdd dynamisch maken, rebooten
- De hdd formatteren (maar hij krijgt dan ook niet de juiste grootte zoals de vorige schijf met 127mb niet toegewezen)
- Afwijkende schijven importeren is grijs dus kan ik niet toepassen. (ook niet bij de nog werkende schijven)
- Via de andere schijven schijf opnieuw activeren werkt ook niet.
Aangezien het erg makkelijk om data te verliezen durf ik niet veel verder te zoeken naar andere mogelijkheden.
Mijn serverhardware is:
Dit is de eerste maal dat ik dit mee maak en ik kan nergens de juiste stappen vinden hoe ik mijn nieuwe hdd de kapotte hdd kan vervangen/herstellen in de raid5. (niet via google, technet, andere sites)
Ik heb de kapotte hdd eruit gehaald en de nieuwe erin gestoken. (ook een 2TB schijf)
Deze word bij de opslagmanager wel herkent, maar doet er verder niets mee.
Hoe moet ik nu verder gaan om de hdd automatisch te laten rebuilden in de raid5?
Op dit moment is de hdd weergegeven als: dynamisch, Niet-toegewezen.
Ik had al het volgende geprobeerd:
- De hdd dynamisch maken, rebooten
- De hdd formatteren (maar hij krijgt dan ook niet de juiste grootte zoals de vorige schijf met 127mb niet toegewezen)
- Afwijkende schijven importeren is grijs dus kan ik niet toepassen. (ook niet bij de nog werkende schijven)
- Via de andere schijven schijf opnieuw activeren werkt ook niet.
Aangezien het erg makkelijk om data te verliezen durf ik niet veel verder te zoeken naar andere mogelijkheden.
Mijn serverhardware is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2400S | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8P67 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGT520 SL/DI/1GD3(LP) | € 0,- | € 0,- |
| 6 | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 68,35 | € 68,35 |
| 1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows Home Server 2011 64bit Nederlands OEM 10clients | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Straight Power E8 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB | € 114,03 | € 114,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 214,38 | |