Ik zoek een hardeschijfcontroller (raid kaart dus)
Ik zoek een raid kaart voor in mijn zelfbouw thuisserver (zie hardware bij het 4e puntje)
Reden waarom is dat ik niet meer dezelfde shit wil hebben als ik nu aan de hand heb:
[WHS2011] HDD Replacement after broken drive (raid5 wil niet re-builden na insteken van nieuwe hdd.)
Ik wil dus een raid5 kunnen bouwen en liefst mijn whs2011 installatie behouden maar wil desnoods overschakelen op debian.
Ik ben nog niet goed bekend met hoe een raid kaart gebruikt word aangezien dit nieuw voor me is.
Ik vind er maar weinig informatie over van bv. sata vs sas voor- en nadelen vandaar ook de vraag hier om hulp met mijn keuze.
Wat is je budget?
Maximaal tussen 150-200 euro (de minder de beter natuurlijk)
Mag ook 2e hands via v&a.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren.
Na mijn eigen zoektochten kwam ik uiteindelijk bij deze 2 kaarten uit:
Van de pricewatch: IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x weet ik dat hij met whs2011 zou moeten werken. Kennis van me gebruikt er zo ook 2 en is er goed tevreden van.
Bij de pricewatch: IBM ServeRAID M5014 vermoed ik dat die ook met whs2011 overweg kan, iets ander model voor 228 nieuw bij amazon.de of zelfs 2e hands daar voor 160.
Ze hebben beiden geen backup unit en dat vind ik jammer maar dat drijft de prijs natuurlijk ook omhoog.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek een raid kaart voor in mijn zelfbouw thuisserver (zie hardware bij het 4e puntje)
Reden waarom is dat ik niet meer dezelfde shit wil hebben als ik nu aan de hand heb:
[WHS2011] HDD Replacement after broken drive (raid5 wil niet re-builden na insteken van nieuwe hdd.)
Ik wil dus een raid5 kunnen bouwen en liefst mijn whs2011 installatie behouden maar wil desnoods overschakelen op debian.
Ik ben nog niet goed bekend met hoe een raid kaart gebruikt word aangezien dit nieuw voor me is.
Ik vind er maar weinig informatie over van bv. sata vs sas voor- en nadelen vandaar ook de vraag hier om hulp met mijn keuze.
Wat is je budget?
Maximaal tussen 150-200 euro (de minder de beter natuurlijk)
Mag ook 2e hands via v&a.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeuren.
Na mijn eigen zoektochten kwam ik uiteindelijk bij deze 2 kaarten uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x | € 130,21 | € 130,21 |
| 1 | IBM ServeRAID M5014 | € 228,30 | € 228,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 358,51 | |
Van de pricewatch: IBM ServeRAID M1015 SAS/SATA Controller for System x weet ik dat hij met whs2011 zou moeten werken. Kennis van me gebruikt er zo ook 2 en is er goed tevreden van.
Bij de pricewatch: IBM ServeRAID M5014 vermoed ik dat die ook met whs2011 overweg kan, iets ander model voor 228 nieuw bij amazon.de of zelfs 2e hands daar voor 160.
Ze hebben beiden geen backup unit en dat vind ik jammer maar dat drijft de prijs natuurlijk ook omhoog.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2400S | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8P67 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus ENGT520 SL/DI/1GD3(LP) | € 0,- | € 0,- |
| 6 | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 67,99 | € 67,99 |
| 1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows Home Server 2011 64bit Nederlands OEM 10clients | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Straight Power E8 600W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB | € 114,65 | € 114,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 215,64 | |