Kilo Utrecht Tango [Halve Finale] Oranje - Argentinie

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 40.750 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
thewizard2006 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:50:
[...]

Maare ik lees hier dat robben 3 man op zich had staan (minimaal). Van Persie ook tenminste 2 en nu Clasie ook al 2. Dat betekend dus dat er minimaal 3-5man helemaal vrij zou moeten staan aangezien Argentinië ook met max 11 in het veld staat..... Waar ging het mis
Mede door trage balhandeling, te zachte passes, niet de bal durven in te passen, tikkie terug of breed gaf je de argentijnen elke keer veel tijd om weer goed te staan. Die hebben echt met 2 vingers in de neus de finale gehaald....

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 17:17
Norjee schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:39:
Hmmm, middenveld slecht, en het probleem, misschien. Ik denk dat dat meer het gevolg was van, met alle respect, een niet heel goed elftal dat vooral speelde om niet te verliezen. "Wat je ook doet, geef de tegenstander niet de kans op een 1 op 1 situatie tegen de verdediging" leek vooral het motto van het elftal, risico's ten alle koste vermijden dus.
Datzelfde idee had ik ook bij Argentinië. In de totale wedstrijd zijn er maar zo'n vier serieuze doelpogingen geweest van beide teams. Dat je er dan uit vliegt met penalties is jammer, maar je kan moeilijk zeggen dat je de overwinning verdiende. Beide ploegen verdedigden goed, maar dan krijg je dus zo'n wedstrijd waar iedere aanval voor de 16 al sneuvelt.
Ik denk dat Oranje (meer dan) het maximale eruit heeft gehaald dus ze mogen best trots zijn. De verwachtingen waren laag maar bij vlagen lieten ze top voetbal zien waardoor er toch veel mogelijk leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
http://resources.fifa.com..._ned_playerstatistics.pdf

Niet willekeurig mensen napraten alstublieft. Hij heeft zijn kilometers niet alleen gemaakt, maar is ook een paar keer erg nuttig geweest op eigen helft.

Belangrijkste om te onthouden van deze wedstrijd is dat Argentinië niet bepaald de intentie had om te voetballen. Zowel van Persie als van Robben zaten constant in de tang tussen twee a drie mensen.

Komende zaterdag laatste wedstrijd die hopelijk wel het spektakelstuk wordt van het WK. Brazilië moet voetballen, Nederland kan voetballen.

Wedstrijd van zondag wordt bij voorbaat dodelijk saai. Interesse is niet alleen minder,
maar Duitsland zal de vrijheid niet krijgen om te presteren, Argentinië zal loeren op dat kansje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-09 19:32
Ik weet niet of je beter nu met penalties eruit had kunnen vliegen of kansloos afgedroogd worden door de duitsers. Die spelen denk ik toch wel het beste voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iblies schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:01:
[...]

Niet willekeurig mensen napraten alstublieft. Hij heeft zijn kilometers niet alleen gemaakt, maar is ook een paar keer erg nuttig geweest op eigen helft.

Belangrijkste om te onthouden van deze wedstrijd is dat Argentinië niet bepaald de intentie had om te voetballen. Zowel van Persie als van Robben zaten constant in de tang tussen twee a drie mensen.

Komende zaterdag laatste wedstrijd die hopelijk wel het spektakelstuk wordt van het WK. Brazilië moet voetballen, Nederland kan voetballen.

Wedstrijd van zondag wordt bij voorbaat dodelijk saai. Interesse is niet alleen minder,
maar Duitsland zal de vrijheid niet krijgen om te presteren, Argentinië zal loeren op dat kansje.
Niet willekeurig quoten aub. Want van persie aanvallen was mijn punt dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
chimera2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:01:
Ik weet niet of je beter nu met penalties eruit had kunnen vliegen of kansloos afgedroogd worden door de duitsers. Die spelen denk ik toch wel het beste voetbal.
Dit dus. Met alle respect. Maar als we door waren gekomen naar de finale. En daar hetzelfde spel en kwaliteit vertoonde tegen duitseland. Hadden we daar echt gruwelijk slecht van verloren.
Ja met krull hadden we meer kans. Maarja die argentijnen waren gewoon erg zeker van hun zaak. En oranje niet.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
stftweaker schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:04:
[...]

Dit dus. Met alle respect. Maar als we door waren gekomen naar de finale. En daar hetzelfde spel en kwaliteit vertoonde tegen duitseland. Hadden we daar echt gruwelijk slecht van verloren.
Ja met krull hadden we meer kans. Maarja die argentijnen waren gewoon erg zeker van hun zaak. En oranje niet.
waarom met krul meer kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn reactie even op het Nederlands elftal. Ik vind dat Nederland het fantastisch gedaan heeft dit toernooi, ondanks dat we gisteren niet door de Argentijnse defensie kwamen. Alle 23 spelers hebben hun steentje bij gedragen. Ik heb genoten van onze jongens met als hoogtepunt de 5-1 tegen Spanje. Louis van Gaal heeft het maximale uit deze spelers groep gehaald. Laten we niet vergeten dat voor het begin van het toernooi, dat niemand een dubbeltje voor het Nederlands elftal gaf. Alle kenners riepen in koor dat NL het heel moeilijk zou krijgen in de poulefase. Uiteindelijk heeft NL iedereen de mond gesnoerd met deze prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Norjee schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:03:
[...]

Niet willekeurig quoten aub. Want van persie aanvallen was mijn punt dus helemaal niet.
Die vent komt wel telkens terug in de commentaren waarbij de focus ligt op matige prestaties. Onterecht imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
chimera2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:05:
[...]

waarom met krul meer kans?
Omdat de eerste keeper geen penaltys kan. geen ervaring mee heeft. En er was de hele tijd al sterke neiging naar penaltys. Daarom snapte ik de laatste wissel ook niet. Spitsen kregen geen bal. En dan komt huntelaar nog even erbij..

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
macciez schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:47:
Dat is juist heel goed aan te leren, net als alles andere in sport :)
Dat is wel grappig, ik heb ooit begrepen dat topsport voor 95% uit training bestaat en slechts 5% uit talent ;)

Ik weet niet of dit klopt...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
mavaros schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:50:
Onzin. Dat heeft met je bouw te maken. Je kan wel iets wat beter maken, maar net zoals Robben en Bolt doen op het veld/atletiekring, keihard sprinten, dat is een aangeboren handicap.
Natuurlijk heeft dat met je bouw en hoe sportief je algemeen bent, maar die jongens die voor het Nederlands team voetballen hebben over het algemeen wel het juiste lichaam om snel te sprinten. Definieer trouwens snel, als voor jou Robben en Bolt snel zijn dan praten we allebei over iets heel anders, want ik heb het alleen over sneller leren sprinten en over het algemeen sneller lopen dan de meeste Tweakers hier.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
Tsja, Van Persie. Staat toch elk eindtoernooi in de spits, maar hij leek door de schorsing gebroken in zijn ritme. Veel buitenspel en veel balverlies. Mensen gaan 4 jaar terug, maar volgens mij was het op het EK hetzelfde verhaal? Hij kan op zijn momenten weergaloos zijn, maar zat in de 2e helft van het toernooi niet in de wedstrijd.

Nou waren de voorzetten ook niet best, hoe vaak is de bal niet gewoon over de achterlijn geschoten.

Overigens hebben we al 4 uur lang niet gescoord of doelpunten tegen gekregen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Señor Sjon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:22:
maar volgens mij was het op het EK hetzelfde verhaal?
Dat EK erbij halen is flauw. Toen was het hele team een chaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:57
Dat je Van Persie zeer nuttig in de verdediging tegenkwam zegt ook niet dat V P een waardeloze voetballer is. Wel dat hij niet aan zijn taak toekwam. Een periode in de wedstrijd is acceptabel. Maar het was gisteren vrij snel duidelijk dat V P niks aanvallend kon toevoegen. Vorige wedstrijden werd het team instant omgebouwd, samen met de komst van 1 2 nieuwe spelers. Nu werkte het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door mavaros op 10-07-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb heel dat EK volgens mij niet bewust meegekregen (of uit mijn geheugen verbannen).
Ik zou werkelijk waar niet meer weten hoe ze toen speelden...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
Mr_Size schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:41:
[...]

Je verwoord mijn gevoelens exact :)

Ik hou voornamelijk een positief gevoel over van dit WK. Zo uitgeschakeld worden is veel minder erg dan zoals 4 jaar geleden in de finale verliezen. Vooraf gaf niemand Oranje een kans (ik ook niet), terwijl dat vier jaar geleden toch anders was (toen had ik NL als WK in de diverse pooltjes, kwam nog bijna uit ook). En dan zie je dat ze 'gewoon' weer bij de laatste 4 komen, dat is toch prachtig?

De wedstrijd van gisteren was een absolute zaadpot, 120 minuten pure ergernis vanwege het laffe spel. Blijkbaar was de magie uitgewerkt, want buiten Vlaar, Cilessen en in iets mindere mate De Vrij, haalde niemand zijn niveau. Wat heb ik me kapot lopen ergeren aan Kuyt op links zeg, hij heeft 75 minuten lang daar gespeeld en ELKE aanname was met zijn rechtervoet, hij heeft zijn linkervoet GEEN EEN KEER gebruikt. Daardoor heeft hij ook GEEN EEN KEER vooruit gespeeld. Hoe wil je dan ooit Van Persie en Robben bereiken met dat soort spel?
Leuk hoor dat Kuyt weer meedeed en een erg goede wedstrijd speelde tegen Mexico, maar ik had liever Janmaat vanaf het begin zien spelen gisteren en Kuyt gewoon ernaast. Kuyt zijn magie was tegen Costa Rica alweer uitgewerkt, hoewel hij gisteren wel goed heeft verdedigd. Maar in het systeem dat Van Gaal wilde spelen is het de bedoeling dat de backs mee opkomen en niet altijd en eeuwig terug kaatsen naar de verdedigers |:(

Ik vind dat Argentinië terecht heeft gewonnen, zij hadden de betere kansen. NL heeft eigenlijk geen echte kansen gehad en dan verdien je het gewoon niet. We besparen ons nu ook een nieuw trauma, want het is na gisteren 1000% duidelijk wie er WK gaat worden. Die Duitsers lachen zich rot, die worden echt lachend WK. En dat is verdiend ook, want Duitsland heeft met afstand het beste team. Buiten Höwedes vind ik dat het complete Duitse elftal echt goede spelers heeft op elke positie. Je ziet dat Argentinië en Nederland het voornamelijk moeten hebben van Messi en Robben. Als die niet worden bereikt dan is het allemaal maar erg matig. Daar hebben de Duitsers geen last van. Performed Schweinsteiger niet? Dan passed Kroos die bal toch? Of Lahm, of Özil, of Khedira, of.. affijn punt is duidelijk denk ik ;)

Maar zoals gezegd, ik koester voornamelijk de positieve dingen van dit WK voor NL:
  • De legendarische 1-5 tegen Spanje met die geweldige goal van Van Persie. Die wedstrijd vergeet ik nooit meer
  • De ontlading na de 1-1 van Sneijder tegen Mexico. Wat was dat een heerlijk moment, zo vlak voor tijd op gelijke hoogte komen en vervolgens nog op zijn Duits winnen ook _/-\o_
  • De briljante wissel van Van Gaal. Die wissel is nu al legendarisch. Sowieso heeft Van Gaal het echt top gedaan als tacticus. Jammer dat de magie net te vroeg was uitgewerkt
  • Het overleven van de groepsfase en het bereiken van de 1/2 finale an sich. Had ik vooraf absoluut mijn handtekening onder gezet. Veel beter gepresteerd dan menigeen, ook hier, vooraf had kunnen en durven dromen.
Nooi gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik ben zondag 100% voor Duitsland. Die verdienen het gewoon, zeker na die magische 1-7 tegen Brazilië. Mijn voorspelling? 3-0 voor Duitsland.
Tja magic comes with a price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
dfrenner schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:24:
Ik heb heel dat EK volgens mij niet bewust meegekregen (of uit mijn geheugen verbannen).
Ik zou werkelijk waar niet meer weten hoe ze toen speelden...
Slecht. Ook toen was het middenveld het probleem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
mavaros schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:24:
Dat je Van Persie zeer nuttig in de verdediging tegenkwam zegt ook niet dat V P een waardeloze voetballer is. Wel dat hij niet aan zijn taak toekwam. Een periode in de wedstrijd is acceptabel. Maar het was gisteren vrij snel duidelijk dat V P niks aanvallend kon toevoegen. Vorige wedstrijden werd het team instant omgebouwd, samen met de komst van 1 2 nieuwe spelers. Nu bleef het stil op dat gebied.
Toevoegen of de kans niet kreeg? Lange bal, korte bal, over de grond of via de lucht.

Robben heeft ook erg weinig toegevoegd, en aan de andere kant was Messi onzichtbaar ;)

De woorden dekken de lading niet.
Beide teams hebben duidelijke instructies gekregen. Robben en van Persie ten alle tijden dubbel dekken. Bij oranje waren de instructies ook duidelijk. Messi mocht ten allen tijden niet de vrijheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Definieer trouwens snel, als voor jou Robben en Bolt snel zijn dan praten we allebei over iets heel anders, want ik heb het alleen over sneller leren sprinten en over het algemeen sneller lopen dan de meeste Tweakers hier.
Het rappe vertrekken na een actie of in reactie op een actie. Robben rent na een actie heel snel door/weg. Bolt is een vergelijking om de snelheid van Robben wat kracht bij te zetten. Bolt heeft verder niets met deze wedstrijd te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
D-e-n schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:23:
[...]

Dat EK erbij halen is flauw. Toen was het hele team een chaos.
Nederland heeft toen 2 doelpunten gemaakt. Van Persie had daar 50% aandeel in (de 1-2 tegen Duitsland).
vd Vaart maakte de andere treffer.

De opmerking dat v Persie niet scoort op grote toernooien is onzin. 3x op een Ek, 5x op WK.
http://www.voetbalstats.nl/topscnedxi.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Mooie statistiek, Sneijder heeft het meeste kilometers gemaakt van alle spelers op het WK. Wel echt een bikkel hoor ook al is zijn passing niet meer op z'n oude niveau. (al verdenk ik die nare overtreding op hem gisteren als de boosdoener)

Van Persie speelde deze wedstrijd slecht, tegen Costa Rica was hij nog slechter en nu was hij ook nog eens ziek. Er was echt geen reden om hem in de basis te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Goron schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:37:
Er was echt geen reden om hem in de basis te zetten.
Jij wist van te voren dat die ziekte dit resultaat zou opleveren?

Overigens was hij gister niet slecht. Hij zat niet in de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Goron schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:37:
Mooie statistiek, Sneijder heeft het meeste kilometers gemaakt van alle spelers op het WK. Wel echt een bikkel hoor ook al is zijn passing niet meer op z'n oude niveau. (al verdenk ik die nare overtreding op hem gisteren als de boosdoener)

Van Persie speelde deze wedstrijd slecht, tegen Costa Rica was hij nog slechter en nu was hij ook nog eens ziek. Er was echt geen reden om hem in de basis te zetten.
Al is het maar omdat Van Persie continu 2 man in zijn dekking krijgt. Maar goed we hebben buiten Robben (die ook met 2 wordt gedekt) niemand die van dat overtal gebruik kan maken.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Opvallend overigens dat niemand het heeft over het opstellen van De Jong. Dat kostte je wel een wissel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Outlaw
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:07:
Nou mijn reactie even op het Nederlands elftal. Ik vind dat Nederland het fantastisch gedaan heeft dit toernooi, ondanks dat we gisteren niet door de Argentijnse defensie kwamen. Alle 23 spelers hebben hun steentje bij gedragen. Ik heb genoten van onze jongens met als hoogtepunt de 5-1 tegen Spanje. Louis van Gaal heeft het maximale uit deze spelers groep gehaald. Laten we niet vergeten dat voor het begin van het toernooi, dat niemand een dubbeltje voor het Nederlands elftal gaf. Alle kenners riepen in koor dat NL het heel moeilijk zou krijgen in de poulefase. Uiteindelijk heeft NL iedereen de mond gesnoerd met deze prestatie.
Eens

Nederlandse PS5 clan / 30+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:45:
Opvallend overigens dat niemand het heeft over het opstellen van De Jong. Dat kostte je wel een wissel
Jij hebt niet het hele topic doorgelezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Laatst online: 25-09 14:56
Dat vond ik eigenlijk ook heel vreemd. Het is altijd makkelijk praten achteraf maar toch. Vooral omdat je van tevoren weet dat De Jong geen 120 minuten kan spelen en je bij voorbaat al een wissel kwijt bent daardoor. Als je dan bedenkt dat het bij uitstek een 0-0 wedstrijd was en je Krul achter de hand wil houden als extra wissel, dan had je beter direct met Clasie kunnen beginnen. Nederland werd er ook niet echt slechter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
De woorden dekken de lading niet.
Beide teams hebben duidelijke instructies gekregen. Robben en van Persie ten alle tijden dubbel dekken. Bij oranje waren de instructies ook duidelijk. Messi mocht ten allen tijden niet de vrijheid krijgen.
Ja, en dan nog had en kan je van systeem veranderen. Dat wat in de vorige wedstrijden werkte. Maar dat gebeurde helaas niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Daar had hij de wissels dus niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Al is het maar omdat Van Persie continu 2 man in zijn dekking krijgt. Maar goed we hebben buiten Robben (die ook met 2 wordt gedekt) niemand die van dat overtal gebruik kan maken.
Een goede van Persie had hier gebruik van gemaakt. Twee spelers wegtrekken, waardoor bijvoorbeeld Sneijder een doelpoging zou kunnen ondernemen. Dat heb ik nu alweer niet gezien. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
mavaros schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:00:
[...]

Een goede van Persie had hier gebruik van gemaakt. Twee spelers wegtrekken, waardoor bijvoorbeeld Sneijder een doelpoging zou kunnen ondernemen. Dat heb ik nu alweer niet gezien. Jammer.
Haal je er twee weg, zijn er nog 6+goalie.

Inherent aan de taktiek die gekozen werd. Beide partijen hebben zich hier overigens schuldig aan gemaakt. Wat mogelijk zou hebben gewerkt was een continu inschuivende middenvelder, maar dan mis je mensen achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Volgens mij hebben ze te weinig risico genomen tijdens de wedstrijd, dan hadden ze het voor de verlenging kunnen beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Moest men er in België ook zo over denken.

Iedereen maar het verleden ophemelen en de Belgische prestatie van dertig jaar geleden oprakelen want sindsdien is het noppes geweest. Nu evenaren de Duivels eindelijk weer de prestatie van toen maar worden we zowaar geen wereldkampioen en opeens is het een teleurstelling en krijgen ze geen parade want het is "mislukt". Hallo-o-ooo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Iblies schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:01:
[...]

Je hebt de eerste helft gezien? Er was maar 1 ploeg die probeerde aan te vallen en dat was Argentinie, Nederland heeft tot de 65e minuut (/de wissel de-Jong<->Clasie) alleen maar achterover geleund.

Zaterdag wordt een spektakelstuk :') ? Brazilie was tegen Duitsland vergeten iedereen neer te maaien zoals de vorige twee wedstrijden maar door alle kritiek durfden ze dat zeker niet meer :+ . Zaterdag is wel hun enige kans op iets van eerherstel door een mooi potje samba voetbal neer te zetten ja, alleen zitten er weinig samba spelers in de selectie :X . Nederland, voetballen? Alleen tegen Mexico gezien ...
Zou wel een mooie afsluiter zijn om de rem eraf te gooien en gewoon 4-3-3 te spelen, had dat gister echt willen zien met Depay erin voor Kuyt. Alleen de wissel van Martins Indi was niet voorzien dus heeft er een extra gekost (niet die van de Jong) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:52
Tsja, weet je, voor de wedstrijd is iedereen superblij dat de jong weer speelt. Dat het "wonder van Lourdes" zich heeft voltrokken. Als dan vervolgens blijkt dat hij de wedstrijd niet kan volmaken, had hij niet opgesteld moeten worden. Ik denk dat het gewoon zijn intentie was om de negentig minuten vol te maken.

Het is zuur dat het uiteindelijk betekende dat Krul er daardoor niet meer in kan komen. Hoe die Cillessen die laatste penalty er nog in liet gaan was wel echt erbarmelijk overigens.

We moeten echter ook eerlijk zijn: we hebben tegen CR niet gescoord, en tegen Argentinië ook niet. Dat betekent dus 2x penalties trappen, en 2x een levensgrote kans op einde toernooi. Dat dit dan uiteindelijk ook gebeurt is dan niet zo gek.

Vond het beeld van Robben die naar zijn vrouw en kind loopt ook hartverscheurend trouwens. Had het hem zo gegund zich te revancheren voor 2010. :'(

Edit: Ik vind trouwens wel dat de uitspraak "Penalties zijn een loterij" verbannen moet worden. Sterker nog: ik denk dat het NOODZAAK is hierop zeer goed te trainen voor dit soort knock out toernooien. Iedereen zat na afloop te haten op wat Hugo Borst zei, maar hij had wel gelijk: die professor op penaltygebied (die dus echt als autoriteit wordt gezien) had aangegeven waar Messi zeer waarschijnlijk zou schieten. Dat er dan niets met die informatie wordt gedaan, en penalties na afloop weer eens voor loterij worden uitgemaakt, vind ik tenenkrommend.

[ Voor 20% gewijzigd door Stoffa op 10-07-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 21:46
Enai schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:13:
Moest men er in België ook zo over denken.

Iedereen maar het verleden ophemelen en de Belgische prestatie in dertig jaar geleden oprakelen want sindsdien is het noppes geweest. Nu evenaren de Duivels eindelijk weer de prestatie van toen maar worden we zowaar geen wereldkampioen en opeens is het een teleurstelling en krijgen ze geen parade want het is "mislukt". Hallo-o-ooo!
België had natuurlijk wel (samen met Duitsland) het beste spelersmateriaal en het nodige geluk zoals de best denkbare loting. Als je dan bij de eerste redelijke tegenstander kansloos wordt uitgeschakeld valt dat natuurlijk tegen.

Nederland is verder gekomen dan België met minder materiaal en heeft echt gestunt tegen Chili en Spanje. Tegen Argentinië was het uiteindelijk een dubbeltje op zn kant wat net verkeerd valt. Logisch dat men anders tegen die prestatie aankijkt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
De Jong als ie weer herstelt is. Hij pakt de achterkant van het middenveld. Sneijder is de vooruitschuivende man. Dan kan je ook nog een verdediger inpassen in geval van nood. Maar Sneijder kan beter gewoon als nomade over het veld zwerven. Een soort dwerguitvoering van Kuyt. Sneijder kan over twee jaar en wat minder glamour ook een grote man worden.

Ja Argenrinie had ook heel goed door dat de aanvoerlijnen en aanvallers geelimineerd moesten worden. Dat deden ze vakkundig, zoals Argentijnen altijd doen als ze het tactisch niet kunnen winnen. Maar dat maakt ze nu juist zo gevaarlijk. (Tactisch kan je met schoppen verwisselen.) De Duitsers gaan er zondag wel achterkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nederland heeft alleen tegen een zwaar ondermaats Spanje wat laten zien, de rest was zoals de topic titel zegt, en zijn we met de hakken over de sloot verder gekomen. Zeer veel geluk dat we zover zijn gekomen, in een finale tegen Duitsland waren we volkomen kansloos geweest, en was de vernedering immens geweest.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sneijder over twee jaar? Het is de vraag wat hij gaat doen nu. De vraag is ook of je uitgebreid plannen moet maken met alle dertigers. Ik zou ze zeker niet allemaal overboord kieperen maar je moet voorkomen dat je overkomt wat Spanje dit jaar overkwam. Dat het ineens allemaal op is.

Ik kan me voorstellen dat je qua middenveld ook goed naar jongens als v Ginkel en Klaassen gaat kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Stoffa schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:16:
[...]Vond het beeld van Robben die naar zijn vrouw en kind loopt ook hartverscheurend trouwens. Had het hem zo gegund zich te revancheren voor 2010. :'(
Ja, dat was wel beeld dat me een beetje raakte.
Edit: Ik vind trouwens wel dat de uitspraak "Penalties zijn een loterij" verbannen moet worden. Sterker nog: ik denk dat het NOODZAAK is hierop zeer goed te trainen voor dit soort knock out toernooien. Iedereen zat na afloop te haten op wat Hugo Borst zei, maar hij had wel gelijk: die professor op penaltygebied (die dus echt als autoriteit wordt gezien) had aangegeven waar Messi zeer waarschijnlijk zou schieten. Dat er dan niets met die informatie wordt gedaan, en penalties na afloop weer eens voor loterij worden uitgemaakt, vind ik tenenkrommend.
Wat Youri al zei: van Gaal zit er zelf ook wel doorheen, dan zeg je misschien wat rare dingen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
JT schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:27:
[...]

Ja, dat was wel beeld dat me een beetje raakte.

[...]

Wat Youri al zei: van Gaal zit er zelf ook wel doorheen, dan zeg je misschien wat rare dingen.
Ja, dat is ook zo. Ik snap echter niet dat ze zo'n professor, die alle penalties analyseert, niet tot hun voordeel hebben gebruikt. Zelf zou ik dat soort informatie echt met beide handen aanpakken. Maar goed, "it's all water under the bridge now".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Stoffa schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:16:
Tsja, weet je, voor de wedstrijd is iedereen superblij dat de jong weer speelt. Dat het "wonder van Lourdes" zich heeft voltrokken. Als dan vervolgens blijkt dat hij de wedstrijd niet kan volmaken, had hij niet opgesteld moeten worden. Ik denk dat het gewoon zijn intentie was om de negentig minuten vol te maken.

Het is zuur dat het uiteindelijk betekende dat Krul er daardoor niet meer in kan komen. Hoe die Cillessen die laatste penalty er nog in liet gaan was wel echt erbarmelijk overigens.

Ik vind het opmerkelijk dat iedereen hier nu spreekt over het feit dat we 'een wissel tekort kwamen'. Die wissel tegen CR was echt een eenmalig geniaal plan hoor, dat gaat echt geen 2e keer gebeuren. Werkt ook geen 2e keer, zoiets werkt maar 1x (net als dat je maar 1x met pingels kan winnen op een toernooi :+)

Natuurlijk was Krul de grote held tegen Costa Rica, maar het hielp ook nogal dat onze jongens alles er in schoten. Wat nou als er gisteren 2 Argentijnen hadden gemist? Dan heeft Romero 2 strafschoppen gestopt. Leuk voor hem en voor de statistieken, maar dan had Argentinië er niets aan gehad. Dit geeft alleen maar meer aan dat je het met zijn allen moet doen.

Krul had gisteren echt niet kunnen voorkomen dat we hadden verloren. Onze strafschoppennemers waren nu gewoon minder. Vlaar was een onbegrijpelijke 1e penaltynemer, had liever Huntelaar of Robben gezien. En Sneijder mist nu, terwijl hij zaterdag nog de keeper de verkeerde hoek in stuurde.

In die zin is het wel gewoon een loterij. Als de keeper de goede hoek kiest, wat voornamelijk bij Sneijder het geval was, dan moet je de bal wel heel precies binnen schieten om nog te kunnen scoren (zoals Van Persie tegen CR deed: daar zat de keeper ook heel dichtbij, maar die bal was perfect in de hoek). Helaas schoot Sneijder teveel door het midden.

Ja, je kan er deels op trainen maar het 'coin-flip' effect zul je er niet zo gauw mee om zeep helpen. Ga er maar aan staan in zo'n 1/2 finale na een lange wedstrijd van 120 minuten en al diep in het toernooi. Er spelen zoveel factoren mee waar niet echt op te trainen valt. Het moet gewoon mee zitten. En afgelopen zaterdag zat dat allemaal mee. Het psychologisch effect van de wissel en het zelfvertrouwen dat Krul uitstraalde had effect op CR en op de prestaties van onze penaltynemers. Zo'n huzarenstukje herhaalt zich echt geen 2 keer.

Oh, Cilessen erbarmelijk? Heeft een hele goede wedstrijd gekeept! Van de 4 penalties zat hij 2x in de goede hoek, waarbij hij bij de 3e net de pech heeft dat de bal onder zijn arm door gaat en die 4e was zo hard geschoten dat hij er toch nog in stuiterde. Dat is geen 'erbarmelijk' keeperswerk, maar gewoon het dubbeltje dat niet de goede kant op valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 18:29
Klopt het nou dat van Gaal eerst twee andere spelers had gevraagd om de eerste penalty te nemen? Had zoiets gehoord namelijk maar kan het niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Mr_Size schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:34:
Ik vind het opmerkelijk dat iedereen hier nu spreekt over het feit dat we 'een wissel tekort kwamen'. Die wissel tegen CR was echt een eenmalig geniaal plan hoor, dat gaat echt geen 2e keer gebeuren. Werkt ook geen 2e keer, zoiets werkt maar 1x (net als dat je maar 1x met pingels kan winnen op een toernooi :+)
Waarom zou zoiets maar 1x werken? Je ziet toch dat Krul heel anders met penalties omgaat dan Cillessen? Die kerel leidt de nemer af, maakt zich groot in de goal, duikt op het laatste moment etc. Allemaal dingen die Cillessen NIET doet.
Natuurlijk was Krul de grote held tegen Costa Rica, maar het hielp ook nogal dat onze jongens alles er in schoten. Wat nou als er gisteren 2 Argentijnen hadden gemist? Dan heeft Romero 2 strafschoppen gestopt. Leuk voor hem en voor de statistieken, maar dan had Argentinië er niets aan gehad. Dit geeft alleen maar meer aan dat je het met zijn allen moet doen.
Ja zo kun je alles weg relativeren. Punt is gewoon dat Krul hier beter in is, en die is dan uiteraard ook afhankelijk van de rest van zijn team.
Krul had gisteren echt niet kunnen voorkomen dat we hadden verloren. Onze strafschoppennemers waren nu gewoon minder. Vlaar was een onbegrijpelijke 1e penaltynemer, had liever Huntelaar of Robben gezien. En Sneijder mist nu, terwijl hij zaterdag nog de keeper de verkeerde hoek in stuurde.
Ja dat kon hij wel: Cillessen had 2 (en met die penalty van Messi 3) stuks tegen kunnen houden, maar liet alles door. Als je 2 zaken met elkaar wilt vergelijken (Krul vs Cillessen) moet je geen randzaken erbij betrekken (hoe de teamgenoten het doen). Als Krul er 2 of 3 had gepakt, waren onze kansen aanzienlijk groter geweest.
In die zin is het wel gewoon een loterij. Als de keeper de goede hoek kiest, wat voornamelijk bij Sneijder het geval was, dan moet je de bal wel heel precies binnen schieten om nog te kunnen scoren (zoals Van Persie tegen CR deed: daar zat de keeper ook heel dichtbij, maar die bal was perfect in de hoek). Helaas schoot Sneijder teveel door het midden.
Jij bent zeker zo iemand die Poker ook als gokken ziet. Je ziet het namelijk veel te zwart-wit. Penalties hebben een kans/loterij element in zich, en een skillelement: het ene kun je beïnvloeden, het ander niet. Door het skillelement te trainen, kun je je kansen echter aanzienlijk vergroten. Hierdoor wordt het loterijelement naar de achtergrond gedrukt.
Ja, je kan er deels op trainen maar het 'coin-flip' effect zul je er niet zo gauw mee om zeep helpen. Ga er maar aan staan in zo'n 1/2 finale na een lange wedstrijd van 120 minuten en al diep in het toernooi. Er spelen zoveel factoren mee waar niet echt op te trainen valt. Het moet gewoon mee zitten. En afgelopen zaterdag zat dat allemaal mee. Het psychologisch effect van de wissel en het zelfvertrouwen dat Krul uitstraalde had effect op CR en op de prestaties van onze penaltynemers. Zo'n huzarenstukje herhaalt zich echt geen 2 keer.
Juist de routine die je krijgt als je penalties honderden keren oefent is iets wat je rust geeft op zo'n stressvol moment. Iedereen kent waarschijnlijk wel het gevoel van je keel die dichtgeknepen wordt als je een presentatie moet houden voor een groep mensen die je niet goed hebt voorbereid. Hoe beter voorbereid, hoe meer je kunt terugvallen op je voorbereiding, en hoe meer rust je creëert.
Ik vind het ook zo'n dooddoener te zeggen dat je niet kunt trainen op penalties op stressmomenten. Dan kun je net zo goed zeggen dat vrije trappen niet te trainen zijn, want in de halve finale in een kolkend stadion zijn de omstandigheden geheel anders.
Oh, Cilessen erbarmelijk? Heeft een hele goede wedstrijd gekeept! Van de 4 penalties zat hij 2x in de goede hoek, waarbij hij bij de 3e net de pech heeft dat de bal onder zijn arm door gaat en die 4e was zo hard geschoten dat hij er toch nog in stuiterde. Dat is geen 'erbarmelijk' keeperswerk, maar gewoon het dubbeltje dat niet de goede kant op valt.
Lezen is ook een kunst. Ik gaf aan dat hij erbarmelijk met een penalty omging, niet dat hij erbarmelijk gekeept heeft. Dat jij ervoor kiest statistiek naast je neer te leggen, en vindt dat Cillessen bij de penalties gewoon pech had moet je zelf weten. Voor mij is het wel duidelijk dat hij er gewoon echt slecht in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Trishul schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:41:
Klopt het nou dat van Gaal eerst twee andere spelers had gevraagd om de eerste penalty te nemen? Had zoiets gehoord namelijk maar kan het niet terugvinden.
Volgens de NOS is dat zo.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
ph4ge schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:17:
[...]
België had natuurlijk wel (samen met Duitsland) het beste spelersmateriaal en het nodige geluk zoals de best denkbare loting. Als je dan bij de eerste redelijke tegenstander kansloos wordt uitgeschakeld valt dat natuurlijk tegen.
NL had beter wel een les getrokken uit die match in plaats van op exact dezelfde manier de boot in te gaan. :'( Insanity is doing the same thing and expecting different results. En nu Argentinië kansloos eraf en Duitsland naar huis met de wereldtitel. Dju.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens mij heeft Nederland een les getrokken: voorzichtig beginnen zodat je niet op achterstand komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:41:
Dat klopt ja maar ik denk niet dat het om de nr.s 2 t/m5 van het lijstje tegen Costa Rica ging. Die volgorde stond waarschijnlijk nog steeds vast [even dubbel checken of het wel dezelfde volgorde was gister :+ klopt] en alleen voor v.Persie/de nr.1 moest een ander komen ...

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 10-07-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ik heb gevoel dat nederland tegen steeds meer verdedigende tegenstanders tegen kreeg. Als je kijkt naar de wedstrijden werden ze steeds saaier om naar te kijken omdat constant alles werd dicht gegooid. Met de laatste 2 wedstrijden waar het hierdoor 0-0 is gebleven. Tevens heeft van gaal minder gewisseld van tactiek afgelopen wedstrijden, dat denk ik ik ben absoluut geen voetbal kenner.

Ik vind wel dat van persie veel te veel buiten spel heeft gestaan en te traag is met het terug lopen naar de verdedigings linie. Hierdoor is 1 kans verloren gegaan in het penalty gebied omdat hij weer eens te laat is met terug lopen en weer buitenspel staat terwijl hij tegenstanders om zich heen heeft.

sorry voor de persie fans, maar hij heeft waardeloos positie spel want 14 keer buitenspel staan in 6 wedstrijden mag je je toch diep gaan schamen als prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Stoffa schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:46:
Jij bent zeker zo iemand die Poker ook als gokken ziet. Je ziet het namelijk veel te zwart-wit. Penalties hebben een kans/loterij element in zich, en een skillelement: het ene kun je beïnvloeden, het ander niet. Door het skillelement te trainen, kun je je kansen echter aanzienlijk vergroten. Hierdoor wordt het loterijelement naar de achtergrond gedrukt.
Neuh niet echt, Poker is absoluut geen gokspel. Hoe je dit erbij haalt is me overigens een raadsel, maar dat terzijde. Ik zeg toch ook dat het deels te trainen valt? Dus in wezen zijn we het eens: er komt skill bij kijken en je hebt geluk nodig. ;)
Lezen is ook een kunst. Ik gaf aan dat hij erbarmelijk met een penalty omging, niet dat hij erbarmelijk gekeept heeft. Dat jij ervoor kiest statistiek naast je neer te leggen, en vindt dat Cillessen bij de penalties gewoon pech had moet je zelf weten. Voor mij is het wel duidelijk dat hij er gewoon echt slecht in is.
Tja, als we statistiek erbij gaan halen... Ik meende te horen dat Krul van de 20 penalties er 'slechts' 2 had gestopt bij Newcastle. Dat is nou niet echt penaltykiller statistiek. Toch stopte hij er 2 tegen CR. Dat is wel opmerkelijk vind je niet? Het psychologische effect speelde gewoon een rol, zowel bij Krul als bij de spelers van CR.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Krul er beter in is. Hij wachtte echt totdat de speler schoot voordat hij dook, Cilessen kiest toch sneller een hoek. De eerste tactiek heeft als voordeel dat je vaak in de goede hoek zit, maar als nadeel dat je wel al snel een fractie te laat bent omdat je later je duik in zet. Bij Krul pakte de tactiek goed uit, omdat vooral Bryan Ruiz de penalty niet goed in de hoek schoot.

Cilessen liet zich gisteren door Messi te makkelijk verleiden een hoek te kiezen. Dat zou je als 'fout' kunnen bestempelen. De 2e werd snoeihard binnen geschoten in het dak van het doel, doe je weinig aan. De 3e en 4e penalty zat Cilessen in de goede hoek, maar de 3e penalty was hard en laag en miste Cilessen hem net en bij de 4e zat hij er goed bij, maar had wat pech met de aanraking met de bal.

Dus laten we het houden op deels pech en deels onkunde, akkoord? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Mr_Size schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:05:
[...]

Neuh niet echt, Poker is absoluut geen gokspel. Hoe je dit erbij haalt is me overigens een raadsel, maar dat terzijde. Ik zeg toch ook dat het deels te trainen valt? Dus in wezen zijn we het eens: er komt skill bij kijken en je hebt geluk nodig. ;)

[...]

Tja, als we statistiek erbij gaan halen... Ik meende te horen dat Krul van de 20 penalties er 'slechts' 2 had gestopt bij Newcastle. Dat is nou niet echt penaltykiller statistiek. Toch stopte hij er 2 tegen CR. Dat is wel opmerkelijk vind je niet? Het psychologische effect speelde gewoon een rol, zowel bij Krul als bij de spelers van CR.

Overigens ben ik het wel met je eens dat Krul er beter in is. Hij wachtte echt totdat de speler schoot voordat hij dook, Cilessen kiest toch sneller een hoek. De eerste tactiek heeft als voordeel dat je vaak in de goede hoek zit, maar als nadeel dat je wel al snel een fractie te laat bent omdat je later je duik in zet. Bij Krul pakte de tactiek goed uit, omdat vooral Bryan Ruiz de penalty niet goed in de hoek schoot.

Cilessen liet zich gisteren door Messi te makkelijk verleiden een hoek te kiezen. Dat zou je als 'fout' kunnen bestempelen. De 2e werd snoeihard binnen geschoten in het dak van het doel, doe je weinig aan. De 3e en 4e penalty zat Cilessen in de goede hoek, maar de 3e penalty was hard en laag en miste Cilessen hem net en bij de 4e zat hij er goed bij, maar had wat pech met de aanraking met de bal.

Dus laten we het houden op deels pech en deels onkunden, akkoord? :+
Haha, akkoord! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren reeds opgemerkt dat er veel meer voetbal in het Nederlands elftal kwam met dat Clasie op het veld kwam.

Gedurende alle wedstrijden van het Nederlands elftal op dit eindtoernooi functioneerde het middenveld bepaald niet denderend. Heb al meermalen hier en elders geopperd dat je Clasie en Sneijder samen zou moeten laten spelen met een loper er bij, gisteren dus Wijnaldum.

Jammer genoeg heeft van Gaal dat niet aangedurfd. Zijn wissel in die wedstrijd tegen Mexico met Depay voor Indi en Blind op het middenveld toonde dat ook reeds aan. Noch Blind noch Wijnaldum zijn echt verdedigende middenvelders. Beiden zijn ook niet echt sterk qua opbouw. Clasie was toen ook al de veel logischer wissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
apis29 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:01:
[...]

Dat klopt ja maar ik denk niet dat het om de nr.s 2 t/m5 van het lijstje tegen Costa Rica ging. Die volgorde stond waarschijnlijk nog steeds vast [even dubbel checken of het wel dezelfde volgorde was gister :+ ]en alleen voor v.Persie/de nr.1 moest een ander komen ...
Snap niet waarom je daar geen goede afspraken over maakt: als er iemand niet meer in staat, waarom niet de boel gewoon opschuiven ipv iemand ter plekke als vervanger aanwijzen - dan wil niemand nee. Vlaar heeft ballen om z'n hand op te steken hoor, maar verstandig is het niet.. hij schoot em gewoon slecht in klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ja hij heeft gewoon gegokt (de ergste soort penalty nemer dus, imo). Zei ook dat ie vooraf z'n hoek had gekozen maar aangezien ie verre van de hoek was dacht ie dat de keeper hopelijk naar de andere kant zou duiken :+ . Had ook Huntelaar van 5 op 1 gezet in dit geval ....

De kritiek op de opstelling van de Jong vind ik overigens onterecht: je had net zo goed met 2-0 achter kunnen staan als je met Clasie was begonnen ...
Voor de toon van de wedstrijd vond ik het wel belangrijk dat ie in de basis begon (ook al had ik er bepaalde commentaren op maar aangezien er geen vervanger voor hem is qua type speler was het wel belangrijk dat ie basis begon). Dat Martins Indi geblesseerd uitviel, dat was de extra onnodige wissel ...

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 10-07-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:07:
[...]

Gisteren reeds opgemerkt dat er veel meer voetbal in het Nederlands elftal kwam met dat Clasie op het veld kwam.

Gedurende alle wedstrijden van het Nederlands elftal op dit eindtoernooi functioneerde het middenveld bepaald niet denderend. Heb al meermalen hier en elders geopperd dat je Clasie en Sneijder samen zou moeten laten spelen met een loper er bij, gisteren dus Wijnaldum.

Jammer genoeg heeft van Gaal dat niet aangedurfd. Zijn wissel in die wedstrijd tegen Mexico met Depay voor Indi en Blind op het middenveld toonde dat ook reeds aan. Noch Blind noch Wijnaldum zijn echt verdedigende middenvelders. Beiden zijn ook niet echt sterk qua opbouw. Clasie was toen ook al de veel logischer wissel.
Maar dan had hij dus De Jong moeten passeren. Dan was hij door 99% van de volgers gevierendeeld volgens mij: De Jong passeren voor zo'n "eredivisiespelertje" :)

Ik heb het al vaker gezegd: het draait niet om eredivisie wel of niet maar om balans. Degenen die riepen om Van Dijk of Douglas hebben wat dat betreft ongelijk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Terryb47 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:08:
[...]

Snap niet waarom je daar geen goede afspraken over maakt: als er iemand niet meer in staat, waarom niet de boel gewoon opschuiven ipv iemand ter plekke als vervanger aanwijzen - dan wil niemand nee. Vlaar heeft ballen om z'n hand op te steken hoor, maar verstandig is het niet.. hij schoot em gewoon slecht in klaar.
Mee eens
en toch respect dat hij de ballen had om hem te nemen. Hij is voor mij 1 van de verassingen van het NL team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
apis29 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:13:
maar aangezien er geen vervanger voor hem is qua type speler was het wel belangrijk dat ie basis begon
De vraag is toch of je gezien de toekomst geen opstellingen zonder De Jong moet gaan proberen, juist om die balans op het middenveld weer te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:15:
[...]

De vraag is toch of je gezien de toekomst geen opstellingen zonder De Jong moet gaan proberen, juist om die balans op het middenveld weer te herstellen.
Van nu af aan wel ja, alleen gister niet ;) . Strootman komt er ook weer bij natuurlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Die komt pas in de loop van het seizoen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is op tijd voor het EK 2016. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Martins Indie moet je opofferen. De Jong is een regiseur, die kan schoffelen als het moet. M I kan alleen de middelcirkel bewaken. Daar heb je D J voor. M I is minderwaardig aan D J zoals er nu gevoetbald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
En bijna 2500 reacties in twee weken :)
Polulair topic dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Indi is een verdediger. Dat is appels en peren vergelijken. Je moet eerst beslissen met hoeveel je verdedigers je wilt spelen. Dan komen de poppetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:13:
[...]

Maar dan had hij dus De Jong moeten passeren. Dan was hij door 99% van de volgers gevierendeeld volgens mij: De Jong passeren voor zo'n "eredivisiespelertje" :)

Ik heb het al vaker gezegd: het draait niet om eredivisie wel of niet maar om balans. Degenen die riepen om Van Dijk of Douglas hebben wat dat betreft ongelijk gehad.
De Jong passeren ten gunste van Clasie had in mijn ogen inderdaad meer voetbal gebracht op het middenveld. Zag je gisteren met dat Clasie op het veld kwam. En zou ook het geval zijn geweest tegen bijvoorbeeld Mexico.

Waar een speler voetbalt doet niet zo veel ter zake. Ja, in Engeland denken ze dat de eredivisie niet zoveel voor stelt. Om vervolgens maar wat graag spelers van hier te halen. Wat hebben de Engelsen nu eigenlijk gepresteerd op het WK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Martins Indie is gewoon slecht. Kuyt moest zelfs zijn kant op om te helpen. De linkerflank van Oranje is nu gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavaros schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:29:
Martins Indie moet je opofferen. De Jong is een regiseur, die kan schoffelen als het moet. M I kan alleen de middelcirkel bewaken. Daar heb je D J voor. M I is minderwaardig aan D J zoals er nu gevoetbald is.
De Jong een regisseur? Volgens mij is de Jong veel meer slechts en slechts een verdedigende middenvelder. Voor opbouwende passes moet je niet bij de Jong zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Regisseur als van sterke persoonlijkheid. Mijn wil is wet. Dat soort van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavaros schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:37:
Regisseur als van sterke persoonlijkheid. Mijn wil is wet. Dat soort van zaken.
Ach so!

Messi! Messi! Clasie komt er aan! :P

Afbeeldingslocatie: http://cache4.asset-cache.net/gc/451943902-jordy-clasie-of-the-netherlands-in-action-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=GkZZ8bf5zL1ZiijUmxa7QaIAY1yoLu7SuOut8%2F5uZTnkIwISOBk%2FifA%2FYxQIOsMppelvusWd7JY2wCsL%2Br8%2BAg%3D%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Helemaal mee eens Puyol!

Met deze groep is het maximale gepresteerd, met zo nu en dan uitstekend voetbal. Echt petje af. _/-\o_

Als Feyenoord supporter vond ik het daarnaast schitterend om te zien hoe de Feyenoorders zich keurig staande hielden op het hoogste podium! Dit geldt trouwens ook voor de andere spelers uit de Eredivisie.

De onzin verhalen over kreupele bagger defensie en het ultra lage nivo van de Eredivisie moeten nu echt eens de wereld uit.

In de voorbeschouwing stelde het blad VI (tja...) dat deze kleuters uit de mickeymouse competitie hardhandig voetballes zouden krijgen van Echte Voetballers uit Spanje en Chili. Met een Eredivisie defensie naar het WK : belachelijk volgens deze experts. :D (ok, hindsight). Ik denk dat met name De Vrij (meer dan BMI) heeft getoond potentieel de kwaliteiten te hebben om bij een Europese (sub)topper te slagen. Ik vond hem een van de betere spelers van Oranje, en hoop dat hij nog even bij Feyenoord blijft.

De Eredivisie zoals wij die nu kennen is juist perfect voor de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal. Talenten krijgen volop ruimte om tot ontwikkeling te komen, het spel is meestal aantrekkelijk en onvoorspelbaar (ok, Ajax mag misschien wat minder vaak kampioen worden.. :+ ), onze opleidingen worden overal geroemd. En bovendien kun je er dus ook op een WK mee voor de dag komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:33:
[...]

De Jong een regisseur? Volgens mij is de Jong veel meer slechts en slechts een verdedigende middenvelder. Voor opbouwende passes moet je niet bij de Jong zijn.
hij is geen regisseur en ook geen spelverdeler - maar een keiharde DM. Maar doordat de rest van die eredivisie jochies niet mee kunnen of durven is hij nu degene die de pass naar voren geeft, snel en hard.
In tegenstelling tot een Wijnaldum/Blind die 2-3 seconden moeten nadenken voordat ze toch maar de bal een tikkie breed leggen. Wat mij betreft heeft de verdediging het heel aardig gedaan op het WK, we hebben het op het middenveld gewoon verspeeld, die moeten voor de aanvoer zorgen, maar als de spitsen geen bruikbare ballen krijgen maakt het niet uit wie daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29

Niku

Alagaesii

Ik ben persoonlijk zeer onder de indruk geraakt van De Vrij en Vlaar. Vlaar vond ik al goed, maar wat ie dit toernooi liet zien was bizar, en De Vrij heb ik eigenlijk alleen maar afgekraakt voorafgaand aan dit toernooi. Maar eerlijk is eerlijk, wat heeft die jongen goed gespeeld zeg, wereldklasse. Echt geweldig.
Blind en Janmaat zijn me enorm tegen gevallen, net als De Guzman en Sneijder.

Kuyt en Robben waren overigens ook geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:33:
Klopt, De Jong is een goede voetballer, maar wel puur verdedigend. Hij moet ballen afpakken en ontregelen, als hij de bal heeft moet hij de bal gewoon direct inleveren. De Jong is een slot op de deur. Clasie is een voetballer.
Terryb47 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:43:
hij is geen regisseur en ook geen spelverdeler - maar een keiharde DM. Maar doordat de rest van die eredivisie jochies niet mee kunnen of durven is hij nu degene die de pass naar voren geeft, snel en hard.
In tegenstelling tot een Wijnaldum/Blind die 2-3 seconden moeten nadenken voordat ze toch maar de bal een tikkie breed leggen. Wat mij betreft heeft de verdediging het heel aardig gedaan op het WK, we hebben het op het middenveld gewoon verspeeld, die moeten voor de aanvoer zorgen, maar als de spitsen geen bruikbare ballen krijgen maakt het niet uit wie daar staat.
Correcte analyse, maar het is gewoon een tactische keuze geweest om zo te voetballen. In de eerste plaats zorgen dat we geen kansen weg geven, vervolgens zorgen dat we geen kansen weggeven en dan pas kijken dat we geen kansen weggeven. En dan de 0 houden en hopen op een bevlieging van Robben, Van Persie of Sneijder, een spelhervatting of een blunder van de tegenstander. Ja, dan kom je voetballend tekort en als we die penalties hadden gewonnen had je daar niemand over gehoord.

[ Voor 54% gewijzigd door ph4ge op 10-07-2014 14:48 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Hiddink zal wss weer voor 4-3-3 kiezen.

het middenveld zou je zo kunnen invullen:

clasie - sneijder
--- strootman---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:56

Martinspire

Awesomeness

Wel jammer dat Oranje uiteindelijk in de kant van de knockout terecht is gekomen met de landen die het minst wilde voetballen. Argentinië groef zich in, Costa Rica groef zich in, Mexico groef zich in. Dat kun je niet zeggen van de weg die Duitsland of Brazilië gespeeld hebben.

Het is blijkbaar de achilleshiel van Nederland: teams die zwaar verdedigen zorgen ervoor dat Nederland gewoon niet kan scoren. Teams waar Nederland de ruimte krijgt, daar lukt het wel en zorgt meteen voor mooie wedstrijden. Daarom denk ik nog steeds dat Nederland - Duitsland een prima wedstrijd was geweest, net als dat Duitsland - Frankrijk een mooie wedstrijd was (qua kansen) en ook tegen de Belgen of Amerikanen had het aan onze kant van de Knockout nog leuk kunnen wezen. Constant 6 (of meer) man achter de bal is gewoon heel irritant en ik vind het ook wel laf eigenlijk.

Ik hoop dat we de volgende keer wat meer sterke verdedigers mee kunnen nemen of dat De Vrij en Blind of BMI zich beter kunnen redden naast Vlaar. Dan heb je die 2 man aan de zijkant achterin ook niet meer zo hard nodig om mee te verdedigen.

Verder ben ik nog steeds van mening dat Huntelaar beter de eerste pingel had kunnen nemen. Vlaar is een prima gozer en zou hem misschien als 4e pingel prima kunnen nemen, maar als eerste is het een te grote onzekerheid en kun je beter een sterke speler als eerst zetten. Je statistieken gaan al snel naar beneden als je eerste pingel mis is.

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 10-07-2014 14:56 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Martins Indi had toch last van zijn heup?
Vergeet niet de selectie is ook aan het eind van een heel lang seizoen. En ze zijn al vanaf half mei met elkaar op toernee
Van te voren had niemand rekening gehouden dat wij midden juli misschien wel WK kampioen zouden zijn.
Had je dat geroepen dan was je met die mannen in witte jassen meegenomen.
Van Gaal heeft met een gemiddeld elftal, de uitzonderingen daar gelaten, een heel goed WK gedraaid. Ik moet het Hiddink nog maar zien doen.
De poppetjes deden hun werk en net als wij ook wel eens een mindere dag hebben.
Voor degene die er niet instonden, die hebben dan van Gaal op de training niet kunnen overtuigen dat zij beter waren. Zo simpel zie ik het.
Vlaar steeg boven zichzelf uit als verdediger. Heeft toch Messi echt de wedstrijd uit gespeeld. Op een actie na dat hij hem kon voor geven. 1 Actie op 120 minuten. Messi is ook niet op volle sterkte en vorm.

Ze hebben naar hun kunnen gespeeld en zijn ver gekomen. Moet het maar zien of het met het oude 4 3 3 ook zo ver zouden zijn gekomen met dit team.
Denk dat de media had geschreeuwd waarom niet meer verdedigen? Nee ze hebben het goed gedaan de poppetjes die erin stonden.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
De Vrij heeft mij voornamelijk verdedigend positief verrast. Erg solide en weinig tot geen fouten met zijn verdedigende acties. Opbouwend heb ik toch wel flinke fouten gezien van hem. Van die passes over 10 meter die te ver doorschieten (in mijn herinnering voornamelijk tegen Mexico en CR), kansloze ballen naar voren, etc. Gisteren ook weer een paar rare ballen, voornamelijk in de 1e helft.
Als hij dit laatste punt nog flink weet te verbeteren dan is De Vrij w.m.b. de komende periode de onbetwiste CV naast Vlaar.

Blind viel me ook tegen de laatste 3 wedstrijden. Jammer dat hij het goede optreden tegen Spanje weinig vervolg heeft weten te geven. Tegen Chili vond ik hem wel briljant overigens, hij heeft Sanchez negentig minuten op zijn hakken gelopen waardoor die niet aan voetballen toe kwam. In de knockoutfase was de glans er bij Blind af. Gisteren ook weer zo'n rare bal die hij met buitenkant links zomaar over de zijlijn schiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het WK voetbal. Waar staat dat eigenlijk voor?

Het is een etalage waar spelers - en coaches - zich in de kijker kunnen spelen, hun marktwaarde verhogen, en eventueel met enige bombarie van de ene club naar de andere stoelendansen.

Dat gaat vooralsnog prima. Met name Feyenoord - de defensie werd keer op keer geroemd - wordt leeg gekocht, en daar zal niet heel veel (nieuws) voor in de plaats kunnen komen, vooralsnog. Mogen ze nog blij zijn dat Boëtius niet meedeed.

Robben blijft waar hij blijft. Vlaar ook denk ik. Van Persie. Krul. De Jong. Strootman (afwezig). De écht grote namen zijn al aan de top, of hebben hun eigen topniveau bereikt. Of er al uit getuimeld, maar ook nog behoorlijk op niveau, zoals Kuijt, Sneijder en Van der Vaart (afwezig).

De subtop, de nieuwe lichting kan een stap gaan maken, maar waarschijnlijk te vroeg. Depay met name, als jongste. In de rest zal niemand nu veel fiductie hebben, er zijn behoorlijk wat vrijwel 'anonieme' spelers.

Spelers als Cillissen? Blind? Wijnaldum? Die gaan volgens mij op basis hiervan niet veel hoger komen dan ze nu zijn, met al hun tekortkomingen. Tenzij ze daar kei en keihard aan werken. Alhoewel ze bij vlagen echt geniale acties hadden. Cillissen die alle spitsen van Argentinië uitkapt in de eigen zestien. Een aantal fantastische reddingen. Maar geen pingel kunnen stoppen, omdat hij als een bang konijntje op de doellijn staat... De voorzet van Blind - al wordt nogal getwijfeld aan de intentie.

Een gigantische etalage, met 4 weken reclamespots, waar je miljardenpubliek mee vermaakt. Meer valt er toch niet van een WK te maken? Ja, die bokaal een keer vasthouden. Dat willen we allemaal wel een keer.

Nederland is de grootste onder de kleine landen, zowel qua rendement, als qua prestaties. Het Nederlandse voetbal staat er prima op.

Nu is volgens mij prioriteit nr. 1: investeerders naar het voetbal terug proberen te halen, en de clubs weer laten opkrabbelen uit de gigantische dip, die zich wel laat voelen. De reclamespots 4 weken lang moeten het voetbal toch iets opleveren? En niet alleen de FIFA spekken?

Wat dat betreft, doet Nederland het prima.

Brazilië? Straatarm, miljarden armer aan de bouw van stadions - na dit WK wel bruikbaar, maar voor hoeveel publiek? - en aan infrastructuur - al zullen ze daar nog wel gebruik van kunnen maken, een vereiste voor een opkomende economie.

En dan al die spelers die zichzelf afgeserveerd hebben in 5 abominabele wedstrijden.

Nee, dan doet Nederland het een stuk beter.

Nu hopen dat de lichting uit het 21- het stap voor stap over kan gaan nemen in de komende jaren. Dat lijkt mij bij Hiddink in prima handen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 10-07-2014 15:08 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mr_Size schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:58:
De Vrij heeft mij voornamelijk verdedigend positief verrast. Erg solide en weinig tot geen fouten met zijn verdedigende acties. Opbouwend heb ik toch wel flinke fouten gezien van hem. Van die passes over 10 meter die te ver doorschieten (in mijn herinnering voornamelijk tegen Mexico en CR), kansloze ballen naar voren, etc. Gisteren ook weer een paar rare ballen, voornamelijk in de 1e helft.
Je moet opbouwen niet verwarren met een lange bal die wel of niet aan komt. Wat De Vrij heel goed kan is weten wanneer je wel of niet moet inschuiven. Daarin is hij juist van waarde als je wat meer aanvalt. Een kansloze bal geef je ook vaak als er niemand vrij staat. Dat is niet altijd de schuld van De Vrij.
Blind viel me ook tegen de laatste 3 wedstrijden. Jammer dat hij het goede optreden tegen Spanje weinig vervolg heeft weten te geven. Tegen Chili vond ik hem wel briljant overigens, hij heeft Sanchez negentig minuten op zijn hakken gelopen waardoor die niet aan voetballen toe kwam. In de knockoutfase was de glans er bij Blind af.
Het heen en weer geschuif met hem helpt hier niet bij denk ik. Als middenvelder komt hij in mijn ogen ook (nog?) wat dynamiek tekort. Hij kan zich bij Ajax toeleggen op één kunstje (centrale middenvelder met de punt naar achter) maar dat is bij Oranje vaak wat complexer. Als back bevalt hij me internationaal beter in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Blind erger ik me al tijden aan. Altijd terug en heeft af en toe rare acties. Hij werd enorm gehyped bij de kopgoal van Van Persie, maar is nog niet terug op aarde gekomen sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Laatst online: 09-04-2024
Ramzzz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:05:
Het WK voetbal. Waar staat dat eigenlijk voor?

Het is een etalage waar spelers - en coaches - zich in de kijker kunnen spelen, hun marktwaarde verhogen, en eventueel met enige bombarie van de ene club naar de andere stoelendansen.

Dat gaat vooralsnog prima. Met name Feyenoord - de defensie werd keer op keer geroemd - wordt leeg gekocht, en daar zal niet heel veel (nieuws) voor in de plaats kunnen komen, vooralsnog. Mogen ze nog blij zijn dat Boëtius niet meedeed.
Ik denk dat het leegkopen wel meevalt en zie het ook niet per definitie negatief. De club kan zo mooi definitief uit de schulden komen, en houdt als het goed is nog wat over om te investeren (misschien Dost?). Zeker bij verkoop van Pelle. In de defensie staat Kongolo klaar (lijkt erop dat die bijtekent), en komt Van Beek eraan. Misschien dat Nelom zijn eerder veelbelovende ontwikkeling weer op kan pakken. Vraag is of De Vrij en Janmaat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Laat van Gaal Kongolo dan wel op de bank houden zaterdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Size schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:58:
Als hij dit laatste punt nog flink weet te verbeteren dan is De Vrij w.m.b. de komende periode de onbetwiste CV naast Vlaar.

Blind viel me ook tegen de laatste 3 wedstrijden. Jammer dat hij het goede optreden tegen Spanje weinig vervolg heeft weten te geven. Tegen Chili vond ik hem wel briljant overigens, hij heeft Sanchez negentig minuten op zijn hakken gelopen waardoor die niet aan voetballen toe kwam. In de knockoutfase was de glans er bij Blind af. Gisteren ook weer zo'n rare bal die hij met buitenkant links zomaar over de zijlijn schiet..
De Vrij heeft zijn kans qua exposure inderdaad wel gegrepen, die heeft zichzelf behoorlijk in de etalage gezet op dit eindtoernooi. Niet alleen verdedigend goed maar tevens menigmaal aanvallend gevaarlijk. Kwam van de week ergens een statistiek tegen dat hij de meeste balcontacten had van alle spelers van Oranje tot de wedstrijd tegen Argentinië, en de meeste intercepties etc.

Blind ben ik ambivalent over. Volgens mij had van Gaal Blind gewoon in zijn sterkte moeten laten spelen, ook tegen Mexico na het uitvallen van de Jong. Bovendien vond ik het koppeltje Blind en Indi niet echt gelukkig. Indi had mij veel te veel kleine overtredingen nodig waarvoor hij al veel vroeger in het toernooi geel voor had kunnen krijgen. Indi mag een grappige kerel zijn maar daarvoor is hij niet mee naar Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:19:
[...]

De Vrij heeft zijn kans qua exposure inderdaad wel gegrepen, die heeft zichzelf behoorlijk in de etalage gezet op dit eindtoernooi. Niet alleen verdedigend goed maar tevens menigmaal aanvallend gevaarlijk. Kwam van de week ergens een statistiek tegen dat hij de meeste balcontacten had van alle spelers van Oranje tot de wedstrijd tegen Argentinië, en de meeste intercepties etc.

Blind ben ik ambivalent over. Volgens mij had van Gaal Blind gewoon in zijn sterkte moeten laten spelen, ook tegen Mexico na het uitvallen van de Jong. Bovendien vond ik het koppeltje Blind en Indi niet echt gelukkig. Indi had mij veel te veel kleine overtredingen nodig waarvoor hij al veel vroeger in het toernooi geel voor had kunnen krijgen. Indi mag een grappige kerel zijn maar daarvoor is hij niet mee naar Brazilië.
Maar Indi wel in de basis, zaterdag!

Hij spreekt Portugees, als het goed is, en kan Brazilianen (nog verder) over de zeik helpen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:21:
[...]

Maar Indi wel in de basis, zaterdag!

Hij spreekt Portugees, als het goed is, en kan Brazilianen (nog verder) over de zeik helpen. :+
Weet niet hoor. Indi is grappig in zijn reacties met die kop van hem. Maar echt goed vond ik hem het gros van de wedstrijden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:21
Hironshy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:29:
[...]

Ronald de Boer zegt niet voor niks dat je eerst spitsen moet laten nemen. Na die mislukte eerste schot heeft de 1e Argentijnse penaltynemer veel minder druk. De ned spelers die daarna nog moeten zitten juist opgezadeld met enorme druk. 1 misser en het is afgelopen. Of je voor of achter staat als je een penalty moet nemen is een wereld van verschil.
Inderdaad, zo is het volgens mij ook!

Btw.. Ik ken maar weinig verdedigers die de beste van hun team zijn in het nemen van penalty's
En mensen kunnen wel zeggen dat Sneijder ook niet raak schoot maar die penalty was wel vele malen beter genomen dan die van Vlaar. Vlaar moet zich echt schamen voor zo'n penalty.

Maar enfin hij heeft Nederland achterin grandioos op sleeptouw genomen dus mij hoor je verder niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik vind dit een mooie statistiek van de BBC homepage (van voor het toernooi):

Afbeeldingslocatie: http://a.files.bbci.co.uk/bam/live/content/zg4ccdm/large

Vooral rechtsonder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
GS88 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:19:
Serieus.. krijgen we straks die landsverraaier als bondscoach.. gluiperd van een hiddink. Ik had het deze jongens én v. Gaal écht gegund :')
Die landverrader gaat ons wel aan de titel helpen, ik heb zo'n voorgevoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Welke titel? EK? Dan is Robben weer twee jaar ouder, die snelheid gaat er toch een keer af. En het WK gaat zeker niet meer lukken. En echte opvolgers zijn er dan nog niet.

Wellicht kunnen we als team groeien. Maar ik voorzie voorlopig een elftal met heel veel dynamische middenvelders en vleugelspelers maar geen echte uitblinkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
D-e-n schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:40:
Welke titel? EK? Dan is Robben weer twee jaar ouder, die snelheid gaat er toch een keer af. En het WK gaat zeker niet meer lukken. En echte opvolgers zijn er dan nog niet.

Wellicht kunnen we als team groeien. Maar ik voorzie voorlopig een elftal met heel veel dynamische middenvelders en vleugelspelers maar geen echte uitblinkers.
Depay kan toch wel nog verder groeien (hoop ik)? Kan misschien uiteindelijk wel een mooie opvolger worden voor Robben. Hij is nu pas 20, maar wie weet waar die staat in 2016 en 2018. Heb trouwens ook het gevoel dat hij gisteren gewoon had moeten spelen. Naast Sneijder is hij best een goede lange afstand schutter.

Echte uitblinkers zie ik ook niet zo snel meer komen idd... Grootse talenten zoals Gullit, van Basten, Rijkaard, Davids, Bergkamp, Overmars, Kluivert zie ik niet zo gauw komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:11:
Volgens mij hebben ze te weinig risico genomen tijdens de wedstrijd, dan hadden ze het voor de verlenging kunnen beslissen.
Mee eens. Nederland bleef spelen om niet te verliezen.

Terwijl zelfs in de verlenging, toen de wissels door omstandigheden "op" waren, een ander (aanvallender) systeem nog mogelijk was geweest. Nadat Argentinië z'n wissels gebruikt had en duidelijk was dat die verse spitsen ook onze verdediging niet gek gingen maken, had ik bijvoorbeeld echt verwacht/gehoopt dat Van Gaal in de 2e helft van de verlenging met 4-3-3 op de proppen zou komen, met Kuyt rechtsvoor en Robben van links.

Dat leek mij namelijk (gezien eerdere situaties waarin het "moest") best een kansrijke omzetting: 15 minuten te gaan, de tegenstander in verwarring, Kuyt, Sneijder én Huntelaar in hun kracht gebruiken en met een frisse Clasie om evt. achter Messi aan te rennen, de overgebleven 4 man achterin (waarvan 2 uitblinkers centraal) en een goeie Cillessen hadden we de boel wel dichtgehouden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:10
Het wordt weer tijd dat Nederland weer terug gaat naar de basics: total football. Ik vind het toch zo'n gemis. Ik begrijp natuurlijk dat counter football nodig was, vanwege het spelersmateriaal in onze selectie, maar aantrekkelijker is het niet erop geworden de afgelopen 8 jaar. We hebben weliswaar in de finale en halve finale gestaan, maar als Duitsland bijv. wint dan bewijst het toch maar weer dat mooi voetbal wel degelijk kan lonen. De Duitsers spelen nu het aanvallende voetbal wat wij "vroeger" deden.

Ik hoop ook dat de KNVB de eredivisie weer nieuw leven weet in te blazen. Het niveau van de eredivise daalt alleen maar de laatste jaren en dat gaan wij vast wel merken. Aan wie zal Robben, Sneijder en van Persie de fakkel overdragen? Het Nederlandse elftal heeft vers bloed nodig (aanvallers) en we kunnen ook al niet lang meer verder leunen op Robben, Sneijder en van Persie. Zij naderen nu ook al de einde van hun loopbaan. Depay was zo'n beetje de enige die op viel in het WK. Eredivisie moet echt broodnodig veranderen. Het is soms ongelooflijk dat Ajax de quadruple heeft weten te pakken in 1995.

Misschien moeten we ook eens een keer naar onze buren kijken en een paar nederlandse spelers op jonge leeftijd in de Bundesliga laten rijpen. Zij investeren ook heel veel in het voetbal, zie:

YouTube: Borussia Dortmund unveil futuristic 'Footbonaut' training machine

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Trishul schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:08:
[...]
Depay kan toch wel nog verder groeien (hoop ik)? Kan misschien uiteindelijk wel een mooie opvolger worden voor Robben.
Ik hoop dat ik het mis heb maar Robben lijkt me net iets fijner qua techniek. Dat maakt net het verschil tussen de categorie "Overmars, Kluivert" en de categorie "Robben"
Grootse talenten zoals Gullit, van Basten, Rijkaard, Davids, Bergkamp, Overmars, Kluivert zie ik niet zo gauw komen :'(
Davids, Overmars, Kluivert waren toch van minder niveau dan van Basten of Bergkamp. De laatste twee (maar ook Robben) waren toch meer beslissend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Monkeydancer schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:11:
Het wordt weer tijd dat Nederland weer terug gaat naar de basics: total football. Ik vind het toch zo'n gemis. Ik begrijp natuurlijk dat counter football nodig was, vanwege het spelersmateriaal in onze selectie, maar aantrekkelijker is het niet erop geworden de afgelopen 8 jaar.
Het was juist heel aantrekkelijk geworden als dit team total-football had gaan spelen. Dan had je een soort Duistland-Brazilie gehad met ons als Brazilie. Zeer aantrekkelijk voor Argentijnen.

Voor wat betreft wie belangerijk waren, qua goals op tournooien.
http://www.voetbalstats.n...ort.php?swid=10&capstop=2

Edgar Davids was op het middenveld heel belangerijk, scoren was zijn hoofdtaak niet.
En kijk ook even naar Kluiverts caps/goals.

[ Voor 18% gewijzigd door MrMonkE op 10-07-2014 16:20 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
MrMonkE schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:14:
[...]

Het was juist heel aantrekkelijk geworden als dit team total-football had gaan spelen. Dan had je een soort Duistland-Brazilie gehad met ons als Brazilie. Zeer aantrekkelijk voor Argentijnen.

Voor wat betreft wie belangerijk waren, qua goals op tournooien.
http://www.voetbalstats.n...ort.php?swid=10&capstop=2

Edgar Davids was op het middenveld heel belangerijk, scoren was zijn hoofdtaak niet.
Precies, Kluivert was een aanvaller die in vorm vrij makkelijk scoorde, technisch en fysiek sterk, sterker dan van Persie ook. Helaas werd ie vrij laf en gemeen uit vorm gehaald door o.a. Derksen.
En Davids, tsja, dat was de pitbull die ballen koste wat kost bracht bij Kluivert en Bergkamp. Overmars wordt dan weer niets voor niets speedy gonzalez genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:04:
Ik heb gevoel dat nederland tegen steeds meer verdedigende tegenstanders tegen kreeg. Als je kijkt naar de wedstrijden werden ze steeds saaier om naar te kijken omdat constant alles werd dicht gegooid. Met de laatste 2 wedstrijden waar het hierdoor 0-0 is gebleven. Tevens heeft van gaal minder gewisseld van tactiek afgelopen wedstrijden, dat denk ik ik ben absoluut geen voetbal kenner.

Ik vind wel dat van persie veel te veel buiten spel heeft gestaan en te traag is met het terug lopen naar de verdedigings linie. Hierdoor is 1 kans verloren gegaan in het penalty gebied omdat hij weer eens te laat is met terug lopen en weer buitenspel staat terwijl hij tegenstanders om zich heen heeft.

sorry voor de persie fans, maar hij heeft waardeloos positie spel want 14 keer buitenspel staan in 6 wedstrijden mag je je toch diep gaan schamen als prof.
Klopt ik ergerde mij ook steeds aan van Persie dat ie om de haverklap buitenspel stond. Ik vindt dat dit bij een speler van absolute wereldklasse niet voor mag komen. Daar aan kon je zien dat nog steeds niet de oude was. Maar volgens mij heerst een vloek bij van Persie, want ik heb nog nooit zijn klasse die hij wekelijks in de premier league ten toon stelt op een WK of EK van hem gezien. Daar waar hij ze bij Manchester aan de lopende de band scoort, lukt het maar niet op dat podium om de beste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:10
[...]

Maar dat kon dus niet door het spelersmateriaal.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Monkeydancer schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:11:
Het wordt weer tijd dat Nederland weer terug gaat naar de basics: total football. Ik vind het toch zo'n gemis. Ik begrijp natuurlijk dat counter football nodig was, vanwege het spelersmateriaal in onze selectie, maar aantrekkelijker is het niet erop geworden de afgelopen 8 jaar. We hebben weliswaar in de finale en halve finale gestaan, maar als Duitsland bijv. wint dan bewijst het toch maar weer dat mooi voetbal wel degelijk kan lonen. De Duitsers spelen nu het aanvallende voetbal wat wij "vroeger" deden.
Je spreekt jezelf tegen :) Aan de ene kant zeg je dat countervoetbal nodig was vanwege het spelersmateriaal en aan de andere kant noem je Duitsland als voorbeeld dat je met mooi voetbal kan winnen.

Duitsland heeft VEEL betere spelers over het hele team gezien. Alleen Höwedes en wellicht Mertesacker zijn matig, de rest is gewoon van topniveau. En dan heb je nog Götze en Schürrle op de bank zitten. Met zo'n goed spelersmateriaal kan je inderdaad veel makkelijker aanvallend voetbal spelen.

Met de huidige Oranje selectie is dat gewoon ondenkbaar. Als je ziet hoe laag het tempo gisteren lag in balbezit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Ik bedoel er niks negatiefs mee. Maar Bergkamp, Van Basten en in mindere mate Robben vind ik net van een andere orde dan Kluivert of Davids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:53:
Wel jammer dat Oranje uiteindelijk in de kant van de knockout terecht is gekomen met de landen die het minst wilde voetballen. Argentinië groef zich in, Costa Rica groef zich in, Mexico groef zich in. Dat kun je niet zeggen van de weg die Duitsland of Brazilië gespeeld hebben.
Het probleem van de selectie is gewoon dat ze niets kunnen creeren. Maar dat weet iedereen al vanwege het spelersmateriaal. Gisteren was het van beide kanten niet om aan te zien. Argentinie groef zich in, Nederland moest het spel maken...en dan kreeg je het resultaat van gisteren op je beeldscherm.. gewoonweg huilen.
Als Argentinie nou gewoon aanvallend speelde ala Spanje, dan was het anders geweest..

Maar goed, al met al denk ik dat Duitsland Argentinie omver blaast.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.