Kilo Utrecht Tango [Halve Finale] Oranje - Argentinie

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 40.750 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik vind dit een mooie statistiek van de BBC homepage (van voor het toernooi):

Afbeeldingslocatie: http://a.files.bbci.co.uk/bam/live/content/zg4ccdm/large

Vooral rechtsonder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GS88 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:19:
Serieus.. krijgen we straks die landsverraaier als bondscoach.. gluiperd van een hiddink. Ik had het deze jongens én v. Gaal écht gegund :')
Die landverrader gaat ons wel aan de titel helpen, ik heb zo'n voorgevoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
Welke titel? EK? Dan is Robben weer twee jaar ouder, die snelheid gaat er toch een keer af. En het WK gaat zeker niet meer lukken. En echte opvolgers zijn er dan nog niet.

Wellicht kunnen we als team groeien. Maar ik voorzie voorlopig een elftal met heel veel dynamische middenvelders en vleugelspelers maar geen echte uitblinkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 18:29
D-e-n schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:40:
Welke titel? EK? Dan is Robben weer twee jaar ouder, die snelheid gaat er toch een keer af. En het WK gaat zeker niet meer lukken. En echte opvolgers zijn er dan nog niet.

Wellicht kunnen we als team groeien. Maar ik voorzie voorlopig een elftal met heel veel dynamische middenvelders en vleugelspelers maar geen echte uitblinkers.
Depay kan toch wel nog verder groeien (hoop ik)? Kan misschien uiteindelijk wel een mooie opvolger worden voor Robben. Hij is nu pas 20, maar wie weet waar die staat in 2016 en 2018. Heb trouwens ook het gevoel dat hij gisteren gewoon had moeten spelen. Naast Sneijder is hij best een goede lange afstand schutter.

Echte uitblinkers zie ik ook niet zo snel meer komen idd... Grootse talenten zoals Gullit, van Basten, Rijkaard, Davids, Bergkamp, Overmars, Kluivert zie ik niet zo gauw komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Soldaatje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:11:
Volgens mij hebben ze te weinig risico genomen tijdens de wedstrijd, dan hadden ze het voor de verlenging kunnen beslissen.
Mee eens. Nederland bleef spelen om niet te verliezen.

Terwijl zelfs in de verlenging, toen de wissels door omstandigheden "op" waren, een ander (aanvallender) systeem nog mogelijk was geweest. Nadat Argentinië z'n wissels gebruikt had en duidelijk was dat die verse spitsen ook onze verdediging niet gek gingen maken, had ik bijvoorbeeld echt verwacht/gehoopt dat Van Gaal in de 2e helft van de verlenging met 4-3-3 op de proppen zou komen, met Kuyt rechtsvoor en Robben van links.

Dat leek mij namelijk (gezien eerdere situaties waarin het "moest") best een kansrijke omzetting: 15 minuten te gaan, de tegenstander in verwarring, Kuyt, Sneijder én Huntelaar in hun kracht gebruiken en met een frisse Clasie om evt. achter Messi aan te rennen, de overgebleven 4 man achterin (waarvan 2 uitblinkers centraal) en een goeie Cillessen hadden we de boel wel dichtgehouden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:10
Het wordt weer tijd dat Nederland weer terug gaat naar de basics: total football. Ik vind het toch zo'n gemis. Ik begrijp natuurlijk dat counter football nodig was, vanwege het spelersmateriaal in onze selectie, maar aantrekkelijker is het niet erop geworden de afgelopen 8 jaar. We hebben weliswaar in de finale en halve finale gestaan, maar als Duitsland bijv. wint dan bewijst het toch maar weer dat mooi voetbal wel degelijk kan lonen. De Duitsers spelen nu het aanvallende voetbal wat wij "vroeger" deden.

Ik hoop ook dat de KNVB de eredivisie weer nieuw leven weet in te blazen. Het niveau van de eredivise daalt alleen maar de laatste jaren en dat gaan wij vast wel merken. Aan wie zal Robben, Sneijder en van Persie de fakkel overdragen? Het Nederlandse elftal heeft vers bloed nodig (aanvallers) en we kunnen ook al niet lang meer verder leunen op Robben, Sneijder en van Persie. Zij naderen nu ook al de einde van hun loopbaan. Depay was zo'n beetje de enige die op viel in het WK. Eredivisie moet echt broodnodig veranderen. Het is soms ongelooflijk dat Ajax de quadruple heeft weten te pakken in 1995.

Misschien moeten we ook eens een keer naar onze buren kijken en een paar nederlandse spelers op jonge leeftijd in de Bundesliga laten rijpen. Zij investeren ook heel veel in het voetbal, zie:

YouTube: Borussia Dortmund unveil futuristic 'Footbonaut' training machine

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Trishul schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:08:
[...]
Depay kan toch wel nog verder groeien (hoop ik)? Kan misschien uiteindelijk wel een mooie opvolger worden voor Robben.
Ik hoop dat ik het mis heb maar Robben lijkt me net iets fijner qua techniek. Dat maakt net het verschil tussen de categorie "Overmars, Kluivert" en de categorie "Robben"
Grootse talenten zoals Gullit, van Basten, Rijkaard, Davids, Bergkamp, Overmars, Kluivert zie ik niet zo gauw komen :'(
Davids, Overmars, Kluivert waren toch van minder niveau dan van Basten of Bergkamp. De laatste twee (maar ook Robben) waren toch meer beslissend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Monkeydancer schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:11:
Het wordt weer tijd dat Nederland weer terug gaat naar de basics: total football. Ik vind het toch zo'n gemis. Ik begrijp natuurlijk dat counter football nodig was, vanwege het spelersmateriaal in onze selectie, maar aantrekkelijker is het niet erop geworden de afgelopen 8 jaar.
Het was juist heel aantrekkelijk geworden als dit team total-football had gaan spelen. Dan had je een soort Duistland-Brazilie gehad met ons als Brazilie. Zeer aantrekkelijk voor Argentijnen.

Voor wat betreft wie belangerijk waren, qua goals op tournooien.
http://www.voetbalstats.n...ort.php?swid=10&capstop=2

Edgar Davids was op het middenveld heel belangerijk, scoren was zijn hoofdtaak niet.
En kijk ook even naar Kluiverts caps/goals.

[ Voor 18% gewijzigd door MrMonkE op 10-07-2014 16:20 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
MrMonkE schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:14:
[...]

Het was juist heel aantrekkelijk geworden als dit team total-football had gaan spelen. Dan had je een soort Duistland-Brazilie gehad met ons als Brazilie. Zeer aantrekkelijk voor Argentijnen.

Voor wat betreft wie belangerijk waren, qua goals op tournooien.
http://www.voetbalstats.n...ort.php?swid=10&capstop=2

Edgar Davids was op het middenveld heel belangerijk, scoren was zijn hoofdtaak niet.
Precies, Kluivert was een aanvaller die in vorm vrij makkelijk scoorde, technisch en fysiek sterk, sterker dan van Persie ook. Helaas werd ie vrij laf en gemeen uit vorm gehaald door o.a. Derksen.
En Davids, tsja, dat was de pitbull die ballen koste wat kost bracht bij Kluivert en Bergkamp. Overmars wordt dan weer niets voor niets speedy gonzalez genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArgantosNL schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:04:
Ik heb gevoel dat nederland tegen steeds meer verdedigende tegenstanders tegen kreeg. Als je kijkt naar de wedstrijden werden ze steeds saaier om naar te kijken omdat constant alles werd dicht gegooid. Met de laatste 2 wedstrijden waar het hierdoor 0-0 is gebleven. Tevens heeft van gaal minder gewisseld van tactiek afgelopen wedstrijden, dat denk ik ik ben absoluut geen voetbal kenner.

Ik vind wel dat van persie veel te veel buiten spel heeft gestaan en te traag is met het terug lopen naar de verdedigings linie. Hierdoor is 1 kans verloren gegaan in het penalty gebied omdat hij weer eens te laat is met terug lopen en weer buitenspel staat terwijl hij tegenstanders om zich heen heeft.

sorry voor de persie fans, maar hij heeft waardeloos positie spel want 14 keer buitenspel staan in 6 wedstrijden mag je je toch diep gaan schamen als prof.
Klopt ik ergerde mij ook steeds aan van Persie dat ie om de haverklap buitenspel stond. Ik vindt dat dit bij een speler van absolute wereldklasse niet voor mag komen. Daar aan kon je zien dat nog steeds niet de oude was. Maar volgens mij heerst een vloek bij van Persie, want ik heb nog nooit zijn klasse die hij wekelijks in de premier league ten toon stelt op een WK of EK van hem gezien. Daar waar hij ze bij Manchester aan de lopende de band scoort, lukt het maar niet op dat podium om de beste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:10
[...]

Maar dat kon dus niet door het spelersmateriaal.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Monkeydancer schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:11:
Het wordt weer tijd dat Nederland weer terug gaat naar de basics: total football. Ik vind het toch zo'n gemis. Ik begrijp natuurlijk dat counter football nodig was, vanwege het spelersmateriaal in onze selectie, maar aantrekkelijker is het niet erop geworden de afgelopen 8 jaar. We hebben weliswaar in de finale en halve finale gestaan, maar als Duitsland bijv. wint dan bewijst het toch maar weer dat mooi voetbal wel degelijk kan lonen. De Duitsers spelen nu het aanvallende voetbal wat wij "vroeger" deden.
Je spreekt jezelf tegen :) Aan de ene kant zeg je dat countervoetbal nodig was vanwege het spelersmateriaal en aan de andere kant noem je Duitsland als voorbeeld dat je met mooi voetbal kan winnen.

Duitsland heeft VEEL betere spelers over het hele team gezien. Alleen Höwedes en wellicht Mertesacker zijn matig, de rest is gewoon van topniveau. En dan heb je nog Götze en Schürrle op de bank zitten. Met zo'n goed spelersmateriaal kan je inderdaad veel makkelijker aanvallend voetbal spelen.

Met de huidige Oranje selectie is dat gewoon ondenkbaar. Als je ziet hoe laag het tempo gisteren lag in balbezit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Ik bedoel er niks negatiefs mee. Maar Bergkamp, Van Basten en in mindere mate Robben vind ik net van een andere orde dan Kluivert of Davids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:53:
Wel jammer dat Oranje uiteindelijk in de kant van de knockout terecht is gekomen met de landen die het minst wilde voetballen. Argentinië groef zich in, Costa Rica groef zich in, Mexico groef zich in. Dat kun je niet zeggen van de weg die Duitsland of Brazilië gespeeld hebben.
Het probleem van de selectie is gewoon dat ze niets kunnen creeren. Maar dat weet iedereen al vanwege het spelersmateriaal. Gisteren was het van beide kanten niet om aan te zien. Argentinie groef zich in, Nederland moest het spel maken...en dan kreeg je het resultaat van gisteren op je beeldscherm.. gewoonweg huilen.
Als Argentinie nou gewoon aanvallend speelde ala Spanje, dan was het anders geweest..

Maar goed, al met al denk ik dat Duitsland Argentinie omver blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Voetballers uit de lichting Overmars De Boer Kluivert Davids Van Basten Gullit en Rijkaard denk ik niet dat die in het hedendaagse voetbal hadden gehaald. Het spel gaat natuurlijk veel sneller dan toen. Iedere tijdsgeest moet het doen met de voetballers van dien. Er wordt ook veel meer gevraagd van de spelers nu. Het zijn nu veel meer atleten dan toen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Sepp14 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:51:
Voetballers uit de lichting Overmars De Boer Kluivert Davids Van Basten Gullit en Rijkaard denk ik niet dat die in het hedendaagse voetbal hadden gehaald. Het spel gaat natuurlijk veel sneller dan toen. Iedere tijdsgeest moet het doen met de voetballers van dien. Er wordt ook veel meer gevraagd van de spelers nu. Het zijn nu veel meer atleten dan toen.
De spelers die er toen bovenuit staken, zouden er nu ook bovenuit steken, omdat alles steeds beter wordt, ook de spelers.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:23

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik snap werkelijk niet dat Wijnaldum zo veel speeltijd kreeg. Was er nou echt niemand beter? Ik heb me wedstrijd na wedstrijd zitten ergeren aan tikkie terug Wijnaldum. Nooit een bal naar voren, altijd terug.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De Guzman viel wat tegen en Fer was geblesseerd. En je moet toch iemand met loopvermogen hebben om bij te sluiten. Zijn rol op het middenveld was, naast die van Sneijder, ook best ondankbaar denk ik dus ik vind de kritiek op hem ook wel wat te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:56

Martinspire

Awesomeness

Wijnaldum was bij de opbouw inderdaad ook niet fantastisch, maar heeft verdedigend ook erg veel goeds gedaan. Heb hem ook geen rare overtredingen zien maken. Balaannames en vertrouwen tijdens balbezit zijn te trainen. Het feit dat ie aanspeelbaar was geeft wel aan dat ie redelijk inzicht heeft dus ik zie hem wel groeien de komende tijd. Probleem is alleen dat we naast De Jong niet echt een typische middenvelder hebben zoals we voorheen met Van Bommel of Davids wel hadden. Sneijder is toch echt voor de aanval (al heeft die ook prima mee verdedigd), maar we missen een echte opbouwer voor in het middenveld.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Wisselfout van Van Gaal?

Hij had Van Persie moeten laten staan, die had de eerste penalty moeten nemen in plaats van Vlaar. En dan had hij Krul weer kunnen brengen om penalty's te stoppen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

D-e-n schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:58:
De Guzman viel wat tegen en Fer was geblesseerd. En je moet toch iemand met loopvermogen hebben om bij te sluiten. Zijn rol op het middenveld was, naast die van Sneijder, ook best ondankbaar denk ik dus ik vind de kritiek op hem ook wel wat te hard.
Wellicht had Clasie een echte kans moeten krijgen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:08

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Fiber schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:20:
Wisselfout van Van Gaal?

Hij had Van Persie moeten laten staan, die had de eerste penalty moeten nemen in plaats van Vlaar. En dan had hij Krul weer kunnen brengen om penalty's te stoppen...
Het enige wat ik echt fout vond is de Jong er in zetten. Kans dat hij de wedstrijd helemaal uit zou voetballen was klein, en het geeft je toch een tactische wissel minder.

Van Persie had er van mij al veel eerder uit gemogen. En dan had hij als ie de Jong er niet had hoeven te wisselen nog een echte aanvallende wissel kunnen doen, of hem bewaren voor Krul.

Tactisch is er in de loop van de wedstrijd door de wissels eigenlijk niets verandert, terwijl dat juist de kracht van de afgelopen wedstrijden waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Ik denk dat je er op penalty's sowieso wel was uitgegaan dit keer, zoals gisteren in de nabeschouwing ook al gezegd werd, de kans dat je 2 keer achter elkaar de penalty's wint is niet groot, alleen al door de grote druk (Costa Rica lukte het ook niet).
En of je nu trots moet zijn als je op die manier in de finale was gekomen... (nog afgezien dat ik denk dat zowel NL als Arg weinig kans maken tegen Duitsland. In elk geval is ons een vernedering tegen de Duitsers wel bespaard gebleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:26:
Klopt ik ergerde mij ook steeds aan van Persie dat ie om de haverklap buitenspel stond. Ik vindt dat dit bij een speler van absolute wereldklasse niet voor mag komen.
Mag je vinden, maar dat klopt niet. Juist een speler van wereldklasse speelt constant op het randje. Het is juist slim om buitenspel te lopen, net in te houden als de bal komt waardoor je het even niet staat en dan dus vrij te staan. Buitenspel is vrijwel altijd ook een gevolg van een pass die net niet op tijd komt en het is inherent aan op het randje spelen dat je er ook regelmatig overheen zit. Daarnaast moest Van Persie wel omdat dat de enige manier was om aan zijn 5 bewakers te ontkomen en in vorige wedstrijden het ook gevaarlijk werd als de bal vanaf de zijkanten achter de verdediging werd gespeeld, alleen lukte dat de laatste 2 wedstrijden niet meer.

Bovendien waren van al die buitenspel momenten dit toernooi er ook tenminste 5 gewoon fout en dan ziet de statistiek er alweer heel anders uit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Hadden beter aan de Brazilië kant kunnen zitten, dan had je een tegenstander gehad die wilde aanvallen. Daar is ons systeem nu uitstekend voor, 2 tegenstanders die niet voetballen en gelijk 2x 0-0 en penalties.
Top dat we zover zijn gekomen, absoluut niet verwacht, maar ik denk dat Duitsland op dit moment voor iedereen een maatje te groot is.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds pijn in m'n hart. Niks aan te doen! :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:21:
[...]
Mag je vinden, maar dat klopt niet. Juist een speler van wereldklasse speelt constant op het randje. Het is juist slim om buitenspel te lopen, net in te houden als de bal komt waardoor je het even niet staat en dan dus vrij te staan. Buitenspel is vrijwel altijd ook een gevolg van een pass die net niet op tijd komt en het is inherent aan op het randje spelen dat je er ook regelmatig overheen zit. Daarnaast moest Van Persie wel omdat dat de enige manier was om aan zijn 5 bewakers te ontkomen en in vorige wedstrijden het ook gevaarlijk werd als de bal vanaf de zijkanten achter de verdediging werd gespeeld, alleen lukte dat de laatste 2 wedstrijden niet meer.

Bovendien waren van al die buitenspel momenten dit toernooi er ook tenminste 5 gewoon fout en dan ziet de statistiek er alweer heel anders uit.
Alsof jou mening een feit is....Genoeg beperkte spelers die keer op keer buitenspel staan en dat heeft dan weinig van doen met de passes. Overigens kan jou verhaal ook prima opgaan, maar dat is niet "vrijwel altijd een gevolg van.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:09:
Nog steeds pijn in m'n hart. Niks aan te doen! :'(
Same, was een hele zware dag op het werk vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
Zware dag op het werk? Mwah, viel wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrayDog
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
Ach dat had ik ook toen ik wat jonger was, inmiddels heb ik het al zo vaak meegemaakt dat we het niet haalden dat de teleurstelling bij mij niet meer zo groot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

StrayDog schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:35:
Ach dat had ik ook toen ik wat jonger was, inmiddels heb ik het al zo vaak meegemaakt dat we het niet haalden dat de teleurstelling bij mij niet meer zo groot is :)
En het was ook niet een super spannende wedstrijd met veel onrecht.
Dus de impact is allemaal wat kleiner :)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

En het was geen finale.. anders was de teleurstelling groter..der. :p

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Das heel mooi dan, ik ben toch alweer bijna 43 en bij mij is het juist andersom ;)

*edit* @ hierboven..eens ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 10-07-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43

AzzKickah

06-CENSORED

Dat heb ik ook een beetje. En ik ben 29. Heb (vooral voor m'n gevoel) al zoooo vaak gezien dat we er met penalties uitvliegen, of de finale verliezen, of door onterechte beslissingen eruit vliegen.

En ik had in dit geval verwacht dat we kansloos de poule uit zouden vliegen dus wat we bereikt hebben is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
Achteraf is natuurlijk makkelijker praten, maar 3 cruciale dingen wat de wedstrijd in het voordeel van Nederland konden beslissen, maar niet zijn gebeurd.

1) Van Gaal ging ervan uit dat er een winnaar zou komen binnen 120 min., dus niet rekening gehouden met inzetbaarheid van Krul.

2) Van Persie niet alleen uit vorm, maar ook nog eens maagklachten, waardoor hij per se gewisseld moest worden. Stel hij was iets fitter, dan kon Van Gaal hem alsnog op het veld houden voor de penalties. (Heeft dus ook deels met punt 1 te maken).

3) Een verdediger als eerst de penalty laten nemen. Wie herinnert zich dat nog niet? EK 2000 en Jaap Stam die de bal vanuit de Kuip naar Dordrecht schoot?

Als ik het zo bekijk heeft eigenlijk Van Gaal "gefaald", puur en alleen door niet rekening te houden met strafschoppen. Maar goed, zoals gezegd achteraf is makkelijk gepraat dan gedaan.

En nog 1 ding, stel we gingen door? Wie denkt hier serieus dat Nederland kon winnen van dit oppermachtige Duitsland? In alle linies beter dan Nederland, minus de individuele klasse van Arjen Robben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:51

ko9

Best een bizar bericht dit:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=219178

Niet dat er ooit nog iets teruggedraaid kan worden ofzo O-)

edit:
laat maar, blijkt via Vlaar z'n schouder het doel in te rollen...

[ Voor 23% gewijzigd door ko9 op 10-07-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
ko9 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:56:
Best een bizar bericht dit:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=219178

Niet dat er ooit nog iets teruggedraaid kan worden ofzo O-)

edit:
laat maar, blijkt via Vlaar z'n schouder het doel in te rollen...
Holy shit dude, ik heb net de player cam gezien van Vlaar op de NOS app, ik kan niet zien of de bal over de lijn is geweest maar volgens mij ontwijkt Vlaar hem juist met zijn schouder en raakt de bal niet! 8)7
Ok, ik weet het nog niet zeker. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Soldaatje op 10-07-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Hij kijkt zelfs nog naar de bal, maar is er niet overheen anders zou hij het wel zeggen.

stil criing evertim

[ Voor 11% gewijzigd door Chris Smoove op 10-07-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
Haha, typisch dat er weer gekeken wordt naar zo'n zaken. Je bent uitgeschakeld.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DpqM3-qCOX0]

[ Voor 28% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-07-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maak het even nog erger. Ook nog wat hoop geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Nog eens 4 jaar wachten is erg genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris Smoove op 10-07-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 13:43

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Nog steeds in de ontkenningsfase zie ik.

Take it like a man!
Niet lopen janken als die midden en zuid amerikaanse wijven!!

DEAL WITH IT

Next stop: EC 2016

[ Voor 62% gewijzigd door MrMonkE op 11-07-2014 01:35 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 19:49
Er is wel iets voor te zeggen toch :). Duidelijke aanraking: YouTube: Penalty niet geldig van ron vlaar

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baba420 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:54:
Achteraf is natuurlijk makkelijker praten, maar 3 cruciale dingen wat de wedstrijd in het voordeel van Nederland konden beslissen, maar niet zijn gebeurd.

1) Van Gaal ging ervan uit dat er een winnaar zou komen binnen 120 min., dus niet rekening gehouden met inzetbaarheid van Krul.

2) Van Persie niet alleen uit vorm, maar ook nog eens maagklachten, waardoor hij per se gewisseld moest worden. Stel hij was iets fitter, dan kon Van Gaal hem alsnog op het veld houden voor de penalties. (Heeft dus ook deels met punt 1 te maken).

3) Een verdediger als eerst de penalty laten nemen. Wie herinnert zich dat nog niet? EK 2000 en Jaap Stam die de bal vanuit de Kuip naar Dordrecht schoot?

Als ik het zo bekijk heeft eigenlijk Van Gaal "gefaald", puur en alleen door niet rekening te houden met strafschoppen. Maar goed, zoals gezegd achteraf is makkelijk gepraat dan gedaan.

En nog 1 ding, stel we gingen door? Wie denkt hier serieus dat Nederland kon winnen van dit oppermachtige Duitsland? In alle linies beter dan Nederland, minus de individuele klasse van Arjen Robben.
Je hebt duidelijk het interview van Van Gaal gemist.

1. Daar ging hij juist niet vanuit, maar hij MOEST V Persie wisselen. Zijn maagklachten waren over voorafgaande aan de aftrap zo verteld V Gaal zelf.

2. Zie 1.

3. Niemand WILDE als eerste nemen en Vlaar nam zijn verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wat is dat nou voor een gezever over Vlaar? Had zijn penalty goed geweest, dan was het nog steeds 5-4 geworden... pff, altijd da achteraf gelul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Jolke schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:58:
Wat is dat nou voor een gezever over Vlaar? Had zijn penalty goed geweest, dan was het nog steeds 5-4 geworden... pff, altijd da achteraf gelul :)
Penalties win je in het hoofd natuurlijk, dus ja, als deze had geteld was het een wereld van verschil geweest. Bedenk eens wat een mentale oppepper een gestopte penalty die toch telt geeft aan ons en een dreun het is voor hun.

Volgens mij was hij niet over de lijn en telt hij terecht niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mwoh, eerste pingel is wel heel erg belangrijk in zo'n serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ph4ge schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:09:
[...]

Penalties win je in het hoofd natuurlijk, dus ja, als deze had geteld was het een wereld van verschil geweest. Bedenk eens wat een mentale oppepper een gestopte penalty die toch telt geeft aan ons en een dreun het is voor hun.

Volgens mij was hij niet over de lijn en telt hij terecht niet.
Daar heb je een punt, omdat het de eerste penalty was... maar toch telde hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Er is maar 1 fout gemaakt en dat is te behoudend spelen terwijl duidelijk was dat Messi effectief gestopt werd.
De laatste 20 minuten had er overgeschakeld moeten worden naar 4-3-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Heel dat penalties schiet voor de uitslag is BS, ze spelen een voetbal wedstrijd. Golden goal zou veel beter zijn want dat verplicht de teams om te gaan voetballen, niemand die er iets uit haalt om dan passief te spelen. Met dit systeem hadden de laatste 2 wedstrijden er totaal anders hebben uitgezien, geen snooze fest met 10-0-0 opstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
ArgantosNL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:41:
Heel dat penalties schiet voor de uitslag is BS, ze spelen een voetbal wedstrijd. Golden goal zou veel beter zijn want dat verplicht de teams om te gaan voetballen, niemand die er iets uit haalt om dan passief te spelen. Met dit systeem hadden de laatste 2 wedstrijden er totaal anders hebben uitgezien, geen snooze fest met 10-0-0 opstellingen.
Golden goal was nog erger. Toen ging men pas écht defensief/bang spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Beter dan de taktiek om de tegenstander te verslaan door 120 minuten het spel dood spelen en vervolgens te winnen zonder te voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

gravit0n_ schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 01:41:
Er is wel iets voor te zeggen toch :). Duidelijke aanraking: YouTube: Penalty niet geldig van ron vlaar
Volgens mij zag ik bij RTL weer een derde filmpje en daar lijkt hij hem toch echt niet te raken met zijn schouder. Ook dit filmpje geeft in ieder geval geen uitsluitsel.

Update: deze beelden zijn denk ik beste (en daar zie je overigens volgens mij toch wél een aanraking, maar het lijkt niet de aanraking te zijn die ervoor zorgt dat de bal het effect kreeg dat hij terugstuiterde naar de goal):

http://nos.nl/wk2014/arti...an-vlaar-raak-of-mis.html

Overigens lijkt Vlaar het ook even te denken dat de bal over de lijn zou gaan, maar het lijkt wel of hij ziet dat het niet zo is.

Zou wel een giller zijn als de bal toen was goedgekeurd, dan hadden we Argentinië wellicht uitgeschakeld met de schouder van God :P

[ Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 11-07-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Is het al duidelijk of de bal over de lijn is geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dan heeft de FIFA doellijntechnologie, passen ze hem niet toe met penals als deze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Soldaatje schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:04:
Is het al duidelijk of de bal over de lijn is geweest?
Wat dan nog, whats done is done...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
ArgantosNL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:49:
Beter dan de taktiek om de tegenstander te verslaan door 120 minuten het spel dood spelen en vervolgens te winnen zonder te voetballen.
Tja, wat dat betreft net als bij de politie: de aanhouder wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Toch wil ik weten of het een geldig doelpunt was, dat verzacht de pijn een beetje omdat het dan een scheidsrechtersfout was. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
ArgantosNL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:49:
De Silver goal (winnaar mogelijk aan het einde van de 1e verlenging) en Golden goal waren even populair bij bonden, maar zorgden inderdaad voor nog defensiever spel. Ook zijn een aantal keer aanvallende teams relatief zwaar gestraft bij een counter, waardoor je een halfuur overtikken kreeg.

@soldaatje, zie de beelden van de NOS. Hij raakt de bal met zijn schouder en hij is ook niet volledig over de lijn. Het is ook een non-discussie dit, denk je dat Engeland achteraf nog het doelpunt van het WK2010 krijgt? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 11-07-2014 10:17 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Eigenlijk vind ik het ook gewoon leuk om uit te zoeken, met camerabeelden enzo.
Jammer dat ik nergens een virtuele replay kan vinden, dat hadden we twee jaar geleden volgens mij wel op een website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:48
En indien hij toch zou binnen zijn is het geen geldig doelpunt zie onderstaande link

Van op nieuwsblad.be:
http://www.nieuwsblad.be/.../cnt/dmf20140710_01175080

Sowieso ongeldig

Het had trouwens niets uitgemaakt als de bal alsnog in de doel was beland. In een beslissende penaltyserie geldt de regel dat wanneer de bal na het inschieten een terugkerende beweging maakt maar nog botst voor de doellijn, dat de penalty als gemist wordt bestempeld. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een penalty in de penaltyserie die tegen de onderkant van de lat gaat, voor de lijn stuitert en dan alsnog de goal in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat tweede lijkt me stug, dan zou een bal via de lat > keeper > doel ook niet tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 02:07:
[...]

1. Daar ging hij juist niet vanuit, maar hij MOEST V Persie wisselen. Zijn maagklachten waren over voorafgaande aan de aftrap zo verteld V Gaal zelf.

2. Zie 1.

Van Persie was duidelijk niet topfit, dat zag je al bij het inspelen voor de wedstrijd. Het was dan ook naief om te denken dat hij het opnieuw 120 min vol zou houden. Van Gaal heeft geen rekening gehouden met de penalty's anders had hij zich wel beter voorbereid. Zo top het team speelde tegen CR, zo bagger ging het nu.

Niemand wilde als eerste falen zul je bedoelen? Heel verkeerde insteek, ze zouden juist vertrouwen moeten hebben na die vorige serie. En als bondscoach heb je ook een verantwoordelijkheid om Vlaar hier niet mee op te zadelen. Gewoon Kuyt die eerste laten nemen en je weet dat die er 99% zeker in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quovadis25
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:48
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:02:
Dat tweede lijkt me stug, dan zou een bal via de lat > keeper > doel ook niet tellen.
als em stuitert dan telt hem idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 15:17

Player1S

Probably out in the dark

De kans dat Krul het weer zo goed zou doen als tegen Costa Rica was ongeveer net zo groot als dat Cilissen een bal zou houden bij penalties.

Een team als Costa Rica zal nog wel onder de indruk zijn van zo'n move. Argentinië schat ik wel hoger in. Die zullen de pis niet lauw laten maken door een andere keeper. Zeker niet paar dagen na de wedstrijd Nederland - Costa Rica.....

Dat gezeur over wie wat verkeerd heeft gedaan. Godverdomme zeg... We hebben de halve finale behaalt met een team wat vooraf keihard afgeschreven was. Zouden nog verliezen van het Vrouwen G-elftal van FC BalOpHetDak.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:19:
Dat gezeur over wie wat verkeerd heeft gedaan. We hebben de halve finale behaalt met een team wat vooraf keihard afgeschreven was.
Precies, een 3e of 4e plaats is toch een hele mooie eindscore? Tuurlijk is kampioen leuker maar dit is toch ook mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18

c0burn

Feed your head

quovadis25 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:55:
En indien hij toch zou binnen zijn is het geen geldig doelpunt zie onderstaande link

Van op nieuwsblad.be:
http://www.nieuwsblad.be/.../cnt/dmf20140710_01175080

Sowieso ongeldig

Het had trouwens niets uitgemaakt als de bal alsnog in de doel was beland. In een beslissende penaltyserie geldt de regel dat wanneer de bal na het inschieten een terugkerende beweging maakt maar nog botst voor de doellijn, dat de penalty als gemist wordt bestempeld. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een penalty in de penaltyserie die tegen de onderkant van de lat gaat, voor de lijn stuitert en dan alsnog de goal in gaat.
quovadis25 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:17:
[...]

als em stuitert dan telt hem idd niet.
Ondanks de stuiter had het wel een score geweest, als Vlaar de bal niet had geraakt en de bal geheel en al de doellijn had gepasseerd. (via @MariovanderEnde)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BsPxCNCIAAAdiIA.png

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Heb toch al regelmatig filmpjes voorbij zien komen waar keepers dol enthousiast wegrennen om hun stop te vieren en de bal er alsnog inrolt en het doelpunt wordt toegekend. Dus als Vlaar de bal niet had aangeraakt en hij over de doellijn had gegaan dan had het een geldig doelpunt geweest. Echter heeft Vlaar de bal aangeraakt dus maakt het al niet meer uit of hij wel of niet over de doellijn gaat. Uiteraard zou het scenario in werking kunnen trainen dat de scheids niet ziet dat Vlaar hem aanraakt en hij over de doellijn gaat. Dan zullen we de komende 50 jaar spreken over "De Schouder Van God".

[ Voor 35% gewijzigd door thewizard2006 op 11-07-2014 11:45 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat ie de bal aanraakt, daar ben ik niet zeker van. De beelden die ik tot dusverre gezien heb, laten dat niet (goed) zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

http://www.volkskrant.nl/...cheurde-door-Robben.dhtml

A.k.a. hoe komt een Latijnsamerikaans voetballertje uit de kast? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ramzzz schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:06:

De instructie van Wim-Lex heeft Robben goed opgevolgd... Argentijnen naaien, dáár ging het om. :+

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
Ramzzz schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:06:

Daar lijkt het wel op hoe erg hij robben aan het knuffelen is, als nederland dat bij messi gedaan had was het meteen geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hier een Vine video die voor eens en voor altijd duidelijkheid geeft...

https://mtc.cdn.vine.co/r...20JSjZeM3ta8szjDOtzLHjc7w

Die bal was NIET over de lijn, dus de hele discussie of Vlaar m nog aanraakte met z'n schouder is niet relevant, maar close was t wel :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik denk eerder dat er wat bij Robben gescheurd is, als ik die foto's zie 'vanachteren' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

kamstra schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:36:
Die bal was NIET over de lijn, dus de hele discussie of Vlaar m nog aanraakte met z'n schouder is niet relevant, maar close was t wel :P
Er is geen discussie, hij raakte hem aan dat is gewoon een feit.
Wie dat niet ziet moet nog even naar Hans Anders.
Dus het doet er niet toe of de bal niet over de lijn ging want hij raakte hem met zijn schouder.
horizon1978 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:42:
Golden goal was nog erger. Toen ging men pas écht defensief/bang spelen.
Zo'n anticlimax was dat zo'n golden goal.
Verlenging, 1 iemand scored. OVER.
Geen kans voor andere team gelijk te maken door alles of niets te zpelen en een spectaculaire wedstrijd te zien. Wat vond ik dat erg die golden goal nonsense. :(

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
MrMonkE schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:55:
[...]

Zo'n anticlimax was dat zo'n golden goal.
Verlenging, 1 iemand scored. OVER.
Geen kans voor andere team gelijk te maken door alles of niets te zpelen en een spectaculaire wedstrijd te zien. Wat vond ik dat erg die golden goal nonsense. :(
Ja, misschien moeten ze de verlenging zonder keeper spelen, wordt er misschien meer gescoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
VOOOR! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Hehehe dat is idd hoe het ging, zodra Messi naar voren ging om een actie te maken, hoppa, 3 man om m heen. We hadden geluk dat ie niet in z'n Barca-Uber vorm was, anders dribbelde hij zo door de verdediging heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door GSlayer op 11-07-2014 17:21 ]

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Van Gaal wil 'ongeslagen' naar huis: 'Dan schrijf je geschiedenis'

Hahaha what a funny guy! :)
Heeft niemand hem gezegd dat hij tegen Argentinie verloren heeft?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Lees je wel goed?
Het gaat om verliezen na 90 en 120 minuten.
Oftewel, in de reguliere speeltijd en verlenging heeft Oranje dit wk nog niet verloren.

[ Voor 41% gewijzigd door Quad op 11-07-2014 17:44 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:12
Quad schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:43:
Lees je wel goed?
Oftewel, in de reguliere speeltijd en verlenging heeft Oranje dit wk nog niet verloren.
Haha, tja zo kun je het ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

BM

Moderator Spielerij
Hoe knullig het wellicht ook is, Nederland Argentinie zal afaik gewoon als een gelijkspel in de boeken komen, (waarbij Argentinie won :+)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 02:07:
[...]

Dan had Van Persie nooit in de basis mogen staan maar had Van Gaal met Huntelaar of Lens moeten beginnen en Van persie desnoods het laatste kwartiertje moeten brengen. Zelfde geldt voor De Jong. Die had nooit mogen starten want hij was toch niet helemaal fit. Clasie of iemand anders had het vast beter gedaan
2. Zie 1.

Dan verdienen ze die wereldbeker dus ook niet. Maar ik denk dat als Krul had gekeept en een vers ingebrachte Van Persie de eerste had genomen, dan had het best hetzelfde als tegen Costa Rica kunnen gaan.

Maar goed, dat is allemaal achteraf. Tot en met Costa Rica was Van Gaal top en het team super. Tegen Argentinië ging het eigenlijk bij het warmlopen al mis...

Als Van Gaal zijn ploeg weer weet te motiveren voor de troostfinale, dan vind ik hem pas echt een toptrainer... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 11-07-2014 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

http://www.gazzetta.it/Calcio/Mondiali/10-07-2014/mondiali-olanda-caos-van-gaal-impone-van-persie-incassa-no-2-rigoristi-801198743025.shtml
Als dit waar is dan zou van Persie dus weer tweedeling binnen de groep hebben veroorzaakt (net als op EK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:44:
[...]

Haha, tja zo kun je het ook zien.
Nee.
Zo kun je het niet zien.
Quad schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 17:43:
Lees je wel goed?
Het is gewoon onzin.
Verloren is verloren.
Hij gaat gewoon naar huis met 2 nederlagen en schrijft helemaal geen historie als hij morgen wint. :w

[ Voor 51% gewijzigd door MrMonkE op 11-07-2014 18:34 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, en jij denkt dat een man als van Gaal hem dan niet aangepakt had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

MikeyMan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:35:
[...]

Ja, en jij denkt dat een man als van Gaal hem dan niet aangepakt had?
Tweedeling gezeik weet ik allemaal niet en wil ik ook niet weten, eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in deze keer. Maar Van Persie was niet fit en had dus nooit mogen starten tegen Argentinië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens de andere helft was het Humtelaar dus dat zullen we nooit weten. Jouw reactie is verder te voorspelbaar.

Maar kennelijk kunnen Nederlanders er niet tegen als het boven verwachting goed gaat. En na de onvermijdelijke uitschakeling moet er weer gezeurd worden. Treurig naargeestig volkje zijn we toch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002

Rhapsody

In Metal We Trust

Kunnen we niet gewoon blij zijn hoever Nederland is gekomen? 3 of 4e op een WK is met dit team, met alle respect, een topprestatie. Voor het WK had niemand er vertrouwen in. Met wat geluk, een aantal tactische beslissingen die goed uitpakten en een team zonder gezeur zijn we toch in de halve finale gekomen.

Nu achteraf is het te makkelijk om te zeggen dat van Gaal de verkeerde keuzes heeft gemaakt.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

D-e-n schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:32:
[...]

Volgens de andere helft was het Humtelaar dus dat zullen we nooit weten. Jouw reactie is verder te voorspelbaar.

Maar kennelijk kunnen Nederlanders er niet tegen als het boven verwachting goed gaat. En na de onvermijdelijke uitschakeling moet er weer gezeurd worden. Treurig naargeestig volkje zijn we toch :(
Waar komt dat laatste nu weer vandaan? :? Er staan wat roddels in een Italiaanse krant en direct zijn we een treurig en naargeestig volkje? Zelfs al zouden die roddels waar zijn, zegt dat toch niets over een heel volk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Rhapsody schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:09:
Kunnen we niet gewoon blij zijn hoever Nederland is gekomen? 3 of 4e op een WK is met dit team, met alle respect, een topprestatie. Voor het WK had niemand er vertrouwen in. Met wat geluk, een aantal tactische beslissingen die goed uitpakten en een team zonder gezeur zijn we toch in de halve finale gekomen.

Nu achteraf is het te makkelijk om te zeggen dat van Gaal de verkeerde keuzes heeft gemaakt.
De laatste wedstrijden was er overal het idee van "we worden wereldkampioen", dus nee, ik ben niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:46:
[...]

Waar komt dat laatste nu weer vandaan? :? Er staan wat roddels in een Italiaanse krant en direct zijn we een treurig en naargeestig volkje? Zelfs al zouden die roddels waar zijn, zegt dat toch niets over een heel volk?
Onder andere vanuit een column in de Volkskrant. Hier en op andere forums zijn er ook een aantal mensen die gelijk hun antipathie richting v Persie (of een ander) weer gaan botvieren. Daar word ik wat chagrijnig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Soldaatje schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:58:
[...]

De laatste wedstrijden was er overal het idee van "we worden wereldkampioen", dus nee, ik ben niet blij.
Gebasseerd op gewonnen wedstrijden waarin Nederland geeneens een overwicht had en ronduit waardeloos speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MrMonkE schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:33:
[...]

Nee.
Zo kun je het niet zien.

[...]

Het is gewoon onzin.
Verloren is verloren.
Hij gaat gewoon naar huis met 2 nederlagen en schrijft helemaal geen historie als hij morgen wint. :w
Voor de statistiek hebben we ook gelijkgespeeld tegen Costa Rica. Verlenging telt wel, penalties niet in het win/verlies/gelijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Rhapsody schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:09:

Juist, weet alles maar eens achteraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Goed, de troostfinale begint zo, daar maar verder ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.