I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

[ Voor 16% gewijzigd door SmokingCrop op 02-07-2014 01:12 ]
Vrijdag pas weer.. France v Germany
ZO lang nog.
★ What does that mean? ★
Gezien Argentinië en België is dat een zekerheid geworden.SmokingCrop schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:07:
Hopelijk geen nieuw record van slechtste "kansen-goals-ratio" ...
Maar ik weet niet wie ik liever zie winnen. Het ligt er echt aan welke harder kan falen tegen Nederland.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dan doen we een tijdelijke IP-blokkadeYellowOnline schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:11:
Als ik zie hoe Argentinië vandaag speelde moet ik enkel hopen dat België beter afwerkt om een topic [Halve finale] Nederland - België te zien. Dan breekt wel oorlog uit op GoT
(maar ik zeg niet van wie)
VPN To the rescue!gambieter schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:14:
[...]
Dan doen we een tijdelijke IP-blokkade
(maar ik zeg niet van wie)
btw, waarom nog die "let op"? hij staat al tussen de rest vd icoontjes
[ Voor 15% gewijzigd door SmokingCrop op 02-07-2014 01:16 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Maar Argentinië is meer dan Messi alleen.
Ik ben vooral benieuwd naar de eerste match van de Rode Duivels waar ze niet uitgesproken topfavoriet voor zijn. Want verdedigend zijn we echt sterk hoor. En dan wil ik het nog wel eens zien (uiteraard dan met een Lukaku in de spits).
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

FTFYJoosie200 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:23:
Zolang België pressie kan blijven zetten op Messi, zodat hij nooit en ten nimmer zijn Messi momentje kan hebben komt Argentinië niet aan voetballen toe want Di Maria is de ballenjongen van Messi en zonder Messi zijn ze niksKortom isoleren die Messi, hem geen bal gunnen en met een vlotte counter via De Bruyne naar Lukaku gewoon 1-0 erin rammen in de 90e minuut dit keer.
Kan iemand overigens eens aan de ARD/ZDF commentatoren hier in Duitsland uitleggen dat "uy" en "ui", zoals in "De Bruyne", "Van Buyten" en "Kuyt" niet als [oj] uitgesproken wordt? Erger ik me dood aan. Probleem: de ui-klank bestaat niet in het Duits.
Zet je Pressie, dan komt Messi!
Maar ze hebben ook nog Gonzalo Higuaín.
Hij heeft nog NIETS laten zien, maar zla je altijd zien dat hij het opeens op zijn heupen krijgt en Belgie wordt ingeblikt met 5-1
Yellow: Ik erger me juist aan die nderlanders die alles in de taal waar het vandaan komt willen uitspreken.

[ Voor 21% gewijzigd door MrMonkE op 02-07-2014 01:28 ]
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Dat "let op" is automagisch bij een TW. En ja, we helpen onze zuiderburen graagSmokingCrop schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:16:
btw, waarom nog die "let op"? hij staat al tussen de rest vd icoontjes
MrMonkE schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:27:
Zet je Pressie, dan komt Messi!
Wij hebben geen messi superspits... maar daarentegen, als messi geblesseerd geraakt, valt heel zo'n ploeg in elkaar ...
wij hebben bv tegen zweden gespeeld waarbij ibrahimovic geblesseerd was ... die ploeg stelde niets meer voor ...
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Hopelijk neemt ie dat dan niet te letterlijk zoals tegen Zuid-KoreaWilibrord schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:21:
Gegarandeerd dat Defour speelt om Messi te neutraliseren.

Belgie heeft nog nooit zo op de kaart gestaan als vandaag, euh gisteren.
Serieus ik kan geen 3 meme's openen of eentje gaat over de wedstrijd.
Ik denk dat al die Amerikanen nu voor de Belgie gaan supporteren.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Murica right? Denk dat dit nog wel eens een spannend wedstrijdje kan worden als Argentinië - Zwitserland. Gok wel dat België doorgaat naar de halve finale, wat speelden ze gisteren mooi.Kain_niaK schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:30:
bla bla bla
Als fan van Nederland kun je beter niet hopen op een derby. Dat is extra heisa rondom zo'n wedstrijd die je als Nederland er niet bij wilt hebben en die alleen maar afleiden van het doel: de finale halen. Vergeet niet dat Oranje voor de Belgen is wat Duitsland jaren voor ons was.YellowOnline schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:11:
Als ik zie hoe Argentinië vandaag speelde moet ik enkel hopen dat België beter afwerkt om een topic [Halve finale] Nederland - België te zien. Dan breekt wel oorlog uit op GoT
Hey we zijn toch niet bang voor de belgen. Wij hebben ook 4 puike wedstrijden gespeeld en altijd meer als 1 doelpunt gemaakt. Laat maar komen die belgen.D-e-n schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:04:
[...]
Als fan van Nederland kun je beter niet hopen op een derby. Dat is extra heisa rondom zo'n wedstrijd die je als Nederland er niet bij wilt hebben en die alleen maar afleiden van het doel: de finale halen. Vergeet niet dat Oranje voor de Belgen is wat Duitsland jaren voor ons was.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Nederland heeft ook nog wat te doen met Argentinië net als Argentinië met NL.
Ik ga nu van een heel positief scenario uit dat NL wint van Costa Rica, wat ik ook niet een twee drie nog simpel zie gebeuren.
Maar het wordt in ieder geval wel een heel heet avondje voetbal die halve finale
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Belgie was toch ook een zogenaamd topland (volgens de FIFA ranking dan)? Ik moet het nog zien hoor.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:32:
België gaat dit winnen gok ik. Toplanden kunnen geen geluk blijven hebben. Dit geld ook voor Duitsland en Brazilië.
Een bevlieging van Messi en Belgie ligt eruit vrees ik... het zal in ieder geval een heel andere wedstrijd worden.

Voor een jong en onervaren team, is dit top!
Moet toch de nachtmerrie zijn voor N-VA ( voor de NL'ers : Die willen vlaanderen splitten van wallonie, en hebben een 35% score gehaald de vorige verkiezingen ). Ze zouden de NVA stemmers moeten verbieden om te juichen : Go Belgium

Natuurlijk zal het zaterdag moeilijker worden. Een Messi heeft geen 36 kansen nodig om te scoren. Die komt maar één of twee keer in een match naar de doel, maar dan is het ook raak.
In ieder geval, mijn nagels gaan het moeilijk krijgen deze zaterdag!
En voor af te sluiten :

Computers make very fast, very accurate mistakes.
Mijn voorspelling 2-1 voor België.
klassieke wedstrijd:

ik ga juichen voor de belgen, het zal moeilijk worden, maar als ze gewoon positief en fris op weg gaan, en spelen zoals tegen de VS (wat ik de leukste wedstrijd vand e belgen vond tot nu toe) en misschien iets effectiever in de afwerking worden, hebben ze zeker een kans.
[ Voor 43% gewijzigd door RM-rf op 02-07-2014 10:12 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Haha, wat een foto. Lijkt wel een pupillenverdediging, met z'n allen naar de balRM-rf schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:11:
Zal vast in de komende agen in voorbeschouwing vaak aangehaald worden,
klassieke wedstrijd:
[afbeelding]
Die foto is uit 1982, de wedstrijd tegen Argentinie die we met 1-0 wonnen.RM-rf schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:11:
Zal vast in de komende agen in voorbeschouwing vaak aangehaald worden,
klassieke wedstrijd:
[afbeelding]
ik ga juichen voor de belgen, het zal moeilijk worden, maar als ze gewoon positief en fris op weg gaan, en spelen zoals tegen de VS (wat ik de leukste wedstrijd vand e belgen vond tot nu toe) en misschien iets effectiever in de afwerking worden, hebben ze zeker een kans.
Het was ook een muurtje bij een vrije trap.
De discussies die ik daarover gehad heb zijn niet op één hand te tellen, sommige vrienden noemen mij al maanden "simpel", "naïef" en "blind voor de werkelijkheid" omdat ik niet mee ga in de redenering dat Vlaanderen alleen beter af is (of überhaupt iets voorstelt) maar als ik hun nu hypocriet vind ben ik onredelijk maar binnen twee weken ruilen ze de tricolore weer voor de leeuwtjesvlag en scanderen ze België barsttc982 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:55:
Moet toch de nachtmerrie zijn voor N-VA ( voor de NL'ers : Die willen vlaanderen splitten van wallonie, en hebben een 35% score gehaald de vorige verkiezingen ). Ze zouden de NVA stemmers moeten verbieden om te juichen : Go Belgium

Ach ik jaag me teveel op in zo'n toeren en dan gisteren nog eens die nagelbijtende verlengingen. Eén van deze dagen krijg ik het nog aan mijn hart! Mooi spel gisteren. Ik hoop dat het een hoop critici de mond heeft gesnoerd want het was toch een mooi spel. Ook van de VS trouwens, beide teams waren heel sportief en dan is de match kijken eens zo'n groot plezier.
Wat ik overigens wel vreemd vond is dat de Braziliaanse TV-commentators regelmatig aanhaalden dat de VS toch duidelijk het betere team was volgens mijn Braziliaanse schoonmoeder uit Porto Alegre. Ik bekijk het natuurlijk niet van een neutraal standpunt maar in deze match waren de Belgen toch echt wel de beste en de overwinning was toch zeker verdiend? Niet dat er geen commentaar mogelijk is over bv de afwerking maar toch.
idem en idemIn ieder geval, mijn nagels gaan het moeilijk krijgen deze zaterdag!
En voor af te sluiten :![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Pracht van een match van de duvels tegen de VS.
Alleen, tsja, die keep. Of kan ik beter zeggen: Het mist aan afronding / kracht bij de schoten op doel.
Als dat nog beter gaat, kan het nog erg leuk worden tegen de Argentijnen.
Oranje Leeuw VS Rooie Duvels. Kom maar op
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Weet ik - ondergetekende is BelgD-e-n schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:04:
[...]
Als fan van Nederland kun je beter niet hopen op een derby. Dat is extra heisa rondom zo'n wedstrijd die je als Nederland er niet bij wilt hebben en die alleen maar afleiden van het doel: de finale halen. Vergeet niet dat Oranje voor de Belgen is wat Duitsland jaren voor ons was.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 02-07-2014 10:44 ]

Wat een wedstrijd, en wat een feest

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Verwijderd
Lekker kort door de bochtVerwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:51:
belgie gaat verliezen tegen Argentinië, ze mogen blij zijn dat ze na zoveel jaar eindelijk weer in de 8e en nu kwart finale zitten. Ze missen alleen kennis op het gebied van scoren (zie wedstrijd tegen USA).

Hup Zuiderburen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dit inderdaad, sterke verdediging en de snelheid van gisteren op de counter!Xeon_vl schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:03:
In de poules kregen we ook bijna geen enkele kans met die extreem verdedigende ploegen dus het kan ook anders, de combinatie zou prachtig zijn
Laten we mooi voor elkaar supporteren tot de halve finale. Moesten we dan tegenover elkaar staan dan is het natuurlijk ieder voor zich
[ Voor 40% gewijzigd door Smeldor op 02-07-2014 11:11 ]
Verwijderd
dat dus.Tristan schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:59:
Feit is dat je moet scoren om te winnen. Belgie heeft 27 kansen gehad. Tegen Argentinie krijg je er niet zoveel vermoed ik.
Dat dusColtrui schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:01:
Tegen Rusland, Algerije en Zuid-Korea hebben we er pakweg twee gehad. Het kán dus wel efficiënt.
En vergeet niet voor de eerste keer starten we niet als favoriet aan de wedstrijd. Argentinië is het aan zijn status verplicht om te winnen.
[ Voor 24% gewijzigd door Smeldor op 02-07-2014 11:15 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Argentinie klinkt misschien als een groot land, maar leunt teveel op messie en heeft al meerdere keren ontzettend geluk gehad (niet te vergeten dat ze er tegen de Zwitsers gewoon uit hadden moeten liggen)
Over het algemeen zijn België en Argentinië best aan elkaar gewaagd heb ik zo'n idee.
Tja, geef het beestje een naampje die je zelf wilt, maar ik heb gewoon niet zo'n hoge pet op van de Belgische aanval (niet alleen gebaseerd op de wedstrijd van gister). De verdediging daarentegen is om te smullenzwiep666 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:27:
Aanvallend onmachtig vind ik een zware uitspraak, het was grotendeels eenrichtingsvoetbal tegen de USA. 'Inefficiënt' lijkt me meer op zijn plaats.
[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 02-07-2014 11:34 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
100% dit. Ik vond het combinatiespel van de Belgen rond de 16 prachtig (mind you, ik heb pas gekeken vanaf de 70e minuut). Waar het mis ging was de afwerking, wat niet in het minste te danken was aan Howard, die echt fantastisch aan het keepen was.zwiep666 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:27:
Aanvallend onmachtig vind ik een zware uitspraak, het was grotendeels eenrichtingsvoetbal tegen de USA. 'Inefficiënt' lijkt me meer op zijn plaats.
Ik zie ze met dat spel nog wel winnen van Argentinië, en daarna van NL

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 02-07-2014 11:42 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
!! (4de is tot nu toe onze beste prestatie en dit evenaren is al een droom !
Als we Argentinië aan de kant zetten lukt dat ook wel met NLboskantman schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:44:
Het zou super zijn om Belgie tegen Nederland te zien voetballen,voor België is het dan sowieso feest als ze nu verliezen of winnen... En hoe mooi zou het zijn naar de buitenwereld dat onze 2 kleine landjes het voetbal daar domineren !!
!! (4de is tot nu toe onze beste prestatie en dit evenaren is al een droom !

Direct op naar Duitsland
Maar dan moet de afwerking beter zijn, maar dat is geen onoverkomelijk probleem.
We waren voldoende efficiënt toen we veel minder kansen kregen in de groepsfase.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hoezo eruit moeten liggen? Ik ben ook niet onder de indruk van Argentinie tot nu toe, maar Zwitserland heeft gisteren geen minuut aanspraak op de winst gemaakt..Hogader schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:28:
Ik zet in deze juist mijn geld wel op Belgie.
Argentinie klinkt misschien als een groot land, maar leunt teveel op messie en heeft al meerdere keren ontzettend geluk gehad (niet te vergeten dat ze er tegen de Zwitsers gewoon uit hadden moeten liggen)
Dan is opeens mijn halve Belg-kant groter dan de halve-Nederlandse kantjaapstobbe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:53:
Ik krijg ineens een heel naar en bang gevoel... wat als Belgiewereld kampioen wordt? Dan zou de vernedering compleet zijn... wij falen 3 keer en zij winnen hem direct.

Om deze reden heb ik liever dat Duitseland weltmeister wurde dan Belgie, maar ik hoop wel dat ze Argentinie er uit knikkerenjaapstobbe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:53:
Ik krijg ineens een heel naar en bang gevoel... wat als Belgiewereld kampioen wordt? Dan zou de vernedering compleet zijn... wij falen 3 keer en zij winnen hem direct.

Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
Zo zullen de meeste Belgen ook supporteren voor Nederland als zij in de finale geraken !!

.
Ik heb niet zoveel met jaloezie of hekel aan buurlanden. Die paar enkelingen op forums die bij elke wedstrijd van Nederland of België komen trollen moeten we maar gewoon negeren
Overigens geef ik België wel een kans om te winnen, maar in mijn toto staat toch echt Argentinië

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Dat weet ik nog zo net niet. Nederlanders zijn niet altijd geliefd in België.boskantman schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:05:
och beetje sympathie, als België wereldkampioen word moeten de Nederlanders hier gewoon blij om zijn !
Zo zullen de meeste Belgen ook supporteren voor Nederland als zij in de finale geraken !!
En ik moet zeggen: als we verliezen is België wel het laatste land waar ik van zou willen verliezen.
Het was alleen erg jammer dat er zo weinig in gingen.
Ik gun het België daarom ook enorm om te winnen van Argentinië en ik denk ook zeker wel dat ze genoeg kwaliteit in huis hebben om te winnen, maar ook Argentinië wil ik niet uitvlakken. Hoewel het met name om messi draait bij Argentinië wil het niet direct zeggen dat de rest van het team erg slecht is.
Daarnaast moet je ook niet vergeten dat Argentinië meer te verliezen heeft (no offense België), omdat dit toch een land is met grote voetbalgeschiedenis en hoge verwachtingen.
Voor de kwartfinale dus

Uiteraard hoop ik wel dat Nederland vervolgens gehakt maakt van de zuiderburen
zo wagenwijd als USA de schuurdeuren open zette, dat zal Argentina idd niet doen. op zich jammer want de wedstrijd zal een stuk minder aantrekkelijk zijn.
ik verwacht zelf dat een (1) Messi momentje genoeg zal blijken te zijn voor een Argentijnse winst
Daarom mag Debruyne de bal een paar keer keihard in Messi z'n gezicht rammen. Dat is immers geen foutPhantasmagoria schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:19:
ik verwacht zelf dat een (1) Messi momentje genoeg zal blijken te zijn voor een Argentijnse winst

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro
Ik moet het nog zien gebeuren, maar zou wel interessant zijn. Als het weer zo'n spannende pot wordt als gisteren ben ik helemaal voor. Op zich wel geinig; de Belgen verdedigen prima, maar laten voorin kansen behoorlijk onbenut. Bij de Nederlanders is het andersom; slordigheden in het middenveld en de verdediging, maar wel uitermate effectief als de kansen komenKipCurreh schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:21:
Maak jullie borst maar al nat jongens, dit wordt gewoon een halve finale BE - NL
![]()
Belgie heeft 3 zwakke wedstrijden gespeeld waar het geluk had en efficient scoorde, en 1 sterke wedstrijd waar het moeilijk scoorde. Als ze het geluk en de efficientie uit de poule fase weten te combineren met het spel van gisteren kunnen ze kampioen worden. Als ze echter het missen van kansen combineren met het spel van de eerste ronde gaan ze roemloos ten onder.KipCurreh schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:21:
Maak jullie borst maar al nat jongens, dit wordt gewoon een halve finale BE - NL
![]()
Het is allemaal nog moeilijk te zeggen omdat België het eerste fatsoenlijke voetballand nog tegen moet komen. Op papier stelt Amerika natuurlijk voetballend niks voor, in de praktijk compenseren ze veel met fysieke kracht en een perfecte instelling maar blijft het voetballend pover.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zie, zie, zie, dan komt de ware aard toch boven. Reddit had gelijk!one!oneelevenScrooLoose schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:01:
[...]
Om deze reden heb ik liever dat Duitseland weltmeister wurde dan Belgie, maar ik hoop wel dat ze Argentinie er uit knikkeren

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Luxemburg heeft een knappe 1-1 in de voorbereiding tegen Italie bereikt, wat voor de meeste Luxemburgers al gelijk staat aan een wereldkampioenschap winnen.
Hooguit treurt ongeveer 20% van het land wegens de roemloze uitschakeling van de portugezen (de Lusoburguês, luxemburgers van portugese herkomst )
Overigens vind ik het wel een rake en leuke bijnaam voor nederlanders: Swamp Germans
zeker met de huidige speelstijl en het last-minute wedstrijddraaien tegen de mexicanen kun je dat ook een geuzennaam vinden
[ Voor 18% gewijzigd door RM-rf op 02-07-2014 13:35 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik vind de druk op België anders vanaf dag 1 aardig groot. Heel België lijkt niet minder dan de titel te verwachten. Dat lijkt me één van de redenen dat het al vier wedstrijden matig loopt, al is het niet beter of slechter dan bij elk ander team op dit moment.Smeldor schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:14:
[...]
Dat dus
En vergeet niet voor de eerste keer starten we niet als favoriet aan de wedstrijd. Argentinië is het aan zijn status verplicht om te winnen.
België heeft gisteren een typische Nederlandse frustratiewedstrijd gespeeld. Daar heb ik er veel van gezien en geen van allen zou ik ze als 'goed' kwalificeren. FFS, hoeveel kansen heb je nodig om te scoren? Hoeveel kansen geef je weg achterin? Argentinië hoeft niet eens top te zijn om daar gebruik van te maken, en die 60.000 malloten op de tribune schreeuwen ze anders wel voorbij de Belgen.
Verder begrijp ik die Wilmots echt niet, die vent maakt continu vreemde keuzes in zijn opstelling en houdt zijn beste spelers op de bank. België moet na dit WK de coach upgraden, dan zijn ze voor mij favoriet voor het EK over twee jaar.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Er zaten gisteren 650 Belgen in het stadiumDr. Strangelove schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:42:
[...]
Argentinië hoeft niet eens top te zijn om daar gebruik van te maken, en die 60.000 malloten op de tribune schreeuwen ze anders wel voorbij de Belgen.
Maar de 650 belgen hadden het beter naar hun zin bleek achteraf
Overigens zie ik Nederland ook niet van Argentinië winnen, maar dat is voorlopig niet relevant
Absoluut, maar doe me één lol en maak er niet zo'n godvreselijk gedrocht van als de finalematch tegen Spanje... Dat was een draak van een wedstrijd en bijna de naam "wedstrijd" onwaardig.Zo zullen de meeste Belgen ook supporteren voor Nederland als zij in de finale geraken !!
Verder heb ik het voorbije WK geregeld in Nederland vertoefd voor een wedstrijd te volgen
Superleuke sfeer!
Verwijderd
Ik zag ze van de helft niet winnen... maar toch....Dr. Strangelove schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:52:
Thuispubliek maakt toch veel uit denk ik.
Overigens zie ik Nederland ook niet van Argentinië winnen, maar dat is voorlopig niet relevant
Wat bazel jij hier allemaal? Er is niemand maar dan ook niemand in België die de titel verwacht.Dr. Strangelove schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:42:
[...]
Ik vind de druk op België anders vanaf dag 1 aardig groot. Heel België lijkt niet minder dan de titel te verwachten. Dat lijkt me één van de redenen dat het al vier wedstrijden matig loopt, al is het niet beter of slechter dan bij elk ander team op dit moment.
België heeft gisteren een typische Nederlandse frustratiewedstrijd gespeeld. Daar heb ik er veel van gezien en geen van allen zou ik ze als 'goed' kwalificeren. FFS, hoeveel kansen heb je nodig om te scoren? Hoeveel kansen geef je weg achterin? Argentinië hoeft niet eens top te zijn om daar gebruik van te maken, en die 60.000 malloten op de tribune schreeuwen ze anders wel voorbij de Belgen.
Verder begrijp ik die Wilmots echt niet, die vent maakt continu vreemde keuzes in zijn opstelling en houdt zijn beste spelers op de bank. België moet na dit WK de coach upgraden, dan zijn ze voor mij favoriet voor het EK over twee jaar.
En welke beste spelers plaatst Wilmots dan op de bank?
Ik denk nu eens echt niet dat N-VA hier van wakker ligt. Denk je dat er plots minder mensen op N-VA stemmen omdat de Rode Duivels het goed doen? Helemaal niet, zie je ook aan de laatste verkiezingsuitslag. Sport en politiek kunnen de meesten wel gescheiden houden. Vergeet niet dat de enige reden dat er zo massaal gesupporterd wordt is omdat de RD het goed doen. Successupporters dus. Ik vermoed dat er dus heel veel N-VA-stemmers deze dagen met een Belgische tricolore rondlopen, hoe hypocriet dat ook mag overkomen.tc982 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:55:
Merk je ook aan het feit dat we niet van vandaag op morgen ineens een federale regering gaan hebben. Als iedereen ineens patriot was zouden de andere partijen niet aarzelen om snel een regering te vormen. Naast wat onderlinge ruzie doen ze dat voornamelijk niet omdat ze dan nogal wat burgers razend gaan maken, rode duivels of niet.caoim schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:29:
[...]
Ik denk nu eens echt niet dat N-VA hier van wakker ligt. Denk je dat er plots minder mensen op N-VA stemmen omdat de Rode Duivels het goed doen? Helemaal niet, zie je ook aan de laatste verkiezingsuitslag. Sport en politiek kunnen de meesten wel gescheiden houden. Vergeet niet dat de enige reden dat er zo massaal gesupporterd wordt is omdat de RD het goed doen. Successupporters dus. Ik vermoed dat er dus heel veel N-VA-stemmers deze dagen met een Belgische tricolore rondlopen, hoe hypocriet dat ook mag overkomen.
Dus nee, al die volksvreugde is voornamelijk een bevestiging dat we nog lang niet aan een burgeroorlog denken. Politiek blijft het gewoon hetzelfde moeras.
haha maar hoor mij ik praat all alsof we in de halve finale zitten...Eerst maar Costa Rica zien te verslaan.. hoop dat het ons lukt
Breken hoeft zeker niet... maar evenaren mag wel! Maakt het allemaal zo spannend en dat mag ook wel.SmokingCrop schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:07:
Hopelijk niet opnieuw het record van slechtste "kansen-goals-ratio" breken...
In welke subreddit zit je?Kain_niaK schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:30:
Heel Reddit gaat momenteel maar over een ding.
Belgie heeft nog nooit zo op de kaart gestaan als vandaag, euh gisteren.
Serieus ik kan geen 3 meme's openen of eentje gaat over de wedstrijd.
Ik denk dat al die Amerikanen nu voor de Belgie gaan supporteren.
Wil wel is lezen wat de buitenlanders schrijven over ons daar.
Hele eerste pagina staat vol met memes en keeper van VS aanbiddingen waar ze daar zo goed in zijn.Asgaro schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:08:
[...]
In welke subreddit zit je?
Wil wel is lezen wat de buitenlanders schrijven over ons daar.
in /r/soccer was er wel een stevige hype train voor België, en natuurlijk ook voor USMNT. Die thread was episch om volgen gisteravond: 20k replies op drie uur, en reddit zelf even down (en thread in read-only mode daardoor).
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Of "sucker" zoals Boskamp zo mooi (onbewust?) zei gisterenavondGrimmie187 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:35:
De amerikanen hebben nog steeds niet door dat als ze eindelijk eens serieus willen worden genomen op voetbalgebied ze op moeten houden met het spelletje 'soccer' te noemen..
Dit topic is gesloten.
Het Belgische vlaggetje is :)B