Favoriet of niet? [Kwartfinale] Argentinie - Belgie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 14.147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Jammer inderdaad, een wedstrijd Oranje-Rode Duivels was zeer smakelijk geweest. Ik denk dat dit nog net iets te vroeg is gekomen voor deze generatie van de Belgen, ze hebben nog een probleem met de wedstrijd maken en Hazard bracht het niet dit toernooi. Maar als de spelers blijven groeien zijn ze een van de favorieten voor het EK2016 :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:15
kenneth schreef op zondag 06 juli 2014 @ 15:42:
[...]

Handig om te weten: alles wat daar zit (Derksen, Genee, Dijkshoorn, Gijp) wordt al
wekenjarenlang uitgekotst door half Nederland vanwege hun enorm negatieve en zeikerige insteek.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
DinX schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:50:
En net wanneer je op het punt stond voor Nederland te gaan supporteren ...

[video]
Je laat je mening toch niet door 1 malloot en een studio met klapvee vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
Gijp was overigens altijd een grote van fan België, en andere gasten in het programma ook. Volgens mij is het gewoon teleurstelling omdat ze meer verwacht hadden.

Het is in ieder geval nog lang niet zo zuur als de reacties vanuit België op Nederland.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
ph4ge schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:19:
Het is in ieder geval nog lang niet zo zuur als de reacties vanuit België op Nederland.
Hoe zijn die reacties dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

volgens mij is het onzin te zeggen dat 'de belgen' zuur zouden zijn of deze 'voor' of 'tegen' nederland zijn...
en ook andersom kun je dat niet van 'dun 'ollanders' zeggen...

er zijn zowel nederlanders die voor belgie zijn, als die tegen zijn..
Ikzelf was behoorlijk pro belgie dit toernooi... enkel moet ik dan ook juist erkennen dat ze me toch tegenvielen, de enige keer dat ik echt van belgie genoten heb was in de wedstrijd tegen USA, verder speelden ze stroef en moeizaam.. juist als het aankwam op hun grootste talent, snel en verzorgd technisch spel gaven ze eigenlijk toch te vaak niet thuis..

Misschien dat Hazard misschien ook moeite had na een zwaar en lang seizoen waar er veel van hem gevraagd was zich nogmaals op te peppen.
Witsel en De Bruyne vond ik an sich wel goed spelen, maar hadden niet de uitstraling op hun team en speelden geen 'sleurrol'.. Felliani kon dat misschien beter, en speelde beter dan bij ManU, maar had de belasting van een mislukt seizoen daar.

Ik vind het erg jammer dat de belgen niet veel beter in hun spel gekomen zijn, er zat volgens mij bij hen eigenlijk wel meer in dan kwartfinale..
zelfs tegen de argentijnen hadden ze imho best een betere kans gehad dan ze effectief kregen..
enkel viel me daar op dat ze eigenlijk de laatste 20-25 minuten ook het nalieten echt slim aan te vallen... ze te snel vervielen in hoge ballen en alles gooien op Van Buytenen in de spits (die misschien een goede kopbalspeler is, maar verder als centrale pinchhitter andere kwaliteiten zoals het vasthouden en afspelen van de bellen voorin toch mist, die je juist dan erg nodig hebt)..

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik vond het wel een geslaagd WK eigenlijk. Na 12 jaar niet eens mee te doen dan in de laatste 8 zitten? Nice.
De individuele sterkte vd spelers is prima, maar we missen gewoon nog die aanvallende teamkracht die het ook daadwerkelijk kan afmaken. Hopelijk is dat beter binnen 2 & 4 jaar :)B

Daarnaast hebben we ook een Belgisch record verbroken :P (nooit eerder 9/9 gehaald in de poules)
+ kijkcijfer records goed voor een marktwaarde van een 95% :o

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 07-07-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:48
Sporza en verschillende kranten vinden dat Nederland onterecht gewonnen heeft en 2 penalty's tegen had moeten krijgen. Volgens mij is CR überhaupt maar 2 keer over de middenlijn geweest waar echt niets gebeurde en hebben wij ook genoeg te klagen met tenminste 4 keer onterecht buitenspel, overtreding in de 16 die er buiten werd gelegd en geen tweede gele kaart na een harde overtreding op de vrijstaande Robben. Om over het constante tijdrekken en faken van blessures en overtredingen door CR maar niet te spreken. Met 70% balbezit, 3 ballen op het houtwerk en nog vele andere kansen kan het moeilijk een onterechte overwinning genoemd worden, al kan het natuurlijk altijd beter.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
ph4ge schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:19:
[...]

Sporza en verschillende kranten vinden dat Nederland onterecht gewonnen heeft en 2 penalty's tegen had moeten krijgen. Volgens mij is CR überhaupt maar 2 keer over de middenlijn geweest waar echt niets gebeurde en hebben wij ook genoeg te klagen met tenminste 4 keer onterecht buitenspel, overtreding in de 16 die er buiten werd gelegd en geen tweede gele kaart na een harde overtreding op de vrijstaande Robben. Om over het constante tijdrekken en faken van blessures en overtredingen door CR maar niet te spreken. Met 70% balbezit, 3 ballen op het houtwerk en nog vele andere kansen kan het moeilijk een onterechte overwinning genoemd worden, al kan het natuurlijk altijd beter.
"overtreding in de 16 die er buiten werd gelegd" was volgens mij ook geen overtreding in de 16? Anyhow ben ik het met de rest dik eens. Vergeet ook niet het constant 'duik' gebaar maken van CRC om op die manier om een kaart te vragen. Onterecht gewonnen is onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En een overwinning terecht noemen op basis van balbezit, kansen en het aantal malen dat het houtwerk is geraakt is ook onzin :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kenneth schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:47:
En een overwinning terecht noemen op basis van balbezit, kansen en het aantal malen dat het houtwerk is geraakt is ook onzin :)
Op basis waarvan mag je een overwinning dan wel terecht of onterecht noemen? :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:42

ralpje

Deugpopje

Op basis van het feit dat je meer gescoord hebt dan de tegenstander, imho.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ralpje schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:58:
Hehe, dan bestaat er toch geen onterechte overwinning? De discussie was juist Belgische kranten die benaming wél gebruikten...

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 07-07-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

ralpje schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:58:
Juist.
naitsoezn schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:03:
[...]

Hehe, dan bestaat er toch geen onterechte overwinning? De discussie was juist Belgische kranten die benaming wél gebruikten...
Een onterechte overwinning kan best: de winnende in het doel slaan en de scheids ziet niet dat het hands is.

Maar 10% balbezit, betonvoetbal, nul kansen maar toch die lullige counter erin tikken: niet leuk voor de kijker, wel verdiend.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DinX schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:50:
En net wanneer je op het punt stond voor Nederland te gaan supporteren ...

[video]
Dank je, ik weet weer waarom ik het nu al jaren vertik naar RTL te kijken.
Daar zijn we dan een goed opgeleid, bereist en tolerant land voor waarna er nog steeds naar dit soort kleingeestelijke rotzooi word gekeken. :/
Af en toe een plaagstootje naar de Belgen mag echt wel maar dit was gewoon sneu. Het team is gewoon een belofte voor de toekomst en ik zie liever België iets winnen dan Spanje. ;)

Aan de andere kant wil ik wel even Jan Mulder aankaarten die het kennelijk zo goed doet in België door Oranje af te zeiken. Dat is de andere kant...
Dat de landverrader niet meer terug hoeft te komen van mij is een ander verhaal. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
ph4ge schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:19:
[...]

Kan je eens een bron daarvan geven?

http://sporza.be/cm/sporz...F/MF_140705_WK_KF_NED_CRI

Samenvatting , en daar staat toch wel duidelijk dat he een wonder mag heten dat het tot penaltys kwam .

Ik zie we veel commentaar dat belgie het niet kan afmaken ecter zie ik nederland even wenig goelen maken de laatste paar wedstrijden en amper een piep.

Ach ja altijd grappig die commentaren van mensen die hun "eigen" team verdedigen . Ik hoop enkel dat brazilie niet wint, wat ee ongeloofelijk vuil voetbal was die laatste wedstrijd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
DanielWW2 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:36:
[...]

Ach, VI Oranje zal niet lang meer bestaan; http://www.geenstijl.nl/m...ijp_is_megaloma.html#more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

kenneth schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:21:
[...]

Juist.
[...]

Een onterechte overwinning kan best: de winnende in het doel slaan en de scheids ziet niet dat het hands is.

Maar 10% balbezit, betonvoetbal, nul kansen maar toch die lullige counter erin tikken: niet leuk voor de kijker, wel verdiend.
Ok, dan hebben jij en ik een andere definitie van "verdiend". Maar goed, gaat offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:32

DinX

Motormuis

DanielWW2 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:36:
[...]

Daar zijn we dan een goed opgeleid, bereist en tolerant land voor waarna er nog steeds naar dit soort kleingeestelijke rotzooi word gekeken. :/
Af en toe een plaagstootje naar de Belgen mag echt wel maar dit was gewoon sneu. Het team is gewoon een belofte voor de toekomst en ik zie liever België iets winnen dan Spanje. ;)

Aan de andere kant wil ik wel even Jan Mulder aankaarten die het kennelijk zo goed doet in België door Oranje af te zeiken. Dat is de andere kant...
Dat de landverrader niet meer terug hoeft te komen van mij is een ander verhaal. :+
Boskamp heeft al afgerekend :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Boskamp ftw! Die geeft trouwens Mulder ook een klap als ie te veel aan het zeiken is. De combo Jan-Jan was wat het epic TV maakte.

[ Voor 83% gewijzigd door DexterBelgium op 08-07-2014 12:01 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het Belgische vlaggetje is :)B