[MULTI] Pro Evolution Soccer 2015 ''The Pitch is Ours''

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 20:13
Heeft iemand hier toevallig ook bij zavvi.nl besteld? Zo ja, heb je je order al binnen?

Mijn order (PS4 Day One Edition) is 12 november verstuurd en had uiterlijk gisteren (21 nov.) bezorgd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:09
Inmiddels weer 10 wedstrijden gespeeld en iedere keer tegen een lagger. Heb het vermoeden dat ze dit bewust doen waardoor het voor mij praktisch onspeelbaar is. Wel net tegen zo'n figuur gewonnen met 3-1 door 2 penalties. Voelt toch wel lekker dan. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
nuker schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:10:
Ik blijf me verbazen dat je anno 2014 niet in staat bent een goede online game te maken. Hoe moeilijk kan het zijn?
Daar verbaas ik mij ook over. Al jaren bij Konami.

Die lag heb ik ook op de pc, winnen kan je dan vergeten. Verschilt per potje. Ik vrees dat wij Nederlanders te vaak tegen de Balkan spelen. Is al jaren zo helaas, zij controle, jij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
Necros schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:20:
Heeft iemand hier toevallig ook bij zavvi.nl besteld? Zo ja, heb je je order al binnen?

Mijn order (PS4 Day One Edition) is 12 november verstuurd en had uiterlijk gisteren (21 nov.) bezorgd moeten zijn.
Zavvi staat bekend om de trage bezorging.
HamburgerHenk schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:05:
wtf ik kan weer niet online spelen, wat een pokke zooi zeg
Ik denk dat Konami zich heeft verkeken op het aantal kopers en de servers het zwaar hebben. PES krijgt natuurlijk heel veel positieve reviews met daarbij de opmerking dat ex-PESsers weer terug kunnen naar PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 14:59
Hebben jullie de gamespeed allemaal op standaard staan?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Merkt iemand al iets van de wekelijkse updates? En is dat gratis of heb je dan een season pass ofzo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:33

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Framoes schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:24:
Merkt iemand al iets van de wekelijkse updates? En is dat gratis of heb je dan een season pass ofzo nodig?
Die heb ik idd gehad als je spel opstart zie je heel veel spelers die een nieuwe rating gehad hebben.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Harribo schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:44:
[...]

Die lag heb ik ook op de pc, winnen kan je dan vergeten. Verschilt per potje. Ik vrees dat wij Nederlanders te vaak tegen de Balkan spelen. Is al jaren zo helaas, zij controle, jij niet
haha geweldig,het is nog waar ook.Als ik daar ben in pes de game.Over fifa hoef je het niet te hebben.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:44:
[...]

Dan heb ik toch nog een beetje geluk dan.heb hem uit de us store (ps4) en kan niet tegen vrienden spelen, kom alleen op us servers.heb tot nu toe nog geen lag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:12
Tom. C schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:39:
[...]

Waarmee heb je V-sync en de fps cap ingesteld? PES forceert namelijk V-sync. Bij mij is het in ieder geval niet te spelen op een GTX 980 en een 144hz monitor (344.75).
Heb je in Nvidia control panel de voorkeursvernieuwingsfrequentie op 'hoogste beschikbaar' of 'toepassingsgestuurd' staan?
Heb je op die benq een info menu om te zien welke refresh rate van toepassing is? Zo zou je kunnen controleren of die daadwerkelijk op 144Hz bezig is tijdens de game.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 22:51
Kun je eigenlijk maar 1 speler uit die selectie van beste spelers van UEFA kopen?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke custom file gebruiken jullie voor de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:37:
[...]

Dan heb ik toch nog een beetje geluk dan.heb hem uit de us store (ps4) en kan niet tegen vrienden spelen, kom alleen op us servers.heb tot nu toe nog geen lag gehad.
Mmm dat is interessant wat je zegt, misschien moe(s)t ik dat ook maar doen.
Ben het enorm beu dat ik als kaaskop al jaren wordt gelinkt aan die Balkanners. Serieus, zij controle, ik niet. Tenminste vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Heb een paar potjes gespeeld en heb je AI nog geen 1 overtreding zien maken?? Heb nog wel de 'probeerversie', orginele is reeds besteld maar vind het wel eigenaardig?

Ook is de optie 2x voorzet vervangen door direct een lage bal ipv bal naar 1e paal? Jammer gebruikte ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik speel hem nu een weekje op de PS4 en na eerst lyrisch te zijn geweest over de heerlijke gameplay, ben ik nu toch vervallen in frustraties en gevloek. Veel te vaak word je gelinkt aan die prutsers met hun flutverbindingen waardoor jij met je 50 Mbit verbinding ironisch genoeg in het nadeel geduwd wordt. Het mag toch niet zo zijn dat jij met je snelle verbinding last krijgt van het feit dat de tegenstander een crappy lagconnectie heeft, waardoor al je input 1 a 2 seconden nodig heeft om door het spel uitgevoerd te worden? Zeer vervelend en totaal niet speelbaar.

Als ik toevallig iemand uit Nederland tegenkom lukt alles en dans en wervel ik al passend en draaiend over het veld. Maar veel te vaak speel je zo'n kansloze wedstrijd waar je niet eens per se verliest, maar gewoon je genot in het spel je ontnomen wordt door de vervelende muiterij van je spelers. In één keer doorpassen wat ze gewoon negeren en vrolijk de bal aannemen en 2 seconden wachten tot ze de bal afgepakt wordt. Vijf keer op vierkantje (schieten) moeten drukken omdat ze blijven treuzelen op 6 meter van het doel en dan nog niet willen uithalen. En natuurlijk de 'favoriet' van het spel bij lag: het selecteren van een verdediger voor een cruciale defensieve actie die gewoon niet op tijd uitgevoerd waardoor er een hele simpele doch frustrerende tegengoal valt.

En om het allemaal erger te maken: 9 op de 10 keer dat je een wedstrijd wil spelen in Online Divisie krijg je de foutmelding "Kan niet verbinden met tegenstander". Was eventjes opgelost met hun Emergency Maintenance van een paar dagen geleden, maar is vandaag in ieder geval weer de gehele dag terug.

Gek genoeg had ik eerst FIFA 15 gekocht, en ondanks dat die superieur is qua stadionbeleving, commentaar en graphics van het gras e.d., sloeg de gameplay en het gedrag van de spelers voor mij nergens op en besloot ik weer terug te gaan m'n oude liefde die ik sinds Pro '98 tot en met als laatst PES 6 speelde. Ik hoop echt dat deze zooi problemen opgelost worden want dit is niet leuk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghilas schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:50:
Ik speel hem nu een weekje op de PS4 en na eerst lyrisch te zijn geweest over de heerlijke gameplay, ben ik nu toch vervallen in frustraties en gevloek. Veel te vaak word je gelinkt aan die prutsers met hun flutverbindingen waardoor jij met je 50 Mbit verbinding ironisch genoeg in het nadeel geduwd wordt. Het mag toch niet zo zijn dat jij met je snelle verbinding last krijgt van het feit dat de tegenstander een crappy lagconnectie heeft, waardoor al je input 1 a 2 seconden nodig heeft om door het spel uitgevoerd te worden? Zeer vervelend en totaal niet speelbaar.

Als ik toevallig iemand uit Nederland tegenkom lukt alles en dans en wervel ik al passend en draaiend over het veld. Maar veel te vaak speel je zo'n kansloze wedstrijd waar je niet eens per se verliest, maar gewoon je genot in het spel je ontnomen wordt door de vervelende muiterij van je spelers. In één keer doorpassen wat ze gewoon negeren en vrolijk de bal aannemen en 2 seconden wachten tot ze de bal afgepakt wordt. Vijf keer op vierkantje (schieten) moeten drukken omdat ze blijven treuzelen op 6 meter van het doel en dan nog niet willen uithalen. En natuurlijk de 'favoriet' van het spel bij lag: het selecteren van een verdediger voor een cruciale defensieve actie die gewoon niet op tijd uitgevoerd waardoor er een hele simpele doch frustrerende tegengoal valt.

En om het allemaal erger te maken: 9 op de 10 keer dat je een wedstrijd wil spelen in Online Divisie krijg je de foutmelding "Kan niet verbinden met tegenstander". Was eventjes opgelost met hun Emergency Maintenance van een paar dagen geleden, maar is vandaag in ieder geval weer de gehele dag terug.

Gek genoeg had ik eerst FIFA 15 gekocht, en ondanks dat die superieur is qua stadionbeleving, commentaar en graphics van het gras e.d., sloeg de gameplay en het gedrag van de spelers voor mij nergens op en besloot ik weer terug te gaan m'n oude liefde die ik sinds Pro '98 tot en met als laatst PES 6 speelde. Ik hoop echt dat deze zooi problemen opgelost worden want dit is niet leuk zo.
eerst was ik aan het denk om pes toch nog hier in de winkel te kopen omdat ik de us versie heb en hiermee niet tegen vrienden kon spelen.maar als ik al die klachten lees over lag hier in europa.Ben ik blij met mijn us versie en blijf ik deze spelen want ik heb echt nergens problemen mee online.Dan maar met vrienden op de bank tegen elkaar.is ook veel leuker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop al sinds 13 november te mailen met konami en PlayStation omtrent de dlc bonus content voor de one day edition. Ik heb het nog steeds niet ontvangen, ik ben ten einde raad. Kan er iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is maar 1 speler he bij day one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en 10.000 gb toch?

Sowieso zwaar balen dit. Iedereen heeft een UEFA speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ja klopt. UEFA speler + 10.000 en nog iets van 20 herstel items ofzo. Als je een UEFA speler wilt kopen, kan dit volgens mij enkel door er echt geld in te pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niks gehad in ieder geval. Iemand die dit ook momenteel nog heeft? En eventueel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:34:
Ja klopt. UEFA speler + 10.000 en nog iets van 20 herstel items ofzo. Als je een UEFA speler wilt kopen, kan dit volgens mij enkel door er echt geld in te pompen
Ja en dan moet je nog het geluk hebben dat je een goed balletje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 07:15:
[...]

Ja en dan moet je nog het geluk hebben dat je een goed balletje hebt.
Ja true. Ik dacht dat er een bepaald patroon in zat, als zwarte balletje op een bepaalde positie was drukken... Dit werkte namelijk ook een paar keer, maar zag dat de tijd van door draaien na drukken wisselt per keer. Dus 3 zwarte ballen was puur geluk achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:06

On_E

Housemusic

Aghilas schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:50:
Ik heb een stuk of 12 online games gespeeld op de PS4, lagvrij.
Beste netcode van PES in jaren imo.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iel86, bij jou was het ook snel opgelost las ik, wat heb jij gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee was foutje van mij zelf..ik heb hem uit de us store en had de bonus dus ook op mijn us account.en niet mijn NL account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Helaas, er komt geen PESedit meer. Toch geinstalleerd bij elke versie de afgelopen jaren...

http://www.peseditblog.co...sedit-com-2015-patch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Deruxian schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:46:
Helaas, er komt geen PESedit meer. Toch geinstalleerd bij elke versie de afgelopen jaren...

http://www.peseditblog.co...sedit-com-2015-patch.html
Klopt, maar er zijn genoeg alternatieven hoor.
Ik gebruik nu PTE Patch, voorlopig alleen nog even de leagues en teams hernoemd, maar de Bundesliga zit er ook aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25
On_E schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:24:
[...]

Ik heb een stuk of 12 online games gespeeld op de PS4, lagvrij.
Beste netcode van PES in jaren imo.
Nou, inmiddels al weer 2 sagen niet voor elkaar gekregen om fatsoenlijk online te spelen. Word er moedeloos van. Ook dat ellenlange gelaad tussen menus is een enorme frustratie. De hele tijd dat draaiende kringetje in beeld. Ben bijna 5 min bezig voor ik een potje geladen heb. En dan lukt het niet eens om online te spelen. Net weer een half uur naar menus zitten staren en het maar weer opgegeven.
Beschamend. (Allemaal op ps4)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Hier ook op de PC, vandaag ook niet online kunnen spelen. Om moe van te worden. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Nee het gaat niet lekker online met de pc. Zelfs connectie met de server zelf vliegt er af en toe uit.
Sinds vandaag zijn er ook MyClub competities las ik nog? Dat zou het ook enigzins verklaren maar dan nog..Konami should be ashamed

Nog maar 1 potje gespeeld: 0-1 :(
Ik tik op het laatst 7x de bal uit de voeten van de spits en steeds komt ie wónderbaaaaaarlijk weer terecht bij een andere speler van hen voorin totdat er 1 alleen voor de keeper stond ....tja...dat ging maar zo door en dan weet ik het echt niet meer hoor
win ik een keer, ja hoor een quitter....meer dan uur zit ik er achter en gewoon nog maar 1 normaal potje gespeeld...zucht

Ik verlies veel en vind spelen met Real Madrid ook niets aan vandaar dat ik vaak een minder team heb.
Maar of dat nu door die online lag komt of niet, het passen onderling gaat erg traag.
Weet nog niet of ik het spel zo leuk vind, heb niet het gevoel controle te hebben. Verre van dat zelfs.

Daarnaast gaat er veel tijd verloren in het treffen van de tegenstander en het spel wat steeds bij elke switch van menu's weer gaat lopen zoeken naar communicatie.

[ Voor 71% gewijzigd door Harribo op 24-11-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Maverick schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:03:
[...]

Nou, inmiddels al weer 2 sagen niet voor elkaar gekregen om fatsoenlijk online te spelen. Word er moedeloos van. Ook dat ellenlange gelaad tussen menus is een enorme frustratie. De hele tijd dat draaiende kringetje in beeld. Ben bijna 5 min bezig voor ik een potje geladen heb. En dan lukt het niet eens om online te spelen. Net weer een half uur naar menus zitten staren en het maar weer opgegeven.
Beschamend. (Allemaal op ps4)
Ik heb daar dus echt geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inderdaad, op de PS4 hier ook een bron van frustratie: om de menu's door te komen zit je de helft van de tijd naar dat draaiende kringetje linksonder te staren met teksten als "Bezig met laden" en "Communicatie tot stand brengen" of zoiets. En elke keer dat Live Update en de Online informatie serverberichten weg moeten klikken. Als ik FIFA15 opstart, ben ik binnen 20 seconden in een wedstrijd. Als ik PES2015 opstart ben ik een paar minuten bezig alleen al om de menu's door te komen. En daarna nog een half uur om een tegenstander te mogen krijgen. Meestal heb ik de PS4 dan echter allang weer uitgegooid, want inmiddels weet ik wel beter, hoe lang je ook wacht, it ain't gonna work. Het is gewoon een serverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Aghilas schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:00:
Inderdaad, op de PS4 hier ook een bron van frustratie: om de menu's door te komen zit je de helft van de tijd naar dat draaiende kringetje linksonder te staren met teksten als "Bezig met laden" en "Communicatie tot stand brengen" of zoiets. En elke keer dat Live Update en de Online informatie serverberichten weg moeten klikken. Als ik FIFA15 opstart, ben ik binnen 20 seconden in een wedstrijd. Als ik PES2015 opstart ben ik een paar minuten bezig alleen al om de menu's door te komen. En daarna nog een half uur om een tegenstander te mogen krijgen. Meestal heb ik de PS4 dan echter allang weer uitgegooid, want inmiddels weet ik wel beter, hoe lang je ook wacht, it ain't gonna work. Het is gewoon een serverprobleem.
Nee het is geen serverprobleem want dan zou iedereen er last van hebben.
Tenminste, dat neem ik even aan...

Als je singleplayer wil spelen maar geen last wil hebben van die langzame menu's dan moet je je PS4 van het internet afhalen, heb je daar geen last meer van.

Voor online gamen weet ik geen oplossing helaas. Hopelijk wordt er nog iets aan gedaan!

edit: op GAF had iemand een voorbeeldfilmpje gemaakt van dat gestotter tijdens een wedstrijd tegen de CPU:

http://www.youtube.com/watch?v=pv_i-M4Sg2o

Dat heb ik dus echt nog nooit gezien bij mij thuis terwijl er dus zat mensen zijn die dit probleem wel hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door On_E op 25-11-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
On_E schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:27:
[...]

Nee het is geen serverprobleem want dan zou iedereen er last van hebben.
Tenminste, dat neem ik even aan..
Als je de game opstart zie je het nieuws van KONAMI, het gaat over niets anders dan dat ze bezig zijn de problemen op te lossen. Ook de twitter account van pes heeft het hier over. Héél veel mensen hebben hier dus wel degelijk last van.
Wat de reden ook is, als pes het niet doet en ik uit frustratie maar een online shooter op dezelfde ps4 speel, dan werkt alles feilloos. Maargoed, KONAMI onderkent de problemen iig, morgen groot service onderhoud, laten we hopen dat dit de problemen vermindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Maverick schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:10:
[...]
Als je de game opstart zie je het nieuws van KONAMI, het gaat over niets anders dan dat ze bezig zijn de problemen op te lossen. Ook de twitter account van pes heeft het hier over. Héél veel mensen hebben hier dus wel degelijk last van.
Wat de reden ook is, als pes het niet doet en ik uit frustratie maar een online shooter op dezelfde ps4 speel, dan werkt alles feilloos. Maargoed, KONAMI onderkent de problemen iig, morgen groot service onderhoud, laten we hopen dat dit de problemen vermindert.
Dat geloof ik wel en ik geloof ook wel dat Konami van alles probeert om het verhelpen. Nu maar hopen dat het ook gaat lukken.

Ik heb er eerlijk gezegd nog niet veel vertrouwen in. Het is eigenlijk al elk jaar niet helemaal in orde. De servers van hun zitten te snel overvol en werken dan niet meer. Helemaal dit jaar waarin ze zelf waarschijnlijk geschrokken van het succes en niet zoveel spelers online hadden verwacht.
Ze zullen minimaal snel wat servers erbij moeten zetten wat tijd en geld kost, weet niet of ze dat zo maar ff doen.

En al zou ze het lukken, ik word als Nederlander toch nog mi te vaak gekoppeld aan Russen en Balkanners...dat is ook al jaren zo, daar baal ik echt van want dat gaat niet lekker online (heb er al genoeg over gezegd).
Dat moet eigenlijk stoppen wil ik als Nederlander de overgrote wedstrijden online lekker kunnen spelen.
Ik heb het idee dat Nederland in een soort rest-groep online zit, een soort afvalbak waar de overige landen ook in zitten.
Enfin ik ga het weer eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Maverick schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:10:
[...]

Ik ontken de problemen ook absoluut niet hoor, daarvoor lees ik er teveel over.

Maar met mijn vrij beperkte technische kennis lijkt het mij geen serverprobleem omdat lang niet iedereen er last van heeft waaronder ikzelf. ;)

Ik zie dat connecting tekentje alleen bij het opstarten van de game volgens mij en de menu's werken ook naar behoren.

Een online quick match is vrij snel gevonden en is praktisch lagvrij, iets wat ik in 2012 en 2013 volgens mij geen enkele keer had. Ook dat gestotter uit het filmpje nooit gezien, terwijl ik regelmatig lees dat mensen er continu last van hebben tot ze de internetconnectie van de ps4 afsluiten en alles direct normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
On_E schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:53:
[...]

Ik ontken de problemen ook absoluut niet hoor, daarvoor lees ik er teveel over.

Maar met mijn vrij beperkte technische kennis lijkt het mij geen serverprobleem omdat lang niet iedereen er last van heeft waaronder ikzelf. ;)
"lang niet iedereen"? Waar haal je die wijsheid vandaan?
Ik heb er wel verstand van maar ik weet niet hoe konami het online gedeelte ggeïmplementeerd heeft. Ik kan alleen zorgen dat mijn eigen pc ok is.
Raar is wel dat vele andere games dit veel beter voor elkaar hebben. En aangezien ook de server soms niet eens te benaderen
is, weet ik zeker dat het bij konami ligt.

Ze moeten zich echt schamen vind ik. Ook al die jaren daarvoor. Dat moet in 2014 mi geen probleem meer zijn. Ik heb het idee dat hun online gedeelte al jaren hetzelfde is qua infrastructuur omdat ik al jaren online tegen soortgelijke problemen oploop.

Volgens mij wordt het ook tijd dat ze die servers en alles wat met online spelen te maken heeft, eens een keer grondig gaan renoveren.
Maar daar is nu de tijd en ook mss het geld niet voor. Daarom moet ik nog zien in hoeverre ze in staat zijn om dit werkelijk te verbeteren.

Anders moet ik maar weer andere voetbalspelletjes gaan spelen :-) :
http://youtu.be/QEECd9hrKUg

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 26-11-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Harribo schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:26:
[...]

Uit de verschillende PES fora die ik bezoek.
Ik heb er wel verstand van maar ik weet niet hoe konami het online gedeelte ggeïmplementeerd heeft. Ik kan alleen zorgen dat mijn eigen pc ok is.
Raar is wel dat vele andere games dit veel beter voor elkaar hebben. En aangezien ook de server soms niet eens te benaderen
Misschien, ik vind het wel opvallend dat juist in deze nieuwe generatie we al talloze games hebben gehad met connectieproblemen, denk aan DriveClub, CoD AW, Halo MCC....
Ze moeten zich echt schamen vind ik. Ook al die jaren daarvoor. Dat moet in 2014 mi geen probleem meer zijn. Ik heb het idee dat hun online gedeelte al jaren hetzelfde is qua infrastructuur omdat ik al jaren online tegen soortgelijke problemen oploop.

Volgens mij wordt het ook tijd dat ze die servers en alles wat met online spelen te maken heeft, eens een keer grondig gaan renoveren.
Maar daar is nu de tijd en ook mss het geld niet voor. Daarom moet ik nog zien in hoeverre ze in staat zijn om dit werkelijk te verbeteren.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zw3lzZs.png

Vers van de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Van wat ik op twitter en andere fora lees werkt alles nu zoals het zou moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Ik word altijd zo moe van mensen die maar lopen te mekkeren over verbindingsproblemen, zonder zelf uit te zoeken of het probleem misschien bij henzelf ligt. Goed, er zijn inderdaad meer mensen met problemen, maar er zijn er ook veel die dit jaar juist minder problemen met PES online ervaren. Voor mij is het al vanaf het begin de lekkerst lopende PES die ik ooit online heb gespeeld. Ik speel bedraad, heb een ping van 12ms, download of stream niks tijdens het spelen, heb de PS4 in een DMZ staan, enz. Laten mensen eerst eens zorgen dat ze hun zaakjes voor elkaar hebben en als het dan nog niet werkt hebben ze een punt. Maar goed, dan heb je altijd nog de factor tegenstander die soms bewust probeert te zieken met de verbinding. Ik herinner me dat in de tijd van PES 6 online er kastjes te koop waren waarmee je ervoor kon zorgen dat je enorme lag bij je tegenstander veroorzaakt werd, de lag bij PES 6 was soms ook echt gruwelijk.. Maar goed, toen dacht ik zelf ook dat online gamen over wifi gewoon prima was.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Wat je zegt klopt niet helemaal. Ik heb dezelfde setup maar ik kon 5 dagen echt elke modus perfect online spelen. Daarna zonder verandering van setup heb ik een week geen enkele pot kunnen spelen. Telkens als ik iemand vond stond er dat hij geen verbinding kon maken met diegene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik heb helemaal geen speciale dingen gedaan met mijn modem ofzo en kan vanaf dag 1 online spelen en heb in de menu's of wedstrijden tegen de CPU geen gestotter. Toch apart dat het zo verschilt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Wat Falastine zegt, dat gebeurt dus
Het verschilt dus het online gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24
[...]

Anders moet ik maar weer andere voetbalspelletjes gaan spelen :-) :
http://youtu.be/QEECd9hrKUg
Misschien moet je een keer naar je eigen infrastructuur / internet kijken want bij mij draait het online perfect op een 20mbit ADSL lijn.. Geen lag en het speelt prima, ik speel meestal 's avonds, wellicht heeft het daar mee te maken maar het lijkt me juist dan dat het problemen zou moeten geven maar nogmaals, bij mij werkt het perfect.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 21:49
Bij mij speelt ie vrij goed op de PC. Als ik uberhaupt een tegenstander kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:38
Even een vraagje. Ik heb al tijden geen footie meer gespeeld. Was vroeger groot fan van Winning Eleven 6 FE/7, PES3, 4 en 5 maar daarna is het hard naar beneden gegaan. FIFA heeft mij nooit echt kunnen bekoren en ondanks dat ik best vaak win vindt ik het gewoon geen leuk spel om te spelen. Komt PES2015 een beetje dicht bij het PES 3-4-5 gevoel? Zou wel weer graag een voetbalspel willen spelen maar dan moet het wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:09

Mauz1978

Console War Veteran

Je vraagt of een spel van nu een beetje in de buurt komt van een spel van 10/11 jaar geleden? Dat is geen eerlijke vergelijking. Graphics zijn anders, gameplay is anders (op het 11 tegen 11 na dan :P)... Bovendien is leuk vinden enorm subjectief. Ik was ook weg van PES 4, en ben nu weg van pes 2015, maar ga die twee echt niet met elkaar vergelijken... ook omdat mn herinnering van pes 4 geromantiseerd is, zoals zoveel spellen van vroegah, en als ik die versie nu zou opstarten ik waarschijnlijk dat spel met afgrijnzen moet afsluiten...

speel de demo anders, en ervaar het zelf... of loop voor 40 euro het risico...

[ Voor 3% gewijzigd door Mauz1978 op 26-11-2014 17:16 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Zit nu in het eerste seizoen van de ML maar heb veel meer het gevoel dat ik genaaid wordt dan voorgaande edities...
Tig ballen op de paal,steeds heeft de tegenstander er nèt een voetje tussen,tegenstanders zijn niet van de bal te krijgen terwijl mijn spelers bij een zuchtje wind al liggen,frutploegen spelen als Barcelona...

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Download the demo?
Nee de voetbalspellen van tegenwoordig zijn slomer

• TiezZ_BE
Robkazoe schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:06:
Even een vraagje. Ik heb al tijden geen footie meer gespeeld. Was vroeger groot fan van Winning Eleven 6 FE/7, PES3, 4 en 5 maar daarna is het hard naar beneden gegaan. FIFA heeft mij nooit echt kunnen bekoren en ondanks dat ik best vaak win vindt ik het gewoon geen leuk spel om te spelen. Komt PES2015 een beetje dicht bij het PES 3-4-5 gevoel? Zou wel weer graag een voetbalspel willen spelen maar dan moet het wel leuk zijn.
Deze versie komt m.i. het meest in de buurt van die hoogdagen. Als je even zoekt kan je hem vrij goedkoop vinden, ik heb ongeveer €20 betaald voor een steamkey.

• 1nsane
Harribo schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:58:
Download the demo?
Nee de voetbalspellen van tegenwoordig zijn slomer
Niet dat ik het bij dit deel heb uitgeprobeerd maar normaal gesproken kan je de snelheid van het spel ook gewoon instellen.

De Gameplay is ook niet meer te vergelijken met de PS2 dagen, sowieso is het richting kiezen met lopen bestaat niet meer uit de standaard 8 richtingen maar is nu volledig analoog.(Lees je mee Harribo? Dat maakt dat de controls ook nauwer luisteren).

Daarnaast, als je nu een PS2 PES titel naast PES 2015 legt dan zal je pas opvallen hoe "arcade" de oude PES eigenlijk waren, dat speelde overigens wel erg leuk! Maar ik denk dat als je nu terug zou gaan dat het allemaal wat geforceerd over zou komen.

Mensen blijven vaak te veel in sentiment hangen, een VW Kever is natuurlijk een mooie auto met ontzettend veel karakter maar om te zeggen dat hij sneller, comfortabeler en zuiniger is dan een huidige generatie VW Golf is natuurlijk niet waar en op sentiment gebaseerd "vroeger was alles beter" .

Vooral mensen als Harribo klagen steen en been over de kwaliteit van het online deel en gaan vervolgens roepen dat PES 4/5/6 zo veel beter was maar in die tijd kon je eigenlijk amper online spelen, dat was veel minder een hot item dan nu, een oude VW kever beoordeel je ook niet op de werking van de Airco, die zit er namelijk niet in want dat was destijds totaal niet gangbaar.

Ook de licentie discussie. Konami is nu eenmaal niet zo rijk als EA en EA koopt voor meerdere jaren licenties op, daarnaast, doordat de PS4 nog geen option files kan trekken van USB kan je dat probleem ook niet oven overkomen.

Het punt is dat het niet alleen bij de game studio's ligt dat games veranderen / evolueren, de consoles spelen daar ook een rol in.

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
1nsane schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:37:
[...]

De Gameplay is ook niet meer te vergelijken met de PS2 dagen, sowieso is het richting kiezen met lopen bestaat niet meer uit de standaard 8 richtingen maar is nu volledig analoog.(Lees je mee Harribo? Dat maakt dat de controls ook nauwer luisteren).

Daarnaast, als je nu een PS2 PES titel naast PES 2015 legt dan zal je pas opvallen hoe "arcade" de oude PES eigenlijk waren, dat speelde overigens wel erg leuk! Maar ik denk dat als je nu terug zou gaan dat het allemaal wat geforceerd over zou komen.

Mensen blijven vaak te veel in sentiment hangen, een VW Kever is natuurlijk een mooie auto met ontzettend veel karakter maar om te zeggen dat hij sneller, comfortabeler en zuiniger is dan een huidige generatie VW Golf is natuurlijk niet waar en op sentiment gebaseerd "vroeger was alles beter" .
Mooi verwoord.
Ik heb zelf ook nog altijd een paar prachtgoals op mijn netvlies staan die ik in PES5 en 6 maakte. Net als spelen in de sneeuw op Highbury. Maar omdat het zo lang terug is, romantiseer je het volgens mij altijd in je gedachten. Als je het nu weer zou spelen, denk ik dat je pas op zou vallen dat de gameplay van PES2015 veel uitgebreider en vloeiender is als de PES delen van 'destijds'.

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Gisteren een paar goede pakken rammel gehad in MYCLUB ik had hele sterke tegenstanders met zeker 4/5 topspelers in hun team. Op het einde besloot ik maar te zoeken naar een opponent welke dezelfde klasse was als mij en toen won ik weer met 2-0. Het speelde erg soepel online gisteren en ik had ook best snel tegenstanders gevonden verder geen foutmeldingen.

Vanochtend wilde ik online spelen maar ze zijn met onderhoud bezig dit werd gisteren ook al gecommuniceerd.

• Framoes
Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat het volledige spel op PS3 er minder mooi uitziet dan de demo.

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Speel dan eens exact dezelfde game na dus zelfde stadion zelfde teams als de demo maak beide een screenshot en dan ben je eruit. Wel is het zo dat in de demo bepaalde spelers nog niet hun uiteindelijke face hadden die zijn bijgewerkt in de officele game.

• Framoes
Falastine schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:18:
Speel dan eens exact dezelfde game na dus zelfde stadion zelfde teams als de demo maak beide een screenshot en dan ben je eruit. Wel is het zo dat in de demo bepaalde spelers nog niet hun uiteindelijke face hadden die zijn bijgewerkt in de officele game.
Het is het gras, de omgeving, de spelers. Alsof HD ineens uit staat.

Edit:
Als ik in de Allianz Arena speel, ziet alles er toch iets mooier uit. Misschien dat toch de crappy grasmat en het tenue van "The Potteries" iets minder strak ogen.

Over het spel: Het speelt geweldig. Geen haperingen, geen input lag en het wat er op het veld gebeurt zou zo echt kunnen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Framoes op 27-11-2014 21:01 ]

• Harribo
  • Nu online
Ik speelde vanavond weer online, 4 potjes gespeeld met MyClub (pc).
Maar opeens heeft ie weer moeite met het vinden van een tegenstander. Hij springt steeds heel snel op "kan niet verbinden met tegenstander".. heel snel doet ie dat steeds, hij zoekt nauwelijks. Raar hoor/

Iets anders...wat mij opvalt en wat ik irritant vind is dat als een speler een bal probeert aan te nemen, dat hij EERST de verkeerde kant oploopt. Doe ik iets niet goed of is dat gewoon irritant van het spel?
Ten tweede. ik zie spelers ballen aannemen als volgt: bal aanraken, hupje maken, met andere voet bal aannemen, weer hupje maken, draaien met bal, hupje maken en dan pas reageren op mijn pass knop. Kan je nagaan dat je dat te laat bent...waarom dat rare langdurige gehuppel de hele tijd? Dat lijkt toch nergens op? Is daar iets tegen te doen?

Verder wel ok spel, vermaak me er wel mee, alleen jammer dan de besturing zo laat reageert of helemaal niet.

• Maverick
Nou, sinds het server onderhoud van gisteren al 2 avonden op rij talloze potjes kunnen spelen zonder problemen. Het lijkt erop dat ze het lek boven hebben bij Konami. :Y)

Harribo, ik denk dat het vooral komt door de slechte poppetjes of ze niet goed gebruiken ( geen klik met coach of medepslers) dat maakt echt een enorm verschil bij myclub. Wordt vanzelf wat beter als je je team verbetert heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Harribo schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:25:
Ik speelde vanavond weer online, 4 potjes gespeeld met MyClub (pc).
Maar opeens heeft ie weer moeite met het vinden van een tegenstander. Hij springt steeds heel snel op "kan niet verbinden met tegenstander".. heel snel doet ie dat steeds, hij zoekt nauwelijks. Raar hoor/

Iets anders...wat mij opvalt en wat ik irritant vind is dat als een speler een bal probeert aan te nemen, dat hij EERST de verkeerde kant oploopt. Doe ik iets niet goed of is dat gewoon irritant van het spel?
Ten tweede. ik zie spelers ballen aannemen als volgt: bal aanraken, hupje maken, met andere voet bal aannemen, weer hupje maken, draaien met bal, hupje maken en dan pas reageren op mijn pass knop. Kan je nagaan dat je dat te laat bent...waarom dat rare langdurige gehuppel de hele tijd? Dat lijkt toch nergens op? Is daar iets tegen te doen?

Verder wel ok spel, vermaak me er wel mee, alleen jammer dan de besturing zo laat reageert of helemaal niet.
Als iemand in de bal komt, is het logisch dat hij niet direct om kan keren en de andere kant op rent. Dan loopt hij dus een paar stappen naar een richting waar je hem niet wil hebben. Het lijkt me namelijk stug dat iemand spontaan de verkeerde kant op loopt bij een bal in de loop of stilstaande aanname.

En die aannames met hupjes wil ik wel een filmpje van zien. Op de PS3 is het namelijk aannemen en lopen/passen/schieten, zonder rare vertraging. Robben neemt een bal natuurlijk met meer gemak aan dan Crouch, maar dat is in het echt ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Eindelijk pes 2015 besteld,hoop dat die morgen binnenkomt (ps4) na pes 2008 overgestapt naar fifa,en dit jaar back to the king hoop ik.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Gisteravond een online quick match gedaan, uiteraard met FC Utrecht, moest ik tegen Barcelona.

1-0 gewonnen, feels good man. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke option file of patch gebruiken jullie voor de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 13:27
Gisteren eindelijk mijn spel binnengekregen voor de PC. ,,Day one edition'' besteld bij Zavvi op 30 oktober. Dan maar direct begonnen met een online competitie om 21u. In het begin problemen om te kunnen connecteren met andere spelers, hoe later op de avond hoe beter het werd. Heb toch nog steeds het gevoel dat er lag in het spel zit als je tegen iemand speelt met een mindere of verre verbinding. Soit, paar potjes gewonnen, verloren en gelijk gespeeld. Moet toch nog even wennen. Heeft er soms hier iemand last van dat het scherm iets of wat flikkert? Op den duur doet het pijn aan mijn ogen. Veel grafische instellingen heb je niet. Vanavond eens proberen de nieuwste ATI drivers te installeren (heb een HD7970) en eventueel die sweet fx patch eens installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:20:
Welke option file of patch gebruiken jullie voor de PS3?
Ik ga vanavond Pesianity "installeren", maar de keuze is vooral gebaseerd op het feit dat ik de naam kende. Zonde dat wenb het niet meer doet.

Edit:
Net geïnstalleerd. De shirts kloppen niet of niet allemaal. Stoke en Liverpool kloppen iig van geen kant.

Namen en emblemen van clubs en competities kloppen wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Framoes op 28-11-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Net een potje online gespeeld en gewonnen met penalties, was een spannende wedstrijd 2-2.Lang dat ik zo'n wedstrijd heb gespeeld,heerlijk dit.Hopelijk blijft het online zo lekker spelen zonder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Nilos128 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 11:46:
Gisteren eindelijk mijn spel binnengekregen voor de PC. ,,Day one edition'' besteld bij Zavvi op 30 oktober. Dan maar direct begonnen met een online competitie om 21u. In het begin problemen om te kunnen connecteren met andere spelers, hoe later op de avond hoe beter het werd.Heb toch nog steeds het gevoel dat er lag in het spel zit als je tegen iemand speelt met een mindere of verre verbinding..
Ik speel ook op de pc en kan me niet aan de indruk dat dat zo is. En dat is enorm jammer want er zit al een vertraging in de game en als dat online ook nog gebeurt, wordt het wel moeilijk spelen. Dat maakt echt het verschil tussen een lekkere voetbalpot en een frustrerend potje waar je niets aan kunt doen.

Misschien toch maar eens een ps4 kopen, heb het gevoel dat je daar dan minder last van hebt omdat de verbindingen beter zijn?

edit: heb nu 3 wedstrijden MyClub gespeeld, nu kan ik weer niet connecten, welke modus ik ook probeer
ben ook niet de enige:
http://steamcommunity.com...ons/0/624076027717137881/
Konami moet dit echt op gaan lossen..

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 29-11-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Heb hem origineel gekocht maar ik kan niet online spelen. Krijg de volgende foutmelding:

Unable to implement live update data, installation failed.

Blijkt een fix voor te zijn; in het c/docuemnts/konami/mount het bestandje LIVE00000 verwijderen. Echter blijf ik dit probleem houden.. Iemand een oplossing? Ben er al behoorlijk klaar mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Ik lees op youtube:
just delete "mount" folder in My Documents/KONAMI/Pro Evolution Soccer 2015 and it will work :) !
Al geprobeerd? Dus de HELE map ipv een bestand?

En ook dit?:
So this is what worked for me- If deleting mount folder doesnt work for you, go to disk C/ProgramData/KONAMI/Pro evolution soccer/save and delete file inside called live00000 or something. If u cant find ProgramData it is because it is hidden, so u have to show hidden files first :D. Hope it will work for you guys too
Die optie heb ik hier weg:
https://steamcommunity.co...5566761348731/?l=dutch#p7
Lees het anders ff door?

Succes

[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 30-11-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bedankt, je moet naast het livedata00 in mijn documenten ook het andere bestand verwijderen in programdata. Ben nu aan de slag gegaan met myClub.

Heb helaas nog maar 1 wedstrijd online kunnen spelen. Bij de rest krijg ik de melding 'failed to connect to opponent'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
  • Laatst online: 30-01 20:13
Dit weekend een heerlijk toernooitje PES gespeeld offline met vrienden. Speelt weer als vanouds alleen regende het wel steekpaasjes door de lucht. Die zijn best effectief waardoor het spel behoorlijk snel op en neer gaat.

Het lukte echter niet om een custom league met 3 teams op te zetten. In het verleden was dit mogelijk, nu kon ik het echter niet vinden. Via cup lukt mij een Konami Cup met 8 teams op te zetten, met twee group stages (ieder 4 teams). Maar dan zit er dus een computer gestuurd team bij, niet echt ideaal..

Iemand die de optie wel weet te vinden ?

[ Voor 3% gewijzigd door Necros op 30-11-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Deruxian schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:07:
Heb helaas nog maar 1 wedstrijd online kunnen spelen. Bij de rest krijg ik de melding 'failed to connect to opponent'.
Join the club :)
Schrale troost: er zijn massa''s mensen net als jou en ik die verdrietig hierom zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Ben blij dat die op ps4 super werkt,ben dan ook geen pc gamer.PC versie van voetbalgames is altijd minder dan console versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Necros schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:39:
Dit weekend een heerlijk toernooitje PES gespeeld offline met vrienden. Speelt weer als vanouds alleen regende het wel steekpaasjes door de lucht. Die zijn best effectief waardoor het spel behoorlijk snel op en neer gaat.

Het lukte echter niet om een custom league met 3 teams op te zetten. In het verleden was dit mogelijk, nu kon ik het echter niet vinden. Via cup lukt mij een Konami Cup met 8 teams op te zetten, met twee group stages (ieder 4 teams). Maar dan zit er dus een computer gestuurd team bij, niet echt ideaal..

Iemand die de optie wel weet te vinden ?
Ik was precies naar hetzelfde op zoek. Bij Konami league kun je minimaal 14 teams toewijzen helaas. Vroeger idd gewoon vanaf 2 deelnemers. Werd alles mooi bijgehouden... Baal hier wel van en snap dit soort aanpassingen nooit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41
TiezZ_BE schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:49:
[...]

Heb je in Nvidia control panel de voorkeursvernieuwingsfrequentie op 'hoogste beschikbaar' of 'toepassingsgestuurd' staan?
Heb je op die benq een info menu om te zien welke refresh rate van toepassing is? Zo zou je kunnen controleren of die daadwerkelijk op 144Hz bezig is tijdens de game.
Excuses voor de late reactie, heb t topic tijdje niet in de gaten gehouden omdat ik een beetje klaar ben met PES. Die instelling staat inderdaad altijd op 'hoogste beschikbaar'. PES is ook de enige game die ik op het moment speel waar ik problemen mee heb. Alle games werken eigenlijk prima op 144hz. (Behalve Skyrim dan.)

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Bij ML vallen me een paar dingen op:
  • Tegenstanders lijken nooit vermoeide spelers te hebben. Na interlands kan ik ongeveer m'n hele basis aanpassen (geen speler boven 79 OVR, maar blijkbaar allemaal internationals), terwijl bij de tegenstander (Chelsea, die hebben zeker internationals) alle spelers 100% zijn. Kan hun stamina niet zien of is dit een bug?
  • Verdedigend moet je het niet voetballend willen oplossen, de bal blind wegrammen is zelfs buiten de 16 het best. Ga je proberen te draaien, wachten je spelers soms even tot de spits van een meter of 5 aan kan komen rennen om de bal af te pakken.
  • Sommige wedstrijden lijken alle spelers langzamer te lopen of minder fel op de bal te zijn. Prima dat niet alle spelers altijd hun dag hebben (ondanks groene pijltjes of beter), maar het lijkt me heel sterk dat 11 man niet scherp zijn.
  • Een losse bal in de 16 betekent alle hens aan dek, want die blijven nog wel eens liggen. Bekend probleem van PES en dat heeft ook te maken met de physics van de bal. Hij reageert vrij realistisch, maar soms stuitert hij wat heen en weer tussen stilstaande spelers die het niet lijken te snappen.
  • Als de keeper van de tegenstander de bal uitneemt naar een verdediger dichtbij en je loopt op die verdediger af om de bal te proberen te onderscheppen, zit er een onzichtbare barriere. Je kan gewoon letterlijk niet bij de speler komen.
Speelt verder prima, maar ik heb alweer lopen vloeken door tegengoals die voortkwamen uit rare momenten van m'n verdediging. Ik heb ook lopen vloeken als ik verkeerd instapte en de spits zo doorbrak, maar dat was m'n eigen schuld.

[ Voor 7% gewijzigd door Framoes op 01-12-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Liever vloeken om onvoorspelbare momenten dan vooraf kunnen voorspellen hoe een aanval loopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Als manual speler online is het heel moeilijk op seasons. Erg weinig manual spelers, dus speel je maar tegen auto REAL spelers. Ik krijg telkens een goal of 5 rond mijn oren door de constante doorsteekballen en pressing van 3 spelers. Ik speel met Roma en wil een beetje "voetbal" spelen: Totti aanspelen, flanken laten combinere, AM laten aansluiten. Daar heb allemaal geen tijd voor; dubbele pressie, bal kwijt na aanname ( geen fouten gefloten) en meteen balletje diep die dan weer precies in de loop van de 3 spitsen valt. Verdefiger selecteren met een kleine lag en het kwaad is al geschied.
1 seizoen gespeeld 8 keer tegen madrid en telkens verloren, 2 keer een andere team en toen liep het iets beter( draw en winst). Hangt ook van de instelling van je tegenspeler af, maar online is het nu zoals FIFA (abuse).

Er moet een pacth komen om offline de passaccuracy te verminderen en meer fouten te fluiten (zonder kaart), dan kan ik me daar nog wel mee amuseren. Myclub online is ook leuker, omdat de spelers(nu nog) van mindere kwaliteit zijn.

Zijn er nog full manual spelers?

In het algemeen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
je kunt toch zoeken op mensen met dezelfde passing support? Of begrijp ik je dan verkeerd? Vind het zelf wel jammer eigenlijk dat kaarten geen invloed hebben. Zou leuk zijn als na 2 gele kaarten je speler een wedstrijd schorsing zou hebben ofzo. :P (in myclub dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Ja, dat gaat maar het kan dan wel 15-20 minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Nu heb ik Konami een ticket laten aanmaken met mijn klachten omtrent het online gebeuren, compleet met video en al erbij voor het bewijs.
Krijg ik zo''n standaard mailtje terug met online instellingen op mijn pc :S...beetje lame voor mijn inspanningen. Nu snap ik wel dat dat veel mensen wel kan helpen maar kom op, het probleem ligt gewoon bij hun. Zal voor de zekerheid nog manual wat poorten open zetten, heb ik mijn best gedaan.

Ik kom trouwens, wel online, allerlei vertragingen tegen met het passen. Ook wordt er in 90% van de gevallen steeds een bal sloom aangenomen terwijl ik echt al ruim daarvoor op de pass knop had gedrukt. Heel irritant. Enfin, ik zal niet teveel zeuren, ik vind PES 2015 in elk geval een verbetering tov van PES 2014. Ik zal wel komen met video''s misschien dat jullie nog tips hebben. Ik word er nu in elk geval niet opgewonden van, die spelers lijken net te waden door een bak met stroop.

edit: kan vandaag weer niet online spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:34:
[...]

Ik ga vanavond Pesianity "installeren", maar de keuze is vooral gebaseerd op het feit dat ik de naam kende. Zonde dat wenb het niet meer doet.

Edit:
Net geïnstalleerd. De shirts kloppen niet of niet allemaal. Stoke en Liverpool kloppen iig van geen kant.

Namen en emblemen van clubs en competities kloppen wel.
Ik heb ook die van Pesianity geinstalleerd maar het zal waarschijnlijk nog wel even duren eer dat alle shirts wel kloppen, opzich is het wel redelijk snel als dat deze patch uit was dus dat valt mee.

Overigens viel het me op dat er voor de (ik denk?) PC versie al patches uit zijn waar ook Camp Nou, Bernabeu en Stamford bridge in zitten en alle shirts kloppend.

Nu vermoed ik dat we op de PS3 nooit die stadions zullen krijgen met een patch maar als iemand hier meer licht op kan schijnen dan graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:18:
Nu heb ik Konami een ticket laten aanmaken met mijn klachten omtrent het online gebeuren, compleet met video en al erbij voor het bewijs.
Krijg ik zo''n standaard mailtje terug met online instellingen op mijn pc :S...beetje lame voor mijn inspanningen. Nu snap ik wel dat dat veel mensen wel kan helpen maar kom op, het probleem ligt gewoon bij hun. Zal voor de zekerheid nog manual wat poorten open zetten, heb ik mijn best gedaan.

Ik kom trouwens, wel online, allerlei vertragingen tegen met het passen. Ook wordt er in 90% van de gevallen steeds een bal sloom aangenomen terwijl ik echt al ruim daarvoor op de pass knop had gedrukt. Heel irritant. Enfin, ik zal niet teveel zeuren, ik vind PES 2015 in elk geval een verbetering tov van PES 2014. Ik zal wel komen met video''s misschien dat jullie nog tips hebben. Ik word er nu in elk geval niet opgewonden van, die spelers lijken net te waden door een bak met stroop.

edit: kan vandaag weer niet online spelen
Ik blijf het raar vinden man dat jij zoveel online problemen hebt. Ik heb een 30Mbit lijn VDSL van Telfort en loopt echt als een trein. Wel op PS3 en jij doet waarschijnlijk op PC?

Als dat het geval is, waarom overweeg je niet om hem voor de PS3 of 4 te kopen? IMO is dat sowieso een betere game beleving dan op de PC voor dit soort spellen.

[ Voor 6% gewijzigd door 1nsane op 01-12-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Inderdaad ik speel op de PC.
Ik speel maar 1 spel en dat is deze, dan zou ik speciaal voor dit spel een dure PS4 moeten kopen?
Het wordt verdorie gewoon eens tijd dat Konami de problemen online eens op gaan lossen lijkt me.
Of...ze moeten PES 2016 maar niet meer op de pc uitbrengen, dan is het duidelijk. Dit is ook niets aan.

Ik mag blij zijn als ik een potje online kan spelen en als ik speel is het vnl frustratie want de spelers reageren enorm traag op de knoppen. De tegenstander heeft nergens last van, echt bagger is dat. Ik zie een opbouw van een tegenstander al mijlen aankomen maar ik kan gewoon niet op tijd spelers selecteren en als ik ze selecteer en ik pak de bal af, gaat eerst mijn verdediger lekker stoppen, dansje maken en de bal aannemen en dan pas reageren op mijn pass. Tja zo verlies je alles natuurlijk. Niets aan.
Maar zal nog wel een video posten denk ik, begrijp wat ik bedoel. Eigenlijk wil ik daarbij ook de gamepad met zijn knoppen in beeld brengen maar ben er nog niet uit hoe. Dan is mooi te zien dat het gewoon niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Echt triestig op dit moment, het online gedeelte werkt gewoon niet zoals het moet. Duurt eeuwen om te verbinden met een tegenstander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Verbindingsstatus wordt gecontroleerd, en zo blijft het hele tijd staan. Nog andere mensen hier last van op de pc? Is nog nooit zo slecht geweest in jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:43:
Inderdaad ik speel op de PC.
Ik speel maar 1 spel en dat is deze, dan zou ik speciaal voor dit spel een dure PS4 moeten kopen?
Het wordt verdorie gewoon eens tijd dat Konami de problemen online eens op gaan lossen lijkt me.
Of...ze moeten PES 2016 maar niet meer op de pc uitbrengen, dan is het duidelijk. Dit is ook niets aan.

Ik mag blij zijn als ik een potje online kan spelen en als ik speel is het vnl frustratie want de spelers reageren enorm traag op de knoppen. De tegenstander heeft nergens last van, echt bagger is dat. Ik zie een opbouw van een tegenstander al mijlen aankomen maar ik kan gewoon niet op tijd spelers selecteren en als ik ze selecteer en ik pak de bal af, gaat eerst mijn verdediger lekker stoppen, dansje maken en de bal aannemen en dan pas reageren op mijn pass. Tja zo verlies je alles natuurlijk. Niets aan.
Maar zal nog wel een video posten denk ik, begrijp wat ik bedoel. Eigenlijk wil ik daarbij ook de gamepad met zijn knoppen in beeld brengen maar ben er nog niet uit hoe. Dan is mooi te zien dat het gewoon niet te doen is.
Dat lijkt dan voornamelijk een PC probleem te zijn, bij PES 2014 moet ik zeggen dat het op de PS3 rijkelijk lang duurde voordat het online fatsoenlijk speelbaar was maar bij 2015 werkt het gewoon gelijk top.

Ik speel ook wel eens online tegen een maat van me en een heel enkele keer valt ie wel eens weg maar bleek achteraf dat het kwam doordat zijn PS3 vast liep.

Ik speel persoonlijk eigenlijk ook alleen PES op de Playstation en daarom heb ik hem voor de PS3 gehaald want vind het overdreven om daar een PS4 voor te gaan kopen.

Bovendien heeft de PS3 versie in mijn ogen veel voordelen t.o.v. de PS4 versie, namelijk de patch mogelijkheid, geen extra kosten voor online spelen etc.

Als ik online een tegenstander zoek heb ik ook binnen enkele momenten een tegenstander dus ik denk dat er zat meer mensen zijn die er net zo over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Tom. C schreef op maandag 01 december 2014 @ 01:59:
[...]

Excuses voor de late reactie, heb t topic tijdje niet in de gaten gehouden omdat ik een beetje klaar ben met PES. Die instelling staat inderdaad altijd op 'hoogste beschikbaar'. PES is ook de enige game die ik op het moment speel waar ik problemen mee heb. Alle games werken eigenlijk prima op 144hz. (Behalve Skyrim dan.)
Mja vreemd, aan je pc spec's ligt het in ieder geval niet. :)

Ik speel het met mijn maat ook op mijn 24inch monitor (vg248qe) en niet op mijn 40 inch tv, owv de tearing en extra input lag (tov monitor) op mijn TV.
Cityhunter schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:01:...

Zijn er nog full manual spelers?

In het algemeen,
ik speel op through pass en shooting => advanced icm 1 balkje bij pass support.

[ Voor 16% gewijzigd door TiezZ_BE op 02-12-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

TiezZ_BE schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:07:
ik speel op through pass en shooting => advanced icm 1 balkje bij pass support.
Shooting op advanced is volgens mij kapot, er zit een enorme delay in tussen op de knop drukken en uiteindelijk schieten wat ik bij basic of manual niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
On_E schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:40:
[...]

Shooting op advanced is volgens mij kapot, er zit een enorme delay in tussen op de knop drukken en uiteindelijk schieten wat ik bij basic of manual niet heb.
Hm, thx voor de tip. Bij pes 2014 heb ik wel een aantal potjes op manual getest, mss ook maar eens proberen bij deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
1nsane schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:32:
[...]

Dat lijkt dan voornamelijk een PC probleem te zijn, bij PES 2014 moet ik zeggen dat het op de PS3 rijkelijk lang duurde voordat het online fatsoenlijk speelbaar was maar bij 2015 werkt het gewoon gelijk top.

Ik speel ook wel eens online tegen een maat van me en een heel enkele keer valt ie wel eens weg maar bleek achteraf dat het kwam doordat zijn PS3 vast liep.

Ik speel persoonlijk eigenlijk ook alleen PES op de Playstation en daarom heb ik hem voor de PS3 gehaald want vind het overdreven om daar een PS4 voor te gaan kopen.
Ik zat al vaker te denken om een ps3 te kopen. Die pc versie kan je online compleet vergeten.
En wat ik zei: mocht je online met de pc kunnen spelen dan zit er een vertraging in zodat je niet fatsoenlijk kan spelen.
Wat voor ps3 heb ik nodig voor dit spel?Eigenlijk heb ik net mijn geld uitgegeven...enfin...dan maar ff wachtenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:08:
[...]

Ik zat al vaker te denken om een ps3 te kopen. Die pc versie kan je online compleet vergeten.
En wat ik zei: mocht je online met de pc kunnen spelen dan zit er een vertraging in zodat je niet fatsoenlijk kan spelen.
Wat voor ps3 heb ik nodig voor dit spel?Eigenlijk heb ik net mijn geld uitgegeven...enfin...dan maar ff wachtenn
Gewoon een PS3? Maakt niet uit of het een phat / slim of ultra slim is volgens mij hoor, ik heb een phat (oude versie) maar een maat van mij heeft een slim versie. Ik dacht dat er een 40gb phat versie was (met glimmende bezel) die ook backwards compatible is met PS2 spellen, ook leuk.

Zolang je hem maar aan het internet hangt. Ik heb hem zelf op Wifi, bekabeld zal heus wel beter zijn maar bij mij werkt het met Wifi ook prima dus waarom niet.

Met spellen en controllers gaan ze al voor 100 Euro weg tegenwoordig.

Als je weinig Playstation controllers in je handen hebt gehad dan zal je er waarschijnlijk wel even aan moeten wennen maar van alle controllers die er zijn, zijn de Playstation controllers verreweg het beste in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Ok dank voor de info, zal mss tzt er een kopen als ik weer geld heb. Voorlopig dan maar af en toe (zeker niet meer iedere dag) checken op de pc versie online nog verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:56:
Ok dank voor de info, zal mss tzt er een kopen als ik weer geld heb. Voorlopig dan maar af en toe (zeker niet meer iedere dag) checken op de pc versie online nog verbetert.
En even de twitter van die vetkuif van een Adam Bhatti in de gaten houden, die geeft ook nog wel redelijk updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Deze option file lijkt me vrij compleet. Alle namen, emblemen en tenues gecorrigeerd (ook van nationale elftallen) en bezig met het maken van Bundesliga en Major League Soccer.

http://www.pes-patch.com/...nd-option-file-v1-00.html

[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 02-12-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:29:
Deze option file lijkt me vrij compleet. Alle namen, emblemen en tenues gecorrigeerd (ook van nationale elftallen) en bezig met het maken van Bundesliga en Major League Soccer.

http://www.pes-patch.com/...nd-option-file-v1-00.html
Interessant, die ga ik wel downloaden denk ik, weet alleen niet wat er gebeurd als ik die over die van Pesianity heen zet, kopieert hij dan gewoon de goeie kits over die van pesianity heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
Blijkbaar is het online probleem opgelost (pc), heb al 10 wedstrijdjes kunnen spelen in competitie modus tussen 20 en 22u. So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Ik kreeg een mail van konami dat ze bezig
waren met belangrijk onderhoud nav online klachten.
Eerst maar kijken of die verbetering die jij noemt ook wat langer duurt dan een avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Gister eindelijk pes 2015 binnengekregen. Paar exhibition potjes gespeeld en die hadden allemaal wel een ander spelverloop. Alleen daar word ik al bij van. Daarna ouderwets de editmode ingedoken. (ps4 versie) Wat een time sink is dat zeg. :)

Vnvnd master league starten!

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Inmiddels ben ik er achter dat de vrije trappen nog wel een exploit-achtig karakter hebben net als in 2014. Net als in 2014, als je eenmaal in de gaten hebt hoe je ze op de goal moet schieten, dan schiet je ze 8 van de 10 keer ook binnen en dan hoef je echt niet met Ronaldo achter de bal te staan. Schone van Ajax bijvoorbeeld, schiet je ze ook betrekkelijk eenvoudig mee binnen.

Gisteren een potje gespeeld, 6-1 gewonnen met Galatasaray van Real. 3 vrije trappen erin geknald met Sneijder (stond al wel terecht met 2-0 voor toen) en kreeg na afloop een scheld kanonnade in m'n inbox dat ik een cheater zou zijn :-/

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste