[MULTI] Pro Evolution Soccer 2015 ''The Pitch is Ours''

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Anoniem: 156876 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:39:
Veel plezier met FIFA, Harribo. Tot volgende week! :w
Hahahaha
Eerste potjes gedaan, alles verloren maar moet bekennen dat het wel lekker speelt, maar ja het begin he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
* mobiel maakte 2e post aan...excuses

[ Voor 127% gewijzigd door Harribo op 31-03-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:15
@1nsane,

Wat je aangeeft over dat gevoel van lood in je schoenen: een van mijn laatste potjes online was tegen iemand van 989 punten, hij stond ook in de top 100 van de PS3 online list. Hij had helemaal geen geweldige spelers (Aron Johansson van AZ bijvoorbeeld), maar ik werd met 6-1 afgemaakt. Echt afgedroogd. Bij elk balbezit van mij leek het alsof ik zwaar aan me shirt getrokken werd en niet vooruit kwam. Er moet hier een truuk voor zijn. Weet iemand hier de knop voor een 'shirt pull', ik meende dat deze eruit gehaald was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:26
Jerusalem schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 06:10:
@1nsane,

Wat je aangeeft over dat gevoel van lood in je schoenen: een van mijn laatste potjes online was tegen iemand van 989 punten, hij stond ook in de top 100 van de PS3 online list. Hij had helemaal geen geweldige spelers (Aron Johansson van AZ bijvoorbeeld), maar ik werd met 6-1 afgemaakt. Echt afgedroogd. Bij elk balbezit van mij leek het alsof ik zwaar aan me shirt getrokken werd en niet vooruit kwam. Er moet hier een truuk voor zijn. Weet iemand hier de knop voor een 'shirt pull', ik meende dat deze eruit gehaald was..
ik vraag me dat dus ook af. Het punt is, dat soort gasten speelt zo "perfect" dat je van geluk mag spreken als je langer dan 10 seconden balbezit hebt. Of ze zijn inderdaad extreem goed en extreem precies(want daar gaat het natuurlijk meestal mis) of ze kennen trucs ofzo die niemand anders kent. Op de een of andere manier lijken ze al te weten wat jij gaat doen voordat je het zelf weet...

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Spelen jullie allemaal full pass assistance? Soms kom je idd tegen uberspelers uit, die alles kunnen en alles lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:57
Ik speel met 2 balkjes. Wil eigenlijk helemaal manual. Maar moet dan weer veel tijd investeren in het eigen maken ervan.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-01-2020

dfg

Tip:
Ik kreeg een hoop munten voor gespeelde wedstrijden bij myclub->statistieken-> records, leuk meegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door dfg op 01-04-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
dfg schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:41:
Tip:
Ik kreeg een hoop munten voor gespeelde wedstrijden bij myclub->statistieken-> records, leuk meegenomen.
Daar kwam ik laatst inderdaad ook achter, goeie tip wel voor anderen want niemand gaat daar natuurlijk kijken. Is ook echt zo iets waar je pas na maanden naar gaat kijken als je de rest van myclub al van haver tot gort kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 07-04 08:17
dfg schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:41:
Tip:
Dat zou voor mij precies dat laatste restje kunnen zijn waarmee ik de beste trainer kan halen. Heb nu 510, maar moet weer 9 dagen achter elkaar inloggen om weer 100 munten bonus te krijgen.

Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:17:
[...]

Dat zou voor mij precies dat laatste restje kunnen zijn waarmee ik de beste trainer kan halen. Heb nu 510, maar moet weer 9 dagen achter elkaar inloggen om weer 100 munten bonus te krijgen.

Thanks voor de tip!
Ik krijg helemaal niets... Misschien doe ik t verkeerd. In myClub het tabblad records? Daar staan de gespeelde wedstrijden online en sim...?
Ik heb overigens nu 50k gespaard, maar vertik het om GP uit te geven aan een de huidige zaakwaarnemers met zo weinig kans op een zwarte bal. Mijn hoop is gevestigd op een eventuele CL zaakwaarnemer, wanneer de CL weer hervat gaat worden. Ik kan hier helaas nog niets over terug vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Monda op 02-04-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:23:
[...]

Ik krijg helemaal niets... Misschien doe ik t verkeerd. In myClub het tabblad records? Daar staan de gespeelde wedstrijden online en sim...?
Ik heb overigens nu 50k gespaard, maar vertik het om GP uit te geven aan een de huidige zaakwaarnemers met zo weinig kans op een zwarte bal. Mijn hoop is gevestigd op een eventuele CL zaakwaarnemer, wanneer de CL weer hervat gaat worden. Ik kan hier helaas nog niets over terug vinden.
Ik kreeg ook niks toen ik daar keek. Misschien moet je een bepaald aantal wedstrijden hebben gespeeld ofzo.

Heb de huidige zaakwaarnemer geprobeerd en kreeg een verdediger van Kopenhagen van 75. Lang leve de langer dan 1m88 zaakwaarnemer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:55:
[...]

Ik kreeg ook niks toen ik daar keek. Misschien moet je een bepaald aantal wedstrijden hebben gespeeld ofzo.

Heb de huidige zaakwaarnemer geprobeerd en kreeg een verdediger van Kopenhagen van 75. Lang leve de langer dan 1m88 zaakwaarnemer...
Precies! Ik dacht ook aan een aantal wedstrijden. Heb nog niet veel online gespeeld, dus zal wel. Haha dat bedoel ik! Drama die zaakwaarnemer... Ik spaar wel door tot (hopelijk) de CL zaakwaarnemer er is en ga dan los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik ben bang dat we een volgende CL waarnemersronde wel kunnen vergeten, veels te veel kans dan op toppers ;-) dat gaat konami nooit doen haha. Al zouden ze het doen, ik ga dat niet meer doen, spaar alleen nog GP voor m'n contracten, m'n team is wel af inmiddels:

--griezmann84---lewandowski88--sanchez86

--------------oscar86/ozil89---------

Ozil/cazorla84----------di maria89

-------------matic85/pogba88-------

----dante85-----chiellini86---ramos92

-------------------reina82----------------

Team sterkte nu 1523 en tg 97...

Zijn dus weinig CL spelers die hier nog wat aan toe gaan voegen whahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:41:
Ik ben bang dat we een volgende CL waarnemersronde wel kunnen vergeten, veels te veel kans dan op toppers ;-) dat gaat konami nooit doen haha. Al zouden ze het doen, ik ga dat niet meer doen, spaar alleen nog GP voor m'n contracten, m'n team is wel af inmiddels:

Haha voor jou niet nee! Maar ik mag hopen dat konami jou niet als enige graadmeter neemt en de overige spelers met een minder team nog wel een betere zaakwaarnemer gunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:12:
[...]

Haha voor jou niet nee! Maar ik mag hopen dat konami jou niet als enige graadmeter neemt en de overige spelers met een minder team nog wel een betere zaakwaarnemer gunt.
En dan nog trouwens, guardiola is net in staat dit team te managen, heb nu 814/820 met 1 reserve.. Ik had Messi, Ronaldo en Zlatan gehuurd voor de gein maar op Zlatan na heb ik aan de rest geen reet.. Messi en Ronaldo passen allebei totaal niet in m'n team en zijn zo duur dat ze niet eens fatsoenlijk in te passen zijn zonder m'n team helemaal overhoop te halen en dat schiet ook niet op dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik blijf het proberen, maar vs com in MyClub blijft ergernis opleveren.

M'n keeper stopt een bal ver van z'n doel, m'n verdediger gaat op de lijn staan, spits waagt een tweede poging met een slap lobje precies richting waar m'n verdediger op de lijn staat (zag het kruisje op het veld waar de bal zou landen). M'n verdediger? Die loopt van de lijn en gaat twee meter verderop staan.

1-0, 87e minuut in een wedstrijd waar scoren niet lukte. Ik ga maar weer ML spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:24:

M'n keeper stopt een bal ver van z'n doel, m'n verdediger gaat op de lijn staan, spits waagt een tweede poging met een slap lobje precies richting waar m'n verdediger op de lijn(zag het kruisje op het veld waar de bal zou landen). M'n verdediger? Die loopt van de lijn en gaat twee meter verderop staan.

1-0, 87e minuut in een wedstrijd waar scoren niet lukte. Ik ga maar weer ML spelen ;)
Oef ik voel de frustratie! Ik net ook weer t toppunt. Maar dan met mijn geliefde ballenloterij. Ik had online cup gewonnen, dus kreeg 3x gratis spelers van de huidige top zaakwaarnemer... Tijdens die rondes was de verhouding 2 zwarte ballen, 2 zilveren en rest goud... Je voelt m al aankomen... 3x een zilveren bal! FFS! Bijna onmogelijk , maar mij lukt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:00:
[...]

Oef ik voel de frustratie! Ik net ook weer t toppunt. Maar dan met mijn geliefde ballenloterij. Ik had online cup gewonnen, dus kreeg 3x gratis spelers van de huidige top zaakwaarnemer... Tijdens die rondes was de verhouding 2 zwarte ballen, 2 zilveren en rest goud... Je voelt m al aankomen... 3x een zilveren bal! FFS! Bijna onmogelijk , maar mij lukt het...
Nog meer wegwerpspelers die met een standaard 3-sterren zaakwaarnemer ook had kunnen krijgen. De kans dat het gebeurt ligt realistisch gezien erg dicht bij nul, maar PES doet het toch, haha. Defying statistics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 00:14:
[...]

Nog meer wegwerpspelers die met een standaard 3-sterren zaakwaarnemer ook had kunnen krijgen. De kans dat het gebeurt ligt realistisch gezien erg dicht bij nul, maar PES doet het toch, haha. Defying statistics.
Toch zit er wat in, in feite begint de kansberekening bij elke bal trekken weer op 0. Je bent snel geneigd om te denken dat als je 10 keer aan het rad draait en de kans op een zwarte bal bijv. 15% is, dat je dan na 10 keer draaien haast wel een zwarte bal zou moeten trekken.

Dat is niet zoals kansberekening werkt helaas. Elke keer gaat de teller eigenlijk op nul.

Vroeger bij wiskunde had je dat verhaal met die vaasjes waar je dan dat soort getallen in kan stoppen en dan komt er een totale kans uit:

http://www.dr-aart.nl/Kans-vaasmodel.html

Of het PES algoritme ook daadwerkelijk zo werkt weet ik niet maar met dat vaasmodel zou je ipv de kans op een gunstig resultaat eigenlijk de kans op een ongunstig resultaat (geen zwarte bal) moeten berekenen, ik denk dat je nog schrikt dan hoe groot de kans is op een ongunstig resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:24:

M'n keeper stopt een bal ver van z'n doel, m'n verdediger gaat op de lijn staan, spits waagt een tweede poging met een slap lobje precies richting waar m'n verdediger op de lijn staat (zag het kruisje op het veld waar de bal zou landen). M'n verdediger? Die loopt van de lijn en gaat twee meter verderop staan.

Dat soort kolderieke momenten heb ik heel af en toe ook wel. Gisteren Vs. Comp. (topplayer) tegen aardig team, 3 grote kansen achter elkaar 2x stopt hun keep de bal en 1x schoot Lewandowski vanaf 25 meter de lat zowat door midden.

Vervolgens krijgen zij een soort van aanval waarbij 2 verdedigers mis stappen en hun vleugel speler geeft een zacht passje waar sowieso 1 verdediger van mij nog tussen stond (die kon hem dus makkelijk hebben, maar laat hem lopen) en de speler die de bal ontving stond tussen 2 andere spelers van mij in die hem gewoon vrij lieten en met een pisballetje rolt de bal in het netje.

Maargoed, even diep zuchten en uiteindelijk wel de wedstrijd met 6-1 naar me toe getrokken :9

Waarschijnlijk heeft het ook met de sterkte van mijn team en individuele spelers te maken dat het me makkelijk af gaat (topplayer win ik meestal 6-0 of meer) maar zo nu en dan zit er wel eens een wedstrijd tussen dat je voelt dat mijn team ineens veel slechter draait en dat van de tegenstander juist super goed terwijl ik niet wezelijk anders speel.

Uiteindelijk is het bij mij zo dat het dusdanig weinig gebeurd dat ik er mee kan leven, mijn inziens is het wel realistisch ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:39:
[...]

Toch zit er wat in, in feite begint de kansberekening bij elke bal trekken weer op 0. Je bent snel geneigd om te denken dat als je 10 keer aan het rad draait en de kans op een zwarte bal bijv. 15% is, dat je dan na 10 keer draaien haast wel een zwarte bal zou moeten trekken.

Dat is niet zoals kansberekening werkt helaas. Elke keer gaat de teller eigenlijk op nul.

Vroeger bij wiskunde had je dat verhaal met die vaasjes waar je dan dat soort getallen in kan stoppen en dan komt er een totale kans uit:

http://www.dr-aart.nl/Kans-vaasmodel.html

Of het PES algoritme ook daadwerkelijk zo werkt weet ik niet maar met dat vaasmodel zou je ipv de kans op een gunstig resultaat eigenlijk de kans op een ongunstig resultaat (geen zwarte bal) moeten berekenen, ik denk dat je nog schrikt dan hoe groot de kans is op een ongunstig resultaat.
Ja ik snap wat je bedoelt. Echter, kun je per trekking heel simpel zien dat met 2 zilveren ballen vs 2 zwarte en zeg 10 gouden ballen, de kans niet heel groot is dat je een zilveren bal trekt. De kans op een gouden bal is logischerwijs een stuk groter. Dat ik dan 3x op rij (los van elkaar gezien) 1 van de 2 aanwezige zilveren ballen eruit pak is natuurlijk gewoon mogelijk, maar de kans is toch erg klein (qua verhoudingen per trekking) en... Fucking frustrerend! 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schrwachten donderdag 02 april 2015 @ 22:41:

CL zaakwaarnemer is er toch echt hoor! Mn wachten wordt beloond! Nu bijna 80.000 gp, dus hoop dat er minimaal 1 topper zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:48:
[...]

CL zaakwaarnemer is er toch echt hoor! Mn wachten wordt beloond! Nu bijna 80.000 gp, dus hoop dat er minimaal 1 topper zit...
Haha, tja, ik had ook niet gezegd dat het niet zou gebeuren, was er alleen bang voor maar ik laat die lekker links liggen, ik heb gisteren eens zitten kijken welke spelers nog wat zouden toevoegen en kwam tot de volgende lijst:

- Ribery
- Hazard
- Sneijder
- Pique
- T. Silva
- Gotze
- Kompany
- Suarez

En dan gaat het om enkele punten ten opzichte van de huidige spelers die ik er heb staan. Messi en Ronaldo had ik voor de grap gehuurd maar daar heb ik geen reet aan want passen A niet in mijn team (TG - 4) en zijn ook amper in te passen m.b.t. kosten.... CM spelers heb ik daar niet in meegenomen want die gebruik ik niet (geen CM in mijn opstelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Wat kan dit spel toch lekker frustrerend zijn. Finale van challenge tegen Barca. Sta je na 20 minuten op een 2-0 voorsprong... Echter wist ik na 30 minuten al dat ik dat nooit vol ging houden, opeens viel alles goed voor ze. En natuurlijk de scheids ook weer met die bullshit gele kaarten terwijl je de bal gewoon speelt.

Uiteindelijk hebben ze 4 kansjes gehad, waarvan er natuurlijk 3 op miraculeuze wijze binnenvielen. Erg verassend! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Anoniem: 156876 schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:25:
Wat kan dit spel toch lekker frustrerend zijn. Finale van challenge tegen Barca. Sta je na 20 minuten op een 2-0 voorsprong... Echter wist ik na 30 minuten al dat ik dat nooit vol ging houden, opeens viel alles goed voor ze. En natuurlijk de scheids ook weer met die bullshit gele kaarten terwijl je de bal gewoon speelt.

Uiteindelijk hebben ze 4 kansjes gehad, waarvan er natuurlijk 3 op miraculeuze wijze binnenvielen. Erg verassend! :+
. Heerlijk kut is dat ja, speelde van de week met een maat van me master challenge met B team, speelden aardig goed en toen finale tegen real, waren veel beter maar 0-1 achter gekomen, toen 2-1 voor en in de 94e min (terwijl maar 3 min extra tijd was) krijgen ze vrije trap en onze verdediger onterecht rood, toen gooide hij de bal voor maar werd verwerkt en toen zijn speler de bal weer voor wilde gooien (95e min) liep hij tegen een speler van mij aan, die had al geel en kreeg uiteraard ook rood. Die trap ging recht op goal en de keeper (die kon hem zo pakken) maar die liet hem los waardoor een buitenspel staande Ronaldo hem tegen de touwen kon schieten... 2-2 na 96min terwijl er maar 3 min gegeven waren en dan ook nog met 9 man, je raad de uitslag al... Dat zij wel controller gooi momenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik had met de CL zaakwaarnemer direct een zwarte bal met Juanfran (82). Beter dan m'n huidige RB, dus op zich wel blij mee.

Heb nu ook genoeg munten voor Guardiola, maar die staat in de lijst met de 3-3-2-2 opstelling en daar ben ik niet heel enthousiast over. Er was nog een coach met evenveel punten, maar 4-1-2-3 met twee AMF achter de spitsen is natuurlijk zelfmoordvoetbal.

Ik hoop op 4-3-3, 4-2-3-1 of 3-4-3.

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 14-04-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:41:
Ik had met de CL zaakwaarnemer direct een zwarte bal met Juanfran (82). Beter dan m'n huidige RB, dus op zich wel blij mee.

Heb nu ook genoeg munten voor Guardiola, maar die staat in de lijst met de 3-3-2-2 opstelling en daar ben ik niet heel enthousiast over. Er was nog een coach met evenveel punten, maar 4-1-2-3 met twee AMF achter de spitsen is natuurlijk zelfmoordvoetbal.

Ik hoop op 4-3-3, 4-2-3-1 of 3-4-3.
Hoezo is dat zelfmoord voetbal?

Ik heb die ook en ook Guardiola. Ik speel met Guardiola meestal en ik heb de 3-1-3-3 variant (zijn er meerdere geweest, er is er ook 1 met maar 1 spits). 3-1-3-3 is natuurlijk extreem aanvallend met 3 spitsen, LH en RH, AM en maar 1 VM en 3 CV.

Nou heb ik achterin wel echt slopers (Chiellini, Ramos, Dante) maar dan nog. Tuurlijk krijg ik wel eens een goal tegen maar over het algemeen gaat het prima en tik tegenstanders op het middenveld vaak kleurenblind (als in aanval is de beste verdediging).

Ik snap overigens je punt wel, ik had ooit een 4-2-1-3 trainer en vond dat wel erg fijn maarja die kon ik niet meer vinden daarna met een fatsoenlijke kost level van 750+

Op de een of andere manier lijkt het met die 4-1-2-3 wel alsof m'n tegenstanders makkelijker bij m'n 16 meter kunnen komen en de aanvallende diepgang van mijn aanvallers valt me daar ook van tegen.

Met 3-1-3-3 heb ik twee half spelers die graag naar binnen trekken (dus ook linkspoot op rechts en andersom) met Ozil en Di Maria en Oscar als AM loopt daar meer als bliksem afleider / doortikstation tussen. Over het algemeen zijn al mijn half spelers beter op AM behalve Walcott (die is bliksemsnel maar zit doorgaans op de bank).

LVA is Griezmann en RVA Sanchez, die zijn erg snel en technisch en het lekkere vind ik dat als ik met Ozil of Di Maria aan de wandel ga, ik zowel een steekbal op m'n spits kan geven of via Oscar de bal daarheen of naar binnen trekken en dan steekballen op m'n LVA en RVA. Tegenstanders moeten tegen mij daarom altijd een keuze maken die er voor zorgt dat ik de bal op een andere optie kwijt kan.

Doordat zowel de tactiek van Guardiola als m'n spelers allemaal heel bewegelijk zijn behalve Oscar is dat bijna niet te verdedigen. Vaak zijn m'n tegenstanders geneigd om of Oscar af te dekken of naar Di Maria/Ozil toe te rennen maar dan lopen ze juist in de val.

Bovendien komen wat minder nauwkeurig gegeven diepe steekballen daarom ook vaak aan omdat m'n gehele voorhoede erg beweeglijk is en snel de diepte zoekt.

Ik ben dat zo gewend dat als ik met 4-1-2-3 (ultra aanvallend) speel, ik moeite krijg om combinaties over de middenlijn aan te gaan omdat m'n spelers veel minder bewegen. Dan ga je automatisch meer met de bal lopen in de hoop dat er eentje uit de dekking komt en ongetwijfeld als ik daar aan gewend ben dat ik dat onder de knie heb. Echter merk ik ook dat m'n backs aanmerkelijk minder goed zijn in het afstoppen van hun tegenstanders (terwijl ik toch Marcelo en Dani Alves heb). Ze moeten vaak een keuze maken en stappen dan nog wel eens mis of ze zijn mee naar voren terwijl met de 3 mans verdediging van slopers de tegenstander de bal wat meer mag hebben aan de zijkanten alleen komen ze er dan niet langs omdat het killers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:11:
[...]

Hoezo is dat zelfmoord voetbal?

Ik heb die ook en ook Guardiola. Ik speel met Guardiola meestal en ik heb de 3-1-3-3 variant (zijn er meerdere geweest, er is er ook 1 met maar 1 spits). 3-1-3-3 is natuurlijk extreem aanvallend met 3 spitsen, LH en RH, AM en maar 1 VM en 3 CV.

Nou heb ik achterin wel echt slopers (Chiellini, Ramos, Dante) maar dan nog. Tuurlijk krijg ik wel eens een goal tegen maar over het algemeen gaat het prima en tik tegenstanders op het middenveld vaak kleurenblind (als in aanval is de beste verdediging).

Ik snap overigens je punt wel, ik had ooit een 4-2-1-3 trainer en vond dat wel erg fijn maarja die kon ik niet meer vinden daarna met een fatsoenlijke kost level van 750+

Op de een of andere manier lijkt het met die 4-1-2-3 wel alsof m'n tegenstanders makkelijker bij m'n 16 meter kunnen komen en de aanvallende diepgang van mijn aanvallers valt me daar ook van tegen.

Met 3-1-3-3 heb ik twee half spelers die graag naar binnen trekken (dus ook linkspoot op rechts en andersom) met Ozil en Di Maria en Oscar als AM loopt daar meer als bliksem afleider / doortikstation tussen. Over het algemeen zijn al mijn half spelers beter op AM behalve Walcott (die is bliksemsnel maar zit doorgaans op de bank).

LVA is Griezmann en RVA Sanchez, die zijn erg snel en technisch en het lekkere vind ik dat als ik met Ozil of Di Maria aan de wandel ga, ik zowel een steekbal op m'n spits kan geven of via Oscar de bal daarheen of naar binnen trekken en dan steekballen op m'n LVA en RVA. Tegenstanders moeten tegen mij daarom altijd een keuze maken die er voor zorgt dat ik de bal op een andere optie kwijt kan.

Doordat zowel de tactiek van Guardiola als m'n spelers allemaal heel bewegelijk zijn behalve Oscar is dat bijna niet te verdedigen. Vaak zijn m'n tegenstanders geneigd om of Oscar af te dekken of naar Di Maria/Ozil toe te rennen maar dan lopen ze juist in de val.

Bovendien komen wat minder nauwkeurig gegeven diepe steekballen daarom ook vaak aan omdat m'n gehele voorhoede erg beweeglijk is en snel de diepte zoekt.

Ik ben dat zo gewend dat als ik met 4-1-2-3 (ultra aanvallend) speel, ik moeite krijg om combinaties over de middenlijn aan te gaan omdat m'n spelers veel minder bewegen. Dan ga je automatisch meer met de bal lopen in de hoop dat er eentje uit de dekking komt en ongetwijfeld als ik daar aan gewend ben dat ik dat onder de knie heb. Echter merk ik ook dat m'n backs aanmerkelijk minder goed zijn in het afstoppen van hun tegenstanders (terwijl ik toch Marcelo en Dani Alves heb). Ze moeten vaak een keuze maken en stappen dan nog wel eens mis of ze zijn mee naar voren terwijl met de 3 mans verdediging van slopers de tegenstander de bal wat meer mag hebben aan de zijkanten alleen komen ze er dan niet langs omdat het killers zijn.
De manier waarop ik speel vallen er te grote gaten op het middenveld in een 4-1-2-3 met twee AMF en een DMF. Dan staan er vijf aanvallend ingestelde spelers heel diep en moet de DMF in z'n eentje stofzuigen. Dat is vragen om counters, al helemaal als ook de backs opkomen.

Dan is 3-1-3-3 misschien nog iets veiliger, omdat je dan iig drie centrale verdedigers hebt lopen die alles uitschakelen (ik zie nu dat jij dit ook zegt, haha). Ik heb wel verdedigers die minder goed zijn dan wat jij hebt rondlopen (78, 78 en 81 als ik er drie opstel).

Overigens had Guardiola gisteren de 3-5-2 variant a la Juventus met DMF, LMF, RMF en twee CMF's als middenveld. Die heb ik met een andere coach geprobeerd en toen kwam ik m'n eigen helft niet af omdat het zo extreem op de counter was gericht. Viel me ook op dat pressure op 'conservative' stond, waardoor ik het al voor me zag dat m'n hele team alleen maar achteruit zou lopen.

Dus nu dan maar hopen op 4-3-3 met drie CMF's of 3-1-3-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Zo, gisteren PES gekocht nadat er weer iemand voor de zoveelste keer als een wondertol door mijn fifa verdediging heen danste, helemaal klaar met dat geneuzel wat niks met voetbal te maken heeft.

Helaas kocht ik de game om 00:15 en was hij om 01:00 nog steeds niet binnen... dus vanavond maar mee aan de slag!

Ik speelde vroeger veel PES maar daarna alleen maar Fifa... (sorry) hebben jullie tips hoe je het beste deze game kan gaan spelen?

xoxo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-03 05:49

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Een goede tip is om het niet te vergelijken met fifa!

En als je het te traag vind gaan pas je de snelheid aan naar +2 maar let op! online is de snelheid 0 dus zul je een hele andere belevenis krijgen.

Owja en rennen als een kip zonder kop ala ronaldo en messi bij fifa werkt hier niet. Je zult echt een plan moeten hebben en opbouwen.

[ Voor 25% gewijzigd door Falastine op 15-04-2015 15:06 ]

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gister weer een toernooi avondje met een maat gedaan en wat speelde het weer fantastisch, ging voor de grap eens terug kijken voor de laatste 20 wedstrijden hoeveel goals ik / we hadden gemaakt, 106 :+

Ik moet wel zeggen dat we 2 vs. 2 modus missen in het online deel. We spelen vaak samen en vroeger deden we dat heel vaak online 2 vs. 2 en toen kreeg je ook nog punten voor enkele online wedstrijden, nudat ze dat hebben afgeschaft zijn we naar myclub over gestapt maar alleen met de vs. computer toernooien kan je samen spelen in myclub. Dat zou ik wel terug willen zien in een volgend deel een 2 vs. 2 online modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gister even met m'n B team de 2nd leg CL gedaan. Misschien toeval maar walste over alle tegenstanders heen alsof het niks was, gemiddeld met 5 goals per wedstrijd.

Nou viel het me wel op dat volgens mij niet alle toppers van hun teams speelden, real speelde met arbeloa dacht ik en die is 76 ofzo en ook niet hun eerste keeper. Alleen Bayern in de finale speelde min of meer in hun top opstelling leek het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Heeft iemand ook wel eens dat je in wedstrijden tegen AI het spel een (fractie van een) seconde vertraagd/hapert? Vaak tijdens een aanval van de tegenstander dichtbij de 16. Meestal zorgt dit voor problemen voor mijn team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:28:
Heeft iemand ook wel eens dat je in wedstrijden tegen AI het spel een (fractie van een) seconde vertraagd/hapert? Vaak tijdens een aanval van de tegenstander dichtbij de 16. Meestal zorgt dit voor problemen voor mijn team.
Op welk platform? Ik heb dat alleen in de demo gehad (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
Ik speel ook fifa nadat ik dus jaren PES had gespeeld. Wat is dat wennen zeg.
Ik bak er verdedigend weinig van. Maar ik blijf er tenminste rustig onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:19:
[...]

Op welk platform? Ik heb dat alleen in de demo gehad (ps4)
PS3. Het gebeurt alleen als de tegenstander aanvalt en vaak bij lange ballen op hun spits of sprint-acties van buitenspelers. Als zo'n vetraging optreedt, verlies is het daaropvolgende kopduel met hun spits vrijwel altijd. Misschien doordat die hapering m'n timing verstoort en ik te vroeg/laat de knop in druk.

Het zijn wel altijd de wedstrijden waarin ik het idee krijg dat winst voor mij niet de bedoeling is. De haperingen zijn mij ook niet willekeurig genoeg. Er zijn situaties die zwaarder zijn voor de engine waar het spel geen probleem mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:52:
Ik speel ook fifa nadat ik dus jaren PES had gespeeld. Wat is dat wennen zeg.
Ik bak er verdedigend weinig van. Maar ik blijf er tenminste rustig onder :)
Leuk voor je, kom maar terug als je het zat bent dat je tegenstanders gewoon rond pingelend door je verdediging kunnen dansen bij FIFA en als je weer wat zinnigs over PES hebt te melden :) maar ben blij voor je dat FIFA je ding is..

[ Voor 4% gewijzigd door 1nsane op 19-04-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:12:
[...]

PS3. Het gebeurt alleen als de tegenstander aanvalt en vaak bij lange ballen op hun spits of sprint-acties van buitenspelers. Als zo'n vetraging optreedt, verlies is het daaropvolgende kopduel met hun spits vrijwel altijd. Misschien doordat die hapering m'n timing verstoort en ik te vroeg/laat de knop in druk.

Het zijn wel altijd de wedstrijden waarin ik het idee krijg dat winst voor mij niet de bedoeling is. De haperingen zijn mij ook niet willekeurig genoeg. Er zijn situaties die zwaarder zijn voor de engine waar het spel geen probleem mee heeft.
Ik speel ook ps3 en het gebeurt me heeeel af en toe 1x per maand ofzo een korte hapering idd als zij in de aanval zijn maar gebeurt echt zelden en kan me de laatste keer niet herinneren, misschien toch afhankelijk van console hapering ofzo? Ik heb overigens voor de zekerheid het spel wel geïnstalleerd op de hdd misschien scheelt dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:21:
[...]

Ik speel ook ps3 en het gebeurt me heeeel af en toe 1x per maand ofzo een korte hapering idd als zij in de aanval zijn maar gebeurt echt zelden en kan me de laatste keer niet herinneren, misschien toch afhankelijk van console hapering ofzo? Ik heb overigens voor de zekerheid het spel wel geïnstalleerd op de hdd misschien scheelt dat ook?
Het gebeurt bij mij weer heel vaak en dus altijd als de tegenstander aanvalt. Vaak verlies ik direct na zo'n hapering een duel (kop, sprint, etc) en komt de tegenstander 1 op 1 met m'n keeper.

Misschien heb ik te vaak verdachte AI momentjes meegemaakt, maar ik vertrouw het niet. Het komt allemaal net niet willekeurig genoeg. Waarom haperen bij een lange bal en weinig spelers in beeld, maar prima draaien bij drukke en chaotische momenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:00:
[...]

Het gebeurt bij mij weer heel vaak en dus altijd als de tegenstander aanvalt. Vaak verlies ik direct na zo'n hapering een duel (kop, sprint, etc) en komt de tegenstander 1 op 1 met m'n keeper.

Misschien heb ik te vaak verdachte AI momentjes meegemaakt, maar ik vertrouw het niet. Het komt allemaal net niet willekeurig genoeg. Waarom haperen bij een lange bal en weinig spelers in beeld, maar prima draaien bij drukke en chaotische momenten?
Misschien dat je PS3 pas gaat renderen als het beeld verschuift zoals met lange ballen terwijl bij stationair beeld het misschien makkelijker is? Die fox engine komt natuurlijk eigenlijk van ik dacht een 1st person shooter af en daar moet natuurlijk vooral de kracht liggen op veel beweging in beeld.

Het is maar een wilde gok hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:48:
[...]

Misschien dat je PS3 pas gaat renderen als het beeld verschuift zoals met lange ballen terwijl bij stationair beeld het misschien makkelijker is? Die fox engine komt natuurlijk eigenlijk van ik dacht een 1st person shooter af en daar moet natuurlijk vooral de kracht liggen op veel beweging in beeld.

Het is maar een wilde gok hoor.
Dat zou best kunnen en klinkt ook wel plausibel. De Fox engine is trouwens ontwikkeld voor Metal Gear Solid. Ground Zeroes heb ik overigens ook gespeeld op de PS3 en die draaide prima. Maar dat spel richt zich natuurlijk op heel andere dingen qua beweging en omgeving dan PES.

Ach, het is vooral frustrerend als ik een tegengoal krijg omdat het spel even hapert en er vervolgens een speler alleen op de keeper af kan.

Een ander probleem: soms als ik L1 druk, kan ik niet van speler wisselen (instelling: semi-automatic). Het spel switcht dan naar een speler die niet in de buurt staat van de tegenstander die de bal ontvangt en ik kan dan ook niet naar die speler switchen, wat natuurlijk tot gevolg heeft dat de tegenstander makkelijker door kan richting goal.

M'n controller werkt gewoon prima, dus dat is het niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Framoes op 21-04-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:24:
[...]

Dat zou best kunnen en klinkt ook wel plausibel. De Fox engine is trouwens ontwikkeld voor Metal Gear Solid. Ground Zeroes heb ik overigens ook gespeeld op de PS3 en die draaide prima. Maar dat spel richt zich natuurlijk op heel andere dingen qua beweging en omgeving dan PES.

Ach, het is vooral frustrerend als ik een tegengoal krijg omdat het spel even hapert en er vervolgens een speler alleen op de keeper af kan.

Een ander probleem: soms als ik L1 druk, kan ik niet van speler wisselen (instelling: semi-automatic). Het spel switcht dan naar een speler die niet in de buurt staat van de tegenstander die de bal ontvangt en ik kan dan ook niet naar die speler switchen, wat natuurlijk tot gevolg heeft dat de tegenstander makkelijker door kan richting goal.

M'n controller werkt gewoon prima, dus dat is het niet.
Dat laatste heb ik dus precies ook zo! Gebeurd niet heel vaak hoor maar komt wel eens voor en ik gok in 60% van de gevallen dat dat in m'n verdediging gebeurd is het een goal tegen, dan is de engine volgens mij gewoon even de kluts kwijt (of zoals Harribo zou zeggen, AI cheat), dan pakt ie vaak een mannetje wat of achter de aanvaller aan rent of verder weg staat dan de verdediger die dichtbij genoeg staat om de aanvaller te stoppen.

Is me wel opgevallen dat het op de helft van m'n tegenstander ook wel eens gebeurd maar dan vind ik het minder erg natuurlijk.

Overigens hebben ze nu weer een nieuwe zaakwaarnemer actie, je hebt nu wel alleen de standaard top zaakwaarnemers maar nu kosten ze minder (100 munten i.p.v. 250).

Men zal nu wel weer gaan speculeren of de CL waarnemer weer terug gaat komen met een semi-final variant maar daarvan ben ik bang dat ze het niet gaan doen, veeeeeeel te veel kans op toppers natuurlijk ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door 1nsane op 24-04-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:13
je kunt toch gewoon R3 gebruiken om naar de speler te switchen die je wilt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Maverick schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:43:
je kunt toch gewoon R3 gebruiken om naar de speler te switchen die je wilt?
Idd en ik dacht ook, L1 inhouden en dan rechter stick richting het mannetje wat je wilt selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
R3 is de rechter stick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 20:52:
[...]

Idd en ik dacht ook, L1 inhouden en dan rechter stick richting het mannetje wat je wilt selecteren...
Maar met alleen op L1 tappen werkt normaliter ook uitstekend als je mannetje wilt wisselen als je niet in balbezit bent, indrukken en dan R3 gebruiken is overbodig en irritant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Weet iemand hoe het precies zit met die 50.000gp die je krijgt als je inlogt tussen die aangegeven periode? Moet je dan elke dag inloggen of 1x?

Join the best players in the world as you climb to the top in PES2015’s myClub mode! We’re celebrating our new low price on all versions of the title by awarding fans with 50,000GP for FREE! Simply log in to myClub between today and May 7, and you’ll get your 50,000 GP on May 14! Don’t know what to do with your GP? We’ve got you covered with our new in-depth blog post: http://goo.gl/nfL1t2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Iemand een idee waarom ik elke keer op welke tijdstip ik ook probeer de melding: "te veel spelers, kan niet deelnemen" krijg als ik teamspellobby wil betreden?

Netwerktest is geslaagd, kan elke optie in spel spelen behalve niet de teamspellobby optie niet. Krijg continu dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Monda schreef op zondag 26 april 2015 @ 21:16:
Weet iemand hoe het precies zit met die 50.000gp die je krijgt als je inlogt tussen die aangegeven periode? Moet je dan elke dag inloggen of 1x?

Join the best players in the world as you climb to the top in PES2015’s myClub mode! We’re celebrating our new low price on all versions of the title by awarding fans with 50,000GP for FREE! Simply log in to myClub between today and May 7, and you’ll get your 50,000 GP on May 14! Don’t know what to do with your GP? We’ve got you covered with our new in-depth blog post: http://goo.gl/nfL1t2
Zoals ik het lees hoef je maar 1 keer en te loggen.
Leuk al die GP, maar ik zit nu al op een berg van 80.000 waar ik niets mee kan. Kan wel zwarte ballen trekken, maar daar wordt m'n team alleen maar duurder van, niet beter.
Wat dat betreft mankeert er nog wel wat aan het ballen systeem. Hoop dat ze dit voor 2016 wat gaan bijschaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
SC4RF4C3 schreef op zondag 26 april 2015 @ 22:56:
Iemand een idee waarom ik elke keer op welke tijdstip ik ook probeer de melding: "te veel spelers, kan niet deelnemen" krijg als ik teamspellobby wil betreden?

Netwerktest is geslaagd, kan elke optie in spel spelen behalve niet de teamspellobby optie niet. Krijg continu dezelfde melding.
Blijkt dat de lobby een limiet van max van 50 spelers heeft..slechte zaak..

[ Voor 12% gewijzigd door SC4RF4C3 op 28-04-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Nu online
1nsane schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:30:
[...]
... (of zoals Harribo zou zeggen, AI cheat), ...
:Y :Y :Y

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ohja, gefeliciteerd met de eerste prijs uit de geschiedenis pik! Verdiend!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len_P
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-04 21:08
Misschien domme vraag, maar hoe unlock je nieuwe trainers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hoe zit t met die zaakwaarnemers? Ik krijg momenteel alleen maar spelers van Juve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len_P
Of kan je nieuwe trainers alleen met coins kopen?

Is het dan handig om voor de duurste te sparen? Of moet je stap voor stap een betere trainer nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Len_P schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 07:05:
Of kan je nieuwe trainers alleen met coins kopen?

Is het dan handig om voor de duurste te sparen? Of moet je stap voor stap een betere trainer nemen?
Je kan beter in een keer een goeie nemen, kost ff wat maar die andere ga je op den duur toch niet meer gebruiken.

Ik zou ff wat munten gebruiken en Guardiola halen, wel even opletten dat hij een opstelling hanteert die je ook gebruikt want dat wisselt nog wel eens.

Die nieuwe zaakwaarnemer is me gunstig gezind trouwens, had 150k gp gespaard en ff 10 ballen geopend met een paar welkome pareltjes:

- Buffon 88
- Vidal 88
- Casillas 87
- Varane 85

Ik had Reina 82 als beste keeper en nu gebruik ik Casillas want die past beter bij m'n trainer dan Buffon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Iemand al een idee hoe t zit met die zaakwaarnemers? Kan ik ergens vinden waarneer ik spelers van welke club kan krijgen?
(zie vorige post)

[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 10-05-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:31:
Iemand al een idee hoe t zit met die zaakwaarnemers? Kan ik ergens vinden waarneer ik spelers van welke club kan krijgen?
(zie vorige post)
Nee, dat weet niemand.. Kwestie van geluk en willekeur, Maarre, Vidal, pogba, buffon, tevez, niks mis mee toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:24:
[...]

Nee, dat weet niemand.. Kwestie van geluk en willekeur, Maarre, Vidal, pogba, buffon, tevez, niks mis mee toch??
Wel apart. Ik kreeg 5 spelers van Juve op rij. En alle 5 niet hoger dan 83...😒
Met de spelers die jij opnoemt is idd niets mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:31:
[...]

Wel apart. Ik kreeg 5 spelers van Juve op rij. En alle 5 niet hoger dan 83...😒
Met de spelers die jij opnoemt is idd niets mis...
Die spelers die ik noemde had ik niet per se allemaal maar inmiddels wel :-)

Kreeg gisteren de volgende nog er bij:

- tevez 89ss
- gotze 89am

Mijn elftal nu (basis):

--griezmann84--lewandowski88--sanchez86--

-------------gotze89------------------

---ozil84-------------------di maria89

---------------pogba88---------------

----chiellini86----David luiz86---ramos92--

-------------casillas87-------------

Ik heb nog godin88 voor achterin maar buiten het feit dat die me over de 820 trainerskosten jaagt, vind ik hem erg traag en David luiz is echt een BAAS in het spel, snel sterk groot en nog wendbaar ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:17:
[...]

Die spelers die ik noemde had ik niet per se allemaal maar inmiddels wel :-)

Kreeg gisteren de volgende nog er bij:

- tevez 89ss
- gotze 89am

Mijn elftal nu (basis):

---------------pogba88---------------

Ik heb nog godin88 voor achterin maar buiten het feit dat die me over de 820 trainerskosten jaagt, vind ik hem erg traag en David luiz is echt een BAAS in het spel, snel sterk groot en nog wendbaar ook!
Ziek elftal! Ik heb eigenlijk alleen op AM nog een Gotze nodig. Daar speelt nu Valero82 of Isco83 maar ben ik toch niet helemaal tevreden over. Over de rest ben ik wel tevreden. Zal binnenkort eens posten.
Net trouwens 2 zwarte ballen en ook "toevallig" 2 spelers van Madrid (van de week 4x juve). Lijkt wel per dag gekoppeld te zijn aan 1 of 2 teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 01:18:
[...]

Ziek elftal! Ik heb eigenlijk alleen op AM nog een Gotze nodig. Daar speelt nu Valero82 of Isco83 maar ben ik toch niet helemaal tevreden over. Over de rest ben ik wel tevreden. Zal binnenkort eens posten.
Net trouwens 2 zwarte ballen en ook "toevallig" 2 spelers van Madrid (van de week 4x juve). Lijkt wel per dag gekoppeld te zijn aan 1 of 2 teams.
Mja, het is wel een soort van willekeur volgens mij maar in elk geval is het gehalte toppers wel hoog deze ronde, overigens een kleine wijziging aan mijn team (spot the difference ;-) ):

Mijn elftal nu (basis):

----------Schweinsteiger89--------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Kreeg gisteren ook nog Xabi Alonso88 en Pirlo86.

Wel leuk voor de bank als ik het ingepast krijg. In principe is Schweinsteiger op VM "maar" 87 (hij is CM) maar Xabi Alonso is vrij traag en daar heb ik altijd schurft aan. Zo heb ik ook Godin van 88 maar die is me ook veels te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gisteren op de laatste CL semi final waarenemer dag nog tientje er tegenaan gegooid (had nog een psn kaart liggen van m'n verjaardag). hoewel het percentage inmiddels razend laag was kreeg ik 3 zwarte ballen:

- Kroos88
- Suarez91
- Neuer93

:)

Edit:

Ik vergat pique87 nog, het is wel misdadig wat ik nu heb lopen en niet gebruik zoals James Rodrigues en kroos eigenlijk ook niet, heb nu een all star team samen gesteld waar een paard de hik van krijgt:

Griezman84-suarez91-alexis86
-------------gotze89----------------
Ozil84--------------------di maria89
-------------schweini89--------------
Chiellini86---luiz86--Ramos92
-------------neuer93-----------------

Ik wissel schweinsteiger af met xabi alonso, die laatste past beter want is daadwerkelijk vm88 en schweini cm89. Als ik xabi alonso neem dan kan ik net aan isco weer op de bank kwijt, anders niet, heb nu voornamelijk spelers rond de 80 op de bank zitten. Ik vind xabi alleen wel vrij traag, zeker vergeleken met schweinsteiger..

[ Voor 60% gewijzigd door 1nsane op 14-05-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:56:
Gisteren op de laatste CL semi final waarenemer dag nog tientje er tegenaan gegooid (had nog een psn kaart liggen van m'n verjaardag). hoewel het percentage inmiddels razend laag was kreeg ik 3 zwarte ballen:

- Kroos88
- Suarez91
- Neuer93

:)

Edit:

Ik vergat pique87 nog, het is wel misdadig wat ik nu heb lopen en niet gebruik zoals James Rodrigues en kroos eigenlijk ook niet, heb nu een all star team samen gesteld waar een paard de hik van krijgt:

Griezman84-suarez91-alexis86
-------------gotze89----------------
Ozil84--------------------di maria89
-------------schweini89--------------
Chiellini86---luiz86--Ramos92
-------------neuer93-----------------

Ik wissel schweinsteiger af met xabi alonso, die laatste past beter want is daadwerkelijk vm88 en schweini cm89. Als ik xabi alonso neem dan kan ik net aan isco weer op de bank kwijt, anders niet, heb nu voornamelijk spelers rond de 80 op de bank zitten. Ik vind xabi alleen wel vrij traag, zeker vergeleken met schweinsteiger..
Haha ziek! Wel geïnvesteerd natuurlijk, maar ook wel veel geluk met die ballen hoor! Ik wacht weer even tot er normale zaakwaarnemers zijn. Met de huidige heb je rond de 15% kans op een zwarte bal. Peins er niet over om daar mn gp, laat staan coins, aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:02:
[...]

Haha ziek! Wel geïnvesteerd natuurlijk, maar ook wel veel geluk met die ballen hoor! Ik wacht weer even tot er normale zaakwaarnemers zijn. Met de huidige heb je rond de 15% kans op een zwarte bal. Peins er niet over om daar mn gp, laat staan coins, aan uit te geven.
Ja daar zat een behoorlijke dosis geluk bij maar ik had er ook wel een tactiek bij. Ik had best veel spelers van de teams in de semi-finals en als ik ruimte moest maken gooide ik standaard spelers weg die niet tot die groep behoorden, uiteindelijk werd het percentage kans op zwarte bal met de CL waarnemer wel lager maar als ik dan zwarte ballen kreeg waren het veel toppers.

Klopt, die nieuwe waarnemers zijn natuurlijk prut maar anderzijds is het nu niet zo dat als je een toernooi eenmaal hebt gewonnen dat je bij de tweede keer wordt afgescheept met 1000 of 500 gp ofzo, je krijgt volgens mij nu gewoon iedere keer zo'n waarnemer.

Ik geef sowieso geen GP of munten meer uit aan waarnemers nu, m'n team is inmiddels zo sterk dat ik geen toppers meer nodig heb, laat staan dat ze in m'n team passen want met de opstelling die ik nu heb past het maar net, ik vind het al een godswonder dat ik 3 spelers in de 90 in m'n team heb kunnen inpassen, dan heb ik ook gemidddeld spelers van rond de 80 op de bank.

Overigens speelde ik gisteren een English League cupje en het was weer een "computer zegt: je mag niet winnen" dag.

M'n spelers liepen allemaal als zoutzakken over het veld en kreeg ook alleen maar uit wedstrijden. Uiteindelijk wel het toernooi gewonnen maar vraag niet hoe.

1e Swansea: 0-3 maar pas na 75e min 1e goal na 100000 kansen, paal lat enz
2e Hull: kwam gelukkig redelijk rap op 0-2 en liep uit naar 0-6
3e Everton: 0-1 voor, 1-1, 1-2 voor, 2-2, vervolgens toch naar 2-4 maar wederom met grootst mogelijke moeite en veel overtredingen nodig.
Finale Man City: Werd gewoon compleet overlopen, dat kwam vooral door dat m'n spelers als een stel zoutzakken rondliepen maar vooral ook omdat spelers compleet uit hun opstelling liepen, in elk geval kwamen alle afvallende ballen bij hun terecht en ze konden fluitend rondspelen omdat mijn spelers niet hun man goed afdekten of opzochten, dat is echt heel erg vervelend, kwam 1-0 voor maar werd rap 1-1 en in verlenging 1-2 achter, vervolgens in de 115e minuut Remy ingebracht voor Suarez en 120+1 maakte ik 2-2. Uiteindelijk op pingels gewonnen, alle pingels gingen raak maar de 6e pakte ik met Neuer. Eerste wat ik dacht was: That computer ain't got SH*T on me :) :9

Tja, frustrerend maar als het dan alsnog lukt is het wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len_P
1nsane schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:40:
[...]

Uiteindelijk op pingels gewonnen, alle pingels gingen raak maar de 6e pakte ik met Neuer. Eerste wat ik dacht was: That computer ain't got SH*T on me :) :9
Haha, supervet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel vooral MyClub online, maar heb helaas tegenwoordig niet zo veel tijd meer... Het gaat allemaal niet zo snel vooruit dus. Dan kan het best frustrerend zijn dat je met je team slechts enkele goede spelers (geen enkele topper) tegen teams speelt met alleen maar topspelers. Dan zit je 90 minuten te knokken om er misschien alleen maar een gelijkspel uit te halen.

Gisteravond ook zo'n potje... Tegenstander speelde o.a. met Messi, Ronaldo, Ibra, Robben, Schweinsteiger, Iniesta, Neuer... De rest was ook van dat kaliber. Moest de hele wedstrijd alles geven om hem van scoren af te houden, met af en toe een sporadische counter.

Uiteindelijk 90 minuten op 0-0 weten te houden, met een rode kaart voor mij en voor hem zelfs 2... Om vervolgens in de 93e minuut met Fischer vanaf links naar binnen te komen, tussen 2 spelers door de 16 in en Neuer te verrassen in korte hoek. Heerlijk! :D

Hij vond het minder leuk denk ik... Direct op pauze, en daarna disconnect. :9 Gelukkig wel de overwinning gekregen. En die wedstrijd zorgde ook nog eens voor m'n promotie naar hogere divisie. Gelijk betere coach aangetrokken en nieuwe opstelling die beter past bij m'n team. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Anoniem: 156876 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:54:
Ik speel vooral MyClub online, maar heb helaas tegenwoordig niet zo veel tijd meer... Het gaat allemaal niet zo snel vooruit dus. Dan kan het best frustrerend zijn dat je met je team slechts enkele goede spelers (geen enkele topper) tegen teams speelt met alleen maar topspelers. Dan zit je 90 minuten te knokken om er misschien alleen maar een gelijkspel uit te halen.

Gisteravond ook zo'n potje... Tegenstander speelde o.a. met Messi, Ronaldo, Ibra, Robben, Schweinsteiger, Iniesta, Neuer... De rest was ook van dat kaliber. Moest de hele wedstrijd alles geven om hem van scoren af te houden, met af en toe een sporadische counter.

Uiteindelijk 90 minuten op 0-0 weten te houden, met een rode kaart voor mij en voor hem zelfs 2... Om vervolgens in de 93e minuut met Fischer vanaf links naar binnen te komen, tussen 2 spelers door de 16 in en Neuer te verrassen in korte hoek. Heerlijk! :D

Hij vond het minder leuk denk ik... Direct op pauze, en daarna disconnect. :9 Gelukkig wel de overwinning gekregen. En die wedstrijd zorgde ook nog eens voor m'n promotie naar hogere divisie. Gelijk betere coach aangetrokken en nieuwe opstelling die beter past bij m'n team. :)
En toch kan je met net iets mindere teams (rond de 83 gemiddeld) ook best het zo'n team heel zuur maken, toen ik nog niet van die toppers had speelde ik ook regelmatig tegen zulke teams en wist ik met regelmaat wel te winnen, kwestie van TG denk ik ook.

Overigens snap ik niet hoe dat soort mensen die spelers in vredesnaam in kunnen passen, ik heb nu ook een heel sterk team maar ook wel eens tegen teams met Messi, Ronaldo, Ibra, Robben, Schweinsteiger, Iniesta, Neuer in 1 team gespeeld en die hadden ook nog wel aardige namen op de bank zitten, dat lijkt me vrij onmogelijk, Messi en Ronaldo kosten al 100+ punten.. als je die toppers in de basis hebt kan je volgens mij alleen maar spelers van 70 of lager op je bank zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len_P
Anoniem: 156876 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:54:

Ik word vooral gek dat mijn verdedigers (van 73) er altijd keihard uitgelopen worden en vaak bij verdedigende acties toch de bal verliezen. Maakt het echt moeilijk om al die diepteballen tegen snelle spitsen te verdedigen. Vaak scoor ik zelf wel, maar leg ik het in het einde toch af als ze wat moeier zijn. Heb al vaak in de laaste minuten de gelijkmaker of winnende om mn oren gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Len_P schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:37:
[...]

Ik word vooral gek dat mijn verdedigers (van 73) er altijd keihard uitgelopen worden en vaak bij verdedigende acties toch de bal verliezen. Maakt het echt moeilijk om al die diepteballen tegen snelle spitsen te verdedigen. Vaak scoor ik zelf wel, maar leg ik het in het einde toch af als ze wat moeier zijn. Heb al vaak in de laaste minuten de gelijkmaker of winnende om mn oren gekregen....
Je moet met spelers je trouwens ook niet blind staren op algehele beoordeling. Ik heb bijvoorbeeld Howedes83 maar die vind ik beter spelen dan Godin88 (die is nogal traaaag)

Ik heb David Luiz in het centrum, die is 86 maar veel veel beter ook dan Godin. Die drie metertjes die je ziet als je op een speler staat zijn al een goeie indicatie (Fysiek, Snelheid, Techniek), ik heb spelers van 80 overall gehad die daar gemiddeld 10 a 15 punten hoger mee waren dan een speler van 85..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Nou woehoee! Vanaf volgende week worden alle trainers 150% dus kan ik een level 5 team bouwen (blijft ook zo).

Dan is ook gelijk het laatste onderhoud en live update wat ik dan wel weer een schande vind want hoewel de competities nu wel voorbij zijn, de nieuwe Pes komt pas in november uit ofzo en vanaf juli gaat het circus al weer van start dus ruim 3 maanden geen updates.

Dat is wel echt een schande!

De heden ten daagse toernooien zijn wel prima, ook de online Challenges en nu ook veel meer soorten top zaak waarnemers, dat moeten ze in myclub 2016 vanaf het begin al doen maar het is ze vergeven want het is de eerste keer myclub en wat mij betreft is het een zeer geslaagde modus!

Heb voor de grap alvast een extreem team klaar staan voor als trainers 150% worden, toch mooi 1586 ts (bijna alleen 88+ op de bank :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Iemand een uitleg of link hieronder t met de huidige zaakwaarnemers zit?
Ik zie:
UEFA champions league stars GS
UEFA champions league stars R16 13clubs
UEFA champions league stars Final

Die laatste lijken me enkel spelers uit de finale.. Maar die andere 2?

Edit: al gevonden mededelingen in pes.

Heb het idee dat de meeste kans op een topper "CL Stars Final" is trouwens. Hoewel ik qua pes dan liever een finale barca vs bayern of real had gezien. 😊

[ Voor 27% gewijzigd door Monda op 04-06-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Toch eindelijk een succesvolle ronde met de ballen:

1e bal was Lahm.

2e bal
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2qsmkoo.jpg

3e bal
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/5ba490.jpg

4e, 5e en 6e bal stelde niet veel voor.
Maar de 6e bal daarentegen: https://youtu.be/L5ANPJgylTM 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Nice! Lahm zou ik ook nog wel kunnen gebruiken en verder zou ik nog een Robben, Ribéry of hazard kunnen gebruiken maar voor de rest is m'n team op alle plekken niet meer sterker te maken, heb nu voor am di mAria en gotze en op de bank kroos en James. Suarez in de spits en lewandowski op de bank, neuer op de goal en Casillas op de bank. You get the point :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:56:
Nice! Lahm zou ik ook nog wel kunnen gebruiken en verder zou ik nog een Robben, Ribéry of hazard kunnen gebruiken maar voor de rest is m'n team op alle plekken niet meer sterker te maken, heb nu voor am di mAria en gotze en op de bank kroos en James. Suarez in de spits en lewandowski op de bank, neuer op de goal en Casillas op de bank. You get the point :+
Haha zeker! Bij mij zit Lahm regelmatig op de bank. Speelt heerlijk, maar haalt mijn TG enorm naar beneden. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:47:
[...]

Haha zeker! Bij mij zit Lahm regelmatig op de bank. Speelt heerlijk, maar haalt mijn TG enorm naar beneden. 😡
Bekend verhaal maar doe jezelf een lol en stel hem op in een pulp team met de zelfde trainer en ga wat simpele toernooitjes doen. Toen ik suarez kreeg ging m'n tg van 96 naar 93 maar na een stuk of 4 a 5 kleine toernooitjes is m'n tg nu 97 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:37:
[...]

Bekend verhaal maar doe jezelf een lol en stel hem op in een pulp team met de zelfde trainer en ga wat simpele toernooitjes doen. Toen ik suarez kreeg ging m'n tg van 96 naar 93 maar na een stuk of 4 a 5 kleine toernooitjes is m'n tg nu 97 👍
Serieus? Ik wist niet dat spelers zich aanpasten en zo de TG automatisch lieten stijgen? Ik speel al maanden met Bale maar die blijft het minste qua TG. Als dat echt zo is, ga ik m wel opstellen ja, maar is me dus nog niet opgevallen.

Edit: Wacht ff. Lees het denk niet goed. Hij verbetert alleen in een andere ploeg bij de zelfde trainer?

[ Voor 8% gewijzigd door Monda op 05-06-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:46:
[...]

Serieus? Ik wist niet dat spelers zich aanpasten en zo de TG automatisch lieten stijgen? Ik speel al maanden met Bale maar die blijft het minste qua TG. Als dat echt zo is, ga ik m wel opstellen ja, maar is me dus nog niet opgevallen.

Edit: Wacht ff. Lees het denk niet goed. Hij verbetert alleen in een andere ploeg bij de zelfde trainer?
Correct, maar ik heb daarom ook meerdere teams met de zelfde trainer. dan speel ik wat toernooitjes met een B team (hoewel m'n gemiddelde kwa overall rating dan nog steeds boven de 85 a 86 is maargoed) en spelers die nog moeten integreren in het team laat ik dan veel spelen.

Het principe is ook niet dat spelers per se verbeteren, ze passen alleen hun speelstijl aan aan de trainer waar ze onder spelen. Aanpassen in de zin van dat ze bepaalde speelstijlen bijleren, als een speler bijvoorbeeld bij een andere trainer heel goed matcht maar je laat hem spelen onder een andere trainer waar hij zich daardoor op den duur op aanpast, dan houdt hij wel de vaardigheden waardoor hij even goed blijft passen nog bij die andere trainer waar hij al goed bij paste.

Ik heb bijvoorbeeld Buffon en die past kwa speelstijl totaal niet bij Guardiola en dus is met hem de TG veel lager, ik heb dan nog een andere trainer met 4-2-2-2 maar daar matcht hij juist weer 100% mee. Inmiddels Buffon al een aantal keer mee laten spelen en nu past hij beter bij Guardiola maar bij die andere 4-2-2-2 trainer past hij nog even goed als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Net nog een paar zeer leuke pulls:

Messi
Neymar

Luis suarez had ik al dus nu de hele barca voorhoede.. Sick

Edit:

Heb het nu voor elkaar om een team met een TS van 1601(!!!) in elkaar te zetten, nu is de basis 11 bij mij:

Ronaldo98---Suarez91---Messi98

----------------Gotze89-----------------

Neymar90-----------------Di maria89

-----------Schweinsteiger89----------

Chiellini86--Luiz86----Ramos92

---------------Neuer93-----------------

Bovenstaande is wel op basis van de daadwerkelijke overall rating van de spelers. Di Maria is op RH 87, Schweinsteiger is 87 op VM, Neymar is 87 op LH en Messi is 94 op RVA.

Wat voor mij betreft een verbetering zou zijn van de volgende editie van Myclub is als je wat meer controle zou hebben over de opstelling.

Ik heb bijvoorbeeld ook Egantxa (Luis Enrique) en ging voor de grap een barca team maken maar het klopt natuurlijk voor geen reet eigenlijk dat je dan dus spelers op hun soort van natuurlijke plek zet maar dat ze dan op die plek vervolgens 10 of soms zelfs 15 punten omlaag gaan in overall rating voor die positie omdat je bijvoorbeeld een CM op VM zet of andersom.

Het lijkt me eerlijker als je, zoals dat bij andere modussen van het spel kan, de rol van een speler in de opstelling kan wijzigen.

Bij barca bijvoorbeeld zijn Neymar en Messi Shadow Strikers en Suarez CS. Dat is op zich net als in de werkelijkheid alleen kan je dus geen opstelling maken met een voorhoede: --SS-----CS-----SS--.

Het is dan altijd LVA--CS---RVA

Edit2:

Whoppaaaa en nu ook CR7 er bij twee pulls gedaan final stars en 2e keer kreeg ik hem, nu helemaal een wereld opstelling 😱😂

[ Voor 91% gewijzigd door 1nsane op 07-06-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len_P
sick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Inderdaad.

Het wordt nog gekker.

Inmiddels ook m'n 4-3-3 weer van stal gehaald. Deed nog 2x aan het rad draaien van de CL final stars omdat ik wat GP gespaard had:

- Alaba88
- Lahm90

Nu dus ook top backs waardoor ineens die opstelling weer interessant is.

TG moet nog wat hoger (nu 91) maar TS is 1617....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len_P
Nice hoor, stukken beter dan ik...ik had een zwarte bal, krijg ik Asamoah :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Len_P schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:24:
Nice hoor, stukken beter dan ik...ik had een zwarte bal, krijg ik Asamoah :-/
Ja ik ook paar keer dat soort spelers. Is ook gewoon puur geluk /pech hebben. Voordeel is wel dat ik elke keer rekening hield met de komst van de CL zaakwaarnemers. Kocht nooit spelers en spaarde al mn GP op oor die momenten. Bij de laatste had ik 120.000 dus dan zitten er uiteindelijk ook wel wat toppers bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:50:
[...]

Ja ik ook paar keer dat soort spelers. Is ook gewoon puur geluk /pech hebben. Voordeel is wel dat ik elke keer rekening hield met de komst van de CL zaakwaarnemers. Kocht nooit spelers en spaarde al mn GP op oor die momenten. Bij de laatste had ik 120.000 dus dan zitten er uiteindelijk ook wel wat toppers bij.
Tja, ik had een nieuwe tactiek toegepast voor mezelf. Simpel gezegd, alle gouden ballen die ik kreeg met de Final Stars, gooide ik niet weg maar spaarde ze allemaal op zodat ik alleen nog toppers kon krijgen.

Heb nu dus alle 90+ spelers behalve Ribery :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-03 05:49

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Falastine in "[MULTI] Pro evolution Soccer 2016"

Pes 2016 trailer en nieuwe topic.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

Ben begonnen met het een eredivisie team te bouwen, door de eredivisie offline challenge te spelen (tot december beschikbaar, geloof ik).
verhouding top - flop speler is +/- 1 topspeler per 3 ballen
2x een zwarte bal gezien voor Schone en Veltman
Depay had ik al.
Bekende spelers: L. de jong , Narsingh, Kongolo, Willems, Arias en Ziyek
Sommige redelijk onbekende spelers van de eredivisie hebben een hoge rating zoals woudenberg en botteghin.
Doel is uiteindelijk online met deze spelers te gaan strijden.

[ Voor 14% gewijzigd door dfg op 18-06-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Die Eredivisie challenge speelde ik eigenlijk nooit, te weinig kans op goeie spelers. Speel nu bijna alleen offline nog master challenge, anders kost het me meer GP dan het oplevert met mijn sterren team :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

1nsane schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:47:
Speel nu bijna alleen offline nog master challenge, anders kost het me meer GP dan het oplevert met mijn sterren team :+
Het is toch jammer dat je moet 'farmen' om met je beste spelers te kunnen spelen.
(Ook ééń van de redenen om met een eredivisie team te beginnen)
Hopelijk voeren ze binnenkort 1,5 x GP per wedstrijd structureel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
dfg schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:53:
[...]

Het is toch jammer dat je moet 'farmen' om met je beste spelers te kunnen spelen.
(Ook ééń van de redenen om met een eredivisie team te beginnen)
Hopelijk voeren ze binnenkort 1,5 x GP per wedstrijd structureel in.
Ik denk ook wel dat ze dat wat gaan tweaken. Net als dat je met bijv. Guardiola amper een top team kon bouwen omdat je zo over die 820 kosten heen ging, dat hebben ze uiteindelijk ook bijgesteld. Niet dat nou alle trainers dan weer met een factor 1,5 omhoog moeten maar bijvoorbeeld wel dat de echte toptrainers zoals Guardiola, Ancelotti enz dan wel bijvoorbeeld 1200 kosten kunnen dragen maar de wat mindere trainers dan ook gelijk weer stukje lager, gewoon meer een gelijkmatige verdeling.

Waarschijnlijk hebben ze bij Konami voor 2015 gewoon een bepaalde inschatting gemaakt en bleek die op den duur wat bijgesteld te moeten worden, dat is ook niet erg en hebben ze ook gedaan. In 2016 denk ik dat ze dat vanuit het begin al gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

Op zich was het redelijk goed inschatting, maar nu met de topspelers niet meer, hopelijk gaan ze er nog iets aan doen. 2016 wordt weer een ander verhaal met het nieuwe speler level systeem, ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Inderdaad, ik ben ook zeer benieuwd, overigens nogsteeds mezelf aan het stukbijten op die king of kings challenge, al 2x de finale gehaald om vervolgens genaaid te worden met een pingel in de laatste minuut of een onmogelijke frommelgoal maar ik moet en zal die challenge winnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:05:
Inderdaad, ik ben ook zeer benieuwd, overigens nogsteeds mezelf aan het stukbijten op die king of kings challenge, al 2x de finale gehaald om vervolgens genaaid te worden met een pingel in de laatste minuut of een onmogelijke frommelgoal maar ik moet en zal die challenge winnen :D
En is het je nog gelukt? ☺
Vraag me af hoe jij qua resultaten ervoor staat trouwens. Dus welke division en winstpercentage etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:30:
[...]

Vraag me af hoe jij qua resultaten ervoor staat trouwens. Dus welke division en winstpercentage etc.
Neh nog niet, ik speel wel regelmatig maar 6 potjes op een avond terwijl ook vrouwlief nog aandacht wil is wat veel, heb er nu 3 gewonnen dus moet er nog 3.

Online divisie zit ik in 6 maar dat speel ik ook niet superveel omdat ik het een beetje zat werd dat bij 3-0 voorsprong meer dan de helft van de tijd mensen de wedstrijd lagcheaten 10 min voor tijd, hop wedstrijd gestaakt. Eigenlijk op het moment dat m'n tegenstander dan niks meer ging doen wist ik al genoeg, dan probeerde ik het nog te voorkomen door zelf ook niks te doen (minder dataflow) maar ook dat helpt vrij weinig.

Winst percentage weet ik niet, zal redelijk hoog liggen want ik verlies online niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:52:
[...]

Neh nog niet, ik speel wel regelmatig maar 6 potjes op een avond terwijl ook vrouwlief nog aandacht wil is wat veel, heb er nu 3 gewonnen dus moet er nog 3.

Online divisie zit ik in 6 maar dat speel ik ook niet superveel omdat ik het een beetje zat werd dat bij 3-0 voorsprong meer dan de helft van de tijd mensen de wedstrijd lagcheaten 10 min voor tijd, hop wedstrijd gestaakt. Eigenlijk op het moment dat m'n tegenstander dan niks meer ging doen wist ik al genoeg, dan probeerde ik het nog te voorkomen door zelf ook niks te doen (minder dataflow) maar ook dat helpt vrij weinig.

Winst percentage weet ik niet, zal redelijk hoog liggen want ik verlies online niet vaak.
Oké nou netjes toch? Ja dat lag cheaten is walgelijk. Gelukkig nog maar 2x gehad. Vind 6 potjes per avond al vrij veel eigenlijk! 😀
Ik zit nu in divisie 9, maar sta wel in de top 100 qua winstpercentage (plek 79 met 85% winst). Wel grappig. Heb ook nog maar 50 potjes online gespeeld, dus dat zal straks wel minder worden.
Merk wel dat ik wat minder gemotiveerd ben nu er meer bekend is over PES 2016. Stop meestal helemaal zodra de nieuwe demo er is. Kijk er enorm naar uit. Hopelijk krijgen we snel een datum om naar uit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:02:
[...]

Oké nou netjes toch? Ja dat lag cheaten is walgelijk. Gelukkig nog maar 2x gehad. Vind 6 potjes per avond al vrij veel eigenlijk! 😀
Ik zit nu in divisie 9, maar sta wel in de top 100 qua winstpercentage (plek 79 met 85% winst). Wel grappig. Heb ook nog maar 50 potjes online gespeeld, dus dat zal straks wel minder worden.
Merk wel dat ik wat minder gemotiveerd ben nu er meer bekend is over PES 2016. Stop meestal helemaal zodra de nieuwe demo er is. Kijk er enorm naar uit. Hopelijk krijgen we snel een datum om naar uit te kijken.
True maarja het duurt nog 2,5 maand voordat ie daadwerkelijk uit komt dus voorlopig nog wel even zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:30:
[...]

King of kings is inmiddels binnen, semi-final met 0-6 gewonnen en finale met 5-0. Valt me op dat als je eenmaal 3-0 voor komt, de tegenstander echt in elkaar dondert. Ook op superster(k) dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het waren 6 potjes op het randje. Af en toe mooi voetbal, maar vooral knokken voor elke meter... Slechts 2 potjes normaal weten te winnen, de rest via penalty's. Maar het is gelukt, King of the Kings is binnen. :Y

Maar... Wat een ballenconcept, de spelerloterij. :N Trek ik eindelijk eens een zwarte bal bij Brazilian Stars, is het een of andere verdediger van 82 overall waar ik nog nooit van gehoord heb. Ben benieuwd wat ze daar in de volgende versie mee gaan doen. Als dat niet drastisch veranderd, ga ik me maar eens wat meer richten op ML. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Anoniem: 156876 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:56:
Het waren 6 potjes op het randje. Af en toe mooi voetbal, maar vooral knokken voor elke meter... Slechts 2 potjes normaal weten te winnen, de rest via penalty's. Maar het is gelukt, King of the Kings is binnen. :Y

Maar... Wat een ballenconcept, de spelerloterij. :N Trek ik eindelijk eens een zwarte bal bij Brazilian Stars, is het een of andere verdediger van 82 overall waar ik nog nooit van gehoord heb. Ben benieuwd wat ze daar in de volgende versie mee gaan doen. Als dat niet drastisch veranderd, ga ik me maar eens wat meer richten op ML. :9
Ja maar dat houdt t ook wel spannend, vooral die CL waarnemers waren zeer interessant. Je moet, wil je er echt voordeel uit halen, pesdb.net gebruiken. Daar krijg je voor alle waarnemers de lijsten te zien wie er in zitten. Ik heb een elftal met alleen maar toppers maar dat komt omdat ik heel slim bepaalde spelers heb vastgehouden. Dat wil zeggen, ik hield alle mindere spelers zo lang mogelijk vast van een bepaalde waarnemer waarvan ik wist dat er spelers tussen zaten die ik wilde. Op een bepaald moment is de kans op toppers dan zo groot dat je ze ook krijgt.

Dat werkt vooral bij de CL waarnemers enz waar het percentage 80+ heel hoog is, bij de Castolo's en die landen waarnemers heeft dat 0 zin.

Congrats trouwens!

Ik vind met die king of kings het niveau wel veel hoger dan met losse superster potjes, die win ik gemiddeld met 3-0 maar met king of kings was het ook schrapen bij mij hoewel ik de semi-final tegen barca wel met 6-0 binnen trok en de finale ook wel simpeler maar de overige 4 potjes was continu van achteren genaaid worden met kansen voor open goal die mis gingen en frommelgoals tegen.

Anderzijds is het wel leuk dat het eindelijk eens een beetje moeilijk is. Die master challenge heb ik zelfs al een keer alle potjes met meer dan 10 goals gewonnen. Beetje saai :P maar jammer dat die king of kings na de eerste keer nog maar 1500gp oplevert, doe dan 30 of 25k ofzo..

[ Voor 20% gewijzigd door 1nsane op 14-07-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
weet iemand waar ik de ideale option file kan halen voor dit spel :9
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste