[MULTI] Pro Evolution Soccer 2015 ''The Pitch is Ours''

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:47
1nsane schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:34:
Gisteren weer m'n vingers blauw gespeeld voor GP en waarnemers en eindelijk weer een beetje mazzel gehad, zowaar 2 spelers die ik zo m'n basis in kon gooien! :)

- Oscar 85 AM
- Dante 84 CV
- (voor de bank) KJ Huntelaar 84

Alle spelers die je loot vanaf 85 dan op het moment dat de zwarte bal getrokken is, zie je de speler eerst met de voet aan de bal, dan bal op de borst en daarna zie je hem door het beeld rennen en met de bal onder zn arm staan, op dat moment zat ik al te juichen want wist ik dat het een toppertje was.

Ben nog een beetje aan het spelen met de invulling. m'n TG was 96, als ik Oscar op AM zet ipv Cazorla wordt dat 94 en als ik dan Cazorla op de plek van Salah neer zet gaat het weer naar 95.

Cazorla is LH 82 en Salah is eigenlijk RH 80 maar op LH is ie 82 (is ook een linkspoot).

Salah is wel een stuk sneller dan Cazorla en ook minder snel uitgeput dus twijfel een beetje wat ik moet doen, Cazorla? Of toch Salah?

Salah staat al een tijdje erin en de TG is wel gestaag gestegen maar na tig potjes is zijn match met de trainer nog steeds niet optimaal (wel omhoog gegaan maar duurt nu wel lang voordat het nog beter wordt).

Met Oscar is ook nog wel iets winst te behalen zag ik aan de match met de trainer.

Overigens wel gisteren de magische grens van 1500 bereikt met Team sterkte :D
Haha lekker zeg! Ik heb minder geluk. Soms wel rating 83 / 84 maar dan is t een speler voorin die bijv sterker is of technische maar ook langzamer dan huidige speler op die positie (bijv Fabregas gisteren). Dus kan daar eigenlijk niet veel mee. Ik hoop nog op een goede CV en buitenspeler. Dan ben ik redelijk tevreden.
Hoe kom jij aan je GP? Vooral dat toernooi spelen waar je 7500 GP krijgt?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:59
Ik doe idd vooral toernooitjes spelen waar je zoveel mogelijk GP voor krijgt en als ik bijv. Thuis ben en druk met andere dingen zet ik een B team neer en laat ik die een online sim potje spelen terwijl ik de was doe of stofzuigen haha.

Na 10 games gooi ik dan al die droeftoeters weer weg en haal ik van de gratis waarnemers weer nieuwe. En verder, tja, veel potjes spelen die veel opleveren, vergeet ook niet dat zo n toernooi bijv 7,5k oplevert maar daarnaast ook per pot krijg ik nog 2K ofzo ( komt ook door hoge ts dat dat meer wordt).

Sowieso is het slim ook om elke nieuwe dag zo veel mogelijk korte dingen te doen of dingen die je nog niet hebt gespeeld, meestal doe ik eerst potje vs Comp, dan div, dan challenge en daarna nog een sim aanzetten met droeftoeter team.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 07-04 08:17
Monda schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:10:
[...]

Haha lekker zeg! Ik heb minder geluk. Soms wel rating 83 / 84 maar dan is t een speler voorin die bijv sterker is of technische maar ook langzamer dan huidige speler op die positie (bijv Fabregas gisteren). Dus kan daar eigenlijk niet veel mee. Ik hoop nog op een goede CV en buitenspeler. Dan ben ik redelijk tevreden.
Hoe kom jij aan je GP? Vooral dat toernooi spelen waar je 7500 GP krijgt?
Welk toernooi is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Die onderste van de challenge cups. Waar je TG minimaal 1450 ofzo moet zijn. Eerste keer 20.000 daarna 7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:47:
[...]

Die onderste van de challenge cups. Waar je TG minimaal 1450 ofzo moet zijn. Eerste keer 20.000 daarna 7500
Klopt inderdaad. Het slimste is dan nog om te proberen een team samen te stellen wat wel 1450+ is maar met allemaal spelers die je niet gebruikt. Anders kan je beter met je pulp spelers een novice of intermediate doen als je niet aan die 1450 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Klopt inderdaad. Het slimste is dan nog om te proberen een team samen te stellen wat wel 1450+ is maar met allemaal spelers die je niet gebruikt. Anders kan je beter met je pulp spelers een novice of intermediate doen als je niet aan die 1450 komt.
Idd ik doe precies dat. Meestal een B team tot de laatste wedstrijd, want die heb ik een keer verloren met deze mindere spelers. Dus dan stel ik wel grootste gedeelte mn betere spelers op, alleen al voor de zekerheid. Let er wel op dat je vooraf ook goede spelers aan de bank/reserves toevoegt, want daar kun je tijdens het toernooi niet meer bij.

Er zijn nu zeker onderhoudswerkzaamheden aan t online gedeelte trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Monda op 12-03-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:14:
[...]

Idd ik doe precies dat. Meestal een B team tot de laatste wedstrijd, want die heb ik een keer verloren met deze mindere spelers. Dus dan stel ik wel grootste gedeelte mn betere spelers op, alleen al voor de zekerheid. Let er wel op dat je vooraf ook goede spelers aan de bank/reserves toevoegt, want daar kun je tijdens het toernooi niet meer bij.

Er zijn nu zeker onderhoudswerkzaamheden aan t online gedeelte trouwens?
Klopt, er is tijdelijk onderhoud, was wel geestig, in die updates die je ziet stond dat er deze maand geen onderhoud zou zijn. Paar dagen later melding daarboven, tijdelijk onderhoud vanaf 2.30u tot 9.00u ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik vind het trouwens wel jammer dat de Eredivisie zelfs na meerdere updates nog steeds zo'n zootje is. Alleen bij Ajax, Feyenoord en PSV zijn de teams/spelers geüpdatet. Daarnaast kloppen de ratings van de teams nog steeds voor geen meter en zitten er bij verschillende teams nog spelers die daar niet meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Waanzin met die special agent... 69% kans op een zwarte bal... En je raadt t al. Vorige ronde ook goud en keeper... Een bron van frustratie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:05:
Waanzin met die special agent... 69% kans op een zwarte bal... En je raadt t al. Vorige ronde ook goud en keeper... Een bron van frustratie..
Ik had Raggi (81) van Monaco. Toen ik nepschoenen zag, wist ik al dat het geen bekende topper zou zijn. Die zijn voor zover ik weet namelijk allemaal gelicenseerd met schoenen en al.

Desalniettemin is hij beter dan m'n verdedigers nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:20:
[...]

Ik had Raggi (81) van Monaco. Toen ik nepschoenen zag, wist ik al dat het geen bekende topper zou zijn. Die zijn voor zover ik weet namelijk allemaal gelicenseerd met schoenen en al.

Desalniettemin is hij beter dan m'n verdedigers nu.
Ja klopt. Nou idd dan heb je er toch echt wat aan. Ik had een verdediger die wat minder was dan ik had. Van frustratie toch maar geld overgemaakt en gelijk Di Maria uit een zwarte bal 😂
Alles is te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:30:
[...]

Ja klopt. Nou idd dan heb je er toch echt wat aan. Ik had een verdediger die wat minder was dan ik had. Van frustratie toch maar geld overgemaakt en gelijk Di Maria uit een zwarte bal 😂
Alles is te koop...
Haha, maar natuurlijk. Konami zal het toeval noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Je moet inderdaad wat geluk hebben.

Gisteren 3 ballen, 3x zwart:

- Pogba 88
- Chiellini 86
- Ozil 84

Kan slechter :-) Overigens hebben ze de ratings aangepast met datapack 4, ineens zijn een aantal van m'n spelers hoger kwa rating, Sanchez was 83, is nu 86 bijvoorbeeld, Cazorla is ineens 84, Ramos van 90 naar 92 etc. Het kan ook niet met de live updates te maken hebben m.b.t. fitheid want Dante is kwa overall rating gestegen maar pijltje naar beneden kwa fitheid..

Aan Pogba heb ik overigens niet direct wat, ik speel met guardiola zonder CM en Pogba is CM, op VM is ie nog wel 85 maar daar heb ik matic staan en die is ook 85.

Chiellini staat wel gelijk in de basis, nu achterin Dante85 -- Ramos92 -- Chiellini86

Op zich wel een stelletje slopers op een rijtje dacht ik zo. Nu alleen nog een leuke spits, ik heb wel huntelaar86 maar die past niet kwa TG in m'n team dus is ie pinchitter.

[ Voor 23% gewijzigd door 1nsane op 13-03-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:01:
Je moet inderdaad wat geluk hebben.

Gisteren 3 ballen, 3x zwart:

- Pogba 88
- Chiellini 86
- Ozil 84

Kan slechter :-) Overigens hebben ze de ratings aangepast met datapack 4, ineens zijn een aantal van m'n spelers hoger kwa rating, Sanchez was 83, is nu 86 bijvoorbeeld, Cazorla is ineens 84, Ramos van 90 naar 92 etc. Het kan ook niet met de live updates te maken hebben m.b.t. fitheid want Dante is kwa overall rating gestegen maar pijltje naar beneden kwa fitheid..

Aan Pogba heb ik overigens niet direct wat, ik speel met guardiola zonder CM en Pogba is CM, op VM is ie nog wel 85 maar daar heb ik matic staan en die is ook 85.

Chiellini staat wel gelijk in de basis, nu achterin Dante85 -- Ramos92 -- Chiellini86

Op zich wel een stelletje slopers op een rijtje dacht ik zo. Nu alleen nog een leuke spits, ik heb wel huntelaar86 maar die past niet kwa TG in m'n team dus is ie pinchitter.
GP of munten gebruikt? Ik heb zo'n vermoeden dat je met (gekochte) munten meer kans op toppers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:43:
[...]

GP of munten gebruikt? Ik heb zo'n vermoeden dat je met (gekochte) munten meer kans op toppers hebt.
GP én munten, ik had in die periode dat ze Zlatan "vergeten" waren aardig wat munten gepompt en kreeg ook nog een slordige 200k aan GP terug :-)

Over het algemeen merk ik weinig verschil. Sterker nog, ik heb Pogba met GP gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 20:18
Die CL waarnemers pakken voor mij goed uit. Heb van de agent van vorige week Maxwell (LB), Marcelo (LB) getrokken. (had al 3 top LB"s Evra, Azipilicueta, J. Alba), maar nog steeds geen echte RB, tot ik eergisteren Lahm (90!) kreeg. Heb daarna nog 30k gespendeerd aan die nieuwe agent en kreeg daar Dani Alves (RB!), S. Busquets en Walcott. Van de 7 ballen dus maar 1 keer goud (spits van Porto kreeg ik Aboubakar) Allemaal coins verdient met spelen, heb nooit met echt geld betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
idd het is een kwestie van geluk. Ik heb ook periodes gehad dat ik alleen maar pulp kreeg, 3e spits van basel ofzo dat soort shit.

Inmiddels is het wel een stuk beter maar ik wil nog een echte topspits.

Huntelaar is met de nieuwe cijfers 86 maar past niet goed in mijn team met TG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Freshnub schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:56:
Die CL waarnemers pakken voor mij goed uit. Heb van de agent van vorige week Maxwell (LB), Marcelo (LB) getrokken. (had al 3 top LB"s Evra, Azipilicueta, J. Alba), maar nog steeds geen echte RB, tot ik eergisteren Lahm (90!) kreeg. Heb daarna nog 30k gespendeerd aan die nieuwe agent en kreeg daar Dani Alves (RB!), S. Busquets en Walcott. Van de 7 ballen dus maar 1 keer goud (spits van Porto kreeg ik Aboubakar) Allemaal coins verdient met spelen, heb nooit met echt geld betaald.
Oké! Dat is wel lekker zeg. Zou er ook geen verschil zijn tussen coins en GP denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik merk wel steeds meer dat snelheid + behendigheid op middenveld en voorhoede de belangrijkste factoren zijn.
Heb meerder spelers die hier niet in uitblinken, maar verder wel goede stats hebben. Ik merk dat ik echter weinig kan met deze spelers.
Bijv middenveld: Prince Boateng 82, Fabregas 86 en spits: Welbeck 84 heb ik nu, maar vind ze stroperig spelen.
Ik speel dan liever met middenveld: Valero 82, Ramires 84 en spits: J. Rodriguez 79. Die laatste heeft in vergelijking met Welbeck, meer snelheid behendigheid, meer explosieve kracht en de dribbel stats zijn hoger, terwijl Welbeck dus een stuk hoger gemiddelde heeft en sowieso een betere spits zou moeten zijn.
Met andere woorden vind ik dus dat snelheid/behendigheid een beetje overpowered zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Monda schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 23:04:
[...]

Oké! Dat is wel lekker zeg. Zou er ook geen verschil zijn tussen coins en GP denk je?
Van wat ik lees op verschillende fora, lijkt het erop dat mensen die echt geld gebruiken wat minder snel geluk hebben, maar dat kan ook puur toeval zijn. Vooral in de begin tijd van myclub was dat zo, nu met die CL zaakwaarnemers, kan je bijna niet anders dan om de zoveel ballen een topper te trekken.

Ben het overigens met je eens dat snelheid en behendigheid belangrijk zijn op het middenveld, maar pure kracht, ballen onderscheppen en mensen van de bal zetten zijn minstens zo belangrijk. Ik speel zelf met 4 middenvelders, op de LMF & RMF. Snelle behendige jongens Reus, de Bruyne, Walcott, Pedro die snel kunnen draaien/aansluiten en mijn spitsen kunnen bereiken.

Maar daarachter heb ik Busquets en Javi Martinez (wat lompere grote spelers) om het verdedigend dicht te houden en de slag op het middenveld te winnen. Een type Yaya Toure is perfect daarvoor. Heb ook nog Veratti die op die positie kan spelen, maar merk dat hij eigenlijk te licht is voor het echte knokwerk centraal op het middenveld. Het gaat dus mijns inziens om de balans, met alleen behendige spelers kom je er niet.

Voorin heb ik ook diezelfde balans, een snellere dribbelende speler Mario Gotze/Pedro (Gotze heeft iets van 180 goals in 140 games en 70 assists) met daarnaast een statische sterke afmaker Burak Yilmaz, Lazovic (ook 100+ goals) en soms zelfs Crouch (echt breekijzer). Een type Benzema zou denk ik perfect zijn voor mij, in vorige PES versies speelde het heerlijk met Higuain in de spits en daarnaast bewegenlijke spelers als Pato, Lavezzi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Freshnub schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 16:20:
[...]

Van wat ik lees op verschillende fora, lijkt het erop dat mensen die echt geld gebruiken wat minder snel geluk hebben, maar dat kan ook puur toeval zijn. Vooral in de begin tijd van myclub was dat zo, nu met die CL zaakwaarnemers, kan je bijna niet anders dan om de zoveel ballen een topper te trekken.
Het maakt weinig verschil, ik heb inmiddels een mail naar Konami gestuurd.

Wat ik namelijk al een tijdje merk is dat het algoritme voor het loten van spelers uit ballen voor de CL waarnemers gewoon niet klopt. Ik heb 2 maten waar ik veel mee speel en we houden elkaar van alles op de hoogte met het spel. Wat me erg op begon te vallen is dat als we pack openingen gingen doen dat we alle 3 bijna allemaal de zelfde spelers kregen. Ik kreeg bijvoorbeeld vorige week ineens Pogba, ik blij natuurlijk maar toen bleken m'n maten hem ook te hebben gekregen en toen we de rest van onze spelers vergeleken bleken we op 1 na (!!!!!) allemaal de zelfde te hebben gekregen.

De kans dat dat zou gebeuren (mits het algoritme dus echt random zou zijn en dus altijd een willekeurige speler zou pakken uit de hele TOTY en CL lijst van deze week) is mijn inziens duizenden malen kleiner dan dat je bijvoorbeeld Messi of Zlatan ofzo zou trekken in 1 week.

Wat me ook al meerdere keren is gebeurd is dat ik een speler krijg waar ik niks aan heb, dan gooi ik hem weg en trek ik nieuwe bal en krijg ik de zelfde speler, soms tot wel 2x achter elkaar.

Klopt mijn inziens niks van! ik ben dus wel benieuwd wat Konami daar op te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

@Insane: Wellicht dus een idee om eerst een nieuwe speler te halen en dan pas de vorige weg te doen.

Vind MyClub een leuk concept, maar ben wel van mening dat je te weinig invloed hebt op de soort spelers die je krijgt... Ze triggeren je wel heel erg om geld te gebruiken. Heb inmiddels 20 euro er aan gespendeerd, vind het nu eigenlijk wel klaar wat dat betreft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Anoniem: 156876 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:19:
@Insane: Wellicht dus een idee om eerst een nieuwe speler te halen en dan pas de vorige weg te doen.

Vind MyClub een leuk concept, maar ben wel van mening dat je te weinig invloed hebt op de soort spelers die je krijgt... Ze triggeren je wel heel erg om geld te gebruiken. Heb inmiddels 20 euro er aan gespendeerd, vind het nu eigenlijk wel klaar wat dat betreft. :+
Mee eens, maar dat deed ik vaak wel maar op een gegeven moment gooi je soms toch een pulp speler weg, m'n lijst van 60 is dan steeds vol.

Sowieso probeer ik eerst spelers weg te gooien die je toch niet kan trekken (die bijvoorbeeld uit de vorige CL ronde zijn).

Dan nog klopt er toch niks van dat algoritme, dat moet je toch met me eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Anoniem: 156876 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:19:

Ben ik het niet mee eens, mijn vrienden en ik hebben allemaal aardige teams zonder een euro te spenderen. Ik draai zelf prima mee in de eerste drie divisies, en een andere vriend speelt met zijn team in divisie 1. Ik denk wel dat het helpt dat wij 60+% van onze wedstrijden winnen, hierdoor verdien je meer coins en ben je minder snel genoodzaakt om er echt geld in te investeren. Bij FIFA heb ik dit gevoel wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Freshnub schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:14:
[...]

Ben ik het niet mee eens, mijn vrienden en ik hebben allemaal aardige teams zonder een euro te spenderen. Ik draai zelf prima mee in de eerste drie divisies, en een andere vriend speelt met zijn team in divisie 1. Ik denk wel dat het helpt dat wij 60+% van onze wedstrijden winnen, hierdoor verdien je meer coins en ben je minder snel genoodzaakt om er echt geld in te investeren. Bij FIFA heb ik dit gevoel wel sneller.
Neemt niet weg dat je dan wel heel veel moet spelen, ik speel gemiddeld om de avond, een potje of 5 a 6.

Nu heb ik wel 2 verschillende teams die top waardig zijn (gemiddeld 85+) Coins? Je bedoeld GP denk ik want Coins krijg je alleen op de 10e inlog dag volgens mij of bij andere dingen maar bij lange na niet genoeg om alleen daarmee een goed team te bouwen.

En hij heeft wel gelijk dat je weinig echte invloed hebt op de spelers die je krijgt. het heet MyClub maar het is zeker niet "MyTeam" want van mijn basis 11 zou ik er van 8 nooit aan gedacht hebben ze op te stellen of te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door 1nsane op 16-03-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
1nsane schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Neemt niet weg dat je dan wel heel veel moet spelen, ik speel gemiddeld om de avond, een potje of 5 a 6.

Nu heb ik wel 2 verschillende teams die top waardig zijn (gemiddeld 85+) Coins? Je bedoeld GP denk ik want Coins krijg je alleen op de 10e inlog dag volgens mij of bij andere dingen maar bij lange na niet genoeg om alleen daarmee een goed team te bouwen.

En hij heeft wel gelijk dat je weinig echte invloed hebt op de spelers die je krijgt. het heet MyClub maar het is zeker niet "MyTeam" want van mijn basis 11 zou ik er van 8 nooit aan gedacht hebben ze op te stellen of te halen.
Ja bedoel GP idd. Veel spelen valt ook mee, ik speel zelf alleen in het weekend 7-10 games per week dus.

Ik heb het idee dat je eigen skill nu een grotere rol speelt, omdat iedereen willekeurige spelers krijgt, waardoor je wordt gedwongen met een bepaalde speler te leren spelen. Ipv de beste speler te kopen als in MLO.

Dit verklaart waarom wij dit jaar snel richting de eerste divisie gaan. Die vriend van me speelt met een team met alleen Neuer en Ramos als echte grote spelers, de rest met veel onbekende gasten in de 75-80 regio max.

Ik begrijp wel dat het frusterend is voor mensen die in vorige versies gewoon de beste spelers kochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Had trouwens Chiellini gekregen uit een zwarte bal maar TG ging gelijk 4 omlaag van 94 naar 90 :(

Uiteindelijk toch maar in de basis gezet, veel cupjes spelen en hopen dat het zo snel mogelijk weer rond de 95 tg is.

Had op de plek waar Chiellini staat Howedes, die is 83 en Chiellini 86.

Nu 2 afzonderlijke teams gemaakt met volgende opstelling:

Guardiola (3-1-3-3):

---Griezmann----Dzeko---Sanchez

-------------------Oscar--------------------

---Ozil-----------------------Walcott------

-----------------Matic----------------------

---Dante-----Ramos-------Chiellini---

----------------Reina-----------------------

Onbekende trainer (4-3-3):

----Griezmann----Lacazette/Giroud----Sanchez/Farfan

---Martinez--------------Pogba-------------------Fabregas

83 (ff naam kwijt) - ramos - howedes ---- Lichtsteinter

------------------------Chezny--------------

Ik kan de opstelling wel zo maken dat beide teams compleet anders zijn en toch heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Freshnub schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Ja bedoel GP idd. Veel spelen valt ook mee, ik speel zelf alleen in het weekend 7-10 games per week dus.

Ik heb het idee dat je eigen skill nu een grotere rol speelt, omdat iedereen willekeurige spelers krijgt, waardoor je wordt gedwongen met een bepaalde speler te leren spelen. Ipv de beste speler te kopen als in MLO.

Dit verklaart waarom wij dit jaar snel richting de eerste divisie gaan. Die vriend van me speelt met een team met alleen Neuer en Ramos als echte grote spelers, de rest met veel onbekende gasten in de 75-80 regio max.

Ik begrijp wel dat het frusterend is voor mensen die in vorige versies gewoon de beste spelers kochten.
Voor mij is het eigenlijk de eerste keer dat ik een dergelijk concept speel in PES. Vroeger deed ik altijd online potjes los, 1 vs 1 of 2 vs 2 maar dan kreeg je daar nog punten ranking voor, het gebrek daar aan deed me myclub proberen.

Opzich is het ook niet super nuttig om echt alle toppers te hebben. Maakt puntje bij paaltje weinig uit. Ik speel regelmatig online tegen spelers met een Galactico team met alleen maar grote namen en dat ik alsnog 4-0 win ondanks dat ze ook een hoge TG hebben. Ik heb daar met m'n team met Guardiola ook wel echt op gelet.

Ik had op de vleugels eerst Salah en Walcott, allebei supersnel (100 en 97) maar met Ozil er bij besloten om toch hem op te stellen ipv salah want dat was een verschil van 4 punten overall rating.

Cazorla had ik eerst op AM dan werd ie 84, nu is ie ook daadwerkelijk 84 geloof ik maar wel vrij traag.

Ik ben ook wel tevreden nu met dat team, goeie mix van snelheid op de vleugels, tactisch vermogen en een supersterke spits geflankeerd door snelle technische mensen en achterin 3 absolute slopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
Ja het gaat allemaal om balans en kunnen omgaan met wat je krijgt. Ik speel zo vaak tegen gasten met een sterrenelftal Messi Ronaldo zelfs samen soms! En toch win je makkelijk, omdat teamgeest zo belangrijk is en echt spammen met 1 speler werkt niet meer.

Voorgaande jaren waren gasten die een Messi of Ronaldo hadden in MLO echt in het voordeel en unstoppable. Ik maak me nu dus niet meer druk om gasten met veel sterren in hun team, omdat mijn eigen team redelijk goed in balans is. Ik speel overigens nog wel met een keeper van 74, hoger heb ik nooit gekregen, dus op dat punt kan ik zeker nog iets verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Freshnub schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:42:
Ja het gaat allemaal om balans en kunnen omgaan met wat je krijgt. Ik speel zo vaak tegen gasten met een sterrenelftal Messi Ronaldo zelfs samen soms! En toch win je makkelijk, omdat teamgeest zo belangrijk is en echt spammen met 1 speler werkt niet meer.

Voorgaande jaren waren gasten die een Messi of Ronaldo hadden in MLO echt in het voordeel en unstoppable. Ik maak me nu dus niet meer druk om gasten met veel sterren in hun team, omdat mijn eigen team redelijk goed in balans is. Ik speel overigens nog wel met een keeper van 74, hoger heb ik nooit gekregen, dus op dat punt kan ik zeker nog iets verbeteren.
Klopt maar zelfs als ze soms zo'n team hebben en ook nog hoge TG dan nog, sommige van die gasten bakken er weinig van.

Ik speelde tot voor kort weinig divisie online dus zit nog niet in een heel hoge divisie maar kwam dan soms spelers tegen met zo'n team waar ik dan nog 6-0 van won.

Regelmatig komt het voor dat ik bij rust bijvoorbeeld al 4-0 voor stond, dan zette mn tegenstander hem gewoon uit. beetje kinderachtig maar zie het dan maar als een compliment.

Ik weet het niet zeker of dat ook bij divisie is maar in de rust heb je dan de optie om op te geven (dat registreert hij dan niet als verbroken verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe belangrijk is TG nu eigenlijk? Als ik spelers met 80 heb ie de teamgeest omhoog halen of eentje met 90 die het omlaag haalt... Dan kies ik toch eerder voor die met 90. Zit momenteel volgens mij rond de 80 TG. Net over 1450 heen qua strength, zonder spelers buiten de selectie omdat ik anders over max van m'n manager heen kom. :')

@1nsane: Ik begrijp dat wel een beetje. Van het weekend speelde ik een wedstrijd waar ik zwaar van de mat gespeeld werd. Uiteindelijk wel uitgespeeld, maar op het eind was het alleen maar beetje de bal achterin rondspelen... Bij rust stond het volgens mij 4-0, uiteindelijk met 6-0 verloren. Betwijfel of ik een schot op doel gehad heb.

Als de mogelijkheid zou bestaan, zou ik halverwege de handdoek in de ring gegooid hebben. Maar quiten doe ik niet aan. :9

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 16-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Die spelers buiten de "selectie" (die dus op de tribune zitten zegmaar) tellen ook niet mee voor de strength.

Dat snap ik wel, als ik tussen een van 90 en 80 kan kiezen maar bij mij is het de keuze tussen een van 83 en een van 86 en in TG scheelt het 4 (inmiddels 3).

Ik heb nu een TG van 91 en strength van 1515. Nu maar veel potjes spelen zodat het weer richting 95 gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1nsane schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:49:
Die spelers buiten de "selectie" (die dus op de tribune zitten zegmaar) tellen ook niet mee voor de strength.

Dat snap ik wel, als ik tussen een van 90 en 80 kan kiezen maar bij mij is het de keuze tussen een van 83 en een van 86 en in TG scheelt het 4 (inmiddels 3).

Ik heb nu een TG van 91 en strength van 1515. Nu maar veel potjes spelen zodat het weer richting 95 gaat :)
Volgens mij tellen alle spelers die je "registered" hebt mee. Ik zal eerst eens kijken of ik een andere trainer aan kan trekken. Volgens mij kan dit niet echt met GP? Dat is wel balen... Coins kom je niet zo snel aan, of je moet je portemonnee trekken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Anoniem: 156876 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:12:
[...]

Volgens mij tellen alle spelers die je "registered" hebt mee. Ik zal eerst eens kijken of ik een andere trainer aan kan trekken. Volgens mij kan dit niet echt met GP? Dat is wel balen... Coins kom je niet zo snel aan, of je moet je portemonnee trekken. :9
Nee, de spelers die je rechts van je "bank" neerzet op de tribune zegmaar tellen niet mee.

Dat kan je ook makkelijk zien want als je bijvoorbeeld op je "tribune" een speler hebt die hogere overall rating heeft dan een op je bank en je wisselt ze om dan zal je zien dat je team sterkte stijgt.

Je kan best met GP een andere trainer halen, alleen afhankelijk van hoe ver je in MyClub bent volgens mij worden er steeds meer unlocked die je dan met GP kan halen ipv alleen met munten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik heb nu een trainer met rating 94. Mijn TG is nu ook 94. Zijn deze 2 gekoppeld? Of kan ik ook bij wijze van spreken TG 99 halen met deze trainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Zover ik weet is dat niet aan elkaar gekoppeld.

Mijn trainer (Guardiola) is bijv. ook 94 maar veel hogere zijn er niet maar wel mensen met hogere TG.

Ik heb ook een tijdje met een trainer van 77 gespeeld maar had wel een TG van 95 toen.

Wat wél kan is dat bij een betere trainer spelers misschien sneller op elkaar ingespeeld raken en dat de tactiek van de trainer misschien zo is dat het eerder bij spelers aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Anoniem: 156876 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:19:
Hoe belangrijk is TG nu eigenlijk? Als ik spelers met 80 heb ie de teamgeest omhoog halen of eentje met 90 die het omlaag haalt... Dan kies ik toch eerder voor die met 90. Zit momenteel volgens mij rond de 80 TG. Net over 1450 heen qua strength, zonder spelers buiten de selectie omdat ik anders over max van m'n manager heen kom. :')

@1nsane: Ik begrijp dat wel een beetje. Van het weekend speelde ik een wedstrijd waar ik zwaar van de mat gespeeld werd. Uiteindelijk wel uitgespeeld, maar op het eind was het alleen maar beetje de bal achterin rondspelen... Bij rust stond het volgens mij 4-0, uiteindelijk met 6-0 verloren. Betwijfel of ik een schot op doel gehad heb.

Als de mogelijkheid zou bestaan, zou ik halverwege de handdoek in de ring gegooid hebben. Maar quiten doe ik niet aan. :9
Volgens mij ligt het ook aan de vorm van de dag trouwens, eergisteren speelde ik 5 potjes, 1 net aan winst en de rest alles gelijk, kreeg wel zat kansen maar paal, lat, voor open goal onmogelijke missers etc.

Wat me dan nog het meest opvalt is dat alle spelers een paar tandjes trager spelen maar vooral ook dom positie kiezen en nooit voor hun man komen, stel ik verover de bal op mijn helft en loop er mee naar voren en wil afspelen naar de flanken of AM, dan komen ze amper voor hun man laat staan dat ze positie kiezen/lopen waardoor ruimte ontstaat.

Gisteren ging ineens alles weer binnen en waren m'n spelers om de man met de bal heen juist heel actief en kwamen wel elke keer voor hun man om de bal in ontvangst te nemen.

Dan heb ik het nog niet over kopballen gehad want op een slechte dag gaan alle kopduels verloren en op een goeie dag juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-03 05:49

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Ik kan toch wel concluderen dat KONAMI zijn woorden in daden omgezet heeft als ik dit zo lees.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Falastine schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:39:
Ik kan toch wel concluderen dat KONAMI zijn woorden in daden omgezet heeft als ik dit zo lees.
Kwa diepgang bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Dat ze een game zouden afleveren die weer het oude pesgevoel zou doen herleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Oh dat absoluut, verreweg de beste PES titel in jaren! Ik denk zelfs dat ze met deze titel FIFA voor een groot deel weer bijgehaald hebben want als ik online comments lees over beide titels dan zie ik voornamelijk gevloek en getier op FIFA en veel lof over PES. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 11:24:
Oh dat absoluut, verreweg de beste PES titel in jaren! Ik denk zelfs dat ze met deze titel FIFA voor een groot deel weer bijgehaald hebben want als ik online comments lees over beide titels dan zie ik voornamelijk gevloek en getier op FIFA en veel lof over PES. En terecht.
Zeker mee eens. Afgelopen jaren flink teleurgesteld in mn oude liefde, maar toch niet overgegaan naar Fifa. Alleen bij een vriend af en toe gespeeld. Vind ook dat dit jaar echt weer het pes gevoel terug is. Nog zeker niet perfect, maar ze zijn op de goede weg.
Ik heb nu trouwens TG van 94. Maar achterin zijn mijn 2 CV 's 78 en 79.
Ik heb nu Vermealen 83 uit een bal getrokken, maar met hem zakt mn TG gelijk naar 90.
Lastig waar nu voor te kiezen... TG (invloed algehele team, of een betere verdediger op die positie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:26:
[...]

Zeker mee eens. Afgelopen jaren flink teleurgesteld in mn oude liefde, maar toch niet overgegaan naar Fifa. Alleen bij een vriend af en toe gespeeld. Vind ook dat dit jaar echt weer het pes gevoel terug is. Nog zeker niet perfect, maar ze zijn op de goede weg.
Ik heb nu trouwens TG van 94. Maar achterin zijn mijn 2 CV 's 78 en 79.
Ik heb nu Vermealen 83 uit een bal getrokken, maar met hem zakt mn TG gelijk naar 90.
Lastig waar nu voor te kiezen... TG (invloed algehele team, of een betere verdediger op die positie...
Vermaelen trok ik ook! Het is nu wel heel obvious dat ze niet "random" spelers van TOTY of de CL teams erin hebben gedaan bij de loterij maar dat ze om de zoveel dagen ofzo een deel daar van er in zetten.

Had het al met een paar maten van me ook met wie ik PES speel, met pack openings die we deden kregen we bijna 1 op 1 allemaal de zelfde spelers (op maar 1 na!)

Heb trouwens ook zo iets, ik heb Howedes (83) en met hem is m'n TG 95, ik heb ook Chiellini (86) maar als ik die opstel gaat m'n TG gelijk naar 92...

In minder extreme mate heb ik dat met Oscar, die is 86 maar heb ook nog Isco van 83, Oscar speelt bij mij wel maar met Isco gaat m'n TG nog 1 omhoog naar 96.

Lastige keuzes maar je moet denk ik minder naar verschillen van een paar TG kijken maar meer naar specifieke kwaliteiten van een speler en of dat in je speelwijze past. Daarnaast is match met de trainer wel belangrijk natuurlijk maar ik heb zat spelers ook waarbij al die link-ups tussen speler en trainer er zijn maar dat er toch een andere speler een hogere TG geeft die dan ook wel alle link-ups heeft maar toch.

Een tijd geleden had ik een VM van 81 en ook een van 84 (busquets) maar die van 81 speelde voor m'n gevoel zoveel beter, veel gehaaider op de bal en het afpakken daarvan, betere passing, sneller in alles.

Ongetwijfeld zijn er zaken waar Busquets weer beter in is maar daar maak ik dan blijkbaar geen gebruik van.

Voorin gebruik ik altijd eigelijk Dzeko, verre van de snelste maar een partij beresterk aan de bal, alert, werklust, kiezelhard schot en koppen kan hij heel goed (beste wat ik tot nu toe in het spel heb gezien). Lacazette is mijn pinchitter die op papier even hoge overall sterkte heeft en bijvoorbeeld ook veel sneller en behendiger is. Schotkracht, kopkracht en duelkracht van hem is wel een stuk minder maar vanwege zijn snelheid breng ik hem bijvoorbeeld 20 min voor tijd als ik gelijk of achter sta. Een CV die dan op z'n tandvlees loopt heeft echt de handen vol aan hem. Voor de basis vind ik hem echter niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:26:
[...]

Vermaelen trok ik ook! Het is nu wel heel obvious dat ze niet "random" spelers van TOTY of de CL teams erin hebben gedaan bij de loterij maar dat ze om de zoveel dagen ofzo een deel daar van er in zetten.

Had het al met een paar maten van me ook met wie ik PES speel, met pack openings die we deden kregen we bijna 1 op 1 allemaal de zelfde spelers (op maar 1 na!)

Heb trouwens ook zo iets, ik heb Howedes (83) en met hem is m'n TG 95, ik heb ook Chiellini (86) maar als ik die opstel gaat m'n TG gelijk naar 92...

In minder extreme mate heb ik dat met Oscar, die is 86 maar heb ook nog Isco van 83, Oscar speelt bij mij wel maar met Isco gaat m'n TG nog 1 omhoog naar 96.

Lastige keuzes maar je moet denk ik minder naar verschillen van een paar TG kijken maar meer naar specifieke kwaliteiten van een speler en of dat in je speelwijze past. Daarnaast is match met de trainer wel belangrijk natuurlijk maar ik heb zat spelers ook waarbij al die link-ups tussen speler en trainer er zijn maar dat er toch een andere speler een hogere TG geeft die dan ook wel alle link-ups heeft maar toch.

Een tijd geleden had ik een VM van 81 en ook een van 84 (busquets) maar die van 81 speelde voor m'n gevoel zoveel beter, veel gehaaider op de bal en het afpakken daarvan, betere passing, sneller in alles.

Ongetwijfeld zijn er zaken waar Busquets weer beter in is maar daar maak ik dan blijkbaar geen gebruik van.

Voorin gebruik ik altijd eigelijk Dzeko, verre van de snelste maar een partij beresterk aan de bal, alert, werklust, kiezelhard schot en koppen kan hij heel goed (beste wat ik tot nu toe in het spel heb gezien). Lacazette is mijn pinchitter die op papier even hoge overall sterkte heeft en bijvoorbeeld ook veel sneller en behendiger is. Schotkracht, kopkracht en duelkracht van hem is wel een stuk minder maar vanwege zijn snelheid breng ik hem bijvoorbeeld 20 min voor tijd als ik gelijk of achter sta. Een CV die dan op z'n tandvlees loopt heeft echt de handen vol aan hem. Voor de basis vind ik hem echter niet geschikt.
Dat van die ballen trekken, is wel lomp zeg... Vind jammer. Speel jij met Vermealen? hoe doet hij t binnen jouw systeem. Ik kreeg trouwens de laatste 4 ballen van CL zaakwaarnemer verdedigers...

Als t echt zo werk (waar t op lijkt). Wacht ik even jouw spelers uit zwarte ballen af en beslis ik of ik die ook wil of de volgende dag een poging doe 😜

[ Voor 85% gewijzigd door Monda op 18-03-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Dat van die ballen trekken, is wel lomp zeg... Vind jammer. Speel jij met Vermealen? hoe doet hij t binnen jouw systeem. Ik kreeg trouwens de laatste 4 ballen van CL zaakwaarnemer verdedigers...

Als t echt zo werk (waar t op lijkt). Wacht ik even jouw spelers uit zwarte ballen af en beslis ik of ik die ook wil of de volgende dag een poging doe 😜
Nee ik speel niet met Vermaelen, die past namelijk nog minder in m'n team dan Chiellini en ik heb ook Howedes van 83 (net als vermaelen) en die heeft 99 matching met trainer. Ik gooi hem nog niet weg omdat het regelmatig voor komt dat als ik dat doe, ik hem bij de eerste de beste volgende zwarte bal wéér krijg.

Overigens is de volgorde waarmee je spelers trekt uit ballen nog wel redelijk random maar het lijkt dus wel dat ongeacht de volgorde, als je met verschillende mensen 10 spelers aantrekt, zijn het bijna altijd de zelfde spelers.

Ik heb het idee dat ze wel iedere dag een paar andere spelers erin stoppen maar niet alleen maar anderen want het gebeurd dus nog regelmatig dat ik een paar dagen later alsnog een speler trek die ik een paar dagen eerder weg heb gegooid.

Iedereen was in het begin zo enthousiast over die CL zaakwaarnemers maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat de kans op een topspeler groter is met de normale topzaakwaarnemers. Toegeven je krijgt minder snel een zwarte bal maar als ik kijk naar het percentage echte toppers die ik er uit krijg dan is dat wel hoger volgens mij. Natuurlijk mag je van een CL zaakwaarnemer ook verwachten dat als je er bij wijze van 30 spelers mee haalt, dat er minimaal 4 a 5 echte toppers bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:05
Kan iemand mij uitleggen wat de gedachte is achter de composite score oid die elke speler heeft? Ik zie b.v. heel vaak dat een speler met een bepaalde score veel lager zit afhankelijk van zijn positie op het veld. Op zich begrijp ik dat, maar het komt vaak voor dat een speler die b.v. 80 is, op een area waar hij volgens het schema wel goed kan spelen, opeens zakt naar 74. Hij staat dan toch echt op het fel gekleurde deel van het schema en niet het lichtergekleurde deel.

Verder zie ook regelmatig dat een speler alleen zijn maximale score haalt in een bepaald systeem. Vorige week kocht ik een CMF die alleen maar zijn max haalde als hij als enige CMF in een 4-3-3 systeem speelde; als ik het systeem veranderde naar 4-4-2 waarin er twee CMFs staan, dan zit hij 8 punten lager.

Op zich zou ik dit allemaal nog niet zo erg vinden, maar het punt is dat je dit pas weet als je speler hebt aangeschaft. Op die manier koop ik dus spelers die eigenlijk niet in mijn systeem passen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:19
Zou iemand mij kunnen zeggen waar ik een van de laatste patches kan downloaden voor de pc versie. Het spel doet niet meer automatisch updaten en geeft de hele tijd aan dat de automatische update is mislukt. Alleen nu vindt ik via PES-Patch alleen maar updates met vele bestanden. Iemand enig idee?
Nu staat er een 4 maand oude sweetFX patch erop.. 8)7

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:14:
Kan iemand mij uitleggen wat de gedachte is achter de composite score oid die elke speler heeft? Ik zie b.v. heel vaak dat een speler met een bepaalde score veel lager zit afhankelijk van zijn positie op het veld. Op zich begrijp ik dat, maar het komt vaak voor dat een speler die b.v. 80 is, op een area waar hij volgens het schema wel goed kan spelen, opeens zakt naar 74. Hij staat dan toch echt op het fel gekleurde deel van het schema en niet het lichtergekleurde deel.

Verder zie ook regelmatig dat een speler alleen zijn maximale score haalt in een bepaald systeem. Vorige week kocht ik een CMF die alleen maar zijn max haalde als hij als enige CMF in een 4-3-3 systeem speelde; als ik het systeem veranderde naar 4-4-2 waarin er twee CMFs staan, dan zit hij 8 punten lager.

Op zich zou ik dit allemaal nog niet zo erg vinden, maar het punt is dat je dit pas weet als je speler hebt aangeschaft. Op die manier koop ik dus spelers die eigenlijk niet in mijn systeem passen.
Dat is wel heel raar maar het kan dat ze wat verschillen. Echter 8 punten verschil voor een CMF terwijl je hem steeds als CMF opstelt kan haast niet. Ik heb heel wat spelers versleten maar nooit meegemaakt dat je een speler op zijn eigen positie zet dat ie minder wordt.

Ik zou eens kijken of in een van die opstellingen die positie niet eigenlijk VM is of dat die speler eigenlijk geen CMF is. Wie is het?

Wat ik overigens wel regelmatig heb gehad is dat een speler beter wordt dan zijn normale overall score als ik hem op een andere positie zet dan wat hij is. Bijvoorbeeld:

Salah (is 80 RH maar eigenlijk een linkspoot en als ik hem dan op LH zet, niet zijn eigenlijke positie dan wordt hij ineens 82)
Cazorla (is een LH 82 maar wordt op AM 84)
Recoba (is een SS 83 maar op AM 84)

Je moet even kijken als je bij ploeg management bent en op die speler staat welke zones hij kan spelen (in dat veld vakje waar je dan die kadertjes ziet welke posities in het veld hij kan spelen).

Het zou best kunnen dat je toevallig een speler hebt die in het echt CMF is maar dan ook echt maar op 1 CMF positie goed uit de voeten kan en misschien eigenlijk beter is als AM of VM ofzo.

EDIT: die composite scores geven alleen aan wat ongeveer het gemiddelde is van al zijn scores die relevant zijn voor een linie (dus middenveld of aanval of verdediging of keep).

Je moet je er ZEKER NIET blind op staren. Voorbeeld: Ik heb Theo Walcott, die is 82, ik heb een RH die beter is kwa overall score (84) maar je moet ook bedenken, wat wil ik voor kwaliteiten op zo'n positie? Walcott heeft score van 100 voor snelheid, 97 voor ongrijpbaarheid en dribbel maar is slechter in koppen en is niet zo groot en sterk dus weinig duelkracht. Echter vanwege die positie vind ik duelkracht en koppen totaal niet relevant, gewoon mannetje voorbij snellen en ze pakken hem nooit meer.

Die RH die ik heb die dan zogenaamd beter is kwa overall score is veel meer een middenvelder die traag is maar fysiek wat sterker, misschien kan die wel beter koppen maar de keren dat een LH / RH een bal op goal gaat koppen is niet zo groot en daarom niet belangrijk.

Die overall score is in indicator maar geen graadmeter dus.

[ Voor 18% gewijzigd door 1nsane op 18-03-2015 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:05
Ok nuttige info, bedankt daarvoor. Ik heb nog nooit gehad dat een speler hoger haalde dan de standaard score, maar het is interessant om te weten dat dat mogelijk is.

Een beetje experimenteren hoort er ook bij ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik speel al een tijdje myClub, maar ben net begonnen met het online gedeelte (had geen ps+).
Hoe zijn zijn online Challenge cups? Beetje te doen, of niet aan beginnen? Zag wel mooie beloningen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:33:
Ik speel al een tijdje myClub, maar ben net begonnen met het online gedeelte (had geen ps+).
Hoe zijn zijn online Challenge cups? Beetje te doen, of niet aan beginnen? Zag wel mooie beloningen namelijk.
Die beloningen zijn voor sommige toernooien zeer goed, verwacht wel dat het moeilijk wordt. Ik heb wel eens zo'n challenge gedaan, 4 potjes kunnen spelen voor de tijd afliep, 3 gewonnen 1 gelijk en zat toen maar net bij de knock-out groep. Heb ook wel eens gehad dat ik er 3 won en 1 gelijk en dat ik uitgeschakeld was maar dat komt ook omdat er vaak veel mensen aan mee doen en je moet bij de eerste 16 ofzo eindigen en dat is verre van makkelijk als er 150+ mensen mee doen.

Gisteren trouwens eindelijk weer eens geluk met het zwarte ballen bal. Wel een beetje pulp gekregen maar ook:

- Jordi Alba (is 85, had een RB van 82 dus ben ik blij mee)
- Angel Di Maria, need I say more? ik had al Oscar van 86 maar hij is 89 :D

Di Maria past echt perfect in mn 3-1-3-3 van Guardiola maar als ik hem in m'n 4-3-3 op het middenveld zet is ie alsnog 86, daar heb ik nu een midden linie met Fabregas - Pogba - Di Maria 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik vraag me trouwens af, ik heb nu 2 absolute bazen teams staan.

Alsnog als ik Div. online speel heb ik een Lvl.4 team. Van beide teams die ik gebruik is de team sterkte echt heel erg hoog, dan vraag ik me af, wat moet je dan in vredesnaam hebben staan aan spelers om een Lvl.5 team te krijgen? Alles 90+ ofzo? Is wel een beetje competitie vervalsing natuurlijk, als ik tegen een lvl.4 team speel heb ik 9 van de 10 keer een veel sterker team dan waar ik tegen speel.

Ik ga denk ik geen spelers meer halen nu, ben er wel klaar mee en m'n huidige teams zijn wat mij betreft op volle oorlog sterkte:

4-3-3:

Griezmann84 - Dzeko84 - Sanchez86

J.Martinez86 - Pogba88 - Di Maria 86

Marcelo83 - Chiellini86 - Ramos92 - Alba85

- Reina 82 -

Bank: Ramires, Ramsey, Dante, Huntelaar, nog een paar

Guardiola 3-1-3-3:

Griezmann84 - Dzeko84 - Sanchez86

------------------Di Maria89-------------------

-Cazorla/Ozil84-------Ozil84/Walcott82

---------------Matic85/Pogba85----------

--Dante85--------Ramos92------Chiellini86

-----------------------Reina 82-------------------

Bank: Oscar, Howedes, Lacazette, Pogba, Walcott, Isco, Salah.

Ben er best tevreden mee zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 09:28:
[...]

Die beloningen zijn voor sommige toernooien zeer goed, verwacht wel dat het moeilijk wordt. Ik heb wel eens zo'n challenge gedaan, 4 potjes kunnen spelen voor de tijd afliep, 3 gewonnen 1 gelijk en zat toen maar net bij de knock-out groep. Heb ook wel eens gehad dat ik er 3 won en 1 gelijk en dat ik uitgeschakeld was maar dat komt ook omdat er vaak veel mensen aan mee doen en je moet bij de eerste 16 ofzo eindigen en dat is verre van makkelijk als er 150+ mensen mee doen.

Gisteren trouwens eindelijk weer eens geluk met het zwarte ballen bal. Wel een beetje pulp gekregen maar ook:

- Jordi Alba (is 85, had een RB van 82 dus ben ik blij mee)
- Angel Di Maria, need I say more? ik had al Oscar van 86 maar hij is 89 :D

Di Maria past echt perfect in mn 3-1-3-3 van Guardiola maar als ik hem in m'n 4-3-3 op het middenveld zet is ie alsnog 86, daar heb ik nu een midden linie met Fabregas - Pogba - Di Maria 8)
Pffffffff, dat klinkt wel erg lastig... Misschien een keer proberen, maar niet teveel tijd aan besteden. Ik begrijp dat dat je dus aardig wat potjes moet spelen en niet zoals tegen de computer, na 4 a 5 potjes klaar? Moet je ook op vaste tijden spelen en alles af maken achter elkaar, of ook zelf bepalen wanneer je speelt en eventueel onderbreken?
Die ballen had je goed voor elkaar, alleen staat t toch niet geheel vast. Ik had di Maria ongeveer een week/ anderhalve week geleden gekregen. Fabregas heb ik ook maar die vind ik niet zo lkkr spelen als Valero (beetje traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Pffffffff, dat klinkt wel erg lastig... Misschien een keer proberen, maar niet teveel tijd aan besteden. Ik begrijp dat dat je dus aardig wat potjes moet spelen en niet zoals tegen de computer, na 4 a 5 potjes klaar? Moet je ook op vaste tijden spelen en alles af maken achter elkaar, of ook zelf bepalen wanneer je speelt en eventueel onderbreken?
Die ballen had je goed voor elkaar, alleen staat t toch niet geheel vast. Ik had di Maria ongeveer een week/ anderhalve week geleden gekregen. Fabregas heb ik ook maar die vind ik niet zo lkkr spelen als Valero (beetje traag).
Die online toernooien zijn op vaste tijden (staan er ook bij) vanaf de start tijd heb je geloof ik een half uur ofzo om in te loggen ook maar volgens mij geldt dat je ook in dat halve uur dus ook je potjes moet zien te winnen. Vanaf de eerste seconde meedoen is dus het beste want des te meer potjes kan je spelen en hoe groter de kans dat je door gaat naar de knock-out fase.

Stel dat je bijvoorbeeld een kwartier later inlogt, dan kan je het wel vergeten omdat je nooit meer genoeg potjes kan doen om je te kwalificeren.

Ik speel ook eerlijk gezegd meer met mijn guardiola team, daar heb ik Cazorla rondlopen. Dat is net als Fabregas ook niet de aller snelste maar vooral Cazorla maakt dat bijna helemaal goed omdat hij wel hoge handelingssnelheid en techniek heeft. Die speelt wel lekker moet ik zeggen!

Als ik een wedstrijd speel waar ik op snelheid de oorlog wil winnen dan haal ik bij wijze van uitzondering Ozil eraf en zet ik Walcott neer en haal ik Cazorla eraf voor Salah.

Walcott--> snelheidswaarde 100
Salah --> 97

Toch merk ik sinds ik Ozil heb (die is ook niet heel langzaam hoor) dat ik dat ook wel lekker vind spelen, is wel iets minder snel maar passing is veel beter en technisch veel geraffineerder.

Cazorla past gewoon goed in m'n team, is ongeveer net zo goed als Ozil maar wat fysieker en minder technisch, Salah en Walcott halen m'n TG ietsje omlaag en daarom spelen ze minder.

[ Voor 14% gewijzigd door 1nsane op 19-03-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik denk dat ik maar ga sparen voor als er weer een CL zaakwaarnemer komt want gok liever niet op 16/17% kans op een zwarte bal... Iemand die wel een topper heeft getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:03:
Ik denk dat ik maar ga sparen voor als er weer een CL zaakwaarnemer komt want gok liever niet op 16/17% kans op een zwarte bal... Iemand die wel een topper heeft getrokken?
Nee, ik moest er ook wel om lachen eerlijk gezegd, Castolo en de andere normale topzaakwaarnemers hebben al meer % kans op een topper en bovendien, al krijg je al een zwarte bal, meestal is dat er een van tussen de 80 en 82 en ik heb daar zelf geen reet aan, bijna alles bij mij is 83+ .

Je kan wel dat toernooi doen, dan krijg je er 1 gratis.

Ik zou er niet zo maar van uit gaan dat er nog een CL ronde komt. De kans op een topper wordt dan immers zo hoog dat ik gok dat Konami dat niet gaat doen. Of ze maken de odds lager ofzo.

Ik ben allang blij dat ik op de valreep nog ff Di Maria kreeg uit een bal. M'n team is eigelijk wel af zo, alleen een 85+ spits zou nog wel leuk zijn, en dan wel een die goed bij m'n trainer past want ik heb Huntelaar 85 maar die past totaal niet bij m'n trainer, TG gaat dan 4 of 5 omlaag ofzo.

Overigens wel leuk dat je nu messi, ronaldo, robben etc. kan huren maar ik twijfel nog of ik dat moet doen, na 10 potjes ben je ze immers toch weer kwijt..

[ Voor 13% gewijzigd door 1nsane op 20-03-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:45:
[...]

Nee, ik moest er ook wel om lachen eerlijk gezegd, Castolo en de andere normale topzaakwaarnemers hebben al meer % kans op een topper.

Je kan wel dat toernooi doen, dan krijg je er 1 gratis.

Ik zou er niet zo maar van uit gaan dat er nog een CL ronde komt. De kans op een topper wordt dan immers zo hoog dat ik gok dat Konami dat niet gaat doen. Of ze maken de odds lager ofzo.

Ik ben allang blij dat ik op de valreep nog ff Di Maria kreeg uit een bal. M'n team is eigelijk wel af zo, alleen een 85+ spits zou nog wel leuk zijn, en dan wel een die goed bij m'n trainer past want ik heb Huntelaar 85 maar die past totaal niet bij m'n trainer, TG gaat dan 4 of 5 omlaag ofzo.
Ja beetje belachelijk is dat... Mja denk nog wel aangezien de CL nog niet voorbij is. Tenminste ik hoop t wel. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Heb nog een goede AM nodig en een CV (83+).
Ik heb ook geen topspitsen. Mja Welbeck (84) maar mist snelheid / behendigheid. Misschien passen dit soort spitsen ook niet bij mn speelstijl. Heb nu gewoon Hulk daar neergezet... Redelijk snel, beresterk en hard schot. Alleen niet zn sterkte positie, dus 82 ipv 85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:01:
[...]

Ja beetje belachelijk is dat... Mja denk nog wel aangezien de CL nog niet voorbij is. Tenminste ik hoop t wel. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Heb nog een goede AM nodig en een CV (83+).
Ik heb ook geen topspitsen. Mja Welbeck (84) maar mist snelheid / behendigheid. Misschien passen dit soort spitsen ook niet bij mn speelstijl. Heb nu gewoon Hulk daar neergezet... Redelijk snel, beresterk en hard schot. Alleen niet zn sterkte positie, dus 82 ipv 85.
Ik heb nog een lading GP en munten dus denk er over om gewoon een hele zwik toppers te huren en ze op de bank te posteren om iets te forceren als ik achter sta in de 2e helft, voor zover ik namelijk weet, als je een speler in de loop van de wedstrijd in brengt, dan kost het geen wedstrijd!

Ik heb wel eens tegen Hulk gespeeld online, die had hem ook in de spits staan en hij was toen amper af te stoppen, terwijl mijn verdediging bestaat uit Dante, Ramos en Chiellini....

[ Voor 9% gewijzigd door 1nsane op 20-03-2015 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik heb het forum (en vorige delen) een beetje doorgenomen, maar er viel me 1 naam op: Haribo. Hij leek me een actieve gebruiker van dit forum. Echter hoor ik niets meer van deze kritische pes liefhebber. Is hij gestopt of zo tevreden dat hij hier niet meer komt? Vroeg ik me gewoon even af 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op zondag 22 maart 2015 @ 20:26:
Ik heb het forum (en vorige delen) een beetje doorgenomen, maar er viel me 1 naam op: Haribo. Hij leek me een actieve gebruiker van dit forum. Echter hoor ik niets meer van deze kritische pes liefhebber. Is hij gestopt of zo tevreden dat hij hier niet meer komt? Vroeg ik me gewoon even af 😄
Haha grappig daar zat ik laatst ook aan te denken! Je hoorde hem voornamelijk zeveren over Pes maar op t FIFA forum zie ik hem ook niet dus misschien werkt z'n internet verbinding nu wel goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:49:
[...]

Haha grappig daar zat ik laatst ook aan te denken! Je hoorde hem voornamelijk zeveren over Pes maar op t FIFA forum zie ik hem ook niet dus misschien werkt z'n internet verbinding nu wel goed :+
Hahaha! Oke, nou laten we het hopen!
Heb een tijd niet gespeeld. Nog ontwikkeling mbt de huidige ballenloterij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Poeh, weinig ontwikkelingen met die ballen.

Ik had een paar keer die DP4 waarnemer gebruikt maar de kansen op een zwarte bal zijn lager dan van de standaard top zaakwaarnemers. Waardeloos dus, ik kreeg:

- Wout Brama
- Nog een of andere andere droeftoeter

Het erge is, zogenaamd zijn het spelers waarvan ze de gezichten hebben aangepast, Wout Brama heeft dus blijkbaar zijn haar geblondeerd nu en vond hem niet bepaald goed lijken ook..

Heb van de week voor de grap ook een paar van die toppers gehuurd:

- Zlatan
- Messi
- Ronaldo

Die zijn trouwens rampzalig in te passen in mijn topteam kwa kosten. Ik zit wat dat betreft aan de max van wat m'n trainer aan kan. En dan te bedenken dat ik Guardiola heb...

Messi en Ronaldo is alleen te doen als ik een speler van 60 op m'n bank zet en nog zo een op m'n reservelijst, tegelijk gaat al helemaal niet natuurlijk.

Het probleem is met huur spelers, je moet minimaal 18 niet gehuurde spelers hebben in je team, als ik dus dan bijvoorbeeld m'n reservelijst leeg laat en alleen wissels neer zet, dan kan ik niet spelen en moet ik er nog 1 bij zetten op de reservelijst.

Een sterker team maken dan wat ik nu heb dus (TS 1524) is gewoon niet mogelijk. Tenzij er een trainer bestaat die hoger is dan de 820 van Guardiola maar die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.

@ Monda, gefeliciteerd trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:05:

Ik had een paar keer die DP4 waarnemer gebruikt maar de kansen op een zwarte bal zijn lager dan van de standaard top zaakwaarnemers. Waardeloos dus, ik kreeg:

- Wout Brama

Het erge is, zogenaamd zijn het spelers waarvan ze de gezichten hebben aangepast, Wout Brama heeft dus blijkbaar zijn haar geblondeerd nu en vond hem niet bepaald goed lijken ook..

- Zlatan
- Messi
- Ronaldo

Die zijn trouwens rampzalig in te passen in mijn topteam kwa kosten. Ik zit wat dat betreft aan de max van wat m'n trainer aan kan. En dan te bedenken dat ik Guardiola heb...

Messi en Ronaldo is alleen te doen als ik een speler van 60 op m'n bank zet en nog zo een op m'n reservelijst, tegelijk gaat al helemaal niet natuurlijk.

Het probleem is met huur spelers, je moet minimaal 18 niet gehuurde spelers hebben in je team, als ik dus dan bijvoorbeeld m'n reservelijst leeg laat en alleen wissels neer zet, dan kan ik niet spelen en moet ik er nog 1 bij zetten op de reservelijst.

Een sterker team maken dan wat ik nu heb dus (TS 1524) is gewoon niet mogelijk. Tenzij er een trainer bestaat die hoger is dan de 820 van Guardiola maar die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien.

Ik heb gewoon geen spelers naast de basis en bank. Dus gewoon wat lege plekken in dat rijtje, dat kan gewoon, zolang je maar genoeg hebt voor de bank. Scheelt weer punten die ik vervolgens in m'n team kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Ik heb gewoon geen spelers naast de basis en bank. Dus gewoon wat lege plekken in dat rijtje, dat kan gewoon, zolang je maar genoeg hebt voor de bank. Scheelt weer punten die ik vervolgens in m'n team kan gebruiken.
Ja dat snap ik, maar dat is nou juist het probleem. Zelfs als ik de "reservelijst" leeg laat, kom ik in de knel met team kosten, als ik dan Ibrahimovic bijvoorbeeld erbij zet ipv m'n reservespits Lacazette dan past het net maar omdat ik Zlatan heb gehuurd, moet ik een extra speler toevoegen (op de reservelijst dus) omdat die niet mee tellen met de 11basis+7wissel spelers, anders krijg je een melding dat je minimaal 18 spelers moet hebben in je team excl. gehuurde spelers als je een potje wil starten.

Dan ga ik over de 820 heen die Guardiola kan managen :+ op het moment dus dat ik nog een speler op de reservelijst er bij zet (ook al is het een droeftoeter van 60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerusalem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-05 19:15
Ik ben gestopt met MyClub. Even weer ouderwets aan de Master League.

Op gegeven moment had ik de smaak echt te pakken en verloor ik bijna niet. Ik reikte tot aan de 754 punten.
Toen een week niet gespeeld wegens drukte werk, gezin. Na de nieuwe patch, weer gespeeld en verloor achter elkaar. Vooral Ronaldo, Zlatan was niks tegen te beginnen. Als Ronaldo schiet is het bijna altijd een goal..

Merk toch dat ik een slechte verliezer ben :)

Nu dus gewoon heerlijk met Ajax en allemaal onbekende spelers proberen boven in mee te draaien in de Eredivisie op Superstar. Valt me nog vies tegen hoe lastig het is, dus kan me prima vermaken tegen de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:05:

- Wout Brama

- Zlatan
- Messi
- Ronaldo

Thnx ouwe! :)

Irritant zeg van die ballen. Heb je dus echt geen fuck aan. Vind het beetje inspiratieloze actie van Konami. Motiveert totaal niet om hier punten aan op te maken dus. Ik spaar nog wel even door en hopen dat er toch nog een CL zaakwaarnemer komt oid.
Vind ook vreemd dat er idd nog geen trainer is met hogere stats. Misschien bewust om echte "super teams" tegen te gaan? Andere kant lijkt me dat juist niet logisch... Denk juist dat Konami de dit soort teams wil promoten, zodat iedereen dit gaat proberen en uiteindelijk (zoals ik eenmalig) geld gaat uitgeven om maar topspelers te krijgen.

Jij had het toch trouwens over dat je met die huidige D4 trainer 1 keer een gratis spelers kon ophalen (net als bij 1e keer winnen CL)? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:13:
[...]

Thnx ouwe! :)

Irritant zeg van die ballen. Heb je dus echt geen fuck aan. Vind het beetje inspiratieloze actie van Konami. Motiveert totaal niet om hier punten aan op te maken dus. Ik spaar nog wel even door en hopen dat er toch nog een CL zaakwaarnemer komt oid.
Vind ook vreemd dat er idd nog geen trainer is met hogere stats. Misschien bewust om echte "super teams" tegen te gaan? Andere kant lijkt me dat juist niet logisch... Denk juist dat Konami de dit soort teams wil promoten, zodat iedereen dit gaat proberen en uiteindelijk (zoals ik eenmalig) geld gaat uitgeven om maar topspelers te krijgen.

Jij had het toch trouwens over dat je met die huidige D4 trainer 1 keer een gratis spelers kon ophalen (net als bij 1e keer winnen CL)? Of heb ik dat verkeerd gelezen?
Dat klopt maar dan moet je een toernooi spelen. Bij de CL was dat een offline toernooi en bij deze moet je een online toernooi spelen "points tally challenge" ofzo was het. Gewoon naar online challenges gaan en dan staat ie daar als enige.

Opzich best simpel te doen, je moet 6 punten in 4 wedstrijden halen oftewel 2 van de vier winnen of 1 winnen en de rest gelijk spelen. Dan krijg je zo'n DP4 waarnemer maarja zoals ik al zei, ik kreeg Wout Brama, echt om je te bescheuren. Ze zeggen dat alle spelers 75+ zijn, dat is ook wel zo hoor maar Wout Brama is dus 77, dat gelooft echt niemand natuurlijk.

Dat van die trainers, ja ik denk dus inderdaad ook dat dat is om het een beetje realistisch te houden. In het echt zijn er ook bijna geen teams met een bank die zo goed is dat die ook om de CL finale zou kunnen strijden.

Anderzijds, ik kan Zlatan bijv. wel inpassen, dat gaat nog maar het is alleen lastig omdat ik hem gehuurd heb ipv uit zwarte bal, daardoor moet ik nog een speler erbij zetten om aan de 18 eigen spelers te komen.

Het zou ook niet leuk zijn als m'n team nog beter zou worden, ik merk nog wel dat er nog steeds een soort "vorm van de dag" bestaat. Sommige dagen sloop ik iedereen en andere dagen heb ik moeite om tot gelijke spelen te komen laat staan winst, zo'n dag had ik eergisteren, uiteindelijk won ik een potje ook nog met 4-1 maar de hoeveelheid kansen ik daar voor nodig had en hoeveel balverlies ik leed sloeg nergens op. Die kerel waar ik tegen speelde had een LVL.3 team dus mijn team was ook veel beter maar ik heb op goeie dagen dat soort tegenstanders met dubbele cijfers opgerold.

Wat ik ook wel raar vind, waar is dat team level op gebaseerd? Ik zit met Guardiola aan z'n max maar heb nog altijd een lvl.4 team, wat moet je dan doen om lvl.5 te worden? Ligt dat dan niet aan alle 18 spelers maar aan wat je daadwerkelijk in je basis hebt staan dan? Ik heb namelijk ook wel eens al m'n toppers in 1 team weten te frommelen (met een hoop pulp op de bank om niet over de 820 heen te gaan) en nog was het maar een lvl.4 team :+ met deze opstelling:

---Ronaldo---Zlatan---Messi--
----------------Ozil-----------------
--Cazorla-------------Di Maria-
--------------Matic/pogba-------
--Dante-----Ramos----Chiellini
--------------Reina----------------

EDIT: net ergens op een duitse site gelezen dat lvl.5 vanaf 1550 TS is... Dat lijkt me toch vrij onmogelijk, dan zou er echt ergens nog een trainer moeten zijn die 850+ kosten aan kan aangezien je bank dus blijkbaar ook mee telt hier voor. Moet ook eerlijk zeggen dat ik nog nooit een lvl.5 team tegen ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Jerusalem schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:24:
Ik ben gestopt met MyClub. Even weer ouderwets aan de Master League.

Op gegeven moment had ik de smaak echt te pakken en verloor ik bijna niet. Ik reikte tot aan de 754 punten.
Toen een week niet gespeeld wegens drukte werk, gezin. Na de nieuwe patch, weer gespeeld en verloor achter elkaar. Vooral Ronaldo, Zlatan was niks tegen te beginnen. Als Ronaldo schiet is het bijna altijd een goal..

Merk toch dat ik een slechte verliezer ben :)

Nu dus gewoon heerlijk met Ajax en allemaal onbekende spelers proberen boven in mee te draaien in de Eredivisie op Superstar. Valt me nog vies tegen hoe lastig het is, dus kan me prima vermaken tegen de computer.
Superster is inderdaad erg moeilijk, ik heb nu met Myclub 1 vs. comp losse potjes ook op superster niveau en dan merk je echt dat je alles tot in de puntjes perfect moet doen, elke schouderduw van mij is sowieso een overtreding en vaak nog geel ook terwijl ik door de computer continu onder de mat wordt geschoffeld zonder gevolgen. Winnen is dan wel echt een overwinning :)

EDIT: hier een linkje naar de lijst met ge-update speler gezichten (en dus de spelers die je met die DP4 zaakwaarnemer kan krijgen.

http://www.pesfan.com/blo...4-full-updated-face-list/

De enige speler die er wat mij betreft tussen zit waar ik wat aan zou kunnen hebben is Felipe Melo, die is nog 88 volgens pesdb. De rest zou bij mij niet eens bij de eerste 18 zitten :-(

[ Voor 15% gewijzigd door 1nsane op 24-03-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Superster is inderdaad erg moeilijk, ik heb nu met Myclub 1 vs. comp losse potjes ook op superster niveau en dan merk je echt dat je alles tot in de puntjes perfect moet doen, elke schouderduw van mij is sowieso een overtreding en vaak nog geel ook terwijl ik door de computer continu onder de mat wordt geschoffeld zonder gevolgen. Winnen is dan wel echt een overwinning :)

EDIT: hier een linkje naar de lijst met ge-update speler gezichten (en dus de spelers die je met die DP4 zaakwaarnemer kan krijgen.

De enige speler die er wat mij betreft tussen zit waar ik wat aan zou kunnen hebben is Felipe Melo, die is nog 88 volgens pesdb. De rest zou bij mij niet eens bij de eerste 18 zitten :-(
Man man... Schiet lkkr op zeg. Trieste opvul/zoethoud actie van Konami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Die cup net gespeeld. Waren 2 zwarte ballen en rest goud. Had zowaar een zwarte bal! Maar was Gilardino (80). Helaas niet veel aan ondanks de zwarte bal.
Net trouwens ontdekt dat ik een TG van 96 kan halen, alleen moet ik Bale er dan uit halen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-05 20:36

StrongArmLance

Endless flow

Monda schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 22:03:
[...]

Man man... Schiet lkkr op zeg. Trieste opvul/zoethoud actie van Konami.
Zijn de gezichten hierop geupdate http://pesdb.net/pes2015/?id=40254
want dat lijkt voor geen meter, (nog steeds niet) gast is blond 8)7 niemand lijkt, trouwens :)

Wil nog steeds aan dit spel beginnen, weet alleen niet waar ik de tijd vandaan ga halen. Ben al een maand gestopt met fifa omdat ik daar echt schijt-ziek van werd.

[ Voor 22% gewijzigd door StrongArmLance op 25-03-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Haha geen idee niet echt gevolgd dit, vond niet zo interessant.
Snel beginnen met spelen! Ik geniet nog elke dag van de gameplay. Wel even de tijd nemen om te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik bak er niets van. Ik denk dat ik te veel a la fifa speel. Recht op doel af, maar telkens afgestopt. Online bedroevend nu met zo een 300 punten.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
StrongArmLance schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:40:
[...]

Zijn de gezichten hierop geupdate http://pesdb.net/pes2015/?id=40254
want dat lijkt voor geen meter, (nog steeds niet) gast is blond 8)7 niemand lijkt, trouwens :)

Wil nog steeds aan dit spel beginnen, weet alleen niet waar ik de tijd vandaan ga halen. Ben al een maand gestopt met fifa omdat ik daar echt schijt-ziek van werd.
Daar moet je niet naar kijken, klopt geen reet van.. in het spel lijkt het zeer goed (ik speel op de PS3).

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken maar het is echt heel goed.

Gisteren trouwens eindelijk een topspits gekregen uit zwarte bal!! Ik had door 10e speldag weer 100 muntjes gekregen en daardoor 250 muntjes, m'n GP probeer ik nu alleen nog voor contracten te gebruiken.

Dus ik dacht, geef een keer een slinger aan het rad (Niet die DP4 want die heeft nog slechtere stats dan Castolo enz.) dus Castolo, zwarte bal, kreeg ik Lewandowski :D:D:D die is 88 en daarnaast ook nog eens een perfecte match met de trainer (logisch, Guardiola is in het echt zijn trainer ook).

Wat me opviel is dat Dzeko, die al ontzettend lang en veel speelt nog steeds geen 100% match is, iets van 83 ofzo.

M'n TG ging van 95 naar 96 en na 2 potjes naar 97 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Cityhunter schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:02:
Ik bak er niets van. Ik denk dat ik te veel a la fifa speel. Recht op doel af, maar telkens afgestopt. Online bedroevend nu met zo een 300 punten.

Tips?
Welke modus speel je online? Gebruik je kleine dingen als: 2x X voor getimed tackelen, 2x sprint knop als er ruimte ligt voor versnelling? Daarnaast werkt hoge steekbal op een snelle speler en rennen nog wel, maar lang niet zo krachtig meer als voorheen (gelukkig). Ik laat de bal vooral veel gaan en wacht op ruimtes. Ga ook regelmatig een "1-2tje" aan om ruimte te creëren (L1+pass). Als er geen ruimte is, weer terug en opnieuw opbouwen. Wanneer je dribbelt, met verdediger dichtbij, de sprint knop loslaten en gewoon met linkerstick om hem heen draaien tot je m kwijt bent en dan pas versnellen (eventueel 2x sprint knop. Ook af en toe van afstand knallen, als je weet dat de desbetreffende speler een goed schot in de benen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:07:
[...]

Daar moet je niet naar kijken, klopt geen reet van.. in het spel lijkt het zeer goed (ik speel op de PS3).

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken maar het is echt heel goed.

Gisteren trouwens eindelijk een topspits gekregen uit zwarte bal!! Ik had door 10e speldag weer 100 muntjes gekregen en daardoor 250 muntjes, m'n GP probeer ik nu alleen nog voor contracten te gebruiken.

Dus ik dacht, geef een keer een slinger aan het rad (Niet die DP4 want die heeft nog slechtere stats dan Castolo enz.) dus Castolo, zwarte bal, kreeg ik Lewandowski :D:D:D die is 88 en daarnaast ook nog eens een perfecte match met de trainer (logisch, Guardiola is in het echt zijn trainer ook).

Wat me opviel is dat Dzeko, die al ontzettend lang en veel speelt nog steeds geen 100% match is, iets van 83 ofzo.

M'n TG ging van 95 naar 96 en na 2 potjes naar 97 :9
Nice! Waar zie je die match met de trainer? Deze kan nog stijgen? Ik heb al weken 94 (en zonder Bale 96).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:15:
[...]

Nice! Waar zie je die match met de trainer? Deze kan nog stijgen? Ik heb al weken 94 (en zonder Bale 96).
Die kan nog stijgen, spelers die niet helemaal matchen met je trainer, dat kan je vaak al zien in je team management, dan zie je rechts onder als je op een speler staat een tabel waarbij een soort chainlinks aangeven of dat onderdeel van de speelstijl van je speler matcht met de trainer.

Wil je het echt uitdiepen, dan moet je naar je myclub spelerslijst gaan (waar je al je spelers kan zien) en dan als je op vierkantje drukt (PS) kan je de spelers sorteren op van alles, ook op tactiek afstemming op trainer, dan zie je een getal van 0 tot 99 waar je de afstemming aan kan zien. Logischerwijs, hoe hoger dat getal hoe beter de match.

Het lullige van een aantal van die toppers is dat ze in het beginsel best wel slecht matchen met je trainer, dan duurt het eeuwen voordat ze echt goed matchen, je kan in mijn ogen beter een speler van 82 opstellen die perfect matcht dan een van 85 waarbij je TG met 3 omlaag gaat bijvoorbeeld.

Zaken die invloed hebben op de matching (afgezien van de pure tactics van de speler zelf vs. trainer) zijn:

- afkomst (land en de landen waar je andere spelers vandaan komen)
- competitie (spelen ze in de zelfde competitie als de spelers om hem heen?),
- vooral ook van de zelfde club als de spelers om hen heen en vooral de trainer, dat scheelt heel erg veel.

Ik heb Guardiola (Bayern) en heb 3 bayern spelers in mijn basis die gelijk 100% match zijn daardoor.

Lewandowski (Bayern) is een perfect voorbeeld, door hem gaat m'n TG omhoog ten opzichte van Dzeko terwijl Dzeko vanaf het begin redelijk matchte en ook nog eens al tig potjes in de basis stond...

Ik heb voor de grap Zlatan, Messi en Ronaldo gehuurd. Zlatan heeft ongeveer zelfde match als Dzeko maar Messi en Ronaldo, dat is echt dramatisch.. dan gaat m'n TG 3 a 4 omlaag! Je kan dus ook in principe maar 1 van zo'n speler in passen in je team, simpel weg omdat er maar een paar trainers zijn die ook daadwerkelijk 800+ team kosten kunnen dragen waardoor je niet bijv. alleen maar Messi op kan stellen en de rest droeftoeters maar ook een beetje gebalanceerd met andere spelers die in de 80 zijn.

Trainers waar ze echt goed bij matchen zijn in veel gevallen rond de 700 dus moet je er droeftoeters omheen zetten. anders past het nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door 1nsane op 25-03-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
Monda schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:13:
[...]

Welke modus speel je online? Gebruik je kleine dingen als: 2x X voor getimed tackelen, 2x sprint knop als er ruimte ligt voor versnelling? Daarnaast werkt hoge steekbal op een snelle speler en rennen nog wel, maar lang niet zo krachtig meer als voorheen (gelukkig). Ik laat de bal vooral veel gaan en wacht op ruimtes. Ga ook regelmatig een "1-2tje" aan om ruimte te creëren (L1+pass). Als er geen ruimte is, weer terug en opnieuw opbouwen. Wanneer je dribbelt, met verdediger dichtbij, de sprint knop loslaten en gewoon met linkerstick om hem heen draaien tot je m kwijt bent en dan pas versnellen (eventueel 2x sprint knop. Ook af en toe van afstand knallen, als je weet dat de desbetreffende speler een goed schot in de benen heeft.
Zowat alles probeer ik wel, myclub nu vooral omdat ik de Real Madrid spam beu was. Wat mij opvalt is dat ik de bal vaak kwijt ben, al meteen bij de aanname. Pas komt en hup, tegenstander in de rug en meteen kwijt.
Ik speel ook wel op manual op op 1 pass assistance en ik zie gewoon dat ik meer foute passes doe en diepe ballen minder efficient zijn als full assitance spelers. Die doen dingen zo snel en accuraat dat ik gewoon niet kan naspelen. Op hoeveel pass assitance spelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Je hebt sinds vandaag een nationale elftallen zaakwaarnemer. Alleen spelers van minimaal 75 en beperkt aantal landen.

De top 10 landen, maar ook bijvoorbeeld Roemenië.

Je kan die zaakwaarnemer ook weer winnen met een vs com toernooi. Ik speelde de eerste wedstrijd tegen Italië en m'n team speelde weer alsof ze door de modder moesten waden. Op regular 1-0 verloren met een team met Ronaldo.

Waarom doet Konami dit toch? Ik wil gewoon een leuk spel spelen, zonder het idee te hebben dat ze me lopen te naaien. Heb ik me weer 20 minuten kapot lopen ergeren. Het was gelukkig wel de eerste wedstrijd ipv de vierde. Dat is altijd extreem frustrerend.

Gelukkig werd ik bij poging twee weer ouderwets genaaid in de laatste wedstrijd. Door spelers die ineens heel traag draaiden vlakbij de 16 twee goals tegen, toen zelf vier schoten op de paal en twee keer schoot Ronaldo van heel dicht bij ineens gigantisch over en toen heb ik m'n playstation uitgezet omdat nog meer ergernis het spel misschien wel helemaal voor me zou verpesten. Het is gewoon geen toeval meer als het zo vaak voor komt.

[ Voor 83% gewijzigd door Framoes op 26-03-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:56:
Je hebt sinds vandaag een nationale elftallen zaakwaarnemer. Alleen spelers van minimaal 75 en beperkt aantal landen.

Je kan die zaakwaarnemer ook weer winnen met een vs com toernooi. Ik speelde de eerste wedstrijd tegen Italië en m'n team speelde weer alsof ze door de modder moesten waden. Op regular 1-0 verloren met een team met Ronaldo.

Waarom doet Konami dit toch? Ik wil gewoon een leuk spel spelen, zonder het idee te hebben dat ze me lopen te naaien. Heb ik me weer 20 minuten kapot lopen ergeren. Het was gelukkig wel de eerste wedstrijd ipv de vierde. Dat is altijd extreem frustrerend.

Gelukkig werd ik bij poging twee weer ouderwets genaaid in de laatste wedstrijd. Door spelers die ineens heel traag draaiden vlakbij de 16 twee goals tegen, toen zelf vier schoten op de paal en twee keer schoot Ronaldo van heel dicht bij ineens gigantisch over en toen heb ik m'n playstation uitgezet omdat nog meer ergernis het spel misschien wel helemaal voor me zou verpesten. Het is gewoon geen toeval meer als het zo vaak voor komt.
Dat gebeurd idd nog wel eens, een soort vorm van de dag die je team wel of niet heeft. Gisteren met een maat van me zitten schelden, 1e game van masterleague met z'n tweeën tegen com. Gemiddeld niveau uiteindelijk met moeite 3-3 en uiteindelijk op pingels gewonnen, toen de rest wel gewonnen maar kostte grootst mogelijke moeite. Vorige week speelden we ook met z'n tweeën en wonnen we alles dik, ook op top player..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-05 20:36

StrongArmLance

Endless flow

EAIDS voor PES dus.

Ik snap het nooit, voor wie heeft dit zin, voor spelers die er écht geen ruk van bakken? Daar zijn divisies en matchmaking toch al voor...

[ Voor 5% gewijzigd door StrongArmLance op 26-03-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda

Weet helemaal wat je bedoelt. Echter heb ik dat de laatste tijd helemaal niet meer. Misschien te maken met TG? Hoe hoog is die bij jou? Ik heb nu TG95 en een goede balans en eigenlijk win in ik tegen de computer bijna alles. Heb 1x gehad dat ik zag dat een speler een soort tegengehouden werd. Kon de bal zo oppakken en doorlopen naar de goal, maar leek de bal niet te willen en wachtte af tot de tegenstander bij de bal was, voor hij weer wilde sprinten. Heb t opgenomen, Zag er niet uit. Zal eens uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:04:
[...]

Dat gebeurd idd nog wel eens, een soort vorm van de dag die je team wel of niet heeft. Gisteren met een maat van me zitten schelden, 1e game van masterleague met z'n tweeën tegen com. Gemiddeld niveau uiteindelijk met moeite 3-3 en uiteindelijk op pingels gewonnen, toen de rest wel gewonnen maar kostte grootst mogelijke moeite. Vorige week speelden we ook met z'n tweeën en wonnen we alles dik, ook op top player..
Het is ontzettend storend, omdat het het spel verpest voor mij. Ik game om te ontspannen en niet om vloekend op de bank te zitten omdat het spel voor geen meter draait. Verliezen is prima, maar dan wel doordat de tegenstander beter is. Dat komt ook voor op de hoogste moeilijkheidsgraad. Dan word ik door een gelijkwaardig team soms van de mat gespeeld.

Als ik zie dat meerdere spelers niet fit zijn (blauw of paars pijltje), dan snap ik het nog. M'n team had vreemd genoeg alleen maar groene, oranje en rode pijltjes. Dan krijg ik het idee dat Konami niet wil dat je te makkelijk wedstrijden en gratis zaakwaarnemers wint, in de hoop dat je geld uitgeeft aan munten.
StrongArmLance schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:27:
[...]

EAIDS voor PES dus.

Ik snap het nooit, voor wie heeft dit zin, voor spelers die er écht geen ruk van bakken? Daar zijn divisies en matchmaking toch al voor...
Dit was tegen een AI tegenstander en ik kon er een gratis zaakwaarnemer voor internationals mee winnen. Konami wil blijkbaar dat dat niet te makkelijk gaat, want dan zijn er te weinig mensen die munten kopen en levert het online gebeuren niet genoeg op ofzo.
Monda schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:53:
[...]

Weet helemaal wat je bedoelt. Echter heb ik dat de laatste tijd helemaal niet meer. Misschien te maken met TG? Hoe hoog is die bij jou? Ik heb nu TG95 en een goede balans en eigenlijk win in ik tegen de computer bijna alles. Heb 1x gehad dat ik zag dat een speler een soort tegengehouden werd. Kon de bal zo oppakken en doorlopen naar de goal, maar leek de bal niet te willen en wachtte af tot de tegenstander bij de bal was, voor hij weer wilde sprinten. Heb t opgenomen, Zag er niet uit. Zal eens uploaden.
Mijn TG is 81 of 83, afhankelijk van m'n opstelling. Dat lijkt me dus niet het probleem. Ik heb geen superteam, maar sterk genoeg om op top player of professional makkelijk te kunnen winnen.

Ik win potjes VS COM ook altijd, maar als spelers tijdens die VS COM toernooien waar wat te winnen valt bij elke balaanname de bal onder hun voet doorhalen, ineens een draaicirkel van een vrachtwagen hebben, lijken in te houden en ineens alles naast, over of op de paal/lat schieten, wordt het spel ineens heel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 21:00
Na maanden lang niet online te hebben kunnen spelen heb ik het eindelijk werkende!
Probleem zat hem in de openstaande poorten. Er zijn verschillende lijsten voor poorten die je open moet hebben staan. De enige lijst die klopt staat op portforward.com.
Daarna deed het online gedeelte nog niet. Maar na een herinstallatie wel

Gelijk een paar potjes gedaan en de ergenis zit er alweer goed in. Om dezelfde redenen als hierboven. Cheat ai.
Denk niet dat Konami dat doet om munten te verkopen, dit doen ze zo al jaren. Waarom snap ik nog steeds niet.

Maar ik vermoed ook dat het een deel soms aan de verbinding ligt? Ik weet het nniet. Bijvoorbeeld: eerste helft alle controle, tweede helft al mijn mannetjes vertraagd.

Ik probeer nog wat dingetjes uit maar als ik steeds chagrijnig er van word, moet ik toch maar niet meer spelen hoe verslavend ook

Erg jammer want verder voor de rest is het heel leuk

[ Voor 47% gewijzigd door Harribo op 28-03-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Harribo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:45:
Na maanden lang niet online te hebben kunnen spelen heb ik het eindelijk werkende!
Probleem zat hem in de openstaande poorten. Er zijn verschillende lijsten voor poorten die je open moet hebben staan. De enige lijst die klopt staat op portforward.com.
Daarna deed het online gedeelte nog niet. Maar na een herinstallatie wel

Gelijk een paar potjes gedaan en de ergenis zit er alweer goed in. Om dezelfde redenen als hierboven. Cheat ai.
Denk niet dat Konami dat doet om munten te verkopen, dit doen ze zo al jaren. Waarom snap ik nog steeds niet.

Maar ik vermoed ook dat het een deel soms aan de verbinding ligt? Ik weet het nniet. Bijvoorbeeld: eerste helft alle controle, tweede helft al mijn mannetjes vertraagd.

Ik probeer nog wat dingetjes uit maar als ik steeds chagrijnig er van word, moet ik toch maar niet meer spelen hoe verslavend ook

Erg jammer want verder voor de rest is het heel leuk
Kijk daar is hij, die ik genoemd heb bij naam en nieuwsgierig naar was!
Helaas dus niet afwezig door tevredenheid zoals we hoopten 😊.
Op de ps4 heb ik vrijwel nooit lagg (myClub). Heb wel gezien dat de ander last leek te hebben van lagg. Speelde steeds ballen uit omdat hij iets ingedrukt leek te hebben wat in de vorige situatie nog van toepassing was maar nu niet meer. Ook met happen (2x X) ging t steeds mis. Over het algemeen ben ik eigenlijk wel tevreden over het online gedeelte. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nog niet heel veel online gespeeld heb (potje of 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ja jullie hebben mij gemist he? :)
Ik ga nog proberen om mijn verdediging sterker te maken en proberen meer tegen tegenstanders uit dezelfde divisie te spelen.
Maar echt eerste helft volledige controle, sta ik 3-0 voor. Tweede helft vanaf de aftrap....geen mannetje die meer vooruit te branden is, verlies 4-3... wat iemand al zei....als dat aan mij ligt ok maar dat idee krijg je gewoon niet......over getting screwed....

Wat ik heel bijzonder vind trouwens, is dat als je echt niets doet om de bal af te pakken van de tegenstander, dat die ander dan heel vaak de bal gewoon in je voeten op den duur speelt. Juist als ik ga happen of ga proberen te verdedigen, dan ben ik net overal te laat. Heel apart.

Had trouwens Ronaldo gehuurd maar heb er niet veel aan. Denk dat in PES 2015 Ibra een veel betere keus is, die is namelijk fysiek unstoppable. Robben is ook fijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 28-03-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok nu heb ik 2 avonden online gespeeld. 2 avonden frustratie en ben ik chagrijnig.
Ook weer een gamepad gemold.
Gewoon omdat je genaaid wordt door het spel. Ik hoef het niet uit te leggen lijkt me, het spel zit er vol mee.

Ik zie bijvoorbeeld dat een pass gewoon in eerste instantie aankomt, dat de bal "opeens" doorstuitert waar die dat normaal niet deed en de ontvanger gewoon grof wordt afgeremd waardoor de bal over de zijlijn verdwijnt....ja daaaaag ....ik heb geen zin meer om dit spel te spelen. Online wel te verstaan, offline zal het mss minder zijn maar ik vind het juist leuk om online te spelen. Veel meer afwisseling.
Ik ben er klaar mee ik ga FIFA spelen. Tis nie anders dan maar een saaier spel.

Hoop dat jullie nog veel plezier beleven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Haha ja hoor komt wel goed! Plezier genoeg! Sterkte met Fifa!

[ Voor 16% gewijzigd door Monda op 28-03-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Zwaaaaai doeiii tot nooit meer veel plezier met FIFA eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Idd, het ligt ook allemaal aan het spel heh Harribo... Dat betekend dus dat iedereen online verliest, oh wacht, dat kan niet.. Misschien bak je er wel gewoon niks van? Of, zoals je in je iets eerdere post al aangaf, is je netwerk verbinding toch niet zo optimaal en op "systeembeheerdersniveau" als dat je dacht..

Feit is dat er meer mensen zijn met jouw problemen maar nog veel meer voor wie het uitstekend werkt, ik draai het op de ps3 weliswaar ipv pc maar het draait bij mij vlekkeloos. En daarbij heb ik vrede met het vorm van de dag principe en weet ik dat ik gewoon echt heel geconcentreerd moet spelen om topplayer+ of online te winnen, maar daarom geeft winnen wel voldoening en voelt het ook als winnen.

Als je alleen maar alles wilt winnen, dan is dit niet het spel voor je, ik zou dat niet willen, dan ben ik namelijk zo klaar met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
dat kan ook op een andere manier...
En fijn als mensen plezier aan dit spel beleven. Ik dus niet en heb dat ook aan Konami laten weten. Met video's als bewijsmateriaal erbij en al.

Ik word er vaak enorm chagrijnig van omdat je gewoon genaaid wordt. Niet omdat ik wel eens verlies. Ik speel een spel om vrolijk van te worden lijkt me. Blijkbaar kunnen anderen beter er mee omgaan dat ze genaaid worden, ik kan dat dus niet. Ik weiger dat ook.
Dus kan ik beter FIFA gaan spelen, voor iedereen, die ik dus nu ook gekocht heb :)

[ Voor 32% gewijzigd door BM op 30-03-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:04:
Ja jullie hebben mij gemist he? :)
Ik ga nog proberen om mijn verdediging sterker te maken en proberen meer tegen tegenstanders uit dezelfde divisie te spelen.
Maar echt eerste helft volledige controle, sta ik 3-0 voor. Tweede helft vanaf de aftrap....geen mannetje die meer vooruit te branden is, verlies 4-3... wat iemand al zei....als dat aan mij ligt ok maar dat idee krijg je gewoon niet......over getting screwed....

Wat ik heel bijzonder vind trouwens, is dat als je echt niets doet om de bal af te pakken van de tegenstander, dat die ander dan heel vaak de bal gewoon in je voeten op den duur speelt. Juist als ik ga happen of ga proberen te verdedigen, dan ben ik net overal te laat. Heel apart.

Had trouwens Ronaldo gehuurd maar heb er niet veel aan. Denk dat in PES 2015 Ibra een veel betere keus is, die is namelijk fysiek unstoppable. Robben is ook fijn :)
Ronaldo heb je idd geen hol aan, past voor geen reet in m'n team, Messi ook trouwens maar ibra is perfect! Die laat ten minste ook niet je team kosten de pan uit vliegen zoals die andere twee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:17:

En fijn als mensen plezier aan dit spel beleven. Ik dus niet en heb dat ook aan Konami laten weten. Met video's als bewijsmateriaal erbij en al.

Ik word er vaak enorm chagrijnig van omdat je gewoon genaaid wordt. Niet omdat ik wel eens verlies. Ik speel een spel om vrolijk van te worden lijkt me. Blijkbaar kunnen anderen beter er mee omgaan dat ze genaaid worden, ik kan dat dus niet. Ik weiger dat ook.
Dus kan ik beter FIFA gaan spelen, voor iedereen, die ik dus nu ook gekocht heb :)
Omdat je alles toch zo ontzettend goed weet, misschien moet je eens in het FIFA topic gaan kijken en hoe mensen daar door het spel en AI genaaid worden en er over klagen...

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 30-03-2015 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Hahaha mooie discussie! Ik heb een tijdje (paar maanden) met regelmaat Fifa gespeeld bij een maat, maar daar zitten idd net zulke frustratie momenten in (oa in de connectie/lagg) en is qua gameplay ook nog een stuk minder leuk/dynamisch/onvoorspelbaar/bevredigend naar mijn mening. Maarja ieder zn ding he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:11
Bij PES heb ik het gevoel veel meer de controle te hebben over het spel en dat geeft veel meer rust als ik aan het spelen ben en zit ik rustig met de controller in mn hand.

Bij Fifa knijp ik mn controller vaak samen van frustratie in online potjes.

Maar ik vind allebei de games wel wat hebben. Het wat snellere spel in Fifa vind ik op zijn tijd leuk, dat mis ik een beetje in PES. Spelers worden daarin overdreven snel uitgeput, als slaat Fifa door de andere kant op. Ook zit Fifa er wat gelikter uit, maar is er vanuit PES meer aandacht voor de gamefaces van de meer onbekende spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
Harribo schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:17:
[mbr]dat kan ook op een andere manier...[/]

MAW Harribo staat hier volgende week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel plezier met FIFA, Harribo. Tot volgende week! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Cityhunter schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:29:
[...]

MAW Harribo staat hier volgende week terug.
Tja, ik vind het oprecht verrot voor die kerel, het kan behoorlijk frustrerend zijn alleen maar ik denk dat het een combinatie is van zijn verbinding en hoe je het spel moet spelen. Mijn verbinding van mijn PS3 heb ik bewust bekabeld gedaan om wifi issues te voorkomen.

Als het bij mij al trager loopt dan is het niet dat het spel daadwerkelijk trager is maar dan krijg ik af en toe hickups en zo'n icoontje boven in het midden dat de verbinding slecht is maar het komt eerlijk gezegd zelden voor.

Button lag heb ik ook geen last van dus kan ik ook niet over mee praten.

Ik heb af en toe wel dat ik online op bizarre wijze van de mat wordt gespeeld, dat gevoel van lood in de schoenen van al m'n spelers wat mensen wel eens hebben.

Dat is denk ik een combinatie van dat ik tegen een tiener speel die elke dag na school de hele dag zit te spelen en beter is dan ik (29 jaar, drukke baan etc etc.en veel minder tijd om te spelen) en dat m'n team niet in vorm is als team zijnde. Soms kom ik dan met moeite op voorsprong en gaan m'n spelers ineens beter hun best doen, meer in de bal komen, vrijlopen etc. Dat is niet erg, dat is gewoon realistisch.

Gisteren ook een voorbeeld, ik speelde div. met mijn top team tegen een level 2 team uit een lagere divisie, ik kon er maar niet door komen en hij kwam nog bijna voor ook. Toen ik er eenmaal 2 in het netje had liggen lukte ineens alles en won ik alsnog met 8-0 maar die goals vielen bijna allemaal in de 2e helft. Ook dat is realistisch want als je in het echt met je team 2-0 voor komt dan gaat je team vaak ook beter draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07-2024
Tja als ik 3-0 voor sta in de eerste helft gaan er bij mij verdedigende spelers in en speel ik enorm op balbezit. Ik ga dan dus niet constant de aanval zoeken maar laat gewoon de bal rondgaan zodat de tegenstander heel weinig kansen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
xeple schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:56:
Tja als ik 3-0 voor sta in de eerste helft gaan er bij mij verdedigende spelers in en speel ik enorm op balbezit. Ik ga dan dus niet constant de aanval zoeken maar laat gewoon de bal rondgaan zodat de tegenstander heel weinig kansen krijgt.
Precies en dan nog een paar keer met uitbraken een paar keer scoren. Denk dat sommigen zich ook nog niet beseffen dat je een potje veel meer als een echte wedstrijd moet benaderen en gedurende een wedstrijd van speelstijl moet veranderen en dat dan vast moet houden.

Zelfde verhaal als dat ik bijvoorbeeld met moeite 2-1 voor kom en dan moet je niet volharden in maar aanvallen als een gek want 9 van de 10 keer krijg je dan de 2-2 en zelfs 2-3 nog om je oren.

Ik ga dan gewoon ook de bal zo veel mogelijk achterin rondspelen en meer de bal naar voren rossen. Je moet het combinatiespel niet willen volhouden als het niet lukt en je moet er dan ook naar wisselen.

In zo'n geval haal ik mijn AM er af (Oscar meestal, anders Ozil maar die haal ik dan naar LH en Cazorla eruit) en zet ik bijv. Pogba op de AM positie en Dzeko in de spits ipv Lewandowski. Dzeko is wat dat betreft een ideale pinchitter, hij is wat lomp en niet heel snel maar beresterk en vooral in de lucht.

Dat is wat je in het echte voetbal ook ziet, als het niet loopt op combinatie voetbal omdat het bij je tegenstander beter loopt dan maar op de counter.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste