[MULTI] Pro Evolution Soccer 2015 ''The Pitch is Ours''

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:16:
[...]

R2 is ook lekker, net even naar achteren halen. :)
Heerlijk subtiel. Heb over het algemeen geen andere knoppen nodig dan R2 en linker stick. Alleen moet ik wel opletten dat ik niet te veel sprint, daar heb ik nog wel eens last van. Left-stick dribbling in PES 2015 is geniaal. :D

Ik krijg spontaan weer zin om een potje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Framoes schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:18:
Aboubakar (76 OVR) gekregen bij de 'Stars of the Champions League' agent. Dit is de reden dat ik weinig myclub speel. Na Ronaldo via de code die ik bij het spel kreeg, heb ik als beste speler Siquera (LB, 81 OVR) gekregen. Verder niks boven de 80.

Daarnaast kan ik de betere coaches nog steeds alleen met coins kopen, waardoor m'n team met 480 op z'n max zit.

Dan besluit ik dus om maar een vs com toernooi te spelen om een nieuwe gratis agent te krijgen. Helaas loopt alles traag, waardoor ik op Top Player (automatische moeilijkheidsgraad bij Myclub) al moeite heb. Konami moet echt iets doen aan dat soort zaken, of het nou bewust is of gewoon een engine die ineens klotetraag is. Het is namelijk echt niet leuk spelen op deze manier. Alsof ik naast de tegenstander ook tegen m'n eigen spelers moet spelen. MyClub kan me ondertussen gestolen worden.
Toch nog een keer een poging gewaagd zo'n CL agent te winnen met een VS Com challenge. Opnieuw is het ineens volledig onspeelbaar zo traag. Heb hiervoor een paar potjes ML gespeeld zonder problemen, maar hier reageren m'n spelers slecht, struikelen ze over alles en iedereen, gaan ze niet naar afvallende ballen toe en loopt het gewoon voor geen meter.

Echt alsof m'n spelers op de maan door een meter modder lopen te waden. Zo nemen ze ook een bal aan, waardoor elke balaanname ook balverlies betekent. Ik durf m'n verdedigers niet eens meer aan te spelen, want die doen zo lang over de aanname dat de spits van de tegenstander er elke keer mee vandoor gaat.

Het kan geen lag zijn, want ik speel tegen de computer. Het ziet er ook niet uit alsof ik op de maan speel in een meter modder. Iemand een verklaring hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
Framoes schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:27:
[...]

Toch nog een keer een poging gewaagd zo'n CL agent te winnen met een VS Com challenge. Opnieuw is het ineens volledig onspeelbaar zo traag. Heb hiervoor een paar potjes ML gespeeld zonder problemen, maar hier reageren m'n spelers slecht, struikelen ze over alles en iedereen, gaan ze niet naar afvallende ballen toe en loopt het gewoon voor geen meter.

Echt alsof m'n spelers op de maan door een meter modder lopen te waden. Zo nemen ze ook een bal aan, waardoor elke balaanname ook balverlies betekent. Ik durf m'n verdedigers niet eens meer aan te spelen, want die doen zo lang over de aanname dat de spits van de tegenstander er elke keer mee vandoor gaat.

Het kan geen lag zijn, want ik speel tegen de computer. Het ziet er ook niet uit alsof ik op de maan speel in een meter modder. Iemand een verklaring hiervoor?
Zijn je spelers nog wel fit na 3 partijtjes? Heb zelf de CL challenge ook gewonnen. John Terrry getrokken :Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Maverick schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:29:
[...]

Zijn je spelers nog wel fit na 3 partijtjes? Heb zelf de CL challenge ook gewonnen. John Terrry getrokken :Y)
Dit is het eerste potje (PSG). Het is echt onspeelbaar. Echt al m'n spelers lopen erbij alsof ze 1 been en 1 hersenhelft hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Framoes op 16-02-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-01-2020

dfg

[...]

[...]

Zou dit met je team spirit te maken kunnen hebben? Als dat laag is, dan is dat echt merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Framoes schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:31:
[...]

Dit is het eerste potje (PSG). Het is echt onspeelbaar. Echt al m'n spelers lopen erbij alsof ze 1 been en 1 hersenhelft hebben.
Hm, vreemd. Hier nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
dfg schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:36:
[...]

[...]

Zou dit met je team spirit te maken kunnen hebben? Als dat laag is, dan is dat echt merkbaar.
Nee daar heb ik direct naar gekeken. Het is niet denderend, maar dit team speelt in losse wedstrijden niet zo stroperig. Ga ook niet over m'n total costs van spelers heen, want dan is je team spirit ook ineens 0 ofzo.

Misschien een bug dat als je total costs precies op het maximum van je trainer komt, je team spirit keldert, maar dat dit niet te zien is in het menu.

[ Voor 14% gewijzigd door Framoes op 16-02-2015 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

Framoes schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:41:
[...]

Nee daar heb ik direct naar gekeken. Het is niet denderend, maar dit team speelt in losse wedstrijden niet zo stroperig. Ga ook niet over m'n total costs van spelers heen, want dan is je team spirit ook ineens 0 ofzo.

Misschien een bug dat als je total costs precies op het maximum van je trainer komt, je team spirit keldert, maar dat dit niet te zien is in het menu.
Zou kunnen, maar is misschien vergezocht. Eerste partij moest ik tegen PSG, wat een enorm sterk team is met Zlatan.en Lucas.Ik heb me vooral geconcentreerd op verdedigen en af en toe een aanval tussendoor. Een defensief blok met Skrtel en K.Touré hielp hielp daarbij wel. Na PSG werden de tegenstanders makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
dfg schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:00:
[...]

Zou kunnen, maar is misschien vergezocht. Eerste partij moest ik tegen PSG, wat een enorm sterk team is met Zlatan.en Lucas.Ik heb me vooral geconcentreerd op verdedigen en af en toe een aanval tussendoor. Een defensief blok met Skrtel en K.Touré hielp hielp daarbij wel. Na PSG werden de tegenstanders makkelijker.
Ik weet anders ook niet waarom het team zo slecht speelt. Net met de laatste 20 minuten met 10 man en veel moeite met 1-0 van PSG gewonnen en daarna met gigantisch veel geluk in de 91e minuut 0-1 tegen Shakhtar.

Het lijkt te lukken, maar het gaat niet van harte. Het zou op deze moeilijkheidsgraad een stuk makkelijker moeten gaan.

En nu tegen Basel gaat het ook een stuk makkelijker. Speelt nog steeds niet heel denderend, maar zo ongeveer alles wat ik op doel schiet, vliegt er in. Ik snap niet wat het verschil met de vorige wedstrijden was.

[ Voor 16% gewijzigd door Framoes op 16-02-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Framoes schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:32:
[...]

Ik weet anders ook niet waarom het team zo slecht speelt. Net met de laatste 20 minuten met 10 man en veel moeite met 1-0 van PSG gewonnen en daarna met gigantisch veel geluk in de 91e minuut 0-1 tegen Shakhtar.

Het lijkt te lukken, maar het gaat niet van harte. Het zou op deze moeilijkheidsgraad een stuk makkelijker moeten gaan.

En nu tegen Basel gaat het ook een stuk makkelijker. Speelt nog steeds niet heel denderend, maar zo ongeveer alles wat ik op doel schiet, vliegt er in. Ik snap niet wat het verschil met de vorige wedstrijden was.
Laatste wedstrijd weer 1-0. Vervolgens een gouden bal via de top agent...Fred van Shakhtar (AMF 76).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

Framoes schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:54:
[...]

Laatste wedstrijd weer 1-0. Vervolgens een gouden bal via de top agent...Fred van Shakhtar (AMF 76).
Mooi dat je hebt gewonnen, verder vette pech met de gouden bal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
dfg schreef op maandag 16 februari 2015 @ 23:08:
[...]

Mooi dat je hebt gewonnen, verder vette pech met de gouden bal :X
Haha, ach ja. Hij is iig even goed als LMF als Siquera, maar wel 11 punten goedkoper, waardoor ik op een andere positie een betere speler kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 15-09 00:37
Er zijn voor mij nog een aantal dingen nog niet helemaal duidelijk.
Hoe kan ik instellen dat je tijdens de wedstrijd kan zien wie een gele kaart gepakt heeft?
In MyClub, is er nu die nieuwe zaakwaarnemer (CL). Het voor mij niet geheel duidelijk welke spelers je hier mee kan binnen halen... Spelers uit t UEFA Team of the Year + de spelers van de teams die momenteel nog in de CL spelen? Er staat ook iets als round 1/ week 1 bij. Wat houdt dit precies in?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

Monda schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:45:
Er zijn voor mij nog een aantal dingen nog niet helemaal duidelijk.
Hoe kan ik instellen dat je tijdens de wedstrijd kan zien wie een gele kaart gepakt heeft?
In MyClub, is er nu die nieuwe zaakwaarnemer (CL). Het voor mij niet geheel duidelijk welke spelers je hier mee kan binnen halen... Spelers uit t UEFA Team of the Year + de spelers van de teams die momenteel nog in de CL spelen? Er staat ook iets als round 1/ week 1 bij. Wat houdt dit precies in?
Hier staat het eea uitgelegd:
http://www.pesfan.com/blo...ns-league-stars-campaign/

Geel kun je toch zien als de betreffende speler aan de bal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
Gisteren weer CL toernooi gespeeld. Ik had Guardiola gehaald omdat ik nog wat munten van PSN kaart had maar had ik beter niet kunnen doen want die speelt 3-1-3-3 :-S in m'n enthousiasme had ik hem gehaald maar beter een trainer halen die 4-3-3 speelt of 4-1-2-3 van 700+ .

Wel eindelijk een goeie VM getrokken, Nemanja Matic van 83.

Nu nog een goeie LVA en dan ben ik voor mij betreft wel even klaar en ga ik zaakwaarnemers sparen. Had wel Tello nog uit een gratis waarnemer maar die is ook maar 78 en wil minimaal 81 ofzo.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
dfg schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:32:
[...]

Hier staat het eea uitgelegd:
http://www.pesfan.com/blo...ns-league-stars-campaign/

Geel kun je toch zien als de betreffende speler aan de bal is.
Thnx! Maar dat van die gele kaart, wordt bij mij niet weergegeven. Misschien iets met de cursor instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:43:
Gisteren weer CL toernooi gespeeld. Ik had Guardiola gehaald omdat ik nog wat munten van PSN kaart had maar had ik beter niet kunnen doen want die speelt 3-1-3-3 :-S in m'n enthousiasme had ik hem gehaald maar beter een trainer halen die 4-3-3 speelt of 4-1-2-3 van 700+ .

Wel eindelijk een goeie VM getrokken, Nemanja Matic van 83.

Nu nog een goeie LVA en dan ben ik voor mij betreft wel even klaar en ga ik zaakwaarnemers sparen. Had wel Tello nog uit een gratis waarnemer maar die is ook maar 78 en wil minimaal 81 ofzo.
Ik had dit ook bijna gedaan, maar gelukkig toch even rustig gekeken naar eigenschappen. Toen die Italiaanse coach gehaald die onder Guardiola stond (ook 820). Deze speelt 4-1-2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Thnx! Maar dat van die gele kaart, wordt bij mij niet weergegeven. Misschien iets met de cursor instellingen...
Dat heb ik dus ook! Daardoor maak ik nog wel eens de vergissing om een speler met geel nog even een half doorgebroken aanvaller te laten schoffelen wat dan een 2e geel oplevert. Vroeger stond dat standaard ingesteld dat je het kon zien maar nu niet meer inderdaad.

EDIT: Valt me trouwens op dat op internationale fora mensen steen en been klagen over PES 2015 met name over het gehalte aan gele kaarten maar eerlijk gezegd herken ik dat niet zo. Dat zijn denk ik vooral mensen die het op de PES 2014 manier proberen te spelen (totaal anders) en slidings niet kunnen timen, ik speel vaak veel wedstrijden achter elkaar zonder een kaart te krijgen, ja, soms krijg je een rare gele kaart voor een duw / onlogische overtreding maar hebben meer mensen daar zo'n last van?

[ Voor 33% gewijzigd door 1nsane op 17-02-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ook veel te vaak gele kaarten. Is wel deels m'n eigen schuld, omdat ik te vaak slidings maak. Maar ze geven het wel te makkelijk. Al moet ik zeggen dat het de laatste wedstrijden meevalt, wellicht dat ze in een update er wat aangetweakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:04:
Ik krijg ook veel te vaak gele kaarten. Is wel deels m'n eigen schuld, omdat ik te vaak slidings maak. Maar ze geven het wel te makkelijk. Al moet ik zeggen dat het de laatste wedstrijden meevalt, wellicht dat ze in een update er wat aangetweakt hebben?
dat zou goed kunnen inderdaad. Ik heb ook het idee dat ik helemaal in het begin wel vaker kaarten kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghilas
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik krijg vaak een domme tweede gele kaart door een simpele non-sliding tackle, dus gewoon met kruisje. Is best frustrerend, maar komt ook omdat ik nog een beetje FIFA gewend ben waar je aan de cursorkleur kon zien of iemand al geel heeft. In PES2015 zie je dat alleen onderin bij de naam, en daar kijk ik tijdens de wedstrijd niet zo vaak natuurlijk, terwijl je je ogen toch al op het mannetje hebt gericht en de cursorkleur dus gelijk kan zien. Bij FIFA hield ik dan in en deed ik niks wanneer een speler al geel had. Bij PES maak ik soms alsnog een tackle, en ja, deze scheidsrechters zijn best een beetje streng en houden niet zo van grapjes. :p

Echt, sommige potjes win ik met 8 man tegen 11. Dapper, maar best vermoeiend. En dat zonder doorgebroken spelers neer te halen of van achteren te tacklen.

[ Voor 10% gewijzigd door Aghilas op 17-02-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik krijg de meeste gele kaarten voor 'standing tackles' of gewoon duwen. Ik krijg ook wel onterechte gele kaarten. Als ik bijvoorbeeld de bal speel en daarna een tegenstander raak, lijkt me dat geen geel, maar krijg ik die soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Toevallig gisteren ook weer zo'n gevalletje onterecht 2e geel. Speelde een potje CL (Myclub) en m'n linksback had al een gele kaart voor een iets verkeerd getimede sliding.

2e geel was een duel om de bal waarbij z'n tegenstander alleen een beetje struikelde (was niet eens contact met de voet ofzo) . Gelukkig stond ik al 3-0 voor met nog 5 min op de klok.

Overigens wat ik wel positief vind, hoewel je soms een zwaar gegeven gele kaart krijgt voor iets wat niet echt op een overtreding lijkt, kan je (of althans zo ervaar ik het) wel goed slidings inzetten zonder er kaarten / overtredingen tegen voor te krijgen.

Natuurlijk gaat het ook wel eens mis wat in kaarten resulteert maar mits je niet te ver van achteren doet kom ik er 7 van de 10 keer zonder overtreding mee weg, soms maak ik zelfs wel eens sliding van schuin achter de speler en pakt ie ook gewoon de bal zonder een "overtreding" te maken.

Ik krijg in ieder geval vaker gele kaarten voor een (op de Playstation) actie op de bal met kruisje (geen sliding dus) dan voor slidings.

• Maverick
aargh.

Denk probeer nog eens de Champions league ballen. Trek ik Reina KP (82), terwijl ik Buffon (KP) 88 al heb. Wat heb ik daar nou aan :P

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Maverick schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:10:
aargh.

Denk probeer nog eens de Champions league ballen. Trek ik Reina KP (82), terwijl ik Buffon (KP) 88 al heb. Wat heb ik daar nou aan :P
Back-up keeper van niveau, ook handig. Scheelt in de vermoeidheid.
Zet hem desnoods in je backup rijtje als je managment limiet bereikt is.

ps is nog steeds bezig heen en weer te mailen met Konami om weer online te kunnen spelen ...snif

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 19-02-2015 12:07 ]

• Framoes
1nsane schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:03:
Toevallig gisteren ook weer zo'n gevalletje onterecht 2e geel. Speelde een potje CL (Myclub) en m'n linksback had al een gele kaart voor een iets verkeerd getimede sliding.

2e geel was een duel om de bal waarbij z'n tegenstander alleen een beetje struikelde (was niet eens contact met de voet ofzo) . Gelukkig stond ik al 3-0 voor met nog 5 min op de klok.

Overigens wat ik wel positief vind, hoewel je soms een zwaar gegeven gele kaart krijgt voor iets wat niet echt op een overtreding lijkt, kan je (of althans zo ervaar ik het) wel goed slidings inzetten zonder er kaarten / overtredingen tegen voor te krijgen.

Natuurlijk gaat het ook wel eens mis wat in kaarten resulteert maar mits je niet te ver van achteren doet kom ik er 7 van de 10 keer zonder overtreding mee weg, soms maak ik zelfs wel eens sliding van schuin achter de speler en pakt ie ook gewoon de bal zonder een "overtreding" te maken.

Ik krijg in ieder geval vaker gele kaarten voor een (op de Playstation) actie op de bal met kruisje (geen sliding dus) dan voor slidings.
Slidings zijn inderdaad beter geworden. Speelde laatst een paar potjes tegen m'n broertje en die baalde flink toen ik een paar keer een bal onderschepte in de 16. Je kan schuin van achter prima om de speler heen en de bal onderscheppen.

Overigens kan je ook nog steeds gigantisch lomp inglijden en iemand door de helft trappen.

Net weer een CL star gehaald en weer een gouden bal. 68% kans op een zwarte bal en toch heb ik 3 of 4 keer een gouden gekregen.

Nu wel Moya, keeper van Atletico met 79 OVR. Beter dan Lindegaard (76) die ik had.

[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 19-02-2015 13:50 ]

• 1nsane
Framoes schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:23:
[...]

Slidings zijn inderdaad beter geworden. Speelde laatst een paar potjes tegen m'n broertje en die baalde flink toen ik een paar keer een bal onderschepte in de 16. Je kan schuin van achter prima om de speler heen en de bal onderscheppen.

Overigens kan je ook nog steeds gigantisch lomp inglijden en iemand door de helft trappen.

Net weer een CL star gehaald en weer een gouden bal. 68% kans op een zwarte bal en toch heb ik 3 of 4 keer een gouden gekregen.

Nu wel Moya, keeper van Atletico met 79 OVR. Beter dan Lindegaard (76) die ik had.
Die zwarte/gouden ballen blijft inderdaad geen pijl op te trekken. Ik heb nu aardig wat CL spelers dus kans op zwarte bal is voor mij nu nog maar 49% en toch 2x achter elkaar een zwarte bal. Weliswaar nog steeds geen supertoppers maar wel Quaresma80 en howedes 82. Heb nu iedereen in m'n team in de 80 en 2 van 84 en 1 van 90.

Ach zo erg vind ik het ook weer niet want die contracten van 85+ spelers zijn echt hoog. Is ook logisch want hoe sterker je team, hoe langer het duurt eer je genoeg GP weer hebt om een nieuwe speler aan te trekken.

• Framoes
Pff, zojuist 4x 20 min en een hoop frustratie besteed aan een vs com toernooi. Alle wedstrijden gingen prima, tot de laatste, waarin m'n spelers weer eens speelden met de doos nog om hun schoenen.

Het vervelendste is niet eens het verliezen, maar dat m'n team onbestuurbaar is. Ik wil een leuk spel spelen en niet zitten vloeken omdat Ronaldo ineens de draaicirkel van een vrachtwagen en de snelheid van een scootmobiel heeft.

Op die manier wordt het meer een gevecht met m'n eigen team dan het andere team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Laatst online: 15-09 12:16
Iemand die een goede site weet om een aantal eredivisie spelers echte gezichten te geven op de ps4?

hier staan er wel een paar: http://www.pesgaming.com/...hp?p=2115741&postcount=37
Maar hoe meer hoe beter natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Soms heb je van die dagen dat niks lukt framoes.

Vandaag precies t zelfde verhaal, online potje en m'n spelers hadden allemaal het tempo van een emmer stront.

Toen voor de grap myclub munten gekocht en alleen maar tering troep getrokken en gelukkig nog cazorla van 82

Toen wat potjes tegen de Comp en van de GP een CL speler gehaald en jahoor edin dzeko van 84 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Heb via het tweede VS Com CL toernooi een nieuwe CL top manager gedaan. Zwarte bal waar Fernandinho (82) van Man City uit kwam. Toen ook een nieuwe manager gehaald, want ik had niet genoeg punten om hem in het team te passen.

Nu sparen voor een manager die met munten moet worden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen dagen bezig geweest met de CL challenge. Finale tegen Bayer Leverkussen... 1-0 voor tot pakweg de 85e minuut. Toen ging er knopje om bij tegenstander en viel alles op z'n plek, dus al snel 1-1. Uiteraard ook nog een paar te makkelijk gegeven kaarten met rood tot gevolg. En in laatste minuut een penalty waarbij ik gewoon de bal speelde. Maar goed, als ik de helft van m'n 100% kansen afgemaakt had, had ik gewoon comfortable gewonnen.

Wat een heerlijk spel is het toch! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gisteren was voor mij het bewijs dat PES met de "fitheid" van je ploeg rotzooit.

Ik heb al een aantal CL toernooien gewonnen, niet altijd even makkelijk maar 3-0 of 4-0 voor mij was geen uitzondering met dominant voetbal.

Gisteren echter liepen me spelers over het veld alsof het zakken zout waren. Nu speel ik met Ajax dus wellicht dat de vorm van het huidige team er invloed op heeft dat weet ik niet.

Feit is wel dat spelers veeeeeel minder fel waren, een aantal zaken opgesomd waar ik dan tegenaan loop:

- Als je de bal in de verdediging of middenveld hebt of veroverd vooral, dan wil ik de bal naar voren inspelen maar al mijn aanvallende spelers lijken zich altijd achter hun directe tegenstander te verstoppen, als ze fit zijn is ineens iedereen wel aanspeelbaar.

- Als je team "fit" is, dan is de bal afpakken veel en VEEL makkelijker, sterker nog, het is vaak de rede dat je dan wel tig kansen kan creëren en scoren. Je ziet het vooral in hoe agressief ze op de bal zijn bij balbezit van de tegenstander en ze stappen veel vaker op het goeie moment naar de bal. Als je team niet fit is stappen ze altijd mis of ze gaan als een zwanenmeer ballerina naast de tegenstander aan de bal huppelen zonder dat ze hem af kunnen pakken.

- Als je team niet "fit" is, dan is de keeper van de tegenstander van het niveau Neuer. Elke bal uit elke onmogelijke hoek pakt ie.

- Eigenlijk gaat alles een stuk minder op het moment dat je team niet fit is. Positioneren kunnen ze niet (bal afspelen wordt lastig verhaal, ze verschuilen zich allemaal achter hun tegenspelers), bal in een keer door gaat ook niet (eerst 2x aannemen) en een pass over meer dan 15 meter kan je wel vergeten.

- Meest frustrerende van alles nog, als je het dan voor elkaar krijgt om 5 a 6 schoten op de goal te lossen, gaan ze allemaal tegen de keeper of naast. Echter krijgt je tegenstander de bal bij z'n spits die vervolgens nog 3 verdedigers voor zich heeft. Dan zijn er 2 mogelijkheden, hij draait ineens weg en schiet de bal vol de kruising in of hij loopt tussen je 3 verdedigers door die vervolgens de bal proberen af te pakken maar of over elkaar struikelen of allemaal misstappen en de bal schiet hij dan tergend langzaam de hoek in.

Ik zie het niet als cheat AI of een of andere bug in het spel want dat is het niet.

Ik had namelijk een keer zo'n potje tegen man city voor de CL. ging ook van alles mis, kwam 1-0 achter maar toen van de aftrap kreeg ik het voor mekaar om met m'n AM tot schieten te komen en die schoot hem feilloos binnen, vervolgens leken me spelers ineens wél te weten hoe je voetbal moet spelen en speelde vervolgens City helemaal van de mat met 6-1 winst voor mij tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:34:
Afgelopen dagen bezig geweest met de CL challenge. Finale tegen Bayer Leverkussen... 1-0 voor tot pakweg de 85e minuut. Toen ging er knopje om bij tegenstander en viel alles op z'n plek, dus al snel 1-1. Uiteraard ook nog een paar te makkelijk gegeven kaarten met rood tot gevolg. En in laatste minuut een penalty waarbij ik gewoon de bal speelde. Maar goed, als ik de helft van m'n 100% kansen afgemaakt had, had ik gewoon comfortable gewonnen.

Wat een heerlijk spel is het toch! :+
Idd en het erge is, tot nu toe als ik de CL won, en ik die zaakwaarnemer gebruikte, dan kreeg ik 9 van de 10 keer een speler van het team waar ik de finale van won, daar wordt je ook niet echt gelukkig van in het geval van Leverkusen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, weet je wat het wel is... In voetbal zie je zo vaak dat een team onverdiend wint. Zolang dat niet vaker wel dan niet het geval is, lig ik er eigenlijk niet zo wakker van. Het is en blijft een heerlijk spel. Heb zelf meer dingen die ik aan mijn spel zou willen verbeteren dan aan het spel zelf.

Dingen die ik vaak verkeerd doe:

- Sprinten terwijl daar geen ruimte voor is
- Dieptepasses terwijl daar geen ruimte voor is
- Te snel schieten, waar er genoeg ruimte was om door een paar stappen in betere positie te komen
- Toegeven aan irritaties, dan vliegen de gele kaarten me (terecht) om de oren
- Te snel de bal naar voren ipv rondspelen

Zal ongetwijfeld nog wat dingen missen, maar dit zijn toch wel de voornaamste dingen. Zijn er dingen die jullie herkennen, of andere dingen waar jullie last van hebben in jullie eigen spel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:44:
Ach ja, weet je wat het wel is... In voetbal zie je zo vaak dat een team onverdiend wint. Zolang dat niet vaker wel dan niet het geval is, lig ik er eigenlijk niet zo wakker van. Het is en blijft een heerlijk spel. Heb zelf meer dingen die ik aan mijn spel zou willen verbeteren dan aan het spel zelf.

Dingen die ik vaak verkeerd doe:

- Sprinten terwijl daar geen ruimte voor is
- Dieptepasses terwijl daar geen ruimte voor is
- Te snel schieten, waar er genoeg ruimte was om door een paar stappen in betere positie te komen
- Toegeven aan irritaties, dan vliegen de gele kaarten me (terecht) om de oren
- Te snel de bal naar voren ipv rondspelen

Zal ongetwijfeld nog wat dingen missen, maar dit zijn toch wel de voornaamste dingen. Zijn er dingen die jullie herkennen, of andere dingen waar jullie last van hebben in jullie eigen spel? :D
Ik herken dat ook wel. Wat ik trouwens ook wel irritant vind is de trage camera, soms ga je met de bal aan de haal en snel in de aanval, dan sprint ik met een speler de ruimte in naar voren (wat kan) maar de camera is dan dusdanig traag dat de speler zo'n beetje tegen de rand van het scherm loopt met de bal waardoor je de medespelers voorin niet ziet.

Kaarten pak ik niet zo veel tenzij ik maar 1 goal voor sta en het moeilijk heb, dan maar met een rode kaart over de streep trekken.

Gisteren ook een potje online tegen iemand die veel beter was, kwam uiteindelijk 2-1 voor en heb geloof ik 2 van zijn spelers geblesseerd geschopt. Nee niet netjes i know maar wel gewonnen :)

Ik betrap mezelf er op dat ik regelmatig tot 2 uur snachts zit te spelen en dat is echt jaren geleden dat ik me zo vermaakt heb met een versie van PES :)

[ Voor 4% gewijzigd door 1nsane op 23-02-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Net m'n eerste potje tegen iemand anders gespeeld online.

De score:
1 goal tegen door lag van de andere partij. Spel vertraagde en ging ineens supersnel
1 goal tegen doordat de tegenstander vanaf aftrap direct doorliep en scoorde
2 keer de paal geraakt met Ronaldo
1 keer scoren na 14 doelpogingen
1 keer snappen wat Harribo bedoelt met spelen tegen mensen met slechte verbinding

Beetje jammer dat ik met m'n 90Mbit kabel last moet ondervinden van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:25
Tijd geleden dat ik weer helemaal hooked was aan een footie. Afgelopen 3 jaar zowel PES als FIFA gekocht....altijd eerst PES...dan heel erg veel schelden en huilen...fifa gekocht als wraak...maar fifa was weer te lachwekkend.
Maar PES 15 maakt echt alles goed.. De trots en blijdschap die je hebt als je een goal scoort, precies zoals je in gedachten had...dat is een tijd geleden. Pes15 is echt een succes wat mij betreft. Nu moeten ze alleen iemand aannemen voor menu design, alles op een logischere plek en wat beter en duidelijker inrichten,,,,meer de FM kant op...Qua gameplay kan fifa totaal niet tippen aan deze game.

Helaas kan ik al mn fifa vriendjes niet overhalen om pes te proberen...die zijn het vertrouwen kwijt en zijn nu een slaaf geworden van de fifa scripting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:55:
Net m'n eerste potje tegen iemand anders gespeeld online.

De score:
1 goal tegen door lag van de andere partij. Spel vertraagde en ging ineens supersnel
1 goal tegen doordat de tegenstander vanaf aftrap direct doorliep en scoorde
2 keer de paal geraakt met Ronaldo
1 keer scoren na 14 doelpogingen
1 keer snappen wat Harribo bedoelt met spelen tegen mensen met slechte verbinding

Beetje jammer dat ik met m'n 90Mbit kabel last moet ondervinden van lag.
Soms gebeurd dat inderdaad wel maar ik weet vrijwel zeker dat je team elke dag een andere vorm/fitheid heeft. Zo speel ik regelmatig met myclub die CL toernooien, ene dag had ik de grootst mogelijke moeite om na 4 pogingen City (eerste potje) te verslaan om vervolgens door Juventus daarna alsnog zwaar onterecht eruit gekegeld te worden.

Dag later won ik met overmacht alle wedstrijden terwijl ik niet ineens anders speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
DonnieDoezoe schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:45:
Tijd geleden dat ik weer helemaal hooked was aan een footie. Afgelopen 3 jaar zowel PES als FIFA gekocht....altijd eerst PES...dan heel erg veel schelden en huilen...fifa gekocht als wraak...maar fifa was weer te lachwekkend.
Maar PES 15 maakt echt alles goed.. De trots en blijdschap die je hebt als je een goal scoort, precies zoals je in gedachten had...dat is een tijd geleden. Pes15 is echt een succes wat mij betreft. Nu moeten ze alleen iemand aannemen voor menu design, alles op een logischere plek en wat beter en duidelijker inrichten,,,,meer de FM kant op...Qua gameplay kan fifa totaal niet tippen aan deze game.

Helaas kan ik al mn fifa vriendjes niet overhalen om pes te proberen...die zijn het vertrouwen kwijt en zijn nu een slaaf geworden van de fifa scripting
Mee eens! Echt beste versie sinds heel veel jaren, de diepgang in het spel vind ik echt fantastisch en heel dat stuk met myclub en live update geeft het spel extra kleur.

Wat ik wel vind, aangezien ik aardig hooked ben aan Myclub, dat ze het aantal challenge cups moeten verhogen, ik heb ze inmiddels allemaal gewonnen en bij afronden van bijv. een onverslaanbaarheidstoernooi krijg je 20000GP maar als je hem gewonnen hebt dan krijg je nog maar 500gp...

De enige manier om dan je team een beetje in stand te kunnen houden m.b.t. contracten is als je GP gaat farmen (met een baggerteam spelen en na 10 ronden je bagger weer weg gooien) of 1vs.1 online divisie, dan krijg je nog ongeveer 2000gp per gewonnen potje.

Nu speel ik vaak met een maat van mij 2 vs. comp challenge cups maar dat wordt een beetje een probleem omdat de contract kosten dan hoger worden dan de GP die je verdiend.

2 vs. 2 online spelen gaat helaas niet met myclub maar met 2 in 1 team spelen vinden we wel vet en dan zou het leuk zijn als ik niet allerlei andere dingen moet doen om maar te zorgen dat ik genoeg GP heb. Nu heb ik over het algemeen genomen wel een heel sterk team maar niet zo extreem als wat je wel vaker ziet.

Mijn team op dit moment:

--Griezmann---Giroud/Dzeko---Alexis Sanchez

---------------------Cazorla/Isco--------------------------

Salah--------------------------------------------Walcott

----------------------Matic/Busquets------------------

--Howedes----------Ramos------------Badstuber--

------------------------Scezny---------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
Ik speel nu offline omdat ik nog steeds niet online kan spelen. Konami heeft mijn ticket escalated dus ik ben benieuwd.

Valt me op dat ik nu geen moment van frustratie heb. Elke speler reageert zoals het hoort. Ik speel superster en win veel. Niet alles en dat heeft te maken met mijn instelling op dat moment. Ben ik iets minder geconcentreerd dan ga ik verliezen tegen de top teams.
Erg leuk dit.

Speelde ook even fifa en dat is een prima spel maar ik mis ooooooooh en aaaaah momenten

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 25-02-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:04:
Ik speel nu offline omdat ik nog steeds niet online kan spelen. Konami heeft mijn ticket escalated dus ik ben benieuwd.

Valt me op dat ik nu geen moment van frustratie heb. Elke speler reageert zoals het hoort. Ik speel superster en win veel. Niet alles en dat heeft te maken met mijn instelling op dat moment. Ben ik iets minder geconcentreerd dan ga ik verliezen tegen de top teams.
Erg leuk dit.

Speelde ook even fifa en dat is een prima spel maar ik mis ooooooooh en aaaaah momenten
Blij voor je man!

Ja FIFA heb ik de demo van geprobeerd maar snel weg gegooid, veels te gemaakt en plichtmatig, te nep.

Gisteren ook weer een aaaaah moment. Speelde online tegen iemand die een sterker team had (myclub, zijn team had sowieso meer sterren erin en tg van 98!!) en kreeg bij 0-0 stand 5 minuten voor tijd een vrije trap op 33 meter.

Matic achter de bal en die lost me toch een kanonskogel zo de kruising in onderkant lat! in de herhaling zag je de bal ook echt zwabberen leek het.

Heeerrrrrrrrlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:25
Ik vind het ook mooi als de tegenstande de herhaling niet doorklikt, maar zelf de goal ook s wil zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Nou, de CL zaakwaarnemer is weer ff de kast in. Ik maakte me eigenlijk een beetje zorgen dat de houdbaarheid van Myclub een beetje op z'n eind zou gaan lopen. Bij elk toernooi is het natuurlijk zo dat als je hem 1x hebt gewonnen, je bijv. in het geval van zo'n indomitables of master cup na de eerste keer (eerste keer krijg je nog 20000gp) nog maar 500gp krijgt.

Dat schiet natuurlijk voor geen meter op, als je dan een toernooi van 4 of 5 potjes hebt zijn je contract kosten veel hoger dan wat je binnen harkt.

Het is eigenlijk net op het randje want er komt elke keer wel een nieuwe competitie challenge bij maar win je die 1x dan zit je weer.

Divisie zit ik nu in divisie 4 en loopt alleen maar tegen lagcheaters aan of gasten die veel te goed zijn.

Ze hebben nu wel tot dat de CL waarnemers en toernooi weer terug is de beloningen voor divisie potjes met een factor 1,5 verhoogd maar daar heb ik dus niks aan.

Het enige wat ik dan kan doen is een kut team opbouwen (eerst munten uitgeven aan meer ruimte voor spelers) en dan veel divisie potjes gaan doen (degradeer dan waarschijnlijk paar keer) en ze dan allemaal weg gooien, het welbekende GP "farmen" maar ik wil gewoon met mn topteam kunnen spelen en genoeg GP binnen halen om ook de contracten te betalen. Ik heb wel een level 4 team met sterkte van 1485 maar dat moet toch wel te onderhouden zijn? heb alleen Ramos die boven de 85 is en de rest is tussen de 81 en 84...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

1nsane schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:42:
Bij elk toernooi is het natuurlijk zo dat als je hem 1x hebt gewonnen, je bijv. in het geval van zo'n indomitables of master cup na de eerste keer (eerste keer krijg je nog 20000gp) nog maar 500gp krijgt.
Je krijgt volgens mij de volgende keer 7500gp ipv 500gp, maar is wel saai om zo aan gp te komen. Jammer dat spelers bij verkoop zo weinig opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
dfg schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:00:
[...]

Je krijgt volgens mij de volgende keer 7500gp ipv 500gp, maar is wel saai om zo aan gp te komen. Jammer dat spelers bij verkoop zo weinig opleveren.
Welke cup is dat? Die van 85 team spirit of 1450 (oid) team strength?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:24
Ik hoop dat ze in een DLC de klassieke teams en spelers uitbreiden. Denk aan:

Maradona
Pele
Cruijff
Di Stefano
Zidane
Ronaldinho
Eto’o
Deco
Ronaldo
Rivaldo
Van Basten
Rijkaard
Gullit
van Nistoolory
Henry
Bergkamp
Vieira
Müller
Beckenbauer
Trézéguet
Del Piero
Nedved
Litmanen
Kluivert
Matthäus
Klinsmann
Batistuta
Riquelme
Roberto Carlos
Paulo Maldini

Ik zou graag zien dat Konami de spelers compleet namaken dus kwa animaties, loop en schietstijl en gezicht. In een andere topic(http://www.pesedit.com/fo...R-CARLOS-v-14-ZIDANE-v-36) is iemand bezig met het namaken van de gezichten van klassieke spelers. En ze zien er verschrikkelijk goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zeHq1uB.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aItpHRk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TAQ2JOw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BQ6IhJa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8sPmApe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A4UqOk6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fAIqNzZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tj0r0ad.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door polli_ op 28-02-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

Framoes schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 18:59:
[...]

Welke cup is dat? Die van 85 team spirit of 1450 (oid) team strength?
De 1450 master challenge, Ik heb veel gp terug gekregen vanwege de Zlatan bug trouwens, dat is wel gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
dfg schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:07:
[...]

De 1450 master challenge, Ik heb veel gp terug gekregen vanwege de Zlatan bug trouwens, dat is wel gunstig.
Wat is de Zlatan bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Als in alle GP en myclub munten die je voor 27/02 hebt uitgegeven krijg je terug. Ze hadden namelijk vergeten Zlatan in de CL zaakwaarnemer ballen te stoppen en als goedmaker krijg je al je in die periode uitgegeven GP en myclub munten terug (Die je uit hebt gegeven aan spelers that is).

Ik had toevallig net in die periode wat PSN kaarten en veel gp er tegenaan gesmeten dus ik ben er zeer blij mee, even op broeden tot de volgende CL zaakwaarnemer ronde en dan helemaal los gaan hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
dfg schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Ah, daar ben ik naartoe aan het werken. Heb nu een team van 1388 en ga zodra ik de munten heb een betere coach halen.

Heb zelf ook 20.000GP teruggekregen vanwege die Zlatan-bug.

[ Voor 7% gewijzigd door Framoes op 01-03-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:08:
Als in alle GP en myclub munten die je voor 27/02 hebt uitgegeven krijg je terug. Ze hadden namelijk vergeten Zlatan in de CL zaakwaarnemer ballen te stoppen en als goedmaker krijg je al je in die periode uitgegeven GP en myclub munten terug (Die je uit hebt gegeven aan spelers that is).

Ik had toevallig net in die periode wat PSN kaarten en veel gp er tegenaan gesmeten dus ik ben er zeer blij mee, even op broeden tot de volgende CL zaakwaarnemer ronde en dan helemaal los gaan hahahaha
Oké! Helaas maar 1 speler gekocht,maar toch weer 10k. Denk dat ik mn spel moet aanpassen, want sinds de laatste patch win ik vrijwel niets meer tegen de computer (myClub /superstar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Wat mij opvalt sinds de laatste patch is dat al het gevaar uit corners weg is, doordat bij mij vrijwel alle kopballen van de lijn worden gehaald. Het lijkt wel alsof m'n spelers alleen nog maar op de keeper of spelers bij de paal koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:10:
Wat mij opvalt sinds de laatste patch is dat al het gevaar uit corners weg is, doordat bij mij vrijwel alle kopballen van de lijn worden gehaald. Het lijkt wel alsof m'n spelers alleen nog maar op de keeper of spelers bij de paal koppen.
Dat herken ik niet, bij mij zijn ze altijd wel gevaarlijk en scoor ze ook nog regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:24:
[...]

Dat herken ik niet, bij mij zijn ze altijd wel gevaarlijk en scoor ze ook nog regelmatig.
Net ook weer. Twee wedstrijden, drie ballen van de lijn gehaald. Het middenstuk is voor de keeper en de hoeken worden vrijwel foutloos gedekt door spelers bij de eerste en tweede paal.

Ook omlaag koppen (driehoekje drukken na schieten) werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Denk dat je het dan eerder in de kopsterkte van je spitsen moet zoeken, ik heb nu Dzeko en griezmann staan en die kunnen prima koppen, Alexis Sanchez staat op RVA maar die kan helemaal niet koppen. Carzorla neemt bij mij de hoekschoppen en ja tuurlijk koppen ze wel eens mis of tegen iemand aan maar vaak genoeg gaan ze ook binnen, gisteravond nog 2 kopgoals gescoord ook.

Ik dacht trouwens dat omlaag koppen R2 was toch ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:23:
Denk dat je het dan eerder in de kopsterkte van je spitsen moet zoeken, ik heb nu Dzeko en griezmann staan en die kunnen prima koppen, Alexis Sanchez staat op RVA maar die kan helemaal niet koppen. Carzorla neemt bij mij de hoekschoppen en ja tuurlijk koppen ze wel eens mis of tegen iemand aan maar vaak genoeg gaan ze ook binnen, gisteravond nog 2 kopgoals gescoord ook.

Ik dacht trouwens dat omlaag koppen R2 was toch ofzo?
Ik heb het in zowel ML, exhibition match en MyClub geprobeerd. Potjes van net waren Exhibition match met PSV en Real. Luuk de Jong heeft 80 bij header en zijn kopballen werden twee keer gekeerd. Bij Real kopte ik met Benzema (82 header) en ook die werd gekeerd.

In mijn ML team heb ik Lukaku en Benteke (84 en 81 header) en ook daar lijkt het sinds de laatste patch onmogelijk om uit een corner koppend te scoren. Dat was hiervoor juist een wapen tegen teams die verdedigend spelen.

Ik scoorde met PSV overigens wel uit een corner, maar dat was omdat de Jong onder de bal door dook en Depay bij de tweede paal binnen kon tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:42:
[...]

Ik heb het in zowel ML, exhibition match en MyClub geprobeerd. Potjes van net waren Exhibition match met PSV en Real. Luuk de Jong heeft 80 bij header en zijn kopballen werden twee keer gekeerd. Bij Real kopte ik met Benzema (82 header) en ook die werd gekeerd.

In mijn ML team heb ik Lukaku en Benteke (84 en 81 header) en ook daar lijkt het sinds de laatste patch onmogelijk om uit een corner koppend te scoren. Dat was hiervoor juist een wapen tegen teams die verdedigend spelen.

Ik scoorde met PSV overigens wel uit een corner, maar dat was omdat de Jong onder de bal door dook en Depay bij de tweede paal binnen kon tikken.
Dat de Jong een hoge kwalificatie heeft kwa koppen dat geloof ik wel maar er zijn andere dingen zoals duelkracht, sprongkracht etc. etc. ook belangrijk aangezien de 16 aardig vol staat bij een corner.

Ik denk dat het waarschijnlijk ook wel iets met toeval heeft te maken en natuurlijk, met een corner mis ik ook vaker dan dat hij er in gaat (naast of dergelijke) maar ik vind dat ze ook relatief vaak raak zijn.

Nu heb ik Dzeko voorin en dat is wel een sterke spits die ook heel erg sterk is met positie kiezen.

Dat zie je zeker ook met corners want 9 van de 10 keer kruipt ie precies op het juiste moment voor z'n man en kan hij de bal koppen.

Ook de manier waarop de bal wordt ingeslingerd is belangrijk (misschien wel belangrijker dan de kopper) want net iets te ver naar achteren = bal over koppen en te ver naar voren = keeper heeft de bal.

Met corners (neemt bij mij vaak Cazorla of Sanchez) slinger ik de bal met 2/3e of 3/4e balkje voor en ietsjes van de goal af zo ongeveer op de strafschopstip. Carzola vooral geeft ze echt superstrak voor en heel consistent.

Gewoon veel proberen en nogmaals, als ik het kan, dan kan jij het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:10:
[...]

Dat de Jong een hoge kwalificatie heeft kwa koppen dat geloof ik wel maar er zijn andere dingen zoals duelkracht, sprongkracht etc. etc. ook belangrijk aangezien de 16 aardig vol staat bij een corner.

Ik denk dat het waarschijnlijk ook wel iets met toeval heeft te maken en natuurlijk, met een corner mis ik ook vaker dan dat hij er in gaat (naast of dergelijke) maar ik vind dat ze ook relatief vaak raak zijn.

Nu heb ik Dzeko voorin en dat is wel een sterke spits die ook heel erg sterk is met positie kiezen.

Dat zie je zeker ook met corners want 9 van de 10 keer kruipt ie precies op het juiste moment voor z'n man en kan hij de bal koppen.

Ook de manier waarop de bal wordt ingeslingerd is belangrijk (misschien wel belangrijker dan de kopper) want net iets te ver naar achteren = bal over koppen en te ver naar voren = keeper heeft de bal.

Met corners (neemt bij mij vaak Cazorla of Sanchez) slinger ik de bal met 2/3e of 3/4e balkje voor en ietsjes van de goal af zo ongeveer op de strafschopstip. Carzola vooral geeft ze echt superstrak voor en heel consistent.

Gewoon veel proberen en nogmaals, als ik het kan, dan kan jij het ook.
Als een goeie kopper de bal lekker op z'n hoofd krijgt en 'm binnen de palen weet te mikken, moet er toch af en toe eentje in gaan. Naast of over koppen gebeurt ook vaak genoeg, maar dat is natuurlijk logisch.

Corners doe ik meestal uitdraaiend en dan ook 2/3 tot 3/4 vol. Dan vliegt de bal over de eerste spelers van de tegenstander heen en komt ie midden in de 16 uit, waardoor je makkelijker zowel links als rechts kan mikken. In ML neemt Koke of Berardi ze en die hebben een goeie score voor vrije trappen, swerve, etc.

Het is met name dat de goeie kopballen die naar de hoek gaan, daar vrijwel altijd worden weggehaald door een speler die daar staat opgesteld. In het midden heeft de keeper ze vrijwel altijd. Dit was een stuk minder voor de laatste patch.

Vind overigens dat het spel sowieso moeilijker is geworden. Tegenstanders zetten meer en agressiever druk en dat maakt het natuurlijk moeilijk om rustig op te bouwen. Dat is overigens een pluspunt, want ik won steeds makkelijker tegen de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Dat vind ik ook, soms kan je zowat je controller het raam uit gooien als je zwaar onterecht in de laatste minuut 1-2 verliest maar als het makkelijk was zou er ook geen reet aan zijn.

Overigens valt het me op hoeveel mensen er spaugen van Fifa FUT (Myclub tegenhanger van Fifa), scripting schijnt daar echt de pan uit te slaan en er zijn echt extreme voorbeelden van mensen die bijvoorbeeld 20 schoten op goal hebben en de tegenstander maar 4 en dan nog 4-1 verliezen.

Het aantal mensen wat in Fifa topics aan geeft naar PES over te stappen is echt bizar hoog. Nee dan heeft Konami het op zich nog prima op orde!

Ik hoop van harte dat Konami die lijn door blijft zetten, dat zal ze ook meer geld opleveren waardoor ze weer meer kunnen investeren in licenties enz.

[ Voor 61% gewijzigd door 1nsane op 03-03-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Wanneer komt. De nieuwe CL zaakwaarnemer eigenlijk precies? Is dat op maandag van de week, waarin er CL wedstrijden gespeeld worden?

Edit: ik heb overigens nog nooit een kopbal uit een corner gescoord.

[ Voor 21% gewijzigd door Monda op 04-03-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb er gisteravond een gescoord uit een corner en eentje tegen dus wel degelijk mogelijk.

Ik heb ook wel eens uit de afvallende bal gescoord met een kiezel hard schot. In vorige delen ging de bal dan altijd over naast of tegen een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:47:
Ik heb er gisteravond een gescoord uit een corner en eentje tegen dus wel degelijk mogelijk.

Ik heb ook wel eens uit de afvallende bal gescoord met een kiezel hard schot. In vorige delen ging de bal dan altijd over naast of tegen een speler.
Ja ik heb ook wel een aantal keer gescoord uit een corner en ook een afvallende bal, maar geen kopbal uit een corner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:59:
[...]

Ja ik heb ook wel een aantal keer gescoord uit een corner en ook een afvallende bal, maar geen kopbal uit een corner.
Het waren bij mij wel kopballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Over die CL manager nog niets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
UEFA Champions League STARS week 3 starts on March 5 at 09:00 UTC and runs until March 12 at 06:00 UTC. The UEFA Champions League STARS week 3 agent features players of clubs that will be playing in the UEFA Champions League on March 10 and 11.

UEFA Champions League STARS week 4 starts on March 12 at 09:00 UTC and runs until March 19 at 06:00 UTC. The UEFA Champions League STARS week 4 agent features players of clubs that will be playing in the UEFA Champions League on March 17 and 18.

[ Voor 83% gewijzigd door 1nsane op 05-03-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:03:
UEFA Champions League STARS week 3 starts on March 5 at 09:00 UTC and runs until March 12 at 06:00 UTC. The UEFA Champions League STARS week 3 agent features players of clubs that will be playing in the UEFA Champions League on March 10 and 11.

UEFA Champions League STARS week 4 starts on March 12 at 09:00 UTC and runs until March 19 at 06:00 UTC. The UEFA Champions League STARS week 4 agent features players of clubs that will be playing in the UEFA Champions League on March 17 and 18.
Top dankjewel! Deze spelers selectie wordt toch ook nog aangevuld met UEFA Team of the Year?
Zie dat ie er al is! Ik kan 3 spelers kopen dus ben benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 05-03-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:11:
[...]

Top dankjewel! Deze spelers selectie wordt toch ook nog aangevuld met UEFA Team of the Year?
Zie dat ie er al is! Ik kan 3 spelers kopen dus ben benieuwd!
Ja dat geld voor alle CL waarnemers. (zie ook op pesfan.com en pesmyclub.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Oké... Dit was vrij triest. 2 gouden ballen en 1 zwarte. Zwarte bal Marcelo 81 linksback, gouden bal Aogo 79 linksback, gouden bal K.Navas 79 KEEPER...
Weg 30.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
polli_ schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:20:
Ik hoop dat ze in een DLC de klassieke teams en spelers uitbreiden. Denk aan:

Maradona
Pele
Cruijff
Di Stefano
Zidane - Zit bij het European Classics team
Ronaldinho - Speelt in Mexico?
Eto’o - Speelt bij Sampdoria
Deco
Ronaldo - Zit bij het World Classics team
Rivaldo
Van Basten
Rijkaard
Gullit
van Nistelrooy - European Classics team
Henry
Bergkamp - European Classics team
Vieira
Müller
Beckenbauer
Trézéguet
Del Piero - European Classics
Nedved - European Classics?
Litmanen - European Classics

Kluivert
Matthäus
Klinsmann
Batistuta - European Classics
Riquelme
Roberto Carlos - World Classics
Paulo Maldini - European Classics

[knip foto's]
Zie je quote, een aantal spelers die je noemt zitten er al in.
1nsane schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:47:

Het is zeker mogelijk, maar het is me helaas nog niet gelukt sinds de laatste patch. Merk sowieso dat de AI beter is geworden. Af en toe iets te goed voor de kwaliteit van het team, waardoor een rechtsback met een houten been ineens geniale lange ballen a la Pirlo geeft.

Afvallende ballen mogen er idd wel vaker in. Dat probeerde ik uiteindelijk niet meer, omdat je dan gewoon de bal min of meer weggeeft.
1nsane schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:03:

Dat wordt de derde spits van Basel en tweede keeper van Porto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Tja, je moet wel echt veel ballen trekken wil je een topper krijgen. ik had veel geluk dat ik door die Zlatan bug echt veel munten en gp terug kreeg dus kan nu wel 20 spelers in een keer halen. dan moet er wel wat leuks tussen zitten denk ik zo.

Mijn beste spelers uit de CL campagne: Dzeko 84 (nu 87), Giroud 84 (nu 85) en Alexis Sanchez 83.

Opzich heel prima en eerlijk gezegd heb ik nu wel een heel goed team staan met een tg van 95 en gemiddelde van 83,3. Ben behoorlijk onverslaanbaar zowel on als offline maar komt denk ik ook omdat 6 van m'n basis spelers pijltje schuin omhoog of omhoog zijn.

Gisteren speelde ik een master challenge, 3 potjes met dubbele cijfers gewonnen en finale met 7-1..

Echter heb maar 1 speler boven de 85 basisgetal en dat is Ramos90. Een Ronaldo of Zlatan zou wel lekker zijn nog er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:33:
Tja, je moet wel echt veel ballen trekken wil je een topper krijgen. ik had veel geluk dat ik door die Zlatan bug echt veel munten en gp terug kreeg dus kan nu wel 20 spelers in een keer halen. dan moet er wel wat leuks tussen zitten denk ik zo.

Mijn beste spelers uit de CL campagne: Dzeko 84 (nu 87), Giroud 84 (nu 85) en Alexis Sanchez 83.

Opzich heel prima en eerlijk gezegd heb ik nu wel een heel goed team staan met een tg van 95 en gemiddelde van 83,3. Ben behoorlijk onverslaanbaar zowel on als offline maar komt denk ik ook omdat 6 van m'n basis spelers pijltje schuin omhoog of omhoog zijn.

Gisteren speelde ik een master challenge, 3 potjes met dubbele cijfers gewonnen en finale met 7-1..

Echter heb maar 1 speler boven de 85 basisgetal en dat is Ramos90. Een Ronaldo of Zlatan zou wel lekker zijn nog er bij.
Ik heb naast alle spelers van 75-81 wel weer Ronaldo rondlopen. Ook Welbeck trouwens, die is met 83 ook een prima aanwinst. M'n spitsenkoppel is dus het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:38:
[...]

Ik heb naast alle spelers van 75-81 wel weer Ronaldo rondlopen. Ook Welbeck trouwens, die is met 83 ook een prima aanwinst. M'n spitsenkoppel is dus het probleem niet.
Ronaldo zou ik ook wel willen, Dzeko schiet op dit moment uit alle hoeken en standen raak maar zijn rating is nu ook kunstmatig hoog (87) vanwege die live updates. Normaal issie 84 en ook niet slecht maar je kan wel duidelijk merken dat hij nu in vorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Ronaldo zou ik ook wel willen, Dzeko schiet op dit moment uit alle hoeken en standen raak maar zijn rating is nu ook kunstmatig hoog (87) vanwege die live updates. Normaal issie 84 en ook niet slecht maar je kan wel duidelijk merken dat hij nu in vorm is.
De vorm maakt inderdaad een gigantisch verschil. Toen Ronaldo laatst wat minder scoorde en rood pakte wegens natrappen, was hij in PES een stuk slechter. M'n noodtactiek 'alle ballen op Ronaldo' werkte niet meer en omdat hij verreweg de beste speler is, merk je dat sowieso in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:28:
[...]

De vorm maakt inderdaad een gigantisch verschil. Toen Ronaldo laatst wat minder scoorde en rood pakte wegens natrappen, was hij in PES een stuk slechter. M'n noodtactiek 'alle ballen op Ronaldo' werkte niet meer en omdat hij verreweg de beste speler is, merk je dat sowieso in het spel.
Mooizo want aan "alle ballen op Messi/Ronaldo" spelers heb ik een hekel :P :P ;)

Wat ik trouwens wel mis in Myclub is een modus waarbij je online een vriend/vriendin kan uitdagen of 2 vs. 2.

Ik en een maat van me spelen heel veel PES myclub en we hebben het wel 1x voor elkaar gekregen door elkaar te bellen en dan precies op het zelfde moment proberen een tegenstander te vinden, daarna nog een paar keer geprobeerd maar volgens mij zit er een script in die probeert te voorkomen dat je 2x achter elkaar de zelfde opponent treft. Hoewel ik denk ik wel eens 2x tegen de zelfde heb gespeeld hoor maar volgens mij probeert het spel dat uit te sluiten.

De enige rede die ik kan bedenken is dat ze bij Konami misschien bang zijn dat je dan mensen krijgt die bijvoorbeeld 2 accounts hebben en dan 1 van de 2 sterk maakt door die elke keer van de andere te laten winnen. Hoewel me dat dan wel ook lastig lijkt.

Zou voor mij een toegevoegde waarde hebben in ieder geval als ze een online vrienden uitdagen in myclub modus zouden toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Vermaakte me tot nu toe prima met het spel, maar nu wel even klaar mee. Wat een nep kut systeem met die ballen. Je wordt gewoon keihard genaaid. Ik heb 40.000 uitgegeven + de eenmalige UEFA agent. Die laatse gaf mij de 2e keeper van vandaag (goud).
In totaal heb ik dus van de 5 ballen, 4 gouden en 1 zwarte waarvan 2 keepers! Ik merk dat ik er nu geld in wol gaan pompen, om maar een zwarte bal (fatsoenlijke speler) te krijgen, maar dat gun ik ze niet. De lol is er voor mij wel af met Myclub. Beter stoppen voor t me geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Weet iemand of je ergens kan zien welke Challenge cups je gespeeld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:29:
Weet iemand of je ergens kan zien welke Challenge cups je gespeeld hebt?
Goeie vraag. Het is natuurlijk zonde om er een te spelen en maar 500GP te krijgen.

Ik had net trouwens Matic (83) uit een zwarte bal. Helaas kan ik m niet in het team inpassen, omdat ik dan boven de puntengrens van m'n coach uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:52:
[...]

Goeie vraag. Het is natuurlijk zonde om er een te spelen en maar 500GP te krijgen.

Ik had net trouwens Matic (83) uit een zwarte bal. Helaas kan ik m niet in het team inpassen, omdat ik dan boven de puntengrens van m'n coach uitkom.
Ja precies, dat is wel beetje zonde van je tijd. Ik heb nu zo geschoven met mn wissels dat ik aan de 1450 kom en die laatste Challenge cup kan spelen voor 20.000. Nog 1 poging doen een zwarte bal te pakken...

Hoeveel coach punten kun je momenteel max hebben dan.?

[ Voor 4% gewijzigd door Monda op 05-03-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Net 3 zwarte ballen, dus ben mentaal weer in staat om door te spelen. 😉
Spelers redelijk. Quaresma uit vorm, Prince Boateng fysiek enorm sterk maar met dribbelen erg traag en Ramires. Die laatste nog niet mee gespeeld, maar qua stats lijkt dit me een prima speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfg

dfg

Heb ook meerdere agents ingezet, van de zwarte ballen Marcello (lb), Farfan (rva) en Lavezzi (ss) gescoord, super goed, hoewel ze niet allemaal in mijn huidige systeem passen, verhouding 3 zwart, 4 goud daar zat bij Schwarzer van East Midlands (Leicester City) met een CL agent (weird) heb het bij Konami gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Wow die 3 zijn zeker goede spelers! Ben over Marcelo ook erg tevreden. Farfan en Lavezzi sowieso snel en goede dribbel. Ik heb nog een goede spits nodig (vooral snel). Hulk en Bale al aan de zijkanten (4-3-3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ben sowieso wel benieuwd naar jullie teams in myClub (ook een beetje ter vergelijking). Of is daar een apart topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
dfg schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:27:
Heb ook meerdere agents ingezet, van de zwarte ballen Marcello (lb), Farfan (rva) en Lavezzi (ss) gescoord, super goed, hoewel ze niet allemaal in mijn huidige systeem passen, verhouding 3 zwart, 4 goud daar zat bij Schwarzer van East Midlands (Leicester City) met een CL agent (weird) heb het bij Konami gemeld.
Dat had ik dus ook! misschien dat hij bij het TOTY zat ofzo? CL heeft ie weinig mee van doen in elk geval..

EDIT: heb maar even een ticket aangemaakt bij Konami. Zou wel leuk zijn als ze iets van compensatie geven, Gotze ofzo zou ik wel leuk vinden :o

[ Voor 12% gewijzigd door 1nsane op 06-03-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 08:36:
Ben sowieso wel benieuwd naar jullie teams in myClub (ook een beetje ter vergelijking). Of is daar een apart topic voor?
Nee is geen apart topic voor.

Momenteel speel ik zo:

Trainer: Guardiola 3-1-3-3 (heb trouwens gehoord dat hij nu weer in de lijst staat maar nu als 4-3-2-1 :S)

---Griezmann84---Dzeko/Giroud84---Alexis Sanchez/Farfan83

--------------------------Isco82/Cazorla84---------------------------------

-----Salah82--------------------------------------Walcott82-----------

--------------------Matic / Busquets83-----------------------------

-----M.Indi81-----------------Ramos90------------Howedes81

--------------------------Reina/Scezny82-----------------------

In plaats van Martins Indi heb ik nog een CV van 82 maar als ik die neer zet gaat m'n TG met 3 omlaag, m'n huidige TG is nu 95 en TS is 1497 . Walcott en Salah hebben allebei snelheid van 100 en opzich is Salah maar 80 RH maar hij is linkspoot en als ik hem LH zet is ie ineens 82.. Zelfde voor Cazorla, is eigenlijk ook een LH maar op AM is hij ipv 82 ineens 84.

Eigenlijk is de kans denk ik heel klein dat ik nog spelers uit zwarte ballen ga krijgen die beter zijn dan wat ik nu op het veld heb. Meeste wat je uit zwarte ballen trekt is 80 a 81 met soms een uitschieter naar 84.

Anderzijds zeggen die scores ook niet zo heel veel. Zoals ik al zei, mijn LH en RH hebben respectievelijk snelheidsratings van 97 en 100 en ook zeer hoge ongrijpbaarheidswaarden, dat merk ik ook echt want met dit team win ik echt veel wedstrijden, als ik een master challenge doe worden de eerste 4 wedstrijden tussen de 6-0 en 15-0 voor mij en de finale win ik vaak betrekkelijk eenvoudig met 3 a 4-0 .

Die gemiddelde waarde zegt natuurlijk ook alleen wat over het gemiddelde van alle relevante getallen voor een bepaald linie gebied maar als je bijv. Walcott neemt, die staat RH, dan wil je snelheid all the way, handeling, sprint, dribbel, ongrijpbaarheid en pass accuracy. Zaken als koppen enz zijn dan veel minder relevant maar het heeft wel invloed op die total rating net als fysieke kracht en die is bij Walcott ook lager maarja, zijn ongrijpbaarheid is bijna 100 dus heb je die fysieke kracht voor duels ook niet zo nodig, die duels gaat hij gewoon uit de weg.

Op de bank heb ik bijv als ik Dzeko in de basis heb staan niet Giroud op de bank zitten maar Lacazette. Ook al is die kwa rating maar 81 tov 84 van Giroud, Lacazette heeft een zeer hoge handelingssnelheid en snelheid in het algemeen voor een spits. Mijn theorie daar achter is dat als je bijv. achter staat een kwartier voor tijd, dan wil je een snelle spits die een uitgeputte CV dan ook makkelijk voorbij snelt als ik ballen naar voren ga pompen.

[ Voor 3% gewijzigd door 1nsane op 06-03-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Monda schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:40:
[...]

Ja precies, dat is wel beetje zonde van je tijd. Ik heb nu zo geschoven met mn wissels dat ik aan de 1450 kom en die laatste Challenge cup kan spelen voor 20.000. Nog 1 poging doen een zwarte bal te pakken...

Hoeveel coach punten kun je momenteel max hebben dan.?
Ik heb nu de beste coach die je met GP kan kopen. Daarmee kan ik geloof ik voor 480 punten spelers inpassen.

Ben nu via die dagelijkse bonussen coins aan het sparen. Elke tiende dag krijg je 100 coins. Dan kan ik straks Guardiola of een andere coach van dat niveau halen en hoef ik geen spelers meer buiten het team te laten.
dfg schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:27:
Schwarzer komt bij Chelsea vandaan, dus misschien dat het daarmee te maken heeft. Team of the year van vorig seizoen ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Framoes op 06-03-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Framoes schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:09:
[...]

Ik heb nu de beste coach die je met GP kan kopen. Daarmee kan ik geloof ik voor 480 punten spelers inpassen.

Ben nu via die dagelijkse bonussen coins aan het sparen. Elke tiende dag krijg je 100 coins. Dan kan ik straks Guardiola of een andere coach van dat niveau halen en hoef ik geen spelers meer buiten het team te laten.

[...]

Schwarzer komt bij Chelsea vandaan, dus misschien dat het daarmee te maken heeft. Team of the year van vorig seizoen ofzo.
Ja klopt. Maar wel goed naar de opstelling kijken waarin ze spelen. Guardiola speelt erg aanvallend bijv. Ik heb die Italiaanse coach met de zelfde aantal punten als Guardiola maar dan 4-3-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
1nsane schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:53:
[...]

Nee is geen apart topic voor.

Momenteel speel ik zo:

Trainer: Guardiola 3-1-3-3 (heb trouwens gehoord dat hij nu weer in de lijst staat maar nu als 4-3-2-1 :S)

---Griezmann84---Dzeko/Giroud84---Alexis Sanchez/Farfan83

--------------------------Isco82/Cazorla84---------------------------------

-----Salah82--------------------------------------Walcott82-----------

--------------------Matic / Busquets83-----------------------------

-----M.Indi81-----------------Ramos90------------Howedes81

--------------------------Reina/Scezny82-----------------------

In plaats van Martins Indi heb ik nog een CV van 82 maar als ik die neer zet gaat m'n TG met 3 omlaag, m'n huidige TG is nu 95 en TS is 1497 . Walcott en Salah hebben allebei snelheid van 100 en opzich is Salah maar 80 RH maar hij is linkspoot en als ik hem LH zet is ie ineens 82.. Zelfde voor Cazorla, is eigenlijk ook een LH maar op AM is hij ipv 82 ineens 84.

Eigenlijk is de kans denk ik heel klein dat ik nog spelers uit zwarte ballen ga krijgen die beter zijn dan wat ik nu op het veld heb. Meeste wat je uit zwarte ballen trekt is 80 a 81 met soms een uitschieter naar 84.

Anderzijds zeggen die scores ook niet zo heel veel. Zoals ik al zei, mijn LH en RH hebben respectievelijk snelheidsratings van 97 en 100 en ook zeer hoge ongrijpbaarheidswaarden, dat merk ik ook echt want met dit team win ik echt veel wedstrijden, als ik een master challenge doe worden de eerste 4 wedstrijden tussen de 6-0 en 15-0 voor mij en de finale win ik vaak betrekkelijk eenvoudig met 3 a 4-0 .

Die gemiddelde waarde zegt natuurlijk ook alleen wat over het gemiddelde van alle relevante getallen voor een bepaald linie gebied maar als je bijv. Walcott neemt, die staat RH, dan wil je snelheid all the way, handeling, sprint, dribbel, ongrijpbaarheid en pass accuracy. Zaken als koppen enz zijn dan veel minder relevant maar het heeft wel invloed op die total rating net als fysieke kracht en die is bij Walcott ook lager maarja, zijn ongrijpbaarheid is bijna 100 dus heb je die fysieke kracht voor duels ook niet zo nodig, die duels gaat hij gewoon uit de weg.

Op de bank heb ik bijv als ik Dzeko in de basis heb staan niet Giroud op de bank zitten maar Lacazette. Ook al is die kwa rating maar 81 tov 84 van Giroud, Lacazette heeft een zeer hoge handelingssnelheid en snelheid in het algemeen voor een spits. Mijn theorie daar achter is dat als je bijv. achter staat een kwartier voor tijd, dan wil je een snelle spits die een uitgeputte CV dan ook makkelijk voorbij snelt als ik ballen naar voren ga pompen.
Dat is wel echt een bizar sterk team met goede balans. Ook erg aanvallend.
Precies! Zo denk ik er ook over, alleen mis ik dus nog echt een snelle spits net hoge handelingssnelheid. Van die rating klopt idd. Ik heb bijv P. Boateng. Heeft 84 als rating, maar kan er helemaal niets mee. Super trage handelingssnelheid en totaal geen versnelling/sprint. Echt zonde eigenlijk. Quaresma beetje zelfde, alleen is die nog redelijk soepel.
Ik zal als ik thuis ben ook mn team posten.

Als je een speler niet op zn beste positie opstelt, dan zakt vaak de tg. Maar speelt de desbetreffende speler dan ook echt minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 20:36:
[...]

Dat is wel echt een bizar sterk team met goede balans. Ook erg aanvallend.
Precies! Zo denk ik er ook over, alleen mis ik dus nog echt een snelle spits net hoge handelingssnelheid. Van die rating klopt idd. Ik heb bijv P. Boateng. Heeft 84 als rating, maar kan er helemaal niets mee. Super trage handelingssnelheid en totaal geen versnelling/sprint. Echt zonde eigenlijk. Quaresma beetje zelfde, alleen is die nog redelijk soepel.
Ik zal als ik thuis ben ook mn team posten.

Als je een speler niet op zn beste positie opstelt, dan zakt vaak de tg. Maar speelt de desbetreffende speler dan ook echt minder?
Dat vraag ik me dus ook af, ik heb bijv Ramsey van 84 en als ik die Rh zet is ie maar 75 maar tg is dan enorm hoog, ik heb maar 1 potje met hem daar gespeeld maar omdat ik nu Walcott daar heb stel ik hem niet meer op. Ik vraag me dus af, in dat soort extreme gevallen waarbij de rating overall met 10 omlaag gaat maar de tg omhoog wat dan zwaarder weegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/msj2mt.jpg

Valero en Ramires zijn eigenlijk CM en rating 82 en 84, Marcelo hoort op linksback en is dan 81. Hulk op rechtsbuiten 85.Ik heb wel een redelijk team maar niet iedereen op zn beste positie.
(bijna geen verdedigers ivm net verlopen contracten en geen geld 😉)

[ Voor 18% gewijzigd door Monda op 09-03-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:33:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af, ik heb bijv Ramsey van 84 en als ik die Rh zet is ie maar 75 maar tg is dan enorm hoog, ik heb maar 1 potje met hem daar gespeeld maar omdat ik nu Walcott daar heb stel ik hem niet meer op. Ik vraag me dus af, in dat soort extreme gevallen waarbij de rating overall met 10 omlaag gaat maar de tg omhoog wat dan zwaarder weegt.
Ramsey is waarschijnlijk slechter op RMF dan CMF/AMF omdat hij niet snel is. Z'n stats zullen ongewijzigd zijn, maar zijn gewoon niet ideaal voor iemand die op de flanken speelt.

Als je alsnog gebruik weet te maken van zijn sterke punten, zul je weinig merken van die "mindere" rating op die positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Framoes schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:21:
[...]

Ramsey is waarschijnlijk slechter op RMF dan CMF/AMF omdat hij niet snel is. Z'n stats zullen ongewijzigd zijn, maar zijn gewoon niet ideaal voor iemand die op de flanken speelt.

Als je alsnog gebruik weet te maken van zijn sterke punten, zul je weinig merken van die "mindere" rating op die positie.
Ja precies. het zou op de flanken niet ideaal zijn vanwege gebrek aan snelheid, zeker nu ik ook echt goed ingespeeld ben op m'n team gebruik ik gretig de snelheid van salah en walcott dus dat zou wel wennen zijn.

Ik had naast ramsey nog 2 andere CM van 84 dus had nog een trainer met 4-3-3 gehaald. dat is m'n backup team, staat ongeveer 50% zelfde in als met Guardiola:

---Griezmann84-----Giroud84-----Farfan83---

---Ramires---Javi Martinez---Ramsey (allen 84)

--Evra81----Cahill82---Ramos90-----Lichtsteiner81

------------------Reina82---------------------

Speelt ook wel leuk hoor maar ik merk dan wel heel erg dat ik m'n manier van spelen weer aan moet passen. Salah en Walcott zijn snel en kan je ook lekker naar binnen laten trekken net zo goed als dat je ze over de flanken laat racen.

Met die 4-3-3 moet ik veel meer op het middenveld combineren wat ook prima is maar dat kan ik met die Guardiola opstelling ook maar met 4-3-3 is het veel "behoudender" omdat je merkt dat spelers veel minder inschuiven vanaf de zijkanten. de 3-1-3-3 voelt beduidend aanvallender aan.

Ik denk dat als ik tegen een sterke tegenstander speel met zo'n bazen voorhoede dat ik misschien beter de 4-3-3 van stal kan halen (hoewel ik daar dan weer van te voren op moet gokken aangezien je na koppelen niet meer je team kan veranderen).

Met SIM potjes viel het me ook erg op. Als ik de 4-3-3 op SIM laat spelen dan is het veel meer tikkie breed en terug en veel minder (vrij en diep) lopende mensen dan bij 3-1-3-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Weet iemand hoe het precies zit met de duur van de contracten van spelers in myClub? Gaat dit op tijd of registreert het spel altijd een wedstrijd, ongeacht hoe lang een speler speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch als een speler bij de 18 hoort dat t je een dagcontract kost...
een paar 'pes' jaartjes geleden werden de minuten bijgehouden... hadden ze nooit mogen veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monda schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 01:26:
Weet iemand hoe het precies zit met de duur van de contracten van spelers in myClub? Gaat dit op tijd of registreert het spel altijd een wedstrijd, ongeacht hoe lang een speler speelt?
een paar 'pes' jaartjes geleden werden de minuten bijgehouden... hadden ze nooit mogen veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 01:49:
[...]

Ja klopt dat werkte toen prima! Snap eigenlijk sowieso niet dat ze dingen die goed werken veranderen... Ik heb net even getest met Bale. Had nog 6 wedstrijden over. Wissel gezet en niet laten invallen. Hierna nog steeds 6. Maar nog niet duidelijk hoe dat zit met invallen. Denk dat ie dan gewoon een wedstrijd rekent en er geen automatisch telsysteem in minuten achter zit. Bijna zonde om te testen met die hoge contract bedragen.

Heeft iemand trouwens al wel eens een echte topspeler uit een zwarte bal gehaald? Dus zeg, tussen de 88 en 95? (met uitzondering van die gratis topper aan t begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 01:32:
Nee dus niet, ik speel eigenlijk altijd in de zelfde samenstelling en mijn wissels raken geen contractdagen kwijt.

Anderzijds lijkt het wel zo te zijn dat de spelers die wél spelen sneller van hun dagen af raken als ze spelen.

Ik verleng meestal m'n contracten tot ze 20+ wedstrijden hebben maar het lijkt dat als ik dan bijvoorbeeld een CL speel dat ze dan ineens nog maar 10 over hebben ofzo bij wijze van spreke. Ik zou er eigenlijk eens goed op moeten letten en na elke wedstrijd tellen maar heb wel het donkerbruine vermoeden dat er per wedstrijd meer wordt afgeboekt dan 1 contract wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Monda schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:50:
[...]

Ja klopt dat werkte toen prima! Snap eigenlijk sowieso niet dat ze dingen die goed werken veranderen... Ik heb net even getest met Bale. Had nog 6 wedstrijden over. Wissel gezet en niet laten invallen. Hierna nog steeds 6. Maar nog niet duidelijk hoe dat zit met invallen. Denk dat ie dan gewoon een wedstrijd rekent en er geen automatisch telsysteem in minuten achter zit. Bijna zonde om te testen met die hoge contract bedragen.

Heeft iemand trouwens al wel eens een echte topspeler uit een zwarte bal gehaald? Dus zeg, tussen de 88 en 95? (met uitzondering van die gratis topper aan t begin).
Ik zelf niet maar een maar van me had vorige CL periode Suarez 89 uit een zwarte bal.

Verder komt het vrij weinig voor, het is bijna altijd tussen de 80 en 83 en sporadisch 84.

Overigens, als je een speler als wissel in zet raakt hij geen wedstrijd kwijt! Ten minste, ik wissel vaak in de 2e helft, misschien heeft dat er ook nog iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:17:
[...]

Ik zelf niet maar een maar van me had vorige CL periode Suarez 89 uit een zwarte bal.

Verder komt het vrij weinig voor, het is bijna altijd tussen de 80 en 83 en sporadisch 84.

Overigens, als je een speler als wissel in zet raakt hij geen wedstrijd kwijt! Ten minste, ik wissel vaak in de 2e helft, misschien heeft dat er ook nog iets mee te maken.
Mijn beste spelers buiten de gratis speler (Ronaldo) om zijn Welbeck (83), Matic (83) en Fernandinho (82). Heel veel supertoppers krijg je dus niet uit de zwarte ballen. EDIT Nu ook weer: speler van Chelsea, maar dan wel Azpilicueta (80). Helaas had ik met Maxwell en Siquera al 2 LBs.

Vreemd dat je wissels niet altijd een contractpunt kwijt zijn. Ik durf soms niet te wisselen omdat ik bang ben een dure speler voor het laatste kwartier een hele wedstrijd te laten kosten. Misschien als je iemand twee keer een helft laat spelen dat hij dan wel een contractpunt kwijt is. Dat ze toch min of meer de minuten tellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 10-03-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gisteren weer m'n vingers blauw gespeeld voor GP en waarnemers en eindelijk weer een beetje mazzel gehad, zowaar 2 spelers die ik zo m'n basis in kon gooien! :)

- Oscar 85 AM
- Dante 84 CV
- (voor de bank) KJ Huntelaar 84

Alle spelers die je loot vanaf 85 dan op het moment dat de zwarte bal getrokken is, zie je de speler eerst met de voet aan de bal, dan bal op de borst en daarna zie je hem door het beeld rennen en met de bal onder zn arm staan, op dat moment zat ik al te juichen want wist ik dat het een toppertje was.

Ben nog een beetje aan het spelen met de invulling. m'n TG was 96, als ik Oscar op AM zet ipv Cazorla wordt dat 94 en als ik dan Cazorla op de plek van Salah neer zet gaat het weer naar 95.

Cazorla is LH 82 en Salah is eigenlijk RH 80 maar op LH is ie 82 (is ook een linkspoot).

Salah is wel een stuk sneller dan Cazorla en ook minder snel uitgeput dus twijfel een beetje wat ik moet doen, Cazorla? Of toch Salah?

Salah staat al een tijdje erin en de TG is wel gestaag gestegen maar na tig potjes is zijn match met de trainer nog steeds niet optimaal (wel omhoog gegaan maar duurt nu wel lang voordat het nog beter wordt).

Met Oscar is ook nog wel iets winst te behalen zag ik aan de match met de trainer.

Overigens wel gisteren de magische grens van 1500 bereikt met Team sterkte :D

[ Voor 12% gewijzigd door 1nsane op 11-03-2015 10:35 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste