Ik heb hem zelf voor de PS3 gehaald omdat ik niet verwacht van de PS4 dat het binnenkort al mogelijk wordt om option files te importeren etc. en ik vind het zelf juist leuk als je e.e.a. kan aanpassen met logo's en shirts etc. Plus dat ik de PS4 nog aan de dure kant vindt, die haal ik wel volgend jaar, in feite speel ik vrijwel alleen PES op de Playstation dus om nou voor 1 spel dik geld neer te leggen voor een nieuwe console die nog niet op volle sterkte werkt, neh..
Ik moet zeggen, het is echt een verbetering ten opzichte van PES 14 kwa gameplay, de bewegingen van de spelers moet ik nog wat aan wennen maar ze hebben voor de verandering bij Konami weer eens de spijker op de spreekwoordelijke kop geslagen
Bij de laatste patch van 2014 was het zowat onmogelijk om een bal af te pakken van een tegenstander zonder dat je een overtreding maakte (waar je dan ook nog regelmatig totaal onterecht een kaart voor kreeg) en ook gebeurde het vaak dat er buiten beeld iemand van de tegenstander een schop kreeg waardoor je ook weer tegen rare kaarten aanliep.
Bij PES15 mag je tenminste weer mannelijke duels aan gaan, het is nu veel makkelijker om een faire tackle in te zetten en dat de scheids niet voor een zucht en een ruft kaarten trekt terwijl je bij PES14 soms een keiharde tackle kreeg en er niet eens werd gefloten of voor een duwtje geel of rood.
Wat me vooral op valt is dat de spelers om je heen veel intelligenter lopen, hoe vaak ik bij PES14 wel niet had dat ik met een middenvelder of vleugel aanvaller in moest houden omdat die verdomde spits of andere aanvaller maar niet de ruimte in wilde lopen.
Over het algemeen hebben ze vooral veel kleinere ergernis puntjes t.o.v. pes14 aangepakt waardoor het geheel veel beter speelbaar is.
Overigens wat ik nog moet ontdekken, is het mogelijk om (voor de PS3 versie dus) weer fanchants en muziek aan de game toe te voegen zoals bij PES14?
Het zou geen absolute ramp zijn als het niet kan maar vind het wel leuk.
Adjust non olet, plerumque...