[MULTI] Pro Evolution Soccer 2015 ''The Pitch is Ours''

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:55:
[...]

Het is onlogisch of gedaan om het spel moeilijker te maken. Een sliding is tenslotte zo minder vaak succesvol en je pakt nog meer kaarten ook.

Als ze het niet daarom zo hebben geprogrammeerd, raad ik de programmeurs aan om zelf eens te gaan voetballen. Je enkel opofferen is namelijk niet iets dat je in het echt gaat doen.
Ik weet zeker dat ze het niet bewust gemaakt hebben zoals het nu is. Ze reageren op wat je doet, maar doen dit iets te snel... Dat is iets dat relatief makkelijk op te lossen is, dus ik heb goede hoop voor de final versie! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Ik speel die demo elke avond. En elke avond zet ik hem op moeilijkst en probeer ik met 2 goals verschil te winnen nou ik vertel jullie dat is nog retemoeilijk. Als hij op regulier staat win ik makkelijk met 8-0.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Gisteren is deze nieuwe trailer uitgekomen op de Brazil Game Show:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8NmpsQnetko]

De 21 Braziliaanse teams die in PES15 zitten waren al aangekondigd. Zitten vast flink wat leuke talentjes tussen voor in de Master League :P

De sfeer rondom de wedstrijd ziet er ook erg goed uit in deze trailer.
Nog maar 34 dagen...

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ziet er weer goed uit. Ze lijken voorzichtig aan iets meer aandacht te besteden aan de sfeer rondom het veld, wat alleen maar positief is natuurlijk.
Morgen komt er ook weer een nieuwe gameplay-movie van Weedens trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 12:40

On_E

Housemusic

Een wedstrijd vanaf de BGS, duidelijk te zien dat het er beter uit ziet dan de demo code. :)

YouTube: PES 2015 Corinthians x Flamengo PS4 Gameplay BGS 2014

Vooral de belichting lijkt een stuk mooier te zijn nu.

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 10-10-2014 15:47 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
HwKok schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:09:
...
Morgen komt er ook weer een nieuwe gameplay-movie van Weedens trouwens.
Nu dus al:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Falastine schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:33:
Ik speel die demo elke avond. En elke avond zet ik hem op moeilijkst en probeer ik met 2 goals verschil te winnen nou ik vertel jullie dat is nog retemoeilijk. Als hij op regulier staat win ik makkelijk met 8-0.
Dat komt omdat de AI dan de bal rondtikt op het nivo tiki taka ala Barcelona in zijn beste jaren zonder ook maar een fout te maken, dat gebeurd dan met bijv. Napoli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Waarom die gast nog niet bij Konami werkt is mij een raadsel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Prachtige trailer mooi stadion en hek erg mooi spelen in de avond ziet er gelijk 10x beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0546
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 17:20
Heb de demo intussen redelijk veel gespeeld. was in het begin redelijk enthousiast, maar begin me nu weer steeds meer te irriteren (superstar niveau).
De AI van je teamgenoten is vaak waardeloos (zowel offensief als defensief).
Tegenstanders spelen de bal veel te makkelijk rond.
Bijna altijd geel bij een sliding, ook als je de bal speelt.
Spelers reageren te traag in een duel (bal blijft stil liggen tussen twee spelers, maar je kunt er niet mee weg dribbelen).
keepers hebben haast nooit een bal klem.
Baldribbelaars zijn niet te verdedigen zonder een overtreding te maken.

Kortom, ik twijfel of ik deze game ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Het laatste punt been ik het niet mee eens. Dit is heel makkelijk met 2 x kruisje op het juiste moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Bart0546 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:37:
Heb de demo intussen redelijk veel gespeeld. was in het begin redelijk enthousiast, maar begin me nu weer steeds meer te irriteren (superstar niveau).
Spelers reageren te traag in een duel (bal blijft stil liggen tussen twee spelers, maar je kunt er niet mee weg dribbelen).

Het is natuurlijk ook nog maar de demoversie. De versie bij release zal flink geoptimaliseerd zijn. Er zit denk ik nog wel 3 maanden ontwikkeltijd tussen de demoversie en de officiële release. Bovendien komen er ook nog updates en patches achteraf. Dus ik heb goede hoop dat een aantal van de punten die je aanhaalt gefixt zullen worden. Ik las dat de versie die op de gameshow in Brazilië al flink verbeterd t.o.v. de demoversie. Perfect zal het nooit worden, maar ik kan goed leven met een volledige game met de gameplay van de "verbeterde" demoversie. Ik denk dat dit de beste PES kan worden sinds het PS2 tijdperk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandOo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 15:39
Nou ik heb FIFA15 de deur uit gedaan, vond de sprong dit jaar niet voldoende om het verder te spelen.
Hopelijk is de gameplay van PES op zijn minst zo goed als geschetst in de demo. Als ze dan ook nog masterleague een beetje vernieuwd hebben ben ik weer blij!

Anders hou ik het dit jaar maar lekker bij NBA2K15. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Is er geen PS3 demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Die demo voor ps3 is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
Bart0546 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:37:

En toch speelt het 10x leuker tegen de AI van PES dan tegen die van FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Kan hem nergens vinden :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Hij staat er toch echt:

Afbeeldingslocatie: http://www.pesoccerworld.com/images/pes2015/demo_pes2015_store_america.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Heb em al, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Om 3 uur vanmiddag komt er een hoop nieuwe informatie over o.a. de Master League. Het embargo is dan voorbij. Ik ben benieuwd naar de vernieuwingen en verbeteringen.

Update:

Preview teams/leagues ratings
Master League thoughts
MyClub introduction

[ Voor 57% gewijzigd door robhoeben op 15-10-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 18:28
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben na het lezen van de nieuwe info...
14 stadions waarvan san siro 2x... geen camp nou, amsterdam arena, bernabeu, parc de princess,(rotterdam stadium:P)
geen celtic, fenerbache, geen dutise fake competitie(of ruimte hiervoor), zelfde master league als vorig jaar...

Ik weet het niet... het speelt wel lekker, maar als ik het zo lees is master league een beetje saai buiten de wedstrijden om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Ik ben ook wel een beetje teleurgesteld in de info over de ML. Had wel iets meer verwacht eerlijk gezegd. Ook het feit dat je het tijdproces niet kan stopzetten tussen speeldagen in, is erg vreemd en irritant. Je mist zo een hoop dagen in de transferperiode. Dit kon volgensmij in PES13 nog wel (14 weet ik niet).

Ook het menu van de ML is wel erg simpel en niet echt mooi.

De nieuwe online mode "MyClub" ziet er wel mooi uit. Waarom is de ML niet meer zoals dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Akilla schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:27:
Ik moet wel zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben na het lezen van de nieuwe info...
14 stadions waarvan san siro 2x... geen camp nou, amsterdam arena, bernabeu, parc de princess,(rotterdam stadium:P)
geen celtic, fenerbache, geen dutise fake competitie(of ruimte hiervoor), zelfde master league als vorig jaar...

Ik weet het niet... het speelt wel lekker, maar als ik het zo lees is master league een beetje saai buiten de wedstrijden om...
Inderdaad teleurstellend. Zo weinig stadions, het stadion van Polen is mooi maar waarom zou je dat erin toevoegen terwijl er verder geen enkel team van betekenis erin speelt?

En Santiago Bernabeu en Nou Camp moeten er gewoon in zitten, kan niet anders. Ook geen Wembley, Mestalla of Vicente Calderon. Zullen allemaal wel afgekocht zijn door FIFA.

De gameplay van de demo vond ik erg leuk, maar het moet ook wel een beetje realistisch zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Ik krijg de indruk dat ze echt alles op de gameplay hebben gegooid. En de rest komt volgend jaar wel. Maar qua opties en content gaan ze er nu flink op achteruit. Ik had graag een kopie van PES13 gehad, met de gameplay van de PES15 demo. Ga nu wel twijfelen aan mijn pre-order...

EDIT: Geannuleerd...

[ Voor 4% gewijzigd door robhoeben op 15-10-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Ik zag net wel ergens een spaanstalige video(van weblog.es denk ik) waarin er 19 stadions zaten... Misschien dat ze er nog wel iets meer hebben..

Ik twijfel nu ook wel heel erg of ik hem haal. Dat het lekker speelt is een plus, maar als ik in ML alleen maar doorklik is het misschien ook niet zo leuk meer... mjah fifa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ik lees veel kritiek op de ML, hier is niet veel veranderd ten opzichte van vorig jaar. Dat terwijl het juist wel een frisse update zou kunnen gebruiken.
Ook dat er zo weinig stadions in zitten valt bij velen verkeerd. En dan wordt gezegd "ja, maar er is kans dat er in de final code nog wel wat meer stadions in zitten". Nou, Konami kennende zijn dat dus 0 stadions extra.
Niet een heel big issue voor mij, maar ik vond het bijv. in PES6 wel altijd prachtig om een bekerfinale in de Kuip te spelen. Het voegt wel iets toe aan de sfeer.

Wat mijn vermoeden is, is dat ze dit jaar alles op het nieuwe myClub hebben gegooid. Een soort van uitgebreide versie van de ML. Ik ben niet bekend met Fifa Ultimate Team, maar ik lees dat het daar veel op lijkt. De menu's in myClub zien er in ieder geval wel lekker fris uit en de mogelijkheden zijn ook uitgebreider dan bij de ML. Het grote verschil met de ML is verder dat je werkt met GamePoint's die je kan verdienen door -of- veel te spelen -of- door gewoon GP's te kopen. En dat is waar ze natuurlijk op uit zijn, geld verdienen uit microtransacties.

Nu ben ik een speler die het liever 'opspaart' door veel te spelen, dan klakkeloos voor pak hem beet een paar euro een tas vol GP's te kopen. In ML online heb ik de afgelopen jaren ook wel eens gewonnen met een team met Castolo / Vratokov / Stramberg tegen een sterrenteam. Deze mode geeft dan wel weer hoop op leuke uitdagingen!

Hier nog een extra stukje uitleg over de werking van myClub: http://inthegame.nl/nieuw...eid-tot-microtransacties/

En hier een site helemaal gewijd aan myClub: http://www.pesmyclub.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
PES2015 draait weer om de gameplay en myClub zo te zien. Ik vraag me af of de BaL mode enigzins veranderd is maar ik ben bang van niet.

Ik zou me prima kunnen vermaken in myClub omdat je zowel human als AI tegenstanders hebt in myClub. Vraag me alleen af of het online het leuk blijft aangezien je met echte euro's zo de beste spelers kunt kopen. In FuT zie je al Div9 teams die er €60,- aan coins tegenaan hebben gesmeten waardoor je eigenlijk kansloos bent wil je het op de 'normale' manier spelen.

Mijn eerste wedstrijd met myClub tegen een team van Messi, Ronaldo, Robben en consorten vs het niveau Castolo, Minanda en Ximelez. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ik weet zeker dat ik PES 2015 ga halen. Ik las dat de stadium editor ook weer terug komt wat ik zeker toejuich, zo kan je ten minste weer met een patch de ontbrekende stadions downloaden.

Ik twijfel alleen over het volgende: Ik heb een PS3 en het feit is natuurlijk dat PES voor zowel PS3 als PS4 uit komt.

Ik zit te twijfelen om een ps4 te kopen maar hoewel het aantal PS4 wat verkocht is blijft stijgen, het zijn er bij lange na niet zo veel als de PS3. Ik speel het spel vooral graag online en ik vraag me af waar ik verstandig aan doe, of een PS4 + PES kopen of alleen PES kopen voor de PS3.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Weet iemand of het mogelijk is om met een PS4 een option file te downloaden zoals voorheen met de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Ik snap niet waarom mensen teleurgesteld zijn. Alsof Konami er wat aan kan doen dat EA letterlijk alle licenties opkoopt. Ik hoor mensen die fifa spelen ook niet janken dat ze de CL niet kunnen spelen. Ik word juist blij van deze nieuwe informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
1nsane schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:28:
Ik weet zeker dat ik PES 2015 ga halen. Ik las dat de stadium editor ook weer terug komt wat ik zeker toejuich, zo kan je ten minste weer met een patch de ontbrekende stadions downloaden.
Let op: het is echt een stadium 'editor' waarbij je de kleur van de stoeltjes en het soort doelen enz. kan kiezen. Maar het is geen stadium creator, waarmee je geheel nieuwe stadions kan bouwen!

[ Voor 28% gewijzigd door HwKok op 16-10-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Prachtig dynamisch menu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Vlassie1980 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:38:
Weet iemand of het mogelijk is om met een PS4 een option file te downloaden zoals voorheen met de PS3?
Volgensmij komt er wel een option file, maar dan zonder alle kits. Dus waarschijnlijk alleen aangepaste stats, juiste team- en spelersnamen en transfers enzo. Aangezien je op de PS4 geen files kan opslaan, kan je de afbeeldingen er dus niet opzetten die je nodig hebt voor de logo's en de tenue's.
1nsane schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:28:
..
Ik speel het spel vooral graag online en ik vraag me af waar ik verstandig aan doe, of een PS4 + PES kopen of alleen PES kopen voor de PS3.
Ik denk zelf dat de meeste mensen die en PS4 hebben ook nog een PS3 hebben, en i.v.m. het "Option File probleem" op de PS4 lijkt het me logisch dat velen de PS3 versie zullen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Dan hoop ik dat die mensen met een PS4 en die de demo gespeeld hebben eerst even de demo voor de PS3 gaan downloaden want die versie is echt serieus inferieur aan de PS4 versie en dan wordt het dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Falastine schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:44:
Ik snap niet waarom mensen teleurgesteld zijn. Alsof Konami er wat aan kan doen dat EA letterlijk alle licenties opkoopt. Ik hoor mensen die fifa spelen ook niet janken dat ze de CL niet kunnen spelen. Ik word juist blij van deze nieuwe informatie.
Dan snap jij het hele punt niet. Niemand die pes speelt kan die licenties wat schelen, omdat het allemaal gewoon aan te passen was, dit was juist 1 van de mooie dingen van pes altijd.

Dat het nu een editor light wordt(waar veel andere alternatieve voor gebruikt hadden konden worden) gaan mensen nu klagen.

Volgens mij is de grootste klacht ook dat de master league totaal niet vernieuwd of veranderd is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Sowieso lijkt mij Konami juist wel de enige die wat kan doen aan licenties. De Premier League en de Bundesliga horen gewoon bovenal in een zichzelf respecterend voetbalspel te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
robhoeben schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:06:
Volgensmij komt er wel een option file, maar dan zonder alle kits. Dus waarschijnlijk alleen aangepaste stats, juiste team- en spelersnamen en transfers enzo. Aangezien je op de PS4 geen files kan opslaan, kan je de afbeeldingen er dus niet opzetten die je nodig hebt voor de logo's en de tenue's.
Lekker dan, die option files maakten het nog enigszins dragelijk om ook met de echte tenues en logo's te spelen. Je wilt niet weten hoe lang ik vroeger op de PS2 zat te klooien met die oude logo editor om het logo van Sparta erin te krijgen :P

En is het op de XBOX One wel mogelijk? Niet dat ik van plan was die te halen want ik neig sowieso al meer naar een PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Dracul schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:50:
Sowieso lijkt mij Konami juist wel de enige die wat kan doen aan licenties. De Premier League en de Bundesliga horen gewoon bovenal in een zichzelf respecterend voetbalspel te zitten.
EA heeft exclusieve licentiedeals. Ze betalen extra om Konami buiten de deur te houden. Konami kan er dus vrij weinig aan doen.

Als Konami dezelfde middelen en mankracht als EA had, was FIFA compleet kansloos geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

"Als" telt niet bovendien zijn het niet alleen de licenties waarin PES te kort schiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Dracul schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:22:
"Als" telt niet bovendien zijn het niet alleen de licenties waarin PES te kort schiet...
Waarin dan nog meer? Want het spel speelt retelekker. Ziet er goed uit en heeft veel nieuwe modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

De gameplay is ondermaats sinds vorig jaar. Ja PES 2015 is beter dan 2014 maar heeft nog steeds niet het niveau van PES 2013. Daarnaast zijn de animaties heel erg matig, veels te langzaam en stijf. En om terug te komen op de licenties ze kunnen ook clubs licenseren ipv een hele league. Het is mij daarom ook een raadsel waarom ze bijvoorbeeld Borussia Dortmund niet hebben gelicenseerd. Top prestaties in de Champions League, prachtig Geel Zwarte tenues en prachtig stadion met super publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 20:13
Ik heb onlangs een PS4 aangeschaft (mede voor PES 2015) maar ik wist niet dat het niet langer mogelijk is om option files te importeren. Wat een domper.. Ik speel PES sinds deel 4 op de PS2 en heb elk jaar het nieuwe deel aangeschaft tm 2013. Na het spelen van de demo op de PS4 was ik best enthousiast geworden, maar vind het best een dealbreaker dat een boel teams met officiële licentie ontbreken (en dus in beperkte mate zijn aan te passen). Daarnaast word ik ook niet vrolijk van bovenstaande informatie mbt ML.

Ik kreeg FIFA 15 cadeau bij mijn PS4. Dit is mijn eerste FIFA sinds FIFA 2002 met van Nistelrooij op de cover. In eerste instantie was ik redelijk happy met FIFA maar begin nu me toch wel te irriteren aan de gameplay. Dribbelen en passing is behoorlijk onrealistisch en het speelt gewoon niet lekker.

Heimwee naar de PES 5 en PES 6 tijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Dracul schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:34:
De gameplay is ondermaats sinds vorig jaar. Ja PES 2015 is beter dan 2014 maar heeft nog steeds niet het niveau van PES 2013. Daarnaast zijn de animaties heel erg matig, veels te langzaam en stijf. En om terug te komen op de licenties ze kunnen ook clubs licenseren ipv een hele league. Het is mij daarom ook een raadsel waarom ze bijvoorbeeld Borussia Dortmund niet hebben gelicenseerd. Top prestaties in de Champions League, prachtig Geel Zwarte tenues en prachtig stadion met super publiek.
:F
Pes 2013 goed noemen, kom op man... pes 2011 was de laatste die een beetje ok was, de rest was volledig knudde...
En borussia dortmund doen het een paar jaar leuk, nou en, EA heeft de licentie van de bundesliga teams en komani mag er ook een paar hebben. Het zou best kunnen dat ea heeft gezegd: je mag of borussia of munchen.. zou me niks verbazen iig...

Licenties zijn gewoon fucked up in engeland en duitsland, zou beter zijn als het net zoals in spanje, nederland en frankrijk was. Ik geloof namelijk dat er daar een soort competitie licentie is en niet per team..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Dracul schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:34:
Je bent duidelijk ernstig teleurgesteld, dus welk argument mensen hier ook aandragen, het is nooit overtuigend voor jou. Jij waardeert de gameplay niet, veel anderen hier wel.

Daarnaast kan je makkelijk praten over licenties afnemen, maar dat is niet een kwestie van zak geld meenemen, handtekeningen zetten, dealtje gemaakt. Zoals ik al zei heb je de exclusieve deals die EA met veel bonden heeft en is het budget van Konami niet oneindig. Dan heb je nog te maken met de onderhandelingen zelf.

Denk je dat Konami er voor kiest zo min mogelijk licenties af te nemen? Konami weet dat het ze klanten kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Weet je wat nou zo gek is, maar tegelijk ook leuk:

Net als elk jaar wordt de komende PES weer helemaal afgebrand door zogenaamde 'kenners', mensen die het al spelen sinds ISS'98 en weet ik veel wat voor experts nog meer.
Nu, als je terug kijkt, wordt behalve PES 5 en PES 6 ook PES 2013 veel genoemd als de laatste PES die nog een beetje goed was. Sorry, maar ik kan me er niet veel meer van herinneren. Behalve dat iedereen voor de release ook moord in brand schreeuwde dat het niks was, dat de graphics k*t waren, dat het lang niet in de buurt kwam van PES 5/6 etc. Kijk hoe er nu 2 jaar later over gepraat wordt..

PES 2014 zou ook drama zijn volgens deze kenners. Nou, net als elke PES heeft het zo zijn irritatiepunten maar ik heb me er prima mee vermaakt en vermaak me er nog steeds mee.

De geschiedenis herhaalt zich, ook PES2015 wordt door al deze experts weer betiteld als 'crap' en weet ik veel wat al niet meer. Om over 2 jaar te zeggen dat dit toch wel een goeie game was met de introductie van bijv. myClub, next-gen op de PS4/XB1 enz. enz.

Ik pre-order hem net als elk jaar weer en zal me er ook dit keer weer prima mee vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

De demo van PES 5 was al goed, sterker nog die was beter dan de uiteindelijke versie. PES 5 was goed, is goed en blijft goed. PES 2014 was slecht, is slecht en blijft slecht. Denk je nu echt dat mensen die PES 2014 slecht vinden over een paar jaar gaan roepen hoe goed PES 2014 was tov de dan gereleasde PES. In mijn ogen is het probleem de nieuwe engine, die is vorig jaar geintroduceerd maar was toen al verouderd en is niet geschikt voor een voetbalgame.

Teleurgesteld kun je alleen maar zijn als je verwachtingen hebt, na PES 2014 had ik die niet. Ja, PES 2015 is wat beter maar de gameplay is niet de PES die ik ken. Het voelt meer aan als een PES/FIFA hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Dracul schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:11:
De demo van PES 5 was al goed, sterker nog die was beter dan de uiteindelijke versie. PES 5 was goed, is goed en blijft goed. PES 2014 was slecht, is slecht en blijft slecht. Denk je nu echt dat mensen die PES 2014 slecht vinden over een paar jaar gaan roepen hoe goed PES 2014 was tov de dan gereleasde PES. In mijn ogen is het probleem de nieuwe engine, die is vorig jaar geintroduceerd maar was toen al verouderd en is niet geschikt voor een voetbalgame.

Teleurgesteld kun je alleen maar zijn als je verwachtingen hebt, na PES 2014 had ik die niet. Ja, PES 2015 is wat beter maar de gameplay is niet de PES die ik ken. Het voelt meer aan als een PES/FIFA hybride.
Ga voor de lol weer is pes 5 spelen..
Ik heb het laatst weer gedaan en hoe geweldig ik het vroeger vond, zo slecht vind ik hem nu..
Voor die tijd was het heel goed, maar om te zeggen dat die nog steeds goed is en blijft....

Voor het eerst sinds jaren vind ik het leuk om pes te spelen(iig de demo) op full manual is het toch een stuk leuker, en dan is het maar wat meer arcade.. realistisch is niet altijd beter/leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Akilla schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:21:
[...]

Ga voor de lol weer is pes 5 spelen..
Kijk eens bij mijn reactie van 22 september zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
Dracul schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:28:
[...]

Kijk eens bij mijn reactie van 22 september zou ik zeggen...
Ja leuk, met community patches speel je het.. dat is appels en peren vergelijken.

Het gaat er toch om dat de standaard pes 2015 in jouw ogen niet voldoet? Over 10 jaar is er misschien ook wel een superpatch waardoor het volgens jou wel het beste spel ooit is...
maargoed, laatmaar.. ga jij maar lekker pes5 spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Akilla schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:47:
[...]
Pes 2013 goed noemen, kom op man..
Dat is inderdaad de beste PES tot nu toe, in mijn ogen het beste voetbalspel van de afgelopen 10 jaar zeker, afgezien van de irritante cheat ai. (Heb PES 2015 nog niet gespeeld.)
PES 5 en 6 zijn ander soort spellen vind ik maar snap wel de nostalgie.

FIFA vind ik vanaf FIFA 12 onspeelbaar. Dat trage gedoe is niets voor mij. Heb FIFA 15 ook gespeeld. Daar verandert ook echt niets aan, mi is FIFA 15=FIFA 14 2.0=FIFA 13 3.0=FIFA 12 4.0 :)
Praat alleen over gameplay, graphics interesseren mij niet

Dus ik speel nu PES 2013 online en met een kameraad FIFA 11 :) Big fun

[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 17-10-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Akilla schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

Ja leuk, met community patches speel je het.. dat is appels en peren vergelijken.
Die patch verandert niks aan de essentie van de game en is een patch van 8,5 jaar oud. PES 2014 kun je met echte super patches nog niet eens te pruimen krijgen, dat is de essentie van mijn betoog. Verder moet lekker iedereen blijven spelen en kopen wat ze willen...
Op de PC is er dit jaar wel degelijk een enorm verschil hoor. FIFA lijkt steeds meer op PES en PES lijkt steeds meer op FIFA. Niet dat we daar erg veel beter van zijn geworden maar goed.

[ Voor 26% gewijzigd door Dracul op 17-10-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Necros schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:56:
Ik heb onlangs een PS4 aangeschaft (mede voor PES 2015) maar ik wist niet dat het niet langer mogelijk is om option files te importeren. Wat een domper.. Ik speel PES sinds deel 4 op de PS2 en heb elk jaar het nieuwe deel aangeschaft tm 2013. Na het spelen van de demo op de PS4 was ik best enthousiast geworden, maar vind het best een dealbreaker dat een boel teams met officiële licentie ontbreken (en dus in beperkte mate zijn aan te passen). Daarnaast word ik ook niet vrolijk van bovenstaande informatie mbt ML.

Ik kreeg FIFA 15 cadeau bij mijn PS4. Dit is mijn eerste FIFA sinds FIFA 2002 met van Nistelrooij op de cover. In eerste instantie was ik redelijk happy met FIFA maar begin nu me toch wel te irriteren aan de gameplay. Dribbelen en passing is behoorlijk onrealistisch en het speelt gewoon niet lekker.

Heimwee naar de PES 5 en PES 6 tijd _/-\o_
Ik denk dat dat uiteindelijk de nekslag kan worden voor PES / Konami. In mijn ogen waren die patches juist de reden dat er nog relatief veel PES adepts bleven kiezen voor PES.

Ik vond al dat bij PES 2014 Konami gefaald heeft door de stadium editor weg te laten maar zonder patch mogelijkheden ben ik bang dat het snel is afgelopen.

Het is voor mij in ieder geval een rede om de PS4 nu nog links te laten liggen en gewoon PES voor de PS3 te halen maarja, volgend jaar zal het aantal PS3 spelers t.o.v. de PS4 alleen maar geslonken zijn en Konami moet zich realiseren dat PES vooral draait op een trouwe aanhang met mensen die de in's en out's van de game kennen en dus ook weten dat het straks over is met patchen.

FIFA daarentegen heeft ook een trouwe aanhang maar daarnaast kiezen de minder doorgewinterde voetbalspel spelers ook eerder voor FIFA.

Ik snap ook niet wat het probleem is voor de competities etc. om een licentie meerdere keren te verstrekken, natuurlijk kan Konami minder betalen er voor, nou en? alsnog levert het meer geld op als je de licenties ook aan Konami verkoopt maargoed. We wachten het maar af, ik koop denk ik PES 15 voor de PS3 en dan zie ik het wel maar ik zou het jammer vinden als ik, nadat ik tot nu toe elk deel van PES vanaf ISS op de SNES heb gespeeld, over zou moeten stappen naar FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 18:59
Ja en EA zal het accepteren dat een ander minder voor dezelfde licentie betaald :+ Waarschijnlijk betalen ze een hele bak geld voor de licentie met als voorwaarde dat ze die exclusief hebben.

Bij Fifa heb je idd alle naampjes, maar geestdodende gameplay. Ben na PES 6 helemaal overgestapt naar FIFA en dat spel gaat me per jaar meer irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Tja, PES blijft meer voor de die-hards in mijn ogen die een snellere gameplay verlangen (beetje arcade achtig meer) en voor een aantal FIFA adepts zal PES te chaotisch zijn of te snel gaan maar el zal door het ontbreken van de patch mogelijkheden een groot deel van de PES aanhang zijn die toch FIFA gaat proberen en dat is denk ik de nekslag voor PES volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dracul schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:09:
[...]

FIFA lijkt steeds meer op PES en PES lijkt steeds meer op FIFA. Niet dat we daar erg veel beter van zijn geworden maar goed.
Nee dat zijn we zeker niet want nu zaten we afgelopen jaar opgescheept met 2 trage voetbalspellen.
Risico nemen om een goed spel uit te brengen durven beiden niet meer dus gaan ze elkaar kopieren.
Erg jammer.

ps. lijkt wel Idols, allemaal 13 in een dozijn nummers, stel je voor dat je wat uitbrengt wat misschien niet gaat verkopen, risico risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:02:
[...]

Nee dat zijn we zeker niet want nu zaten we afgelopen jaar opgescheept met 2 trage voetbalspellen.
Risico nemen om een goed spel uit te brengen durven beiden niet meer dus gaan ze elkaar kopieren.
Erg jammer.

ps. lijkt wel Idols, allemaal 13 in een dozijn nummers, stel je voor dat je wat uitbrengt wat misschien niet gaat verkopen, risico risico
Tja, dan sta jij weer vooraan in de rij om gehakt er van te maken haha.

Maar even daar van afgezien, wat zie jij als een risicovolle toevoeging aan het spel waarvan jij denkt dat het risico er is dat het niet verkoop of juist als een trein? Wil je de spelers misschien in roze tutu's laten rondrennen?

Te veel risico nemen kan in deze tijd de kop van een studio kosten.. Jij hebt makkelijk praten want jij gaat niet over de portemonnee.

Dat traag valt trouwens wel mee bij PES, voor jouw informatie, je kan dat instellen.

PES is wat minder arcade achtig geworden als dat het vroeger was maar er komt ook meer kijken bij de besturing en tegenwoordig heeft het ook echt zin om knoppen combi's te maken om je tegenstander te kijk te zetten. Als je dat eenmaal onder de knie hebt is het echt een toegevoegde waarde.

Kijk, in essentie gaat het om het voetbal en er zijn simpelweg weinig "risico's" die je kan nemen die daadwerkelijk wat toe zouden kunnen voegen.

Overigens hoop ik wel dat ze bij Konami beter op exploits gaan letten. Bij 2014 bijvoorbeeld ,als je eenmaal door hebt hoe je vrije trappen op de goal tussen de 20 en 30 meter moet nemen (ik ga niet vertellen hoe, moet wel leuk blijven) dan schiet je er echt 9 van de 10 in. Eigenlijk zijn vrije trappen van die afstand dan net zo effectief zo niet effectiever dan penalty's.

Gisteren nog bijvoorbeeld ging ik online spelen met Galatasaray tegen iemand die met Real speelde. ik won met 7-0 mede doordat Wesley Sneijder (die zelfs pijltje paars naar beneden was) er 3 vrije trappen weergaloos en onhoudbaar in schoot. Wel lekker voor m'n punten natuurlijk :9 maar eigenlijk een klein beetje oneerlijk.

[ Voor 58% gewijzigd door 1nsane op 18-10-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Ondertussen speel ik nogsteeds bijna dagelijks de demo, terwijl fifa 15 wederom imo weer te weinig innovaties biedt op gameplay gebied. Individuele spelers voelen echt anders aan en de ai van je eigen team anticipeert veel beter op wat er gebeurd op het veld. Jammer van de licenties zoals altijd, maar gameplay is toch echt belangrijker voor mij.

Editie 2014 is de eerste die ik in al die jaren heb overgeslagen, maar het ziet er naar uit dat ik dit jaar weer mn footie fix bij pes ga krijgen.

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Ik wilde gisteren de demo 2 vs 2 spelen met vrienden maar dat kan kennelijk niet helaas.
Zodoende maar fifa 14 opgestart helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
1nsane schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:17:
[...]

Maar even daar van afgezien, wat zie jij als een risicovolle toevoeging aan het spel waarvan jij denkt dat het risico er is dat het niet verkoop of juist als een trein? Wil je de spelers misschien in roze tutu's laten rondrennen?
Simpelweg : actie, spanning, snelheid, passie.
Dus ook spelers die dan snel en accuraat reageren op de bediening.
Gisteren demo van fifa 15 gespeeld, genoten van de beleving die ze hebben toegevoegd. Maar zoals die spelers bewegen en rennen, het lijkt er niet op.

Pes 2013 heeft dit allemaal wel mi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Harribo schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:39:
[...]

Simpelweg : actie, spanning, snelheid, passie.
Dus ook spelers die dan snel en accuraat reageren op de bediening.
Gisteren demo van fifa 15 gespeeld, genoten van de beleving die ze hebben toegevoegd. Maar zoals die spelers bewegen en rennen, het lijkt er niet op.

Pes 2013 heeft dit allemaal wel mi.
Actie, spanning, snelheid en passie... en dat noem jij risico nemen? Geloof me maar als zowel FIFA en PES allebei zo veel mogelijk van dat in hun spel willen hebben.

PES 14 heeft inderdaad wel eens dat spelers minder goed reageren maar dat is dan vooral als je bijvoorbeeld op achterstand komt, of anders als het tegen zit in de wedstrijd. Als je voor komt dan gaan je spelers meestal juist beter spelen. dat is dat hele motivatie stuk wat ze in het spel hebben gestopt. Vind het wel wat hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Heb gisteren eindelijk op de PS3 van m'n broertje de demo gedownload en een helftje gespeeld (had heel weinig tijd). De afgelopen tijd heb ik ook veel PES2014 gespeeld dus kon het goed vergelijken.

Die korte tijd dat ik het kon spelen voelde ik duidelijk verschil, vooral in positieve vorm.
Lange ballen voelen niet meer zo scripted, spelers bewegen soepeler en natuurlijker. Zo nemen ze vaak de bal aan als ze hem van links krijgen en naar rechts moeten doorpassen. Dit is maar een klein voorbeeldje. Het spelen voelde heel natuurlijk in ieder geval!

Ik speelde het op een klein schermpje (verre van HD), maar ik kon ook al duidelijk verschil zien qua graphics. Met name de spelersgezichten en ook die van de scheids hebben ze aangepakt. Dat is natuurlijk 'bonus', het gaat met name om de gameplay.

Ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Ik weet dat dit niet helemaal ontopic is, maar toch even een kleine zijtak.
Omdat ik hoogstwaarschijnlijk PES2015 toch niet ga kopen, ivm teleurstellende ML, wil ik graag weer PES2011 gaan spelen met een andere option file. Ik had destijds een option file gedownload, en die wat aangepast met logo's en namen van de jupiler league. Ik wil nu een nieuwe ML beginnen in een andere competitie (duitsland, italie, spanje, frankrijk, engeland..) zolang er ook maar een complete D2 in zit van datzelfde land. Ik kan nergens iets vinden, want alle download-links die ik vind zijn dood!

Heeft er iemand toevallig nog een mapje op z'n pc staan met een option file voor PES2011?
Het gaat overigens om de BLES01021 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Laatst online: 02-08-2022
Ik heb nog geen ps4, maar ik vind het ook heerlijk spelen op de PS3.
Komen er packs ps4+PES2015? Is het de moeite om de switch naar ps4 te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necros
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01 20:13
Cityhunter schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:17:
Ik heb nog geen ps4, maar ik vind het ook heerlijk spelen op de PS3.
Komen er packs ps4+PES2015? Is het de moeite om de switch naar ps4 te maken?
Of het de moeite is moet je zelf bepalen, realiseer je echter wel dat je geen option file kan installeren op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granaatappel
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:30
Zelfs zonder option file ga ik PES halen. Altijd al PES gespeeld tot het minder werd. Dit jaar Fifa gekocht, maar meteen weer de deur uit gedaan. In het begin speelt het allemaal leuk en aardig. Maar na een tijd komen weer de kleine dingetjes naar boven die weer storen. De AI die spontaan door je hele verdediging komt terwijl je alle knoppen van je PlayStation indrukt of dat ze telkens de bal krijgen bij een rebound, en jij weer niet. Verder zijn de loopacties ook een stuk minder etc. Het speelt gewoon niet fijn. Ook al hebben ze alle licenties, uiteindelijk gaat het erom hoe het speelt. En daar wint PES het, althans, tot op heden met de demo.

Kan niet wachten op PES. Jammer is wel dat de ML iets minder is uitgewerkt als carriere bij Fifa. Iemand trouwens enig idee of je van club kan verwisselen tijden ML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Granaatappel schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:03:
Zelfs zonder option file ga ik PES halen. Altijd al PES gespeeld tot het minder werd. Dit jaar Fifa gekocht, maar meteen weer de deur uit gedaan. In het begin speelt het allemaal leuk en aardig. Maar na een tijd komen weer de kleine dingetjes naar boven die weer storen. De AI die spontaan door je hele verdediging komt terwijl je alle knoppen van je PlayStation indrukt of dat ze telkens de bal krijgen bij een rebound, en jij weer niet. Verder zijn de loopacties ook een stuk minder etc. Het speelt gewoon niet fijn. Ook al hebben ze alle licenties, uiteindelijk gaat het erom hoe het speelt. En daar wint PES het, althans, tot op heden met de demo.

Kan niet wachten op PES. Jammer is wel dat de ML iets minder is uitgewerkt als carriere bij Fifa. Iemand trouwens enig idee of je van club kan verwisselen tijden ML?
Ik zou het gek vinden als Konami die mogelijkheid uit ML heeft gehaald, aangezien ze het vorig jaar echt als grote vernieuwing aankondigden. Daarnaast was er vanuit de community ook veel vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Necros schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:10:
[...]

Of het de moeite is moet je zelf bepalen, realiseer je echter wel dat je geen option file kan installeren op de PS4.
Ik denk dat dat de achilleshiel gaat worden van PES op de PS4. Ik (en met mij vele anderen) kocht PES altijd omdat het qua gameplay beter is dan FIFA doorgaans, de ontbrekende logo's, namen en shirts haalde ik wel met een optionfile binnen maargoed, dat maakt voor mij de keuze ook weer makkelijker want nu koop ik PES 2015 dan maar voor de PS3 in de hoop dat veel anderen dat ook doen zodat ik online nog lekker kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Om eerlijk te zijn boeien de shirtjes me niet. Ik ben oud genoeg om daar doorheen te kijken. Ik speel zoiezo online altijd met italiaanse of spaanse teams. De TEGENSTANDER zie ik toch niet staan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Falastine schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:33:
Om eerlijk te zijn boeien de shirtjes me niet. Ik ben oud genoeg om daar doorheen te kijken. Ik speel zoiezo online altijd met italiaanse of spaanse teams. De TEGENSTANDER zie ik toch niet staan haha.
Tja, ieder zijn meug, ik vind het storend :P

Maar het punt is, bij PES wordt het steeds erger, eerst had je nog een breed scala bekende stadions, tegenwoordig krijg je 2x San Siro (San Siro en Giuseppe Meazza), een paar zandbak stadions, het welbekende Konami stadion (Jeeeeeee) en de Allianz Arena....

Daarnaast natuurlijk de shirts en logo's wat al langer een rommeltje is.

Nog even en je speelt met je Italiaanse clubs ook met Milan Red tegen Milan Blue etc.. of FC Madrid tegen South East Madrid.

En die Adam Bhatti maar onzin verkopen op Twitter over hoe fantastisch het allemaal is en elke keer dat de volgende PES veel beter is omdat ze veel beter naar de community hebben geluisterd... Wat een onzin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
1nsane schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:52:
[...]

Tja, ieder zijn meug, ik vind het storend :P

Maar het punt is, bij PES wordt het steeds erger, eerst had je nog een breed scala bekende stadions, tegenwoordig krijg je 2x San Siro (San Siro en Giuseppe Meazza), een paar zandbak stadions, het welbekende Konami stadion (Jeeeeeee) en de Allianz Arena....

Daarnaast natuurlijk de shirts en logo's wat al langer een rommeltje is.

Nog even en je speelt met je Italiaanse clubs ook met Milan Red tegen Milan Blue etc.. of FC Madrid tegen South East Madrid.

En die Adam Bhatti maar onzin verkopen op Twitter over hoe fantastisch het allemaal is en elke keer dat de volgende PES veel beter is omdat ze veel beter naar de community hebben geluisterd... Wat een onzin....
Het lijkt me sterk dat ze ineens licenties kwijtraken. Dat kan alleen als EA ook daar, uit angst voor concurrentie, exclusiviteit koopt.

Ik blijf het triest vinden dat dat kan. Als voetbalbond zou het om het publiek moeten gaan, maar gaat het uiteindelijk alleen maar om de centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het downloaden van de PC-Demo die op diverse youtube filmpjes en sites word aangeboden? (onlyfullgames.com) etc ,
het schijnt wel te werken maar blijf het vreemd vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Je zegt al zelf dat het vreemd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Er is geen PC demo vaak is het troep of phising bestanden of keyloggers. En dan ben je straks veel verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht ikzelf ook al maar aangezien er al iemand op twitch aan het streamen was ermee dacht ik mischien iemand hier er ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Wat ik vroeger aan pes echt vet vind en wat ik in fifa mis is online tegen iedereen spelen die je wilt. Soms speelt je tegen tegenstanders die 10x beter waren. Als je dan gelijk speelde kreeg je ook punten en de tegenstander verlies punten.Bij fifa moet ik altijd tegen zelfde niveau spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cityhunter
  • Laatst online: 02-08-2022
mja, speel maar eens tegen Real met Ajax of Anderlecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Bij PES was het altijd zo dat iemand altijd of Barca of Real koos. Dan bleef ik vaak op Ajax staan en dan gingen ze ook een soortgelijk team pakken. Nadat ik had gekozen gingen ze opeens snel weer Barca of Real kiezen :')

Wat dat betreft is het wel beter geregeld in FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Als ik Ajax pak en houdt real of barca op gelijk spel dan kreeg je veel punten erbij en gingen er veel punten bij de ander af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Het enige wat ik op dit moment eigenlijk wil weten, is of ze die rare bug er nog uit halen dat je de tijd niet kan stoppen op elk moment. Daardoor kan je ineens 10 dagen verder zijn, en zo heb je dus in de transferperiode een groot probleem, omdat je maar 4-5 momenten hebt om te onderhandelen i.p.v. 30. Dit is echt een no-go.

Als dat opgelost is, ga ik PES2015 meteen weer pre-orderen. De gameplay is prima, ML goed genoeg, een paar D2 leagues erin en een option file erover heen en ik kan weer een jaartje vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robhoeben schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:40:
Het enige wat ik op dit moment eigenlijk wil weten, is of ze die rare bug er nog uit halen dat je de tijd niet kan stoppen op elk moment. Daardoor kan je ineens 10 dagen verder zijn, en zo heb je dus in de transferperiode een groot probleem, omdat je maar 4-5 momenten hebt om te onderhandelen i.p.v. 30. Dit is echt een no-go.

Als dat opgelost is, ga ik PES2015 meteen weer pre-orderen. De gameplay is prima, ML goed genoeg, een paar D2 leagues erin en een option file erover heen en ik kan weer een jaartje vooruit.
Ik vind dat persoonlijk geen bug. Op het moment dat er niks te melden is, hoeft de tijd ook niet te stoppen toch? Als je je onderhandelingen doet voordat je verder gaat, dat kan je daar vanzelf verder mee zodra je actie moet ondernemen.

Het enige dat ik op dit moment wil weten, is of ze die rare bug er niet weer terug in hebben waardoor je 30x door moet gaan terwijl je maar een paar keer wat doet in transferperiode. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

Ik vind dat persoonlijk geen bug. Op het moment dat er niks te melden is, hoeft de tijd ook niet te stoppen toch? Als je je onderhandelingen doet voordat je verder gaat, dat kan je daar vanzelf verder mee zodra je actie moet ondernemen.
Hoezo, geen bug? Zoals je in de volgende video ziet (begint vanaf 6:20) kun je tussen een oefenwedstrijd (11 augustus) en de 1e wedstrijd van het seizoen (18 augustus) niks ondernemen.

Op zich fijn dat de tijd snel voorbij gaat als er niks te doen is, maar je moet de tijd wel handmatig kunnen stoppen om transfers te doen of het trainen van spelers. Dit onderbreken van de tijd kon vroeger wel meen ik me te herinneren, ook in fifa kan het. Lijkt me overigens ook niet zo ingewikkeld. Het kan toch niet zo zijn dat je alleen op wedstrijddagen mag onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:49
Ik hoop dat met deze versie de PES magie weer terug is:
"Pro Evolution Soccer, and ISS before it, epitomises that attitude towards football. It believes in moments; in memories etched in time. Where FIFA – now a great game in its own right and a package of immeasurable value – plays a match of numbers, stats and positions, PES can be that moving work of art. It is no exaggeration that I can remember goals I scored in the original ISS Pro on PSOne. That game came out in 1997. I have a list of wonderful strikes stored in my mind from a decade and a half of this bizarre yet wonderful simulation. They call it 'PES Magic'. It’s hard to argue".

http://www.videogamer.com..._is_better_than_fifa.html

Kwa animaties en spelers replicatie zat het al goed in PES2014 maar 2015 lijkt hier een grote verbetering in te scoren, zie onderstaande filmpje:

YouTube: PES 2015 - Play Like Messi

YouTube: [PES 2015 Demo] Play like Ronaldo - Invictus Montage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Dit is toch wel een overweging waard:
https://www.facebook.com/...5/719199024796647/?type=1

Edit: nieuwe link die wel klopt toegevoegd.

[ Voor 103% gewijzigd door HwKok op 06-11-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik hoop echt dat ze de cheat ai hebben aangepakt in PES 2015. Dat was het enige smetje op PES 2013.
Ben het wel eens zat om af en toe genaaid te worden door het spel.

[ Voor 25% gewijzigd door Harribo op 09-11-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik zit net even te kijken op http://pesdb.net/pes2015/ en zie dat er een flink aantal transfers nog niet verwerkt zijn.

Laten we hopen dat de beheerder van deze site de boel niet up to date heeft, want het zou wel een beetje karig zijn als ze zo achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Op de site van gamedumper staat "voor 16.00 besteld, morgen in huis": http://www.gamedumper.nl/.../pro-evolution-soccer-15/

Zou het?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 18:59
Als het er staat zeker wel ja. Gebeurt wel vaker en helemaal met spellen waar de hype niet zo groot van is. Borderlands the pre sequel kon ik ook 3 dagen van te voren op pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:54
Ik zag op twitch ook al allerlei mensen die claimen de definitieve game te spelen. Het lijkt dus zo te zijn.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb hem zojuist besteld bij GameDumper. Ik ga er vanuit dat het gewoon de 13e wordt en als hij er eerder is, is het mooi meegenomen!

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 18:47
Review van power unlimited geeft hem een 78.

''Zoek je een vermakelijke, arcade-achtige, bij vlagen zelfs karikaturale weergave van het edele elf-tegen-elf? Dan kun je een seizoenskaart voor PES 2015 overwegen. Wil je je voetbal toch dynamischer, realistischer en uiteindelijk ook gewoon béter? Hou het dan lekker bij FIFA 15... ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Matedeor schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:11:

''Zoek je een vermakelijke, arcade-achtige, bij vlagen zelfs karikaturale weergave van het edele elf-tegen-elf? Dan kun je een seizoenskaart voor PES 2015 overwegen. Wil je je voetbal toch dynamischer, realistischer en uiteindelijk ook gewoon béter? Hou het dan lekker bij FIFA 15... ''
Wanneer is dat contract met EA eigenlijk afgelopen van PU?
Jammer dat Skate de voetbal reviews niet meet doet.

Zo strakjes even de echte reviews afwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door henkyyyyyyy op 10-11-2014 13:31 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
pesdb:
LWF M. DEPAY PSV NETHERLANDS 176 78 20 82

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:47
Haa, ja ik las ook net de PU review van PES 2015. PU neem ik voor deze review niet echt serieus.
Ze branden het spel helemaal af, terwijl mijn mening is dat het veel lekkerder speelt dan Fifa 15.
Na de demo gespeeld te hebben ben ik enthousiast. Want ten opzichte van Fifa 15 waar je vanaf de middellijn kunt scoren en om de zoveelste minuut een penalty tegen krijgt als je hem aantikt vind ik behoorlijk nep.

Normaal ben ik een echte Fifa speler vanaf deeltje '98 speel ik het. Maar dit jaar geef ik PES 2015 ook een kans. Ik ben benieuwd naar de reviews vanmiddag. Volgens mij loopt het embargo om 15:00 uur af.

Wat vinden jullie? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
henkyyyyyyy schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:25:
[...]

Wanneer is dat contract met EA eigenlijk afgelopen van PU?
Jammer dat Skate de voetbal reviews niet meet doet.

Zo strakjes even de echte reviews afwachten.
Die loopt gelijk met het contract tussen EA en Tweakers. Zal hier dit jaar ook wel weer een matig cijfer krijgen omdat de reviewer een verfent fifa speler is en dus PES niet "begrijpt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:48
De PU recensie is zelfs offline gehaald nu :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Maverick schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:14:
De PU recensie is zelfs offline gehaald nu :?
Embargo tot 15:00 zei iemand hierboven in een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matedeor schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:11:

Ja ja, ik weet het... iedereen heeft het recht op z'n eigen mening, maar wow....hoe kan je dit me droge ogen beweren 8)7 Stond dit er echt in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Je kunt er iig vanuit gaan dat elke review die FIFA 15 ''dynamischer'' noemt niet serieus te nemen is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Sowieso vind ik dat je bij pes geen enkele review serieus kunt nemen. Pes moet je enkele maanden spelen om een goed diepgaand review neer te zetten. Dat kan niet met een paar uurtjes. Ik kom in PES heel vaak maanden later nog nieuwe dingen tegen waardoor je nog meer uit de game haalt.
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste