[MULTI] Pro Evolution Soccer 2015 ''The Pitch is Ours''

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 21:16
[b]Matedeor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:00:[/b
- Als je van Fifa afkomt mis je toch wel de sfeer en voelt het wat 'kil' aan.
Ik vond het stadion in de fifa demo juist compleet sfeerloos en grauw. Bij PES is het niet super, maar ik had bij fifa toch verwacht dat het een stuk uitbundiger zou zijn.

Verwijderd

HwKok schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:52:
Even een geheel algemene vraag m.b.t. PES, wat ik mezelf altijd al afvraag:

Stel je hebt een CS met een rating van 75 in topvorm (rode pijl) en een CS met een rating van 80, in normale vorm (groene pijl). Welke stellen jullie op?

Zelfde verhaal voor een speler met een rating van pakweg 80 (groene pijl) en een speler van 85 in mindere vorm (schuine pijl naar onder). Welke stellen jullie op?

Sowieso degene die totaal uit vorm zijn (pijl recht naar onder) laat ik er altijd uit.
Voor de rest twijfel ik nogal wel eens :) Ben benieuwd naar wat jullie doen.
Met zo weinig verschil in marge, gaat mijn voorkeur voor de 'rode pijl'.
Is het verschil groter dan kies ik toch voor de sterkere speler...dan krijgt de 'rode pijl' een invalbeurt...zo rond de 60e minuut.
Toch heb ik ook wel eens meegemaakt dat een 'groene pijl' een dijk v/e wedstrijd speelde.....dat je bijna zou denken dat de speler in 'rode pijl in bloedvorm' stak.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
HwKok schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:52:
Even een geheel algemene vraag m.b.t. PES, wat ik mezelf altijd al afvraag:

Stel je hebt een CS met een rating van 75 in topvorm (rode pijl) en een CS met een rating van 80, in normale vorm (groene pijl). Welke stellen jullie op?

Zelfde verhaal voor een speler met een rating van pakweg 80 (groene pijl) en een speler van 85 in mindere vorm (schuine pijl naar onder). Welke stellen jullie op?

Sowieso degene die totaal uit vorm zijn (pijl recht naar onder) laat ik er altijd uit.
Voor de rest twijfel ik nogal wel eens :) Ben benieuwd naar wat jullie doen.
Ik kijk dan meestal wat die speler zo speciaal maakt dat ik hem qua stats zou moeten kiezen t.o.v de vorm.
Heeft hij +5 stats omdat hij bijv. erg goed kan koppen terwijl ik geen hoge ballen geef vanaf de flanken, dan kies ik voor de vorm. Maar heeft hij een shotpreciscie van in de 94 ofzo dan kies ik voor stats. Ik houd er dan sowieso één op de bank om evt. in te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik merk dat een van mijn grootste ergernissen uit PES er nog steeds in zit.

Spelers die met een slakkengangetje naar afvallende ballen toe lopen, waardoor de tegenstander er vrijwel altijd eerder bij is. Bij corners betekent dat dat ze niet alleen een mogelijkheid tot counteren hebben, maar ook dat er vaak nog een extra speler van jou aan de verkeerde kant van de bal is en niet mee kan verdedigen.

Het is echt alsof ze de bal niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Framoes schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:09:
Ik merk dat een van mijn grootste ergernissen uit PES er nog steeds in zit.

Spelers die met een slakkengangetje naar afvallende ballen toe lopen, waardoor de tegenstander er vrijwel altijd eerder bij is. Bij corners betekent dat dat ze niet alleen een mogelijkheid tot counteren hebben, maar ook dat er vaak nog een extra speler van jou aan de verkeerde kant van de bal is en niet mee kan verdedigen.

Het is echt alsof ze de bal niet willen.
Heel vreemd, hier heb ik nooit geen last van gehad, gevalletje opstelling verkeerd ???, zelf te traag reageren?
ik noem maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gisteren een paar potjes gespeeld. Valt me wel tegen hoor.. na al dat gehype en positieve berichten de afgelopen weken vind ik dit geen 60 euro waard van wat ik nu zie, ben teleurgesteld tbh...

Wil geen flamewar starten maar ik ga toch vergelijken: FIFA 15 heeft een betere next-gen ervaring naar buiten gebracht dan PES 2015, ik merk nog steeds dat het niet af is, het speelt ietsjes beter, maar de basis vind ik alsnog niks, wel leuk maar geen 60 euro waard. Grafisch had ik ook meer verwacht van die heerlijke fox engine.

Snap nog niet waarom die spelers met zo'n kromme rug rennen, je zou denken dat ze betere animaties daarvoor hebben gevonden? De standalone animaties zijn heel mooi, maar ze lopen niet vloeiend over, daar heeft FIFA het beter voor elkaar.

Misschien neem ik mijn woorden terug in november ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

iPodKiller schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:01:
Gisteren een paar potjes gespeeld. Valt me wel tegen hoor.. na al dat gehype en positieve berichten de afgelopen weken vind ik dit geen 60 euro waard van wat ik nu zie, ben teleurgesteld tbh...

Wil geen flamewar starten maar ik ga toch vergelijken: FIFA 15 heeft een betere next-gen ervaring naar buiten gebracht dan PES 2015, ik merk nog steeds dat het niet af is, het speelt ietsjes beter, maar de basis vind ik alsnog niks, wel leuk maar geen 60 euro waard. Grafisch had ik ook meer verwacht van die heerlijke fox engine.

Snap nog niet waarom die spelers met zo'n kromme rug rennen, je zou denken dat ze betere animaties daarvoor hebben gevonden? De standalone animaties zijn heel mooi, maar ze lopen niet vloeiend over, daar heeft FIFA het beter voor elkaar.

Misschien neem ik mijn woorden terug in november ;-)
Fifa vloeiender ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ja, de animaties wel. De gameplay van PES is daarentegen vloeiender. Nu nog een spel met beide.

Ik hou het wel bij PES 2013. Met de SMoKE patch, wat patches voor het geluid en de perfecte SweetFX settings is het spel nog steeds :9~

http://pes-smoke-patch.blogspot.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
ratsja schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:41:
[...]

Heel vreemd, hier heb ik nooit geen last van gehad, gevalletje opstelling verkeerd ???, zelf te traag reageren?
ik noem maar wat.
Nope. Hou sprint ingedrukt en probeer met alle macht eerder bij de bal te zijn, maar zelfs met snellere spelers lukt het vaak niet. M'n spelers lijken soms gewoon te wandelen als ze richting een losse bal gaan.

Twee andere minpunten:
  • Fysieke duels ogen onrealistisch. Alsof spelers soms langs elkaar glijden.
  • Passes zijn vaak slap ingespeeld als je de knop kort indrukt en als je de knop langer indrukt, gaat de pass hard, maar naar een speler die verderop staat. Zowel slappe passes als harde passes naar een speler te ver weg worden makkelijk onderschept. Dit gebeurt op pass-assistance op 2 en 3.

[ Voor 31% gewijzigd door Framoes op 19-09-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

@Framoes: Is dit wat je bedoelt? (2e en 3e)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jFg7tPTzLAk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:58:
@Framoes: Is dit wat je bedoelt? (2e en 3e)

[video]
Ja, dat inhouden. Wel naar de bal kijken, duidelijk het dichtst bij de bal zijn en toch niet er vol voor gaan. Alsof ze staan te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:51
Dat is inderdaad erg irritant. Dat kom ik bij Fifa overigens ook weleens tegen, erg frustrerend (ja, ik heb ze beiden en beleef aan beiden erg veel plezier).

@Flamoes: is het bij de laatste video niet zo dat die speler die het dichtst bij de doelpaal en doellijn staat voor jou geselecteerd is om te besturen? Dat hij niets doet omdat hij wacht op jouw input? Dan is het natuurlijk te verklaren, omdat het dan geen CPU speler meer is die automatisch naar de bal zou moeten lopen :)

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
speek1984 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:59:
Dat is inderdaad erg irritant. Dat kom ik bij Fifa overigens ook weleens tegen, erg frustrerend (ja, ik heb ze beiden en beleef aan beiden erg veel plezier).

@Flamoes: is het bij de laatste video niet zo dat die speler die het dichtst bij de doelpaal en doellijn staat voor jou geselecteerd is om te besturen? Dat hij niets doet omdat hij wacht op jouw input? Dan is het natuurlijk te verklaren, omdat het dan geen CPU speler meer is die automatisch naar de bal zou moeten lopen :)
Die fout die je in het filmpje ziet maak ik niet (meer, misschien heel vroeger). Ik heb 'm op semi-auto staan en switch zelf ook veelvuldig, om te voorkomen dat de AI domme fouten maakt of niet op tijd ingrijpt.

• dannbla
  • Laatst online: 07-07 10:34
Vandaag wat demo zitten spelen, vind het wat meer op PES 6 lijken (positief!)
Hier wat van mijn gespeelde gameplay:
http://www.twitch.tv/kwakhd/b/570061957
Ik ben erg roestig met PES, heeft me de laatste 3 jaar niet kunnen boeien.
iPodKiller schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 11:01:

Die begrijp ik niet helemaal, de animaties op zichzelf in FIFA zijn vloeiend ja, maar de transitie van de ene animatie naar de andere, gaat gepaard met loze momenten en zijn zeker niet vloeiend. Voorbeeld: Speler schiet maar mist het doel, dribbel / schot animatie allemaal prima. -> vervolgens *Loos raar moment, speler staart de oneindigheid in, draait vaak wat rondjes om zijn as* -> baal animatie, handen in het haar etc -> om vervolgens weer de oneindigheid in te staren. "->" gaat allemaal hakkelig en totaal niet vloeiend.

[ Voor 66% gewijzigd door dannbla op 20-09-2014 01:12 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 09:34

Falastine

Think about my signature...

Topicstarter
Wat en trailer hebben de Japanners gemaakt bij Konami dit noem ik nou eindelijk en trailer.

[YouTube: http://youtu.be/xEG3uYAAUDQ]

Prachtig ook dat filmpje in de mist lijkt het wel.

[ Voor 36% gewijzigd door Falastine op 21-09-2014 10:43 ]

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Laatst online: 07-07 10:34
Tja, ziet er allemaal weer gelikt uit, maar zoals al jaren is de demo speelbaar en de uiteindelijke release een bak stront. Afwachten dus.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, dat de game pas half november in de winkel ligt...veel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:50
Dracul schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:20:
[...]
Ik hou het wel bij PES 2013. Met de SMoKE patch, wat patches voor het geluid en de perfecte SweetFX settings is het spel nog steeds :9~

http://pes-smoke-patch.blogspot.nl/
Hier nog een pes 2013 speler. Online weliswaar dus denk dat ik weinig aan die smoke patch heb.
Laatste fifa die ik speelde was fifa 11,de rest daarna was trage bagger.
Mocht Pes 2015 niets zijn dan wordt het dus weer een jaartje Pes 2013 spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:42:
[...]

Hier nog een pes 2013 speler. Online weliswaar dus denk dat ik weinig aan die smoke patch heb.
Laatste fifa die ik speelde was fifa 11,de rest daarna was trage bagger.
Mocht Pes 2015 niets zijn dan wordt het dus weer een jaartje Pes 2013 spelen
Hoe houd je dat vol?
Na 1 seizoen weet ik het allemaal wel, dan wil ik voelen dat ik nieuwe game speel.
Ik heb me uiteindelijk nog (afgezien de bugs) prima vermaakt met PES2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:03:
[...]

Hoe houd je dat vol?
Na 1 seizoen weet ik het allemaal wel, dan wil ik voelen dat ik nieuwe game speel.
Ik heb me uiteindelijk nog (afgezien de bugs) prima vermaakt met PES2014.
Ik vond PES2014 ook beter dan 2013. Elk jaar als ik de demo heb gespeeld van de nieuwe PES, voelt de vorige editie verouderd aan.

Ik vind de kritiek op PES2014 ook echt zwaar overtrokken hier. Mensen doen alsof het compleet onspeelbaar was, terwijl het gewoon een prima game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mwah fijn dat jullie er mee vermaken maar PES 2014 wordt slecht becijferd en niet voor niets.

Ja inderdaad als PES 2015 niets is (waar ik niet van uitga) dan ga ik weer PES 2013 online spelen.
Ik wil een voetbalspel waar actie in zit, niet die trage sh*t die ze de laatste jaren uitbrengen.
Enige wat ik mis zijn de nieuwste sterren met hun bijbehorende ratings.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 21-09-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
PES2014 kreeg prima cijfers (meestal tussen de 75-90). Tweakers zit zelfs laag met de magere 6,5. En dat is mede doordat de reviewer een FIFA-adept is en zelf heeft toegegeven dat PES hem niet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik ben een maand of 2 terug weer een nieuwe ML offline gestart met PES2014 en vermaak me er nog altijd mee. Zo heel af en toe frustratie vanwege iets dat de AI je flikt, waar je zelf niets aan kunt doen, maar dat ligt ook helemaal aan hoe het je vergaat in de wedstrijd. Sta je 3-0 voor, dan 'kan je het hebben'. Sta je 0-0 of 0-1 achter, dan is de frustratie wat hoger ;)

Natuurlijk zaten er genoeg verbeterpunten in, maar als ik zo PES2015 zie, lijkt het alsof we weer een heel stuk in de goede richting gaan. Om vervolgens volgend jaar weer hetzelfde verhaal op te hangen over PES2015 en uit te kijken naar PES2016, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Wij hebben tenminste ergens naar uit te kijken. Ik voorspel dat FIFA het nieuwe PES word. Dat het zo goed is dat ze lui worden. En mensen zich opgelicht voelen. Zeg nou zelf ik heb fifa 14 op de ps4 en fifa 15 demo gespeeld ik merk hierin 0,0% verschil het is exact dezelfde game met wat roster updates en nieuwe shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07 12:44

Pykow

Angelo OTR

Falastine schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:36:
Wij hebben tenminste ergens naar uit te kijken. Ik voorspel dat FIFA het nieuwe PES word. Dat het zo goed is dat ze lui worden. En mensen zich opgelicht voelen. Zeg nou zelf ik heb fifa 14 op de ps4 en fifa 15 demo gespeeld ik merk hierin 0,0% verschil het is exact dezelfde game met wat roster updates en nieuwe shirts.
Dan heb je Fifa 15 demo niet echt goed gespeeld.
Fifa 15 is echt een stuk sneller (al niet te snel) vergeleken met Fifa 14.
Daarnaast is de sfeer echt een stuk beter geworden en zijn de keepers er op vooruit gegaan.

Je moet ook niet vergeten dat ze voor het eerst een fifa hebben gemaakt die gefocused is op PS4/XboxOne generatie. Ieder jaar gaan ze toch wel met stapjes vooruit moet ik zeggen.

PES heeft weer de Champions league en Europa League en Fifa heeft heet de engelse competitie erin zitten met alle stadions etc en dus ook daar hebben ze een mooie voortgang geboekt en dat zouden ze in fifa 15 kunnen uitbreiden met Spanje of Duitsland, dus nee echt stil staan doen ze niet.

PES komt weer in de buurt van Fifa, maar ze hebben vrijwel geen licenties en de carreer mode die ik veel speel, lijkt met echt helemaal niks in PES.

Ik heb nog geen demo gezien van PES, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Falastine schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:36:
Dat kan zo zijn voor de PS4 maar op de PC is FIFA 15 echt wel een stuk beter dan FIFA 14 alleen al door de nieuwe engine. FIFA 14 was net als PES 2014 niet het kopen waard, gewoon een matige gameplay en minder dan zijn voorganger.

Het spel wat ik speel hoeft niet het nummertje 14 of 15 te hebben of van Konami of EA Sports te zijn, ik speel wat in mijn ogen het beste is en dat is nu voor mij FIFA 15, PES 2013 en PES 5. Ja je hoort het goed PES 5, lekker met Superpatch 3.0 en gameplay tweaks van Sepakbola10. Heerlijk die oude teams uit 2005-2006.

De PS3 demo van PES 2015 vond ik zwaar tegenvallen. Maar goed ik ben eigenlijk een pcgamer en aangezien ze geen pc demo willen uitbrengen bij Konami gooien ze hun eigen glazen in. Jammer, omdat ik meerdere gamers heb horen roepen dat de PS4 versie veel fijner speelt dan de PS3 versie. Als pc gamer kom je er alleen nooit achter voor 13 november ;w

[ Voor 40% gewijzigd door Dracul op 22-09-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Al die mensen die over stadions zeuren. Als ik speel zie ik het stadion niet. En de filmpjes aan het begin en tijdens het scoren skip ik altijd zo snel mogelijk weg omdat ik verder wil spelen. Snap het echt niet dat mensen vaak over stadions en netten zeuren. Vroeger met pes4/5/6 hoorde je niemand het was goed zo toen hadden ze ook niet extreem veel stadions. Je ziet ze letterlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Dat is dus persoonlijk. Ik vind stadions, chants en emotionele beleving bij commentatoren dus wel belangrijk voor het totaalplaatje van atmosfeer. Als tijdens de FIFA 15 demo het publiek op Anfield aan het einde van de wedstrijd You'll Never Walk Alone gaan zingen krijg ik echt kippenvel en ik ben niet eens Liverpool supporter.

Bij Konami is de atmosfeer en het geluid zo monotoom en steriel en dat is jammer. Gelukkig heb je voor PES 2013 Chantpacks en alternative geluiden en kun je het Braziliaanse of Latijns Amerikaanse commentaar downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Dracul schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:44:
Dat is dus persoonlijk. Ik vind stadions, chants en emotionele beleving bij commentatoren dus wel belangrijk voor het totaalplaatje van atmosfeer. Als tijdens de FIFA 15 demo het publiek op Anfield aan het einde van de wedstrijd You'll Never Walk Alone gaan zingen krijg ik echt kippenvel en ik ben niet eens Liverpool supporter.

Bij Konami is de atmosfeer en het geluid zo monotoom en steriel en dat is jammer. Gelukkig heb je voor PES 2013 Chantpacks en alternative geluiden en kun je het Braziliaanse of Latijns Amerikaanse commentaar downloaden.
Ik vond de sfeer in de FIFA15 demo ver te zoeken. Grauw en doods en dat kunnen Gerry & the Pacemakers niet verbloemen. Het ontbreken van commentaar (en balgeluiden) is een gemis in de PES15 demo, maar in het volledige spel zal het er wel in zitten, dus maak ik me niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302127

Framoes schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:29:
[...]

Ik vond de sfeer in de FIFA15 demo ver te zoeken. Grauw en doods en dat kunnen Gerry & the Pacemakers niet verbloemen. Het ontbreken van commentaar (en balgeluiden) is een gemis in de PES15 demo, maar in het volledige spel zal het er wel in zitten, dus maak ik me niet druk.
Aha, bij de 1 vind je het ver te zoeken bij de andere waar het er helemaal niet in verwerkt zit maak je je niet druk om?

Zeg dan gewoon meteen dat je een pes fanboy bent en fifa sws niks vindt...

Beide demo's gespeeld en Pes blijft een arcade spel zonder tactisch inzicht nodig te hebben, jammer maar dat is al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Zal ik eens zeggen dat als ik de pes demo gespeeld heb en OK speel daarna FIFA dan win ik online echt opeens heel veel wedstrijden wat ik pes niet lukt is super simpel in fifa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Falastine schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:38:
Zal ik eens zeggen dat als ik de pes demo gespeeld heb en OK speel daarna FIFA dan win ik online echt opeens heel veel wedstrijden wat ik pes niet lukt is super simpel in fifa
Heeft niets met PES of FIFA te maken maar met de kwaliteit van de tegenstander aangezien het over online gaat. Als het offline was moest de moeilijkheidsgraad omhoog en handmatig alles besturen.
Framoes schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:29:
[...]

Ik had het over volledige versies van PES niet over de demo. Als je de sfeer in FIFA 15 doods vindt heb je volgens mij nooit PES gespeeld anders vond je dat helemaal om te janken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:10

Mauz1978

Console War Veteran

Wat een gezeur allemaal zeg. Dit is een PES topic, geen PES vs FIFA topic. Laten we het liever hebben over wat de game te bieden heeft, wat je wel of niet leuk vindt en laat 'dat andere spel' lekker zn eigen topic hebben ok? Ik ben PES fan'boy', dat klopt, maar dat ga ik niet lopen verkondigen maken in het fifa forum...

Ik ben weg van de demo van PES. Ik speel constant met de zwakste club op superster tegen real of barca, en win amper: dus dat is mooi! Ik vind de spelers heel realistisch reageren, heb nog geen scripted dingen gezien, en de goals voelen als een ware overwinning... eindelijk PES op de PS4! nog even wachten tot november, maar het lijkt me het wachten waard. 'very pleasing on the eye' en heerlijk te spelen zodra je de settings compleet naar je hand heb gezet (ik gebruik geen pass-assistent, en wil de ene beweging/optie onder een andere dan default knop' ;)... dit wordt weer genieten van de master league waarbij ik hoop dat ze nu eens een default team neerzetten die je kan wijzigen tot je eigen team, ipv een bestaande ruïneren... zou ook leuk zijn een stadion van scratch af op te kunnen bouwen naar mate je meer geld verdiend... maar goed dat is nog niet eerder geweest enzal wel niet komen...

Something under the bed is drooling

• Framoes
Wow, ik heb duidelijk mensen in hun fifa-hart geraakt door kritiek te hebben op de demo.

Ik heb de demo gespeeld, vond het stadion weinig uitstralen en grauw overkomen. Dat kan toch gewoon? Ik speel elk jaar beide demo's en vind PES meestal lekkerder spelen. Zo ook dit jaar.

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-06 15:15
Ieder zijn mening! Ik vond de Fifa demo erg goed. De PES demo vond ik qua beleving matig, net als Framoes, maar het speltechnische vond ik heerlijk. Realistische foutjes, slimme spelers lopen slim. Het sprak mij net wat meer aan als Fifa.

Wel jammer dat november nog zo ver weg is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Hij had het over de beleving van FIFA en dat was ook de enige discussie. Heeft niks te maken met een PES- of FIFA-hart, de beleving en het commentaar in FIFA zijn gewoon beter. De gameplay is natuurlijk een ander verhaal...

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36

On_E

Housemusic

Harribo schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:35:
Mwah fijn dat jullie er mee vermaken maar PES 2014 wordt slecht becijferd en niet voor niets.

Ja inderdaad als PES 2015 niets is (waar ik niet van uitga) dan ga ik weer PES 2013 online spelen.
Ik wil een voetbalspel waar actie in zit, niet die trage sh*t die ze de laatste jaren uitbrengen.
Enige wat ik mis zijn de nieuwste sterren met hun bijbehorende ratings.
Eurogamer, mijn go-to site als het om voetbalgames gaat, gaf PES 2014 een 9.

Over de PES demo, een tip, ga eens aan de slag met die ''Fluid Formations'', maakt het nog veel leuker!
Je kunt de opstelling, tactiek e.d. aanpassen op basis van de spelsituatie, bv. compact staan bij balverlies en wijd staan bij balbezit, erg tof!

[ Voor 18% gewijzigd door On_E op 25-09-2014 10:33 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

On_E schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:27:
[...]

Eurogamer, mijn go-to site als het om voetbalgames gaat, gaf PES 2014 een 9.
Spannend hoor maar als je de slechtse PES ooit een 9 geeft ben je echt niet geloofwaardig tenzij 13 het hoogste cijfer is wat je als site geeft. PES 2013 was vele malen beter...

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:40
Gisteren ook maar even de demo gecheckt op mijn PS3. Het speelt voor mijn gevoel in ieder geval een stuk beter als PES 2014. Maar om eerlijk te zijn heb ik die niet al te veel gespeeld omdat ik FIFA 14 beter vond.

Elk jaar is het weer twijfel twijfel welke ik nou weer eens ga kopen, voorgaande jaren was het bijna altijd FIFA maar ik speel eigenlijk ook al PES sinds the old days toen het nog International Superstar Soccer heette. Tot nu toe vond ik de PES versies op de PS3 altijd minder als de edities die op de PS2 verschenen. PES 3 was toch wel de beste :)

Maar terug naar het heden: Heeft iemand toevallig al de demo van PES gezien op zowel de PS3 als de PS4? Ik wil binnenkort een PS4 op gaan pikken maar vroeg me af wat het verschil precies is.

Vlassie1980 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:48:
Gisteren ook maar even de demo gecheckt op mijn PS3. Het speelt voor mijn gevoel in ieder geval een stuk beter als PES 2014. Maar om eerlijk te zijn heb ik die niet al te veel gespeeld omdat ik FIFA 14 beter vond.

Elk jaar is het weer twijfel twijfel welke ik nou weer eens ga kopen, voorgaande jaren was het bijna altijd FIFA maar ik speel eigenlijk ook al PES sinds the old days toen het nog International Superstar Soccer heette. Tot nu toe vond ik de PES versies op de PS3 altijd minder als de edities die op de PS2 verschenen. PES 3 was toch wel de beste :)

Maar terug naar het heden: Heeft iemand toevallig al de demo van PES gezien op zowel de PS3 als de PS4? Ik wil binnenkort een PS4 op gaan pikken maar vroeg me af wat het verschil precies is.
Ik heb hem zelf alleen op de PS4 gespeeld, maar heb wel wat ervaringen gehoord van mensen die ze op beiden gespeeld hebben... Natuurlijk ziet het er op de PS4 stukken beter uit, dit uiteraard strak op 1080/60p (Xbox One op lagere resolutie). Daarnaast speelt het over het algemeen hetzelfde, alleen reageert het op de PS4 net een stukje beter op de input.

• On_E

On_E

Housemusic

Dracul schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:39:
[...]

Spannend hoor maar als je de slechtse PES ooit een 9 geeft ben je echt niet geloofwaardig tenzij 13 het hoogste cijfer is wat je als site geeft. PES 2013 was vele malen beter...
Verre van de slechtste PES ooit als je het mij vraagt.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Vlassie1980 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:48:

De PS4 versie schijnt veel beter te zijn dan de PS3 als je de internationale forums mag geloven. Niet alleen de graphics maar inderdaad ook de responsiviteit. PES en de PS3 is nooit de combinatie geworden die het was met de PS2 helaas. Tegenwoordig speelt PES lekkerder op de Xbox 360 en pc dan op de PS3.

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

MetalPool

Boe!

Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind van de 2015 demo is inderdaad het grauwe.
Bij de concurent heb ik echt meer het gevoel dat ik er middenin zit....en bij PES had ik dat gevoel echt niet helaas. De gameplay vond ik veeeeel beter dan in 2014....de spelers bewegen veel realistischer en het bal gevoel is uitstekend. Maar het zijn de kleine details wat ik zo jammer vind van PES. Doelnet wat amper wappert als je de bal gruwelijk in de kruising knalt. Publiek wat amper reageert op wat er in het veld gebeurd. Liederen die gezongen worden komen je na 3 potjes je strot uit. Het veld ziet er mwah uit....en die scheidsrechter doet ook maar wat. En de gameplay vind ik persoonlijk niet beter of slechter dan FIFA dit jaar....maar goed het oog en het gevoel wil ook wat en dan moet ik toch FIFA (met pijn in mijn hart want ik ben een die-hard PES fanaat) de betere aantekenen dit jaar. Uiteraard is dit allemaal puur persoonlijk maar ik lees toch wel dat meerdere deze puntjes van kritiek uiten. En ik vind dat zo jammer het van Konami....Doe dan een keer je publiek aanpassen....neem live liederen op bij echte voetbalwedstrijden. Zorg dat buiten de gameplay om het spel om te smullen is. Daarme kick je FIFA van de troon....en dat is wat elke PES-fan wil....dat PES gewoon weer HET voetbal spel is zoals vroeger inderdaad met international super star soccer....oh wat was dat geweldig. Beide demo`s trouwens gespeelt op een PS4.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• On_E

On_E

Housemusic

Ghosty schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:02:
Zorg dat buiten de gameplay om het spel om te smullen is. Daarme kick je FIFA van de troon....en dat is wat elke PES-fan wil....dat PES gewoon weer HET voetbal spel is zoals vroeger inderdaad met international super star soccer....oh wat was dat geweldig. Beide demo`s trouwens gespeelt op een PS4.
Onzin in mijn ogen, de PES fan wil een voetbalgame die goed speelt.

De FIFA-fan, als ik weer generaliseer, wil alle poespas eromheen.

• Vlassie1980
Goed, en nu weer ontopic over PES zelf in plaats van dat gedoe over PES vs FIFA. Ik speel ze allebei en het blijft gewoon persoonlijk.

Wordt er soms een beetje moe van...

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Gamers willen gewoon een compleet voetbalspel van zowel EA Sports als Konami zoals de NBA 2K serie.
Alleen gameplay is echt niet genoeg voor een game in 2014...verder is het gezwam over PES en FIFA-fans echt vermoeiend want er bestaat niet zoiets als "de Fan" in deze wereld van individuen.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik wil de onvoorspelbaarheid van de (vorige) PES delen en de rest van Fifa. Dan heb je het ultieme voetbalspel :9 . Maar dit jaar sla ik PES een jaartje over helaas. Prefereer normaal PES wel lichtelijk boven fifa maar ik heb het helemaal gehad met het baggere online gedoe en heb er geen vertrouwen in dat het dit jaar wel goed gedaan is.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
PS3 Demo van PES2015 nu al 3 avonden gespeeld (via hongkong account al vorige week kunnen downloaden). Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar normaal speel ik een demo maar 1 keer, en verwijder ik die daarna meteen. Deze blijft er voorlopig nog wel even op staan, en dat zegt genoeg over wat ik er van vind! Overigens, de laatste PES die ik gespeeld heb is van 2013, want de 2014 versie heb ik overgeslagen. Het is wel een enorme voorruitgang t.o.v. 2013 hoor. Kan niet wachten tot november.

Dit jaar had ik fifa13 gespeeld (geleend van een collega), en vond daar de carriere modus wel heel leuk. Het scouten van spelers, en de contracten enzo. Het voetballen zelf vind ik bij PES stukken beter.

Ik hoop dat PES2015 ook een hoop veranderingen/verbeteringen heeft in de Master league. Dat is toch de modus waarvoor ik PES koop. Wel is het slim te wachten met de ML tot er een goede option file te krijgen is, voor alle juiste namen en data van spelers, teams en shirtjes enzo.

Ik las dat een option file voor de PS4 een probleem gaat worden. Dat is wel heel erg jammer voor diegene met een PS4.

Ik ga de komende weken in ieder geval nog een beetje uitproberen met de demo.

PSN ID: robhoeben

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Dat heb ik dus ook,ik blijf de demo maar spelen! Normaliter is het na 1 of 2 potjes wel genoeg, maar hier denk ik elke keer 'nog 1 potje dan'... kan niet wachten om mn tanden in de Master League te zetten, imho nog steeds de beste -ongeevenaarde- playmode.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 13:11
Is er inmiddels al bekend wanneer de demo nu naar europa komt?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

https://pes.konami.com/pi...p?lang=en&slide=0&page=1#

nu dus, alleen niet op PC volgens mij.

• Maverick
vind hem net idd in de psn store :) Van het weekend maar eens gaan proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PES heeft al jaren redelijk saaie kale demo's, dat is niet nieuws.

Kan helaas niet spelen met de PC (thnx Konami!)
Maar ik keek deze gameplay video even:
YouTube: PES 2015 Demo Gameplay 1st match + thoughts

Het zal inderdaad wel weer meer responsive zijn, maar ik zie nog steeds vertragingen in bewegingen en in het schieten. Bijvoorbeeld op het moment dat een shot bar begint te lopen, wordt er nog steeds niet geschoten, nee , er komt weer een vertraging voordat de bal werkelijk de passende speler verlaat. Want het viel mij al op hoeveel passen er mis gingen in deze wedstrijd. Bij deze dus verklaard denk ik dan.
De gozer die dit videootje becommentarieerde is ook ongeloofwaardig, alles is even geweldig bij hem.

Ik ben het wel eens beu dat er elk jaar een nieuwe footy moet komen. Al decennia lang worden we gewoon aan het lijntje gehouden. Massa commercie waardoor er steeds weer goede dingen uit voetbalspellen worden gehaald.
PES 2013 was een goede game bijvoorbeeld, joh ik zou zeggen : perfectioneer die game verder en voetbalspellen worden ZEKER beter elk jaar. Nu is het gewoon elke jaar features weghalen om ze jaren later er weer in te gooien. En maar gouden bergen beloven elk jaar.
Bijvoorbeeld de snelheid, responsiveness (kom op die was in 2013 prima!) en ook player ID. In 2013 heb je al player ID, Messi speelt als Messi, Rvp speelt als Rvp, ook in hun bewegingen. Daar hoefde niets meer aan te gebeuren mi.
Ergste is nog de hype geweest om het hele spel te vertragen, net alsof ze aan een soort yoga doen ipv sporten. Weg actie, weg responsiveness. Vooral FIFA doet hier al jaren aan, vanaf FIFA 12.
Enfin ik vermoed dat PES 2015 weer beter gaat worden maar het zal echt net zo fijn en snel moeten spelen als PES 2013 (anders speelt deze jongen gewoon weer PES 2013).
Ben het wel beu elk jaar voor het zootje te worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Harribo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:51:
Ik vind dit onbegrijpelijk. Konami deed zoveel moeite om Metal Gear Solid V aan te kondigen op de PC, waarom niet hetzelfde doen voor PES die op dezelfde engine draait?

Is het uberhaupt bekend of het op Steam komt? Ik kan er niks over vinden. Vorig jaar kwam het pas maanden na release uit op Steam voor een veel te hoge prijs. Ik zie het ook als een gat in de markt, Steam heeft geen goede voetbalgame. Als ze het een Steamworks game maken met Steam Workshop support, dat is echt mijn droomgame. Mensen kunnen dan alles toevoegen aan de game: echte namen, extra competities, extra modes, graphics mods, etc.

Echt zonde dat Konami dat niet ziet.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Harribo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:51:
PES heeft al jaren redelijk saaie kale demo's, dat is niet nieuws.

Maar ik keek deze gameplay video even:
YouTube: PES 2015 Demo Gameplay 1st match + thoughts

Het zal inderdaad wel weer meer responsive zijn, maar ik zie nog steeds vertragingen in bewegingen en in het schieten. Bijvoorbeeld op het moment dat een shot bar begint te lopen, wordt er nog steeds niet geschoten, nee , er komt weer een vertraging voordat de bal werkelijk de passende speler verlaat. Want het viel mij al op hoeveel passen er mis gingen in deze wedstrijd. Bij deze dus verklaard denk ik dan.
De gozer die dit videootje becommentarieerde is ook ongeloofwaardig, alles is even geweldig bij hem.

Ik ben het wel eens beu dat er elk jaar een nieuwe footy moet komen. Al decennia lang worden we gewoon aan het lijntje gehouden. Massa commercie waardoor er steeds weer goede dingen uit voetbalspellen worden gehaald.
PES 2013 was een goede game bijvoorbeeld, joh ik zou zeggen : perfectioneer die game verder en voetbalspellen worden ZEKER beter elk jaar. Nu is het gewoon elke jaar features weghalen om ze jaren later er weer in te gooien. En maar gouden bergen beloven elk jaar.
Bijvoorbeeld de snelheid, responsiveness (kom op die was in 2013 prima!) en ook player ID. In 2013 heb je al player ID, Messi speelt als Messi, Rvp speelt als Rvp, ook in hun bewegingen. Daar hoefde niets meer aan te gebeuren mi.
Ergste is nog de hype geweest om het hele spel te vertragen, net alsof ze aan een soort yoga doen ipv sporten. Weg actie, weg responsiveness. Vooral FIFA doet hier al jaren aan, vanaf FIFA 12.
Enfin ik vermoed dat PES 2015 weer beter gaat worden maar het zal echt net zo fijn en snel moeten spelen als PES 2013 (anders speelt deze jongen gewoon weer PES 2013).
Ben het wel beu elk jaar voor het zootje te worden gehouden.
Sorry maar je zult echt de demo zelf moeten spelen om te ervaren dat de game super super responsive is. Pes 2013 was top. Pes 14 flop, en ik kan je vertellen pes 15 is wederom top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Avioto schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:10:
[...]

Ik vind dit onbegrijpelijk. Konami deed zoveel moeite om Metal Gear Solid V aan te kondigen op de PC, waarom niet hetzelfde doen voor PES die op dezelfde engine draait?

Is het uberhaupt bekend of het op Steam komt? Ik kan er niks over vinden. Vorig jaar kwam het pas maanden na release uit op Steam voor een veel te hoge prijs. Ik zie het ook als een gat in de markt, Steam heeft geen goede voetbalgame. Als ze het een Steamworks game maken met Steam Workshop support, dat is echt mijn droomgame. Mensen kunnen dan alles toevoegen aan de game: echte namen, extra competities, extra modes, graphics mods, etc.

Echt zonde dat Konami dat niet ziet.
Er komt gewoon een pc versie hoor op 13 november. Enige waar hij het over heeft is dat er geen demo kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Falastine schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:36:
[...]

Er komt gewoon een pc versie hoor op 13 november. Enige waar hij het over heeft is dat er geen demo kwam.
Weet ik. Maar ik erger me aan het feit dat Konami niks bekend maakt over de PC versie en of het op Steam komt. Vorig jaar moest ik de game torrenten om het te kunnen spelen, heb al jaren geen disc drive meer in mijn PC.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Falastine schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:35:
[...]
Sorry maar je zult echt de demo zelf moeten spelen om te ervaren dat de game super super responsive is. Pes 2013 was top. Pes 14 flop, en ik kan je vertellen pes 15 is wederom top.
Daar ga ik vanuit. Toch zie ik vertraging in het moment van op de knop drukken en schieten.
Enfin kan niet wachten en het duurt nog zo lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Knap dat je vanuit een gameplay video ''het moment van op de knop drukken'' kunt zien.

[ Voor 33% gewijzigd door Kw4kje op 26-09-2014 20:22 ]

• Postius
Kw4kje schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:13:
Knap dat je vanuit een gameplay video ''het moment van op de knop drukken'' kunt zien.
Maar weet jij dan niet dat Haribo echt heel speciaal is? Ze hebben bij PES ook regelscode: If player = Haribo force 80% packet loss and 90% of all balls on the post!

Ofzoiets toch? :+

• Kw4kje
Oja dat was ik vergeten, schijnt dat ze dit jaar nog meer code hebben toegevoegd. _O-

• Harribo
Kw4kje schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:13:
Iets van een status bar?? Dan weet je zeker dat er gedrukt is.

Pes 2013 is een super footy maar helaas vol met cheat ai. Dit soort beweringen heb ik tot nu toe altijd onderbouwd met video's dus beetje meer respect graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
De review van FIFA15 op de frontpage is weer als vanouds.

Blegh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
HwKok schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:35:

Blegh...
De review laat duidelijk blijken dat het hoge cijfer vooral is omdat FIFA15 niet zo matig is als FIFA14 (kreeg nog steeds een 7,5). Als pluspunt geeft hij aan dat het op de PC eindelijk next-gen aanvoelt...zo is het makkelijk scoren. Volgend jaar is het een pluspunt dat er een disc in het hoesje zit.

Je merkt gewoon dat PES hier altijd matige cijfers krijgt. PES2013 krijgt hier een 7,5 omdat de reviewer te veel op FIFA gefocused is (het was allemaal 'lastig' in PES). Vrijwel alle reviews die ik heb gelezen geven PES13 een 80 of hoger. Veel daarvan zelfs 85 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harribo schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:12:
[...]

Daar ga ik vanuit. Toch zie ik vertraging in het moment van op de knop drukken en schieten.
Enfin kan niet wachten en het duurt nog zo lang..
Moet zeggen dat me dat nog geen enkele keer is opgevallen tijdens het spelen. Heb toch zeker wel een potje of 20 gespeeld inmiddels. Nu is het natuurlijk wel zo dat hij niet binnen 10ms schiet nadat je de knop loslaat, dat hoeft ook niet... Het moet wel uitkomen met de passen die hij zet, etc.

Ben wel benieuwd wat er dit jaar weer allemaal afgekraakt gaat worden, ze hebben vast weer innovatieve anti-Harribo maatregelen genomen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik hoop in ieder geval dat de focus bij Konami ligt op het middenveld en dat je regelmatig wedstrijden gaat krijgen waarbij je na 90 minuten misschien maar een kans of 2 a 3 hebt geforceerd omdat het middenveld en de verdediging gewoon goed zijn werk deed. Please niet weer alleen maar wedstrijden waarbij het middenveld met constant 1 dieptepass wordt overgeslagen. Laat mij maar lekker schaken op het middenveld.
Ben benieuwd aangezien er ook heel veel gamers zijn die elke wedstrijd 20 kansen willen krijgen en alleen maar willen aanvallen. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Ik heb gisteren een aantal wedstrijden gespeeld op worldclass maar serieus het is echt zo moeilijk om die te winnen. Vaak minder balbezit en ik kom er langs de flanken niet langs je moet eindeloos nadenken en slimme paasjes geven want dieptepassen worden standaard geblokt. Al met al ben ik hier blij om zo hoort een game te zijn. NADENKEN hoe ga je dit aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Falastine schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:21:
Al met al ben ik hier blij om zo hoort een game te zijn. NADENKEN hoe ga je dit aanpakken.
Nadenken? Oops dan wordt het geen spel voor de massa dus _O-

Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
HwKok schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:35:

Blegh...
Ik neem die reviews al lang niet serieus meer. Fifa is allemaal hosanna en PES alleen maar bagger. Ik maak voor mezelf jaarlijks de afweging of ik voor FIFA of PES ga, en soms koop ik de andere versie alsnog als die in prijs is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Vlassie1980 schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:27:
[...]

Ik neem die reviews al lang niet serieus meer. Fifa is allemaal hosanna en PES alleen maar bagger. Ik maak voor mezelf jaarlijks de afweging of ik voor FIFA of PES ga, en soms koop ik de andere versie alsnog als die in prijs is gedaald.
Why not both? :9

Pes is op de PC echt belachelijk goedkoop altijd als je hem ergens online haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 29-09-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Postius schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:55:
[...]

Why not both? :9

Pes is op de PC echt belachelijk goedkoop altijd als je hem ergens online haalt.
PC graka is niet meer in staat om PES / FIFA stottervrij te draaien, en ik ga binnenkort een PS4 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik speel alles op de hoogste moeilijkheidsgraad (van de twee die mogelijk zijn in de demo) en het is af en toe bijna frustrerend zo moeilijk. Niet meer makkelijk naar binnen trekken en raak schieten met Ronaldo/Messi/Robben, maar nadenken, passen, nadenken, passen. Ik merk soms dat ik gewoon niet snel genoeg reageer.

Ik speel nu elke keer met hetzelfde team en probeer dan van alle andere teams te winnen. Stond met Real 0-1 achter tegen Juventus en kwam er amper doorheen. Uiteindelijk met enig fortuin de gelijkmaker en vlak daarna de 2-1 uit een snelle counter. Het voelde alsof ik 'm zelf maakte in het veld, zo blij was ik.

Als ze dit doorzetten, wordt PES15 echt een geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Framoes schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:12:
Ik speel alles op de hoogste moeilijkheidsgraad (van de twee die mogelijk zijn in de demo) en het is af en toe bijna frustrerend zo moeilijk. Niet meer makkelijk naar binnen trekken en raak schieten met Ronaldo/Messi/Robben, maar nadenken, passen, nadenken, passen. Ik merk soms dat ik gewoon niet snel genoeg reageer.

Ik speel nu elke keer met hetzelfde team en probeer dan van alle andere teams te winnen. Stond met Real 0-1 achter tegen Juventus en kwam er amper doorheen. Uiteindelijk met enig fortuin de gelijkmaker en vlak daarna de 2-1 uit een snelle counter. Het voelde alsof ik 'm zelf maakte in het veld, zo blij was ik.

Als ze dit doorzetten, wordt PES15 echt een geweldige game.
Je gaat z'on spel toch niet spelen met Real en dergelijke. Lijkt wel een FIFA gedachte, want daar kan je alleeën maar met zulke teams iets van voetbal laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
ratsja schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:33:
[...]

Je gaat z'on spel toch niet spelen met Real en dergelijke. Lijkt wel een FIFA gedachte, want daar kan je alleeën maar met zulke teams iets van voetbal laten zien.
Aangezien iedereen enkel de demo heeft waar 7 topteams inzitten was de keuze erg groot dat hij met deze spelers zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
ratsja schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:33:
[...]

Ik ga het rijtje af. Eerst met Real alles winnen, nu met Atletico bezig en daarna de volgende. Overigens zitten er eigenlijk geen echt matige teams in de demo.

Overigens vond ik het met Real moeilijker spelen dan met Atletico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Online Modes:

• QuickMatch: Simpler ranking match-ups to speed up online games.
• Online Divisions: Accrue points in online matches across a season to aim for a promotion or face delegation.
• Dedicated 11v11 Lobbies: Makes large-scale multi-player games more fluid and easy to set up.
• Cheat Measures: New courtesy system introduced to reduce online cheating.

Weet iemand wat over die nieuwe cheat measures? Ik ben daar wel benieuwd na er komt wel erg weinig info los over de game he?

En verder hoop ik eerlijk gezegd op weinig mensen die in het begin meteen pes halen zo blijft het online beter werken en als meer mensen de game komen dat zij een goede online ervaring krijgen.

Ik kan op worldclass gewoonweg niet domineren en winnen maar toch blijf ik spelen. Ik heb een jaar fifa gespeeld en ben helemaal verleerd hoe ik over de flank naar voren kom en een mooie voorzet geef. Trouwens is het iemand opgevallen dat corners zelden zitten. Bij fifa als ik corner nam en maar vaak genoeg op schieten drukte kopte hij hem in 60% van de gevallen erin.

[ Voor 20% gewijzigd door Falastine op 30-09-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Falastine op 30-09-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandOo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07 10:30
Sinds vorig jaar heb ik de switch gemaakt naar FIFA vooral omdat ik de Masterleague al een paar jaar stil/achteruit vind gaan.

Nu lees en ervaar ik zelf aan de demo dat de gameplay goed is (hopelijk is dat in de final ook zo) en een hoop verbeterd is in vergelijking met vorig jaar.

Maar ben zo benieuwd naar de Masterleague....dat wordt voor mij toch de dealbreaker of ik het toch weer ga proberen. Dit jaar FIFA15 al aangeschaft om mn footie itch te verlichten maar het kan me toch niet echt nog bekoren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik ben ook erg benieuwd naar de volledige game. Al m'n maatjes spelen FIFA en fifa ziet er op de PS4 ook een stukje beter uit (vooral het gras). Maar man wat speelt PES lekkerder zeg. De fifa demo is veel te makkelijk ook.
Moeilijk kiezen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Veel mensen vergeten dat het gras misschien in dit konami stadion minder is maar vergeet niet dat andere stadions of in de avond spelen een heel groot verschil zal laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Falastine schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:33:
Veel mensen vergeten dat het gras misschien in dit konami stadion minder is maar vergeet niet dat andere stadions of in de avond spelen een heel groot verschil zal laten zien.
heb je hier beelden van?
Vind het bij Fifa erg mooi dat je alle sprieten ziet en dat er gras omhoof vliegt als iemand een sliding inzet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 23:52
Vind het ook moeilijk. Speel nu sinds het weekend de volledige FIFA 15 en PES demo op de PS4.
FIFA is completer als je kijkt naar sfeer, ambience, details, herhalingen, ballen jongens, camera mensen, gras etc. Het draagt allemaal bij aan het realisme, alleen de gameplay is het dan weer echt niet.

Gameplay in PES is gewoon op dit moment beter dan FIFA, het is vele malen realistischer. Al ben ik wel weer de cheat AI tegengekomen in uber snelle counters waarvan je weet dat hij er aan zit te komen en je net steeds een stap te laat bent omdat de AI de turbo heeft aangezet, al lijkt het overall wel iets minder te zijn.

Het is moeilijk vergelijken een volledige game tegen een demo, maar als zaken zoals Master League en Become a Legend zijn aangepakt, dan denk ik toch dat ik voor de realistische gameplay ga, i.p.v de poespas eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Maverick schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:13:
[...]

heb je hier beelden van?
Vind het bij Fifa erg mooi dat je alle sprieten ziet en dat er gras omhoof vliegt als iemand een sliding inzet etc.
Check deze trailer eens goed. Vooral goed kijken dan zie je sfeer andere stadions avond wedstrijden regen wedstrijden mistige wedstrijden vooral 1:34 min.

[YouTube: http://youtu.be/xEG3uYAAUDQ]

[ Voor 5% gewijzigd door Falastine op 30-09-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Ik heb nu een paar dagen Fifa 2015 gespeeld samen met een vriend en de demo van PES 2015..
Sinds 2010 speel ik Fifa, daarvoor altijd PES gespeeld. Gameplay van PES is zoveel malen beter. Balcontrole, passes, voorzetten, keepers.. alles is stukken beter dan Fifa.

Ik heb spijt dat ik Fifa heb gehaald. Ik ga in november zeker de overstap maken naar PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik kom wel een paar klassieke PES dingen tegen.
  • Spelers komen te weinig in de bal. Soms staat je speler de bal te lang af te wachten waardoor iemand 'm kan onderscheppen;
  • Als de tegenstander in de 16 is, wurmen ze zich overal doorheen. Niet alleen dribbelaars, maar ook vrij statische spitsen;
  • Vaak als je een tackle inzet, draait een tegenstander zo weg dat ze hun been letterlijk voor de bal zetten, waardoor je de speler raakt en niet de bal onderschept. Dit zou een speler in het echt nooit doen, omdat je dan een trap voor je enkels krijgt en geblesseerd kan raken.
Dat laatste hadden ze in PES2014 juist verbeterd en is nu helaas weer terug. In PES2013 pakte ik gigantisch veel kaarten doordat een tackle inzetten een trigger leek om zo te draaien dat het been voor de bal kwam. Alsof het zo is geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Tremio schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:42:

Ik heb nu een paar dagen Fifa 2015 gespeeld samen met een vriend en de demo van PES 2015..
Sinds 2010 speel ik Fifa, daarvoor altijd PES gespeeld. Gameplay van PES is zoveel malen beter. Balcontrole, passes, voorzetten, keepers.. alles is stukken beter dan Fifa.

Ik heb spijt dat ik Fifa heb gehaald. Ik ga in november zeker de overstap maken naar PES.
Dan heb je het vast niet over de demo voor de PS3 of Xbox 360 maar over de PS4 die dan echt stukken beter moet zijn gezien het drama op die andere consoles.

Is er iemand die de demo op de oude en de nieuwe consoles heeft gespeeld en zijn licht kan laten schijnen over het verschil qua gameplay, soepelheid en de graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Dracul schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:53:
[...]

Dan heb je het vast niet over de demo voor de PS3 of Xbox 360 maar over de PS4 die dan echt stukken beter moet zijn gezien het drama op die andere consoles.

Is er iemand die de demo op de oude en de nieuwe consoles heeft gespeeld en zijn licht kan laten schijnen over het verschil qua gameplay, soepelheid en de graphics?
Drama op de andere consoles? De PS3 demo is goed speelbaar en leuk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Niet echt. De PS3 demo voelt totaal niet soepel, er is inputlag en de kleuren zijn washed out as hell. Zelfde geldt voor de Xbox 360 versie. Tenzij je het vergelijkt met PES 2014 want dan is alles goed!

Ik hoop echt dat de PS4 zoveel beter is als wordt beweerd en dat de pc versie dan uiteindelijk meer op de PS4 versie lijkt dan op de PS3 en Xbox 360.

[ Voor 56% gewijzigd door Dracul op 01-10-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Dracul schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:30:
Niet echt. De PS3 demo voelt totaal niet soepel, er is inputlag en de kleuren zijn washed out as hell. Zelfde geldt voor de Xbox 360 versie. Tenzij je het vergelijkt met PES 2014 want dan is alles goed!

Ik hoop echt dat de PS4 zoveel beter is als wordt beweerd en dat de pc versie dan uiteindelijk meer op de PS4 versie lijkt dan op de PS3 en Xbox 360.
Ik vind de demo prima spelen, maar wel heel af en toe een kleine hapering. Als ik lang achter elkaar speel komt dat voor. De kleuren zijn gewoon prima (tenzij je Samsung Galaxy over-saturated wil). Shirts hebben gewoon dezelfde kleur als in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

PES 2013(pc) is soepel zoals het hoort qua zowel gameplay, input als animaties. PES 2015 is dat niet op alle drie de punten. En sorry hoor maar het gras ziet er niet uit. En nee, ik hoef geen FIFA gras maar dit kan echt niet. Verder zijn de PostFX settings echt niet mooi, veels te wazig.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracul op 01-10-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398493

Heb er nu flink aantal potjes opzitten op de PS3. Beide niveaus.
Nadat Ik het schieten heb aangepast, produceer ik nu veel hoge schoten op het doel. Het valt mij op dat er ontzettend veel op de lat terecht komt. Ook gaat het schieten soms langzaam, ook al staat er een verdediger voor, dan komt het schot op doel. Lijkt net de CPU er rekening mee houdt dat er een vertraging zit.
Daarnaast de keepers, veel harde schoten over de grond zijn allemaal schoten die de keeper los laat en de keeper gooit zowat alles direct naar de middellijn.
Over aantal punten ben ik zeer te spreken. Bewegingen van de spelers, af en toe schitterende aanvallen etc, toch speelt het nog houtig.. Zelfs nog Flashbacks naar 2012, juiste spelers worden niet geselecteerd, tegenaanval heeft de aanvaller opeens een boost en de verdediger vertraagd of reageert niet direct

Zeer benieuwd hoe het in november er voor staat! Toch blijft het verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Zo, ik heb net PES2015 toch maar alvast gepreordered voor €38,97 bij de goedkoopste online shop (volgens gamedumper.nl).
Ik heb vorig jaar al zonder een nieuwe PES gedaan, maar ik ga me dit jaar weer volledig in de Master League duiken. Kan niet wachten.

Dit twitter account telt af naar de release dag in november. :)

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-06 15:15
Het is overigens ook nog steeds stil op Steam. Ik heb het nergens kunnen vinden, maar PES is nog niet bevestigd voor Steam dit jaar, toch?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
2013 en 2014 kwamen veel later uit op steam, ik ga er daarom niet vanuit dat het dit jaar direct op steam verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Topicstarter
Is wel bevestigd via en Tweet van bhatti hij zegt dat steam pre order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-07 23:19
Wat een heerlijke demo is dit zeg (PS4). Voor het eerst in jaren geen Fifa meer gekocht en volgens mij hebben ze het bij PES nu eindelijk weer eens voor elkaar dus dat komt goed uit :) PES 6 was de laatste die ik grijs heb gespeeld.

Eindelijk weer eens andere situaties. Misschien niet perfect, maar dat was Fifa ook niet (al krijgen reviewers al jaren betere versies blijkbaar :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 07-10-2014 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
En jaaaa hoorrrr !! Daaaaar hebben we hem weer: de oudwetse Cheat AI van PES :)

PES kan er niet zonder :) Nu vind ik dat logisch maar verdeel het wat beter. Ik speel nog steeds PES 2013 en als ik de cheat tegen heb, remt elke man soms af, of haalt net een bal niet binnen de lijnen etc...
Maar ook dan ELKE actie. Ik zou zeggen, hou de cheat AI maar maak daar eens 70% van de tijd van, iets minder frustrerend.
edit: de pes-discipelen van de konami-sekte die blíjven roepen dat er geen cheat ai in zit, moeten maar eens zoeken op youtube

Wil niet zeggen dat ik nog steeds uitkijk naar PES 2015, het lijkt desondanks weer een topper te worden!
Kan niet wachten ! (pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harribo schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

En jaaaa hoorrrr !! Daaaaar hebben we hem weer: de oudwetse Cheat AI van PES :)

PES kan er niet zonder :) Nu vind ik dat logisch maar verdeel het wat beter. Ik speel nog steeds PES 2013 en als ik de cheat tegen heb, remt elke man soms af, of haalt net een bal niet binnen de lijnen etc...
Maar ook dan ELKE actie. Ik zou zeggen, hou de cheat AI maar maak daar eens 70% van de tijd van, iets minder frustrerend.
edit: de pes-discipelen van de konami-sekte die blíjven roepen dat er geen cheat ai in zit, moeten maar eens zoeken op youtube

Wil niet zeggen dat ik nog steeds uitkijk naar PES 2015, het lijkt desondanks weer een topper te worden!
Kan niet wachten ! (pc)
Wat hij noemt komt inderdaad veel te vaak voor. Ik vind echter niet dat dat een "AI cheat" is. Leuk dat het is "alsof het geprogrammeerd is", maar dan heb ik nieuws voor je: Het spel ís geprogrammeerd! Alle spellen zijn geprogrammeerd. Ze moeten reageren op wat jij doet, niet wat er op het scherm komt. Hier zitten ze er alleen behoorlijk naast, het lijkt wel alsof ze soms al reageren voordat de sliding ook maar ingezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Anoniem: 156876 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:30:
[...]

Wat hij noemt komt inderdaad veel te vaak voor. Ik vind echter niet dat dat een "AI cheat" is. Leuk dat het is "alsof het geprogrammeerd is", maar dan heb ik nieuws voor je: Het spel ís geprogrammeerd! Alle spellen zijn geprogrammeerd. Ze moeten reageren op wat jij doet, niet wat er op het scherm komt. Hier zitten ze er alleen behoorlijk naast, het lijkt wel alsof ze soms al reageren voordat de sliding ook maar ingezet is.
En hoe noem jij het dan dat ik ren met een knop en opeens mijn mannetje stopt terwijl ik nog steeds ren-knop gebruik? Juist cheat ai. Heb ik het over PES 2013 etc he? Niet over PES 2015, dat heb ik nog niet kunnen spelen.

Edit: sorry dat zei hij ook niet, moest even beter lezen

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 08-10-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Anoniem: 156876 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:30:
[...]

Het is onlogisch of gedaan om het spel moeilijker te maken. Een sliding is tenslotte zo minder vaak succesvol en je pakt nog meer kaarten ook.

Als ze het niet daarom zo hebben geprogrammeerd, raad ik de programmeurs aan om zelf eens te gaan voetballen. Je enkel opofferen is namelijk niet iets dat je in het echt gaat doen.
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste