Het Show je Build! Topic

Pagina: 1 ... 36 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn minimalistisch micro-atx systeem, met FS2020 setup. Laptop is draadloos verbonden met PC voor navigatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQVrAbhjOmR0WkXtSyRRYvXy9n0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMDBD7pKZqDHol32CNXBnqbB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjuGytH0tHE2GL6kc8zEOxscZWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuTV7ZaWu2Kv4cZ91XekoRzO.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
Nette setup, maar dat is micro-atx toch? @Verwijderd

Verwijderd

418O2 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:49:
Nette setup, maar dat is micro-atx toch? @Verwijderd
Gecorrigeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
Mijn kleine projectje afgerond, eigen frame getekend en laten zetten in 2mm alu.
Mounting holes gemaakt etc en vervolgens paars gespoten.

Specs:
I5 4670
Radeon r390
16gb ddr3
480gb ssd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBmpVNAthXZCWL0PdMjKuUQMOWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeXASaKONT1mjWL7yqnksw8A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXAq23PfUsYFmcw2tnBchfvIoSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UWggnziRUT7dlCEbDmMzv7nP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAzm1b4n9JiF9mt2NvvPPZQOxrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z8TzDM8jsdHaxOoj8eV2ltxm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Casejunky schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:32:
Mijn kleine projectje afgerond, eigen frame getekend en laten zetten in 2mm alu.
Mounting holes gemaakt etc en vervolgens paars gespoten.

Specs:
I5 4670
Radeon r390
16gb ddr3
480gb ssd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hopelijk heb je een stofarme kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:26:
[...]
Hopelijk heb je een stofarme kamer :)
Busje met lucht ernaast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Het heeft wel wat idd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nouMyNsZ7NKHu3XoZgTEhCV92JY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMQP8ZrN031xK262OvJJzY0d.jpg?f=fotoalbum_medium

Ben met mijn huidige systeem wat aan het kutten, DVD brander eindelijk eruit, nieuw custom frontje, oude knoppen aan de bovenkant weg geplamuurd en opnieuw gespoten. Intern nieuwe acryl platen, CNC gefreest, PSU cover moet nog. Dit weekend alles weer terug ingebouwd in de kast, blijkt het moederboard de waterpomp niet in PWM mode te willen aansturen... En de controller is allesbehalve stil, de hysterisis is ook niet bepaald ok, net alsof het buiten hard waait, alleen komt het geluid nu uit mijn pc... :/ De corsair commander pro is vanmorgen besteld, ff kijken of die het beter doet.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Nou heb ik onlangs een nieuwe pc gebouwt, maar ben ik opzoek naar goed psu verleng kabels.
Zit nu nog tegen de ketchup mosterd kabels aan te kijken en wil hier eigenlijk vanaf.

Iemand een tip voor goede psu verlengkabels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53
digibazz schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:02:
Voor zover ik kan zien op je foto zit je radiator aan de voor kant met de slang aansluitingen boven.
Het is beter die om te draaien vanwege lucht wat ook in de loop zit.

YouTube: Stop Doing It Wrong: How to Kill Your CPU Cooler (AIO Mounting Orien...
Goeie tip! Nu wilde ik dus de radiator omdraaien, maar dat gaat helemaal niet i.c.m. de NZXT H510 case. Dit komt doordat het net past met de slangen bovenaan. Draai je dit om dan past het niet, omdat het stuk met de slangen iets groter is dan de andere kant. Dus bespaar je de moeite als je dit ook wilt proberen in een H510 case. Mijn OCD vindt het nu alleen niet zo fijn dat dat ding nu eigenlijk niet optimaal geplaatst is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Farrell schreef op maandag 28 september 2020 @ 16:59:
[...]

Goeie tip! Nu wilde ik dus de radiator omdraaien, maar dat gaat helemaal niet i.c.m. de NZXT H510 case. Dit komt doordat het net past met de slangen bovenaan. Draai je dit om dan past het niet, omdat het stuk met de slangen iets groter is dan de andere kant. Dus bespaar je de moeite als je dit ook wilt proberen in een H510 case. Mijn OCD vindt het nu alleen niet zo fijn dat dat ding nu eigenlijk niet optimaal geplaatst is. ;(
GamersNexus heeft ook nog een follow-up gemaakt:
YouTube: Ask GN 114: My AIO Will Explode? Tubes Down Don't Reach? Cavitation?...

zolang de pomp niet helemaal boven in zit ontploft ie echt niet zomaar hoor ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42
En anders zit er niks anders op dan je kast op zijn kop te zetten :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:53
geenwindows schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:07:
[...]

GamersNexus heeft ook nog een follow-up gemaakt:
YouTube: Ask GN 114: My AIO Will Explode? Tubes Down Don't Reach? Cavitation?...

zolang de pomp niet helemaal boven in zit ontploft ie echt niet zomaar hoor ;)
Gelukkig, niks aan de hand dus :D Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Cybergamer schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:13:
Hier mijn build! Hier heb ik ongeveer 6 maanden over gedaan.

Er was een probleem met het originele waterblok van de GFX kaart, die was een paar mm te breed om de kast te kunnen sluiten. Opgelost door een ander waterblok te monteren op de kaart en nu past het perfect.

Dit is trouwens mijn 2e build met tubes...

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

VIDEO: https://photos.app.goo.gl/DxCpn6ffXK62ecma7

Specs:

* Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Special Edition (0331/2000)
* Gigabyte Aorus Z370 Gaming 7-OP (rev 1.0)
* Intel Core i7-8700K Boxed (delidded)
* 4x Corsair Dominator Platinum RGB (32GB totaal)
* Corsair HX850i Voeding
* Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Super Waterforce WB 8G (met custom waterblock van Barrow, RGB aangepast voor iCue)
* Corsair Force MP510 960GB M.2 SSD
* 6x Corsair LL120 RGB Fans
* 3x Corsair Lighting Node PRO (om alle RGB aan te sturen)
* 2x 40CM RGB Ledstrip (voor het mooie effect aan de achterkant)
* NZXT Internal USB Hub (voor de Lightning nodes en stroom voor het LCD schermpje)
* Bykski RGV-LAN-O11 5v RBW Addressable Water Distribution Board
* Bykski DDC Pomp (B-PMD3-COV)
* Bykski Acrylic Flow Meter (B-FMpa-X)
* Alphacool Eisblock XPX CPU - satin clear version
* Alphacool Aurora XPX RGB frame (aangepast voor iCue)
* Barrow TCWD-V1 Temperatuur meter (waarvan je de water temp op het schermpje ziet)
* Basic Extension Cable Kit (voor de 24-Pins naar het moederboard en 2x 8-Pins naar de GFX kaart)
* 2x EK-CoolStream Classic SE 360 Radiators
* Klein LCD scherm ingebouwd aan de voorkant
* Een shitload aan fittingen/adapters en mooie curved tubing!
Mooi systeem, hoe stuur je dat LCD'tje aan?

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Wim-Bart schreef op maandag 28 september 2020 @ 23:36:
[...]

Mooi systeem, hoe stuur je dat LCD'tje aan?
Dank je wel!

Het is gewoon een 2e scherm op windows, ik gebruik daar Rainmeter op met zelfgemaakte widgets die uitgelezen worden dmv HWInfo. Erg leuk projectje om te doen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbTzCGrtpj0OFuDzDFlWM3Tvoh8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XfvmD8iNnkTaRNOdnf9EUXnw.png?f=user_large

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Cybergamer schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:16:
[...]

Dank je wel!

Het is gewoon een 2e scherm op windows, ik gebruik daar Rainmeter op met zelfgemaakte widgets die uitgelezen worden dmv HWInfo. Erg leuk projectje om te doen :)

[Afbeelding]
Gaaf. Dus het is eigenlijk een kleine monitor dus :D

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Wim-Bart schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 00:18:
[...]

Gaaf. Dus het is eigenlijk een kleine monitor dus :D
Yup! Het is ook veel praktischer IMHO :)

cybergamers.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Inmiddels heb ik de RGB fans erin, jammer dat ze op de foto er niet zo goed uit komen als in RL.
Ze zijn statisch blauw met een swirl van groen erin. De led strip heb ik een witte kleur gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zK54O_Tjoao0g4E7AGKx3iTE2zQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPYi9TDjrk78A26vqGiXgmGF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogF2ICzzyDALC0pYXmYvjRcCBZc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6FoX7pnItwNIPqE95EMA587.jpg?f=fotoalbum_tile

Echter ben ik er nog niet over eens of ik het zo laat, maar ik wilde ze graag eens testen.
Ze maken meer lawaai dan ik zou willen, ook op de laagste stand. Bovendien krijg ik keuze stress door alle RGB modes die er op zitten 8)7
De 2 bovenin zijn er inmiddels alweer uit, ik was wat aan het experimenteren.

Soms is minder toch meer... :+

Anyways, @Aramiss had nog een foto'tje tegoed van mij, dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mewku7eHVsk2b_vfrGwzcA78cCM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7Oit6klvmfh5ZJkoVsPKa1G.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb dus zoals ik al zei, over de hele lengte (of diepte zoals Tweakers Pricewatch aangeeft) een led stripje geplakt (± 35-36cm) en afgeknipt die precies wegvalt en dus niet opvalt of waar je tegen aan kijkt.
Hoop dat de foto een beetje duidelijk beeld geeft, ik kon de foto niet echt duidelijk op een andere manier nemen haha 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Milo44 op 30-09-2020 18:30 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:34
@Milo44 welke led strip is dat? Ben zelf nog op zoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Kacang schreef op woensdag 30 september 2020 @ 19:19:
@Milo44 welke led strip is dat? Ben zelf nog op zoek.
Het is gewoon een el-cheapo led stripje van eBay (of Ali/Banggood welke je ook prefereert).
Zo eentje met een RF remote zegmaar. Gebruik ik wel voor meer dingen en voldoet voor mij altijd prima :+

Milo44 in "Het Show je Build! Topic"

EDIT:

Dit led stripje om precies te zijn. Eentje direct met een SATA aansluiting.

[ Voor 36% gewijzigd door Milo44 op 01-10-2020 09:27 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:15
Onlangs de 34" ultrawide ingeruild voor een 27" 4K; ik miste de pixels. En als je eenmaal het retina-effect gewend bent kun je amper terug. De Predator X27p is een heerlijkheid om mee te werken en op te gamen :)

Maar toen moest ik ook meer grafische power. Van de weeromstuit een 3090 genomen omdat ik telkens achter het 3080 FE-net viste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3ah5NgdzkCMHBVjhoQ5SHZOfTs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/60ZwXJV9qMZXUOBpWazIdGQS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJ_aZBjtnx3bBEZxGDuTnd4lLvg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/65vspfUzMpYdGa6ApKt2kMnT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGgSn6602AOQpOpDdDzdb6GGrEU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a22jjVKuK5VNLH1wLFcXKsKP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQFzC0s6boYnqtUgaD8PtBg-Fus=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/afIIlOiMVP5by7ureiL8RALY.jpg?f=user_large

Verdere specs: 3950X, Crosshair VIII Hero, 64GB Corsair Dominator @ 3600C16, RM750x, 1TB 970 Evo Plus, Define 7 en Celsius+ 28.
Het is voorlopig wel goed zo :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wel vervelend, geen FE3080 kunnen scoren. Dan maar een FE3090. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Abbadon
Ja, ik ben slachtoffer van mijn eigen emoties. Was vorig jaar al zo met de Ryzen 3900X die ik wou, maar nergens kon krijgen. Toen de 3950X uitkwam deed ik een halfslachtige poging die te scoren in de verwachting dat ik wel weer te laat zou zijn. Ging precies hetzelfde met de 3090 FE. Het is dus niet de meest rationele build geworden (zou anderen de 3900X en 3080 adviseren vanwege prijs/prestatie). Maar goed, het is allemaal wel vreselijk snel zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
Zelfde hier hoor :) Deels goedgepraat omdat ik een 49" 1440p scherm heb gekocht, toch een keer echt top-of-the line wou etc etc

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Abbadon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:16:
Onlangs de 34" ultrawide ingeruild voor een 27" 4K; ik miste de pixels. En als je eenmaal het retina-effect gewend bent kun je amper terug. De Predator X27p is een heerlijkheid om mee te werken en op te gamen :)

Maar toen moest ik ook meer grafische power. Van de weeromstuit een 3090 genomen omdat ik telkens achter het 3080 FE-net viste:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verdere specs: 3950X, Crosshair VIII Hero, 64GB Corsair Dominator @ 3600C16, RM750x, 1TB 970 Evo Plus, Define 7 en Celsius+ 28.
klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
@Abbadon zeer knap systeem, mijn complimenten. Daarnaast zijn de plaatjes alleen al een genot om naar te kijken, mooi staaltje skills zie ik daar. Een genot om naar te kijken :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digibazz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 11:01
Abbadon schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie build jaloers hier..... alleen zou toch je radiator omdraaien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abbadon
Dank. De pomp zelf zit duidelijk beneden het hoogste punt. Als het waterpeil zakt en er wat borrelende geluiden komen, dan ga ik 'm wel omdraaien. Zolang hij geen geluid maakt krijgt de pomp sowieso voldoende water (wat bevestigd wordt door cpu temps) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibazz
Abbadon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:18:
Dank. De pomp zelf zit duidelijk beneden het hoogste punt. Als het waterpeil zakt en er wat borrelende geluiden komen, dan ga ik 'm wel omdraaien. Zolang hij geen geluid maakt krijgt de pomp sowieso voldoende water (wat bevestigd wordt door cpu temps) :)
moest gewoon iets hebben om te bitchen ;)
(komt waarschijnlijk door het jaargetij en iets met nvidia's klote launch XD .. maar die 3090 is om te kwijlen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:32
Ik heb het Compact high-end gamesysteem gebouwd, maar budget technisch nog even voor een goedkopere videokaart gekozen (GTX 1650 Super)
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2019

Kwam er tijdens het bouwen achter dat mijn oude voeding toch niet helemaal in de kast past.. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHBfkby-K6YKGwR00ic9vhyVXGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/blLypfBZw8k3wtt85JgjZLuv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--fNo62m8zZBDvekT7PbrgKrNng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2q0pixLbE3g7qyjq022EHqR.jpg?f=fotoalbum_large

RTX3080 geïnstalleerd (ipv RTX2080). En zoals dat altijd gaat met upgrades, zal het hierbij niet blijven. Uitkijken naar nieuwe case voor betere airlow en waar vooral de NZXT X63 bovenin kan (dus bovenaan plaats nodig voor 280mm rad mét hoge ram sticks). Aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:51
lapino schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:24:
[Afbeelding]

RTX3080 geïnstalleerd (ipv RTX2080). En zoals dat altijd gaat met upgrades, zal het hierbij niet blijven. Uitkijken naar nieuwe case voor betere airlow en waar vooral de NZXT X63 bovenin kan (dus bovenaan plaats nodig voor 280mm rad mét hoge ram sticks). Aanbevelingen?
Je hebt alsnog de 3080 RTX. Ik zie jou actief zijn voor bestellingen over Tones en Alternate maar je hebt toch al een kaart. Dat is lekker.
Wordt de kast goed warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Had de TUF in bestelling staan bij Megekko, bij Tones vrij snel geannuleerd (en bij alternate nooit besteld hoor, wel geinformeerd). Anyway, heb geluk dat ie er al is. Draait lekker soepel en niet al te warm/luid maar ik weet gewoon dat airflow in case niet echt optimaal is. Meest ideale zou vooraan puur intake zijn, met de rad/cpu cooler bovenin. Nu vloeit er vrij weinig frisse lucht over de videokaart. Die nieuwe Corsair case lijkt mooi (de 4000D of zo) maar met mijn ram past daar geen 280mm rad bovenin.

edit:
Net even wat verder getest. Met case closed zit de RTX3080 in BFV op zo'n 76°C max, als ik case open laat, schommelt dat rond de 70°C. Verbaast me ook niks, ik voel ook relatief weinig airflow in de case stromen. Radiator zit voorin met 2x140mm fans maar die laat ik ook niet al te hard blazen (lawaai weet je...). Mijn X63 pomp is ook niet echt stil te noemen eens die boven 70% gaat, dus ook met open case wel wat lawaai dat kan storen. Ook redelijk wat coil whine op de RTX3080 maar dat schijnt te minderen na tijdje.

[ Voor 45% gewijzigd door lapino op 08-10-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VK9iDSa8VI1MI7MZP0D_uf4COLw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5SxYMEqREsMnlAEYBqPgRw5.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDa3tIXTSYdWYAFk2S3TIPjISt0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KitqSZQ2ItnCHMQfcaYCTqfO.jpg?f=fotoalbum_medium

Nog steeds een WIP, in 2011 gebouwd en nu een hardware upgrade. Maar of ie af gaat komen, ik denk het niet. Er is een Lian Li PC-O11 besteld, maar er moet ook nog een videokaart besteld worden die wel een waterkoelblok beschikbaar heeft. :+

[ Voor 23% gewijzigd door FiXeL op 09-10-2020 20:16 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Vandaag heb ik mijn systeem uitgebreid met een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3090. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPqMRBzbcxsMWnbR3LLtDzg8OLI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K419R3kr0aps86nqhKFOtVku.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pw_99wTXFjJub74vezrVOTV_Q_o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFUzR3CyknIu7o1AzwI46J2t.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glBEaNhielRhecacgGRDkrwscQY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QMb2dNYFT0jj3lujjecd6rk.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrmUMBFbqHATW1vI6TbzAmY7Xas=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzHDtvWUNod6bf4HWuvgAMiz.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xzmyyR0jbLrrKj6fm9JKlA5cqY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmYy5UkLJurpm83cks3Wg6zA.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CeXWfIqcKTjSXjSes6TMaFGcy4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuwOuNfKBGk5qMnveuHnpfGj.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBdZrfPSr5AScz2PVwOSiXAgI_E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SThtuspUy82muaJCUsCmPYn.jpg?f=fotoalbum_medium

Can't, and won't, complain. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Yonix schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:46:
Vandaag heb ik mijn systeem uitgebreid met een Asus TUF Gaming GeForce RTX 3090. 8)

Can't, and won't, complain. :*)
Niet gek! Wat is dat voor een houder onder je GFX kaart?

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36
Cybergamer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Niet gek! Wat is dat voor een houder onder je GFX kaart?
Thanks! :) https://www.highflow.nl/h...UIvV7zBiewxQaAlTLEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Mijn build:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pM9Hr6wuX6x3MhBuqYG75uFV23c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LeHmSyemaCrPmSbkjmQNXsC2.jpg?f=user_large

Altijd grote tower builds gehad dus nu een keertje een mini ATX build. Vooral bedoeld voor audio productie, tot ik besloot ook spellen zoals Warzone en Squadrons te willen spelen en dus een redelijke videokaart nodig te hebben. Pastte er echt net in maar ik raad het niet aan :+ .

Specs:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 440,55€ 440,55
1MoederbordenASRock B450M Steel Legend€ 81,-€ 81,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 495,-€ 495,-
1BehuizingenCorsair Crystal 280X Wit€ 110,94€ 110,94
1WaterkoelingCorsair Hydro H100i RGB PLATINUM SE V2€ 133,10€ 133,10
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16W€ 128,20€ 128,20
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Wit€ 137,94€ 137,94
1Solid state drivesCorsair Force MP510 960GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.526,73

Ohja, ik realiseer me dat de airflow in mijn case waarschijnlijk shit is haha dus suggesties zijn altijd welkom _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 13:25

westergas

rikkie_pc

Vette kaart!
Maar dat support ding is wel de marge pakker van de week voor Highflow zeg. €24.95 manmanman :X

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

westergas schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

Vette kaart!
Maar dat support ding is wel de marge pakker van de week voor Highflow zeg. €24.95 manmanman :X
Highflow is niet goedkoop. Zelfs hun aanbiedingen zijn niet goedkoop. Maar ze hebben wel alles wat je niet ergens anders kan vinden. Dus ja, soms moet je wel, en ze weten het...

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

BSOD baby schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:54:

Ohja, ik realiseer me dat de airflow in mijn case waarschijnlijk shit is haha dus suggesties zijn altijd welkom _/-\o_ .
Mooie build :)
Voor je airflow, misschien is het leuk om de onderste 2 ventilator plekken te gebruiken als intakes direct voor je gpu en bovenin voor outtake. Heb je fans in de voorkant? Zo ja, zet die naar de onderkant. De voorkant is bijna volledig afgesloten door het glazen paneel.

[ Voor 10% gewijzigd door Fordox op 11-10-2020 22:04 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
FiXeL schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog steeds een WIP, in 2011 gebouwd en nu een hardware upgrade. Maar of ie af gaat komen, ik denk het niet. Er is een Lian Li PC-O11 besteld, maar er moet ook nog een videokaart besteld worden die wel een waterkoelblok beschikbaar heeft. :+
Gave build, vooral die kleur vind ik gewaagd maar leuk.
En Wat zit er in de vriezer.txt :) lol mensen plaatsen van alles op hun desk, maar die had ik niet verwacht.

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
itcouldbeanyone schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:26:
[...]

Gave build, vooral die kleur vind ik gewaagd maar leuk.
En Wat zit er in de vriezer.txt :) lol mensen plaatsen van alles op hun desk, maar die had ik niet verwacht.
Was ook in een balorige bui gedaan. :P Nadat ik tot de ontdekking kwam dat er voor bijna twee weken aan eten in de vriezer zit, en ik laatst weer een maaltijd gekookt had waar ik nog wat van had liggen. Als alleenstaande is het handiger om meerdere maaltijden in 1x te koken, alleen ff wat rijst oid er bij en klaar is FiXeL. :)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

FiXeL schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:54:
[...]

Als alleenstaande is het handiger om meerdere maaltijden in 1x te koken, alleen ff wat rijst oid er bij en klaar is FiXeL. :)
IKR, dat zijn de heerlijke dingen in het leven :)

cybergamers.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lapino
Huidige build, niet de beste foto maar goed... klaar voor Cyberpunk met de RTX3080. Volgende stap: custom waterkoeling voor cpu+gpu, 0 ervaring mee een op dit moment ook geen budget, dus nog even afwachten en opzoeken.

Doel: iets zoals dit (maar dan niet in zo'n gaming case)... YouTube: RTX 3090 TUF Gaming Build with 4K Gameplay & Benchmarks!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYI3Kx__hzXXpXSzwXIYLRAJ9lI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kIk1tCgbAtRJRWilmnhQvyzR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmyYWpbYpTXx-yeZIVuXr2lrClk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wA9IXlKJJdBY4PkxGMl4kp6v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door lapino op 16-10-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
lapino schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:57:
Huidige build, niet de beste foto maar goed... klaar voor Cyberpunk met de RTX3080. Volgende stap: custom waterkoeling voor cpu+gpu, 0 ervaring mee een op dit moment ook geen budget, dus nog even afwachten en opzoeken.

Doel: iets zoals dit (maar dan niet in zo'n gaming case)... YouTube: RTX 3090 TUF Gaming Build with 4K Gameplay & Benchmarks!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor. :) Ik heb al een WC setup, maar de GTX980 videokaart die ik nu gebruik kan ik geen blok voor krijgen dus druk ik er een over een tijdje een 2080 in. I know, de 3080 is stukken beter maar F that, ik ga geen 850 euro lappen voor een videokaart als casual gamer. (die 2080 is al decadent voor wat ik er mee doe :+) Wat betreft waterkoeling, kijk ff rond wat je wilt. EK bevalt me goed voor de koelblokken, radiatoren is minder kritisch. Let ook op het gebruikte materiaal... Aluminium in de loop in combinatie met andere materialen is vragen om problemen. Ik heb koper/nikkel/messing in de loop zitten, en dat gaat al jaren goed. :) (de vorige loop heeft 9 jaar probleemloos gedraaid)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zal een waterblock nodig hebben voor de TUF3080 + cpu block voor de intel i9700K, veronderstel minimaal 1x360mm bovenin, met eventueel zo'n doorzichtige plaat met ingebouwde pomp. Case moet niet per sé behouden blijven, de Corsair 4000x vind ik wel knap (en zou wel leuke upgrade zijn voor de Define R6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:05
Mooi systeem @lapino! Ik zou het geld lekker in je zak houden en niet aan waterkoeling beginnen. Het ziet er leuk uit maar het kost bakken met geld + vroeg of laat krijg je er ‘n keer gezeik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tiies schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:41:
Mooi systeem @lapino! Ik zou het geld lekker in je zak houden en niet aan waterkoeling beginnen. Het ziet er leuk uit maar het kost bakken met geld + vroeg of laat krijg je er ‘n keer gezeik mee.
Als je een goede setup koopt kan die op de waterblokken na 10 jaar of langer mee. Er gezeik mee krijgen, dat hoeft sowieso niet. Hier al meer dan 15 jaar waterkoeling met 1x een probleem gehad en dat was meer dan 12 jaar terug.

Niet dat je het voor de temps hoeft te doen en het is ook meer voor de hobby en looks, maar er gezeik mee krijgen, dan doe je toch echt zelf iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hoofddoel is geluid, ik word al meteen lastig als mijn gpu harder gaat blazen... Daarom ook zo blij met de nieuwe consoles. Silence is bliss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:55
Zoals?
Mijn huidige custom loop draait ondertussen 3 jaar, enige wat ik moet doen is 1x per jaar water aflaten en alles ff doorspoelen met wat schoonmaak azijn voor de aanslag (jaarlijkse schoonmaak van de kast er meteen bij). Vloeistof zit er ook al 3 jaar in alleen bijgevuld.
Zolang je mix geks doet met je systeem zoals je soms YouTubers ziet doen en je gewoon houd bij niet gekleurde vloeistoffen, zal je geen problemen ondervinden.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Duur? Ja. Maar onbetrouwbaar? Niet echt. Heb mn huidige loop in augustus op de schop gehad, maar daarvoor heeft ie 9 jaar zonder problemen gedraaid.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Vraag is vooral of een custom waterkoeling setup een cpu+gpu combo stiller houdt dan een aio+normale gpu. Ik wil gewoon dat mijn pc ultrastil blijft, de aio is doorgaans niet hoorbaar maar de gpu wél als die zwaar belast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lapino schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:27:
Vraag is vooral of een custom waterkoeling setup een cpu+gpu combo stiller houdt dan een aio+normale gpu. Ik wil gewoon dat mijn pc ultrastil blijft, de aio is doorgaans niet hoorbaar maar de gpu wél als die zwaar belast wordt.
Als je genoeg geld in een setup stopt kan het extreem stil. Een stuk stiller dan lucht of met een AIO.

Ik draai hier met 2 stuks 4x120mm rad's, Dubbele D5 pompen die op 35% vermogen draaien. Tijdens internetten of een film kijken draaien de fans op de rad's niet. De watertemp blijft dan onder de 36 graden zonder dat de fans draaien en alleen 2 intake fans draaien dan op 40% vermogen. Ga ik gamen dan draaien de fans wel, maar op zo'n lage stand dat ze zo goed als onhoorbaar zijn. Verder staat de kast op een laag rubber, de pompen op een laag rubber en hangen de fans vast met rubber. Zo'n set is niet goedkoop, maar dan heb je wel een setup die heel erg stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Pics? Specs? Interesseert me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
lapino schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:30:
Pics? Specs? Interesseert me wel.
Pics: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=27120

Specs is nogal een waslijst. Als je iets specifieks wil weten dan laat maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
PilatuS schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Pics: https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=27120

Specs is nogal een waslijst. Als je iets specifieks wil weten dan laat maar weten :)
link werkt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Deze moet het doen :)

gallery: PilatuS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMZFClWkWzuH7wj9fjzak1dvb7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKKWtVcpIX7JFSXz3z3b1t6h.jpg?f=fotoalbum_large na anderhalf jaar lekkend in de doos gestaan te hebben toch maar eindelijk de energie bij elkaar geschraapt om de custom loop er uit te halen en weer terug te gaan naar lucht koeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
Uberdude schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:31:
[Afbeelding] na anderhalf jaar lekkend in de doos gestaan te hebben toch maar eindelijk de energie bij elkaar geschraapt om de custom loop er uit te halen en weer terug te gaan naar lucht koeling...
Jammer... Maar ik snap wel dat zoiets een frustratie magneet kan worden.. Hier met WC eigenlijk geen problemen gehad, maar ook wel met de nodige probleempjes qua controllers.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
FiXeL schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:34:
[...]

Jammer... Maar ik snap wel dat zoiets een frustratie magneet kan worden.. Hier met WC eigenlijk geen problemen gehad, maar ook wel met de nodige probleempjes qua controllers.
Bij mij is er in april een leiding heet geworden in de fitting en er uit geknald. Met alle drukte in het normale leven er geen tijd meer voor gemaakt om die leiding te fixen en had nog een back up pc staan voor internet en youtube. Maar met de huidige situatie in de wereld zit ik toch meer thuis nu en wil ik wel fatsoenlijk kunnen gamen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Hoe kon er een leiding te heet worden tot zo'n punt dat ie knalt? Was je water aan het koken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Fordox schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:25:
Hoe kon er een leiding te heet worden tot zo'n punt dat ie knalt? Was je water aan het koken??
Idd.
Water temp komt toch niet of nauwelijks boven de 40 graden uit lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Vandaag zitten zoeken naar nieuwe case op Amazon :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zf-J1YaaThk91mDiRUTB3p8r_6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwBOPwrsCR4TQObHFVovxInW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digibazz
lapino schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:58:

[Afbeelding]
pizza en pasta hardporselein ?? rare case naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:32
🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
westergas schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Idd.
Water temp komt toch niet of nauwelijks boven de 40 graden uit lijkt me?
Als je pomp stopt dan kan het water op een bepaalde plek heel heet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
lapino schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:58:

[Afbeelding]
En ik maar klikken op die thumbs op de zijkant naar meer aanzichten... Ik ben officieel gaar na een lange werkdag. :+

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crownfire
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-10-2023
Enkele weken geleden besloten om het gamen na ruim 5 jaar weer op te pakken. Mijn eerste build ooit. Ik ben er zeer tevreden mee. Is erg gaaf om zelf te doen.

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550M Elite€ 97,90€ 97,90
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 423,50€ 423,50
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 79,55€ 79,55
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 RGB Black Edition€ 37,81€ 37,81
1Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 8,09€ 8,09
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 62,02€ 62,02
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 68,85€ 68,85
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 103,90€ 103,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,62

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-G7ezFGlq0ecMKjhXRh27pjCnCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6p0E627VOne1rWzv60LTOcC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34zv-eaK0265NsJAAktdAHdzvmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwv4AgmJG3kXqROr4EIacM38.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyxECQOV_zd_1W5kmyU5gDTSbS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zG4gRszIulhSbMEFRpkgSKoi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOq9dFZ4er2MSua18rgbQ_cHS6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKnuPrfMcIU8DrLd72fYl0eq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door crownfire op 19-10-2020 20:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 08:40
Build in progress O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lgfyVImvOzZaXVVqkWULBFYDMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oIIU29kkbUTJAq72rWClEa2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Ziet er zo strak uit, ben altijd jaloers op zo'n custom loops met passende looks voor mobo enz...

Vandaag na uurtje gamen trouwens reboot gehad, was echt zo'n "hard reboot", pc ineens volledig zonder stroom en herstart. Nooit gehad vooraleer ik de RTX3080 heb gestoken, dus vermoed probleem met voeding (Corsair 750watt).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:30
Mijn eerste bijdrage aan dit topic, hoewel ik al bijna 20 jaar Tweakers lid ben :D
Redelijk eenvoudige build, ik post hem vooral omdat ik mijn GPU ga coolen middels de NZXT Kraken G12 bracket.
Ik heb begin dit jaar een luchtgekoelde build gemaakt, bestaande uit:
  • AMD Ryzen 5 3600
  • Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
  • Scythe Big Shuriken III
  • HyperX FURY HX432C16FB3K2/8 2 * 8 GB DDR4 3200 MHz
  • MSI Radeon RX 5700 MECH OC
  • Sharkoon QB One (had ik al liggen)
  • Seasonic SS-520GB (had ik al liggen)
Leuke build, maar het werd allemaal nogal warm... Die QB One is niet handig als je een niet-modulaire full size ATX voeding hebt ;) Dus ik dacht, ik scoor een Fractal Design Define Nano S. Goed, dat gaf mij veel ruimte, maar... Op een heel belangrijk punt minder ruimte dan de QB One :) De GPU kreeg nauwelijks lucht, omdat deze tegen de voeding geperst werd.

Dus... wat nu? Ik heb gekozen de GPU te gaan koelen met een AIO waterkoeler, middels de NZXT Kraken G12 bracket. Van een vriendelijke medetweaker heb ik een NZXT Kraken X61 koeler op de kop getikt voor maar 50 euro. Deze werkt fijn samen met de G12. Verder heb ik... vooral voor de lol... mijn Scythe Big Shuriken vervangen door een nieuwe CPU AIO: de Cooler Master Masterliquid 240 Lite.

Korte samenvatting van de ombouw:
Build_G12
Inbouwen G12 bracket en 2 AIO's
1 Start bouw2 Videokaart knel3 CPU AIO
4 NZXT Kraken GP12 mount5. G12 + AIO op de GPU6. G12 van de zijkant
7. NZXT Kraken X61 Radiator ingebouwd8. Klaar!

De radiatoren staan overigens op uitblaas, de fan achterin en onderop de case staan op inblaas. Geen perfecte balans, maar wel een goed koelresultaat omdat binnen de behuizing nauwelijks warmte vrijkomt.

Resultaat:
Voor de ombouw liep de GPU temperatuur met een beetje Diablo spelen op naar 84 graden. GPU geheugen zat daar vlak boven, junction temp ging ruim boven de 100 graden.
Na ombouw (en ik de X61 pomp eindelijk gestart kreeg) komt de GPU in een stress test tegen de 60 graden, junction temp zit daar nog iets onder. GPU memory is het aandachtspunt, dat zit rond de 75 graden na een zware belasting van een half uur.

Voor mij voor nu helemaal perfect! Ik ben niet meer thermisch gelimiteerd bij mijn reguliere bezigheden en kan zelfs na gaan denken over overclocks 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrprancer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Hier mijn build naar aanleiding van de BBG van september

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 I PRO WIFI€ 179,-€ 179,-
1BehuizingenFractal Design Define Nano S Zwart Window€ 61,44€ 61,44
1KabelsCorsair Premium Individually Sleeved PSU Cables Starter Kit Type 4 Gen 4 - Black Zwart€ 58,50€ 58,50
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 ARGB Plus€ 68,10€ 68,10
1VentilatorenCooler Master MasterFan MF120R ARGB 3in1, 120mm€ 39,91€ 39,91
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZR€ 141,90€ 141,90
1VoedingenCorsair SF750 (2018)€ 150,92€ 150,92
2Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 104,90€ 209,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.098,57

Ik heb voor de Nano s gekozen en wou misschien er ooit een 3080FE ingooien maar voor nu is het de 5700xt geworden.
Voor de samsung G7 is een 3070 misschien ook nog wel voldoende ;)
De kabels vind ik nog lastig om goed te managen.
Maar nou moet ik zeggen dat de kabels van Corsair wel een vervelende verdikking hebben, volgende keer maar voor cable mod gaan.

Wie weet maak ik er in de zomer een WC build van alla Jays2cents.

Eerste keer sinds 8 jaar dat ik weer een pc heb gebouwd, man wat kneep ik hem bij de eerste boot maar gelukkig was ik gewaarschuwd voor de bootloops van AMD.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hov0xM05qD_0JOg1mycWabFpp-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8pYQA1ZKwXBVegcwj49c6st.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBlsTn5_KGlPvGqQV8texCSBG6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VILTYfr1sgrGEA1KBpjZh2L8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o51w1wyfM35X_nT0SFl3dhWgcrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kncbc9pr6hcOVv3eSvKOLrlR.jpg?f=fotoalbum_large

a guy who plays games 12 hours a day has strong fingers...that could be interesting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominition
Kabels kun je beter custom door iemand laten maken met mdpc sleeve, nu zijn je kabels onnodig lang wat kabelmanagement lastiger maakt.

Cablemod is prijzig, custom is goedkoper zelfs.

Bij mij komen er ook custom op maat kabels in :)

[ Voor 12% gewijzigd door dominition op 21-10-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:51
dominition schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:31:
Kabels kun je beter custom door iemand laten maken met mdpc sleeve, nu zijn je kabels onnodig lang wat kabelmanagement lastiger maakt.

Cablemod is prijzig, custom is goedkoper zelfs.

Bij mij komen er ook custom op maat kabels in :)
Doe jij dit dan zelf of laat je het ergens doen?
Deel gerust meer info worden de builds alleen maar mooier door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominition
Aramiss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:24:
[...]

Doe jij dit dan zelf of laat je het ergens doen?
Deel gerust meer info worden de builds alleen maar mooier door.
Ik heb het eerder zelf gedaan, maar laat nu een setje maken. Heb weinig tijd momenteel :+

Hier is een lijst van bedrijven die het doen:
https://www.cable-sleevin...m-cable-sleeving-services

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeL
Gewoon lekker zelf sleeven... I know, tis pokkewerk maar je hebt er veel meer waardering voor achteraf. :P

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 22:54
Onlangs heb ik zelf sinds jaren weer eens een pc gebouwd.
Erg leuk om
Weer eens te doen, maar wil graag af van mijn ketchup mosterd kabels.

Nou ben ik erg aan het twijfelen of ik zwarte of witte kabels zal nemen.
Hoop dat iemand mij advies kan geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/et9qQf-mS-zbfV1BdLPuBEpLmec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okFAe0YAeiKz2x5yup970wav.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• N Jansen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-03 18:29
Na jaren een dichte kast te hebben gehad, heeft een collega me lekker lopen maken met de z73 kraken. Ik weet het, veel te duur ;) . Ik wilde geen overdreven rgb bom bouwen en maar voor een hoofdkleur kiezen. Na lang twijfelen tussen een compleet zwarte of een zwart/witte combo heb ik uiteindelijk voor het laatste gekozen.

Oorspronkelijk was het plan om voor een 3080 strix oc te gaan, maar ik zag geen heil meer in die wachtrijen. Toen maar omgeschakeld naar de vision 3080 oc om de witte accenten te complimenteren. Deze is enkele uren geleden gearriveerd en heb ik m'n pc kunnen afronden. Het moederbord is de z490-a gaming vanwege de witte accenten. Ik heb nog zitten twijfelen tussen deze en de z490-e, maar de pc zit toch op een netwerkkabel aangesloten en ik wilde aan het thema vasthouden. Zo is verder eigenlijk alles wit geworden wat wit kan zijn, zodat het goed afsteekt tegen de zwarte achtergrond.

Uit m'n oude pc is uiteindelijk alleen de voeding gebruikt. Voor de cpu en gpu kabels zijn witte kabelextensies gekomen. De fans van nzxt zijn allemaal vervangen door corsair ll120`s en aan de achterzijde zit een ql 140. De 2 oudere ssd`s zijn wit gespoten. Omdat ik bang was dat het onder de gpu wat donkerder zou kunnen worden tov de bovenkant, is hier een led-strip geplaatst tegen een gezandstraalde plexiglasplaat. Dit geeft een zachte gloed onder de ssd`s. Ik heb gekozen om de slangen van de aio cooler bovenlangs te laten lopen. Ik heb alle posities geprobeerd en dit vond ik persoonlijk het mooiste. Let wel op dat het dan met dit moederbord niet mogelijk is om 4x ram te plaatsen. Mocht ik dit in de toekomst willen doen, dan zal ik het een en ander moeten draaien.

Ik wil nog wel enkele kleine puntjes verbeteren:

De paarse baan op de vision wordt gedeeltelijk wit of misschien zelfs helemaal
Over de steun onder de GPU ben ik ook nog niet helemaal tevreden
De plexiglasplaat wil ik nog beter positioneren/bevestigen
En er moet nog wel wat kabelwerk verlegd worden

Al met al ben ik blij met het resultaat. Ook zonder de leds aan, vind ik de onderdelen mooi afsteken tegen de zwarte achtergrond. Komende dagen hoop ik alles te perfectioneren en dan zal ik wat betere foto`s plaatsen. Het is nu tijd om de 3080 te testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdzT2ZzO47e1miF1Viz_gZsXJTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZ32bhxmhNRYumK758e0YrHK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QX10vodY18yltRwyn5_TncBTk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qe3TyhyuyG0DSD3BBBvxZeXP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fff9RAEyPNhwe4xMVXBOXZElLnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0yZlWODUdwn9IM9yfn5tglv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crownfire
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-10-2023
Ik ben zelf niet heel erg gecharmeerd van de witte kleur, maar wat heb je alles vet gecombineerd en wat een gaaf resultaat. Die temperatuurmeter op de CPU maakt het helemaal af 😎.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:33

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

@N Jansen Prachtig!
Woolfy681 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:56:
Onlangs heb ik zelf sinds jaren weer eens een pc gebouwd.
Erg leuk om
Weer eens te doen, maar wil graag af van mijn ketchup mosterd kabels.

Nou ben ik erg aan het twijfelen of ik zwarte of witte kabels zal nemen.
Hoop dat iemand mij advies kan geven.

[Afbeelding]
Witte kabels naar het moederbord, zwarte naar de GPU.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

@N Jansen De paarse strip kun je van de GIGABYTE kaart af trekken van wat ik heb gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N Jansen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-03 18:29
Fordox schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:20:
@N Jansen De paarse strip kun je van de GIGABYTE kaart af trekken van wat ik heb gehoord :)
Ik had inderdaad al wat foto's voorbij zien komen op reddit. Zelf ga ik voorlopig voor een minder ingrijpende aanpassing. Volgende week zal ik de labelmaker op het werk eens aanslingeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb eindelijk wat aan kabelmanagement gedaan en de fan intake aangepast, airflow wordt achter aangezogen en rechtsonder naar buiten geblazen. Lijkt een paar graden ten goede te schelen.

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGg7tngkrc0az9izATyg8cHMF2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWf8t9wPh1aHsUjjcxfDvqbN.jpg?f=fotoalbum_large

Oud:

[ Voor 83% gewijzigd door Dwarlorf op 04-11-2020 19:31 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
N Jansen schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:31:
Voor de cpu en gpu kabels zijn witte kabelextensies gekomen. De fans van nzxt zijn allemaal vervangen door corsair ll120`s en aan de achterzijde zit een ql 140.
Drie vragen:
  • Welke witte kabelextenties heb je precies?
  • Hoe stuur je de RGB fans aan? Via moederbord of andere manier en welke software gebruik je hiervoor?
  • Hoe stuur je de fan snelheid aan? Heb je fan curves geconfigureerd, zo ja, welke software gebruik je hiervoor?

[ Voor 21% gewijzigd door Mannekino op 11-11-2020 10:07 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DoubleWax
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-07 08:12
Tower 900 'Custom' Bijna af! d:)b

Verwacht binnenkort de laatste onderdelen: 2x 560 Monsta's rads/3090 GPU's/RVI Encore.
Een laatste mod 500 NeoPixel star ceiling + Candy Paint 8)

En wellicht een nieuw setje psu kabels bouwen.
De Rampage VI Encore gebruikt een 2x 8-pin + 1x 6-pin en de GPU's elk 3x 8-pin

Daarna aan de slag met de led-matrix waarop de kast komt te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PR8Ikagn1TvU7Ccr9Qio8QgQBD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCF5ptjQSAyMocQxJ3eKKDDj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE1fOwrE-WOXp1K4BdFABi9AXK4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bReVrTmloqEig7EALS5UXBxg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2BOVoYEWXlsrBd22rJYp99f02E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y8kfEOvtTSlLcYEB5085vLjF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8OZFZz_BZ6fAZb0DVvoKdL6Udk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQfYeaitk2X0H2cfiiTXgn7v.jpg?f=fotoalbum_large

• westergas

westergas

rikkie_pc

@DoubleWax Wow jij maakt er werk van! Wat voor GPU's zijn dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoubleWax
  • Laatst online: 24-07 08:12
@westergas Thanks! Helaas zit ik berperkt qua tijd, anders was hij al af.
Na het zien van diverse "Low Rider" filmpjes op YouTube, lijkt het mij mooi om zo'n type finish (Candy Paint met evt graphics) op een PC te spuiten YT@Kandy NChrome Vooral die schaduweffecten vind ik erg mooi/technisch.

De GPU's momenteel zijn 1080 Ti's met gemodde RGB EKWB blokken erop. Alle waterblokken zijn gepolijst(backplates too) zodat zij geen CNC sporen meer hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7B9PMiyIcW-Y8iIT3gd0zppra0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bmmhfpp9UOySaPGGsy0CS388.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6G9EzXcua3NBWDRdnOeEvb3mhs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H7kwEWvuW95rMIHT5iBkUPSk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DduyoqQbA4jaOOC35ElT3_0NJ0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hE2K0FncQc8wbA4ai8gpiE1H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFEtqcG0JR3kRxrzxusoclhJ1VY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tDi8MVbAUqDqzuMr4F4Qsrwq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Al dat gepolijste materiaal en glitters maakt het moeilijk om je ergens op te focussen in de fotos :p Ik denk dat de fotos niet het systeem tot zn recht laten komen.

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Dwarlorf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:08:
Ik heb eindelijk wat aan kabelmanagement gedaan en de fan intake aangepast, airflow wordt achter aangezogen en rechtsonder naar buiten geblazen. Lijkt een paar graden ten goede te schelen.

Nieuw:
[Afbeelding]

Oud:

[...]
Voor wat extra stilte eventueel de shroud van je gpu halen en een 120mm fan onder je gpu. Optimum tech heeft gedeeld dat dat ook veel temp kan schelen in je gpu.

flickr - WOT Profile - Game PC

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:49
wow geweldig gedaan hoor echt goed geworden. Niet mijn smaak maar echt echt netjes

• Dwarlorf

Dwarlorf

Gizzy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:51:
[...]

Voor wat extra stilte eventueel de shroud van je gpu halen en een 120mm fan onder je gpu. Optimum tech heeft gedeeld dat dat ook veel temp kan schelen in je gpu.
Dat ga ik zeker een keer proberen, de fan er voor heb ik zowieso. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:16

Snippertje

Light up your life

Vandaag mijn 3080 Vision binnengekregen, vind het persoonlijk een erg mooie kaart die goed bij mijn built past.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S5o_UsX2taBWwKfEXCWoL0KGX20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Z9MaMnB0vfZLPpHaZ4n1qNn.jpg?f=fotoalbum_large

En in het donker, al is dat moeilijk vastleggen met een telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3tKc7E7qoN74e0ZvP_rXXz14OQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1X8IZaiwfeN4f9EKIESgG7ii.jpg?f=fotoalbum_large

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QB8dK6Xqtj0d4Z9puFvq7slt9s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ri2KoPGBnA6MJCJyn5AwmMQl.jpg?f=fotoalbum_medium

Gisteren mijn systeem een nieuw jasje gegeven, zijn oude jasje de pricewatch: Lian Li PC-A09B had zijn taak volbracht.
Zijn nieuwe jasje de pricewatch: Fractal Design Define C heeft allemaal moderne dingen zoals USB 3.0 front USB en ruimte voor 140mm ventilators.. :+

Wat zien we allemaal:

#CategoryProductOpmerkingen
1BehuizingenFractal Design Define C
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)
2Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3/32
1VentilatorenNoctua NF-P12 redux-1700 PWM, 120mmNiet heel stil @ 1700, draait max. 65%
2VentilatorenNoctua NF-P14S Redux 1200 PWM, 140mm

Wat zien we allemaal niet:

#CategoryProductOpmerkingen
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxedt.z.t Ryzen 5000-series
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart
1Solid state drivesIntel 660p 1TBnu boot t.z.t. data
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GBmomenteel data
1Solid state drivesCrucial m4 CT128M4SSD2 128GBswap/tmp/rommel

Overall heel tevreden met de build uiteraard is de stock Ryzen koeler een verschrikking en helpt óók deze kast niet om hem onhoorbaar te krijgen maar het is al heel veel beter. Ik wil nog upgraden naar een Ryzen 5000 series en dan ga ik kijken naar een pricewatch: Noctua NH-D15S chromax.black met 2× pricewatch: Noctua NF-P14r redux-1500 PWM, 140mm om het grijze Noctua feestje af te maken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Ik heb een PC gebouwd met de volgende specificaties:

- AMD Ryzen 9 3900XT
- Gigabyte X570 Aorus Master
- G.Skill Trident Z Royal RGB Gold 16GB DDR4-3200 CL14 kit
- Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Master 10GB
- Samsung 980 Pro 1TB
- Fractal Design Define S2 Vision Blackout
- Be quiet! Dark Power Pro 12 1200W
- NZXT Kraken Z63 280mm

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/B3YvS7P/IMG-1207.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3vtJ0ZB/IMG-1342.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/y4TgdmS/IMG-1343.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h9FPqcJ/IMG-1344.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TrXNKf2/IMG-1345.jpg

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smerte
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-03-2024
Voor het eerst echt helemaal zelf een computer in elkaar gezet, op basis van de nieuwe Ryzen 5000 serie. Het duurde even voordat alle onderdelen binnen waren, maar best blij met het resultaat. De kast ben ik echt heel blij mee, die maakte mijn leven erg gemakkelijk.

Ik wilde wel iets van kleur, maar subtiel. Uiteindelijk was dat de voornaamste reden om voor deze kast te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nRrDwx-9YPNW1PTcwa8Yngsjb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RufdeqdwYvduTnptNPVJEeOi.jpg?f=fotoalbum_large

Systeemspecs:
gallery: Smerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Smerte schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:09:
Voor het eerst echt helemaal zelf een computer in elkaar gezet, op basis van de nieuwe Ryzen 5000 serie. Het duurde even voordat alle onderdelen binnen waren, maar best blij met het resultaat. De kast ben ik echt heel blij mee, die maakte mijn leven erg gemakkelijk.

Ik wilde wel iets van kleur, maar subtiel. Uiteindelijk was dat de voornaamste reden om voor deze kast te gaan.

[Afbeelding]

Systeemspecs:
gallery: Smerte
Mooi man. Ik krijg vandaag de zwarte versie binnen :D ik kan niet wachten.

Zal in deze reply mijn build tonen, al is die niet zo mooi als ik hier zie... :D wel full RGB kermis, want hij is voor mijn zoon (en mij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fv0VylLpl6_mCmrqeNm3SemCBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqV688rbanhxCy4NliKOQbBx.jpg?f=fotoalbum_large

Nou het nieuwe beestje is af. Ja ik weet dat het een kermis is, maar met 27 jaar voel ik me soms al oud en de lampjes laten me soms weer lekker kind voelen haha.

Specs :

1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Tray€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)€ 177,55€ 177,55
1VideokaartenZotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li PC-O11 Dynamic (Zwart)€ 129,91€ 129,91
1MonitorenLG 27GL650F-B Zwart€ 228,-€ 228,-
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 399,-€ 399,-
1CasemoddingCorsair iCUE Commander PRO€ 62,47€ 62,47
1WaterkoelingAsus ROG Strix LC 360€ 219,95€ 219,95
2VentilatorenCorsair ML120 PRO RGB LED PWM (Triple Pack), 120mm€ 94,90€ 189,80
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2D3600C18€ 146,02€ 146,02
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.880,70

Het was mijn eerste build ooit en moest verschillende keren toch echt goed kijken. Het was iets minder makkelijk dan dat ik dacht.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004

Snippertje

Light up your life

AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 18:37:
[Afbeelding]

Nou het nieuwe beestje is af. Ja ik weet dat het een kermis is, maar met 27 jaar voel ik me soms al oud en de lampjes laten me soms weer lekker kind voelen haha.

Specs :

1ProcessorsAMD Ryzen 9 5900X Tray€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI)€ 177,55€ 177,55
1VideokaartenZotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li PC-O11 Dynamic (Zwart)€ 129,91€ 129,91
1MonitorenLG 27GL650F-B Zwart€ 228,-€ 228,-
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 399,-€ 399,-
1CasemoddingCorsair iCUE Commander PRO€ 62,47€ 62,47
1WaterkoelingAsus ROG Strix LC 360€ 219,95€ 219,95
2VentilatorenCorsair ML120 PRO RGB LED PWM (Triple Pack), 120mm€ 94,90€ 189,80
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2D3600C18€ 146,02€ 146,02
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.880,70

Het was mijn eerste build ooit en moest verschillende keren toch echt goed kijken. Het was iets minder makkelijk dan dat ik dacht.
Heel gaaf! En niks kinderachtigs aan lampjes. Mag je gewoon trots op zijn :) Hoe bevalt die kast? Ik heb hem al een tijdje op het oog.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-09 12:55
Snippertje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:21:
[...]

Heel gaaf! En niks kinderachtigs aan lampjes. Mag je gewoon trots op zijn :) Hoe bevalt die kast? Ik heb hem al een tijdje op het oog.
Super goed, fijne kast met genoeg kabel roetes. Zelfs de temps verbazend goed. Ik heb top outtake bottom en side zijn intake.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 07:35
Dwarlorf schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:08:

Nieuw:
[Afbeelding]

Oud:

[...]
Ik zie nog ruimte voor verbetering :P

En je airflow kan je beter omdraaien, warme lucht gaat omhoog.
Dus die onderste fan lucht in laten blazen, en die hogere rear fan uit laten blazen.
Pagina: 1 ... 36 ... 45 Laatste

Let op:
Dames en heren, het is hier de bedoeling om je systeem te showen, niet om discussies te voeren over voedingen en koelers of andere specs.