Zo, eindelijk. Mijn build is min of meer af.

Het is mijn eerste watercooling build en daarvoor heb ik de Lian Li PC-08 uitgekozen. Hoewel de kast zeer ruim leek, had ik echt moeite om alle componenten en radiatoren te bevestigen.
Ik had alle componenten op basis van de specs in de handleiding uitgekozen maar bij het bouwen van de PC kwam ik er al snel achter dat mijn 360 rad maar net paste achter de 3 fans. Helaas bleek dat de schroefuitsparingen voor de bevestiging niet overeen kwamen. Die heb ik zelf uitgevijld zodat de radiator bevestigd kon worden.
Daarnaast hebben veel mensen die een build op deze kast maken de pomp + reservoir in het 2e compartiment gezet waar ook de harde schijven rusten. Dit vond ik niet mooi en niet praktisch. Daarom heb ik ervoor gekozen om deze naast de videokaarten te monteren. Omdat er geen rekening met deze opstelling is gehouden door Lian Li moest ik dus zelf de bevestiging maken. Toch even slikken als je de vijl en boormachine in je kast van dik 400 euro zet

.
Al met al heb ik veel plezier gehad in het bouwen en componenten uitzoeken. Het bouwen van de watercooling loop was niet moeilijk maar wel heel tijdrovend. Meerdere malen heb ik de loop moeten legen omdat ik toch dingen anders wilde hebben. Dit kost veel tijd. Maar meer dan de moeite waard.
Goed genoeg geleuter, hier nog even de specs:
Intel 6700K @ 4.6GHZ
32GB DDR4 Corsair Vengeance LED @ 3200Mhz
MSI Z270 SLI PRO Motherboard
Palit Jetstream GTX1080 SLI
Samsung EVO 960 250GB
Samsung EVO 850 1TB
Sasumgs EVO 840 120GB
WD Green 1TB
Watercooling:
5x Corsair Air Series SP120 Quiet Edition 1450RPM PWM
1x EK-CoolStream PE 240 Radiator
1x EK-CoolStream PE 360 Radiator
1x EK-FC Terminal DUAL Parallel 3-Slot
2x EK-FC1080 GTX JetStream
2x EK-FC1080 GTX JetStream Backplate - Black
1x EK-Supremacy EVO - Acetal
1x EK-XRES 140 DDC 3.2 PWM Elite - incl. pump
3m PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 5/8 OD - Crystal Clear - PFLEXA-58
1x EK-RES X3 - TUBE 400 - 250mm
14x EK-ACF Fitting 10/16mm
4x EK-AF Angled 45 degree G1/4 - Nickel
4x EK-AF Angled 90 degree G1/4 - Nickel
1x EK-AF Ball Valve (10mm) G1/4 - Nickel